Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:10:
[...]
Nee nee, lees em nog eens even. Ik zeg, volgens mij ga je bij een Save->Load
niet terug naar een bepaald tijdstip.
Als in. Ik save om 09:55 in-game het spel. Om 10:35 in-game load ik die game. Het blijft 10:35 in-game, maar de waarden van mijn hartjes/rupees e.d. worden wel teruggezet naar de status die het om 09:55 had. Volgens mij werkt het saven zo. Dit lijkt me een mechanic tegen save-scummen.
Nee, zo werkt het saven dus niet. Als ik opsla en het is midden in de nacht, dan staat je spel op dat moment op pauze. Speel je verder en laad je het spel van je handmatige save, dan is het weer midden in de nacht, zelfs als je op het moment dat je wilt gaan laden midden op de dag. Dat heb ik zelf al ondervonden.

Immers, als het regent en je slaat op, speelt door en gaat je spel laden als het alweer droog is, zal het weer gewoon regenen.
Jorgen schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:34:
[...]
Dat had ik gelukkig door.

Ik heb alleen het idee dat ik met een quest op de tracker nog niet echt richting krijg waar ik heen moet. Misschien komt dat ook omdat mijn hele kaart nog zwart is. Alleen bij Impa krijg ik die 4 dorpjes even te zien, maar daarna zijn ze niet terug te halen op de kaart, bijvoorbeeld.
Je moet wel de torens activeren van dat deel van de wereld. Je bent onderweg naar Kakariko Village door de Duelling Peaks gelopen. Vlak voor die doorgang staat een toren. Die heb je toch wel bezocht? Richting Hateno net zo, er is een toren in die omgeving zodat je de kaart krijgt.
[...]
Ik heb het plateau gehaald en heb van de godin een extra hartje gekregen en met de koning gesproken. Daarna ben ik tussen die 2 pieken door gewandeld naar de rest van de wereld. Ik ben in Hateno geweest en in Kakariko en heb daar met Impa gesproken en met de mensen van het onderzoeksinstituut. Daar heb ik ook de blauwe vlam naar boven gebracht en de eerste fee gevonden en betaald.
Verder heb ik 3 paarden in de stal staan waar je de rest van de wereld binnenkomt. Heel mijn Sheikah-steen is in het onderzoeksinstituut geactiveerd en ik heb de verrekijker geplust geloof ik. Nu loop ik dus wat doelloos rond en keer ik eigenlijk steeds terug bij diezelfde stal. Die pratende boom heb ik ook gevonden en zijn maracas teruggeven en ik heb 1 vliegend boomblad gesproken en die gaf me Korok-zaadjes.
Je moet dus nog een hoop zaken ontdekken en activeren. Genoeg onderdelen waar je blind langs bent gelopen.
Ik merk dat mikken met de boog me best wat moeite kost, zowel in handheld mode, als tv-mode met de pro-controller.
Dat is eigenlijk niet zo heel moeilijk. Standaard staat motion control aan voor mikken. Je doet een grove beweging met de analoge stick en verfijnt het mikken met de motion control. Alles met motion proberen is niet te doen.
Daarnaast is het een gedoe om monsters te slopen (die pompoenjurken slopen mij met hun vuurballen) en probeer ik ze eigenlijk allemaal te ontwijken, net als de guardians. Mijn wapens zijn eigenlijk allemaal met lichte damage. Hamers, bijlen, tuingereedschap en boko-zooi. Meer niet.
Die 'pompoenjurken' zijn Wizzrobes en idd best irritant. Als je die al tegenkomt, loop je op plekken waar je nog niet volledig klaar voor bent. Een elementpijl op hun schieten is overigens meestal een one-hit kill. Hebben ze een vuurstaf, dan een ijspijl gebruiken bijvoorbeeld.
In je huidige staat moet je helemaal niet bij Guardians in de buurt komen. Tenzij je echt super bent met de schild parry en dat verwacht ik niet.

[...]
Koken is lastig, want ik heb geen idee wat bij elkaar moet. Daar hebben hier in het topic wel 2 websites gestaan (en die heb ik ook bezocht) maar ik wilde ook niet alles afkijken. Misschien moet ik dat toch maar doen.
Dat koken en wat je kan combineren is in het begin uitgelegd. Zeker als je overal bent geweest en die oude man telkens ziet en met hem praat weet je hoe het werkt. Je gaat naar je inventory, gaat naar de appels toe bijvoorbeeld, drukt op A en zeg dan 'hold'. Pak eventueel meer ingrediënten, druk op B en als je voor een kookpot staat zal er onderin beeld 'Cook' oid staan. Sta je niet netjes ervoor of net iets te ver weg, dan zie je een cirkel op de grond en staat er 'Drop'.