Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:30
Ok ik ben er klaar mee. Sinds vorig weekend op weg naar een punt ver weg op de kaart. Ik geraak er maar niet. Ben uren bezig om 500 meter af te leggen en kom alleen maar beesten tegen waar ik niks tegen kan beginnen. Het gaat om het punt bij het tweede dorp waar je normaal komt. Ik ben er dus nu bijna. Pfff. Nergens gezien hoe ik de kaart zichtbaar kan krijgen dus ik ben nu half de map overgestoken en het is allemaal één zwart gat.

Daar is ook een shrine die je met motion controls moet doen. Leuk als je goede motion controls hebt die werken. Ik moet de Switch op de kop van me af gedraaid houden om de juiste richting te krijgen en kan dus niet zien wat ik doe.

Zucht. Dit maakt het wel echt kapot voor mij. Ga het maar eens even een tijdje laten liggen en ik zie wel weer of nog zin krijg om het weer op te pakken.
marcelproust schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 19:22:
Hoe zit het met jullie voortgang in het spel na een week spelen? Hier 10 hartjes, 1 extra stamina en 1 DB verslagen...
én heb er nog altijd zin in! :-)
4 hartjes, 1 stamina en niks bijzonders bereikt. Standaard outfit, crappy wapens. Hoe kom je in godsnaam aan 10 hartjes. Dat zijn 24 shrines?

[ Voor 19% gewijzigd door Phusebox op 10-03-2017 19:34 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:36
TdV schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 18:47:
Ik heb voor de 2e keer Epona gekregen! Ik had hem de eerste keer niet geregistreerd en door alle berichten dacht ik dat ik je maar 1 kans kreeg maar ik heb hem gewoon opnieuw gekregen met de smash link amiibo. Nu wel netjes geregistreerd. Er is dus niet maar 1 kans!
Mooi om te weten. Dan is het waarschijnlijk een 100% kans de eerste keer en daarna zoals met alle items een lage kans erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28
Phusebox schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 19:27:
Ok ik ben er klaar mee. Sinds vorig weekend op weg naar een punt ver weg op de kaart. Ik geraak er maar niet. Ben uren bezig om 500 meter af te leggen en kom alleen maar beesten tegen waar ik niks tegen kan beginnen. Het gaat om het punt bij het tweede dorp waar je normaal komt. Ik ben er dus nu bijna. Pfff. Nergens gezien hoe ik de kaart zichtbaar kan krijgen dus ik ben nu half de lap overgestoken en het is allemaal één zwart gat.

Daar is ook een shrine die je met motion controls moet doen. Leuk als je goede motion controls hebt die werken. Ik moet de Switch op de kop van me af gedraaid houden om de juiste richting te krijgen en kan dus niet zien wat ik doe.

Zucht. Dit maakt het wel echt kapot voor mij. Ga het maar eens even een tijdje laten liggen en ik zie wel weer of nog zin krijg om het weer op te pakken.

[...]

4 hartjes, 1 stamina en niks bijzonders bereikt. Standaard outfit, crappy wapens. Hoe kom je in godsnaam aan 10 hartjes. Dat zijn 24 shrines?
Dat dorpje na Kakariko? Als je dat dorp ziet (met molens) , zit er rechts in de bergen de toren. Die kun je zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Arunia schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 19:34:
[...]

Dat dorpje na Kakariko? Als je dat dorp ziet (met molens) , zit er rechts in de bergen de toren. Die kun je zien.
Ik zag niks. Stond op de berg tegenover het dorp. Ach ja. Als men besluit een puzzel te maken die je alleen met motion controls kunt doen en de sensoren in die controllers zijn zo ruk dat het niet werkt ben ik er klaar mee. Ik heb geen behoefte aan gimmicky shit met buggy hardware. Feels like work instead of fun.

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 10-03-2017 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 19:38:
[...]

Ik zag niks. Stond op de berg tegenover het dorp. Ach ja. Als men besluit een puzzel te maken die je alleen met motion controls kunt doen en de sensoren in die controllers zijn zo ruk dat het niet werkt ben ik er klaar mee. Ik heb geen behoefte aan gimmicky shit met hardware die niet werkt. Echt triest dat er geen andere manier is.
Bedoel je die shrine waarbij je een bal door een doolhofje moet loodsen? Daar is wel een andere manier voor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelproust
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-04 01:41
[...]

Ik zag niks. Stond op de berg tegenover het dorp. Ach ja. Als men besluit een puzzel te maken die je alleen met motion controls kunt doen en de sensoren in die controllers zijn zo ruk dat het niet werkt ben ik er klaar mee. Ik heb geen behoefte aan gimmicky shit met hardware die niet werkt. Echt triest dat er geen andere manier is.
Kom op man, niet opgeven. Alle begin is moeilijk. In den beginne wist ik ook niet wat doen. Uiteindelijk vind de true Hero zijn weg wel. :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaak88
Hoe zit het met jullie voortgang in het spel na een week spelen? Hier 10 hartjes, 1 extra stamina en 1 DB verslagen...
Ik heb; 44 shrines, 44 korok seeds, 11 hartjes en 5x stamina en vol extra rondje ( ik heb de ook master sword, daarna mijn hartjes voor wat stamina ingewisseld) 3 Divine Beasts, alle memories gehaald, alle torens geactiveerd dus ik zie de hele map en ik heb mijn Champions Tunic, Amber Earrings die als head tellen en Soldier's Greaves 3 keer geupgrade.
Al veel uren erin zitten maar ik moet nog zoveel, dit is gewoon een te groot spel :D

Edit; en natuurlijk niet te vergeten alle andere extra situatie gear, te veel om op te noemen, ongelooflijk veel side missions gedaan en tig keer world bosses; Hinox, Stone Talos en Lynels gekilled :)

[ Voor 12% gewijzigd door sjaak88 op 10-03-2017 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 00:00
[...]

You seem frusty, zou even wat rust nemen :) Zover nog geen grote problemen gevonden qua sensor puzzels.

Alleen een met een hamer, daar heb ik maar ff de joy cons voor gepakt.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
KopjeThee schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 19:42:
[...]

Bedoel je die shrine waarbij je een bal door een doolhofje moet loodsen? Daar is wel een andere manier voor ;)
Ja die. Tja geen idee dan. Maar zoals het bedoeld is werkt het niet.

Werkt sowieso niet als je maar gemiddeld een half uurtje per dag hebt. En dan die mensen zoals hierboven die 24/7 niks anders doen?

Ach die 10 uur waren best leuk. Kan hem altijd nog verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Phusebox schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 19:48:
[...]

Werkt sowieso niet als je maar gemiddeld een half uurtje per dag hebt. En dan die mensen zoals hierboven die 24/7 niks anders doen?

Iemand heeft volgens mij azijn gedronken vandaag ;) Hoe kan iemand anders progressie jouw fun in de weg staan? We spoilen toch niks of je moet op de spoilers klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
[...]
Er is niet per se een manier waarop het bedoeld is volgens mij.
spoiler:
Als je de bal laat vallen, dan komt er weer een nieuwe bal. Als je het doolhof een kwart draait voordat de nieuwe bal valt, dan valt hij direct in het laatste gangpad. Vanaf daar moet je de bal wat vaart geven, en op het einde omhoog wippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
KopjeThee schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 19:56:
[...]

Er is niet per se een manier waarop het bedoeld is volgens mij.
spoiler:
Als je de bal laat vallen, dan komt er weer een nieuwe bal. Als je het doolhof een kwart draait voordat de nieuwe bal valt, dan valt hij direct in het laatste gangpad. Vanaf daar moet je de bal wat vaart geven, en op het einde omhoog wippen.
Ja veel succes met mijn switch waarbij je hem zoals gezegd op de kop en van je af moet houden om hem in de juiste richting te krijgen. Ik had zelf ook wel andere mogelijkheden ontdekt maar die zijn bij mij dus niet mogelijk.

spoiler:
Het is voor mij dus onmogelijk om de bal genoeg vaart te geven. De keren dat ik hem in die gang had rolde hij gewoon zachtjes over het randje. Omhoog wippen gaat ook nauwelijks. Als ik de Switch keer dan reageert alles supertraag.

Dus toen maar geprobeerd de bal met kinetische energie over het gat te slaan maar dat lukte ook niet. Heb me er een uur op zitten ergeren. :(

[ Voor 22% gewijzigd door Phusebox op 10-03-2017 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
sjaak88 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 19:50:
[...]

Iemand heeft volgens mij azijn gedronken vandaag ;) Hoe kan iemand anders progressie jouw fun in de weg staan? We spoilen toch niks of je moet op de spoilers klikken.
Nee ik was meer jaloers. Ik heb zelf nauwelijks tijd en weet gewoon (het begint immers nu al) dat ik de aandacht snel kwijt raak. Ik geef het nog 2 weken en dan is mijn interesse voor het spel compleet weg. En zoals het nu gaat zit ik dan op 6 hartjes en 5% van het spel ofzo. Zo ben ik gewoon. En ik vond dat zelf ook irritant dat ik er niet gewoon van kan genieten. Voor mij wellicht gewoon een tikje te moeilijk het spel.

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 10-03-2017 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Phusebox schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 20:00:
[...]

Nee ik was meer jaloers. Ik heb zelf nauwelijks tijd en weet gewoon (het begint immers nu al) dat ik de aandacht snel kwijt raak. Ik geef het nog 2 weken en dan is mijn interesse voor het spel compleet weg. En zoals het nu gaat zit ik dan op 6 hartjes en 5% van het spel ofzo. Zo ben ik gewoon. En ik vond dat zelf ook irritant dat ik er niet gewoon van kan genieten. Voor mij wellicht gewoon een tikje te moeilijk het spel.
Je kan je ook gewoon alleen concentreren op de main quest want die kan je al in 20 uur gehaald hebben en als je daarna nog zin hebt al het andere nog doen. Ik ken genoeg mensen die het spel al hebben uitgespeeld en daarna juist al het andere zijn gaan doen.

Voor de dungeons heb je helemaal geen goede gear of veel hartjes nodig, voor mij zijn ze nu echt te makkelijk, de bazen dan niet de puzzels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 19:57:
[...]

Ja veel succes met mijn switch waarbij je hem zoals gezegd op de kop en van je af moet houden om hem in de juiste richting te krijgen. Ik had zelf ook wel andere mogelijkheden ontdekt maar die zijn bij mij dus niet mogelijk.
Ik gebruik de WiiU. Daarbij moest ik even een paar keer oefenen. Daarna kon ik de techniek redelijk rechtop uitvoeren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynox
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:34
De stand hier is 13 hartjes, 2 stamina upgrades, 39 shrines, 3 divine beasts en op dit moment gearriveerd bij het legendarische zwaard. Wat een mooie plek :D

Bosses van 2e en 3e divine beast waren enorm goed te doen in vergelijking met de 1e. Waar ik toen nog zwakke wapens en zwakke armor had is dat nu compleet omgedraaid. Desondanks voelen gevechten nog steeds redelijk episch aan en de story bevalt mij ook echt heel goed!

Misschien voordat ik de 4e beast ga doen eerst even de laatste 2 zuidelijke torens activeren en ik denk ook maar de 8 resterende memories vinden. Vinden jullie de voice acting ook zo goed? :o Komt echt super realistisch over vind ik.

Mijn PSN trophies (opent PSNProfiles profiel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:41

RayNbow

Kirika <3

GDC talk online:

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Je klinkt een beetje salty, eerder ook al over het spel, omdat het je niet lukte verder te komen en dan gelijk roept deze te gaat verkopen. En dat is niet het schuld van het spel, de functie van je Joycons of de Switch. Ook is die Shrine doen geen noodzaak om het spel verder uit te spelen, dus je kunt deze altijd skippen.

Het klonk/klinkt meer alsof je wellicht niet op dat punt kunt komen waar je het "doorhebt", wat niets te maken heeft met 24/7 spelen, want volgens mij zat die puzzel al in de eerste 10 uur van mijn savegame. Na 10 uur iets spelen, begrijp je vaak wel hoe het een beetje in elkaar steekt- of niet, en dat is helemaal niet erg of iets om je voor te schamen. Ik heb er zelf ook wel een flink aantal keer gedaan over bepaalde stukjes of ergens vaak doodgegaan omdat ik ergens probeerde te komen waar ik niet klaar voor was. Het spel geeft je alle vrijheid om lekker te kloten, geld te verdienen, side quests te doen. Ik zou zeggen, zoek bijvoorbeeld een stad op zoals
spoiler:
Kakariko, en ga daar alle quests in de stad doen (mensen met een rood uitroeptekentje in tekstwolk)
, stel een doel van wat je wilt gaan bereiken in dat half uur behalve willekeurig rondlopen naar heel ver weg, en je kunt al een heel eind komen.

spoiler:
1. Stel, je wil van je 4 hartjes minstens 8 maken. Wat ga je doen? Watch towers zoeken en steden zoeken, want watch towers geven je zicht op minstens 2 shrines per stuk, waar je dan heen kunt vliegen met je paraglider.

2. Zelfs met meer hartjes voelt het soms lastig aan en doe je weinig schade en ontvang je veel in bepaalde gebieden. Je kunt geld gaan verzamelen om het stealth uniform te kopen in Kakariko. Daarmee kun je voorbij sterke enemies komen, en zonder moeite insecten, dieren/monsters sleepkillen en vissen vangen.

Hier zijn een paar recepten die mij veel geld opleverden, met makkelijke items:

Sneaky Steamed Meat (kun je ook gebruiken om stealthier te worden voor een aantal minuten)
Acorn
Hylian Shroom
Silent Princess
Raw Meat

Energizing Glazed Meat
Raw Meat
Acorn
Courser Bee Honey

Energizing Salt-Grilled Fish
Acorn
Rock Salt
Hyrule Bass
Staminoka Bass

Ook heb je bij de eerste Stable bij Dueling Peaks binnen een stel kerels die een quest geven als je ze 100 Rupees betaalt. Ze geven je vervolgens een hint voor een locatie vlakbij, waar je een grot zult vinden met veel gemstones, een speciaal wapen en Rupees.

Hoe de dingen een beetje werken, en hoe je verder kunt komen, geld kunt verdienen etc. Er zijn nog niet echt guides en volledige wikia's over het spel, omdat iedereen nog aan het kloten is en er nog veel verborgen ligt of niet gedocumenteerd wordt. Het is niet zoals veel vorige Zelda's een game zonder handholding, waar je geen tempel doet, item krijgt die vervolgens de gimmick is voor de hele tempel, rinse and repeat. Je zult zelf dingen moeten verzinnen, recepten uitproberen of moeten accepteren dat een bepaald gebied moeilijk/niet te overbruggen is als je nog niet de juiste spullen of tactieken te pakken hebt om er voorbij te komen.

Je kunt in dit topic of in DM's alle hulp krijgen die je wil, van mensen die soortgelijke momentjes hebben gehad of nuttige tips hebben. Posten dat je het zat bent, alles kut is en je het gaat verkopen is geen nuttige feedback waarmee je geholpen kunt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelproust
^^ zoals hierboven.
Als je je missies opdeelt en doelen voor jezelf opstelt heb je er veel meer plezier aan. Daarnaast, er is geen haast bij, geniet er gewoon van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 16:40
Zojuist het huis gekocht. Nu nog wat inrichten.

spoiler:
En je kunt er je wapens, schilden en bogen in opslaan
.

Dus zeker wel handig! Kost een paar duiten, maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpoekGTi schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 14:11:
[...]

Mjah maar dan wel in een aantal tempels eisen dat je de Gamepad gaat gebruiken ipv de Wii Pro Controller..... ik snapte hem ook niet.
Zeker weten doe ik het niet maar ik denk dat het door de motion controls komt.

Heb zelf geen Wii U pro controller maar dacht daar geen motion controls inzaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:43
Lynox schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 20:31:
Vinden jullie de voice acting ook zo goed? :o Komt echt super realistisch over vind ik.
Sommige stemmen zijn erg goed (deku tree) en sommige zijn onwijs slecht (Zelda en Zora princess). Bij Zelda klinkt het alsof een moeder een verhaaltje voorleest aan een kind van vier jaar.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelproust
Sir_Hendro schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 22:25:
[...]

Sommige stemmen zijn erg goed (deku tree) en sommige zijn onwijs slecht (Zelda en Zora princess). Bij Zelda klinkt het alsof een moeder een verhaaltje voorleest aan een kind van vier jaar.
Smaken verschillen (gelukkig), want ik vind deze Zelda dan wel weer geweldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:32
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 22:18:
[...]

Zeker weten doe ik het niet maar ik denk dat het door de motion controls komt.

Heb zelf geen Wii U pro controller maar dacht daar geen motion controls inzaten.
Dat klopt maar dan nog, de gamepad staat alleen maar te knipperen dat ik er op KAN spelen terwijl eigenlijk de Wii U Pro Controller prima zou moeten kunnen volstaan.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Goner schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 16:12:
[...]

Als ik die kaart zo bekijk, lijkt het me wel leuk om eens ontdekkingsreiziger te spelen op zo'n leeg stuk kaart. Bijv. links van Duelling Peaks omhoog en met een omweg naar Kakariko ...
Ik zit ten noorde van de Duelling Peaks op m'n weg naar Kakariko, zo rond Mable Ridge of Sahasra Slope.
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 16:39:
[...]

Dat probeerde ik dus op mijn eerste dag:
spoiler:
Als je links van die canyon waar je doorheen "hoort" te lopen gaat klimmen, staat er een volwaardige Guardian op een van de richels verstopt die je naar de klote lasert als je langsklimt/loopt en je ook nog eens kan achtervolgen.
Wat bedoel je?
spoiler:
Wil je de guardian die bij het meer rond loopt, of echt in de bergen en ik die dus daar ga tegenkomen? Oftewel, het is een pad dat je niet wil nemen vanwege dat ding?

Edit:
Oh, ben toch een stuk dichterbij dan ik herinnerde. Heb uitzicht op Kakariko, moet eerst door Lantern Lake. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Hero of Time op 10-03-2017 23:25 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Behoorlijk wat tijd kunnen steken in de game deze week. Momenteel 13 hartjes, 2 extra stamina, 3 DB's verslagen, master sword in bezit, stuk of 40-ish korok seeds, 40 shrines, 3 great fairies gevonden en + upgrades van
spoiler:
Stasis en bombs... potentiele spoiler? :P

[ Voor 6% gewijzigd door blmp op 10-03-2017 23:25 . Reden: eh..shrine typo ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 21:40:
[...]

Je klinkt een beetje salty, eerder ook al over het spel, omdat het je niet lukte verder te komen en dan gelijk roept deze te gaat verkopen. En dat is niet het schuld van het spel, de functie van je Joycons of de Switch. Ook is die Shrine doen geen noodzaak om het spel verder uit te spelen, dus je kunt deze altijd skippen.

Het klonk/klinkt meer alsof je wellicht niet op dat punt kunt komen waar je het "doorhebt", wat niets te maken heeft met 24/7 spelen, want volgens mij zat die puzzel al in de eerste 10 uur van mijn savegame. Na 10 uur iets spelen, begrijp je vaak wel hoe het een beetje in elkaar steekt- of niet, en dat is helemaal niet erg of iets om je voor te schamen. Ik heb er zelf ook wel een flink aantal keer gedaan over bepaalde stukjes of ergens vaak doodgegaan omdat ik ergens probeerde te komen waar ik niet klaar voor was. Het spel geeft je alle vrijheid om lekker te kloten, geld te verdienen, side quests te doen. Ik zou zeggen, zoek bijvoorbeeld een stad op zoals
spoiler:
Kakariko, en ga daar alle quests in de stad doen (mensen met een rood uitroeptekentje in tekstwolk)
, stel een doel van wat je wilt gaan bereiken in dat half uur behalve willekeurig rondlopen naar heel ver weg, en je kunt al een heel eind komen.
spoiler:
Hmm ik had geen side quests in Kakariko alleen van die shop dame maar die kostte me meer dan het opleverde (6 Fire arrows gebruikt en je krijgt 20 rupeees). Heb verder alles afgezocht daar en met iedereen gesproken.

Die Stable waar je het over hebt. Geen idee ik heb nog geen Stable gezien.

En ja ik weer dat het mijn eigen schuld is dat ik er niet van kan genieten. Als ik in een shrine komt ga ik gewoon niet verder voor ik er doorheen ben. Kan er niet tegen als dat niet lukt. Maar toch dat de motion controls niet werken stoort me wel. Maar dat is meer iets hardware gerelateerd.

Ik heb hetzelfde als met gta 5. Teveel te doen en niks dat echt leuk is. In de zin dat ik er geen lol aan beleef. Het voelt voor mij teveel als moeten. Maar goed puur persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Phusebox schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 23:04:
[...]

spoiler:
Hmm ik had geen side quests in Kakariko alleen van die shop dame maar die kostte me meer dan het opleverde (6 Fire arrows gebruikt en je krijgt 20 rupeees). Heb verder alles afgezocht daar en met iedereen gesproken.

En ja ik weer dat het mijn eigen schuld is dat ik er niet van kan genieten. Als ik in een shrine komt ga ik gewoon niet verder voor ik er doorheen ben. Kan er niet tegen als dat niet lukt. Maar toch dat de motion controls niet werken stoort me wel. Maar dat is meer iets hardware gerelateerd.
Zelf al een paar keer gehad dat ik een shrine geskipped heb. Een stuk of 5 totaal geloof ik waarbij ik er gewoon niet binnen een bepaalde tijd doorheen kwam of de oplossing niet zag. Nou vandaag een paar quests afgerond (dag of 3 later) en opnieuw besloten alle shrines te proberen die ik niet gehaald had en voila in 1 of 2 pogingen doorgekomen. Soms werk je gewoon je zelf tegen en moet je hem gewoon even skippen en genieten van het verhaal en je progressie :P. Ze blijven ook altijd aangegeven met een mooi oranje tintje op je map zodat je als je een keer zin hebt weer terug kan gaan.
Ik heb hetzelfde als met gta 5. Teveel te doen en niks dat echt leuk is. In de zin dat ik er geen lol aan beleef. Het voelt voor mij teveel als moeten. Maar goed puur persoonlijk.
Hmm dat ligt denk ik meer aan jezelf ja. Heb denk ik van de week dat ik gespeeld heb wel 3 dagen gewoon rondgelopen om de omgeving te verkennen en ondertussen enemy camps raiden, shrines vinden/halen en korok seeds vinden. Niks geen missies of wat gewoon genieten van de spelwereld en zo :9. Vandaag bijvoorbeeld alleen een paar side quests gedaan, toevallig 2 shrines gevonden along the way wat mooi meegenomen was.

[ Voor 44% gewijzigd door blmp op 10-03-2017 23:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
Zover heb ik 2 DB, 8 hartjes, 1 stamina, 4 memories, 22 shrines en 27 seeds.
Daarbij komt volle kakariko set en 2 Great Fairys. Ben nog niet eens halverwege in dit spel ^_^

Maarja probleem met dit spel is dat als ik een doel instel dan kom ik wel weer wat tegen wat ik wil zien dus ga ik eerst daar kijken. Hopen op een korok seed ofzo.

Hier nog wat tips die ik heb gebruikt:
spoiler:
1. Verkoop armor dat je totaal niet meer gebruikt, bijv omdat de defense lager is met wat je hebt. (Let hier wel even op of er resistance of dergelijk, dan zou ik hem bewaren of als het een set bonus geeft)
2. Als je kakariko village rechts uitgaat en het pas volgt kom je een dikke korok tegen, hij kan je inventory expanden waardoor je meer wapens/ shields/bows mee kan nemen.
3. Probeer goed met iedereen te praten en te lezen wat ze zegen, sommige verbergen namelijk wat hints over bepaalde plaatsen (dit is super time consuming btw). Je kan het skippen want het is niet zo dat je het anders niet vind.
4. Je hebt items die aangeven dat ze veel waard zijn sinds "ancient times", zover ik weet ga je dit nooit gebruiken dus kan je het verkopen.
EDITL Hiermee bedoelde ik dus de gems, kon even niet op de naam komen. Thanks!

Neem gewoon je tijd en hou er vooral plezier in Deze game is huge en ga je echt niet binnen een weekje helemaal uitspelen tenzij je de main story rushed. Wordt het teveel/saai/lukt het niet, ga verder of pak gewoon ff een andere game en probeer het later nog een keer. Oplossingen zijn vaak zo simpel dat je ze gewoon soms niet ziet.

[ Voor 98% gewijzigd door Kadardar op 11-03-2017 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-09 23:53

Nitai

Live the life you love.

Kadardar schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 00:39:
Hier nog wat tips die ik heb gebruikt:
spoiler:
1. Verkoop armor dat je totaal niet meer gebruikt, bijv omdat de defense lager is met wat je hebt.
2. Als je kakariko village rechts uitgaat en het pas volgt kom je een dikke korok tegen, hij kan je inventory expanden waardoor je meer wapens/ shields/bows mee kan nemen.
3. Probeer goed met iedereen te praten en te lezen wat ze zegen, sommige verbergen namelijk wat hints over bepaalde plaatsen (dit is super time consuming btw). Je kan het skippen want het is niet zo dat je het anders niet vind.
4. Je hebt items die aangeven dat ze veel waard zijn sinds "ancient times", zover ik weet ga je dit nooit gebruiken dus kan je het verkopen.
1 en 4 klopt niet hoor. Beiden te gebruiken (eerste kun je upgraden bij een Fairy, punt 4 heb je nodig om je runes te upgraden). :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Nitai schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 02:33:
[...]

1 en 4 klopt niet hoor. Beiden te gebruiken (eerste kun je upgraden bij een Fairy, punt 4 heb je nodig om je runes te upgraden). :)
Niet alleen runes ;) Serieus verkoop de ancient cores en screws etc niet! Je hebt ze nodig. Wil je rupees, verkoop dan maar je gems, die leveren veel rupees op. ( ook zij hebben nut maar lang niet zo erg als ancient spullen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcelproust schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 22:30:
[...]

Smaken verschillen (gelukkig), want ik vind deze Zelda dan wel weer geweldig.
Misschien ben jij wat wel jonger dan Sir_Hendro..

Ik heb aan OoT veel plezier beleefd maar kan me ook voorstellen dat ik bepaalde dingen nu (met dit deel) te kinderachtig vind.
Het is voor mij ook 19jr terug..dat ik Oot speelde.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2017 08:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Weet niet of deze al gepost is, but I giggled.

[ Voor 23% gewijzigd door Sagaris op 11-03-2017 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb net al mijn Gems incl saphire verkocht. Schiet nog niet echt op.

Ze hadden er ook wel wat simpele sidequest in mogen stoppen. Het kost me nu altijd meer dan het oplevert. Of ik heb het niet en heb nog minimaal 10 uur nodig om het te vinden en dan weer helemaal terug te gaan of ik ben niet sterk genoeg. Net weer 2 uur bezig geweest met een Mini sidequest en niet gehaald. Paar monsters verslaan. Niet eens bijzondere gewoon kleine. Krijg ze niet af.

Of een sidequest die me 10 arrows kosten en 1 rupee opleverde. Come on. 10 arrows kosten me twee uur.

De shrine met de Motion controls met de Pro controller gedaan en in 1x gehaald dus waarschijnlijk zijn mijn joy-cons defect. Bleek gisteren ook met 1-2 switch waarbij de helft niet werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 11-03-2017 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelproust
2de DB is eraan... en ik wou beginnen met een test run, maar bij die eerste run dan toch kunnen af maken.

Die wapens die droppen door sommige Amiibos helpen enorm in je voordeel. Yes, guardian I'm talking to you! Die is de prijs wel waard.
Fijn weekend fellow Heroes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

marcelproust schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 09:43:
Die wapens die droppen door sommige Amiibos helpen enorm in je voordeel. Yes, guardian I'm talking to you!
Ik wil eig. in BotW zo min mogelijk gebruik maken van Amiibo's. Ik heb wel gelezen dat twee van de Amiibo's die ik heb best wel overpowered items geven, maar misschien dat ik ze pas gebruik nadat ik BotW heb uitgespeeld. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:35
Phusebox schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 09:02:
Ik heb net al mijn Gems incl saphire verkocht. Schiet nog niet echt op.

Ze hadden er ook wel wat simpele sidequest in mogen stoppen. Het kost me nu altijd meer dan het oplevert. Of ik heb het niet en heb nog minimaal 10 uur nodig om het te vinden en dan weer helemaal terug te gaan of ik ben niet sterk genoeg. Net weer 2 uur bezig geweest met een Mini sidequest en niet gehaald. Paar monsters verslaan. Niet eens bijzondere gewoon kleine. Krijg ze niet af.

Of een sidequest die me 10 arrows kosten en 1 rupee opleverde. Come on. 10 arrows kosten me twee uur.

De shrine met de Motion controls met de Pro controller gedaan en in 1x gehaald dus waarschijnlijk zijn mijn joy-cons defect. Bleek gisteren ook met 1-2 switch waarbij de helft niet werkt.
Om arrows te krijgen: Wanneer je een archer enemy ziet, laat hem 5 pijlen richting jou vuren. Deze kan je, wanneer je niet geraakt wordt, oppakken. Als je daarna de enemy dood, heb je een grote kans op nog 1 of 5 pijlen!

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren eindelijk de rupees voor het huis. Ja, vergeten dat ik ook nog een aardige
spoiler:
bos hout voor de deur
moet hebben.
Zucht. Toen maar gestopt voor de avond. Alhoewel het toen al nacht was.
Die shrine met de eerste strength test viel best mee. Ge moet alleen veel rennen.
Er zitten ook best wel shrines tussen waar je echt goed over na moet denken en uiteindelijk per ongeluk er achter komt dat je
spoiler:
in de lucht in matrix style gaat als je je pijl en boog pakt
.
Die toren waar
spoiler:
die guardian rond loopt en die twee beneden actief zijn
kostte me toch twee fairies. Maar was wel even spannend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

KopjeThee schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 19:42:
[...]

spoiler:
ik heb gewoon het hele doolhof ondersteboven geflipt. Werkte prima! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Arunia schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 10:29:
Die shrine met de eerste strength test viel best mee. Ge moet alleen veel rennen.
Er zitten ook best wel shrines tussen waar je echt goed over na moet denken en uiteindelijk per ongeluk er achter komt dat je
spoiler:
in de lucht in matrix style gaat als je je pijl en boog pakt
.
Minor strength shrines zijn prima te doen inderdaad als je een goede tactiek hebt en de moves van die een beetje kent. Moderate en Major zijn een stuk lastiger overigens
spoiler:
zeker als ze irritant op het einde die grote guardian laser gaan opladen
.
marcelproust schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 09:43:
2de DB is eraan... en ik wou beginnen met een test run, maar bij die eerste run dan toch kunnen af maken.

Die wapens die droppen door sommige Amiibos helpen enorm in je voordeel. Yes, guardian I'm talking to you! Die is de prijs wel waard.
Fijn weekend fellow Heroes!
Mwa enorm in je voordeel valt ook nog wel mee. Je kan dan misschien alleen iets eerder gebieden in waar Guardians zitten. Want die wapens waarover je het hebt krijg je hoe dan ook in een later stadium
spoiler:
dan kun je ze zelfs gewoon kopen voor wat onderdelen

[ Voor 33% gewijzigd door blmp op 11-03-2017 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
blmp schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 10:49:
[...]

Minor strength shrines zijn prima te doen inderdaad als je een goede tactiek hebt en de moves van die een beetje kent. Moderate en Major zijn een stuk lastiger overigens
spoiler:
.

[...]

Mwa enorm in je voordeel valt ook nog wel mee. Je kan dan misschien alleen iets eerder gebieden in waar Guardians zitten. Want die wapens waarover je het hebt krijg je hoe dan ook in een later stadium
spoiler:
dan kun je ze zelfs gewoon kopen voor wat onderdelen
Dat deed die in de shrine van gisteren aan het einde ook. Geen idee of het een minor of moderate was. Denk dan toch die laatste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

blmp schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 10:49:
[...]

spoiler:
.

[...]
spoiler:
Tijdens die laatste mega laser vlak voor het schieten gewoon rondjes om de Guardian heen sprinten, dan raakt niets je. Hij vuurt 4x. Hier heb je wel 1 Stam upgrade voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 11:36:
[...]

spoiler:
Tijdens die laatste mega laser vlak voor het schieten gewoon rondjes om de Guardian heen sprinten, dan raakt niets je. Hij vuurt 4x. Hier heb je wel 1 Stam upgrade voor nodig.
Klopt heb hem zo ook al een paar keer verslagen (en ook wisselen naar een sterk wapen), maar ik deed het de tweede/derde keer liever de hard way
spoiler:
Die laser terugslaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelproust
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 11:36:
[...]

spoiler:
Ik gebruik mijn gehoor, als ik hoor dat hij afvuurt... klein spurtje... dat doe ik trouwens ook in de overworld, dan dodge je er wel een paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
sjaak88 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 03:13:
[...]

Niet alleen runes ;) Serieus verkoop de ancient cores en screws etc niet! Je hebt ze nodig. Wil je rupees, verkoop dan maar je gems, die leveren veel rupees op. ( ook zij hebben nut maar lang niet zo erg als ancient spullen)
Indeed, en je hebt er serieus veel nodig....en rupees ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Pandorian schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 14:10:
[...]

Is het wel slim ze te ruilen tegen upgrades van je Sheika dinges?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pandorian
Ja absoluut, zeker doen, maar niet verkopen!

Ik dacht dat ik er al veel had, maar er kwam een wtf momentje...

[ Voor 43% gewijzigd door Pandorian op 11-03-2017 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pandorian schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 14:25:
Ja absoluut, zeker doen, maar niet verkopen!

Ik dacht dat ik er al veel had, maar er kwam een wtf momentje...
Het verzamelen gaat op een gegeven moment een stuk harder. Ik heb de Ancient set nog niet gekocht, maar ben al op het punt dat ik met degelijke voorbereiding de lopende world map Guardians neer kan krijgen. Enkel met Guardian weapons/Ice/Fire Blade tho, de rest doet niet zoveel. Elke poot dropt screws/shafts en een body kan cores en veel ander Ancient grut bevatten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2017 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Hendro
De divine beast zijn wel cool maar moest ook wel een beetje lachen. Ik zag al helemaal voor me dat als je ze alle vier hebt gehaald zij zullen samen gaan in een megazord om vervolgens Ganon in Power Rangers style te verslaan. Nu heb ik nog niet alle vier gehaald maar kan me niet voorstellen dat het echt zo zal werken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:07
Pandorian schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 14:10:
[...]

Loot vooral alle dode Guardians die je tegenkomt.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiTak
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-09 10:37
Zeror schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:48:
[...]
Volgens mij kan je een Guardian maar een keer looten.

Dat eiland trouwens is echt de tofste shrine tot nu toe. Zo genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
Zeror schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:48:
[...]
Done, maar dan nog... Daar zijn er niet genoeg dode voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

KaiTak schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:55:
Dat eiland trouwens is echt de tofste shrine tot nu toe. Zo genieten!
♪Op een onbewoond eiland...♪
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vUn1BCvUpbU1QxBIFfiQx56b/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
leuk, tot je dat de laatste bal moet pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Pandorian schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:16:
Welke bal is de laatste? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ik was daar ook al eens vrij vroeg in het spel. Vond het wel tof enzo maar dacht 'bewaar maar ff voor later'. Misschien straks maar ff doen. Schijnt dat je wel kan cheaten door snel wat spullen op de rand van het eiland te droppen voor alles wordt afgepakt. Kan je het namelijk oppakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Sir_Hendro schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:48:
Schijnt dat je wel kan cheaten door snel wat spullen op de rand van het eiland te droppen voor alles wordt afgepakt. Kan je het namelijk oppakken :P
Alles wat je oppakt nadat alles van je gestript wordt wordt van je afgepakt wanneer het gestripte teruggegeven wordt... dus wees voorzichtig. ;)
Ik was daar ook al eens vrij vroeg in het spel. Vond het wel tof enzo maar dacht 'bewaar maar ff voor later'.
Met 7 hartjes is het in ieder geval te doen. Er zijn genoeg ingredienten op het eiland te vinden die ook helpen om je max hearts tijdelijk te verhogen. Verder zijn er genoeg mogelijk stealth opties en het onweert vaak genoeg (dus als je een metalen wapen of iets anders met magnesis op een mooie manier plant, dan kun je op afstand redelijk veel schade toebrengen).

* RayNbow had alleen de pech dat ie ging rusten bij een vuur... vlak voor een blood moon. Dus ik was meteen omringd door vijanden die ik net gesloopt had. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
Met 4 hartjes gaat het ook.
Met de bom, maar dat gaat wel vreselijk langzaaaaaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProVine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-08 22:13
nvm :X

[ Voor 98% gewijzigd door ProVine op 11-03-2017 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 19:50
ProVine schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:39:
heeft iemand van jullie ervaring met amiibo kaarten ?

ik zie op marktplaats de volgende advertentie staan:
http://www.marktplaats.nl...1b&previousPage=lr&pos=19

aangezien de zelda amiibo's niet in kaartvorm te krijgen is neem ik aan dat dit zelf gemaakt is, nu is dat niet erg maar zou je dan wel de bijbehorende bonussen krijgen of is het dan net zo als de animal crossing kaarten ?
Ik denk niet dat dit legaal is. Zal wel wat inbreuk gemaakt worden op rechten hier en daar. Over het algemeen wil tweakers zich daar niet voor lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Dit is een van de oplossing waar ik eerder op doelde, maar ivm respect voor de forumregels niet op doorga.

Technisch kan de switch geen onderscheid maken tussen een echte amiibo en een backup.

Zo lang je kaarten koopt (of zelf maakt) van amiibo's die je bezit, is er weinig aan de hand, al zal dat officieel ook niet mogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Pandorian schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 19:46:
Met 4 hartjes gaat het ook.
Met de bom, maar dat gaat wel vreselijk langzaaaaaam.
Wat gaat langzaam met de bom? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelproust
Wie vloekt er mee op de 3de DV en boss? 😝 En er komt later nog een hard mode uit? wat is dit dan! :-D BOTW is Zelda voor gevorderden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Rupees stromen hier binnen als je de zoeker op rare ore instelt. Vandaag 25.000 rupees verdiend op deze manier. Gelijk maar ff de fire resistant helm gekocht om die set compleet te maken. Daarna van alle arrows 150 stuks gehaald. Bomb arrows zijn erg handig bij het ore farmen. Sommige ore hangt heel hoog en ipv klimmen kan je er dan gewoon een bom op schieten met je boog. Dan regent het gems :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
marcelproust schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:44:
Wie vloekt er mee op de 3de DV en boss? 😝 En er komt later nog een hard mode uit? wat is dit dan! :-D BOTW is Zelda voor gevorderden!
De 3de divine beast is maar net hoe je het speelt. Welke doe je? De DLC heet ook The Legend Of Zelfa: Breath of Dark Souls ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ohyeah!! Met maar 4 hartjes en 1 stamina upgrade net een Guardian verslagen. En m'n gear is niet eens zo geweldig (kom net uit Kakariko Village). Hoe? Parry that bitch! Simpel soldier shield en 3 parry's later was 't gedaan met 'm. :D Zo eng zijn ze dus eigenlijk niet. :+

* Hero of Time klopt snel af voordat hij op een onbewaakt moment gelasert wordt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelproust
Kadardar schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:35:
[...]

De 3de divine beast is maar net hoe je het speelt. Welke doe je? De DLC heet ook The Legend Of Zelfa: Breath of Dark Souls ;)
spoiler: title
thunderblight ganon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hero of Time schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:49:
Ohyeah!! Met maar 4 hartjes en 1 stamina upgrade net een Guardian verslagen. En m'n gear is niet eens zo geweldig (kom net uit Kakariko Village). Hoe? Parry that bitch! Simpel soldier shield en 3 parry's later was 't gedaan met 'm. :D Zo eng zijn ze dus eigenlijk niet. :+

* Hero of Time klopt snel af voordat hij op een onbewaakt moment gelasert wordt. :P
Ik moet nog steeds die Impa vinden in Kakariko, maar ben in Hateno terechtgekomen. Kennelijk ben ik compleet de verkeerde kant op. De tempels zijn ook echt te moeilijk nu met die robot met schild en zwaard.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Sir_Hendro schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:26:
Rupees stromen hier binnen als je de zoeker op rare ore instelt. Vandaag 25.000 rupees verdiend op deze manier. Gelijk maar ff de fire resistant helm gekocht om die set compleet te maken. Daarna van alle arrows 150 stuks gehaald. Bomb arrows zijn erg handig bij het ore farmen. Sommige ore hangt heel hoog en ipv klimmen kan je er dan gewoon een bom op schieten met je boog. Dan regent het gems :D
Ik kill altijd die stone talos mini boss, ongelooflijk veel gems! En sinds vandaag zijn sommige vijanden silver geworden qua kleur! Die zijn me toch een stuk moeilijker maar goed te doen en dikke loot, geven vaak een diamond zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Sir_Hendro schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 15:50:
De divine beast zijn wel cool maar moest ook wel een beetje lachen. Ik zag al helemaal voor me dat als je ze alle vier hebt gehaald zij zullen samen gaan in een megazord om vervolgens Ganon in Power Rangers style te verslaan. Nu heb ik nog niet alle vier gehaald maar kan me niet voorstellen dat het echt zo zal werken. :P
Net het vierde divine beast verslagen, maar helaas ... beetje anti-climax:
spoiler:
Zelda zegt dat je naar Hyrule Castle 'moet' om Ganon te stoppen
. rip dreams.
marcelproust schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:44:
Wie vloekt er mee op de 3de DV en boss? 😝
En er komt later nog een hard mode uit? wat is dit dan! :-D BOTW is Zelda voor gevorderden!
Haha ja echt he. Maar ook niet alleen eindbazen ... ben al zo vaak dood gegaan zelfs door vrij standaard enemies als Lizalfos en Moblins, soms door een stomme strategie en soms val je na een hit gewoon van een berg af. Of nog stommer een bom te dicht bij je zelf laten ontploffen waardoor je van de berg af valt. Ach .. je leert ervan zeggen we maar :+.

Maar
spoiler:
Thunderblight Ganon
was inderdaad lastig. Naar mijn mening de moeilijkste eindbaas van de divine beasts.

[ Voor 38% gewijzigd door blmp op 12-03-2017 00:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
RayNbow schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 17:37:
[...]

♪Op een onbewoond eiland...♪
[afbeelding]
Heb die vanavond toevallig gedaan, erg tof gedaan :D. Heerlijk frustrerend ook in het begin dat je even moet puzzelen wat nou de bedoeling, paar keer dood gaan door niet op te letten en steeds opnieuw erheen varen. Was een mini-survial mode in principe en was wel vet gedaan.

Tip met de bal van de grote vijand:
spoiler:
de bal van de boss in het midden kan je gewoon stelen, je hoeft hem niet eens aan te vallen. Gewoon vanaf de berg naar hem gliden en op hem landen, heel voorzichtig de bal van zn nek pakken en weg gaan. Ik dacht ik probeer het gewoon wie weet werkt het wel, want had echt geen zin om hem te verslaan met 3 wapens en wat arrows :P. Gelukkig werkte het haha.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Ik moet de timing daarvan leren, want het is me nog geen enkele keer gelukt. :p
ASNNetworks schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:33:
Tip met de bal van de grote vijand:
spoiler:
de bal van de boss in het midden kan je gewoon stelen, je hoeft hem niet eens aan te vallen. Gewoon vanaf de berg naar hem gliden en op hem landen, heel voorzichtig de bal van zn nek pakken en weg gaan. Ik dacht ik probeer het gewoon wie weet werkt het wel, want had echt geen zin om hem te verslaan met 3 wapens en wat arrows :P. Gelukkig werkte het haha.
Yup, alleen werd ie bij mij
spoiler:
na het wegrennen wakker. Gelukkig geeft hij het snel op als je ver genoeg bent.

Extra tip voor het eiland. Er is een rock octorok die voor elke aanval lucht inhaleert. Als je er een roestig wapen vlak voor hem dropt, dan zuigt hij dat wapen naar binnen en spuugt het zonder roest weer uit.

[ Voor 11% gewijzigd door RayNbow op 12-03-2017 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:49
Sir_Hendro schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:26:
Rupees stromen hier binnen als je de zoeker op rare ore instelt.
Zoeker?? Waar vind je die? Heb ik denk ik ergens gemist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sugocy
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-05 10:17
virofi schreef op zondag 12 maart 2017 @ 10:01:
[...]

Zoeker?? Waar vind je die? Heb ik denk ik ergens gemist...
Hij bedoelt een functie op de Sheikah Slate. Begin van de game functioneert het als een gps pieper voor Shrines alleen, later..... ;) Check je map, press Y.

Puzzels zijn daadwerkelijk lastig deze Zelda!

[Spoiler] Ben mister birdman with accordeon weer tegen gekomen, alleen die puzzel met gekke rotsen en iets met 1 pijl haalt me echt van mn stuk. Uurtje gepuzzeld en nog niks :D [/s]

[ Voor 25% gewijzigd door Sugocy op 12-03-2017 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelproust
[b][message=50535761,noline]

Maar
spoiler:
Thunderblight Ganon
was inderdaad lastig. Naar mijn mening de moeilijkste eindbaas van de divine beasts.
Deze ochtend dan toch gelukt, even in een luxe kamer ingecheckt, wat elixers en fruit pap gemaakt en me mentaal klaargemaakt voor de battle :-) Heb ik even voor de battle door dat je niet kan verdedigen met wapens die je met twee handen vasthoudt #bummer uiteindelijk dan toch gelukt. de stem die soms op de achtergrond te horen is, motiveert wel en geeft je het gevoel van: ja, we zijn er bijna, nog enkele hits.. NU is het moment! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Phusebox schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 23:04:
[...]

spoiler:

Als je nou eens met de boog equipped de pijlpunt bij het kampvuur houdt die er ook nog eens naast staat. Instant flame arrow. ;) Maak gebruik van je omgeving.

Maar je kan bitchen over motion controls, vooralsnog zijn dat maar een paar van de 120 shrines. Je struikelt voor je bij Kakariko bent al over 2 stables. Ik denk dat je toch vaker vanaf een toren de omgeving moet scouten met je verrekijker. Je loopt overal straal voorbij, wat op zich ook wel weer knap is.
Hero of Time schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:49:

De Guardian Stalker (zo heet de lopende) is sneller dan jouw sprint ben ik op de moeilijke manier achtergekomen. Kostte me wel al mijn schilden de eerste keer die gast. 2 nachten later bloodmoon en nu zit ie er weer. }:|

[ Voor 20% gewijzigd door Señor Sjon op 12-03-2017 11:23 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:07
Pandorian schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:16:
Over ballen pakken gesproken...
spoiler:
De drie Hinox broers killenom hun ballen te veroveren (ok....dit klinkt fout :+ ) een mechanisme kunt activeren om een Shrine open te krijgen, is ook best kut. Ik vind één zo'n Hinox best kut om af te maken, maar je moet je dus drie achter elkaar doen.... zucht...

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jorgen schreef op zondag 12 maart 2017 @ 00:04:
[...]

Ik moet nog steeds die Impa vinden in Kakariko, maar ben in Hateno terechtgekomen. Kennelijk ben ik compleet de verkeerde kant op. De tempels zijn ook echt te moeilijk nu met die robot met schild en zwaard.
Hoe kan je in vredesnaam de verkeerde kant op gaan, als deze op de kaart wordt weergegeven als je de missie hebt geselecteerd? Eenmaal in het dorp is het niet te missen.
RayNbow schreef op zondag 12 maart 2017 @ 09:08:
[...]

Ik moet de timing daarvan leren, want het is me nog geen enkele keer gelukt. :p
Timing van een parry, of specifiek bij een Guardian? Bij de Shrine boven Kakariko leer je die skill, samen met sidestep en backflip. M'n eerste poging 'in the wild' had meteen succes. Het is op zich niet zo heel moeilijk om te doen, je moet alleen even weten wat de trigger is wanneer 'ie gaat schieten. Dan heb je een halve seconde ofzo om de parry te doen. Ziet er wel gaaf uit.
Señor Sjon schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:21:
[...]

De Guardian Stalker (zo heet de lopende) is sneller dan jouw sprint ben ik op de moeilijke manier achtergekomen. Kostte me wel al mijn schilden de eerste keer die gast. 2 nachten later bloodmoon en nu zit ie er weer. }:|
Ik ging er full Rambo in, nadat het verder proberen te slopen met remote bombs niet wilde (eerste stukje health eraf, daarna gaat er niets meer vanaf). Vlak voor z'n kop stond ik te wachten en laat 'm maar schieten. Uiteraard ervoor even de game gesaved, voor het geval dat. ;)
En zo'n Guardian heeft mij vaker gezien, ben gaan klimmen als een gek of weggerend en geen van hun heeft mij ingehaald. Zodra je buiten hun 'zoek' gebied bent, keren ze terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kadardar
marcelproust schreef op zondag 12 maart 2017 @ 10:57:
[...]

Deze ochtend dan toch gelukt, even in een luxe kamer ingecheckt, wat elixers en fruit pap gemaakt en me mentaal klaargemaakt voor de battle :-) Heb ik even voor de battle door dat je niet kan verdedigen met wapens die je met twee handen vasthoudt #bummer uiteindelijk dan toch gelukt. de stem die soms op de achtergrond te horen is, motiveert wel en geeft je het gevoel van: ja, we zijn er bijna, nog enkele hits.. NU is het moment! :-)
spoiler:
Heb hem vandaag verslagen met enkelt maar dodgen ;) 2 handed weapon all the way baby :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelproust
Kadardar schreef op zondag 12 maart 2017 @ 13:03:
[...]

spoiler:
Heb hem vandaag verslagen met enkelt maar dodgen ;) 2 handed weapon all the way baby :)
You beast! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Voor iedereen die niet wilt weten hoe het thunderblight ganon gevecht gaat, niet deze spoiler openklikken.
spoiler:
In feite is die heel simpel, target lock hem, bij de 2de a 3de flits spring je naar achteren en hop :) gaan met die flurry. Zodra je dat goed onder de knie hebt is die boss eigenlijk super simpel.

Dan daarna nog die blikem pilaar bij hem houden maarja, denk dat dat voorzich spreekt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hero of Time schreef op zondag 12 maart 2017 @ 12:36:
[...]

Hoe kan je in vredesnaam de verkeerde kant op gaan, als deze op de kaart wordt weergegeven als je de missie hebt geselecteerd? Eenmaal in het dorp is het niet te missen.

[...]

Timing van een parry, of specifiek bij een Guardian? Bij de Shrine boven Kakariko leer je die skill, samen met sidestep en backflip. M'n eerste poging 'in the wild' had meteen succes. Het is op zich niet zo heel moeilijk om te doen, je moet alleen even weten wat de trigger is wanneer 'ie gaat schieten. Dan heb je een halve seconde ofzo om de parry te doen. Ziet er wel gaaf uit.

[...]

Ik ging er full Rambo in, nadat het verder proberen te slopen met remote bombs niet wilde (eerste stukje health eraf, daarna gaat er niets meer vanaf). Vlak voor z'n kop stond ik te wachten en laat 'm maar schieten. Uiteraard ervoor even de game gesaved, voor het geval dat. ;)
En zo'n Guardian heeft mij vaker gezien, ben gaan klimmen als een gek of weggerend en geen van hun heeft mij ingehaald. Zodra je buiten hun 'zoek' gebied bent, keren ze terug.
Ik heb het over degene in het moeras voor de zora. Die bleef toch hardnekkig volgen (en schieten...).
spoiler:
Met een guardian zwaard oneshot je wel zijn poten overigens. Voor de extra ancient spullen moet je djt doen voor ne hem doodmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Hero of Time schreef op zondag 12 maart 2017 @ 12:36:
[...]

Voornamelijk het eerste aangezien ik het nog niet op een normale Guardian geprobeerd heb, en ja, ik ken de Kakariko shrine. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Bij mij zijn in alle winkels de pijlen uitverkocht en ze komen maar niet terug. Hebben jullie dit probleem ook?

Volgens mij is death mountain toch wel de beste locatie om 'rare ore' te farmen. Zit nu op 40k rupees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Gewone of speciale pijlen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Alle pijlen. Ik heb alles gekocht maar ze komen niet meer terug. Misschien moet ik eerst minder op voorraad hebben om ze weer in de schappen te zien. Heb van alle pijlen namelijk meer dan 150 stuks. Behalve guardian pijlen uiteraard. Dit probleem is in alle dorpjes aanwezig.

[ Voor 5% gewijzigd door Sir_Hendro op 12-03-2017 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Is denk ik een spelmechaniek. Bij de Fairy Fountains krijg je ook geen kleine feetjes meer als je er al een paar hebt.

Maar je hebt meer pijlen dan je bogen kunnen hebben om ze af te schieten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelproust
Sir_Hendro schreef op zondag 12 maart 2017 @ 13:48:
Bij mij zijn in alle winkels de pijlen uitverkocht en ze komen maar niet terug. Hebben jullie dit probleem ook?

Volgens mij is death mountain toch wel de beste locatie om 'rare ore' te farmen. Zit nu op 40k rupees.
Ivm de rupees. Wat is de spam periode van nieuwe ores, als je een aantal hebt stuk gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaizoku94
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-11-2023
Sir_Hendro schreef op zondag 12 maart 2017 @ 13:48:

Geen probleem mee. misschien even de game opnieuw starten en een aantal dagen simuleren bij het kamp vuur ?

Tip:
Zora's domain
gerudo highlands
tingle island en de aanverwante eilandjes

Zijn ook goede plekken om ore's te farmen. op tingle island heb ik aardig wat zeldzame ore's kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelproust
moest er iemand trouwens dringend nood hebben aan wat guardian resistent armor en krap zitten in ancient materiaal, er is een hoofdband te koop in Gerudo voor 3 diamanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:08

DevWouter

Creator of Todo2d.com

marcelproust schreef op zondag 12 maart 2017 @ 15:03:
moest er iemand trouwens dringend nood hebben aan wat guardian resistent armor en krap zitten in ancient materiaal, er is een hoofdband te koop in Gerudo voor 3 diamanten.
Thanks, ik wist dat er iets 3 diamanten kost, was alleen vergeten wat.

Inmiddels alle titans gedaan, het zwaardje bemachtigd en alle herinneringen gevonden.
Ben nu alle mini-quests aan het afronden en dan ga ik Ganon maar eens stomp verkopen.

Inmiddels ben ik wel van mening dat OoT toch beter is dan BotW. En dat komt alleen omdat ik die memories ben gaan zien als een fetch quest ipv "het verhaal". :)

Echter het blijft heel lang geleden dat ik zo intens genoten heb (en nog steeds geniet) van een spel.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
De reden dat bij mij geen pijlen meer te koop zijn is dat je schijbaar maar ongeveer 100 stuks per pijl soort mav hebben. Daarna gaan ze out of stock tot je weer minder hebt. Zelfde geldt voor fairy's waarvan je er maar ongeveer 5 mag hebben en dan spawnen zin niet meer. Ore blijft wel terug spawnen om de paar in game dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

M'n amiibo's gescand vandaag. Loot:
spoiler:
van toon link de Cap of the Wind, van Ocarina Link Trousers of Time, direct Epona, een Golden Claymore, uiteraard eten en wat rupees en Wolf Link gaf mij een wolf met alle hartjes terwijl ik TP HD nog niet had afgerond. Zelfs de Cave of Ordeals was ik nog niet eens in geweest.

Die wolf is wel erg handig, oneshot rode boko, jaagt en eet het resultaat als hij hartjes nodig heeft, etc. Alleen jammer dat hij bij Hateno Fortress zo nodig de stilstaande Guardian aan moest vallen. Nu heb ik 'm niet meer.

Gyro shrine ook net gehaald. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Ik dacht dus dat die eerste main quest van Impa een soort "break" moment was. Dat je zegmaar niet terug kon ofzo en dan in snelvaart naar de boss zou gaan. Mede door alle verhalen dat de game zo uit te spelen omdat je direct naar de boss kan. Heb dus die Impa quest (de allereerst van haar) al die tijd bewust niet gedaan, kom er nu dus achter dat het echt een van de meest basic missies is haha. Waar ze dus vraagt of je klaar bent om je leven te geven, deed ik doodleuk nee en ging verder met het spel haha.

Niet echt spoilerwaardig maar doe het maar voor de zekerheid.
spoiler:
Heb iets van 20 shrines gedaan en de 30% van de map verkend, een Devine Beast verslagen en iets van 12 Koroko(?) steentjes. Vond het al gek dat ik geen foto's kon maken met Link en overal van die selfie foto's vindt :+

Heb nu in ieder geval een shit load aan materialen die ik kan gebruiken voor het upgraden. Maar vond het eigenlijk wel tof, die Devine Beasts kan ik nu via de map vinden maar heb de eerste (via Mipha) dus helemaal zelf gevonden. Ik kwam gewoon iemand random tegen dje zei dat zn prins iemand zocht en uiteindelijk resulteerde dat dat ik de Devine Beast neerhaalde. Die kwam ik toevalljg ook daar tegen toen ik aan het exploren was en dacht wat is dat dan.

Nu beginnen de puzzelstukjes op zn plek te vallen :+

[ Voor 5% gewijzigd door ASNNetworks op 12-03-2017 18:45 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lebbe02
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
En toen had ik 'm al uitgespeeld... Was zelfs het meesterzwaard vergeten op te halen. :'( had het niet zo snel gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lebbe02
  • Niet online
Na de main missie kan je ook niet meer terug om de mini-missies en alles te doen, let hier dus goed op als je nog niet uitgespeeld wilt zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
lebbe02 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 17:48:
Na de main missie kan je ook niet meer terug om de mini-missies en alles te doen, let hier dus goed op als je nog niet uitgespeeld wilt zijn!
Wat bedoel je precies? Ik kan gewoon alles nog doen hoor, ik zie alleen nu een sterretje naast mijn gamefile staan van dat je hem uitgespeeld hebt.

Trouwens de monsters zijn bij mij in de open wereld echt pittig zeg. Heel veel silver en de grote koblins hebben bijna 2000 hp :o Droppen wel veel leukere spullen nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lebbe02
  • Niet online
sjaak88 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 18:58:
[...]

Wat bedoel je precies? Ik kan gewoon alles nog doen hoor, ik zie alleen nu een sterretje naast mijn gamefile staan van dat je hem uitgespeeld hebt.

Trouwens de monsters zijn bij mij in de open wereld echt pittig zeg. Heel veel silver en de grote koblins hebben bijna 2000 hp :o Droppen wel veel leukere spullen nu :)
Ik kreeg de aftiteling en dat was het, mijn laatste save game is ook voor dat ik het gevecht in ging.
Pagina: 1 ... 29 ... 94 Laatste

Let op:
Zoals gebruikelijk bij nieuwe games; graag alle info over Echoes of Wisdom - zoals verhaallijn, het plot, locaties, bosses, enz - in spoiler-tags. Hou het voor iedereen leuk! Mocht je er toch vrij over willen praten en je ervaring willen delen, gebruik dan het speciale gemaakt topic.

Zie ook deze speciale topics: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic