[BBG] High-end gamesysteem maart 2009

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:07
Maar wrom doen we er dan een geluidskaart in voro 65 euro?

Verwijderd

VeniceX2 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 16:46:
Geluidskaart. Ben ik zelf ook niet zo kapot fan, maar er zijn mensen, en best veel, die eax 5.0 wel een toevoeging vinden. Zo'n geluidskaart kan jarenlang mee, en er kan dan ook nog eens een echt goed surround setje op aangesloten worden.
Antwoord genoeg voor je? Ik gebruik zelf me onboard omdat ik het geld het niet waard vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-07 23:26

Edmin

Crew Council

get on my horse!

+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-07 03:05
Madrox schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 21:52:
Zo zou ik het niet willen omschrijven. Behalve de prestaties willen we ook kwaliteit, dat zie je duidelijk terugkomen. Anders zou een voeding van 50 euro ook al volstaan, een toetsenbord van een tientje en een kast van 30 euro. Die dragen immers niet bij aan de prestaties.
Dat ben ik met je eens, kwaliteit had er ook tussen gemoeten. Heb net nog even snel de benchmarks gepakt en tsja het verschil is op toms iig heel klein tussen GTX280 en 4870X2, maar dat kunnen ook drivers zijn zoals heel vaak aangehaald...

Wat ik echter het belangrijkste vind is dat het product ook nog minimaal een maand leverbaar is en dat is twijfelachtig met de GTX280. Daarnaast kan het woord 'high-end' ook eens wel weg bij dit systeem... De keuze is aan VeniceX2, maar persoonlijk ging ik voor een systeem dat ook echt leverbaar is. Zo heb ik strepen door notebooks gezet, puur omdat het aantal shops dat ze levert te weinig is terwijl ze niet EOL lijken te zijn.

Edit:
@ Speakers, tsja ik mag dan weer allen vol open hebben bij een potje ETQW oid. Heerlijk van alle kanten lawaai over mijn Z-5450. Moet ik wel melden dat ik geen X-Fi hebt en alles prima klinkt. Overigens wil ik er nog wel eens eentje, maar de noodzaak is er niet.

[ Voor 11% gewijzigd door GENETX op 27-02-2009 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 23:51:
[...]

Antwoord genoeg voor je? Ik gebruik zelf me onboard omdat ik het geld het niet waard vind.
Scherp hoor ;) Wilde gewoon even weten wat jullie ervan vonden.

Ik ga jullie bedanken voor jullie inzet en hulp. Het systeem is af, en jullie zullen het binnenkort op de FP in volle glorie kunnen bewonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03:18

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

VeniceX2 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 12:02:
[...]

Scherp hoor ;) Wilde gewoon even weten wat jullie ervan vonden.

Ik ga jullie bedanken voor jullie inzet en hulp. Het systeem is af, en jullie zullen het binnenkort op de FP in volle glorie kunnen bewonderen.
Mooi, kan niet wachten ;D. Ik zelf had de logitech z-5500 gekozen als speaker systeem, maar die past helaas niet in het budget van deze bbg ;D. En de G51 voldoet voor de meeste gamers!

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-07 22:58

Madrox

Oh, Pharaoh!

Een GTX280 ook, maar die word wel afgekeurd :+

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Madrox schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:43:
mwa dan ga je smijten met fps, de G51 zal de fps niet echt omhoog/omlaag helpen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Och een HD4870 1GB ook, sja en met wat kwaliteits verlies een HD4850 ook wel, als we de dan toch bezig zijn, doe er dan maar een 4670 in, die heeft nog een betere prijs prestatie verhouding.....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2009 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Qua speelbaarheid is het verschil klein tussen een HD4870 X2 en een GTX280, ga nou niet overdrijven jongens. Zeker op 1920x1200 kan je heel goed uit de voeten met een GTX280, zeer goed zelfs. Een HD4870 x2 voegt daar slechts marginaal iets aan toe. Vergelijken met een HD4850 of zelfs een HD4760 is ronduit belachelijk, als je eerlijk ben moet je dat gewoon toegeven. Met die kaarten valt er amper/niet goed te spelen op 1920x1200, dat weten jullie donders goed. Maar goed, in jullie ogen is de HD4870 X2 superieur dus ik hou er verder over op.

Oja, er zijn nu al vier shops die de GTX280 voor rond de 250 euro hebben:
pricewatch: XFX GeForce 280 GTX 1024MB DDR3 Standard (GX-280N-ZDF9)

Dat iemand er een andere mening op na houd die niet met de jouwe strookt, wil nog niet zeggen dat de ander zijn mening onzinnig of zelfs belachelijk is. Want zo voelt het wel aan als ik jullie reacties lees. Geeft niet hoor, ik heb een dikke huid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 08:08
Kan er toch als "tweakers-top-tip" bij gezet worden dat die videokaart nu behoorlijk goedkoop te krijgen is? Je hoeft tenslotte niet andere dingen ook te veranderen als je van videokaart wisselt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 12:08:
Qua speelbaarheid is het verschil klein tussen een HD4870 X2 en een GTX280, ga nou niet overdrijven jongens. Zeker op 1920x1200 kan je heel goed uit de voeten met een GTX280, zeer goed zelfs.
Met een HD4870 1GB ook, en met kwaliteits verlies een HD4850 ook. He wacht, heb ik dat niet al gezegt?
n general, more than one GPU isn't that necessary for 1920x1200 with the highest quality settings, and the Radeon 4870 1GB or an overclocked GeForce GTX 260 core 216 are good options there
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3517&p=14
Een HD4870 x2 voegt daar slechts marginaal iets aan toe. Vergelijken met een HD4850 of zelfs een HD4760 is ronduit belachelijk, als je eerlijk ben moet je dat gewoon toegeven. Met die kaarten valt er amper/niet goed te spelen op 1920x1200, dat weten jullie donders goed. Maar goed, in jullie ogen is de HD4870 X2 superieur dus ik hou er verder over op.
Sja, de GTX280 voegt ook marginaal wat toe aan de HD4870 1GB. Die is nog goedkoper. Met een HD4850 valt er zeker wel gewoon goed te gamen op 1920x1200, met wat kwaliteit op lager. Sja je probeert alweer dezelfde discussie die we al gevoerd hebben opnieuw te voeren. Al je argumenten worden door de meeste mensen hier gewoon niet echt onderschreven. Misschien moet jij het accepteren dat de mensen jouw mening ook niet delen en er niet constant over (opnieuw) te beginnen?
Oja, er zijn nu al vier shops die de GTX280 voor rond de 250 euro hebben:
pricewatch: XFX GeForce 280 GTX 1024MB DDR3 Standard (GX-280N-ZDF9)
Wat begrijp je niet aan tijdelijk omdat hij EOL is?
Dat iemand er een andere mening op na houd die niet met de juowe strookt, wil nog niet zeggen dat de ander zijn mening onzinnig of zelfs belachelijk is. Want zo voelt het wel aan als ik jullie reacties lees. Geeft niet hoor, ik heb een dikke huid.
Dat slaat nergens op. Wat ik zeg klopt gewoon.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2009 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
EOL is een lastige term. Naar mijn weten zit nvidia opgescheept met pakhuizen vol met 65nm-chips, inclusief gtx280's. Retailpartners hebben er wss ook nog wel een aantal liggen. Ook denk ik niet dat de 65nm-productie linea recta stilgelegd is, ivm vraag en aanbod, 'slechte' yields op 55nm, weet ik veel wat. Voorlopig zullen er nog zat GTX280's te koop zijn.

Maar dat was een beetje offtopic. Ik kan wel een tipje van de sluier oplichten, de GTX280 krijg zeer zeker een eervolle vermelding. De HD4870X2 is gekozen omdat deze nu veel power geeft en binnen het budget past, en dan kan er zonder problemen met 4xAA gespeeld worden. En je videokaart gaat gemakkelijk een jaar tot twee jaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 12:50:
[...]
Met een HD4870 1GB ook, en met kwaliteits verlies een HD4850 ook. He wacht, heb ik dat niet al gezegt?
Een HD4870 1GB kan niet met dezelfde settings draaien als een GTX280, dat weet Ati/AMD ook daar ze hem duidelijk onder de GTX280 gepositioneert hebben. Een GTX280 kan met vrijwel dezelfde settings je spellen draaien als een HD4870 x2, de andere kaarten die je noemt kunnen dat niet. Wat je zegt snijd dan ook geen hout.
Sja, de GTX280 voegt ook marginaal wat toe aan de HD4870 1GB. Die is nog goedkoper. Met een HD4850 valt er zeker wel gewoon goed te gamen op 1920x1200, met wat kwaliteit op lager. Sja je probeert alweer dezelfde discussie die we al gevoerd hebben opnieuw te voeren. Al je argumenten worden door de meeste mensen hier gewoon niet echt onderschreven. Misschien moet jij het accepteren dat de mensen jouw mening ook niet delen en er niet constant over (opnieuw) te beginnen?
Inderdaad, terwijl ik het zoek bij een kaart die nagenoeg hetzelfde presteert als een HD4870 x2, haal jij er steeds nog tragere kaarten bij.
Wat begrijp je niet aan tijdelijk omdat hij EOL is?
Hoe lang is deze BBG geldig ? Oww, wacht: twee maanden! Denk je dat de GTX280 binnen 8 weken uitverkocht is ? |:(
Dat slaat nergens op. Wat ik zeg klopt gewoon.
Als je het vanuit een bepaalde gedachtenkronkel bekijkt, ja. Vind het alleen niet overtuigend wat je zegt.
Nu is de HD4870 x2 een prima videokaart als je puur naar de performance kijkt, er zijn echter nog meer kwaliteiten waar je naar kunt kijken. Je kan ze allemaal wegwuiven, dat maakt de relevantie van die features er niet minder op. Dat je er minder waarde aan hecht, is puur jouw persoonlijke mening.

Maw: er is geen gelijk. Jouw gelijk is anders dan mijn gelijk, uiteindelijk komt het er gewoon op neer waar je meer waarde aan hecht. Wat zeker is, is dat beide prima videokaarten zijn waar niemand zich voor hoeft te schamen. Als je dat niet ziet of wilt zien, so be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 16:43:
[...]

Een HD4870 1GB kan niet met dezelfde settings draaien als een GTX280, dat weet Ati/AMD ook daar ze hem duidelijk onder de GTX280 gepositioneert hebben. Een GTX280 kan met vrijwel dezelfde settings je spellen draaien als een HD4870 x2, de andere kaarten die je noemt kunnen dat niet. Wat je zegt snijd dan ook geen hout.

[...]
Het ging om voldoen, niet om de settings of de zelfde prestatie, zij(anantech) zeggen dat een HD4870 1GB voor die settings VOLDOET! Je zei zelf toch voldoen? Of mag alleen jij dat gebruiken in dit geval?
Ja dat slaat duidelijk op het voldoen. Dus, aan de hand van anandtech kunnen we zeggen dat een Core 216 of een HD4870 1GB voldoet. Dus die maar nemen dan?
Inderdaad, terwijl ik het zoek bij een kaart die nagenoeg hetzelfde presteert als een HD4870 x2, haal jij er steeds nog tragere kaarten bij.
De HD4870 1GB verschilt kwa prestatie ook niet heel erg veel met de GTX 280. Zeker in sommige games kan ie hem zelfs in halen. Verder is de HD4870 X2 gewoon en bak sneller dan de GTX 280. Verder ging het niet om welke sneller was, maar om of het 'voldoet'. Dat doet een HD4870 1GB. En op mindere settings, voldoet een HD4850. Neem je met nog minder genoeg, dan krijg je een 4670.
[...]

Hoe lang is deze BBG geldig ? Oww, wacht: twee maanden! Denk je dat de GTX280 binnen 8 weken uitverkocht is ? |:(
Sja als ik keek naar de vorige uit verkoop van nividia, de befaamde 7900GTO, dan ging dat heel rap.
[...]

Als je het vanuit een bepaalde gedachtenkronkel bekijkt, ja. Vind het alleen niet overtuigend wat je zegt.
Nu is de HD4870 x2 een prima videokaart als je puur naar de performance kijkt, er zijn echter nog meer kwaliteiten waar je naar kunt kijken. Je kan ze allemaal wegwuiven, dat maakt de relevantie van die features er niet minder op. Dat je er minder waarde aan hecht, is puur jouw persoonlijke mening.
Sja ik vind het niet overtuigend om hier met dit budget te voldoen, waar het hier om ging, met een GTX 280, terwijl er een sterkere X2 in past. Sja daar hamer jij steeds op, maar ik heb hier nog niemand met een X2 binnen zien kopen en dat zeggen.
Maw: er is geen gelijk. Jouw gelijk is anders dan mijn gelijk, uiteindelijk komt het er gewoon op neer waar je meer waarde aan hecht. Wat zeker is, is dat beide prima videokaarten zijn waar niemand zich voor hoeft te schamen. Als je dat niet ziet of wilt zien, so be it.
Daar hadden we het helemaal niet over, we hadden over voldoen, en zoals anandtech zegt: Voldoen een GTX 260 core 216 of een HD4870 1GB, die zijn nog goedkoper, dus waarom nemen we die niet? Omdat het hier niet gaat om 'voldoen', het gaat maar om de beste systeem voor het bedrag.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2009 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 16:52:
[...]

Daar hadden we het helemaal niet over, we hadden over voldoen, en zoals anandtech zegt: Voldoen een GTX 260 core 216 of een HD4870 1GB, die zijn nog goedkoper, dus waarom nemen we die niet? Omdat het hier niet gaat om 'voldoen', het gaat maar om de beste systeem voor het bedrag.
Anand kan zoveel zeggen, toen hij het schreef zal het ook wel kloppen. Er zijn nu echter twee parameters die niet meer stroken met Anand's uitspraken;
1) Prijs GTX280
2) Nieuwe Nvidia drivers.

Anand gaat uit van hogere prijzen, die zijn ondertussen flink gezakt. De laatste Nvidia drivers laten een flinke boost zien. Maar goed, staar jij je vooral blind op Anand's achterhaalde artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-07 20:54

Bolletje

Moderator Harde Waren
Madrox schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 17:24:
[...]

Anand kan zoveel zeggen, toen hij het schreef zal het ook wel kloppen. Er zijn nu echter twee parameters die niet meer stroken met Anand's uitspraken;
1) Prijs GTX280
2) Nieuwe Nvidia drivers.

Anand gaat uit van hogere prijzen, die zijn ondertussen flink gezakt. De laatste Nvidia drivers laten een flinke boost zien. Maar goed, staar jij je vooral blind op Anand's achterhaalde artikel.
Drivers zijn trouwens;
Catalyst 8.12 hotfix
ForceWare 181.22

Anandtech gaat inderdaad uit van de prijs die er toen was in dollars:

440 voor de HD4870X2
315 voor de GTX 280

Ofwel, de HD4870X2 is ~40 % duurder. *(ook als je ze omrekent met de wisselkoersen, want het percentage blijft hetzelfde)

Met de prijzen hier in NL (euro):

389 voor de HD4870X2
250 voor de GTX 280

Hier is de HD4870X2 maar liefst 55 % duurder. Dat scheelt dus aanzienlijk, vooral met deze grote bedragen.

Ik stem ook voor de GTX 280 deze keer. Je hebt dan ook minder last van dat gedoe met games die CF ondersteunen (ja, ik weet het dat is allemaal verbeterd, maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Precies. De laatste Nvidia drivers zijn 182.04 ofzo. Heb al eerder naar een review ervan gelinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stale
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-03 16:27
Waarom hebben jullie het nooit eigenlijk over PhysX van Nvidia? Dat heeft in mijn ogen met een aantal spellen toch echt toegevoegde waarden. Over het algemeen is de 4870X2 nog steeds de beste voor zijn prijs, maar waar is de GTX285 in het rijtje? 7% sneller dan de GTX280 waarbij de XFX versie nog eens 7% sneller zou zijn volgens een articel uit PCM deze maand. Met 400 euro is hij dan even duur als de HD4870X2 maar is hij ook vergelijkbaar in prestaties met de huidige drivers??

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Heb je naar de review van anandtech gekeken? Zie je de 'gigantische' verschillen tussen de GTX280 en een HD4870X2 op 1920*1200, met 4xAA ? In de meeste gevallen is de HD4870X2 tot 1.5x zo snel, als het niet meer is. Crysis en Fallout 3 zijn een uitzondering, waarbij Fallout 3 wel cpu-gelimiteerd lijkt. En snelheidsverschillen zijn van 30fps (wat een gemiddelde is denk ik) tegen 50-60fps. Randje speelbaar, vs lekker vloeiend.

Daar gaan nieuwe drivers echt niet veel aan veranderen. Zelfs hier: http://www.hardware-infos.com/tests.php?test=55&seite=15 zie je dat de GTX280 op 1920*1200 tot 30% langzamer is dan een HD4870X2. Version: 181.20

En hier zie je: http://www.xbitlabs.com/a...orce-driver-182-06_7.html dat de GTX285 er 5% gemiddeld op vooruit gaat? Ga je het gat van 30% niet mee dichtmaken. Nee, de GTX280 en HD4870X2 kunnen NIET met elkaar vergeleken worden, wat voor een driver Nvidia ook uitbrengt.

Edit: Reageer maar meteen op Stale. Zie bovenstaande link naar hardware-infos. De GTX285 is nog steeds 25% langzamer dan de HD4870X2. Ook dat gat wordt niet zomaar eventjes teniet gedaan door driver updates. Overigens zie je in sommige spellen 25% winst ( left 4 dead ) en in andere spellen 3/4%. Alleen in left 4 dead zit elke kaart al op 100FPS.

En over Physx, ik ben blij dat het uit deze thread gelaten is. Physx is tot op heden waardeloos. Eén grote marketing-scam van nvidia. Het heeft potentie, maar zolang niet elke videokaart er gebruik van kan maken zal het nooit op grootschalige wijze in spellen gebruikt worden. De performance hit is ook nog eens snoeihard, waardoor je op 1920*1200 toch al vrij gauw moeite gaat krijgen met een GTX280. Nee, Physx is een moot point, net zoals dx10.1 dat is voor ATI.

[ Voor 30% gewijzigd door Marc Rademaker op 01-03-2009 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke spellen zijn dat dan? Ik kom niet verder dan Mirrors edge, welke op de eerste plaats niet goed verkocht en op de 2e plaats physix in mijn ogen niet veel bijzonders toevoegde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 13:46:
Welke spellen zijn dat dan? Ik kom niet verder dan Mirrors edge, welke op de eerste plaats niet goed verkocht en op de 2e plaats physix in mijn ogen niet veel bijzonders toevoegde.
Als ik deze link zo mag geloven: http://www.nzone.com/object/nzone_physxgames_home.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nu welke ook physix op de GPU doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

VeniceX2 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 13:46:
Heb je naar de review van anandtech gekeken? Zie je de 'gigantische' verschillen tussen de GTX280 en een HD4870X2 op 1920*1200, met 4xAA ? In de meeste gevallen is de HD4870X2 tot 1.5x zo snel, als het niet meer is. Crysis en Fallout 3 zijn een uitzondering, waarbij Fallout 3 wel cpu-gelimiteerd lijkt. En snelheidsverschillen zijn van 30fps (wat een gemiddelde is denk ik) tegen 50-60fps. Randje speelbaar, vs lekker vloeiend.
http://www.hardocp.com/ar...yMCw5LCxoZW50aHVzaWFzdA==
Als ik naar al die grafieken kijk, haal ik eruit dat je met de GTX280 alle spellen kan spelen op 1920x1200; net zo lekker als met een HD4870 x2. Bij de laatste kan je soms wat extra AA inschakelen en soms wat hogere ingame settings maar dan houd het op. Met iets lagere AA of settings, haal je net zulke goede scores als met de HD4870 X2. Dan is het de vraag of het de extra 140euro waard is om op 16xaa te kunnen spelen in spel X ipv 8xAA. Heeft 16x AA dan zoveel meerwaarde ? (ik geef maar een voorbeeld).

De GTX285 is er al voor zo'n 330 euro, met die prijs is die niet echt interressant tov van de HD4870 x2.
De GTX280, met een prijs van 250 euro, is dat wel.
Nee, de GTX280 en HD4870X2 kunnen NIET met elkaar vergeleken worden, wat voor een driver Nvidia ook uitbrengt.
Het gebeurt anders overal om je heen, hoezo niet 8)7
Als de driver ervoor zorgt dat het verschil 10 a 20% kleiner word, maakt dat wel degelijk verschil. Vooral als de prijzen zover uit elkaar liggen.

[ Voor 21% gewijzigd door Madrox op 01-03-2009 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een HD4870 1GB en GTX 260 core 216 kan je ook alle spellen op 1920x1200 spelen en is nog goedkoper dan de GTX 280. Dus die maar nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Dat zijn twee kaarten, zeker niet slecht, maar weer langzamer. Laat ik het zo zeggen, de next best onder de HD4870 x2 is de GTX280. De GTX285 neemt die positie in, maar is nog te duur om het verschil goed te maken. De scherpe prijs van de GTX280 maakt de keus gewoon lastig. Jij vind de extra 140 euro het waard, ik niet. Smaken verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat maakt dat uit, het ging om dat je op 1920x1200 goed kan spelen, dat kan met die 2 kaarten. Oftwel, die argumentering van jouw daar over klopt niet(
haal ik eruit dat je met de GTX280 alle spellen kan spelen op 1920x1200; net zo lekker als met een HD4870 x2
), want dan zou je dus de GTX 260 en HD4870 1GB moeten kiezen, die worden neer gezet als de prijs kaartjes voor die resolutie.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2009 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Madrox schreef op zondag 01 maart 2009 @ 16:24:
[...]

http://www.hardocp.com/ar...yMCw5LCxoZW50aHVzaWFzdA==
Als ik naar al die grafieken kijk, haal ik eruit dat je met de GTX280 alle spellen kan spelen op 1920x1200; net zo lekker als met een HD4870 x2. Bij de laatste kan je soms wat extra AA inschakelen en soms wat hogere ingame settings maar dan houd het op. Met iets lagere AA of settings, haal je net zulke goede scores als met de HD4870 X2. Dan is het de vraag of het de extra 140euro waard is om op 16xaa te kunnen spelen in spel X ipv 8xAA. Heeft 16x AA dan zoveel meerwaarde ? (ik geef maar een voorbeeld).

De GTX285 is er al voor zo'n 330 euro, met die prijs is die niet echt interressant tov van de HD4870 x2.
De GTX280, met een prijs van 250 euro, is dat wel.

[...]

Het gebeurt anders overal om je heen, hoezo niet 8)7
Als de driver ervoor zorgt dat het verschil 10 a 20% kleiner word, maakt dat wel degelijk verschil. Vooral als de prijzen zover uit elkaar liggen.
Je kijkt alleen maar naar grafieken die jou mening goed ondersteunen. Kijk dan naar de grafieken van anandtech? Drivers maken geen 10/20% verschil. Zoals ik al zei, en zoals je uit de hardware-infos url kunt halen, is het verschil een paar procent.

En we kopen de beste videokaart voor het budget. Dat is de HD4870X2 zonder twijfel. Als we nu echt een speakersetje van een tientje hadden moeten kopen, er geen geluidskaart in kon, geen tweede harde schijf, etc etc, dan was het misschien beter geweest om voor de GTX280 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

VeniceX2 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 17:14:
[...]

Je kijkt alleen maar naar grafieken die jou mening goed ondersteunen. Kijk dan naar de grafieken van anandtech?
Die grafieken bij Anandtech zie ik heus wel, alleen vind ik de grafieken bij HardOcp (vooral die die het verloop van de FPS laten zien) veel interressanter. Verder is het beter om naar de prestaties te kijken bij de laatste drivers, ipv. naar oudere reviews met oudere drivers te kijken.
Drivers maken geen 10/20% verschil.
Asl je dit stelt, vraag ik me af; lees je ook de links die ik je geef 8)7
Hier heb je hem nogmaals: http://www.xbitlabs.com/a...orce-driver-182-06_7.html
Weetje wat, zal het plaatje zelf wel even hier neerzetten, kan niemand het missen:
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/video/geforce-driver-182-06/gtx285_gain.png
Durf je nog steeds te stellen dat drivers geen 10 a 20% verschil kunnen maken ?

Hier een vergelijk met de laatste Catalist drivers: 9.2 vs 9.1:
http://www.xbitlabs.com/a...isplay/catalyst-92_6.html

[ Voor 12% gewijzigd door Madrox op 01-03-2009 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom wordt een Ph2 X4 gesuggereerd als een C2Q hem al smackt op alles behalve audio/video editing?
Een high end systeem daar moet Core i7 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@madrox
Dat is leuk, maar zoals gezegt, ik zie hem graag in context. Dus met veel meer kaarten dan die 2 en ook ATI kaarten.

Om je eigen argument ff terug naar je te kaatsten. L4D en Grid zijn beide lichte games, dus wat maakt het uit dat je van 100fps naar 110 of 120 gaat. Fear 2 is ook niet erg zwaar. Far cry 2 en Fallout 3 zijn wel zwaar en daar is de winst marginaal.
Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 19:49:
Waarom wordt een Ph2 X4 gesuggereerd als een C2Q hem al smackt op alles behalve audio/video editing?
Een high end systeem daar moet Core i7 in.
Dat past niet in het budget en de C2Q geef hem geen smack maar is relatief on par maar AMD is iets goedkoper en heeft een langere upgrade mogelijkheid. En als jij het allemaal zo goed weet, zet jij toch voor dit budget een compleet systeem in elkaar? :> En dat zonder waardeloze randapperatuur.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2009 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

De context is simpel,

Ja, de HD4870 x2 is de snellere kaart. Hij is echter ook flink duurder. Met de reviews die je al hebt zie je dat de GTX280/285 meer dan voldoende zijn voor 1920x1200. De HD4870 X2 is ook dan beter, maar de vraag is of dat genoeg is voor 140 euro prijsverschil.

Mijn mening daarover is duidelijk en daar laat ik het bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Alleen op 2560*1600 zien we een aanzienlijke stijging, op 1920*1200 zien we op één uitzondering daargelaten nog steeds een gemiddelde verbetering van ongeveer 5 procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik net mijn nieuwe compu in elkaar heb gezet met zon beetje alles uit deze BBG bedacht ik dat mijn 17 inch iiyama misschien iets te klein geworden is... Nu zag ik bij de makro een 24 inch sherm in de aanbieding, te weten een iiyama Prolite B2409HDS-B1, reactietijd 2ms voor 199 euro. Weet iemand of dit een goed scherm is? Op tweakers kon ik er nog geen productreview van vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-06 09:59
Ik denk dat, als BBG wilt vasthouden aan het budget van €1500,-, je tot de simpele conclusie moet komen dat je voor dat geld geen HIGH-END GAME systeem kunt bouwen. Begrijp me niet verkeerd; je een een prima systeempje bouwen voor dat geld waar menig gamer tevreden mee is, maar niet al je componenten zijn High-End, dus het systeem overall is best OK maar beslist geen High-End. En dat brengt verwarring denk ik, als ik in de BBG zie staan HIGH END verwacht ik dat ook. En als er dan voor mindere high-end componenten wordt gekozen vanwege een budget, noem het systeem dan svp geen High-End, maar Mid-range oid.

-De CM590; eerlijk, wie van jullie beschouwd dit als een High-End kast? Zelfs Cooler Master zal deze kast niet benoemen als een van hun High-End producten gezien de overige kasten die ze in hun assortiment hebben. Neemt niet weg dat die CM 590 voldoet en een prima kast kan zijn, maar High-End lijkt mij wat anders.

-speakersetje G51; niet omdat die 'G' voor 'Gamer' oid staat wil zeggen dat dit een high-end speaker setje is...
een speakerset gaat vaak langer mee dan overige componenten, dus kun je daar ook wat meer geld voor uitrekken; Teufel heeft net een hele nieuwe line-up, en de duurdere setjes van Logitech ( Z-5500 bijv) en Creative staan erom bekend dat het kwalitatief enorm goede producten zijn...lovende reviews te over. Ik zie dit soort setjes toch meer als High-End pc-speaker-setjes op dit moment.

-Samsung Syncmaster 2443BW; zal zeker geen slechte monitor zijn, maar als iemand me zegt "moet je horen, ik heb een High End monitor gekocht" dan verwacht ik
eerder zoiets...
(24''begint de standaard te worden, 30'' is meer voor de God-bak, 27'' met een S-PVA paneel, reactietijd 6 ms lijkt me wat meer onder de noemer High-End vallen.
Anno 2009 is die Samsung eerder gewoontjes dan high-end, en eerlijk is eerlijk, een TN paneel kun je met de beste wil van de wereld geen high-end noemen gezien het verschil in beeld kwaliteit.

-High-End heeft dus niets met duur te maken in IMO, maar wel met kwaliteit/prestaties. Die Logitech MX518 bijv: ik geloof meteen dat het ondanks die €29 echt een kwalitatief goed product is. Idem het toetsenbord...alhoewel ik die wel lelijk vind maar dat is een ander verhaal.

-Harde schijf: Seagate Barracuda's... ook hiervoor geldt dat ik meteen geloof dat dit prima HD's zijn, maar High-End? Als dit echt High End is, wat is een VelociRaptor in RAID 0 dan?? (Om over SSD nog maar te zwijgen). Hebben we het over High-End of niet? Make up your mind.

-Geluidskaart: Creative X-Fi Titanium; hier weet ik het even niet; die nieuwe Asus en Ausentech geluidskaarten schijnen ook erg goed te zijn waarbij ze hoogwaardige componenten gebruiken... of dat bij Titanium ook het geval is weet ik niet, ik ga er gemakshalve vanuit dat dit wel het geval is en dat ze niet onderdoen voor de Asus en Ausentech producten.

-i7 vs Phenom II X4: daar is al voldoende over gezegd denk ik...

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*zucht* High end is een relatief begrip en betekend voor de 1 meer dan de andere. Verder is dit niet het topic om hier over te klagen dat het in jouw ogen niet high end is.
=> BBG Update

Hell de oplossing is heel simpel: droppen ze het high end er voor en je hebt al niet meer om over te klagen. klaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2009 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Relatief wil ook zeggen dat je het product vergelijkt met andere soortgelijke producten in de markt; Barracuda's in RAID 0 of VelociRaptors in RAID 0, en jij wilt beweren dat de eerste netzo goed onder high-end kan vallen? |:( 8)7

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Illidan schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 12:21:
-High-End heeft dus niets met duur te maken in IMO, maar wel met kwaliteit/prestaties.
En toch doe je hier een hele resem suggesties die alleen mogelijk zijn als het budget op iets van €2500 wordt gesteld.
Verder ben ik blij dat je de bal van de fp hebt opgepakt om de discussie aan te zwengelen, maar met Reinman: je moet in het BBG Update topic zijn. De logica dicteert immers dat wanneer de redactie verantwoordelijk is voor de vorm en inhoud van de BBG's, de metadiscussie in GR thuis hoort. :)

In dit topic is (was) eigenlijk alleen plaats om binen de gestelde grenzen (budget!) de beste configuratie te plaatsen.

[ Voor 9% gewijzigd door Edmin op 06-03-2009 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Ok, dan verschillen we duidelijk van mening. Ik zou een TN paneel ook nooit high-end durven te noemen in vergelijking met een S-PVA paneel, idem wat de speakerssetjes en behuizing betreft :)

Edit dat verhuizen gaat niet helemaal goed

[ Voor 13% gewijzigd door Illidan op 06-03-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh, had ik ook niet gezegt dat high end relatief is en dat het verschilt per persoon? Ik associeer high end of wat voor end eigenlijk niet eens met behuizingen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2009 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-07 03:05
Wegens de specificaties en de daarbij behorende commentaar voor de keuze heb ik de post al hierheen verplaatst. Hij stond eerst namelijk in [BBG Aanschaf] ;) . Denk er aan dat ik er al een bericht achteraan heb gestuurd om gerichte feedback in BBG Update te dumpen. Met het verzoek om dus hier te stoppen met offtopic geblaat ;)

Ik ben met jullie eens dat het het midden houd tussen advies en commentaar op de opzet van de BBG. Mijn inziens stond hij hier net iets beter en met een link vanuit BBG Update naar deze post zou de klus geklaard zijn. Verder is dit niet voor niets als door ons aangekaart bij de redactie.

[ Voor 32% gewijzigd door GENETX op 06-03-2009 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Done ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05-2021
Wie o wie kan mijn config even checken. Ik ben al dagenlang een beetje aan het orienteren. Ik wil een ultra highend systeem hebben op basis van Core i7. Ik ben tot de volgende componenten gekomen. Besturingsystseem gaat uiteraard XP64 of Vista64 worden.

Wat vinden jullie van onderstaande config?

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P6T Deluxe V2€ 259,-€ 259,-
1Intel Core i7 920€ 259,95€ 259,95
2OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1600LV6GK€ 120,-€ 240,-
1Sapphire HD 4870 X2 2G GDDR5 PCI-E€ 389,-€ 389,-
1Western Digital Caviar Green WD20EADS, 2TB€ 225,25€ 225,25
2Western Digital Velociraptor WD1500BLFS, 150GB€ 155,10€ 310,20
1Zalman Z-Machine GT1000 Zwart€ 309,-€ 309,-
1Zalman ZM850-HP€ 141,80€ 141,80
ImporterenTotaal€ 2.134,20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Pssst....
[BBG Aanschaf] High-end gamesysteem maart 2009

... daar moet je zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05-2021
Excuus ik las de regels en dacht dat ik hier moest zijn.

thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-07 11:52
Heren (en dames),

Ik heb begrepen dat ik hier moest zijn voor mijn persoonlijke BB.
Ik snap zelf niet al teveel van PC's maar ik wil een high end game systeem kopen. Ik heb een budget tot de 1700. Ik moet hiervan de kast (+inhoud) en een monitor (ik heb begrepen dat een 19 inch een bottleneck zou zijn) van kopen.

Ik heb zelf al het een en ander uit lopen proberen en kom iedere keer op hetzelfde uit (ik doe dit via de alternate PC builder) Hier is waar ik op uitkom. Graag zou ik advies horen.

Sapphire HD4870 X2
€ 389,-

Intel® Core i7-920
€ 289,-

Iiyama E2209HDS-B1 (Monitoren LCD 22 inch)
€ 199,-

Cooler Master RealPower M 700W
€ 109,-

Antec P182
€ 139,-

Asus DRW-2014S1/A6
€ 25,- x2

Asus P6T Deluxe
€ 269,-

Western Digital WD5002ABYS
(500 GB, 8,9 / 16 / 7200, € 0,18*, Serial ATA/300 1)
€ 89,-

OCZ 6 GB DDR3-1333 Tri-Kit
(6144 MB, CL9 9-9-20, 3 stuk(s), PC3 10600 1)
€ 129,-

Subtotaal:€ 1.662,-

Ook zal ik een post van mij die ik hier eerder neer heb gezet even erbij zetten. Ik ben erg benieuwd of ik het zo goed heb gedaan. Als ik mijn systeem bestel wil ik dit wel bij één en de zelfde shop doen.

-------STARTPOST---------STARTPOST----------------------------------------------
Ik ben opzoek naar een High-end game systeem. Echter heb ik het probleem dat ik er zelf niet veel van snap. Ik heb in de PC Builder van Alternate al het een en ander uit zitten vogelen maar ik kom er niet uit.

Ik heb een budget van ongeveer 1600/1700,-
Ik heb al een toetsenbord, Muis en boxen.
Ik hoef dus eigenlijk alleen nogmaar de kast. Maar ik heb een vraag wat betreft het beeldscherm.
Ik er op dit moment een 19 inch scherm staan. Maar ik vraag mij af of het wel nodig is om een super grafische kaart te kopen als ik dit scherm houdt. Of dat ik ook een nieuw scherm moet kopen. Dit kost weer minstens 200,- en ook dit gaat dan van mijn budget af.

Verder wilde ik graag weten of het voor mij slim is om een i7 te kopen. (ik game (First Person Shooters) en ik zal straks veel met AutoCAD moeten werken, ook zal SolidWorks nog om de hoek komen om hier ook filmpjes mee te moeten maken, verder werk ik ook met Rhinoceros).

Daarnaast was ik erg benieuwd of een INTEL processor met een ATI grafische kaart goed samengaat.

Ik heb veel op mijn PC aangesloten (Printer, Scanner, externe harde schijf, 5.1 boxen, webcam, Ipod hangt er ook altijd aan) Ik kom op mijn huidige systeem USB poorten tekort. Moet ik voor dit soort dingen een extra stevige voeding kopen? en een MoBo die veel USB aansluitingen heeft? (zoja welk MoBo is het slimst?)

Een geluidskaart is ook nog een vraag, heeft het nut om een geluidskaart te kopen als je alleen maar mp3tjes luistert en spellen (CoD2+4, Left4Dead, CnC3) speelt? Er wordt wel op nivo gespeeld.

Ik heb echter één EIS!!! en dat is dat ik de ANTEC P182 behuizing super vet vindt en die om mijn systeempje wil hebben.

Ik krijg nu mijn stage betaald en heb nu dus even geld, daarna ben ik weer keihard student en zal ik ieder dubbeltje om moeten draaien Ik heb dus niet de mogelijkheid om binnen 4 of 6 jaar weer een nieuw systeem te kopen. Ik wil dus wel dat het systeem up te graden is en dat ik er lang mee doorkan met een aantal upgrades hier en daar. Het besturingssysteem is geen probleem die kan ik via het werk krijgen(legaal) dit gaat niet van het budget af.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
---------EINDE STARTPOST--------EINDE STARTPOST-------------------------------------

Graag zou ik van jullie horen wat jullie hiervan vinden en wat ik beter zou kunnen doen...
(en dan even tussenhaakjes wat ik nu heb, mssn is daar nog wat mee te doen of aan te sleutelen met ook geen goed resultaat)
Processor: Intel(R) Core(TM)2 CPU 6300 @ 1.86GHz (2 CPUs)
Memory: 1024MB RAM
Hard Drive: 160 GB
Video Card: NVIDIA GeForce 7600 GT
Sound Card: SoundMAX HD Audio
Speakers/Headphones: Logitech Digital Presicion
Keyboard: G11
Mouse: Razer DeathAdder
Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 3 (2600.xpsp_sp3_gdr.080814-1236)
Motherboard: P5B Deluxe.

Ik ben erg benieuwd. Ik hoop dat ik jullie voldoende info heb gegeven om mij verder te kunnen helpen.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

QFT

[ Voor 3% gewijzigd door Edmin op 10-03-2009 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-07 11:52
I know hij staat er al.. k had het verkeerde tabblad gepakt.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Voor het overzicht van de BBG-topics zie het overzicht