Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:45

RayNbow

Kirika <3

Gisteren een stukje armor gekregen die me immuun maakt tegen lightning. *O*

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:19
AlexR schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 06:55:
Schildsurfen wordt wel ergens uitlegd. Staan ergens 2 gasten, 1 onderaan een heuvel en 1 bovenaan. Die gast bovenaan legt het dan uit. Waar? Echt geen flauw idee meer Haha sorry.
Maar het is ZL ingedrukt houden, dan X en dan A.

Gisteravond mijn Master Sword opgehaald. Was ff bang dat ie ging zeggen "daar heb je nu geen ruimte voor" (ik speel in NL).
spoiler: Master Sword
Had genoeg rode hartjes. Was later benieuwd of je die ook op kon halen met te weinig rode hartjes icm aanvulling van gele hartjes.... iemand dat geprobeerd?
Ergens gelezen dat dat niet kan

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond mijn Master Sword opgehaald. Was ff bang dat ie ging zeggen "daar heb je nu geen ruimte voor" (ik speel in NL).
Had genoeg rode hartjes. Was later benieuwd of je die ook op kon halen met te weinig rode hartjes icm aanvulling van gele hartjes.... iemand dat geprobeerd?
spoiler:
Kan niet. Het gaat alleen van je rode hartjes af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 13:46
juggle schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 21:02:
[...]

Het staat eigenlijk nergens uitgelegd maar de truuk is dat je op block drukt, vervolgens springt en dan op A. Als je dit op een helling doet wordt het schild onder je geplaatst en kun je los. :-)
Jawel hoor bij de tips in the loadingscreen staat het prima uitgelegd. Niet dat ik het gebruik overigens.

Ik kan trouwens bevestigen dat de laatste patch de framerate niet heeft verbeterd. Als ik in het korokwoud ben heb ik zowel in handheld als in console mode nog steeds flinke drops in framerate. De update kon ook nooit veel voorstellen. een keer knipperen met je ogen en hij stond erop

[ Voor 24% gewijzigd door sygys op 29-03-2017 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

sjaak88 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 01:10:
[...]

Ik denk niet dat het zo, duh, is als je denkt ;) Vandaar dat ik het maar voor de zekerheid erbij zeg.
Wie het niet zo 'duh' vindt moet wakker worden en een paar grijze cellen aan 't werk zetten. :P Het is gewoon té logisch. ;)
Schildsurfen wordt wel ergens uitlegd. Staan ergens 2 gasten, 1 onderaan een heuvel en 1 bovenaan. Die gast bovenaan legt het dan uit. Waar? Echt geen flauw idee meer Haha sorry.
Maar het is ZL ingedrukt houden, dan X en dan A.
Ik kreeg 't volgens mij ergens anders uitgelegd. Owja, Great Plateau van de oude man volgens mij.

Het idee kwam al redelijk in 't begin van de hele BotW discussie hier in de video van DrunkenDonkey oid dat hier gepost werd. Gast wil schildboarden, gaat stuk, flikkert onderuit en is game over door de schade die hij opliep. :P
Ik had er vlak voor nog m'n inventory uitgebreid, voor de zekerheid. :P Maar dat met de hartjes is al geprobeerd. Afgelopen paar pagina's en nog een aantal daarvoor ook al. ;)

Overigens dat de Master Sword gaat glimmen bij Guardians in de buurt is leuk, maar de camera functionaliteit heeft ze toch echt sneller door. Liep gisteravond in Akkala rond bij een Guardian graveyard leek 't wel zo veel en echt niet dat 't zwaard licht gaf terwijl de camera mooi een Decayed detecteerde. :P En man, wat ramt 'ie hard zeg tegen die bastards. :D Stond point-blank bij een decayed en voordat 't de gelegenheid had om z'n kop naar mij te draaien en te schieten had ik 'm al stuk gemaakt. Nou hielp de complete Sheikah set ook wel een beetje mbt detectie. :P Ik ben nu niet meer zo bang voor ze.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gele hartjes tellen niet. Wanneer het scherm dichterbij het zwaard zoomt, wordt er een apart rijtje hartjes getoond, die enkel bestaan uit base hearts. Anders zou iedereen met een Big Hearty Truffle + Big Hearty Radish er em vanaf het begin van de game al uit kunnen trekken.

Merk wel dat, ookal heb ik em, ik switch nog steeds veel van wapen. Het is een solide zwaard, maar het is veel leuker om een elemental wapen te gebruiken of een big ass 2hander met 60+ dmg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:03

Denko

|{ing Øf ßlitz

Denk dat dit een van de eerste spellen is die ik gewoon niet WIL uitspelen. Ben perse zo min mogelijk de main quest aan het doen. Heb na 50 uur
spoiler:
Pas 2 divine beasts gedaan

Maar ben nu aan het "Oefenen" om die guardians te kunnen doden.
spoiler:
Zonder de guardian armor of anchient weaps/arrows

Bizar gaaf.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Ik heb nog 0 beasts gedaan. Lees wel steeds meer dat het leuker is om ze te doen zonder dat je overpowered bent.

Met een potdeksel oefenen op Guardians. Wat dat betreft proberen ze alles realistisch te doen, maar kan je een laser terugketsen met deksel. 8)7

Kan je ook met het Master Sword energie terugslaan? Was in eerdere games wel mogelijk.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
Mijn oudste zoon wil ook zelda spelen. Is nog eigenlijk te jong dus moet hem af en toe helpen en probeer nu ook de guardians neet te maaien met bokoblin shield.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 13:11

hmr

Ik ben ook rustig aan het genieten van Zelda. De dagen dat ik hem no-life er doorheen ramde liggen ver achter me. Wat een heerlijk spel om lekker rond te lopen en van alles te verkennen... Moet alleen even kijken wat ik eerst wil upgraden. Heb nu 5 hartjes volgens mij en een keer stam upgrade gedaan. Wat is nou precies het handigst? :)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ligt eraan wat je wil natuurlijk. Stamina heb je 5 upgrades voor een vol wiel nodig. Ik ben eerst voor hartjes gegaan, sommige monsters meppen er rustig 6-7 (of meer) vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 00:00
Ik ben nu vooral gestart met verkennings tochten maar de hardcore breath of the wild factor is er wel een beetje uit nu nadat de game uitgespeeld is en ongeveer 2,5 week rondrennen. Er zitten zeker nog leuke dingetjes naast de main quest lijn. Zeker vindt je na 2,5 week nog steeds nieuwe kleine easter eggs of geheimpjes maar daarna wordt het toch wel aardig zoeken naar spelden in een hooiberg. Weet niet hoe lang ik hem nog "echt" ga spelen aangezien het eindeloos rondrennen (zonder enige vorm van echt doel behalve shrines + korok seeds vinden) nu wel saai begint te worden.
hmr schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:36:
Ik ben ook rustig aan het genieten van Zelda. De dagen dat ik hem no-life er doorheen ramde liggen ver achter me. Wat een heerlijk spel om lekker rond te lopen en van alles te verkennen... Moet alleen even kijken wat ik eerst wil upgraden. Heb nu 5 hartjes volgens mij en een keer stam upgrade gedaan. Wat is nou precies het handigst? :)
Ligt vooral aan wat je wilt doen, als je echt wilt gaan verkennen eerst zou ik wat stamina opzoeken maar hartjes zijn het ook zeker waard. als je meer door de main story wilt rushen zou ik voor de hartjes gaan aangezien de bosses raken klappen kunnen geven :)

[ Voor 38% gewijzigd door Kadardar op 29-03-2017 10:55 ]

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Señor Sjon schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:30:
Ik heb nog 0 beasts gedaan. Lees wel steeds meer dat het leuker is om ze te doen zonder dat je overpowered bent.

Met een potdeksel oefenen op Guardians. Wat dat betreft proberen ze alles realistisch te doen, maar kan je een laser terugketsen met deksel. 8)7

Kan je ook met het Master Sword energie terugslaan? Was in eerdere games wel mogelijk.
Kan. Zorg dat je volle hartjes hebt en houd de charge button ingedrukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cronixx
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 16:33

cronixx

krieuw

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:56:
[...]

Hmmm zat ik ook aan te denken, maar volgens mij bedoelt hij dat niet.
Volgens mij bedoelde hij dat je bepaalde zaken kan terug slaan, zoals o.a. tegen (Phantom) Ganon in OoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Agahnim in Alttp en zo zijn er wel meer van die perks van het Master Sword geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:51:
Merk wel dat, ookal heb ik em, ik switch nog steeds veel van wapen. Het is een solide zwaard, maar het is veel leuker om een elemental wapen te gebruiken of een big ass 2hander met 60+ dmg :P
Ik heb 'm ook niet constant in gebruik. Eerder m'n andere wapens juist om 'm niet telkens te 'slopen'.
Señor Sjon schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:30:
Ja, gewoon op tijd meppen. Gisteravond toevallig gedaan bij een Walker. Hij schoot op mij en net op dat moment wilde ik hem meppen, met als gevolg dat z'n laser werd weggekaatst. Ik kreeg iig geen schade zoals het schot ervoor. :P
Ik heb pas 1 stamina upgrade gedaan, de rest is in hartjes gegaan ivm MS. Dus kijk maar, een beetje meer health vergroot wel de kans op overleven. 5-6 hartjes en alles in stamina schiet niet op tegen Moblins met een claymore die 7+ hartjes schade doen. ;)
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:56:
[...]

Nee, als je volle hartjes hebt moet je je MS proberen te gooien. Dan 'schiet' je energie. Charge doet 't wellicht ook, maar duurt te lang.
CRoNiXX schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:00:
[...]

Hmmm zat ik ook aan te denken, maar volgens mij bedoelt hij dat niet.
Volgens mij bedoelde hij dat je bepaalde zaken kan terug slaan, zoals o.a. tegen (Phantom) Ganon in OoT.
Guardian lasers dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gisteren van 4K rupees naar 10K gegaan ivm laatste Fairy.
Vervolgens gekeken wat ik aan items nodig had om mijn gear te upgraden naar 4 sterren. Maar daar ben ik wel een paar avonden mee zoet... Sommige items ben ik nog nooit tegen gekomen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hero of Time schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:06:
[...]

Ik heb pas 1 stamina upgrade gedaan, de rest is in hartjes gegaan ivm MS. Dus kijk maar, een beetje meer health vergroot wel de kans op overleven. 5-6 hartjes en alles in stamina schiet niet op tegen Moblins met een claymore die 7+ hartjes schade doen. ;)
Extra stamina kan er echter wel voor zorgen dat je makkelijker voorbij die Moblins kan komen zonder überhaupt te hoeven vechten. 90% van dit spel is, voor mij in elk geval, het voorkomen van gevechten. En daarvoor steeds stamina food moeten eten is gewoon vervelend. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

NMe schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:47:
[...]

Extra stamina kan er echter wel voor zorgen dat je makkelijker voorbij die Moblins kan komen zonder überhaupt te hoeven vechten. 90% van dit spel is, voor mij in elk geval, het voorkomen van gevechten. En daarvoor steeds stamina food moeten eten is gewoon vervelend. :P
Je hebt helemaal geen stamina upgrade nodig om een Moblin te ontwijken. Die monsters zijn zo traag en kippig als wat, dat je met een half wiel nog weg kan komen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hero of Time schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:50:
[...]

Je hebt helemaal geen stamina upgrade nodig om een Moblin te ontwijken. Die monsters zijn zo traag en kippig als wat, dat je met een half wiel nog weg kan komen. :+
Ik had het meer over het omzeilen van kampen en grote groepen enemies door via een cliff te gaan of door eroverheen te gliden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
@Hero of Time
Inderdaad, het makkelijkste is gewoon recht voor ze te gaan staan dan meppen ze vaak over of achter je. Bokoblins met speren zijn veel gevaarlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
NMe schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:47:
[...]

Klopt helemaal. Het spel moedigt actief aan om het gevecht te ontwijken. De 'alternatieve' methodes zijn ook de eerste paar keer leuk, maar kosten wel wat meer tijd. Wat wel helpt is in Sheikah gear 's nachts een slapend kampje binnenwandelen. Je kan ze dan allemaal killen met één klap zonder dat ze wakker worden. Maar de meesten hebben wel wachters.

Punt is:
Early game: je slijt wapens die je weer terugkrijgt.
Mid game: je medium wapens slijt je terwijl je low spec terugkrijgt.
End game: je hebt niks te winnen in die kampjes. Met 2-3 stamina wielen sprint je er voorbij of je hebt fast-travel.

Ook met de kieskeurigheid van vijanden voor het MS is het nodige mis imo. Ik blijf het durability systeem ruk vinden. Had in ieder geval de basics zoals bijl, hamer en MS onverwoestbaar gemaakt (je armor slijt ook niet... misschien het volgende spel. :X)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Señor Sjon schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:18:
(je armor slijt ook niet... misschien het volgende spel. :X)
Clothing damage + Zelda als speelbaar personage? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet eigenlijks niet eens wat mid/endgame betekent in dit spel. Divine Beasts killen maakt het niet echt "lategame", want ze advancen je vooruitgang niet echt, afzijdig van een spell toevoegen, en je kunt de rest van de map doen in willekeurige volgorde. Vriend van me is het Plateau afgezeild en heeft gelijk Hyrule Castle Sheikah Tower unlocked (hij wist niet beter, rende gewoon van het platform af en begon te lopen en met paarden te kloten) en een paar shrines waar hij 30-50 dmg wapens kreeg. Vervolgens is ie via een geheel afwijkende route naar Kakariko gegaan.

Dus tja, wat is lategame en in hoeverre doe je het jezelf aan dat je wapens kut zijn? Er is geen opbouwende curve waarin je met wapens van 1-10 damage begint en pas na tientallen uren een keer wapens begint te vinden van 50+. M'n meeste kleding, op Sheikah na, is nog 1-2 stars en ben al vrolijk Lynels in de pan aan het hakken en de wapens die ik heb rangen ten aller tijden van 25-100 damage. Ik pleur meer weg dan dat ik breek, en dat eigenlijk al sinds vrij vroeg in de game.

Alle kampjes willen clearen en je hele inventory breken is OCD, want die beesten respawnen toch weer. Ik pak meestal degenen waar duidelijk schatkisten of Koroks liggen. Als er verder een kampje op een hutje in het water zit... ja who gives a shit. Overigens kun je elk kampje met Sheikah Gear redelijk goed aanpakken. Stealth kill de guard towers met je bow vanuit het gras of achter een object. Gooi met dingen om eventueel gegroepeerde vijanden uit elkaar te halen, en sneak kill vervolgens zoveel mogelijk.

Also, bommen doen hetzelfde als de hamer en bijl. Ook kun je met blunt weapons zoals de Smasher of Drill-types stenen breken, en zwaarden doen hetzelfde als een bijl.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2017 12:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nee, bommen mikken diamanten over de rand van de berg en laten Rock Salt liggen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 14:38

Alcmaria

Syntax Error in 10

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:58:
Ik weet eigenlijks niet eens wat mid/endgame betekent in dit spel. Divine Beasts killen maakt het niet echt "lategame", want ze advancen je vooruitgang niet echt, afzijdig van een spell toevoegen, en je kunt de rest van de map doen in willekeurige volgorde. Vriend van me is het Plateau afgezeild en heeft gelijk Hyrule Castle Sheikah Tower unlocked (hij wist niet beter, rende gewoon van het platform af en begon te lopen en met paarden te kloten) en een paar shrines waar hij 30-50 dmg wapens kreeg. Vervolgens is ie via een geheel afwijkende route naar Kakariko gegaan.

Dus tja, wat is lategame en in hoeverre doe je het jezelf aan dat je wapens kut zijn? Er is geen opbouwende curve waarin je met wapens van 1-10 damage begint en pas na tientallen uren een keer wapens begint te vinden van 50+. M'n meeste kleding, op Sheikah na, is nog 1-2 stars en ben al vrolijk Lynels in de pan aan het hakken en de wapens die ik heb rangen ten aller tijden van 25-100 damage. Ik pleur meer weg dan dat ik breek, en dat eigenlijk al sinds vrij vroeg in de game.

Alle kampjes willen clearen en je hele inventory breken is OCD, want die beesten respawnen toch weer. Ik pak meestal degenen waar duidelijk schatkisten of Koroks liggen. Als er verder een kampje op een hutje in het water zit... ja who gives a shit. Overigens kun je elk kampje met Sheikah Gear redelijk goed aanpakken. Stealth kill de guard towers met je bow vanuit het gras of achter een object. Gooi met dingen om eventueel gegroepeerde vijanden uit elkaar te halen, en sneak kill vervolgens zoveel mogelijk.

Also, bommen doen hetzelfde als de hamer en bijl. Ook kun je met blunt weapons zoals de Smasher of Drill-types stenen breken, en zwaarden doen hetzelfde als een bijl.
Maar stel je nou voor dat er in dat hutje ook een korok zit, of een chest die je niet gezien hebt.. Of dat je vanaf dat punt net iets in het water ziet liggen wat er interessant uitziet. Ik heb zeker geen OCD, maar ik sloop toch wel heel erg veel wat ik tegenkom.. al is het maar om zeker te weten dat er in dat kampje geen verborgen dingen zijn.
Overigens na een respawn zal ik een tweede keer hetzelfde kampje niet uitroeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Señor Sjon schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 13:13:
Nee, bommen mikken diamanten over de rand van de berg en laten Rock Salt liggen. :X
Kwestie van goed opstellen voordat je de bom laat afgaan. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
ik heb eindelijk mijn derde Ancient Core. Kan nu eindelijk mijn laatste Sheika Slate upgrade halen.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 08:16
ik probeer mijn fire proof gear te upgraden, maar jesus dat valt niet mee, zoveel smotherwing butterflys nodig niet te doen. Nu is het al lastig om die krengen te vinden met sensor+, maar die lieve beestjes vliegen alleen rond in lava gebieden en dus moet je je fireproof gear aan doen.

nu ja al dat metaal maakt veel lawaai en ze vliegen weg als ze je horen aankomen en als dat niet lastig genoeg is zijn ze ook nog eens moeilijk te zien.

als ik nu mn stealthgear kon aandoen zou het vast beter gegaan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Of je maakt een heat/flame elixer en doet daarna je sheikaspul aan?
Of je maakt een stealth maaltijd/elixer?

Dan is het meestal langsrennen en op A spammen. Beedle zit bij elke stal, die zal op een plek die dingen ook wel verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-09 19:50
fuqua schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:13:
ik probeer mijn fire proof gear te upgraden, maar jesus dat valt niet mee
Waarom zou je dat willen? Fireproof gear heb je alleen op die plek nodig, daar buiten is het onhandige gear. Tenzij je voor alles wil gaan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He Allemaal,

Allereerst even dit vooraf. Ik ben vanaf dag 4 bezig met Zelda en het is een topspel. Spel is goed opgezet en de vrijheid was voor mij in ieder geval erg intimiderend. Ik ben namelijk een lvl systeem gewend en ik kon hier niet veel mee in het begin. En vooral mijn eerste aanvaring met de eerste titan (olifant), lynel en guardian heeft ervoor gezorgd dat ik erg bezorgd was over Ganon.

Hoe verder je komt des te makkelijker alles wordt. Vooral gear upgrades en het begrijpen van de game mechaniek zorgde bij mij ervoor dat ik veel sneller boss lvl vijanden kon afmaken. Ik was natuurlijk nog steeds erg bezorgd over Ganon, maar dat was al aardig minder geworden.

Tijdens het verkennen ging ik even hyrule castle binnen om te kijken wat er allemaal te zien was en toen liep ik per ongeluk de kamer van Ganon binnen. Ik heb hem met weinig moeite afgemaakt. Dat is fijn voor beginners, maar voor mij was dat een teleurstelling. Betekend dit dat het moeilijker moet? Nee, dat niet, maar toch strookte het niet met mijn verwachting.
Wat ik wel jammer vind is dat het verslaan van Ganon niks veranderd aan de spelwereld en je eigenlijk gewoon weer naar binnen kan om hem af te maken net of het nooit heeft plaats gevonden.

Ik ben voornamelijk aan het farmen en upgraden van uitrusting. Ik ben wraak aan het nemen op alle lynels en guardians in het spel, maar ik begin nu wel een beetje klaar te zijn met Zelda. Ik heb de DLC’s gekocht en ben natuurlijk in afwachting van de DLC’s.

Even voor de duidelijkheid. Dit neemt niet weg dat het spel erg mooi en lang speelbaar is, maar het was alleen fijner geweest dat bij het verslaan van Ganon iets zou veranderen aan de spelwereld. Misschien komt dit nog wel met de nieuwe gamepacks en misschien niet. Ik weet het in ieder geval niet. Ik ga nog wel even verder met upgraden, maar dit duurt niet lang meer. ik mis nog 4 hartjes en ik ga niet alle korok seeds zoeken.

Het was/is een leuk ervaring, een topspel, maar het einde was voor mij toch een beetje jammer. Voor nu ga ik nog wel door met farmen, omdat ik nog wat uitrusting moet upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
Je kunt in het dorpje, waar je valkbij waar je je eigen huisje kunt kopen, met een statue praten en daar hartjes en stamina weer omruilen. Je kunt dus doen wat je wil en later dit weer ongedaan maken door te wisselen. Dit kost geloof ik wel rupees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cronixx
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 16:33

cronixx

krieuw

sygys schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:47:
[...]

Je kunt in het dorpje, waar je valkbij waar je je eigen huisje kunt kopen, met een statue praten en daar hartjes en stamina weer omruilen. Je kunt dus doen wat je wil en later dit weer ongedaan maken door te wisselen. Dit kost geloof ik wel rupees
Klopt, kost 20 rupees per keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

NMe schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:52:
[...]

Ik had het meer over het omzeilen van kampen en grote groepen enemies door via een cliff te gaan of door eroverheen te gliden. :P
Overheen gliden doe je dan als je echt geen hoog punt in de buurt kan vinden en van een toren moet springen om dat te halen. Kan je net zo goed omlopen. :P Elke cliff is te beklimmen, je moet alleen de juiste route vinden. Niet alles hoeft op die ene plek die volledig verticaal omhoog gaat gedaan te worden. Want dan heb je idd wel 2 wielen of meer nodig. ;)

Sheikah gear doet best veel en ik heb nog niet echt dat ik verplicht een kamp moest bevechten om verder te kunnen. Met een enkel wiel is het echt niet zo boeiend dat je gezien wordt. Je moet het rennen gewoon goed timen om ver genoeg te komen dat ze interesse verliezen.
LOTG schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:58:
@Hero of Time
Inderdaad, het makkelijkste is gewoon recht voor ze te gaan staan dan meppen ze vaak over of achter je. Bokoblins met speren zijn veel gevaarlijker.
Ik zou niet recht voor ze gaan staan, maar iets meer naar rechts (hun links), want een aantal hebben een speer vast en dan wil je niet recht voor ze staan. Dat doet zeer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hero of Time schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:26:
[...]

Overheen gliden doe je dan als je echt geen hoog punt in de buurt kan vinden en van een toren moet springen om dat te halen. Kan je net zo goed omlopen. :P Elke cliff is te beklimmen, je moet alleen de juiste route vinden. Niet alles hoeft op die ene plek die volledig verticaal omhoog gaat gedaan te worden. Want dan heb je idd wel 2 wielen of meer nodig. ;)
Dat laatste is dus precies wat ik bedoel. Je bespaart jezelf met extra stamina soms een hoop tijd die je anders had besteed aan omlopen of het bevechten/ontwijken van enemies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

NMe schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:28:
[...]

Dat laatste is dus precies wat ik bedoel. Je bespaart jezelf met extra stamina soms een hoop tijd die je anders had besteed aan omlopen of het bevechten/ontwijken van enemies.
Tja, als je zo hoog moet klimmen dat je 2 staminawielen nodig hebt, ben je langer bezig met klimmen dan dat je door het kamp heen te loopt en een sprintje trekt om van de paar monsters weg te komen die naar je toe rennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fuqua schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:13:
ik probeer mijn fire proof gear te upgraden, maar jesus dat valt niet mee, zoveel smotherwing butterflys nodig niet te doen. Nu is het al lastig om die krengen te vinden met sensor+, maar die lieve beestjes vliegen alleen rond in lava gebieden en dus moet je je fireproof gear aan doen.

nu ja al dat metaal maakt veel lawaai en ze vliegen weg als ze je horen aankomen en als dat niet lastig genoeg is zijn ze ook nog eens moeilijk te zien.

als ik nu mn stealthgear kon aandoen zou het vast beter gegaan zijn.
In Eldin, vlak voor Death Mountain, vliegen er ook een zooitje rond, dan heb je nog geen fire gear nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Hero of Time schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:32:
[...]

Tja, als je zo hoog moet klimmen dat je 2 staminawielen nodig hebt, ben je langer bezig met klimmen dan dat je door het kamp heen te loopt en een sprintje trekt om van de paar monsters weg te komen die naar je toe rennen.
ga je met de klim gear nou ook sneller? of alleen efficienter met je stamina?
Het duurde ook even voor ik er achter kwam dat mijn "ninja pak" (ja ik speel in NL, omdat de kids ook mee spelen :X) hetzelfde is als de sheikah waar iedereen zo enthousiast over is :D.

die heb ik nu compleet, dus nu op zoek naar de klim gear of armor..... (en ook maar eens wat stamina scoren ipv hartjes, ik begin daar toch ook wel het nut van in te zien, zeker als je wat gerechten met gele hartjes op zak hebt, dan is de keuze wat lastiger: hartjes/stamina, puur voor het master sword wil ik zo snel mogelijk hartjes, maar ik denk dat het spel wat minder frusterend wordt met meer stamina

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
Als je de hele set hebt ga je een stuk sneller. Ik meen alleen te zien dat je stamina ook sneller gaat maar misschien verbeeld ik het me.

Maar met 2 stamina wielen en een volledige klim gear set moet het gek lopen wil je een berg niet kunnen beklimmen. trouwens met de set bonus krijg je efficienter springen. Dit scheelt aanzienlijk

[ Voor 43% gewijzigd door sygys op 29-03-2017 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Scheelt geen stamina, je klimt veel sneller, dus je wiel gaat sneller leeg. Wel zijn sprongen omhoog een stuk zuiniger. Je komt met sprongen met volledige gear vrijwel even hoog als regulier klimmen. Spring je nog eens als je wiel in het rood staat, dan heb je dubbele hoogte (dat werkt altijd).

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 29-03-2017 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
is dat gokken nog rendabel trouwens?? ik heb een paar x die kistjes gedaan (met een save vooraf), maar het schoot niet echt op, ook die andere kerel 100 gegeven, met de belofte 1000 te krijgen als ie zou winnen, maar uiteraard niks.. :D
is die kerel gewoon een scammer, of is het wel mogelijk om 1000 te krijgen van em? anders is dat nog wel een paar pogingen met save games waard (ff fikkie stoken om de volgende dag te bereiken)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Prulleman schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:49:
[...]

Je klimt alleen sneller. Stamina kost nog steeds net zo veel.
Het duurde ook even voor ik er achter kwam dat mijn "ninja pak" (ja ik speel in NL, omdat de kids ook mee spelen :X) hetzelfde is als de sheikah waar iedereen zo enthousiast over is :D.
Wat een prut vertaling zeg. Het is een naam, dat moet je niet gaan vertalen. Dan zouden ze "Link" moeten vertalen naar "Koppeling". :r
Die heb ik nu compleet, dus nu op zoek naar de klim gear of armor..... (en ook maar eens wat stamina scoren ipv hartjes, ik begin daar toch ook wel het nut van in te zien, zeker als je wat gerechten met gele hartjes op zak hebt, dan is de keuze wat lastiger: hartjes/stamina, puur voor het master sword wil ik zo snel mogelijk hartjes, maar ik denk dat het spel wat minder frusterend wordt met meer stamina
Ik heb twee van de delen in shrines gevonden. Bandana had ik eerst, nu de klimschoenen (broek eigenlijk). Mis alleen nog de trui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Hero of Time schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:01:
[...]

Ik heb twee van de delen in shrines gevonden. Bandana had ik eerst, nu de klimschoenen (broek eigenlijk). Mis alleen nog de trui.
Hmm, ik mis de bandana. Heb de andere twee wel.

* RayNbow heeft alleen geen idee meer in welke shrines ie 't gevonden heeft. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

RayNbow schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:04:
[...]

Hmm, ik mis de bandana. Heb de andere twee wel.

* RayNbow heeft alleen geen idee meer in welke shrines ie 't gevonden heeft. :p
Bandana is makkelijk.
spoiler:
Duelling Peaks, de onderste shrine van de drie. Dus de niet gelinkte met ballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@Hero of Time @Prulleman
Je klimt sneller, dus je gebruikt per definitie ook minder stamina per meter.

Maar ook het volgende
spoiler:
De combo verminderd je stamina consumption bij het springen tijdens het klimmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hero of Time schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:01:
[...]

Je klimt alleen sneller. Stamina kost nog steeds net zo veel.

[...]

Wat een prut vertaling zeg. Het is een naam, dat moet je niet gaan vertalen. Dan zouden ze "Link" moeten vertalen naar "Koppeling". :r
Ik begon ook in Nederlands. Vooral Geavanceerde schroef en Ancient Screw valt wel wat op af te dingen.
[...]

spoiler:
Die ligt vlakbij de broek. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Señor Sjon schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:13:
[...]

Ik begon ook in Nederlands. Vooral Geavanceerde schroef en Ancient Screw valt wel wat op af te dingen.

[...]

spoiler:
Het is niet alleen een flut vertaling, maar dus ook nog eens per definitie incorrect. Sheikah vertalen snap ik niet, dat is een fictief ingame ras. Of worden ze in het verhaal ook als ninja aangeduid (nog slechter)? En ancient -> geavanceerd? Ik wist niet dat ze vroeger in geavanceerde tijden leefde.

Misschien moeten ze die mensen eens leren hoe online translators werken om hun werk beter te doen.

Of klopt het Engels niet met het Japans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nou, vroeger ging wapens niet stuk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52
Oude of ouderwetse schroef was beter geweest.

Ik vind de vertaling van Divine Beasts naar Titanen nog wel kunnen, maar sommige vertalingen zijn echt verschrikkelijk. Ben blij dat ik gewoon in het engels speel.

[ Voor 64% gewijzigd door Zeror op 29-03-2017 16:29 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 10:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

[...]

Uhm.. die is dus ook nieuw voor mij. Bedankt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Zeror schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:26:
Oude of ouderwetse schroef was beter geweest.

Ik vind de vertaling van Divine Beasts naar Titanen nog wel kunnen, maar sommige vertalingen zijn echt verschrikkelijk. Ben blij dat ik gewoon in het engels speel.
Wat denk je gewoon van historische schroef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@Zeror Mja daar twijfelde ik dus toch even over, ik zie er best wel een iets in wat als geavanceerd kan worden bestempeld (gezien de technologie zo ver voor ligt).

Vandaar dat ik mij afvraag wat het Japans is. Het kan best zijn dat ze advanced met ancient hebben omgewisseld als een vertaal fout of een esthetische keuze (klinkt beter?).

Blijkbaar is het in het Japans Kodai no X, wat ongeveer X van het oude betekend. Dus ancient is wel een goede vertaling. De rest niet.

[ Voor 16% gewijzigd door LOTG op 29-03-2017 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als je de hele set hebt en upgrade bij een Fairy, bespaar je ook Stamina tijdens klimmen.
LOTG schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:12:
@Hero of Time @Prulleman
Volgens mij niet, ik lijk niet ineens verder te komen met die gear aan. Je Stamina balk loopt volgens mij sneller leeg. Ook dat stukje over dat enkel het springen minder Stamina kost, klopt niet.

Uit de Prima guide:
"All items offer increased climbing speed, full set lowers stamina consumption while climbing."

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2017 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickth64
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 21:43
LOTG schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:23:
[...]

Het is niet alleen een flut vertaling, maar dus ook nog eens per definitie incorrect. Sheikah vertalen snap ik niet, dat is een fictief ingame ras. Of worden ze in het verhaal ook als ninja aangeduid (nog slechter)? En ancient -> geavanceerd? Ik wist niet dat ze vroeger in geavanceerde tijden leefde.

Misschien moeten ze die mensen eens leren hoe online translators werken om hun werk beter te doen.

De localization vind ik erg goed voor elkaar. Het schijnt dat dit ook ontzettend veel tijd heeft gekost en (o.a.) heeft gezorgd voor de vertraging van de release.

Ik ben het op zich wel met je eens wat betreft Ancient -> Geavanceerd, maar verdere dingen zijn echt heel goed gedaan. Veel is vertaald zoals je het zou verwachten in het Nederlands, niet alleen grammaticaal maar ook qua spreektaal en (woord)grappen i.p.v. stijve/letterlijk vertaalde zinnen die niemand gebruikt.

Concrete voorbeelden heb ik nu niet, maar ik weet wel dat het me een paar keer is opgevallen tijdens het spelen. Alle mogelijke dingen, van grote verhaallijnen tot de allerkleinste conversaties zijn goed vertaald. Mijn respect hebben ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Maar de sheikah suit heet eigenlijk stealth... Dat komt al meer in de buurt

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:43:
[...]

Als je de hele set hebt en upgrade bij een Fairy, bespaar je ook Stamina tijdens klimmen.

[...]

Volgens mij niet, ik lijk niet ineens verder te komen met die gear aan. Je Stamina balk loopt volgens mij sneller leeg. Ook dat stukje over dat enkel het springen minder Stamina kost, klopt niet.

Uit de Prima guide:
"All items offer increased climbing speed, full set lowers stamina consumption while climbing."
Probeer maar eens met springen, je ziet dat daar juist minder stamina gebruikt wordt. Je komt dan ook 'bijna' even hoog als normaal klimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Señor Sjon schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 17:10:
[...]

Probeer maar eens met springen, je ziet dat daar juist minder stamina gebruikt wordt. Je komt dan ook 'bijna' even hoog als normaal klimmen.
Dat het ook tijdens springen werkt, geloof ik graag. Maar volgens mij is het niet exclusief voor springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Laatst online: 21-09 06:03
Sinds ik 4 volle wielen stamina heb, switch ik nooit meer naar mijn climbing set. Gewoon X spammen en ik ben boven. Een stuk sneller dan telkens je gear switchen :)

Ik merk wel dat ik mijn Sheikah set het meeste gebruikt, wat is die fijn zeg en vooral in de nachten. Ik pak nu ook veel meer bugs etc omdat ik er gewoon letterlijk tegenaan loop.

Enige andere set welke ik veel gebruik is mijn Fierce Deity/ Barbarian set met zijn attack up. Je merkt het echt dat je stuk meer damage doet :) Helaas kan je dit niet combineren met foodbuff dit stackt helaas niet. Level 3 is het hoogste.

Zelfde geldt dus ook voor stealth set met nog eens een stealth elixer, werkt niet.

Alleen bij je Ancient of Guardian set stackt dit wel en hak je guardians echt ongelooflijk snel kapot zeg. De full set bonus op level 2 geeft je 80% meer damage met guardian weapons plus dat die wapens sowieso al meer damage op ze doen en dan ook nog je foodbuff erbij.

Ik zou zeggen probeer het uit, ze zijn echt een eitje dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiTak
  • Registratie: Augustus 2016
  • Nu online
Ik loop het liefst gewoon in mijn onderbroek. (Als het kan) Echte helden vechten het gewoon uit met bet Mastersword. En af en toe een klap met de hylian shield uitdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

LOTG schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:12:
@Hero of Time @Prulleman
Zoals anderen al zeiden, nee, het vermindert standaard niet je consumptie.
Maar ook het volgende
spoiler:
De combo verminderd je stamina consumption bij het springen tijdens het klimmen
Ik denk eerder dit:
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:43:
[...]

[...]

Uit de Prima guide:
De guide zal het dan wel hebben over een upraded set, niet de standaard set want die zegt niks erover. Net zoals de Sheikah set alleen je stealth verhoogd maar pas na een paar upgrades ook je loopsnelheid verhoogd in de nacht. :)
Señor Sjon schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:13:

[...]

spoiler:
Geen idee meer waar ik de broek precies heb gevonden, maar net wel de trui.
spoiler:
Op het eilandje ten oosten van Loshlo Harbor. Major test of strenght trial.
Rickth64 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 17:05:
[...]

De localization vind ik erg goed voor elkaar. Het schijnt dat dit ook ontzettend veel tijd heeft gekost en (o.a.) heeft gezorgd voor de vertraging van de release.

Ik ben het op zich wel met je eens wat betreft Ancient -> Geavanceerd, maar verdere dingen zijn echt heel goed gedaan. Veel is vertaald zoals je het zou verwachten in het Nederlands, niet alleen grammaticaal maar ook qua spreektaal en (woord)grappen i.p.v. stijve/letterlijk vertaalde zinnen die niemand gebruikt.

Concrete voorbeelden heb ik nu niet, maar ik weet wel dat het me een paar keer is opgevallen tijdens het spelen. Alle mogelijke dingen, van grote verhaallijnen tot de allerkleinste conversaties zijn goed vertaald. Mijn respect hebben ze :)
Bij de Gerudo kan je een Sand Seal huren. Als je de opties bekijkt zijn het allemaal puns naar 't beest. "Seal you later" bijvoorbeeld, en "Seal the deal" oid. Leuke knipoog, maar het werkt niet overal en ook niet met elke taal. Ik zou voor de situatie die ik aanhaal niet weten hoe je dat fatsoenlijk in het Nederlands zou doen en de pun behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik weet nog dat mijn collega aan mij vertelde een 'helden bol' gevonden te hebben. Ik snapte er werkelijk geen reet van :+ Het scheelt dat ik geen kinderen heb waarvoor ik het in het Nederlands hoef te zetten.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOTG schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:23:
[...]

Lore-wise klopt Geavanceerd wel, want ze zeggen in het Engels ook dat de Sheikah in de oude tijden highly advanced tech hebben gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 19:52:
[...]

Lore-wise klopt Geavanceerd wel, want ze zeggen in het Engels ook dat de Sheikah in de oude tijden highly advanced tech hebben gevonden.
Ehm, ze hebben het niet gevonden, maar uitgevonden. ;) Echter is die techniek samen met de Sheikah zo goed als verdwenen en zijn de Guardians, Shrines, torens en Divine Beasts zo'n beetje het enige wat er nog van over is.

Let hier dus op, een Sheikah is niet gelijk aan een Hylian. Link en Impa zijn niet hetzelfde 'ras'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Hero of Time schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 21:10:
[...]

Ehm, ze hebben het niet gevonden, maar uitgevonden. ;) Echter is die techniek samen met de Sheikah zo goed als verdwenen en zijn de Guardians, Shrines, torens en Divine Beasts zo'n beetje het enige wat er nog van over is.

Let hier dus op, een Sheikah is niet gelijk aan een Hylian. Link en Impa zijn niet hetzelfde 'ras'.
In OoT was Zelda wel Sheik :P Getraind door Impa. Ik vraag me af wanneer de Sheikah zo technologisch geavanceerd zijn geworden. Ze waren altijd een soort groep van assassins die de royal family beschermde. Niet echt met speciale technieken oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Van wiki:

While the Sheikah were widely known for their accomplishments in creating amazing technology which led Hyrule into a time of historical peace, with their machinery, namely the Divine Beasts and Guardians, even being used as an asset to defeat Calamity Ganon upon the villain's first reemergence ten thousand years prior to the events of the game, the Royal Family and much of Hyrule grew to greatly fear the ramifications of such technology being misused. Consequently, the kingdom's fear led them to outcast the once proud tribe, with many members deciding to heed the Royal Family's concerns, burying their technology within the land should Ganon ever return again, and settled down within the land under much more primitive conditions.

Ze zijn dus maar gaan focussen op bodyguarden en spirituele bezigheden (Shrine monks) nadat hun tech te gevaarlijk bleek.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2017 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

sjaak88 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 21:24:
[...]

In OoT was Zelda wel Sheik :P Getraind door Impa. Ik vraag me af wanneer de Sheikah zo technologisch geavanceerd zijn geworden. Ze waren altijd een soort groep van assassins die de royal family beschermde. Niet echt met speciale technieken oid.
Maar geen Sheikah. Hylians en Sheikah lijken op elkaar, maar Zelda deed zich voor als een Sheikah. Ze was er dus niet een. Ook bij Hyrule Warriors komt Sheik voor en heeft ze met Impa een gesprek waarbij Impa duidelijk aangeeft dat zij Sheik niet herkend als een Sheikah terwijl ze het hoofd van de clan is.

HW speelt zichvdan wel af in een ander universum, de elementen komen nog steeds overeen. Zie ook de quote van @Verwijderd. Dit wordt letterlijk in het spel uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Ik bedoelde meer in het gehele Zelda universum :) in OoT of Twlight Princess was er bijvoorbeeld nog geen spraken van zulke torens en guardians etc.

Betekend dat die 10.000 jaar geleden zelfs na de 'laatste' wat waarschijnlijk Twilight Princess is, in de tijdlijn afspeelt?

Ik weet dat er 3 verschillende universum zijn maar ben wel benieuwd wat jullie denken waar Breath of the Wild in valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
BotW valt ver na OoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Da's een beetje de vraag. De ruïnes van Lon Lon Ranch zitten schijnbaar in BotW, en hout blijft niet zo lang bewaard. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
sjaak88 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 23:45:
Ik bedoelde meer in het gehele Zelda universum :) in OoT of Twlight Princess was er bijvoorbeeld nog geen spraken van zulke torens en guardians etc.

Betekend dat die 10.000 jaar geleden zelfs na de 'laatste' wat waarschijnlijk Twilight Princess is, in de tijdlijn afspeelt?

Ik weet dat er 3 verschillende universum zijn maar ben wel benieuwd wat jullie denken waar Breath of the Wild in valt.
Ik zet dit totaal in een spoiler omdat ik sommigen punten alleen kan aanhalen door spoilers op de verhaal lijnen te geven.
spoiler:
Ik denk zelf dat het in de Hero is defeated timeline valt ook wel bekend als de Downfall.

Dit omdat Ganon in die tijdlijn geen fysieke vorm heeft. Waar precies is kan ik je niet echt vertellen maar als ik zo moeten gokken is het of na Zelda 2 (zoals de tijdlijn er nu uit ziet). Bij uitspelen wordt er aangegeven dat Ganon niet meer (kan?) terug komen (dacht iets omdat zijn pig vorm niet voltooid was en dus totaal vernietigd is) of de hoop heeft opgegeven (dit kan dus niet meer dan de laatste game zijn of het is simpelweg een gedachten omdat Zelda natuurlijk al 100 jaar tegen Ganon heeft gevochten).

Als dat niet het geval is kan ik me maar 1 ding voorstellen. Dit heb ik tevens ergens ooit in een youtube filmpje gezien.
In hyrule warriors (een zegt dat deze game canon is en de ander niet) moet Ganon zijn vorm uit verschillende tijdlijnen halen en dat heeft wel wat weg van de Ganon vormen in BotW, Het zou nog heel goed kunnen dat alle tijdlijnen in Breath of the Wild samen komen, waardoor het ook zo veel referenties bevat naar alle andere games. Hierdoor zou je het als een reboot kunnen noemen zodat de tijdlijnen niet nog verwarredder worden dan ze al zijn.

Bij het maken van de Zelda games is er nooit echt nagedacht over de tijdlijnen, was gewoon hier is een game have fun! Fans wouden een officiële tijdlijn hebben van Nintendo en toen is dit naar mijn idee gewoon in elkaar gedraaid. Ook zijn er al Youtube kanalen opgedoken die beweren dat de tijdlijn van Nintendo niet klopt (GameTheory bijv.) dus ja het is een moeilijk geval. De eerste is mijn eigen theorie en de 2de leek mij ook wel een erg goed onderbouwde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:48

juggle

Papa, ondernemer, gamer

KaiTak schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 18:50:
Ik loop het liefst gewoon in mijn onderbroek. (Als het kan) Echte helden vechten het gewoon uit met bet Mastersword. En af en toe een klap met de hylian shield uitdelen.
Haha hoeveel helden ken jij op tv die in hun onderbroek de vijand te lijf gaan? Karakter heeft het wel natuurlijk 😊

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraveDog
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-01-2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KaiTak
  • Registratie: Augustus 2016
  • Nu online
juggle schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 07:13:
[...]

Haha hoeveel helden ken jij op tv die in hun onderbroek de vijand te lijf gaan? Karakter heeft het wel natuurlijk 😊
Afbeeldingslocatie: https://img.yesmovies.to/2016/02/02/poster/20652911e78b488099f9da79a0018d44-he-man-and-the-masters-of-the-universe-season-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua tijdlijn denk ikzelf het volgende:

spoiler:
Ik denk dat Breath of the Wild een direct vervolg is op Ocarina of Time, maar in de "Hero is defeated" tijdlijn. En vindt plaats na / tijdens "The sealing war" maar vóór A Link to the Past (The Era of Light and Dark).

Waarom deze plek?
1. Er is geen "Golden" / "Dark" Hyrule of een Lorule. (A Link to the Past, A Link Between Worlds).
2. Link's Awakening. Eventide Island. Dit eiland lijkt super veel op het eiland uit Link's Awakening, maar we weten ook dat dit spel niets anders dan een droom van Link is. Hierdoor lijkt het mij dat Breath of the Wild voor dit spel komt.
3. De andere tijdlijnen maken weinig zin. In de Wind Waker tijdlijn wordt Hyrule volgelopen met water en gaan ze uiteindelijk naar een nieuw Hyrule (Phantom Hourglass en Spirit Tracks), dit past niet in de stijl van Breath of the Wild. De Child era is eveneens geheel onwaarschijnlijk vanwege Majora's Mask, die past geheel niet in de lijn met Breath of the Wild.

@Kadardar Hyrule Warriors is 100% geen canon. Volgens Nintendo.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2017 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
Toen ik de set aanhad en sneller kon klimmen was het rode voorstukje op de staminabalk best breed.nu ik er over nadenk is dit nu een heel smal streepje nu ik het 2 keer heb geupgrade. Dus ik denk inderdaad dat de consumption verlaagt wordt na upgrade. Springen met de totale set bonus is minstens 2x zo zuinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Laatst online: 08:05
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 07:50:

spoiler:
Ik denk dat Breath of the Wild een direct vervolg is op Ocarina of Time, maar in de "Hero is defeated" tijdlijn. En vindt plaats na / tijdens "The sealing war" maar vóór A Link to the Past (The Era of Light and Dark).

Waarom deze plek?
1. Er is geen "Golden" / "Dark" Hyrule of een Lorule. (A Link to the Past, A Link Between Worlds).
2. Link's Awakening. Eventide Island. Dit eiland lijkt super veel op het eiland uit Link's Awakening, maar we weten ook dat dit spel niets anders dan een droom van Link is. Hierdoor lijkt het mij dat Breath of the Wild voor dit spel komt.
3. De andere tijdlijnen maken weinig zin. In de Wind Waker tijdlijn wordt Hyrule volgelopen met water en gaan ze uiteindelijk naar een nieuw Hyrule (Phantom Hourglass en Spirit Tracks), dit past niet in de stijl van Breath of the Wild. De Child era is eveneens geheel onwaarschijnlijk vanwege Majora's Mask, die past geheel niet in de lijn met Breath of the Wild.

spoiler:
Ik heb de verschillende timelines niet helemaal zo in m'n hoofd zitten, maar de aanwezigheid van Korok's geeft wel aan dat het na The Wind Waker moet zijn. Immers, er zijn geen Kokiri en de Korok's zijn een evolutie van de Kokiri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

me_mrtn schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 08:47:
[...]

spoiler:
Ik heb de verschillende timelines niet helemaal zo in m'n hoofd zitten, maar de aanwezigheid van Korok's geeft wel aan dat het na The Wind Waker moet zijn. Immers, er zijn geen Kokiri en de Korok's zijn een evolutie van de Kokiri.
spoiler:
En de Zora dan? Die zijn bij Wind Waker geëvolueerd naar de Rito. Echter heb je beide rassen in BotW. Koroks zijn zo omdat er geen reden is om een menselijke vorm aan te nemen. In OoT hebben ze dat alleen maar omdat Link bij hun opgroeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Laatst online: 08:05
Hero of Time schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 08:54:
[...]

spoiler:
En de Zora dan? Die zijn bij Wind Waker geëvolueerd naar de Rito. Echter heb je beide rassen in BotW. Koroks zijn zo omdat er geen reden is om een menselijke vorm aan te nemen. In OoT hebben ze dat alleen maar omdat Link bij hun opgroeit.
spoiler:
Shit, je hebt gelijk over de Zora's. :P Maar voor OoT zijn er geen Korok's. Als die evolutie van Kokiri -> Korok kan, dan kan Zora -> Rito -> splitsing Zora en Rito ook prima. Helemaal in 10.000+ jaar.
Ik moet in ieder geval die timeline weer eens bestuderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 15:30

Goner

What can I do you for ?

KaiTak schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 18:50:
Ik loop het liefst gewoon in mijn onderbroek.
Scheelt dat nog in heat resistence ??
Moet niet gekker worden ; na een latex/rubber pakje loop ik nu in luchtige dameskleding en er is een winkel - in een stad met alléén vrouwen - die herenkleding verkoopt ?! What's next ?
LOTG schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:31:
Het kan best zijn dat ze advanced met ancient hebben omgewisseld als een vertaal fout of een esthetische keuze (klinkt beter?).
Aan de andere kant ; die ancient (guardian) spullen zijn geavanceerder dan het andere spul dat in de winkels ligt of je kan vinden. Kan ook best zijn dat een oude/ancient beschaving geavanceerder was dan de huidige.
Hero of Time schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:26:
[...]
Sheikah gear doet best veel en ik heb nog niet echt dat ik verplicht een kamp moest bevechten om verder te kunnen.
Is onwaarschijnlijk goed ; ik heb level 2 en loop/kruip vlak achter dieren en monsters langs zonder dat ze iets merken.

[ Voor 54% gewijzigd door Goner op 30-03-2017 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
In je onderbroek zwem je wel het snelste en kost het het minste stamina.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet je niet zo verkijken op de rassen ;) Als je die mee gaat nemen kom je sowieso in de problemen.
Dingen die je wel mee kan nemen zijn de verhalen.

Tijdlijn Held verslaat Ganon in OoT (volwassen):
Wind Waker: 1e aanval van Ganon de held staat op en bevrijd het koninkrijk (OoT), 2e aanval van Ganon de held keert niet terug en de goden laten Hyrule onderlopen met water.

Tijdlijn Held verslaat Ganon in OoT (kind)
Majora's Mask: Link verlaat Hyrule en komt in Termina terecht, Hyrule wordt in duisternis gehuld (Twilight Princess).

Tijdlijn Held verliest van Ganon in OoT er vind een oorlog plaats in Hyrule over het verzegelen van Ganon:
spoiler:
Dit sluit aan op de opening van het verhaal van BotW

A Link to the Past Ganon wordt weer tot leven gewekt.
Dit wordt herhaald in Oracle of Ages / Seasons.
En dan komen we bij Link's Awakening wat...
spoiler:
Op een eiland afspeelt en Ganon verschijnt als een duistere "nachtmerrie". Dit eiland lijkt verdomd veel op Eventide Island. Maar uiteindelijk blijkt dat spel (Link's Awakening) een droom te zijn. Puur hierom denk ik dat BotW vóór dat spel uitkomt. De droom kan een herinnering zijn. En gezien in A Link to the Past, A Link Between Worlds en Oracle of Ages / Seasons Ganon tot leven wordt gewekt maar in BotW niet een fysieke vorm heeft...

Ik heb BotW even in een afbeelding in de officiële tijdlijn gezet:
Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Goner schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:24:
Moet niet gekker worden ; na een latex/rubber pakje loop ik nu in luchtige dameskleding en er is een winkel - in een stad met alléén vrouwen - die herenkleding verkoopt ?! What's next ?
Niet alleen vrouwen... :+
spoiler:
Gorons

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

me_mrtn schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 08:47:
[...]

spoiler:
spoiler:
In een van die memories (dat Link geridderd wordt als t ware) heeft Zelda het over 'skyward bound, adrift in time or in embers of twilight'. Dit zou je misschien kunnen interpreteren als Skyward Sword -> Ocarina -> Twilight Princess... die child timeline dus.

Hoe dan ook zijn er veel tegenstrijdigheden die dit kunnen bevestigen/weerleggen.

Kokiri zouden idd in elke tijdlijn wel kunnen veranderen naar Koroks.
Net als de Rito's die eigenlijk in elke tijdlijn geëvolueerd kunnen zijn.

Dus wat mij betreft speelt dit 10.000 jaar na de laatste game in de child timeline af (ergens na Twilight Princess dat de Sheikah geavanceerde technologie uitvinden?).

Wat ook zou kunnen is dat die al die Guardians al voor Skyward Sword zijn gemaakt en tijdens alle Zelda games gewoon lekker begraven waren :P

Maja, volgens mij lachen ze bij Nintendo zich kapot over al die tijdlijn theorieën, het boeit ze zelf waarschijnlijk geen ene fuck en verzinnen elke keer maar gewoon wat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 19:19

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

juggle schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 07:13:
[...]

Superman draagt zijn onderbroek ook over zijn maillot....

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Goner schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:24:
[...]

Aan de andere kant ; die ancient (guardian) spullen zijn geavanceerder dan het andere spul dat in de winkels ligt of je kan vinden. Kan ook best zijn dat een oude/ancient beschaving geavanceerder was dan de huidige.
Ja maar in het Japans bleek het toch over oud en niet geavanceerd te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar

spoiler:

Waarom deze plek?

spoiler:
Grappige is dan weer wel dat Twilight Princess HD (min of meer dezelfde game als Twilight Princess op wat kleine details na) de opvolger van Majora's Mask wel hints bevat naar Breath of the Wild. Zo hangen er foto's van Breath of the Wild in the WiiU HD remake. Zijn er wanden met hyrogliephen waar link te zien is tussen de rassen van Breath of the Wild en komt het kasteel bijna overeen met wat in Breath of the Wild plat ligt. Maar hier komt bij mij dus het probleem dat Ganon een fysieke vorm heeft en geen beest vorm zoals het einde van Breath of the Wild.

Toch zou ik hem daar zelf niet direct daar plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:48

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Skarloc schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:43:
[...]

Superman draagt zijn onderbroek ook over zijn maillot....
Ja die telt niet...

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Batman dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:

Waarom deze plek?
BotW valt in de Skyward Sword - OoT - Majora's Mask - Twilight Princess timeline.

spoiler:
In een Memory roept Princess Zelda ook terug naar de hero of Twilight en de SS hero.

Ook de Wolf Link Amiibo description wordt als legitimate appearance beschreven. Hij komt uit een andere dimensie, maar niet een andere timeline.

Ook vind ik de callback naar Koholint Island vague at best. Het eiland lijkt nou niet bepaald qua indeling :P Koholint was Link:eiland ratio minstens even groot als de gehele Akkala-provincie. Op zich kan het prima na Majora's Mask. Dit is een los avontuur dat verder niets met Ganon heeft te maken of impact heeft gehad op Hyrule. Matter of fact, het heeft Link slechts drie dagen gekost om alles daar op te lossen. Ook is in die tijdslijn Ganon gedood na OoT, wat wel in de verhalen past van BotW.

Maar goed, dat alles aside, die Memory is voor mij toch wel doorslaggevend.
NMe schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 01:02:
[...]

Da's een beetje de vraag. De ruïnes van Lon Lon Ranch zitten schijnbaar in BotW, en hout blijft niet zo lang bewaard. :P
De ranch wordt niet bij naam genoemd, en het betekent natuurlijk ook niet dat deze na OoT gelijk kapot is gegaan. Wie weet is die tent nog honderden jaren open gebleven. We hebben in Nederland nog een boerderij uit 1263, dus heel erg onwaarschijnlijk is het niet, dat de enige openbare paardenranch en melkproducent in Hyrule lang open is gehouden.

EDIT:

Memory quote:
spoiler:
"Whether skyward bound, adrift in time, or steeped in the glowing embers of twilight, the sacred blade is forever bound to the soul of the Hero."

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2017 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

me_mrtn schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:01:
[...]

spoiler:
Shit, je hebt gelijk over de Zora's. :P Maar voor OoT zijn er geen Korok's. Als die evolutie van Kokiri -> Korok kan, dan kan Zora -> Rito -> splitsing Zora en Rito ook prima. Helemaal in 10.000+ jaar.
Ik moet in ieder geval die timeline weer eens bestuderen.
Je moet mijn post beter lezen. ;)
spoiler:
Ik zeg nog nadrukkelijk dat alles buiten OoT geen reden bij de Kokiri/Koroks is om een menselijke vorm te hebben. Dus of het nou voor of na OoT afspeeld (uiteraard erna), de Kokiri zijn niet verplicht er zo uit te zien. Wind Waker laat het ook zien, terwijl dat een andere aftakking is van de uitkomst van OoT. Het zijn en blijven 'children of the forest'.

In WW is een zekere melding gemaakt dat de Rito zijn ontstaan uit de Zora vanwege het vele reizen van eiland naar eiland. Door het water is inefficiënt, hun thuis is bovenop een vulkaan en hier zouden ze als Zora uitdrogen door de hitte. Ik vraag mij ook af hoe goed een Zora het in zout water doet, al geeft MM dat antwoord eigenlijk al (namelijk geen probleem).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Die memory kan ook op A Link to the Past slaan :) Hence dark world. En ook de locatie van de Master Sword, inclusief de bloemen, geven een duidelijke Link met A Link to the Past:

Afbeeldingslocatie: https://www.zeldadungeon.net/Zelda03/Walkthrough/05/006.png

Afbeeldingslocatie: https://www.zeldainformer.com/wp-content/uploads/2017/02/Legend-of-Zelda-Breath-of-the-Wild-11-1024x516.jpg

Let op de bloemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 10:15:
Die memory kan ook op A Link to the Past slaan :) Hence dark world. En ook de locatie van de Master Sword, inclusief de bloemen, geven een duidelijke Link met A Link to the Past:
Twilight is echt een woord die ze specifiek gebruiken, ik geloof niet dat dat een foutje is of doelt op de Dark/Light world. Verder hebben ze wel meer dingen gemixt en verplaatst, en (vaak niet-zo-subtiele) callbacks. In die LttP screenie mist volgens mij ook de Deku Tree :P

Zo klopt bvb. de locatie van de Temple of Time, Zora's Domain, Lon Lon Ruins, Kakariko en Lost Forest ook niet, met geen een van de games.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2017 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

RayNbow schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:35:
[...]
Niet alleen vrouwen... :+
spoiler:
Gorons
Tsja, is dat een man ?
Als het zo is, zijn het een stel sexisten/racisten daar in Gerudo :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52
Goner schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 10:32:
Als het zo is, zijn het een stel sexisten/racisten daar in Gerudo :+
Als daar maar eens in de 100 jaar een man geboren wordt, kan ik mij dat best voorstellen. Die vrouwen daar zullen best wanhopig zijn. :+

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 10:31:
[...]

Twilight is echt een woord die ze specifiek gebruiken, ik geloof niet dat dat een foutje is of doelt op de Dark/Light world. Verder hebben ze wel meer dingen gemixt en verplaatst, en (vaak niet-zo-subtiele) callbacks. In die LttP screenie mist volgens mij ook de Deku Tree :P

Zo klopt bvb. de locatie van de Temple of Time, Zora's Domain, Lon Lon Ruins, Kakariko en Lost Forest ook niet, met geen een van de games.
De locaties veranderen wel vaker tussen de games. Zelfs de locatie van de Deku Tree is anders in beide Oracle of Ages en Seasons games. Ondanks dat hebben die beide games een Deku Tree, wat óók weer een link met BotW kán zijn.

Maar ja, Master Sword in the Lost Woods is gelijk aan A Link to the Past en A Link Between Worlds. In OoT is het Zwaard in de Temple of Time (daarna dus verplaatst; ik denk door de Sheikah).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavors
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 12:47
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 10:50:
[...]

De locaties veranderen wel vaker tussen de games. Zelfs de locatie van de Deku Tree is anders in beide Oracle of Ages en Seasons games. Ondanks dat hebben die beide games een Deku Tree, wat óók weer een link met BotW kán zijn.

Maar ja, Master Sword in the Lost Woods is gelijk aan A Link to the Past en A Link Between Worlds. In OoT is het Zwaard in de Temple of Time (daarna dus verplaatst; ik denk door de Sheikah).
spoiler:
Je ziet in het filmpje waarin je het Master Sword uit zijn pedestal trekt dat Zelda het zwaard bij de Deku Tree ter bescherming heeft gebracht. Dat wil niet zeggen dat Link het zwaard ook daar vandaan heeft toen hij 100 jaar geleden het zwaard in bezit kreeg.

Ik ben het eens dat er heel veel dingen zijn die niet lekker met elkaar in samenhang zijn waardoor tijdlijn plaatsing enorm lastig wordt. En toch hoop je er wel op dat er een gemene deler/uitleg voor komt.

Mijn idee:
Óf Nintendo heeft een 3d versie gemaakt van de kinderdroom van Miyamoto (achtergrond: 8-bit Zelda komt voort uit zijn droom waarin hij met helemaal niets de wereld in trekt om vervolgens avonturen te beleven.) en daarmee is het 'slechts' een remake van de 8-bit Zelda.

Óf het is de samenvoeging van de drie timelines en is de afsluiting van een lastig parket waar Nintendo zich in heeft laten zuigen om zo de weg open te zetten voor nieuwe ideeën en uitvoeringen in deze fantastische gamereeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Zeror schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 10:45:
[...]
Die vrouwen daar zullen best wanhopig zijn. :+
Nah, dan zouden ze je wel makkelijker binnen laten ... en niet alleen als vai/vrouw verkleed.

Toch benieuwd of er nog een verhaal bij hoort. Achterin Gerudo is er een gebouw met een poster met man-hartje-vrouw en een stel 'oefenpoppen' (?). Er ligt ook een kookboek en vrouwen die over koken praten.
Toch nog eens even langslopen op div. tijdstippen ...

[ Voor 9% gewijzigd door Goner op 30-03-2017 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Mavors schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:00:
[...]

spoiler:
Je ziet in het filmpje waarin je het Master Sword uit zijn pedestal trekt dat Zelda het zwaard bij de Deku Tree ter bescherming heeft gebracht. Dat wil niet zeggen dat Link het zwaard ook daar vandaan heeft toen hij 100 jaar geleden het zwaard in bezit kreeg.

Ik ben het eens dat er heel veel dingen zijn die niet lekker met elkaar in samenhang zijn waardoor tijdlijn plaatsing enorm lastig wordt. En toch hoop je er wel op dat er een gemene deler/uitleg voor komt.

Mijn idee:
Óf Nintendo heeft een 3d versie gemaakt van de kinderdroom van Miyamoto (achtergrond: 8-bit Zelda komt voort uit zijn droom waarin hij met helemaal niets de wereld in trekt om vervolgens avonturen te beleven.) en daarmee is het 'slechts' een remake van de 8-bit Zelda.

Óf het is de samenvoeging van de drie timelines en is de afsluiting van een lastig parket waar Nintendo zich in heeft laten zuigen om zo de weg open te zetten voor nieuwe ideeën en uitvoeringen in deze fantastische gamereeks.
Ik denk dat je te veel vast hangt aan een al omvattend verhaal. Nintendo werkt heel erg gameplay first, story later. Dan krijg je dit soort zaken. Ze wilde nu een grote wereld, en dan komen dingen wel een ergens anders terecht. Iedere keer dezelfde map is trouwens ook maar saai.

Maar bedenk eens hoe klein OoT was (in vergelijking). Je kunt dat niet consolideren in deze game waar je dingen ver van elkaar af wilt leggen. Death mountain lag praktisch naast Zora's domain en Hyrule castle.

Het is leuk dat er allemaal verwijzingen naar andere spellen in zitten (ook bijvoorbeeld de plaatsnamen die refereren naar characters) maar het is niet zo dat dit alles voortkomt uit een overkoepelend verhaal waar een spel op gemaakt word.

Kakariko Village ligt ook altijd weer ergens anders.
Pagina: 1 ... 41 ... 94 Laatste

Let op:
Zoals gebruikelijk bij nieuwe games; graag alle info over Echoes of Wisdom - zoals verhaallijn, het plot, locaties, bosses, enz - in spoiler-tags. Hou het voor iedereen leuk! Mocht je er toch vrij over willen praten en je ervaring willen delen, gebruik dan het speciale gemaakt topic.

Zie ook deze speciale topics: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic