Ik denk dat, als BBG wilt vasthouden aan het budget van €1500,-, je tot de simpele conclusie moet komen dat je voor dat geld geen
HIGH-END GAME systeem kunt bouwen. Begrijp me niet verkeerd; je een een prima systeempje bouwen voor dat geld waar menig gamer tevreden mee is, maar niet al je componenten zijn
High-End, dus het systeem overall is best OK maar beslist
geen High-End. En dat brengt verwarring denk ik, als ik in de BBG zie staan HIGH END verwacht ik dat ook. En als er dan voor mindere high-end componenten wordt gekozen vanwege een budget, noem het systeem dan svp geen High-End, maar
Mid-range oid.
-De CM590; eerlijk, wie van jullie beschouwd dit als een High-End kast? Zelfs Cooler Master zal deze kast niet benoemen als een van hun High-End producten gezien de overige kasten die ze in hun assortiment hebben. Neemt niet weg dat die CM 590 voldoet en een prima kast kan zijn, maar High-End lijkt mij wat anders.
-speakersetje G51; niet omdat die 'G' voor 'Gamer' oid staat wil zeggen dat dit een high-end speaker setje is...
een speakerset gaat vaak langer mee dan overige componenten, dus kun je daar ook wat meer geld voor uitrekken;
Teufel heeft net een hele nieuwe line-up, en de duurdere setjes van Logitech ( Z-5500 bijv) en Creative staan erom bekend dat het kwalitatief enorm goede producten zijn...lovende reviews te over. Ik zie dit soort setjes toch meer als High-End pc-speaker-setjes op dit moment.
-Samsung Syncmaster 2443BW; zal zeker geen slechte monitor zijn, maar als iemand me zegt "moet je horen, ik heb een High End monitor gekocht" dan verwacht ik
eerder
zoiets...
(24''begint de standaard te worden, 30'' is meer voor de God-bak, 27'' met een S-PVA paneel, reactietijd 6 ms lijkt me wat meer onder de noemer High-End vallen.
Anno 2009 is die Samsung eerder gewoontjes dan high-end, en eerlijk is eerlijk, een TN paneel kun je met de beste wil van de wereld geen high-end noemen gezien het verschil in beeld kwaliteit.
-High-End heeft dus niets met duur te maken in IMO, maar wel met kwaliteit/prestaties. Die Logitech MX518 bijv: ik geloof meteen dat het ondanks die €29 echt een kwalitatief goed product is. Idem het toetsenbord...
alhoewel ik die wel lelijk vind maar dat is een ander verhaal.
-Harde schijf: Seagate Barracuda's... ook hiervoor geldt dat ik meteen geloof dat dit prima HD's zijn, maar High-End? Als dit echt High End is, wat is een VelociRaptor in RAID 0 dan?? (Om over SSD nog maar te zwijgen). Hebben we het over High-End of niet? Make up your mind.
-Geluidskaart: Creative X-Fi Titanium; hier weet ik het even niet; die nieuwe Asus en Ausentech geluidskaarten schijnen ook erg goed te zijn waarbij ze hoogwaardige componenten gebruiken... of dat bij Titanium ook het geval is weet ik niet, ik ga er gemakshalve vanuit dat dit wel het geval is en dat ze niet onderdoen voor de Asus en Ausentech producten.
-i7 vs Phenom II X4: daar is al voldoende over gezegd denk ik...
Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802