Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Hoe kan het dat wanneer ik HARD-SPL wil installeren, mijn Vario IV uitvalt en dus geen laadbalk van 0 - 100% krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Vandaag aan de gang gegaan met de officiële update van HTC en alles er opnieuw opgezet. Ik was met m'n vorige installatie toch niet helemaal tevreden en heb m'n TP nu redelijk zoals ik wil :)

Laatste dingetjes nog installeren en morgen gps eens testen, ik moet flink "en route" werken, dus ik zal Navigon/TomTom eens op de proef stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft de laatste hotfix al gedownload?
http://www.htc.com/nl/Sup...?p_id=140&cat=0&dl_id=502

Ik krijg em niet geinstalleerd. Krijg de melding van een incorrect version bij het opstarten van de fix :( :(

Hier meerdere reacties gevonden, maar heeft iemand een oplossing?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=484759

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2009 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 10:04:
Wie heeft de laatste hotfix al gedownload?
http://www.htc.com/nl/Sup...?p_id=140&cat=0&dl_id=502

Ik krijg em niet geinstalleerd. Krijg de melding van een incorrect version bij het opstarten van de fix :( :(

Hier meerdere reacties gevonden, maar heeft iemand een oplossing?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=484759
Krijg ook dezelfde melding. Nog geen oplossing gevonden.

TomTom en Navigon gebruikt vanmorgen. TomTom lijkt toch wat gebruiksvriendelijker, ondanks dat de lag nog steeds aanwezig is ('n meter of 10). Navigon vreet meer van m'n accu en meldt eerder dat 'n adres niet gevonden is. Ik laat ze er voorlopig beiden opstaan, toch ruimte genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 16:49

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Weet iemand toevallig waar de email word op geslagen op de touch pro? ik heb al alles in windows/messeges ofzo weg gehaalt, die dir waar de sub dir attachments ook in staat, maar dat lost niks op.. ik had namelijk een backup terug gezet waar ook mijn email bij stond, alleen ik wil het weer verwijderen want als ik nu mijn email in stel zegt hij dat ik de naam gmail niet kan gebruiken om dat die al bestaat. als ik een andere naam kies heb ik dus 2 accounts in gesteld. de oude account staat niet meer in de lijst dus kan hem ook niet weg gooien... wie weet het?

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

De nieuwe versie van S2U2 vliegt er hier ook weer snel af, slurpt in 2 nachten tijd elk 30% van m'n accu leeg :/

Even terug naar versie 1.45 en kijken of 't dan wel rustig blijft (voorheen wel in ieder geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:14
ROMeOS gebruikers updaten

Ik denk dat er een paar vanochtend wakker worden met een onbruikbare telefoon. Hard-reset, datum van vorige week instellen en upgraden naar bv 1.90.1. Kennelijk heeft MS tegenwoordig een time-bomb in hun OS zitten.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:14

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Had ik je post maar eerder gelezen. |:( Ik ben nu bezig om een nieuwe rom er op te zetten..

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Laatst online: 10-09 12:36
Die Bruine schreef op zondag 01 maart 2009 @ 09:03:

Ik denk dat er een paar vanochtend wakker worden met een onbruikbare telefoon. Hard-reset, datum van vorige week instellen en upgraden naar bv 1.90.1. Kennelijk heeft MS tegenwoordig een time-bomb in hun OS zitten.
Heb kreeg sinds vanavond ook die melding. Zwaar klote. De hele tijd een melding die je niet van je scherm afkrijgt:
Hiermee is de bétaversie van deze softwareversie beëndigd. We danken u hartelijk voor uw bijdrage om een zo goed mogelijk product te leveren aan onze klanten.

Ga voor een nieuwere versie of meer informatie naar de website waar u uw huidige bétaversie hebt gedownload.
Zou hier nog een fix voor komen? Ik heb absolute geen zin in een hardreset ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

GVR

Ik ook sinds gisteravond ineens :S echt klote. Ik denk dat er gewoon een nieuwe rom komt en geen fix... dadelijk maar ff een andere erop zetten helaas, want zo ben ik niet eens bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

Ik heb er ook last van! Zwaar klote! Heb er nu juist de tijd niet voor om opnieuw te flashen. vanavond pas... en dan denk ik de de officieele rom erop gaat, want die heb ik nog niet geprobeert.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBert
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 17:43

BadBert

Mini powah

Voor de liefhebbers van Lemmings, de programmeur heeft een nieuwe versie online staan, (geupdate op 28 feb) die prima werkt, ook op de nieuwe roms, en touch HD :) (hier al getest, werkt super)

On the 7th day, God created the Mini.... And he saw it was good :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertjuh1985
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2022
Jeroen797 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 10:13:
[...]

Heb kreeg sinds vanavond ook die melding. Zwaar klote. De hele tijd een melding die je niet van je scherm afkrijgt:

[...]

Zou hier nog een fix voor komen? Ik heb absolute geen zin in een hardreset ;(
Nope, hier komt geen fix voor.
Was gisteravond ook opeens de dupe hiervan.. terwijl ik een minuut daarvoor nog aan het bellen was, snapte er echt helemaal niks van. 8)7

Maar je kunt echt helemaal niks beginnen. Je moet wel een hard-reset doen, om hem dan naar een eerdere datum te zetten.
Alleen dan kun je er weer normaal in komen, om daarna een update voor je rom te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

romeos 1.60.2 werkt hier nog gewoon iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertjuh1985
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2022
Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 12:58:
romeos 1.60.2 werkt hier nog gewoon iig.
Heeft volgens mij ook alleen met romeos 1.70.1 te maken. Hier zat een zogenaamde timebomb in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
Hoe verhoud die nieuwe romeos 1.90.1 eigenlijk tegenover de nieuwe htc rom?
Ik lees namelijk dat veel mensen een kortere accuduur hebben gekregen met de nieuwe htc rom

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Op mijn TP heb ik SPB Pocket Plus staan. Nu had ik eerst een tabblad met de batterijstatus. Je kon dus in één oogopslag zien hoeveel percentage je batterij nog had. Ik kan deze nu echter niet meer vinden. Weten jullie waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eokken
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09-2020
Ook ik heb last van de timebomb, wat kan ik precies doen om het te verhelpen?

Hard reset en dan de tijd&datum naar bijv een maand eerder zetten? en daarna een oudere versie van ROMeOS installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 16:49

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

-even een vraagje:

Waarom willen jullie eigenlijk persee met RomeOS draaien terwijl er nu een goeie rom van HTC beschikbaar is?

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Nu online

GVR

eokken schreef op zondag 01 maart 2009 @ 15:36:
Ook ik heb last van de timebomb, wat kan ik precies doen om het te verhelpen?

Hard reset en dan de tijd&datum naar bijv een maand eerder zetten? en daarna een oudere versie van ROMeOS installeren?
correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ben ik blij dat ik eergisteren alles heb omgezet naar de nieuwe update :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

ik had ROMeos 1.70 ofzo erop staan, nu 1.91 en werkt ook weer perfect

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
MeIsTwisted schreef op zondag 01 maart 2009 @ 18:51:
[...]

ik had ROMeos 1.70 ofzo erop staan, nu 1.91 en werkt ook weer perfect
Merk je ook verbetering?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Ok, ik ga nu maar eens M-Rom NLD proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 11:59
Die Bruine schreef op zondag 01 maart 2009 @ 09:03:

A few tips for those that desperately need a file or 2, once you have done the trick pressing the VOL Up and HOME button a few times after each other, you can slide along to setting, then hit the communications tab, and turn flight mode OFF,

Now your phone can make/receive calls and you have data access.

You can go to E-mail and email yourself any important files.

I hope this helps somone

**** STOP PRESS ****
I have found a really easy way to transfer any file you want to keep to your mem card !!

After doing the VOL up thing mentioned earlier, start up Opera and browse to file:/ this will place you at the root of your phones memory, just browse to where you want and tap on the file you want, when it asks where to download to, just choose your storage card.

If the annoying message pops up, unlock the phone again (VOL UP, HOME) and use HTC task manager (the thingy at the top right corner) to go back to where you were in Opera.
Oftewel Volume Omhoog gevolgd door Home toets een paar keer achter elkaar indrukken breekt door de Beta WM melding heen. Sommige applicaties kunnen dan mogelijk nog bereikt worden.

Ook accu en SIM kaart eruit halen en veel(?) later alleen de accu terugzetten zou de datum moeten resetten, waarna je nog in je apparaat komt om een backup te maken.

En voor iedereen die Custom ROMs gebruikt en belangrijke data niet kan/wil verliezen: maak frequente backups volgens een schedule desnoods, sync regelmatig, etc.

Dit staat nu ook in de TS overigens.

[ Voor 5% gewijzigd door Coromoto op 01-03-2009 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groofoo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
niet alleen ROMeOS heeft last van deze beta bomb van MS.
ok andere custom roms hebben de zelfde WM versie van MS aan boord.
het betreft een versie van WM die geleacked is een tijd geleden,
en verschillende rom coockers hebben deze in hun eigen rom gebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik een image maken van mijn originele rom, voordat ik met HardSPL de nieuwste rom van HTC er op probeer te zetten? Ik heb namelijk een branded HTC Touch Pro rom van KPN met versie 1.90.478.2 NLD. Bij het installeren van 5.05.401.1 krijg ik een fout melding. Deze rom is niet geschikt voor dit toestel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Eric_Cantona schreef op zondag 01 maart 2009 @ 08:14:
De nieuwe versie van S2U2 vliegt er hier ook weer snel af, slurpt in 2 nachten tijd elk 30% van m'n accu leeg :/

Even terug naar versie 1.45 en kijken of 't dan wel rustig blijft (voorheen wel in ieder geval).
Nog steeds 'n percentage-drop van zo'n 30% :/ Vannacht werd ik ook wakker van m'n TP waarvan 't scherm aan was (wel gelockt door S2U2). Kan G-Alarm 'n oorzaak zijn?

Zoveel verbruik (misbruik) van de accu vind ik echt onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Ok! Ik heb nu een dagje M-Rom 1.71 NLD erop en ik moet zeggen dat ik daar nog geen spijt van heb! Ik heb altijd Romeos (van 1.40 tot 1.70) erop gehad maar door die laatste timebomb dacht ik; ik probeer eens een andere rom. Kwa snelheid is M-Rom een heel pak sneller! (ook stuk sneller dan Romeos!). Wist niet dat dat nog eruit te persen was. De rom is gebaseerd op de official HTC rom (5.50.xxx.x). Mijn toestel heeft nog nooit zo snel gewerkt.
Ik vond alleen de standaard iconen lelijk, maar gelukkig kon je die uninstallen zodat alles windows mobile standaard is. 8)

Ik lees net net Romeos 1.90.1 NLD uit is, maar ik blijf toch bij M-Rom :P

[ Voor 18% gewijzigd door Deem op 02-03-2009 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

BadBert schreef op zondag 01 maart 2009 @ 11:15:
Voor de liefhebbers van Lemmings, de programmeur heeft een nieuwe versie online staan, (geupdate op 28 feb) die prima werkt, ook op de nieuwe roms, en touch HD :) (hier al getest, werkt super)
Cool!

Heb je ook een linkje? Ik kan hem echt niet vinden namelijk.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-09 18:57
Leuk zo'n timebomb.

Ben maar wel van PROven Rom 1.11 naar 2.4 gegaan. Kijken hoelang die het volhoudt!

PSN: riznind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lanoisseforP
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-08 10:12
Ik krijg mijn bluetooth-verbinding met mijn auto maar niet goed geregeld.
Voor het update van de Pro kon ik alleen bellen vanuit de auto, maar kon ik niet gebeld worden. Als ik dan de telefoon opnam sprong de installatie meteen op mute.

Na het update doet hij helemaal niks. Hij maakt wel verbinding met de telefoon, ik kan de telefoonlijst benaderen middels de radioknoppen maar zodra ik gebeld word springt die automatisch op mut. En ook als ik iemand probeer te bellen springt hij automatisch op mute.

Mis ik soms een optie, of moet ik iets uit/inschakelen?

Koekoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBert
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 17:43

BadBert

Mini powah

rajackar schreef op maandag 02 maart 2009 @ 09:48:
[...]

Cool!

Heb je ook een linkje? Ik kan hem echt niet vinden namelijk.
Tuurlijk :D

Hier de aangepaste cab:
http://pages.cs.wisc.edu/...mmings/PocketLemmings.cab

Die installeren, en hoppa, je kunt, standaard staat hij wel op linkshandig, maar dat kun je dus anders instellen ;)
(let wel op dat je dus het main.dat bestand hebt, de cab zelf is dus NIET in strijd met een copyright whatsoever!)

[ Voor 11% gewijzigd door BadBert op 02-03-2009 12:05 ]

On the 7th day, God created the Mini.... And he saw it was good :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer al een tijdje push mail te installeren alleen krijg steeds de melding dat hij geen verbinding kan maken.
Ik gebruik de officiele rom van vodafone.
Is het iemand wel gelukt om push mail van vodafone te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Fix/patch voor nr.weergave op MDA Vario IV
http://www.t-mobile.nl/pe.../mda-vario-iv-update.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Grappig! Ik had dus dit op het forum gepost en binnen 2 weken een fix ;) Waren ze nu maar zo snel met een complete rom update. >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Deem op 02-03-2009 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 18:10
Die patch zet alleen de registry key 'HKCU\ControlPanel\Phone\CallIDMatch' op waarde 8. Als je dat al gedaan hebt met bijvoorbeeld Advanced Config is deze patch dus vrij zinloos.

Als T-Mobile zo lang doet om dat mini-probleempje te fixen, dan zal het nog wel even duren voordat de nieuwe ROM beschikbaar is voor T-Mobile MDA Vario IV gebruikers ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Deem schreef op maandag 02 maart 2009 @ 09:39:
Ok! Ik heb nu een dagje M-Rom 1.71 NLD erop en ik moet zeggen dat ik daar nog geen spijt van heb! Ik heb altijd Romeos (van 1.40 tot 1.70) erop gehad maar door die laatste timebomb dacht ik; ik probeer eens een andere rom. Kwa snelheid is M-Rom een heel pak sneller! (ook stuk sneller dan Romeos!). Wist niet dat dat nog eruit te persen was. De rom is gebaseerd op de official HTC rom (5.50.xxx.x). Mijn toestel heeft nog nooit zo snel gewerkt.
Ik vond alleen de standaard iconen lelijk, maar gelukkig kon je die uninstallen zodat alles windows mobile standaard is. 8)

Ik lees net net Romeos 1.90.1 NLD uit is, maar ik blijf toch bij M-Rom :P
Zit er bij zo'n rom ook nog steeds touchflo bij?

En welke radio;s gebruiken jullie? En merk je ook verschil tussen de radio's?

[ Voor 22% gewijzigd door Strider op 02-03-2009 16:35 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Strider schreef op zondag 01 maart 2009 @ 19:16:
[...]

Merk je ook verbetering?
niet echt. Die task manager is weer terug. vond ik wel fijn.
Verder nog niet echt veel gemerkt, maar ook nog niet veel mee gespeeld

edit: zie opeens vandaag dat ik geen newton vlek meet heb. Terwijl hij toch 2cm x 3cm was. O+
edit2: niet goed gekeken 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door MeIsTwisted op 02-03-2009 19:34 ]

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, mijn touch pro werkt ook niet meer zoals een aantal hier hebben!

alleen nu wil ik weer de officiële rom er op zetten omdat hij in de verkoop gaat! Nu kan ik alleen die officiële rom niet downloaden omdat mijn serienummer niet zou kloppen... kan ik die nog ergens anders vandaan toveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 18:04:
Mensen, mijn touch pro werkt ook niet meer zoals een aantal hier hebben!

alleen nu wil ik weer de officiële rom er op zetten omdat hij in de verkoop gaat! Nu kan ik alleen die officiële rom niet downloaden omdat mijn serienummer niet zou kloppen... kan ik die nog ergens anders vandaan toveren?
HT833K009333

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BadBert schreef op maandag 02 maart 2009 @ 12:02:
[...]

Hier de aangepaste cab:

Die installeren, en hoppa, je kunt, standaard staat hij wel op linkshandig, maar dat kun je dus anders instellen ;)
(let wel op dat je dus het main.dat bestand hebt, de cab zelf is dus NIET in strijd met een copyright whatsoever!)
oef...het lijkt me grappig om de Lemmings op mijn TP te hebben....ik zit echter alleen met die " main.dat bestand "...
iemand een linkje?.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 18:51:
[...]

oef...het lijkt me grappig om de Lemmings op mijn TP te hebben....ik zit echter alleen met die " main.dat bestand "...
iemand een linkje?.... ;)
Gewoon even Googlen op 'lemmings abandonware'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op maandag 02 maart 2009 @ 19:49:
[...]

Gewoon even Googlen op 'lemmings abandonware'...
thnx...hij doet het...
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

BadBert schreef op maandag 02 maart 2009 @ 12:02:
[...]

Hier de aangepaste cab:

Dank! Meteen even proberen :)

Iemand toevallig nog tips om een activesync verbinding via bluetooth op te zetten?
Mijn PC weigert mijn TP te zien maar andere apparaten kunnen hem prima vinden. Andersom laten zoeken en pairen geeft ook niet het gewenste resultaat.

[ Voor 19% gewijzigd door rajackar op 02-03-2009 20:15 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lanoisseforP schreef op maandag 02 maart 2009 @ 11:33:
Ik krijg mijn bluetooth-verbinding met mijn auto maar niet goed geregeld.
Voor het update van de Pro kon ik alleen bellen vanuit de auto, maar kon ik niet gebeld worden. Als ik dan de telefoon opnam sprong de installatie meteen op mute.

Na het update doet hij helemaal niks. Hij maakt wel verbinding met de telefoon, ik kan de telefoonlijst benaderen middels de radioknoppen maar zodra ik gebeld word springt die automatisch op mut. En ook als ik iemand probeer te bellen springt hij automatisch op mute.

Mis ik soms een optie, of moet ik iets uit/inschakelen?
Ook ik heb hetzelfde probleem en zou graag mijn TP normaal via bluetooth-verbinding in de auto willen gebruiken zonder de installatie op mute spingt.....
Echt zeer vervelend! Niemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Strider schreef op maandag 02 maart 2009 @ 15:34:
[...]

Zit er bij zo'n rom ook nog steeds touchflo bij?

En welke radio;s gebruiken jullie? En merk je ook verschil tussen de radio's?
Van M-Rom zijn 2 versies beschikbaar; Eentje met en eentje zonder manila (TF3D). Het schijnt dat die zonder manila nog sneller is dan met.
In de radios merk ik wel verschil. Het grootste verschil zit in het verbruik van de accu. Maar ook het bereik, spraakkwaliteit, GPS, en datasnelheid zijn verschillend. Op xda in rom development staat een topic met de radioroms en een poll welke mensen de beste vinden. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Ah thanks!

Ik had dat topic al een beetje zitten doorkijken, maar waar draai jij mee?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Strider schreef op maandag 02 maart 2009 @ 21:23:
Ah thanks!

Ik had dat topic al een beetje zitten doorkijken, maar waar draai jij mee?
Na die tijdbom van Romeos ben ik dus overgestapt naar M-Rom 1.71 (niet stripped). Bevalt me nu erg goed en is ook nog (merkbaar!) sneller dan Romeos. Wist niet dat dat nog kon. :P
Als radiorom draai ik 1.02.25.28, maar 1.08.25.20M1 vond ik ook een van de betere. Zijn relatief zuiniger (25.28 zuinigst) dan de nieuwe roms en de ontvangst is goed genoeg (GPS 25.20M1 beter). Een nieuwere versie betekend bij radioroms niet per defenitie beter. Vind de stock radioroms echte energieslurpers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Nu online

GVR

Ik had tijdelijk de PROven ROM 2.4 WWE Manila TP maar geinstallerd en de nieuw radiorom 1.11.25.01, moet zeggen dat dit best relaxt werkt alleen wel in t engels helaas. GPS werkt gelukkig weer zonder problemen en met elke keer een fix binnen 10 sec. Van de romeos is nu ook weer een nederlandse update uit zonder de timebomb bug, dus weet nog even niet welke het uiteindelijk gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 11:59
Deem schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:35:
Vind de stock radioroms echte energieslurpers. ;)
Grappig dat je dat zo stelt, want die andere radio ROMs die jij noemt zijn ook stock HTC ROMs, alleen van een andere lichting/markt Touch Pro of van een ander model zoals de Touch HD.

Radio ROMs zullen voor iedereen anders werken naargelang er andere omstandigheden zich voordoen, de variabelen zijn zoveel:
  • Provider
  • OS ROM
  • Locatie en daarmee dus signaalsterkte
  • Gebruikspatroon
  • Frequentie instellingen
  • enz.
Zelf testen is dus het beste. Gelukkig is dat bij Radio ROMs relatief zonder pijn te doen, aangezien er geen hard reset nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Misschien een domme vraag hoor maar hoe krijg ik die andere radio roms op mijn TP?
Ik wil nu toch wel eens gaan expirimenteren. Vandaag om half 8 mijn TP van de lader gehaald en nu is al bijna leeg. Enige dat ie gedaan heeft is een paar korte gesprekken, ongeveer 15 minuten tomtom en uurlijks e-mail binnen halen + pushmail.
Is dat nou echt teveel gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Nu online

GVR

rajackar schreef op maandag 02 maart 2009 @ 23:10:
Misschien een domme vraag hoor maar hoe krijg ik die andere radio roms op mijn TP?
Ik wil nu toch wel eens gaan expirimenteren. Vandaag om half 8 mijn TP van de lader gehaald en nu is al bijna leeg. Enige dat ie gedaan heeft is een paar korte gesprekken, ongeveer 15 minuten tomtom en uurlijks e-mail binnen halen + pushmail.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=439566

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Is er iemand hier die de flitspaal-icoontjes van Flitspaal.nl voor de TomTom heeft aangepast voor de TP? Ik ben 't vanavond aan 't proberen geweest (van 22x22 naar 42x42) maar 't lijkt niet gelukt te zijn. Moet er behalve de icoontjes nog meer veranderd worden?

In de nieuwe versie van TomTom (7.915) zijn de POI-icoontjes vergroot zodat ze beter te zien zijn, alleen de flitspalen zijn nog in 't klein :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

TNX, dat is wat ik zocht. Nog even om absuluut veilig te zijn, als ik het allemaal goed begrijp is de radio rom dus niet taal en regio afhankelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Nu online

GVR

Klopt, maar zoals Coromoto al zegt zijn de prestaties wel afhankelijk van een aantal factoren, dus gewoon proberen. Terugflashen naar een andere radio is ook zo weer gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

cool,tnx! zal morgen eens gaan expirimenteren. Genoeg gebruikers info op xda om te bepalen welke roms voor mij interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wel alle stroom besparings instellingen gedaan met b.v. "advanced config"?
|Standaard staat er praktisch niets aan en dat moet je dus zelf doen.
En dat scheelt echt enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
jpbosk schreef op maandag 02 maart 2009 @ 14:47:
[...]

Die patch zet alleen de registry key 'HKCU\ControlPanel\Phone\CallIDMatch' op waarde 8. Als je dat al gedaan hebt met bijvoorbeeld Advanced Config is deze patch dus vrij zinloos.
Maar als je dat dus niet gedaan hebt is het zinvol.
Waarop deze discussie dus weer zinloos is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Laatst online: 13-09 19:54

Neoz

Neoz & Hobbes

Ik heb gehoord dat er op de HTC G1 een programma is wat MyTracks heet, in samenwerking met Google, kun je dan je loop/fiets/wandel/etc. tocht inzichtelijk maken in bijv. google maps. Zijn er mensen hier die ervaring hebben met een zelfde soort programma op de Touch Pro ?

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Neoz schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 10:52:
Ik heb gehoord dat er op de HTC G1 een programma is wat MyTracks heet, in samenwerking met Google, kun je dan je loop/fiets/wandel/etc. tocht inzichtelijk maken in bijv. google maps. Zijn er mensen hier die ervaring hebben met een zelfde soort programma op de Touch Pro ?
Ik weet 100% zeker dat het bestaat want ik heb het gezien voor de Touch Pro. Het laat mooi de afgelegde route zien in google maps. Ik ga even voor je zoeken. Ik kan het even niet zo snel vinden, maar het stond ergens op het XDA forum wat gewoon een ramp is om daar iets te zoeken. Als ik het tegenkom dan post ik het hier.

[ Voor 13% gewijzigd door Deem op 03-03-2009 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Laatst online: 13-09 19:54

Neoz

Neoz & Hobbes

Ok top ! Ben ook aan het zoeken, maar vind wel programma's maar de output naar een bijv. google maps is dan niet mogelijk

Heb GPSed gevonden, lijkt te doen wat ik bedoel maar is wel betaald, iemand ervaring ?

[ Voor 34% gewijzigd door Neoz op 03-03-2009 11:24 . Reden: Toevoeging ]

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 12-09 14:49
Ik had dat ook, maar zelfs nog erger! 's Nachts aan de lader gehangen, en rond 13, 14 uur 's middags was de batterij al leeg! Toen heb ik S2U op m'n TP gezet, en met Advanced Config alle settings nagelopen en aanpassingen gemaakt, en na een reset was m'n batterij-verbruik ineens aanzienlijk beter!

In S2U heb ik de batterijmeter op percentage gezet, en nu verliest de batterij 's nachts (plm 7 uur tussen naar bed gaan en opstaan) gemiddeld 7% batterijvermogen. Dan hangt hij niet aan de oplader! Nu hoef ik m'n TP gemiddeld maar één keer in de 48 uur aan de lader te hangen, afhankelijk van m'n gebruik van Internet en hoeveel telefoontjes ik maak of ontvang natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Neoz schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 11:17:
Heb GPSed gevonden, lijkt te doen wat ik bedoel maar is wel betaald, iemand ervaring ?
Dat is iig niet die ik bedoelde. Ik heb hem gevonden dat wat ik bedoelde. Het heet TrackMe http://www.luisespinosa.com/trackme_eng.html

[ Voor 20% gewijzigd door Deem op 03-03-2009 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Afgelopen nacht is mijn batterijverbruik ook maar zo'n 7% geweest. Maar dat kwam bij mijn weten vooral omdat ik 't scherm weer uitgezet heb net na 12en. Er is 'n proces (waarschijnlijk G-alarm) dat niet goed wordt afgerond omdat S2U2 in de weg zit. M'n TP blijft daardoor "laden" en 't scherm blijft aanstaan (wel gelockt). Dit kost als 't doorgaat zo'n 30% aan batterij.

Je kunt dat "resetten" 's nachts uitzetten, maar met 't risico dat je alarm 's morgens niet werkt. Dit heb ik voor m'n update niet gehad alleen weet ik niet hoe ik 't nu op moet lossen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Tja, eigenlijk is dat toch iets dat je als gebruiker niet zou moeten accepteren. Het is dat het voor de rest zo'n fijn toestel is anders had ik hem al terug gestuurd.
Nu eerst de batterij opladen n dan even roms checken. Zal mijn ervaringen hier ook posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

rajackar schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 11:36:
Tja, eigenlijk is dat toch iets dat je als gebruiker niet zou moeten accepteren.
Dat heb je immers al gedaan ;) Er is genoeg informatie en gebruikerservaringen te vinden over het verbruik van dit toestel. Een beetje vooronderzoek bij de aanschaf van zo een prijzig en smaak afhankelijk product is naar mijn idee altijd nodig.
S2U heeft naar mijn weten ook geplaagde versies die je batterij drainen en heeft bij mij nog altijd die reputatie. En de telefoon is zelf ook niet verantwoordelijk dat 2 verschillende programma's niet op elkaar afgestemd zijn en in de weg zitten.
High-end telefoons verbruiken nou eenmaal veel energie, of je nu een iPhone, Windows Mobile toestel, Sybian of Android toestel neemt. Als je je een beetje had verdiept voordat je het toestel aan had geschaft dan was dit geen verrassing :9. Met wat aanpassingen kan je het verbruik al wat verminderen met bijvoorbeeld Advanced Config het powermanagement aan te passen of een andere zuinigere radiorom gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door Deem op 03-03-2009 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik heb sinds de nieuwe rom een probleem met GPRS... Icoontje bovenin blijft grijs, en ik heb nergens verbinding mee; GPRS, 3G, HSDPA, niente.

Denk dat ik vanavond maar eens terugga naar een oudere radio, kijken of het daar aan ligt.

Over het trackingverhaal hierboven: ik gebruik zelf GPS Cycle Computer. Op het eerste oog wat minder functies dan TrackMe, maar ik vind 'm wel prima. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Bra-Jo op 03-03-2009 11:54 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Brabo-Joossie schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 11:52:
Ik heb sinds de nieuwe rom een probleem met GPRS... Icoontje bovenin blijft grijs, en ik heb nergens verbinding mee; GPRS, 3G, HSDPA, niente.

Denk dat ik vanavond maar eens terugga naar een oudere radio, kijken of het daar aan ligt.

Over het trackingverhaal hierboven: ik gebruik zelf GPS Cycle Computer. Op het eerste oog wat minder functies dan TrackMe, maar ik vind 'm wel prima. :)
Welke versie heb jij geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Deem schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 11:50:
[...]
High-end telefoons verbruiken nou eenmaal veel energie, of je nu een iPhone, Windows Mobile toestel, Sybian of Android toestel neemt. Als je je een beetje had verdiept voordat je het toestel aan had geschaft dan was dit geen verrassing :9. Met wat aanpassingen kan je het verbruik al wat verminderen met bijvoorbeeld Advanced Config het powermanagement aan te passen of een andere zuinigere radiorom gebruiken.
Ik ben me er ook terdege van bewust dat ik echt geen 5 dagen rond kan lopen met m'n TP zonder 'n keer op te laden. Maar die 30% in één nacht komt door 'n proces rond middernacht. Ik word er zelfs wakker van, aangezien er 'n lichtbundel naast m'n bed ligt. Ik heb m'n TP ook zo aangepast dat na 30 seconden 't achtergrondlicht gedimd moet worden en daarna S2U2 aan de gang moet en 't scherm helemaal uitgaat, maar zelfs daar zorgt dat proces ervoor dat 't tegengewerkt wordt.

Dus iets zit er niet goed. Ik heb in ieder geval G-alarm even opnieuw geïnstalleerd, wie weet pakt 't nu wel goed uit. Vannacht weer eens checken, of ik moet straks de klok eens vooruit zetten om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Deem schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 11:50:
[...]

Dat heb je immers al gedaan ;) Er is genoeg informatie en gebruikerservaringen te vinden over het verbruik van dit toestel. Een beetje vooronderzoek bij de aanschaf van zo een prijzig en smaak afhankelijk product is naar mijn idee altijd nodig.
S2U heeft naar mijn weten ook geplaagde versies die je batterij drainen en heeft bij mij nog altijd die reputatie. En de telefoon is zelf ook niet verantwoordelijk dat 2 verschillende programma's niet op elkaar afgestemd zijn en in de weg zitten.
Aan de ene kant heb je helemaal gelijk wat onderzoek betreft en ik heb dan ook aardig wat reviews gelezen. Maar in geen enkele review staat dat de telefoon in veel gevallen de 24 uur niet eens haalt met de standaard software.
Ook was ik me er echt wel van bewust dat ik niet dezelfde tijden zou halen als met mijn oude redelijk simpele nokia maar ik blijf erbij dat ik het bij de TP tegen het absurde aan vind zitten.
Als tweaker kan ik er nog wel lol uit halen om lekker met instellingen en roms enzo te rommelen (huhuh ;) ) maar voor een retail produkt kan het eigenlijk niet. Ook vind ik het absurd dat ze standby tijden van over de 400 uur neerzetten op de site en dat alle providers en veel reviews die info klakkeloos overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Deem schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 11:54:
[...]

Welke versie heb jij geprobeert?
Eerst v2.54, later v3.67. Op zich merkte ik in functionaliteit of nauwkeurigheid niet gek veel verschil, grafisch wel.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 22:43
Over GPS cycle computer - da's wat mij betreft een geweldig (en gratis) programma. Zie ook mijn bijdrage in het Geotag topic:
BartS12 in "Geotaggen: Waar ben jij geweest, en waar..."

Kort samengevat : gratis programma, neemt eenvoudig routes op, converteert naar zowel GPX als KML format, simpel te openen in zowel google earth alsook googlemaps op je telefoon. Kortom, ideaal. Enne, hij doet het ook prima voor lopen, of vliegen: Heathrow->Schiphol blijkt in praktijk uitstekend te werken 8)

/Edit : oh, en het wordt zeer regelmatig (bijna wekelijks) van updates en verbeteringen / uitbreidingen voorzien. Zie ook http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=424423

[ Voor 15% gewijzigd door BartS12 op 03-03-2009 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Brabo-Joossie schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 12:47:
[...]

Eerst v2.54, later v3.67. Op zich merkte ik in functionaliteit of nauwkeurigheid niet gek veel verschil, grafisch wel.
Uhm, van die radiorom-versies heb ik nog nooit gehoord :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

:D
Verrek, ik dacht dat je GPS Cycle Computer bedoelde.

Tot vorige week was het de stock, heb 'm nu geflashed naar 1.11.25.01 (inbegrepen in de officiële HTC-rom van een paar weken terug).

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

rajackar schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 12:39:
[...]

Aan de ene kant heb je helemaal gelijk wat onderzoek betreft en ik heb dan ook aardig wat reviews gelezen. Maar in geen enkele review staat dat de telefoon in veel gevallen de 24 uur niet eens haalt met de standaard software.
Ook was ik me er echt wel van bewust dat ik niet dezelfde tijden zou halen als met mijn oude redelijk simpele nokia maar ik blijf erbij dat ik het bij de TP tegen het absurde aan vind zitten.
Als tweaker kan ik er nog wel lol uit halen om lekker met instellingen en roms enzo te rommelen (huhuh ;) ) maar voor een retail produkt kan het eigenlijk niet. Ook vind ik het absurd dat ze standby tijden van over de 400 uur neerzetten op de site en dat alle providers en veel reviews die info klakkeloos overnemen.
Ik moet je gelijk geven over doe standby tijd van 400 uur. Dat zal je alleen halen onder idiale omstandigheden. Bij iedere telefoon week die waarde behoorlijk af van de werkelijkheid. Waarschijnlijk zit jij in een gebied waar het bereik slecht is, houd jij internetconnectie open, sync jij je mail ieder half uur, gebruik je S2U of iets vergelijkbaars dat cpu cycles opsnoept, zijn er processen aanwezig die energie slurpen of is er gewoon iets mis met je telefoon of accu.
Mijn ervaring is dat ik het minimaal 2 dagen uithoud met 2 uur internetten, 40 sms, 20 min bellen. en 5 min kloten in 48 uur. Ik moet wel zeggen dat ik M-Rom gebruik, een een andere radio-rom, powermanagement tweaks gebruik en mijn verbinding automatisch laat disconnecten op het moment dat die niet gebruikt word. Bij gematigt gebruik haal ik 3 dagen.
Brabo-Joossie schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 12:47:
[...]

Volgens mij ben je in de war met iets anders want deze radioroms heb ik nog nooit van gehoord. Radioroms hebben ook geen effect op de snelheid of functionaliteit.

[ Voor 4% gewijzigd door Deem op 03-03-2009 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-09 18:57
Over batterij verbruik:

idd het valt tegen, maar bv een Iphone heeft hetzelfde probleem en daar kun je de batterij niet eens van wisselen. Hoe meer mogelijkheden een telefoon heeft, hoe meer batterij hij verbruikt (zeker in vergelijking met een oude nokia)

Bij mij staat Bluetooth altijd aan, internetconnectie ook, check mail om de 5 minuten. zit er veel mee te spelen, dus ja, ik moet elke dag laden.

Wat de grootste batterij drain is bij mij, is bellen met de bluetooth carkit.

PSN: riznind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Deem schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 13:21:
[...]
Volgens mij ben je in de war met iets anders want deze radioroms heb ik nog nooit van gehoord. Radioroms hebben ook geen effect op de snelheid of functionaliteit.
Zie mijn reply boven de jouwe. ;) Ik dacht dus dat je GPS Cycle COmputer bedoelde, qua radiorom zit ik op 1.11.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

ok, Mrom 1.71 en radio 25.28 staan erop. Ben benieuwd :)
Enige nadeel is nu dat ik mijn email settinge handmatig moet gaan doen hehe. Ach ja, je kan niet alles hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik hoor hier louter negatieve geluiden m.b.t. de batterij tijd, vandaar dat ik mijn bevindingen ook eens wil spuien:

- ROMeOs v1.90.1 NLD
- Radio 1.02.25.19
- S2U2 1.50d-VGA
- Mail (gmail) om het half uur ophalen
- 2 SMS-jes
- 1 telefoontje (5 min)

Nu 24 uur geleden van de lader gehaald en hij staat nog op 89%. Op zich geen slechte score denk ik zo. Natuurlijk weinig gebruikt, maar uit mijn ervaring blijkt dat vooral de GPS erg veel batterij verbruikt. Maar ja, die gebruik ik weinig tot niet, en anders moet je een autolader kopen of fixen. Natuurlijk jammer dat internet ook toch best wat verbruikt nog (denk dan WLM, Youtube en frequent mailen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Zo, dat is nogal een verschil zeg!
Na een uur van de lader zit ie bij mij al op 85%
Ik heb wel pushmail aan staan zou dat nog uit maken? Ik heb hem iig zo ingesteld dat ie daar na 1900 uur mee ophoudt.
Misschien dat ik slechte ogen heb maar ik kan ook nergens de optie vinden om de TP de data verbinding te laten verbreken als deze niet in gebruik is. Als ik hem handmatig verbreek is ie na een tijdje toch altijd weer aan en blijft ie aan. Moet ook nog uitzoeken wat hem steeds aan zet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Eric_Cantona schreef op maandag 02 maart 2009 @ 23:19:
Is er iemand hier die de flitspaal-icoontjes van Flitspaal.nl voor de TomTom heeft aangepast voor de TP? Ik ben 't vanavond aan 't proberen geweest (van 22x22 naar 42x42) maar 't lijkt niet gelukt te zijn. Moet er behalve de icoontjes nog meer veranderd worden?

In de nieuwe versie van TomTom (7.915) zijn de POI-icoontjes vergroot zodat ze beter te zien zijn, alleen de flitspalen zijn nog in 't klein :/
Met de toevoeging _X2.bmp is 't me gelukt :)

Alleen zijn de icoontjes niet zo geweldig mooi, ik ben dan ook niet zo'n photoshopwonder ;)

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/1rvpxk.jpg

Iemand zin en tijd om flitspaalicoontjes te maken in 42x42? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Eric_Cantona op 03-03-2009 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Laatst online: 23-08 17:12
Eric_Cantona schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 20:17:
[...]

Met de toevoeging _X2.bmp is 't me gelukt :)

Alleen zijn de icoontjes niet zo geweldig mooi, ik ben dan ook niet zo'n photoshopwonder ;)

Voorbeeld:
[afbeelding]

Iemand zin en tijd om flitspaalicoontjes te maken in 42x42? ;)
Ben ik ook erg in geïnteresseerd!
Zie het mezelf nog niet doen, ben ook niet zo'n fotosop wonder :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Tja, ik heb er dus gisteren de hele avond op gezeten, wel leuk maar ik ben gewoon niet zo gelukkig met 't resultaat. Maar wat wil je met Paint.net enzo :D

't Zijn in totaal 18 van deze icoontjes met als basis de snelheden (30-50-60-70-80-90-100-120), hopelijk schrikt dat niemand af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Nu online

GVR

je krijgt toch zowieso een icoontje groter in de hoek te zien wanneer je hem nadert en 'waarschuwen nabij' hebt ingesteld? Ik kan het eigenlijk aardig goed zien allemaal, dus ga me niet aan paint wagen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Freaky Gabbur schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 20:49:
je krijgt toch zowieso een icoontje groter in de hoek te zien wanneer je hem nadert en 'waarschuwen nabij' hebt ingesteld? Ik kan het eigenlijk aardig goed zien allemaal, dus ga me niet aan paint wagen:P
Ja, maar dan is 't toch heel wazig? De standaard icoontjes zijn 22x22 dus wordt 't wel erg pixelig. De icoontjes zijn nu even groot als de POI's die standaard worden aangegeven.

En ik heb geen waarschuwing aanstaan, teveel gedoe om dat allemaal in te stellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-08 19:07

JAMF

010 the number of the best

Eric_Cantona schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 20:41:
Tja, ik heb er dus gisteren de hele avond op gezeten, wel leuk maar ik ben gewoon niet zo gelukkig met 't resultaat. Maar wat wil je met Paint.net enzo :D

't Zijn in totaal 18 van deze icoontjes met als basis de snelheden (30-50-60-70-80-90-100-120), hopelijk schrikt dat niemand af ;)
komen die uit die zipfile van flitspaal.nl??
http://www.flitspaal.nl/gps/tomtom_bmp_bestanden.zip

kan je ze niet met Irfanview (gratis) vergroten naar 42x42 (wordt een beetje blokkerig - maar op een telefoonscherm valt dat wel mee denk ik

en met een profi-program - adobe CS4 ofzo - kan je met de 110% regel best goeie resultaten krijgen

110% regel: programma's als photoshop kunnen op één of andere manier fantastisch interpoleren als het om een vermeerdering van 10 % gaat

dus als je een icon van 22x22 een aantal malen vergroot met 10 % tot je aan 42x42 komt krijg je volgens de verhalen een beter resultaat dan met een eenmalige vergroting van 22x22 naar 42x42
(ik heb gelezen over foto's van 480x640 die er zelf op A3 formaat nog heel toonbaar uitzagen - niet blokkerig, wel iets wazig)

[ Voor 30% gewijzigd door JAMF op 03-03-2009 21:14 ]

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik ga 't eens proberen :)

De borden zelf gaat nog wel, maar 'n autootje o.i.d. erbij is wat lastiger :)

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/x3yb0w.jpg naar Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2la3qyw.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Eric_Cantona op 03-03-2009 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eric_Cantona schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 21:52:
Ik ga 't eens proberen :)

De borden zelf gaat nog wel, maar 'n autootje o.i.d. erbij is wat lastiger :)

[afbeelding] naar [afbeelding]
Hm, fotoshop staat op andere laptop... maar even verscherpen of sherpere randen helpt vaak goed :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 23:05:
[...]

Hm, fotoshop staat op andere laptop... maar even verscherpen of sherpere randen helpt vaak goed :Y
Dit is na verscherpen ;) Maar zoals ik al zei: ik ben niet zo'n photoshop-wonder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-08 19:07

JAMF

010 the number of the best

Eric_Cantona schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 07:39:
[...]

Dit is na verscherpen ;) Maar zoals ik al zei: ik ben niet zo'n photoshop-wonder :D
Ik denk dat het grootste plaatje er al best behoorlijk uitziet op een TP

Anders effe stoeien met iconshop(freeware)

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

barrymossel schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 18:58:
Ik hoor hier louter negatieve geluiden m.b.t. de batterij tijd, vandaar dat ik mijn bevindingen ook eens wil spuien:

- ROMeOs v1.90.1 NLD
- Radio 1.02.25.19
- S2U2 1.50d-VGA
- 2 SMS-jes
- 1 telefoontje (5 min)

Nu 24 uur geleden van de lader gehaald en hij staat nog op 89%. Op zich geen slechte score denk ik zo. Natuurlijk weinig gebruikt, maar uit mijn ervaring blijkt dat vooral de GPS erg veel batterij verbruikt. Maar ja, die gebruik ik weinig tot niet, en anders moet je een autolader kopen of fixen. Natuurlijk jammer dat internet ook toch best wat verbruikt nog (denk dan WLM, Youtube en frequent mailen).
Even mijn ervaring dan na 24 uur:
- M-Rom 1.71 NLD
- Radio 1.08.25.20M1
- 15 SMS
- 15 min gebelt
- 1 uurtje Opera
- 10 min gekloot
- 75 Km gereist
- Handmatig mail opgehaald (alleen handmatig)
- Auto Gprs disconnect
- Geen S2U2

Accu staat nu op 61%!

En dan heb ik nog niet eens de zuinigste radio gebruikt. 8)

Voordat ik ging slapen stond ie op 75% en toen ik vanmorgen weer wakker werd stond ie op 74%. Ik heb al eens radioroms getest die snacht gewoon 25% drainen dus ben redelijk blij met deze :)
Het kan dus wel, meer dan 2 dagen met accu.

[ Voor 9% gewijzigd door Deem op 04-03-2009 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Haha, gelukkig ben ik dus niet de enige die geen erg negatieve ervaringen heeft met de batterijduur? Kan dat ook nog aan hardwarematige zaken liggen?

[ Voor 1% gewijzigd door barrymossel op 04-03-2009 10:12 . Reden: foutje gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

barrymossel schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 18:58:

- ROMeOs v1.90.1 NLD
- Radio 1.02.25.19
- S2U2 1.50d-VGA
- 2 SMS-jes
- 1 telefoontje (5 min)

barrymossel schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 09:58:
Haha, gelukkig ben ik dus niet de enige die heel erg negatieve ervaringen heeft met de batterijduur? Kan dat ook nog aan hardwarematige zaken liggen?
Ik vind het verbruik van jou echt niet negatief hoor, eerder heel netjes. Ik hoor verhalen van mensen die het nog geen 14 uur uithouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Deem schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:08:
[...]
[...]
Ik vind het verbruik van jou echt niet negatief hoor, eerder heel netjes. Ik hoor verhalen van mensen die het nog geen 14 uur uithouden.
Haha, had een foutje gemaakt... Bedoelde juist dat ik geen negatieve ervaringen heb (behalve met GPS - radiorom??)... Oeps 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

Wat ik zelf qua accutijd merk is dat ik met S2U2, constant Bluetooth onzichtbaar aan (maar zonder constante dataverbinding) aan het eind van de dag makkelijk 90% batterij over heb. Dat is dus ong. het verbruik in 16 uur. Tegenwoordig heb ik ook een constante dataverbinding en push mail aan en dan blijft er aan het eind van de dag ook nog meer dan 70% over.

Vreemd genoeg zijn er soms dagen, zoals gisteren, dat m'n batterij ineens leeggeslurpt wordt. Aan het einde van de avond zat ie onder de 20%!! Dit lijkt geen directe oorzaak te hebben, ik heb hetzelfde 'leefpatroon' qua gebieden waar ik me bevind en dus dekking, zelfde functies in gebruik, etc. Er stonden geen applicaties open voor zover ik in taakbeheer kon zien. Na een soft reset is het verbruik dan weer prima in orde.

(Dit is op de originele WWE ROM met .28 radio ROM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

hehe, dat heb ik ook gehad. Het lijkt nu een stuk beter te gaan met Mrom 1.71 en radio 25.28. Ook gprs auto disconnect ingesteld en tijdens de nacht heeft ie zo'n 7 % gedrained. vanmorgen had ik 68% procent na een klein uurtje navigeren was daar zo'n 48 van over. Dat was beter dan ik had verwacht. een uurtje zonder activiteit later was het opeens 28%. Op zich wel te verwachten na navigeren maar apart dat dat pas later een impact lijkt te hebben.
Zal nog even verder testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

1.02.25.28 is in mijn geval het zuinigst, maar heeft als probleem dat gprs wel eens wil wegvallen en niet meer wil terugkeren als ik onderweg ben met de trein bv (wel weer na softreset). Verder werkt ie erg goed. Ik zelf gebruik 1.08.25.20M1 die dit niet heeft en ook erg zuinig is.

[ Voor 4% gewijzigd door Deem op 04-03-2009 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 22:18
na de rom update start mediaplayer automatich op als ik om mijn remote-control de play knop indruk. voorheen starte die dan de standaard touch-flow-player op. kan ik dit wijzigen want ik wil geen gebuik maken van media player.
is het ook mogleijk om een ander programma toe te wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Misschien vanavond ook eens Romeos er op zetten. Heb namelijk nu met mrom een probleem dat touchflo3d nogal vaak reset.
Als ik ergens mee bezig ben zie ik opeens het activesync status scherm, dan even niks en het tf3d vandaag scherm waarbij de klok van 0:00 naar de juiste tijd schiet. Behoorlijk irritant als het vaak achter elkaar gebeurt.

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.