Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Señor Sjon schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:36:
Vroeger waren spellen ook kleiner, hadden controllers minder knoppen en had je veel meer tijd om je muscle memory te trainen. Als ik nu eens StreetFighter II op de VC start, dan is het muscle memory er nog steeds. :+
Nou ja ik heb het dan over Golden Eye, Perfect Dark, Unreal Tournament en Quake 3 Arena. Die N64 controller doet toch niet echt veel onder voor wat we nu hebben en het toetsenbord en muis hebben ook niet bepaald meer of minder knoppen (OK de muis misschien wel maar dat is niet echt nodig).

Mijn Zelda muscle memory naait mij overigens nog redelijk vaak. Ook de plaatsing van de R knop met de joycons is niet echt handig. Meer dan eens mijn zwaard perongeluk weggegooid omdat ik er perongeluk op leunde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventasus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-08 08:25
Vraagje, Kan je meerdere savegames maken bij zelda?
Ik en mijn vriendin willen de switch kopen met zelda, (delen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Inderdaad, twee profielen aan maken. Dit zit tegenwoordig wel redelijk goed geimplementeerd. Zelda heeft volgens mij maar 1 save per profiel (het spel begon tot mijn grote verrassing ook direct na het starten. Geen traditioneel titel screen. Ergens vond ik dit ook wel jammer want nu mis je ook de muziek en ik vond de TP met huilende wolf link erg vet).

Als je Zelda voor een tweede keer start hebt je continue en new game, ik verwacht dat new game je oude overschrijft.

Dus gewoon twee profielen. Werkt ook beter bij multiplayer spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiTak
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-09 10:37
Ik heb een shrine ontdekt waar je niks hoeft te doen! Je krijgt gewoon een Orb!

(vergeet niet na weer buiten te komen naar beneden te kijken.. daar is iets... wat je volgens mij er na moet doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
KaiTak schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:26:
Ik heb een shrine ontdekt waar je niks hoeft te doen! Je krijgt gewoon een Orb!

spoiler:
(vergeet niet na weer buiten te komen naar beneden te kijken.. daar is iets... wat je volgens mij er na moet doen)
spoiler:
Daar zijn er wel meer van. De redenering is dat je al moeite genoeg hebt moeten doen om uberhaubt de shrine te betreden.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cronixx
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 16:33

cronixx

krieuw

Seroczynski schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:28:
[...]

spoiler:
Daar zijn er wel meer van. De redenering is dat je al moeite genoeg hebt moeten doen om uberhaubt de shrine te betreden.
Precies, dat is vaak zo bij de shrines waar een Shrine Quest aanvast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
Señor Sjon schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:33:
Je speelt wel Breath of the Wild toch? :+

Ook zonder paarden kan je snel gaan. Bergje op, hangglideraf. Maar je bent op weg naar de gespleten rots een stal tegengekomen aan de noordkant van de rivier naar de gespleten rots en ook in het dal na die rots (naast de shrine met doornen) zit ook een stal. In de buurt van stallen zijn vaak ook wel wilde paarden te vinden, maar dan moet je niet als een blind paard (pun intended) rondrennen, want dan schrik je ze af.
LOTG schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:34:
Apart, als het goed is kom je langs de stallen als je tussen de dueling peaks door loopt. Daar achter rennen de paarden. Stallen zie er uit als een gebouw met een paardenkop op het dak (ik dacht eerst dat het een draak was maar het is dus een paard).
Tja ik ben niet tussen de dueling peaks door gegaan want ik kreeg zo'n piep ding dat er een shrine in de buurt was, dus heb ik die allebei gedaan.

Shrine met doornen zegt me ook niks.

Kan beter opnieuw beginnen geloof ik.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Lol

Die shirne met doornen zit aan de andere kant van die dubbele top. Je hebt daar 4 shrines vlak bij elkaar
1 op de top, 1 iets er net onder (de beruchte dubbele shrine), 1 op de richel aan de noordkant in het bergdal en 1 in de vallei daarachter tegenover de stallen.
spoiler:
Ietsje verder de rivier af en je kan er nog 1 vrij bombarderen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Señor Sjon schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:52:
Lol

Die shirne met doornen zit aan de andere kant van die dubbele top. Je hebt daar 4 shrines vlak bij elkaar
1 op de top, 1 iets er net onder (de beruchte dubbele shrine), 1 op de richel aan de noordkant in het bergdal en 1 in de vallei daarachter tegenover de stallen.
spoiler:
Ietsje verder de rivier af en je kan er nog 1 vrij bombarderen.
Ok I suck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Voordeel in dit spel is juist dat je nooit opnieuw hoeft te beginnen, je kan overal terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Phusebox schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:48:
[...]

[...]

Tja ik ben niet tussen de dueling peaks door gegaan want ik kreeg zo'n piep ding dat er een shrine in de buurt was, dus heb ik die allebei gedaan.

Shrine met doornen zegt me ook niks.

Kan beter opnieuw beginnen geloof ik.
Opnieuw beginnen? Het is niet dat je iets gemist hebt wat je niet meer kunt doen. Je kunt ook niet op maar 1 plek een paard vangen, en het spel is alles behalve lineair. Je kunt gaan en staan waar je wilt (al dan niet dood omdat je geen klimaat bestendige kleding hebt), en doodgaan hoort er nu bij. Vroeger ging ik dood omdat ik faalde in Zelda, nu ga ik dood omdat ik ook faalde in Zelda maar het nog niet door had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
whaha Phuse... Elke keer lig ik dubbel van jouw comments. Overnieuw beginnen hoeft niet. Je kan gewoon terug gaan met een Teleport. Wat helpt als je iets zoekt voor een quest, is de desbetreffende quest tracken. Op die manier kan je naar bijvoorbeeld Kakariko Village komen. Tegen veel dingen loop je gewoon aan. Zo ook mijn eerste Korok zaadje. Ik zag een puzzel in een rotswand. Plop mijn eerste korok zaadje. Hey een windmolentje even kijken. Hoppa weer 10 arrows kwijt omdat ik een moving target neer moet schieten.
Het duurde bij mij een tijdje voordat ik door had dat je kon richten met de controller. spelenderwijs kom je er wel. Gewoon zo veel mogelijk shrines proberen te doen.

En zorg voor de Twin Shrines op de Duelling peaks er voor dat je een pen en papier hebt of maak foto's. Ik kwam er ook pas halverwege de weg terug naar de bovenste peak erachter dat je er gewoon naar kan teleporten.
En wat betreft wapens? Die komen vanzelf wel. Goede wapens kom je vanzelf tegen.

Afgelopen zaterdag zat ik vast bij een shrine waarbij ik heel goed moet mikken
spoiler:
Ik moet een bal vast zetten met stasis en deze over een hek slaan op een plateau en in een gat krijgen. Het lukt me maar niet. Zwaar frustrerend.

Ik kan nu ook niet verder, want mijn JoyCon wordt gerepareerd.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
spoiler:
Die had ik in 3-4 pogingen goed? Hamer uit kistje, Goed positioneren en na Stasis met de whirlattack losgegaan op die bal. Was een prachtige hole-in-one zonder de randen van die komt te raken. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Lanithro schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:16:
whaha Phuse... Elke keer lig ik dubbel van jouw comments. Overnieuw beginnen hoeft niet. Je kan gewoon terug gaan met een Teleport. Wat helpt als je iets zoekt voor een quest, is de desbetreffende quest tracken. Op die manier kan je naar bijvoorbeeld Kakariko Village komen.
Quest tracken? :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Whahaha 8)7

Ga naar je menu en ga met L naar je quests toe en daar kan je ze selecteren. Je krijgt van een waypoint op je map.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Oh ja die shrine. Man oh man wat heb ik daar lang over gedaan. De eerste ging nog wel, maar de tweede was echt drama, heeft me paar reloads gekost om die te halen en uiteindelijk besloten om het 2de kistje niet te halen.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
whaha Phuse... Elke keer lig ik dubbel van jouw comments. Overnieuw beginnen hoeft niet. Je kan gewoon terug gaan met een Teleport. Wat helpt als je iets zoekt voor een quest, is de desbetreffende quest tracken. Op die manier kan je naar bijvoorbeeld Kakariko Village komen. Tegen veel dingen loop je gewoon aan. Zo ook mijn eerste Korok zaadje. Ik zag een puzzel in een rotswand. Plop mijn eerste korok zaadje. Hey een windmolentje even kijken. Hoppa weer 10 arrows kwijt omdat ik een moving target neer moet schieten.
Het duurde bij mij een tijdje voordat ik door had dat je kon richten met de controller. spelenderwijs kom je er wel. Gewoon zo veel mogelijk shrines proberen te doen.

En zorg voor de Twin Shrines op de Duelling peaks er voor dat je een pen en papier hebt of maak foto's. Ik kwam er ook pas halverwege de weg terug naar de bovenste peak erachter dat je er gewoon naar kan teleporten.
En wat betreft wapens? Die komen vanzelf wel. Goede wapens kom je vanzelf tegen.

Afgelopen zaterdag zat ik vast bij een shrine waarbij ik heel goed moet mikken
spoiler:
Ik moet een bal vast zetten met stasis en deze over een hek slaan op een plateau en in een gat krijgen. Het lukt me maar niet. Zwaar frustrerend.

Ik kan nu ook niet verder, want mijn JoyCon wordt gerepareerd.
Mijn eerste zaadje had ik direct buiten de eerste shrine. Ik zag dat ding hangen bij de vijver en moest natuurlijk met magnesis spelen :).

@Phusebox
Goed, het spel legt weinig uit maar ik kan mij toch echt herrineren dat je verplicht een adventure log tutorial kreeg. Dat werkt ongeveer zo als in elk anders spel met meerdere quests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Geen idee, die waypoint heb ik wel maar ik snap niet hoe me dat had moeten helpen om de stallen te vinden. Ik dacht dat hij met tracken bedoelde dat je dan een aanbevolen route kreeg te zien ofzo. Blijkbaar loop ik steeds alles mis. Die Korok dingen ook, heb er drie geloof ik.

Ach ja ik heb voorlopig toch geen tijd, en dan kan ik net zo goed opnieuw beginnen want als ik een game een week niet heb gespeeld ben ik er helemaal uit.

Oh ja, en ik kan nog steeds niet na al die uren wennen aan de knoppenconfiguratie waarbij AB en XY zijn omgewisseld en opzichte van een Xbox controller. Ik druk echt telkens verkeerd.

De D-Pad van mijn Pro controller is overigens ook gaar, want telkens als ik naar rechts druk tijdens een gevecht om een nieuw wapen te kiezen als er weer eens een stuk is, krijg ik de ability selectie.

[ Voor 31% gewijzigd door Phusebox op 14-03-2017 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28
Die eerste heb ik een foto gemaakt met de ingame camera (mits je die al hebt natuurlijk).
De tweede had ik er geen zin in. Gewoon
spoiler:
5 getallen onthouden. Het is 1 bal per rij. Dus van links tellen en het cijfer onthouden waar de bal ligt. Bijvoorbeeld: 2, 4, 5, 1, 3 en dat dan onthouden terwijl je de andere kant op teleporteert (dat laatste kun je ook gewoon doen vanuit de shrine zelf). Nu onthoud ik dat soort dingen best goed. Dus is dat niet zo'n probleem voor een paar seconden.

Hoop dat ik vanavond weer even tijd krijg om verder te spelen na De Mol Vlaanderen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

The Making of BotW is net gereleased op YouTube :)

The Making Of The Legend of Zelda: Breath of the Wild Video – The Beginning

The Making Of The Legend of Zelda: Breath of the Wild Video – Story and Characters

The Making Of The Legend of Zelda: Breath of the Wild Video – Open-Air Concept

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2017 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Phusebox schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:01:
Geen idee, die waypoint heb ik wel maar ik snap niet hoe me dat had moeten helpen om de stallen te vinden. Ik dacht dat hij met tracken bedoelde dat je dan een aanbevolen route kreeg te zien ofzo. Blijkbaar loop ik steeds alles mis. Die Korok dingen ook, heb er drie geloof ik.

Ach ja ik heb voorlopig toch geen tijd, en dan kan ik net zo goed opnieuw beginnen want als ik een game een week niet heb gespeeld ben ik er helemaal uit.

Oh ja, en ik kan nog steeds niet na al die uren wennen aan de knoppenconfiguratie waarbij AB en XY zijn omgewisseld en opzichte van een Xbox controller. Ik druk echt telkens verkeerd.

De D-Pad van mijn Pro controller is overigens ook gaar, want telkens als ik naar rechts druk tijdens een gevecht om een nieuw wapen te kiezen als er weer eens een stuk is, krijg ik de ability selectie.
Dude, je kan alles teruglezen in je quest log (+ en dan L). Daar heb je ook weer gradaties in het soort quest (main, shrine, side). Kies je een quest met A, dan krijg je een knipperende gele stip op de kaart. Ram je bij elke dialoog op B en ga je ongelezen verder. :?

Ik krijg wel het gevoel dat je er ook niet echt veel moeite insteekt. Een beetje kakken zonder douwen en als het niet wil op de enige manier die je bedacht had, dan ga je ook niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Arunia schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:35:
[...]

Die eerste heb ik een foto gemaakt met de ingame camera (mits je die al hebt natuurlijk).
De tweede had ik er geen zin in. Gewoon
spoiler:
5 getallen onthouden. Het is 1 bal per rij. Dus van links tellen en het cijfer onthouden waar de bal ligt. Bijvoorbeeld: 2, 4, 5, 1, 3 en dat dan onthouden terwijl je de andere kant op teleporteert (dat laatste kun je ook gewoon doen vanuit de shrine zelf). Nu onthoud ik dat soort dingen best goed. Dus is dat niet zo'n probleem voor een paar seconden.

Hoop dat ik vanavond weer even tijd krijg om verder te spelen na De Mol Vlaanderen.
Heb gewoon een screenshot gemaakt. :X
Señor Sjon schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:14:
[...]

Dude, je kan alles teruglezen in je quest log (+ en dan L). Daar heb je ook weer gradaties in het soort quest (main, shrine, side). Kies je een quest met A, dan krijg je een knipperende gele stip op de kaart. Ram je bij elke dialoog op B en ga je ongelezen verder. :?

Ik krijg wel het gevoel dat je er ook niet echt veel moeite insteekt. Een beetje kakken zonder douwen en als het niet wil op de enige manier die je bedacht had, dan ga je ook niet verder.
Snap ik, maar ik bedoel dan ben de hele feel en de controls kwijt en moet ik toch weer opnieuw gaan uitzoeken hoe alles ook alweer werkt, laat staan het verhaal dat ik daar nog in zit.

Quests selecteren heb ik nog niet actief gedaan en ja ik skip wel redelijk wat dialoog want 90% is overbodige onzin, of omslachtig.

[ Voor 37% gewijzigd door Phusebox op 14-03-2017 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Daar gaat het dus mis. :P

In elk dorp zitten alleen al een paar dagboeken die nuttige tips en recepten geven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Ik vind het een behoorlijk gemis dat er geen ingame tracker/journal voor recepten zit. Ben er zelf maar een aan het maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Laatst online: 06:03
Voor mensen die Lynels moeilijk vinden en tips willen hoe je ze kan verslaan is hier een mooie tutorial;

Kijk en leer :) Kwestie van (veel) oefenen en je kan ze aan. En wat al eerder vermeld werd, zonder armor upgrades dan 1 shot hij je zo goed als.

[ Voor 20% gewijzigd door sjaak88 op 14-03-2017 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hij heeft wel wat exotisch spul opgevist voor die tijd. Toont wel weer mijn ergernis over durability aan. Je slaat 2-3 wapens stuk op zo een tegenstander. Blood moon eroverheen en je kan opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Señor Sjon schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:01:
Hij heeft wel wat exotisch spul opgevist voor die tijd. Toont wel weer mijn ergernis over durability aan. Je slaat 2-3 wapens stuk op zo een tegenstander. Blood moon eroverheen en je kan opnieuw beginnen.
Maar de rewards zijn het zeker waard :) Wapens heb ik echt in overvloed ik snap dat probleem niet zo. En voor normale vijanden gewoon je master sword, recharged ook snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
-dubbel-

[ Voor 97% gewijzigd door Seroczynski op 14-03-2017 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

sjaak88 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:43:
Voor mensen die Lynels moeilijk vinden en tips willen hoe je ze kan verslaan is hier een mooie tutorial;

[video]

Kijk en leer :) Kwestie van (veel) oefenen en je kan ze aan. En wat al eerder vermeld werd, zonder armor upgrades dan 1 shot hij je zo goed als.
Oh, dát is een Lynel. :D Die ben ik inderdaad tegengekomen tijdens de questlijn en nadat 'ie me een paar keer ge-oneshot had ben ik er verder maar met een brede boog omheen gelopen. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 18:07
Señor Sjon schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:35:

In elk dorp zitten alleen al een paar dagboeken die nuttige tips en recepten geven. ;)
Vergeet ook niet naar posters te kijken die in huizen, tenten etc.. hangen. Daar staan ook recepten op. Wat je krijgt? Ja, probeer het eens uit.

Neemt niet weg dat het inderdaad wel een gemis is dat er geen receptenboek ofzo is. Had mooi in dat Hyrule Compendium gekund. Dat dan elk nieuw recept dat je ontdekt wordt toegevoegd hieraan.
LOTG schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:39:
Ik vind het een behoorlijk gemis dat er geen ingame tracker/journal voor recepten zit. Ben er zelf maar een aan het maken.
Zou mooi zijn als er een online BotW receptenboek zou zijn. Hopelijk maakt iemand er eentje. Heb zelf geen tijd om dit te maken helaas.

[ Voor 24% gewijzigd door Zeror op 14-03-2017 17:14 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Zeror schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:13:
[...]

Zou mooi zijn als er een online BotW receptenboek zou zijn. Hopelijk maakt iemand er eentje. Heb zelf geen tijd om dit te maken helaas.
Als je het googled krijg je zat resultaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@Zeror
@Seroczynski
Ja maar dat is minder leuk. Ik wil zelf wat kunnen ontdekken en experimenteren, maar het zou dan leuk zijn als het spel mij de mogelijkheid geeft het resultaat te onthouden. Dat je view recipe kunt doen op iets wat je hebt is handig, maar ik zie geen logische reden om geen kookboek in game te hebben. Zo iets als de Bomber Notebook uit Majora's Mask.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
LOTG schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:18:
@Zeror
@Seroczynski
Ja maar dat is minder leuk. Ik wil zelf wat kunnen ontdekken en experimenteren, maar het zou dan leuk zijn als het spel mij de mogelijkheid geeft het resultaat te onthouden. Dat je view recipe kunt doen op iets wat je hebt is handig, maar ik zie geen logische reden om geen kookboek in game te hebben. Zo iets als de Bomber Notebook uit Majora's Mask.
Wat ik doe is dat ik een maaltijd selecteer en dan de ingrediënten bekijk, en deze vastleg in een screenshot. Niet ideaal, maar functioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zeror schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:13:
Je bedoelt zoiets? :P

Ik vind het ook wel een gemis dat dit niet gewoon ingame zit. Wel een heel compendium voor enemies en wapens (waar je ook nog eens handmatig zelf foto's voor moet maken...) maar niet even de recepten die je daadwerkelijk al eens gemaakt heb opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Señor Sjon schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:35:

En dat moet ik allemaal onthouden of wat? ;)
Het spel lijkt meer en meer op werk ipv ontspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Phusebox schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:39:
[...]

En dat moet ik allemaal onthouden of wat?
Het spel lijkt meer en meer op werk ipv ontspanning.
Je speelt normaal geen action RPG's of andere spellen die wat meer dan push A to win omvatten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
LOTG schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:45:
[...]

Je speelt normaal geen action RPG's of andere spellen die wat meer dan push A to win omvatten?
Niet een waarbij ik een boekwerk aan aantekeningen moet aanleggen of veel opzoekwerk moet doen.

Die recepten bijvoorbeeld. Hoeveel mogelijkheden zijn er wel niet? Is leuk bedacht maar kan me niet voorstellen dat iemand het leuk vind. Logischer zou zijn geweest als je een eenmaal gemaakt recept kan herhalen mits je de juiste ingrediënten in je inventory hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je geld te veel hebt :+ Dan heeft Nedgame de "Special" edition van BotW voor de Switch geïmporteerd. Voor 200 euro vanuit de VS: https://www.nedgame.nl/ni...ecial-edition/5142994476/

Dat is inclusief de Carry Case en de Map.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2017 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiTak
Ik heb net me eerste Guardian Drone verslagen. Die geeft me toch een enorme berg 'Ancient Parts'. Als hij is neergestort... dan kan hij niks meer... en dan kan je je frustratie heerlijk uitleveren. Het is jammer dat je niet kan 'waterboarden'..... }) }) }) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 18:11:
Als je geld te veel hebt :+ Dan heeft Nedgame de "Special" edition van BotW voor de Switch geïmporteerd. Voor 200 euro vanuit de VS: https://www.nedgame.nl/ni...ecial-edition/5142994476/

Die Slate cas had ik ook wel willen hebben. Jammer dat we die niet hier hebben.

@Phusebox
Afgezien van de recepten valt het toch wel mee? Je kunt markers op de kaart zetten. Je kunt met de scope (Rechter stick indrukken) ook nog eens objecten in de verte markeren.

En na de recepten ben ik met je eens maar je kunt in elk geval het recept zien van iets wat je in je inventory hebt.

Ik heb ijdele hoop op een update die het toevoegt. Voor de rest vind ik het heerlijk hoeveel vrijheid je hebt en niet alles word voorgekauwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Phusebox schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 18:02:
[...]

Niet een waarbij ik een boekwerk aan aantekeningen moet aanleggen of veel opzoekwerk moet doen.

Die recepten bijvoorbeeld. Hoeveel mogelijkheden zijn er wel niet? Is leuk bedacht maar kan me niet voorstellen dat iemand het leuk vind. Logischer zou zijn geweest als je een eenmaal gemaakt recept kan herhalen mits je de juiste ingrediënten in je inventory hebt.
Gewoon lezen wat je voedsel doet en dan combineren. Staat er increase attack power dan pak je alleen spullen met hetzelfde. Vlees kan je altijd toevoegen, zo moeilijk is het niet. Die posters zijn maar hulpmiddelen.

Ik bak 5 bananen welke je erg makkelijk vind en ik heb een high level attack boost. Ik bak 1 ja 1tje maar van Hearty Durian ook makkelijk te vinden bij de tropen en je hebt een vol recovery met 4 extra hartjes.

Kwestie van lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Laatst online: 20-09 12:56

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Vandaag even met mn sensor+ een rondje chests opgespoord: wat zijn er ontzettend veel chests in de wereld waar je zo aan voorbij loopt! _/-\o_

Hebben jullie trouwens al gezien dat je aan het icoontje van een Shrine op de map kunt zien of je al alle chests in die Shrine hebt behaald?

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:43
Oh man die paarden in Zelda toch... was net begonnen om een guardian aan te vallen met een bomb arrow raad is wie er leuke voorbij komt rennen? Yup mijn paard, precies op het moment dat ik de guardian een headshot wou geven krijgt mijn paard een headshot. Vervolgens krijg ik een laserbeam van de guardian. Dankjewel paard voor je nuttige bijdragen. Zucht....

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Thrace Grumble schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 19:14:
Hebben jullie trouwens al gezien dat je aan het icoontje van een Shrine op de map kunt zien of je al alle chests in die Shrine hebt behaald?
Ik heb wel gezien dat het icoontje tussen een voltooide Shrine en onvoltooide shrine verschillend is. Maar het ook zijn dat dit kwam doordat ik alle chests had omdat ik een shrine niet verlaat tot ik alle chests heb kunnen looten.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Zeror schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 19:20:
[...]

Ik heb wel gezien dat het icoontje tussen een voltooide Shrine en onvoltooide shrine verschillend is. Maar het ook zijn dat dit kwam doordat ik alle chests had omdat ik een shrine niet verlaat tot ik alle chests heb kunnen looten.
Dat is dus maar de vraag hè ;) heb je wel alle chests uit de shrines? Als alle chests geloot zijn, verschijnt er een chesticoontje bij de shrinenaam.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Thrace Grumble schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 19:28:
[...]

Dat is dus maar de vraag hè ;) heb je wel alle chests uit de shrines? Als alle chests geloot zijn, verschijnt er een chesticoontje bij de shrinenaam.
Chesticoontje weet ik ff niet zo. Zal daar eens naar kijken hoeveel ik er daar van heb (zover ik weet, heb ik alles). Ik zag al wel dat het shrine-icoontje een beetje oranje-achtig met blauw randje is als ie nog niet voltooid is en helemaal blauw is als je hem wel voltooid hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik hoor hier allemaal dingen. Ik mis toch echt alles geloof ik. Bananen? Nooit gezien. Paarden zoals gezegd ook niet.

Alle chests in een shrine? Wait what? Er zijn daar chests te vinden?

Die markers op de kaart is leuk en aardig maar die slaat ie dus niet op. Zijn bij mij telkens weg in ieder geval als ik het spel start.

Ik denk dat de conclusie voor mij gewoon is dat ik een moderne Zelda niet meer leuk vindt. Het is mij veel te veel inventory management. Je kunt maat 5 wapens dragen ofzo maar wel een teringzooi aan andere shit waarvan ik elke keer weer opnieuw moet lezen wat het is of doet. Ook potions drinken om krachten te krijgen en het tijdelijke effect daarvan zijn voor mij niet weggelegd. Ik hou niet van Time Limited zaken zoals puzzels of effecten.

Vond ik Dragon Age III toch vele malen leuker. Maar ik zie wel dat dit een fantastische game is als het je ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaak88
Phusebox schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 19:45:
Ik hoor hier allemaal dingen. Ik mis toch echt alles geloof ik. Bananen? Nooit gezien. Paarden zoals gezegd ook niet.

Alle chests in een shrine? Wait what? Er zijn daar chests te vinden?

Die markers op de kaart is leuk en aardig maar die slaat ie dus niet op. Zijn bij mij telkens weg in ieder geval als ik het spel start.

Ik denk dat de conclusie voor mij gewoon is dat ik een moderne Zelda niet meer leuk vindt. Het is mij veel te veel inventory management. Je kunt maat 5 wapens dragen ofzo maar wel een teringzooi aan andere shit waarvan ik elke keer weer opnieuw moet lezen wat het is of doet. Ook potions drinken om krachten te krijgen en het tijdelijke effect daarvan zijn voor mij niet weggelegd. Ik hou niet van Time Limited zaken zoals puzzels of effecten.

Vond ik Dragon Age III toch vele malen leuker. Maar ik zie wel dat dit een fantastische game is als het je ligt.
Ach je hebt het geprobeerd, ieder zijn ding, helaas is dit spel niet voor jou weggelegd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KaiTak
Phusebox schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 19:45:
Er zitten geen paarden in 1-2 Switch. Wel in Zelda! Misschien moet je de cartridge wisselen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Sir_Hendro schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 19:20:
Oh man die paarden in Zelda toch... was net begonnen om een guardian aan te vallen met een bomb arrow raad is wie er leuke voorbij komt rennen? Yup mijn paard, precies op het moment dat ik de guardian een headshot wou geven krijgt mijn paard een headshot. Vervolgens krijg ik een laserbeam van de guardian. Dankjewel paard voor je nuttige bijdragen. Zucht....
Geeft ie wel prime meat zoals een beer? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 08:16
ik heb een overzicht lijst gemaakt voor gear upgrades en benodigdheden plus te vinden locaties in excel, als er animo voor is en sugesstie waar ik dit online kan zetten dan upload ik het voor jullie.

[ Voor 11% gewijzigd door fuqua op 14-03-2017 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Even in spoilers, want ik kwam een zeer vette armorset (bekend uit eerdere Zelda games) tegen in wat gelekte botw bestanden die ik online vond.

spoiler:
Er zit een Dark Link armorset in het spel _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Zeror schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 20:29:
Even in spoilers, want ik kwam een zeer vette armorset (bekend uit eerdere Zelda games) tegen in wat gelekte botw bestanden die ik online vond.

spoiler:
Er zit een Dark Link armorset in het spel _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Hoe bedoel je gelekte? Deze set kan je gewoon krijgen in het spel als je weet hoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Nou ik heb wat bestanden gedownload van alle beschikbare icons die in het spel zitten. Is uit de eerder gelekte ISO van de Wii U versie gedatamined. Geloof niet dat het de bedoeling is om dergelijke files te bekijken. Vandaar gelekt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Zeror schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 20:33:
[...]

Nou ik heb wat bestanden gedownload van alle beschikbare icons die in het spel zitten. Is uit de eerder gelekte ISO van de Wii U versie gedatamined. Geloof niet dat het de bedoeling is om dergelijke files te bekijken. Vandaar gelekt. ;)
haha das ook een manier om er achter te komen, maar zoals gezegd zijn deze via een speciale nachtwinkel te vergrijken in het spel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Zeror schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 20:33:
[...]

Ooh op die manier :) Ik dacht
spoiler:
dat je bedoelde een set dat eigenlijk nog niet te verkrijgen is, zoals majora's mask set; fierce deity set. Mensen met eigengemaakte amiibo's hebben deze bijvoorbeeld al. Terwijl de amiibo nog niet uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rj-
  • Laatst online: 18-09 13:51

Rj-

Vraag: Is het Hylian Shield.. Nu wel of niet breakable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wel, alleen heel hoge durability.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Rj- schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 21:10:
Vraag: Is het Hylian Shield.. Nu wel of niet breakable?
Voor zekerheid in spoilers,
spoiler:
Als hij kapot gaat dan kan je hem gelukkig ergens weer kopen.

Oftewel gewoon gebruiken de shield en niet bang zijn dat hij kapot gaat :)

[ Voor 12% gewijzigd door sjaak88 op 14-03-2017 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rj-
  • Laatst online: 18-09 13:51

Rj-

sjaak88 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 21:16:
[...]

Voor zekerheid in spoilers,
spoiler:
Als hij kapot gaat dan kan je hem gelukkig ergens weer kopen.

Oftewel gewoon gebruiken de shield en niet bang zijn dat hij kapot gaat :)
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Net de guardian bow gehaald met 25 guardian pijlen. Wel een fijn ding en ook leuk dat je een guardian kan one-shotten MAAR op deze manier krijg je minder loot. Bij melee krijg je per afgehakte poot bonus loot die nu ontbreekt. Dus wel leuk dat instant killen maar de loot is belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Sir_Hendro schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 21:33:
Net de guardian bow gehaald met 25 guardian pijlen. Wel een fijn ding en ook leuk dat je een guardian kan one-shotten MAAR op deze manier krijg je minder loot. Bij melee krijg je per afgehakte poot bonus loot die nu ontbreekt. Dus wel leuk dat instant killen maar de loot is belangrijker.
Dit werkt dus ook bij Lynels, 1 shot kill maar dan dropped hij helemaal niks. Heb je dus weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Alleen als ze echt in de weg staan is het wel handig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Hoe zoeken jullie ores en chests met de sensor?

Vandaag eindelijk mijn 1e DB afgerond, episch! Nu maar weer wat side-quests en de rugzak weer wat vullen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
boefje79 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 22:17:
Hoe zoeken jullie ores en chests met de sensor?

Vandaag eindelijk mijn 1e DB afgerond, episch! Nu maar weer wat side-quests en de rugzak weer wat vullen ;)
eerst een foto maken van wat je terug wilt vinden, dat komt dan in je hyrule compendium. en dan daar de foto selecteren en kiezen het terug te vinden met radar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
LOTG schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:18:
@Zeror
@Seroczynski
Zoals ik al eerder zei. Had leuk geweest als de Hyrule Compendium ook recepten zou bijhouden. Elk recept dat je ontdekt kan dan daarin verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
fuqua schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 22:19:
[...]

eerst een foto maken van wat je terug wilt vinden, dat komt dan in je hyrule compendium. en dan daar de foto selecteren en kiezen het terug te vinden met radar.
Doe je dat met ore nadat je de "zwarte omhulsel" hebt gehaald, zodat je weet welke gem het is of een foto van het zwart?
(Een foto van robijn kan ik bv niet gebruiken in de sensor dus wat doe ik fout?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87
  • Laatst online: 00:15

luigi87

Domotica Fanaticus

boefje79 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 22:29:
[...]

Doe je dat met ore nadat je de "zwarte omhulsel" hebt gehaald, zodat je weet welke gem het is of een foto van het zwart?
(Een foto van robijn kan ik bv niet gebruiken in de sensor dus wat doe ik fout?)
Nee je moet een foto maken van het zwarte omhulsel. De ore dan kan je die in je sensor gebruiken

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Aaaaaaah, dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaak88
Pak de ores met goude tint, deze zijn rare ores welke meer ores geven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

LOTG schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:00:
Special moves is een beetje oefenen. Er is een Shrine waarin je die kunt oefenen. Weet even niet meer welke precies.
Bij Kakariko Village. ;)
NMe schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:28:
[...]

Ik had die paarden in de eerste instantie ook gemist. Vanuit de toren eerst de berg beklommen voor de shrines daar, daarna vanuit de top van de berg naar beneden gesprongen in de richting van Kakariko. Bij Kakariko vond ik een paard dat ik getemd heb en waarmee ik toen alsnog naar de stallen gerend ben. Ik wilde eigenlijk eerst naar Hateno gaan maar ik zag de stables in de verte liggen dus heb ik eerst 't paard maar geregistreerd. Ik snap in elk geval wel hoe die eerste stable te missen is, met enigszins tijdseconomische gameplay kom je er niet langs. :P
Ik kwam eerst een andere stable tegen. Pas toen ik van Kakariko naar Hateno liep kwam ik 'm tegen. :P Genoeg andere zaken die je gewoon mist als je door de dalen of over de bergen gaat. Gewoon alles verkennen dus.
Phusebox schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:31:
Quests selecteren heb ik nog niet actief gedaan en ja ik skip wel redelijk wat dialoog want 90% is overbodige onzin, of omslachtig.
Hoe verpest je een spel voor jezelf. :X Het moge duidelijk zijn dat lezen in een spel niet aan jou besteed is. Je kan volgens mij beter terug naar je UT en Quake games. Tactische shooters kan je vast ook niet omdat er 'te veel gepraat wordt'?

Ik heb echt nog geen Zelda spel gespeeld waar de helft van de teksten onzin was. Als jij tips, aanwijzingen e.d. 'omslachtig' vindt, dan is dit gewoon geen spel waar jij ooit plezier aan gaat beleven. Ook het feit dat je doelloos rond loopt en praktisch niets hebt gezien of gevonden (zoals stables, shrines en Korok seeds) is bewonderenswaardig te noemen.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 18:11:

Die carry case is meesterlijk. Hopelijk is die ook ergens los te krijgen zonder er teveel voor te hoeven betalen.

Voor het slopen van Guardians, als je hun poten eerst eraf hakt krijg je meer, maar is dat meer in de kleinere parts die je bij de kapotte/dode versies kan vinden (gears, shafts, springs, etc), of zit er ook de meer waardevollere spullen bij?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hero of Time schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 23:17:
[...]

Hoe verpest je een spel voor jezelf. :X Het moge duidelijk zijn dat lezen in een spel niet aan jou besteed is. Je kan volgens mij beter terug naar je UT en Quake games. Tactische shooters kan je vast ook niet omdat er 'te veel gepraat wordt'?

Ik heb echt nog geen Zelda spel gespeeld waar de helft van de teksten onzin was. Als jij tips, aanwijzingen e.d. 'omslachtig' vindt, dan is dit gewoon geen spel waar jij ooit plezier aan gaat beleven. Ook het feit dat je doelloos rond loopt en praktisch niets hebt gezien of gevonden (zoals stables, shrines en Korok seeds) is bewonderenswaardig te noemen.
Waarom zo aangebrand doen? Ik vind de helft van de teksten die niet onder de hoofdquest vallen ook maar saai. Ik probeer meestal een beetje in te schatten of ze belangrijk zijn of niet en zo niet dan skip ik ze ook, ik spendeer mijn tijd liever met het daadwerkelijk spelen van de game dan met lezen van spul dat er niet toe doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@NMe, reden ervoor is dat hij gewoon niets leest. En vervolgens klaagt dat hij maar niets kan vinden e.d. Dat is hetzelfde als zeiken dat je een auto niet gestart krijgt omdat je gewoon geen moeite neemt om te onderzoeken of lezen hoe je dat moet doen. Moet je het contactpasje erin doen, of de sleutel in een sleuf drukken, of in geval van een automaat de rem intrappen? Als je niet luistert naar de mensen die het uitleggen en de handleiding het raam uit gooit (als je al voor elkaar hebt hoe je die omlaag doet), moet je ook niet klagen dat je niets kan vinden en geen plezier mee beleeft.

Iedereen speelt op z'n eigen manier en iedereen heeft z'n eigen voorkeur. Maar ik had na 2 dagen al door dat BotW gewoon geen spel voor hem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk de Zora dungeon gehaald met 30 uur aan speeltijd op mijn profiel. Ja ik denk dat ik makkelijk aan de 100-150 uur ga komen voordat ik bij Ganon kom :p

Tot dusver vind ik elke minuut in de game geweldig. Een goede 9.8/10. Ik speel vooral handheld met de moeilijkere physics puzzels (waarbij je dan de hele Switch zou moeten draaien) op de TV met de JoyCon grip of Pro Controller, of voor de "memories".

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2017 23:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
Hero of Time schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 23:29:
@NMe, reden ervoor is dat hij gewoon niets leest. En vervolgens klaagt dat hij maar niets kan vinden e.d. Dat is hetzelfde als zeiken dat je een auto niet gestart krijgt omdat je gewoon geen moeite neemt om te onderzoeken of lezen hoe je dat moet doen. Moet je het contactpasje erin doen, of de sleutel in een sleuf drukken, of in geval van een automaat de rem intrappen? Als je niet luistert naar de mensen die het uitleggen en de handleiding het raam uit gooit (als je al voor elkaar hebt hoe je die omlaag doet), moet je ook niet klagen dat je niets kan vinden en geen plezier mee beleeft.

Iedereen speelt op z'n eigen manier en iedereen heeft z'n eigen voorkeur. Maar ik had na 2 dagen al door dat BotW gewoon geen spel voor hem is.
Eens, als hij eenmalig zou klagen was het ook wat anders, maar elke pagina is het raak. Idem in het algemene switch topic over de hardware.

Allemaal reuze sneu natuurlijk, maar op een gegeven moment weten wij het wel. Je speelt en geniet en vraagt her en der elkaar om hulp, of je haakt af en gaat wat anders leuks doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Eens! Laten we het gauw over de leuke dingen hebben!

Nou ik had korok zaadjes in overvloed. Inmiddels 50stuks maar geen idee waar ik het moest inleveren. Slechts 1 keer de beste character tegen gekomen waar ik het kon inleveren en toen had hij gezet waar hij zou zijn... Dat was alweer heel wat speeluurtjes geleden... Geen idee waar hij zou uitgangen...

Werd inmiddels wat frustrerend, want ik kwam sporadisch goede wapens/schilden tegen in kistjes, maar de vijanden zelf hadden vaak bagger bij zich.

Tot op een regenachtige dag kwam ik m weer tegen ( oOo ) hoppa inleveren die rommel.
Had nog 35 zaadjes over maar moest hij gaan :'( gelukkig een hint waar ik m kan vinden (en genoteerd dit keer :P. Weet zeker dat ik weer wordt afgeleid door iets en weer paar uur compleet wat anders aan het doen ben.

Snap trouwens die reviews niet dat ze zeggen dat je de hele tijd door het niets loopt. Ik ben constant met puzzels, vijanden, Npc en shrines bezig voordat ik weer ergens bij een stable of stad kom. Ik neem voor deze reden ook geen paard want dan ren ik alles zo voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Gisteren de vogel guardian gedaan, die was wel èrg makkelijk hoor. Geen moment stil gestaan bij een puzzel en ook het aan boord komen was een stuk simpeler dan bij een andere. Wel een enórm handige skill die je daar krijgt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@Zeror, is het een idee om in de BotW post onder de OP een stukje te schrijven over koken? Eigenlijk de tips die je van de oude man krijgt over het combineren van dingen, zoals geen monster parts bij vlees en geen twee verschillende bonus dingen bij elkaar doen omdat het dan geen bonus oplevert (stamella shroom en peper geeft gewoon recovery) bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Grrrr.

Gister een Guardian Stalker gekilled met een deksel van een ton, :+ is het gelijk erna Blood Moon (dit keer wel om middernacht). :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Hero of Time schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:09:
@Zeror, is het een idee om in de BotW post onder de OP een stukje te schrijven over koken? Eigenlijk de tips die je van de oude man krijgt over het combineren van dingen, zoals geen monster parts bij vlees en geen twee verschillende bonus dingen bij elkaar doen omdat het dan geen bonus oplevert (stamella shroom en peper geeft gewoon recovery) bijvoorbeeld.
Ik ga eens wat tips verzamelen. Goed plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 00:00
Eergister me 4 DB verslagen (death mountian) opzich wel leuk maar echt heel erg klein. Zover vond ik de Zora toch het leukste van allemaal en vond ik de Gerudo zo saai als het maar kon (eindbaas was wel erg leuk daarin tegenover). Andere 2 laat ik in het midden. Wat denken jullie daarvan?

Na me 4de Divine beast op zoek gegaan naar me Master Sword en ook gevonden, kan hem alleen nog niet uit ze stand krijgen. :(

Twijfel een beetje of ik gewoon nu naar Hyrule Castle zou gaan rennen of toch ff door zou gaan om het master sword te pakken.

BTW weet iemand wat er gebeurd als je de game uitspeelt? Kan je dan terug in free roam om alles op te pakken of eindig je dan gewoon de game en kan je opnieuw laden voor de boss zoals OoT dat had of is het gewoon uitgespeeld begin maar een nieuwe game?

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kadardar schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:10:
BTW weet iemand wat er gebeurd als je de game uitspeelt? Kan je dan terug in free roam om alles op te pakken of eindig je dan gewoon de game en kan je opnieuw laden voor de boss zoals OoT dat had of is het gewoon uitgespeeld begin maar een nieuwe game?
Lees even een pagina of twee terug. ;) Je kan gewoon weer gaan roamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
Ik ben een beetje bang dat het spel na de divine beasts snel af is gelopen, of is dat niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:30:
Ik ben een beetje bang dat het spel na de divine beasts snel af is gelopen, of is dat niet zo?
Volgens mij qua main story wel ja. Daarom heb ik de laatste twee beasts nog niet gedaan, alleen het voor stukje van de overige twee heb ik alvast gedaan maar de battle wil ik bewaren voor later.

Voorlopig hou ik mij nog zoet met het farmen van onderdelen en rupees. Zo af en toe nog een ontdekkingsreis naar specifieke zaken zoals het mappen van truffles en rare ore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 00:00
Hero of Time schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:28:
[...]

Lees even een pagina of twee terug. ;) Je kan gewoon weer gaan roamen.
Zou er vast overheen gelezen hebben dan want ik probeerde dat antwoord als sinds 2 dagen geleden te vinden namelijk 8)7

Ach ja, vanavond maar weer eens verder, thanks!

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 22:04
Open wereld games zijn meestal niet mijn ding geweest, maar ik wilde met Zelda wel een gokje wagen. Tot nu toe heb ik heel erg genoten van de game. Wat ik doe is dat ik gewoon de main quest volg met hier en daar wat uitstapjes. Dat ging tot nu toe heel goed en ik heb net Hateno village uitgespeeld. Nu heb ik dus een compendium en volgens de main quest moet ik nu dus de plaatsen bezoeken waar de foto's ooit gemaakt zijn. Aangezien ik het verhaal verhaal normaalgesproken altijd heel belangrijk vind in games wil ik deze quest wel doen, maar ik heb geen idee hoe. Hebben jullie tips? Of kom ik vanzelf op deze plaatsen wanneer ik de volgende main quest oppak (opzoeken village elders voor de Divine Beasts).

Nog een ander vraagje. Als je de shrine locator hebt ingesteld om andere spullen te vinden, betekent het dan dat het dan geen shrine meer vind? En hoe zet ik het weer uit dat het moet zoeken naar bepaalde zaken. (ik heb geen zin meer in sunshrooms waar het op ingesteld staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-03 06:30

Vinno

Dat is ook!

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:30:
Ja precies dat gevoel heb ik ook.
Ik ben daardoor bijna geforceerd andere dingen aan het doen (heb pas 1 DB gedaan), omdat ik nog niet het spel 'uitgespeeld' wil hebben...
Veel mensen zullen er geen problemen mee hebben, maar ik denk dat als ik het spel eenmaal uitgespeeld heb (het verhaal dus) ik minder snel nog weer zal gaan spelen om alle items compleet te maken enzo... En dat wil ik nog niet, omdat er nog geen andere toffe games uit zijn (Lego City Undercover en Mario Kart) en dan mijn Switch dus aan de kant gelegd gaat worden en dat vind ik zonde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je komt vanzelf langs de locaties van de foto's.
spoiler:
Op veel locaties kom je de schilder uit Kakariko village tegen, die kan blijkbaar ook warpen. :+ Maar hem kan je de Slate laten zien en telkens geeft ie een hint waar een bepaalde foto is. Ze staan door elkaar, maar 3 stuks ben je al langs gkeomen als je enigszins een rechte lijn naar Kakariko hebt gevolgd.

Met - kom je bij de kaart en kan je je Sensor weer anders instellen. Anders vind je inderdaad geen shrines meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
@avec_style
Als je naar de kaart gaat zie je als het goed is rechts onder de sensor staan, en daar kun je dus ook kiezen wat hij moet zoeken of hem helemaal uit zetten.

Ik volg zelf de main quest tot een bepaald punt en dan gan ik allemaal side quests doen. Ik ben zelf ook maar tot de village gekomen, maar als ik de foto's zo bekijk zouden ze niet zo heel moeilijk te vinden moeten zijn. Gewoon wat referentie punten zoeken.

[ Voor 55% gewijzigd door LOTG op 15-03-2017 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Hero of Time schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:09:
Staat overigens ook overduidelijk als tip af en toe in de loadingscreens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
Vinno schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:52:
[...]
Ik ben daardoor bijna geforceerd andere dingen aan het doen (heb pas 1 DB gedaan), omdat ik nog niet het spel 'uitgespeeld' wil hebben...
Kan je wel aanraden om de vogel te doen, omdat die je een skill geeft die ontzettend handig is voor het exploren van de map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-03 06:30

Vinno

Dat is ook!

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:56:
[...]

Kan je wel aanraden om de vogel te doen, omdat die je een skill geeft die ontzettend handig is voor het exploren van de map
Okay :)
Ga ik dat eens in overweging nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kadardar schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:38:
[...]

Zou er vast overheen gelezen hebben dan want ik probeerde dat antwoord als sinds 2 dagen geleden te vinden namelijk 8)7

Ach ja, vanavond maar weer eens verder, thanks!
Ik zeg wel leuk 2 pagina's, maar het is meer. :P Ging hard gister hier namelijk. Maar je had 't in het weekend moeten kunnen lezen hier, er zijn een paar die 'm al hebben uitgespeeld namelijk. ;) Maakt verder niet uit, heb hier al een paar keer vragen langs zien komen die al eerder zijn beantwoord.
Thrace Grumble schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:55:
[...]

Staat overigens ook overduidelijk als tip af en toe in de loadingscreens. ;)
Ja, af en toe, en dan is het ook maar de vraag hoe lang dat scherm er blijft staan. Soms kan ik namelijk 3 hints lezen, bijna 4, en de andere keer zie ik er 1 en krijg ik net de optie om de volgende weer te laten geven als 'ie alweer klaar is met laden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoshingen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-07 11:02
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:11:
spoiler:
Gisteren wat aan de Gerudo-storyline gewerkt. Moest nu door de Yiga Hideout heen sneaken, nog best pittig! 1 keer gezien worden = fucked, a la Gerudo Valley in OoT/MM. Wel leuk dat er een echte boss fight was aan het einde :)
Hah!

spoiler:
Ik heb ook dat sneaken ook geprobeerd maar ik ben niet zo heel subtiel (zowel in het echte leven als in Zelda blijkbaar). Ik kwam er dus totaal niet langs zonder dat ik werd opgemerkt. Toen ik werd opgemerkt ben ik in de grootste kamer met de meeste enemies in paniek ergens achteraan een trap opgerend. Daar ziet ergens een nisje in de muur waar je achter een paar kisten kan schuilen. Daar kunnen ze niet komen en blijven ze dus op afstand op je schieten. Vanaf daar heb ik met een stuk of 30 arrows en wat bommen iedereen gekilled :D.

Die manier is vast niet de bedoeling maar werkt ook dus. Nadien kwam ik er pas achter dat je ook in zon grote ton kan gaan zitten en sneaken. Nouja nu heb ik nog meer loot omdat ik alles had gekilled. :D 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 22:04
nog een kleine tip. Ik was even op internet aan het checken op welke locaties de foto's zijn gemaakt die je je geheugen weer terug geven. Blijkbaar is er nog een 13e foto die je later krijgt. En als je deze locatie bezoekt dan heeft dat effect op het eindfilmpje nadat je de game hebt uitgespeeld. Da's dus goed om in je achterhoofd te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Gisterenavond weer mooie avond gehad in Hyrule. Ik was op zoek naar Hearty Bass en was gewoon wat riviertjes aant volgen. Toen bedacht ik me dat ik een marker op een shrine had gezet en ben daar heen gegaan. Niet ver daar vandaan kwam ik in een enorme jungle terecht. Met een dorpje aan het water. Daar flink wat explored, ontdekt en gedaan. Ook nog een draak tegen gekomen en HEUL VEEL bananen.

Onderweg daar heen nog een mooie wind puzzel shrine gevonden.

Ennnn toen was het middernacht. Dus maar gaan slapen.

Ik zit nu op 60 shrines, 96 korok seeds, vond 600 doekoes nadat ik een lynal had verslagen en 1 devine beast. Ik moet nog van 2 zones de toren en weet nog een aantal shrines te vinden. Ik ben alleen bang dat ik het niet ga redden voordat Mass Effect uit komt... Ik wil toch zeker wel alle shrines hebben. Plus wat armor upgraden, drukke tijden na het stemmen vandaag en de rest van de week.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelproust
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-04 01:41
Deze ochtend de 4de DB gedaan, en voor de grap richting Hyrule Castle gegaan om daar een save point te vinden voor later... kom ik uiteindelijk bij de eindbaas... volledig onvoorbereid toch kunnen afmaken. Dan heb ik uiteindelijk toch een einde gezien dat ik later kan vergelijken met de true ending. ☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmolon
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-03 20:39
ye-roon schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:19:
Ik zit nu op 60 shrines, 96 korok seeds, vond 600 doekoes nadat ik een lynal had verslagen en 1 devine beast. Ik moet nog van 2 zones de toren en weet nog een aantal shrines te vinden. Ik ben alleen bang dat ik het niet ga redden voordat Mass Effect uit komt... Ik wil toch zeker wel alle shrines hebben. Plus wat armor upgraden, drukke tijden na het stemmen vandaag en de rest van de week.
Ik was ook van plan Mass Effect te gaan spelen op de release datum, maar ik weet nu al dat hem dat niet meer gaat worden. Eerst Zelda maar eens tot een volledig einde brengen, en ik ben nog lang niet zo ver als jij. Mass Effect pik ik later wel op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:56:
[...]

Het lijkt me op zich sowieso wel handig om alle divine beasts te doen terwijl je op ontdekking gaat. Gewoon Hyrule Castle voor het laatst bewaren als je graag eerst de game "af" wil maken voordat je aan de eindbaas begint. Dan heb je mooi de bonussen voor het killen van de beasts om je te helpen bij het vinden en clearen van shrines. :P

Pagina: 1 ... 32 ... 94 Laatste

Let op:
Zoals gebruikelijk bij nieuwe games; graag alle info over Echoes of Wisdom - zoals verhaallijn, het plot, locaties, bosses, enz - in spoiler-tags. Hou het voor iedereen leuk! Mocht je er toch vrij over willen praten en je ervaring willen delen, gebruik dan het speciale gemaakt topic.

Zie ook deze speciale topics: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic