Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

jbdeiman schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:59:
[...]

Het had mij echt super leuk geleken als ze er een combi van hadden gemaakt: Het verhaal is helemaal door te spelen, maar door speciale dungeons kan je bijzondere items vinden die je in weer andere dungeons kan gebruiken om "unieke plekken" te bereiken.
En wellicht dungeons waarvoor je eerst bepaalde andere gehaald moet hebben, om daar "het item te vinden" die je nodig hebt om er doorheen te komen.

Als ze dat hadden gecombineerd met de huidige game, heb je volgens mij op-en-top het Zelda gevoel, maar doet dat niets af aan de open wereld die ze hebben gecreëerd.
Best een goed idee eigenlijk. Ik vond het altijd leuk om een plek tegen te komen waar je niet wist hoe je verder moet en dan je daar dan met later met een item wel doorheen kan.
Metroid Prima deed dit ook enorm goed. Zou leuk zijn als meer games dat concept weer omarmen.
Maar goed, het lijkt zo bijna te negatief want ik vind Zelda BOTW echt super leuk :)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Mwoah, ik vind het wel leuk dat vanaf het begin elke plek in principe bereikbaar is. Dat maakt je veel inventiever. Juist die artificiële barrières zorgen ervoor dat een spel rechtlijnig wordt. In A Link to the Past kon je de Dark World dungeons na de hamer van dungeon 1 al in een vrij willekeurige volgorde spelen. Zo kon je ook snel je Master Sword upgraden. Die had triggers op dungeon 4 (Lost Woods) en 6 (Mega Bomb) uit mijn hoofd. Heb dat spel ook al een jaar of 10-20 niet gespeeld.

Bij BotW is de wereld in dit geval te groot om nog eens allerlei zaken te backtracken. En dan krijg je een wapen met strength 7 ofzo :X.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ook goeie games hebben minpunten. :) Ik kan er meer dan genoeg opnoemen voor Zelda, maar dat betekent niet dat ik me er niet mee vermaak.

Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik van Revali's Gale vind.
spoiler:
Het maakt het echt enorm makkelijk om stukjes over te slaan. Bij Death Mountain moet je die Goron bevrijden uit die ingestorte grot en daarvoor moet je een redelijke omweg maken door een stel kampen met Lizalfos. Leuk en aardig, maar ik gebruikte gewoon Revali's Gale en ging direct naar het eindpunt. :P Enerzijds wel tijdsefficiënt, aan de andere kant wel jammer omdat het betekent dat je een stuk van de game mist dat je eigenlijk wel had "moeten" doen.
Señor Sjon schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:14:
Bij BotW is de wereld in dit geval te groot om nog eens allerlei zaken te backtracken. En dan krijg je een wapen met strength 7 ofzo :X.
Backtracken moet je toch wel. Maar de rewards zouden een probleem zijn. IMO kun je dat het beste oplossen met een soort van weapon enhancements. Niet een 7 wapen droppen maar een slijpsteen die een willekeurig wapen +7 damage geeft. :)

[ Voor 38% gewijzigd door NMe op 27-03-2017 16:19 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:53:
[...]

Dit stukje verhaal is letterlijk te zien op het moment dat je de eerste toren activeert. Wat niet te missen is ;) Je ziet namelijk alle andere torens omhoog schieten en ook gelijk dat Calamity Ganon "ontwaakt". Maw. er ontstaat een kettingreactie.
Nou heb ik dat stukje twee keer gezien (één keer zelf en één keer toen mijn dochter op de toren stapte), maar dat haalde ik er toch echt niet zomaar uit. Zeker niet als je zonder voorkennis de game in stapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 13:46
jbdeiman schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:59:
[...]

Het had mij echt super leuk geleken als ze er een combi van hadden gemaakt: Het verhaal is helemaal door te spelen, maar door speciale dungeons kan je bijzondere items vinden die je in weer andere dungeons kan gebruiken om "unieke plekken" te bereiken.
En wellicht dungeons waarvoor je eerst bepaalde andere gehaald moet hebben, om daar "het item te vinden" die je nodig hebt om er doorheen te komen.

Als ze dat hadden gecombineerd met de huidige game, heb je volgens mij op-en-top het Zelda gevoel, maar doet dat niets af aan de open wereld die ze hebben gecreëerd.
Ja zo waren sommige zeldas in het verleden ook. je had bijvoorbeeld een dungeon waar je op bepaalde plekken alleen kon komen met een hookshot die je pas later kreeg. hierdoor moest je later dan weer terug komen.

Ik persoonlijk vind het jammer dat ze helemaal van dit systeem afgestapt zijn. Ik vond het juist erg leuk om bij dungeons een hookshot te krijgen of een pijl en boog. of graaf handschoenen. Je kunt nu echt overal komen dat wel. maar het is juist ook leuk als je nog niet overal kunt komen tot je bepaalde gear hebt vrij gespeeld. Je hebt dan wel vuur en ijs. maar je kunt eenvoudig genoeg een drankje maken om zo zonder gear al bijna overal heen te kunnen.

Nog even een korte tip... als je op koude plekken bent en je equipped je vuurzwaard of speer dan heb je het warmer. idem geld andersom voor een ijszwaard. Soms kun je zo net dat beetje extra warmte of kou krijgen zodat je niet langzaam sterft.

Wat ik ook jammer vind is dat je geen wapens kunt kopen. En dat de pakjes die je hebt niet ook droppen met soms betere levels bijvoorbeeld of unieke specials. Dat is natuurlijk niet echt Zelda, maar ze zijn nu toch al behoorlijk van het Zelda concept afgestapt.

Ook moet ik zeggen dat mijn bijl met 60 dmg eigenlijk nog niets voorstelt. Het zou leuker zijn dat kapotte wapens weer te repareren zijn in een shop ofzo.hoe zit dat trouwens met het master sword. Ik las dat dit zwaard kapot kan maar zichzelf repareert. ik heb het nog niet durven gebruiken maar hoe werkt dit precies. moet je het zwaard weer opnieuw in korok forrest gaan halen?

Oh ja wacht je kunt wel wapens kopen. je hebt hier alleen een shitload aan ancient stuff voor nodig.

[ Voor 21% gewijzigd door sygys op 27-03-2017 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:21
Señor Sjon schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:14:
Mwoah, ik vind het wel leuk dat vanaf het begin elke plek in principe bereikbaar is. Dat maakt je veel inventiever. Juist die artificiële barrières zorgen ervoor dat een spel rechtlijnig wordt. In A Link to the Past kon je de Dark World dungeons na de hamer van dungeon 1 al in een vrij willekeurige volgorde spelen. Zo kon je ook snel je Master Sword upgraden. Die had triggers op dungeon 4 (Lost Woods) en 6 (Mega Bomb) uit mijn hoofd. Heb dat spel ook al een jaar of 10-20 niet gespeeld.

sygys schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:24:
[...]

Ja zo waren sommige zeldas in het verleden ook. je had bijvoorbeeld een dungeon waar je op bepaalde plekken alleen kon komen met een hookshot die je pas later kreeg. hierdoor moest je later dan weer terug komen.

Ik persoonlijk vind het jammer dat ze helemaal van dit systeem afgestapt zijn. Ik vond het juist erg leuk om bij dungeons een hookshot te krijgen of een pijl en boog. of graaf handschoenen. Je kunt nu echt overal komen dat wel. maar het is juist ook leuk als je nog niet overal kunt komen tot je bepaalde gear hebt vrij gespeeld. Je hebt dan wel vuur en ijs. maar je kunt eenvoudig genoeg een drankje maken om zo zonder gear al bijna overal heen te kunnen.

Nog even een korte tip... als je op koude plekken bent en je equipped je vuurzwaard of speer dan heb je het warmer. idem geld andersom voor een ijszwaard. Soms kun je zo net dat beetje extra warmte of kou krijgen zodat je niet langzaam sterft.

Wat ik ook jammer vind is dat je geen wapens kunt kopen. En dat de pakjes die je hebt niet ook droppen met soms betere levels bijvoorbeeld of unieke specials. Dat is natuurlijk niet echt Zelda, maar ze zijn nu toch al behoorlijk van het Zelda concept afgestapt.

Ook moet ik zeggen dat mijn bijl met 60 dmg eigenlijk nog niets voorstelt. Het zou leuker zijn dat kapotte wapens weer te repareren zijn in een shop ofzo.hoe zit dat trouwens met het master sword. Ik las dat dit zwaard kapot kan maar zichzelf repareert. ik heb het nog niet durven gebruiken maar hoe werkt dit precies. moet je het zwaard weer opnieuw in korok forrest gaan halen?

Oh ja wacht je kunt wel wapens kopen. je hebt hier alleen een shitload aan ancient stuff voor nodig.
Ik heb het ook over een combinatie, stop hier en daar wat van dat soort dungeons op de map waar je voor 't binnentreden een bepaald item nodig hebt. Laat in de naam (subtiel) doorschemeren wat voor speciaal item het betreft en kenmerk ze ook als "dungeon" (niet als shrine), waardoor je "weet" dat je daar:
  1. Eem bijzonder (goed) item krijgt
  2. Een ouderwetse "Zelda puzzel" ervaring krijgt
  3. Geen van deze items nodig hebt om het spel uit te spelen
Eigenlijk een soort van "quest chain" in de vorm van een keten van "opvolgende dungeons". Een soort van Zelda subgame in BotW, op basis van ouderwetse dungeons, die je niet hoeft te doen, maar je juist meer het ouderwetse Zelda gevoel geven.

Zeker met het fast travelen als je ergens bent geweest (naar shrines) is backtracken goed te doen, ze kunnen dan hier en daar ook verstopte items plaatsen op de map waar je alleen met 1 (of meer) van die bijzondere (uit dungeon gehaalde) items kan komen. (of wellicht ook zonder, als je veel stamina hebt om te klimmen bijvoorbeeld).

Dit levert naar mijn idee juist nog meer speelmogelijkheden op, zeker als je (bijvoorbeeld) zo'n hookshot kan gebruiken om nog eenvoudiger op een hoog punt te komen, waar je anders zou moeten klimmen.
NMe schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:16:
Backtracken moet je toch wel. Maar de rewards zouden een probleem zijn. IMO kun je dat het beste oplossen met een soort van weapon enhancements. Niet een 7 wapen droppen maar een slijpsteen die een willekeurig wapen +7 damage geeft. :)
Dit is ook wel een goede inderdaad, kan ook een vorm van beloning zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door jbdeiman op 27-03-2017 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52
Probeer alle kisten maar te bereiken in de shrines. Daar zit toch een behoorlijke Zelda feeling in. Sommige zijn echt lastig.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zeror schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:11:
Probeer alle kisten maar te bereiken in de shrines. Daar zit toch een behoorlijke Zelda feeling in. Sommige zijn echt lastig.
Succes met uitvogelen in welke van de 120 shrines je een kistje vergeten bent. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:10

RayNbow

Kirika <3

NMe schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:20:
[...]

Succes met uitvogelen in welke van de 120 shrines je een kistje vergeten bent. :P
Een treasure chest stamp naast de shrine op je kaart plempen. :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09 06:03
RayNbow schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:21:
[...]

Een treasure chest stamp naast de shrine op je kaart plempen. :+
Je ziet ook een treasure chest icoon naast de naam staan van de geslecteerde shrine op je map, als je alle chests hebt gepakt in die shrine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
sjaak88 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:00:
[...]

Je ziet ook een treasure chest icoon naast de naam staan van de geslecteerde shrine op je map, als je alle chests hebt gepakt in die shrine :)
@NMe Dit dus. :P

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Was me nooit opgevallen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Ik kan al twee dagen de custom amiibo's niet meer gebruiken 🤔

Zouden ze die geblocked hebben voor de hypocrieten dieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

Arunia schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:53:
[...]

Nope. Je kunt ze niet scannen met de camera. Er komt geen naam bij te staan zoals dit bij wapens e.d. wel gebeurd. Was wel fijn geweest overigens, maar denk dat de Korok verzamelen echt een laatste iets zou zijn als ik de rest allemaal al gehaald heb ooit.
Ben nu met mijn Switch opnieuwe begonnen met Zelda (al uitgespeeld op WiiU) en nu pak ik per kaart alle Seeds. Wel met een kaart erbij uiteraard anders vind ik ze nooit allemaal. En dan nog zijn sommige lastig te vinden, doordat ze niet direct te voorschijn komen. Bij sommige moet je wat speciaals doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 22:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

boefje79 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:41:
Ik kan al twee dagen de custom amiibo's niet meer gebruiken 🤔

Zouden ze die geblocked hebben voor de hypocrieten dieven?
Ik zou graag willen zeggen "muhahahaha, zal je leren!", maar ik kan ook al twee dagen m'n amiibo's niet scannen. "This amiibo can't be used again today". Maar Wolf Link werkt wel. Echter heeft Wolf Link de health van toen ik 'm als laatst had terwijl dit normaal gesproken gereset wordt na een dag. Er is dus iets vreemds aan de hand. Zou dat met DST te maken kunnen hebben? Wel toevallig dat het sinds gister niet meer werkt.

Edit1:
We zijn niet de enige met issues. Een van de hits stelt een reboot voor van de Switch en geven DST ook de schuld.

Edit2:
Net even getest, werkt niet. Iig geen normale reboot. Even een power cycle proberen.

Edit3:
Nope, dat werkt bij mij ook niet. :-(

Edit4:
FIXED IT!
Tijd handmatig aangepast naar gisteren, internet sync uit, voor de zekerheid flightmode aan en NFC aan (die gaat uit met flightmode aan) en dat zorgde dat ik m'n amiibo weer kon scannen. Flight mode uit, internet sync aan en opnieuw kunnen scannen.
Let wel op de tijd van je save! Je kan verward worden omdat je handmatige save na het terugzetten van de datum naar gisteren niet bovenaan staat. De saves worden op chronologische volgorde opgeslagen, dus nu terugzetten en opslaan terwijl je nog een autosave hebt van 22:00, 22:15, 22:40 en 23:00 laat je handmatige save op plaats 5 staan.
Edmin schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:11:
[...]

Ja ho eens even... open world is niet vrijblijvend... die prinses moet gered!

[...]

vakantieganger! Hyruletoerist!

:+
Beetje een repost, maar zo waar nu:
Afbeeldingslocatie: https://cdn2.cad-comic.com/comics/cad-20170315-0e6b4.png
De fuckers kunnen wel een paar dagen langer wachten.

[ Voor 32% gewijzigd door Hero of Time op 27-03-2017 21:45 . Reden: Meer info over amiibo issues ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Thanks, ga ik even proberen, wel heel vaag dat deze omweg nodig zou zijn...

(De muwhahahaha kan ik wel plaatsen hoor 😉)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tja, er is software dat onderuit ging vanwege schrikkeljaar, dus dat dit in de stress schiet vanwege DST is niet zo heel gek. Genoeg systemen die daar last van hebben gehad. En niet eenmalig (zie Apple iOS bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hero of Time Ik denk dat het komt omdat het systeem "denkt" dat de tijd veranderd is; dus als voorzorgmaatregel dat mensen niet valsspelen. Ik kon vandaag probleemloos mij Amiibo scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat met die Amiibo's is inderdaad nogal knullig, DST is nogal een bekend issue. Zijn een aantal fixes voor waaronder een echte shutdown (dus niet sleep mode) of het uitzetten van de sync met een tijdserver en die weer opnieuw activeren, daarna Zelda opnieuw starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

In mijn geval werkte zelfs een power cycle niet. Alleen de tijd aanpassen werkte. Als je de Switch niet in sleep had of op z'n minst geen Zelda open had je er mogelijk geen last van.

Heb net een paar shrines gehaald en heb hierdoor nu het Master Sword. :D Ik had 'm wel sterker verwacht, er zijn namelijk sterkere one-handers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaak88
Hero of Time schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 00:27:
In mijn geval werkte zelfs een power cycle niet. Alleen de tijd aanpassen werkte. Als je de Switch niet in sleep had of op z'n minst geen Zelda open had je er mogelijk geen last van.

Heb net een paar shrines gehaald en heb hierdoor nu het Master Sword. :D Ik had 'm wel sterker verwacht, er zijn namelijk sterkere one-handers.
Hij wordt in dungeons en tegen Guardians een 60 damage wapen :)
En volgens mij in boss battles kan hij ook niet kapot gaan. Best wel een leuk ding dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Gisteren een labyrinth in Gerudo gevonden... was redelijk makkelijk. :p

spoiler:
Gewoon het standaard trucje altijd rechtsaf en je komt er vanzelf. :p
Hero of Time schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 00:27:
Laatst gebruikte ik de Master Sword als Guardian-detector. Ik zag een stilstaande, inactieve Guardian, maar vertrouwde het niet. Master Sword gepakt en het ding gloeide blauw... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

RayNbow schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 07:13:
[...]

Laatst gebruikte ik de Master Sword als Guardian-detector. Ik zag een stilstaande, inactieve Guardian, maar vertrouwde het niet. Master Sword gepakt en het ding gloeide blauw... :p
Je kan daarvoor ook gewoon de camera pakken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Hero of Time schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 07:52:
[...]

Je kan daarvoor ook gewoon de camera pakken. ;)
Dan moet ik die rune eerst selecteren. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-09 19:57
Gisteren met pijn in het hart afscheid genomen van Zelda, verkocht op marktplaats met de Wii U er bij. Merkte toch dat ik het spel weinig speelde na het verslaan van Ganon dus mijn tip aan ieder die nog speelt; stel dat zo lang mogelijk uit.

Over het einde:
spoiler:
Er zijn twee eindes; eentje zo en eentje als je alle main quests, divine beasts en memories hebt. Ik wilde dat einde zien en heb dus alles gedaan; geen main quest meer over behalve Ganon, alle beasts en 13 memories en toch kreeg ik 'm niet. Blijkbaar mis ik nog een main quest? Geen idéé waar ik die had moeten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

Hero of Time schreef op maandag 27 maart 2017 @ 21:05:
[...]

Ik zou graag willen zeggen "muhahahaha, zal je leren!", maar ik kan ook al twee dagen m'n amiibo's niet scannen. "This amiibo can't be used again today". Maar Wolf Link werkt wel. Echter heeft Wolf Link de health van toen ik 'm als laatst had terwijl dit normaal gesproken gereset wordt na een dag. Er is dus iets vreemds aan de hand. Zou dat met DST te maken kunnen hebben? Wel toevallig dat het sinds gister niet meer werkt.

Edit1:
We zijn niet de enige met issues. Een van de hits stelt een reboot voor van de Switch en geven DST ook de schuld.

Edit2:
Net even getest, werkt niet. Iig geen normale reboot. Even een power cycle proberen.

Edit3:
Nope, dat werkt bij mij ook niet. :-(

Edit4:
FIXED IT!
Tijd handmatig aangepast naar gisteren, internet sync uit, voor de zekerheid flightmode aan en NFC aan (die gaat uit met flightmode aan) en dat zorgde dat ik m'n amiibo weer kon scannen. Flight mode uit, internet sync aan en opnieuw kunnen scannen.
Let wel op de tijd van je save! Je kan verward worden omdat je handmatige save na het terugzetten van de datum naar gisteren niet bovenaan staat. De saves worden op chronologische volgorde opgeslagen, dus nu terugzetten en opslaan terwijl je nog een autosave hebt van 22:00, 22:15, 22:40 en 23:00 laat je handmatige save op plaats 5 staan.

[...]

Beetje een repost, maar zo waar nu:
[afbeelding]
De fuckers kunnen wel een paar dagen langer wachten.
Er is een nieuwe firmware voor de Switch uitgebracht, waarschijnlijk om dit probleem ook aan te pakken. Helaas zet Nintendo bij elke nieuwe release alleen 'General system stability improvements to enhance the user's experience' neer als patch notes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiTak
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-09 10:37
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:04:
Gisteren met pijn in het hart afscheid genomen van Zelda, verkocht op marktplaats met de Wii U er bij. Merkte toch dat ik het spel weinig speelde na het verslaan van Ganon dus mijn tip aan ieder die nog speelt; stel dat zo lang mogelijk uit.
Daar ga je spijt van krijgen, je Wii u verkopen! Niet morgen of volgende week. Maar over maanden of jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
NMe schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:20:
[...]

Ik speel een shrine pas uit als ik zeker weet dat ik alle kisten heb. Maar dan nog zit er op de geavanceerde cores na altijd rommel in. Alleen de gevorderde enemies in de shrines geven wel aardige wapens
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:04:

Over het einde:
spoiler:
Er zijn twee eindes; eentje zo en eentje als je alle main quests, divine beasts en memories hebt. Ik wilde dat einde zien en heb dus alles gedaan; geen main quest meer over behalve Ganon, alle beasts en 13 memories en toch kreeg ik 'm niet. Blijkbaar mis ik nog een main quest? Geen idéé waar ik die had moeten vinden.
Dat is ook de reden dat ik eerst alles ga halen wat ik wil halen voordat ik aan ganon begin

[ Voor 50% gewijzigd door sygys op 28-03-2017 08:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Heb gisteren een aardige hoeveelheid tijd besteed om de blauwe vlam naar het Akkala institute te brengen. Wat een takke-eind lopen zeg :P En als je daar aankomt wordt Sange geactiveerd... en blijk je ook met je 600 Rupees pas een schijntje te hebben van wat je nodig hebt voor een goede uitrusting.

Ik speel overigens in het Nederlands (mijn dochters van 9 spelen er ook op) en daar heten de Guardian items 'geavanceerd'. Ik zie net pas dat in het Engels die dingen 'ancient' heten. Aparte vertaling.

Daarna naar Skull Lake gegaan en de tempel op het oostelijke oog gepakt. Blijkt een tempel te zijn waar je in principe niets voor hoeft te doen, omdat het bereiken al moeilijk genoeg is. Dit had ik ook al op dat spiraalvormige schiereiland en daar snapte ik wel dat het een aardige klus was om de tempel te vinden. In skull lake is het echter een makkie. Zie net wel dat ik Kilton gemist heb, dus vanavond maar even terug gaan.

Is er nog een nut voor de edelstenen die je vindt? Ik lees her en der dat ze alleen maar goed zijn om te verkopen, maar ben bang dat ik daar op den duur mee in de problemen kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Edmin schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:35:
Heb gisteren een aardige hoeveelheid tijd besteed om de blauwe vlam naar het Akkala institute te brengen. Wat een takke-eind lopen zeg :P
Dat viel toch wel mee? Je kan volgens mij best wel wat afsnijden.
En als je daar aankomt wordt Sange geactiveerd...
Wie? :p
Is er nog een nut voor de edelstenen die je vindt? Ik lees her en der dat ze alleen maar goed zijn om te verkopen, maar ben bang dat ik daar op den duur mee in de problemen kom.
Een aantal speciale wapens vereisen bijv. diamanten om ze te maken nadat ze gebroken zijn. Verder is er een shop in Gerudo dat (nadat je 10 stuks flint gegeven hebt) items verkoopt die o.a. edelstenen kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
RayNbow schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:47:
Een aantal speciale wapens vereisen bijv. diamanten om ze te maken nadat ze gebroken zijn. Verder is er een shop in Gerudo dat (nadat je 10 stuks flint gegeven hebt) items verkoopt die o.a. edelstenen kosten.
Maar zijn die items nodig? Ik heb er 2, 1 gekregen en 1 onder een shrine gevonden. Maar er zijn ook alternatieven die bij een set horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

RayNbow schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:47:
[...]

Dat viel toch wel mee? Je kan volgens mij best wel wat afsnijden.
Dat is mij niet gelukt. Elke val of klim betekent dat je fakkel dooft. Misschien dat je met pijlen de blauwe vlam in de lantaarns kunt schieten, maar ik had geen gewone pijlen meer over. IJs- en bompijlen vond ik wat overdreven :P
[...]

Wie? :p
Shhh...Cherry
[...]

thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je kan het pand van de lantaarns volgen met de vlam. Tussendoor vechten, vlam weer oppikken en door.

Of wachten tot het nacht is en met je Sheikah gear iedereen eruit rennen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:34

masauri

aka qwybyte

Voor de fans van TLoZ - OoT , de digitale versie van de lp die ik heb besteld is vandaag uitgekomen :)

Verder nog een vraag, heeft iemand feitelijk een replica van het zwaard of schild in bezit?
Ben aan nieuwe huisdecoratie aan het denken ^^

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je kan beter de triforce op je deur schilderen, dan komt ie hem misschien brengen. :+

Of mensen denken dat je tennisfreak bent met Fischer spullen. :P

[ Voor 28% gewijzigd door Señor Sjon op 28-03-2017 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:34

masauri

aka qwybyte

Señor Sjon schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:12:
Je kan beter de triforce op je deur schilderen, dan komt ie hem misschien brengen. :+

Of mensen denken dat je tennisfreak bent met Fischer spullen. :P
Eerlijkheidshalve, de nieuwe voordeur is al groen (groene kleur afhankelijk van hoe de zon erop schijnt :*) )

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ach, het lijkt me wel eens leuk om in het straatwerk in de tuin de triforce als easter egg te verwerken. :+

Wat me sowieso opvalt is dat het triforce symbool vrijwel nergens voorkomt. Overal Sheikah symbolen. Wanneer hebben zij een staatsgreep gepleegd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 19:36

Goner

What can I do you for ?

KaiTak schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:10:
[...]
Daar ga je spijt van krijgen, je Wii u verkopen! Niet morgen of volgende week. Maar over maanden of jaren.
Precies. We hebben de Wii ook nog, de versie die Gamecube compatible is.
NMe schreef op maandag 27 maart 2017 @ 23:12:
Dat met die Amiibo's is inderdaad nogal knullig, DST is nogal een bekend issue.
Was dat alleen met de Switch ?
Op de WiiU hebben we het hele weekend amiibo gescand zonder hapering. Maar daar verandert de tijd dan ook niet automagisch ...
Blijkt een tempel te zijn waar je in principe niets voor hoeft te doen, omdat het bereiken al moeilijk genoeg is.
Er zijn er meer.
Ik heb een shrine quest gehad van een Rito (
spoiler:
iets met bliksem
) en in Korok Forest zijn er 3 die je met quests moet doen ...

[ Voor 60% gewijzigd door Goner op 28-03-2017 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
Heb gisteren een aardige hoeveelheid tijd besteed om de blauwe vlam naar het Akkala institute te brengen. Wat een takke-eind lopen zeg :P En als je daar aankomt wordt Sange geactiveerd... en blijk je ook met je 600 Rupees pas een schijntje te hebben van wat je nodig hebt voor een goede uitrusting.

Ik speel overigens in het Nederlands (mijn dochters van 9 spelen er ook op) en daar heten de Guardian items 'geavanceerd'. Ik zie net pas dat in het Engels die dingen 'ancient' heten. Aparte vertaling.

Daarna naar Skull Lake gegaan en de tempel op het oostelijke oog gepakt. Blijkt een tempel te zijn waar je in principe niets voor hoeft te doen, omdat het bereiken al moeilijk genoeg is. Dit had ik ook al op dat spiraalvormige schiereiland en daar snapte ik wel dat het een aardige klus was om de tempel te vinden. In skull lake is het echter een makkie. Zie net wel dat ik Kilton gemist heb, dus vanavond maar even terug gaan.

Edelstenen kun je gebruiken om amuletten e.d. te kunnen maken in gerudo. Deze vervangen je hoed/muts/helm.

Zag net een foto van een skelet pakje. Weet iemand hoe je die krijgt en wat het doet?

http://www.gosunoob.com/z...quest-secret-club-gerudo/

[ Voor 4% gewijzigd door sygys op 28-03-2017 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bisamrat schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:09:
[...]

Er is een nieuwe firmware voor de Switch uitgebracht, waarschijnlijk om dit probleem ook aan te pakken. Helaas zet Nintendo bij elke nieuwe release alleen 'General system stability improvements to enhance the user's experience' neer als patch notes.
Daar controleerde ik gisteravond nog voor, geen updates. ;)
RayNbow schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:01:
[...]

Dan moet ik die rune eerst selecteren. :p
Tja, of je nou de Rune of het wapen selecteert is om 't even. :P
sygys schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:21:
[...]

Ik speel een shrine pas uit als ik zeker weet dat ik alle kisten heb. Maar dan nog zit er op de geavanceerde cores na altijd rommel in. Alleen de gevorderde enemies in de shrines geven wel aardige wapens
Dat is leuk, maar ik heb dus al een paar keer gehad dat ik niet alle kistjes kan pakken omdat m'n inventory vol zat. :-( En ik had geen zin om m'n wapens weg te gooien voor de prut dat erin zat.
Upgrades van je kleding kunnen 't ook eisen, dus het is wel verstandig om een aantal bij je te houden en niet alles dom verkopen. ;)
Señor Sjon schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:05:
Je kan het pand van de lantaarns volgen met de vlam. Tussendoor vechten, vlam weer oppikken en door.

Of wachten tot het nacht is en met je Sheikah gear iedereen eruit rennen. :+
Heb ze er allemaal zo goed als uitgelopen, zelfs zonder de volledige Sheikah kleding aan. :P Gewoon goed opletten. En stug door blijven lopen als het nacht is en die skull beesten tevoorschijn komen. Het is wel zwaar K als het begint te regenen. Moet je wachten tot het weer droog is.
masauri schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:11:
Verder nog een vraag, heeft iemand feitelijk een replica van het zwaard of schild in bezit?
Ik wil nog steeds aan een echte smid vragen om het Master Sword na te maken. Dus niet zo'n ongebalanceerd flimsy replica waarvan het lemmet niet in de greep door gaat, maar een fatsoenlijke.
sygys schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:22:
Zag net een foto van een skelet pakje. Weet iemand hoe je die krijgt en wat het doet?
Hoe je die krijgt geen idee, maar het zou mij niets verbazen als je hiermee zonder gezeik van skull beesten 's nachts rond kan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cronixx
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 16:33

cronixx

krieuw

[...]

Edelstenen kun je gebruiken om amuletten e.d. te kunnen maken in gerudo. Deze vervangen je hoed/muts/helm.

Kun je kopen als je lid bent van de Secret Club in Geroda town.

nouja.. "lid bent".. als je het wachtwoord hebt ontfutseld :)

[ Voor 5% gewijzigd door cronixx op 28-03-2017 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Bij elke fairy fountain die je vindt kun je je uitrusting verder upgraden. De laatste upgrade vergt edelstenen en is erg duur, maar dat is pas een zorg voor later. In het begin kun je edelstenen prima verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Hero of Time schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:23:
Hoe je die krijgt geen idee, maar het zou mij niets verbazen als je hiermee zonder gezeik van skull beesten 's nachts rond kan lopen.
Die skeletten snachts zijn echt onwijs easy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
masauri schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:11:
Voor de fans van TLoZ - OoT , de digitale versie van de lp die ik heb besteld is vandaag uitgekomen :)

Ik ga er binnenkort eentje aanschaffen om boven ons bed te hangen. Mijn vrouw heeft de Kingdom key gekocht voor boven haar bed en ik dan de Master Sword.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:57
Waarom een replica van het MasterSword. Dat ding vind echt zo lelijk! Hoewel ik best wel fan ben van Zelda zou ik dat ding niet in huis willen hebben hangen.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Laatst online: 09-09 13:40
@Lanithro Smaken verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
@LOTG Daarom zeg ik ook dat ik hem lelijk vind. Als ik naar iets lelijks wil kijken elke ochtend kijk ik wel naar rechts als ik wakker wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
@Lanithro Hoezo? Staat daar een spiegel? :+ (Ja, te makkelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

[...]

Staat in de URL hoe je die moet krijgen? ;) Is een speciale shop in Gerudo. :p

Hier staat beschreven wat de effecten zijn van de armor set.
Xavier schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:51:
[...]

Maar zijn die items nodig? Ik heb er 2, 1 gekregen en 1 onder een shrine gevonden. Maar er zijn ook alternatieven die bij een set horen.
Tja, wat is nodig? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
LOTG schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:12:
@Lanithro Hoezo? Staat daar een spiegel? :+ (Ja, te makkelijk)
Nou niet echt een spiegel, maar een kast met glazen wand die reflecteerd.

[ Voor 18% gewijzigd door Lanithro op 28-03-2017 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Maar weer eens back on topic gaan.

Gerucht in het Switch topic over mogelijke 1 april Nintendo Direct.
Interessant was dat er gesporken word over de DLC, maar ook over een feature die kampen op de kaart laat zien. Nu ben ik er zelf nog niet over uit of dit een vooruit gang is of juist niet.

[ Voor 76% gewijzigd door LOTG op 28-03-2017 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Iemand die 7615.8m heeft gehaald met de glide minigame :+

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Lol hij heeft ook flink supplies ingeslagen ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiTak
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-09 10:37
LOL

Weten we ook hoe groot Hyrule is. Hong Kong is groter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:16
ik weet niet wat een grotere prestatie is, 7600 meter halen of dat filmpje afkijken :+
maar knap gedaan!

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lanithro
al die moeite voor maar 100 rupees... Wow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
Seroczynski schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:40:
Iemand die 7615.8m heeft gehaald met de glide minigame :+
[video]
Fuckin nice man! jezus dat je zo ver kunt vliegen vanaf die toren. Ga het binnenkort ook eens proberen.

Maar uhm even een andere vraag. is er al iemand met de 2.1.0 firmware update die heeft getest of de performance van Zelda verbeterd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
sygys schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:51:
[...]

Fuckin nice man! jezus dat je zo ver kunt vliegen vanaf die toren. Ga het binnenkort ook eens proberen.

Maar uhm even een andere vraag. is er al iemand met de 2.1.0 firmware update die heeft getest of de performance van Zelda verbeterd is?
Dat zal wel niet, want het is geen Zelda Patch maar een system patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
sygys schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:51:
[...]

Volgens mij bevat die update niets bijzonders, en zit die GPU bug er nog steeds in. Anders zou dat wel in de changelog staan, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
Er zou snel een patch komen die een probleem zou oplossen dat games te veel GPU kracht vragen vandaar mijn vraag. Ik denk misschien is iemand in de gelegenheid om even naar korok forrest te gaan en te kijken of de framedrops weg zijn

http://www.gamekings.tv/n...bruikt-teveel-gpu-kracht/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Lagune

Its time for warp

hoe steek je dat hout zo snel in de brand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
@Lagune
Zo te zien gebruikt hij een flame sword.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb meer last van dat na een paar dagen de boel compleet vaststaat, met name als ik weer eens in handheld begin. Bij het openen van Zelda is ie dan compleet bevroren. Dan is het 10+ seconden de powerknop indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
Señor Sjon schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:07:
Ik heb meer last van dat na een paar dagen de boel compleet vaststaat, met name als ik weer eens in handheld begin. Bij het openen van Zelda is ie dan compleet bevroren. Dan is het 10+ seconden de powerknop indrukken.
Hmm heb ik gelukkig nog niet gehad. Gaat het beeld dan wel aan?

[ Voor 3% gewijzigd door sygys op 28-03-2017 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ja, maar dan kan je nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:08

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kan iemand mij misschien wat (beginners) tips geven? Ik ben echt waardeloos in dit spel. Elke kleine boef heeft me snel te pakken, ik heb geen idee waar ik naar toe ga en kom als ik al eens iets interessants vind, geregeld in de problemen met klimmen, simpele vijanden, of zwevende pompoen-jurken. Ik lees de meest interessante dingen in dit topic, maar ik maak het niet mee.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Jorgen schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:39:
Kan iemand mij misschien wat (beginners) tips geven? Ik ben echt waardeloos in dit spel. Elke kleine boef heeft me snel te pakken, ik heb geen idee waar ik naar toe ga en kom als ik al eens iets interessants vind, geregeld in de problemen met klimmen, simpele vijanden, of zwevende pompoen-jurken. Ik lees de meest interessante dingen in dit topic, maar ik maak het niet mee.
Als je op + drukt en dan 1x naar links kom je in je questlog. Kijk daar eens rond bij je mainquests en sidequests en beslis wat je wil doen. Je kan één quest per keer tracken en zodoende kan je wat doelgerichter spelen.

Een goede tip om tegen enemies te vechten is door L-targeting te gebruiken (zoals de naam doet vermoeden die je dit met L). Als een vijand je dan aanvalt kan je met X + links/rechts/achter een sidejump maken. Zodoende ontwijk je de aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Waar zit je in het spel en wat heb je al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Seroczynski schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:46:
Een goede tip om tegen enemies te vechten is door L-targeting te gebruiken (zoals de naam doet vermoeden die je dit met L). Als een vijand je dan aanvalt kan je met X + links/rechts/achter een sidejump maken. Zodoende ontwijk je de aanval.
ZL? ;)

(L = Rune)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
L2, ook goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lanithro schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:53:
[...]

Dat zal wel niet, want het is geen Zelda Patch maar een system patch.
Een gedeelte van de slowdowns komt ook door het constant scannen van wi-fi netwerken. Spelen met Flight Mode aan lijkt bij mij in ieder geval wat te helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lanithro
Hey @Phusebox Er is hier een lotgenoot!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
- Zorg dat je schild plus wapen hebt en target enemies met L
- Rondjes om ze heen lopen, aanvallen ontwijken en af en toe terug slaan
- Ren geen hele kampen binnen (schiet met pijlen de enemies op torens neer, gooi van een afstand bommen)
- Kook al het eten wat je vindt, dat geneest veel meer hartjes voor tijdens gevechten
- Zwevende pompoen-jurken vermijden tot je goede pijlen/bogen hebt

Op een gegeven moment heb je het vecht systeem wel door en komt het ongetwijfeld goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Wat vinden jullie van het verschil tussen 2handed wapen en 1handed wapen? Ik merk dat ik veel slechter ben met een 2 handed wapen door de traagheid ervan dan wanneer ik met een het veel snellere 1 handed + schild aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zeror schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:22:
Wat vinden jullie van het verschil tussen 2handed wapen en 1handed wapen? Ik merk dat ik veel slechter ben met een 2 handed wapen door de traagheid ervan dan wanneer ik met een het veel snellere 1 handed + schild aanval.
Ik heb ook grote voorkeur voor schild + 1 hander. Maar 80% van de wapens die ik vind ik 2 hander.
Want ik nu vaak doe bij bijvoorbeeld Lynels is eerst blokken of dodgen, dan snel switchen naar 2 hander voor flurry rush of 1-2 hits en dan weer terug switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Xavier schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:28:
[...]

Ik heb ook grote voorkeur voor schild + 1 hander. Maar 80% van de wapens die ik vind ik 2 hander.
Dat is voor mij ook een beetje een frustratiepuntje inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Speren zijn dan wel relaxed door het grote bereik. Ze doen minder damage, maar vervolgens wel heel snel.

Zit nu aan de zuidkant bij het strand te klooien, maar daar zijn vijanden weer heel zwak? Op weg ernaartoe langs Hylia river was een stuk lastiger met Fire Wizzrobes. Ga je weer vanaf Hatano zuidwaarts dan kom je eerst sterkere vijanden tegen en vervolgens weer zwakke.... Owkee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Señor Sjon schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:45:
Speren zijn dan wel relaxed door het grote bereik. Ze doen minder damage, maar vervolgens wel heel snel.

Zit nu aan de zuidkant bij het strand te klooien, maar daar zijn vijanden weer heel zwak? Op weg ernaartoe langs Hylia river was een stuk lastiger met Fire Wizzrobes. Ga je weer vanaf Hatano zuidwaarts dan kom je eerst sterkere vijanden tegen en vervolgens weer zwakke.... Owkee...
Die charge aanval van de speer is tof. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb nu een thunderspear en die maakt gehakt van bokoblins. :P

Althans, tot ik er weer 4-5 dood heb en ie stuk is. :( Ik weet in ieder geval waar een zwaar bevochten voorraad van die dingen te krijgen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik gebruik altijd die whirlwind attack van de 2handers. Die doet te-ring veel damage :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Señor Sjon schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:56:
Ik heb nu een thunderspear en die maakt gehakt van bokoblins. :P

Althans, tot ik er weer 4-5 dood heb en ie stuk is. :( Ik weet in ieder geval waar een zwaar bevochten voorraad van die dingen te krijgen is.
Das bij die toren in het water toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Jup. 3-4 Wizzrobes en 3-4 lizalfos uit mijn hoofd. Allemaal thunder, dus het water helpt niet mee.
Seroczynski schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:57:
Ik gebruik altijd die whirlwind attack van de 2handers. Die doet te-ring veel damage :D
Bij een groepje hoeven er maar een paar te blokkeren en je wapen is alweer bijna kaduuk.

[ Voor 60% gewijzigd door Señor Sjon op 28-03-2017 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

2-handers zijn handig om Moblins 1-op-1 mee te pakken, zeker als die wat aan de sterke kant zijn. De tweede hit gooit een Moblin namelijk omver en soms laat hij dan zijn wapen vallen. Met een heel klein beetje timing krijg je zo geen enkele hit terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 21-09 19:36

Goner

What can I do you for ?

Xavier schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:28:
[...]
Maar 80% van de wapens die ik vind ik 2 hander.
Valt wel mee, ik heb altijd wel 1 of meer Lizal boomerang, vicious sickle, guardian sword (combat shrines), 8-fold blade of zo ; die 2-handers zijn me vaak te traag in gebruik ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 10:32
Lanithro schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:07:
[...]

Hey @Phusebox Er is hier een lotgenoot!!
Ik ben al gestopt.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Ik vind de charge van een 2 hander ook veel sterker dan de andere wapens. Alleen ik mis bijna altijd mijn laatste harde hit, zodoende dat ik hem maar annuleer. Volgens mij kost dat ook erg veel durability, sowieso de charge attack gebruiken al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Beter dan een paard... :p

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C8BgBmFVMAATsd1.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat surfen op je schild.... kun je die skill ergens leren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:04
Edmin schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 20:32:
Het is mij inderdaad ook nog niet gelukt, terwijl ik het in verschillende filmpjes voorbij zie komen..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 22:16

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Het staat eigenlijk nergens uitgelegd maar de truuk is dat je op block drukt, vervolgens springt en dan op A. Als je dit op een helling doet wordt het schild onder je geplaatst en kun je los. :-)

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaak88
juggle schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 21:02:
[...]

Het staat eigenlijk nergens uitgelegd maar de truuk is dat je op block drukt, vervolgens springt en dan op A. Als je dit op een helling doet wordt het schild onder je geplaatst en kun je los. :-)
Het lukt dus niet als je je 2 handed weapon vast hebt. Je kan dit ook combineren met paragliden, je kan soms erg snel ergens zijn op deze manier en het is tof om te doen :)

Het kost wel durability van je shield let daar wel op, behalve op sneeuw en misschien zand maar dat laatste weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:14
sjaak88 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 21:06:
[...]

Het lukt dus niet als je je 2 handed weapon vast hebt. Je kan dit ook combineren met paragliden, je kan soms erg snel ergens zijn op deze manier en het is tof om te doen :)

Het kost wel durability van je shield let daar wel op, behalve op sneeuw en misschien zand maar dat laatste weet ik niet zeker.
Neem dus altijd één of twee schildjes met een lage block-rating hebben mee om te boarden! (Doet minder zeer als ze breken...)

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:04
Gynnad schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 20:44:
[...]

Het is mij inderdaad ook nog niet gelukt, terwijl ik het in verschillende filmpjes voorbij zie komen..
Laat ik net bij Selmy zijn geweest... Kreeg daar trouwens wel een matig schild als beloning of valt daar nog meer te halen.. Ze had het over een ijzeren deur, maar die kreeg ik niet open..

--

Wat ik overigens wel een beetje mis in deze Zelda is het vechten tegen vijanden in Dungeons, dat vond ik altijd wel wat hebben, nu is het in de dungeons (lees tegen de Titanen) vooral puzzels oplossen.

[ Voor 20% gewijzigd door Gynnad op 28-03-2017 22:14 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat @RayNbow doet is achter een Sand Seal aan hangen en dan gebeurt het automatisch. Schildsurfen zelf wordt uitgelegd op een bepaald punt maar ook in het laadscherm komt het wel eens langs. En anders lees je het gewoon terug in Ability Controls in het + menu waar je kan opslaan. ;) Zal je vast wel meer handige dingen vinden.
sjaak88 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 21:06:
[...]

Het lukt dus niet als je je 2 handed weapon vast hebt.
Nee, duh, je moet ook je schild pakken, niet je wapen. Dat doe je met ZL, en in geval je dus een 2-hander vast hebt berg je dat ding eerst op en ga dan pas je boarden.

Vanavond weer een paar shrines gedaan. Ik twijfel nu of ik naar de 15 hartjes ga en dan pas m'n stamina ga uitbreiden of dat ik dat nu een paar keer doe. Hoeveel upgrades heb je eigenlijk nodig voor een complete cirkel? 4? Of meer? Iig voor de eerste, de tweede en verder zullen vast meer zijn ivm grotere omtrek enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero of Time schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 23:19:
[...]

Wat @RayNbow doet is achter een Sand Seal aan hangen en dan gebeurt het automatisch. Schildsurfen zelf wordt uitgelegd op een bepaald punt maar ook in het laadscherm komt het wel eens langs. En anders lees je het gewoon terug in Ability Controls in het + menu waar je kan opslaan. ;) Zal je vast wel meer handige dingen vinden.

[...]

Nee, duh, je moet ook je schild pakken, niet je wapen. Dat doe je met ZL, en in geval je dus een 2-hander vast hebt berg je dat ding eerst op en ga dan pas je boarden.

Vanavond weer een paar shrines gedaan. Ik twijfel nu of ik naar de 15 hartjes ga en dan pas m'n stamina ga uitbreiden of dat ik dat nu een paar keer doe. Hoeveel upgrades heb je eigenlijk nodig voor een complete cirkel? 4? Of meer? Iig voor de eerste, de tweede en verder zullen vast meer zijn ivm grotere omtrek enzo.
5. En dat je het zo lang uit hebt kunnen houden met base Stamina... het maakt echt een wereld van verschil met verkennen. Ik heb na m'n 5e hartje alles in Stamina gepompt tot ik op 2.2 circles zat, nu bijna op 3. Je kunt gewoon halve bergen op jumpen ipv langzaam klimmen en ziek ver paragliden. Alle Stam cirkels zijn 5 upgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 23:37:
[...]

5. En dat je het zo lang uit hebt kunnen houden met base Stamina... het maakt echt een wereld van verschil met verkennen. Ik heb na m'n 5e hartje alles in Stamina gepompt tot ik op 2.2 circles zat, nu bijna op 3. Je kunt gewoon halve bergen op jumpen ipv langzaam klimmen en ziek ver paragliden. Alle Stam cirkels zijn 5 upgrades.
Och, heb 1 upgrade gedaan, dus nog 4 te gaan dus voor een hele cirkel erbij. Meer is wel erg handig om snel weg te rennen van een groepje monsters als ze je gezien hebben. Ben je net ver genoeg dan hebben ze geen interesse meer in je en gaan ze terug. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Hero of Time schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 23:19:

Ik denk niet dat het zo, duh, is als je denkt ;) Vandaar dat ik het maar voor de zekerheid erbij zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
Schildsurfen wordt wel ergens uitlegd. Staan ergens 2 gasten, 1 onderaan een heuvel en 1 bovenaan. Die gast bovenaan legt het dan uit. Waar? Echt geen flauw idee meer Haha sorry.
Maar het is ZL ingedrukt houden, dan X en dan A.

Gisteravond mijn Master Sword opgehaald. Was ff bang dat ie ging zeggen "daar heb je nu geen ruimte voor" (ik speel in NL).
spoiler: Master Sword
Had genoeg rode hartjes. Was later benieuwd of je die ook op kon halen met te weinig rode hartjes icm aanvulling van gele hartjes.... iemand dat geprobeerd?
Pagina: 1 ... 40 ... 94 Laatste

Let op:
Zoals gebruikelijk bij nieuwe games; graag alle info over Echoes of Wisdom - zoals verhaallijn, het plot, locaties, bosses, enz - in spoiler-tags. Hou het voor iedereen leuk! Mocht je er toch vrij over willen praten en je ervaring willen delen, gebruik dan het speciale gemaakt topic.

Zie ook deze speciale topics: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic