Wieferich it is
Op GIMPS pakken we vandaag nog wel een plekje, dus dan staan we weer 3
en morgen waarschijnlijk ook op Genlife en deze week ook op Eon ( en als de servers meewerken wellicht 2 )
Het viel me ook op dat DPC nog maar bij 1 project op de eerste plek staat in de Vault.
Zou dit een complot zijn? Alleen OGR-27 blijft nog een tijdje onze enige nummer 1, of hebben we snode plannen voor een ander project?
Zou dit een complot zijn? Alleen OGR-27 blijft nog een tijdje onze enige nummer 1, of hebben we snode plannen voor een ander project?
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
RC5-72 zit er aan te komen, bij SoB duurt het nog een jaartje....Cow_tipping schreef op maandag 08 juni 2009 @ 15:26:
Het viel me ook op dat DPC nog maar bij 1 project op de eerste plek staat in de Vault.
>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel
Waarschijnlijk wordt de key gevonden bij RC5-72, zijn alle 17 priemgetallen gevonden bij SoB en is OGR-27 afgelopen door een super snel algoritme. Alles om te voorkomen dat DPC op #1 komt
Hmmz, dit is voor het eerst dat ik meer reports pending heb dan ik al ingeleverd heb na anderhalf uur crunchen...
Tijd om die eon-server eens een trap te geven.
Tijd om die eon-server eens een trap te geven.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Stampt even een extra duo Core mee op Wieferich....
Verwijderd
Update @Genetic:
AMD Users heeft de handdoek in de ring geworpen
FDC geeft zich nog niet gewonnen en staat licht op ons voor vandaag
Morgen weer een plekkie omhoog
AMD Users heeft de handdoek in de ring geworpen
FDC geeft zich nog niet gewonnen en staat licht op ons voor vandaag
Morgen weer een plekkie omhoog

Verwijderd
Grappig, WCG tech spreekt vandaag de wens uit om x-project rankings op basis van positie te doen ipv van credits, punten, kralen of anderzijds.
En ja Noordvogel je interpretatie was spijker op kop
En ja Noordvogel je interpretatie was spijker op kop
Tja, sorry Sekerob maar vanuit de DC-vault gezien is WCG niet echt een interessant project. We hebben nu 9.995 van de mogeljke 10.000 punten dus winnen doen we voor de vault er niet mee, hoe nobel het project (de subprojecten) ook mogen zijn.
En we staan weer #3!
En we staan weer #3!

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
wellicht kunnen we voor de maand Juli een gezamelijke MEGA push geven aan Genetic, aangezien FDC ons het nu moeilijk maakt en ons voorbij wilt. Ze zijn hier aan het kijken om hun Project of the month in July naar Genetic te krijgen. http://www.free-dc.org/fo...d.php?p=137220#post137220
kunnen we een head-to-head doen ..... is weer eens wat anders dan een Stampede
ik wil wel een maand een paar PC's overgooien! verder nog iemand?
kunnen we een head-to-head doen ..... is weer eens wat anders dan een Stampede
ik wil wel een maand een paar PC's overgooien! verder nog iemand?
Head to Head klinkt leuk, maar voor een project waar we al 9800 punten hebben is het niet echt logisch om Genetic te doen.
Maar als we nu de 3e plek gaan consolideren maakt het ook niet meer uit natuurlijk.
Maar als we nu de 3e plek gaan consolideren maakt het ook niet meer uit natuurlijk.
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
precies .... maar het zorgt er tevens voor dat we het mega gat naar de top verkleinen en dus minder kans hebben om ingehaald worden.
ik denk als we toch die top 3 willen houden zullen we op meerdere projecten een vette push moeten doen eens in de zoveel tijd, en kunnen we hier alvast mee beginnen en een leuke strijd als extra erbij krijgen
ik denk als we toch die top 3 willen houden zullen we op meerdere projecten een vette push moeten doen eens in de zoveel tijd, en kunnen we hier alvast mee beginnen en een leuke strijd als extra erbij krijgen
Klopt, maar met Genetic kunnen we nog maar 200 punten verdienen. Bij PSP-PRP liggen veel meer punten voor het oprapen! Ik zou dan ook voor willen stellen om daar een echte push te doen.Cpt00kirk schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 09:32:
precies .... maar het zorgt er tevens voor dat we het mega gat naar de top verkleinen en dus minder kans hebben om ingehaald worden.
Want 3 mensen zorgen er nu voor dat we over 150 dagen de volgende inhalen. Als we daar nu eens met 10-20 man volle bak op gaan crunchen kan dit misschien binnen een 10 dagen worden!
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
beginnen we met Genetic en daarna dit toch? vroeg of laat moeten we toch veel projecten langs
Ik denk dat Balachmar bedoelt te zeggen is dat technisch gezien voor de vault deze moeite met weinig/geen punten beloont wordt. Die zelfde moeite kan op een ander project dus 100+ punten opleveren. Dat klinkt natuurlijk beter dan geen punten.
Stop de verwelking!
Inderdaad, ik denk dat we met dezelfde inspanning op een ander project dan Genetic meer punten voor de Vault kunnen verdienen.
Hmmm, al dinsdag en ik zie geen maandag-stats
Nou ja, gelukkig kunnen de stats tijdreizen, dus hier alsnog de weekstats van maandag.
We staan 3e overall
en van onze flop-10 (waar we ook een nieuwe nummer 1 zien) zijn er 6 met een groen pijltje
3e overall is natuurlijk prima, maar voor nog een plekje winst moet er nu serieus gewerkt worden. We kunnen ons natuurlijk ook even focussen op het pakken van plaatsen in de diverse categorieën.
Afgelopen week hebben we op eon een soort mini-stampede afgerond, is er wat hulp gegaan naar genetic waar Free-DC ons niet voorbij wou laten, en hebben we overall 900 punten gepakt.
Het resultaat :
Onze standen overall en in de diverse categorieën
Onze standen per project (top 10 projecten waar we de minste punten hebben)
Bron
DC-Vault homepage
We staan 3e overall
3e overall is natuurlijk prima, maar voor nog een plekje winst moet er nu serieus gewerkt worden. We kunnen ons natuurlijk ook even focussen op het pakken van plaatsen in de diverse categorieën.
Afgelopen week hebben we op eon een soort mini-stampede afgerond, is er wat hulp gegaan naar genetic waar Free-DC ons niet voorbij wou laten, en hebben we overall 900 punten gepakt.
Het resultaat :
Project | Position | Week | Points | Week | Behind | Ahead |
---|---|---|---|---|---|---|
Overall | 3 | ![]() | 375271.10 | ![]() | 14563.50 | 16.62 |
Biological And Medical Science | 13 | ![]() | 95961.23 | ![]() | 1483.54 | 110.24 |
Mathematical | 3 | ![]() | 126593.91 | ![]() | 9624.64 | 1256.66 |
Miscellaneous | 6 | ![]() | 48162.79 | ![]() | 301.66 | 867.18 |
Physical Science | 7 | ![]() | 104553.16 | ![]() | 696.18 | 79.28 |
Project | Vault Position | Week | Vault Points | Week | Points per position |
---|---|---|---|---|---|
PSP - PRP | 9 | ![]() | 6923.07 | ![]() | 384.62 |
Eon | 18 | ![]() | 7068.96 | ![]() | 172.42 |
GIMPS | 48 | ![]() | 7298.85 | ![]() | 57.47 |
PSP - Sieve | 7 | ![]() | 7777.77 | ![]() | 370.38 |
Wieferich@Home | 8 | ![]() | 8444.44 | ![]() | 222.23 |
GPUGRID | 58 | ![]() | 8500.00 | ![]() | 26.32 |
Seventeen Or Bust - Sieve | 7 | ![]() | 8909.09 | ![]() | 181.82 |
Cosmology@Home | 60 | ![]() | 9294.25 | ![]() | 11.97 |
EulerNet | 21 | ![]() | 9295.77 | ![]() | 35.22 |
The Lattice Project | 45 | ![]() | 9338.34 | ![]() | 15.04 |
Bron
DC-Vault homepage
Whatever
Eon leeg, dus maar even GIMPS aangezet.
Even een tabelletje (layout sucks) met BOINC-projecten, met de huidige positie, en de nieuwe als we vandaag 500.000 erbij zouden halen (BOINC-punten zijn over de projecten nagenoeg gelijk?). Een half miljoen is een dikke 100 dagen een I7 24 uur per dag.
Met dit soort power zit meer dan 500 Vault-punten er zo te zien niet in, op welk BOINC-project dan ook. Ik denk dat met name PSP-PRP en/of GIMPS met dit soort power factoren meer zouden scoren.
Puur voor de Vault is het dus duidelijk beter om op deze laatste projecten te pushen, Maar inderdaad, als het om het consolideren van plek 3 gaat, maakt het niet zo heel veel uit, en plek 2 is nog wel heel erg utopia.
Keuzes, keuzes.....
* DigiK-oz lijkt een clash met Free-DC wel leuk, pushen op PSP en GIMPS kan later ook nog
Edit : Eon lijkt wel dood, dus GIMPS en PSP-PRP maar aangeslingerd
Met dit soort power zit meer dan 500 Vault-punten er zo te zien niet in, op welk BOINC-project dan ook. Ik denk dat met name PSP-PRP en/of GIMPS met dit soort power factoren meer zouden scoren.
Puur voor de Vault is het dus duidelijk beter om op deze laatste projecten te pushen, Maar inderdaad, als het om het consolideren van plek 3 gaat, maakt het niet zo heel veel uit, en plek 2 is nog wel heel erg utopia.
Keuzes, keuzes.....
* DigiK-oz lijkt een clash met Free-DC wel leuk, pushen op PSP en GIMPS kan later ook nog
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| Project current new gain The Lattice Project 45 12 33 SZTAKI Desktop Grid 60 27 33 Rectilinear Crossing Number 47 26 21 Sudoku 28 13 15 QMC@Home 85 70 15 Spinhenge@Home 50 39 11 Cosmology@Home 60 51 9 Einstein@Home 148 139 9 Superlink@Technion 21 13 8 SHA-1 Collision Search Graz 37 29 8 Enigma@Home 20 13 7 ABC@Home 54 50 4 yoyo@home 25 21 4 Docking@Home 17 14 3 POEM@Home 34 31 3 GPUGRID 58 55 3 MilkyWay@Home 69 67 2 PrimeGrid 18 16 2 NQueens@Home 13 11 2 uFluids@Home 8 7 1 Leiden Classic 2 2 0 Rosetta@Home 4 4 0 World Community Grid 12 12 0 GeneticLife@Home 5 5 0 |
Edit : Eon lijkt wel dood, dus GIMPS en PSP-PRP maar aangeslingerd
Whatever
zuig nu wel veel blokjes binnen bij eon maar heb geen clients draaien. Dus Genetic staat @ 100%
Even met opmaak leest wat makkelijker 
[b]Project current new gain[/b] The Lattice Project 45 12 33 SZTAKI Desktop Grid 60 27 33 Rectilinear Crossing Number 47 26 21 Sudoku 28 13 15 QMC@Home 85 70 15 Spinhenge@Home 50 39 11 Cosmology@Home 60 51 9 Einstein@Home 148 139 9 Superlink@Technion 21 13 8 SHA-1 Collision Search Graz 37 29 8 Enigma@Home 20 13 7 ABC@Home 54 50 4 yoyo@home 25 21 4 Docking@Home 17 14 3 POEM@Home 34 31 3 GPUGRID 58 55 3 MilkyWay@Home 69 67 2 PrimeGrid 18 16 2 NQueens@Home 13 11 2 uFluids@Home 8 7 1 Leiden Classic 2 2 0 Rosetta@Home 4 4 0 World Community Grid 12 12 0 GeneticLife@Home 5 5 0
Verwijderd
^^ 500K boinc punten is niet echt indrukwekkend te noemen, dat draaien we momenteel in 8-10 dagen
op Genetic.
Mijn doel is nog steeds om maximale vaultpunten te scoren op boinc projecten
Daarvoor loop ik het lijstje van DigiK-oz af, dus het volgende project voor mij is Cosmology en
dan omlaag . Op elk project doe ik 1 miljoen en dan stap ik weer over.
Nog een ruime week en dan ga ik over. Het zou leuk zijn om het gevecht aan te gaan met FDC
op Genetic, maar dat gaat dan wel ten koste van resultaten op andere projecten.
Onze kracht zit 'm juist in de diversiteit en het meedoen op veel verschillende projecten.
We hebben AMD Users en FDC laten zien dat we terug kunnen slaan als het moet en dat is het belangrijkste. 40 puntjes extra behouden op Genetic, of honderden punten pakken op cosmology, lattice, poem, milkyway, etc? Dan is de keuze voor mij snel gemaakt!
Ik wil nogmaals mijn waardering uitspreken richting alle DPC-ers die het mogelijk gemaakt hebben om onze
naaste concurrenten een tik op de neus te geven bij genetic!
op Genetic.
Mijn doel is nog steeds om maximale vaultpunten te scoren op boinc projecten
Daarvoor loop ik het lijstje van DigiK-oz af, dus het volgende project voor mij is Cosmology en
dan omlaag . Op elk project doe ik 1 miljoen en dan stap ik weer over.
Nog een ruime week en dan ga ik over. Het zou leuk zijn om het gevecht aan te gaan met FDC
op Genetic, maar dat gaat dan wel ten koste van resultaten op andere projecten.
Onze kracht zit 'm juist in de diversiteit en het meedoen op veel verschillende projecten.
We hebben AMD Users en FDC laten zien dat we terug kunnen slaan als het moet en dat is het belangrijkste. 40 puntjes extra behouden op Genetic, of honderden punten pakken op cosmology, lattice, poem, milkyway, etc? Dan is de keuze voor mij snel gemaakt!
Ik wil nogmaals mijn waardering uitspreken richting alle DPC-ers die het mogelijk gemaakt hebben om onze
naaste concurrenten een tik op de neus te geven bij genetic!
Klopt, eon lijkt weer te bewegen. Maar die staat hier even in de "slow" stand, we pakken sowieso in een paar dagen een plekkie, en de volgende plek komt vanzelf, langzaam maar zeker. Na die plek is eon niet boeiend meer voor een jaar of 5 
En BOINC-projecten : Genetic draait hier op een paar verdwaalde CPU's, binnenkort hobbel ik achter Bold_Seeker aan naar cosmology. Miljoen zal het niet worden trouwens
En BOINC-projecten : Genetic draait hier op een paar verdwaalde CPU's, binnenkort hobbel ik achter Bold_Seeker aan naar cosmology. Miljoen zal het niet worden trouwens
[ Voor 26% gewijzigd door DigiK-oz op 09-06-2009 20:06 ]
Whatever
Eon lijkt het inderdaad weer te doen.
Maar ga nu 50/50 op Eon/GIMPS draaien.
Maar ga nu 50/50 op Eon/GIMPS draaien.
Ergens in juli ga ik een LL-test op GIMPS inleveren. Die zal ook de nodige puntjes opbrengen denk ik zo... (hij draait trouwens niet 24/7)
En weer een plekkie winst bij eOn, 170 puntjes in de pocket 

code:
1
2
| 17 Dutch Power Cows 30 216 2565741 18 US-Distributed 20 206 2565554 |
[ Voor 43% gewijzigd door Frentik op 10-06-2009 21:41 ]
Dus ik was niet de enige die dit vandaag in de gaten hield. 
De grootste winst is nog steeds in de wiskundige afdeling van de vault te vinden, jammer genoeg is mijn AMD daar wat trager in maar kan is dat ik binnenkort van eon switch naar PSP-PRP. (op win7 64bit, maakt dat nog uit in output?)
De grootste winst is nog steeds in de wiskundige afdeling van de vault te vinden, jammer genoeg is mijn AMD daar wat trager in maar kan is dat ik binnenkort van eon switch naar PSP-PRP. (op win7 64bit, maakt dat nog uit in output?)
Stop de verwelking!
Ik heb nog geen PSP-PRP gedaan sinds ik windows7 64 bit draai op deze machine.
En ik wilde daar nog even mee wachten totdat we bij Wieferich rustig voor [H]ardOCP blijven, of er faliekant door ingehaald zijn.
Ik zie trouwens dat Joh14vs7 in een maandje ongeveer 3 plekken kan winnen voor DPC bij sob sieve.
Heel erg mooi in z'n eentje dit voor elkaar te krijgen. Zeker als je bedenkt hoe omslachtig dit allemaal werkt met handmatig reeksen claimen en rapporteren.
En ik wilde daar nog even mee wachten totdat we bij Wieferich rustig voor [H]ardOCP blijven, of er faliekant door ingehaald zijn.
Ik zie trouwens dat Joh14vs7 in een maandje ongeveer 3 plekken kan winnen voor DPC bij sob sieve.
Heel erg mooi in z'n eentje dit voor elkaar te krijgen. Zeker als je bedenkt hoe omslachtig dit allemaal werkt met handmatig reeksen claimen en rapporteren.
[ Voor 38% gewijzigd door Cow_tipping op 11-06-2009 13:07 ]
Ik heb een vraagje over PSP sieve met de boinc client. Ik zie dat de punten daar naar primegrid gaan, hoe zit dat want ik zou verwachten dat die naar PSP-sieve zouden moeten gaan?
Tja, PSP (sieve en PRP) kun je via BOINC doen, maar dan gaan de punten naar PrimeGrid. Er zijn ook losse clients voor, en dan gaan de punten wel naar DPC. Zie de DPC wiki voor meer info.Xorsist schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 19:26:
Ik heb een vraagje over PSP sieve met de boinc client. Ik zie dat de punten daar naar primegrid gaan, hoe zit dat want ik zou verwachten dat die naar PSP-sieve zouden moeten gaan?
Hij is fijn. Dan maar lekker op de command prompt hobbien
Ook fijn dat threading niet werkt in windows, moet ik dan meerdere ranges reserveren en meerdere instances draaien?
Ook fijn dat threading niet werkt in windows, moet ik dan meerdere ranges reserveren en meerdere instances draaien?
JaXorsist schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 21:54:
Hij is fijn. Dan maar lekker op de command prompt hobbien![]()
ok 2000G op 2 cores, ik kan een week voor uit 
Ik mag hopen dat mocht in een gek geval me computer zoiets hebben van ik ga uit dat hij bijhoud waar die gebleven is?
Ik mag hopen dat mocht in een gek geval me computer zoiets hebben van ik ga uit dat hij bijhoud waar die gebleven is?
Wederom JaXorsist schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:00:
ok 2000G op 2 cores, ik kan een week voor uit
en op deze pagina staat een link naar sobistrator, makkelijk om meerdere clients te monitoren...
[ Voor 21% gewijzigd door Frentik op 11-06-2009 22:10 ]
Cpt00kirk kun je even je openings post aanpassen, we staan al een tijdje op de derde plek
achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier
Heb GeneticLife weer even afgebouwd, en ga weer eens bij PSP-PRP buurten. Op naar XS
"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison
Nog 2 weekjes Wieferich en dan ga ik ook PSP-en.
Zal iets van 5k per dag zijn.
Zal iets van 5k per dag zijn.
En we staan weer 4e. 
Pas de OP maar weer aan.
Pas de OP maar weer aan.

[ Voor 39% gewijzigd door Cow_tipping op 12-06-2009 11:24 ]
Tja, dat was dus 1 plekkie op PSP-Sieve erbij...
Hoewel voor ons voorlopig PSP-PRP interessanter is.
Hoewel voor ons voorlopig PSP-PRP interessanter is.
AU! En niet zo'n beetje ook, 144 punten achter
Die Knights pakken een plek @ PSP-Sieve, en dat scoort wel
Nou ja, hebben we wat te doen komend weekend
Nou ja, hebben we wat te doen komend weekend
Whatever
Damn, it's always these Knights!
Ik heb 5 PSP-PRP units aangeslingerd, goed voor 1% van de punten die nodig zijn om daar 3 plekken te stijgen (a 384 punten per plek). Als 99 anderen dat nou ook doen, zijn we over een dag of 5 dik 1150 punten rijker
Whatever
Moet je voor PSP-PRP optie 1 (Automated Network Client) of optie 2 (Manual PRP client) kiezen? Zie uitleg op deze site: http://www.psp-project.de/guides/prp.html.
Automated, anders kan je handmatig alles gaan ophalen en versturen
Whatever
Verwijderd
Maybe Off topic, maar niet een beetje veel te veel primes hier met nu ook nog Wieferich erbij... dupliceert PSP-PRP niet Sieving of die taken van PrimeGrid. Heb van laatste, PSP-Sieve v 1.11 een stuk of 40-50 gedaan in afgelopen dagen, elk rond 50 minuten (en de machine liep daar heet van). Zeker weer zo'n actie van mij in den doldrieste 
en dat was makkelijk daar met BOINC er slechts een project bijgehangen hoeft te worden met het gewenste resource dat je er op los wilt laten
en dat was makkelijk daar met BOINC er slechts een project bijgehangen hoeft te worden met het gewenste resource dat je er op los wilt laten
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2009 13:40 ]
PrimeGrid, PSP en SoB werken nauw samen.Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 13:38:
Maybe Off topic, maar niet een beetje veel te veel primes hier met nu ook nog Wieferich erbij... dupliceert PSP-PRP niet Sieving of die taken van PrimeGrid. Heb van laatste, PSP-Sieve v 1.11 een stuk of 40-50 gedaan in afgelopen dagen, elk rond 50 minuten (en de machine liep daar heet van). Zeker weer zo'n actie van mij in den doldrieste
Primegrid is gewoon een schil om een deel van het werk van PSP en SoB heen. dus als je primegrid doet, help je de andere projecten, maar is dat niet gunstig voor de plek van DPC. Van Wieferich weet ik niet zo veel.
Primegrid, PSP-PRP en PSP-Sieve "vissen in dezelfde vijver". Allemaal prime-zoekers inderdaad, maar als het goed is wordt er geen dubbel werk gedaan. PSP-PRP zoekt naar primes, PSP-Sieve probeert op een andere manier ranges te vinden die dan niet meer door PSP-PRP doorzocht hoeven te worden, en Primegrid is in feite weinig anders dan een BOINC-schil om PSP-Sieve heen dacht ik.
En BOINC is verrekte makkelijk ja, maar er zijn verdacht weinig BOINC-projecten die qua Vault-punten nog echt intressant zijn. Oorzaak en gevolg, omdat BOINC zo eenvoudig te doen is, staan we daar over het algemeen al vrij hoog EN zijn het projecten met ontzettend veel deelnemende teams zodat een plek stijgen voor de Vault weinig oplevert.
Doldrieste akties zijn altijd leuk natuurlijk, houdt de afwisseling erin
Traaaaaag
En BOINC is verrekte makkelijk ja, maar er zijn verdacht weinig BOINC-projecten die qua Vault-punten nog echt intressant zijn. Oorzaak en gevolg, omdat BOINC zo eenvoudig te doen is, staan we daar over het algemeen al vrij hoog EN zijn het projecten met ontzettend veel deelnemende teams zodat een plek stijgen voor de Vault weinig oplevert.
Doldrieste akties zijn altijd leuk natuurlijk, houdt de afwisseling erin
Traaaaaag

Whatever
hehe waar herken ik dat toch van
ik had dus ook woensdag in een doldrieste bui de sieve aangezet via boinc tot ik erachter kwam dat dat niet meehelpt in de vault
Heb dus nu maar 2 sieve's op de cmd lopen en een llrnet, kleine vraag over de laatste om er 2 te draaien is het hetzelfde laken een pak als voor sieven?
Heb dus nu maar 2 sieve's op de cmd lopen en een llrnet, kleine vraag over de laatste om er 2 te draaien is het hetzelfde laken een pak als voor sieven?
Als ik wist hoe het met sieven zat kon ik dat beantwoordenXorsist schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 14:58:
Met llrnet heb ik er 1 opgestart, daarna directory gekopieerd en de file z123456 (z met een of ander nummer dus, meest recent geupdate file) weggemikt. Daarna in de llr-clientconfig.txt de GUIPort parameter aangepast (6998) en de llrnet uit de 2e directory ook gestart
lang geleden, dus misschien vergeet ik iets te melden
Whatever
Hij is fijn, heb er nu 2 draaien, pauze er even 1 om me boinc sieve leeg te laten lopen. Bij sieven is het dus ongeveer hetzelfde, 2 dir's en 2 ranges en gaan.
Je hebt wel een userid aangevraagd neem ik aan? En dat aan DPC laten knopen?
Whatever
Maar natuuuurlijk ... ik ben toch een koe?
Dutch Power Cows
Joh14vers6
balachmar
nog een paar
Elteor
Xorsist
Dutch Power Cows
Joh14vers6
balachmar
nog een paar
Elteor
Xorsist
[ Voor 46% gewijzigd door Xorsist op 12-06-2009 15:48 ]
Even het vermelden waard: gisteren zijn we bij Dimes de 50,000,000 punten gepasseerd. Mijlpaal!
Verdorie, die server bij eon blijft ook erg slecht bereikbaar zeg. 
Werk komt redelijk binnen maar results willen niet weg...
Werk komt redelijk binnen maar results willen niet weg...
Stop de verwelking!
Ik heb de laatste tijd alleen maar PSP-PRP double checks gehad...
Kijkt boos mee met Balachmar. Op die manier krijg ik de hete PRP adem van DigiK-oz wel erg snel in mijn nek.
Kun je ergens aan zien of ze voor punten gelden, of voor de dubbel checks?
"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison
Nee, volgens mij pas als ze ingeleverd zijn...Bio1ogics schreef op maandag 15 juni 2009 @ 12:47:
Kijkt boos mee met Balachmar. Op die manier krijg ik de hete PRP adem van DigiK-oz wel erg snel in mijn nek.
Double check
Die heb ik nog nooit gezien geloof ik. Krijg je daar dan geen punten voor @ PSP-PRP? En die dingen kun je dus kennelijk niet uitzetten?
* DigiK-oz heeft dan erg veel geluk gehad sofar (klopt af)
EDIT:
Anyway, ik heb mijn buffer op 1 staan (wucachesize=1), en ook run-once aan staan (once=1). Misschien maakt dat wat uit?
EDIT:
Dus bij normaal draaien en werk binnen 4 weken inleveren zou het niet moeten gebeuren, die dubbelchecks?The llrnet server is set to a timeout of 28 days.
But most of the time the sporadic dc tests do not come from clients that miss the deadline by a few days. Else I would already have changed the deadline.
The typical dc test comes from somebody who stops contributing while he is in the middle of a test and after a few weeks or months he starts again to use the PC to do llrnet work.
The client then finished the workunit started a long time ago and as there is already a residue the new one counts as DC test.
Anyway, ik heb mijn buffer op 1 staan (wucachesize=1), en ook run-once aan staan (once=1). Misschien maakt dat wat uit?
[ Voor 63% gewijzigd door DigiK-oz op 15-06-2009 19:08 ]
Whatever
Ik heb ook al wat dubbeltestpuntjes maar gelukkig niet zo heel veel. Nu heb ik ook niet zo veel PSP-PRP punten dus misschien is het in verhouding... In ieder geval kan ik inderdaad DigiK-oz niet vinden bij DPC in de dubbeltesten.
De eon-server lijkt vandaag weer wat beter te reageren, ik zie de te versturen units langzaamaan afnemen. Iemand anders nog een vol "te versturen" buffertje?
De eon-server lijkt vandaag weer wat beter te reageren, ik zie de te versturen units langzaamaan afnemen. Iemand anders nog een vol "te versturen" buffertje?
Stop de verwelking!
We staan weer 4e
Niet dat wij het nou zo slecht doen, maar de ridders vonden het nodig om een paar honderd punten te pakken @ PSP-Sieve. Ze staan nu vlak achter ons daar.
Maar wij zijn toch beter bezig. Eon en GPUGRID laten groene pijltjes zien, Milkyway een rode (-4).
Wat doen we aan die kleine 100 punten achterstand? PSP-PRP heeft wat extra power gekregen (384 punten is te lekker om te laten liggen, jammer dat er van die sufferds zijn die double-checks draaien
), Eon gaat gestaag door (172 punten over een paar weken) en YoYo lijkt wat harder te gaan (de Knights staan daar 1 plaats boven ons, dus dubbele punten bij een plek winst).
Cosmology schijnt binnenkort een boost te krijgen en ik heb horen zeggen dat over een week of 2 de 2e #1 voor DPC een feit zal zijn (op een project wat voor de Vault weinig oplevert, maar toch
)
Stats!
Bron
DC-Vault homepage
Niet dat wij het nou zo slecht doen, maar de ridders vonden het nodig om een paar honderd punten te pakken @ PSP-Sieve. Ze staan nu vlak achter ons daar.
Maar wij zijn toch beter bezig. Eon en GPUGRID laten groene pijltjes zien, Milkyway een rode (-4).
Wat doen we aan die kleine 100 punten achterstand? PSP-PRP heeft wat extra power gekregen (384 punten is te lekker om te laten liggen, jammer dat er van die sufferds zijn die double-checks draaien
Cosmology schijnt binnenkort een boost te krijgen en ik heb horen zeggen dat over een week of 2 de 2e #1 voor DPC een feit zal zijn (op een project wat voor de Vault weinig oplevert, maar toch
Stats!
Overall | 4 | ![]() | 375609.71 | ![]() | 98.55 | 2625.79 |
Biological And Medical Science | 13 | ![]() | 96041.31 | ![]() | 1442.75 | 202.54 |
Mathematical | 3 | ![]() | 126649.45 | ![]() | 9696.62 | 1485.97 |
Miscellaneous | 6 | ![]() | 48198.19 | ![]() | 275.13 | 805.07 |
Physical Science | 7 | ![]() | 104720.74 | ![]() | 507.82 | 234.90 |
---|---|---|---|---|---|
Eon | 17 | ![]() | 7241.37 | ![]() | 172.42 |
GIMPS | 48 | ![]() | 7359.55 | ![]() | 56.18 |
GPUGRID | 56 | ![]() | 8571.42 | ![]() | 25.98 |
Cosmology@Home | 60 | ![]() | 9305.88 | ![]() | 11.77 |
MilkyWay@Home | 73 | ![]() | 9337.01 | ![]() | 9.21 |
Bron
DC-Vault homepage
Whatever
Mede-crunchers voor de DC-vault. Er is al een tijdje een kleine discussie gaande op het vault-forum over het toevoegen van AQUA@home. Dit project lijkt een commercieel project te zijn en de discussie gaat dus over het inzetten van onze CPU-power voor een commercieel bedrijf.
Misschien dat het handig/verstandig is om dit even door te lezen en je mening te geven. Hier is het draadje te vinden.
Dit is de website van AQUA@home en dit een draadje op hun forum. Al met al vind ik dit project erg naar een commercieel project neigen ook al zeggen ze dat alles gepubliceerd wordt.
Misschien dat het handig/verstandig is om dit even door te lezen en je mening te geven. Hier is het draadje te vinden.
Dit is de website van AQUA@home en dit een draadje op hun forum. Al met al vind ik dit project erg naar een commercieel project neigen ook al zeggen ze dat alles gepubliceerd wordt.
Stop de verwelking!
Commercieel dus niet echt handig. Lijkt wel een strijd te worden tussen de "what the heck, add everything" en de kritischere mensen...
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Vandaar mijn oproep, vanuit DPC zal de meerderheid kritisch zijn (qua DPC-beleid helemaal natuurlijk), ik ga zelf zowiezo niet aan commerciele projecten meewerken en dat zijn dan gemiste punten als het project in de vault komt.
Dus heb je een account daar, laat even je mening horen.
Dus heb je een account daar, laat even je mening horen.
Stop de verwelking!
Verwijderd
Strookt "commercieel" met de DPC uitgangspunten? Zo niet, dan lijkt me dat DPC "Team" daar niet acte de présence kan geven.
Een project kan pas officieel zijn na een aantal eisen, waaronder dat het project niet commercieel is. In die lijn vind ik dat niet officiële projecten ook zoveel mogelijk aan die eisen moeten voldoen. Dus wanneer er in de DC-vault een project wordt voorgesteld om toe te voegen vind ik als DPC zijnde dat je daar ook kritisch op mag zijn. Het is wel een teamnaam wat je er aan gaat hangen.
Daarnaast ben ik persoonlijk van mening dat ik wel heel erg een project moet willen ondersteunen als dit een project is waaraan een duidelijk commercieel aspect aan hangt. Ik ga niet mijn energierekening omhoog gooien terwijl mijn werk iemand anders "rijk maakt". Maar dit is op mijn persoonlijke noot.
Aqua lijkt een beetje er tussenin te liggen maar bij twijfel zeg ik nee.
Daarnaast ben ik persoonlijk van mening dat ik wel heel erg een project moet willen ondersteunen als dit een project is waaraan een duidelijk commercieel aspect aan hangt. Ik ga niet mijn energierekening omhoog gooien terwijl mijn werk iemand anders "rijk maakt". Maar dit is op mijn persoonlijke noot.
Aqua lijkt een beetje er tussenin te liggen maar bij twijfel zeg ik nee.
Stop de verwelking!
Voor dit soort projecten hoeft het geen officieel DPC-project te zijn. Majestic12 is ook geen officieel project, mede omdat ook daar het mogelijk commercieel zijn meespeelt. Als mensen er onder DPC-naam willen crunchen, mag dat tenzij het echt een idioot project is, dan verbinden we onze naam er liever niet aan. Overigens kan ik me nog niet zo'n geval herinneren
Persoonlijk (dus niet als crewlid) ben ik tegen commercieel, hoe leuk ook voor de Vault.
Eerst maar eens zien of het echt een Vault-project wordt, anders is het rommel om niks.
Persoonlijk (dus niet als crewlid) ben ik tegen commercieel, hoe leuk ook voor de Vault.
Eerst maar eens zien of het echt een Vault-project wordt, anders is het rommel om niks.
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Bij mij was dat in ieder geval het probleem: PSP heeft een tijd stil gestaan vanwege stampede en GIMPS.DigiK-oz schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:48:
Double checkDie heb ik nog nooit gezien geloof ik. Krijg je daar dan geen punten voor @ PSP-PRP? En die dingen kun je dus kennelijk niet uitzetten?
EDIT:
[...]
Dus bij normaal draaien en werk binnen 4 weken inleveren zou het niet moeten gebeuren, die dubbelchecks?
Naja, volgens mij zijn de koetjes nu met vers gras bezig
Ennuh, Aqua gaat het bij mij niet worden.
Dat zal bij mij dan ook wel zijn geweest. Oude units die ik al eens opgehaald had waarmee ik verder ben gegaan. Ach, vanf nu dan weer verse punten!Bio1ogics schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 08:12:
[...]
Bij mij was dat in ieder geval het probleem: PSP heeft een tijd stil gestaan vanwege stampede en GIMPS.
Naja, volgens mij zijn de koetjes nu met vers gras bezig![]()
Ennuh, Aqua gaat het bij mij niet worden.
Verwijderd
Heeft Cosmology z'n zaakjes wel op orde?
Of ik nu 16.000 of 58.000 seconden doe over een wu, ze leveren beiden 420 punten op.
Belachelijke hoeveelheid geheugen neemt een wu trouwens in beslag op het einde: rond de 650 Mb
mwah, ik kijk het effe aan en anders stap ik wel over naar een project dat wat beter in elkaar steekt.
Of ik nu 16.000 of 58.000 seconden doe over een wu, ze leveren beiden 420 punten op.
Belachelijke hoeveelheid geheugen neemt een wu trouwens in beslag op het einde: rond de 650 Mb

mwah, ik kijk het effe aan en anders stap ik wel over naar een project dat wat beter in elkaar steekt.
Yup, zo zit Cosmology in elkaar. Elke WU krijgt hetzelfde aantal punten (meestal behoorlijk meer dan geclaimed, maar soms ook ruim minder). Waarom het zo is gedaan, dunno.
650? Ik had er 2 die elk 1,5GB gebruikten aan het einde. Maar die hele lompe WU's zijn nu over begreep ik op hun forum.
Anyway, als Cosmology niet bevalt zijn er nog andere BOINC-projecten genoeg om kont te schoppen
650? Ik had er 2 die elk 1,5GB gebruikten aan het einde. Maar die hele lompe WU's zijn nu over begreep ik op hun forum.
Anyway, als Cosmology niet bevalt zijn er nog andere BOINC-projecten genoeg om kont te schoppen
Whatever
Verwijderd
De stal begon collectief te brullen om meer virtueel geheugen, maar dat is nu opgelost en de boel
loopt goed door
Ik ga maar weer voor een miljoen puntjes in de hoop dat het wat zoden aan de dijk zet voor onze vaultscore.
loopt goed door
Ik ga maar weer voor een miljoen puntjes in de hoop dat het wat zoden aan de dijk zet voor onze vaultscore.
OMG ...Eon heeft er zin in .... in 1 avond mijn gehele buffer geupload!! nu moet ik weer gaan crunchen
Haha, nog een 175K daar, dan blijft alleen een oud laptoppie eon draaien als "onderhoudsdosis", want de volgende plaats winst is dan alleen met de Hubble telescoop heel vaag te zien, zo ver weg is dat 
Nog even de schouders eronder
Nog even de schouders eronder
[ Voor 7% gewijzigd door DigiK-oz op 18-06-2009 09:50 ]
Whatever
Dat met die Hubble telescoop valt wel mee... We hoeven onze score niet eens te verdubbelen
Ik wilde in windows 7 Dimes installeren maar binnen een paar seconden vliegt mijn router dan overhoop. Op het dimes-forum zag ik niks over problemen onder windows 7. Heeft iemand hier ervaring met dimes onder win7? Ik heb dimes versie 0.5.2 geprobeerd.
Stop de verwelking!
Ik heb 'm alleen onder xp draaien, zal het eens proberen hier.
edit:
hmm, ik krijg foutmeldingen bij het opstarten van de client. Dat wordt toch morgen dat ik het beter kan bekijken.
edit:
hmm, ik krijg foutmeldingen bij het opstarten van de client. Dat wordt toch morgen dat ik het beter kan bekijken.
[ Voor 50% gewijzigd door Cow_tipping op 19-06-2009 00:24 ]
Die foutmeldingen had ik ook, ik had nog geen Java VM geïnstalleerd.
Stop de verwelking!
Vraagje, als je met sieven geen factors hebt gevonden, hoe kun je die dan gereed melden bij sieve coördinator?
Gewoon het vakje "range finished" aanvinken, en verder niks invullen (of 0 bij "factors found" )
Het zinvolle geweld van Bold_Seeker @ cosmology gaat ons in 2 dagen 6 plaatsen opleveren daar
Voor degege die af en toe van mijn proxy gebruikmaken @ eon : Ik ben verhuisd van ISP, met dynamisch IP. Ik heb een DynDNS naampje aangemaakt, hetzelfde als mijn xs4all hostnaam, maar dan dus met .DynDNS.org i.p.v. xs4all.nl
Voor degege die af en toe van mijn proxy gebruikmaken @ eon : Ik ben verhuisd van ISP, met dynamisch IP. Ik heb een DynDNS naampje aangemaakt, hetzelfde als mijn xs4all hostnaam, maar dan dus met .DynDNS.org i.p.v. xs4all.nl
Whatever
Ik snap er niets van de laatste blokjes zijn weer naar double check gegaan! Zou ik dan nog een buffer hebben gehad? Een kijken in de config file...
Balen de wu cache stond op 2.
Dat betekent dat nu pas de verse units gebruikt worden...
Balen de wu cache stond op 2.
Dat betekent dat nu pas de verse units gebruikt worden...
[ Voor 23% gewijzigd door Balachmar op 22-06-2009 09:55 ]
Ik heb ook al een week lang geen punten gekregen voor psp-prp.
ik heb alle bestanden die met een z begonnen weggegooid en nu maar afwachten.
ik heb alle bestanden die met een z begonnen weggegooid en nu maar afwachten.
Hier tot nu toe geen probleem afgelopen week, alles netjes punten voor gekregen. PC staat nu wel offline tot vrijdag, wil dan een persoonlijk MF houden op PSP.
God schiep mensen en dieren maar geen rechters en officiëren
Verwijderd
Ghehehe, operatie "shock & awe" is begonnen op Cosmology@Home 
Elteor, wat een gigantische hoeveelheid power heb je toch tot je beschikking --> best wel jaloers!
Elteor, wat een gigantische hoeveelheid power heb je toch tot je beschikking --> best wel jaloers!
Statsdag!
Overall en inde categorieën stabiel deze week. In de flop-10 ook stabiliteit troef, behalve MilkyWay waar we 2 plekken zakken
Kijken we iets verder in de lijst dan zien we Cosmology grote stappen maken (in de goede richting), vandaar dat dit project niet meer in de flop-10 staat. Bold_Seeker en Elteor zorgen ervoor dat we daar daily #1 staan, met pak hem beet 2 keer zoveel output als de #2
waardoor we afgelopen week al 7 plaatsen hebben gewonnen daar. * DigiK-oz dacht daar ook nog even te helpen maar die schamele hoeveelheid puntjes valt niet echt op 
De nummers 1 & 2 van onze flop-10 krijgen momenteel wat extra aandacht, en dat is natuurlijk goed. Op beide zijn veel punten te verdienen, en op eon gaat dat over ongeveer een weekje blijken
Op PSP-PRP zijn er wat aanloopproblemen bij sommigen, en wordt er door iemand zelfs voor een (persoonlijke) MF gespaard. Dus ook daar zullen de puntjes niet al te lang meer op zich laten wachten (teller staat op 4 weken ongeveer, maar dat zal dus wel wat vlotter worden).
De achterstand op de knights is weer wat kleiner geworden, met name door het cosmology-geweld. Ik hoop en verwacht volgende week een #3 te kunnen verkondigen, en deze keer gaat die niet zomaar weer verloren
Cijfertjes!
Bron
DC-Vault homepage
Overall en inde categorieën stabiel deze week. In de flop-10 ook stabiliteit troef, behalve MilkyWay waar we 2 plekken zakken

Kijken we iets verder in de lijst dan zien we Cosmology grote stappen maken (in de goede richting), vandaar dat dit project niet meer in de flop-10 staat. Bold_Seeker en Elteor zorgen ervoor dat we daar daily #1 staan, met pak hem beet 2 keer zoveel output als de #2
De nummers 1 & 2 van onze flop-10 krijgen momenteel wat extra aandacht, en dat is natuurlijk goed. Op beide zijn veel punten te verdienen, en op eon gaat dat over ongeveer een weekje blijken
De achterstand op de knights is weer wat kleiner geworden, met name door het cosmology-geweld. Ik hoop en verwacht volgende week een #3 te kunnen verkondigen, en deze keer gaat die niet zomaar weer verloren

Cijfertjes!
Overall | 4 | ![]() | 375833.31 | ![]() | 109.64 | 2336.82 |
Biological And Medical Science | 13 | ![]() | 96101.48 | ![]() | 1414.85 | 224.73 |
Mathematical | 3 | ![]() | 126734.10 | ![]() | 9695.51 | 1470.30 |
Miscellaneous | 6 | ![]() | 48198.01 | ![]() | 272.54 | 695.67 |
Physical Science | 7 | ![]() | 104799.70 | ![]() | 452.26 | 313.92 |
---|---|---|---|---|---|
Eon | 17 | ![]() | 7241.37 | ![]() | 172.42 |
GIMPS | 48 | ![]() | 7459.45 | ![]() | 54.06 |
GPUGRID | 56 | ![]() | 8618.09 | ![]() | 25.13 |
MilkyWay@Home | 75 | ![]() | 9328.49 | ![]() | 9.08 |
The Lattice Project | 45 | ![]() | 9340.32 | ![]() | 15.00 |
Bron
DC-Vault homepage
Whatever
Digik ik blijf het echt erg leuk vinden die overzicht stats, en zeker met je verhaaltje erbij!
Ik vind het ook super, maar ik mis nog steeds het mooie grafiekje van de openingspost. Kan iemand die niet opnieuw leven inblazen?
Dat heeft digik al gedaan!Cow_tipping schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 07:41:
Ik vind het ook super, maar ik mis nog steeds het mooie grafiekje van de openingspost. Kan iemand die niet opnieuw leven inblazen?
nieuwe link
http://www.digik-oz.nl/dc...-Vault&project=50&id=4814
Blijkbaar kan ik niet rechtstreeks naar het plaatje linken...
Maar ik denk dat het digik niet heel veel moeite zal kosten om die grafiek standaard te renderen op een specifieke plaats.
[ Voor 33% gewijzigd door Balachmar op 24-06-2009 10:10 ]
die link is dood.... digikoz kun je hier naar kijken?
Bij mij doet ie het.
Kan de data voordat digi ging loggen nog gemerged worden, of is dat te veel werk?
Kan de data voordat digi ging loggen nog gemerged worden, of is dat te veel werk?

Haha, ja die doet het wel, maar geeft een soort verrassingsgrafiek, namelijk de laatst gegenereerde 
Ik zal zorgen dat de Vault-grafiek van DPC 1 keer per dag wordt gesaved ergens en dan post ik hier wel een linkje.
Ik zal zorgen dat de Vault-grafiek van DPC 1 keer per dag wordt gesaved ergens en dan post ik hier wel een linkje.
Whatever
Hopsa! De 2 miljoen mijlpaal bij PSP-PRP
Nog een paar weekjes tot XS en dan kunnen we weer aardig wat puntjes bijschrijven.
/me weet alleen niet of het lukt voor mijn vakantie

Nog een paar weekjes tot XS en dan kunnen we weer aardig wat puntjes bijschrijven.
/me weet alleen niet of het lukt voor mijn vakantie
Zo en nu maar hopen dat er geen dupes tussen zitten
God schiep mensen en dieren maar geen rechters en officiëren
Tielemans schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 10:39:
Zo en nu maar hopen dat er geen dupes tussen zitten
Wordt dit een dagelijks kadootje?
Een lekkere boost, zo komen die 384 punten tenminste flink dichterbij
En die hebben we nodig ook, want die Knights willen niet echt hun plekkie opgeven...We've got a fight on our hands!
Whatever
Dit topic is gesloten.