Afgelopen zaterdag ochtend rij ik met mijn paard naar het Akkala Institute. Ik moet een blauwe vlam halen. Ik met mijn paardje wegrijden kom ik bij een klif. Oeps, ik druk dismount. Enfin, ik er af en mijn paard glijdt van de klif af. Dag paardje... Ik ben ook even naar het Labyrinth eiland geweest rechts bovenin de map. Grappig stukje en die shrine is nog best tricky om te vinden,.
Ik heb ook nog lang zitten zoeken naar die shrine ja, goed te lezen dat ik niet de enige ben. Dat kostte wel wat inspanningLanithro schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:30:
Afgelopen zaterdag ochtend rij ik met mijn paard naar het Akkala Institute. Ik moet een blauwe vlam halen. Ik met mijn paardje wegrijden kom ik bij een klif. Oeps, ik druk dismount. Enfin, ik er af en mijn paard glijdt van de klif af. Dag paardje... Ik ben ook even naar het Labyrinth eiland geweest rechts bovenin de map. Grappig stukje en die shrine is nog best tricky om te vinden,.
Ik heb de Wii U versie, dus ik kan gewoon met mijn wavebird spelen?LOTG schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:29:
[...]
Switch werkt alleen met Switch controllers. Helaas ook geen WiiU Pro controller.
WiiU kan wel met Gamecube controller om gaan maar dan moet je een adapter kopen (officiele van Nintendo). Bij de Wii kon je ze er nog gewoon inprikken.
Wat betreft backwards compatibility ben ik erg teleurgesteld in de Switch. Nintendo was altijd minstens 1 generatie backwards compatible en nu werkt echt helemaal niets meer. Vanuit het media oogpunt begrijp ik het wel, maar dat de Pro controller ook niet werkt is gewoon een domme keuze. Dan was de rumble maar wat minder, maar nu moet je verplicht een nieuwe en erg dure controller kopen.
Ik weet niet zeker of je alle WiiU spellen kunt spelen met de GC controller. Ik zou even op het doosje kijken voor de zekerheid.sjaak88 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:35:
[...]
Ik heb de Wii U versie, dus ik kan gewoon met mijn wavebird spelen?Van alle controllers vind ik de Gamecube verreweg het fijnst! Dus even z'n adapter maar kopen vandaag
Hetzelfde had ik ook met die shrine bij die pinnacle eilandjes daar in de buurt. Ik zoeken en zoeken, tot ik perongeluk mijn tablet aan zet. Kon me wel voor mijn kop slaan dat ik zo dom was.technophile schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:32:
[...]
Ik heb ook nog lang zitten zoeken naar die shrine ja, goed te lezen dat ik niet de enige ben. Dat kostte wel wat inspanning
Bij mijn weten zijn de GC-controllers alleen bij Smash Brothers te gebruiken met behulp van de adapter. Andere spellen worden niet ondersteund helaas.sjaak88 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:35:
[...]
Ik heb de Wii U versie, dus ik kan gewoon met mijn wavebird spelen?Van alle controllers vind ik de Gamecube verreweg het fijnst! Dus even z'n adapter maar kopen vandaag
Anoniem: 420148
CRoNiXX schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:30:
[...]
Er is ook nog wel een ander leuk hebbedingetje te vinden daar trouwens....![]()
[/spoiler]
spoiler:
Dan denk ik dat ik weet waar het is. Toen ik Hyrule Castle ben ingeslopen en met een zak vol loot als een pussy naar buiten ben gerend, zag ik bij mij vogelvlucht van de eerste verdieping af een halloween-achtig bos niet heel ver van het kasteel vandaag, zal daar wel zijn en als ik de NPCs in de game mag geloven, gaat daar een bepaald zwaard ook liggen 
Als je 2 stam-wieltjes hebt, kun je vanaf de grond bovenop het labyrinth klimmen, vanaf daar kun je een mooi overzicht krijgentechnophile schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:32:
[...]
Ik heb ook nog lang zitten zoeken naar die shrine ja, goed te lezen dat ik niet de enige ben. Dat kostte wel wat inspanning
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 420148 op 13-03-2017 14:57 ]
Ja, die tandenstoker!CRoNiXX schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:30:
Er is ook nog wel een ander leuk hebbedingetje te vinden daar trouwens....![]()
[/spoiler]
Volgens mij is dat wel een van de sterkste one-handers. Ik heb alleen two-handers met hogere damage gezien.
Tegen bepaalde vijanden is hij enorm sterkAnoniem: 420148 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:00:
[...]
Volgens mij is dat wel een van de sterkste one-handers. Ik heb alleen two-handers met hogere damage gezien.
Je kan in ieder geval je schild gebruiken tegen Guardians...
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Maar dat werkt helaas alleen voor smash brothers. Was blij toen de wii u uitkwam dat ik geen controllersmeer hoefde te kopen. Super. Maar wacht nog wel even de de switch.LOTG schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:29:
[...]
Switch werkt alleen met Switch controllers. Helaas ook geen WiiU Pro controller.
WiiU kan wel met Gamecube controller om gaan maar dan moet je een adapter kopen (officiele van Nintendo). Bij de Wii kon je ze er nog gewoon inprikken.
Wat betreft backwards compatibility ben ik erg teleurgesteld in de Switch. Nintendo was altijd minstens 1 generatie backwards compatible en nu werkt echt helemaal niets meer. Vanuit het media oogpunt begrijp ik het wel, maar dat de Pro controller ook niet werkt is gewoon een domme keuze. Dan was de rumble maar wat minder, maar nu moet je verplicht een nieuwe en erg dure controller kopen.
Oh wauw, sneeuwbal bowlen is wel erg leuk

Ik probeerde te spelen met de Wii Pro Controller (niet Wii u pro!), maar die werkt dus niet. Ik betwijfel of de Gamecube controller werkt bij Zelda. Denk alleen de Wii u gamepad en Wii u pro controller.LOTG schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:37:
[...]
Ik weet niet zeker of je alle WiiU spellen kunt spelen met de GC controller. Ik zou even op het doosje kijken voor de zekerheid.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Erg jammer, had graag met de gamecube controller willen spelenZeror schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:06:
[...]
Ik probeerde te spelen met de Wii Pro Controller (niet Wii u pro!), maar die werkt dus niet. Ik betwijfel of de Gamecube controller werkt bij Zelda. Denk alleen de Wii u gamepad en Wii u pro controller.
Huh? Hoe was Nintendo altijd backwards compatible? Passen NES cartridges op de SNES dan? En SNES op de N64? En meest verwonderlijke, hoe wil je N64 cartridges op een cube gebruiken dan? Om nog maar te zwijgen over de controllers.LOTG schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:29:
Er zijn maar 2 systemen die toevallig games van de vorige generatie aan kunnen en dat is de Wii voor GC en de WiiU voor de Wii. Dat laatste is niet zo heel moelijk, zo goed als gelijke hardware en de controllers kan je zo meenemen.
Voor de handhelds is het net ietsjes beter, GBC kon ook GB aan, GBA GBC en DS kon in de eerste generatie GBA games spelen. Daarna is het eigenlijk maar 1 type geweest: DS.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Helemaal niet? Ik kon mijn N64-cartridges en controllers nergens kwijt in mijn GameCube, de SNES cartridges wilden ook al de N64 niet in... De enige reden waarom dit de afgelopen jaren werkte, is omdat er tussen de GC en de Wii U helemaal niets spannends is gebeurd qua hardware. Beetje meer power erin.LOTG schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:29:
[...]
Wat betreft backwards compatibility ben ik erg teleurgesteld in de Switch. Nintendo was altijd minstens 1 generatie backwards compatible en nu werkt echt helemaal niets meer.
Maar goed, moeten ze dan op hun oude hardware blijven hangen zodat de gemiddelde consument er een game in kan proppen die ze vervolgens een half uurtje spelen? Hoeveel tientallen uren heb jij nog GC games gespeeld op je Wii? Afzijdig van Melee kan ik ze op 1 hand tellen. Het is simpelweg niet rendabel. En ja, dat is lullig voor degenen die nog Smash 4 spelen en niet twee consoles in de kast willen hebben, maar dat is natuurlijk niet de gemiddelde speler. Je hebt je vorige console denk ik toch nog?
Dit is een geheel nieuwe architectuur. Veel succes met je discs in een tablet proppen die volgens mij kleiner is dan menig CD...
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 420148 op 13-03-2017 16:33 ]
Goed je overdrijft het een beetje, maar inderdaad de TV systemen gaan pas 10 jaar terug.Hero of Time schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:23:
[...]
Huh? Hoe was Nintendo altijd backwards compatible? Passen NES cartridges op de SNES dan? En SNES op de N64? En meest verwonderlijke, hoe wil je N64 cartridges op een cube gebruiken dan? Om nog maar te zwijgen over de controllers.
Er zijn maar 2 systemen die toevallig games van de vorige generatie aan kunnen en dat is de Wii voor GC en de WiiU voor de Wii. Dat laatste is niet zo heel moelijk, zo goed als gelijke hardware en de controllers kan je zo meenemen.
Voor de handhelds is het net ietsjes beter, GBC kon ook GB aan, GBA GBC en DS kon in de eerste generatie GBA games spelen. Daarna is het eigenlijk maar 1 type geweest: DS.
Handhelds waren niet ietsje beter maar volgens mij is het gewoon elke generatie die de vorige generatie kon spelen.
Dus inderdaad GB->GBA->DS->3DS.
Nintendo heeft gewoon sinds de GC hard gewerkt om backwards compatible te zijn, dus nu vind ik het een stap terug.
En ze waren op de Wii ook niet te zuinig: er zitten controller poorten en memory card slots voor de GC op.
Het was (vooral met de huidige lineup) mooi geweest als eShop games van de WiiU zouden werken. Ok dat zou natuurlijk door de architectuur niet zo makkelijk zijn (en waarschijnlijk ook de reden dat de VC er nog niets is) maar het zou een mooie launch geweest zijn.
@Anoniem: 420148
Ik heb mijn WiiU zeker nog staan, maar die mist het gene waar ik de Switch zo graag voor wilde hebben. Die lost dat euvel met de gamepad op waar bij hij niet meer dan een paar meter van de TV verwijderd mag zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door LOTG op 13-03-2017 16:34 ]
En dat is dus je reinste onzin, want de Wii was zo'n beetje een kloon van de GC in een nieuw jasje qua hardware. Er was geen emulatie o.i.d. nodig.LOTG schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:33:
[...]
Nintendo heeft gewoon sinds de GC hard gewerkt om backwards compatible te zijn, dus nu vind ik het een stap terug.
Mensen, mensen dit is een Zelda topic....!
Je hebt gelijk!marcelproust schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:34:
Mensen, mensen dit is een Zelda topic....!
Ik wil mijn Windwaker en Twilight Princess remakes onderweg kunnen spelen!
Omvormer in de auto en gaan? Zie het probleem niet.
Zo dan, sloopte net een guardian ergens linksboven op een sneeuwberg en daar kwam me toch een reuze partij aan onderdelen uit zeg! Jeetje. Straks maar ergens mijn eigen guardian bouwen want onderdelen genoeg in mijn inventory
GTA VI - All aboard the hype train!!
Agread ^_^ waarom moet het nu anders op alle andere meuk. Leuk is als je een J-RPG heb kan je kiezen soms wat je wilt (x of square) als confirm button.RayNbow schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:55:
[...]
De enige juiste plek van de confirm button:
[afbeelding]
Ik heb 't nog niet echt geprobeerd, maar hoe sloop je die dingen eigenlijk? Is dat gewoon een kwestie van blijven rennen en bomb arrows gebruiken?Sir_Hendro schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:38:
Zo dan, sloopte net een guardian ergens linksboven op een sneeuwberg en daar kwam me toch een reuze partij aan onderdelen uit zeg! Jeetje. Straks maar ergens mijn eigen guardian bouwen want onderdelen genoeg in mijn inventory
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Deze lag te slapen in de sneeuw met wat herten er omheen. Ik wou eigenlijk alleen een bomb erop gooien om het vlees van de herten te verzamelen. Helaas rende ze allemaal optijd weg dus raakte ik alleen de guardian die toen ontwaakte. Schijnbaar moest ik bij deze alle voeten eraf hakken en toen ontplofte hij. Deze was vrij makkelijk. Die grote dingen in Hyrule Field zijn een stuk pittiger en heb ze daarom nog maar niet aangevallen.NMe schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:51:
[...]
Ik heb 't nog niet echt geprobeerd, maar hoe sloop je die dingen eigenlijk? Is dat gewoon een kwestie van blijven rennen en bomb arrows gebruiken?
http://kotaku.com/5963181...on-japanese-bullet-trainsLOTG schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:35:
[...]
Je hebt gelijk!
Ik wil mijn Windwaker en Twilight Princess remakes onderweg kunnen spelen!
Done fixed
Hier is je adapter die je nodig hebt:
http://www.goldenshop.com.hk/AI-trad/wiiu/maxplay.htm
Go for it
Kan iemand mij vertellen hoe ik zo'n lopende guardian kan killen? Ik heb geprobeerd met een guardian schild, maar die maakt in 1 keer mijn schild kapot (deze was wel in een Shrine).
Niet geraakt worden. Die lasers blokkeren is een slecht idee.Lanithro schreef op maandag 13 maart 2017 @ 17:02:
Kan iemand mij vertellen hoe ik zo'n lopende guardian kan killen? Ik heb geprobeerd met een guardian schild, maar die maakt in 1 keer mijn schild kapot (deze was wel in een Shrine).
Je hebt een aantal opties:Lanithro schreef op maandag 13 maart 2017 @ 17:02:
1. One-hit kill (90 Rupees)
Gebruik een Guardian-arrow en schiet op het oog voor een one-hit kill. De pijl kost 90 rupees in het lab.
2. Melee
Gebruik elemental/Guardian wapens en snij de poten door. Met Stasis kun je de Guardian even stoppen als de laser bijna afgaat.
3. Bomb Arrows
Verstop je achter bomen en ander grut waar de laser niet doorheen kan en blijf Bomb Arrows op/om z'n oog schieten tijdens het laden van de laser. Na een stuk of 5-10 stuks gaat 'ie dood.
Je moet wel actief reflecten met je schild. Dat kan door op het juiste moment (van impact) de B knop in te drukken.Lanithro schreef op maandag 13 maart 2017 @ 17:02:
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Seroczynski schreef op maandag 13 maart 2017 @ 17:27:
[...]
Je moet wel actief reflecten met je schild. Dat kan door op het juiste moment (van impact) de B A knop in te drukken.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Respawnen guardians eigenlijk ook tijdens een blood moon?
4. zijn laserblast terug kaatsen, zorg ervoor dat je shield in handen hebt en op de guardian gelocked staat, wacht totdat je de witte flits ziet (hij gaat dan schieten) en druk op A knop om de laser terug te kaatsen met hem, time dit 3x goed en de guardian is down.Anoniem: 420148 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 17:24:
[...]
Je hebt een aantal opties:
1. One-hit kill (90 Rupees)
Gebruik een Guardian-arrow en schiet op het oog voor een one-hit kill. De pijl kost 90 rupees in het lab.
2. Melee
Gebruik elemental/Guardian wapens en snij de poten door. Met Stasis kun je de Guardian even stoppen als de laser bijna afgaat.
3. Bomb Arrows
Verstop je achter bomen en ander grut waar de laser niet doorheen kan en blijf Bomb Arrows op/om z'n oog schieten tijdens het laden van de laser. Na een stuk of 5-10 stuks gaat 'ie dood.
Ja, dit kan inderdaad ook, maar dat wordt denk ik een dure hobby voor iemand die zijn eerste Guardian nog niet neer heeft gekregen. Je kunt de laser namelijk ook perfect dodgen en Flurry Rush doen. Dan is het ook vrij snel voorbij.fuqua schreef op maandag 13 maart 2017 @ 17:32:
[...]
4. zijn laserblast terug kaatsen, zorg ervoor dat je shield in handen hebt en op de guardian gelocked staat, wacht totdat je de witte flits ziet (hij gaat dan schieten) en druk op A knop om de laser terug te kaatsen met hem, time dit 3x goed en de guardian is down.
duur ? goedkoper kan juist niet, je kunt de laser met elke willekeurige shield terug slaan.Anoniem: 420148 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 17:33:
[...]
Ja, dit kan inderdaad ook, maar dat wordt denk ik een dure hobby voor iemand die zijn eerste Guardian nog niet neer heeft gekregen. Je kunt de laser namelijk ook perfect dodgen en Flurry Rush doen. Dan is het ook vrij snel voorbij.
Ik bedoelde meer dat als je de timing even niet doorhebt, je zo door je schilden heen bentfuqua schreef op maandag 13 maart 2017 @ 17:36:
[...]
duur ? goedkoper kan juist niet, je kunt de laser met elke willekeurige shield terug slaan.
Also:
Nintendo of America on Twitter:
"Tomorrow at 6 AM PT, we’ll be debuting a three-part series called The Making of The Legend of #Zelda: Breath of the Wild!"
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 420148 op 13-03-2017 18:19 ]
Op 't moment dat hij blauw licht 'inhaleert, 0,3 seconde wachten en op a drukken?Anoniem: 420148 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 18:14:
[...]
Ik bedoelde meer dat als je de timing even niet doorhebt, je zo door je schilden heen bent
Also:
Nintendo of America on Twitter:
"Tomorrow at 6 AM PT, we’ll be debuting a three-part series called The Making of The Legend of #Zelda: Breath of the Wild!"
PSN: Redrafted
Met 1 hearty radish erbij heb je een full restore + extra hartjesVinno schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:08:
[...]
Ik bak altijd die truffels los, zonder iets erbij.
Dan krijg je ook gewoon een full restore...
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Major test of strength, consider it done! Dank aan degene die Statis voorstelde te gebruiken :-)
Hoe is vertellen hoe het zit nou overdrijven.LOTG schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:33:
[...]
Goed je overdrijft het een beetje, maar inderdaad de TV systemen gaan pas 10 jaar terug.
Precies wat ik zeg dus.Handhelds waren niet ietsje beter maar volgens mij is het gewoon elke generatie die de vorige generatie kon spelen.
Dus inderdaad GB->GBA->DS->3DS.
Heb je de Wii Mini wel eens gezien? Geen GC poorten meer op. Hele functionaliteit gewoon afwezig, ook in de software.Nintendo heeft gewoon sinds de GC hard gewerkt om backwards compatible te zijn, dus nu vind ik het een stap terug.
En ze waren op de Wii ook niet te zuinig: er zitten controller poorten en memory card slots voor de GC op.
Dat heb ik paar dagen geleden nog gemeld.Lanithro schreef op maandag 13 maart 2017 @ 17:02:
Eh, dure hobbie voor iemand die niet eerder eentje heeft verslagen? Wat deed ik dan hier?Anoniem: 420148 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 17:33:
[...]
Ja, dit kan inderdaad ook, maar dat wordt denk ik een dure hobby voor iemand die zijn eerste Guardian nog niet neer heeft gekregen. Je kunt de laser namelijk ook perfect dodgen en Flurry Rush doen. Dan is het ook vrij snel voorbij.
Hero of Time schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:49:
Ohyeah!! Met maar 4 hartjes en 1 stamina upgrade net een Guardian verslagen. En m'n gear is niet eens zo geweldig (kom net uit Kakariko Village). Hoe? Parry that bitch! Simpel soldier shield en 3 parry's later was 't gedaan met 'm.Zo eng zijn ze dus eigenlijk niet.
* Hero of Time klopt snel af voordat hij op een onbewaakt moment gelasert wordt.
Ik ga iig vaker proberen die laser te parry'en. Vziw gaat er geen durability van je schild af. Of minimaal.
Iemand trouwens enig idee wat die draken (Volvagia stijl uiterlijk) doen anders dan door Ganon te zijn vervloekt? Heb gisteren Lanyaru gedaan (die bij Hateno in de buurt op de bergen). Naast dat het verdomt koud was daar, en de slomo voor pijlen vanaf je glider er gaaf uitziet, kreeg ik alleen maar een spirit orb van de shrine die erachter verborgen was. In het zuiden heb je er ook eentje die met bliksem ronddoolt.
En te dragen met 1 hand. Nice!sjaak88 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 19:44:
Okeeee dit is wel even een wtf momentje. Ik kill Lynels veel voor leuke wapens bows maar dit heb ik nog nooit gezien![]()
[afbeelding]
Ik heb geen idee waarom je op mijn post reageert, mijn initiele opmerking was voor Lanithro, die dus vroeg hoe hij zijn eerste Guardian zou moeten neerhalen. Voor iemand die dat nooit ondernomen heeft, is zo'n gevecht nog best spannend en kan ik me voorstellen dat een Guardian Stalker wellicht niet de juiste enemy is om je shield deflects te oefenen, dat kan namelijk erg duur worden als je de timing mistHero of Time schreef op maandag 13 maart 2017 @ 19:55:
Eh, dure hobbie voor iemand die niet eerder eentje heeft verslagen? Wat deed ik dan hier?
Een 'actieve' parry met je schild kost geen durebility en werkt tegen elke laser. Alleen timing is alles en toch kostte het mij 4 schilden om de 3-4 hits te doen. Een guardiantype wapen oneshot zijn poten.
Ik stond er ook versteld van een 1 handed weapon zo sterk
Och, je moet toch ergens op oefenen? Waarom dan niet iets wat bij het missen of je schild kost, of je leven?Anoniem: 420148 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:02:
[...]
Ik heb geen idee waarom je op mijn post reageert, mijn initiele opmerking was voor Lanithro, die dus vroeg hoe hij zijn eerste Guardian zou moeten neerhalen. Voor iemand die dat nooit ondernomen heeft, is zo'n gevecht nog best spannend en kan ik me voorstellen dat een Guardian Stalker wellicht niet de juiste enemy is om je shield deflects te oefenen, dat kan namelijk erg duur worden als je de timing mist
Ok, deze is ook wel grappig:

[ Voor 8% gewijzigd door Hero of Time op 13-03-2017 20:19 ]
It's funny (and sad) because it's true.
Ben nu ook maar eens begonnen met 't killen van lopende guardians. Mijn manier is 1 bomb arrow in the face schieten want dan valt hij even om. Vervolgens snel naar hem toe rennen en de eerste poot eraf hakken. Daarna is het kinderspel om de overige eraf te haken en de rest kapot te beuken. Op deze manier nu bijna 15 stuks gekilled wat mega veel onderdelen heeft opgeleverd. Heb de hele guardian armor set gekocht en meteen geupgrade naar lvl 3.
Guardians zijn easy als je ze eenmaal doorhebt. Ik vind silver lynels de moeilijkste en leukste om tegen te vechtenSir_Hendro schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:36:
Ben nu ook maar eens begonnen met 't killen van lopende guardians. Mijn manier is 1 bomb arrow in the face schieten want dan valt hij even om. Vervolgens snel naar hem toe rennen en de eerste poot eraf hakken. Daarna is het kinderspel om de overige eraf te haken en de rest kapot te beuken. Op deze manier nu bijna 15 stuks gekilled wat mega veel onderdelen heeft opgeleverd. Heb de hele guardian armor set gekocht en meteen geupgrade naar lvl 3.
Jammer dat je die combat technieken niet ergens kunt oefenen. Ik gebruik niks behalve gewoon slaan en dat is natuurlijk ook de reden dat ik niet verder kom. Nog steeds op 4 hartjes.
Het targeten werkt niet lekker bij mij (kan ook aan de gare joy-cons liggen maar waarschijnlijk dus aan mij). Het is me zo onduidelijk en inconsequent dat ik niet eens weet of ik de ZL nu ingedrukt moet houden of 1x drukken. En dat opzij springen en die speciale attacks heb ik buiten die ene micro tutorial nooit meer voor elkaar gekregen.
Eerlijk toegegeven zodra er meer dan 1 enemy is wordt ik panisch en ga ik rennen en meppen, waarvan de helft mis.
Ik geef het maar op denk ik. Of komt er ook nog een super easy noob mode for losers in de DLC?
Het targeten werkt niet lekker bij mij (kan ook aan de gare joy-cons liggen maar waarschijnlijk dus aan mij). Het is me zo onduidelijk en inconsequent dat ik niet eens weet of ik de ZL nu ingedrukt moet houden of 1x drukken. En dat opzij springen en die speciale attacks heb ik buiten die ene micro tutorial nooit meer voor elkaar gekregen.
Eerlijk toegegeven zodra er meer dan 1 enemy is wordt ik panisch en ga ik rennen en meppen, waarvan de helft mis.
Ik geef het maar op denk ik. Of komt er ook nog een super easy noob mode for losers in de DLC?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
We zijn ineens lekker begonnen met niet spoileren? Zie heel veel dingen voorbij komen qua namen e.d. Welke ik niet erg zou vinden om niet te weten.
Wellicht een reden om dan voorlopig even niet hier te kijken.
@Phusebox, ik heb met die speciale moves ook regelmatig dat ik panisch aan het hakken ben ipv na te denken over wat te doen. Op een afstandje pijlen schieten en als ze op me afkomen, hakken zonder veel na te denken.
@Phusebox, ik heb met die speciale moves ook regelmatig dat ik panisch aan het hakken ben ipv na te denken over wat te doen. Op een afstandje pijlen schieten en als ze op me afkomen, hakken zonder veel na te denken.
[ Voor 34% gewijzigd door Arunia op 13-03-2017 21:55 ]
Waar vind je er zo veel? Nu dat ik er bewust naar op zoek ben, vind ik er niet direct veel :-)Sir_Hendro schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:36:
Als je in de buurt van Hyrule Castle bent dan vind je er genoegmarcelproust schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:54:
[...]
Waar vind je er zo veel? Nu dat ik er bewust naar op zoek ben, vind ik er niet direct veel :-)
Hah, ja pijlen schieten heb ik opgegeven. Schiet 90% mis. Ik heb twee dagen geprobeerd een groepje van 7 groblins of hoe die beesten ook heten af te krijgen maar nee. Daarna niet meer gespeeld.Arunia schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:51:
We zijn ineens lekker begonnen met niet spoileren? Zie heel veel dingen voorbij komen qua namen e.d. Welke ik niet erg zou vinden om niet te weten.
Enige pogingen die ik nog durfde te doen was buiten bereik gaan staan en bommen gooien met die Special ability. Maar ja dan doe je een stap verkeerd en komen er een paar op me af en is het game over.
Eerste Lynel gezien en man, wat is dat beest sterk zeg. M'n wapens deden niet veel schade, hij hakt 1x en ben zo goed als dood. Pijlen die hij schiet doen zeer en als je wat verder bent, komen ze spontaan uit de lucht vallen.
Wel grappig was dat ik op een moment, toen ik er vlak naast/achter stond, er in het scherm even 'mount' stond. Je kan dus blijkbaar op die beesten zitten als een paard. 
Net nog een shrine gehaald en daarmee m'n 5e hartje. Heb ook 1 stamina upgrade gedaan. En heb tevens al bijna 40 Korok seeds gevonden.
De amiibo's geven trouwens wel leuke gear. Zo heb ik 
Owja, nog een Hinox gedood. Eerst twee bommen tussen z'n poten terwijl hij lag te slapen, daarna tot nog 30% health pijlen in z'n oog geschoten van een afstandje, half verscholen achter een steen. Was best lachen om te doen.
Rupees schiet nog niet echt op, pas 470.
Net nog een shrine gehaald en daarmee m'n 5e hartje. Heb ook 1 stamina upgrade gedaan. En heb tevens al bijna 40 Korok seeds gevonden.
spoiler:
. Vraag mij af wat ik nog meer kan krijgen. Cap of the Wind, Trousers of Time, Cap of Twilight en Shieks Mask (+stealth)
Owja, nog een Hinox gedood. Eerst twee bommen tussen z'n poten terwijl hij lag te slapen, daarna tot nog 30% health pijlen in z'n oog geschoten van een afstandje, half verscholen achter een steen. Was best lachen om te doen.
Welke kleur was je Lynel? Dat mounten is inderdaad grappig je kan hem dan klappen geven op zijn rug, helaas niet berijden.Hero of Time schreef op maandag 13 maart 2017 @ 23:28:
Eerste Lynel gezien en man, wat is dat beest sterk zeg. M'n wapens deden niet veel schade, hij hakt 1x en ben zo goed als dood. Pijlen die hij schiet doen zeer en als je wat verder bent, komen ze spontaan uit de lucht vallen.Wel grappig was dat ik op een moment, toen ik er vlak naast/achter stond, er in het scherm even 'mount' stond. Je kan dus blijkbaar op die beesten zitten als een paard.
Net nog een shrine gehaald en daarmee m'n 5e hartje. Heb ook 1 stamina upgrade gedaan. En heb tevens al bijna 40 Korok seeds gevonden.De amiibo's geven trouwens wel leuke gear. Zo heb ik
spoiler:. Vraag mij af wat ik nog meer kan krijgen.Cap of the Wind, Trousers of Time, Cap of Twilight en Shieks Mask (+stealth)
En voor rupees kan je wat ores verkopen, die geven veel rupees
Volgens mij gaat de Blood Moon af op een bepaald aantal kills. Had hem net op iets van 10.15 gametime. Had wel veel bomen gekapt voor hout en die klotekrekels. Niet te vinden en ze zijn zo weg.
Ik vraag mij dit dus ook af, wanneer komt de Blood Moon? Ik dacht eerst naar zoveel nachten maar dit is niet zo dat heb ik geprobeerd. Of het is inderdaad een bepaald aantal kills of gewoon de echte gametime in het spel.Señor Sjon schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 00:33:
Volgens mij gaat de Blood Moon af op een bepaald aantal kills. Had hem net op iets van 10.15 gametime. Had wel veel bomen gekapt voor hout en die klotekrekels. Niet te vinden en ze zijn zo weg.
Nog een tip om aan ancient parts te komen op het veilige great plateau:
YouTube: Zelda: Breath of the Wild - Get More Ancient Parts from Decayed Guar...
YouTube: Zelda: Breath of the Wild - Get More Ancient Parts from Decayed Guar...
Die krekels voor de quest?Señor Sjon schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 00:33:
spoiler:
ga omhoog richting het observatorium/lab in Hateno. Loop er langs richting de richel. Zweef dan naar beneden. Niet naar het water, maar een kwartslag naar rechts richting de heuvels. Daar moet een hele vlakte met gras zijn. Dat slaan met een whirlwind aanval. Dan krijg je of niks, of hylian grain of die krekels. Meestal kun je na het slaan op A drukken of er meteen naartoe stappen en dan A drukken. Zo heb ik het gedaan gisteren.
Arunia schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 07:30:
[...]
Die krekels voor de quest?
spoiler:ga omhoog richting het observatorium/lab in Hateno. Loop er langs richting de richel. Zweef dan naar beneden. Niet naar het water, maar een kwartslag naar rechts richting de heuvels. Daar moet een hele vlakte met gras zijn. Dat slaan met een whirlwind aanval. Dan krijg je of niks, of hylian grain of die krekels. Meestal kun je na het slaan op A drukken of er meteen naartoe stappen en dan A drukken. Zo heb ik het gedaan gisteren.
spoiler:
Daarnaast ook de Stealth Armor Set equippen, volgens mij helpt dit ook op critters
PSN: Redrafted
Standaard rood. Was bij desjaak88 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 23:45:
[...]
Welke kleur was je Lynel? Dat mounten is inderdaad grappig je kan hem dan klappen geven op zijn rug, helaas niet berijden.
En voor rupees kan je wat ores verkopen, die geven veel rupees
spoiler:
memorie die je op weg naar Lanyaru krijgt, bij de poort. Die eikel schiet 3 pijlen tegelijk en het zijn ijspijlen ook nog.
Overigens vind ik het nog steeds klote dat je de VA niet op Japans kan zetten. Alle andere stemmen die je hoort, zoals van Purah (snappie!!
En Kakariko Village heeft een enorm Japans gevoel. Architectuur, kleding, alles is meer in stijl van Japan dan het westen zoals dat in alle voorgaande delen was. Bij TP leek 't meer op een wild west stadje, in OoT Europees. Ze veranderen geregeld van architectuur daar in Hyrule.
[ Voor 35% gewijzigd door Hero of Time op 14-03-2017 07:50 ]
Je hebt volgens mij een reguliere cyclus (zo heb je ook halve maan, sikkels e.d.), maar ik begrijp uit andere fora dat ook een bug of error in de interactie met de wereld een blood moon kan triggeren. Er zijn mensen die hebben er drie op een dag gehad. Zo worden de crittervariabelen weer gereset en kan het spel zonder BSOD verder. In ALttP kreeg je een rupee kamer als reset: http://zelda.wikia.com/wiki/Top_Secret_Roomsjaak88 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 00:49:
[...]
Ik vraag mij dit dus ook af, wanneer komt de Blood Moon? Ik dacht eerst naar zoveel nachten maar dit is niet zo dat heb ik geprobeerd. Of het is inderdaad een bepaald aantal kills of gewoon de echte gametime in het spel.
[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 14-03-2017 08:57 ]
Zit hier op 8 hartjes en ik vecht met net zoveel taktiek als Stevie Wonder, dus het kan bestPhusebox schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:51:
Jammer dat je die combat technieken niet ergens kunt oefenen. Ik gebruik niks behalve gewoon slaan en dat is natuurlijk ook de reden dat ik niet verder kom. Nog steeds op 4 hartjes.
Je hebt gewoon een draadkruis waar de pijl heengaat. Oefen anders op een boom en kijk zo het bereik van je boog na. De pijl zakt vrij snel en het is lastig om op een plat beeld afstanden in te schatten.Phusebox schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:59:
[...]
Hah, ja pijlen schieten heb ik opgegeven. Schiet 90% mis. Ik heb twee dagen geprobeerd een groepje van 7 groblins of hoe die beesten ook heten af te krijgen maar nee. Daarna niet meer gespeeld.
Enige pogingen die ik nog durfde te doen was buiten bereik gaan staan en bommen gooien met die Special ability. Maar ja dan doe je een stap verkeerd en komen er een paar op me af en is het game over.
LZ-targetten houdt ook je schild paraat, maar als je een tweehandig wapen met y hebt geactiveerd, dan niet.
Je moet ook LZ in combinatie met X gebruiken. Loop je van de tegenstander af, dan maak je een salto achterwaarts en druk je naar links of rechts dan spring je opzij. Druk je op A, dan heb je een 'actieve' shield parry (alles nog steeds met LZ actief). Je schild houdt een actief getimed blok met A eindeloos vol (je kan met een deksel van een ton dus guardians killen...). Time deze dingen goed bij een aanval van een tegenstander en je krijg een bullet time sequence waarin je op normale snelheid de tegenstander in slow motion pakt (en meestal je wapen kort slaat door de hoeveelheid klappen die je uitdeelt).
Maar sowieso is een groep van 7 in het begin teveel gevraagd. Of met bommen spammen van een afstand of een goede escape route voorbereiden.
Maar goed, ik denk dat als we in Nederland gaan graven, dat we Guardians tegenkomen. Niet normaal zoveel regen. Gelijk de helft van je verkenningsopties weg door de gladde rotsen.
Ik geef grif toe dat de gekozen knoppen vrij waardeloos zijn. Na een uurtje of wat heb ik er nog steeds weinig gevoel bij.
[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 14-03-2017 09:49 ]
@PhuseboxSeñor Sjon schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:22:
[...]
Je hebt gewoon een draadkruis waar de pijl heengaat. Oefen anders op een boom en kijk zo het bereik van je boog na. De pijl zakt vrij snel en het is lastig om op een plat beeld afstanden in te schatten.
LZ-targetten houdt ook je schild paraat, maar als je een tweehandig wapen met y hebt geactiveerd, dan niet.
Je moet ook LZ in combinatie met X gebruiken. Loop je van de tegenstander af, dan maak je een salto achterwaarts en druk je naar links of rechts dan spring je opzij. Druk je op A, dan heb je een 'actieve' shield parry (alles nog steeds met LZ actief). Je schild houdt een actief getimed blok met A eindeloos vol (je kan met een deksel van een ton dus guardians killen...). Time deze dingen goed bij een aanval van een tegenstander en je krijg een bullet time sequence waarin je op normale snelheid de tegenstander in slow motion pakt (en meestal je wapen kort slaat door de hoeveelheid klappen die je uitdeelt).
Maar sowieso is een groep van 7 in het begin teveel gevraagd. Of met bommen spammen van een afstand of een goede escape route voorbereiden.
Maar goed, ik denk dat als we in Nederland gaan graven, dat we Guardians tegenkomen. Niet normaal zoveel regen. Gelijk de helft van je verkenningsopties weg door de gladde rotsen.
Ik geef grif toe dat de gekozen knoppen vrij waardeloos zijn. Na een uurtje of wat heb ik er nog steeds weinig gevoel bij.
Met een beetje sneaken kun je inderdaad altijd wel een lookout een headshot geven. Sowieso als je een paard hebt kun je ook nog eens er vanaf springen en een bullettime headshot geven aan iemand.
Een beetje tactiek is trouwens ook niet slecht. Als je 's nachts een kamp aan valt liggen ze allemaal te slapen. Kill de lookout, steel de wapens (moet je wel wat slots vrij hebben) want die liggen meestal ergens en vervolgens kun je van dicht bij nog een vijand een headshot geven en dan ga je loos op de vijf overgebleven enemies. Die onbewapend zijn.
Het loont trouwens ook om wat rond te kijken. Vaak zijn er alternatieve opties om wat grotere groepjes om te leggen.
Kijk of er rotsblokken op een klif in de buurt liggen, of staan er explosieve vaten. Die kun je ook opblazen door er een wapen tegenaan te gooien als je geen fire arrows hebt.
Sowieso als er veel gras is kun je dat ook in de fik steken. Ook erg makkelijk 's nachts als ze liggen te slapen en er een kampvuur is.
Er zijn echt eindeloze mogelijkheden, als je maar tactiek gebruikt kom je een heel eind.
Ik heb nog steeds maar 3 hartjes (nog niet zo ver) en ik ben echt tig keren dood gegaan, maar ik merk wel dat ik beter word naar mate ik meer opties zie en weet hoe vijanden reageren.
Vergeet ook de side jump en backward jumps niet. Daar mee kun je aanvallen ontwijken en een flurry uitvoeren als je dat goed timed (kost wel flink wat van je wapen).
Het spel houd je niet bij de hand (wat ik eigenlijk raar vind gezien de laatste spellen dat juist meer deden) en verteld je vrij weinig direct. Exploration en expirimentation vormen het hart van dit spel en dat vind ik geweldig. Net zo als vroegah: hier is het spel veel plezier er mee. Niet van dat softe gedoe
Een paard? Ik dacht dat je dat pas halverwege ergens kon krijgen ofzo. Ik heb er in ieder geval geen.LOTG schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 10:12:
[...]
@Phusebox
Met een beetje sneaken kun je inderdaad altijd wel een lookout een headshot geven. Sowieso als je een paard hebt kun je ook nog eens er vanaf springen en een bullettime headshot geven aan iemand.
Die special moves lukken mij in ieder geval voor geen meter.
Een paard krijg je (nou ja krijg, kun je vangen) op weg naar Kakariko Village, dat is dus vrijwel meteen na dat je van het platau af komt. Ik weet niet of je op de kaart gekeken hebt maar je bent wel even aan het lopen de zonder. Special moves is een beetje oefenen. Er is een Shrine waarin je die kunt oefenen. Weet even niet meer welke precies.Phusebox schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 10:54:
[...]
Een paard? Ik dacht dat je dat pas halverwege ergens kon krijgen ofzo. Ik heb er in ieder geval geen.
Die special moves lukken mij in ieder geval voor geen meter.
90710
Een paard kan je vrij snel krijgen zodra je bij de eerste Stable bent (bij Kakariko Village). Ze lopen daar in het wild rond, tem er één en registreer hem bij de stal.
spoiler:
Of scan de SSB Link Amiibo voor Epona. Doe dat wel bij de stal want Epona verschijnt maar één keer. Registreer haar bij de stal
[ Voor 29% gewijzigd door 90710 op 14-03-2017 11:01 ]
Mwoah, zie eerdere overwegingen. Warpen naar een hoog punt en dan verder vliegen gaat vaak sneller. Ook omdat een paard graag als een dronken tor loopt.LOTG schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:00:
[...]
Een paard krijg je (nou ja krijg, kun je vangen) op weg naar Kakariko Village, dat is dus vrijwel meteen na dat je van het platau af komt. Ik weet niet of je op de kaart gekeken hebt maar je bent wel even aan het lopen de zonder. Special moves is een beetje oefenen. Er is een Shrine waarin je die kunt oefenen. Weet even niet meer welke precies.
Zozo, gisteren m'n eerste Devine Beast gedaan. De dungeon zelf was cool en heb wel momenten gehad van, hoe de F doe ik dit. Maar uiteindelijk was het nog best wel makkelijk. Daarna de baas, nou ja, smash alles kaput en herhaal dat een paar keer.
Wel eerst nog een berg opgeklommen voor wat pijlen, want die had ik blijkbaar nodig. Daar liep een Lynal, dus ik dacht, even fototje maken, want wat is dit voor beest? Een Lynal dus. Tof gevecht, maar anzich niet erg lastig. Hij was goed te parry-en met z'n charge. Een headshot met een pijl doet ook een knockdown effect, waarna je op hem kan meppen of hem kan mounten en dan kan meppen. Uiteindelijk niet zo heel moeilijk, maar wel moeilijker dan de boss van de dungeon die ik dus daarna deed. Funfact, ik kwam terug in het stadje en iemand had een quest dat ze een foto wilde zien van een lynal. Lucky me
Na die dungeon zag ik ook dat er nog een shrine beschikbaar werdt die er eerst niet beschikbaar was. Nog niet gedaan, komt vanmiddag wel. Ik ben eerst naarstig op zoek naar "Hearty Bass" om het laatste stukje van een armor set te upgraden. Ook een blood moon zou wel handig zijn, dan respawnen al die lizalfos tenminste en ik heb nog wat staartjes nodig.
Over Blood Moons gesproken. Ik heb soms 3-4 Blood Moons in 1 nacht. Gewoon elk uur gaat dit af. De dag er na weer. Wat hier eerder verteld wordt over clearing cache/geheugen etc is op zich wel een logische conclusie. Ik ben er namelijk achter dat als ik de game helemaal afsluit dat de blood moons daarna gewoon weer over de normale cycle gaan. Dit is op de Switch btw. Zodra ik er dan weer 2-3 op 1 nacht heb (omdat ik lui ben en gewoon sleep mode gebruik) dan weer even de game sluiten en opstarten en alles werkt weer normaal.
Nog vraagje over na Devine Beast:
Wel eerst nog een berg opgeklommen voor wat pijlen, want die had ik blijkbaar nodig. Daar liep een Lynal, dus ik dacht, even fototje maken, want wat is dit voor beest? Een Lynal dus. Tof gevecht, maar anzich niet erg lastig. Hij was goed te parry-en met z'n charge. Een headshot met een pijl doet ook een knockdown effect, waarna je op hem kan meppen of hem kan mounten en dan kan meppen. Uiteindelijk niet zo heel moeilijk, maar wel moeilijker dan de boss van de dungeon die ik dus daarna deed. Funfact, ik kwam terug in het stadje en iemand had een quest dat ze een foto wilde zien van een lynal. Lucky me
Na die dungeon zag ik ook dat er nog een shrine beschikbaar werdt die er eerst niet beschikbaar was. Nog niet gedaan, komt vanmiddag wel. Ik ben eerst naarstig op zoek naar "Hearty Bass" om het laatste stukje van een armor set te upgraden. Ook een blood moon zou wel handig zijn, dan respawnen al die lizalfos tenminste en ik heb nog wat staartjes nodig.
Over Blood Moons gesproken. Ik heb soms 3-4 Blood Moons in 1 nacht. Gewoon elk uur gaat dit af. De dag er na weer. Wat hier eerder verteld wordt over clearing cache/geheugen etc is op zich wel een logische conclusie. Ik ben er namelijk achter dat als ik de game helemaal afsluit dat de blood moons daarna gewoon weer over de normale cycle gaan. Dit is op de Switch btw. Zodra ik er dan weer 2-3 op 1 nacht heb (omdat ik lui ben en gewoon sleep mode gebruik) dan weer even de game sluiten en opstarten en alles werkt weer normaal.
spoiler:
Je krijgt een of andere super power, echter er staat x1 achter. Dus ik neem aan dat er meerdere charges zijn? Hoe upgrade ik dat?
[ Voor 3% gewijzigd door ye-roon op 14-03-2017 11:20 ]
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
ye-roon schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:17:
...
spoiler:Je krijgt een of andere super power, echter er staat x1 achter. Dus ik neem aan dat er meerdere charges zijn? Hoe upgrade ik dat?
spoiler:
Niet. Er zijn echter super powers die je meerdere keren kan gebruiken en die worden dan met x2 of x3 aangegeven. Heb zelf alle Devine Beasts ondertussen gecleared.
Ik lees problemen met het lopen van paarden over heuvels. Ik heb recentelijk van een NPC geleerd dat je ZL (1 van die linker sholder buttons) kan indrukken en dan over heuvels kan lopen, waar je paard normaal moeite mee heeft.
Soms stap ik gewoon af en loop ik over een moeilijk stuk en dan Fluit ik naar hem en komt ie zelf aanlopen, dus dat is dan ook nog een optie.
Soms stap ik gewoon af en loop ik over een moeilijk stuk en dan Fluit ik naar hem en komt ie zelf aanlopen, dus dat is dan ook nog een optie.
Tegen die tijd wil ik wel weer een heuvel op.
Ik heb geen paarden gezien op weg naar dat dorp. Inmiddels ook al tweede dorp gehad maar geen paard. Verklaart waarom ik zo lang over doe over a naar b.LOTG schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:00:
[...]
Een paard krijg je (nou ja krijg, kun je vangen) op weg naar Kakariko Village, dat is dus vrijwel meteen na dat je van het platau af komt. Ik weet niet of je op de kaart gekeken hebt maar je bent wel even aan het lopen de zonder. Special moves is een beetje oefenen. Er is een Shrine waarin je die kunt oefenen. Weet even niet meer welke precies.
Je speelt wel Breath of the Wild toch? 
Ook zonder paarden kan je snel gaan. Bergje op, hangglideraf. Maar je bent op weg naar de gespleten rots een stal tegengekomen aan de noordkant van de rivier naar de gespleten rots en ook in het dal na die rots (naast de shrine met doornen) zit ook een stal. In de buurt van stallen zijn vaak ook wel wilde paarden te vinden, maar dan moet je niet als een blind paard (pun intended) rondrennen, want dan schrik je ze af.
Ook zonder paarden kan je snel gaan. Bergje op, hangglideraf. Maar je bent op weg naar de gespleten rots een stal tegengekomen aan de noordkant van de rivier naar de gespleten rots en ook in het dal na die rots (naast de shrine met doornen) zit ook een stal. In de buurt van stallen zijn vaak ook wel wilde paarden te vinden, maar dan moet je niet als een blind paard (pun intended) rondrennen, want dan schrik je ze af.
Apart, als het goed is kom je langs de stallen als je tussen de dueling peaks door loopt. Daar achter rennen de paarden. Stallen zie er uit als een gebouw met een paardenkop op het dak (ik dacht eerst dat het een draak was maar het is dus een paard).
Zijn er meer mensen die bij het unlocken van al die torens op een gegeven moment dachten.... WHAT THE FUCK is dit eiland groot!
En 900 korok zaadjes... w00t (heb er nu geloof ik 60....)
[ Voor 8% gewijzigd door sygys op 14-03-2017 11:36 ]
Dat dacht ik al toen ik van het platau naar Kakariko Village was gegaan en zag dat ik echt naast de deur was van waar ik begon toen ik uitzoomde.sygys schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:35:
Zijn er meer mensen die bij het unlocken van al die torens op een gegeven moment dachten.... WHAT THE FUCK is dit eiland groot!
spoiler:
Je hebt iets van 450 van die krengen nodig las ik ergens... So keep looking.
Ondanks het gebrek aan HRA ook maar het huis gekocht. Wil je een bloodmoon? Ga dan een bos kappen.
Wat ook een erg leuke manier is om te travelen:
Ongelooflijk cool bedacht
spoiler:
Hak een boom om, doe je Statis op die boomstronk, waai met je leaf / mep hem met je hamer een aantal keer. Er zal een pijl ontstaan die steeds groter wordt. Ga voor het einde van de Statis op de boomstronk staan en hij schiet vrij hard de richting in waar je hem naar toe aimde.
Ongelooflijk cool bedacht
[ Voor 3% gewijzigd door overdoseh op 14-03-2017 11:45 ]
Ach, met hoeveel je van de vraag prijs kunt afdingen kom je daar wel overheen maar inderdaad je moet wel nog een bos kappen.Señor Sjon schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:37:
spoiler:Je hebt iets van 450 van die krengen nodig las ik ergens... So keep looking.
Ondanks het gebrek aan HRA ook maar het huis gekocht. Wil je een bloodmoon? Ga dan een bos kappen.
Dit inderdaadLOTG schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:37:
[...]
Dat dacht ik al toen ik van het platau naar Kakariko Village was gegaan en zag dat ik echt naast de deur was van waar ik begon toen ik uitzoomde.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Ik had een hoop ingrediënten verzameld een paar mooie gerechten gefabriceerd en deze verkocht. ik had binnen notime het geld voor het huis bij elkaar. erg handig met die wapen showcases. dan kun je daar van iedere soort je beste 3 bewaren voor bosses. al was een kist waar je wat andere spullen in kwijt kan ook wel handig geweest om het overzicht te bewaren
[ Voor 17% gewijzigd door sygys op 14-03-2017 11:44 ]
Over die Korok
spoiler:
Je komt hem eerst tegen vlak voor Kakariko. Je mag 2 slots 'kopen' en hij gaat dan verder. Ik ben hem net tegengekomen bij de stallen vlakbij de toren van Hyrule Forest, net ten noorden van Hyrule Castle. Daar mag je dan 6 slots bijhalen voor ie vertrekt naar het bos. Heb ik een tussenstapje gemist met 4? Maakt niet heel veel uit, maar het is vooral in den beginnen erg krap met 8-10 wapenslots.
Maar voor de mensen die het spel nu al te moeilijk vinden, gelukkig komt er nog een hard mode
Geen idee ik heb hem op dezelfde plaats gevonden de 2de keer. dus volgensmij klopt het. Nu is het zoeken naar de derde spot. heb nog geen idee waar hij is. zal wel ergens weer bij een stable zijnSeñor Sjon schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:50:
Over die Korok
spoiler:Je komt hem eerst tegen vlak voor Kakariko. Je mag 2 slots 'kopen' en hij gaat dan verder. Ik ben hem net tegengekomen bij de stallen vlakbij de toren van Hyrule Forest, net ten noorden van Hyrule Castle. Daar mag je dan 6 slots bijhalen voor ie vertrekt naar het bos. Heb ik een tussenstapje gemist met 4? Maakt niet heel veel uit, maar het is vooral in den beginnen erg krap met 8-10 wapenslots.
sygys schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:52:
[...]
Geen idee ik heb hem op dezelfde plaats gevonden de 2de keer. dus volgensmij klopt het. Nu is het zoeken naar de derde spot. heb nog geen idee waar hij is. zal wel ergens weer bij een stable zijn
spoiler:
Hij zou nu in Korok Forest moeten zijn
Dat klopt inderdaadAnoniem: 420148 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:54:
[...]
spoiler:Hij zou nu in Korok Forest moeten zijn
Snap niet dat je die niet moeilijk vondye-roon schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:17:
Daar liep een Lynal, dus ik dacht, even fototje maken, want wat is dit voor beest? Een Lynal dus. Tof gevecht, maar anzich niet erg lastig. Hij was goed te parry-en met z'n charge. Een headshot met een pijl doet ook een knockdown effect, waarna je op hem kan meppen of hem kan mounten en dan kan meppen. Uiteindelijk niet zo heel moeilijk
Hey weet iemand hoe die amiibos werken? ik zie dat je very usefull shit krijgt als je de nieuwe poppetjes scanned. maar kun je dat 1 keer doen of vaker? of eens per zoveel uur? hoe werkt dat eigenlijk?
Die princess Zelda amibo geeft je diamant wat je kan verkopen voor ik geloof 500 rupees. als je dat elke dag kan doen is dat best wel handig.
Volgensmij zag ik ook dat je ook weapon slots krijgt op de poppetjes. dus dan kun je meer wapens mee nemen
of heb ik het mis?
40 euro voor een poppetje is overigens wel erg duur...
zijn ze niet met een app op je telefoon via nfc na te bootsen (te cheaten)?
Die princess Zelda amibo geeft je diamant wat je kan verkopen voor ik geloof 500 rupees. als je dat elke dag kan doen is dat best wel handig.
Volgensmij zag ik ook dat je ook weapon slots krijgt op de poppetjes. dus dan kun je meer wapens mee nemen
of heb ik het mis?
40 euro voor een poppetje is overigens wel erg duur...
zijn ze niet met een app op je telefoon via nfc na te bootsen (te cheaten)?
[ Voor 27% gewijzigd door sygys op 14-03-2017 12:12 ]
spoiler:
Gisteren wat aan de Gerudo-storyline gewerkt. Moest nu door de Yiga Hideout heen sneaken, nog best pittig! 1 keer gezien worden = fucked, a la Gerudo Valley in OoT/MM. Wel leuk dat er een echte boss fight was aan het einde 
Amiibo's kun je elke dag 1x gebruiken inderdaad. Wolf Link Amiibo kun je blijven gebruiken tot ie doodgaat, dan moet je een dag wachten.sygys schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:10:
Hey weet iemand hoe die amiibos werken? ik zie dat je very usefull shit krijgt als je de nieuwe poppetjes scanned. maar kun je dat 1 keer doen of vaker? of eens per zoveel uur? hoe werkt dat eigenlijk?
Ik wist niet eens dat je slots kon vrijspelen en heb met het minimale het spel uitgespeeld. Vind het wel jammer dat je niet meer moeite hoeft te doen om sterk genoeg te worden om de hoofdmissie uit te spelen.Señor Sjon schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:50:
Over die Korok
spoiler:Je komt hem eerst tegen vlak voor Kakariko. Je mag 2 slots 'kopen' en hij gaat dan verder. Ik ben hem net tegengekomen bij de stallen vlakbij de toren van Hyrule Forest, net ten noorden van Hyrule Castle. Daar mag je dan 6 slots bijhalen voor ie vertrekt naar het bos. Heb ik een tussenstapje gemist met 4? Maakt niet heel veel uit, maar het is vooral in den beginnen erg krap met 8-10 wapenslots.
Dat hoeft op zich in geen enkele Zelda, dus niet heel erg vreemd. Alle heart pieces waren optioneel, en veel bosses konden zonder geraakt te worden. De eindbaas van OoT stelde uiteindelijk ook geen ruk voor en wordt in speedruns met 3 hearts en een Deku Stick naar de klote geholpenlebbe02 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:12:
[...]
Ik wist niet eens dat je slots kon vrijspelen en heb met het minimale het spel uitgespeeld. Vind het wel jammer dat je niet meer moeite hoeft te doen om sterk genoeg te worden om de hoofdmissie uit te spelen.
Het is een Japans spel en in Japan is men nog heel erg van it's about the Journey, not the destination. En dat vind ik een goede instelling. Daar naast is skill heel erg een bepalende factor, niet hoeveel nummertjes je overal verzameld hebt. Dat maakt het alleen makkelijker.lebbe02 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:12:
[...]
Ik wist niet eens dat je slots kon vrijspelen en heb met het minimale het spel uitgespeeld. Vind het wel jammer dat je niet meer moeite hoeft te doen om sterk genoeg te worden om de hoofdmissie uit te spelen.
Zelfde met die slots, het geeft je meer opties.
Dus, meer verkennen en side quests doen. Ik vind ze tot nu toe nog allemaal erg leuk om te doen. Veel variatie en ik vind de gesprekken die er aan vast zitten ook nog enigzins interessant. Integestelling tot spellen waar bij je wat rond rent om dingen van de lijst te strepen. (De sidequest in FF XV waren erg repetief en het verhaal wat er meestal aan vast plakte was ook zo dun dat je er door heen kon kijken).
Ik had die paarden in de eerste instantie ook gemist. Vanuit de toren eerst de berg beklommen voor de shrines daar, daarna vanuit de top van de berg naar beneden gesprongen in de richting van Kakariko. Bij Kakariko vond ik een paard dat ik getemd heb en waarmee ik toen alsnog naar de stallen gerend ben. Ik wilde eigenlijk eerst naar Hateno gaan maar ik zag de stables in de verte liggen dus heb ik eerst 't paard maar geregistreerd. Ik snap in elk geval wel hoe die eerste stable te missen is, met enigszins tijdseconomische gameplay kom je er niet langs.LOTG schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:34:
Apart, als het goed is kom je langs de stallen als je tussen de dueling peaks door loopt. Daar achter rennen de paarden. Stallen zie er uit als een gebouw met een paardenkop op het dak (ik dacht eerst dat het een draak was maar het is dus een paard).
Ik speel al games sinds me 8ste(nu 33), heb de platinum in Dark Souls, Bloodborne, Nioh en speel Mass Effect games en Witcher games op hoogste moeilijkheidsgraad. Ik ben wel wat gewentPiet_Piraat7 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:08:
[...]
Snap niet dat je die niet moeilijk vondmet 7 of 8 hartjes werd ik nog ge-one-shot
Moet er wel bij zeggen dat ik in stealth armor level 3 loop, wat redelijke armor rating geeft (niet hoogste wat ik heb).
Maar beste strategie is rustig blijven, parries timen, pijltje schieten, paterns leren. Dark Souls has ruined me....
Oh en je kan voedsel maken als je echt te hard gemept wordt, heb ook een mob tegen gekomen die 8 hartjes per hit deed op me, toen ik eten met armor rating x3 op had deed hij met zelfde aanval nog maar 3kwart van 1 hartje.
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Ja ik was vroegah ook goed, maar met mijn 31ste merk ik toch wel dat ik niet meer zo snel ben (ok ik speel dan ook vaak 's avonds wanneer ik moe ben maar toch. Vroeger ging ik tot 2 uur door ofzo).ye-roon schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:29:
[...]
Ik speel al games sinds me 8ste(nu 33), heb de platinum in Dark Souls, Bloodborne, Nioh en speel Mass Effect games en Witcher games op hoogste moeilijkheidsgraad. Ik ben wel wat gewent
Moet er wel bij zeggen dat ik in stealth armor level 3 loop, wat redelijke armor rating geeft (niet hoogste wat ik heb).
Maar beste strategie is rustig blijven, parries timen, pijltje schieten, paterns leren. Dark Souls has ruined me....
Oh en je kan voedsel maken als je echt te hard gemept wordt, heb ook een mob tegen gekomen die 8 hartjes per hit deed op me, toen ik eten met armor rating x3 op had deed hij met zelfde aanval nog maar 3kwart van 1 hartje.
Ik heb ook geen illusies dat ik Battlefied of zo nog kan spelen tegen gastjes van 13 die niets anders te doen hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door LOTG op 14-03-2017 12:32 ]
Vroeger waren spellen ook kleiner, hadden controllers minder knoppen en had je veel meer tijd om je muscle memory te trainen. Als ik nu eens StreetFighter II op de VC start, dan is het muscle memory er nog steeds.
Let op:
Zoals gebruikelijk bij nieuwe games; graag alle info over Echoes of Wisdom - zoals verhaallijn, het plot, locaties, bosses, enz - in spoiler-tags. Hou het voor iedereen leuk! Mocht je er toch vrij over willen praten en je ervaring willen delen, gebruik dan het speciale gemaakt topic.
Zie ook deze speciale topics: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic
Zoals gebruikelijk bij nieuwe games; graag alle info over Echoes of Wisdom - zoals verhaallijn, het plot, locaties, bosses, enz - in spoiler-tags. Hou het voor iedereen leuk! Mocht je er toch vrij over willen praten en je ervaring willen delen, gebruik dan het speciale gemaakt topic.
Zie ook deze speciale topics: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic