Seal64 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 20:03:
[...]
De camera gedraagt zich niet anders dan ik me herinner, maar je hebt nu de mogelijkheid om zelf de camera te besturen met de C-stick. Dat kon de Wii-versie uiteraard niet. Daar komt dan bij dat zodra je de camera handmatig in een bepaalde positie gezet hebt, hij daar blijft hangen totdat je de camera weer reset met de L-trigger - die je ook in de Wii-versie gebruikte om de camera achter Link te centreren.
Bij de Wind Waker kon je de camera ook vrij bewegen maar die was niet zo retarded als die bij TP:HD nu.
Wat dat geluid betreft, ik hoor weinig extra - de Wii-versie had ook al DPL2, al is het hier wel veel duidelijker te horen waar geluiden vandaan komen, omdat hier geen "pseudo"-surround gebruikt wordt, maar gewoon echt 5.1 surround.
Toen ik TP voor het eerst speelde en had uitgespeeld, deed ik 't met de crappy stereo speakertjes in de TV. Dan gaat er met een fatsoenlijk systeem (Dali Zensor 5/3) een nieuwe wereld voor je open.

Wel apart dat een oude game als Twilight Princess volledig 5.1 surround krijgt, en een splinternieuwe als Xenoblade niet...
Misschien omdat het al een surround track had, maar niet gebruikt kon worden en Xenoblade niet het budget of moeite had/nam? Vziw is dat geen game uit eigen stal.
Btw, wat voor messed up editory of toetsenbordindeling heb je dat je quotes geen normale quotes zijn en je streepjes van die MS Word auto-correct langere strepen worden? Ziet er erg lelijk uit bij quoten als je opeens #&8211; ziet staan ipv -.
Gisteravond de 2e dungeon gedaan, Darbus verslagen/gered. Wat ik in de Forest Temple ook al vond, was dat ze iig twee kistjes hebben toegevoegd of qua inhoud hebben verandert. We krijgen nu Hylian alphabet stamps. Totaal 50 stuks. Vraag mij af welke tekens er allemaal zijn. Nu het spel in HD is, kan je tekst ook beter zien. Of wat er voor tekst door moet gaan dan. Ik zag in Kakariko Village bij Barnes Bombs wat papiertjes aan muren geplakt met Hylian tekens erop. Omdat we nu die stamps met het alfabet krijgen, vraag ik mij af wat er staat.

Wat voor speciale boodschap heeft Nintendo in de game verstopt? Is het misschien een code voor in de eShop? Waar zijn nog meer van die "teksten" te vinden? Of zou het niets betekenen?
Overigens heb ik de besturing van Epona wat meer door. Je doet een normale draf met de stick naar voren, maar zodra je naar gallop gaat door op 'A' te drukken, moet je de stick niet meer naar voren vast houden. Los laten en sturen gaat dan een stuk beter.

Ik moet nog steeds wennen aan het 'gespiegeld' zijn van de wereld zoals ik 't ken.
Ander aardigheidje, als je hebt opgeslagen komt er een stip op de kaart dat aangeeft waar je laatste save plek was. Ik vermoed dat je dan daar ook weer verschijnt als je verder gaat. Ze hebben overigens ook het rupee 'gezeur' opgelost, waarbij je dus elke keer als je je spel hervatte van een save game, je voor elke rupee waarde van 5 en hoger zo'n aparte melding kreeg. Die krijg je nu dus alleen de eerste keer dat je zo'n rupee op de grond vind.
Het mikken met je slingshot en pijl en boog is overigens wel iets minder dan bij de Wii versie. Daar kreeg je nog een vizier, nu niet. Zelfde idee als bij Ocarina of Time, je moet het op skill en goed geluk doen. Weet eigenlijk niet hoe het met de Cube versie was, of je daar ook zo'n 'assist' had. Denk 't eigenlijk niet, want voor de Wii was 't voornamelijk om aan te geven waar je met de Wii-mote wijst.