Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb hier mijn xs4all mail via imap, werkt zoverre altijd goed. Enkel in plaatsen waar ik geen hspda verbinding kan opzetten wil het nog wel eens blijven hangen, maar internet dan ook meteen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 18:10
Als je de Touch Pro met USB verbindt, krijg je altijd zo'n handig schempje wat je wilt doen. Je kan dan kiezen uit Syncen, Diskdrive en Internet delen. Bij mij is dat schermpje echter op magische wijze verdwenen, en doet hij standaard de optie Diskdrive, waardoor ik dus niet meer kan syncen.

Heeft iemand enig idee hoe ik dat schempje weer terug krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Via config menu->connections naar USB-settings, daar vinkje van Diskdrive terug naar Active sync en 'ask me first about USB connection bla bla' 1x uit en weer aan zetten. Ok geven en hoort als het goed is weer te werken.

Wel nieuwe feature ontdekt :D (energy rom). Als je in TF3D naar berichten 'scrollt', daar de ronde knop drukken. In plaats van normale berichtenvenster krijg je nu een tabblad van de contact-eigenschappen met een 'chatstyle' berichten systeem (chronologisch verzonden ontvangen) en kan je direct daarvanuit weer een SMS sturen :)

edit, kan dus ook gewoon via contacten :P

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 11-05-2009 11:13 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:38

MsG

Forumzwerver

SinergyX schreef op maandag 11 mei 2009 @ 09:47:
[...]

Je hebt enkel jezelf ermee om onvrede te uiten over Got hier. Je vind het toestel niets, verkoop hem lekker en laat het erbij. Jou 'vragen' zijn meer irritaties van de menu's die gewoon onderdeel van design zijn, in tegenstelling tot het vinden van de T9 instellingen.

[...]

Zover ik weet omdat T9 per 'applicatie' aan en uit kan worden gezet. Zet je hem dus in TF3D 'uit', gaa hij niet in messages uit en visa versa. In Word heb ik T9 aanstaan, in sms weer uit. Maar merkte met mijn vorige rom dat bepaalde software keyboards dit random in/uit schakelen.

Buiten Word met T9 heb ik er eigelijk nooit last van gehad, hij staat overal uit. (enkel default energy rom, geen extra's of andere tweaks).
Maar ik heb het in dezelfde applicatie in de nieuwste WWE RomeOs. TraagFlo gebruik ik niet eens :) Homescreen FTW.

Jullie wel eens deze problemen?
http://forum.xda-develope...577a31b2f53ad67&p=3759105
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=3675930

[ Voor 8% gewijzigd door MsG op 11-05-2009 12:44 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dan zal het wel een nieuwe WM6.5 feature zijn, ik vind TF3D best ok werken.

Die shutdown heb ik enkel als mijn batterij rond de 10% zweeft, binnen het uur op standby gaat hij vanzelf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
[quote]SinergyX schreef op maandag 11 mei 2009 @ 09:47:
[...]

Je hebt enkel jezelf ermee om onvrede te uiten over Got hier. Je vind het toestel niets, verkoop hem lekker en laat het erbij. Jou 'vragen' zijn meer irritaties van de menu's die gewoon onderdeel van design zijn, in tegenstelling tot het vinden van de T9 instellingen.

[...]

Je kletst uit je nek en hebt dus ook duidelijk mijn post niet goed gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
Is het normaal dat als ik bij task manager kijk er 3x phone in het lijstje staat?
Ik heb er dit instaan:
System tools
settings
phone
phone
active sync (hangt niet aan de pc)
task manager

is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-12-2024
Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2009 @ 22:14:
Mijn vrouw had een HTC touch maar die liep continu vast... dus heeft ze een BlackBerry Bold gekocht. Daar de pop3 instellingen van ons Casema adres ingezet....voilá er kan gemaild worden :Y
Krijg op de TP steeds foutmeldingen... :?
Poeh, da's een rigoreuse oplossing...
Het bevreemd me dat je met dezelfde SIM in de blackberry wél kan mailen.
Het is bijna altijd zo dat mail ontvangen geen probleem is, maar het verzenden wel. (is dat ook bij jou?)
Je moet namelijk dan aanmelden, en soms is een SMTP server niet eens bereikbaar vanaf een "ander" netwerk.
Want je komt via je provider via het internet binnen.

Zo te lezen, paar posts terug, zit je met je provider bij Vodafone.
Dan moet je die smtp server instellen om mail te versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-09 18:57
ronh schreef op maandag 11 mei 2009 @ 16:51:
[...]

Het is bijna altijd zo dat mail ontvangen geen probleem is, maar het verzenden wel. (is dat ook bij jou?)
Je moet namelijk dan aanmelden, en soms is een SMTP server niet eens bereikbaar vanaf een "ander" netwerk.

Is een bug in WM 6.1. Voor zover ik het begrijp kan een telefoon provider een "reserve" smtp server instelling in je telefoon zetten. (waarschijnlijk via die wizard provider instellingen) Als WM de eerste SMTP server niet kan bereiken, dan gaat hij de reserve proberen te bereiken. Als deze niet is ingevuld en sommige providers laten deze optie open, dan zit je in een "loop" waar WM niet meer uitkomt.

Bij mij deed de T-Mobile SMTP server het ook niet. (mail via eigen domein). Dus ik heb de Gmail route gekozen. Er is wel een officiele bugfix van Microsoft, maar alleen voor bepaalde WM6.1 versies.

Zie linkje wat ik een paar posts hierboven heb gegeven.

Nu PROven rom "eindelijk" WM6.5 heeft ga ik weer proberen of de T-Mobile SMTP server weer te bereiken is!

PSN: riznind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rizn schreef op maandag 11 mei 2009 @ 10:08:
[...]

klopt het dat je wel kan ontvangen, maar niet kan verzenden?
heeft te maken met windows mobile (tja) Als je Gmail als SMTP server gebruikt werkt het wel.

http://www.tracyandmatt.c...6-1-smtp-error-the-offici
Kon net inderdaad wel ontvangen...

Update geprobeerd...

Deze melding:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-F4J7GY8H.jpg

Maar met smtp server bedoel je als uitgaande server gewoon smtp.gmail.com of zo invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronh schreef op maandag 11 mei 2009 @ 16:51:
[...]

Thnx voor de tip...

even de uitgaande server van vodafone opzoeken dan :Y

Wbt de mail op de BB, is haar eigen simkaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizn
@ Blade Runner:

Ik kon deze fix ook niet installeren. Deze fix is maar voor drie WM 6.1 versies AKU 1.0 t/m 1.3 geloof ik. Volgens MS zou de bug vanaf 1.4 eruit zijn, maar niets is minder waar.

Ik wil je zeker niet ontmoedigen, maar er waren ook vodafone gebruikers met dit probleem las ik. Het gekke is dat het een tijdje werkt en dan niet meer, totdat je een nieuw outlook account aanmaakt en bij mij werkte dat ook niet meer.

Als je gmail als smtp server wil instellen, moet je bij gmail instellen dat je vanaf een ander email adres mail wil versturen.

dan bij WM instellen als SMTP server : smtp.gmail.com:587

Maar hopelijk werkt het instellen van de vodafone smtp server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via Vodafone smtp werkt het niet, en Gmail...tja moet ik daar eerst ook een account aanmaken.

Vervelende bug is dit... }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Was niet zo'n strak plan even mijn imap te verwijderen en opnieuw te proberen :/ Verzenden gaat nu ook hier niet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
zo, zojuist overgestapt naar een nieuwe energyROM 3.0 op basis van WM6.5
ik draaide hiervoor energyrom 2.0 op basis van WM6.1 (de laatste)

mijn bevindingen:

toch weer wat sneller, alles reageert net weer even wat soepeler
tijdens het opstarten van de telefoon verdween de pincode keypad voorheen, die blijft nu staan.
het toestel wordt minder warm als die een tijdje aanstaat, wellicht dus ietsje zuiniger op een batterijlading?
het startmenu vind ik persoonlijk onhandiger, voor mijn gevoel staat alles nu kriskras door elkaar heen.
wifi valt niet meer weg als er geen telefoonfunctie actief is, dat kon ik nooit zo goed rijmen eigenlijk.

dat tot nu toe, ik heb het net een uurtje, wellicht dat ik tijdens gebruik nog tegen wat dingen aan ga lopen.

helaas is mijn feedback (nog) niet verwerkt door de ontwikkelaars.
namelijk dat de ring-speedy die ik graag gebruik voor het ontvangen van een sms nog steeds bij mijn ringtones staat, en niet in de windows map. ( geluiden voor het ontvangen van sms kunnen alleen uit de windows map gekozen worden.)

voor de volledigheid: bovenstaande is dus op een MDA Vario 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:21:
Was niet zo'n strak plan even mijn imap te verwijderen en opnieuw te proberen :/ Verzenden gaat nu ook hier niet meer :+
Welkom bij de club van ontvangers... :/

:+

Zal nog eens rondzoeken naar een oplossing voor het "smtp" probleem

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2009 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinvd
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:13
Is er hier ook iemand die via Bluetooth verbinding maakt met ActiveSync?

Ik heb het sinds vandaag ingesteld om het met bluetooth te doen, ipv de USB kabel wat ik voorheen deed, maar het enigste wat me nu nog niet bevalt is dat ik nu zelf op de telefoon ActiveSync moet starten :/

Een zoektocht met google bracht mij bij het programma'tje BTAutoSync SP 0.0.3, alleen werkt die niet met WM5/6.
Een nieuwere versie die wel met WM5 werkt heb ik nog op deze website kunnen vinden, alleen werkt dat ook niet meer op WM 6...
Erg jammer, want dat zijn wel de twee programma'tjes die precies doen wat ik willen; om de xx minuten bluetooth aanzetten en automatisch pairen met me computer, en als dat (niet) gelukt is sluit die bluetooth weer af en probeert ie het na xx minuten weer.

Iemand anders die hier wel een werkende oplossing voor gevonden heeft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

shameete schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:45:

mijn bevindingen:

toch weer wat sneller, alles reageert net weer even wat soepeler
tijdens het opstarten van de telefoon verdween de pincode keypad voorheen, die blijft nu staan.
het toestel wordt minder warm als die een tijdje aanstaat, wellicht dus ietsje zuiniger op een batterijlading?
het startmenu vind ik persoonlijk onhandiger, voor mijn gevoel staat alles nu kriskras door elkaar heen.
wifi valt niet meer weg als er geen telefoonfunctie actief is, dat kon ik nooit zo goed rijmen eigenlijk.

dat tot nu toe, ik heb het net een uurtje, wellicht dat ik tijdens gebruik nog tegen wat dingen aan ga lopen.

namelijk dat de ring-speedy die ik graag gebruik voor het ontvangen van een sms nog steeds bij mijn ringtones staat, en niet in de windows map. ( geluiden voor het ontvangen van sms kunnen alleen uit de windows map gekozen worden.)

voor de volledigheid: bovenstaande is dus op een MDA Vario 4
ik heb hem ook en vind hem wel fijn. Snelheid is goed. Alleen jammer dat de tekst bij smsjes typen niet kleiner kan (of zie ik iets over het hoofd).

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Fijn... krijg ik vandaag bericht van Vodafone, dat ik mijn Blox op mijn Touch pro als modem gebruik (illegaal doorlussen naar lapop dus) en ermee moet stoppen, anders einde Blox.

Stomme is...kheb die TP gekocht om niet meer met dongels/laptop te hoeven werken en dus overal en nergens snel wat mail/msn/nieuws te kunnen checken..lus dus niks door :(

Waar baseren ze dit op?

Meteen ff mailtje sturen, want dit is belachelijk..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat is toch tethering? zou niet meer mogen, T-mobile mocht het ook al niet meer. Grappig dat het bij de zakelijke abbo's gewoon toegestaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizn
hmm

Alleen bij het T-Mobile IPhone abbo was het toch niet toegestaan? Zit nu lekker te tetheren! Lees nu voor het eerst dat Vodafone een mail hiervoor stuurt en dan ook nog eens fout!

Ik heb een vodafone zakelijke telefoon en ik kreeg in het buitenland helaas niet voor elkaar om die als modem te gebruiken voor de TP via bluetooth. wel de bluetooth dial up verbinding (*99#) maar vodafone Tsjechie gaf niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Michael Knight schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 00:26:
Fijn... krijg ik vandaag bericht van Vodafone, dat ik mijn Blox op mijn Touch pro als modem gebruik (illegaal doorlussen naar lapop dus) en ermee moet stoppen, anders einde Blox.

Stomme is...kheb die TP gekocht om niet meer met dongels/laptop te hoeven werken en dus overal en nergens snel wat mail/msn/nieuws te kunnen checken..lus dus niks door :(

Waar baseren ze dit op?

idd belachelijk, wellicht baseren ze het op het verbruik ofzo, een andere manier kan ik me niet zo 123 bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:12

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

shameete schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:45:
[...]
Da's toch geen probleem als je die file zelf kopieert naar de Windows-map? Dan werkt het toch?

Zelf draai ik die ROM nu ook, en dat bevalt boven verwachting prima. De extra features/tweaks die erin verwerkt zitten zijn zeer bruikbaar, en batterijverbruik lijkt niet merkbaar hoger dan voor de update. Geweldig! :)

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 09:22

GVR

shameete schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 07:51:
[...]

idd belachelijk, wellicht baseren ze het op het verbruik ofzo, een andere manier kan ik me niet zo 123 bedenken.
bij een aantal providers mag je dit idd niet doen binnen de bundel. T-mobile heeft gelukkig geen beperkingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Laatst online: 26-08 22:03
MeIsTwisted schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 00:14:
[...]

ik heb hem ook en vind hem wel fijn. Snelheid is goed. Alleen jammer dat de tekst bij smsjes typen niet kleiner kan (of zie ik iets over het hoofd).
Ik gebruik hem ook, vanavond maar eens updaten naar de laatste build. De tekst kan je kleiner maken door om de middenknop heen te draaien in een rondje met een vinger. Dat is een soort scroll/in/uitzoon knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
iNSaNe-oNe schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 09:09:
[...]

Da's toch geen probleem als je die file zelf kopieert naar de Windows-map? Dan werkt het toch?

Zelf draai ik die ROM nu ook, en dat bevalt boven verwachting prima. De extra features/tweaks die erin verwerkt zitten zijn zeer bruikbaar, en batterijverbruik lijkt niet merkbaar hoger dan voor de update. Geweldig! :)
dat is ook zo, en uiteraard doe ik dat.
maar ik had dat gewoon aangegeven als punt van verbetering. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanWalsum schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 15:10:
[...]

Ik gebruik hem ook, vanavond maar eens updaten naar de laatste build. De tekst kan je kleiner maken door om de middenknop heen te draaien in een rondje met een vinger. Dat is een soort scroll/in/uitzoon knop.
Daarmee verander je niet de grootte van de tekst wat je aan het typen bent.

Dit verander je wel door:
start > intellingen -> systeem > scherm > tekengrootte (In wm6.1 dan)

En dan met dat schuifje spelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Na aanleiding van het stoppen van Monx wilde ik nu naar de nieuwste EnergyRom gaan. Echter springt hij direct naar 100% bij deze rom :S. waarna niets is geflashed :(.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-07 18:00

tim427

Turbulence!

Hey Jongens,

Hebben jullie ook die laatste ROM Update van HTC zelf gedownload en geïnstalleerd?

Op het eerste oog lijkt mijn telefoon sneller en minder te hangen enzo.

Maar na het instellen van de Vodafone internet instellingen, lukt het mij niet meer om via HSDPA te internetten.

Ook schakeld hij steeds de verbinding uit als er geen data verkeer is... Hier had ik ook nooit last van.

Dat H-icoontje blijft continu G-icoontje... En ja dat is rete traag... Iemand een oplossing?

EDIT: Het werkt gewoon weer ! :S

Ik snap er helemaal niks meer van :P!

EDIT2: Klopt het dat, indien je met ActiveSync in combinatie met Exchange, altijd ActiveSync in je TaskList hebt staan? Want die zie ik nu niet meer, maar PushMail werkt wel gewoon....

[ Voor 21% gewijzigd door tim427 op 13-05-2009 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
MsG schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 03:41:
Na aanleiding van het stoppen van Monx wilde ik nu naar de nieuwste EnergyRom gaan. Echter springt hij direct naar 100% bij deze rom :S. waarna niets is geflashed :(.
monx is niet gestopt hoor, hij post het alleen niet meer op XDA, en gezien sommige comments daarzo kan ik het wel begrijpen.
hij heeft een eigen site waarbij je na een donatie gewoon volledige toegang krijgt om ROM's te downloaden.

maar wel een vaag probleem, ik had er in elk geval geen last van toen ik van romeos terugging naar energyrom 3.0 (ik heb romeos even 2 dagen geprobeerd, maar de NL versie met rhodium is er nog niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

shameete schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:01:
[...]

monx is niet gestopt hoor, hij post het alleen niet meer op XDA, en gezien sommige comments daarzo kan ik het wel begrijpen.
hij heeft een eigen site waarbij je na een donatie gewoon volledige toegang krijgt om ROM's te downloaden.

maar wel een vaag probleem, ik had er in elk geval geen last van toen ik van romeos terugging naar energyrom 3.0 (ik heb romeos even 2 dagen geprobeerd, maar de NL versie met rhodium is er nog niet)
Nou ja hij wil er iig geld voor, dat is bij mij synoniem voor gestopt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Laatst online: 22:43
ZIjn er beperkingen aan het "multi tasken" op een Touch Pro? Ik heb een standaard Vodafone branded Touch Pro, en het lukt mij eigenlijk op geen enkele manier om meerdere programma's tegelijk te hebben draaien. Dat zou toch mogelijk moeten zijn?

Als ik in taskmanager kijk, zie ik daar nooit meer dan 2 programma's. Activesync blijft om onduidelijke reden altijd wel actief, ook op de achtergrond. Maar alle andere programma's lijken zich "vanzelf" af te sluiten, als je een nieuw programma opent. Voorbeeld : als ik 'agenda' geopend heb staan, en start vervolgens Internet Explorer op (door puur en alleen via het windows knopje linksboven IEx te starten), dan 'verdwijnt' agenda gewoon; ook in taskmanager.

Ik heb ook nergens relevante settings kunnen vinden in de telefoon; het enige dat nog in de buurt lijkt te komen, is de optie om programma's af te sluiten door op "X" te tikken, danwel ingedrukt te houden. Maar dat doe ik dus sowieso al nooit.

Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Als ik bij een programma op ophangen druk om hem te minimizen en daarna een ander programma, staat hij er wel degelijk nog bij. De taskmanager laat ook niet altijd alles zien. Je moet iig niet de back knop indrukken, die sluit het programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:18
BartS12 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 13:15:
ZIjn er beperkingen aan het "multi tasken" op een Touch Pro? Ik heb een standaard Vodafone branded Touch Pro, en het lukt mij eigenlijk op geen enkele manier om meerdere programma's tegelijk te hebben draaien. Dat zou toch mogelijk moeten zijn?

Als ik in taskmanager kijk, zie ik daar nooit meer dan 2 programma's. Activesync blijft om onduidelijke reden altijd wel actief, ook op de achtergrond. Maar alle andere programma's lijken zich "vanzelf" af te sluiten, als je een nieuw programma opent. Voorbeeld : als ik 'agenda' geopend heb staan, en start vervolgens Internet Explorer op (door puur en alleen via het windows knopje linksboven IEx te starten), dan 'verdwijnt' agenda gewoon; ook in taskmanager.

Ik heb ook nergens relevante settings kunnen vinden in de telefoon; het enige dat nog in de buurt lijkt te komen, is de optie om programma's af te sluiten door op "X" te tikken, danwel ingedrukt te houden. Maar dat doe ik dus sowieso al nooit.

Zie ik iets over het hoofd?
onder instellingen/taakbeheer onder tab 'knop' kan je instellen of je progs wilt beëindigen door op "x" te klikken of anders minimaliseer je.
ik heb vaak veel programma`s openstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
Ik heb het "X'-je nu weggehaald, maar dat maakt geen verschil uit. Wat ik ook doe, programma's blijven zich 'vanzelf' sluiten, zelfs zonder ooit op een 'x'je te klikken.
De taskmanager laat ook niet altijd alles zien
Zou best kunnen, maar hoe "alt-tab" ik dan terug naar zo'n programma?

COncreet voorbeeld : ik google iets in Opera of IEx, en wil dan vervolgens wat informatie in mijn agenda opnemen. Ik start dan 'agenda' via het startmenu linksboven, vul het in, en wil dan terug naar Opera. Maar hoe? In de taskmanager is opera weg, en opnieuw opera starten via het startmenu is echt letterlijk "opnieuw starten".

Zijn er nog andere settings die hierop invloed (kunnen) hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronh
tim427 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 08:26:
Op het eerste oog lijkt mijn telefoon sneller en minder te hangen enzo.
Dat lijkt altijd zo!
Maar het toestel is dan ok helemaal leeg geweest, en/of alles staat er kaal op.
Je kunt pas echt iets over de snelheid zeggen als je precies hetzelfde opnieuw installeert, en deze een paar weken hebt gebruikt.

Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

Sinds een week wil mijn QuickGPS niet meer updaten? Downloaden gaat prima, maar hij blijft steken op 100%. Enkel de knop 'annuleren' reageert... Zelfs na een paar dagen blijft hij op 100% staan :(

Apparaat uit en aan lost ook niets op... Zijn er meer lui met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:17

Gaitman

The Real One

Bintmeister schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 13:34:
Sinds een week wil mijn QuickGPS niet meer updaten? Downloaden gaat prima, maar hij blijft steken op 100%. Enkel de knop 'annuleren' reageert... Zelfs na een paar dagen blijft hij op 100% staan :(

Apparaat uit en aan lost ook niets op... Zijn er meer lui met dit probleem?
QuickGPS werkt hier gewoon goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronh
Hier ook geen probleem, kwestie van seconden, is alweer klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik had het ooit eens op een USA rom met mn tytn II. Toen moest ik iets veranderen. Maar je hebt het opeens in dezelfde rom waar het eerst wel werkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mensen ik wordt waarschijnlijk een nieuwe HTC Touch Pro bezitter en ik heb een aantal vragen over de telefoon aangezien ik van de Blackberry Storm afkom

Ondersteund de HTC Touch Pro push email of gewoon email ontvangst???(vodafone, hotmail, gmail etc...)
Hoe lang gaat zo'n batterij nu eigenlijk mee als je bv 3 uren muziek luistert is het dan tijd voor de oplader of kun je er nog wel een dag mee verder???

Kan hij ook Bluetooth Stereo Headsets aan??? want ik zag nergens AD2P ondersteuning staan.
Want ik heb een Plantronics headset die ik dan graag wil gebruiken.

Hoe zit het met updaten hebben jullie ook gewoon een desktopmanager en dat je je gsm er aanplugt en op update klikt en pc doet de rest of is het een verhaal apart.

Kun je met itunes je Touch Pro syncen of ben je verplicht tot WMP

Last but not least ik ga hem waarschijnlijk bij Vodafone weghalen dus is het mogelijk in die windows om alle Vodafone bloatware te verwijderen of hebben ze de boel dichtgetimmerd....

Voor de rest nice Forum en mooiere picca's dan op de Storm topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nofi maar ik lees dat je totaal niet een beetje research hebt gedaan. Je synct gelukkig bij Microsoft niet met een Muziekspeler, dat is namelijk wel zo'n slecht bedacht iets. Je synchroniseerd met een los klein programma'tje genaamd ActiveSync. In Vista is het zelfs ingebouwd. Updaten gaat met dubbelklik van de update en je telefoon gekoppeld aan de PC.

Je kan die Vodafone versie niet veranderen, wél kan je een andere rom er op zetten, echter moet je hiervoor stappen ondernemen die mogelijk je garantie doen verliezen.

Batterijduur verschilt van rom en radioversie. Na 3 uur luisteren is hij denk ik niet behoorlijk vol meer. Deze telefoontjes zijn halve PC's en kunnen daardoor ook niet geweldig lang met de accu mee, dat zie je helaas terug in allee "betere" telefoons.

[ Voor 3% gewijzigd door MsG op 14-05-2009 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Pushmail werkt, mits je provider dit ook ondersteund. Qua duur, erg afhankelijk wat je er verder mee doet en of je het scherm nonstop aan/uit zet.

Updates werken middels roms, bijna een zelf-werkende update. Updates zoals echte 'windows' updates heb ik nooit eerder gezien. Eigelijk hoef je vanuit een standaard rom ook niet echt te updaten. Wel zijn er een enorm aantal custom roms beschikbaar waar wel mogelijk nieuwere features en/of tweaks in zijn verwerkt.

Touch Pro wordt door windows gezien als opslagkaart, werkt iTunes daarmee, dan kan het.

Vodafone versie krijg je dus de vodafone rom, out of the box een best werkend geheel moet ik zeggen. Helaas heb je dan het witte TF3D menu (naja, grote mix ervan), maar kan je altijd richting custom roms. Aan bloatware, de vodafone versie draait 'kaal' hetzelfde als een HTC-rom. het zijn enkel hier en daar extra programma's en opties die als toegevoegde waarde dienen.

Over Bluetooth weet ik niet :P Maar dat kan je vrij makelijk terug vinden in de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 10:31
Michael Knight schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 00:26:

Waar baseren ze dit op?

Dit heb ik inderdaad nog nooit gehoord?? Ik gebruik dit al een jaar zo. Zit zelfs te Warcraften en downloaden e.d. via deze weg en dat gaat prima. Ik omzeil wel de Vodafone proxy anders werkt er niks...misschien kunnen ze het zo niet monitoren? Ik vind onbeperkt = onbeperkt en dat ik zelf mag bepalen hoe/wat ik doe met mijn data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Soeski schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 17:56:
[...]

Dit heb ik inderdaad nog nooit gehoord?? Ik gebruik dit al een jaar zo. Zit zelfs te Warcraften en downloaden e.d. via deze weg en dat gaat prima. Ik omzeil wel de Vodafone proxy anders werkt er niks...misschien kunnen ze het zo niet monitoren? Ik vind onbeperkt = onbeperkt en dat ik zelf mag bepalen hoe/wat ik doe met mijn data.
Ben net hhuis en heb ook een reactie gehad van de supportdesk;

Ze wisten niet waardoor/waarom ik dat bericht had gekregen... kon het ook als 'nooit verzonden' beschouwen :)

Mooi d:)b

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 11:59
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 17:30:
Hoe lang gaat zo'n batterij nu eigenlijk mee als je bv 3 uren muziek luistert is het dan tijd voor de oplader of kun je er nog wel een dag mee verder???

Kan hij ook Bluetooth Stereo Headsets aan??? want ik zag nergens AD2P ondersteuning staan.
Want ik heb een Plantronics headset die ik dan graag wil gebruiken.
Ik kan wel een uur of 6, 7 muziek luisteren via mijn bluetooth headset met A2DP (niet AD2P zoals jij het spelt). Langer dan dat heb ik nog niet geprobeerd, en ook niet met de meegeleverde headset.

Overigens staan de antwoorden op al jouw vragen in dit of de voorgaande topics, ik zou zeggen, trek er even de tijd voor uit, een gewaarschuwd mens telt voor twee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

Michael Knight schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 18:49:
[...]

Ben net hhuis en heb ook een reactie gehad van de supportdesk;

Ze wisten niet waardoor/waarom ik dat bericht had gekregen... kon het ook als 'nooit verzonden' beschouwen :)

Mooi d:)b
Dat is goed nieuws, aangezien ik juist vanwege het wat coulantere data-verbruik beleid naar Vodafone overgestapt ben en m'n abonnement over een dikke maand ingaat.

M'n telefoon begon steeds meer kuren te vertonen en ik was benieuwd naar Windows 6.5. Dus ik heb nu voor het eerst een custom ROM op m'n TP gezet en ik moet zeggen.. het bevalt me prima! De EnergyROM 3.0 met Windows 6.5 en MS Voice Command. Even wennen maar praktisch alles wat ik nodig heb staat er al op geïnstalleerd EN hij draait soepel! De praktijk moet uitwijzen hoe de batterij het volhoudt, aangezien ik pushmail en Bluetooth constant aan heb staan.

Voice Command is briljant voor in de auto, hij herkent gewoon alle contacten die ik geprobeerd heb, zelfs als ik ze op z'n Nederlands (of Thais) uitspreek. En als ik een mailtje krijg leest hij mooi de afzender en het onderwerp voor zodat ik niet nieuwsgierig hoef te blijven tot de auto weer stil staat. Is allemaal in te stellen natuurlijk, ook de logische maar handige optie dat hij tijdens vergaderingen niks voorleest, of alleen voorleest als je een Bluetooth headset verbonden hebt.

Backuppen en herstellen van m'n contacten is nooit zo makkelijk geweest, die zaten allemaal in m'n Exchange-server en na een eerste OTA sync had ik ze meteen weer terug. Op zo'n moment besef ik me dan weer dat m'n keuze voor de TP een goeie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
Nog even een tweede poging voor mijn vraag ; met de eerdere antwoorden ben ik helaas nog niet verder kunnen komen.

Hoe voorkom ik dat al mijn programma's zich "vanzelf" blijven afsluiten? Het starten van 1 programma, zorgt er automatisch voor dat het andere programma zichzelf afsluit / uit mijn taskmanager verdwijnt. Hoe kan dat?

En is er eigenlijk een equivalent van "alt-tab" binnen WM6.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

MsG schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 16:37:
Ik had het ooit eens op een USA rom met mn tytn II. Toen moest ik iets veranderen. Maar je hebt het opeens in dezelfde rom waar het eerst wel werkte?
Yup, gewoon op dezelfde ROM. Wat overigens de standaard T-Mobile ROM is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_italia
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb nog steeds een gps lag en dat bij zowel tomtom als igo8.
Heb de registerinstellingen veranderd zoals op sommige sites word gezegd maar niets helpt.

Heeft iemand nog een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Nee, er zit gewoon 'n minimale lag in. Daar moet je mee leren leven, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb het ook. Tevens heb ik soms dat als ik stilsta hij ook niet precies goed staat. Maar volgens mij "stickt" TomTom ook naar wegen, ook al sta je zelf bijv op het gras. Omdat je het normaliter voor de auto gebruikt.

Hebben jullie weleens dat hij blijft doortrillen na een smsje? Totdat je het scherm aan doet? IK heb het in EnergyRom 3 bijna constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronh
Peter_italia schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 12:51:
Ik heb nog steeds een gps lag en dat bij zowel tomtom als igo8.
Heb de registerinstellingen veranderd zoals op sommige sites word gezegd maar niets helpt.

Heeft iemand nog een oplossing?
Ik had dat ook met mijn TP.
Ook het verkrijgen van een fix was een drama.
Uiteindelijk ben ik overgestapt op de Touch HD, en dat is echt een verademing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

MsG schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 13:50:
Ik heb het ook. Tevens heb ik soms dat als ik stilsta hij ook niet precies goed staat. Maar volgens mij "stickt" TomTom ook naar wegen, ook al sta je zelf bijv op het gras. Omdat je het normaliter voor de auto gebruikt.

Hebben jullie weleens dat hij blijft doortrillen na een smsje? Totdat je het scherm aan doet? IK heb het in EnergyRom 3 bijna constant.
Met m'n vorige ROM had ik dat de laatste tijd heel af en toe. Sinds gisteravond gebruik ik ook EnergyROM 3 en niet meer voorgekomen (maar de tijd zal het leren natuurlijk).

Heb je zelf nog apps geinstalleerd zoals b.v. S2U2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nee maar volgens mij heeft EnergyROM 3.0 die aan boord automatisch, want als hij gelockt is krijg je zo'n hippe slide. Of heeft MS dat gejat in WM 6.5? :P. Ik installeer eigenlijk nooit wat. Zet enkel mijn shortcuts terug van programma's die op de storage card staan. Dus het systeem weet niet echt dat het geinstalleerd is. heb alleen HomeScreen++ geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Ik geloof dat de nieuwere official ROM voor de TP die slider ook ingebouwd heeft, dus waarschijnlijk komt die van HTC. De lock is ook anders (met slider ipv 2 keer klikken), ik weet niet of dat voor WM6.5 standaard is of er in is gecooked, maar het werkt prima :P

HomeScreen++ had ik ook geinstalleerd voordat ik naar EnergyROM 3 ging (en toen ik dus ditzelfde probleem heel af en toe had), maar dat wil niet gelijk zeggen dat dat de boosdoener is natuurlijk. Toch, als je dit probleem bijna constant hebt zou het makkelijk te testen zijn door b.v. je today scherm even leeg te gooien, soft-reset te doen en even een paar uur / dagen (afh. van hoeveel SMSjes je krijgt) te kijken of je nog steeds dit probleem hebt bij elke SMS die binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freich
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-03 12:18

Freich

YOU ARE NEX!

Heeft iemand een alternatief voor de album mode op dit toestel?
Ik erger mij er eigenlijk dood aan dat ik geeneens normaal foto's kan laten zien aan mensen, omdat die zich steeds aanpassen qua rotatie hoe ik mijn toestel houd. Dus ik roteer mijn toestel omdat de foto gedraaid genomen is, en de foto draait mee dus ik krijg m niet recht :P

En vind sowieso het scrollen door foto's veeel te traag en inzoomen en uitzoomen is ook een nachtmerrie.

3 Inches of Bloodsport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freich schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 22:52:
Heeft iemand een alternatief voor de album mode op dit toestel?
Ik erger mij er eigenlijk dood aan dat ik geeneens normaal foto's kan laten zien aan mensen, omdat die zich steeds aanpassen qua rotatie hoe ik mijn toestel houd. Dus ik roteer mijn toestel omdat de foto gedraaid genomen is, en de foto draait mee dus ik krijg m niet recht :P

En vind sowieso het scrollen door foto's veeel te traag en inzoomen en uitzoomen is ook een nachtmerrie.
Eigenljjk niet veel last van...

scrollen door foto's gaat perfekt :Y en inzoomen is juist makkelijk, draaien op je scherm en het spulletje wordt groter of kleiner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

*O* T-Mobile ROM update Vario IV is UIT *O*

Keek vandaag op de T-Mobile site sectie MDA software update en zag dat deze uit was. Ik heb nergens verdere informatie of reviews kunnen vinden. De update is vrij laat, maar de ervaring leert dat het meestal een degelijke versie is met weinig fouten. Ik neem aan dat de twee eerder uitgegeven patches in de update zijn verwerkt, maar kan daar nergens uitsluitsel over vinden. Ik ben nu bezig mijn toestel volledig op te laden voor de upgrade, zal nog wel even duren. Moet wel weer alle progjes en wellicht enige tweaks opnieuw installeren, maar ja dan heb je ook wat. De update is (nog) door iedereen te downloaden, in tegenstelling tot de HTC update, hou wel in de gaten dat de opneem- en ophangtoets een rij naar boven zijn verschoven en dat de interface een rose kleurtje heeft. :S

Ik hou jullie op de hoogte. :Y

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Waarom blijven mensen met een CID-locked device eigenlijk plakken bij hun inferieure providerroms? Je bent op de hoogte van het feit dat je een HardSPL e.d. allemaal weer ongedaan kan maken he? Of durven jullie de stap niet te zetten? Of is de huidige goed genoeg?

Ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee

JeeVee

Mens agitat molem

MsG schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 12:41:
Waarom blijven mensen met een CID-locked device eigenlijk plakken bij hun inferieure providerroms? Je bent op de hoogte van het feit dat je een HardSPL e.d. allemaal weer ongedaan kan maken he? Of durven jullie de stap niet te zetten? Of is de huidige goed genoeg?

Ben wel benieuwd.
Ik vind al jaren dat de T-Mobile ROMs goed zijn, dit geldt zeker voor de updates, buiten het rose kleurtje van de interface. :+ Ik heb andere ROMs geprobeerd met eigenlijk weinig verschil, vaak is de snelheid iets beter maar dan is het verbruik weer hoger, etc. De voor mij bruikbare situatie bereik ik met tweaks! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, werkelijk top die rom update van t-mobile!! NOT, ik heb de rom update gedraaid en vervolgens rest er een kale versie van windows mobile zonder werkende touchflo3d, ook de internetbrowser opera ontbreekt. ROM update zelf liep perfect, daarna zoals verwacht het installatiewerk van t-mobile eroverheen en dit installeert zichzelf dan ook waarna de telefoon zich weer reset. Maar dan vervolgens wel weer een kale versie op te starten van windows mobile. Ik baal ervan dat ik zonodig vandaag nog ff die romupdate er op wilde zetten! Heb het weer even totaal gehad met t-mobile!!

Het gaat trouwens om;
ROM versie: 1.95.114.59 NLD
Radioversie: 1.08.25.20

Het bleek dat mijn tomtom software mee opstarte en daardoor dus de installatie van de t-mobile software niet goed deed verlopen! En ziet de touchflo3d er top uit!! Grijs en minder roze, zeg maar GEEN roze meer. Moet mijn mening van vanmiddag dus ernstig bijstellen :P Zo is mobile tv ook in de touchflo opgenomen, enkel dat het mapje sms berichten wel erg ver naar rechts staat in de touchflo structuur is een minpuntje.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2009 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

voor de email probleem mensen, met toeval vond ik dit:

via tools uit menu, internet en dan setup email. daar alles invullen, werkt perfect :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 17:39:
Nou, werkelijk top die rom update van t-mobile!! NOT, ik heb de rom update gedraaid en vervolgens rest er een kale versie van windows mobile zonder werkende touchflo3d, ook de internetbrowser opera ontbreekt. ROM update zelf liep perfect, daarna zoals verwacht het installatiewerk van t-mobile eroverheen en dit installeert zichzelf dan ook waarna de telefoon zich weer reset. Maar dan vervolgens wel weer een kale versie op te starten van windows mobile. Ik baal ervan dat ik zonodig vandaag nog ff die romupdate er op wilde zetten! Heb het weer even totaal gehad met t-mobile!!

Het gaat trouwens om;
ROM versie: 1.95.114.59 NLD
Radioversie: 1.08.25.20

Het bleek dat mijn tomtom software mee opstarte en daardoor dus de installatie van de t-mobile software niet goed deed verlopen! En ziet de touchflo3d er top uit!! Grijs en minder roze, zeg maar GEEN roze meer. Moet mijn mening van vanmiddag dus ernstig bijstellen :P Zo is mobile tv ook in de touchflo opgenomen, enkel dat het mapje sms berichten wel erg ver naar rechts staat in de touchflo structuur is een minpuntje.
Vele malen sneller.
Beetje ingewikkelde manier om met web 'n walk te surfen.
Vind het jammer dat mobile tv niet uit de touchflow te halen is want ik heb het nl niet en ook niet zo een behoefte aan.
En best wel jammer dat dat weer programmaatje er uit is gehaald, ik gebruikte dat best wel veel.
Berichten staan ineens wel erg ver weg inderdaad.
Verder tot nu toe mn verbeteringen en dan vooral zoals eerder gezegd de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Is dat Mobile TV ook voor andere roms? En kan dat via wifi? Heeft iemand een cabje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu inderdaad de structuur wat beter gekeken en de web 'n walk toegang is een beetje vaag met die widgets, staan ook nog niet heel veel tussen. Kan wel een mooie functie worden als bijvoorbeeld wat populairdere sites het gingen aanbieden! En dat "weer" is me nu ook opgevallen, dat vind ik ook heel jammer want is toch iets simpels wat je altijd wel gebruikt! Dat mobile tv valt een beetje tegen als extra tabblad want je word gewoon gelinkt via opera naar de t-mobile site :S

Al met al is de snelheid wel verbeterd maar baal ik een beetje van de gewijzigde volgorde van de tabs in touchflo.

@MsG, dat mobile tv is enkel te gebruiken met de snellere variant van web 'n walk en dan ook enkel over dataverbinding van t-mobile, dus niet via wifi. Ik denk dat het wel mogelijk is op een hotspot van t-mobile/kpn. Maar wat mijpas later opviel was dat het gewoon gelinkt wordt naar de mobile tv site van t-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
Een update, voor het geval anderen in de toekomst tegen hetzelfde probleem aanlopen. Ik heb zelf uiteindelijk het antwoord gevonden:
:
Hoe voorkom ik dat al mijn programma's zich "vanzelf" blijven afsluiten? Het starten van 1 programma, zorgt er automatisch voor dat het andere programma zichzelf afsluit / uit mijn taskmanager verdwijnt. Hoe kan dat?
Via "Advanced Config" [zelf te downloaden] is er een setting aan te passen. Bij het onderdeel "HTC Task manager" moet "Auto kill" op "disabled" staan....

Als je het eenmaal gevonden hebt, is het wel duidelijk. Alleen wel vreemd dat deze setting alleen via een extern gedownload tooltje aan te passen lijkt... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:40

SaN

Ik heb nu een M-rom op mijn mda staan, maar ik wil wel graag de T-mobile rom proberen. Is het nu zo dat wanneer ik de T-mobile rom installeer de radio rom automatisch mee geïnstalleerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 22:52
Zou er iemand misschien een screenshot of 2 kunnen maken van de nieuwe t-mobile rom? Ben wel benieuwd :) Vond het roze wit wat er origineel op staat helemaal niks. En die rom was ook vrij traag!

Heb net gewisseld van een Vario IV naar een Touch pro :P Door bereik problemen van T-Mobile mocht ik kostenloos contract opzeggen met inlevering van telefoon. Vond het toestel wel prettig, dus maar weer een touch pro genomen, nu met 1 jarig HI abo. Touch pro 2 is mij toch te groot in de broekzak. Volgend jaar bij een verlenging maar weer kijken naar een Touch Pro 3 ofzo :)

Moet zeggen dat de battery life van de Touch pro tot nu toe stukken beter is dan de Vario. De Vario deed 2 tot 3 dagen en dan wassie leeg. De Touch pro heb ik donderdag avond opgeladen en heeft nu nog steeds 50%. En dat met regelmatig smsen/bellen en soms gprs internet.

Zowel de Vario als de Touch pro draaien dezelfde Energy rom en Radio rom, dus daar lag het niet aan.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Ik moet zeggen dat ik hem behoorlijk lelijk en slecht bruikbaar vind. Als je custom roms gewend bent en die werken goed op jouw telefoon zou ik er niet eens over nadenken om over te stappen naar de nieuwe T-mobile rom...

Het is dat mijn gps zo slecht is dat ik het even probeer...

Edit: Misschien wat te voorbarig, ik heb de rom er pas 10 minuten opstaan, maar hij lijkt me ook flink traag...

[ Voor 16% gewijzigd door SaN op 18-05-2009 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 18:10
Ik heb mijn Vario IV maar es geupdate, maar wtf, hoe lelijk kunnen ze die TouchFLO krijgen zeg. Dat roze was lelijk, maar dit is gewoon stijlloos.

Maar ach, ik maak me er niet druk om verder, ik ben toch een tijdje geleden overgestapt op Spb Mobile Shell 3, en daar ga ik gewoon mee verder :)

Verder werkt ie wel goed, hij is ook wat sneller volgens mij. Ik had alleen vanmorgen dat ie internet niet meer 'snapte'. Hij had wel een GPRS verbinding, maar er kwam niks door. De telefoon uit en aanzetten via de Comm Manager heeft het probleem gefixt. Ik hoop niet dat dit structureel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
MDA Vario IV vraagje na update rom
Weet iemand hoe je ervoor kan zorgen dat als er een sms binnenkomt deze in "beeld" komt, middels een klein preview-venstertje zoals eerder wel het geval was?
Na de romupdate gebeurd dat dus niet meer.
Probleem is n.l. dat het sms envelopje ook niet meer in beeld is met de nieuwe Touchflo.
(verder naar rechts verplaatst)
Dus je kan nu eigenlijk alleen maar aan het knipperende witte rondraaiende lampje zien dat je een nieuwe sms hebt.
Jammer erg slecht dat dit verdwenen lijkt.
Het is uberhaupt jammer dat met de update, die mijn toestel weliswaar sneller heeft gemaakt, toch weer veranderingen zijn doorgevoerd die vervelend zijn.
Misschien zouden ze voor zo een update eerst eens wat gebruikers moeten enqueteren, want zo blijf je natuurlijk klachten genereren als bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
Advanced config downloaden. Kun je de volgorde van TouchFlow iconen aanpassen. Net zoals sommige notificaties. Zoek en gij zult vinden.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Die Bruine schreef op maandag 18 mei 2009 @ 14:28:
Advanced config downloaden. Kun je de volgorde van TouchFlow iconen aanpassen. Net zoals sommige notificaties. Zoek en gij zult vinden.
Vroeg ik erom om het te veranderen?
Word je nu hier ook al gesommeerd om te zoeken naar antwoorden op vragen die je niet stelt?
Trouwens we hoefden toch niet te zoeken als het om een niet windows software gerelateerde vraag ging?
(zie een eerdere reply)
TouchFlo is n.l. geen Windows Mobile onderdeel..
En als we nu voor alles worden geboden te zoeken zijn we in dit topic wel uitgevraagd want uiteindelijk is ieder antwoord wel ergens te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Zo, het is nu tevens duidelijk dat de update ook Windows software gerelateerde zaken "negatief" beinvloedt.
B.v. een (geluids)melding bij een afspraak uit de agenda verschijnt ook niet meer in beeld en als de afspraak uit een reeks is, kun je dus niet meer, of in ieder geval via een andere dan gebruikelijke manier de melding voor een enkele afspraak wijzigen.
Na een dag zijn er al best wel veel negatieve veranderingen aan het licht gekomen.
Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zet eens TF3D en kijk of het dan wel werkt, ik krijg hier nooit een preview oid met TF3D, maar zet ik TF3D uit krijg ik weer de ouderwetse popups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
SinergyX schreef op maandag 18 mei 2009 @ 15:44:
Zet eens TF3D en kijk of het dan wel werkt, ik krijg hier nooit een preview oid met TF3D, maar zet ik TF3D uit krijg ik weer de ouderwetse popups.
Ik heb altijd TF3D aanstaan en dit deed het ook altijd.
Nu na de rom-update werkt dit dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
jpbosk schreef op maandag 18 mei 2009 @ 11:55:
Ik heb mijn Vario IV maar es geupdate, maar wtf, hoe lelijk kunnen ze die TouchFLO krijgen zeg. Dat roze was lelijk, maar dit is gewoon stijlloos.

Maar ach, ik maak me er niet druk om verder, ik ben toch een tijdje geleden overgestapt op Spb Mobile Shell 3, en daar ga ik gewoon mee verder :)

Verder werkt ie wel goed, hij is ook wat sneller volgens mij. Ik had alleen vanmorgen dat ie internet niet meer 'snapte'. Hij had wel een GPRS verbinding, maar er kwam niks door. De telefoon uit en aanzetten via de Comm Manager heeft het probleem gefixt. Ik hoop niet dat dit structureel is...
Roze,groen,blauw of zwart?
Wat boeit het?
Het is werkelijk nooit goed he?
Sorry hoor maar dit vind ik werkelijk ongelooflijk.
Misschien moet je eens interfaces gaan ontwerpen want volgens mij is dit dus echt azijnzeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Vind ik wel meevallen, een bestaande layout/interface lelijker maken is natuurlijk niet zo slim. Die van de touch pro is namelijk gewoon mooi/netjes zoals je kan verwachten van een "zakelijke" telefoon. Net als tientallen andere custom roms. Waarom kan een groot bedrijf als T-mobile dat niet?

Eerst die ontiegelijk lelijke roze interface waar echt niemand mee gezien wil worden en dan dit als opvolger na ik weet niet hoeveel maanden... Ik vind het persoonlijk nogal triest hoor.

Maar mijn GPS werkt weer perfect :( Hoe zou dat komen? Met geen enkele andere rom werkt het naar behoren terwijl het bij iemand die ik ken wel perfect werkt en hij precies dezelfde rom/radio rom had als ik... Erg jammer, zit ik toch even vast aan dit gedrocht :P

[ Voor 4% gewijzigd door SaN op 18-05-2009 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34

GJ007

:)

ik heb weer wat vaags:

me pro;
GMT+1 amsterdam... normaal toch...
verspringt ie telkens naar GMT+2 windhoek (ergens in afrika ofzo?) maar de tijd blijft hetzelfde :S ?

wtf... ? }:O

iemand anders dit al gehad ?

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
verspringt ie telkens naar GMT+2 windhoek (ergens in afrika ofzo?) maar de tijd blijft hetzelfde :S ?
Bij mij verspringt ie ook voortdurend. Alleen niet naar GMT+2, maar naar GMT+1 / Bulgarije-Praag-Budapest o.i.d. Minder erg, omdat de +1 natuurlijk blijft kloppen. Maar wel heel apart. Nooit een reden of oplossing voor kunnen vinden.

(Overigens -TP Vodafone branded, alles origineel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Hier ook, ROMeOS NL laatste versie en Pamas Digital Sprint Clock geïnstalleerd (dacht eerst dat 't daar aan lag), maar ik denk niet dat jullie deze versie ook hebben?

Praag/Budapest GMT +1 hier trouwens ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:22
Eric_Cantona schreef op maandag 18 mei 2009 @ 17:43:
Hier ook, ROMeOS NL laatste versie en Pamas Digital Sprint Clock geïnstalleerd (dacht eerst dat 't daar aan lag), maar ik denk niet dat jullie deze versie ook hebben?

Praag/Budapest GMT +1 hier trouwens ook.
Ik had het juist met de HTC stock rom.. Nu met de nieuwste ROMeOS NL heb ik er geen last meer van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_O- Net even gekeken en ik zat dus ook in Windhoek... :?

Tijd stond in ieder geval goed en versprong automatisch heen en weer tijdens vakantie naar Turkije laatst :Y

Ben benieuwd of er nog eens een keer een update komt voor de agenda, 1 afspraak per keer in beeld is echt te weinig, ook als je je beeld doorschuift komt er niks bij terwijl eronder dan ruimte zat is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:55
Weet iemand waar ik die toetsenbordinstelling kan wijzigen?
Verlichting gaat mij veels te snel uit.

En hoe kan ik het thema veranderen? overal is hetthema zwart, en ik heb rood wit... Of is dit iets vodafones achtig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lifeguard schreef op maandag 18 mei 2009 @ 20:53:
Weet iemand waar ik die toetsenbordinstelling kan wijzigen?
Verlichting gaat mij veels te snel uit.

En hoe kan ik het thema veranderen? overal is hetthema zwart, en ik heb rood wit... Of is dit iets vodafones achtig?
Start: instellingen: energie: verlichting: geavanceerd :Y

Start: instellingen: vandaag: HTC BLack

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2009 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Kan ik beide niet vinden op jouw manier :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lifeguard schreef op maandag 18 mei 2009 @ 21:40:
Kan ik beide niet vinden op jouw manier :(
Was wat vergeten: start: instellngen: systeem: energie en onderaan geavanceerd kiezen... :X

HTC Black zit bij mij onder start: instellingen: vandaag en dan thema kiezen... en anders moet je even rondzoeken om het Black theme ergens te downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 22:58:
[...]

Was wat vergeten: start: instellngen: systeem: energie en onderaan geavanceerd kiezen... :X

HTC Black zit bij mij onder start: instellingen: vandaag en dan thema kiezen... en anders moet je even rondzoeken om het Black theme ergens te downloaden
Ja, ok.
Maar dan zie ik geen toetsenbord instelling staan.

Die theme ga ik even kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee

JeeVee

Mens agitat molem

Eerste indruk + screen shots update T-Mobile Vario 4 d:)b
Harmsen schreef op maandag 18 mei 2009 @ 11:48:
Zou er iemand misschien een screenshot of 2 kunnen maken van de nieuwe t-mobile rom? Ben wel benieuwd :) Vond het roze wit wat er origineel op staat helemaal niks. En die rom was ook vrij traag!
Screen shots:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-7B8PMCRF-D.jpg

Een snelle indruk:

Less is more: TF3D is versoberd, minder 'eye candy', erg strak, grijstinten en vrijwel geen rose. Internet is gemakkelijk te openen op de home page. Het geheel voelt sneller aan. Alles wat niet echt nodig is, is er uitgehaald door T-Mobile.
Taskmanager werkt nu in ieder scherm.
Let op: de eerste keer werkte het WM niet erg lekker( o.a. erg traag), maar na een hard reset wel.

TomTom werkt erg goed, ik kreeg voor de eerste keer een fix binnen 1 minuut bij slechte GPS-ontvangst!

Ook opnemen vanuit het etui bij een binnenkomend telefoontje werkt goed. Per ongeluk opnemen is er niet meer bij.
Het weer zit verscholen onder de widgets, Yahoo Weather. Ik prefereer toch SpB Weather, ga ik er alsnog op zetten. Die widgets vind ik wennen.
De vierde tab 'MobileTV & Video' vereist een PIT+ abonnement om MobileTV te kunnen ontvangen. Mijn ervaringen met MobileTV zijn op mijn lokatie matig. Bij een goede ontvangst (3G/H) is het beeld en geluid prima.
Het aanraakscherm is gevoelig en reageert goed.
Het geluid is tamelijk zacht, zeker vergeleken met de TyTN 1 en 2.

[ Voor 50% gewijzigd door JeeVee op 19-05-2009 12:38 . Reden: plaatje werkte niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:28

netblade

Sunrise

JeeVee schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 11:19:
dgw@chello.nlEerste indruk + screen shots update T-Mobile Vario 4 d:)b

[...]

Screen shots:

[afbeelding]

Een snelle indruk:

Less is more: TF3D is versoberd, minder 'eye candy', erg strak, grijstinten en vrijwel geen rose. Internet is gemakkelijk te openen op de home page. Het geheel voelt sneller aan. Alles wat niet echt nodig is, is er uitgehaald door T-Mobile.
Taskmanager werkt nu in ieder scherm.
Let op: de eerste keer werkte het WM niet erg lekker( o.a. erg traag), maar na een hard reset wel.

TomTom werkt erg goed, ik kreeg voor de eerste keer een fix binnen 1 minuut bij slechte GPS-ontvangst!

Ook opnemen vanuit het etui bij een binnenkomend telefoontje werkt goed. Per ongeluk opnemen is er niet meer bij.
Het weer zit verscholen onder de widgets, Yahoo Weather. Ik prefereer toch SpB Weather, ga ik er alsnog op zetten. Die widgets vind ik wennen.
Het aanraakscherm is gevoelig en reageert goed.
Het geluid is tamelijk zacht, zeker vergeleken met de TyTN 1 en 2.
In mijn ogen hebben ze het hele doel van TF3D verkracht, vind het niet beter werken.
Mobiel TV werkt bv niet zonder schokken (het zelfde als met elke HTC en custom rom) ze hebben niet de nieuwste romversie gebruikt (de htc versie met slide2answer bv). Ik heb mooi mn oude T-Mobile rom teruggezet, was totaal getweakt en geinstalled zoals ik het wil. Deze mogen ze houden.

Jammer had een nieuwe goede rom verwacht, maar dit is iemand blij maken met een dode mus.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

GJ007 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 17:29:
ik heb weer wat vaags:

me pro;

wtf... ? }:O

iemand anders dit al gehad ?
Die terugspringingen bij custom roms komt omdat je bij Settings > phone standaard iets als change time automaticly aan hebt staan. Dit uitzetten en 1 keer goed zetten et voila :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

MsG schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 13:27:
[...]

Die terugspringingen bij custom roms komt omdat je bij Settings > phone standaard iets als change time automaticly aan hebt staan. Dit uitzetten en 1 keer goed zetten et voila :).
Staat bij mij uit en ik heb 't probleem ook, dus dat is 'm niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
ik heb een vraagje

als ik en het contacten lijst zit, en open dan phone keybord, kan ik alleen cijfers tikke, terwijl ik zowel de cijfers als de letters op de toetsen zie staan. Hoe krijg ik het klaar om met letters te type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Eric_Cantona schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 19:06:
[...]

Staat bij mij uit en ik heb 't probleem ook, dus dat is 'm niet.
Heb je bij settings > personal > phone bij het tabje Time Zones echt GEEN vinkje staan bij "Automatic change time zone and clock"? Dat was namelijk wel degelijk het probleem hier elke keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

MsG schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 22:07:
[...]

Heb je bij settings > personal > phone bij het tabje Time Zones echt GEEN vinkje staan bij "Automatic change time zone and clock"? Dat was namelijk wel degelijk het probleem hier elke keer.
Zoals in mijn vorige post al staat: nee, dat vinkje heb ik er niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Oke vaag, dit is namelijk bij heel veel mensen wél het probleem :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee

JeeVee

Mens agitat molem

T-Mobile ROM update van site gehaald?!! :?

Op zoek naar ervaringen met de nieuwe ROM update, zag ik dat de update 'W-n-W' van de T-Mobile site was gehaald. Nergens een verklaring. In het forum op de site wel wat opmerkingen. De helpdesk weet nergens van. :X

Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Laatst online: 23-08 17:12
MatMich schreef op maandag 18 mei 2009 @ 13:03:
MDA Vario IV vraagje na update rom
Weet iemand hoe je ervoor kan zorgen dat als er een sms binnenkomt deze in "beeld" komt, middels een klein preview-venstertje zoals eerder wel het geval was?
Na de romupdate gebeurd dat dus niet meer.
Probleem is n.l. dat het sms envelopje ook niet meer in beeld is met de nieuwe Touchflo.
(verder naar rechts verplaatst)
Dus je kan nu eigenlijk alleen maar aan het knipperende witte rondraaiende lampje zien dat je een nieuwe sms hebt.
Jammer erg slecht dat dit verdwenen lijkt.
Het is uberhaupt jammer dat met de update, die mijn toestel weliswaar sneller heeft gemaakt, toch weer veranderingen zijn doorgevoerd die vervelend zijn.
Misschien zouden ze voor zo een update eerst eens wat gebruikers moeten enqueteren, want zo blijf je natuurlijk klachten genereren als bedrijf.
MatMich schreef op maandag 18 mei 2009 @ 15:26:
Zo, het is nu tevens duidelijk dat de update ook Windows software gerelateerde zaken "negatief" beinvloedt.
B.v. een (geluids)melding bij een afspraak uit de agenda verschijnt ook niet meer in beeld en als de afspraak uit een reeks is, kun je dus niet meer, of in ieder geval via een andere dan gebruikelijke manier de melding voor een enkele afspraak wijzigen.
Na een dag zijn er al best wel veel negatieve veranderingen aan het licht gekomen.
Jammer
SinergyX schreef op maandag 18 mei 2009 @ 15:44:
Ik heb het af en toe ook dat mijn popups niet meer doorkomen (laatste orig. NL HTC Rom). Ik verdenk S2U2 ervan (nee, ik heb niet aanstaan dat S2U2 mijn popups afhandelt), maar is niet geheel duidelijk en het is relatief eenvoudig te herstellen.

Via Start > Instellingen > Geluiden en meldingen > tabblad Meldingen > bij Gebeurtenis kiezen voor Berichten/Herinnering > vinkje bij Bericht in scherm weergeven krijg ik de popups weer terug iig!

[ Voor 61% gewijzigd door snarf op 20-05-2009 10:17 . Reden: Quotes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Laatst online: 23-08 17:12
BartS12 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 10:43:
Een update, voor het geval anderen in de toekomst tegen hetzelfde probleem aanlopen. Ik heb zelf uiteindelijk het antwoord gevonden:
:
[...]

Via "Advanced Config" [zelf te downloaden] is er een setting aan te passen. Bij het onderdeel "HTC Task manager" moet "Auto kill" op "disabled" staan....

Als je het eenmaal gevonden hebt, is het wel duidelijk. Alleen wel vreemd dat deze setting alleen via een extern gedownload tooltje aan te passen lijkt... ?
Bij mij staat dit gewoon op enabled en mijn apps sluiten ook niet automatisch, alleen als ik op het kruisje klik (is een instelling in Instellingen > Taakbeheer). Klinkt toch als iets instabiels in jouw phone en ik zou je aanraden een hard reset uit te voeren (let op het veilig stellen van je data).
Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.