Commandline FTW | Tweakt met mate
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ik vind nog steeds dat Nintendo een samenwerking met From Software moet gaan doen.MazeWing schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 22:34:
Stel je voor dat er ooit een Zelda komt met een extreem realistische stijl en de graphics van Uncharted 4....
Een echte Zelda game wat verkennen en verhaal en puzzels met de zwaar uitdagende gemeplay en combat van Dark Souls / Bloodborne. Dat zou voor mij dé perfecte game zijn.
Ach ja, een mens mag dromen
[ Voor 3% gewijzigd door rajackar op 14-03-2016 16:02 ]
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Dat had ik dus ook na het lezen.Hero of Time schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 21:37:
En bedankt voor het spoilen van een item.Ik wilde zelf ontdekken wat het deed. Ik ben nog niet zo ver namelijk, net pas de derde Light Spirit hersteld.
Ben pas net begonnen om even snel te kijken hoe het er uit zag. Voorlopig denk ik niet aan spelen toe te komen, maar die info had ik liever ook zelf pas uitgevonden.
Momenteel ben ik maar de side quests aan het doen en de mini-games.
Een spoiler, dus let even op.
Al met al ben ik niet echt enthousiast over deze remake. Die van WW met het extra zeil was iets beter en liet tenminste nog wat van het origineel in tact. Deze remake is meer een tune down geweest en bevat naast een extra item en de stempels niets van toegevoegde waarde. De verbeterde resolutie is leuk, maar meer dan dat is 't niet.
Wel ben ik van mening dat Nintendo er ongeveer het minimale werk in heeft gestopt. Buiten de resolutie verhogen en scherpere textures (behoorlijk eenvoudig als je ergens de originele "hoge" resolutie textures hebt staan") en dat is het wel zo'n beetje.
Qua geometry hebben ze het volledig gelaten zoals het was, iets wat mijns inziens jammer is. Als ik kijk hoe bepaalde handen en voeten er van personages uit zien slaan ze de plank behoorlijk mis. Ook qua belichting hadden ze er behoorlijk wat meer mee kunnen doen.
Windwaker HD heeft kennelijk 6 maanden ontwikkeltijd gekost. Het zou men verbazen als er hier meer dan 10 mensen 6+ maanden aan gewerkt hebben...
Ondanks dit alles is het spel qua gameplay erg vermakelijk en uitdagender dan de Windwaker. Kijk je echter puur naar de audiovisuele presentatie is het spel anno 2016 ronduit ondermaats!
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Oh? http://i.imgur.com/N5cggPE.pngMazeWing schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 16:28:
Buiten de resolutie verhogen en scherpere textures (behoorlijk eenvoudig als je ergens de originele "hoge" resolutie textures hebt staan") en dat is het wel zo'n beetje.
Oh? http://i.imgur.com/SVqKWfQ.jpgQua geometry hebben ze het volledig gelaten zoals het was, iets wat mijns inziens jammer is.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Je komt nu erg over als een 'glas half leeg' persoon en dat is niet echt fijn om te lezen hier.
Ik reageerde dan ook niet op het subjectieve vlak, maar het objectieve. Als iemand beweert dat de textures volautomatisch van originele assets zijn afgeleid en dat de geometrie 100% gelijk is, dan is dit aantoonbaar onjuist.Señor Sjon schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 20:46:
Ik ben daar niet van onder de indruk.
Ik ben het helemaal met je eens. Begrijp me niet verkeerd, ik ben fan van de serie. OoT was mijn beste game-ervaring ooit naast Tie-Fighter voor de PC, kort gevolg door Link to the Past en Mario Kart op mijn oude SNES. Wellicht omdat de N64 voor die tijd nog high-end specs had en latere consoles dat hebben laten varen voor andere 'features'. Het is ook een vorm van teleurstelling dat de laatste nieuw Zelda op de thuisconsole Skyward Sword (11-2011) was die ook zijn hickups had en mij niet meer het echte 'gevoel' gaf. Beetje roze bril wellicht, maar je snapt hopelijk wat ik bedoel.Hero of Time schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 00:25:
Sjon, het probleem wat je hebt is dat je constant aan het vergelijken bent met hardware dat presteert als een Ferarri, terwijl we het hebben over hardware dat meer in de 'sports' uitvoering van je gezinsauto valt. De hardware specs van FC3 zijn al hoger dan wat er in de WiiU zit en als je een videokaart met 4 GB erin prikt kan je vanzelfsprekend alles wel van je scherm laten spatten. Wees realistisch. Je zei eerder al dat je een van de 'azijnpissers' bent en met de punten die je in je gelinkte posts aanhaalde, laat je dat ook zien, net als met je post nu. Er zijn maar een paar puntjes waar ik je gelijk in geef, waarbij de grootste het 'probleem' van Majora's Mask is mbt de dagen. Maar ipv het als een grote domper te zien, kan je 't ook als uitdagend bekijken.
Je komt nu erg over als een 'glas half leeg' persoon en dat is niet echt fijn om te lezen hier.
Natuurlijk verwacht ik niet elk jaar een nieuwe Zelda, maar ik word een beetje cranky dat na WindWaker (5-2003) er alweer een remake is gekomen van een spel van eind 2006. Sinds de gameboy heb ik geen handhelds meer gekocht, maar ook daar presteerden ze het om weer met een soort remake te komen (LttP). Tegenwoordig vind ik vijf jaar ontwikkelen aan een game niet meer van deze tijd, zeker niet als ondertussen je marktaandeel gemarginaliseerd wordt. Kijk alleen maar hoe lang dit topic al loopt en het aantal reacties in vergelijk met andere games.
In welk opzicht is ALbW een remake van LttP? Dat het zich in Hyrule afspeelt?Señor Sjon schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:14:
Sinds de gameboy heb ik geen handhelds meer gekocht, maar ook daar presteerden ze het om weer met een soort remake te komen (LttP).
Zelfs dat niet, want Nintendo heeft het aan het Australische Tantalus uitbesteedMazeWing schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 16:28:
Het is dan ook niet een remake maar meer een remaster.
Wel ben ik van mening dat Nintendo er ongeveer het minimale werk in heeft gestopt. Buiten de resolutie verhogen en scherpere textures (behoorlijk eenvoudig als je ergens de originele "hoge" resolutie textures hebt staan") en dat is het wel zo'n beetje.
Wikipedia: The Legend of Zelda: Twilight Princess HD
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Is ALbW een slechte game? Nee, alles behalve. Een goed concept is gewoon een goed concept. Kijk maar eens naar de tientallen Call of Duty games of deeltje x van GTA. Het is alleen maar meer van hetzelfde. En Far Cry, hoeveel anders is deel 3 vergeleken met het eerste deel? Minimaal, want je loopt nog steeds rond en schiet mensen neer. Nou, woeptiedoe, dat dezen we in de jaren '90 ook al met Unreal en Quake en als je wat meer taktiek wil, met Rainbow Six of SWAT.
Ga je kijken naar de ontwikkeling van de twee soorten games, shooters en Zelda, dan is de laatste toch echt wel de meest innoverende. Je krijgt in elke game nieuwe items, nieuwe puzzels en uitdagingen.
Maar je krijgt geen GTA 5 die een remake is van GTA 3 met opgepoetste graphics en een paar wijzigingen. Om de parallel te trekken. Het zou betekenen dat nu Vice City (2002) of San Andreas (2004) uit zou komen als HD versie voor de WiiU.
Zoals bekend ben ik het lang niet eens met alle vernieuwingen in de console Zelda's. Met name de bediening vind ik erop achteruit gegaan (ben gewoon geen fan van motion controls) en het extreme hergebruik van werelden in SS. Je had vroeger dark/light of jong/oud werelden en dat speelde zich af over de hele kaart waarbij je ook vrij kon bewegen. In SS heb je dat je 2-3 keer hetzelfde level speelt en ook nog eens ongewapend met die spirits(?) moet kruipen en sluipen. Het eindeloze fetchen vond ik gewoon een gebrek in verhaallijn/materie.
Om toch positief te eindigen, de laatste twee boss battles van SS vond ik erg leuk en de Temple of Time achtige levels roepen bij mij toch altijd een apart, weemoedig sfeertje op. Dat was al in OoT, maar ook in WW, TP en SS blijf ik toch altijd met Link een beetje rondneuzen naar 'vroegah'. Die levels zijn imo het beste uitgewerkt.
Tuurlijk, bij Zelda heb je een vergelijkbaar ding. Haal item x, versla monster y en red de wereld. Maar er is wel meer afwisseling en uitdaging hierin. De motion controls wat jij zo haat is juist heerlijk innovatief. Dat ze vervolgens geen keus geven voor links- en rechtshandigen vond ik zelf wat minder, want het ziet er gewoon niet uit als ik speel. Zwaaiend met m'n linker hand hakt Link er op los met rechts. Maar heel storend zoals dat bij sommige andere games* op de Wii is, was dat het niet. In geval van Zelda heeft het voor bepaalde items enorme toegevoegde waarde. Het mikken met je pijl en boog of clawshot is zo veel makkelijker en preciezer dan wanneer je met de control stick moet mikken. Bij Ocarina of Time op de N64 was dat een van m'n minst fijne dingen om te doen, de minigames waar je moest schieten. De Gerudo Horseback Archery was de meest vervelende om 2x te doen met de juiste hoeveelheid punten. Na het uitgeven van een fortuin had je dan eindelijk de twee items die je kon krijgen (quiver en stukje hart).
Skyward Sword heb ik eigenlijk maar 1x gespeeld. Ik heb geen 2e ronde gedaan, terwijl ik veel van de andere wel meerdere keren heb gespeeld. Zelfs Majora's Mask heb ik een tweede keer uitgespeeld. Of het komt omdat ik ouder ben dan toen of omdat SS mij niet zo heel erg boeide om nog een keer te spelen durf ik niet te zeggen. Ook Twilight Princess had ik op een gegeven moment een tweede keer gestart, maar nooit afgemaakt op de Wii. De mobiele Zelda's heb ik eigenlijk ook niet opnieuw gespeeld, Link's Awakening, de twee Oracles, ALttP en ALbW heb ik maar 1x uitgespeeld.
*Ik heb Star Wars: The Force Unleashed gespeeld, geleend van m'n zwager, maar daar was het echt 10x kut om met motion controls te spelen waar je niet kan aanpassen wat je dominante hand is. Met gewone gevechten ging het nog, maar met eindbazen was het dramatisch. In beeld verscheen links of rechts de controller die je moest gebruiken om het af te maken. Nunchuck links, wii-mote rechts en ik had ze andersom in m'n handen. Het vergde opperste concentratie om dat te halen. Idee om motion controls te gebruiken: 8. Uitwerking van de controls: 2.
Nog iets wat ik vergeten was te melden over TP:HD. Je hebt de optie om met de gamepad of de pro controller te spelen. Met de gamepad heb je het voordeel dat je de gyroscoop erin kan gebruiken voor motion control, maar de rumble functie mis je dan. Met de pro controller heb je dan weer wel rumble functies, maar zijn de motion controls weer niet te gebruiken. Je kan ze wel soort van tegelijk gebruiken, als in, het scherm van de gamepad voor snel transformeren en items aan knoppen toewijzen. Je moet dan wel de pro controller als optie kiezen, anders doet die natuurlijk niets.
Voor het mikken en rondkijken met de camera heb ik eigenlijk een dilemma. Ik heb de instelling 'inverted horizontal' staan. Dit vind ik voor het rondkijken met de camera (rechter control stick) erg fijn. Maar bij het mikken en in first person view rondkijken is het weer vervelend en zit ik telkens de verkeerde kant op te kijken (naar links als ik naar rechts wil kijken en andersom). Met de motion control heb ik hier dan weer geen probleem mee, dat gaat in beide situaties goed.
psn: taker-mart
A Link between Worlds, zeker een aanrader als je al SNES remakes noemt.
Erm...Hero of Time schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 23:16:
Als je daar RSI van krijgt, ben je of heel gevoelig ervoor, speel je verkeerd of speel je veel en veel te lang zonder pauze.

Tenzij je het feit dat je nu OoT overal met je mee naartoe kan nemen een toegevoegde waarde noemt. Ik heb er in ieder geval heel veel plezier van gehad om het nog een keer te spelen tijdens het reizen.Hero of Time schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 08:17:
Met hierboven, A Link Between Worlds is het eerste waar ik aan denk. Daarna kan je Ocarina of Time 3D nemen. Tenzij je OoT al op de N64 hebt gespeeld, want het heeft niet echt veel toegevoegde waarde op de 3DS.
Mjah, ligt eraan hoe je er tegenaan kijkt. Ik heb OoT op de N64 en vind het een beetje het spel te kort doen door op zo'n klein schermpje te gaan spelen.sirM1ster schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:16:
[...]
Tenzij je het feit dat je nu OoT overal met je mee naartoe kan nemen een toegevoegde waarde noemt. Ik heb er in ieder geval heel veel plezier van gehad om het nog een keer te spelen tijdens het reizen.
http://zelda30tribute.com/
Nu afwachten hoe lang het duurt voordat Nintendo dit offline haalt.....
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
A fan tribute to the greatest console game of all time, the NES Legend of Zelda.
This open source project uses WebGL and voxels rendering to create a pixel-perfect replica of the original, all in Javascript.
Helaas, is al offline...Zeror schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 19:48:
Nu afwachten hoe lang het duurt voordat Nintendo dit offline haalt.....
Waarschijnlijk eind dit jaar als de geruchten kloppen. Samen met de nieuwe console NX en als de geruchten idd waar zijn komt ie ook uit op de Wii U. Maar helaas is nog niks zeker tot Nintendo dit bevestigd.Stromer2k schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 21:38:
Wanneer komt er een nieuw zelda uit? wil weer is een keer goeie games spelen
Ja zag het....
[ Voor 17% gewijzigd door Zeror op 19-04-2016 10:30 ]
Maar laat ze goed de tijd nemen, als het maar niet tijd is om het te porten.

Als dit inderdaad wordt beheerd door Nintendo en we er vanuit mogen gaan dat beide versies gelijktijdig uitkomen, dan weten we een releasedatum voor de nieuwe Zelda game. Namelijk maart 2017, want dat is de datum die Nintendo gedeeld heeft als releasemaand van de NX.
Nou, duidelijker wordt 't dus niet. Fijn hoor, nog langer wachten en de WiiU heeft niet eens een exclusieve Zelda titel. Eerste in de geschiedenis. Die stomme loodgieter heeft er al een paar gehad voor de WiiU, maar wij krijgen weer slappe remakes en cross-releases.Hoewel de NX niet getoond zal worden op E3, belooft hij wel dat er veel aandacht aan de nieuwe Zelda-game geschonken zal worden. Die komt uit voor zowel de NX als de Wii U. In het document staat bij die game overigens een releasedatum vermeld van 2017, wat betekent dat de game uitgesteld is. Oorspronkelijk stond deze gepland voor een release in dit jaar.
Echt een tegenvaller dat Zelda is uitgesteld.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Verwijderd
Slappe remakes? Euhm.. Twilight Princess HD en The Wind Waker HD zijn alles behalve slap. Verder komt de nieuwe game nog steeds gewoon op de Wii U uit. Dat het ook een NX launch titel zou worden, tja dat was te verwachten.Hero of Time schreef op woensdag 27 april 2016 @ 11:38:
nieuws: Nintendo NX komt wereldwijd uit in maart 2017
[...]
Nou, duidelijker wordt 't dus niet. Fijn hoor, nog langer wachten en de WiiU heeft niet eens een exclusieve Zelda titel. Eerste in de geschiedenis. Die stomme loodgieter heeft er al een paar gehad voor de WiiU, maar wij krijgen weer slappe remakes en cross-releases.
Sterker nog de Wii U is de console met de meeste Zelda games.
NES: Legend of Zelda, Link's Adventure.
SNES: A Link to the Past
N64: Ocarina of Time, Majora's Mask.
GameCube: The Wind Waker, Twilight Princess
Wii: Twilight Princess, Skyward Sword.
Wii U: The Wind Waker HD, Twilight Princess HD en The Legend of Zelda Wii U/NX
NX: The Legend of Zelda Wii U/NX
Verder door Wii modus en Virtual Console kan je elk hoofdserie Zelda spel op de Wii U spelen. Inclusief enkele van de handhelds.
Uitgesteld? Tja, dat wisten we in 2014 al. Toen werd gezegd: verwacht geen The Legend of Zelda Wii U in 2015. Er is nooit gezegd dat hij in 2016 uit zou komen.Gynnad schreef op woensdag 27 april 2016 @ 12:34:
Binnenkort maar eens te koop zetten, kunt er nu nog meer voor vangen dan dadelijk in maart en voor die tijd komt er toch niets fatsoenlijks meer uit.
Echt een tegenvaller dat Zelda is uitgesteld.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2016 15:38 ]
Slappe remakes ja. WW was niets meer dan opgepoetste graphics, Tuner vervangen voor een flesje voor intergratie met MiiVerse en een extra zeil. Meer niet. TP net zo, opgepoetst uiterlijk en een extra item, en aardig gebruik van de gamepad (touchscreen en gyroscoop), als je besluit om daarmee te spelen.Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2016 @ 15:25:
[...]
Slappe remakes? Euhm.. Twilight Princess HD en The Wind Waker HD zijn alles behalve slap. Verder komt de nieuwe game nog steeds gewoon op de Wii U uit. Dat het ook een NX launch titel zou worden, tja dat was te verwachten.
Oh? 3 Zelda games. De GC was unieker wat dat betreft, want je was er nog 1 vergeten. We pakken de handhelds er even bij:Sterker nog de Wii U is de console met de meeste Zelda games.
NES: Legend of Zelda, Link's Adventure.
SNES: A Link to the Past
N64: Ocarina of Time, Majora's Mask.
GameCube: The Wind Waker, Twilight Princess, FIXED: Four Swords Adventure
Wii: Twilight Princess, Skyward Sword.
Wii U: The Wind Waker HD, Twilight Princess HD en The Legend of Zelda Wii U/NX
NX: The Legend of Zelda Wii U/NX
Verder door Wii modus en Virtual Console kan je elk hoofdserie Zelda spel op de Wii U spelen. Inclusief enkele van de handhelds.
GBC: Links Awakening DX, Oracle of Seasons, Oracle of Ages
He, kijk nou, wat toevallig, ook 3! En 2 daarvan zijn nieuw voor dat platform, terwijl de WiiU er maar 1 krijgt die zelfs maar half meegeteld mag worden vanwege gelijktijdige release op de NX.
GBA: Link to the Past/Four Swords, Minish Cap, Zelda I, Zelda II The adventure of Link
Wat gek, ik tel er hier 4! Volgens mij is 4 nog steeds meer dan 3.
En dan sla ik de DS/3DS nog over met Phantom Hourglass, Spirit Tracks, Ocarina of Time 3D, Majora's Mask 3D, A Link Between Worlds en (was ik even vergeten) Triforce Heroes.
Al met al zeg ik, de WiiU is wel heel erg slap en zwak met Zelda titels. Geen van de momenteel verkrijgbare en speelbare spellen zijn exclusief, ze zijn allemaal al eens eerder op een vorige console uitgekomen. Het is fijn dat je via de VC de oudere kan krijgen, maar dat is gewoon makkelijk uitmelken. Voor elke titel moet je weer lappen. Nee dank je, dan pak ik het origineel wel, die consoles heb ik tenslotte nog en zelfs aangesloten. Enige is dat ik WW via de Wii moet spelen (heb ook de HD versie, die pak ik dan eerder, maar goed, gaat om het idee) en ALttP op de GBA omdat ik geen SNES en GC heb.
[ Voor 0% gewijzigd door Hero of Time op 27-04-2016 17:11 . Reden: GC OoT/MM beter geteld ]
Verwijderd
De Wii U games zijn erg mooie Full HD remakes van de originele spellen en ze zijn een genot om te spelen.
En waar je VC remakes mee gaat tellen:
Wii U:
Legend of Zelda, Zelda 2, A Link to the Past, Ocarina of Time, Majora's Mask (Wii Mode VC), The Wind Waker HD, Twilight Princess HD, Skyward Sword (Wii mode), Zelda U, Phantom Hourglas, Spirit Tracks, The Minish Cap. Gehaald uit de eShop van de Wii U.
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2016 16:41 ]

Nee, die heb ik ook genoemd, maar niet expliciet (ik tel 'm, maar meer niet). Het zat iig wel in m'n gedachte. MM heb je er namelijk ook op en die vergeet jij nu. Samen met Master Quest.RayNbow schreef op woensdag 27 april 2016 @ 16:43:
Vergeten jullie nu OoT voor de GameCube in deze discussie?
Ik geef de schuld aan het feit dat ik TfH nog niet gespeeld heb. Maar dat maakt mijn punt alleen maar sterker, de WiiU is alles behalve uniek met Zelda releases.Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2016 @ 16:31:
Oké, de Wii U heeft net zoveel Zelda games als de GameCube. Ik was Four Swords Adventures even vergeten. Ik heb verder expres de handhelds weggelaten. Maar ja jij vergeet dan weer Tri Force Heroes (3DS)
En daarvan zeg ik dus: makkelijk uitmelken. Met een PC en een paar emulators kan je ze allemaal spelen op 1 apparaat. De PC wint dan dus met het aantal beschikbare Zelda titels. Zo kan ik 't ook.En waar je VC remakes mee gaat tellen:
Wii U:
Legend of Zelda, Zelda 2, A Link to the Past, Ocarina of Time, Majora's Mask (Wii Mode VC), The Wind Waker HD, Twilight Princess HD, Skyward Sword (Wii mode), Zelda U, Phantom Hourglas, Spirit Tracks, The Minish Cap. Gehaald uit de eShop van de Wii U.
http://www.globalgeeknews...-zelda-wedding-rings-pic/

En http://www.globalgeeknews...pired-zelda-wedding-ring/

Geupdatete versie van artwork:Zeror schreef op zondag 12 juni 2016 @ 21:21:
Nieuwe Zelda artwork, zojuist naar buiten gekomen
[afbeelding]

Full res versie.
Niet de eerste game waarin dat kan.
[ Voor 11% gewijzigd door RayNbow op 13-06-2016 07:31 ]
The Legend of Zelda - Breath of the Wild.

[ Voor 117% gewijzigd door Xerox op 14-06-2016 18:21 ]
PSN: Redrafted
Maar wat ik nog wel het beste vind is dat er in het begin iemand tegen link praat.
Iets wat in zou houden dat er (eindelijk?) voiceacting in zit.
when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.
Ik vermoed dat:
Edit: meer infoIGN guy asked Aonuma how big the plateua demo thats on the show floor was compared size wise to the full game
Less than 1%
W......T........F
Link kon in ZTP ook al snowboarden.
Edit: Amiibo info:
Edit: Nog meer Amiibo info:IGN stream just revealed using the wolf link Amiibo will work with the game.
The Amiibo will bring out wolf link as a companion he will stay until he runs out of hearts and can only be summoned once per day

[ Voor 48% gewijzigd door RayNbow op 14-06-2016 20:12 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Deze is ook wel leuk om te zien, de boxart:RayNbow schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:05:
[...]
Edit: meer info
[...]
Link kon in ZTP ook al snowboarden.
Edit: Amiibo info:
[...]
Edit: Nog meer Amiibo info:
[afbeelding]

En een Wolf link amiibo voegt wat leuks toe aan de game. De wolf link vecht namelijk met Link mee en volgt Link ook gewoon. Die amiibo ga ik dus nog ff halen voor wanneer de game uitkomt.
[ Voor 12% gewijzigd door Zeror op 14-06-2016 23:03 ]
Dat is een placeholder. Dit is de echte boxart:Zeror schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 22:55:
[...]
Deze is ook wel leuk om te zien, de boxart:
[afbeelding]

Paar .gifs:

Meer in deze thread.
[ Voor 11% gewijzigd door RayNbow op 15-06-2016 07:21 ]
"Users may not actually get the full story depending on how they play this game and how they strategize and solve puzzles," producer Eiji Aonuma told Polygon. "Users are able to go to the very end goal without revealing why Link woke up the way he did and where he did. Whether you want to reveal the storyline and find out why Link woke up, or you want to just go straight to the goal, that's an option totally up to the user."
When asked, Aonuma confirmed that a player could go directly to the final boss of the game from its opening moments if they wanted. However, he also stressed that he didn't view this as an ideal way to play.
"Anybody who can go straight to the goal without doing anything else — there's two possibilities," Aonuma said. "Either they're a really good gamer, or they could be somebody that's a little bit crazy. But it's not impossible. I created the game like that.
Leuk voor de speedrunners
we gaan het allemaal zien......is er al een release date vrijgegeven?
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Alleen vinden jullie de wereld er niet wat leeg uit zien? Ben bang dat je veel op je paard zal zitten net zoals de boot in TWW.
A Link to the Past: http://www.speedrun.com/alttp#Any1PaRaDoX4 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 08:35:
Leuk voor de speedrunnersEerste zelda game onder de 10 min uitgespeeld?
Link's Awakening: http://www.speedrun.com/la#Anypc
Link's Awakening DX: http://www.speedrun.com/ladx#Any
The Adventure of Link: http://www.speedrun.com/Z...nture_of_Link#New_Game%2B
Wel een nieuwe challenge mogelijk: Shirtless Link!
Lijkt enorm mee te vallen, check de gameplay video: YouTube: The Legend of Zelda: Breath of the Wild - Exploration Gameplay - Nin...MrVegeta schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 08:59:
Is er ook iets duidelijk geworden over het control schema? Ik geloof dat niet iedereen even positief was over de Wii-mote integratie...
Controller ligt nagenoeg de hele tijd netjes plat op schoot. Ik geloof dat ik ze er één keer tijdens de live presentatie mee heb zien bewegen, maar weet niet meer waarom dat was en kan het ook niet meer terugvinden. Lijkt dus flink mee te vallen
Is inderdaad redelijk leeg, maar ze hebben ook aangegeven dat het hier om een speciale E3 versie gaat. Hierbij hebben ze dorpen en NPC's weggehaald om zo min mogelijk spoilers te geven.Ereaser schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:50:
Moet zeggen qua mechanics ziet het spel er ongelofelijk uitgebreid uit en de wereld ziet er ook prachtig uit.
Alleen vinden jullie de wereld er niet wat leeg uit zien? Ben bang dat je veel op je paard zal zitten net zoals de boot in TWW.
[ Voor 19% gewijzigd door Melkunie op 15-06-2016 10:10 ]
Ah ok, bedankt dat wist ik nietMelkunie schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:07:
Is inderdaad redelijk leeg, maar ze hebben ook aangegeven dat het hier om een speciale E3 versie gaat. Hierbij hebben ze dorpen en NPC's weggehaald om zo min mogelijk spoilers te geven.
Ah grappig, je speelt het met de gamepadMelkunie schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:07:
[...]
Lijkt enorm mee te vallen, check de gameplay video: YouTube: The Legend of Zelda: Breath of the Wild - Exploration Gameplay - Nin...
Controller ligt nagenoeg de hele tijd netjes plat op schoot. Ik geloof dat ik ze er één keer tijdens de live presentatie mee heb zien bewegen, maar weet niet meer waarom dat was en kan het ook niet meer terugvinden. Lijkt dus flink mee te vallen
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Dat boxart yo!RayNbow schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 07:18:
[...]
Dat is een placeholder. Dit is de echte boxart:
[afbeelding]
Paar .gifs:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Meer in deze thread.
Maar klopt wel aardig met het gevoel wat ik had van de trailer + gameplay elementen in de treehouse. Ik heb het alleen uitgezet omdat het allemaal zelf wil ontdekken. Ik kan gewoon nu al zien dat dit een game is waar ik super lang mee bezig ga zijn. Nog even afwachten wat die NX gaat doen en zijn, maar goed kans dat ik die er bij koop. Even afwachten tot TGS denk ik voor de exacte info daarover. Ik neem tenminste aan dat ze de NX specs en design wel laten zien voordat hij uit moet komen. Het word wel een druk voorjaar dan, met Mass Effect Andromeda en Horizon.
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Verder ziet de game er fantastisch uit. Ik vind de leegte van de wereld wel meevallen. Al mogen er hier en daar wel wat meer vijanden geplaatst worden om wat gaten op te vullen. Het nieuwe itemsysteem is interessant en heb ik wel zin in. Tof dat je bijvoorbeeld ingrediënten kan koken om nieuw voedsel of om eetbare dingen te upgraden. Grappig dat je alles wat van hout is ook daadwerkelijk in brand kan steken en bijv. als fakkel gebruiken om andere dingen aan te steken of om iets in het donker te kunnen zien. Leuke dingetjes als shieldsurfing is ook tof en zorgt er toch voor dat je op hellingen naar beneden sneller kunt voortbewegen. Ook het klimmen is tof om te zien.
Vele nieuwe mogelijkheden met deze Zelda en dat in een zeer uitgebreid Hyrule. Ik kan niet wachten om deze wereld te gaan verkennen. Tof om te zien dat ze toch meer zijn gaan doen (misschien afgekeken bij) wat games als The Elder Scrolls en de The Witcher bijvoorbeeld doen.
[ Voor 4% gewijzigd door Zeror op 15-06-2016 10:28 ]
Ze hebben aan het begin gezegd dat de 100 shrines zijn voor de "extra's", om je items te geven en uit te leggen hoe ze werken. mij staat in ieder geval bij dat ze extra zijn en dat er ook gewoon dungeons zijn, maar gezien ze niets willen spoileren hebben ze volgens mij alles van de verhaal lijn er uit gehaald.Zeror schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:26:
Het enige puntje van kritiek wat ik heb met deze Zelda, afgaand op wat ik tot nu toe heb gezien, zijn de dungeons/temples. Ik mis de de grote dungeons waar kamer na kamer puzzles moet oplossen en vijanden moet verslaan. De charme van het vinden van het kompas en de kaart. De miniboss en het ontvangen van een nieuw item. De eindbaas waarbij je dan dit item weer moet inzetten om hem te kunnen verslaan. Dat zijn typische Zelda elementen en vraag me toch sterk af waar die nu zijn in deze game. De shrines zijn vrij klein, maar je hebt er wel veel van per regio. Ik hoop echt dat nog iets groters is naast die shrines wat deze shrines aanvult in elke regio. Ik zou dat enorm gaan missen, denk ik.
Verder ziet de game er fantastisch uit. Ik vind de leegte van de wereld wel meevallen. Al mogen er hier en daar wel wat meer vijanden geplaatst worden om wat gaten op te vullen. Het nieuwe itemsysteem is interessant en heb ik wel zin in. Tof dat je bijvoorbeeld ingrediënten kan koken om nieuw voedsel of om eetbare dingen te upgraden. Grappig dat je alles wat van hout is ook daadwerkelijk in brand kan steken en bijv. als fakkel gebruiken om andere dingen aan te steken of om iets in het donker te kunnen zien. Leuke dingetjes als shieldsurfing is ook tof en zorgt er toch voor dat je op hellingen naar beneden sneller kunt voortbewegen. Ook het klimmen is tof om te zien.
Vele nieuwe mogelijkheden met deze Zelda en dat in een zeer uitgebreid Hyrule. Ik kan niet wachten om deze wereld te gaan verkennen. Tof om te zien dat ze toch meer zijn gaan doen (misschien afgekeken bij) wat games als The Elder Scrolls en de The Witcher bijvoorbeeld doen.
Ik denk dat de dungeons zo zijn ingericht dat je er wel in kunt, maar in bepaalde stukken toch Sheikah magic moet hebben, of je hebt betere armor of wapens nodig om je ergens door heen te vechten.
zo zou je ze dus in gedeeltes kunnen doen. Er werd al eerder gesproken dat de dungeons heel groot waren.
Toch klopt het dat er nu voor je gevoel geen ruimte is voor speciale items zoals b.v. de boomerang en hookshot... doordat je nu magic hebt? ...en als ze er wel zijn dat ze dan hopelijk niet stuk kunnen (dankzij sheika magic?)
Er zijn inderdaad veel dingen veranderd, zo krijg je dus geen hearts en rupee's meer als je aan het 'grasmaaien' bent.. waren er uberhaupt wel rupee's.. ik zag alleen ergens bij een omschrijving iets staan, maar er was geen wallet of counter zichtbaar
SW-1682-5926-5204

Oh, dat moet ik even gemist hebben dan.. Als ze inderdaad de story stuff eruit gehaald voor de E3 dan heb ik niks gezegd. Dan gaan we vast en zeker nog meer vette dingen zien.Lordsauron schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:46:
[...]
Ze hebben aan het begin gezegd dat de 100 shrines zijn voor de "extra's", om je items te geven en uit te leggen hoe ze werken. mij staat in ieder geval bij dat ze extra zijn en dat er ook gewoon dungeons zijn, maar gezien ze niets willen spoileren hebben ze volgens mij alles van de verhaal lijn er uit gehaald.
Kan me nu wel een ander scenario bedenken wat dan mogelijk anders is. Normaal in Zelda krijg je een nieuw item in een dungeon/ (of temple) en heb je dit item na de dungeon nodig om bij de volgende dungeon te komen. NU kan dat misschien wel omgedraaid zijn. Je haalt een item uit een van de shrines. Je kunt dmv puzzelen de dungeon uit de zone bereiken. En in de dungeons wordt dit puzzelen met je nieuwe item nog moeilijker gemaakt voor je.
Kan best cool zijn denk.
zoals ik het zag heb je alleen nog een zwaard/ander melee wapen,een boog, en de sheikah slate (die maximaal 6 dingen kan hebben, waarvan er 2 al bommen zijn.)
maar goed, we weten het pas als de game uit is.
when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.
Het kan nog steeds wel zo zijn dat je speciale items nodig hebt om de eindbaas te kunnen verslaan, terwijl je dus alle dungeons/temples overslaat. Je krijgt de items blijkbaar niet meer in de dungeons (mits die er wel zijn natuurlijk), maar in de Shrines nu. Hiervoor kun je dus inderdaad de dungeons/temples overslaan en rechtstreeks naar de eindbaas gaan.Hero of Time schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:44:
Kan zijn, maar zoals RayNbow in "Het 'Legend of Zelda' topic" quote, is het mogelijk om de eindbaas te lijf te gaan zonder ook maar een dungeon of wat dan ook te halen. Oftewel, je hebt geen speciale items nodig blijkbaar om het spel te kunnen uitspelen.
[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 15-06-2016 14:35 ]
Als je ziet hoe spellen er op de PC jaren geleden al uitzagen, dan verbleekt Nintendo daar wel bij. Vooral hoe de takken van de boom vallen na het omhakken... Kom op, dat kan al jaren niet meer zo.apNia schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:59:
Ben ik de enige die teleurgesteld is in de graphics? Ik ben echt compleet niet onder de indruk, wat ik bij de voorgaande Zelda's altijd wèl was.
Het lijkt er bij het stukje dat ie een paard 'pikt' er wel op dat het paard cellshaded is? Of is dat gewoon de kwaliteit van het filmpje? Ach. Zolang de controls maar een keer dik in orde zijn. Het wiebelen (TP) en wapperen (SS) heb ik wel gehad.
En 100% eens met de motion controls, als ik thuis kom wil ik als ouwe vent gewoon op de bank liggen en zo min mogelijk bewegen met m'n lichaam.
Als ik zie hoe ver je kunt kijken in deze Zelda en dat je daar ook heen kunt gaan. Dan vind ik het op zich allemaal nog wel mee vallen. Daarnaast vind ik het spel wat ze hebben laten zien ook erg soepel lopen.
Zolang het verhaal goed is en de besturing, ga ik me er heel erg mee vermaken.
Señor Sjon schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:56:
[...]
Als je ziet hoe spellen er op de PC jaren geleden al uitzagen, dan verbleekt Nintendo daar wel bij. Vooral hoe de takken van de boom vallen na het omhakken... Kom op, dat kan al jaren niet meer zo.
Het lijkt er bij het stukje dat ie een paard 'pikt' er wel op dat het paard cellshaded is? Of is dat gewoon de kwaliteit van het filmpje? Ach. Zolang de controls maar een keer dik in orde zijn. Het wiebelen (TP) en wapperen (SS) heb ik wel gehad.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het is wmb vrij duidelijk dat de bewegende delen (m.n. personages) cell shaded zijn, en de omgeving niet (of veel minder). Je krijgt daardoor bijna het gevoel dat je in een Miyazaki-film rondloopt (Mononoke Hime, Spirited Away). Realisme is duidelijk nooit het doel geweest. En ja, het is vrij duidelijk een gemodificeerde Skyward Sword engine waar dit op draait, en ik heb al wat low-res textures gezien, maar daar was vanilla Skyrim ook echt niet vies van. Als je objectief naar sommige grafische effecten kijkt - gras e.d. dat meebeweegt als je er doorheen loopt en de physics van explosies - dat is echt een stuk meer dan wat Skyrim bood. Daar vielen takken overigens in het geheel niet van een boom als je er met je zwaard doorheen zwaaide. Maar goed, het blijft een Wii U game, die moet draaien op hardware uit 2012, hardware die toen al niet bepaald top-of-the-line was.Señor Sjon schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:22:
Ik ga uit van de NX. Ik mag toch hopen dat ie op FHD wel FC3 uit 2012 of Skyrim uit 2011 kan benaderen qua graphics. Op een gegeven moment is het geen artstyle meer te noemen, maar gebrek aan performance. Let wel, SS is uit eind 2011, dus volgend jaar is het spel ~5+ jaar in ontwikkeling geweest.

...vooral als de speler een fout maakt.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Damn, ik vrees nu al voor de bossfights.... Ik voel Dark Souls achtige bossfights aankomen.RayNbow schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 07:15:
Vijanden lijken slim genoeg om hun eigen wapens te upgraden...
[afbeelding]
...vooral als de speler een fout maakt.
Link is screwed
[ Voor 5% gewijzigd door Zeror op 16-06-2016 10:24 ]
Je kan beter wachten, tenzij je andere spellen op de WiiU wilt spelen. Mogelijk komt er een speciale combi versie met WiiU en Zelda of de NX + Zelda. Zie de Wind Waker versie van de WiiU.Lordsauron schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 10:46:
Zo lang noghoop ergens dat ze de demo als demo online beschikbaar stellen, ben in staat om de Wii u vast te kopen om hem te spelen eigenlijk
Nintendo is altijd aanwezig op FirstLook. Ik weet niet of ze BotW mee nemen, maar dat zou een goede kans kunnen zijn. Ik ga iig voor in de hoop dat het er is. Ik was sowieso al plan er heen te gaan, maar nu helemaalLordsauron schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 10:46:
Zo lang noghoop ergens dat ze de demo als demo online beschikbaar stellen, ben in staat om de Wii u vast te kopen om hem te spelen eigenlijk
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
[/quote]
waar heb je dit gehoord? zover ik weet bestaat het wel maar is in verval wegens
verder waar ik denk dat het zich afspeelt? nou
[ Voor 34% gewijzigd door ricyosma op 16-06-2016 12:21 ]
Zoals gebruikelijk bij nieuwe games; graag alle info over Echoes of Wisdom - zoals verhaallijn, het plot, locaties, bosses, enz - in spoiler-tags. Hou het voor iedereen leuk! Mocht je er toch vrij over willen praten en je ervaring willen delen, gebruik dan het speciale gemaakt topic.
Zie ook deze speciale topics: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic