Over rupees. De ene keer kom je erin om, de andere keer ben je weer zo goed als platzak.
Over gems: je komt daar op een gegeven moment ook in om, maar blijf er hoe dan ook 30 ofzo houden, voor de zekerheid. Ik heb nu geen issues met ze vinden en gebruiken voor upgrades, maar je bent er wel een redelijk aantal kwijt.
Wat betreft armor upgrades. Ik heb niet zo'n probleem ermee, zeker Zora level 2 was zo gedaan (had al erg veel verzameld tegen de tijd dat ik 'm had). Ik ben nu juist aan het zoeken naar Red Lizalfos Tail, Simmerwing Butterfly, Star Fragments en Lynel stuff (voornamelijk guts en hoof). Die Fireproof Lizards waar een aantal moeite mee hadden had ik allang verzameld tegen de tijd dat ik 't armor kocht en kon dus makkelijk naar level 2. Alleen die vlinders nog vangen.
Verders is zo goed als alles bij mij al level 4, op een paar dingen na dus. Barbarian en Soldier set hebben Lynel spul nodig. Hero Tunic moet ik Dinraal voor lastig vallen.
Mbt moeilijkheid: ze hadden het principe met de bazen kunnen hanteren wat ze met de overworld monsters doen. Naarmate je sterker wordt, de monsters in een hogere klasse zetten. Ik kom nu bij elke mob wel één of meerdere zilveren versies tegen. De bazen hadden ze proportioneel kunnen laten groeien. Ik heb de Rito van het weekend verslagen en Mipha's Grace werd niet eens gebruikt (of net wel). Een fairy had dit ook zo op kunnen vangen, daar niet van, maar echt super dodelijk was het gevecht niet.
Over gevechten gesproken. Lynels zijn sterk, hebben 4k health maar als ik wat loop te klooien heb ik 1x Mipha's Grace nodig en vreet ik het een en ander voordat'ie dood is. Sla 1-2 wapens stuk op 'm en doe verders nog wat met pijlen die ik ondertussen ook in redelijke overvloed heb (100+ bompijlen, 900+ normale en 200+ andere).
Het Compendium vul ik als ik eraan denk. Zit nu redelijk vol, maar mis voor eten dingen 1 ding en ik heb geen flauw idee wat het is. Wil 't ook niet opzoeken eigenlijk, want ik weet dat ik 't in m'n inventory moet hebben.

En 'm kopen bij Hateno Tech Lab, neuh, te trots voor.
@
NMe, hoe is het toch mogelijk. Je hebt meerder DB's al gedaan en genoeg gear, maar een Blupee nog nooit eerder gezien. Als je met mensen praat wordt het zelfs meerdere keren vermeld. Sterker nog, je krijgt er zelfs een side quest voor van een Korok.
Over Korok's gesproken. Die dingen zijn echt overal. Zelfs een snikhete vulkaan waar jij spontaan in de fik vliegt hebben ze geen last van. En de bergen waar je zonder goede uitrusting in een ijslolly verandert verroeren ze ook geen kik.
Het nieuwe dorp is bij mij nu ook compleet. Eerst wist ik niet precies waar ik de eerste moest vinden, de tweede dankzij de tip hier, maar de rest was een eitje omdat de omschrijving voldeed aan een NPC die ik eerder al gesproken had. Niet al te moeilijk dus, die laatste paar.

Wel grappig gezinnetje wat er gaat wonen. Moeders is de enige met fatsoen.