Aha dat is mooi bedankt voor je antwoord ik ga vanmiddag de dlc dan ook maar aanschaffen!!psychoclown schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 10:27:
[...]
Nee deze is complementair, daarnaast is de functie om te zien waar je allemaal al geweest bent er handig!
Thanks. Duidelijk.Hero of Time schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 12:49:
[...]
Zoals ik eerder in dit topic berichtte, is dat dus niet het geval. Als je in een Shrine, Divine Beast of Hyrule Castle bent op het moment dat je een Blood Moon zou krijgen, wordt de animatie en daarbij de actie niet getriggered tot de volgende nacht. Zo kan je dus de BM uitstellen tot wanneer het jou uit komt. Eigenlijk best handig, want er is een Shrine quest die alleen mogelijk is als er een Blood Moon is.
[...]
Nee, het is nooit hetzelfde geweest. Als je point blank voor z'n kop staat, heb je geen tijd om de parry uit te voeren door te reageren op de straal. Sta je er verder vanaf en je voert de parry uit als hij net schiet, dan mis je de laser omdat je te snel bent of je kaatst 'm in een hoek terug waardoor je de Guardian zelf mist.
Ik heb wel met een paar keer dat ik een parry wilde doen op een Decayed de afgelopen paar dagen dat Daruk's Protection activeerde. Een keer stond ik zelfs in de fik omdat ik blijkbaar toch geraakt werd, maar Daruk de laser alsnog terugkaatste.
[...]
Er was voor patch 1.1.2 een 'bug' waarmee je oneindig pijlen kon krijgen van Bokoblins op paarden. Dat werkt nu dus niet meer, maar was wel verdomt handig. Die heb ik dus 'misbruikt' om op 999 uit te komen. Daarna heb ik er eigenlijk nooit minder dan 890 ofzo gehad, dus iets van 100 pijlen geschoten voordat ik weer nieuwe kreeg. Er zijn nog wel andere opties, zoals pijlen uit een kistje halen bij de kust, spel sluiten, starten en het kistje is weer gevuld. Alleen vereist dat dus meer interactie dan het spel idle laten staan.
Die shrine quest heb ik al gedaan, maar kan wel eens handig zijn een blood moon uit te stellen.
Jammer van de pijlen. Mja, dan maar af en toe wat kopen. Weet alleen niet meer waar ze het goedkoopst zijn per 5 of 10 ...
GamiQ, de game notes app met game maps!
De prijzen zijn overal gelijk AFAIK.-SaveMe- schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:44:
[...]
Jammer van de pijlen. Mja, dan maar af en toe wat kopen. Weet alleen niet meer waar ze het goedkoopst zijn per 5 of 10 ...
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Nee, zijn ze niet. De pijlen in Tarry Town zijn het duurst. Er is een duidelijk verschil tussen de verschillende plaatsen, en het is niet omdat de een per 5 verkoopt en de ander per 10. De stukprijs is anders.
Winkels krijgen ook niet (altijd) na een Blood Moon nieuwe voorraad. Had bij de Zora eens alle normale pijlen gekocht en na een Blood Moon was er geen nieuwe voorraad. Toen ook de ijspijlen, BM later geen nieuwe.
Bij de Gerudo idem, hele zaak leeg gekocht en 2 BMs later nog steeds leeg.
Winkels krijgen ook niet (altijd) na een Blood Moon nieuwe voorraad. Had bij de Zora eens alle normale pijlen gekocht en na een Blood Moon was er geen nieuwe voorraad. Toen ook de ijspijlen, BM later geen nieuwe.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Volgens mij worden shops maar heel beperkt gerestockt zolang je er meer dan een bepaald aantal hebt.Hero of Time schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:19:
Nee, zijn ze niet. De pijlen in Tarry Town zijn het duurst. Er is een duidelijk verschil tussen de verschillende plaatsen, en het is niet omdat de een per 5 verkoopt en de ander per 10. De stukprijs is anders.
Ja, dat denk ik ook. Het eten was wel terug.
Ik denk niet dat BM er iets mee te maken heeft. Ik heb een tijdje 'gears' gekocht in Tarrey Town en hij had altijd gelijk nieuwe voorraad als ik terug kwam (teleporten). Stores, Beedle en travelling salespersons hebben voorraad als jouw inventaris lager is dan een bepaald getal (voor pijlen iets als 50 denk ik).Hero of Time schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:19:
Winkels krijgen ook niet (altijd) na een Blood Moon nieuwe voorraad.
Pijlen koop ik zelden ; gewoon wat kampjes raiden en daar vind je vaak kisten. Lizalfos rond Zora droppen ook bergen pijlen.
Jullie als DLC spul gevonden ? Ben aan de hand van de quest hints op Hyrule field wat ruines afgeweest en al 2 delen Phantom Armor.
[ Voor 20% gewijzigd door Goner op 01-07-2017 14:52 ]
Ik heb de teleport-meuk en het korokmasker gehaald. Voor het korokmasker heb ik wel een guide gebruikt want ik háát de plek waar 'ie ligt.Goner schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:48:
[...]
Jullie als DLC spul gevonden ? Ben aan de hand van de quest hints op Hyrule field wat ruines afgeweest en al 2 delen Phantom Armor.
Trouwens, je kan 5 pagina's outfits hebben, right? Ik heb bijna mijn vierde vol, zou het rot vinden als ik gear oppak die vervolgens verdwijnt zoals we bij de thunder helm gezien hebben.
Toch nog een vraagje over enemies respawnen / moeilijker enemies. Worden nu alle enemies (overal) langzaam door sterekere varianten vervangen, ook in gebieden/camps waar je niet geweest ben?
Vraag het omdat ik nu in de gebieden rondom Rito village bezig ben en ik vrijwel alleen maar black enemies (hogoblins / moglins en lizalfos) tegen kom nog. Is dat omdat ik alles tot nu toe (dus veel) enemies heb gekilled, of is dit gebied gewoon zwaarder bezet sowieso ?
Ga nu wel erg slow, kampjes met 8 enemies waarvan 6 zwart is echt hit en run tactics, pfffftttttt!
Vraag het omdat ik nu in de gebieden rondom Rito village bezig ben en ik vrijwel alleen maar black enemies (hogoblins / moglins en lizalfos) tegen kom nog. Is dat omdat ik alles tot nu toe (dus veel) enemies heb gekilled, of is dit gebied gewoon zwaarder bezet sowieso ?
Ga nu wel erg slow, kampjes met 8 enemies waarvan 6 zwart is echt hit en run tactics, pfffftttttt!
Waarom ga je er niet gewoon omheen?
Kwestie van je armor upgraden en wat betere wapens vinden. Heb nu in hard mode niet zo heel veel moeite meer met een aantal zwarte vijanden (al ben ik er nog geen 6 tegengekomen, maximaal 4).
Ik wil elk plekje onderzocht hebben
Maar hoe zit het nou ?
Denk dat het aan regio ligt maar ook aan hoeveel DB's je al hebt. Ik heb in mijn eerste playthrough heel lang geen DB's gedaan en de vijanden werden pas daarna sterker. Sowieso zijn sommige regio's gewoon moeilijker. Maar goed, zoals ik zei, een beetje zoeken naar fijne wapens en je armor genoeg upgraden doet echt wonderen. Zelfs level 1 of 2 maakt een gigantisch verschil.
Majora's Mask, Twilight helmet en Korok masker gehaald, 1 deel van Tingle en Phantom. Moet de Travel Medallion nog halen.Goner schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:48:
Het Korok masker was dan een beetje een bitch, maar als je nou je Sheikah Sensor+ op schatkisten zet en niet als een idioot rond gaat rennen (zodat je als de mist naar je toe komt weer terug kan rennen) is het op zich prima te doen. Kom je ook nog wat meer schatten tegen.
Je sensor aanzetten is overigens ook wel handig voor de andere spullen, ze liggen vaak half begraven en mis je dan ook redelijk snel. Heb op die manier rond het kasteel best wat rupees verkregen.
Ik heb ook nog maar 1 of 2 slots vrij op pagina 4. Als je trouwens de video waar ze de Thunder Helmet glitch laten zien goed bekijkt, zie je dat je een melding krijgt als je nog kleding wilt kopen terwijl je vol zit. Aangezien de DLC spullen in kistjes zit en je wapens, bogen en schilden terug stopt als je inventory vol is, kan het niet zo zijn dat je de DLC spullen verliest op die manier.NMe schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 15:29:
Trouwens, je kan 5 pagina's outfits hebben, right? Ik heb bijna mijn vierde vol, zou het rot vinden als ik gear oppak die vervolgens verdwijnt zoals we bij de thunder helm gezien hebben.
Per regio is er een 'base' level van de monsters. Ik zie in Central Hyrule, Great Plateau, bij Kakariko Village en Hateno Village nog rode vijanden genoeg. Er zit wel altijd een zilveren bij, maar dat is nu logisch. De andere gebieden had ik al snel door dat er blauwe, bruine en zwarte monsters bij zitten zonder dat ik al een DB had gedaan.-SaveMe- schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 17:08:
[...]
Ik wil elk plekje onderzocht hebben![]()
Maar hoe zit het nou ?
Plekken die eerst alleen maar rode monsters hadden, of een aantal rode en een blauwe, hadden na een tijd spelen en hartjes halen een bruine er bij gekregen en een rode minder.
Dus hoe vaker je monsters dood en hoe verder je komt met de ontwikkeling van je personage, hoe sterker de monsters worden. Maar de witte/zilveren variant krijg je pas na het verslaan van de Divine Beasts, te beginnen met Bokoblins bij 1, Moblins en waarschijnlijk ook Lizalfos bij 2 en uiteindelijk allemaal bij 4.
Ik heb level 2 soldier armor, maar dat doet nog niet echt veel. 5 hartjes helpt ook niet
. Moet de derde fairy nog vinden
Zelfs als je die vindt heb je voor het upgraden van dat armor naar stage 3 en 4 molduga en lynel spul nodig. Die kun je met 5 hartjes denk ik nog niet heel lekker farmen.-SaveMe- schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:17:
Ik heb level 2 soldier armor, maar dat doet nog niet echt veel. 5 hartjes helpt ook niet. Moet de derde fairy nog vinden
Fuuuuuuuuuu ...NMe schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:21:
[...]
Zelfs als je die vindt heb je voor het upgraden van dat armor naar stage 3 en 4 molduga en lynel spul nodig. Die kun je met 5 hartjes denk ik nog niet heel lekker farmen.

EDIT
Blij met de activiteit en behulpzaamheid in dit topic. Thanks all!
[ Voor 9% gewijzigd door -SaveMe- op 01-07-2017 18:23 ]
Molduga wel, die kan je verslaan zonder geraakt te hoeven worden, maar Lynels, dat is een heel ander verhaal.
Lynels moet je net even weten en armor en genoeg hartjes is echt een must have. Mipha's Grace is ook enorm handig tegen die rotzakken, evenals fairies bij je hebben, maar die geven niet genoeg hartjes. 1 klap en je bent er vrijwel doorheen of dood.
Lynels moet je net even weten en armor en genoeg hartjes is echt een must have. Mipha's Grace is ook enorm handig tegen die rotzakken, evenals fairies bij je hebben, maar die geven niet genoeg hartjes. 1 klap en je bent er vrijwel doorheen of dood.
[ Voor 53% gewijzigd door Hero of Time op 01-07-2017 18:24 ]
Molduga kan inderdaad wel maar als je niet genoeg hartjes hebt ben je met één aanval dood. Dan is de enige manier om te leren hoe die figuur werkt ofwel afkijken in een guide ofwel trial, error en een boek doodgaan.Hero of Time schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:22:
Molduga wel, die kan je verslaan zonder geraakt te hoeven worden, maar Lynels, dat is een heel ander verhaald.
Mwah, Molduga krijgt schade van de bommen die je 'm voert. Gewoon niet naartoe lopen om met je zwaard te gaan rammen. Gebruik pijl en boog voor de schade en bommen om 'm een beetje te schaden en uit de grond te krijgen. Of alleen maar bommen, als je geen pijlen of bogen meer hebt.
Ben je wel een tijdje bezig, maar ach, gewoon hopen dat je geen Blood Moon krijgt.
Al een paar keer gehad dat ik net met pijn en moeite een kamp ofzo gecleared had en direct een BM en iedereen is er weer ... Ook een keer met een black Hinox. Gelukkig zijn die easyHero of Time schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:28:
[...] ach, gewoon hopen dat je geen Blood Moon krijgt.
Kan er alleen niet over uit dat ik met normal combat zo'n moeite heb met normal enemies. Flurries lukken zelden, en dodgen, circle strafen gaat gewoon niet echt lekker. Dus hit en run ik maar de meeste tijd. En bommen om ze van hun stuk, en liefst wapen, te laten raken
[ Voor 27% gewijzigd door -SaveMe- op 01-07-2017 18:32 ]
Dat had ik ook regelmatig.. Eerst dacht ik dat 't aan mij lag, maar na 20 keer.. Volgens mij ligt 't aan de hoek waarop je zo'n laser probeert terug te kaatsen. Dus als zo'n Guardian hoger is dan jij, dan lukt 't niet, of krijg je dit resultaat dus. Als ik me goed herinner was dat de enige resultaat die ik kreeg bij b.v. de decayed Guardian die je hebt bij Hyrule castle, direct als je uit de uitgang komt. Daar zit er één nagenoeg tegen de muur aan.Hero of Time schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 12:49:
[..]
Ik heb wel met een paar keer dat ik een parry wilde doen op een Decayed de afgelopen paar dagen dat Daruk's Protection activeerde. Een keer stond ik zelfs in de fik omdat ik blijkbaar toch geraakt werd, maar Daruk de laser alsnog terugkaatste.
Make lovecraft not warcraft.
Nee, als de laser niet recht terug gaat, is je timing net verkeerd. Heb ik vaak genoeg gehad. Laser een fractie van een seconde te laat of te vroeg terug kaatsen en het is naast. Hoek van de Guardian maakt niet uit.Sméagol schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 19:58:
[...]
Dat had ik ook regelmatig.. Eerst dacht ik dat 't aan mij lag, maar na 20 keer.. Volgens mij ligt 't aan de hoek waarop je zo'n laser probeert terug te kaatsen. Dus als zo'n Guardian hoger is dan jij, dan lukt 't niet, of krijg je dit resultaat dus. Als ik me goed herinner was dat de enige resultaat die ik kreeg bij b.v. de decayed Guardian die je hebt bij Hyrule castle, direct als je uit de uitgang komt. Daar zit er één nagenoeg tegen de muur aan.
Ik denk toch echt dat 't wel uitmaakt. Heb heel Hyrule castle doorlopen en alles gesloopt met alleen parry attakcs (met uitzondering van de Lynels en andere non-Guardian zooi), alleen met die specifiek kreeg ik 't consistent nooit voor elkaar, welke afstand of timing dan ook. Daarbuiten kom ik die "mislukte" parry niet of nauwelijks tegen.. Ik doe 't óf goed, óf verkeerd.Hero of Time schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 20:16:
[...]
Nee, als de laser niet recht terug gaat, is je timing net verkeerd. Heb ik vaak genoeg gehad. Laser een fractie van een seconde te laat of te vroeg terug kaatsen en het is naast. Hoek van de Guardian maakt niet uit.
Make lovecraft not warcraft.
Dat het iets anders werkt met de Turret versie wil ik best geloven, maar de paar decayed daar heb ik prima met een parry kunnen slopen. Geen afwijking van de laser of wat dan ook.
Heb inmiddels denk ik een uur of 10 in de game zitten en vind het toch wel een beetje jammer dat er niets iets meer een logische volgorde van quests is. Je wordt echt in het diepe gegooid wat opzich geen probleem is maar ik zit constant met het gevoel dat ik in gebieden loop waar ik eigenlijk nog niet hoor te zijn. Heb nu twee divine beasts gehad (olifant en kameel) maar het regelmatig dat ik ergens rond loop en dat ik een enemy tegenkom die mij one shot.
Nu heb ik ook nog niets zoveel shrines gedaan en daar ga ik me nu maar eerst eens op focusen. Is er dan nog een bepaalde volgorde waarin je de gebieden het beste af kan werken?
Nu heb ik ook nog niets zoveel shrines gedaan en daar ga ik me nu maar eerst eens op focusen. Is er dan nog een bepaalde volgorde waarin je de gebieden het beste af kan werken?
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Na 10 uur twee divine beasts ??? Dude, das wel erg snel.
Ik heb net mijn eerste DB gekilled, die bird in the sky. Puzzel stuk er voor was fun en de fight, doh, heb ik me daar druk over lopen maken; met 5 hartjes de eerste try down. Heb 1 keer 2 hartjes aangevuld. Geen extra hearts nodig gehad. Coole skill die je daar krijgt. Die had ik wel eerder willen hebben
Ik heb net mijn eerste DB gekilled, die bird in the sky. Puzzel stuk er voor was fun en de fight, doh, heb ik me daar druk over lopen maken; met 5 hartjes de eerste try down. Heb 1 keer 2 hartjes aangevuld. Geen extra hearts nodig gehad. Coole skill die je daar krijgt. Die had ik wel eerder willen hebben
Voor Soldier set level 3 heb je Hinox guts nodig, da's nog wel te doen.NMe schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:21:
[...]
Zelfs als je die vindt heb je voor het upgraden van dat armor naar stage 3 en 4 molduga en lynel spul nodig.
Probeer anders de Hylian set, die is vrij eenvoudig op level 4 te krijgen en geeft goede defense.
Yep.-SaveMe- schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:22:
[...]
Fuuuuuuuuuu ...Die Lynels zijn het enige tot nu toe waar ik met een grote boog omheen loop
Ik denk dat ik weet waar de Phantom helm ligt, maar er zit een Blue Maned Lynel ... eens kijken of er een truc is.
[ Voor 43% gewijzigd door Goner op 01-07-2017 23:51 ]
Hmm, ik dacht dat het molduga guts waren. Hinox is wel te doen, ja. 
Nah, het probleem is dat de andere guardians stilstaan terwijl die skywatchers een beetje op en neer gaan. Daardoor is het oog niet meer altijd op de plek waar je de straal terug naartoe kaatste.Hero of Time schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 20:16:
[...]
Nee, als de laser niet recht terug gaat, is je timing net verkeerd. Heb ik vaak genoeg gehad. Laser een fractie van een seconde te laat of te vroeg terug kaatsen en het is naast. Hoek van de Guardian maakt niet uit.
Told you so.-SaveMe- schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 22:49:
Maar niet dat die DB a pushover is
Back to exploring. Op naar village 2/4 ...
Zijn ze allemaal.
Noted!NMe schreef op zondag 2 juli 2017 @ 00:49:
[...]
Zijn ze allemaal.Alleen die in de woestijn is wat uitdagender.
Wel eindelijk weer wat gevoel van progressie, dat was ik ff kwijt ...
Meh, Hylian set heeft gemiddelde defense. Zo'n beetje elke andere set heeft 20 defense per set item. Alleen de Sheikah set heeft 16 p/s en de Soldier en Ancient sets hebben 28 als max. De accessoires zoals oorbellen en circlets gaan ook niet verder dan 16.Goner schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 23:46:
[...]
Voor Soldier set level 3 heb je Hinox guts nodig, da's nog wel te doen.
Probeer anders de Hylian set, die is vrij eenvoudig op level 4 te krijgen en geeft goede defense.
Flurry aanvallen of bompijlen op z'n kop knallen. Elemental pijlen hebben geen effect, zijn ze immuun voor.[...]
Yep.
Ik denk dat ik weet waar de Phantom helm ligt, maar er zit een Blue Maned Lynel ... eens kijken of er een truc is.
Maar Skywatchers heb je ook buiten 't kasteel.NMe schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 23:54:
[...]
Nah, het probleem is dat de andere guardians stilstaan terwijl die skywatchers een beetje op en neer gaan. Daardoor is het oog niet meer altijd op de plek waar je de straal terug naartoe kaatste.
Mjah, ik vind de skill van de Zora's, Mipha's Grace, toch wel iets fijner als je nog vroeg in 't spel zit dan Revali's Gale.-SaveMe- schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 22:49:
Ik heb net mijn eerste DB gekilled, die bird in the sky. [...] Coole skill die je daar krijgt. Die had ik wel eerder willen hebben
Net nog een stuk gespeeld. Het kasteel maar weer opnieuw in gegaan, heb een paar Koroks daar gemist. Ook gelijk wat nieuwe delen van 't kasteel ontdekt. Het is ondertussen nogal stil daar binnen. Enige reden waarom ik dood zou gaan daar is als ik in die Malace meuk ga staan of van een te hoge rand afspring. Heb denk ik ondertussen alle Guardians daar gesloopt, ook de Skywatchers.
Dacht eerst dat het Korok masker vergelijkbaar reageerde als de Sensor+, niet echt rekening houden met hoogte en gaan piepen voor iets dat ver boven je is of in wat gangen onder je, maar dat valt mee. Hopelijk heb ik nu wel alle Korok seeds gevonden. Vervelende is, is dat je dit niet ziet op die 3D map. Je moet dus eerst het kasteel helemaal uit. Goed opletten of het niet bijna 0:00 is als ik naar buiten stap ivm de Blood Moon.
Wacht, respawnt het spul daarbinnen niet? Of bedoel je omdat je de bloodmoon uitstelt?Hero of Time schreef op zondag 2 juli 2017 @ 02:21:
[...]
Net nog een stuk gespeeld. Het kasteel maar weer opnieuw in gegaan, heb een paar Koroks daar gemist. Ook gelijk wat nieuwe delen van 't kasteel ontdekt. Het is ondertussen nogal stil daar binnen. Enige reden waarom ik dood zou gaan daar is als ik in die Malace meuk ga staan of van een te hoge rand afspring. Heb denk ik ondertussen alle Guardians daar gesloopt, ook de Skywatchers.
Nee, het respawnen gaat net als buiten op de Blood Moon, en omdat ik die al een paar keer heb uitgesteld en overdag weer het kasteel in ging is er geen reset geweest. Alles is nog dood van toen ik na m'n verhuizing weer verder ging en de boel sloopte.NMe schreef op zondag 2 juli 2017 @ 02:23:
[...]
Wacht, respawnt het spul daarbinnen niet? Of bedoel je omdat je de bloodmoon uitstelt?
Dus sloop alles, ga 't kasteel uit, kom terug voordat er een BM is en je kan vrolijk rondlopen zonder opeens neergeschoten te worden. Tenzij je natuurlijk eentje hebt gemist of bent vergeten.
Heb een rode bokoblin gevonden in Master Mode! Zit er één te paard direct ten zuide van the great plateau. Gewoon vanaf het oosten langs de muur van het plateau naar het zuiden lopen. Op een gegeven moment kom je hem tegen, net voor een erg stijle heuvel.
Net ten zuiden van de Owa Daim Shrine op het plateau zelf.
E: Hij one hit killt je trouwens
.
Net ten zuiden van de Owa Daim Shrine op het plateau zelf.
E: Hij one hit killt je trouwens
[ Voor 16% gewijzigd door Thomas op 02-07-2017 15:40 ]
Hylian set is ook 20 per item en is vrij eenvoudig op level 4 te krijgen. Geen set bonus helaas.Hero of Time schreef op zondag 2 juli 2017 @ 02:21:
[...]
Meh, Hylian set heeft gemiddelde defense. Zo'n beetje elke andere set heeft 20 defense per set item.
Nou, als het (langdurig) regent en je ergens bovenop wil komen is Revali's Gale wel heel prettig !Mjah, ik vind de skill van de Zora's, Mipha's Grace, toch wel iets fijner als je nog vroeg in 't spel zit dan Revali's Gale.
Uit de dood opstaan kan ook met een fairy ...
Iets heel anders ; hoe lang blijven drops van verslagen vijanden liggen ?
Ik ging gisteren een Hinox te lijf, maar terwijl ik bezig was verscheen er opeen een Stalker. Dus snel de Hinox in elkaar geslagen en de Guardian daarna gepakt. maar na oprapen van alle ancient parts, was de buit van de Hinox verdwenen ?!
Overigens valt de buit aan cores vies tegen ; heb zowat alle Stalkers op Hyrule field gemold en de 3 vliegende bij de Spring of Power en er maar 2 cores aan over gehouden ...
[ Voor 16% gewijzigd door Goner op 02-07-2017 17:15 ]
Drops blijven lange tijd liggen, maar ze gaan weg afhankelijk van de afstand tot jou en hoeveel andere zooi er bij komt. Net zoals je maar 2 amiibo's tegelijk wilt scannen, anders verdwijnt de loot van de eerste.
Heb nu zo'n 340 seeds. Er zijn gewon 25! seeds in het kasteel te vinden.
Een aantal nog best tricky ook.
Van die Ancient parts heb ik 8 Giant Cores en iets van 40 normale. Ik weet niet wat de droprate is van die dingen, maar ik krijg ze met enige regelmaat. Alleen die Giant krijg je bijna nooit.
Heb nu zo'n 340 seeds. Er zijn gewon 25! seeds in het kasteel te vinden.
Van die Ancient parts heb ik 8 Giant Cores en iets van 40 normale. Ik weet niet wat de droprate is van die dingen, maar ik krijg ze met enige regelmaat. Alleen die Giant krijg je bijna nooit.
Dilemma. Ik heb Zelda al van het begin maar nog maar een paar uur ingestoken. Ik vraag me af of het niet leuker is om nu de dlc te kopen en hem op een hogere moeilijkheidsgraad te spelen en dus opnieuw te beginnen. Wat raden jullie aan?
Als je er nog maar een paar uur in hebt gestoken weet ik niet of je veel plezier gaat hebben in die hard mode. Afgezien van dat gaan die Hero's Path, de teleport rune en het korokmasker je wel enorm helpen bij je eerste playthrough, al moet je om die laatste twee te krijgen wel al een flink deel van de map verkend hebben.
Is de hard mode zo moeilijk? Vind de game tot nu toe (die eerste paar uur) namelijk vrij gemakkelijk...
Vraag me af of ik ook iets aan de DLC heb. Die hard mode en 45 challenge rooms geef ik niks om. Maar zijn de andere dingen het waard? Is die teleoprt rune handig? En over korok seeds, ik heb nu al max weapon slots, en 10 bow en shield slots, dus ze voelen nu een beetje overbodig aan. Kun je er later ook nog wat anders mee?NMe schreef op zondag 2 juli 2017 @ 18:07:
Afgezien van dat gaan die Hero's Path, de teleport rune en het korokmasker je wel enorm helpen bij je eerste playthrough, al moet je om die laatste twee te krijgen wel al een flink deel van de map verkend hebben.
Ben nu richting Zora en Akkala Tech lab aan het gaan ... Kom wel weer lower enemies tegen, wel vergezeld van blackies, dus lijkt hier weer iets makkelijker te zijn. Ook 7 hearts al
Seeds zijn alleen voor de verzamelaars nadat je je stashes maxed hebt. Die teleport rune is wel handig, ben toch al regelmatig op een plek gekomen waar ik vervolgens later weer naar terug moest en dat was met die rune veel makkelijker geweest. Heb het op zich wel nog handig kunnen gebruiken bij mijn laatste ~10 shrines.-SaveMe- schreef op zondag 2 juli 2017 @ 18:13:
[...]
Vraag me af of ik ook iets aan de DLC heb. Die hard mode en 45 challenge rooms geef ik niks om. Maar zijn de andere dingen het waard? Is die teleoprt rune handig? En over korok seeds, ik heb nu al max weapon slots, en 10 bow en shield slots, dus ze voelen nu een beetje overbodig aan. Kun je er later ook nog wat anders mee?
Hmmm, denk dat ik het maar laat gaan. Die andere DLC hoef ik ook niet. Als ik de game uiteindelijk uit heb ben ik denk er wel klaar mee 
Denk dat ik maar wat minder naar seeds ga zoeken, als het me luky. Wil toch elk hoekje exploren
Denk dat ik maar wat minder naar seeds ga zoeken, als het me luky. Wil toch elk hoekje exploren
Ben nu maar kistjes aan het zoeken in het kasteel. Valt niet altijd mee, de Sensor+ gaat lekker te keer, maar waar het nou is, is niet altijd duidelijk. Het kijkt namelijk alleen in een 2D spectrum, dus je kan op het dak staan en niets vinden omdat 't vier verdiepingen lager is. 
Heb ook de laatste Skywatcher die er rond vloog neergehaald, zit daarmee nu op 38 Ancient Cores.

Heb ook de laatste Skywatcher die er rond vloog neergehaald, zit daarmee nu op 38 Ancient Cores.
Ik ben ze op een gegeven moment maar gaan traden met Milton voor de spullen die ik nog van hem wilde hebben.Hero of Time schreef op zondag 2 juli 2017 @ 23:46:
Ben nu maar kistjes aan het zoeken in het kasteel. Valt niet altijd mee, de Sensor+ gaat lekker te keer, maar waar het nou is, is niet altijd duidelijk. Het kijkt namelijk alleen in een 2D spectrum, dus je kan op het dak staan en niets vinden omdat 't vier verdiepingen lager is.
Wie is Milton? Klinkt als een NPC die ik nog moet tegenkomen. Ken wel Kilton, de monster trader. Ik heb bij hem alles gehaald wat er te halen was en heb precies 0 mon over.NMe schreef op maandag 3 juli 2017 @ 00:10:
[...]
Ik ben ze op een gegeven moment maar gaan traden met Milton voor de spullen die ik nog van hem wilde hebben.
Autocorrect.Hero of Time schreef op maandag 3 juli 2017 @ 08:18:
[...]
Wie is Milton? Klinkt als een NPC die ik nog moet tegenkomen. Ken wel Kilton, de monster trader. Ik heb bij hem alles gehaald wat er te halen was en heb precies 0 mon over.
Ik moet nog eens de paardrijspullen regelen, verder heb ik alles van 'm nu.
Ben begonnen om het spel opnieuw te spelen in Hero mode en ik heb bijna het idee dat ik een stealth game aan het spelen ben. Ik vind het vooral een naai streek dat vijanden nu automatisch health terugkrijgen. En klopt het dat vijanden een stuk agressiever zijn geworden?
Grappig genoeg vind ik het nu fijner om te reizen terwijl het donker is. De skelet vijanden zijn namelijk nog steeds zwak.
Grappig genoeg vind ik het nu fijner om te reizen terwijl het donker is. De skelet vijanden zijn namelijk nog steeds zwak.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Gisteren ook die teleport rune gehaald.
spoiler:
Dat hele doolhof door gestruind, er omheen gegaan omdat er werd gezegd, onder het labyrint. Uiteindelijk op het strand een Guardian stalker neer gehaald en toen bedacht dat ik voor de tempel een gat met een windvlaag heb gezien. Daar ingevallen in de kelder (geen idee of er andere routes zijn) tussen allemaal Guardians. Open een kistje in de hoop dat dat hem was, nope. Meteen 4 stuks die aan schieten en beginnen met richten. Uiteindelijk 2 keer geraakt en het kistje gevonden met het item en toen maar weg geteleport. Een enkele gaat nog wel, maar 4 tegelijk. Run!
Arunia schreef op maandag 3 juli 2017 @ 08:43:
Gisteren ook die teleport rune gehaald.spoiler:Dat hele doolhof door gestruind, er omheen gegaan omdat er werd gezegd, onder het labyrint. Uiteindelijk op het strand een Guardian stalker neer gehaald en toen bedacht dat ik voor de tempel een gat met een windvlaag heb gezien. Daar ingevallen in de kelder (geen idee of er andere routes zijn) tussen allemaal Guardians. Open een kistje in de hoop dat dat hem was, nope. Meteen 4 stuks die aan schieten en beginnen met richten. Uiteindelijk 2 keer geraakt en het kistje gevonden met het item en toen maar weg geteleport. Een enkele gaat nog wel, maar 4 tegelijk. Run!
spoiler:
Ach, genoeg om achter te schuilen daar. Ik heb ze gewoon allemaal dood gemaakt 
Gewoon vanuit een hoekje beginnen, dan valt het allemaal wel mee.
Ja, maar als je al "angst" hebt voor die krengen. 
Viel er midden in, dan kom je niet zo heel snel meer weg eigenlijk.
Viel er midden in, dan kom je niet zo heel snel meer weg eigenlijk.
Jep, gewoon van afstand en verscholen achter de kapotte ze neer snipen met pijl en boog.
Die twee Stalkers worden pas wakker als je naast ze staat. Genoeg tijd dus om alvast aan de poten te beginnen.
En als je er net in valt, kan je snel achter het muurtje schuilen waar de luchtstroom begint. Het lijkt eng, maar het is echt peanuts. Toen ik er voor de eerste keer kwam, werd er geen wakker omdat ik nog net ver genoeg lande.
En als je er net in valt, kan je snel achter het muurtje schuilen waar de luchtstroom begint. Het lijkt eng, maar het is echt peanuts. Toen ik er voor de eerste keer kwam, werd er geen wakker omdat ik nog net ver genoeg lande.
Volgens mij worden ze de eerste keer pas wakker als je het kistje in het midden van de kamer opent.Hero of Time schreef op maandag 3 juli 2017 @ 08:58:
Toen ik er voor de eerste keer kwam, werd er geen wakker omdat ik nog net ver genoeg lande.
* RayNbow activeerde gewoon Stasis+ voor "Guardian vision" toen ie daar voor 't eerst was.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Wat guardian-nesten betreft vond ik trouwens de Forgotten Temple vervelender. Ook niet heel moeilijk maar door de layout van dat gebouw heb ik er zo uit het hoofd twee bogen op kapot geschoten.
Over NPC's gesproken ; kan het zijn dat er nieuwe zijn bijgekomen in de DLC ? Ik liep op Hyrule field (Exchange ruins dacht ik) een broer & zus tegen het lijf die schatten zoeken. En er zijn wat schatkisten bijgekomen daar met de nieuwe quests.Hero of Time schreef op maandag 3 juli 2017 @ 08:18:
[...]
Klinkt als een NPC die ik nog moet tegenkomen.
Ja, of de camera die fijn target. Wat dat betreft makkelijk zat.RayNbow schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:08:
* RayNbow activeerde gewoon Stasis+ voor "Guardian vision" toen ie daar voor 't eerst was.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Huh? Zijn ze scripted? Dat zou dan verklaren waarom ze niet direct reageerden, maar ik had ze allemaal gesloopt voordat ik 't kistje pakte. Door een andere gebruiker hier wist ik dat ze leefden en ging dus wat voorzichtig naar binnen. Verklaart ook gelijk waarom deze keer die Decayed direct op mij gingen richten.
@Goner, die twee kom je op meerdere plekken tegen. En het zijn geen broer en zus, maar man en vrouw (getrouwd stel). Of er lopen twee van die koppels rond, dat kan ook nog.
Bij Hateno meen ik zijn twee zussen op zoek naar truffels in het bos, maar die zie je nergens anders.
@Goner, die twee kom je op meerdere plekken tegen. En het zijn geen broer en zus, maar man en vrouw (getrouwd stel). Of er lopen twee van die koppels rond, dat kan ook nog.
Vraag me af of het dezelfde zijn ... ik bedoel Mina en Mils en dat zijn zus en broer.Hero of Time schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:17:
@Goner, die twee kom je op meerdere plekken tegen. En het zijn geen broer en zus, maar man en vrouw (getrouwd stel).
http://zelda.wikia.com/wiki/Mina
EDIT: die 2 truffelzoekers zwerven nogal, ook in Faron tegengekomen.
[ Voor 9% gewijzigd door Goner op 03-07-2017 12:52 ]
Die ben ik ook wel eens ergens anders tegengekomen, ik dacht Akkala of Faron.Hero of Time schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:17:
Bij Hateno meen ik zijn twee zussen op zoek naar truffels in het bos, maar die zie je nergens anders.
Ah, juistem. Het koppel waar ik aan dacht vind je o.a. in Faron tijdens onweer en andere plekken, op zoek naar de Silent Princess omdat het gerucht is dat als je je liefde uit bij zo'n bloem je gelukkig zal zijn.Goner schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:11:
[...]
Vraag me af of het dezelfde zijn ... ik bedoel Mina en Mils en dat zijn zus en broer.
http://zelda.wikia.com/wiki/Mina
EDIT: die 2 truffelzoekers zwerven nogal, ook in Faron tegengekomen.
De truffel zusjes heb ik maar op 1 plek gezien, in de bossen net buiten Hateno. Het was iig in de buurt van een dorp en Hateno is de enige die je na Kakariko bezoekt in principe (en in het oosten is, er is verders niets en het vissersdorp is bij het strand in 't zuiden, was ik pas veeeeel later).
De grap is dat de vijanden om dat vissersdorp weer veel zwakker zijn dan bij Hateno.
Althans, zo voelde het wel. Tot je op weg gaat naar de shrine in het oosten op de landtong, waar je een fanatiek kampje tegenkomt.
Derde? Ik zit op 4 DB's, 14 hartjes, bijna 3e ring energy vol en ik ken nog steeds alleen maar de fairy in Kokoriko!-SaveMe- schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:17:
Ik heb level 2 soldier armor, maar dat doet nog niet echt veel. 5 hartjes helpt ook niet. Moet de derde fairy nog vinden
Klinkt als een dorp in de bossen. Nooit gevonden, waar vind je die? Of is het dat dorp bij de Deku Tree?Edmin schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:51:
[...]
Derde? Ik zit op 4 DB's, 14 hartjes, bijna 3e ring energy vol en ik ken nog steeds alleen maar de fairy in Kokoriko!
Er is een quest/hint van ene Toren in Tabantha Stable over de lokatie van een fountain ... de andere 2 heb ik min of meer toevallig gevonden. Weet niet of er quests voor zijn.Edmin schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:51:
[...]
ik ken nog steeds alleen maar de fairy in Kokoriko!
De tweede en derde liggen allebei aardig in het zicht van een shrine die goed in het zicht ligt. Die bij Kakariko ligt nog meer verborgen dan die twee.Goner schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:39:
[...]
Er is een quest/hint van ene Toren in Tabantha Stable over de lokatie van een fountain ... de andere 2 heb ik min of meer toevallig gevonden. Weet niet of er quests voor zijn.
Die bij Kakariko is makkelijk ; Pikango de schilder wijst je de weg ...
De laatste/duurste vond ik al zoekend naar een andere quest (Leviathan Bones).
De laatste/duurste vond ik al zoekend naar een andere quest (Leviathan Bones).
[ Voor 36% gewijzigd door Goner op 03-07-2017 15:56 ]
De prijs hangt af in welke volgorde je ze vindt. Bij degene naar de Rito moet je in de stal wat babbelen en dan krijg je een donatie om een fairy te openen.
Even uit mijn hoofd
100-500-1.000-10.000 (1.000 horse fairy vaste prijs).
Even uit mijn hoofd
100-500-1.000-10.000 (1.000 horse fairy vaste prijs).
Als je Tarry Town compleet hebt, wordt je gewezen op eentje in de buurt.
De derde, tja, ehm, kwam 'm tegen omdat ik 'm van grote hoogte zag.
Tegen die tijd was ik er al 5 keer per ongeluk ingevallen met een paar bossen hout op m'n rug ...Hero of Time schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:22:
Als je Tarry Town compleet hebt, wordt je gewezen op eentje in de buurt.
Ik vond 'm later pas, toen Hudson er was had ik 't eerst nog niet gevonden. Hout heb ik nooit hoeven halen, had al hele bossen gekapt voordat ik aan de quest begon.Goner schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:40:
[...]
Tegen die tijd was ik er al 5 keer per ongeluk ingevallen met een paar bossen hout op m'n rug ...
Dat laatste geldt voor alle vier de great fairies.
Wat? Kan je sensor iets anders dan shrines herkennen????!!!Hero of Time schreef op maandag 3 juli 2017 @ 18:54:
[...]
Ik vond 'm later pas, toen Hudson er was had ik 't eerst nog niet gevonden. Hout heb ik nooit hoeven halen, had al hele bossen gekapt voordat ik aan de quest begon.Heb met een guide dat ding gevonden, het was de derde in mijn rij. Die bij de Rito vond ik zelf, die in de woestijn is niet echt te missen als je alles bezoekt. Zeker als je je Sensor op Shrines zet.
Nou, die bij Akkala vind je anders niet in de buurt van een Shrine hoor.
Ah, jij bent dus nog niet bij de Hateno Tech Lab geweest. Wist je ook dat je vijanden kan stilzetten met Stasis? Of dat je je runes kan upgraden, waardoor o.a. je bommen sterker worden en sneller 'opladen'?Edmin schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:13:
[...]
Wat? Kan je sensor iets anders dan shrines herkennen????!!!
Ik zie hem vanuit de Dah Hesho shrine toch echt gewoon liggen, hoor.Hero of Time schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:16:
[...]
Nou, die bij Akkala vind je anders niet in de buurt van een Shrine hoor.Je moet daar toch wel wat meer moeite voor doen.
Ok, vanaf die shrine kan je 'm idd zien. Maar dan moet je die shrine toch wel eerst vinden.
Dat had ik dus niet.
En volgens mij had ik de Fairy Fountain alsnog niet gezien nadat ik de shrine had. Ja, ik was blijkbaar erg blind.
Hmmmmm, dilemma:
Kwam dus in de buurt van Zora, blijkt dat het daar altijd regent zolang de DB er nog is. Maw, het exploren van het bergachtige gebied daar is niet echt goed mogelijk. Heb dus maar mijn power gebruit om schuin over het hele stuk heen te vliegen en zo aanbeland in Zora's domain! Vraag is, ga ik nu maar gelijk doe DB doen zodat ik van die regen af ben en verder kan exploren, maar dan worden wel de enemies overal tougher. Of laat ik em ff gaan en ga eerst naar de andere gebieden ??
Kwam dus in de buurt van Zora, blijkt dat het daar altijd regent zolang de DB er nog is. Maw, het exploren van het bergachtige gebied daar is niet echt goed mogelijk. Heb dus maar mijn power gebruit om schuin over het hele stuk heen te vliegen en zo aanbeland in Zora's domain! Vraag is, ga ik nu maar gelijk doe DB doen zodat ik van die regen af ben en verder kan exploren, maar dan worden wel de enemies overal tougher. Of laat ik em ff gaan en ga eerst naar de andere gebieden ??
Ik denk dat je banger bent dan nodig voor moeilijkere vijanden.
Ik denk het ookNMe schreef op maandag 3 juli 2017 @ 21:41:
Ik denk dat je banger bent dan nodig voor moeilijkere vijanden.

Tweede DB dan maar, brrrr

* bang dat ik straks allemaal Silver lynels heb en ik heb nog niet eens een normale verslagen
[ Voor 17% gewijzigd door -SaveMe- op 03-07-2017 21:48 ]
Jawel, maar ik heb niet naar dat irritante nepkind geluisterd. Wat een gezwetsHero of Time schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:16:
[...]
Ah, jij bent dus nog niet bij de Hateno Tech Lab geweest.
Ik heb niet voor niets 4 DB's verslagen. Zou een mooie zijn!Wist je ook dat je vijanden kan stilzetten met Stasis? Of dat je je runes kan upgraden, waardoor o.a. je bommen sterker worden en sneller 'opladen'?
Een ding scheelt. Er zal bij de Zora's altijd een rode rondlopen. Na de eerste blijven ze volgens mij nog rood, na de tweede blauw, daarna krijg je wit en zilver (ja, twee verschillende blijkbaar, aldus de Compendium).-SaveMe- schreef op maandag 3 juli 2017 @ 21:42:
* bang dat ik straks allemaal Silver lynels heb en ik heb nog niet eens een normale verslagen
Je moet ook met haar man praten. Die heeft tenminste nog wat zinvols te melden en bieden. Je krijgt zelfs een quest van 'm.Edmin schreef op maandag 3 juli 2017 @ 22:19:
[...]
Jawel, maar ik heb niet naar dat irritante nepkind geluisterd. Wat een gezwets
He, genoeg mensen die de DB's verslaan zonder ook maar iets aan de Sheikah Slate te doen. Foto's? Wat is dat? Upgraden, waarom?[...]
Ik heb niet voor niets 4 DB's verslagen. Zou een mooie zijn!
Heb nu denk ik eindelijk alle kistjes in het kasteel te pakken. Het bereik van die sensor is echt absurd. Je loopt rond in het kasteel en hij gaat piepen voor een kistje dat aan de andere kant van de gracht ligt.

Hard mode bevalt goed. Het heeft eindelijk zin om te koken ed. Wat wel beetje jammer is, is dat je weinig kan met alternatieve manieren om monsters te killen. Een stealth kill maakt een vijand niet dood, dus daarna moet je gewoon meppen. Ook met de natuur in de fik zetten zijn vijanden niet te verslaan. Door de regenation is het vooral meppen wat beetje saai is.
[ Voor 14% gewijzigd door giantgiantus op 03-07-2017 23:13 ]
Ik vond vooral in het begin het meppen zo lang duren. Met wapens die maar 5 damage geven een blauwe boboklin in mekaar meppen duurt best wel langgiantgiantus schreef op maandag 3 juli 2017 @ 23:11:
Hard mode bevalt goed. Het heeft eindelijk zin om te koken ed. Wat wel beetje jammer is, is dat je weinig kan met alternatieve manieren om monsters te killen. Een stealth kill maakt een vijand niet dood, dus daarna moet je gewoon meppen. Ook met de natuur in de fik zetten zijn vijanden niet te verslaan. Door de regenation is het vooral meppen wat beetje saai is.
Dat hele terreinkillen is er vrij snel vanaf helaas. De creatieve manieren ten spijt, de meesten zijn snel te sterk.giantgiantus schreef op maandag 3 juli 2017 @ 23:11:
Inderdaad. Zelfs grote ontploffingen met die rode barrels killen de enemies niet eens ...Señor Sjon schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:42:
[...]
Dat hele terreinkillen is er vrij snel vanaf helaas. De creatieve manieren ten spijt, de meesten zijn snel te sterk.
Jammer inderdaad. Dit in combinatie met het wapensysteem betekent dat ik nog nooit een game heb gehad waarin ik zo veel vijanden heb genegeerd op weg naar de eindbaas, en dat was nog maar de normal mode...
met hard mode heb je dit helemaal, vooral in het begin, je moet gewoon elke vijand ontlopen (of een uur gaan meppen) ben er weer mee opgehouden
Ugh, dat is dus gewoon een stealth game dus. Je hebt nog het meeste aan shrines e.d. Eigenlijk hoef je bijna geen vijand te doden, vooral niet als je een beperkt upgrade pad kiest voor spullen.
Tenzij je halverwege een Blood Moon krijgt ... don't ask.NMe schreef op maandag 3 juli 2017 @ 08:52:
Gewoon vanuit een hoekje beginnen, dan valt het allemaal wel mee.
Dus heb zowat al die Guardians 2 keer moeten afmaken. En geen cores !! Heb toen maar 2 van die Skywatchers buiten neergehaald met bompijlen, dat leverde wel cores op.
[ Voor 26% gewijzigd door Goner op 04-07-2017 12:23 ]
Ben een beetje aan het experimenteren met koken. Krachtpotions in combinatie met freezepijlen houden de wapens veel en veel langer goed. Verder is het beter om snachts een kampt te overvallen. Eerst wapens jatten, dan stealth kill en beetje meppen en de eerste is dood.
Die environmental kills werken dus ook in normal mode niet geweldig?
Die environmental kills werken dus ook in normal mode niet geweldig?
Environmental kills zijn meer voor de lulz, heb ik het idee. Ik heb er nog maar heel weinig echt gebruik van kunnen maken. Het kost veel te veel tijd om dingen zo op te zetten dat je een boomstam of rots kan gebruiken bijvoorbeeld. En dan doen die dingen ook nog eens heel weinig schade.
Dat had ik ook met die Hynox op Eventide Island.
Leuk die tonnen en rotsblokken. Maar ze met stasis+ stil zetten en meppen en dan nog zorgen dat hij er voor staat, dat lukte me niet echt.
Leuk die tonnen en rotsblokken. Maar ze met stasis+ stil zetten en meppen en dan nog zorgen dat hij er voor staat, dat lukte me niet echt.
Ik heb Eventide bij elkaar gecheat. Had niet zo veel zin om zo veel moeite te doen voor een shrine. De master trials trekken me wat dat betreft meer, daar is de beloning interessanter en sowieso de scope (per level) wat kleiner.
Hoe zit het eigenlijk precies met die trials? Als ik daaraan begin en doorstoom tot het einde mag ik de wapens houden die ik in de eerdere levels vind, begrijp ik. Geldt dat ook als ik de game save en afsluit en later terugkom? Of zit daar net als bij shrines een of andere reset-logica achter? Als ik eenmaal begin met die trials wil ik liever alles in één keer doen om het me niet moeilijker te maken dan nodig is.
Hoe zit het eigenlijk precies met die trials? Als ik daaraan begin en doorstoom tot het einde mag ik de wapens houden die ik in de eerdere levels vind, begrijp ik. Geldt dat ook als ik de game save en afsluit en later terugkom? Of zit daar net als bij shrines een of andere reset-logica achter? Als ik eenmaal begin met die trials wil ik liever alles in één keer doen om het me niet moeilijker te maken dan nodig is.
[ Voor 48% gewijzigd door NMe op 04-07-2017 15:37 ]
@NMe, zet je Switch dan gewoon in slaapstand. Opslaan en sluiten kan wellicht, maar dan begin je denk ik weer in kamer 1, waar je dan wel direct naar een latere kan springen, maar zoals in de play demo werd gezegd begin je hoe dan ook met niks, dus daarmee naar bijvoorbeeld kamer 20 springen is niet zo handig aangezien je geen wapens of eten hebt. Maar test het eens, of Google 't. Zal vast wel iemand zijn die 't al heeft geprobeerd.
Ik ga iig voor de full run zonder stoppen.
Ik ga iig voor de full run zonder stoppen.
Slaapstand is leuk maar als ik na 15 floors even genoeg heb van Zelda zou ik het niet erg vinden om even een paar rondjes MK8D tussendoor te doen. 
Ik ga in elk geval wel een korok leaf bewaren, denk ik. Ik zag in een video enemies in een shrine met een afgrond vlak naast ze, als ik in de eerdere levels wat bomen opblaas (ook handig voor hout, wat je zelfs kan koken voor ¼ hartje
) en die korok leaf apart hou voor enemies waarvan ik niks nodig heb scheelt dat weer een hoop wapens.
Ik ga in elk geval wel een korok leaf bewaren, denk ik. Ik zag in een video enemies in een shrine met een afgrond vlak naast ze, als ik in de eerdere levels wat bomen opblaas (ook handig voor hout, wat je zelfs kan koken voor ¼ hartje
Let op:
Zoals gebruikelijk bij nieuwe games; graag alle info over Echoes of Wisdom - zoals verhaallijn, het plot, locaties, bosses, enz - in spoiler-tags. Hou het voor iedereen leuk! Mocht je er toch vrij over willen praten en je ervaring willen delen, gebruik dan het speciale gemaakt topic.
Zie ook deze speciale topics: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic
Zoals gebruikelijk bij nieuwe games; graag alle info over Echoes of Wisdom - zoals verhaallijn, het plot, locaties, bosses, enz - in spoiler-tags. Hou het voor iedereen leuk! Mocht je er toch vrij over willen praten en je ervaring willen delen, gebruik dan het speciale gemaakt topic.
Zie ook deze speciale topics: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic