Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:32

RayNbow

Kirika <3

Goner schreef op maandag 17 april 2017 @ 13:59:
[...]

Ja, je vindt ze overal.
Maar ze zijn erg beweeglijk en sommige types zijn knap irritant, bijv. die vuurspugers.
* RayNbow had genoeg ijspijlen toen ie de vuurspugende lizalfos tegenkwam... :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

[...]

Ja, je vindt ze overal.
Maar ze zijn erg beweeglijk en sommige types zijn knap irritant, bijv. die vuurspugers.
Tip; de ijs lizalfos kunnen niet tegen vuur (1 arrow of hit met een vuur wapen is genoeg). Ik denk dat de vuurspuwende niet tegen ijs kunnen. Heb er echt tientallen zeer gemakkelijk kunnen killen met een vuur speer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52
RayNbow schreef op maandag 17 april 2017 @ 13:32:
[...]

Heb je de wapens na afloop nog wel? Want alles wat je oppakt tijdens de quest raak je normaal gesproken weer kwijt.
Als je voor de laatste bal die wapens weer weggooit en dan de bal weglegd, kun je ze volgens mij weer terugpakken.

[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 17-04-2017 15:42 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Pandorian schreef op maandag 17 april 2017 @ 13:47:
Die vissen zijn ook nog wel te doen, een electro pijl in het water en ze komen gewoon boven drijven.
Ik smijt er gewoon een remote bomb op. Redneck fishing :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 21:58

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zeror schreef op maandag 17 april 2017 @ 13:06:
Wat gevonden om Eventide Island makkelijker te maken. Gewoon de wapens die je wilt gebruiken op het eiland gooien voordat je van je raft afstapt. Nadat je equipment weggehaald is door het island pak je je wapens gewoon weer op. Hoppa betere wapens op Eventide Island. :P
Pssst, ik zei een paar weken geleden al dat je ze op je vlot kan droppen. ;)
RayNbow schreef op maandag 17 april 2017 @ 13:32:
[...]

Lizalfos heb ik vaak genoeg gedood. Ik heb voor bepaalde upgrades vissen nodig, maar ik denk niet dat ik daar aan begin. Ancient Armor max upgraden lijkt me voorlopig voldoende. :p
Gewone wel ja, maar gele (lightning), blauwe (ice) en rode (fire) zijn toch wat anders. ;)
[...]

Ja, je vindt ze overal.
Ze zijn wat irritant, maar eenmaal bekend met hun bewegingen valt het best mee. Je kan ze bevriezen, dus een ice rod oid helpt al wat.
Pandorian schreef op maandag 17 april 2017 @ 13:47:
Die vissen zijn ook nog wel te doen, een electro pijl in het water en ze komen gewoon boven drijven. Das gemakkelijker dan achterna jagen.
Het gaat om specifieke vissen. De stealthfin bijvoorbeeld vind je niet overal. In Korok Forest zijn ze, maar ook maar beperkt omdat niet overal water is.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Zo. Na ~90 uur ben ik dan ook 'klaar'. Nog een krappe 10 shrines te gaan en nog vele honderden Korok seeds, maar ik geloof dat ik het meeste wel gezien heb. Het einde valt IMO een beetje in het niet bij de rest van de game maar was desalniettemin spectaculair.

Heb me in tijden niet zo vermaakt met een game, geen moment verveeld. Daarom zou ik 'm ook met plezier boven bijvoorbeeld The Witcher 3 plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

* RayNbow staat momenteel op steenworp afstand van de laatste memory. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 17:56
Even een hulpvraag...

Ik zoek voor een sidequest een hoef van een Lynel, maar die vrienden kill ik maar moeizaam.

Net met veel pijn en moeite een rode (Zora) gekilled, dropped hij geen hoef...

Waar en kan kan ik het beste een nieuwe poging wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Thomas schreef op maandag 17 april 2017 @ 17:24:
Zo. Na ~90 uur ben ik dan ook 'klaar'. Nog een krappe 10 shrines te gaan en nog vele honderden Korok seeds, maar ik geloof dat ik het meeste wel gezien heb. Het einde valt IMO een beetje in het niet bij de rest van de game maar was desalniettemin spectaculair.

Heb me in tijden niet zo vermaakt met een game, geen moment verveeld. Daarom zou ik 'm ook met plezier boven bijvoorbeeld The Witcher 3 plaatsen.
Hoeveel heb je wel niet moeten spelen dan als je al 90 uur hebt?!

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

YoshiBignose schreef op maandag 17 april 2017 @ 17:51:
[...]

90 uur :$ .

Zit zo rond de 3 uur per dag, maar heb op sommige dagen amper en andere weer heel veel gespeeld. De Switch is ook zo'n ding dat je er 's avonds of juist 's ochtends voor de TV of in bed nog even bij pakt, haal hier een stuk makkelijker tijd op dan op een Xbox bijvoorbeeld. Maar goed, is ook gewoon een erg leuk spel dus dan neem ik er altijd wel de tijd voor, en gelukkig had ik de tijd ook (niet zo druk momenteel).

[ Voor 50% gewijzigd door Thomas op 17-04-2017 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

Hero of Time schreef op maandag 17 april 2017 @ 16:11:
[...]
Het gaat om specifieke vissen. De stealthfin bijvoorbeeld vind je niet overal. In Korok Forest zijn ze, maar ook maar beperkt omdat niet overal water is.
In het water om Korok Forest heen zitten er genoeg. 's Avond vallen de Stealhfin extra op en pik je ze zo uit het water. Maar niet te dicht bij Korok Forest komen want dat mag weer niet ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

boefje79 schreef op maandag 17 april 2017 @ 17:50:
Even een hulpvraag...

Ik zoek voor een sidequest een hoef van een Lynel, maar die vrienden kill ik maar moeizaam.

Net met veel pijn en moeite een rode (Zora) gekilled, dropped hij geen hoef...

Waar en kan kan ik het beste een nieuwe poging wagen?
Geen idee welke quest dat is, maar het klinkt alsof je flink moet gaan buffen. Die bij de Zora's heb ik niet zo'n moeite mee namelijk en degene die ik gister in Hyrule Castle tegen kwam was ook niet al te lastig. Heb daar wel een goed aantal dodge attacks kunnen uitvoeren, dat maakt het een stuk makkelijker want dat doet meer schade dan een normale aanval.

De drop zelf is random, dus veel succes. Ik moet aan Lynel Guts zien te komen en die droppen ook @random. Die in 't kasteel dropte er toevallig een en een kiste bevatte er een zodat ik 1 of 2 stukken kleding kon upgraden.
YoshiBignose schreef op maandag 17 april 2017 @ 17:51:
[...]

Wil je zeggen dat hij al veel uur erin heeft gestoken? Ik vind het weinig namelijk, aangezien ik al over het dubbele zit. :P

Wat trouwens ook wel leuk is om te weten is dat vijanden standaard stat wapens hebben, maar zodra ze het wapen droppen voor jou om 't op te pakken, zijn de stats bekend. Extra schade bij een wapen waar jij profijt van hebt doet niets in de handen van een monster. Zo heb ik al een paar keer een tri-lizalboomerang ding opgepakt met 59 damage. Ding doet standaard iets van 40-42 ofzo.
Bisamrat schreef op maandag 17 april 2017 @ 19:26:
[...]

In het water om Korok Forest heen zitten er genoeg. 's Avond vallen de Stealhfin extra op en pik je ze zo uit het water. Maar niet te dicht bij Korok Forest komen want dat mag weer niet ....
Ah, natuurlijk kan je er ook buiten zoeken. 8)7 Maar ik heb er ondertussen totaal 10 weten te bemachtigen en is m'n Sheikah outfit max level. Had er nog een paar nodig en de laatste drie vond ik bij de Shrine in het bos bij 't meertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
[quote]Hero of Time schreef op maandag 17 april 2017 @ 19:28:
[...]

Geen idee welke quest dat is, maar het klinkt alsof je flink moet gaan buffen. Die bij de Zora's heb ik niet zo'n moeite mee namelijk en degene die ik gister in Hyrule Castle tegen kwam was ook niet al te lastig. Heb daar wel een goed aantal dodge attacks kunnen uitvoeren, dat maakt het een stuk makkelijker want dat doet meer schade dan een normale aanval

Thanks, is een quest van een korok 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@boefje79, hmm, dan moet ik eens met wat Korok gaan praten in dat bos, want ik heb 'm nog niet gezien. Of heb je 'm van een andere Korok gekregen?

En fix de quote even, je mist een sluittag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Geen idee, hoe ik dag doe, maar dit overleven wij wel, toch? 😉

Die korok zit hoog ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

offtopic:
Gewoon, door je bericht te wijzigen en [/q] te zetten waar 't zou moeten staan. ;)

Die Korok heb ik net gevonden idd. Ik dacht "goh, wat zou daar zitten" en jawel hoor, daar zat 'ie. Die raadsels zijn echt een lachertje trouwens, het wordt je nog net niet gezegd wat je moet geven, op de laatste na, daar wordt het zo goed als letterlijk gezegd. Nog lachen ook, ben teruggelopen door het bos naar buiten. Vraag mij nu eigenlijk toch wel een beetje af hoe het komt dat ik een flink aantal pogingen nodig had voordat ik de weg erin had gevonden. :P

Ik ga maar eens de laatste sidequest doen die ik nog kan doen voordat ik verder in 't spel moet (zoals een DB halen of Goron City bereiken). Die paar mensen vinden in de Gerudo regio moet niet zo moeilijk zijn. Daarna, als er nog tijd is, eens kijken of die Lynel bij Lanayru nog steeds rood is en snel dood wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Hero of Time schreef op maandag 17 april 2017 @ 19:28:

[...]

Wil je zeggen dat hij al veel uur erin heeft gestoken? Ik vind het weinig namelijk, aangezien ik al over het dubbele zit. :P
Oh ja ik zit natuurlijk op Tweakers >:) ik zou willen dat ik zoveel kon spelen.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

YoshiBignose schreef op maandag 17 april 2017 @ 20:37:
[...]

Oh ja ik zit natuurlijk op Tweakers >:) ik zou willen dat ik zoveel kon spelen.
En dan moet je nagaan dat ik ook nog een fulltime baan heb, naast de tijd die ik op Tweakers besteed en ander huishoudelijke zaken heb die gedaan moeten worden. ;) Maar nu heb ik 't spel ook sinds release. Elke avond 2-3 uur tijd ervoor hebben en in 't weekend ook zo veel mogelijk kom je er al snel aan.

Maar het telt ook als je 't spel niet direct aan het spelen bent. Staat 't op pauze en gaat de Switch na de ingestelde tijd in slaapstand, of je tikt op 't scherm om dat uit te stellen, dan wordt dat ook als 'speeltijd' gezien. Zo kan je er ook wel makkelijk aan komen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Gisteravond (na +/- 120 uur) maar eens besloten om door te gaan naar Ganon en 'm te slopen. :p

spoiler:
Had alleen geen zin om m'n toch af te breken om even terug naar Kakariko te gaan, dus ik had niet alle memories. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ben toch maar naar Goron City gegaan, via een niet zo conventionele route. Stond uiteraard in de fik, 2x wat gegeten tijdens m'n 'vlucht' en snel de kledingzaak in gerend. Hilarisch als je die Goron in de winkel aanspreekt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10:36

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Hero of Time schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 08:26:
Ben toch maar naar Goron City gegaan, via een niet zo conventionele route. Stond uiteraard in de fik, 2x wat gegeten tijdens m'n 'vlucht' en snel de kledingzaak in gerend. Hilarisch als je die Goron in de winkel aanspreekt. :D
Dat trouwens je glider niet in de fik vliegt. Dat ding lijkt toch echt van hout gemaakt te zijn.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Begin nu ook wel ergens te komen, bezig met 3e DB, master sword opgepikt, waar de korok zaadjes liggen worden wordt wat duidelijker, 1e Lynel te grazen genomen.

nog op de to-do lijst, voor ik naar ganon ga:
- andere fairy bronnen (heb er pas 1)
- laatste 3 torens unlocken
- stamina opkrikken
- huis kopen
- hitte pak kopen/vinden? (heb het niet zo op drankjes als het ook met een armor kan)
- laatste DB
- aandacht aan memories (heb er pas 1 :X)
- random shit die je onderweg tegenkomt _/-\o_

ik vermaak me nog enorm met dit spel!

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hero of Time schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 08:26:
Ben daar nu ook. Je komt via de conventionele weg nog iemand tegen die het flamebreaker armor 'weggeeft' maar zover in het spel is geld geen issue meer. Wat die Goron in de shop met 150 ancient screws moet... :? ;)

Jammer dat het spel eigenlijk heel moeilijk begint (SS begon met 6 hartjes ipv 3 om die reden), om vervolgens heel snel heel makkelijk te worden. Bij een replay hoef je alleen maar naar Faron Woods te gaan om durians te farmen en je hebt zo 20 gele hartjes. Aangezien er in het spel geen losse hartjes zitten en je 60 meals (incl. stackable eten zoals geroosterd voer) kan bewaren, kan je eigenlijk niet meer dood. Vooral niet als je buiten de actie kan eten, waarbij je vroeger een potion in realtime moest opdrinken.

IMO zouden die gele hartjes als eerste uit het spel moeten. Ik zie ze niet eens meer als tijdelijk omdat bijna elke maaltijd mij alles + xx gele hartjes geeft. Temperatuurvoedsel? Niet meer nodig. Eigenlijk alleen nog stamina via 5 endurance carrots en/of Heartly $iets voor een volledige recovery.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Owja, er was hier nog eens iemand die opmerkte dat als je het Flame Armor upgrade naar level 2, je als set bonus "unflamable" krijgt, dat je dus niet meer in de fik vliegt, en dat vreemd vond omdat het armor je zou beschermen daar tegen. Nou, ga met dat armor eens op een stukje lava staan of beklim een lava talus. Wedden dat je in de fik vliegt. ;) Dat is waar je tegen beschermt wordt dus. Net zoals je 'unfreezable' bent met je Rito pakje. Vijanden die je zouden bevriezen zoals raken met ijspijlen en de frost talus hebben geen extra effect meer op je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
Ik ben bezig met het zoeken naar de memories. Moet er nog drie waarvan ik er twee niet zo snel kan vinden, Bij één zie ik alleen maar bomen zie. Ik gok dat die bij het korok woud zijn, maar ik heb hem nog niet gevonden. En ik heb er nog één nodig bij iets van een kasteel. Ik gok dat dit IN Hyrule Castle is. Maar ik heb helemaal geen zin om in dat kasteel rond de lopen. Heb ik gelijk dat deze IN Hyrule Castle is?

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
@Lanithro De schilder die je bij de meeste stables tegen komt geeft je hints over de locatie van de foto's. Volgens mij is de foto gebonden aan de locatie waar hij staat dus misschien moet je er een paar af gaan om de juiste te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07 11:17

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

Ben zelf even klaar met het spel na ongeveer 100 uur.
120 Shrines
Alle memories, Beasts, torens, locaties, fairies, quests.
Ganon verslagen.
Completion: 47,44% (damn you korok seeds)
± 250 korok seeds (niet waard meer te zoeken)
Bijna alle armor op lvl 4 (ook Amiibo outfit - ook Hemel outfit en Fierce deity e.d.) dat waren flink wat dragon en star fragments :(

Todo: Heb nu 1 kilton reward voor alle Molduga's
Mis nog een paar Talus en Hinox voor die rewards (zijn blijkbaar 40 van elk!?)
(gelukkig zie je nu welke je verslagen hebt)

Mis de uitdaging nu, zou graag nog een Eventide-achtige quest willen doen.

[ Voor 3% gewijzigd door AstralizeR op 18-04-2017 10:29 ]

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hero of Time schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:09:
Owja, er was hier nog eens iemand die opmerkte dat als je het Flame Armor upgrade naar level 2, je als set bonus "unflamable" krijgt, dat je dus niet meer in de fik vliegt, en dat vreemd vond omdat het armor je zou beschermen daar tegen. Nou, ga met dat armor eens op een stukje lava staan of beklim een lava talus. Wedden dat je in de fik vliegt. ;) Dat is waar je tegen beschermt wordt dus. Net zoals je 'unfreezable' bent met je Rito pakje. Vijanden die je zouden bevriezen zoals raken met ijspijlen en de frost talus hebben geen extra effect meer op je.
Je hebt (1+3) x3 Fire Lizards nodig voor lvl 2. Als je met die miniquest bezig bent voor dat armor, dan spawnen er best veel. Had er dus meer moeten farmen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Prulleman schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:35:
- hitte pak kopen/vinden? (heb het niet zo op drankjes als het ook met een armor kan)
Dat pak moet je kopen net zoals het pak tegen de kou. :)
Lanithro schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:18:
Ik ben bezig met het zoeken naar de memories. Moet er nog drie waarvan ik er twee niet zo snel kan vinden, Bij één zie ik alleen maar bomen zie. Ik gok dat die bij het korok woud zijn, maar ik heb hem nog niet gevonden.
Nee, het is niet in dat woud. Er is een stable waarin Pikango je twee mogelijke beboste locaties geeft (en het is redelijk in de buurt van de stable).
En ik heb er nog één nodig bij iets van een kasteel. Ik gok dat dit IN Hyrule Castle is. Maar ik heb helemaal geen zin om in dat kasteel rond de lopen. Heb ik gelijk dat deze IN Hyrule Castle is?
Yup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
LOTG schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:26:
@Lanithro De schilder die je bij de meeste stables tegen komt geeft je hints over de locatie van de foto's. Volgens mij is de foto gebonden aan de locatie waar hij staat dus misschien moet je er een paar af gaan om de juiste te vinden.
En dat doet ie pas nadat je hem in Karakiko de fairy fountain hebt laten zien, dacht ik.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

AstralizeR schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:28:
Ben zelf even klaar met het spel na ongeveer 100 uur.
120 Shrines
Alle memories, Beasts, torens, locaties, fairies, quests.
Ganon verslagen.
Completion: 47,44% (damn you korok seeds)
± 250 korok seeds (niet waard meer te zoeken)
Bijna alle armor op lvl 4 (ook Amiibo outfit - ook Hemel outfit en Fierce deity e.d.) dat waren flink wat dragon en star fragments :(

Todo: Heb nu 1 kilton reward voor alle Molduga's
Mis nog een paar Talus en Hinox voor die rewards (zijn blijkbaar 40 van elk!?)
(gelukkig zie je nu welke je verslagen hebt)

Mis de uitdaging nu, zou graag nog een Eventide-achtige quest willen doen.
Heb je snel gedaan in 100 uur moet ik zeggen. Mijn eerste play through was 120 uur en dan niet alle shrines en al helemaal niet alles armor pakjes geupgrade. Nu met ronde 2 bezig op Switch en alweer dik over de 100 uur en nog lang niet op de helft. Alle seeds proberen te halen kost tijd, maar tof aangezien ik nu op plekken kom die ik eerst niet eens bezocht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ik heb dit weekend m'n eerste divine beast gedaan.

spoiler:
De olifant. Dit was voor mij wel het punt waarbij BotW voor mij echt een 10/10 werd. Op een of andere manier 'klikt' alles. Klint wat zweverig maar BotW heeft een 'kadans' in het spel die echt uniek is. Gewoon in de open wereld heb je momenten van bijna complete Zen afgewisseld met spanning. In het gevecht om die divine beast zie je dat ook terug: spanning als je met een parachute naar beneden duikt, daarna actie om het beest in te komen. En dan kalmte; vooral puzzelen om verder te komen (en wat voor'n puzzel; dat met die slurf is gewoon brilliant). En dan nog tenslotte een gevecht met een eindbaas als kers op de taart.

Ik vind het een knap staaltje polish en game design. Skyrim was tot nu toe eigenlijk mijn favoriete PC game en m.i. is BotW gewoon ruim beter.

Wat ik ook opvallend vind is dat collega's die ook het spel hebben allemaal dezelfde problemen aan het oplossen zijn maar allemaal op andere manieren. Bijna alle puzzels (in het echt) hebben meerdere manieren om het aan te pakken. Perfect is geen enkel spel (voorbeeld is het koken wat wel wat minder tijdrovend mocht zijn) maar BotW komt wel verrekte dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, alle vier de Divine Beasts zijn samen net één goede dungeon. ;) Op een paar verdwaalde scouts en wat rondvliegende schedels na zijn er nauwelijks vijanden.

Eigenlijk is dit meer een probleem aan het worden met open world games. Ze zijn zo enorm groot aan het worden, dat je er als casual gewoon niet aan toekomt om alles te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Señor Sjon schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:18:
Tsja, alle vier de Divine Beasts zijn samen net één goede dungeon. ;) Op een paar verdwaalde scouts en wat rondvliegende schedels na zijn er nauwelijks vijanden.

Eigenlijk is dit meer een probleem aan het worden met open world games. Ze zijn zo enorm groot aan het worden, dat je er als casual gewoon niet aan toekomt om alles te doen.
Ja dat vind ik nou ook. Als je 1 divine beast gedaan hebt, kan je ze allemaal. De Bosses zijn al helemaal makkelijk imho. De eerste denk je: JAAAAAH!!!!! DIT IS VET BEDACHT! de vierde denk je hebben ze dit kunstje alweer zo gedaan? Zoals als eerder aan is gegeven is dat de Shrines/Temples soms moeilijker zijn dan de puzzels in de Divine Beasts. De bosses zijn al helemaal lachwekkend. Zeker als je genoeg hartjes hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:36
Señor Sjon schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:18:

Ik mis de oude dungeons toch wel, laat mij maar in een dungeon sleutels, compas en de kaart zoeken om de dungeon te halen en in elke ruimte puzzels of beesten verslaan om verder te komen, dat maakt voor mij BOTW geen 10, want dat vond ik altijd ontzettend tof.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Had afgelopen weekend ook wel een mooie oplossing in de Kaam Ya'tak Shrine (Trial of Power). Je hebt daar een grote hamer die je moet bedienen met motion control. * Zeror dacht: "Dat moet anders, want dit werkt niet" :+ Dus met magnesis die bal maar erdoorheen gejaagd, was een stuk makkelijker :P
Toch wel mooi hoe je dingen ook anders kunt doen in het spel.

[ Voor 9% gewijzigd door Zeror op 18-04-2017 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
IMHO is het eindgevecht tegen Calamity Ganon een lachertje.

spoiler:
Ik kwam er met 120 shrines, en ik wist dat het wel makkelijk ging worden. Maar dit vond ik nergens op slaan. De Fase 1 begint op 50% en na wat Ancient arrows en je MS erop begint Fase 2. En dat is een beetje rond hem heen rennen met een paard en light arrows en je bent klaar...
Ze hadden opzich alle bosses uit de DB kunnen hergebruiken. Zowiezo een ganon met maar 2 fases... Dat is volgens mij lang geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Lanithro schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:29:
[...]

Ja dat vind ik nou ook. Als je 1 divine beast gedaan hebt, kan je ze allemaal. De Bosses zijn al helemaal makkelijk imho. De eerste denk je: JAAAAAH!!!!! DIT IS VET BEDACHT! de vierde denk je hebben ze dit kunstje alweer zo gedaan? Zoals als eerder aan is gegeven is dat de Shrines/Temples soms moeilijker zijn dan de puzzels in de Divine Beasts. De bosses zijn al helemaal lachwekkend. Zeker als je genoeg hartjes hebt.
Ik vond eigenlijk alleen de boss fight in Vah Naboris lastiger, en dat was vooral omdat ik niet snel genoeg was met magnesis. De puzzels daar vond ik trouwens ook lastiger dan de andere drie.

Ik mis de tempels ook. De shrines hebben allemaal dezelfde tileset en muziek en bovendien dezelfde beloning. Ik snap dat dit de consequentie is van open world maar als ik moet kiezen tussen meer samenhang of meer vrijheid, geef mij dan maar meer samenhang. Tempel A doen om een item te krijgen waarmee je Tempel B kan vrijspelen geeft veel meer voldoening, IMO. Je hebt dan na het uitspelen van de tempel meer het idee dat je er iets mee gewonnen hebt. Met de divine beasts heb je dat ook wel een beetje door de skills die ze vrijspelen, maar aan de andere kant zijn dat eerder leuke extraatjes dan een gamechanger.

Als ik de dingen moet opnoemen die BotW voor mij geen 10 waard laten zijn, dan is het in willekeurige volgorde:
  • Gear die (veel) te snel kapot gaat. IMO moet je kapotte gear kunnen repareren en het moet een stuk langer meegaan dan nu. Ook het feit dat torches een weapon slot innemen is wat frustrerend bij het begin van het spel, als je nog geen inventory space hebt vrijgespeeld.
  • Het bijna totale gebrek aan muziek. Ik vind goeie muziek echt enorm belangrijk in een goede game en Zelda heeft wat van de meest iconische thema's uit de hele game-industrie. Ik was aardig ontgoocheld toen ik erachter kwam dat er nergens echt muziek in zit. Ironisch genoeg word ik onderhand geschift van de muziek in shrines, though...
  • Het gebrek aan samenhang waardoor het verhaal flinterdun is. Een klein beetje lineairder had wel gemogen ten behoeve van betere storytelling.
  • Het gebrek aan tempel-vervangers. Shrines zijn vaak vooral irritant (en geven de oplossing al in hun naam/ondertitel) en van de divine beasts zijn er te weinig en ze zijn te kort en te makkelijk.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Xavier schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:41:
IMHO is het eindgevecht tegen Calamity Ganon een lachertje.

spoiler:
Ik kwam er met 120 shrines, en ik wist dat het wel makkelijk ging worden. Maar dit vond ik nergens op slaan. De Fase 1 begint op 50% en na wat Ancient arrows en je MS erop begint Fase 2. En dat is een beetje rond hem heen rennen met een paard en light arrows en je bent klaar...
Ze hadden opzich alle bosses uit de DB kunnen hergebruiken. Zowiezo een ganon met maar 2 fases... Dat is volgens mij lang geleden.
De game wordt gemakkelijker naar mate je langer speelt.

spoiler:
De Divine Beasts bosses komen terug in het gevecht tegen Calamity Ganon als je de Divine Beasts niet bevrijd hebt.
NMe schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:44:
[...]
• Gear die (veel) te snel kapot gaat. IMO moet je kapotte gear kunnen repareren en het moet een stuk langer meegaan dan nu.
End-game gear gaat bij mij lang genoeg mee. Zeker toen ik gisteravond in Hyrule Castle tegen zilveren versies moest vechten.

* RayNbow wisselde van wapens om bijv. meer damage te doen. Met een ijspijl of een ijsspeer eerst een vijand bevriezen en vervolgens met een sterker wapen een klap uitdelen. :p
Ook het feit dat torches een weapon slot innemen is wat frustrerend bij het begin van het spel, als je nog geen inventory space hebt vrijgespeeld.
Wanneer ik geen torch had gebruikte ik een houten wapen of een gewone pijl die ik dan in de fik stak. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik nu meestal een pijl als torch. Wel jammer dat ze het nodig vonden om bv arrowfarming te patchen. Laat ons nou lekker schieten. :P

Ach, we wachten rustig verder op de perfecte Zelda. :+ Ik zou deze 8/10 geven waarbij de grootste minpunten het durabilitysysteem, het gebrek aan muziek, het gebrek aan echte dungeons, de Grote Leegtes en het gebrek aan verhaal wel zwaar wegen. Als sommige Shrines veel groter en complexer zijn dan divine beasts is het wel wat jammer allemaal.

Ook vind ik de gevechten vrij lineair. Zodra je met zwart of zilver te maken hebt, zijn bommen vrij zinloos, laat staan rollen met stenen en andere 'speel'trucjes. Die zijn leuk op vijanden van 12 hp in het begin, maar die heb je op een gegeven moment niet meer. Ook royal wapens gaan stuk na 4-5 vijanden. Mij maak je echt niet blij met weer een dragonbone knuppel. Dan eindig je toch weer op reguliere gevechten of er vandaan rennen. Bij de wapens valt het op dat er defacto 3-4 wapens zijn qua bewegingen (1h, 2h slaan, 2h zwaaien, 2h speer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

RayNbow schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:56:
[...]

End-game gear gaat bij mij lang genoeg mee. Zeker toen ik gisteravond in Hyrule Castle tegen zilveren versies moest vechten.
Dan moet je nog steeds eerst door urenlang frustratie heen bijten om eindelijk op een punt aan te komen waarbij je gear niet na vijf klappen stuk gaat. Geen goeie gameplay, IMO.
Wanneer ik geen torch had gebruikte ik een houten wapen of een gewone pijl die ik dan in de fik stak. :p
Dat weet een beginnende speler niet zomaar (tenzij 't toevallig voorbij is gekomen in de tips op het laadscherm of hij per ongeluk met getrokken pijl/wapen op een kampvuur gaat staan) en bovendien gaat dat vuur sneller uit. Ik deed gisteren die blauwe vlam voor het Akkala tech lab en was vergeten de torch op te pakken. Pijlen bleven niet lang genoeg branden dus ik moest weer terug. Wapens branden wat langer maar die had ik ook even niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Señor Sjon schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:14:
Ik gebruik nu meestal een pijl als torch. Wel jammer dat ze het nodig vonden om bv arrowfarming te patchen. Laat ons nou lekker schieten. :P
Ja beetje jammer, maar was ook wel weer erg cheap :+
Loop die route langs de Zora rivier naar het Zora paleis nog maar eens, je komt dan veel Lizalfos tegen
per mob bundle 5x of 10x arrows :P
TIP: trek je "rubber" armor aan.

[ Voor 5% gewijzigd door AstralizeR op 18-04-2017 13:21 ]

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, maar dat kost veel meer tijd. Ik ging van 480 > 540 pijlen na zo'n rondje Zora. Nauwelijks de moeite. Je verliest er ook bogen en wapens door gebruik.

[ Voor 18% gewijzigd door Señor Sjon op 18-04-2017 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 13:46
Weet iemand waar je die gerudo kunt vinden met son op het einde voor de bouwdorp missie? Ik heb heel gerudo afgezocht maar kan nergens een gerudo met de naam son op het einde vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Die vind ik dan wel weer goed, eigenlijk. Doordat er zoveel leegte in de wereld is valt het veel meer op als die leegte een keer onderbroken wordt. Juist die leegte zorgt ervoor dat ik elke keer als ik iets zie dat die leegte onderbreekt even kijk wat er daar dan aan de hand is.
sygys schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:25:
Weet iemand waar je die gerudo kunt vinden met son op het einde voor de bouwdorp missie? Ik heb heel gerudo afgezocht maar kan nergens een gerudo met de naam son op het einde vinden.
De hint die je kreeg van Hudson was dat het een kleermaker moest zijn. Waar had je ook alweer de kleren gekregen waarmee je Gerudo Town in mocht? Ga daar eens kijken. ;)

[ Voor 35% gewijzigd door NMe op 18-04-2017 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Señor Sjon schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:21:
Ja, maar dat kost veel meer tijd. Ik ging van 480 > 540 pijlen na zo'n rondje Zora. Nauwelijks de moeite. Je verliest er ook bogen en wapens door gebruik.
Optie 2:
YouTube: Zelda Breath of the Wild - Fastest Arrow Farming w/ Infinite Chest R...

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

sygys schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:25:
Kara Kara Bazaar, ze zit vlak bij dat huisje.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 13:46
AstralizeR schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:26:
[...]

Kara Kara Bazaar, ze zit vlak bij dat huisje.
Oh damn natuurlijk daar had ik nog niet gekeken!!

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
RayNbow schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:56:
Ach, torches kun je op genoeg plekken in het spel vinden. Als er eentje nodig heb, pak ik er gewoon eentje op bij een van die plekken.
Ach, we wachten rustig verder op de perfecte Zelda. :+ Ik zou deze 8/10 geven waarbij de grootste minpunten het durabilitysysteem, het gebrek aan muziek, het gebrek aan echte dungeons, de Grote Leegtes en het gebrek aan verhaal wel zwaar wegen. Als sommige Shrines veel groter en complexer zijn dan divine beasts is het wel wat jammer allemaal.
De grote leegtes vind ik wel meevallen. Erger vind ik dat de meeste gebieden teveel op elkaar lijken qua inhoud. En er hadden wel wat meer variatie mogen zijn in de vijanden. Je ziet veel dezelfde vijanden. En af en toe zo'n world boss is leuk voor de variatie, maar niet genoeg.
Daarnaast mis ik toch wel binnenlocaties zoals grotten, forten/kastelen, etc.. om te verkennen. En eventueel ook nog onderwater locaties (geef Link maar de ability (een rune misschien?) om te kunnen duiken). En dan de Shrines nog. De uitdagingen zijn leuk, maar meer Shrine-thema's had leuker geweest. Nu is elk interieur hetzelfde.
En de durability had opgelost kunnen worden dmv een reparatie-systeem (variant op het kooksysteem) met een aambeeld in ruines, kampen etc.. en blacksmiths in de dorpjes.
Het rune-systeem is leuk, maar had liever gezien dat bommen gewoon een consumable item was, zoals de pijlen. Zoals het in Zelda altijd al geweest is.

Bovenstaande punten zouden Zelda BotW voor mij veel beter maken. Neemt niet weg dat het nog steeds een zeer vermakelijk spelletje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Zeror schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:58:
[...]

De grote leegtes vind ik wel meevallen. Erger vind ik dat de meeste gebieden teveel op elkaar lijken qua inhoud. En er hadden wel wat meer variatie mogen zijn in de vijanden. Je ziet veel dezelfde vijanden. En af en toe zo'n world boss is leuk voor de variatie, maar niet genoeg.
Daarnaast mis ik toch wel binnenlocaties zoals grotten, forten/kastelen, etc.. om te verkennen. En eventueel ook nog onderwater locaties (geef Link maar de ability (een rune misschien?) om te kunnen duiken). En dan de Shrines nog. De uitdagingen zijn leuk, maar meer Shrine-thema's had leuker geweest. Nu is elk interieur hetzelfde.
En de durability had opgelost kunnen worden dmv een reparatie-systeem (variant op het kooksysteem) met een aambeeld in ruines, kampen etc.. en blacksmiths in de dorpjes.
Het rune-systeem is leuk, maar had liever gezien dat bommen gewoon een consumable item was, zoals de pijlen. Zoals het in Zelda altijd al geweest is.

Bovenstaande punten zouden Zelda BotW voor mij veel beter maken. Neemt niet weg dat het nog steeds een zeer vermakelijk spelletje is.
Ik krijg het gevoel dat je oude posts hergebruikt.
sygys schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:28:
[...]

Oh damn natuurlijk daar had ik nog niet gekeken!!

thanks!
Dat is trouwens niet het einde hoor. Je mag nog even door zoeken :P

[ Voor 71% gewijzigd door Lanithro op 18-04-2017 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Lanithro schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:58:
[...]

Ik krijg het gevoel dat je oude posts hergebruikt.
Heb het vaker gezegd ja. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, je hebt nauwelijks thematische vijanden. Je komt alles overal tegen. Waar zijn de Darknuts bijvoorbeeld?

Ik heb het idee dat door de grote overworld, al het binnenwerk is geschrapt. Die bergen rondom de Yiga bijvoorbeeld. Totaal nutteloos en een kopie van Hebra even ten noorden daarvan. Sowieso moet je zoveel klimmen dat paarden vrij nutteloos zijn. Ik fast-travel eigenlijk altijd via shrines.

Qua zwemmen hadden ze zwemmen stamina-onafhankelijk moeten maken en juist duiken via het staminawiel moeten doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Señor Sjon op 18-04-2017 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Señor Sjon schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:02:
Klopt, je hebt nauwelijks thematische vijanden. Je komt alles overal tegen. Waar zijn de Darknuts bijvoorbeeld?

Ik heb het idee dat door de grote overworld, al het binnenwerk is geschrapt. Die bergen rondom de Yiga bijvoorbeeld. Totaal nutteloos en een kopie van Hebra even ten noorden daarvan. Sowieso moet je zoveel klimmen dat paarden vrij nutteloos zijn. Ik fast-travel eigenlijk altijd via shrines.
Ze de fast-travel naar shrines gewoon eruit moeten laten. en dorpjes toe moeten voegen. Dan hadden de paarden wel wat meer nut gehad.
Qua zwemmen hadden ze zwemmen stamina-onafhankelijk moeten maken en juist duiken via het staminawiel moeten doen.
Precies dat ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-09 10:22
Señor Sjon schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:02:
Kun je duiken in de game? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eenmalig... :P

Ze hebben de wereld onder water en bv grotten geschrapt voor een grotere overworld. Had het liever andersom gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Paarden zijn leuk, maar IMO ook wat nutteloos. Als je de shrines fast travel weg zou halen en de afstanden via paarden moest doen, zou dat weer een minpunt zijn, omdat je te lang bezig bent om een paard te halen en ergens heen lopen. Juist in zo'n enorme wereld is het handig om meerdere warp punten te hebben zodat je niet een kwartier aan het lopen bent om van warp punt A naar je bestemming B te komen.

Zwemmen en stamina is wel een puntje idd. Als je stil staat, krijg je je stamina terug. Hang je aan een berg, dan gebeurt er niets net zoals je niets krijgt als je in water stil staat. Hier had wat meer in kunnen zitten.
Duiken had ook wel handig geweest. Ik had vh weekend een zilver Lizalfos in 't water gedood. Niet al te handig aangezien zulke monsters gems droppen. Lagen dus mooi op de bodem en met gewoon er overheen zwemmen kon je 't niet pakken. Gelukkig was er een rots waar ik op kon klimmen, om zo te gliden naar de plek waar de gems lagen en doordat je wat dieper in 't water terecht komt ze kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Hero of Time schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:32:
Als je de shrines fast travel weg zou halen en de afstanden via paarden moest doen, zou dat weer een minpunt zijn, omdat je te lang bezig bent om een paard te halen en ergens heen lopen.
Als je enkel de torens en eventueel als extra de dorpjes als een warp point hebt, lijkt mij dat al wel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou eerder de stables, hylia beeldjes en dorpjes verwachten. Maar ik klaag niet. Na een blood moon kan je weer los op de major tests of strength voor cores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zeror schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:34:
[...]

Als je enkel de torens en eventueel als extra de dorpjes als een warp point hebt, lijkt mij dat al wel genoeg.
Er zit een redelijk grote afstand tussen Gerudo Tower en Gerudo Town. Maar ook tussen die toren en het eerst volgende dorp naar het noorden. Met een enorme berg er tussen en een kronkelige weg. Daar ben je aardig lang aan het lopen, zelfs met een paard, om daar voorbij te komen. Nee, niet echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Zoals @Señor Sjon aangeeft zouden stables en hylia beelden ook toegevoegd kunnen worden als warp points.

Om even een stukje van de map, het zuidoosten, als voorbeeld te laten zien, zie je dat afstand tussen de punten opzich wel meevalt.

[ Voor 49% gewijzigd door Zeror op 18-04-2017 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan ook meer van die beeldjes plaatsen. ;) IRL zie je ook vaak van dit soort kapelletjes langs wegen, dus zo vreemd is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Zeror schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:58:
Daarnaast mis ik toch wel binnenlocaties zoals grotten, forten/kastelen, etc.. om te verkennen.
Er zijn wel wat ondergrondse locaties, maar ze zijn redelijk beperkt in grootte en komen niet vaak voor. Uitzonderingen zijn bijv. een bepaalde grot in het Hebra-gebied en de vergeten tempel.
NMe schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:14:
[...]

Dan moet je nog steeds eerst door urenlang frustratie heen bijten om eindelijk op een punt aan te komen waarbij je gear niet na vijf klappen stuk gaat. Geen goeie gameplay, IMO.
Geen last van frustraties in het begin, ook niet omdat een bom dan nog redelijk effectief is. :p

(En in het begin zijn er vaak genoeg dingen in de buurt zoals explosieven om bij gevechten je wapens te sparen.)
[...]

Dat weet een beginnende speler niet zomaar (tenzij 't toevallig voorbij is gekomen in de tips op het laadscherm of hij per ongeluk met getrokken pijl/wapen op een kampvuur gaat staan) en bovendien gaat dat vuur sneller uit. Ik deed gisteren die blauwe vlam voor het Akkala tech lab en was vergeten de torch op te pakken. Pijlen bleven niet lang genoeg branden dus ik moest weer terug. Wapens branden wat langer maar die had ik ook even niet. :P
Bij Akkala kon ik een flink aantal lantaarnen aansteken met een pijl.
* RayNbow heeft in de orde van 100 pijlen (van elke variant, behalve Ancient Arrows) na 120 uur speeltijd. Zelden meegemaakt dat ik te weinig pijlen had. :p

Nu ik Ganon al 1x verslagen heb, misschien maar eens een boog regelen met een onbeperkt aantal pijlen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Señor Sjon schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:35:
Ik zou eerder de stables, hylia beeldjes en dorpjes verwachten. Maar ik klaag niet. Na een blood moon kan je weer los op de major tests of strength voor cores.
Ik warp daarvoor meestal naar die Shrine binnenin Hyrule Castle. Die wall turrets droppen voor mij het meest consistent, en je kunt gelijk een stuk of 10 van die dingen kapotslopen, en die vliegende versies erbij. Daarna hop je naar buiten om in de kapotte stad een paar van die Stalkers te slopen. Ondertussen kun je ook nog een paar Lynels meepakken. Veel efficienter qua tijd dan telkens apart naar die tests teleporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:49

Goner

What can I do you for ?

RayNbow schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:43:
[...]
Bij Akkala kon ik een flink aantal lantaarnen aansteken met een pijl.
Ik heb helemaal geen lantaarns aangestoken, alleen de oven :+
En later de lantaarn bij de stable voor dat meisje, maar dat levert niks op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
zijn er 2 tech labs :D :X ?
(nog niet echt in noord oost geweest...)
@NMe ik vond het al vreemd dat je nu pas die blauwe vlam had gedaan, maar dat was dus bij het "andere" lab :X

[ Voor 44% gewijzigd door Prulleman op 18-04-2017 16:27 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Prulleman schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 16:24:
@NMe ik vond het al vreemd dat je nu pas die blauwe vlam had gedaan, maar dat was dus bij het "andere" lab :X
Jups... Zou ik toch maar eens naar toe gaan. Leuke gear daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@Prulleman Je krijgt bij de eerste techlab zelfs een quest om er heen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
was nog wel een paar x terug gegaan naar hateno, maar daar kreeg ik na stasis+ niks meer voor elkaar. wel verschillende hints gezien, maar eigenlijk alleen tech lab gelezen en hateno zelf ingevuld.

anyway, weer een mooie voor op de todo lijst :) @LOTG zal de quests nog eens nakijken, staan er nog wel wat open (ik speel niet super gestructureerd ;) )

[ Voor 29% gewijzigd door Prulleman op 18-04-2017 16:38 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
De quest heet Robbie’s Research, en die kun je volgens mij praktisch niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Prulleman schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 16:24:
Ik wist dat 'ie er was maar ik vond het niet zo de moeite om er al heen te gaan. De gear die je er kan kopen kost 2000 rupees per item plus nog een stapel aan ancient parts. Ironisch genoeg heb ik genoeg cores om de gear te kopen maar mis ik gears. :D Dit weekend maar eens naar wat guardians farmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:13:
[...]

Ik wist dat 'ie er was maar ik vond het niet zo de moeite om er al heen te gaan. De gear die je er kan kopen kost 2000 rupees per item plus nog een stapel aan ancient parts. Ironisch genoeg heb ik genoeg cores om de gear te kopen maar mis ik gears. :D Dit weekend maar eens naar wat guardians farmen.
Je kunt het veld achter de Dueling Peaks Stable eens bekijken (richting Fort Hateno), daar liggen tientallen dode Guardians die je kunt farmen voor parts. Ook helpt het als je bij een Guardian Stalker zorgt dat alle benen eraf zijn gehakt voordat deze doodgaat. Elk been geeft apart drops, die je niet krijgt als je de main body kapotmaakt zonder de benen eerst eraf te hakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:37:
[...]

Je kunt het veld achter de Dueling Peaks Stable eens bekijken (richting Fort Hateno), daar liggen tientallen dode Guardians die je kunt farmen voor parts.
Daar heb ik inderdaad al eens rondgerend. Respawnen de parts op dooie guardians ook met een blood moon? Dan is het de moeite wel om nog een rondje te doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Goede keuze, anders heeft Stamina uitbreiden geen zin. Nu heeft het als gevolg dat je met meer Stamina en de Climber Gear hoger kunt klimmen, en sneller. Ook zie ik niet logisch in hoe je snel herstelt als je aan je armen aan een berg hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 20:29:
[...]

Goede keuze, anders heeft Stamina uitbreiden geen zin.
Kweenie, het klinkt niet heel goed voor je wapen. Als dit je wapen veel sneller laat breken is het nogal een afweging. En het zou bij houten wapens sowieso al niet werken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 20:34:
[...]

Kweenie, het klinkt niet heel goed voor je wapen. Als dit je wapen veel sneller laat breken is het nogal een afweging. En het zou bij houten wapens sowieso al niet werken. :P
Alles beschadigt je wapen, zelfs gras maaien. Daar hoeft niet nog iets bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

NMe schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:50:
[...]

Daar heb ik inderdaad al eens rondgerend. Respawnen de parts op dooie guardians ook met een blood moon? Dan is het de moeite wel om nog een rondje te doen. :P
Weer een vraag die eerder is gesteld en beantwoord hier. Maar nee, die kan je niet opnieuw looten. Het zijn geen monsters die je verslaat.
Er is nog een plek met een paar Stalkers maar verders een hele berg aan kapotte Guardians, volgens mij Torin Wetland, ten westen van Tarrey Town. Compleet kerkhof met die dingen en sommige kan je twee keer doorzoeken voor loot. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:49

Goner

What can I do you for ?

Ik dacht dat ancient arrows een soort one-kill wapen was, maar ik zat net in een major test of strength en die Guardian (IV dacht ik) leek nauwelijks last te hebben van hits !?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 23:49:
Ik dacht dat ancient arrows een soort one-kill wapen was, maar ik zat net in een major test of strength en die Guardian (IV dacht ik) leek nauwelijks last te hebben van hits !?!?
Je moet sowieso het oog raken als je goede damage wil doen met Ancient Arrows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Ik vind het best aardig om speedruns te kijken, maar dit gaat me een beetje te ver... :p
First 100% Zelda: Breath Of The Wild Speedrun Takes 49 Hours

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Hero of Time schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 22:58:
Weer een vraag die eerder is gesteld en beantwoord hier. Maar nee, die kan je niet opnieuw looten. Het zijn geen monsters die je verslaat.
Er is nog een plek met een paar Stalkers maar verders een hele berg aan kapotte Guardians, volgens mij Torin Wetland, ten westen van Tarrey Town. Compleet kerkhof met die dingen en sommige kan je twee keer doorzoeken voor loot. ;)
Als er iets van metaal in de buurt ligt kun je met magnesis dat ding oppakken en sommige guardian corpses omduwen. Daar valt dan nog meer meuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 10:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Gisteravond Eventide Island afgerond. De Hinox daar was de eerste die ik ooit bevochten heb, want ik heb de neiging alle enemies te ontwijken die ik niet hoef te verslaan (en ik ben een pussy :P ). Het duurde even, want ik besloot hem met bomb+ only aan te pakken. Lukte aardig!

Ik merk wel dat ik te weinig gebruik maak van mijn Sheika abilities. Magnesis en Crydinges had ik goed kunnen gebruiken om het wat vlotter af te ronden dan nu :D Oh, en de wapens die je meeneemt naar het eiland ben je kwijt als je de challenge afrondt. Bummer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
RayNbow schreef op woensdag 19 april 2017 @ 07:40:
Ik vind het best aardig om speedruns te kijken, maar dit gaat me een beetje te ver... :p
First 100% Zelda: Breath Of The Wild Speedrun Takes 49 Hours
wtf... 100% dus alle korok zaadjes en alle mini quests 8)7 gekkenhuis

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hydra schreef op woensdag 19 april 2017 @ 08:34:
[...]

Als er iets van metaal in de buurt ligt kun je met magnesis dat ding oppakken en sommige guardian corpses omduwen. Daar valt dan nog meer meuk uit.
Oh, handig om te weten. Van de Guardian Amiibo krijg je namelijk 3 grote metalen kisten die stuk kunnen, maar dus wel wat gewicht hebben. Vanavond eens kijken of ik daarmee wat om kan duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op woensdag 19 april 2017 @ 08:46:
Gisteravond Eventide Island afgerond. De Hinox daar was de eerste die ik ooit bevochten heb, want ik heb de neiging alle enemies te ontwijken die ik niet hoef te verslaan (en ik ben een pussy :P ). Het duurde even, want ik besloot hem met bomb+ only aan te pakken. Lukte aardig!

Ik merk wel dat ik te weinig gebruik maak van mijn Sheika abilities. Magnesis en Crydinges had ik goed kunnen gebruiken om het wat vlotter af te ronden dan nu :D Oh, en de wapens die je meeneemt naar het eiland ben je kwijt als je de challenge afrondt. Bummer :/
Je kan deze doen zonder hem te bevechten ;) met een pijl de orb van zijn nek schieten, of met een bom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

...of je landt vanuit de lucht op z'n buik en pakt de orb gewoon op? :p

(Of je gaat op z'n hand staan en dan zet ie je op z'n buik. :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 20:29:
[...]

Goede keuze, anders heeft Stamina uitbreiden geen zin. Nu heeft het als gevolg dat je met meer Stamina en de Climber Gear hoger kunt klimmen, en sneller. Ook zie ik niet logisch in hoe je snel herstelt als je aan je armen aan een berg hangt.
Bergbeklimmers doen dat anders ook. Je kunt best even uitrusten als je even gewoon hangt aan een arm. Het kost veel minder energie om gewoon even te hangen (eventueel in een positie waar je ook nog een beetje tegen de wand aan kunt leunen) dan om te klimmen. Nu hebben ze dit half uitgevoerd want het kost alleen stamina als je klimt.

Wat betreft snel herstellen. Link herstelt ook in alle andere situaties vrij snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

LOTG schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:38:
[...]

Bergbeklimmers doen dat anders ook. Je kunt best even uitrusten als je even gewoon hangt aan een arm. Het kost veel minder energie om gewoon even te hangen (eventueel in een positie waar je ook nog een beetje tegen de wand aan kunt leunen) dan om te klimmen. Nu hebben ze dit half uitgevoerd want het kost alleen stamina als je klimt.

Wat betreft snel herstellen. Link herstelt ook in alle andere situaties vrij snel.
Het kunnen rusten tijdens het klimmen zou het bergklimmen in BotW meer veranderen in tijdobstakel dan een obstakel waarbij je een route moet plannen met een gegeven beperkte hoeveelheid resources (voedsel, stamina wheels).

Het is trouwens al mogelijk in BotW om "te rusten" tijdens het klimmen door op sommige stukjes een poging te wagen om te lopen/rennen. Vaak krijg je dan een beetje stamina terug. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ah, ik toevallig ook! Het is me gelukt in drie pogingen.

spoiler:
Poging 1: had de eerste sheikah knikker te pakken en die naar die socket in 't water gesleept en er naartoe gegooid. Na wat pogingen met Cryonogwat zat die knikker vast. Geprobeerd met een bomb+ die weer op een goeie plek te krijgen. Poef! Knikker weg. Dreef in 't water net buiten waar je kan komen. 5 meter van me vandaan.

Poging 2: Knikker 1 was me gelukt en ging verder met die van de Hinox. Eerst geprobeerd dat beest op te blazen met die bomb-barrels maar 4 van die dingen deden echt nauwelijks damage. Vechten ging me ook niet goed af en ik ging op een gegeven moment dood. Reset dus.

Poging 3: In plaats van de Hinox te bevechten maar gewoon op 'em geland en de knikker en z'n 2 wapens gejat. Hij werd wel wakker maar ik was sneller :D Die beesten bovenop het plateau waren toen simpel: 5 mighty banana's gekookt en met een wapen van de Hinox die Bokoblins en grote zwarte Lizalfos aan gort gemept.

Vond het een leuke uitdaging waar slim omgaan met je omgeving beloond wordt. Vanavond arrows farmen :)
RayNbow schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:13:
...of je landt vanuit de lucht op z'n buik en pakt de orb gewoon op? :p
Ik dacht dat we voor dit soort dingen spoilers zouden gebruiken?

[ Voor 7% gewijzigd door Hydra op 19-04-2017 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik stel dat eiland telkens uit, maar ik zal er toch een keer aan moeten geloven als ik alle shrines wil halen. Nu had ik eerder eens gespiekt op de map van IGN en mijn 'missende' shrines gemarkeerd, maar als ik nu met 102 shrines ga tellen wat ik nog moet, kom ik niet aan de 120. :S Dat wordt dus lekker zoeken nog.

Btw, iemand eens met een paard in de nacht gereden? Je hebt dan het klassieke deuntje van Zelda tussen het gepingel door. Dat vind ik trouwens wel irritant, dat gepingel als je op een paard zit. Het is gewoon geen echte Zelda melodie.
* Hero of Time zit de OST van BotW te luisteren op YT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Ik had de Guardian+(+) wapens die ik ervoor verkregen had weer terug nadat ik het eiland had afgerond :)
Weet je zeker dat je je wapens niet terug had?

Ik hoop vanavond weer even een stukje verder te komen :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NMe schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:50:
[...]

Duurt veel te lang dat rondsjokken voor schroeven. Had er over de 250. :S
Goner schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 23:49:
Die heb je met Ancient Armor op lvl 2 en zo'n ++ bijl in no-time neer. Vooral met Stasis+ ben je maar een paar minuten kwijt. In het doolhof bij Akkala is het wat drukker. Daar zie ik het als sport om ze elkaar neer te laten schieten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Hydra schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:48:
[...]

Ah, ik toevallig ook! Het is me gelukt in drie pogingen.
Ik heb ongeveer hetzelfde gedaan als jouw 3e poging. Alleen was het mijn 5e poging. Eerdere pogingen iets te lang lopen kloten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:10:
[...]

Je kan deze doen zonder hem te bevechten ;) met een pijl de orb van zijn nek schieten, of met een bom.
Ik had de orb al snel te pakken en in het slot geknikkerd, maar ik wilde die dikkerd gewoon even op zijn donder geven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

psychoclown schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:00:
[...]

Ik had de Guardian+(+) wapens die ik ervoor verkregen had weer terug nadat ik het eiland had afgerond :)

Ik hoop vanavond weer even een stukje verder te komen :)
Yup, ik was 1 zwaard, 1 lizalfos boomerang en 2 bogen kwijt. Niet heel spanned.

edit:
excuses, was niet als dubbelpost bedoeld... :$

[ Voor 6% gewijzigd door Edmin op 19-04-2017 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOTG schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:38:
[...]

Hoe het ook moge zijn, het zou het punt van Stamina toevoegen en uberhaupt early game de soft limits die ze hebben opgeworpen door hoge muren/bergen te maken teniet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@Verwijderd @RayNbow Het ging er om dat het niet realistisch zou zijn, daar gaf ik alleen commentaar op. Dat het gameplay technisch op deze manier beter stel ik ook niet ter sprake.

Ik vind het trouwens een van de beste toevoegingen in open word games dat je overal op kunt klimmen (en weer vanaf kunt gliden). Ik mis het behoorlijk in bijvoorbeeld Horizon ZD, sta je daar naast een muur te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

psychoclown schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:00:
[...]

Had hij die wapens niet op 't eiland gegooid of op 't vlot voordat hij aan wal kwam? Dat zou het moeten verklaren.
Edmin schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:18:
[...]

Yup, ik was 1 zwaard, 1 lizalfos boomerang en 2 bogen kwijt. Niet heel spanned.
Had je die op 't eiland opgepakt, of voordat je het eiland bereikte al in je inventory? Of had je ze in je inventory maar het eiland op gegooid of op je vlot laten vallen voordat je aan wal ging en de trial triggerde?
edit:
excuses, was niet als dubbelpost bedoeld... :$
Je hebt de rechten, had dat dan gelijk gefixt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hero of Time schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:35:
[...]

Had je die op 't eiland opgepakt, of voordat je het eiland bereikte al in je inventory? Of had je ze in je inventory maar het eiland op gegooid of op je vlot laten vallen voordat je aan wal ging en de trial triggerde?
Ik had de wapens in mijn inventory. Ben met het zweefzeil (jaja, ik speel Nederlands :P ) vanaf de clif gekomen en heb me in het water laten vallen. Daar mijn wapens gedropt en toen op het eiland gestapt. Wapens na de intro/uitleg weer opgepakt. Na het ontvangen van de heldenbol waren ze foetsie.

[...]
Je hebt de rechten, had dat dan gelijk gefixt. :P
Nee. Ik geef mijn fout graag toe O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
LOTG schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:28:
Ik vind het trouwens een van de beste toevoegingen in open word games dat je overal op kunt klimmen (en weer vanaf kunt gliden). Ik mis het behoorlijk in bijvoorbeeld Horizon ZD, sta je daar naast een muur te kijken.
Wat dat betreft heeft BotW een redelijk nieuwe gouden standaard neergezet. Alle toekomstige 'open world' games gaan hier op afgerekend worden.
Edmin schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:41:
Ik had de wapens in mijn inventory. Ben met het zweefzeil (jaja, ik speel Nederlands :P ) vanaf de clif gekomen en heb me in het water laten vallen. Daar mijn wapens gedropt en toen op het eiland gestapt. Wapens na de intro/uitleg weer opgepakt. Na het ontvangen van de heldenbol waren ze foetsie.
Ah. Valsspelen wordt dus afgestraft. Mooi :)

Pagina: 1 ... 48 ... 94 Laatste

Let op:
Zoals gebruikelijk bij nieuwe games; graag alle info over Echoes of Wisdom - zoals verhaallijn, het plot, locaties, bosses, enz - in spoiler-tags. Hou het voor iedereen leuk! Mocht je er toch vrij over willen praten en je ervaring willen delen, gebruik dan het speciale gemaakt topic.

Zie ook deze speciale topics: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic