Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:58

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

AlexR schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:48:
Haha, ik kom hier na bijna 100 uur Zelda gewoon nog een nieuwe stal tegen!
Had ik ook en ik zal er vast nog wel eentje vinden die ik nog niet had. Heb wel bij 1 (de Serenne Stable, ten noorden van de Ridgeland Tower) dat de shrine een relatief eind van is verwijdert. Bij de meeste staat de shrine er praktisch naast. De Rito Stable heeft overigens geen shrine nabij, waarschijnlijk vanwege Rito Village dat ernaast de ingang heeft. :P

Ik hoor overigens met enige regelmaat het geluidje dat je hoort als de blood moon komt. Ook overdag. Vanwege de 'horror' verhalen van jullie denk ik elke keer dat ik een spontane krijg, terwijl ik die nog niet zodanig heb gehad. Echt super vervelend.

[ Voor 19% gewijzigd door Hero of Time op 11-04-2017 22:10 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Voor de veiligheid maar even in spoilertags, maar het gaat over de doolhoven :).

spoiler:
Onder het doolhof in het noord-oosten was een vrij grote ruimte vol met guardians waar ik een soort diadeem heb gevonden. Zijn dit soort dingen ook in de overige doolhoven te vinden? Heb ze goed doorzocht maar, op de tempels na natuurlijk, niks bijzonderd gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:44
Net mijn eerste guardian omgelegd. Poten eraf, maar het lijf haast geen deuk in te krijgen. Even vergeten dat ik ook het MS nog had. Maar goed. 5 keer door zijn laser omgelegd. Uiteindelijk toch neer gekregen. Dat parryen lukt voor geen meter bij mij. Hopelijk nog genoeg leermomenten binnenkort. Locken ben ik ook altijd mee aan het klooien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
Ik heb vannacht een update binnengekregen voor BoTW.

"Adjustments have been made to make for a more pleasant gaming experience.”
http://nintendoeverything...te-out-now-version-1-1-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
Arunia schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 23:00:
Net mijn eerste guardian omgelegd. Poten eraf, maar het lijf haast geen deuk in te krijgen. Even vergeten dat ik ook het MS nog had. Maar goed. 5 keer door zijn laser omgelegd. Uiteindelijk toch neer gekregen. Dat parryen lukt voor geen meter bij mij. Hopelijk nog genoeg leermomenten binnenkort. Locken ben ik ook altijd mee aan het klooien.
Het gaat hier ook steeds beter. Dat dure outfittje van de nutty professor is redelijk nuttig. Met wat gloeiend blauwe wapens hak ik er tegenwoordig rustig op los als er eentje voor m'n voeten loopt...
Parryen lukt mij ook trouwens (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je wilt leren parryen, kijk dan een paar video's op Youtube om het moment wat beter te leren en dan voordat je een Guardian bezoekt even opslaan. Om het ietsjes makkelijker te maken leer je met een Decayed Guardian, die lopen niet constant heen en weer. ;) Timing is alles en dat is ook het lastigste. Dat eenmaal onder de knie en je parry't ze zo neer. Kan je gewoon door de voordeur het kasteel in. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Parry? Dodge & Strike. >:) Met ancient gear en het MS gaat het een stuk makkelijker. Het MS gaat dan zelfs langer mee dan het smeren van een broodje.
Maar Z-targeting werkt een stuk slechter dan vorige Zelda's imo. Vooral met Skywatchers blijft het een ellende tussen de camera en het doel.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 12:30
LOTG schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:01:
@luigi87 Volgens mij is dit de eerste Zelda game waarin je stuff kunt verkopen (of misschien Skyward Sword ook? weet ik niet meer zeker). Maar je kon toen vrijwel altijd alles harvesten uit bosjes, tegenstanders en natuurlijk potten.
Niet helemaal - Ocarina of Time kon dat al, maar alleen met stuff die in potjes kon. Bugs verkochten voor 50 rupees het stuk, vissen voor nog meer, en je kon alleen verkopen aan één bepaalde NPC die in Castle Town of later Kakariko zat, maar het kon wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:32

RayNbow

Kirika <3

Arunia schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 23:00:
Dat parryen lukt voor geen meter bij mij. Hopelijk nog genoeg leermomenten binnenkort. Locken ben ik ook altijd mee aan het klooien.
Ik had een tijd terug ooit gesaved ergens in Hyrule Field bij een soort grot-achtige steen waar ik binnen kon schuilen en waar een Guardian in de buurt was. Daar heb ik toen lopen oefenen. Na elke (gefaalde of geslaagde) poging de save opnieuw laden en nog een keer proberen. :)

Het trucje wat ik mezelf aanleerde was om te parryen op het moment dat het oog van een Guardian oplicht vlak voor het schot. Let wel dat de timing ook afhangt van de afstand.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:17
RayNbow schreef op woensdag 12 april 2017 @ 08:43:
[...]

Ik had een tijd terug ooit gesaved ergens in Hyrule Field bij een soort grot-achtige steen waar ik binnen kon schuilen en waar een Guardian in de buurt was. Daar heb ik toen lopen oefenen. Na elke (gefaalde of geslaagde) poging de save opnieuw laden en nog een keer proberen. :)

Het trucje wat ik mezelf aanleerde was om te parryen op het moment dat het oog van een Guardian oplicht vlak voor het schot. Let wel dat de timing ook afhangt van de afstand.
Ik heb het idee dat het van een wat grotere afstand makkelijker is, niet omdat je dan "meer" tijd hebt, maar volgens mij kan je dan meer op het blast geluid zitten, ipv net ervoor (als je dichtbij staat) wat dus net iets herkenbaarder is en makkelijker te timen.
blijft een beetje gokken naar mijn gevoel met name vervelend als je er 3 nodig hebt en de laatste niet wilt lukken. Uiteindelijk save ik gewoon voor elke aanval en kom ik er wel doorheen, maar de eerste duurde zeker een 20 minuten, terwijl het nu soms in 1 x gaat en soms in 5 x

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:44
Ok, beide bedankt voor de uitleg. Idd maar eens opslaan en herstarten om te oefenen.

Ben nu bij de Goron's aangekomen. Even rupees fixen voor het armor. En lizards voor upgrades van de andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foodie88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08 22:13
Of een pijl in z'n oog schieten om te stunnen, dan al z'n poten afhakken en dan z'n body te lijf gaan. Snelste, makkelijkste manier. Elke keer als je een poot afhakt is hij namelijk ook weer stunned dus je kunt 'm net zo lang neerhouden totdat hij bijna kapot is.

Tip: positioneer je bij het pootje afhakken zo dat je beide de poot en de body damage doet, dan neemt hij alvast schade. Full Barbarian Armor helpt ook om je master sword nog verder op te pompen (van 60 naar 90 schade per slag).

[ Voor 30% gewijzigd door Foodie88 op 12-04-2017 09:33 ]

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
Arunia schreef op woensdag 12 april 2017 @ 08:57:
Ok, beide bedankt voor de uitleg. Idd maar eens opslaan en herstarten om te oefenen.

Ben nu bij de Goron's aangekomen. Even rupees fixen voor het armor. En lizards voor upgrades van de andere.
Ik ben ook bij de Gorons. Rupees had ik gelukkig genoeg. Eerst maar eens gear upgraden om daarna de Divine Beast eens van te gaan bekijken.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Foodie88 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 09:31:
Of een pijl in z'n oog schieten om te stunnen, dan al z'n poten afhakken en dan z'n body te lijf gaan. Snelste, makkelijkste manier. Elke keer als je een poot afhakt is hij namelijk ook weer stunned dus je kunt 'm net zo lang neerhouden totdat hij bijna kapot is.

Tip: positioneer je bij het pootje afhakken zo dat je beide de poot en de body damage doet, dan neemt hij alvast schade. Full Barbarian Armor helpt ook om je master sword nog verder op te pompen (van 60 naar 90 schade per slag).
Of in de kelder van de Akkala Maze ze zo uitlijnen dat ze op elkaar schieten. Als er 2 of 3 richten op je, kan je meestal wel achter één van de guardians schuilen die op die manier friendly fire pakt. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52
AlexR schreef op woensdag 12 april 2017 @ 06:09:
Ik heb vannacht een update binnengekregen voor BoTW.

"Adjustments have been made to make for a more pleasant gaming experience.”
http://nintendoeverything...te-out-now-version-1-1-2/
De glitch om onbeperkt pijlen te kunnen verzamelen zou mogelijk gefixed zijn.
Zeror schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 19:46:
Ander vraagje: Er is nog geen manier om de savefile van de Wii U naar de Switch over te zetten of wel??
Had Nintendo gemailed met deze vraag. Hun antwoord is dat het niet kan en dat die mogelijkheid er naar verwachting ook niet gaat komen.

[ Voor 29% gewijzigd door Zeror op 12-04-2017 10:19 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reden genoeg voor mij om niet te updaten. Heb vrijwel continu meer dan 900 pijlen in mijn inventory. Spel loopt verder uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dan ga ik eerst ook maar even pijlen farmen. Duurt nog max 20 minuutjes voor de 999.

Ik heb liever dat ze weapon durability 'fixen'. Ook met sterkere wapens blijf ik het een kutsysteem vinden. Al die 'leuke' en creatieve manieren om te killen zijn na een paar blood moons ook weg. Dan hebben de meeste tegenstanders een ander kleurtje en zijn ze 250+ HP. Ze schrikken niet meer van een bommetje of metalen krat. Door die hoge HP kan je nog steeds maar 4-5 killen met een Royal Weapon (niet Guard, die zijn van even sterk als karton in de regen). High-HP monsters als geupgrade Lynels zijn helemaal belachelijk met meerdere wapens. Ik snap ook heel goed dat mensen bompijlen o.i.d. gaan spammen om wapens te sparen. Een echt gevecht met leuke eb en flow heb ik eigenlijk nog niet gehad in het spel. Dan waren de zwaardgevechten in SS een stuk leuker.

[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 12-04-2017 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het niet met je eens. De durability van bepaalde wapens zorgt er juist voor dat je andere manieren gaat bedenken om enemies neer te maaien. Er zijn zo veel leuke dingen om te doen met stasis en magnesis (sorry cryonis je bent nutteloos). Daarnaast zit mijn inventory vol met wapens die ik van lynells heb gefarmed. Zeker de savage lynel crushers hebben een flinke durability upgrade en meestal 70+ damage. Zodra je een beetje handigheid krijgt in het verslaan van die lijpe centaurs is durability nooit meer een issue. Elke blood moon een rondje maken en je kunt weer vooruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

Señor Sjon schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:27:
Dan ga ik eerst ook maar even pijlen farmen. Duurt nog max 20 minuutjes voor de 999.

Ik heb liever dat ze weapon durability 'fixen'. Ook met sterkere wapens blijf ik het een kutsysteem vinden. Al die 'leuke' en creatieve manieren om te killen zijn na een paar blood moons ook weg. Dan hebben de meeste tegenstanders een ander kleurtje en zijn ze 250+ HP. Ze schrikken niet meer van een bommetje of metalen krat. Door die hoge HP kan je nog steeds maar 4-5 killen met een Royal Weapon (niet Guard, die zijn van even sterk als karton in de regen). High-HP monsters als geupgrade Lynels zijn helemaal belachelijk met meerdere wapens. Ik snap ook heel goed dat mensen bompijlen o.i.d. gaan spammen om wapens te sparen. Een echt gevecht met leuke eb en flow heb ik eigenlijk nog niet gehad in het spel. Dan waren de zwaardgevechten in SS een stuk leuker.
Pijlen zijn toch geen probleem in dit spel? Kosten niks en je kan zo een paar shops af als je voorraad op is. Verder vind ik het gezeur om durability ook zo dom. Zodra je Lynels kunt verslaan (op zich niet moeilijk met de desert devine beast ability) kom je om in de goede wapens met lange durability. Of sla je al je wapens stuk op bomen, kratten (hout en metaal) en mijnen? Daar moet je namelijk de sledge hammer voor gebruiken.

Had trouwens geen keuze of ik wilde updaten of niet, kreeg vanochtend de melding dat er een update was geinstalleerd. Toch maar eens kijken hoe ik dat uit kan zetten in de settings

[ Voor 6% gewijzigd door Bisamrat op 12-04-2017 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Tsja, al die manieren zijn leuk, maar soms wil je ook gewoon opschieten.

Ik lees dat ze 1.1.2 de arrow glitch patchen. De horse archers geven nu ook maar 5 pijlen in de grond, net als andere boogschutters. Heel suf, want ze zijn een stuk moeilijker te raken. Kan je weer de hele overworld afwarpen (hallo laadtijden. :X) en Zora's domain spelen.

Elke Blood Moon weer farmen begint wel heel snel zijn aantrekkingskracht te verliezen...
Even een boodschappenlijst wat je elke of eens in de zoveel BM's moet doen.
  • Shops voor bompijlen
  • Zora's domain voor pijlen
  • Akkala Maze kelder voor 2 stalkers + 3-4 decayed (gimme cores!!!)
  • Modest test of strength (Cores? Major duurt me te lang)
  • Moeras ten noorden van Kakariko voor een Stalker
  • Hyrule field/castle town Guardians
  • Hyrule kerker voor gear
  • Lynels komen nog...
Daar moet je elke keer heenwarpen. Kan je telkens weer een minuut lang tips lezen. :X

[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 12-04-2017 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:33:
(sorry cryonis je bent nutteloos)
Niet in sommige combat shrines. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:48:
[...]

Niet in sommige combat shrines. ;)
Ach die maai je gewoon neer met statis en een great axe ++.

Ik mis wel een significante stijging in moeilijkheidsgraad. Zit nu op een punt in het spel dat ik eigenlijk alleen maar bezig ben met het afronden van sidequests en het upgraden van armor. Alle 120 shrines zijn afgerond, alle beasts bevrijd. Ik probeer ganon zo veel mogelijk uit te stellen omdat ik bang ben dat het te gemakkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je bent al te laat daarvoor. Eigenlijk moet je met max 1 rij hartjes de beasts & ganon verslaan. Dan kan je later nog wel verder gaan met upgraden.

spoiler:
Lees overal dat het finale Ganon gevecht ook niet moeilijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Señor Sjon schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:06:
Je bent al te laat daarvoor. Eigenlijk moet je met max 1 rij hartjes de beasts & ganon verslaan. Dan kan je later nog wel verder gaan met upgraden.

spoiler:
Lees overal dat het finale Ganon gevecht ook niet moeilijk is...
In dat geval maak ik wel een nieuwe savegame en probeer ik het met een pot lid en een lepel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:17
Bisamrat schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:42:
[...]

Had trouwens geen keuze of ik wilde updaten of niet, kreeg vanochtend de melding dat er een update was geinstalleerd. Toch maar eens kijken hoe ik dat uit kan zetten in de settings
ik weet de teksten niet precies, maar de bovenste brede button (daaronder zitten er nog 2 naast elkaar) zorgt ervoor dat je verder kan spelen zonder de update te doen. je krijgt de vraag wel elke x..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Als je je 999 pijlen hebt, kan je even vooruit. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-09 17:23
Gisteren dan na een dikke maand het spel uitgespeeld samen met vriendin.

Stats
Alle devine beasts
Alle shrines
304 Korok seeds
23.605 rupees
Alle sidequests ook behaald
Alle outfits en op 2 items na alle upgrades hiervoor max level.
Alle haalbare hartjes en de rest op stamina gedaan.
Kwamen op bijna 50% completion uit.

De problemen kwamen bij de laatste 5 shrines en 3 sidequests, die konden we heel slecht vinden. Bij de laatste 3 shrines hebben we hulp opgezocht en hebben we dit weten te beperken door op de regio waarin we ze misten te tellen en ze alsnog zelf te zoeken.
Bij de reguliere sidequests konden we de laatste 3 echt niet vinden en kwam het neer op de stallen waar we iets waren vergeten waren of een persoon niet hebben gezien.

Wat wel echt een pain in the #&* was zijn de shrine quests voor completion rate. We hadden ze allemaal behaald, maar volgens de game niet. Miste er 2 maar wel alle shrines behaald. Dit kwam omdat we deze zelf gevonden en opgelost hadden zonder deze officieel te starten. Dat telde niet volgens de game. Dit is trouwens niet consequent gedaan, want een deel van de andere shrine quests hebben we ook niet netjes gestart, maar wel afgerond en telde wel als completed.

Dan de eindbaas Ganon.
spoiler:
Met alle items en upgrades is hij verre van moeilijk te noemen, maar dit voelde ik al aankomen. Gevecht was ok, maar had langer mogen duren. Het is wel doodzonde dat ze buiten het benoemen van zijn naam echt 0 moeite hebben gedaan om hem verder uit te diepen. Het verhaal is daardoor erg mager voor een Zelda en Ganon komt daarmee nogal simpel over.

Oh en FYI, in het hele kasteel deel kan er geen blood moon komen naar mijn idee en je MS gaat veel langer mee voor hij stuk gaat. De persoon die riep een blood moon te krijgen tijdens Ganon is totale BS wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
BM kan zomaar opduiken. Als er iets glitched of bugged heb je een Blood Moon. Die zijn niet te voorspellen. Speel maar eens een weekje zonder het spel af te sluiten via home. De kans is dan vele malen groter omdat het spel lang openstaat. Misschien is het nu gepatched, maar je kon er donder op zeggen dat je meerdere BM's kreeg. Overigens nog steeds volkomen onzinnig dat ze die archers hebben weggepatched. Gaan ze dat ook doen met Dragonfarming?

[ Voor 7% gewijzigd door Señor Sjon op 12-04-2017 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-09 17:23
Señor Sjon schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:13:
BM kan zomaar opduiken. Als er iets glitched of bugged heb je een Blood Moon. Die zijn niet te voorspellen. Speel maar eens een weekje zonder het spel af te sluiten via home. De kans is dan vele malen groter omdat het spel lang openstaat. Misschien is het nu gepatched, maar je kon er donder op zeggen dat je meerdere BM's kreeg. Overigens nog steeds volkomen onzinnig dat ze die archers hebben weggepatched. Gaan ze dat ook doen met Dragonfarming?
Ik heb het specifiek over een BM in het castle deel. Na 140 uur botw weet ik heel goed hoe en wat ;) Daar komt er gewoon geen voor iit wat mensen eerder riepen. Ze komen met name veel voor als je veel killed/harvest aan materialen, maar ik heb er nimmer 1 gehad in het castle deel, terwijl ik bijna alles had gekilled wat er zat. Dit is normaal garantie op een BM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hangt er ook vanaf of je het spel wel/niet afsluit. Het lijkt erop dat er een soort cache volloopt als je blijft gaan zonder af te sluiten. Dan krijg je er dus zomaar drie in een halfuurtje. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:49

Goner

What can I do you for ?

sjekneck schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:21:
[...]
Ze komen met name veel voor als je veel killed/harvest aan materialen,
Niks van gemerkt, zelfs niet bij omhakken van halve bossen voor de je-weet-wel quest .... (is wel op de WiiU, maar zou niet uit mogen maken ?)
Ik sluit wel altijd braaf af.
Señor Sjon schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:11:
Als je je 999 pijlen hebt, kan je even vooruit. ;)
Nogal ... ik heb er nooit minder dan stuk of 70. Vind er altijd wel genoeg om aan te vullen en anders koop ik een bundeltje of 2.
Kwestie van goed mikken, dan heb je er niet zoveel nodig >:)

[ Voor 37% gewijzigd door Goner op 12-04-2017 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@Señor Sjon, waar heb je 't over met constant een BM als je 't spel niet afsluit? Ik sluit 'm nooit af, zet de Switch in sleep mode en krijg hooguit 1x per dag een BM. In 't weekend kan ik er 2 of 3 krijgen, maar dat komt omdat ik dan ook wat langer speel dan ~2 uurtjes.

Ik hoor alleen maar horrorverhalen over midden op de dag een BM en whatnot. Geen enkele last van. De mijne zijn altijd midden in de nacht geweest en ook niet kort na elkaar. Op 1 keer na dan omdat ik een shrine in ging op de nacht dat ik 'm had maar daarbinnen geen cutscene geeft.

Vanavond eerst dan maar pijlen halen voor ik de patch toepas. Zit altijd met een tekort aan normale pijlen. Als ik er >900 heb zal dat voorlopig geen issue meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Goner schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:05:
[...]

Niks van gemerkt, zelfs niet bij omhakken van halve bossen voor de je-weet-wel quest .... (is wel op de WiiU, maar zou niet uit mogen maken ?)
Ik sluit wel altijd braaf af.

[...]

Nogal ... ik heb er nooit minder dan stuk of 70. Vind er altijd wel genoeg om aan te vullen en anders koop ik een bundeltje of 2.
Kwestie van goed mikken, dan heb je er niet zoveel nodig >:)
Als je 'boodschappen' gaat doen, dan verbruik je wel wat pijlen in de shrine tests of strength. Liefst had ik oneindig pijlen, net als met de bommen.
Hero of Time schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:08:
@Señor Sjon, waar heb je 't over met constant een BM als je 't spel niet afsluit? Ik sluit 'm nooit af, zet de Switch in sleep mode en krijg hooguit 1x per dag een BM. In 't weekend kan ik er 2 of 3 krijgen, maar dat komt omdat ik dan ook wat langer speel dan ~2 uurtjes.

Ik hoor alleen maar horrorverhalen over midden op de dag een BM en whatnot. Geen enkele last van. De mijne zijn altijd midden in de nacht geweest en ook niet kort na elkaar. Op 1 keer na dan omdat ik een shrine in ging op de nacht dat ik 'm had maar daarbinnen geen cutscene geeft.

Vanavond eerst dan maar pijlen halen voor ik de patch toepas. Zit altijd met een tekort aan normale pijlen. Als ik er >900 heb zal dat voorlopig geen issue meer zijn.
Gisteren kreeg ik er geenéén, voor het eerst tijdens het spelen (iets van 2 uur). Even een lijstje van out of sync Blood Moons die op willekeurige tijden opkwamen. De animatie met rode 'schilfers' begint dan opeens te spelen.

Hatano paddenstoelenbos ten noorden van het Lab.
Hatano naast de schapenweide
Kakariko bij het uitlopen aan de zuidkant van het dorp.
Gerudo Tower bij het ernaar toe lopen.

Die weet ik zo te herinneren.

Edit
Lees nu ook dat Wolf Link gepatched is naar 3 hartjes als je Cave of Shadows niet hebt gehaald in TPHD. Naast arrowfarming dus nog een 'pleasant' verrassing. :X

[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 12-04-2017 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Señor Sjon schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:15:
Liefst had ik oneindig pijlen, net als met de bommen.
Ik vind het persoonlijk erg jammer dat de bommen een rune is waardoor je een oneindige voorraad er van hebt. Had graag gezien dat bommen gewoon net zoals altijd al in Zelda gewoon normaal item is en geen magic item. Had ook leuke variatie kunnen brengen bij vijanden, zoals bijv. Bokoblins of Moblins die bommen gooien naar je.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik ruil die rune zo in voor het schrappen van durability. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Señor Sjon schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:26:
Ik ruil die rune zo in voor het schrappen van durability. :+
Laat ze maar aambeelden toevoegen aan het spel waar je met bepaalde materials je wapens kunt repareren. Een variant op het kook-systeem. Mislukt je reparatie, is je wapen alsnog kapot en ontvang je een restantje aan materials er voor terug. Deze aambeelden kunnen staan in Bokoblins kampen, dorpjes (met bijbehorende blacksmith die je wapens kan repareren tegen rupees ipv materials), bij stallen, ruïnes/verlaten huisjes etc...

[ Voor 12% gewijzigd door Zeror op 12-04-2017 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 21:09
Ik vind juist de durability een van de leukste dingen in Botw. Ik gebruik enkel wapens die stuk gaan (dus geen bommen en dat wapen dat regenereert).

Ik hoop wel dat ze cooking versnellen. Ik wil gewoon meerdere dingen tegelijk kunnen koken.

En ik hoop van harte dat er een hard-mode komt. vind het nu best makkelijk na een aantal shrines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die bommen rune is best handig eigenlijk hoor. Gisteravond een kampje met Lizalfos zo opgeruimd. Ik stond bovenop de schedel en op de juiste plek kon ik zo bommen naar beneden laten vallen, in de oogkas en stuiterde zo naar binnen. *BOEM* en ze vlogen er doorheen. Nog een stuk of 20-30 erna en het was allemaal dood. Ook de ene moblin in hun gezelschap. :P Geen gesluip nodig.

Maar als Wolf Link ook 'gefixt' is, moet ik TP:HD weer mee verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Waah schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:50:
En ik hoop van harte dat er een hard-mode komt. vind het nu best makkelijk na een aantal shrines.
Dat is zelfs al bevestigd. Die komt er dmv een DLC. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 21:09
Zeror schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:58:
[...]

Dat is zelfs al bevestigd. Die komt er dmv een DLC. ;)
Ben vooral benieuwd hoe ze die gaan vormgeven.
Altijd kunnen eten, midden in een bossbattle is best.. vreemd....

Aangezien de game erg leunt op exploration zou ik een survival-achtige modus wel gaaf vinden. Dus moeten eten en drinken om te overleven. Klimmen maakt hongerig, niet kunnen eten tijdens battles of een eet-animatie.... dat soort dingetjes.

Enkel sterkere enemies is niet "hard mode" imho. Maar ben benieuwd waar ze mee komen en wanneer het vooral komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Zeror schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:24:
[...]
zoals bijv. Bokoblins of Moblins die bommen gooien naar je.
Ik heb ze wel eens zien schoppen/slaan wel naar bommen die hun kamp in rollen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:01:
[...]

Ach die maai je gewoon neer met statis en een great axe ++.

Ik mis wel een significante stijging in moeilijkheidsgraad. Zit nu op een punt in het spel dat ik eigenlijk alleen maar bezig ben met het afronden van sidequests en het upgraden van armor. Alle 120 shrines zijn afgerond, alle beasts bevrijd. Ik probeer ganon zo veel mogelijk uit te stellen omdat ik bang ben dat het te gemakkelijk is.
Hier hetzelfde verhaal: ik ben nu op zoek naar alle shires / sidequest en zoveel mogelijk van die zaad zaadjes. En dan ergens tussen 24-27 april naar Ganon.
Daarna gaan we over naar Mario Kart....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Pijlen aan het verzamelen. Leuk, maar je moet op twee dingen hopen: geen blood moon en geen onweer. Dat laatste kreeg ik dus net. Goed dat ik nog een beetje oplette, dus snel equipment af en rubber helm en laarzen aan. Werd nog wel getroffen helaas, maar deed maar een half hartje schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 16:39

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Hero of Time schreef op woensdag 12 april 2017 @ 21:27:
Pijlen aan het verzamelen. Leuk, maar je moet op twee dingen hopen: geen blood moon en geen onweer. Dat laatste kreeg ik dus net. Goed dat ik nog een beetje oplette, dus snel equipment af en rubber helm en laarzen aan. Werd nog wel getroffen helaas, maar deed maar een half hartje schade.
Bij onweer vind ik het hartstikke leuk om een bepaalde beschermende helm op te doen en met je metalen equipment héél dichtbij een vijand te staan bij blikseminslag :)

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Waah schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:12:
[...]

Ben vooral benieuwd hoe ze die gaan vormgeven.
Altijd kunnen eten, midden in een bossbattle is best.. vreemd....

Aangezien de game erg leunt op exploration zou ik een survival-achtige modus wel gaaf vinden. Dus moeten eten en drinken om te overleven. Klimmen maakt hongerig, niet kunnen eten tijdens battles of een eet-animatie.... dat soort dingetjes.

Enkel sterkere enemies is niet "hard mode" imho. Maar ben benieuwd waar ze mee komen en wanneer het vooral komt.
Je zou maaltijden tot 1x en elixers 3x per tijdblok o.i.d. kunnen doen. Tijdblok zie ik als de weerslider (zie je helaas niet in dungeons). Maar net als de durability is het kunnen eten/drinken/omkleden tijdens gevechten, klimmen en hanggliden etc wel wat apart. Vooral omdat ie ook nog even zijn haar doet als je van bv. Sheikah naar Windquill gaat. Daarnaast zijn de gele hartjes te makkelijk te krijgen. 3 Durians in een pot en je hebt full recovery +12 extra. Sowieso had de max 20 hartjes moeten zijn imo. Met max 30 i.c.m. 3*** gear wordt je redelijk overpowered.

Ik begin nu langzaam silver te krijgen in kampjes. Jeee, nog meer HP om eraf te rossen. Voegt niet heel veel toe als een boklobin 700 HP heeft. :S

Gisteren was de Switch al gepatched toen ik hem aanzette. Ook in Zora Domain ga ik maar van 480 naar 540 pijlen. Die route is dus veel te lang om pijlen te halen. Jammer dat ze dit soort dingen wel gelijk eruit patchen, maar ander geprut ongemoeid laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Señor Sjon schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:15:
[...]

Ik begin nu langzaam silver te krijgen in kampjes. Jeee, nog meer HP om eraf te rossen. Voegt niet heel veel toe als een boklobin 700 HP heeft. :S
Wat het toevoegt is dat die dingen pinatas zijn voor gems. Elke Silver enemy die ik kill dropt Diamonds/Rubies/Sapphires als een malle. Je kunt dus zowat elke Silver zien als een gratis 300+ Rupees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Twee Dee schreef op woensdag 12 april 2017 @ 22:58:
[...]
Bij onweer vind ik het hartstikke leuk om een bepaalde beschermende helm op te doen en met je metalen equipment héél dichtbij een vijand te staan bij blikseminslag :)
Als je vijand zelf genoeg metaal bij zich heeft en een beetje lang is, werkt dat ook zonder rubber. Werd laatst bij onweer aangevallen door zo'n Yiga Blademaster, maar die werd verpulverd voordat gevecht begon :+
Had bij die shrine nog geen helmen, dus een hamer erop gelegd en afstand genomen.

[ Voor 21% gewijzigd door Goner op 13-04-2017 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 13:46
Ik wilde nog even melden dat met de laatste patch 1.1.2 de framerate weer verder verbeterd is. In korok forrest zijn de framedrops nu ook nagenoeg verdwenen en nog maar amper merkbaar.

Ze timmeren bij Nintendo gelukkig nog hard aan de weg van Zelda.

Nu nog een update met betere voice dialogs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nou, ik liep eens via de normale weg naar Rito Village en bij de entree was het een slideshow. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jij speelt toch op de WiiU? Ik kan mij het namelijk niet herinneren dat te hebben gezien op de Switch in handheld modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ik speel ook op WiiU, maar heb bij Rito village nooit iets vreemds gezien.
"Normale weg" is vanaf de stal over de bruggetjes de rotspiek op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik speel op Switch, dit was in dock mode. En ja, de eerste keer was ik geklommen, nu braaf via de bruggetjes. De 'hoofdentree' werd het wel allemaal erg schokkerig. Ik heb het in Korok forest niet zo erg gehad.

Handheld gaat vaak beter omdat de resolutie veel lager is.

[ Voor 9% gewijzigd door Señor Sjon op 13-04-2017 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Die framedrops gebeuren niet op vaste plekken. Hangt puur van je spelsituatie af. De eerste dat ik uberhaupt framedrops zag was in het bos onderaan de Shrine of Ressurection. Ik kan er persoonlijk niet echt wakker om liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zeror schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:44:
Die framedrops gebeuren niet op vaste plekken. Hangt puur van je spelsituatie af. De eerste dat ik uberhaupt framedrops zag was in het bos onderaan de Shrine of Ressurection. Ik kan er persoonlijk niet echt wakker om liggen.
Korok Forest heeft wel per definitie frame drops, ongeacht je situatie. Al dat gras en die lichteffecten gecombineerd met al die verschillende bomen trekken duidelijk nogal veel van de Switch in dock-modus. In handheldmodus is het allemaal veel minder omdat je Switch in handheld maar 75% van de pixels hoeft te tonen die 'ie in dock-modus rendert.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zit op m'n werk naar wat muziek van Zelda te luisteren, verschillende symphonie uitvoeringen. Dan pas merk je eigenlijk weer hoeveel de muziek toch wel deed en de stilte in BotW toch wat van de sfeer mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik kwam onlangs weer een YT filmpje met fragmenten uit de verschillende Zelda-games en dan pas merk je hoe iconische muziekjes toch wel ontbreken. Van Temple of Time, Song of Storms tot Overworld muziek.

Ik zie wel overal de tendens wat omslaan van GOTY naar meer meh. Ik heb ook het idee dat er aardig wat content geschrapt is en de Divine Beasts overbleven. Waarom zit er vrijwel niks in Faron of Hebra? Je kan de locaties voor de verschillende dungeons zo uittekenen. Als je aan een 3x3 grid denkt, dan heb je 8 dungeons plus 4 beasts plus eindkasteel. Dat zou wat geweest zijn. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:17
Señor Sjon schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:58:
Ik kwam onlangs weer een YT filmpje met fragmenten uit de verschillende Zelda-games en dan pas merk je hoe iconische muziekjes toch wel ontbreken. Van Temple of Time, Song of Storms tot Overworld muziek.

Ik zie wel overal de tendens wat omslaan van GOTY naar meer meh. Ik heb ook het idee dat er aardig wat content geschrapt is en de Divine Beasts overbleven. Waarom zit er vrijwel niks in Faron of Hebra? Je kan de locaties voor de verschillende dungeons zo uittekenen. Als je aan een 3x3 grid denkt, dan heb je 8 dungeons plus 4 beasts plus eindkasteel. Dat zou wat geweest zijn. :*)
Zou de ultieme Zelda game zijn. Ik mis de dungeons en dan vooral de klassieke dungeons zoals in Zelda 1 en Zelda - A link to the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Sommige shrines gaven meer denkwerk dan de Beasts... :X Een Lynel zou niet moeilijker moeten zijn dan een bossfight.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Allejezus zeg dat Garudo fort 8)7. Je hebt die beast voor ze verslagen, die klote helm teruggebracht, maar je wordt er alsnog uitgedonderd als je eens vergeet je rokje aan te trekken :F . Hoeveel bomb arrows ik al niet heb verspild om die twee bewaaksters 'Ahhg' te zien roepen :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Señor Sjon schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:58:
Ik zie wel overal de tendens wat omslaan van GOTY naar meer meh. Ik heb ook het idee dat er aardig wat content geschrapt is en de Divine Beasts overbleven. Waarom zit er vrijwel niks in Faron of Hebra?
Ik neem aan dat de DLC-content daar plaats gaat vinden.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeror
https://nintendoswitchkop...the-wild-muurschildering/

Indrukwekkende muurschildering van Zelda Breath of the Wild met glow in the dark effect _/-\o_ :o

[ Voor 7% gewijzigd door Zeror op 13-04-2017 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Man wat blijft dit spel geinig. Nu die donkere Link outfit weten te bemachtigen, vet! Ohja en het reuzenpaard! Vertelt een vent bij een stal dat er ergens een reuzenpaard was. Kom ik daar een Lynel tegen en dacht dat 'ie daar op doelde, doemt er ineens inderdaad een gigantisch paard op :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23-09 15:49

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Thomas schreef op donderdag 13 april 2017 @ 22:01:
Man wat blijft dit spel geinig. Nu die donkere Link outfit weten te bemachtigen, vet! Ohja en het reuzenpaard! Vertelt een vent bij een stal dat er ergens een reuzenpaard was. Kom ik daar een Lynel tegen en dacht dat 'ie daar op doelde, doemt er ineens inderdaad een gigantisch paard op :D .
Je kan op een Lynel gaan zitten, maar dat hou je niet lang vol ;)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

DevWouter schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:18:
[...]

Je kan op een Lynel gaan zitten, maar dat hou je niet lang vol ;)
Daar was ik al achter ja :p. Blijf die Lynels de moeilijkste vijanden vinden. Gebruik meestal een combo van elektro pijlen en m'n sterkste wapen. Ze zijn vaak ook wel redelijk makkelijk te dodgen maar als het een keer fout gaat heb je het risico dat je direct dood bent, dus dat doe ik vaak maar niet meer :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Thomas schreef op donderdag 13 april 2017 @ 16:46:
Allejezus zeg dat Garudo fort 8)7. Je hebt die beast voor ze verslagen, die klote helm teruggebracht, maar je wordt er alsnog uitgedonderd als je eens vergeet je rokje aan te trekken :F . Hoeveel bomb arrows ik al niet heb verspild om die twee bewaaksters 'Ahhg' te zien roepen :').
Kan erger... ga die water deity maar eens bevrijden in SS. Als dank mag je nog een heel zwemlevel doen met die @#$#@%$ motion controls.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Net de 8ste Hero van de Gerudo gevonden. Van daaruit verder naar het zuiden richting woestijn. Shrine in het sneeuw deel gevonden en twee keer daar enorm rot geschrokken. Zat in hand-held modus te spelen met koptelefoon op. Eerste keer schrikken was bij een kistje zonder monsters in zo'n schedel kamp. Althans, ik dacht dat er geen monsters waren. Loop naar het kistje toe en vlak voor ik die opende (yeah, 50 rupees :P) sprongen er een aantal Chuchu's uit de grond.
Tweede moment was toen ik een paar Bokoblins zag. Ik sta op een kleine verhoging, gooi een remote bom erheen, nog niks aan de hand. Eentje loopt weg naar rechts. Staat de flikker opeens achter mij en valt mij aan. Door de stomme camera die net een armlengte achter je laat zien had ik dus niets in de gaten. Hing bijna aan het plafond daardoor. :X

Een van de shrines was een major test of strength. Nu was het nog nacht, zon was ver te zoeken, dus het was nog zeker geen 4:00 in-game. Toen ik eruit kwam was het 7:00 geweest. Nu duren die gevechten eventjes, maar no F'ing way dat het >4 uur in-game tijd kostte. Ik was er net zo snel mee klaar als de eerste keer dat ik een minor test deed.

Heb ook daar in korte tijd twee keer Farosh langs zien komen. Die draak vliegt normaal gesproken een hele route door de dag heen ipv boven een enkel gebied hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
Vanmiddag na alle laatste memories gehaald te hebben bezoekje gebracht aan het vervallen kasteel van Hyrule. Zonde dat je daar niet op je gemakje doorheen kan lopen want toch wel erg gaaf. Ook langs geweest om onze grote vriend Ganon een lesje te leren voor al het leed wat hij de gemeenschap heeft aangedaan.
Had persoonlijk meer moeite met zijn electro-buddy van de kameel.

Nu dus een sterretje achter m'n save-game. Toch raar dat je daarna weer verder kan als de wereld voordat je 'm verslagen hebt.
We gaan dus gewoon maar verder om die zaad zaadjes en overige shrines te vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoezo is het eigenlijk raar dat je 'gewoon' verder kan alsof je 'm niet verslagen hebt? Dat had je in Ocarina of Time ook al, en MM net zo. Skyward Sword ook. Volgens mij is dat met elke Zelda eigenlijk zo, behalve dan de eerste. Daar kreeg je een tweede quest waar alles op een andere plek zat en de levels er anders uit zagen met iets andere monsters (Stalfos die kan schieten bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero of Time schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 23:08:
Hoezo is het eigenlijk raar dat je 'gewoon' verder kan alsof je 'm niet verslagen hebt? Dat had je in Ocarina of Time ook al, en MM net zo. Skyward Sword ook. Volgens mij is dat met elke Zelda eigenlijk zo, behalve dan de eerste. Daar kreeg je een tweede quest waar alles op een andere plek zat en de levels er anders uit zagen met iets andere monsters (Stalfos die kan schieten bijvoorbeeld).
The Wind Waker niet, dan moet je overnieuw beginnen (met wat bijzonderheden; spoilers), ook A Link Between Worlds eindigt met een nieuw spel (Hero mode).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2017 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
Hero of Time schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 23:08:
Eens, klopt idd, had ik niet over nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Hero of Time schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 22:15:
Een van de shrines was een major test of strength. Nu was het nog nacht, zon was ver te zoeken, dus het was nog zeker geen 4:00 in-game. Toen ik eruit kwam was het 7:00 geweest. Nu duren die gevechten eventjes, maar no F'ing way dat het >4 uur in-game tijd kostte. Ik was er net zo snel mee klaar als de eerste keer dat ik een minor test deed.
Wie zegt dat de tijd net zo snel verstrijkt in de shrine als in de buitenwereld? :p

Of misschien duurt het al meer dan een uur om de lift naar benee te nemen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat is Bozai toch een mooi figuur zeg. Spreek met hem in je Vai outfit en hij is helemaal weg van je. :+ Pas iets aan en hij reageert met 'oh, jij bent het...'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hmmm, ik zag net op Facebook voorbij komen dat er op 23 juni 3 nieuwe Link Amiibo;s gereleased gaan worden; Link uit Majora's Mask, Twilight Princess en Skyward Sword. Vind de laatste twee er goed uit zien (in de afbeelding de eerste en de laatste), maar kan nergens pre-orders vinden. Volgens Google zijn ze drie dagen geleden aangekondigd, dan zou je toch wel verwachten dat gameshops preorders aannemen intussen? :) Ook deze drie Amiibo's zouden iets geven in Breath of the Wild, geen idee wat nog, ben benieuwd! :)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-0/p480x480/17966328_1889110661366702_8681703445424683897_o.jpg?oh=a8a480ea43b47782b67565b3dbc3d381&oe=59825D81

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 15-04-2017 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die van MM is al bekend doordat men is gaan graven in de ROM: Fierce Deity Link pakje. De Twilight Princes Link zou dan meedoen met het Twilight pakje die je al kan krijgen bij de andere Link amiibo. Skyward Sword Link, geen idee. Outfit of the Sky wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

CH40S schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 13:24:
Ook deze drie Amiibo's zouden iets geven in Breath of the Wild, geen idee wat nog, ben benieuwd! :)
Zien er mooi uit ... merkte overigens dat alle amiibo iets geven, zoals Toad, Wario enzo. Vooral fruit en paddenstoelen dacht ik. Zal er nog eens een paar proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik krijg vooral vlees van de niet-Zelda gerelateerde Amiibo's, maar inderdaad, dan krijg je dus cooking material. ;)
En dan kan hij verder vliegen met de glider? :+

[ Voor 44% gewijzigd door CH4OS op 15-04-2017 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

CH40S schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 15:47:
[...]
En dan kan hij verder vliegen met de glider? :+
Heb je de andere pakjes al en laten upgraden? Je hebt namelijk pakjes van OoT, WW, TP en de eerste Zelda.

Ik scande vandaag m'n Toon Links en kreeg de Seabreeze Boomerang. Wapens kan je fotograferen voor je Compendium. Maar dit wapen wordt niet herkend. Komt natuurlijk omdat je deze niet los in het spel kan vinden en alleen met de amiibo te krijgen is. Maar toch jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb een boel pakjes nog niet, en heb helaas ook niet veel tijd om te spelen. Ik heb sindskort het stealthpakje, die kocht ik bij een taylor in Kakariko.

Het upgraden van pakjes is ook nieuw voor me, eigenlijk. O+ Ik ben voornamelijk bezig met het verkennen van de map, heb daarvan net de helft ontdekt middels de towers, ik heb er althans 6 of 7 geloof ik?

EDIT:
Zo, de Pro controller is ook binnen! De eerste indruk is erg goed, moet ik zeggen!

[ Voor 47% gewijzigd door CH4OS op 15-04-2017 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je bent al bij Kakariko geweest maar niet naar de great fairy daar boven? Je krijgt genoeg hints daarvoor in het dorp.

Tip voor de verkenners onder ons. Loop niet zomaar de Forgotten Temple in. Ik ben daar nu en had opeens 5 of 6 lasers op mij gericht. :o Dat wordt oefenen met shield parry. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Hero of Time schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 16:49:
Je bent al bij Kakariko geweest maar niet naar de great fairy daar boven? Je krijgt genoeg hints daarvoor in het dorp.
Is best makkelijk te missen hoor; ik had 't de eerste keer ook niet door. Pas de tweede keer kwam ik een mannetje tegen met een Q om me er een stuk naartoe te brengen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat

Bisamrat

komt wel goed schatje

Volgens mij is de maan gebugged in Zelda :). Heb de blood moon nodig voor een Shrine maar na een uur kampvuur wachten is de blood moon nog niet voorbij gekomen. Wel meerdere nachten zonder een maan (en gewoon helder weer). Morgen maar verder proberen, dit werkt teveel irritaties op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ga monsters slachten, ore minen, dat soort dingen. Dan krijg je 'm. Dom wachten nadat je er net een hebt gehad schiet niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Ugh... moet wat ancient cores gaan farmen. :p Nog een beetje nodig voor 1 armor upgrade en voor het kopen van een wapen (quest). :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik moet die dingen ook nog wat meer hebben. Zit nu op 2 en moet m'n kleding nog een keer upgraden. Heb wel ondertussen 7 giant cores. :P Overigens is de Guardian Amiibo ideaal hiermee, daar krijg je elke keer wel een core.

Gisteravond het labyrinth van Lomei gedaan in het noord-oosten. Ben er wel 2x uit geteleporteerd om de blood moon te skippen. :P Omdat ik nu weet dat ik 'm krijg, ga ik die shrine eens opzoeken. Nu maar hopen dat die niet in Eldin ligt, want ik heb geen fire resistent gear. :P
Edit: En gevonden en gehaald. :)

Heb ook gespiekt op de map van IGN waar alles op staat. Ben gewoon blind langs een paar shrine locaties gelopen. Heb de sensor ook niet altijd aan staan, dus dan mis je ze al redelijk snel. Oh, en 3 stamina wielen is het max, je kan niet meer upgraden daarna en moet je wel met hartjes verder gaan. Ik denk dat hetzelfde is als je alles op hartjes zet, dat je op een moment niet meer kan krijgen.

En nog een ding. Ik kom nu eigenlijk alleen maar witte Lynels tegen. Ik ken maar 2 plekken met rode, dat is bij Zora's Domain en Lanayru Road East Gate. Een blauwe heb ik ook gezien, maar niet geregistreerd.

[ Voor 1% gewijzigd door Hero of Time op 16-04-2017 13:25 . Reden: Shrine gevonden en gehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Hero of Time schreef op zondag 16 april 2017 @ 13:02:
Oh, en 3 stamina wielen is het max, je kan niet meer upgraden daarna en moet je wel met hartjes verder gaan. Ik denk dat hetzelfde is als je alles op hartjes zet, dat je op een moment niet meer kan krijgen.
Max is 30 hartjes, ongeacht of dat temporary of permanente hartjes zijn.

* RayNbow had er op een gegeven moment 27-28 en heeft er toen maar een paar ingewisseld voor stamina aangezien Mipha's Grace en simpele gerechten je altijd wel een paar extra temporary hartjes geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08 22:13
Beste is 27 hartjes en 3 volle stamina balken bij 120 shrines. Dan maak je full recovery items door slechts één Hearty Durian te koken. Die zijn in het junglegebied in het zuidoosten makkelijk te vinden en geven je ook nog ééns 3 temporary hartjes dus dan heb je 'max' hearts en max stamina.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heh, en zo glide je doodeenvoudig via het noorden Hyrule Castle binnen. 8)7 Nu voorzichtig verkennen en goed op de kaart blijven kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Gliden is vaak de oplossing. Heb net eindelijk Akkala Tower gedaan, door vanaf de bergen achter Zora domain naar de ruines te vliegen precies tussen 2 van die vliegende Guardians in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ben mn progress weer aardig aan het inhalen nu. Ben aardig in de buurt te komen met mn Wii U progress op mn switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Hero of Time schreef op zondag 16 april 2017 @ 17:39:
Heh, en zo glide je doodeenvoudig via het noorden Hyrule Castle binnen. 8)7 Nu voorzichtig verkennen en goed op de kaart blijven kijken.
Ik heb het zuiden van Hyrule Castle (Castle Town) eerder vandaag verkend. Kwam een paar korok seeds tegen en twee nieuwe shrines (jammer dat het slechts minor strength tests waren).

Ondertussen wel afgeleid en weer een Blood Moon geweest, dus al die Guardians die ik gesloopt heb zijn weer terug. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Shrine en memory in het kasteel gehaald. Wapens ook voor de sidequest. Heb zo'n beetje alles daar wel gedaan, inclusief foto's gemaakt van de wapens en Guardian Turrents. Heb er meerdere in-game dagen rondgelopen, allemaal terwijl een Blood Moon zou moeten komen maar die triggert niet in zo'n situatie (als 't goed is dus ook niet in een Divine Beast). Leuke dagboeken e.d. gelezen daarbinnen. :)

Heb via de kaart het kasteel verlaten, dan sta je dus weer bij de voordeur. Heb vervolgens maar Castle Town verlost van de Guardians die er rondliepen. Totdat het dus opeens 0:00 was en de Blood Moon kwam. :P Toen maar nog een keer gedaan. Wel leuk, de eerste Guardian die ik sloopte gaf 2 of 3 Ancient Cores. :9 Een andere Guardian gaf een Giant Core en na de Blood Moon gaf hij die weer. :D
Heel Hyrule Field is nu vrij van Guardian Stalkers en Decayed Guardians voor zover ik ze kon vinden. :P Met dit zit ik nu op 9 Giant en 12 normale Ancient Cores. :) En een flinke zooi aan springs, screws en gear.

Door het opruimen van die dingen heb ik nu wel weer ruimte in m'n wapen inventory. :P Die was eerst vol en heb wat in het kasteel achter moeten laten. Nu zijn zo goed als al m'n elementals stuk, op een Flamespear en Great Flameblade na. Boog en schild heb ik nu 1 slot vrij, tijd om die laatste (eerste) Korok Trial eens te gaan doen voordat dat weer vol is.

Heb in het kasteel 4 wapens van de Royal Guard serie gescoord en twee schilden. Eentje heb ik voor een ruby verkocht aan de persoon voor wie je ze moet zoeken. Ik ga de rest denk maar ophangen. Het zwaard dat lijkt op het Master Sword heb ik dus helaas niet meer. Halen we de volgende keer wel op. :P

Ook maar eens een marker op m'n kaart bezocht om te zien wat er ook alweer te zien was daar. Bleek het een stable en shrine te zijn die ik nog niet had bezocht. :P Zit nu op 100 Shrines en 222 Seeds. Bogen inventory is al max, resteert melee wapens en schilden nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat

Bisamrat

komt wel goed schatje

Blijft een mooi spel, ben nu op mijn Switch bezig (eerst op WiiU uitgespeeld) en nu is het mij gelukt om boven Zora te komen (waar ook de Lynel zit) zonder überhaupt in Zora geweest te zijn of de quest chain er naar toe te starten (nog geen Zora pop gezien). Via Akkala op de berg weten te komen (ondanks de regen) en nu dus de Zora Helm bemachtigd. Gewoon omdat het kan :)

Verder zijn de Guardians best wel makkelijk als je door krijgt dat je je schild moet gebruiken, zodra de ze de blauwe gloed tonen na de targeting. Nu nog rupees vinden aangezien ik net de laatste Fairy heb betaald ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Hero of Time schreef op maandag 17 april 2017 @ 00:20:
Zit nu op 100 Shrines en 222 Seeds. Bogen inventory is al max, resteert melee wapens en schilden nog. :)
Hier na 115 uur 105 shrines gevonden, 185 seeds, en nog steeds 1 memory te gaan. Seeds heb ik voornamelijk in melee gestopt: 19 melee slots, 8 bogen, 7 schilden.

Misschien vandaag maar ancient cores farmen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

RayNbow schreef op maandag 17 april 2017 @ 09:55:
[...]

Hier na 115 uur 105 shrines gevonden, 185 seeds, en nog steeds 1 memory te gaan. Seeds heb ik voornamelijk in melee gestopt: 19 melee slots, 8 bogen, 7 schilden.

Misschien vandaag maar ancient cores farmen. :p
>190 uur ondertussen gespendeerd aan het spel. :+ Wel vreemd dat je maar 13 bogen kan hebben, er is hiermee nog 1 slot open om 't precies 20 te maken, 1 pagina. Je krijgt dan blijkbaar nog een speciale pijl ofzo, de Light Arrow zoals je die bij eerdere Zelda's nodig had voor tegen Ganon.
Heb 11 schild slots en 18 wapen slots. M'n arsenaal wordt weer wat gevuld, heb nog maar 4 slots vrij en als ik m'n amiibo's heb gescand zal dat er al een paar minder zijn.

Voor het farmen van upgrade materiaal moet ik juist Lizalfos, vissen, heul veul sterren verzamelen en ik moet m'n jacht op Lynels gaan beginnen. Had er eentje in Hyrule Castle, een lichtblauwe. Helaas geen foto van gemaakt, maar echt moeilijk was hij niet en kostte mij maar 2-3 wapens (grootste deel met MS gedaan). Zo heel moeilijk was hij niet, maar ik verwacht dat het eentje is die vergelijkbaar is met de rode bij de Zora's. Zal eens de rode in Lanayru eens doen, kijken of het echt zo'n verschil is.

Owja, als je een Guardian Scout bevecht, maak even snel een foto, bewaar die net als van een Stalker en Skywatcher. Wie 'm al heeft weet waarom, wie 'm nog niet heeft, je komt er vanzelf achter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Die ancient arrows van Robbie/Cherry zijn de bom zeg ! Vwb de vlam :
spoiler:
had geen zin in monster-run en ben met Epona omgereden

Overigens heeft Robbie's zoon een heel interessant handeltje !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Wat gevonden om Eventide Island makkelijker te maken. Gewoon de wapens die je wilt gebruiken op het eiland gooien voordat je van je raft afstapt. Nadat je equipment weggehaald is door het island pak je je wapens gewoon weer op. Hoppa betere wapens op Eventide Island. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Zeror schreef op maandag 17 april 2017 @ 13:06:
Wat gevonden om Eventide Island makkelijker te maken. Gewoon de wapens die je wilt gebruiken op het eiland gooien voordat je van je raft afstapt. Nadat je equipment weggehaald is door het island pak je je wapens gewoon weer op. Hoppa betere wapens op Eventide Island. :P
Heb je de wapens na afloop nog wel? Want alles wat je oppakt tijdens de quest raak je normaal gesproken weer kwijt.
Hero of Time schreef op maandag 17 april 2017 @ 11:31:
Voor het farmen van upgrade materiaal moet ik juist Lizalfos, vissen, heul veul sterren verzamelen en ik moet m'n jacht op Lynels gaan beginnen.
Lizalfos heb ik vaak genoeg gedood. Ik heb voor bepaalde upgrades vissen nodig, maar ik denk niet dat ik daar aan begin. Ancient Armor max upgraden lijkt me voorlopig voldoende. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-09 20:33
Die vissen zijn ook nog wel te doen, een electro pijl in het water en ze komen gewoon boven drijven. Das gemakkelijker dan achterna jagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

RayNbow schreef op maandag 17 april 2017 @ 13:32:
[...]
Lizalfos heb ik vaak genoeg gedood.
Ja, je vindt ze overal.
Maar ze zijn erg beweeglijk en sommige types zijn knap irritant, bijv. die vuurspugers.
Pagina: 1 ... 47 ... 94 Laatste

Let op:
Zoals gebruikelijk bij nieuwe games; graag alle info over Echoes of Wisdom - zoals verhaallijn, het plot, locaties, bosses, enz - in spoiler-tags. Hou het voor iedereen leuk! Mocht je er toch vrij over willen praten en je ervaring willen delen, gebruik dan het speciale gemaakt topic.

Zie ook deze speciale topics: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic