Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Señor Sjon schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:01:
maar 3 pizzabrommers aan eten is geen probleem. :P
:D _O-

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-09 10:33

Goner

What can I do you for ?

NMe schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:53:
[...]
Twee of drie tegenover hele bossen vol is nogal een verschil. ;)
Nog afgezien v/h feit dat ze een ander effect hebben ; durians geven hartjes en carrots stamina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 13:42

-SaveMe-

-klik-

NMe schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 00:24:
[...]

120 shrines, 900 seeds. Elke DB geeft ook nog eens een hartje. Dus 27 hearts + 3 rondjes stamina is de max, of je moet 3/5 stamina inleveren voor 3 extra hartjes, maar dat is het niet waard. Als je per se 30 hartjes wil kun je ook hearty food gebruiken. :P
Damn! 900 seeds ?!? Zit nu op 126 geloof ik :9 Hoeveel weapon/shield/bow slots hebben jullie ?

120 shrines, er van uitgaande dat je ze allemaal kunt voltooien... is het verstandig om hearts en stamina wat meer af te wisselen? Of eerst zorgen dat ik 10 hearts heb ofzo ?

Moet me ook maar eens verdiepen in cooking. Enige wat ik nog heb gebruikt is eigenlijk 5 vissen of meat in een vuurtje gooien. en dat is mijn health :)

Damn, wat is de map groot als je systematisch elke centimeter afstruint ... :>

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

-SaveMe- schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 18:44:
[...]
Enige wat ik nog heb gebruikt is eigenlijk 5 vissen of meat in een vuurtje gooien. en dat is mijn health :)
Vaak geeft fruit/vegatables meer health. Bijv. een hearthy durian en 4 appels ... beetje experimenteren.
Of mixen, zoals endura carrot + meat ; geeft hartjes én stamina.
In de stallen hangen posters aan de muur met recepten, ook handig.

[ Voor 16% gewijzigd door Goner op 23-06-2017 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

De meeste recepten zijn waardeloos, though. Vrijwel altijd krijg je het beste resultaat door gewoon 5x hetzelfde in die pot te gooien...
-SaveMe- schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 18:44:
[...]

Damn! 900 seeds ?!? Zit nu op 126 geloof ik :9 Hoeveel weapon/shield/bow slots hebben jullie ?
Geen idee, nog niet alles in elk geval. :D
120 shrines, er van uitgaande dat je ze allemaal kunt voltooien... is het verstandig om hearts en stamina wat meer af te wisselen? Of eerst zorgen dat ik 10 hearts heb ofzo ?
Je moet op een gegeven moment 13 (rooie) hartjes hebben om het master sword te krijgen. Ik heb zelf in het begin om en om gedaan tot ik twee stamina-wieltjes had en daarna gefocust op hartjes tot ik de 13 voorbij was. Daarna weer stamina tot mijn 3 wieltjes vol waren, en nu met de laatste paar shrines maak ik zo veel mogelijk hartjes vol.
Damn, wat is de map groot als je systematisch elke centimeter afstruint ... :>
Als je dat niet doet ook. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:02
Ik heb eerst 13 hartjes gehaald (zonder DB)'s, daarna het Duracell zwaard, vervolgens kan je vlakbij je huis in Hateno hartjes omzetten in stamina. 3 staminawielen brengen je veel verder, vooral als je met 5x Durian tijdens een bloodmoon al bijkans 30 hartjes hebt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 23:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Meh mijn switch ligt alweer een tijd stil. De reden: ik vind deze Zelda eigenlijk gewoon te moeilijk/onoverzichtelijk om door te komen. De 'oude' lineaire games op met name de mobiele platforms (Awakening maar ook Link between worlds) heb ik veel meer lol mee, gewoon beetje arcade-avontuur met een hint van ontdekken en puzzelen. Nu ben ik uren aan het klooien met zo ontieglijk veel aspecten dat ik er niet heel lekker in kom. Prachtige beelden, vermoeiende game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:37
De leercurve is vrij stijl in het begin, maar vlakt wel behoorlijk af als je fatsoenlijke armor hebt

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Vlakt af? Stort neer bedoel je. Waar je eerst als klein meisje wegvlucht voor een guardian, doe je er later een paar tegelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:09
Qua echte Zelda game geniet ik meer met de oudere. Niet dat ik me niet vermaak met deze. Maar side track heel erg veel.

Bij Skyward Sword had ik ook al dat ik er moeilijk in kom. Nog steeds niet uitgespeeld overigens. Als ze die zonder de zwaai controls zouden doen, yes please.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Arunia schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 08:26:
Qua echte Zelda game geniet ik meer met de oudere.
Het is een heel goed spel zelfs, gameplay is uitmuntend. Het is echter geen Legend of Zelda, dit had net zo goed een andere/nieuwe IP kunnen zijn. Mijns inziens hadden ze de oude Zelda-formule kunnen verbeteren en dit spel als nieuwe IP ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Vincent Dave Echter verwacht ik niet dat het dan zo goed verkocht zou zijn geweest. Het is zoals je zegt inderdaad wel een erg goed spel.
Mensen zullen een volgende Zelda ook niet links laten liggen om dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 08:39
Persoonlijk vind ik het niet eens echt heel anders als andere Zelda's. Het grootte verschil zit hem in de vrije wereld en dat sterkere wapens eerder te bemachtigen zijn.
In vergelijking met andere Zelda games was het altijd al zo dat zodra je het juiste materiaal of tactiek had je alle vijanden aan kon. Ik zie nu niet direct iets anders als bij de andere Zelda's.

Ik vond de dungeons in de andere Zelda's wel leuker als deze versie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

eRRoR.InSiDe schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 10:51:
Persoonlijk vind ik het niet eens echt heel anders als andere Zelda's. Het grootte verschil zit hem in de vrije wereld en dat sterkere wapens eerder te bemachtigen zijn.
Nee, het grootste verschil zit hem in het gebrek aan muziek (en dus sfeer) zo'n beetje overal waar je 90% van de tijd bent, het gemis aan échte dungeons en het gebrek aan samenhangend verhaal. Ik heb dit al eens op Reddit geroepen maar daar werd ik keihard gedownvoted door alle fanboys: BotW is een hele fijne game (ik heb er niet voor niks 100+ uur in zitten) maar als Zelda is 'ie eigenlijk helemaal niet zo goed. Een volgende Zelda in dit format zou ik niet laten liggen maar ik zou toch echt heel graag zien dat ze meer teruggaan naar wat Zelda voorheen was met meer sfeer en verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je BotW wil vergelijken met de vorige spellen dan zie ik meer een Zelda II: Adventure of Link idee. Ze proberen wat en afhankelijk van de response gaan ze verder of terug naar het vorige. Men is lyrisch over de vrije wereld die je hebt en dat zullen ze dus ook blijven doen (hebben ze al gezegd). Ook de geluiden over het missen van echte levels/kerkers nemen ze op en ik verwacht ook wel dat die weer terug gaan komen. Het principe van Link to the Past/Link Between Worls zie ik dan eerder worden toegepast. Daar kan je immers ook de kerkers in je eigen volgorde doen. Items die je ergens voor nodig hebt vind je niet in een ander level, maar gewoon buiten, in een winkel of via een of andere quest die je moet doen.

Voor mij is de grootste fout die ze hebben gemaakt de controls. In werkelijk elke Zelda is B met je zwaard zwaaien. Bij een paar kan je dit vervangen voor een ander wapen, maar iedereen die begint met BotW zal instinctief op B drukken om aan te vallen. Paar weken geleden pakte ik Hyrule Warriors: Legends weer even en begon dus fijn monsters aan te vallen met de verkeerde knop: Y ipv B. Niet echt zinvol als je met Young Link speelt. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je moet vaker springen dan dat je moet aanvallen in deze game, dus die keuze vind ik terecht. ;)

De vrije wereld is trouwens prima, maar wat mij betreft hoeft dat niet te betekenen dat het verhaal net zo vrij is. Ik zie liever een wat meer lineaire questlijn met daaromheen een vrij raamwerk.

[ Voor 50% gewijzigd door NMe op 24-06-2017 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ehm, springen is de X knop. Rennen met B. Dat jij dan zegt dat je meer springt dan je wapen gebruikt is leuk, maar die twee knoppen hebben niet veel met elkaar te maken en maakt in feite niets uit als je die omdraait. Je kan wel B en X omdraaien, waardoor je met B springt en met X rent. Dat vind ik dan weer iets onlogischer. Sterker nog, je wilt nog wel eens rennen en direct erna springen. Met de knoppen hoe die nu zijn, kan je dat niet zo eenvoudig doen. Hadden ze rennen en wapen omgedraaid, dan was het een stuk eenvoudiger om te doen. Rennen met Y en je kan met een kleine beweging van de duim X indrukken om te springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik heb meer moeite dat A en B anders zijn dan op andere consoles/PC. De A zit daar op de plek waar op de switch de B zit. En de A knop is doorgaans selecteren, kiezen, actie, springen, etc. B is meestal cancel of zoiets. Heb wel rennen en springen omgedraaid, maar ik droek nog regelmatig op B, terwijl ik A bedoel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:41

RayNbow

Kirika <3

-SaveMe- schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 17:51:
Ik heb meer moeite dat A en B anders zijn dan op andere consoles/PC. De A zit daar op de plek waar op de switch de B zit. En de A knop is doorgaans selecteren, kiezen, actie, springen, etc. B is meestal cancel of zoiets. Heb wel rennen en springen omgedraaid, maar ik droek nog regelmatig op B, terwijl ik A bedoel ...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EIrBSuR.jpg

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Iemand hier die weet of de Skyward Sword Link Amiibo ergens nog verkrijgbaar is? :? De winkels die ik zo uit mijn hoofd weet, lijken hem niet meer te hebben? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs0289
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-03-2024
sebastius schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 01:24:
Meh mijn switch ligt alweer een tijd stil. De reden: ik vind deze Zelda eigenlijk gewoon te moeilijk/onoverzichtelijk om door te komen. De 'oude' lineaire games op met name de mobiele platforms (Awakening maar ook Link between worlds) heb ik veel meer lol mee, gewoon beetje arcade-avontuur met een hint van ontdekken en puzzelen. Nu ben ik uren aan het klooien met zo ontieglijk veel aspecten dat ik er niet heel lekker in kom. Prachtige beelden, vermoeiende game.
Precies, je bent zon 80% van je tijd bezig met rond dwalen door de veel te grote omgeving.
Heb nu 120+ uur erop zitten en bijna alle shrines.
Helaas is dit zonder walktroughs niet meer te doen de laatste 20-40 te vinden zonder dat 10 uur bezig bent per shrine. Mooie game wel, maar had ook liever het lineaire aspect terug gezien.
Muziek/sound valt me ook erg tegen.
Switch staat na aanschaf en uitspelen van de game nu al een tijdje uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

CH40S schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:19:
Iemand hier die weet of de Skyward Sword Link Amiibo ergens nog verkrijgbaar is?
Zelfde verhaal als met de BotW serie ... aantal zaken heeft wat gekregen en is er binnen een dag doorheen. Misschien buiten de grote steden nog.
MM R'dam centrum had flink wat, maar ook op vrijdag er doorheen. MM R'dam zuid had niks.

Het Nintendo Amiibo topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

CH40S schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:19:
Iemand hier die weet of de Skyward Sword Link Amiibo ergens nog verkrijgbaar is? :? De winkels die ik zo uit mijn hoofd weet, lijken hem niet meer te hebben? :)
Ik dacht even "Skyward Sword Link Amiibo? Die is er niet", maar toen herinnerde ik mij de aankondiging van de drie nieuwe met Skyward Sword, Twilight Princess en Majora's Mask versies. Net nu ik dacht m'n collectie zo goed als compleet te hebben, mis ik er nog drie. :-( Van de BotW serie moet ik er nog 5: Scholar Zelda en de 4 Champions. Die laatste zijn er nog niet vziw.

Dacht ook net nog even een stukje te gaan spelen. Kom ik erachter dat de rechter joycon een lege accu heeft. En m'n pro-controller heb ik uitgeleend. Later dus genieten van surround geluid in 't spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hero of Time schreef op zondag 25 juni 2017 @ 00:35:
Ik dacht even "Skyward Sword Link Amiibo? Die is er niet", maar toen herinnerde ik mij de aankondiging van de drie nieuwe met Skyward Sword, Twilight Princess en Majora's Mask versies. Net nu ik dacht m'n collectie zo goed als compleet te hebben, mis ik er nog drie. :-( Van de BotW serie moet ik er nog 5: Scholar Zelda en de 4 Champions. Die laatste zijn er nog niet vziw.

Dacht ook net nog even een stukje te gaan spelen. Kom ik erachter dat de rechter joycon een lege accu heeft. En m'n pro-controller heb ik uitgeleend. Later dus genieten van surround geluid in 't spel.
Sorry to burst your bubble :p
Goner schreef op zondag 25 juni 2017 @ 00:04:
Zelfde verhaal als met de BotW serie ... aantal zaken heeft wat gekregen en is er binnen een dag doorheen. Misschien buiten de grote steden nog.
MM R'dam centrum had flink wat, maar ook op vrijdag er doorheen. MM R'dam zuid had niks.

Het Nintendo Amiibo topic
Ah, wist even niet dat er een apart topic voor is. Kijk ik daar ook wel even! :)

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 25-06-2017 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

CH40S schreef op zondag 25 juni 2017 @ 00:36:
[...]
Sorry to burst your bubble :p

[...]
Ah, wist even niet dat er een apart topic voor is. Kijk ik daar ook wel even! :)
Ben er wel blij mee, want was ze alweer vergeten. Zoals met de BotW set was ik met deze net niet snel genoeg bij Nedgame. Die was echt super snel weg, zo zag ik 'm, paar uur later was 'ie uitverkocht. De BotW set was langer beschikbaar als pre-order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jep, het ging met deze echt insane snel. Ik had bij ForeGames.nl besteld, waar ik de BotW amiibo's ook had besteld. Ik vond hun mail nogal summier, dus belde er vandaag achteraan. De persoon die ik sprak, vertelde dat zij slechts 10% van hun bestelde Amiibo's hadden ontvangen en daardoor gedeeltelijke uitleveringen deed, om zoveel mogelijk klanten tenminste iets te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Señor Sjon schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 08:02:
Vlakt af? Stort neer bedoel je. Waar je eerst als klein meisje wegvlucht voor een guardian, doe je er later een paar tegelijk.
Is geen neerstorten IMHO ... je krijgt beter armor, wapens, je ontwikkelt een tactiek.
Ik loop nu de shrines af met een major test of strength (guardian iv) die ik overgeslagen heb, maar nu kan ik ze tenminste behoorlijk aan. Ook walkers ga ik te lijf.
Oogst aan cores valt me tegen ; ik ga echt hand-to-hand met ze omdat er dan meer onderdelen vallen, maar cores ho maar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De mazeshrine kelder bij Akala tech lab heeft een hoop stalkers en decayed bij elkaar. Ik noem het The Farm. :P

Een Major Test of Strength is met een Battle Axe++ en Ancient armor op lvl2 echt een koekie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vind jij 2 van elk 'een hoop'? Totaal 4 Guardians in de kelder, whooptiedoo. Rond het kasteel lopen er al meer rond.

Over het kasteel gesproken, ben vanmiddag nog even wezen spelen. Joycon was nu wel opgeladen. :P Savegame met * gepakt en ben alle Guardians die er zijn daar gaan slopen. Dus de Turrents en Skywatchers. Stond bij 1 Turrent boven 'm op een richel en dacht, goh, hoe lang zou je bezig zijn om ze met bommen te slopen? Nou, lang dus, want je doet maar 2 schade per bom. Toen ik onder de 1400 health van dat ding zat, maar besloten om 'm met m'n zwaard te lijf te gaan. Alleen was ik iets te overmoedig en werd ik na het eerste schot constant opnieuw beschoten door 'm waardoor ik naar beneden viel met als gevolg dat ik opnieuw naar boven moest klimmen. Kom ik weer boven, is z'n health gereset naar 1500, alsof ik niets heb gedaan. |:(

Kwam ook nog een tweede Lynel tegen, een witte. Ik dacht dat ik onder alles wel had gedaan, maar blijkbaar zijn er dus 2 plekken met een Lynel, eentje waar altijd een blauw is en een tweede met een witte. Tevens een paar leuke kistjes gevonden. :)

Ook nog twee Kokok seeds gevonden helemaal bovenin het kasteel. Eentje in de top, de ander op de top. Wie dus het kasteel al is in geweest en niet zo'n zin heeft om er weer heen te gaan: jammer joh, moet je er weer heen voor die twee.
Vond overigens ook nog een Royal Guard Spear in de open haard van de Dining Hall. Die had ik eerder gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hero of Time schreef op zondag 25 juni 2017 @ 23:10:
Vind jij 2 van elk 'een hoop'? Totaal 4 Guardians in de kelder, whooptiedoo. Rond het kasteel lopen er al meer rond.

Over het kasteel gesproken, ben vanmiddag nog even wezen spelen. Joycon was nu wel opgeladen. :P Savegame met * gepakt en ben alle Guardians die er zijn daar gaan slopen. Dus de Turrents en Skywatchers. Stond bij 1 Turrent boven 'm op een richel en dacht, goh, hoe lang zou je bezig zijn om ze met bommen te slopen? Nou, lang dus, want je doet maar 2 schade per bom. Toen ik onder de 1400 health van dat ding zat, maar besloten om 'm met m'n zwaard te lijf te gaan. Alleen was ik iets te overmoedig en werd ik na het eerste schot constant opnieuw beschoten door 'm waardoor ik naar beneden viel met als gevolg dat ik opnieuw naar boven moest klimmen. Kom ik weer boven, is z'n health gereset naar 1500, alsof ik niets heb gedaan. |:(

Kwam ook nog een tweede Lynel tegen, een witte. Ik dacht dat ik onder alles wel had gedaan, maar blijkbaar zijn er dus 2 plekken met een Lynel, eentje waar altijd een blauw is en een tweede met een witte. Tevens een paar leuke kistjes gevonden. :)

Ook nog twee Kokok seeds gevonden helemaal bovenin het kasteel. Eentje in de top, de ander op de top. Wie dus het kasteel al is in geweest en niet zo'n zin heeft om er weer heen te gaan: jammer joh, moet je er weer heen voor die twee.
Vond overigens ook nog een Royal Guard Spear in de open haard van de Dining Hall. Die had ik eerder gemist.
Hoe krijg je die vliegende dingen eigenlijk neer? Is me afgezien van die Goron missie nog nergens gelukt :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Thomas schreef op zondag 25 juni 2017 @ 23:18:
[...]

Hoe krijg je die vliegende dingen eigenlijk neer? Is me afgezien van die Goron missie nog nergens gelukt :').
Die bij de Gorons zijn Sentries, geen Skywatchers. Skywatchers hebben 1500 health, zoals de andere Guardians, terwijl de Sentires maar 500 hebben (zoals de Decayed).

Om zo'n Skywatcher te mollen pak je 1 ancient pijl en schiet je 'm in z'n oog, of je pakt bompijlen en knalt de propellers er eerst af. Het is wel handig om een Savage Lynel Bow te hebben, zodat je 3 tot 5 pijlen tegelijk schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:21
Ook nog twee Kokok seeds gevonden helemaal bovenin het kasteel
Die heb ik al. Ook die met de gekookte eitjes ergens onderin het kasteel, een boogschot waar je zo hoog moet mikken dat je het doel niet meer ziet, nog een zootje verborgen onder stenen, en vast nog een aantal die ik nog niet heb gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

hcQd schreef op zondag 25 juni 2017 @ 23:34:
[...]

Die heb ik al. Ook die met de gekookte eitjes ergens onderin het kasteel, een boogschot waar je zo hoog moet mikken dat je het doel niet meer ziet, nog een zootje verborgen onder stenen, en vast nog een aantal die ik nog niet heb gevonden.
Allemaal in 't kasteel? Dan hebben ze er meer verstopt dan ik had verwacht (en heb gevonden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Veertien gevonden binnen het kasteelgebied, als je de ene bovenop de poort meetelt. Alles bij elkaar zit ik op 243.

[ Voor 16% gewijzigd door hcQd op 26-06-2017 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kasteel gebied zeg je, dus niet alleen in 't kasteel maar ook daar net buiten waar een paar Stalkers rondlopen dus (zeg maar Hyrule Castle Market).
Zit zelf op 310 seeds ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Nee, het gebied waar de kaart van het kasteel wordt getoond, dus niet Castle Town.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-09 14:37
Nou heb die Trial of Wood (korok shizzle) ook gedaan gisteravond, maar die was echt te makkelijk.
spoiler:
Heb die gear in zijn geheel niet gebruikt. In het begin alleen maar bommen gebruikt, totdat die vleermuisjes die in de fik staan kwamen. Die het gras in de hens laten steken. Vliegertje gebruiken en zo naar de Shrine gezweefd.

Die andere dat je die korok moet volgen heb ik zelfs opnieuw moeten doen:
spoiler:
Ik dacht die dude mag mij niet zien, dus ook uiteindelijk bij de shrine voorbij hem geslopen en de shrine ingegaan. Vervolgens heb je de shrine wel, maar de trial niet gehaald. Want om de trial te halen moest je met die dude praten aan het eind...

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Meekoh schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:30:
Nou heb die Trial of Wood (korok shizzle) ook gedaan gisteravond, maar die was echt te makkelijk.
spoiler:
Heb die gear in zijn geheel niet gebruikt. In het begin alleen maar bommen gebruikt, totdat die vleermuisjes die in de fik staan kwamen. Die het gras in de hens laten steken. Vliegertje gebruiken en zo naar de Shrine gezweefd.

Die andere dat je die korok moet volgen heb ik zels opnieuw moeten doen:
spoiler:
Ik dacht die dude mag mij niet zien, dus ook uiteindelijk bij de shrine voorbij hem geslopen en de shrine ingegaan. Vervolgens heb je de shrine wel, maar de trial niet gehaald. Want om de trial te halen moest je met die dude praten aan het eind...
Haha, die tweede is enorm herkenbaar, had precies hetzelfde :'). Idiote quest eigenlijk, maar aan de andere kant vond ik het wel leuk om zo door dat mooie bos te sluipen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Alleen was ik iets te overmoedig en werd ik na het eerste schot constant opnieuw beschoten door 'm
Dat had ik pas ook met een turret in HC ; begon constant te schieten zonder recharge tussendoor !! Is dat een bug ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseSebastian
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-09 15:57
Na een stroef begin met Zelda ben ik helemaal verkocht. Wat een grote en fijne game!

1 vraagje:
Reageert de rechter joycon bij jullie ook alleen bij de Shrines die met de gyroscope gespeeld moeten worden?

Weet niet of dit hoort of dat de gyroscope van mijn linker joycon niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@JesseSebastian Klopt, het heeft geen zin om data van 2 gyro's te combineren, als de data van 1 van beide ook al accuraat genoeg is, kost alleen maar extra programmeerwerk en rekenkracht.

Verder is rechts wel een logische keuze, gezien je deze ook gebruikt voor boogschieten, en camera besturing.

[ Voor 3% gewijzigd door Prulleman op 26-06-2017 10:33 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Goner schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:57:
[...]

Dat had ik pas ook met een turret in HC ; begon constant te schieten zonder recharge tussendoor !! Is dat een bug ?
Moet wel, want ik kreeg geen schade na het eerste schot. Of die dingen zijn zo zwak dat 10 schoten genoeg is voor 1 hartje. :P
Prulleman schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:33:
@JesseSebastian Klopt, het heeft geen zin om data van 2 gyro's te combineren, als de data van 1 van beide ook al accuraat genoeg is, kost alleen maar extra programmeerwerk en rekenkracht.

Verder is rechts wel een logische keuze, gezien je deze ook gebruikt voor boogschieten, en camera besturing.
Ah, ik heb altijd m'n joycons aan de Switch zitten, dus nooit op gelet eigenlijk. Enige keer dat ik ze los had, was voor die gyro shrines en deed de rechter het idd. De rest had ik niet op gelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ben nu wel blij dat ik gems ben gaan sparen ipv alles te verpatsen ; je hebt er flink wat nodig voor de laatste upgrade van div. armors ...
En rupees heb je niet echt veel nodig nadat je je huis hebt afbetaald, de armors (die je niet kan vinden) gekocht heb en die 4 hebberds in de fonteinen betaald hebt (tenzij ik iets mis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Goner schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:08:
Ben nu wel blij dat ik gems ben gaan sparen ipv alles te verpatsen ; je hebt er flink wat nodig voor de laatste upgrade van div. armors ...
En rupees heb je niet echt veel nodig nadat je je huis hebt afbetaald, de armors (die je niet kan vinden) gekocht heb en die 4 hebberds in de fonteinen betaald hebt (tenzij ik iets mis).
bompijlen, daar gaat mijn geld nu aan op :).

ben nu bezig om de wild set te upgraden, maar dat valt niet mee met al die dragon parts..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Prulleman schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:18:
[...]

ben nu bezig om de wild set te upgraden, maar dat valt niet mee met al die dragon parts..
Probeer de amiibo-outfits. :X Die hebben al vanaf de eerste upgrade een star fragment nodig, dus die bewaar ik wel voor het laatst. Eerst spul met daadwerkelijk nut upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
NMe schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:45:
[...]

Probeer de amiibo-outfits. :X Die hebben al vanaf de eerste upgrade een star fragment nodig, dus die bewaar ik wel voor het laatst. Eerst spul met daadwerkelijk nut upgraden.
I know... vorige week de amiibo voor het fierce deity pak gemaakt, die ga ik denk ik wel helmaal upgraden

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Prulleman schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:46:
[...]

I know... vorige week de amiibo voor het fierce deity pak gemaakt, die ga ik denk ik wel helmaal upgraden
Barbarian is beter, geloof ik. Maar Fierce Diety ziet er wel heel gaaf uit inderdaad. :D Ik heb die outfit ook al, mis alleen de "of the Sky" outfit nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Prulleman schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:18:
[...]
bompijlen, daar gaat mijn geld nu aan op :).
Ik koop nauwelijks pijlen. Je vindt overal kisten met pijlen en een aantal amiibo geeft ook regelmatig speciale pijlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Goner schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:05:
[...]

Ik koop nauwelijks pijlen. Je vindt overal kisten met pijlen en een aantal amiibo geeft ook regelmatig speciale pijlen.
Bompijlen zijn toch aardig zeldzaam, de enige reden dat ik er genoeg heb is dat ik doordeweeks niet vaak speel maar ik wel even elke dag een rondje amiibo's doe. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Daar heb je toch ook al een farm voor?

Ergens ten NO van Death Mountain heb je een kampje waar ze met bompijlen op je schieten. Maar als het regent, gaan ze niet af. Dus dan harvesten. Zijn de 5 pijlen/enemy verschoten, dan even in de klif vallen en dan kan je weer opnieuw verder. Zie YT voor verdere uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Farmen is niet leuk, als ik dat wil doen ga ik wel een MMO spelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik koop de pijlen ook, dure dingetjes. Verkoop daar wel aardig wat gems voor maar ik pak dan ook alles wat ik tegenkom, kom niet echt tekort nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bompijlen zeldzaam. Hah, in 't begin misschien, maar toen ik gister weer verder ging had ik er 227. Toen ik klaar was met die Skywatchers had ik er nog 150+ ofzo. :P
Ja, vergeleken met de elementals heb ik er weinig, maar dat verschil is uiteindelijk niet zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jij hebt ook een boel amiibo's. ;) Die tikken stiekem aardig aan.

[ Voor 31% gewijzigd door NMe op 26-06-2017 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mjah, heb daar meer vuur- en ijspijlen van gekregen dan bompijlen. ;) Die bom dingen heb ik voornamelijk in winkels en kistjes gevonden door het land heen. Daarnaast gewoon zuinig zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Hero of Time schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:08:
Mjah, heb daar meer vuur- en ijspijlen van gekregen dan bompijlen. ;) Die bom dingen heb ik voornamelijk in winkels en kistjes gevonden door het land heen. Daarnaast gewoon zuinig zijn. :P
niks zuinig zijn. gewoon zonder nadenken 20 bompijlen op een lynel knallen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Prulleman schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:20:
[...]

niks zuinig zijn. gewoon zonder nadenken 20 bompijlen op een lynel knallen
Lynels doe ik liever zonder bompijlen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Flurry aanvallen ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Om de een of andere reden krijg ik die nooit zo lekker klaar. De telegraph dat een aanval eraan gaat komen duurt zo enorm lang dat ik meestal al gesprongen ben voordat die aanval eraan komt. :') Of op de momenten dat ik me daar nog eens extra bewust van ben wacht ik iets langer en resulteert dat in een te late dodge met heel af en toe eens een daadwerkelijk succesvolle flurry. En omdat ik de meeste gevechten uit de weg ga krijg ik er ook maar geen handigheid in. :+

[ Voor 18% gewijzigd door NMe op 26-06-2017 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb ook al meer dan eens dat halverwege de flurry mijn wapen al geploft is... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-09 14:37
Stasis+ ftw!

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

NMe schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:20:
[...]

Om de een of andere reden krijg ik die nooit zo lekker klaar. De telegraph dat een aanval eraan gaat komen duurt zo enorm lang dat ik meestal al gesprongen ben voordat die aanval eraan komt. :') Of op de momenten dat ik me daar nog eens extra bewust van ben wacht ik iets langer en resulteert dat in een te late dodge met heel af en toe eens een daadwerkelijk succesvolle flurry. En omdat ik de meeste gevechten uit de weg ga krijg ik er ook maar geen handigheid in. :+
Moet je meer gaan oefenen. Gister nog een paar keer gedaan bij beide Lynels in HC. Eitje. Was alleen geraakt door ze omdat ik die oog dingen in de top wilde neerschieten voordat ik de Lynel afmaakte. :P
Idd, super handig man. Lynel 1 seconde vastzetten en dan 10-20 seconden wachten voordat je 'm weer kan gebruiken. Ondertussen wordt je weer aangevallen en ben je dood omdat je 'm niet op tijd kan 'bevriezen'. :+
Señor Sjon schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:37:
Ik heb ook al meer dan eens dat halverwege de flurry mijn wapen al geploft is... :(
Ik hoop dat ze in een volgende patch een healthbar voor je wapen toevoegen. Desnoods in het menu zelf, wat nu blauw kleurt als je een wapen equipt. Weet je tenminste hoe ver die is. Want na 1 klap is de glinster eraf wat betekend dat-ie nieuw is, maar daarna heb je geen enkele indicatie totdat je de melding krijgt dat-ie zwaar beschadigd is. En dan nog is het niet zeker of je er nog 5 klappen mee kan doen, of dat-ie met de eerste de beste versplintert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hero of Time schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:33:
[...]

Idd, super handig man. Lynel 1 seconde vastzetten en dan 10-20 seconden wachten voordat je 'm weer kan gebruiken. Ondertussen wordt je weer aangevallen en ben je dood omdat je 'm niet op tijd kan 'bevriezen'. :+
Daarom moet je het wel goed doen. :P Statis+ op de charge, dan mikken op z'n crit point (begin van z'n baard) en schieten zodra hij uit stasis komt voor een stun. Dan ernaartoe rennen, nog een keer op z'n crit point schieten zodat je hem kan mounten. Daarna is je statis rune weer van cooldown af zodra je 'm weer nodig hebt. ;) Voordeel: je wapen gaat er niet van stuk.
Ik hoop dat ze in een volgende patch een healthbar voor je wapen toevoegen. Desnoods in het menu zelf, wat nu blauw kleurt als je een wapen equipt. Weet je tenminste hoe ver die is. Want na 1 klap is de glinster eraf wat betekend dat-ie nieuw is, maar daarna heb je geen enkele indicatie totdat je de melding krijgt dat-ie zwaar beschadigd is. En dan nog is het niet zeker of je er nog 5 klappen mee kan doen, of dat-ie met de eerste de beste versplintert.
Yes please... :o
Señor Sjon schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:37:
Dat probleem heb ik ook vaak. Lukt de flurry een keer, kan ik 'm niet benutten... Soms hetzelfde met die wervelwind-aanval als je een 2-hander gebruikt, breekt je wapen halverwege je stamina-bar. Lekker irritant. :')

[ Voor 14% gewijzigd door NMe op 26-06-2017 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
∞ is het enige juiste symbool voor durability...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleaudzak
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09-2024
NMe schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:37:

Dat probleem heb ik ook vaak. Lukt de flurry een keer, kan ik 'm niet benutten... Soms hetzelfde met die wervelwind-aanval als je een 2-hander gebruikt, breekt je wapen halverwege je stamina-bar. Lekker irritant. :')
Ik meende gisteren enkele keren te wisselen naar een 2h tijdens flurry om meer dmg te kunnen doen.

Wervelwind aanval is dan weer wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Wat ik een beetje suf vind is dat combat zo onnodig voelt. Ik bedoel, het levert je geen exp ofzo op, dus als je de drops niet nodig hebt is er vaak geen enkele reden om enemies aan te vallen. Ligt er bijvoorbeeld ergens een Hinox, maar die beschermt niks, dus zinloos eigenlijk om aan te vallen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

-SaveMe- schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:17:
Wat ik een beetje suf vind is dat combat zo onnodig voelt. Ik bedoel, het levert je geen exp ofzo op, dus als je de drops niet nodig hebt is er vaak geen enkele reden om enemies aan te vallen. Ligt er bijvoorbeeld ergens een Hinox, maar die beschermt niks, dus zinloos eigenlijk om aan te vallen ...
Jawel joh! Je kan z'n zooi voor upgrades gebruiken! Verder wel enigszins met je eens al vind ik de combat ook wel weer leuk. Zo ontzettend veel manieren om vijanden te grazen te nemen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

NMe schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:37:
[...]

Daarom moet je het wel goed doen. :P Statis+ op de charge, dan mikken op z'n crit point (begin van z'n baard) en schieten zodra hij uit stasis komt voor een stun. Dan ernaartoe rennen, nog een keer op z'n crit point schieten zodat je hem kan mounten. Daarna is je statis rune weer van cooldown af zodra je 'm weer nodig hebt. ;) Voordeel: je wapen gaat er niet van stuk.
Als je de skills hebt om dat uit te voeren, heb je stasis+ helemaal niet nodig. Dan kan je namelijk van een afstand al z'n kop raken voor een critical + stun.
Ben je er afhankelijk van, dan mist er wat aan je combat skills en gebruik je stasis+ eerder om weg te rennen dan te vechten. Alleen bij Guardians is het verrekte handig. Stalkers willen nog wel eens van je weglopen als je naar ze toe komt (en blijven wel hun laser opladen).
[...]

Mwah, breekt m'n wapen na 2-3 hits, dan pak ik m'n volgende en maak ik 't af met de volgende flurry. :*)
Señor Sjon schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:39:
∞ is het enige juiste symbool voor durability...
Als je niet fatsoenlijk overweg kan met de durability, moet je een ander spel gaan spelen. :P Ja, het is jammer dat je een 90 dmg Lynel Axe sloopt, maar wat moet je er anders mee doen als je er niet mee wilt slaan? Neemt alleen maar inventory ruimte in. Net als bij een computer met te veel RAM zijn wapens die je niet gebruikt nutteloos. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hero of Time schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:27:
[...]

Als je de skills hebt om dat uit te voeren, heb je stasis+ helemaal niet nodig. Dan kan je namelijk van een afstand al z'n kop raken voor een critical + stun.
Het crit-punt van een lynel is behoorlijk klein. Met deze methode en zeker met een Savage Lynel Bow is het redelijk gegarandeerd dat het goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

NMe schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:02:
[...]

Het crit-punt van een lynel is behoorlijk klein. Met deze methode en zeker met een Savage Lynel Bow is het redelijk gegarandeerd dat het goed gaat.
Dat het klein is, weet ik, maar zo heel lastig is dat nou ook weer niet te raken. Daarom: als je stasis+ hiervoor nodig hebt mis je wat aan skills. ;)

Ik wil bij deze nog even duidelijk maken dat ik echt geen vette skills heb oid. De witte/zilveren Lynels in het sneeuwgebied ten westen van het doolhof kan ik niet aan, mede door de verrotte bewegingsvrijheid in de sneeuw, zelfs met snow boots aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:16
Zo Ganon ook voor het eerst verslagen, blijft altijd toch een tof gevoel om weer een Zelda 'uit te spelen'. Nu alle shrines gaan behalen en alle side quests nog doen.

Maar liefst 18% van het spel behaald volgens de kaart, volgens mij heb ik nog wel wat te gaan.. :+ Al weet ik niet hoe zwaar die Koroks meetellen, want die heb ik 70 fzo

[ Voor 34% gewijzigd door Gynnad op 26-06-2017 22:04 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Gynnad schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:43:
Zo Ganon ook voor het eerst verslagen, blijft altijd toch een tof gevoel om weer een Zelda 'uit te spelen'. Nu alle shrines gaan behalen en alle side quests nog doen.

Maar liefst 18% van het spel behaald volgens de kaart, volgens mij heb ik nog wel wat te gaan.. :+ Al weet ik niet hoe zwaar die Koroks meetellen, want die heb ik 70 fzo
Die Korok seeds wegen verreweg het zwaarst :). Quests e.d. tellen niet mee. Spots op de kaart, shrines, Korok seeds wel. Het is ook een 'kaart percentage', niet een percentage van hoe ver je in de game in totaal bent.

[ Voor 7% gewijzigd door Thomas op 26-06-2017 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Thomas schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:19:
[...]

Jawel joh! Je kan z'n zooi voor upgrades gebruiken! Verder wel enigszins met je eens al vind ik de combat ook wel weer leuk. Zo ontzettend veel manieren om vijanden te grazen te nemen :p.
Ja, dat is waar. Ik ben ondertussen ook ontzettend creatief met bommem :). Baal alleen wel dat ik de flurry niet vaak krijg. Red me zo tot nu toe ook wel, maar irriteert me wel. Speel games als Darks Souls & Bloodborne zonder problemen, maar hier krijg ik die basale combat niet te pakken ...

Wat heb je er overigens aan om dat huis in Hateno te kopen ? Heb bijna 3000 rupees, maar buiten de stealth armor ook nog verder geen armors gekocht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Echt functioneel is het niet.. na de eerste 3000 kost het nog meer voor wat upgrades en daarna start en leuke vervolg quest. De vervolg quest heeft pas zin als je de kaart grotendeels hebt vrijgespeeld, in ieder geval de 4 DB. Persoonlijk zou ik em zeker doen, maar niet als je net bij hateno bent, dan kan je je geld beter besteden aan andere zaken

[ Voor 8% gewijzigd door Prulleman op 27-06-2017 07:33 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Uiteindelijk heb je een bed in huis waar je dus kan slapen zonder te moeten betalen voor een herberg. Geen zacht bed, dus geen extra hartje, maar dat is niet zo boeiend uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Thomas schreef op maandag 26 juni 2017 @ 22:38:
[...]

Die Korok seeds wegen verreweg het zwaarst :). Quests e.d. tellen niet mee. Spots op de kaart, shrines, Korok seeds wel. Het is ook een 'kaart percentage', niet een percentage van hoe ver je in de game in totaal bent.
Aah ok, dan zal ik nooit op de 100% komen, aangezien ik geen zin heb om nog 830 korok seeds te gaan zoeken.. Shrines wil ik wel allemaal gaan behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Hero of Time schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 08:05:
Uiteindelijk heb je een bed in huis waar je dus kan slapen zonder te moeten betalen voor een herberg. Geen zacht bed, dus geen extra hartje, maar dat is niet zo boeiend uiteindelijk.
En hoe vaak slaap je in een bed? Ik geloof dat ik 1 keer een herberg heb gedaan en 1 x in het huis... Het kookpotje gebruik ik wel vaker, kan je snel door naar de winkel om xxl spiezen te verkopen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Prulleman schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 07:27:
De vervolg quest heeft pas zin als je de kaart grotendeels hebt vrijgespeeld, in ieder geval de 4 DB.
Waarom ?
Ik had de Hudson quest al gedaan vóór ik aan de DB begon ... zou zelfs zonder kaart kunnen, maar maakt het wel moeilijker.

Persoonlijk waardeer ik de wapenopslag in huis nogal. En de extra traders ...

[ Voor 10% gewijzigd door Goner op 27-06-2017 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Goner schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:34:
[...]

Waarom ?
Ik had de Hudson quest al gedaan vóór ik aan de DB begon ... zou zelfs zonder kaart kunnen, maar maakt het wel moeilijker.
Ja... de DB hoef je inderdaad niet verslagen te hebben, maar je hebt wel die 4 regio's nodig, je maakt het jezelf erg moeilijk als je nog niet zo ver bent in het spel

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik wacht nog wel tot ik de kaart grotendeels heb. en zover ben ik echt nog lang niet ...

Hoe pakken jullie het exploren aan? Ik ben me richting de DB linksboven aan het begeven. Maar ik verken wel eerst alle tussenliggende gebieden. Als ik in een nieuw gebied kom, dan sprint/ride ik zsm richting de tower zodat ik de map heb. En dan verken ik eerst dat hele gebied voordat ik door ga naar het volgende ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik ren vooral random rond. Heb eerst alle torens beklommen en ben daarna pas in detail gaan verkennen.
Prulleman schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 08:24:
[...]

En hoe vaak slaap je in een bed? Ik geloof dat ik 1 keer een herberg heb gedaan en 1 x in het huis... Het kookpotje gebruik ik wel vaker, kan je snel door naar de winkel om xxl spiezen te verkopen.
Ik heb mijn huis alleen gebruikt om de sidequest voor het kopen van alle meubels af te vinken. :+

Heb verder wat leuke gear opgehangen, Greater Flame/Frost/Thunderblade, 3 goeie bows en 3 goeie shields, gewoon for looks. En één keer gebruik gemaakt van het bed. :+

[ Voor 8% gewijzigd door NMe op 27-06-2017 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Prulleman schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:37:
[...]

Ja... de DB hoef je inderdaad niet verslagen te hebben, maar je hebt wel die 4 regio's nodig, je maakt het jezelf erg moeilijk als je nog niet zo ver bent in het spel
Je hebt 't nu over de quest die je NA het huis krijgt. Het ging erom wat je nou aan je huis zelf hebt en wanneer je die 'af' moet hebben. Daar heb je helemaal geen DB voor nodig, en al helemaal niet de hele wereld verkend. Gewoon genoeg geld hebben, that's it. Kijk zelf maar hoe je daar aan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Hero of Time schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:25:
[...]

Je hebt 't nu over de quest die je NA het huis krijgt. Het ging erom wat je nou aan je huis zelf hebt en wanneer je die 'af' moet hebben. Daar heb je helemaal geen DB voor nodig, en al helemaal niet de hele wereld verkend. Gewoon genoeg geld hebben, that's it. Kijk zelf maar hoe je daar aan komt.
I know, mijn punt was, als je net in Hateno aankomt (en als je de main quest een beetje volgt in het begin), dan heb je nog vrij weinig van de wereld gezien. Het huis is niet echt nuttig, maar wel een quest om af te vinken, de daarop volgende quest is wellicht ook niet echt nuttig, maar wel een leuke, en als je je hylian shield sloopt kan je daar een nieuwe kopen ;)

Dus 3000+ rupees uitgeven in deze fase van het spel, zou ik niet doen, omdat je met de vervolg quest ook al niet verder kan.

In het begin was ik blij met elke rupee, die heb je toch nodig om makkelijk gear aan te schaffen om in alle uithoeken te overleven.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

-SaveMe- schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:12:
Als ik in een nieuw gebied kom, dan sprint/ride ik zsm richting de tower zodat ik de map heb.
Dat. Ik heb wat hoge punten opgezocht en rond getuurd naar torens en die gemarkeerd op de kaart. Vond het vreselijk om in de zwarte gebieden rond te spoken ... en dan een stable en shrine in de buurt vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Goner op 27-06-2017 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Prulleman schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:29:
[...]

Dus 3000+ rupees uitgeven in deze fase van het spel, zou ik niet doen, omdat je met de vervolg quest ook al niet verder kan.
Nou ja, je moet voor die vervolgquest natuurlijk alle vier de grote "steden" weer bezoeken en als je al met die questlijn bezig bent kun je dat tegelijk oppakken met je eerste verkenrondje. Maar nee, da's IMO het gemis van 3000 rupees zo vroeg in het spel niet waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik had 't huis helemaal klaar voor ik aan de DB's begon. :P Heb na de eerste eigenlijk niet echt een geld probleem meer gehad. Hoewel, bij de Rito kon ik niet de hele set kopen, want kwam net wat tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik ook? DB's doe ik eigenlijk te laat, aangezien ze niet echt weerstand bieden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik maak mezelf het mss wat te moeilijk? Loop nog steeds met 5 hearts rond en ben nog een geen van die 4 stadjes geweest. Best veel kans dat ik ge oneshot wordt steeds.... Mss toch maar eens wat concentreren op hearts en richting de eerste stad gaan.

Hoeveel hearts heb ik nodig voor zo'n DB ?

[ Voor 9% gewijzigd door -SaveMe- op 28-06-2017 00:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

3. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

-SaveMe- schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 00:47:
Ik maak mezelf het mss wat te moeilijk? Loop nog steeds met 5 hearts rond en ben nog een geen van die 4 stadjes geweest. Best veel kans dat ik ge oneshot wordt steeds.... Mss toch maar eens wat concentreren op hearts en richting de eerste stad gaan.

Hoeveel hearts heb ik nodig voor zo'n DB ?
Ach tot voor kort liep ik ook zo rond, constant afgeleid en van de omgeving aan het genieten. Toen ben ik toch maar voor de eerste DB gegaan in Zora en dat kon prima. Daarnaast zul je ook weer een flinke sprong vooruit maken en eindelijk iets voor de main Quest doen ;)

Daarom kan ik me wel enigszins vinden in de kritiek over de open wereld, qua quests is deze Zelda zo open dat ik moeite moet doen om het verhaal te volgen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-09 12:48

n2theb

Tweakers Abonnee

psychoclown schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 08:07:
[...]

Ach tot voor kort liep ik ook zo rond, constant afgeleid en van de omgeving aan het genieten. Toen ben ik toch maar voor de eerste DB gegaan in Zora en dat kon prima. Daarnaast zul je ook weer een flinke sprong vooruit maken en eindelijk iets voor de main Quest doen ;)

Daarom kan ik me wel enigszins vinden in de kritiek over de open wereld, qua quests is deze Zelda zo open dat ik moeite moet doen om het verhaal te volgen.
Ik vind het juist fantatisch dat je zelf de keuze heb waar je heen gaat en waar je begint, maar ook welke missies je wel of niet op pakt. Ik zag de boss bij DB in Zora, toen ben ik toch maar even gevlucht en ben ik de wereld gaan verkennen. Van rechts naar onder naar helemaal links, nu dus helemaal naar boven toe. En nu nog eigenlijk de death mountain te verkennen.

Door een tip in dit topic, ben ik begonnen met het eerst verslaan van de vliegende DB. Deze was eigenlijk zeer makkelijk te doen als je gewoon gewend bent om met pijl en boog te knallen hehe! :)

Moet zeggen door het verkennen van de wereld, heb ik ook de the lord of the mountain gevonden, wat een genot. En moet nog even hartjes verzamelen (nog 5) voordat ik het beruchte zwaard kan pakken, maar ook nog 2 stamina om de giant horse te gaan pakken, dus dat en gaat genoeg te beleven en te doen.. haha! Maar vooral het leren vechten deed ik door de wereld te verkenenn, zo had ik moeite met de medium & hard shrines en heb ik ze overgeslagen, tot ik later in het spel bij de major shrine kwam en deze in 1 keer versloeg.. dus heb ook gewoon beter leren vechten en meer geduld te krijgen en niet steeds te gaan attacken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

n2theb schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 08:15:
[...]

Ik vind het juist fantatisch dat je zelf de keuze heb waar je heen gaat en waar je begint, maar ook welke missies je wel of niet op pakt. Ik zag de boss bij DB in Zora, toen ben ik toch maar even gevlucht en ben ik de wereld gaan verkennen. Van rechts naar onder naar helemaal links, nu dus helemaal naar boven toe. En nu nog eigenlijk de death mountain te verkennen.
Het is ook eigenlijk meer een FWP, ik vind de open wereld fantastisch maar ik was er zo door afgeleid dat ik het gevoel begon te krijgen dat ik meer aan het lanterfanten was in plaats van echt in een verhaal te duiken :)
Door een tip in dit topic, ben ik begonnen met het eerst verslaan van de vliegende DB. Deze was eigenlijk zeer makkelijk te doen als je gewoon gewend bent om met pijl en boog te knallen hehe! :)
Die in Zora is de eerste (en nog steeds enige.. vanavond eindelijk weer tijd) DB die ik heb verslagen en die vond ik erg goed te doen en dat terwijl ik niet bijzondere gear of ver in het spel ben :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
DB's zijn dan ook te makkelijk. Je hebt nauwelijks vijanden.

Ze kunnen zo een heel spel erbij verzinnen door grotten toe te voegen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Hier ook lang de hele wereld verkend en de kaarten, beter armor/wapens, hartjes/stamina en extra slots gepakt. Daarna huis + vervolg gedaan en toen pas eerste DB (wat uiteraard tegen die tijd vrij makkelijk ging).
Zit nu op 2 DB's (Vah Ruta en Medoh en een rage-quit bij Naboris, die bewaar ik even).

Zou intussen wel graag meer wapen-opslag willen hebben ; ik heb de Royal Guard serie compleet zo te zien en flink wat Royal en die zijn wel mooi om op te hangen. Ook de wapens die je krijgt voor verslaan DB's.

En je blijft maar tegen side-quests aanlopen ; gisteren dat Zora meisje en haar liefdesbrief.
(als je pijlen nodig hebt, in dat gebied gaan matten met Lizalfos, die droppen pijlen bij bosjes !)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Hoe unlock je die sidequest (shrine quest) in Kakariko village met die ball in het huis van Lima(?). Die moet naar een pedestal vlakbij de fairy daar. Ik heb al meermalen met Paya gepraat, maar krijg maar geen quest ervoor ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Je moet met impa praten. Uiteindelijk gaat het om een dief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@-SaveMe- je moet eerste een paar andere hebben afgerond:
This quest can only be undertaken when Link has completed three other Side Quests in Kakariko Village: Find the Fairy Fountain, Flown the Coop, and By Firefly's Light.
de quest start daarna wel bij Paya.

IGN is your friend:
http://www.ign.com/wikis/...-wild/The_Stolen_Heirloom

[ Voor 23% gewijzigd door Prulleman op 28-06-2017 11:52 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

De laatste quest is trouwens wel wat moeilijker als je nog nooit een Yiga clan blade master hebt gezien. Eet even wat spul dat je extra hartjes geeft voordat je eraan begint als je nog vroeg in het spel bent. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Prulleman schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:51:
@-SaveMe- je moet eerste een paar andere hebben afgerond:

[...]

de quest start daarna wel bij Paya.

IGN is your friend:
http://www.ign.com/wikis/...-wild/The_Stolen_Heirloom
Gisteren toevallig gedaan, maar zonder handleiding heb je geen idee dat die logica daar achter zit (had overigens alle side quests al gedaan alleen die van die fire flies nog niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

NMe schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:01:
De laatste quest is trouwens wel wat moeilijker als je nog nooit een Yiga clan blade master hebt gezien.
Vreemd genoeg had ik met die grapjas veel minder moeite dan de Blademasters die ik onderweg tegenkom. Hij bleef wat lang treuzelen na z'n toespraak, dus ik ramde er een shock-arrow in en gaf 'm wat meppen met een Edge of Duality ...
Pagina: 1 ... 55 ... 94 Laatste

Let op:
Zoals gebruikelijk bij nieuwe games; graag alle info over Echoes of Wisdom - zoals verhaallijn, het plot, locaties, bosses, enz - in spoiler-tags. Hou het voor iedereen leuk! Mocht je er toch vrij over willen praten en je ervaring willen delen, gebruik dan het speciale gemaakt topic.

Zie ook deze speciale topics: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic