Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 21:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jorgen schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 22:53:
[...]

Schieten en anticiperen op het patroon probeerde ik natuurlijk, maar dat lukte niet. Misschien dus nog maar eens teruggaan naar het great plateau om die torens te zien en te markeren. Ik kreeg volgens mij alleen side step en back flip, naar misschien ben ik wel te vroeg weg gegaan. Las eerder in dit topic dat compleet overnieuw starten niet hoeft, maar je de dingen gewoon opnieuw kunt doen.
De torens zie je ook gewoon vanaf de grond of een berg, je hoeft dus helemaal niet naar het plateau. Sterker nog, als je nou de Duelling Peaks beklimt (niet zo moeilijk als je via het noorden gaat voor de noordkant) dan zie je er een aantal gewoon staan.

Als je nu veel moeite hebt met het raken van je doel, vraag ik mij toch een beetje af hoe je mikt. Als je met de gyroscoop werkt, moet je ook wel een beetje vaste hand hebben, anders trilt het teveel en mis je alsnog.

Had net nog een shrine met Major test of strength. Geen fairy voor nodig gehad volgens mij, maar van de drie Guardian Spears die ik had (normaal, + en ++) zijn er twee stuk gegaan, evenals de MS en een 2-hander claymore van 38 dmg. Heb hiervoor een Ancient Battle Axe++, Guardian Sword++ en Ancient Shield++ gekregen. Die laatste ga ik zuinig op zijn.

Iets later nog een Skywatcher gesloopt. Man, met een shield parry gaan ze echt lang mee zeg! Stalkers zijn met 3x weg, zo'n floater heeft zeker 5x nodig. :/ En heb ook bijna m'n hele inventory aan Knights Shields met durability+ eraan gespendeerd. Heb er nog maar 1 van over. Ruimt op zich wel lekker op, kan ik weer nieuwe krijgen van m'n amiibo's. :P

Nog wat gespaard zodat ik de Rito verentooi kon kopen, nog wat ingrediënten ingeslagen en toen had ik niet meer genoeg voor 1 deel van de Ancient Armor set. Dus maar een zwik Luminous Stones en Amber verkocht, nu heb ik bijna 9k. :P

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09 06:03
Hero of Time schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 23:39:
[...]

De torens zie je ook gewoon vanaf de grond of een berg, je hoeft dus helemaal niet naar het plateau. Sterker nog, als je nou de Duelling Peaks beklimt (niet zo moeilijk als je via het noorden gaat voor de noordkant) dan zie je er een aantal gewoon staan.

Als je nu veel moeite hebt met het raken van je doel, vraag ik mij toch een beetje af hoe je mikt. Als je met de gyroscoop werkt, moet je ook wel een beetje vaste hand hebben, anders trilt het teveel en mis je alsnog.

Had net nog een shrine met Major test of strength. Geen fairy voor nodig gehad volgens mij, maar van de drie Guardian Spears die ik had (normaal, + en ++) zijn er twee stuk gegaan, evenals de MS en een 2-hander claymore van 38 dmg. Heb hiervoor een Ancient Battle Axe++, Guardian Sword++ en Ancient Shield++ gekregen. Die laatste ga ik zuinig op zijn.

Iets later nog een Skywatcher gesloopt. Man, met een shield parry gaan ze echt lang mee zeg! Stalkers zijn met 3x weg, zo'n floater heeft zeker 5x nodig. :/ En heb ook bijna m'n hele inventory aan Knights Shields met durability+ eraan gespendeerd. Heb er nog maar 1 van over. Ruimt op zich wel lekker op, kan ik weer nieuwe krijgen van m'n amiibo's. :P

Nog wat gespaard zodat ik de Rito verentooi kon kopen, nog wat ingrediënten ingeslagen en toen had ik niet meer genoeg voor 1 deel van de Ancient Armor set. Dus maar een zwik Luminous Stones en Amber verkocht, nu heb ik bijna 9k. :P
Het beste bij die Skywatchers vind ik de propellers opblazen zodat hij op de grond valt. Dan kan hij echt niks meer en is het makkelijk :)
Samen met je Ancient Armor set en level 2 bonus doe je 80% extra damage niet meegeteld foodbuff of ancient/guardian weapon bonus. Met de ancient bow welke je ook kan kopen 1 shot je de propeller iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

sjaak88 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 23:54:
[...]

Het beste bij die Skywatchers vind ik de propellers opblazen zodat hij op de grond valt. Dan kan hij echt niks meer en is het makkelijk :)
Samen met je Ancient Armor set en level 2 bonus doe je 80% extra damage niet meegeteld foodbuff of ancient/guardian weapon. Met de ancient bow welke je ook kan kopen 1 shot je de propeller iig.
Had maar 4 bompijlen, net genoeg om 1 prop te slopen. :P En de drie Ancient pijlen die ik nog heb wil ik bewaren. Had al eens eerder een Skywatcher gesloopt door idd eerst de props te slopen. Als je rond dat ding gaat lopen, kunnen ze je nog steeds aanvallen. Je moet dus echt bij hun bovenkant blijven zodat ze je niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Hero of Time schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 23:57:
[...]

Had maar 4 bompijlen, net genoeg om 1 prop te slopen. :P En de drie Ancient pijlen die ik nog heb wil ik bewaren. Had al eens eerder een Skywatcher gesloopt door idd eerst de props te slopen. Als je rond dat ding gaat lopen, kunnen ze je nog steeds aanvallen. Je moet dus echt bij hun bovenkant blijven zodat ze je niet zien.
Als je de Ancient Bow koopt waar je dus ook je Ancient set kan kopen, dan sloop je de propellers zo, zonder bomb arrows of ancient arrows.

Het kost wel 2 giant cores volges mij maar de bow gaat heel erg lang mee en heeft minder last van zwaartekracht, erg fijn :)

Dit in combi met 2 set bonus van je armor maakt het het helemaal waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiTak
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08:27
Als je meerdere keren verdwaald in korok forest kom je uiteindelijk Stull Kid tegen die zijn enge lachje je laat horen net voordat je weer via de mist naar de ingang wordt geteleporteeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:59

RayNbow

Kirika <3

Hero of Time schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 23:39:
Iets later nog een Skywatcher gesloopt. Man, met een shield parry gaan ze echt lang mee zeg!
Ik heb ze nog niet weten te slopen (en ben ze maar uit de weggegaan), maar ik heb het gevoel dat bij een shieldparry de laserstraal de Skywatchers niet precies terugkeert naar hun oog wat de beperkte damage zou kunnen verklaren.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:47
RayNbow schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 08:25:
[...]

Ik heb ze nog niet weten te slopen (en ben ze maar uit de weggegaan), maar ik heb het gevoel dat bij een shieldparry de laserstraal de Skywatchers niet precies terugkeert naar hun oog wat de beperkte damage zou kunnen verklaren.
Correct. Als de Skywatcher nog een beetje heen en weer vliegt, raak je zijn body net naast 't oog. Ik heb genoeg momenten gehad dat een Skywatcher met 3 parry's dood is, maar ook dat ik er wel 6 nodig had, puur geluk dus.

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Je Master Sword verdubbelt ook in kracht en heeft verhoogde durability rondom guardians.

spoiler:
Zo kan je in de Maze ten noorden van Akkala Tech Lab 3 stalkers en 3-4 decayed stuk slaan met het MS. Vergeet in de kelder daar niet met je camera te kijken welke nog leven en pak ze 1 voor 1. Het kistje is iig zeer de moeite waard en ook kan je cores harvesten daar.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 15:30

Goner

What can I do you for ?

Blijft wel heel leuk dat je bijna altijd op meerdere manieren je doel kunt bereiken ; in de Yiga clan hideout is er als je het stealth gedeelte bijna af hebt een nis boven de laatste deur en zie je rechts een gat met gepunte palen. Je zult daar wel door heen kunnen gliden, maar mij lukte dat absoluut niet.
Alternatief :
spoiler:
vanaf de plankenvloer tegen het plafond zie je van die wandkleden hangen ter hoogte van die verborgen nis, in brand geschoten en ja hoor, nóg een doorgang naar héél interessante buit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52
In het spielerij feedback topic is er even over gesproken. Na mijn laatste reactie geen antwoord meer over gezien.

Wat vinden jullie ervan om de spoiler-verplichting vanaf vandaag te laten vervallen? Het spel is nu een maand uit en de meeste zijn al wel ver genoeg dat spoilers niet echt meer nodig zijn, denk ik.

Ja of nee?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 10:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik ben nog niet op de helft, dus spoilers zijn er voor mij nog zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:20
Ben nog niet op een kwart, maar niet panisch voor spoilers, lees de meeste wel, mij maakt het niet uit

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
Ik ben denk ik op de helft a 3/4. 3 Titanen (devaine beasts) af plus de kameel al klaar op eindbaas na. Nu bezig met wat meerdere mini missies af te ronden. Ook eindelijk eens een Lynel (Zora) + reus aan de grond gekregen.
Ben bang dat als ik Ganon versla het speelplezier minder wordt en ik moet nog tot eind april tot MarioKart uit komt.

Vwb de spoilers; ik lees ze altijd dus van mij mag t vervallen. Maar dat is mijn mening natuurlijk....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:42
Voor mij mag het nog wel gespoilert blijven. Aan de andere kant is het meeste wel al voorbij gekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het meeste is wel gezegd, maar de tip van Goner was wel goed om in spoiler te zetten. Lees ze wel eens, maar wil ook zelf zo veel mogelijk uitzoeken. Laat de spoilers dus nog maar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Moet deze discussie ook niet in het feedback topic verder dan? Maar ik heb sowieso niks tegen spoilers. Heb juist meer een hekel aan backtracken dan spoilers lezen. O-)

Komt ook omdat sandbox achtige spellen zo enorm geworden zijn, dat je rustig maanden elk steentje om kan keuren. Dat was leuk toen ik 12 was en Alttp net nieuw had, maar er zijn wat andere tijdvreters bijgekomen.

[ Voor 38% gewijzigd door Señor Sjon op 01-04-2017 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Van mij mag er over spoilers worden gesproken muv. directe story gerelateerde zaken. Zoals bv de herinneringen en het einde van het spel.

En ik heb gister mijn 4e Devine Beast voltooid, heb de Tarrey Town questlijn voltooid en ben nu bezig met de herinneringen en Shrines. Tegelijkertijd doe ik wat side quests, verzamel ik een goede uitrusting. Ook moet ik nog ruim 800 Korok seeds, en meer dan de helft van de Shrines :p

Pas wanneer ik alle Shrines en herinneringen heb ga ik weer naar Hyrule Castle. :p Het verzamelen van alle Korok seeds laat ik nu even achterwegen.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2017 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
Verwijderd schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 21:45:
Van mij mag er over spoilers worden gesproken muv. directe story gerelateerde zaken. Zoals bv de herinneringen en het einde van het spel.

En ik heb gister mijn 4e Devine Beast voltooid, heb de Tarrey Town questlijn voltooid en ben nu bezig met de herinneringen en Shrines. Tegelijkertijd doe ik wat side quests, verzamel ik een goede uitrusting. Ook moet ik nog ruim 800 Korok seeds, en meer dan de helft van de Shrines :p

Pas wanneer ik alle Shrines en herinneringen heb ga ik weer naar Hyrule Castle. :p Het verzamelen van alle Korok seeds laat ik nu even achterwegen.
Die zaadjes laat ik ook achterwege.
Ja als ik ze tegen kom. Wordt steeds beter in het herkennen van plekken waar ze kunnen liggen.

Hoe zie je hoeveel shrines je hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

AlexR schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 21:56:
[...]

Die zaadjes laat ik ook achterwege.
Ja als ik ze tegen kom. Wordt steeds beter in het herkennen van plekken waar ze kunnen liggen.
Natuurlijk wanneer ik ze tegenkom dan neem ik ze ook mee. Maar ik ga er niet actief naar zoeken.
Hoe zie je hoeveel shrines je hebt?
Het loading scherm :) Ik heb er nu 49 gedaan.

Zie deze screenshot:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/N8o85busTW53C0qGUxTD3J6s/thumb.jpg

En volgens mijn Switch profiel heb ik 65+ uur aan Zelda gespeeld. Voor Zelda is dat een record :p
Oké A Link Between World heeft 95+ uur op mn 3DS Activity log, maar die heb ik al meerdere keren uitgespeeld én ben ik nu met een 0 Death Hard Mode run bezig :p

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2017 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Zeror schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 18:22:
In het spielerij feedback topic is er even over gesproken. Na mijn laatste reactie geen antwoord meer over gezien.

Wat vinden jullie ervan om de spoiler-verplichting vanaf vandaag te laten vervallen? Het spel is nu een maand uit en de meeste zijn al wel ver genoeg dat spoilers niet echt meer nodig zijn, denk ik.

Ja of nee?
lol, ik speel vanaf dag 1, maar zit nog niet op 20% denk ik. Ik weet niet hoeveel je denkt dat men speelt, maar de meerheidheid gaat niet zo snel hoor. Desalniettemin boeien mij de spoilers niet, ik lees ze allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Señor Sjon schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 21:34:
Moet deze discussie ook niet in het feedback topic verder dan?
Daar was het gevraagd, maar ik kijk alleen in dit topic en verder nergens in Spielerij. Zo zullen er wel meer mensen zijn. ;) Het is dan dus wel handig om dat in dit topic te bespreken. Mede ook omdat het geen direct Spielerij breed ding is, maar iets specifiek voor dit topic.
Verwijderd schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 21:57:
En volgens mijn Switch profiel heb ik 65+ uur aan Zelda gespeeld. Voor Zelda is dat een record :p
Oké A Link Between World heeft 95+ uur op mn 3DS Activity log, maar die heb ik al meerdere keren uitgespeeld én ben ik nu met een 0 Death Hard Mode run bezig :p
65+ is veel voor jou? Mijn Twilight Princess HD staat al op meer dan 72 uur op een enkele game en is nog niet eens uitgespeeld. BotW staat volgens m'n Switch profile op 105 uur. :P

Ik heb nu ook het armor met de emmer op je kop. :+ Gisteravond gehaald. Ondertussen een paar shrines gevonden en gedaan. Eentje gevonden, althans, de quest en benodigdheden, maar ik had al het een en ander in de omgeving opgeruimd waardoor ik de vereisten niet meer had.
spoiler:
Is de shrine in het zuidelijk gebergte met sneeuw. Je moet een steen van de heuvel laten rollen zodat het een grote sneeuwbal wordt en zo tegen de rotswand aan knalt waar zo'n activatie ding op zit. En dat tussen 16:00 en 17:30 game time, want alleen dan is dat ding actief.

Vanmiddag nog een meevaller. Liep de lokale Intertoys in en zag daar zomaar een ProController liggen. Was niet opgehaald door de persoon die 'm gereserveerd had, dus dan gaat 't het schap in. Even mee zitten spelen maar het is wel even wennen zeg. Met de joycons vind ik het wel fijn dat de vierpuntdruktoets 4 aparte knoppen zijn zodat je duidelijk het verschil voelt (en hierdoor niet per ongeluk een verkeerde indrukt) en ook nog eens recht onder de analoge stick zodat je wat makkelijker van rune kan wisselen terwijl je loopt. De + en - knoppen zitten op een iets minder prettige plek icm home/capture. Het is echt wennen aan de andere layout zodat je niet de verkeerde knop indrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero of Time schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 23:48:
[...]

65+ is veel voor jou? Mijn Twilight Princess HD staat al op meer dan 72 uur op een enkele game en is nog niet eens uitgespeeld. BotW staat volgens m'n Switch profile op 105 uur. :P
Het is een record voor Zelda ;) Niet voor een game, er zijn games die 150+ uur hebben (Skyrim) Er is zelfs één game die echt het boventij haalt: Guild Wars met 3483 uur, wat een lange tijd mijn enige PC game was.
Maar dat spel is ook 12 jaar oud en ik speel het eigenlijk nog wel elke week een paar uur :p

Twilight Princess heb ik lang niet zoveel tijd, omdat ik dat na Majora's Mask de minste Zelda game vind.
OoT heb ik eigenlijk nooit helemaal uit gespeeld dus daar kan ik weinig over zeggen. (Die ***-water tempel :()
Skyward Sword vond ik snel saai worden.

Ik ben veel meer van de handheld Zelda's:
De GBA Games (A Link to the Past; ik heb nog nooit een SNES gehad; Minish Cap), de DS games (Phantom Hourglass en Spirit Tracks) en A Link Between Worlds (3DS) zijn de spellen die ik het meest gespeeld heb.

De enige die voor mij ook hoog scoorde qua totale speeltijd is The Wind Waker. Wat voor mij momenteel mijn tweede favoriete Zelda game is. Direct na Breath of the Wild. Maar dat spel is vrij makkelijk en snel uit te spelen.

De originele Zelda, Zelda 2 en de GB Zelda's heb ik eigenlijk alleen geëmuleerd gespeeld (Virtual Console, NES Mini en minder legaal) En die scoren gewoon niet hoog qua uren.

Mijn favoriete Zelda games momenteel:

1. Breath of the Wild (Switch versie)
2. The Wind Waker HD (ja, specifiek de Wii U versie)
3. A Link Between Worlds (3DS)
4. Spirit Tracks (DS)
5. Minish Cap (GBA)
6. A Link to the Past (GBA / SNES)
7. Ocarina of Time (3DS)
8. Oracle of Ages / Seasons (GBC)
9. Skyward Sword
10. Link's Awakening Dx (GBC)
11. The legend of Zelda (NES)
12. Phantom Hourglass (DS)
13. Four Swords Adventures / Four Swords (GC, GBA)
14. Link's Adventure: The Legend of Zelda 2 (NES)
15. TriForce Heroes (3DS)
16. Twilight Princess
17. Majora's Mask (3DS / N64)

Het moet duidelijk zijn dat er een redelijk thema is, gezien de single player portable games het hoogst scoren. (+ The Wind Waker)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2017 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Met de joycons vind ik het wel fijn dat de vierpuntdruktoets 4 aparte knoppen zijn zodat je duidelijk het verschil voelt (en hierdoor niet per ongeluk een verkeerde indrukt)
Voor Zelda klopt dat wel ja, maar ik denk dat vrijwel elke andere game die gebruik maakt of gaat maken van de D-pad wat meer traditioneel is. :P
De + en - knoppen zitten op een iets minder prettige plek icm home/capture. Het is echt wennen aan de andere layout zodat je niet de verkeerde knop indrukt.
Dat vind ik inderdaad ook wel ja, + en - zitten wat makkelijker toegankelijk, maar dat betekent ook dat ze dichter op capture/home zitten. Ik had liever gezien dat ze die laatste twee wat lager of verder naar het midden geplaatst hadden. Ik druk in elk geval na bijna een maand nog steeds soms op de verkeerde knop. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:41

CyBeRSPiN

sinds 2001

Goner schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 14:51:
Blijft wel heel leuk dat je bijna altijd op meerdere manieren je doel kunt bereiken ; in de Yiga clan hideout is er als je het stealth gedeelte bijna af hebt een nis boven de laatste deur en zie je rechts een gat met gepunte palen. Je zult daar wel door heen kunnen gliden, maar mij lukte dat absoluut niet.
Alternatief :
spoiler:
vanaf de plankenvloer tegen het plafond zie je van die wandkleden hangen ter hoogte van die verborgen nis, in brand geschoten en ja hoor, nóg een doorgang naar héél interessante buit
spoiler:
ja.. die had ik dus eerder ontdekt dan dat ik door had hoe je naar de Boss kon komen :P de hint met de verzonken kistjes kwam niet over, zat verkeerde kant op te richten met magnesis :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zeror
Verwijderd schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 21:45:
Dan doen we dit. Alles wat met het verhaal te maken heeft, blijft in spoilers. Dat is met divine Beasts/hyrule castle inbegrepen. Over de rest (Korok seeds, shrines, gear upgrades, etc...) mag openlijk gesproken worden.

Iedereen mee eens?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik ben het er inderdaad mee eens. Story wil ik zelf uitvogelen, de rest vind ik minder interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 17:56
👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Mijn voortgang na zo'n 80-85 uur speeltijd: 77 shrines, 101 seeds en 3 divine beasts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

9 unused spirit orbs. :o Ik ga ze altijd inwisselen zodra ik er 4 heb. :+ En nu ik het MS heb worden de volgende paar upgrades allemaal gebruikt voor stamina. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op zondag 2 april 2017 @ 11:30:
[...]

9 unused spirit orbs. :o Ik ga ze altijd inwisselen zodra ik er 4 heb. :+ En nu ik het MS heb worden de volgende paar upgrades allemaal gebruikt voor stamina. :P
Ik ga uiteindelijk voor 30 volle hartjes en één volle extra Stanima wheel.

Dat is dus 30 - 7 = 23 hartjes. 23 * 4 = 92 Shrines.
En 5 * 4 voor de Stanima.
Ik houd dan nog 8 Shrines over voor 2/5 stanima.

Ik hoop dat de DLC nog 12 Shrines gaat toevoegen :+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2017 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Vraagje over de Yiga clan, voor de zekerheid maar als :
spoiler:
ik dacht van ze af te zijn na het opruimen van hun hideout en baas, maar het is alleen maar erger geworden ; bij die bruggen rond Akkalan tower staan van die vreselijke zwaardmannen die je met vuur achtervolgen ! of waren die er altijd al ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

[...]

Ik wissel ze pas in als ik langs een Goddess statue kom, anders ga ik door met hetgene waarmee ik bezig was. :p

Heb ook nog een zwik aan ongebruikte seeds... Misschien weer eens (voor ik dacht 25 seeds) een extra weapon slot halen. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

NMe schreef op zondag 2 april 2017 @ 01:16:
[...]

Dat vind ik inderdaad ook wel ja, + en - zitten wat makkelijker toegankelijk, maar dat betekent ook dat ze dichter op capture/home zitten. Ik had liever gezien dat ze die laatste twee wat lager of verder naar het midden geplaatst hadden. Ik druk in elk geval na bijna een maand nog steeds soms op de verkeerde knop. :P
Ik bedoelde dus dat de +/- bij de Joycons prettiger zijn. Je voelt ze veel duidelijker en kan ze door de vorm niet verwarren met andere knoppen. Dat kan bij de ProController dus wel, want ze zijn alle 4 rond en plat. Ik ben tot nu toe dus niet echt overtuigt van de ProController. Gisteravond wel een lang stuk mee gespeeld, maar heb nu de joycons er weer aan en speel daar mee. Mede ook omdat ik eigenlijk altijd in portable mode speel.
Zeror schreef op zondag 2 april 2017 @ 10:44:
[...]

Dan doen we dit. Alles wat met het verhaal te maken heeft, blijft in spoilers. Dat is met divine Beasts/hyrule castle inbegrepen. Over de rest (Korok seeds, shrines, gear upgrades, etc...) mag openlijk gesproken worden.

Iedereen mee eens?
Works for me. :)
RayNbow schreef op zondag 2 april 2017 @ 11:59:
[...]

Ik wissel ze pas in als ik langs een Goddess statue kom, anders ga ik door met hetgene waarmee ik bezig was. :p
Doe ik ook, als ik er toevallig een tegenkom en kan wat inwisselen dan doe ik dat. Niet eerder. Zo had ik eerder eens 10 spirit orbs en nu weer 7. :P
Heb ook nog een zwik aan ongebruikte seeds... Misschien weer eens (voor ik dacht 25 seeds) een extra weapon slot halen. :p
Jup, ik heb er nu ook weer 40. Heb een stuk in het zuiden rondgelopen, bij Hylia en zit nu in Faron regio. Kwam daar een leuk aantal zomaar tegen. Twee zelfs heel dicht bij elkaar (zo goed als naast elkaar :P).

Ben nu bij Lakeside Stable en gemerkt dat je echt niet op het weer kan uitgaan dat staat aangegeven. Ik kom daar met onweer aan, ik loop daar rond met een zwaard maar vonk niet. Prima. Praat met een paar mensen, eentje is doodsbang (daar krijg je een quest van), loop naar buiten en ik begin te vonken. Prima, unequip m'n zooi en loop lekker door. Als voorspelling stonden 3 bliksemschichten, het zou dus voorlopig nog niet ophouden met onweren. Praat ik net buiten de stable met iemand die kijkt naar een waterval en zegt dat daar iets eigenaardigs is en ik op de uitkijktoren moet klimmen. Weersverwachting: 3x zon. 8)7 Er stond dus vlak daarvoor nog 3x bliksem. Hoe dan?

En bij een stable hoort ook een shrine voor fast travel. Pinger gaat lekker af, piept veel als ik in de juiste richting loop en relatief dicht bij ben, maar nog steeds niet gevonden. Grr, stom ding, laat je nou gewoon eens zien dan. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb ook wel shrines gehad welke ik niet heb kunnen vinden. Sommigen zitten onder een plaat of achter een rots. Dus daar moet je dan ook nog eens naar zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Hebben jullie al een Guardian bestuurd? Blijkbaar kan dat.
Ziet er ontzettend tof uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:29
Hero of Time schreef op zondag 2 april 2017 @ 12:37:
Ben nu bij Lakeside Stable en gemerkt dat je echt niet op het weer kan uitgaan dat staat aangegeven. Ik kom daar met onweer aan, ik loop daar rond met een zwaard maar vonk niet. Prima. Praat met een paar mensen, eentje is doodsbang (daar krijg je een quest van), loop naar buiten en ik begin te vonken. Prima, unequip m'n zooi en loop lekker door. Als voorspelling stonden 3 bliksemschichten, het zou dus voorlopig nog niet ophouden met onweren. Praat ik net buiten de stable met iemand die kijkt naar een waterval en zegt dat daar iets eigenaardigs is en ik op de uitkijktoren moet klimmen. Weersverwachting: 3x zon. 8)7 Er stond dus vlak daarvoor nog 3x bliksem. Hoe dan?

En bij een stable hoort ook een shrine voor fast travel. Pinger gaat lekker af, piept veel als ik in de juiste richting loop en relatief dicht bij ben, maar nog steeds niet gevonden. Grr, stom ding, laat je nou gewoon eens zien dan. }:|
Heeft te maken met een quest daar. En die shrine is er heus wel, goed zoeken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:50

Sorbo

Uw hulp in huis!

Goner schreef op zondag 2 april 2017 @ 11:40:
spoiler:
ik dacht van ze af te zijn na het opruimen van hun hideout en baas, maar het is alleen maar erger geworden ; bij die bruggen rond Akkalan tower staan van die vreselijke zwaardmannen die je met vuur achtervolgen ! of waren die er altijd al ?
Ja, ik ervaar precies hetzelfde.
spoiler:
Ben er tot aan die missie waar je aan refereert maar 1 Yiga member tegengekomen, helemaal in het begin onderweg naar de East Gate. Sindsdien geen enkele Yiga meer gezien tot ik voor de laatste Divine Beast die ik nog moest doen de basis in moest. Sindsdien vind ik ze regelmatig.

Heb gisteravond mijn 4e divine beast verslagen, jammer dat ze zo snel voorbij zijn :'( Nu op zoek naar een of ander zwaard, wat memories zoeken en dan langzaamaan maar eens naar Ganon toe. En als ik die verslagen heb zijn er nog 100.000 dingen te doen.
spoiler:
Wil graag nog de speciale mounts vinden, een huis kopen, alle shrines doen, een flinke bak sidequests, etc
. De laatste keer dat ik dit had bij een open wereldgame is echt tijden geleden, geweldig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Hero of Time schreef op zondag 2 april 2017 @ 12:37:
Hint :p
Zeror schreef op zondag 2 april 2017 @ 12:46:
Hebben jullie al een Guardian bestuurd? Blijkbaar kan dat.
Ziet er ontzettend tof uit :D
Kijk eens naar de kalender. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

me_mrtn schreef op zondag 2 april 2017 @ 12:56:
[...]

Heeft te maken met een quest daar. En die shrine is er heus wel, goed zoeken. :P
Dat met de quest had ik al door. En:
Al gevonden. :) Verdomt goed verstopt.

Edit:
Zo, nu heb ik alweer 10 12 orbs. :P

Ingeleverd voor 1 hartje en 2x stamina. Nu heb ik 15 hartjes en bijna 2 stamina wielen (nog 1 upgrade nodig).

[ Voor 15% gewijzigd door Hero of Time op 02-04-2017 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Vanavond twee shrines gevonden (shrine quests) die met de Thunder Helm een groot deel van de uitdaging weghalen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-09 11:19
Na meer dan 10 jaar geen Nintendo console meer te hebben gehad, speciaal de Switch gekocht voor Zelda. Ik merk wel dat de game flink anders is dan de meeste open wereld games van deze tijd. Hebben jullie nog een paar handige tips voor een beginner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:26
Spectre schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:07:
Na meer dan 10 jaar geen Nintendo console meer te hebben gehad, speciaal de Switch gekocht voor Zelda. Ik merk wel dat de game flink anders is dan de meeste open wereld games van deze tijd. Hebben jullie nog een paar handige tips voor een beginner?
Gewoon gaan spelen. In het begin is het enorm lastig. Maar daarna krijg je er wat meer gevoel mee.

Tip: Er liggen vaak kistjes onderwater ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Spectre schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:07:
Hebben jullie nog een paar handige tips voor een beginner?
Neem de tijd, kijk om je heen. Verzamel alles wat je tegenkomt (appels, mushrooms, etc.) en kook geregel wat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op zondag 2 april 2017 @ 11:40:
spoiler:
Na hideout spawnen ze inderdaad vaak random. Wat wel fijn is, is dat die forsere variant een zwaard van 40 dmg dropt en een leuke stamina-attack heeft.
[...]

Ik heb er in het begin 30+ in m'n zak gehad voordat ik een keer weer bij een stadje kwam om in te wisselen :P veel te veel te doen. Ain't nobody got time for that. Ik ga vrijwel nooit actief naar een statue toe, ik wissel enkel in als ik toch al in de buurt ben of in een stad moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-09 11:19
Martiveen schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:12:
[...]

Gewoon gaan spelen. In het begin is het enorm lastig. Maar daarna krijg je er wat meer gevoel mee.

Tip: Er liggen vaak kistjes onderwater ;)
Het is zeker lastig, de game neemt je niet echt bij de hand zoals Ubisoft games met alle icoontjes op de map.
RayNbow schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:27:
[...]

Neem de tijd, kijk om je heen. Verzamel alles wat je tegenkomt (appels, mushrooms, etc.) en kook geregel wat. :)
Is het mogelijk om bij het koken bijvoorbeeld 5 appels vast te houden en die één voor één te koken ipv dat ze samenvoegt worden tot iets dat 5 hartjes vult? Elke keer een appel vast houden, koken, weer eentje vasthouden, koken enz is vrij omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:26
Spectre schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:39:
[...]

Het is zeker lastig, de game neemt je niet echt bij de hand zoals Ubisoft games met alle icoontjes op de map.

[...]

Is het mogelijk om bij het koken bijvoorbeeld 5 appels vast te houden en die één voor één te koken ipv dat ze samenvoegt worden tot iets dat 5 hartjes vult? Elke keer een appel vast houden, koken, weer eentje vasthouden, koken enz is vrij omslachtig.
Je kan de appels er inderdaad in een keer allemaal in gooien. Maar combineren heeft meestal een beter resultaat. Praat vooral met veel mensen om achter recepten te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 19:30

luigi87

Domotica Fanaticus

Martiveen schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:40:
[...]

Je kan de appels er inderdaad in een keer allemaal in gooien. Maar combineren heeft meestal een beter resultaat. Praat vooral met veel mensen om achter recepten te komen.
Of gooi gewoon wat bij elkaar, je komt zoveel tegen.
Ik maak eigenlijk alleen met vlees met een zoutkristal erbij.
of champignon schotels.

Mijn Link doet niet aan schijf van 5, gevarieerd eten al helemaal niet. Link heeft een vlees only dieet bij mij :+

- leeg -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Dat was niet wat hij vroeg.
Je kunt ze niet 1 voor 1 toevoegen. Dus echt iedere keer appel pakken en koken. Ik zou echter altijd dingen maken voor meer hartjes. Anders moet je ze 1 voor 1 ook eten.

Ik heb zelf voor Android de app "chef of the wild" gedownload. Geen zin om alles uit te zoeken. Je kunt er al je items in zetten en meteen zien wat je kunt maken met je ingrediënten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ten noorden van Faron Tower zit een rand met een paar boklobins en iets van 10-15 durians aan de bomen. Per stuk koken geeft full health +3 tijdelijk. Met een blood moon full health +5. Ik kook eigenlijk alleen nog endurance carrots x3 (levert veel op bij verkoop) en durians. Voor de rest heb ik eigenlijk altijd wel een passend outfit.
En nee, je kookt wat je in handen hebt. Los appels koken is eigenlijk vrij zinloos. Je vindt ze zoveel, dan eet ik er rustig 10 achter elkaar op.

Bij een stal net ten noorden van het beginplateau kan je gourmet vlees verkopen voor 100/st (max 3xdag).

Gisteren mijn eerste Divine Beast (Rito) uitgespeeld... man, wat is dat kort. Ik ben langer bezig geweest met sommige shrines. Ook kan Ganon niet zo goed tegen bompijlen x3. :+ Enne, vergeet niet een foto te maken voor het compendium. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Señor Sjon op 03-04-2017 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:36:
[...]
Na hideout spawnen ze inderdaad vaak random. Wat wel fijn is, is dat die forsere variant een zwaard van 40 dmg dropt en een leuke stamina-attack heeft.
Vervelende is dat ik hém dan wel eerst moet droppen en dat lukt niet zo.
1 klap en ik ben weg ; +/- 8 hartjes schade ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Señor Sjon schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:47:
Ten noorden van Faron Tower zit een rand met een paar boklobins en iets van 10-15 durians aan de bomen. Per stuk koken geeft full health +3 tijdelijk. Met een blood moon full health +5. Ik kook eigenlijk alleen nog endurance carrots x3 (levert veel op bij verkoop) en durians. Voor de rest heb ik eigenlijk altijd wel een passend outfit.
En nee, je kookt wat je in handen hebt. Los appels koken is eigenlijk vrij zinloos. Je vindt ze zoveel, dan eet ik er rustig 10 achter elkaar op.
De appels in bundel koken heeft wel zin, dus los opeten is vrij waardeloos. Ik pleur 3 appels en 2 lappen vlees op het vuur en krijg skewers die 8-10 hearts healen.

Ook kun je Durians en al het andere eten beter niet in single portions koken. Samen met een Hearty Truffle krijg je veel meer bang for buck dan beiden los koken.
Goner schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:53:
[...]

Vervelende is dat ik hém dan wel eerst moet droppen en dat lukt niet zo.
1 klap en ik ben weg ; +/- 8 hartjes schade ...
Soldier/Guardian Armor dragen helpt al een heel stuk, klinkt niet alsof je veel defense hebt wanneer je 8 hearts damage pakt. Overigens, als je op afstand blijft doen ze een aanval die een windvlaag veroorzaakt. Als je dan je glider pakt, zijn ze je plots kwijt en kun je achter ze landen en aanvallen. Repeat. Wegrennen is trouwens ook een optie. Ze hebben geen relevante ranged opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die truffles vind ik een stuk minder. Ik heb nu 14 hartjes, met de 3-5 bonus zit ik al bijna op oude Zelda aantallen. ;) Hoewel damage een stuk hoger ligt in dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Señor Sjon schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:47:
Enne, vergeet niet een foto te maken voor het compendium. ;)
Ben pas na 60-70 uur of zo echt begonnen met foto's maken... dus uh, ik heb al wat fotokansen gemist. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Laatst online: 09-09 13:40
@Señor Sjon Maar je hebt nu wel armor (die je ook nog kunt upgraden) dus je kunt de schade wel reduceren.

@RayNbow Ik ben echt direct als een neuroot foto's gaan maken van alles. Sowieso handig voor het vinden van stuff als je weet waar en van wie je het kunt krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
RayNbow schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:09:
[...]

Ben pas na 60-70 uur of zo echt begonnen met foto's maken... dus uh, ik heb al wat fotokansen gemist. :+
Klein tipje, wordt het kader om het item oranje, dan heb je hem nog niet. Blauwe heb je al.

@LOTG Heb het meeste op 2-3 sterren zitten. Alleen die ancient cores... die droppen zo weinig. :X

Klein tipje: als je elemental chuchu's nodig hebt. Versla ze met het element wat je nodig hebt. Dan krijg je de desbetreffende chuchu drop (red/white/yellow). De grootste variant geeft er 5, kleintjes 1-2.

[ Voor 33% gewijzigd door Señor Sjon op 03-04-2017 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Alle 120 shrines gehaald en een mooi cadeau ontvangen :)

Helaas is de fun nu er wel vanaf maar wat was dit een ervaring zeg, lang geleden dat ik zoveel plezier aan een spel heb beleefd.

Maar aan alles komt een einde, nu is het wachten op de eerste DLC en dan hopen dat hardmode het waard is om alles opnieuw te doen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Spectre schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:39:
[...]

Ja, dat kan...maar slechts op één plaats op de map. In de buurt van Death Mountain is het zo heet dat alles dat je laat vallen vanzelf kookt, dus 5 appels droppen geeft je 5 baked apples. En die kunnen best zinnig zijn want in tegenstelling tot vrijwel elk ander voedsel-item kunnen gekookte appels staken zodat ze maar één inventory slot nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavors
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 12:47
NMe schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:53:
[...]

Ja, dat kan...maar slechts op één plaats op de map. In de buurt van Death Mountain is het zo heet dat alles dat je laat vallen vanzelf kookt, dus 5 appels droppen geeft je 5 baked apples. En die kunnen best zinnig zijn want in tegenstelling tot vrijwel elk ander voedsel-item kunnen gekookte appels staken zodat ze maar één inventory slot nodig hebben.
Of je dropt de appels gewoon in het vuur in plaats van in de pot. Dan bak je ze ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

RayNbow schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:09:
[...]

Och, dat is niet zo boeiend. Als je later om komt van het geld kan je altijd nog voor 100 rupees per foto je compendium laten aanvullen bij de Akkala tech lab. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hero of Time schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:38:
[...]

Och, dat is niet zo boeiend. Als je later om komt van het geld kan je altijd nog voor 100 rupees per foto je compendium laten aanvullen bij de Akkala tech lab. ;)
Hateno tech lab toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Jup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

NMe schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:44:
[...]

Hateno tech lab toch?
Ja, sorry. Het spel is ook zo groot, je haalt wel eens wat door elkaar waar je nou iets kan halen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerielTjuh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 11:03
Gisteren de shrine trial geprobeerd op Toronbo island (Korgu Chideh Shrine).
Best pittig en goed over nadenken.

spoiler:
Gooi ik de laatste bal per ongeluk in de swamp... kun je dus helemaal opnieuw beginnen, kreeg dat kreng er met geen mogelijkheid uit.... grrrrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 19:30

luigi87

Domotica Fanaticus

CerielTjuh schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:35:
Gisteren de shrine trial geprobeerd op Toronbo island (Korgu Chideh Shrine).
Best pittig en goed over nadenken.

spoiler:
Gooi ik de laatste bal per ongeluk in de swamp... kun je dus helemaal opnieuw beginnen, kreeg dat kreng er met geen mogelijkheid uit.... grrrrrrrr
Haha dat heb ik dus ook gehad.
Snapte eerst ook niet waar ik met die bal heen moest. Maar vond hem wel erg leuk om te doen. 2de keer wel wat minder leuk!

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Eindelijk na 120+ uur besloten om Ganon te pakken maar wat vinden jullie van het einde?

spoiler:
Op zich wel gaaf gemaakt die Ganon, maar ik vond het toch wel jammer dat er niet echt een dialoog was tussen Ganon en Link/Zelda en dat het gewoon echt maar een mindless beast was.

Voor de rest vond ik het aantal cutscenes wel heel karig in deze game... bestwel weinig verhaal, in totaal is er nog geeneens een half uur aan filmpjes ofzo?? Wel erg jammer voor deze grote game. Lijkt alsof ze gewoon een super grote wereld hebben gemaakt en daar alle focus op hebben gelegd en heel weinig op het verhaal zelf.

[ Voor 4% gewijzigd door Freshnezz op 03-04-2017 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ze zitten ook in een spagaat door alles open world te doen. Je zal heel veel van het verhaal ook zelf moeten vinden. Zoek de diverse dagboeken van iedereen maar na, dan kom je best veel lore tegen. Ook de bard heeft wat liedjes met scenes, maar die zijn vaak erg hetzelfde.

spoiler:
Maar ik heb ook al wat gespiekt via YT. Het einde is zelfs incl. verlengde versie wel erg kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Dat is toch ook juist het leuke er aan? Ik vond het exploren in de Zelda games altijd het leukste. Nu weet je dus precies even veel als Link en hoe meer je rond loopt hoe meer je te weten komt van de wereld en het verleden.

Alle NPCs hebben dialoog, en vaak zelfs meer dan 1 die getriggerd word afhankelijk van de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ampix
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-08 12:28
Eentje gevonden, althans, de quest en benodigdheden, maar ik had al het een en ander in de omgeving opgeruimd waardoor ik de vereisten niet meer had.
spoiler:
Is de shrine in het zuidelijk gebergte met sneeuw. Je moet een steen van de heuvel laten rollen zodat het een grote sneeuwbal wordt en zo tegen de rotswand aan knalt waar zo'n activatie ding op zit. En dat tussen 16:00 en 17:30 game time, want alleen dan is dat ding actief.
Je hebt nog niet de goede manier te pakken om deze op te lossen:
spoiler:
Kan je nog iets anders wat 'koud' is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Over welke shrine gaat dit precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

RayNbow schreef op maandag 3 april 2017 @ 18:21:
Over welke shrine gaat dit precies?
Mount Granajh, Secret of the Snowy Peaks.
Ampix schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:35:
[...]

Je hebt nog niet de goede manier te pakken om deze op te lossen:
spoiler:
Kan je nog iets anders wat 'koud' is?
spoiler:
IJspijl is het eerste wat ik probeerde, maar helaas, dat deed niets. Raakte dat ding wel op tijd en raak in 't midden. Mocht niet baten dus.

Probeer ik vanavond wel weer, heb ondertussen al twee of drie blood moons gehad. Ik lijk ze nu ook wel iets vaker te krijgen, maar kan ook komen omdat ik gewoon langer aaneengesloten speel en zo snel aan de 8 game dagen zit. Had na de patch overigens geen blood moon. Dat kwam pas 3 nachten later.

Edit:
Net de Korok seed bij Breman Peak gehaald. Denk aan ijs. ;) Gelukkig liggen er zat stenen daar. :P Kostte mij maar 4 pogingen.

Over ijs gesproken. Als je zo'n 'quagmire' meertje tegenkomt, die bruine drab dat borrelt en als je er 2 seconden in staat verdrink je, je kan daar ook gewoon Cryonis op gebruiken. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Hero of Time op 03-04-2017 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Hero of Time schreef op maandag 3 april 2017 @ 18:57:
[...]

Mount Granajh, Secret of the Snowy Peaks.
De quest-omschrijving heeft het toch over een koude schaduw, dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ja.

En ik ben oh zo blij met de procontroller. Net weer zo'n gyroshrine gedaan, Toto Sah. Nabij Hickaly Woods. Niks geen klooien op z'n kop e.d., of dat je de joycons er beter af kan halen. :P

[ Voor 97% gewijzigd door Hero of Time op 03-04-2017 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

@Hero of Time, dan is het toch een kwestie van een schaduw produceren? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mjah, cryonis ook al geprobeerd. Komt niet ver genoeg vziw. Daarom, ik ga nog eens proberen. Ben nou niet echt in de buurt momenteel. Loop er zo wel heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
LOTG schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:20:
Dat is toch ook juist het leuke er aan? Ik vond het exploren in de Zelda games altijd het leukste. Nu weet je dus precies even veel als Link en hoe meer je rond loopt hoe meer je te weten komt van de wereld en het verleden.

Alle NPCs hebben dialoog, en vaak zelfs meer dan 1 die getriggerd word afhankelijk van de situatie.
Toch had ik in voorgaande spellen wel meer 'gevoel' met de karakters. Ben nu gevoelsmatig al maaaanden onderweg en arme Zelda maar pruttelen in Hyrule Castle. :+ Alsof je zegt: "Je hebt een eeuw gewacht, dat jaartje voor 120 shrines, tig zaadjes, een huis met inventaris, een rugzak vol beestjes en een fotoboek kan er ook wel bij."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Hero of Time schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:48:
Mjah, cryonis ook al geprobeerd. Komt niet ver genoeg vziw. Daarom, ik ga nog eens proberen. Ben nou niet echt in de buurt momenteel. Loop er zo wel heen.
Je kunt er
spoiler:
nog iets kouds erop zetten

maar dat is misschien ook niet genoeg. Mijn poging faalde, dus wat ik toen deed (oplossingspoiler):
spoiler:
was cryonis + Link + iets koud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:47
RayNbow schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:00:
[...]

Je kunt er
spoiler:
nog iets kouds erop zetten

maar dat is misschien ook niet genoeg. Mijn poging faalde, dus wat ik toen deed (oplossingspoiler):
spoiler:
was cryonis + Link + iets koud.
spoiler:
Cryonis in het hoekje met Link erop was bij mij voldoende.

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb 'm ondertussen gehaald.
spoiler:
Een van de stenen/ballen die er lagen paar keer de heuvel op gegooid en voordat 'ie te groot was om op te pakken naar het plasje water gebracht. Daar met Cryonis op een ijsblok weten te krijgen. Paar keer vanaf gevallen, dus uiteindelijk besloten om er samen met die bal op te gaan staan en de bal vast te houden. Dat deed 't 'm. Stond er wel al vanaf 10:00, dus 6,5 game-uren moeten wachten.

Het was nummer 4, dus heb nu een volledig tweede stamina wiel. Eens kijken of ik dat grote paard nu eens onder controle kan krijgen. :P En dan als de brandweer langs de Lynel die in de buurt loopt waar je wel langs moet voor de quest. Of de andere kant even uitzoeken of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Hero of Time schreef op maandag 3 april 2017 @ 22:12:
Eens kijken of ik dat grote paard nu eens onder controle kan krijgen. :P
Dat is toch niet zo spannend? Dat kan je in principe ook al met 1 ring :+ .

spoiler:
mits je wat voedsel kookt vooraf dat je stamina geeft/aanvuld :P.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Zo, net eindelijk het MS gehaald en de eerste DB bij de Zora's gedaan. Man wat heb ik zitten klooien daar. Gelukkig mijn vrouw die nog wat goede ideeën had. Ben er echt slecht in geworden. Vroeger OoT e.d. Zonder veel problemen gehaald, maar merkte bij de 3ds versie daarvan dat het toch al moeilijker werd. Wordt echt oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Paard gedaan, paardengod ook gedaan. Wil nog wat bij de Zora's in de buurt, maar net niet helemaal bij hun, doen. Dus via de zuidelijke bergen maar erheen. Stukje klimmen. Zou geen probleem moeten zijn, maar het regent er constant. Toch gehaald. :P Ik moet meer Stamella Shrooms bakken. :P

Eenmaal daar boven maar gestopt, was alweer laat dus zie vanavond wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Ben al een maandje aan het spelen, en heb vaak het gevoel dat ik iets ga missen vanwege de grote wereld :) ben niet heel creatief met koken in het spel.

Daarnaast vraag ik me af of er veel te doen is in het sneeuwgedeelte. 'dan ga je daar toch heen als je er voor gekleed bent?' waar, (heb ook de juiste kleding daarvoor), maar is het 't waard? :D

Wat moet je zeker doen in het spel behalve side quests, temple quests en main quests? Ben nu zover dat ik de derde dungeon heb vrijgespeeld, moet alleen de Titan in het lava gebergte nog.

[ Voor 6% gewijzigd door rudyman85 op 04-04-2017 08:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:20
ben nu ook met Vah Naboris bezig, maar dat valt niet mee.. de reis ernaartoe was wel te doen, de clan en deel 1 van vah naboris, maar nu ik erin zit is het echt kloten met de puzzel om alles te vinden. heb stiekem toch een keertje internet geraadpleegd. Zoals @Arunia ik wordt ook oud, maar daarnaast speel ik dit soort spellen eigenlijk nooit :D.
rudyman85 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:25:
Ben al een maandje aan het spelen, en heb vaak het gevoel dat ik iets ga missen vanwege de grote wereld :) ben niet heel creatief met koken in het spel.

Daarnaast vraag ik me af of er veel te doen is in het sneeuwgedeelte. 'dan ga je daar toch heen als je er voor gekleed bent?' waar, (heb ook de juiste kleding daarvoor), maar is het 't waard? :D

Wat moet je zeker doen in het spel behalve side quests, temple quests en main quests? Ben nu zover dat ik de derde dungeon heb vrijgespeeld, moet alleen de Titan in het lava gebergte nog.
Dat is het in de basis wel een beetje, je kan ook nog op zoek naar 900 korok zaadjes, maar dat is wat mij betreft een beetje kansloos. Ik heb geen idee wat er in het sneeuwgedeelte te doen is, maar het idee van het spel is dat je overal wel een sidequest of mini game tegen komt, dus die zul je daar ook wel hebben.
En natuurlijk in de dorpjes is ook genoeg te doen, gewoon met iedereen een praatje maken en er komt wel weer een sidequest voorbij.
Je kan ook nog proberen alle outfits te verzamelen en te versterken
en wat betreft het koken: Arunia in "Het 'Legend of Zelda' topic"

[ Voor 64% gewijzigd door Prulleman op 04-04-2017 08:49 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Gisteravond twee Rito shrine quests gedaan maar eens gedaan. Bij een van de quests was ik bijna bij de shrine... zie ik niet heel ver vandaan een Guardian liggen.

* RayNbow kon 't niet laten om de shrine even te laten wachten om de Guardian te onderzoeken (en te slopen). })
(Bonus: in de shrine mocht ik nog een Guardian slopen. :p)

Verder in 't weekend de 10k rupees aangetikt maar nog niet een trip gemaakt naar de laatste Fairy Fountain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Prulleman schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:43:
ben nu ook met Vah Naboris bezig, maar dat valt niet mee.. de reis ernaartoe was wel te doen, de clan en deel 1 van vah naboris, maar nu ik erin zit is het echt kloten met de puzzel om alles te vinden. heb stiekem toch een keertje internet geraadpleegd. Zoals @Arunia ik wordt ook oud, maar daarnaast speel ik dit soort spellen eigenlijk nooit :D.

[...]

Dat is het in de basis wel een beetje, je kan ook nog op zoek naar 900 korok zaadjes, maar dat is wat mij betreft een beetje kansloos. Ik heb geen idee wat er in het sneeuwgedeelte te doen is, maar het idee van het spel is dat je overal wel een sidequest of mini game tegen komt, dus die zul je daar ook wel hebben.
En natuurlijk in de dorpjes is ook genoeg te doen, gewoon met iedereen een praatje maken en er komt wel weer een sidequest voorbij.
Je kan ook nog proberen alle outfits te verzamelen en te versterken
en wat betreft het koken: Arunia in "Het 'Legend of Zelda' topic"
Helder, bedankt voor je reactie. Ga weer vrolijk verder :) *wacht op de IOS versie van Chef of the wild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Señor Sjon schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:00:
[...]

Toch had ik in voorgaande spellen wel meer 'gevoel' met de karakters. Ben nu gevoelsmatig al maaaanden onderweg en arme Zelda maar pruttelen in Hyrule Castle. :+ Alsof je zegt: "Je hebt een eeuw gewacht, dat jaartje voor 120 shrines, tig zaadjes, een huis met inventaris, een rugzak vol beestjes en een fotoboek kan er ook wel bij."
Ach, in Majora's Mask moesten ze ook maar wachten tot ik mijn bombers notebook vol had, en alle maskers.
En in Wind Waker moest ik ook eerst alle eilandjes ontdekt hebben, en alle bugs gevangen in Twilight Princess. Nothing new. Evil will wait. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Majora's Mask duurt maar drie dagen. Voor de NPC's that is. ;) Ik had altijd een hekel aan die tijdsdruk gehad en heb het na de eerste dungeon niet meer gespeeld (naar het HBO gaan e.d. hielpen ook niet mee). Overworld theme was daar wel een topper en niet meer geëvenaard in latere spellen. Zoals vaker beklaagd, de tingeltjes per ochtend - middag - avond en in gebergten doen het voor mij niet echt.

Gisteravond per toeval langs het 'oude' paard van Ganon gevlogen, die moesten we even hebben natuurlijk. Had aan twee volle staminawielen niet genoeg, dus kook van tevoren drie stamina carrots. Geeft je ~1,4 geel wiel extra + een volledige replenish van je huidige wielen. Heb hem liefkozend SiegeTank gedoopt. :P

Klein tipje, vanaf die locatie naar een stal is de noordelijke route een stuk makkelijker dan de zuidelijke die langs 2 Lynels gaat. :+

[ Voor 11% gewijzigd door Señor Sjon op 04-04-2017 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gisteravond een nieuwe poging gedaan om Eventide Island te halen, dat ging dit keer helemaal goed. Weliswaar lukte het me niet goed om de cycloop op z'n zwakke plek te raken dus het was vooral bommen gooien. Nu moet ik de shrine nog doen, ik ben benieuwd! Als het weer een Strenght test is.. kom maar op, verschillende 50+ wapens in mijn bezit van de vorige :P

Even ter vergelijking, dat gaat shrine nummer 12 worden.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

psychoclown schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:06:
Weliswaar lukte het me niet goed om de cycloop op z'n zwakke plek te raken dus het was vooral bommen gooien.
* RayNbow heeft het geen eens geprobeerd om de Hinox te slopen... Gewoon de bal pakken en rennen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Hinox trucje:

Als ie slaapt, sluip je naar zijn hand toe en ga je op zn hand staan. Wacht tot ie gaat krabben en je wordt op zn buik gezet. Dan kun je alle loot die aan zn nek hangt gewoon pakken.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gisteren alle memories gehaald, een stuk of 10 shrines. En het laatste armor piece van de Ancient set.
Nu weer ancient cores vinden om verder te upgraden, 8 stuks....

Zit nu op 95/120 shrines en moet de laatste devine beast (Eldin Volcano) nog doen.
Denk maar eens vanavond aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:31
Zeror schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:19:
Hinox trucje:

Als ie slaapt, sluip je naar zijn hand toe en ga je op zn hand staan. Wacht tot ie gaat krabben en je wordt op zn buik gezet. Dan kun je alle loot die aan zn nek hangt gewoon pakken.

;)
Waarom wachten tot ie gaat krabben? via z'n benen omhoog klimmen/springen of met je glider van een hoog punt zo op zijn buik landen. Met sheikah gear aan loop je dan ook zo weer weg met de loot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
chrisO schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:42:
[...]

Waarom wachten tot ie gaat krabben? via z'n benen omhoog klimmen/springen of met je glider van een hoog punt zo op zijn buik landen. Met sheikah gear aan loop je dan ook zo weer weg met de loot.
Omdat omhoog gelift worden door een hinox, zonder dat ie het weet, natuurlijk veel leuker is. :P
En zo heel lang hoef je niet te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerielTjuh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 11:03
Zeror schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:47:
[...]

Omdat omhoog gelift worden door een hinox, zonder dat ie het weet, natuurlijk veel leuker is. :P
En zo heel lang hoef je niet te wachten.
_/-\o_ , alleen durf ik het zelf niet, adrenaline is dan veel te hoog en de ergernis als het mislukt wil ik niet riskeren haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Die dingen loop ik met een giga boog omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Haha, had ik niet eens over nagedacht dat dat zou kunnen en daarnaast ben ik een one-hit-kill en had ik natuurlijk niks op zak behalve wat je kon vinden :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Arunia schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:59:
Die dingen loop ik met een giga boog omheen.
Zo loop ik om de meeste mini-bosses heen.

Stone Talus? Leuk, maar op zijn rug die steen beuken schiet niet op met een hamer en overige wapens gaan veel te snel stuk. De loot is de kosten van de bompijlen ook niet waard.
Lynels? Best veel werk met die mega HP van ze.
Hinox? Die ren ik meestal straal voorbij, ik kom ze toch altijd slapend tegen.
Guardians? Die wel. >:) Ik heb de cores nodig en het Master Sword heeft wel zin in die vijand. Dus strength 60 en bijna onbreekbaar tijdens het inbeuken op guardians. Met het circlet en de greaves al in bezit doen ze ook een stuk minder schade. De Skywatchers sla ik overigens wel over.

[ Voor 35% gewijzigd door Señor Sjon op 04-04-2017 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
chrisO schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:42:
[...]

Omdat je op Eventide alleen een onderbroek en wat je weet op te rapen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
psychoclown schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:01:
Haha, had ik niet eens over nagedacht dat dat zou kunnen en daarnaast ben ik een one-hit-kill en had ik natuurlijk niks op zak behalve wat je kon vinden :)
Er zijn zo best wel veel dingen die kunnen waar je eigenlijk niet zo over nadenkt. Ontdek nog steeds wel nieuwe dingen. Gewoon de meest absurde dingen proberen :P

Net als Octo Balloons aan je vlot plakken zodat ie gaat vliegen. Echt serieus _/-\o_ 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Zeror op 04-04-2017 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Señor Sjon schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:06:
Hinox? Die ren ik meestal straal voorbij, ik kom ze toch altijd slapend tegen.
Die electrocuteer ik sinds kort... :+

Pagina: 1 ... 43 ... 94 Laatste

Let op:
Zoals gebruikelijk bij nieuwe games; graag alle info over Echoes of Wisdom - zoals verhaallijn, het plot, locaties, bosses, enz - in spoiler-tags. Hou het voor iedereen leuk! Mocht je er toch vrij over willen praten en je ervaring willen delen, gebruik dan het speciale gemaakt topic.

Zie ook deze speciale topics: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic