Goner schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 17:36:
[...]
Die zilveren droppen wel meer spul ..
Ik snap echt niet dat mensen nu klagen dat er te weinig (soorten) vijanden zijn. Variatie genoeg voor mij hoor.
Er zijn genoeg uitdagingen behalve monsters.
Ja, zilver dropt wat meer. Maar als je gaat tellen dan hebben we de volgende vijanden:
- Keese (normaal, vuur, ijs en elektrisch)
- Oktorok (in water en op Death Mountain de rock oktorok)
- Chuchu (normaal, ijs, vuur, elektrisch)
- Bokoblin (normale en skelet)
- Moblin (normale en skelet)
- Lizalfos (normaal, vuur, lightning en skelet)
- Wizzrobe (vuur, ijs en lightning, in twee sterkten)
- Pebbit
- Yiga
- Guardians (Decayed, Stalker, Skywatcher, Turret, Sentry en in shrines Scout)
Wordt gezien als mini-boss:
- Lynel
- Talus
- Hinox
- Molduga
Dan kom ik uit op 10 verschillende vijanden en 4 mini-bosses. Om een idee te geven, dit zijn de vijanden van de eerste Zelda:
- Oktorok
- Moblin
- Zora
- Lynel
- Armos
- Peahat
- Tektike
- Leever
- Ghini
- Stalfos
- Robe
- Wallmaster
- Gibdo
- Darknut
- Pols Voice
- Goriya
- Keese
- Vire
- Like Like
- Gel
- Zol
- Wizzrobe
- Moldorm
- Lanmola
(Mini) bosses:
- Aquamentus
- Dodongo
- Manhandla
- Gleeok
- Digdogger
- Gohma
- Patra
24 vijanden en 7 (mini) bazen! En officieel horen ook de vallen (spiked blokken die op je afkomen), vallende rotsen en bubbels er bij. Zit je totaal al op meer dan 3x zoveel vijanden en bijna 2x zoveel (mini) bosses. Dus zoals gezegd, de variatie valt wat tegen.
Ambling_Alp schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 17:40:
Ik heb er al zó ontzettend veel uren op zitten, alle wezenlijke dingen al uit het spel gehaald - alle shrines, memories, armor, uiteraard verhaal uitgespeeld - en toch heb ik bést zin het allemaal nog een keer te doen. Nu al. Is dat raar?
Nee hoor, ik heb wel een beetje hetzelfde gevoel. Wil best weer opnieuw beginnen. Alleen jammer dat je niet meerdere saves per account kan hebben. En om te weten hoeveel uur je al hebt besteedt in de game moet je 'm koppelen aan je Nintendo account.
Zeker een niveautje hoger. Dat trekt me best, want het spel is gewoon een stuk minder uitdagend als je jezelf nogal overpowered hebt gemaakt. Die Trial of the Sword ziet er trouwens fantastisch uit. Brengt het allertofste uit het spel, Eventide, op een andere, uitgebreidere manier.
Het hoeft voor mij niet direct moeilijker, maar misschien dat ik het wel ga proberen. Heb bij de andere Zelda's waar je een 'hero mode' hebt niet gedaan. Had ook niet echt de interesse om 'm opnieuw te doen eigenlijk.
Na een Blood Moon worden ze niet direct sterker, als in, rode Bokoblins worden opeens blauwe. Daar moet eerst wat meer voortgang aan vooraf gaan en dan nog wordt er in een groepje van 3-4 monsters maar 1 wat sterker. Als je een groepje met rust laat en nooit sloopt en je komt er na je 4e DB langs, zijn ze volgens mij wel gelijk sterker. Er zal iig zeker een witte/zilveren bij zitten.
Ik ga eerst m'n CC even opzoeken, dan wachten op de download (á max 2 MB/s) en dan zie ik wel of er nog tijd over is voor vandaag.