Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 21:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Goner schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 10:32:
[...]

Tsja, is dat een man ?
Als het zo is, zijn het een stel sexisten/racisten daar in Gerudo :+
Is een man, hij vraagt zich namelijk ook af waarom juist hij wel is binnen gelaten als mannen worden geweerd. ;)
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 10:50:
[...]

De locaties veranderen wel vaker tussen de games. Zelfs de locatie van de Deku Tree is anders in beide Oracle of Ages en Seasons games. Ondanks dat hebben die beide games een Deku Tree, wat óók weer een link met BotW kán zijn.
Dat bij de Oracle games bepaalde plaatsen/mensen op andere plekken te vinden zijn is doodsimpel: het is niet hetzelfde land. Dit wordt heel nadrukkelijk aangegeven, Seasons is in Holodrum, Ages in ehm... Labrynna.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:24

RayNbow

Kirika <3

Goner schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:09:
[...]

Nah, dan zouden ze je wel makkelijker binnen laten ... en niet alleen als vai/vrouw verkleed.

Toch benieuwd of er nog een verhaal bij hoort. Achterin Gerudo is er een gebouw met een poster met man-hartje-vrouw en een stel 'oefenpoppen' (?). Er ligt ook een kookboek en vrouwen die over koken praten.
Toch nog eens even langslopen op div. tijdstippen ...
Yup, er wordt soms college gegeven. :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Qua muziek vind ik het wel jammer dat er niet ietsjes meer verwijzingen zijn naar eerdere games.

Ik snap ook wel dat ze niet teveel moeten teren op nostalgie en de nieuwe muziekstukken zijn prachtig (Hateno Village / Korok theme / Breath of the Wild theme)

Toch wel paar leuke throwbacks:
- Krass die Epona's song speelt bij de stables
- Stable song op zich is al beetje gebaseerd op Epona's song
- bij de Horse god, mix van fairy theme met epona's song
- Sowieso de fairy fountain theme zelf
- Muziek in Hyrule Castle, hetzelfde stukje als bij Ganon in Ocarina en ik geloof ook Zelda's lullaby
- Heel langzaam song of time in de Temple of Time op de Great Plateau (gaaf gedaan, heel subtiel)
- Shrine muziek, heeft een heel klein beetje iets weg van het Start menu van Ocarina
- Dragon Roost Island theme bij de Rito! Volgens mij de enige theme die 1 op 1 is overgenomen.

Eigenlijk toch wel een hoop, maar had toch wel liever iets van een geremixte Kakariko theme van Ocarina gehoord in BotW of sowieso Saria's Song in Lost Woods :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 13:46
Freshnezz schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:00:
Qua muziek vind ik het wel jammer dat er niet ietsjes meer verwijzingen zijn naar eerdere games.

Ik snap ook wel dat ze niet teveel moeten teren op nostalgie en de nieuwe muziekstukken zijn prachtig (Hateno Village / Korok theme / Breath of the Wild theme)

Toch wel paar leuke throwbacks:
- Krass die Epona's song speelt bij de stables
- Stable song op zich is al beetje gebaseerd op Epona's song
- bij de Horse god, mix van fairy theme met epona's song
- Sowieso de fairy fountain theme zelf
- Muziek in Hyrule Castle, hetzelfde stukje als bij Ganon in Ocarina en ik geloof ook Zelda's lullaby
- Heel langzaam song of time in de Temple of Time op de Great Plateau (gaaf gedaan, heel subtiel)
- Shrine muziek, heeft een heel klein beetje iets weg van het Start menu van Ocarina
- Dragon Roost Island theme bij de Rito! Volgens mij de enige theme die 1 op 1 is overgenomen.

Eigenlijk toch wel een hoop, maar had toch wel liever iets van een geremixte Kakariko theme van Ocarina gehoord in BotW of sowieso Saria's Song in Lost Woods :P
De Zelda theme is er nog wel ook in de gewone open wereld en komt soms voorbij. Echter moeilijk herkenbaar hij is best hard geremixed. hoorde toevallig laatst het deuntje op de achtergrond in de muziek. Vond het wel grappig gedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door sygys op 30-03-2017 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gisteren weer even gespeeld, ik was in de Shrine met A Major Test of Strength Trial beland en helemaal niet super goed voorbereid (ik ben nog helemaal niet ver). Eerder had ik al de Shrine met A Moderate Test of Strength Trial en die ging al niet zonder slag of stoot. Het heeft me een aantal pogingen gekost maar uiteindelijk weten te verslaan (ik ben wel ineens een stuk behendiger met vechten geworden :7 ).

Toen ben ik doorgegaan naar wat bleek de Eventide Island Trial, de eerste poging was een dappere maar daar moet ik nog een keer even goed voor zitten :9

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

psychoclown schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:03:
de Shrine met A Major Test of Strength Trial
Ik heb slecht nieuws voor je: daar zijn er meer van. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik had de de medium en major ook maar even overgeslagen met 5 hartjes en max 20 dmg wapens.. binnenkort met wat geel hartjes en sterkere wapens nog eens proberen. Gisteren ook mijn eerst Guardian gesloopt met zo'n blauw schild

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Prulleman schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:06:
Ik had de de medium en major ook maar even overgeslagen met 5 hartjes en max 20 wapens.. binnenkort met wat geel hartjes en sterkere wapens nog eens proberen. Gisteren ook mijn eerst Guardian gesloopt met zo'n blauw schild
Same here, ik denk dat ik ze zaterdag eens ga proberen. Ik heb twee majors en een modest overgeslagen dus da's weer bijna een extra hartje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
@psychoclown Er is niet "de" shrine met X test of strength. Daar zijn er meerdere van.

En opzich zijn ze niet zo heel moeilijk, het enige echte probleem is of je zelf genoeg damage kan doen. Voor de rest is het dodge pary (als ze wapens gebruiken), shield pary (spin attack) en als ze met de laser rondzaaien is het tijd voor een aerial drop (glider). Voor de laser blast kun je wat strafen om ze te ontwijken (wel wat afstand hebben), en hakken als ze aan het opladen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

LOTG schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:08:
@psychoclown Er is niet "de" shrine met X test of strength. Daar zijn er meerdere van.

En opzich zijn ze niet zo heel moeilijk, het enige echte probleem is of je zelf genoeg damage kan doen. Voor de rest is het dodge pary (als ze wapens gebruiken), shield pary (spin attack) en als ze met de laser rondzaaien is het tijd voor een aerial drop (glider). Voor de laser blast kun je wat strafen om ze te ontwijken (wel wat afstand hebben), en hakken als ze aan het opladen zijn.
Kun je die laser niet ook net zoals bij de guardians buiten terugkaatsen? Of kan ik ze inderdaad beter ontwijken en dan aanvallen tussen de beams door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
NMe schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:10:
[...]

Kun je die laser niet ook net zoals bij de guardians buiten terugkaatsen? Of kan ik ze inderdaad beter ontwijken en dan aanvallen tussen de beams door?
Volgens mij kan dat wel, maar daar ben ik niet zo heel goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

LOTG schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:11:
[...]

Ik ook niet, dus leek dit me een mooie plaats om het te leren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

NMe schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:06:
[...]

Kwam er gisteren een tegen... zonder pilaren. :+ (Wel een natte vloer.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

RayNbow schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:14:
[...]

Kwam er gisteren een tegen... zonder pilaren. :+ (Wel een natte vloer.)
The horror. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Dat is de eerste reactie... totdat je je snel realiseert dat je nu onbeperkt pilaren kunt aanmaken. :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

8)7 Het is trouwens ongelooflijk dat ik na 100+ uren nog steeds nieuwe stables tegen kom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
RayNbow schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:23:
[...]

Dat is de eerste reactie... totdat je je snel realiseert dat je nu onbeperkt pilaren kunt aanmaken. :p
Ik zie ook nog wel wat potentie om shock arrows toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
LOTG schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:28:
[...]

moet je wel je rubber SM pak aan trekken :*)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

LOTG schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:28:
[...]

Daar heb ik niet veel van op voorraad. Ik had toevallig nog wel een thunderblade en die werkte prima (1 mep thunderblade, snel wisselen naar een sterkere ancient blade en nog meer meppen, rinse & repeat).
Prulleman schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:36:
[...]

moet je wel je rubber SM pak aan trekken :*)
Heb ik niet... :'(

...heb wel dit ding dat ik kan dragen: RayNbow in "Het 'Legend of Zelda' topic" :D

[ Voor 28% gewijzigd door RayNbow op 30-03-2017 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

NMe schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:06:
[...]

Ah ok, tof! Ik kan niet wachten :P

Shield parry ben ik nog helemaal niet goed in maar ik gooi snel een bommetje wanneer ze een spin attack gaan doen. Als je ze raakt stoppen ze meteen met de aanval.
Ik had de de medium en major ook maar even overgeslagen met 5 hartjes en max 20 dmg wapens.. binnenkort met wat geel hartjes en sterkere wapens nog eens proberen. Gisteren ook mijn eerst Guardian gesloopt met zo'n blauw schild
Nou ik heb ze toch maar even gepakt met 5 hartjes en max 25 dmg wapens ;)
Was wel een beetje jammer dat ik net het huis in Hateno had gekocht en daar mijn 45 dmg Guardian Battleaxe had opgehangen :+

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiTak
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08:27
Is het zo dat 'kapotte' Guardians maar een keer looten? Ook niet na een nieuwe bloodmoon?

Ik zit trouwens vast bij de Zora. Ik heb een bepaalde speer..... Die ik op een bepaalde plek moet rammen.... Nadat ik met bepaalde mensen gesproken heb...... En dan gebeurt er iets niet... wat wel zou moeten. Ik zou bijna gaan gluren op youtube. Vanavond maar weer een keertje proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 15:30

Goner

What can I do you for ?

Gisteren ook mijn eerst Guardian gesloopt met zo'n blauw schild
Die Guardian shields zijn geweldig, voor de guardian scouts in de shrines hoef je niet eens de shield parry te doen, gewoon schild ophouden en de laser kaatst terug ?! Hopelijk werkt dat bij de grote broers buiten ook.
EDIT: dacht dat ik gisteren zo'n beschadigde die tot leven kwam ook zo zapte ...

[ Voor 9% gewijzigd door Goner op 30-03-2017 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickth64
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:42
KaiTak schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:42:
Is het zo dat 'kapotte' Guardians maar een keer looten? Ook niet na een nieuwe bloodmoon?

Ik zit trouwens vast bij de Zora. Ik heb een bepaalde speer..... Die ik op een bepaalde plek moet rammen.... Nadat ik met bepaalde mensen gesproken heb...... En dan gebeurt er iets niet... wat wel zou moeten. Ik zou bijna gaan gluren op youtube. Vanavond maar weer een keertje proberen.
Ik heb geprobeerde deze vanaf een hoge plek (;)) te gooien, maar toen was het een kwestie van wat een pech, speer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweepje
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-09 20:19
spoiler:
Dit lukte mij in het begin ook niet. Totdat ik ergens las dat je dus eerst ook moet gliden. Dus vanaf een ijs pilaartje springen, gliden en dan aanvallen zodat je op dat ding klapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 17:10
sweepje schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:57:
[...]

spoiler:
Dit lukte mij in het begin ook niet. Totdat ik ergens las dat je dus eerst ook moet gliden. Dus vanaf een ijs pilaartje springen, gliden en dan aanvallen zodat je op dat ding klapt.
spoiler:
Vanaf de waterval springen naar beneden werkt ook. En dan halverwege met de speer slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiTak
@sweepje & Hotman. Allemaal geprobeerd. Ik heb trouwens van de ouwe zeur ook geen locatie gehad.. dus ik denk dat ik iets gemist heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Hotman schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:59:
[...]

spoiler:
Vanaf de waterval springen naar beneden werkt ook. En dan halverwege met de speer slaan.
Ik deed het niet halverwege maar aan het begin. :+

spoiler:
Lang leve Mipha's Grace! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt overigens ook de pilaren gebruiken om de charges te blocken, daar raken ze stunned van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 16:18
Gisteren meerdere malen geprobeerd de motion-control maze shrine te halen met de befaamde 180 graden methode, maar natuurlijk lukte mij dat niet. Ik kreeg het balletje er maar niet overheen gewipt.

Toen maar uit frustratie opgegeven en het doolhof als tennisracket gebruikt om de bal een mep te geven. En natuurlijk komt het balletje dan wel precies terecht waar het moet komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Ik had gisteren trouwens ook wat stoms met een paard.. Ik was met 1 van mijn zoontjes aan het helpen de dualing peaks tower te unlocken, we waren er op een (nog niet geregistreerd) paard naar toe gegaan. Het paard aan de ene kant van de rivier laten staan en via wat stenen naar de overkant gesprongen en gezwommen. Ben ik vervolgens boven aan de toren me aan het oriënteren aan welke kant we eraf moeten vliegen om bij het paard terug te komen, zie ik dat beest gewoon naar een rots midden in de rivier zwemmen..... 8)7
Met fluiten komen ze volgens mij niet zonder registratie, deze in ieder geval niet, en erop en aansporen was ie niet meer in het water te krijgen...

gek /3 8)7

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KaiTak schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:07:
@sweepje & Hotman. Allemaal geprobeerd. Ik heb trouwens van de ouwe zeur ook geen locatie gehad.. dus ik denk dat ik iets gemist heb.
Mocht je op de juiste plek zijn en het juiste doen, dan kan dit nog een kwestie van telbare keren proberen zijn. Ik heb het volgens mij in mijn beleving wel 20 keer correct gedaan voordat het goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Laatst online: 21-09 06:03
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 17:41:
[...]

Mocht je op de juiste plek zijn en het juiste doen, dan kan dit nog een kwestie van telbare keren proberen zijn. Ik heb het volgens mij in mijn beleving wel 20 keer correct gedaan voordat het goed was.
Raar, het lukte bij mij in 1 keer :)
Ik moet nu wachten op een blood moon voor iets. Natuurlijk heb ik net een blood moon gehad en kan ik waarschijnlijk wel even wachten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:59
Die met de blood moon moet ik ook nog. Was zo heen en weer aan het teleporten dat hij al weer over was.
Toen viel er iets uit de lucht. Daar heen gegaan, maar uiteraard werd het net dag. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
Heeft iemand het Guarian armor? Kost een godsvermogen maar heb je er wat aan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
AlexR schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 18:30:
Heeft iemand het Guarian armor? Kost een godsvermogen maar heb je er wat aan...?
Gisteren nog gepost.
sjaak88 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 18:48:
Sinds ik 4 volle wielen stamina heb, switch ik nooit meer naar mijn climbing set. Gewoon X spammen en ik ben boven. Een stuk sneller dan telkens je gear switchen :)

Ik merk wel dat ik mijn Sheikah set het meeste gebruikt, wat is die fijn zeg en vooral in de nachten. Ik pak nu ook veel meer bugs etc omdat ik er gewoon letterlijk tegenaan loop.

Enige andere set welke ik veel gebruik is mijn Fierce Deity/ Barbarian set met zijn attack up. Je merkt het echt dat je stuk meer damage doet :) Helaas kan je dit niet combineren met foodbuff dit stackt helaas niet. Level 3 is het hoogste.

Zelfde geldt dus ook voor stealth set met nog eens een stealth elixer, werkt niet.

Alleen bij je Ancient of Guardian set stackt dit wel en hak je guardians echt ongelooflijk snel kapot zeg. De full set bonus op level 2 geeft je 80% meer damage met guardian weapons plus dat die wapens sowieso al meer damage op ze doen en dan ook nog je foodbuff erbij.

Ik zou zeggen probeer het uit, ze zijn echt een eitje dan :)
Erg goede set met base 4 defense dat heeft alleen de soldiers set zo hoog maar die geeft geen bonus helaas. ( Hij is alleen zo lelijk imo. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52
Net mijn tweede Divine Beast verslagen.

spoiler:
De hagedis van de Gorons

Hij was wel veel makkelijker dan de eerste die ik deed. Heb nu een groot deel van het oosten van Hyrule verkend (alle torens daar gevonden en geregistreerd). Nu maar eens naar het westen toe. :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zeror schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 18:48:
Net mijn tweede Divine Beast verslagen.

spoiler:
De hagedis van de Gorons

Hij was wel veel makkelijker dan de eerste die ik deed. Heb nu een groot deel van het oosten van Hyrule verkend (alle torens daar gevonden en geregistreerd). Nu maar eens naar het westen toe. :)
Heb je eerst die ten zuidoosten daarvan gedaan? Ik had ook het idee dat die lastiger was dan die in het noordwesten (aanrader trouwens om die zo snel mogelijk te doen vanwege de fijne skill die je ervan krijgt. Het DB dat jij nu gedaan hebt is mijn volgende target maar ik ben sinds het weekend nog niet echt aan gamen toegekomen. Wordt waarschijnlijk morgen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
sjaak88 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 18:42:
[...]

Gisteren nog gepost.

[...]
Oké sorry, zoek ik t ff op. Gaat soms zo snel dit topic haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
NMe schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 18:58:
[...]

Heb je eerst die ten zuidoosten daarvan gedaan? Ik had ook het idee dat die lastiger was dan die in het noordwesten (aanrader trouwens om die zo snel mogelijk te doen vanwege de fijne skill die je ervan krijgt. Het DB dat jij nu gedaan hebt is mijn volgende target maar ik ben sinds het weekend nog niet echt aan gamen toegekomen. Wordt waarschijnlijk morgen. :P
Heb eerst die gedaan inderdaad.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ja, dat zijn immers geen monsters. Er wordt bijgehouden welke je al geloot hebt.
LOTG schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:11:
[...]

De eerste Guardian die ik had gesloopt was met shield parry. :P Dus ja, die kan je best makkelijk terugkaatsen. Hoewel, makkelijk, je moet de timing wel goed hebben. ;) Een foutje is of heel pijnlijk of het kost je je schild.
psychoclown schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:03:
Gisteren weer even gespeeld, ik was in de Shrine met A Major Test of Strength Trial beland en helemaal niet super goed voorbereid (ik ben nog helemaal niet ver). Eerder had ik al de Shrine met A Moderate Test of Strength Trial en die ging al niet zonder slag of stoot. Het heeft me een aantal pogingen gekost maar uiteindelijk weten te verslaan (ik ben wel ineens een stuk behendiger met vechten geworden :7 ).
De eerste die ik tegenkwam met Major verliep bij mij ook niet zo best en heb 'm maar overgeslagen. Paar dagen terug maar weer gedaan en hoewel het ik 1 foutje maakte met dodelijk gevolg (gelukkig had ik een fairy) omdat ik niet op tijd wat had gegeten, ging het verders prima. Duurde even, dat was het enige nadeel. Heb overigens niet het MS gebruikt, want ik wilde eigenlijk wat wapens kwijt. :P Donderspeer is eraan gegaan, maar wel 3 Ancient wapens voor terug. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:43

CyBeRSPiN

sinds 2001

Divine beast == Titaan?
Haha, ik speel in het Nederlands, soms lastig matchen met wat hier af en toe voorbijkomt.. Shrine (Tempel?) wat is een Dungeon dan?

Hoe zet ik het om naar Engels? Moet ik dan mn account op Engels zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
CyBeRSPiN schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 23:42:
Divine beast == Titaan?
Haha, ik speel in het Nederlands, soms lastig matchen met wat hier af en toe voorbijkomt.. Shrine (Tempel?) wat is een Dungeon dan?

Je console op engels zetten.

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraveDog
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-01-2024
Iemand al de nieuwe patch 1.1.1 geprobeerd?

http://nintendotoday.com/zelda-botw-patch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Divine beast == Titaan?

Ik speel ook op Engels, kan het gewoon niet aanzien in het Nederlands.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tim heeft er weer een:
Afbeeldingslocatie: https://cdn2.cad-comic.com/comics/cad-20170329-974e3.png
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Divine beast == Titaan?

Dungeon bedoelen ze denk ik een Divine Beast mee, dit zijn eigenlijk wat grotere versies van een Shrine, en starten/eindigen met een boss fight.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Idd dat vind ik zelf nog wel vreemd, vroeger moest je hartjes verzamelen, maar het was wel direct duidelijk wat die deden. Dat je nu midden in een gevecht even wat moet eten vind ik juist vreemder. :+

Ik had wel iets vreemds na de update. Ik had vrijwel direct een blood moon terwijl er geen was toen ik savede.

en een verschil in framerate:

Gevonden op GoNintendo.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2017 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 14:38

Alcmaria

Syntax Error in 10

Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 08:51:
[...]

Idd dat vind ik zelf nog wel vreemd, vroeger moest je hartjes verzamelen, maar het was wel direct duidelijk wat die deden. Dat je nu midden in een gevecht even wat moet eten vind ik juist vreemder. :+

Ik had wel iets vreemds na de update. Ik had vrijwel direct een blood moon terwijl er geen was toen ik savede.

en een verschil in framerate:
[video]
Gevonden op GoNintendo.
Oei dat ziet er stukken beter uit..!.. jammer dat ik hem net gisterenavond heb uitgespeeld :-)

Overigens had ik 2 bloodmoons binnen 1 minuut gisteren, dus sowieso tikkie bugged lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Ja ik heb wel meer van dat soort dingen gehad. Ook dat er een meteoriet neerstort, je saved en load en hij is weg. Ook een keer 3 bloodmoons achter elkaar gehad binnen 5 minuten. Ook overdag terwijl het volgens mij alleen om 00:00 uur moet zijn.

En dit zonder de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die vallende sterren zijn vziw random. Dus als je er een ziet vallen vlak na je save en je opent die save weer, heb je geen enkele garantie dat er weer een valt op die plek.

@sanderev66, dat je het tijdens het gevecht wat kan eten om je hartjes te herstellen is een van de redenen dat ik een fairy nodig had tijdens m'n Major test of strength shrine. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@Hero of Time Ja, maar het was anders om. Hij viel, ik save en na het laden van die save was hij weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tja, het blijft een random spawn. Wolf Link oproepen, opslaan en dan laden bevat ook geen Wolf Link. Zelfde idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
medium test of strength ook gehaald, viel uiteindelijk mee

spoiler:
1 keer extra een goede maaltijd gegeten met veel extra hartjes, flink hakken met een great thunder blade en lasers kaatsen met guardian shield (nano schild... in NL)

Ik merk dat ik met name wat behendiger moet worden, zodat ik snel kan wisselen tussen wapens, schild gebruiken. De fancy moves zitten er nog niet echt in.. tegen het einde vast wel.. op dit moment ben ik nog lang niet in de buurt, nog 0 titanen/devine beasts gedaan

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Blood Moons zijn ook bug resets als er *iets* in de wereld foutgaat. Dus bij een patch reset hij zo de boel weer. Hatano om en nabij tech lab is een beruchte plek voor mij.

Akkala tower is overigens een eitje via de zuidkant. Ik kwam via de noordkant en dan zitten de skywatchers je in de weg.

Over saves. Draken kan je ook niet saven. Reload en de draak is weg.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
ik had geen blood moon na de patch deze ochtend

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Gister zag ik een vriend van mij die een wapen had met 99 damage. Is dat het maximale in Zelda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

RayNbow schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:54:
[...]
Yup, er wordt soms college gegeven. :+
Hoe breng je dat mokkel van de cooking class aan haar verstand gepeuterd dat je het missende ingrediënt weet ? ik heb ze al neergelegd, het recept gemaakt, maar ze is net zo dom als ze mooi is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Señor Sjon schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:51:
Akkala tower is overigens een eitje via de zuidkant. Ik kwam via de noordkant en dan zitten de skywatchers je in de weg.
Ik kwam gewoon vanaf de (ingestorte) brug, was de lastigste toren om te bereiken (in elk geval vanuit die positie) maar alsnog was 't wel te doen. Jammer dat het daarna ging regenen en ik een tijd moest wachten om de toren te beklimmen omdat ik niet in de juiste positie kwam om dat te doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Goner schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:16:
[...]

Hoe breng je dat mokkel van de cooking class aan haar verstand gepeuterd dat je het missende ingrediënt weet ? ik heb ze al neergelegd, het recept gemaakt, maar ze is net zo dom als ze mooi is :+
Geen idee, het zou kunnen dat het geen quest is? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 19:30

luigi87

Domotica Fanaticus

RayNbow schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:47:
[...]

Volgens mij is het idd geen Quest.
Maar meer een grappig verhaal, zoals er meer zijn in de verschillende dorpen.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Bij de akkala tower totaal geen last van die skywatcher gehad. Begon met klimmen vanaf de noordzijde, bij de stable. Vanaf daar gewoon helemaal naar boven geklommen en niet de normale looproute gepakt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Ik kwam via NO en daar werd ik geregeld ge-oneshot.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiTak
Op het eiland in het noorden waar je best wel veel moeite moet doen om de shrine te vinden... Wat je ook doet.. check eerst alles in je omgeving voor je de 'kist' opent..... Je Zus.... wat een ellende komt er dan over je heen!

Meesterlijk spel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zeror schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:15:
[...]

Bij de akkala tower totaal geen last van die skywatcher gehad. Begon met klimmen vanaf de noordzijde, bij de stable. Vanaf daar gewoon helemaal naar boven geklommen en niet de normale looproute gepakt. :P
Er zitten daar twee vliegende guardians AFAIK. :P

Ik ben oorspronkelijk begonnen met het pad volgen via de brug die daar loopt. Die eerste guardian is enorm simpel om te vermijden, die volgt het pad en dat je kan daar via het gras met een grote boog omheen. Die tweede guardian aan de andere kant is vervelender: die volgt óók het pad, maar daar is er naast het pad te weinig plaats om er omheen te rennen zonder gezien te worden. Vanaf dat punt heb ik dus maar de klim gewaagd. :P

Ik had na zo'n "lastig" te bereiken toren wel verwacht dat die vervolgens makkelijk te beklimmen zou zijn, maar 't was voor mij ook de lastigste toren om uit te vogelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathor
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-06 20:47
KaiTak schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:32:
Op het eiland in het noorden waar je best wel veel moeite moet doen om de shrine te vinden... Wat je ook doet.. check eerst alles in je omgeving voor je de 'kist' opent..... Je Zus.... wat een ellende komt er dan over je heen!

Meesterlijk spel...
Precies hetzelfde gehad, was nogal schikken ja.
Uiteindelijk alles in de kamer verslagen na tig pogingen en wat van de drops aan het verzamelen wanneer plotseling "... Link... Link... Be on your guard. Ganon's power grows...it rises to its peak under the hour of a Blood Moon. By its glow, the aimless spirits of monsters that were slain in the name of the light return to flesh. Link...please be careful."

Kon ik dus weer opnieuw beginnen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De klim naar Akkala toren was prima te doen, ook vanaf de weg/kapotte brug. De toren zelf was toch wel even wat lastiger met die drap. Heb de hele weg geen last gehad van die skywatchers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over saves. Draken kan je ook niet saven. Reload en de draak is weg.
Komt volgens mij omdat die draak een pad afgaat en op een bepaald tijdstip op een bepaalde plek is. Volgens mij wordt er bij een save->load geen revert naar een bepaalde tijd gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:30:
[...]

Komt volgens mij omdat die draak een pad afgaat en op een bepaald tijdstip op een bepaalde plek is. Volgens mij wordt er bij een save->load geen revert naar een bepaalde tijd gedaan.
Ehm, juist dan zou je 'm verwachten terug te zien. Kijk maar eens naar een draak, sla op en laad die save direct. Draak weg. Volgens jouw logica zou je de draak dus nog steeds moeten zien, want om die tijd zou 'ie daar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buddha_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 16:10
Probeer dan een kampvuur en ga naar de volgende dag, werkt gegarandeerd ;)

PSN: IXI_BUDDHA_IXI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero of Time schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:54:
[...]

Ehm, juist dan zou je 'm verwachten terug te zien. Kijk maar eens naar een draak, sla op en laad die save direct. Draak weg. Volgens jouw logica zou je de draak dus nog steeds moeten zien, want om die tijd zou 'ie daar moeten zijn.
Nee nee, lees em nog eens even. Ik zeg, volgens mij ga je bij een Save->Load niet terug naar een bepaald tijdstip.

Als in. Ik save om 09:55 in-game het spel. Om 10:35 in-game load ik die game. Het blijft 10:35 in-game, maar de waarden van mijn hartjes/rupees e.d. worden wel teruggezet naar de status die het om 09:55 had. Volgens mij werkt het saven zo. Dit lijkt me een mechanic tegen save-scummen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2017 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:10:
[...]

Nee nee, lees em nog eens even. Ik zeg, volgens mij ga je bij een Save->Load niet terug naar een bepaald tijdstip.

Als in. Ik save om 09:55 in-game het spel. Om 10:35 in-game load ik die game. Het blijft 10:35 in-game, maar de waarden van mijn hartjes/rupees e.d. worden wel teruggezet naar de status die het om 09:55 had. Volgens mij werkt het saven zo. Dit lijkt me een mechanic tegen save-scummen.
Dat betekent nog steeds dat als je zoals HoT zegt naar een draak kijkt als je savet en je die draak nog steeds ziet wanneer je op load drukt, je die draak ook daarna nog steeds zou moeten zijn, tenzij hij nét toevallig in die paar seconden van het laden verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
NMe schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:12:
[...]

Dat betekent nog steeds dat als je zoals HoT zegt naar een draak kijkt als je savet en je die draak nog steeds ziet wanneer je op load drukt, je die draak ook daarna nog steeds zou moeten zijn, tenzij hij nét toevallig in die paar seconden van het laden verdwijnt.
Wat ItsNotRudy bedoeld is dat na het saven van het spel de tijd gewoon doorloopt. Stel je voor ik sla een spel op en ga een half uur later verder is in het spel 12 uur verstreken en is dus de draak ook allang weer gevlogen.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Lanithro schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:15:
[...]

Wat ItsNotRudy bedoeld is dat na het saven van het spel de tijd gewoon doorloopt. Stel je voor ik sla een spel op en ga een half uur later verder is in het spel 12 uur verstreken en is dus de draak ook allang weer gevlogen.
Maar dat is niet wat HoT zegt. ;) HoT zegt wat ik net schreef, dat de draak ook weg is als je savet en meteen weer laadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:50

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dank voor de tips tot zover
Seroczynski schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:46:
[...]

Als je op + drukt en dan 1x naar links kom je in je questlog. Kijk daar eens rond bij je mainquests en sidequests en beslis wat je wil doen. Je kan één quest per keer tracken en zodoende kan je wat doelgerichter spelen.
Dat had ik gelukkig door. ;) Ik heb alleen het idee dat ik met een quest op de tracker nog niet echt richting krijg waar ik heen moet. Misschien komt dat ook omdat mijn hele kaart nog zwart is. Alleen bij Impa krijg ik die 4 dorpjes even te zien, maar daarna zijn ze niet terug te halen op de kaart, bijvoorbeeld.
Een goede tip om tegen enemies te vechten is door L-targeting te gebruiken (zoals de naam doet vermoeden die je dit met L). Als een vijand je dan aanvalt kan je met X + links/rechts/achter een sidejump maken. Zodoende ontwijk je de aanval.
Señor Sjon schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:49:
Waar zit je in het spel en wat heb je al?
Ik heb het plateau gehaald en heb van de godin een extra hartje gekregen en met de koning gesproken. Daarna ben ik tussen die 2 pieken door gewandeld naar de rest van de wereld. Ik ben in Hateno geweest en in Kakariko en heb daar met Impa gesproken en met de mensen van het onderzoeksinstituut. Daar heb ik ook de blauwe vlam naar boven gebracht en de eerste fee gevonden en betaald.

Verder heb ik 3 paarden in de stal staan waar je de rest van de wereld binnenkomt. Heel mijn Sheikah-steen is in het onderzoeksinstituut geactiveerd en ik heb de verrekijker geplust geloof ik. Nu loop ik dus wat doelloos rond en keer ik eigenlijk steeds terug bij diezelfde stal. Die pratende boom heb ik ook gevonden en zijn maracas teruggeven en ik heb 1 vliegend boomblad gesproken en die gaf me Korok-zaadjes.

Ik merk dat mikken met de boog me best wat moeite kost, zowel in handheld mode, als tv-mode met de pro-controller. Daarnaast is het een gedoe om monsters te slopen (die pompoenjurken slopen mij met hun vuurballen) en probeer ik ze eigenlijk allemaal te ontwijken, net als de guardians. Mijn wapens zijn eigenlijk allemaal met lichte damage. Hamers, bijlen, tuingereedschap en boko-zooi. Meer niet.
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:18:
[...]

- Zorg dat je schild plus wapen hebt en target enemies met L
- Rondjes om ze heen lopen, aanvallen ontwijken en af en toe terug slaan
- Ren geen hele kampen binnen (schiet met pijlen de enemies op torens neer, gooi van een afstand bommen)
- Kook al het eten wat je vindt, dat geneest veel meer hartjes voor tijdens gevechten
- Zwevende pompoen-jurken vermijden tot je goede pijlen/bogen hebt

Op een gegeven moment heb je het vecht systeem wel door en komt het ongetwijfeld goed :)
Koken is lastig, want ik heb geen idee wat bij elkaar moet. Daar hebben hier in het topic wel 2 websites gestaan (en die heb ik ook bezocht) maar ik wilde ook niet alles afkijken. Misschien moet ik dat toch maar doen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Jorgen schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:34:
Koken is lastig, want ik heb geen idee wat bij elkaar moet.
Gewoon proberen :) je vindt zó veel ingredients dat je weinig fout kan doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
Sowieso staan er hier en daar recepten. Sowieso in (bijna) iedere stable hangt er een poster aan de muur, maar ook als je sommige dingen leest vind je een recept.

En als je mensen red die aangevallen worden krijg je meestal food, dan kan je in het menu zien wat daar het recept van is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:10:
[...]

Nee, zo werkt het saven dus niet. Als ik opsla en het is midden in de nacht, dan staat je spel op dat moment op pauze. Speel je verder en laad je het spel van je handmatige save, dan is het weer midden in de nacht, zelfs als je op het moment dat je wilt gaan laden midden op de dag. Dat heb ik zelf al ondervonden. ;) Immers, als het regent en je slaat op, speelt door en gaat je spel laden als het alweer droog is, zal het weer gewoon regenen.
[...]
Dat had ik gelukkig door. ;) Ik heb alleen het idee dat ik met een quest op de tracker nog niet echt richting krijg waar ik heen moet. Misschien komt dat ook omdat mijn hele kaart nog zwart is. Alleen bij Impa krijg ik die 4 dorpjes even te zien, maar daarna zijn ze niet terug te halen op de kaart, bijvoorbeeld.
Je moet wel de torens activeren van dat deel van de wereld. Je bent onderweg naar Kakariko Village door de Duelling Peaks gelopen. Vlak voor die doorgang staat een toren. Die heb je toch wel bezocht? Richting Hateno net zo, er is een toren in die omgeving zodat je de kaart krijgt.
[...]

Ik heb het plateau gehaald en heb van de godin een extra hartje gekregen en met de koning gesproken. Daarna ben ik tussen die 2 pieken door gewandeld naar de rest van de wereld. Ik ben in Hateno geweest en in Kakariko en heb daar met Impa gesproken en met de mensen van het onderzoeksinstituut. Daar heb ik ook de blauwe vlam naar boven gebracht en de eerste fee gevonden en betaald.

Verder heb ik 3 paarden in de stal staan waar je de rest van de wereld binnenkomt. Heel mijn Sheikah-steen is in het onderzoeksinstituut geactiveerd en ik heb de verrekijker geplust geloof ik. Nu loop ik dus wat doelloos rond en keer ik eigenlijk steeds terug bij diezelfde stal. Die pratende boom heb ik ook gevonden en zijn maracas teruggeven en ik heb 1 vliegend boomblad gesproken en die gaf me Korok-zaadjes.
Je moet dus nog een hoop zaken ontdekken en activeren. Genoeg onderdelen waar je blind langs bent gelopen.
Ik merk dat mikken met de boog me best wat moeite kost, zowel in handheld mode, als tv-mode met de pro-controller.
Dat is eigenlijk niet zo heel moeilijk. Standaard staat motion control aan voor mikken. Je doet een grove beweging met de analoge stick en verfijnt het mikken met de motion control. Alles met motion proberen is niet te doen.
Daarnaast is het een gedoe om monsters te slopen (die pompoenjurken slopen mij met hun vuurballen) en probeer ik ze eigenlijk allemaal te ontwijken, net als de guardians. Mijn wapens zijn eigenlijk allemaal met lichte damage. Hamers, bijlen, tuingereedschap en boko-zooi. Meer niet.
Die 'pompoenjurken' zijn Wizzrobes en idd best irritant. Als je die al tegenkomt, loop je op plekken waar je nog niet volledig klaar voor bent. Een elementpijl op hun schieten is overigens meestal een one-hit kill. Hebben ze een vuurstaf, dan een ijspijl gebruiken bijvoorbeeld.

In je huidige staat moet je helemaal niet bij Guardians in de buurt komen. Tenzij je echt super bent met de schild parry en dat verwacht ik niet. ;)
[...]

Koken is lastig, want ik heb geen idee wat bij elkaar moet. Daar hebben hier in het topic wel 2 websites gestaan (en die heb ik ook bezocht) maar ik wilde ook niet alles afkijken. Misschien moet ik dat toch maar doen.
Dat koken en wat je kan combineren is in het begin uitgelegd. Zeker als je overal bent geweest en die oude man telkens ziet en met hem praat weet je hoe het werkt. Je gaat naar je inventory, gaat naar de appels toe bijvoorbeeld, drukt op A en zeg dan 'hold'. Pak eventueel meer ingrediënten, druk op B en als je voor een kookpot staat zal er onderin beeld 'Cook' oid staan. Sta je niet netjes ervoor of net iets te ver weg, dan zie je een cirkel op de grond en staat er 'Drop'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 13:46
RayNbow schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:47:
[...]

Ik heb ook al een keer gehad met een quest. geloof met die meid die op die bal hangt bij het strand die je nodig hebt om een shrine ta activeren dat ik niet de juiste tekst kreeg om de quest te kunnen uitvoeren.

Na een week van spelen weer terug gegaan naar haar en nu bij het praten kreeg ik gelijk de juiste tekst en de quest. Het kan of een trigger zijn waarbij ik een bepaald dorpje eerst moest ontdekken misschien. maar het was vrij buggy in mijn ogen. Want ik stond daar een week geleden. ik wist dat ik die bal nodig had om de shrine te kunnen activeren. maar geen mogelijkheid om de quest te triggeren. Gebeuren soms toch wel vreemde dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:35
Als het regent of waait in Zelda BOTW en ik heb mijn switch in docked modus aan mijn 4k TV hangen dan heeft hij nog al moeite en last van erge frame drops, undocked is dit helemaal het geval niet. Meer mensen die hier last van hebben?

Voor de rest een onwijs leuk spel! Moet nog veel doen en er is ook heel veel te doen. Bij het koken gooi ik maar gewoon wat in die pan en zie ik wel wat eruit komt, de wereld verkennen doe ik op mijn gemakkie. Alle tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@mprkooij Docked loopt hij in hogere resolutie dan handheld.
De nieuwste patch zou een aantal van die issues moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:35
LOTG schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:03:
@mprkooij Docked loopt hij in hogere resolutie dan handheld.
De nieuwste patch zou een aantal van die issues moeten oplossen.
Is die patch al uit :)? Heb nog niets gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mprkooij schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:07:
[...]

Is die patch al uit :)? Heb nog niets gezien.
Ja, versie 1.1.1. Je Switch download en installeert hem automatisch of anders via het +/- menu op het homescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hero of Time schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:50:
[...]

Je moet wel de torens activeren van dat deel van de wereld. Je bent onderweg naar Kakariko Village door de Duelling Peaks gelopen. Vlak voor die doorgang staat een toren. Die heb je toch wel bezocht? Richting Hateno net zo, er is een toren in die omgeving zodat je de kaart krijgt.
Die staat dan nog op het plateau? Dan moet ik dus nog even terug. Vanaf de paardenstal zie ik wel rechts (met de rug naar de duelling peaks een toren, maar die is erg ver weg, volgens mij.
[...]

Je moet dus nog een hoop zaken ontdekken en activeren. Genoeg onderdelen waar je blind langs bent gelopen.
Haha, dat geloof ik meteen.
[...]

Dat is eigenlijk niet zo heel moeilijk. Standaard staat motion control aan voor mikken. Je doet een grove beweging met de analoge stick en verfijnt het mikken met de motion control. Alles met motion proberen is niet te doen.
Vlakbij de stal is een rotsblok met een molentje erop. Klim je erop dan heb je een mini-game met ballonnetjes. Die krijg ik dus echt nooit raak geschoten.
[...]

Die 'pompoenjurken' zijn Wizzrobes en idd best irritant. Als je die al tegenkomt, loop je op plekken waar je nog niet volledig klaar voor bent. Een elementpijl op hun schieten is overigens meestal een one-hit kill. Hebben ze een vuurstaf, dan een ijspijl gebruiken bijvoorbeeld.

In je huidige staat moet je helemaal niet bij Guardians in de buurt komen. Tenzij je echt super bent met de schild parry en dat verwacht ik niet. ;)
Nog geen les in schild parry gehad. Wel in springen/dodge.
[...]

Dat koken en wat je kan combineren is in het begin uitgelegd. Zeker als je overal bent geweest en die oude man telkens ziet en met hem praat weet je hoe het werkt. Je gaat naar je inventory, gaat naar de appels toe bijvoorbeeld, drukt op A en zeg dan 'hold'. Pak eventueel meer ingrediënten, druk op B en als je voor een kookpot staat zal er onderin beeld 'Cook' oid staan. Sta je niet netjes ervoor of net iets te ver weg, dan zie je een cirkel op de grond en staat er 'Drop'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Truffles/Radishes geven meer temp. max hearts, vlees heart recovery, en food dat stelt dat het een bepaalde stat/resist geeft, zal dat toevoegen aan je dish. Voedsel met speciale effecten niet samen koken, want dan krijg je geen bonus.

Meat + Acorn + Staminoka Bass (Stam+) zal je heart recovery en stamina recovery geven, maar
Meat + Acorn + Staminoka Bass (Stam+) + Armored Carp (Def+) zal je enkel heart recovery geven.

Wanneer je meerdere items van hetzelfde effect stapelt, zul je langere timers krijgen en eventueel hogere effecten. 2 Bananas is bijvoorbeeld 5 heart recovery en low level Atk+ voor 4min, maar 5 Bananas is misschien 10 heart recovery en high level Atk+ voor 12min.

Daarbij heb je bij elke poging een kans op een random bonus op je eten. (je hoort dan een xylofoon-geluidje voor het einde)

tl;dr: Lees de item descriptions, mix geen special effects met elkaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2017 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:15:
[...]

Truffles/Radishes geven meer temp. max hearts, vlees heart recovery, en food dat stelt dat het een bepaalde stat/resist geeft, zal dat toevoegen aan je dish. Voedsel met speciale effecten niet samen koken, want dan krijg je geen bonus.

Meat + Acorn + Staminoka Bass (Stam+) zal je heart recovery en stamina recovery geven, maar
Meat + Acorn + Staminoka Bass (Stam+) + Armored Carp (Def+) zal je enkel heart recovery geven.

Wanneer je meerdere items van hetzelfde effect stapelt, zul je langere timers krijgen en eventueel hogere effecten. 2 Bananas is bijvoorbeeld 5 heart recovery en low level Atk+ voor 4min, maar 5 Bananas is misschien 10 heart recovery en high level Atk+ voor 12min.

Wat is atk? Attack?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:15:
[...]

extra tip, mix geen monster parts met "lekker eten", maar alleen met insecten e.d. anders krijg je muffe zooi

om wat makkelijker te vechten zijn gerechten voor extra gele hartjes ook aan te raden, zie bv deze guide:
YouTube: Zelda BOTW - Cooking For 20 Yellow Hearts

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Jorgen schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:15:
[...]
Vlakbij de stal is een rotsblok met een molentje erop. Klim je erop dan heb je een mini-game met ballonnetjes. Die krijg ik dus echt nooit raak geschoten.
Niet ? Ze hangen gewoon stil toch ... je komt ze wel vaker tegen
spoiler:
korok seeds

als je pijl het doel niet haalt, een sterkere boog pakken of met een boogje schieten (mikken boven doel dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:34
Goner schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:39:
[...]

Niet ? Ze hangen gewoon stil toch ... je komt ze wel vaker tegen
spoiler:
korok seeds

als je pijl het doel niet haalt, een sterkere boog pakken of met een boogje schieten (mikken boven doel dus).
Er zijn genoeg plaatsen waar de ballonnen aardig snel bewegen wat het lastig maakt. ;)

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Als je geluk hebt is er een oppervalkte achter zo dat je in elk geval je pijlen kunt harvesten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:08
LOTG schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:51:
Als je geluk hebt is er een oppervalkte achter zo dat je in elk geval je pijlen kunt harvesten
Of een boomerang =D Moet je m wel vangen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerielTjuh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 11:03
Martiveen schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 16:01:
[...]

Of een boomerang =D Moet je m wel vangen natuurlijk
Zijn die te vinden in de game? *weer iets nieuws geleerd*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
CerielTjuh schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 16:12:
[...]

Zijn die te vinden in de game? *weer iets nieuws geleerd*
Is ongeveer de Lizalfos standaard wapen :) Je slaat er gewoon mee als een normale wapen maar als je hem weggooit dan komt hij als het goed is terug en kan je hem weer vangen.

Probleem is alleen dat hij bij mij dus vaker niet terug komt dan wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Prulleman schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:25:
[...]

extra tip, mix geen monster parts met "lekker eten", maar alleen met insecten e.d. anders krijg je muffe zooi

om wat makkelijker te vechten zijn gerechten voor extra gele hartjes ook aan te raden, zie bv deze guide:
YouTube: Zelda BOTW - Cooking For 20 Yellow Hearts
Dan liever deze: YouTube: Top Ten Best Meal Recipes in The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Vooral het beste stamina-recipe verbaasde me een beetje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerielTjuh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 11:03
sjaak88 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 16:17:
[...]

Is ongeveer de Lizalfos standaard wapen :) Je slaat er gewoon mee als een normale wapen maar als je hem weggooit dan komt hij als het goed is terug en kan je hem weer vangen.

Probleem is alleen dat hij bij mij dus vaker niet terug komt dan wel :P
Nooit geweten, heb ze wel al vaker gehad inderdaad.
Straks gelijk eens proberen, nog tips over hoe je hem wel terug krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Normaal gesproken komt hij altijd terug, tenzij hij iets anders dan een enemy raakt. En het is ook niet handig om hem naar een ongewapende Lizalfos te gooien btw.

O ja, en je moet hem wel ook vangen (met A).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jorgen schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:15:
[...]
Die staat dan nog op het plateau? Dan moet ik dus nog even terug. Vanaf de paardenstal zie ik wel rechts (met de rug naar de duelling peaks een toren, maar die is erg ver weg, volgens mij.
Erg ver valt best mee. Toen je op de Great Plateau stond, kon je zo andere torens zien (niet allemaal overigens). Het had verstandig geweest om die te markeren met je Sheikah Slate. ;) Maar de toren voor het deel met Kakariko Village erop is vlak voor Duelling Peaks als je vanaf het Great Plateau komt. Je zou 'm eigenlijk niet moeten kunnen missen. :P
[...]
Die mini-games gaan om anticiperen. De ballonnen bewegen in een patroon. Je moet dus niet schieten waar ze zijn, maar waar ze heen gaan. Je krijgt er vanzelf wat handigheid in.
[...]
Nog geen les in schild parry gehad. Wel in springen/dodge.
Hmm, apart, want bij de shrine boven Kakariko krijg je juist alle combat tips. Ook de parry. Sidestep en backflip iig zeker.

Ik zag eerder vanavond nog een vallende ster. Kon redelijk dichtbij komen met quick travel. Zie dat ding op een klif liggen terwijl ik er al heen glide. Kom ik wat dichterbij, gaat dat ding schuiven en valt 't van de klif af verder naar beneden. :F Gelukkig was er wel een bodem bij die bergwand, anders was 'ie weg. Dit was m'n 2e, nog een berg te gaan om m'n amiibo kleding te kunnen upgraden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Best fijn om geen zorgen hoeven te maken over onweer e.d., maar het maakt bepaalde andere gear best wel overbodig... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hero of Time schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:14:
[...]

Erg ver valt best mee. Toen je op de Great Plateau stond, kon je zo andere torens zien (niet allemaal overigens). Het had verstandig geweest om die te markeren met je Sheikah Slate. ;) Maar de toren voor het deel met Kakariko Village erop is vlak voor Duelling Peaks als je vanaf het Great Plateau komt. Je zou 'm eigenlijk niet moeten kunnen missen. :P

[...]

Die mini-games gaan om anticiperen. De ballonnen bewegen in een patroon. Je moet dus niet schieten waar ze zijn, maar waar ze heen gaan. Je krijgt er vanzelf wat handigheid in.

[...]

Hmm, apart, want bij de shrine boven Kakariko krijg je juist alle combat tips. Ook de parry. Sidestep en backflip iig zeker.

Ik zag eerder vanavond nog een vallende ster. Kon redelijk dichtbij komen met quick travel. Zie dat ding op een klif liggen terwijl ik er al heen glide. Kom ik wat dichterbij, gaat dat ding schuiven en valt 't van de klif af verder naar beneden. :F Gelukkig was er wel een bodem bij die bergwand, anders was 'ie weg. Dit was m'n 2e, nog een berg te gaan om m'n amiibo kleding te kunnen upgraden. :P
Schieten en anticiperen op het patroon probeerde ik natuurlijk, maar dat lukte niet. Misschien dus nog maar eens teruggaan naar het great plateau om die torens te zien en te markeren. Ik kreeg volgens mij alleen side step en back flip, naar misschien ben ik wel te vroeg weg gegaan. Las eerder in dit topic dat compleet overnieuw starten niet hoeft, maar je de dingen gewoon opnieuw kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 10:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik heb speciaal daarvoor nog een focus boog in mijn inventory. Die pijl valt niet :)
Pagina: 1 ... 42 ... 94 Laatste

Let op:
Zoals gebruikelijk bij nieuwe games; graag alle info over Echoes of Wisdom - zoals verhaallijn, het plot, locaties, bosses, enz - in spoiler-tags. Hou het voor iedereen leuk! Mocht je er toch vrij over willen praten en je ervaring willen delen, gebruik dan het speciale gemaakt topic.

Zie ook deze speciale topics: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic