Ja en dan kan je toch gewoon de dungeon verlaten en weer doen wat je wilt?lebbe02 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 19:01:
[...]
Ik kreeg de aftiteling en dat was het, mijn laatste save game is ook voor dat ik het gevecht in ging.
Geen idee. Nadat ik tussen die 2 pieken het plateau had verlaten, ben ik een tijdje bij die allereerste paardenstal blijven hangen en heb ik bovenop de nabijgelegen bergtoppen naar wat interessante punten gekeken. Toen een eind paard gereden en in Hateno terecht gekomen.Hero of Time schreef op zondag 12 maart 2017 @ 12:36:
[...]
Hoe kan je in vredesnaam de verkeerde kant op gaan, als deze op de kaart wordt weergegeven als je de missie hebt geselecteerd? Eenmaal in het dorp is het niet te missen.
[...]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ach dan ben je ook niet de verkeerde kant opgegaan, maar gedaan wat iedereen zou doen, lekker erop uit met je paard.
Gewoon lekker verkennen, dan zie je het meeste, heb ik vandaag ook de hele dag gedaan.
Gewoon lekker verkennen, dan zie je het meeste, heb ik vandaag ook de hele dag gedaan.
Precies. Werd wel interessanter zo. Merk wel dat ik die bokoblins mijd. Als ik niet hoef te vechten, ga ik er gewoon snel of stealth langs. Vechten kan altijd nog
Camera e.d. unlocked nu. Heb je ook gelijk wat info over vijanden als je er een foto van maakt. Ben vanaf het lab langs de kust naar het zuiden gelopen. Daar een zilveren bokoblin gezien, samen met een blauwe, twee rode en een blauwe moblin. Na de foto's maar lekker ruim omheen gelopen. 
Shrine in het midden van het water in die buurt ook bezocht. Major test of strength, nou, hell no dat ik die dus aan kan.
Ik ga maar eens wat rupees sparen voor m'n huis.
Shrine in het midden van het water in die buurt ook bezocht. Major test of strength, nou, hell no dat ik die dus aan kan.
Ik ga maar eens wat rupees sparen voor m'n huis.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Merk wel dat gevechten mijden het devies is. Ik kwam weer eens terug op het Plateau, maar ik sloeg weer eens een nieuw zwaard stuk op een groep van zes skeletten die opeens opdook om me heen. Hoop dat ze toch met een update de slijtage wat minder heftig maken.Jorgen schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:15:
Precies. Werd wel interessanter zo. Merk wel dat ik die bokoblins mijd. Als ik niet hoef te vechten, ga ik er gewoon snel of stealth langs. Vechten kan altijd nog
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
De shrine op de klif daarnaast is niet veel beter, da's een modest test of strength. Ik ging eerst daar naar binnen maar ik had domweg de wapens nog niet om dat te klaren, uiteindelijk maar opgegeven en naar die shrine die jij noemt afgedaald. Bleek die dus nog moeilijker te zijn.Hero of Time schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:55:
Ik heb intussen m'n eerste divine beast bevrijd, die bij de Zora. Zijn de andere drie ongeveer van hetzelfde niveau, aangezien je overal vrij naartoe kan? Of is er wel onderling verschil in moeilijkheidsgraad?
Ik vond het overigens na al die shrines erg fijn om zo'n divine beast vrij te spelen.
spoiler:
Dat voelde toch even een stuk meer aan als de tempels die ik nog ken uit OoT. Meer puzzels achter elkaar, af en toe een vijand en natuurlijk een baas aan het einde. Ik vind de game ondanks de slechte voice acting erg goed maar ik mis meer tempel-achtige content. 
Inderdaad, vind ik erg jammer. Ik zit continu gevechten te mijden omdat ik geen zin heb om weer op zoek te gaan naar een nieuw goed wapen. Van mij hadden ze dat stuk gameplay er wel uit mogen laten. Welke held gaat er nou in hemelsnaam bepakt met tig zwaarden en speren, schilden en bogen op stap? Ik vind het eerder frustreren dan dat het iets leuks toevoegt aan mijn ervaring. En dat continue micromanagen van mijn inventory is ook vrij waardeloos. Nieuw wapen? Rot voor je, eerst een andere wegmikken.Señor Sjon schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:07:
[...]
Merk wel dat gevechten mijden het devies is. Ik kwam weer eens terug op het Plateau, maar ik sloeg weer eens een nieuw zwaard stuk op een groep van zes skeletten die opeens opdook om me heen. Hoop dat ze toch met een update de slijtage wat minder heftig maken.
[ Voor 29% gewijzigd door NMe op 12-03-2017 23:04 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Anoniem: 181786
Er is een zwaard dat niet slijt in het spel. Heb hem zelf nog niet gevonden.Señor Sjon schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:07:
[...]
Merk wel dat gevechten mijden het devies is. Ik kwam weer eens terug op het Plateau, maar ik sloeg weer eens een nieuw zwaard stuk op een groep van zes skeletten die opeens opdook om me heen. Hoop dat ze toch met een update de slijtage wat minder heftig maken.
Ook die slijt, alleen hij regenereert 10 minuten.
Goed om te weten, twijfelde nog om die te bezoeken, maar ben maar omgedraaid en naar Hateno terug gegaan.NMe schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:19:
[...]
De shrine op de klif daarnaast is niet veel beter, da's een modest test of strength. Ik ging eerst daar naar binnen maar ik had domweg de wapens nog niet om dat te klaren, uiteindelijk maar opgegeven en naar die shrine die jij noemt afgedaald. Bleek die dus nog moeilijker te zijn.
Was dat niet een van de punten die ze wilden veranderen? Best gelukt zo.Ik vond het overigens na al die shrines erg fijn om zo'n divine beast vrij te spelen.
spoiler:Dat voelde toch even een stuk meer aan als de tempels die ik nog ken uit OoT. Meer puzzels achter elkaar, af en toe een vijand en natuurlijk een baas aan het einde. Ik vind de game ondanks de slechte voice acting erg goed maar ik mis meer tempel-achtige content.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Vandaag zowaar Calamity Ganon verslagen. Wel grappig dat dit voor mijn gevoel zo'n beetje de makkelijkste baas leek, maar dat kan ook komen door de vechtervaring, voedsel, betere outfits, weapons en shields natuurlijk
. Maar wel fijn dat je erna gewoon door kunt spelen want wil nog wel die 3 memories en lading side quests doen omdat het kan
.
[ Voor 4% gewijzigd door blmp op 12-03-2017 23:14 ]
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Er is ook nog ergens een minor test of strength, niet daar in de buurt though. Alledrie hebben ze ongeveer dezelfde battle met als enige verschil dat de guardian andere wapens en volgens mij ook een andere health pool heeft. Die minor is me wel gelukt, trouwens. Ik denk dat de twee moeilijkere me nou ook wel zouden lukken, nu ik betere wapens en schilden verzameld heb.Hero of Time schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:34:
[...]
Goed om te weten, twijfelde nog om die te bezoeken, maar ben maar omgedraaid en naar Hateno terug gegaan.
Als ze dat niet hadden willen veranderen hadden ze dat niet gedaan lijkt me.Was dat niet een van de punten die ze wilden veranderen? Best gelukt zo.
Wel prachtig dat ik dus precies andersom speel, hahah, geweldig! Hoop dat je met veel moed zijn hoofd (weer) hebt mogen doorspiezen!blmp schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:38:
Vandaag zowaar Calamity Ganon verslagen. Wel grappig dat dit voor mijn gevoel zo'n beetje de makkelijkste baas leek, maar dat kan ook komen door de vechtervaring, voedsel, betere outfits, weapons en shields natuurlijk. Maar wel fijn dat je erna gewoon door kunt spelen want wil nog wel die 3 memories en lading side quests doen omdat het kan
.
Zolang Ganon een bedreiging is, blijf ik de Zelda universe als nieuw aanvoelen. Eerste alles in Hyrule proberen op te lossen, vinden en uit puzzelen voordat ik überhaupt het kasteel binnen ga.
+50 uur en nog 1/3 map onbezocht, 3 Divine Beasts te gaan en meer
NMe schreef op zondag 12 maart 2017 @ 23:11:
[...]
Er is ook nog ergens een minor test of strength, niet daar in de buurt though. Alledrie hebben ze ongeveer dezelfde battle met als enige verschil dat de guardian andere wapens en volgens mij ook een andere health pool heeft. Die minor is me wel gelukt, trouwens. Ik denk dat de twee moeilijkere me nou ook wel zouden lukken....
spoiler:
Er zijn meerdere shrines met deze tests, en met een aantal Bokoblin wapens zijn ze te behalen
Het apparaat is een voorspelbare computer
Kostte me de eerste keer, Major Strength, met 4 Bokoblin wapens van 14 ongeveer 1 uur
Moet zeggen, de keren erna was het gewoon vermakelijk spelen! Nieuwe guardian wapens zo nu en dan zijn helaas ook nodig...
...ik quote iemand van dit forum maar de beste omschrijving tot nu:
Wapens van Link zijn net natte tosti's
Iemand een idee waar je in Hateno brandbaar materiaal zoals een fakkel kunt vinden, als het er überhaupt ergens te vinden is? Ik heb al m'n houten wapens al opgebrand met het blauwe vuur, maar zit nu met een hamer en wat tuingereedschap en dat kan je niet als geïmproviseerde fakkel gebruiken. Zo krijg ik het vuur natuurlijk nooit bij het instituut terug.
[ Voor 10% gewijzigd door Jorgen op 13-03-2017 01:36 ]
Check...
Het haalt voor mij aardig wat van het plezier uit het spel. Elke keer als je wapen breekt pauzeer je het spel weer om in een menu een nieuw wapen te kiezen. Mooie manier om totaal uit de flow van het spel getrokken te worden... Ik begrijp niet helemaal hoe er reviewers zijn die een 10 voor het spel geven terwijl dit frustrerende stuk gameplay gewoon afleidt van een verder geweldig uitgevoerde game.
Ik zou liever zien dat wapens damage verliezen dan dat ze breken. Dus een zwaard met 16 damage dat uiteindelijk nog maar 8 damage doet omdat je 't zo vaak gebruikt hebt dat 'ie bot is geworden. Vervolgens kun je het laten repareren of zelf kiezen het weg te gooien en te vervangen. Dan heb je nog steeds vrijwel dezelfde mechanics in het spel zitten maar frustreren ze gewoon veel minder omdat je zelf kan kiezen wanneer je jezelf uit de game trekt om je wapen te vervangen.
Er ligt gewoon een fakkel links naast de deur van het lab. Binnen, geloof ik.Jorgen schreef op maandag 13 maart 2017 @ 01:35:
Iemand een idee waar je in Hateno brandbaar materiaal zoals een fakkel kunt vinden, als het er überhaupt ergens te vinden is? Ik heb al m'n houten wapens al opgebrand met het blauwe vuur, maar zit nu met een hamer en wat tuingereedschap en dat kan je niet als geïmproviseerde fakkel gebruiken. Zo krijg ik het vuur natuurlijk nooit bij het instituut terug.
Volgende keer maar eens kijken dan. 👍
Je kan ook links drukken op je 4 punts beweging knop. Geen idee hoe je dat noemt, maar dan pauzeert het spel en kan je snel van wapen wisselen ipv helemaal naar je menu toe te gaan. Scheelt je erg veel tijd waardoor je maar een paar seconden uit het gevecht bent.NMe schreef op maandag 13 maart 2017 @ 01:54:
[...]
Check...
Het haalt voor mij aardig wat van het plezier uit het spel. Elke keer als je wapen breekt pauzeer je het spel weer om in een menu een nieuw wapen te kiezen. Mooie manier om totaal uit de flow van het spel getrokken te worden... Ik begrijp niet helemaal hoe er reviewers zijn die een 10 voor het spel geven terwijl dit frustrerende stuk gameplay gewoon afleidt van een verder geweldig uitgevoerde game.
Ik zou liever zien dat wapens damage verliezen dan dat ze breken. Dus een zwaard met 16 damage dat uiteindelijk nog maar 8 damage doet omdat je 't zo vaak gebruikt hebt dat 'ie bot is geworden. Vervolgens kun je het laten repareren of zelf kiezen het weg te gooien en te vervangen. Dan heb je nog steeds vrijwel dezelfde mechanics in het spel zitten maar frustreren ze gewoon veel minder omdat je zelf kan kiezen wanneer je jezelf uit de game trekt om je wapen te vervangen.
[...]
Er ligt gewoon een fakkel links naast de deur van het lab. Binnen, geloof ik.
Al ben ik het met je eens dat het je wel uit de flow van het gevecht haalt. Telkens als mijn weapon breakt dan is er een grote kans dat ik toch wordt geraakt bij een Lynel bijvoorbeeld. Maar het is een kleinigheid je weet wanneer je wapen bijna breekt en kan dan op een goede moment snel van wapen verwisselen. Ik doe dit sowieso erg vaak. Wanneer een Lynel bijvoorbeeld down is dan switch ik snel naar een 2 handed weapon om een dikke charge op hem te doen en daarna weer naar een 1 handed met shield te switchen.
Nee ik vind het combat system wel goed gedaan, je kan erg snel zo van wapens shields en bows verwisselen. Het is zeker op begin wennen voordat je telkens de juiste knoppen indrukt om te verwisselen maar eenmaal onder de knie kost het je maar een paar seconden.
Te doen met 7 hartjes:NMe schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:19:
[...]
De shrine op de klif daarnaast is niet veel beter, da's een modest test of strength. Ik ging eerst daar naar binnen maar ik had domweg de wapens nog niet om dat te klaren, uiteindelijk maar opgegeven en naar die shrine die jij noemt afgedaald. Bleek die dus nog moeilijker te zijn.

(Toen vond ik de major test of strength shrine beneden... en daar heb ik van afgezien.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
De major test of strength is best simpel te doen, gewoon 50 bompijlen er tegen aan gooien en je krijgt een mooi (advanced?)schild, speer en zwaardRayNbow schreef op maandag 13 maart 2017 @ 05:59:
[video]
[...]
Te doen met 7 hartjes:
[afbeelding]
(Toen vond ik de major test of strength shrine beneden... en daar heb ik van afgezien.)
Zoveel heb ik er nog niet.lebbe02 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 07:59:
[...]
De major test of strength is best simpel te doen, gewoon 50 bompijlen er tegen aan gooien en je krijgt een mooi (advanced?)schild, speer en zwaard
In het weekend trouwens (met wat moeite omdat m'n pijlen iets te vaak misten

* RayNbow heeft toen de vuurpijl erbij gepakt.
[ Voor 35% gewijzigd door RayNbow op 13-03-2017 08:10 ]
Ben dit weekend een mooi "stukje" verder gekomen.
Divine Beasts: Check
Master Sword: Check
Ancient Weapons: Check
Eerst nog maar even op zoek naar alle memories. Zit momenteel op 6 stuks dus nog maar 6 te gaan. Zodra die gehaald zijn Ganon maar even naar het hiernamaals sturen
Divine Beasts: Check
Master Sword: Check
Ancient Weapons: Check
Eerst nog maar even op zoek naar alle memories. Zit momenteel op 6 stuks dus nog maar 6 te gaan. Zodra die gehaald zijn Ganon maar even naar het hiernamaals sturen
lebbe02 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 07:59:
[...]
De major test of strength is best simpel te doen, gewoon 50 bompijlen er tegen aan gooien en je krijgt een mooi (advanced?)schild, speer en zwaard
spoiler:
Als je je Statis hebt geupgrade, kan je de enemy vastzetten.
Op deze manier kan je, wanneer die gevaarlijk wordt, dichtbij komen, een paar klappen uitdelen en weer terugtrekken.
Op deze manier kan je, wanneer die gevaarlijk wordt, dichtbij komen, een paar klappen uitdelen en weer terugtrekken.
Ik heb zelf de major op het eiland gedaan met 6 hartjes en 2 wapens, vond er niet veel moeilijks aan.. :x
PSN: Redrafted
mooie tip voor die test of strength
ik vond de moderate al moeilijk haha
vind het wel vervelend in het spel als je in een shrine komt en je pijlen nodig hebt voor de puzzel, maar die daar gewoon niet te vinden zijn
vind het wel vervelend in het spel als je in een shrine komt en je pijlen nodig hebt voor de puzzel, maar die daar gewoon niet te vinden zijn
Even een rondje door de bergen, Edelsteentjes verzamelen, verkopen en pijlen kopen.Piet_Piraat7 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 08:42:
mooie tip voor die test of strengthik vond de moderate al moeilijk haha
Geld om ze te kopen is het probleem ook nietlebbe02 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 08:46:
[...]
Even een rondje door de bergen, Edelsteentjes verzamelen, verkopen en pijlen kopen.
Klopt dit vond ik in het begin ook erg vervelend maar eigenlijk past het wel bij BOTW. Je moet gewoon continue goed voorbereid zijn. Dus voldoende van alles bij je hebben voor je op pad gaat.Piet_Piraat7 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 08:51:
[...]
Geld om ze te kopen is het probleem ook nietmaar dan sta ik in een shrine en is het weer 'oja kut, pijlen zijn op. terug teleporten'. In oude Zelda's als je bijv een bom nodig had was er altijd wel een bomplant in de buurt, zelfde met pijlen
GTA VI - All aboard the hype train!!
* Señor Sjon meldtSugocy schreef op maandag 13 maart 2017 @ 01:00:
[...]
spoiler:Er zijn meerdere shrines met deze tests, en met een aantal Bokoblin wapens zijn ze te behalenHet apparaat is een voorspelbare computer
Kostte me de eerste keer, Major Strength, met 4 Bokoblin wapens van 14 ongeveer 1 uur
Moet zeggen, de keren erna was het gewoon vermakelijk spelen! Nieuwe guardian wapens zo nu en dan zijn helaas ook nodig...
...ik quote iemand van dit forum maar de beste omschrijving tot nu:
Wapens van Link zijn net natte tosti's
Señor Sjon schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 01:37:
Volgens mij is dat niks, maar een eindemarkering.
Ben wel blij met de moeilijkheidsgraad. Alleen wat minder dat je schild een cracker is en je wapen een soort natte tosti.
spoiler:Een of ander steenmonster is pretty annoying. 2x kunnen raken voordat mijn bompijlen op waren. Ben er maar van weggelopen.
Dat komt omdat je met 7 hartjes niet meer ge-oneshot wordt en je dus kan eten.RayNbow schreef op maandag 13 maart 2017 @ 05:59:
[video]
[...]
Te doen met 7 hartjes:
[afbeelding]
(Toen vond ik de major test of strength shrine beneden... en daar heb ik van afgezien.)
Ik kan een hele Ancient ijzerhandel beginnen, maar die cores krijg ik nooit.Xerox schreef op maandag 13 maart 2017 @ 08:37:
[...]
spoiler:Als je je Statis hebt geupgrade, kan je de enemy vastzetten.
Ik heb zelf de major op het eiland gedaan met 6 hartjes en 2 wapens, vond er niet veel moeilijks aan.. :x
Ik heb iets van 26 shrines gehad, maar nog nooit pijlen nodig gehad.Piet_Piraat7 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 08:51:
[...]
Geld om ze te kopen is het probleem ook nietmaar dan sta ik in een shrine en is het weer 'oja kut, pijlen zijn op. terug teleporten'. In oude Zelda's als je bijv een bom nodig had was er altijd wel een bomplant in de buurt, zelfde met pijlen
[ Voor 10% gewijzigd door Señor Sjon op 13-03-2017 09:01 ]
Ik heb er 1 van een Guardian Stalker gekregen en 2 uit shrines. Kostte ook wel even voor ik ze had. Ik prefereerde de upgrade t.o.v. de kleding, toch iets waardevoller!Señor Sjon schreef op maandag 13 maart 2017 @ 08:59:
[...]
Ik kan een hele Ancient ijzerhandel beginnen, maar die cores krijg ik nooit.
Dat kan bijna niet? Eentje waarbij een grote bal op afstand staat die je met statis vast moet zetten en een pijl op schieten. Of schakelaars die op flinke afstand staan die je met pijl moet schieten om bij een kistje te komen. Of een kistje op een platform waarbij je de touwen kapot moet schieten.Señor Sjon schreef op maandag 13 maart 2017 @ 08:59:
[...]
Ik heb iets van 26 shrines gehad, maar nog nooit pijlen nodig gehad.Vaak zijn er alternatieve oplossingen aanwezig.
Een bal op afstand met pijlen? Ik heb alleen gehad dat ik er heen kan lopen en kan slaan.Piet_Piraat7 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:07:
[...]
Dat kan bijna niet? Eentje waarbij een grote bal op afstand staat die je met statis vast moet zetten en een pijl op schieten. Of schakelaars die op flinke afstand staan die je met pijl moet schieten om bij een kistje te komen. Of een kistje op een platform waarbij je de touwen kapot moet schieten.
Een schakelaar met een pijl? Een bom ernaast leggen werkt ook.
Die laatste heb ik denk ik nog niet gehad. Ik heb zelf ook nog geen pijlen nodig gehad in shrines, altijd andere mogelijkheden.
Geloof me, in beide gevallen was de afstand veel te groot om je bom heen te werpenXerox schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:08:
[...]
Een bal op afstand met pijlen? Ik heb alleen gehad dat ik er heen kan lopen en kan slaan.
Een schakelaar met een pijl? Een bom ernaast leggen werkt ook.
Was het waarbij de ruimte volgelopen werd met water? En dus ook weer leeggelopen?Piet_Piraat7 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:09:
[...]
Geloof me, in beide gevallen was de afstand veel te groot om je bom heen te werpen
Heb inderdaad dezelfde shrine al gehad. En ja pijlen waren daar inderdaad nodig want mn speren werpen was de afstand ook te groot voorPiet_Piraat7 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:09:
[...]
Geloof me, in beide gevallen was de afstand veel te groot om je bom heen te werpen

Ik heb het spel nu een week en alhoewel ik er pas iets van 15-20 uur in heb gestopt merk ik dat ik me meer en meer ga storen aan bepaalde aspecten van het spel. Alhoewel het wel een goed spel is, ben ik het absoluut niet eens met de perfecte 10'en die het spel overal scoort. In mijn optiek zijn bepaalde zaken ronduit slecht uitgewerkt en verpesten ze voor mij toch wel bepaalde zaken aan het spel.
Zaken zoals:
- durability van de wapens; Dit is misschien wel het grootste minpunt en al genoeg door iedereen over geklaagd
- inventory; Ronduit waardeloos en zeer omslachtig. Zeker op de Wii U die gewoon een touchscreen heeft, die bediend kan worden tijdens het spelen op de tv. Het koken zou een relatief eenvoudige handeling moeten zijn, maar onnodig onhandig gemaakt door de interface.
- herhalende cutscenes en het skippen van deze scenes gaat wel, maar duurt gevoelsmatig nog steeds erg lang. Een goed voorbeeld zijn de openingen van de shrines. Na 10 keer geloof ik het onderhand wel.
- Muziek; of beter gezegd welke muziek? In de meeste gevallen een nietszeggend zeer simplistisch deuntje op de achtergrond. In de tijden van complete orkestrale epische muziek, lijkt dit een veredeld midi-deuntje. Alleen tijdens bepaalde cutscenes wordt het iets beter, maar nog steeds niets om over naar huis te schrijven.
- verhaalvertelling. In een tijd van story-telling zoals Uncharted 4, GTA 5, The Last of Us, etc. vind ik dit behoorlijk gedateerd overkomen. Niet alleen de manier waarop cutscenes zijn opgebouwd, maar de gehele verhaalvertelling an zich. In dat opzicht lijkt Nintendo erg weinig geleerd te hebben de afgelopen 20 jaar
- Voice acting. Als je er voice acting in stopt die het dan goed of niet. Hier zijn de gesproken stukken zeer minimaal en de kwaliteit van de acteurs ook nog eens zeer wisselvallig. Ook dit is iets waar de afgelopen 10 jaar gigantische sprongen gemaakt zijn echter bij Nintendo is hier weinig van te merken.
- grafisch behoorlijk wisselvallig. Ik speel het spel op de WiiU en begin met toch meer en meer te storen aan de grafische wisselvalligheden. Ook de manier waarop een wereld, die 100 jaar geleden volledig naar de klote is geholpen, ziet er behoorlijk karig uit. Horizon, Uncharted 4, the Last of Us en Fallout 3/4 doen dit alleen gewoon beter. Natuurlijk beschikking zij over meer grafische kracht, alhoewel Fallout 3 gewoon op gelijkwaardige hardware als de Wii U en Switch uit kwam.
Ik weet dat mijn mening volledig afwijkend is van de meeste hier, maar ben toch van mening dat ik valide punten aanhaal, zeker de eerste 2, die toch echt wel een perfecte score in de weg staan.
Onderstaande review slaat in mijn optiek de spijker op zijn kop:
http://www.thejimquisitio...reath-of-the-wild-review/
Met daarin een paar leuke stukken:
Zaken zoals:
- durability van de wapens; Dit is misschien wel het grootste minpunt en al genoeg door iedereen over geklaagd
- inventory; Ronduit waardeloos en zeer omslachtig. Zeker op de Wii U die gewoon een touchscreen heeft, die bediend kan worden tijdens het spelen op de tv. Het koken zou een relatief eenvoudige handeling moeten zijn, maar onnodig onhandig gemaakt door de interface.
- herhalende cutscenes en het skippen van deze scenes gaat wel, maar duurt gevoelsmatig nog steeds erg lang. Een goed voorbeeld zijn de openingen van de shrines. Na 10 keer geloof ik het onderhand wel.
- Muziek; of beter gezegd welke muziek? In de meeste gevallen een nietszeggend zeer simplistisch deuntje op de achtergrond. In de tijden van complete orkestrale epische muziek, lijkt dit een veredeld midi-deuntje. Alleen tijdens bepaalde cutscenes wordt het iets beter, maar nog steeds niets om over naar huis te schrijven.
- verhaalvertelling. In een tijd van story-telling zoals Uncharted 4, GTA 5, The Last of Us, etc. vind ik dit behoorlijk gedateerd overkomen. Niet alleen de manier waarop cutscenes zijn opgebouwd, maar de gehele verhaalvertelling an zich. In dat opzicht lijkt Nintendo erg weinig geleerd te hebben de afgelopen 20 jaar
- Voice acting. Als je er voice acting in stopt die het dan goed of niet. Hier zijn de gesproken stukken zeer minimaal en de kwaliteit van de acteurs ook nog eens zeer wisselvallig. Ook dit is iets waar de afgelopen 10 jaar gigantische sprongen gemaakt zijn echter bij Nintendo is hier weinig van te merken.
- grafisch behoorlijk wisselvallig. Ik speel het spel op de WiiU en begin met toch meer en meer te storen aan de grafische wisselvalligheden. Ook de manier waarop een wereld, die 100 jaar geleden volledig naar de klote is geholpen, ziet er behoorlijk karig uit. Horizon, Uncharted 4, the Last of Us en Fallout 3/4 doen dit alleen gewoon beter. Natuurlijk beschikking zij over meer grafische kracht, alhoewel Fallout 3 gewoon op gelijkwaardige hardware als de Wii U en Switch uit kwam.
Ik weet dat mijn mening volledig afwijkend is van de meeste hier, maar ben toch van mening dat ik valide punten aanhaal, zeker de eerste 2, die toch echt wel een perfecte score in de weg staan.
It’s hardly surprising the people of Hyrule can’t definitively put Ganon away since we’ve now learned their swords are made out of glass and wishes. Weapons break in The Legend of Zelda: Breath of the Wild. They break a LOT, to the point where it starts looking absolutely pathetic, to the point where you wonder why every blacksmith in the world hasn’t been fired or thrown in jail for gross incompetence.
If you’ve ever wanted to spend hours watching a little green circle get progressively less green, this is the game for you! A garish stamina wheel appears whenever Link runs, climbs, swims, or uses his paraglider, and not only is it ugly, it’s woefully inefficient to the point where even my fat ass could outrun this easily winded little sack of nothing.
En dit vat het perfect samen!Too many times does Breath of the Wild paint its players into corners rather than encourage “varied” playstyles. Too many times does Breath of the Wild force its players into performing mundane tasks or sidetrack their way out of the experience. Too few bosses are anything approaching memorable or exciting, while we’re at it.
Zoals ik eerder al aangaf is het absoluut een goed spel, echter zijn er teveel zaken die mij storen om er een 10 van te maken. Een mooie 8,5 of misschien een 9 zou beter zijn.Truly, I wish I could say I understood what all the critics were raving about in their onslaught of 10/10 reviews, but I don’t. I see too many things getting in the way of the brilliance, too much repetitive busywork and full-on dick moves for me to say this is even close to my favorite Zelda game, much less in the top five.
[ Voor 3% gewijzigd door MazeWing op 13-03-2017 09:32 ]
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Die 10 is ook voor een groot deel te wijden aan de nostalgie denk ik
niet heel eerlijk en je punten zijn valide punten. Vind het ook een geweldige game, maar perfect is het niet.
Yup.Señor Sjon schreef op maandag 13 maart 2017 @ 08:59:
[...]
Dat komt omdat je met 7 hartjes niet meer ge-oneshot wordt en je dus kan eten.
(Ik zie trouwens dat ik Mipha's Graces uit had staan... hmm...)
Zijn de spellen die je nu opnoemt niet grotendeels lineair qua verhaal?- verhaalvertelling. In een tijd van story-telling zoals Uncharted 4, GTA 5, The Last of Us, etc. vind ik dit behoorlijk gedateerd overkomen.
Van wat ik tot nu toe gespeeld heb, doet BotW zeer weinig aan "exposition dumps" qua hoe het zijn verhaal vertelt (op het begin na) en wordt het verhaal verteld door zelf de wereld te ontdekken en de interactie met NPCs aan te gaan. Het verhaal zelf is dus een interactief puzzelstuk.
Alhoewel het verhaal in bovenstaande spellen lineair is, gaat het voornamelijk om de manier waarop het gehele verhaal verteld wordt. Denk hierbij aan de presentatie (graphics, muziek en animaties), cutscenes (behoorlijk filmisch), voice acting en simpelweg de kwaliteit van het verhaal.
En ook BoTW heeft bepaalde lineaire aspecten in het verhaal. Calamity Ganon -> wereld naar de klote -> 100 jaar later -> 4 devine beasts -> Ganon verslaan
De volgorde waarop je de devine beasts doet mag je zelf bepalen, echter blijft de basis van het verhaal gewoon bestaan. Ook het gegeven dat de wereld 100 jaar geleden naar de klote is gegaan zou veel beter en mooier uitgewerkt mogen worden.
En ook BoTW heeft bepaalde lineaire aspecten in het verhaal. Calamity Ganon -> wereld naar de klote -> 100 jaar later -> 4 devine beasts -> Ganon verslaan
De volgorde waarop je de devine beasts doet mag je zelf bepalen, echter blijft de basis van het verhaal gewoon bestaan. Ook het gegeven dat de wereld 100 jaar geleden naar de klote is gegaan zou veel beter en mooier uitgewerkt mogen worden.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Teach me sempai! aka: op welke ore zal ik het zetten?Sir_Hendro schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:26:
Rupees stromen hier binnen als je de zoeker op rare ore instelt. Vandaag 25.000 rupees verdiend op deze manier. Gelijk maar ff de fire resistant helm gekocht om die set compleet te maken. Daarna van alle arrows 150 stuks gehaald. Bomb arrows zijn erg handig bij het ore farmen. Sommige ore hangt heel hoog en ipv klimmen kan je er dan gewoon een bom op schieten met je boog. Dan regent het gems
Ik heb namelijk nu 6k nodig voor een armor set(heb eindelijk genoeg cores). 10k voor iets anders. Plus nog een zooi moneys om bij beedle te droppen voor wat smoldering butterflies, want cba om die zelf te farmen. Ik doe dit nu bij de snowling mini game.
-----------------
Verder dit weekend vooral bezig geweest met ontdekken en een best wel grote sidequest. Een sidequest waarbij
spoiler:
je een nieuw dorpje bouwt.
Die quest heeft me heel de wereld over gestuurd en onderweg nu bijna alle towers beklommen. Vanaf de ena laatste die ik gedaan heb kon ik nog 4 torens zien, waar ik ik er nog 1 van gedaan heb. Daardoor ben ik nu wel alle "Divine Beast"-quests gestart. Ik heb voor zover ik kan zien elke nuttige armor set muv van guardian set, tenzij er nog armor sets zijn in shrines waar ik nog niet geweest ben.
Die quest hierboven is trouwens best handig voor mocht je geen pijlen meer hebben. Al heb ik van gewone pijlen voorlopig geen tekort meer. Op het pad naar de Zora's zijn zoveel van die monsters en die droppen allemaal bundles van 5 pijlen en de meeste droppen 2 bundles. Ik ging er in met 40 pijlen en heb nu 200+ pijlen. Ik denk wel dat dat de eerste devine beast die ik doe. Die hele climb naar Zora's domain is echt een van de tofste dingen die ik gedaan heb in tijden.
Ook heb ik Precious unlocked. Precious is cool. De scene hoe je precious krijgt. Het blijft magisch om precious te vinden
Todo: Fire Keese vinden en killen, need them wings. Same voor Ice Keese en Lightning Keese. Moneys voor armor set, moneys voor vlindertje, misschien is terug naar een Major Test of strength shrine(waar ik met 3 hartjes naar binnen liep eerst), heleboel moneys voor iets dat ik niet wil spoilen en dan misschien is kijken of ik wat devine beasts kan clearen. Ik moet wel opschieten, want Mass Effect komt de 23ste uit..
Edit:
Over het verhaal en hoe dit gebracht wordt. Een lineare story driven game als uncharted 4 en last of us vergelijken met een exploration game waar er wel een verhaal is, maar waar het vooral de bedoeling is dat verhaal zelf te ontdekken is niet echt goede vergelijking. Verhaal of "lore" in Zelda is meer in lijn met Dark Souls. Er is een overal story line en er zijn dingen gebeurd, maar wat precies en hoe, dat weet eigenlijk niemand meer. Deze zelda gaat zelfs stapje in de richting van Dark Souls met item discriptions.
Een andere vergelijking die je kan maken is met een game als Skyrim/Fallout4, de main story daar is ook heel basic, maar het gaat in die games om het verkennen en zelf dingen uitzoeken. De main story is meer een soort lijdraad om je een richting in te duwen om uiteindelijk het spel "uit te spelen". Dat is in deze Zelda ook het geval.
Het gaat bij Zelda om de beleving en de main story is een manier om de speler wat structuur te geven, maar je kan het compleet negeren(wat ik tot nu toe gedaan heb). Echter heb je behoefte aan structuur, dan is die er, heb je behoefte aan meer structuur, dan is het misschien niet de game voor jou.
[ Voor 19% gewijzigd door ye-roon op 13-03-2017 10:00 ]
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Helemaal eens. In OoT had je een overworld theme, maar 's nachts was het stil. Dat had hier ook goed gepast.MazeWing schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:24:
Ik heb het spel nu een week en alhoewel ik er pas iets van 15-20 uur in heb gestopt merk ik dat ik me meer en meer ga storen aan bepaalde aspecten van het spel. Alhoewel het wel een goed spel is, ben ik het absoluut niet eens met de perfecte 10'en die het spel overal scoort. In mijn optiek zijn bepaalde zaken ronduit slecht uitgewerkt en verpesten ze voor mij toch wel bepaalde zaken aan het spel.
Zaken zoals:
[...]
[...]
[...]
En dit vat het perfect samen!
[...]
Zoals ik eerder al aangaf is het absoluut een goed spel, echter zijn er teveel zaken die mij storen om er een 10 van te maken. Een mooie 8,5 of misschien een 9 zou beter zijn.
Ook heb ik een beetje moeite met de guardians in het verhaal. Waarom leeft er überhaupt nog iemand in Hyrule? Ze one shotten de Hero of Time, laat staan NPC's die lang niet zo krachtig zijn. Ze hebben een eeuw de tijd voor gehad om het land te clearen, maar toch niet gedaan. Terwijl een paar al genoeg bereik hebben voor heel Hyrule Field. Vooral op weg naar Harato Fort en de Temple of Time zie je een hoop kapotte guardians, maar die zijn eigenlijk zo OP dat niets ze echt had kunnen verslaan. Al was er een leger geweest, na 4 klappen hadden ze geen wapens meer gehad.
Uit de review:
Ik las al eerder dat Link een grote hitbox had en dat klopt ook. Je wordt vrij snel geraakt, vooral bv in gevecht met de dark sheikah (ben ven de naam kwijt). De animatie mist je compleet, maar toch ben je geraakt. Vooral hoger gekleurde monsters hebben meer HP dan een wapen aankan. Dat is wel vrij kansloos en zo vermijdt je maar weer een gevecht of je gaat lame vanaf een richel bommen gooien om er maar doorheen te komen.Rather than fully mimic the Dark Souls combat it half-heartedly aims for, Breath simply pumps up the monsters’ ability to do damage, resulting in a lot of one-hit kills even once Link finds and upgrades some decent armor or puts a lot of shrinework into gaining heart containers. It’s a cheap and dirty way of making any game more “challenging” and I can’t say I find it particularly edifying.
Doorgaan op het duability verhaal:
Jup, kistje open, geen ruimte, kistje dicht, inventory iets wegmikken, kistje open, jee een zwaard. Monster met schild. Twee geblokte klappen, zwaard weer stuk.Weapon durability has become a controversial talking point for this game. Some have defended it, claiming it’s not a big problem and that it “encourages variety.” I’m firmly among those who believe that it doesn’t encourage variety so much as it discourages using most of the cool weapons you find for fear of losing them, and turns their acquisition into something unexciting, almost disappointing.
Opening a chest to find another disposable weapon that I can’t get attached to is a letdown, not a reward. Never have I been so happy to just find 100 rupees at the end of a trial. At least I can invest those in something I might get to keep and enjoy, like a fancy tiara or a house.
[ Voor 9% gewijzigd door Señor Sjon op 13-03-2017 10:06 ]
Gister de major gedaan met 4 hartjes. Heel erg dark soulsy. Maar als je eenmaal de patronen herkent is het best goed te doen zonder geraakt te worden.[b]Señor Sjon schreef op maandag 13 maart 2017 @ 08:59:
Dat komt omdat je met 7 hartjes niet meer ge-oneshot wordt en je dus kan eten.
Voor wie even wil lachen over hoe moeilijk ik het mijzelf wil maken:
spoiler:
Ik ging gister de eerste Divine Beast doen. De olifant. En vond de eerste fase echt MEGA pittig. En het duurde ook bizar lang vond ik. Wat blijkt, je kan gewoon je ice power gebruiken om alles te breken. Je hoeft helemaal niet je pijl en boog te gebruiken voor de vliegende rotsblokken en bommen voor de mijnen....... Was door 80+ pijlen heen ondertussen. En om de een of andere reden was die de eerste keer dat ik hem deed gebugged lijkt het wel. Ik zwom elke keer omhoog, schoot omhoog, en alle 4 de rode ballen waren al weg. En dat ging maar zo door tot mijn pijlen op waren en ik maar met mijn zwaard de blokken wegsloeg.
2e poging met de ice power en het ging een stuk sneller en makkelijker.
2e poging met de ice power en het ging een stuk sneller en makkelijker.
Man, hoe vaak ik al iets probeer te brute forcen bij dit spel en zo hard op mijn plaat ga. Geweldig. "Nee, even afremmen en kijken hoe het wel moet "
PSN & XBL: Denkoyugo
Anoniem: 420148
Kan me eigenlijk nooit zo vinden in het gemekker over die wapens elke keer. Ik loop momenteel rond met schilden die 40-50 defense hebben, en een houten van 32 (om thunderstorms tegen te gaan) en breek er door goed dodgen eigenlijk weinig. Af en toe door een laser her en der. Heb altijd minstens 1-2 elemental wapens op zak, en loop al tijden rond met zwaarden die niet lager zijn dan 26 en zo hoog als 58. Ik heb zoveel mogelijk wapen-slots vrijgespeeld via Korok Seeds en hou altijd wat Moblin-meuk bij de hand om als torch te gebruiken. Zelfde verhaal voor Bows. Zelfs 36 ratings zijn nu te laag. Ik heb vanaf het begin nooit zoiets gehad van "kut, m'n wapens zijn op" en heb er al veel in kistjes in Shrines moeten laten varen. Je moet natuurlijk ook niet je Guardian weaponry aan Moblins verspillen, of je two-hander van 42 op een monster met 2 HP gebruiken. Enkel je hamer op gemstones gebruiken of Stasis-puzzels/obstakels, etc. Volgens mij is dit gewoon een gevalletje van slechte tactieken toepassen op een game mechanic waar eigenlijk weinig mis mee is. Ik kom de hele game weapon slots te kort.MazeWing schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:24:
Zaken zoals:
Het zou pas fucking boring worden als dat 50-damage zwaard wat ik in het begin al vond door even Hyrule Castle binnen te wippen en vervolgens iedereen en z'n moeder one-shot. Zie het Fallout-effect, waar je na 20-30 uur spelen alles al begint te oneshotten en 50 kogels op je Power Armor kunt vangen voordat je een keer een van je 90 Stimpaks opmaakt..
Het is inderdaad jammer dat je niet kunt draggen, maar op de Switch zou dit toch omslachtig zijn geweest om op 4 pagina's met ingredienten te gaan lopen slepen/swappen door button controls. Sort werkt op zich redelijk.- inventory; Ronduit waardeloos en zeer omslachtig. Zeker op de Wii U die gewoon een touchscreen heeft, die bediend kan worden tijdens het spelen op de tv. Het koken zou een relatief eenvoudige handeling moeten zijn, maar onnodig onhandig gemaakt door de interface.
Nitpicking. Je klikt op X en je wordt naar buiten geteleport. Veel korter kunnen ze het niet maken, behalve de ontvangen item-popup schrappen.- herhalende cutscenes en het skippen van deze scenes gaat wel, maar duurt gevoelsmatig nog steeds erg lang. Een goed voorbeeld zijn de openingen van de shrines. Na 10 keer geloof ik het onderhand wel.
Omdat de echte wereld ook geen speakers in holle rotsen heef zitten? In de vorige games was het ook niet nodig om dingen te horen. Er viel niets te vangen of te horen wat niet overduidelijk aanwezig was. Hier kun je naar geluiden luisteren om enemy camps te vinden, dieren om op te jagen, etc. Dat zou niet werken als Hyrule Field theme keihard door je speakers pompt. Dan zou je niet kunnen horen hoeveel geluid je maakt tijdens het Sneaken en hoe de vijand daar op reageert door zelf ook geluiden te maken.- Muziek; of beter gezegd welke muziek? In de meeste gevallen een nietszeggend zeer simplistisch deuntje op de achtergrond. In de tijden van complete orkestrale epische muziek, lijkt dit een veredeld midi-deuntje. Alleen tijdens bepaalde cutscenes wordt het iets beter, maar nog steeds niets om over naar huis te schrijven.
Maar Fallout 3 was dan ook vooral geen grafische pracht en praal. Grijze copypasta en kilometers metro-tunnel. Ook is het verschil dat daar alles vanaf een bepaalde optiek gerendert hoeft te worden. In FO3 klim je nergens of vlieg je bijna nergens. Met een no clipping mode maar eens boven de map gaan hangen of een invisible wall breken, het overzicht van de world map ziet er niet zo prachtig uit. Ook miste ik daar het weer en waren er helemaal geen dynamische elementen zoals bomen, lucht en gras dat zich natuurlijk gedraagt. Dit is gewoon het meeste wat je console af en toe al nauwelijks kan trekken. Maar dit wist je allang, en is dus eigenlijk een onzin-argument, tenzij je de Wii U ook net binnenhebt.- grafisch behoorlijk wisselvallig. Ik speel het spel op de WiiU en begin met toch meer en meer te storen aan de grafische wisselvalligheden. Ook de manier waarop een wereld, die 100 jaar geleden volledig naar de klote is geholpen, ziet er behoorlijk karig uit. Horizon, Uncharted 4, the Last of Us en Fallout 3/4 doen dit alleen gewoon beter. Natuurlijk beschikking zij over meer grafische kracht, alhoewel Fallout 3 gewoon op gelijkwaardige hardware als de Wii U en Switch uit kwam.
In mijn optiek verdient dan geen enkel spel een 10, want ze hebben allen wel mankementen.Ik weet dat mijn mening volledig afwijkend is van de meeste hier, maar ben toch van mening dat ik valide punten aanhaal, zeker de eerste 2, die toch echt wel een perfecte score in de weg staan.
Dramatisch ten top. TFW je ziet dat de reviewer er na een paar uurtjes kutten maar wat uitschrijft om clicks te trekkenRather than fully mimic the Dark Souls combat it half-heartedly aims for, Breath simply pumps up the monsters’ ability to do damage, resulting in a lot of one-hit kills even once Link finds and upgrades some decent armor or puts a lot of shrinework into gaining heart containers. It’s a cheap and dirty way of making any game more “challenging” and I can’t say I find it particularly edifying.
De mobs hebben in deze game meer tactieken dan in de meeste open world games en zeker in de Zelda-franchise... alleen tijdens de reviews van OoT/MM is het dus blijkbaar geen probleem dat alle enemies gewoon als mongooltjes in een rechte lijn op je af komen lopen/vliegen
Enemies alerten elkaar, steken hun wapens in de fik, wisselen van ranged/melee, gooien met elkaar, gebruiken jouw gevallen wapen/bommen, gooien hun eigen wapens, dodgen jouw telegraphed moves en passen special moves van wapens toe. Tegen de sterksten zul je inderdaad Elixirs, Flurry Rush/Parry/Dodge en elemental damage moeten gebruiken, en niet je wapens stom kapotslaan tegen hun enkels. Dat ze -daarbij- ook nog eens hard slaan en bepaalde enemies je na uren spelen afstraffen voor het niet kunnen uitvoeren van technieken die je in de eerste uren van de game leert en het drinken van elixirs waar je er ondertussen al 50 van kunt maken... tja.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 420148 op 13-03-2017 10:26 ]
Monster met schild = geen zwaard gebruiken, maar een ander wapen dat effectiever is.Señor Sjon schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:00:
Monster met schild. Twee geblokte klappen, zwaard weer stuk.![]()
Ja, meestal een bom o.i.d.
Het is gewoon zonde, de animaties en gevechten zijn wel leuk. Alleen je durft je fancy guardian zwaard of wat je dan ook net hebt gekregen niet te gebruiken. Ik ben een soort wandelende bibliotheek met wapens en elke keer selecteer ik er ééntje die ik het minst erg vind om te slopen. Zelfde met bogen en schilden. Armor is dan weer gevrijwaard (gelukkig). Om door te gaan op dat voorbeeld, hetzelfde schild of wapen in handen van een tegenstander overleeft wél die klappen op jou...
Wat mij betreft fixen ze dit in een update, want het is totaal onrealistisch.
Het is gewoon zonde, de animaties en gevechten zijn wel leuk. Alleen je durft je fancy guardian zwaard of wat je dan ook net hebt gekregen niet te gebruiken. Ik ben een soort wandelende bibliotheek met wapens en elke keer selecteer ik er ééntje die ik het minst erg vind om te slopen. Zelfde met bogen en schilden. Armor is dan weer gevrijwaard (gelukkig). Om door te gaan op dat voorbeeld, hetzelfde schild of wapen in handen van een tegenstander overleeft wél die klappen op jou...
Wat mij betreft fixen ze dit in een update, want het is totaal onrealistisch.
Shock Arrow/wapen bijvoorbeeld op metalen shield, dan droppen ze deze onmiddelijk. Shock = disarm. Vervolgens pak je hun wapen op en flikker je die op het hoofd voor een dikke crit.RayNbow schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:21:
[...]
Monster met schild = geen zwaard gebruiken, maar een ander wapen dat effectiever is.
Op houten schilden een Fire Arrow/wapen.
Anders wachten tot zij een stab/swing doen en voor de Flurry Rush gaan. Als ze aan het shielden zijn, wordt een aanval des te makkelijker te lezen.
Ook heb ik het gevoel dat veel mensen hun omgeving niet gebruiken. Ik doe soms hele gevechten zonder m'n eigen wapens te trekken. Objecten uit de omgeving pakken. Magnesis/Stasis/Bombs are your friends.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 420148 op 13-03-2017 10:31 ]
Ik vind het alleen zo lame om vanaf een richel bommen/stenen te droppen. Laats kwam ik in kutweer bij een shrine, maar daar liep ik tegen een zwaar beveiligd kamp aan. Als er 4 op je staan te roeien met speren, doe je helemaal niks.
Je moet kiezen voor 'rare ore'. Dan kan je ze het makkelijkst vinden. Na het slopen van ore duurt het 2 a 3 game dagen tot ze weer terug zijn denk ik.ye-roon schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:50:
[...]
Teach me sempai! aka: op welke ore zal ik het zetten?
Ik heb namelijk nu 6k nodig voor een armor set(heb eindelijk genoeg cores). 10k voor iets anders. Plus nog een zooi moneys om bij beedle te droppen voor wat smoldering butterflies, want cba om die zelf te farmen. Ik doe dit nu bij de snowling mini game.
Hier mijn kaart met 5 routes om 'rare ore' te farmen (ben af en toe nog meer routes aan het zoeken).
spoiler:

Route 1:
Lekker rondje om de vulkaan waar onwijs veel rare ore ligt. Het kan handig zijn om terug de berg op te teleporten mits je de divine beast al hebt gehaald. Dan kom je overal wat sneller.
Route 2:
Deze berg eilandjes zitten ook aardig vol met rare ore. Wel moet je op verschillende niveaus zijn om alles te bereiken. Hiervoor kun je gebruik maken van de wind om je terug omhoog te blazen.
Route 3:
Dit is bij de divine beast nadat je deze hebt verslagen. Gewoon naar hem teleporten en dan rond deze berg de ore pakken zoals op de kaart.
Route 4:
Je begint aan het noorden wat ore te verzamelen. Hierbij loop je een groot rondje om een berg. Aan de andere zijde is de zee waar drie rare ore in het platfond hangen. Hiervoor kun je het beste bomb arrows gebruiken.
Route 5:
Ook hier ligt veel rare ore maar het is wat lastiger te bereiken. Je kunt hier het beste gebruik maken van de Zora armor zodat je watervallen omhoog kan zwemmen. Sommige ore ligt verstopt onder stenenplaten die je weg moet beuken met Stetis ability. Meestal sla ik deze route over. Te veel gedoe.
In het dalletje net noordelijk van de hoogste shrine bij de gespleten rots vind je ook wat rare ore. Daar teleport je zo heen via die shrine.
Cool thanks
------
Oh ja tip voor mensen die "combat trials":
spoiler:
Met stasis+ kan je ze in stasis zetten en daarna compleet kapot meppen (wordt ook van geel naar rood).
Dit werkt ook op guardians, vooral handig als ze net die lasor willen schieten en ben niet ready. Het stopt ze en ook die laser charge, je kan dan vast je pijl klaar maken, richten en moment dat ze uit stasis komen, BOOM, free loot.
Dit werkt ook op guardians, vooral handig als ze net die lasor willen schieten en ben niet ready. Het stopt ze en ook die laser charge, je kan dan vast je pijl klaar maken, richten en moment dat ze uit stasis komen, BOOM, free loot.
Het was niet helemaal duidelijk misschien, maar dat noem ik ook een menu.sjaak88 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 05:24:
[...]
Je kan ook links drukken op je 4 punts beweging knop. Geen idee hoe je dat noemt, maar dan pauzeert het spel en kan je snel van wapen wisselen ipv helemaal naar je menu toe te gaan. Scheelt je erg veel tijd waardoor je maar een paar seconden uit het gevecht bent.
Ik had er 4 toen ik er voor het eerst aankwam, en mijn beste wapen had 9 damage.
Ik heb daar wat moeite mee eigenlijk. Ik krijg het niet voor elkaar om effectief mijn camera te draaien wanneer nodig én op de juiste momenten op A te drukken voor magnesis, stasis of cryosis. Mijn rechterduim gaat dan hele vreemde dingen doen...Anoniem: 420148 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:30:
Ook heb ik het gevoel dat veel mensen hun omgeving niet gebruiken. Ik doe soms hele gevechten zonder m'n eigen wapens te trekken. Objecten uit de omgeving pakken. Magnesis/Stasis/Bombs are your friends.

[ Voor 22% gewijzigd door NMe op 13-03-2017 11:14 ]
Dat ligt weer aan het control schema die niet heel logisch aanvoelt. Ik ben nog van de A-voor alles in Zelda. Dat werkte imo eigenlijk prima.
Ik zit zelf ook nog regelmatig te klooien met al die knoppen. Kunnen we geen tobo met muis aansluiten?
Dat laatste dus. Dan doe je toch gewoon niets? Afzijdig van OCD hoef je volgens mij een simpel kampje niet te clearen. Het respawned bij de volgende Blood Moon toch wel weerSeñor Sjon schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:46:
doe je helemaal niks.
Tja.. helaas zijn er te veel mechanics toegepast om dat nog klaar te spelen.Señor Sjon schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:18:
Dat ligt weer aan het control schema die niet heel logisch aanvoelt. Ik ben nog van de A-voor alles in Zelda. Dat werkte imo eigenlijk prima.Ik zit zelf ook nog regelmatig te klooien met al die knoppen. Kunnen we geen tobo met muis aansluiten?
Je hebt twee soorten ore. De ene is een beetje grijs/blauw en de andere goudkleurig. Die gouden zijn dus rare ore. Opzich zijn de grijs/blauwe ook niet slecht want die hebben ook een kleine kans om dure gems te droppen. Echter is de kans bij de gouden veel hoger. Op die kaart van mij registreer ik alleen gouden ore.ye-roon schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:06:
[...]
Cool thanksDus moet ff fototje maken van zo'n ore vein met gele kleurtjes dan denk ik?
- Goud: 90% kans op rare gems (Diamond, Topaz, Sapphire, Ruby ) en 10% kans op standaard gems (Amber / Opal).
- Grijs/blauw: 20% kans op rare gems. 40% kans op standard gems en 40% kans op Flint en Salt.
[ Voor 3% gewijzigd door Sir_Hendro op 13-03-2017 11:23 ]
Ik baal er gewoon van dat Nintendo gekozen heeft voor A to confirm, B to Cancel. Dat is op PC/Xbox ook zo, maar zitten die knoppen omgedraaid daar. Ook op PS4 is beneden confirm en rechts cancel. Het is gewoon veel natuurlijker(en gewenning omdat elke andere game en systeem dat gebruikt). Zo starte ik gisteren m'n ps4 om netflix te kijken en ik was continue de verkeerde "confirm" aant gebruiken..
Ik doe al genoeg niks.Anoniem: 420148 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:20:
[...]
Dat laatste dus. Dan doe je toch gewoon niets? Afzijdig van OCD hoef je volgens mij een simpel kampje niet te clearen. Het respawned bij de volgende Blood Moon toch wel weer
[...]
Tja.. helaas zijn er te veel mechanics toegepast om dat nog klaar te spelen.
Ik dus ook. Ik heb op zich geen moeite met de indeling verder, maar als ik behendig moet zijn met een van de magic skills en tegelijkertijd de camera moet bedienen gaat het eigenlijk zelden goed...Señor Sjon schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:18:
Dat ligt weer aan het control schema die niet heel logisch aanvoelt. Ik ben nog van de A-voor alles in Zelda. Dat werkte imo eigenlijk prima.Ik zit zelf ook nog regelmatig te klooien met al die knoppen.
Toetsenbord schijnt te werken op plekken waar je moet typen, maar daar heb je tijdens combat niks aan.Kunnen we geen tobo met muis aansluiten?
Zijn die gems eigenlijk ergens goed voor, of alleen om te verkopen?Sir_Hendro schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:21:
[...]
Opzich zijn de grijs/blauwe ook niet slecht want die hebben ook een kleine kans om dure gems te droppen.
Nintendo heeft deze indeling al sinds de SNES, het zijn juist Sony en MS die daarvan afgeweken hebben. Zeker gezien het feit dat Nintendo een nogal trouwe schare fans heeft kunnen ze dit IMO niet echt veranderen. En stiekem maakt het mij ook niet veel uit, ik heb sinds de PS2 geen console meer aangeraakt.ye-roon schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:22:
Ik baal er gewoon van dat Nintendo gekozen heeft voor A to confirm, B to Cancel.
Heeft iemand tips over wat je het beste kan verkopen? Mijn bags zitten vol monster parts en ores/gems, maar ik heb alles bewaard voor het geval je het nodig hebt later voor bepaalde upgrades.
Het is gewoon jammer dat de originele gamecube controler niet gebleven is een grote groene knop voor de A en een kleine rode voor b en x en y daarom heen. Briljant.... Helaas omdat sony/ms het anders doet is het veranderd. Erg jammer. Maar goed that is life.ye-roon schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:22:
Ik baal er gewoon van dat Nintendo gekozen heeft voor A to confirm, B to Cancel. Dat is op PC/Xbox ook zo, maar zitten die knoppen omgedraaid daar. Ook op PS4 is beneden confirm en rechts cancel. Het is gewoon veel natuurlijker(en gewenning omdat elke andere game en systeem dat gebruikt). Zo starte ik gisteren m'n ps4 om netflix te kijken en ik was continue de verkeerde "confirm" aant gebruiken..

Ben blij dat ik nog 2 wave birds heb liggen
NMe schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:44:
[...]
Zijn die gems eigenlijk ergens goed voor, of alleen om te verkopen?
Gems kan je gewoon verkopen. Tot zover heb ik gehoord dat er maar 1x iets te ruilen valt voor 3 diamonds bij een bepaalde plaats. Niet dat deze zo zeldzaam zijn want je vind er genoeg in de rotsen. Topaz, ruby en de andere zooi kan je gewoon verkopen. Ze hebben geen ander doel.Piet_Piraat7 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:45:
Heeft iemand tips over wat je het beste kan verkopen? Mijn bags zitten vol monster parts en ores/gems, maar ik heb alles bewaard voor het geval je het nodig hebt later voor bepaalde upgrades.
Als je trouwens zoveel moeite hebt met kampjes:Señor Sjon schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:23:
[...]
Ik doe al genoeg niks.Veel van die kampjes zijn snel OP als ze voor jou ongunstig liggen..
spoiler:
Er is een monster-salesman die Kilton heet. Als je hem voor het eerst in een meertje tegenkomt, zal hij verkassen naar de woestijn. Daar kun je maskers kopen van Lizalfos/Bokoblins en ander grut, waardoor ze je "suspicious" zullen vinden en om je heen gaan staan, maar je niet aanvallen, totdat jij rare dingen begint te doen en hen aanvalt. Sommigen zullen het na een korte tijd toch doorhebben als je te lang blijft kutten. Zo kun je redelijk makkelijk alle bom tonnetjes in het kamp en andere meuk precies zetten zoals jij dat wil, en vervolgens de hel laten losbarsten 
Monster parts verkoop ik wanneer ze boven de 75 komen (Boko/Moblin Fangs en al dat grut) of je kookt ze naar een elixir en verkoopt die. Verder kun je dingen craften met die ores. Ik verkoop enkel als ik boven de 15-20 stuks heb. Amber is de meest voorkomende gemstone. Het grote geld zit in het jagen, en dan vooral in Staminoka Bass en Prime Meat van wolven in de sneeuwgebergten/woestijn. Kook die vissen op met wat Raw (Prime) Meat en wat seasoning, en je harkt zo 70-130 per gerecht binnen. Koken tijdens Blood Moon geeft je gerecht altijd een extra bonus, dus ook extra geld bij de verkoop.Piet_Piraat7 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:45:
Gems hebben wel nut. Je kunt er armor mee upgraden, earrings mee maken en meer. Ik zou ze dus niet zomaar verkopen. En waarom zou je... voedsel verkopen is zo makkelijk en zelfs zonder gem-sales zwem je zo in het geld. Diamonds kunnen gebruikt worden voor weapon repairs. Flint hoort trouwens ook bij de gemstones. Hebben ook een use, dus niet alles verkopen.Sir_Hendro schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:52:
Gems kan je gewoon verkopen. Tot zover heb ik gehoord dat er maar 1x iets te ruilen valt voor 3 diamonds bij een bepaalde plaats. Niet dat deze zo zeldzaam zijn want je vind er genoeg in de rotsen. Topaz, ruby en de andere zooi kan je gewoon verkopen. Ze hebben geen ander doel.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 420148 op 13-03-2017 11:57 ]
Ik ben één van de weinigen die de N64 controllers fijn vond volgens mij. :Die klopte heel goed met OoT en de Z-trigger bij shooters.
.
Bij de Switch is een ander nadeeltje dat je op de Pro Controller niet zomaar ziet welke knop wat is.
Bij de Switch is een ander nadeeltje dat je op de Pro Controller niet zomaar ziet welke knop wat is.
Punt is het moeten ontwijken van gevechten. Nu snap ik dat hersens ook wat waard zijn, maar zelfs simpele kampjes kunnen vervelend worden als je TupperWare Sword +1 weer eens knakt.Anoniem: 420148 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:52:
[...]
Als je trouwens zoveel moeite hebt met kampjes:
spoiler:Er is een monster-salesman die Kilton heet. Als je hem voor het eerst in een meertje tegenkomt, zal hij verkassen naar de woestijn. Daar kun je maskers kopen van Lizalfos/Bokoblins en ander grut, waardoor ze je "suspicious" zullen vinden en om je heen gaan staan, maar je niet aanvallen, totdat jij rare dingen begint te doen en hen aanvalt. Sommigen zullen het na een korte tijd toch doorhebben als je te lang blijft kutten. Zo kun je redelijk makkelijk alle bom tonnetjes in het kamp en andere meuk precies zetten zoals jij dat wil, en vervolgens de hel laten losbarsten
Overigens heb je de edelstenen later ook weer nodig met craften, dus ik hou ook bijna alles vast tot ik zware overschotten heb.[...]
Monster parts verkoop ik wanneer ze boven de 75 komen (Boko/Moblin Fangs en al dat grut) of je kookt ze naar een elixir en verkoopt die. Verder kun je dingen craften met die ores. Ik verkoop enkel als ik boven de 15-20 stuks heb. Amber is de meest voorkomende gemstone. Het grote geld zit in het jagen, en dan vooral in Staminoka Bass en Prime Meat van wolven in de sneeuwgebergten/woestijn. Kook die vissen op met wat Raw (Prime) Meat en wat seasoning, en je harkt zo 70-130 per gerecht binnen. Koken tijdens Blood Moon geeft je gerecht altijd een extra bonus, dus ook extra geld bij de verkoop.
[ Voor 77% gewijzigd door Señor Sjon op 13-03-2017 11:56 ]
Oja elixers kun je ook makenAnoniem: 420148 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:52:
[...]
Monster parts verkoop ik wanneer ze boven de 75 komen (Boko/Moblin Fangs en al dat grut) of je kookt ze naar een elixir en verkoopt die. Verder kun je dingen craften met die ores. Ik verkoop enkel als ik boven de 15-20 stuks heb. Amber is de meest voorkomende gemstone. Het grote geld zit in het jagen, en dan vooral in Staminoka Bass en Prime Meat van wolven in de sneeuwgebergten/woestijn. Kook die vissen op met wat Raw (Prime) Meat en wat seasoning, en je harkt zo 70-130 per gerecht binnen. Koken tijdens Blood Moon geeft je gerecht altijd een extra bonus, dus ook extra geld bij de verkoop.
De N64 controller was de meest ergonomische controller die Nintendo tot zover heeft gemaakt. Alleen de thumbstick van de Gamecube was beter. Als je dat ding in de N64 had gedaan had je de perfecte controllerSeñor Sjon schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:52:
Ik ben één van de weinigen die de N64 controllers fijn vond volgens mij. :Die klopte heel goed met OoT en de Z-trigger bij shooters..
Een insect met een effect in de beschrijving (adds ___ when cooked) en een monster part bij elkaar drukken. Het zal sterker zijn als je meer van hetzelfde soort insect of betere mob parts toevoegt.Piet_Piraat7 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:56:
[...]
Oja elixers kun je ook makeneven opzoeken hoe, nog helemaal niet gedaan
Ik kan me dus helemaal niet vinden in dit sentiment. Ja, je wapen kan/zal breken... maar wat maakt dat uit? Ik laat constant meuk her en der liggen omdat het niet meer past. Hou een wapen slot vrij, rag een van die monsters neer of disarm hem, en ros die gasten met hun eigen troep neerSeñor Sjon schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:52:
Punt is het moeten ontwijken van gevechten. Nu snap ik dat hersens ook wat waard zijn, maar zelfs simpele kampjes kunnen vervelend worden als je TupperWare Sword +1 weer eens knakt.
Maar, waarom zou je? Wellicht heb ik het niet gevonden, maar waar heb je iets aan 25k Rupees, of meer? Dat voedsel hark je onderweg naar punt x gewoon binnen, die gemstones moet je dus blijkbaar helemaal op de map plannen. Waarom uberhaupt een farm-route maken en niet gewoon een paar van die Stone Talus op hun bek meppen voor gratis gems? Het lijkt me echt verspilde moeite om tienduizenden rupees te farmen... tenzij ik dus een gigantisch duur object heb gemist.
[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 420148 op 13-03-2017 12:04 ]
Hoe dan ook is gems farmen eenvoudiger dan voedsel farmen en het betaald ook veel meer per stuk. Ik zie mij niet zo snel 25k binnenharken met voedsel op een dag terwijl dit met gems farmen echt binnen een paar rondjes gedaan is en omdat je dus zo makkelijk aan gems komt kun je de hele zooi gewoon blijven verkopen tot je het ooit eens nodig hebt. Dan bewaar je er gewoon een paar voor die ene upgrade.Anoniem: 420148 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:52:
[...]
Gems hebben wel nut. Je kunt er armor mee upgraden, earrings mee maken en meer. Ik zou ze dus niet zomaar verkopen. En waarom zou je... voedsel verkopen is zo makkelijk en zelfs zonder gem-sales zwem je zo in het geld. Diamonds kunnen gebruikt worden voor weapon repairs. Flint hoort trouwens ook bij de gemstones. Hebben ook een use, dus niet alles verkopen.
Na een rondje van een aantal routes heb je na een uur al gauw:
- 50 Flint
- 50 Amber
- 15 Opal
- 25 Topaz
- 15 Ruby
- 10 Sapphire
- 5 diamond
Waarom veel rupees? Waarom niet! Gewoon lekker alles verzamelen wat er te verzamelen valt. Dus lekker veel pijlen, wapens, geld, eten ect..
[ Voor 13% gewijzigd door Sir_Hendro op 13-03-2017 12:12 ]
Het was wel fijn geweest als de inventory die dingen al sorteerde. Dan was het ook wat makkelijker met koken.
Food (fruit, paddestoelen, kruiden, vis en vlees)
Elixer (bug en monstrerzooi)
Materials (flint, hout, ore, Ancient meuk, etc)
Je kan wel op Y drukken in elk menu, maar waard die op sorteert is me niet helemaal duidelijk/
Je kan wel op Y drukken in elk menu, maar waard die op sorteert is me niet helemaal duidelijk/
[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 13-03-2017 12:03 ]
Per type. Alle visjes naast elkaar, alle paddestoelen naast elkaar, al het vlees naast elkaar etc.Señor Sjon schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:03:
Het was wel fijn geweest als de inventory die dingen al sorteerde. Dan was het ook wat makkelijker met koken.
Ik speel zoveel mogelijk volgens de gebieden van de storyline. Na de eerste 2 slot upgrades moet ik die Korok weer eens gaan zoeken, want dit is frustratie ten top. Met 10 wapens tussen de 20 en 30 is het bijna zonde om iets aan te vallen als ze alleen knuppels en speren hebben. Als dank zijn ze bij de volgende bloodmoon weer sterker, zodat je helemaal de klos bent als je ze op een onhandige tijd tegenkomt. Ik wil ook weer niet overal heenwarpen.Anoniem: 420148 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:58:
[...]
Een insect met een effect in de beschrijving (adds ___ when cooked) en een monster part bij elkaar drukken. Het zal sterker zijn als je meer van hetzelfde soort insect of betere mob parts toevoegt.
[...]
Ik kan me dus helemaal niet vinden in dit sentiment. Ja, je wapen kan/zal breken... maar wat maakt dat uit? Ik laat constant meuk her en der liggen omdat het niet meer past. Hou een wapen slot vrij, rag een van die monsters neer of disarm hem, en ros die gasten met hun eigen troep neer
[...]
Maar, waarom zou je? Wellicht heb ik het niet gevonden, maar waar heb je iets aan 25k Rupees, of meer? Dat voedsel hark je onderweg naar punt x gewoon binnen, die gemstones moet je dus blijkbaar helemaal op de map plannen. Waarom uberhaupt een farm-route maken en niet gewoon een paar van die Stone Talus op hun bek meppen voor gratis gems? Het lijkt me echt verspilde moeite om tienduizenden rupees te farmen... tenzij ik dus een gigantisch duur object heb gemist.
spoiler:
Laatste fairy is 10k, ook wat andere goodies gaan snel richting die prijs, vooral als je alles wil hebben.
Ja, maar toch onthoudt ie het niet lijkt wel. Elke keer op Y drukken maakt het net anders. Bij wapens is het in ieder geval niet op sterkte.Anoniem: 420148 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:05:
[...]
Per type. Alle visjes naast elkaar, alle paddestoelen naast elkaar, al het vlees naast elkaar etc.
Oke, maar wat heb ik aan dat geld? De armor sets zijn bij elkaar een paar 1.000, huisje 3.000 de fairies bij elkaar 12.000 en wat incidentele quests kosten een paar 100 per stuk. En de Ancient gear is 1k per stuk, maar lijkt me dat je die niet om de zoveel minuten opkoopt. Het lijkt het mij in ieder geval niet waard om er hele farm routes voor te lopen van een uur lang...Sir_Hendro schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:00:
[...]
Hoe dan ook is gems farmen eenvoudiger dan voedsel farmen en het betaald ook veel meer per stuk. Ik zie mij niet zo snel 25k binnenharken met voedsel op een dag terwijl dit met gems farmen echt binnen een paar rondjes gedaan is en omdat je dus zo makkelijk aan gems komt kun je de hele zooi gewoon blijven verkopen tot je het ooit eens nodig hebt. Dan bewaar je er gewoon een paar voor die ene upgrade.
Na een rondje van een aantal routes heb je na een uur al gauw:
- 50 Flint
- 50 Amber
- 15 Opal
- 25 Topaz
- 15 Ruby
- 10 Sapphire
- 5 diamond
Bij nieuwe toevoegingen wordt het gewoon weer aan het einde geplakt van je inventory, ipv in de sortering.Ja, maar toch onthoudt ie het niet lijkt wel. Elke keer op Y drukken maakt het net anders. Bij wapens is het in ieder geval niet op sterkte.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 420148 op 13-03-2017 12:15 ]
Ach het farmen is optioneel he. Het is wel ontspannend om lekker dingetjes te verzamelen. Tijdens het afhakken van de rotsen dood ik ook hier en daar een paar wolfen voor vlees, pluk ik bloemen en paddo's voor voedsel. Het rushen door de story hoeft van mij niet. Ik trek gewoon lekker de natuur in om mijn inventory te vullen en nieuwe dingen te ontdekken. Anders had ik het spel nu al lang uitgespeeld maar dat vind ik zonde. Liever zo lang mogelijk het spel uitmelken met dingen die ik boeiend vind. Zodra ik dan ooit Ganon heb verslagen koop ik gewoon Hyrule Castle
[ Voor 6% gewijzigd door Sir_Hendro op 13-03-2017 12:20 ]
ye-roon schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:22:

Trouwens, paarden. Zijn er mensen die paarden actief gebruiken? Ik loop overal heen en gebruik geen paarden. Al heb ik wel quest gedaan voor leuk paardje. Ik heb ook wel een paard gevonden met 5, 4 en 5 sterren. Maar nog geen paard met 5 op alles. Heeft iemand dat wel gedaan.
En ik ben het met je eens @Sir_Hendro, gewoon lekker exploren, ontdekken en dingen doen. Voor mij houdt dat in: alle armor sets verzamelen. Side quests doen. Proberen alle shrines te vinden en te halen. Maar misschien dat ik vandaag toch een Devine Beast ga doen, gewoon puur voor de "predicament" waar de Zora's zich in bevinden
En ik ben het met je eens @Sir_Hendro, gewoon lekker exploren, ontdekken en dingen doen. Voor mij houdt dat in: alle armor sets verzamelen. Side quests doen. Proberen alle shrines te vinden en te halen. Maar misschien dat ik vandaag toch een Devine Beast ga doen, gewoon puur voor de "predicament" waar de Zora's zich in bevinden
Even een vraagje. Ik liep gisteren door een gigantische holle boomstam en stronk met onderaan in het water een ronde kei. ik heb die met stasis door de stam heen gehengst maar er gebeurt niets. de steen spawned er weer terug dus kan me haast niet voorstellen dat je er niets mee hoeft te doen.
Is het iemand gelukt om hier iets mee te triggeren? en zo ja hoe?
volgensmij was het ergens in de lake hylia region
PS in het midden van de holle stam zit een korokzaadje. die je activeert door de bloemen vanuit de stronk te volgen
Is het iemand gelukt om hier iets mee te triggeren? en zo ja hoe?
volgensmij was het ergens in de lake hylia region
PS in het midden van de holle stam zit een korokzaadje. die je activeert door de bloemen vanuit de stronk te volgen
[ Voor 12% gewijzigd door sygys op 13-03-2017 12:32 ]
Ik vind ze niet zo vaak en daarnaast vind ik paarden ook wat onhandig. Je komt al vrij snel tegen een rotswand waar je op moet klimmen of waarbij het sneller is je vlieger te pakken.ye-roon schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:25:
Trouwens, paarden. Zijn er mensen die paarden actief gebruiken? Ik loop overal heen en gebruik geen paarden. Al heb ik wel quest gedaan voor leuk paardje. Ik heb ook wel een paard gevonden met 5, 4 en 5 sterren. Maar nog geen paard met 5 op alles. Heeft iemand dat wel gedaan.
Dit inderdaad, ik zie het nut van paarden niet zo.Piet_Piraat7 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:38:
[...]
Ik vind ze niet zo vaak en daarnaast vind ik paarden ook wat onhandig. Je komt al vrij snel tegen een rotswand waar je op moet klimmen of waarbij het sneller is je vlieger te pakken.
Je kan op veel plaatsen niet komen met je paard en je kan geen dingetjes oppakken van de grond als je op je paard zit.
Ik pak meestal mijn paard en loop tot waar ik kan komen. Dan stap ik af en loop ik verder. Als ik een keer bij een stable kom dan laat ik het paard ophalen. Soms kan het wel handig zijn. maar ik ben er wel achter dat je beter naar de hoge torens kunt teleporten en vanuit daar met je zweefdoekje naar beneden kunt gliden.
Weet trouwens iemand wat je met die windmolentjes kunt doen? ik heb al geprobeerd om er met een blad langs te wapperen maar dat doet niets. Kwam er later achter dat je moet wapperen op de vlotten om ze vooruit te krijgen. (tip voor iedereen die dat nog niet door had)
Weet trouwens iemand wat je met die windmolentjes kunt doen? ik heb al geprobeerd om er met een blad langs te wapperen maar dat doet niets. Kwam er later achter dat je moet wapperen op de vlotten om ze vooruit te krijgen. (tip voor iedereen die dat nog niet door had)
[ Voor 29% gewijzigd door sygys op 13-03-2017 12:46 ]
Mijn paard is aan het verhongeren in Hateno. Ik vind paarden in de game eerder frustrerend dan handig, als is het wel fijn dat je er tegenstanders mee kan verwonden door er tegenaan te rennen.
Ik gebruik zelf nooit paarden, loop veel liever..NMe schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:49:
Mijn paard is aan het verhongeren in Hateno. Ik vind paarden in de game eerder frustrerend dan handig, als is het wel fijn dat je er tegenstanders mee kan verwonden door er tegenaan te rennen.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Wat ik in het begin niet door had is dat je niet met je stick op naar voren moet drukken. het paard loopt vanzelf. je moet alleen met de stick naar links en naar rechts bewegen. dit is niet afhankelijk van welke richting je op kijkt. dus naar links is altijd vanuit het paard gezien naar links. als je dit door hebt wordt het een stuk eenvoudiger om met paarden te lopen
Paarden zijn net NS treinen. Ze stoppen voor alles en nog wat. Er zitten te veel verhogingen in het land verwerkt waar paarden vaak moeilijk over gaan zeuren 'daar ga ik echt niet overheen, ga jij maar lopen'. Dus ja, laat maar zitten ik loop en vlieg gewoon heel veel.
Plus paarden sturen echt nauwelijks
Ik zou de divine beast bij de Zora's alleen al doen omdat je dan makkelijker kan exploren. Minimale spoiler:ye-roon schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:25:
Maar misschien dat ik vandaag toch een Devine Beast ga doen, gewoon puur voor de "predicament" waar de Zora's zich in bevinden
spoiler:
Het houdt op met regenen bij de Zora's dus je kan daadwerkelijk klimmen zodra je dat beest getemd hebt. Daarnaast krijg je aan het einde van 't ding een heart container. 
spoiler:
is er ergens een lijst met welk materiaal er benodigd is om bij de fairies je armor sets te upgraden ? ik zit me scheel te googlen maar vind nergens een handig overzicht lijst.
Gisteren weer een speelsessie gehad, erg fijn en nu mijn eerste paard! Er is zoveel te ontdekken dat ik soms vooral nog aan het ronddolen ben en van alles aan het uitzoeken 
Je bedoelt de 'windmolentjes' in vorm van een bloem? Dan kun je (ergens in de buurt) een Korok seed vinden.sygys schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:45:
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Check.psychoclown schreef op maandag 13 maart 2017 @ 13:02:
Gisteren weer een speelsessie gehad, erg fijn en nu mijn eerste paard! Er is zoveel te ontdekken dat ik soms vooral nog aan het ronddolen ben en van alles aan het uitzoeken

Zit die rechtsboven? Ik kon daar zo moeilijk komen haha, maar ik kwam dan ook van onderaf (tech lab).NMe schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:59:
[...]
Ik zou de divine beast bij de Zora's alleen al doen omdat je dan makkelijker kan exploren. Minimale spoiler:
spoiler:Het houdt op met regenen bij de Zora's dus je kan daadwerkelijk klimmen zodra je dat beest getemd hebt. Daarnaast krijg je aan het einde van 't ding een heart container.
Zo gaat dat inderdaadNMe schreef op maandag 13 maart 2017 @ 13:04:
[...]
Check.Meestal begin ik met een bepaald doel maar dan word ik weer afgeleid door het volgende shiny dingetje, en het volgende, en het volgende. Gisteren wilde ik alleen even de toren in de Zora-zone beklimmen maar uiteindelijk heb ik eerst een shrine gedaan die ik op weg daarheen toevallig tegenkwam, daarna de toren beklommen en de shrine die daarnaast lag gedaan, toen de questlijn richting 't Zora Domain gevolgd, daar uiteraard ook even de shrine gedaan en toen ik toch bezig was ook maar het divine beast unlocked.
"Eventjes" de toren beklimmen.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Nee, ze zijn even wendbaar als een olietanker en reageren willekeurig op 'stroming'. Leuk bedacht dat bonding enzo, maar het maakt paardrijden nog frustrerender. Eer je een paard zover hebt, ben je toch alweer ergens aangeland waar je moet klimmen, warpen of als je door wilt met het paard, enorm omlopen. Kom je in de buurt van een pad, dan moet je hem er ongeveer met bommen weer vanaf schieten. Nee, paardrijden heeft nog niet mijn hart veroverd.ye-roon schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:25:
Je kan toch alleen stats zien bij een stable? AFAIK zijn er 3 'soorten' afhankelijk van kleur + Epona.
sygys schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:45:
Ik pak meestal mijn paard en loop tot waar ik kan komen. Dan stap ik af en loop ik verder. Als ik een keer bij een stable kom dan laat ik het paard ophalen. Soms kan het wel handig zijn. maar ik ben er wel achter dat je beter naar de hoge torens kunt teleporten en vanuit daar met je zweefdoekje naar beneden kunt gliden.
spoiler:
Als ik mij goed herinner zie je aan het begin van de boomstam (boven dus) een bloemetje of windmolentje, die moet je iedere keer aanraken en uiteindelijk kom je beneden en krijg je een zaadje.
/edit
Oh zie nu dat ik de verkeerde (gelukkig wel alsnog jouw) post quote.. Maar je was er zelf al achter zie ik nu ook.
[ Voor 6% gewijzigd door Fore! op 13-03-2017 13:17 ]
Ik ben vanuit Kakariko erheen gegaan.Piet_Piraat7 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 13:11:
[...]
Zit die rechtsboven? Ik kon daar zo moeilijk komen haha, maar ik kwam dan ook van onderaf (tech lab).
spoiler:
Eerst naar de toren, en daar begint dan de questlijn om naar 't Zora Domain te gaan. En omdat 't daar altijd regent moet je inderdaad door een zone met allemaal enemies heen. 
In ieder geval voor koken is dit de meest uitgebreide die ik nu gevonden heb:
https://rankedboost.com/z...ild/food-cooking-recipes/
Inclusief wat extra ingrediënten toevoegen teweegbrengt op de tijd. Volgens mij kan je soms beter twee drankjes maken dan één drankje sterker.
https://rankedboost.com/z...ild/food-cooking-recipes/
Inclusief wat extra ingrediënten toevoegen teweegbrengt op de tijd. Volgens mij kan je soms beter twee drankjes maken dan één drankje sterker.
Naast dat resistance buffs handig zijn voor bepaalde battles is vooral healing het belangrijkst. Wat je het beste kunt doen is 1 a 2 lappen vlees combineren met een truffle en je krijgt een 'full restore + bonus heart(s)'. Truffles vind je niet zo veel van maar wel voldoende tijdens je reis. Het kan helpen om je zoeker hier op in te stellen of af en toe een paar te kopen in Hanteno village. Ook is het aan te raden om bij boss battles wat fairy's bij je te hebben. Deze vind je een great fairy fountain en geven je een soort continue als je dood bent gegaan zonder dat je alles weer opnieuw moet doen.
Ik bak altijd die truffels los, zonder iets erbij.Sir_Hendro schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:01:
Naast dat resistance buffs handig zijn voor bepaalde battles is vooral healing het belangrijkst. Wat je het beste kunt doen is 1 a 2 lappen vlees combineren met een truffle en je krijgt een 'full restore + bonus heart(s)'. Truffles vind je niet zo veel van maar wel voldoende tijdens je reis. Het kan helpen om je zoeker hier op in te stellen of af en toe een paar te kopen in Hanteno village. Ook is het aan te raden om bij boss battles wat fairy's bij je te hebben. Deze vind je een great fairy fountain en geven je een soort continue als je dood bent gegaan zonder dat je alles weer opnieuw moet doen.
Dan krijg je ook gewoon een full restore...
Oh nice, ik dacht dat minimaal een lap vlees nodig was. Ga ik die voortaan gewoon los kokenVinno schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:08:
[...]
Ik bak altijd die truffels los, zonder iets erbij.
Dan krijg je ook gewoon een full restore...
Met een Hearty Radish erbij krijg je volgens mij ook nog een handjevol temp. hearts.
Ik ben momenteel op zoek naar die Korok fatso
heb nog geen tijd gestoken in het zoeken naar "Korok Forest", al heb ik twijfels dat ik die gast kan vertrouwen wat de naam betreft. Het is al een tijdje geleden dat ik iets geupgradet heb, en inmiddels weer 25 van die Seeds bij elkaar geharkt.
EDIT: las net dit:
Ik ben momenteel op zoek naar die Korok fatso
spoiler:
There are 900 Koroks to find. God. Damn. #hoedan
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 420148 op 13-03-2017 14:23 ]
Nintendo heeft dat al sinds pakweg 1985 zo, dus dat Sony en MS iets anders bedacht hebben (en Sony dan ook nog alleen buiten Japan) ligt niet aan Nintendo.
En het is ook zo op de 3DS dus mensen die al sinds de NES op Nintendo consoles spelen hebben nergens last van.
Hier nog een discussie waarom Sony het in Japan anders doet dan in de EU.
Persoonlijk ben ik er binnen 1 minuut aan gewend als ik van controller switch.
Waar ik persoonlijk meer moeite mee heb ik dat R en L niet de triggers zijn maar de bumpers.
En dat ze in Zelda de hele control scheme hebben omgegooid, waardoor ik vaak op de verkeerde knop druk. En dat je nu moet springen en van een randje af rennen vaak instant death betekend. RIP autojump.
Ik heb ook nog een Wavebird liggen, maar kan je die gewoon gebruiken voor de Switch/Wii u ?MeZZiN schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:46:
[...]
Het is gewoon jammer dat de originele gamecube controler niet gebleven is een grote groene knop voor de A en een kleine rode voor b en x en y daarom heen. Briljant.... Helaas omdat sony/ms het anders doet is het veranderd. Erg jammer. Maar goed that is life.
[afbeelding]
Ben blij dat ik nog 2 wave birds heb liggen
Switch werkt alleen met Switch controllers. Helaas ook geen WiiU Pro controller.sjaak88 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:25:
[...]
Ik heb ook nog een Wavebird liggen, maar kan je die gewoon gebruiken voor de Switch/Wii u ?
WiiU kan wel met Gamecube controller om gaan maar dan moet je een adapter kopen (officiele van Nintendo). Bij de Wii kon je ze er nog gewoon inprikken.
Wat betreft backwards compatibility ben ik erg teleurgesteld in de Switch. Nintendo was altijd minstens 1 generatie backwards compatible en nu werkt echt helemaal niets meer. Vanuit het media oogpunt begrijp ik het wel, maar dat de Pro controller ook niet werkt is gewoon een domme keuze. Dan was de rumble maar wat minder, maar nu moet je verplicht een nieuwe en erg dure controller kopen.
Anoniem: 420148 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:20:
Met een Hearty Radish erbij krijg je volgens mij ook nog een handjevol temp. hearts.
Ik ben momenteel op zoek naar die Korok fatsoheb nog geen tijd gestoken in het zoeken naar "Korok Forest", al heb ik twijfels dat ik die gast kan vertrouwen wat de naam betreft. Het is al een tijdje geleden dat ik iets geupgradet heb, en inmiddels weer 25 van die Seeds bij elkaar geharkt.
spoiler:There are 900 Koroks to find. God. Damn. #hoedan
spoiler:
Die ouwe boef staat inderdaad in Korok Forest nadat je hem 2 keer tegen bent gekomen op een andere locatie, als hij eenmaal in Korok Forest is dan blijft hij daar ook.
Er is ook nog wel een ander leuk hebbedingetje te vinden daar trouwens....
Er is ook nog wel een ander leuk hebbedingetje te vinden daar trouwens....
Let op:
Zoals gebruikelijk bij nieuwe games; graag alle info over Echoes of Wisdom - zoals verhaallijn, het plot, locaties, bosses, enz - in spoiler-tags. Hou het voor iedereen leuk! Mocht je er toch vrij over willen praten en je ervaring willen delen, gebruik dan het speciale gemaakt topic.
Zie ook deze speciale topics: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic
Zoals gebruikelijk bij nieuwe games; graag alle info over Echoes of Wisdom - zoals verhaallijn, het plot, locaties, bosses, enz - in spoiler-tags. Hou het voor iedereen leuk! Mocht je er toch vrij over willen praten en je ervaring willen delen, gebruik dan het speciale gemaakt topic.
Zie ook deze speciale topics: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic