[BBG] High-end gamesysteem maart 2009

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Powrskin schreef op zondag 22 februari 2009 @ 19:47:
Daarom ben ik ook voor een "goedkope" SSD om je games op te zetten (en niet windows/pagefile/savegames).
pricewatch: OCZ Solid Series SATA II 2.5" SSD 30GB
Dingen toevoegen kunnen we allemaal ;) Wat moet er dan uit/minder volgens jou?

[ Voor 3% gewijzigd door Edmin op 22-02-2009 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2009 @ 13:51:
[...]
En? Dat is voor CF voldoende.
Onzin, je verliest performance. Aan de ene kant weiger je een paar procent in te leveren (HD4870 x2 vs GTX285) en aan de andere kant geef je het gewoon weg; vind je dat niet zonde ?
Sja, ik vind dat een beetje een punt wat hier helemaal niet aan de orde is. We hebben geen raidcontroller en in 99/100 gevallen komt die er ook helemaal niet in.
Oke, je ziet ook dat ik ondertussen een nieuw systeme heb samengestelt; die past veel beter bij een high-end game pc.
I disagree. Ja t zijn wel weer een paar procenten op het langzaamste onderdeel van je systeem. Verder betwijfel ik op de Samsungs en WD's op andere punten in eens veel betere scoren.
Laat ik je twijfels wegnemen:
http://www.tomshardware.c...terabyte-1tb,2077-12.html
Zie je duidelijk dat de WD's op toegangstijd winnen, al is het marginaal. Waar de WD's wel uitblinken, is IO-performance; waar de veschillen oplopen tot zo'n 20%!

Mainstream / All-round Hard Drives

Mainstream users will have to decide if they want a versatile drive, which they can use as a system drive and to store a lot of data. If you’re looking for an all-rounder, we recommend going either for Hitachi’s Deskstar 7K1000.B (watch for the B!) at 1 TB, 750 GB or 640 GB, which offers balanced performance and efficiency. Western Digital’s Caviar Black or RAID Edition 3 (RE3) are the better application drives, as they deliver quicker access time and I/O performance.

Laat de WD Blue nou vrijwel niet zo goed scoren als de Black ;-)

Veel test met o.a. de Blue.
http://techreport.com/articles.x/15363/2

Eerlijk gezegt boeit het maar bar weinig welke harddisk je erin stopt; die 2% meer of minder ga je echt niet merken bij dagelijks gebruik. Neem dan gewoon een van de betere modellen, met de beste prijs/prestatie index. Wat dat aangaat valt de Seagate af.
Verder heeft die GX een SB750 en ja. Ik weet niet hoe deze knakkers er bij komen, maar als je gewoon echte benchmarks pakt, dan scoort de SB700 gewoon veel beter dan de SB600 op I/O.
Nu maak je je wel druk om I/O performance, maar je kiest een Seagate voor zijn doorvoersnelheid, terwijl die qua I/O het verliest van WD 8)7
Vind ik kortzichtig. En niet alleen GTA4, UT3 bijvoorbeeld ook. Het omslag punt zit er echt aan te komen, dat een quad core het wint van de dual core. Ik vind dus dat we best mogen zeggen dat we de komende 2 jaar daar steeds meer winst in gaan zien. Dus in de operationele looptijd van deze pc. Dan vind ik de Phenom 2 gewoon een goed idee. Ook om het feit dat er later gewoon een AM3 processor op geprikt kan worden. Dat houd gewoon in dat je flexibel bent. Dat is altijd fijn, want dan kunnen mensen zelf bepalen wat ze gaan doen.
UT3 ? Kom op zeg, die draai je met een HD4850 al soepel. Weet je wat kortzichtig is, alleen maar kijken naar de max FPS getallen. Kijk hier eens, daar zie je meer dan alleen FPS, daar zie je ook goed dat de max fps vaak slechts bij een luttele paar frames duurt,waarna de FPS weer inkakt.
http://enthusiast.hardocp...yMCwzLCxoZW50aHVzaWFzdA==

Using the Radeon HD 4870 X2, 4X Quality ADAA and 4X Performance ADAA were both unplayable at 2560x1600. The framerates weren't bad, but the game felt very jittery and really quite unpleasant.
Dit commentaar zie ik bij meer spellen icm met de HD4870 X2, waar de GTX280/285 gewoon soepel draaien; ondanks de lagere gemeten FPS speelt het dan bij die spellen toch lekkerder op een GTX.
De GTX285 bijt in het stof met de juiste drivers:
http://www.hardware-infos.com/tests.php?test=55&seite=15
Kortzichtig :O
De rest vind ik totaal onzinnig. Met dit systeem is met die dingen helemaal geen rekening gehouden. Dan moet je dat met meer dingen doen. Nu is het maar een beetje een aanleuning. Doe het goed of doe het niet. En ik zeg doe het niet. Gewoon het meeste FPS voor je geld. Daarin is de X2 gewoon beter.
De X2 is ook beter in hakkelen, ondanks de hogere FPS. Oja, hij heeft ook de eer van de Laagst gemeten FPS ;-)
De Phenom 2 940 heeft een losse multiplyer en gaat ook naar de 3,6Ghz toe.
Sjur, gewoon met een luchtkoelertje 8)7
G15 ok, maar ik vind dat het omslag punt er aan zit te komen. Games gaan steeds harder op quad cores.
Alleen GTA IV, waar gaan de andere games steeds harder dan met een Quad? (en waar het enige waarde heeft/ UT3 scores vallen daar niet onder, wat mij betreft).
Dat en bling bling is gewoon persoonlijk.
Helemaal waar. En tegelijkertijd totaal niet relevant voor een diehard gamer die gewoon een snelle bak wil. Maw: eerst de performance; blijft er dan nog geld over doe je er een beetje bling bij.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Onzin, je verliest performance. Aan de ene kant weiger je een paar procent in te leveren (HD4870 x2 vs GTX285) en aan de andere kant geef je het gewoon weg; vind je dat niet zonde ?
Neehoor, want met een enkele kaart schakelt het mobo weer over op x16? En ook al waren het x16-sloten in plaats van x8-sloten; het zou geen revolutionaire prestatiewinst zijn.
Nu maak je je wel druk om I/O performance, maar je kiest een Seagate voor zijn doorvoersnelheid, terwijl die qua I/O het verliest van WD 8)7
De I/O-performance van het mobo heeft in dit geval een grotere impact dan die van de HDD's.
UT3 ? Kom op zeg, die draai je met een HD4850 al soepel. Weet je wat kortzichtig is, alleen maar kijken naar de max FPS getallen. Kijk hier eens, daar zie je meer dan alleen FPS, daar zie je ook goed dat de max fps vaak slechts bij een luttele paar frames duurt,waarna de FPS weer inkakt.

Using the Radeon HD 4870 X2, 4X Quality ADAA and 4X Performance ADAA were both unplayable at 2560x1600. The framerates weren't bad, but the game felt very jittery and really quite unpleasant.
Dit commentaar zie ik bij meer spellen icm met de HD4870 X2, waar de GTX280/285 gewoon soepel draaien; ondanks de lagere gemeten FPS speelt het dan bij die spellen toch lekkerder op een GTX.
Kijk je altijd maar naar een review en niet naar meerdere?
Zeker nog nooit gehoord van de OC-mogelijkheden van de PHII? Hier o.a. een artikel, maar dat was wel met een Scythe-cooler. Op request ga ik gerust voor je zoeken.
Alleen GTA IV, waar gaan de andere games steeds harder dan met een Quad? (en waar het enige waarde heeft/ UT3 scores vallen daar niet onder, wat mij betreft).
Je moet niet alleen naar nu kijken, maar kijk ook eens naar toekomstperspectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op zondag 22 februari 2009 @ 21:52:
[...]

Er is 1 test waar je verlies had. Ik heb daarna nog 3 gelezen, waar er geen verschil was. PCI-e 2.0 8x voldoet voor een crossfire. Verder is quad CF voor ons helemaal niet interessant. Dus is dat gewoon een moot point.
[...]
Oke, je ziet ook dat ik ondertussen een nieuw systeme heb samengestelt; die past veel beter bij een high-end game pc.

[...]

Laat ik je twijfels wegnemen:
http://www.tomshardware.c...terabyte-1tb,2077-12.html
Zie je duidelijk dat de WD's op toegangstijd winnen, al is het marginaal. Waar de WD's wel uitblinken, is IO-performance; waar de veschillen oplopen tot zo'n 20%!

Mainstream / All-round Hard Drives

Mainstream users will have to decide if they want a versatile drive, which they can use as a system drive and to store a lot of data. If you’re looking for an all-rounder, we recommend going either for Hitachi’s Deskstar 7K1000.B (watch for the B!) at 1 TB, 750 GB or 640 GB, which offers balanced performance and efficiency. Western Digital’s Caviar Black or RAID Edition 3 (RE3) are the better application drives, as they deliver quicker access time and I/O performance.

Laat de WD Blue nou vrijwel niet zo goed scoren als de Black ;-)

Veel test met o.a. de Blue.
http://techreport.com/articles.x/15363/2

Eerlijk gezegt boeit het maar bar weinig welke harddisk je erin stopt; die 2% meer of minder ga je echt niet merken bij dagelijks gebruik. Neem dan gewoon een van de betere modellen, met de beste prijs/prestatie index. Wat dat aangaat valt de Seagate af.
Die tests die je laat zien zijn NIET relevant. Geen 7200.12 klaar.
[...]
Ik zie nergens ze verliezen, want je hebt geen 7200.12's.

En daar gaat het niet om. Het gaat er om dat er meer spellen zijn die goed schalen op een quad core. Dus heb je met dat punt gewoon ongelijk. Dat gaat alleen nog maar meer worden. Je zei dat het alleen GTA4 betreft en dat is dus niet waar.
[...]

Kortzichtig :O
Wat? Dat hij het daar dik verliest op hoge resolutie met veel AA, waar je de kaart voor in gaat zetten.
http://enthusiast.hardocp...xNSw4LCxoZW50aHVzaWFzdA==
[...]

De X2 is ook beter in hakkelen, ondanks de hogere FPS. Oja, hij heeft ook de eer van de Laagst gemeten FPS ;-)
Micro stutter is een stuk minder geworden. Ga maar eens een keer opzoeken hier op GoT over microstutter samen met de X2. CJ heeft wat mooie stukken er over geschreven.

Uit je eigen review:
The second question we posed was whether or not the XFX GeForce GTX 285 Black Edition could improve our gameplay experience compared to the AMD Radeon HD 4870 X2. The answer is: yes and no. Yes, there are performance improvements that are measurable and graph-able. But again, Crysis: Warhead, a single-player game with limited replayability, showed the clearest advantage. The difference in other games was decidedly "meh".
Meh. De X2 is gewoon krachtiger. Alleen leent de ene game zich er beter voor de een dan voor de ander.
[...]
Ja met een gewone lucht koeler.
[...]

Zijn genoeg reviews van hoor. Ik had er al een hele scala gevonden, maar die heb ik zelf afgekeurd(waren wel van de betrouwbare sites). Gezien de Ph2 het won van de Core i7, wat de site aangaf aan de chipset zou liggen. Maar er zijn nog wel meer. Brothers in arms gaat nog wel harder er over. Crysis warhead kon beter, maar zit er ook al een stuk hulp in. Het is gewoon zinniger om toch al te beginnen aan een quad core.
http://www.guru3d.com/art...20-and-940-review-test/18
http://www.techspot.com/r...m2-x4-940-920/page12.html

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2009 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 08:08
Jammer dat het nu gekozen beeldscherm geen HDMI heeft met 1:1 pixel mapping, Ik wil mijn monitor namelijk ook gebruiken voor m'n xbox 360, En ik heb toch liever een een beeld met de juiste verhouding ipv een uitgerekt beeld.

Naja denk dat deze setup ook niet zo veel voor komt maar een tip is altijd welkom (en nee ik stop niet met console gaming :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
laminaatplaat schreef op maandag 23 februari 2009 @ 12:29:
Jammer dat het nu gekozen beeldscherm geen HDMI heeft met 1:1 pixel mapping, Ik wil mijn monitor namelijk ook gebruiken voor m'n xbox 360, En ik heb toch liever een een beeld met de juiste verhouding ipv een uitgerekt beeld.

Naja denk dat deze setup ook niet zo veel voor komt maar een tip is altijd welkom (en nee ik stop niet met console gaming :P )
Verkapt *ik zoek een monitor" post? ;)
Het is hier natuurlijk de bedoeling om zelf met een suggestie te komen zoals bijvoorbeeld deze:
pricewatch: BenQ V2400W
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1315565

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag terzijde.

Ik ben van plan een nieuwe PC te kopen op basis van die spec die Ed had gepost.
In ieder geval toch de basis. Ik ben ook niet zo een kenner van hardware tegenwoordig.

Nu, ik zie die Phenom II x4 940 steeds terugkeren met dat ASU moederbord.
Volgens de PC builder op de alternate website zijn die 2 dingen niet complementair.
Ook gezien die comment van Madrox en 'stoeien' met het moederbord, heb ik inderdaad
geen zin om te stoeien met dat ding wanneer ik het aanschaf.

Moet ik me hier zorgen om maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:59
De Alternate PC Builder is wss niet goed up to date. Het beste is om gewoon de asus website te raadplegen en daar te kijken of de Phenom II 940 in de lijst staat met ondersteunde processoren. Alleen die lijst geeft je echt garantie of iets werkt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 18:53:
Even een vraag terzijde.

Ik ben van plan een nieuwe PC te kopen op basis van die spec die Ed had gepost.
In ieder geval toch de basis. Ik ben ook niet zo een kenner van hardware tegenwoordig.

Nu, ik zie die Phenom II x4 940 steeds terugkeren met dat ASU moederbord.
Volgens de PC builder op de alternate website zijn die 2 dingen niet complementair.
Ook gezien die comment van Madrox en 'stoeien' met het moederbord, heb ik inderdaad
geen zin om te stoeien met dat ding wanneer ik het aanschaf.

Moet ik me hier zorgen om maken?
Ieuw, de alternate pc builder :r .

Dat bord past er wel bij hoor, anders zou Ed dat ding niet aanraden. :> . En ik ook niet btw. B) . Waar madrox het over heeft is dat de geintergreerde video daarvan helemaal niet nodig is. Maar wij kiezen dat bord op de basis van de SB750 die er op zit.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Idd, dat ding past prima. Ik wilde hier even een linkje naar de Asus website geven, maar de site is in onderhoud...
Onderhoud? De Asus website is altijd enorm traag, moet dat onderhouden worden?

edit:
http://support.asus.com/c...l=M3A78-T&product=1&os=17

De Asus M3A78-T ondersteunt de PhenomII X4 940 op elk pcb vanaf BIOS 0502.

edit2:
Net even de Alternate PC builder nagekeken, maar die is inderdaad van slag.

[ Voor 41% gewijzigd door Edmin op 23-02-2009 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2009 @ 22:51:

Die tests die je laat zien zijn NIET relevant. Geen 7200.12 klaar.
En ? Verwacht je wonderen ofzo ? Als je die test goed bekijkt, zie je dat bijv. de Velociraptor ook niet op alle onderdelen wint; en dat is notabene een 10.000rpm disk. Maar goed, blijf je kop maar in het zand steken.
En daar gaat het niet om. Het gaat er om dat er meer spellen zijn die goed schalen op een quad core. Dus heb je met dat punt gewoon ongelijk. Dat gaat alleen nog maar meer worden. Je zei dat het alleen GTA4 betreft en dat is dus niet waar.
Oja, er zijn vier spellen waar die quad "goed" schaalt; 3 overjarige spellen waar het er niet toe doet want de FPS is zowiezo al goed genoeg en 1 nieuwe. Je hebt gelijk hoor |:(
Wat? Dat hij het daar dik verliest op hoge resolutie met veel AA, waar je de kaart voor in gaat zetten.
Beetje raar dat je de resultaten van de 2560x1600 resolutie erbij haalt om je gelijk aan te tonen. Terwijl de monitor toch echt niet hoger gaat dan 1920x1200 8)7
Micro stutter is een stuk minder geworden. Ga maar eens een keer opzoeken hier op GoT over microstutter samen met de X2. CJ heeft wat mooie stukken er over geschreven.
Uit je eigen review:
Werelds. Weet je, dat geld andersom dus ook :-)

Heb je deze ook gelezen ? De finala conclusie:
The AMD Radeon HD 4870 X2 gave the GTX 285s a run for their money out performing them in three out of the five games based on pure FPS. Nevertheless the gameplay experience and money, talks, and at $429 that puts the 4870 X2 $50 over the $379 price tag of a reference GeForce GTX 285. That means the GTX 285 is the better value in this comparison. If you are the market for a highly overclocked video card with warranty though, the BFGTech GeForce GTX 285 OCX will provide an excellent gameplay experience and give you a slight FPS boost over a stock GTX 285, but don't expect miracles.

Weet je wat, ik gooi die van Anandtech er ook gelijk bij:

In summary, despite its typical 10% performance advantage, the GeForce GTX 285 offers less price/performance than the GTX 280. The closest price competitor to the GTX 285, the Radeon HD 4870 X2, also offers better value, but at a higher price. At the same time, we have reservations about putting our weight behind the 4870 X2 with the driver issues we've experienced lately.
En daar gaan ze nog uit van een hogere prijs voor de GTX285.

Kom ik net dit tegen, de laatste drivertest van de nieuwste Nvidia drivers; 182.06
http://www.xbitlabs.com/a...orce-driver-182-06_7.html
Het gat met de HD4870 X2 word hiermee een stuk kleiner.

kleine quote:
Unlike ATI Catalyst 9.1 that makes things better primarily for the dual-chip Radeon HD X2 card owners, the new Nvidia GeForce driver version will work well not only for those who have the latest generation GeForce GTX 295 and discrete SLI systems, but also for the users of common single-chip cards, such as GTX 285/280/260, and maybe even GeForce 9800/9600.
Meh. De X2 is gewoon krachtiger. Alleen leent de ene game zich er beter voor de een dan voor de ander.
Met meer nukken, en waar je vandaan dat ik micro-stutter problemen aan de kaak stel; ik haal gewoon de ervaringen bij Hardocp aan; ze bedoelen volgens mij toch echt iets anders. De HD4870 X2 is een stuk duurder, heter, verbruikt idle al 50watt meer stroom en onder load minstens 100watt, maakt meer herrie en als je niet naar de FPS kijkt maar naar de game-experience; doet hij het soms beter en soms slechter; net wat je zegt; het is maar welk spel je speelt. Kijk je naar het totale plaatje; is de HD4870 X2 lang niet zo geweldig en de GTX285 een minstens zo waardige keus.
Ja met een gewone lucht koeler.
Tom had 1.625 volt nodig (0.625 hoger dan Amd's max. advies van 1.55v) om hem stabiel op 3.6ghz tre laten draaien.
Zijn genoeg reviews van hoor. Ik had er al een hele scala gevonden, maar die heb ik zelf afgekeurd(waren wel van de betrouwbare sites). Gezien de Ph2 het won van de Core i7, wat de site aangaf aan de chipset zou liggen. Maar er zijn nog wel meer. Brothers in arms gaat nog wel harder er over. Crysis warhead kon beter, maar zit er ook al een stuk hulp in. Het is gewoon zinniger om toch al te beginnen aan een quad core.
Wel, dan zijn we eens het oneens te zijn. Vind het nog steeds te vroeg voor een quadcore; deze AMD Quadcore bied te weinig, te laat. Zeker op het gaming vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op maandag 23 februari 2009 @ 20:38:
[...]

En ? Verwacht je wonderen ofzo ? Als je die test goed bekijkt, zie je dat bijv. de Velociraptor ook niet op alle onderdelen wint; en dat is notabene een 10.000rpm disk. Maar goed, blijf je kop maar in het zand steken.
Ja lekker totaal andere dingen met elkaar vergelijken, dat is waar joh. Jij steekt je hoofd maar in het zand. Je vergelijkt totaal andere dingen met elkaar en zegt dan dat je gelijk hebt 8)7 .
[...]

Oja, er zijn vier spellen waar die quad "goed" schaalt; 3 overjarige spellen waar het er niet toe doet want de FPS is zowiezo al goed genoeg en 1 nieuwe. Je hebt gelijk hoor |:(

Ja ik heb gelijk....alweer....
Beetje raar dat je de resultaten van de 2560x1600 resolutie erbij haalt om je gelijk aan te tonen. Terwijl de monitor toch echt niet hoger gaat dan 1920x1200 8)7
Eh jah en? Dit is ook gewoon een duidelijke vergelijking: Hij heeft gewoon meer power. Wat betekend dat voor de nabije toekomst? Dat je op 1920 kan blijven spelen.
Werelds. Weet je, dat geld andersom dus ook :-)
The AMD Radeon HD 4870 X2 gave the GTX 285s a run for their money out performing them in three out of the five games based on pure FPS. Nevertheless the gameplay experience and money, talks, and at $429 that puts the 4870 X2 $50 over the $379 price tag of a reference GeForce GTX 285. That means the GTX 285 is the better value in this comparison. If you are the market for a highly overclocked video card with warranty though, the BFGTech GeForce GTX 285 OCX will provide an excellent gameplay experience and give you a slight FPS boost over a stock GTX 285, but don't expect miracles.
Hij is gewoon sneller, punt. Over dat gameplaye experiance, ben ik het gewoon niet met ze eens.

In summary, despite its typical 10% performance advantage, the GeForce GTX 285 offers less price/performance than the GTX 280. The closest price competitor to the GTX 285, the Radeon HD 4870 X2, also offers better value, but at a higher price. At the same time, we have reservations about putting our weight behind the 4870 X2 with the driver issues we've experienced lately.
Of te wel, de X2 vinden ze beter. De prijs in EU is anders dan in USA. Hier is het verschil gewoon klein. De X2 is gewoon sneller in de meeste games.

http://enthusiast.hardocp...xMiw4LCxoZW50aHVzaWFzdA==

Hier zie je ook gewoon weer dat de X2 gewoon een stuk krachtiger is.

Ik ben het gewoon NIET met je eens. Ken mensen met een X2 en ik hoor ze nooit over choppy beeld. Enige waar ik ze over hoor is dat nieuwe spellen geen profiel hebben
Met meer nukken, en waar je vandaan dat ik micro-stutter problemen aan de kaak stel; ik haal gewoon de ervaringen bij Hardocp aan; ze bedoelen volgens mij toch echt iets anders. De HD4870 X2 is een stuk duurder, heter, verbruikt idle al 50watt meer stroom en onder load minstens 100watt, maakt meer herrie en als je niet naar de FPS kijkt maar naar de game-experience; doet hij het soms beter en soms slechter; net wat je zegt; het is maar welk spel je speelt. Kijk je naar het totale plaatje; is de HD4870 X2 lang niet zo geweldig en de GTX285 een minstens zo waardige keus.
Moot points. Zowel verbruik, als herrie. Meestal doet hij beter dan slechter en daarom de betere keus. Dat van die game experiance, sja, daar ben ik het nogmaals niet met je eens. Ik hoor vriend van mij met dat ding er nooit over dat zijn game stottert oid. Ook zeg in niet dat de GTX285 slecht is. De X2 is alleen sneller.
[...]
Tom had 1.625 volt nodig (0.625 hoger dan Amd's max. advies van 1.55v) om hem stabiel op 3.6ghz tre laten draaien.
En? De AMD's kunnen sowieso beter tegen hoge voltage(itt Intels). Enige wat echt van belang is, of de temperaturen gewoon te doen zijn. Lees de link van Ed ook maar.
[...]

Wel, dan zijn we eens het oneens te zijn. Vind het nog steeds te vroeg voor een quadcore; deze AMD Quadcore bied te weinig, te laat. Zeker op het gaming vlak.
Sja, als jij zo kortzichtig wil zijn, moet je zelf weten. Ik heb genoeg reviews gelezen om het totaal niet met je eens te zijn.
Kom ik net dit tegen, de laatste drivertest van de nieuwste Nvidia drivers; 182.06
Geen directe vergelijking, niet echt nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Madrox schreef op maandag 23 februari 2009 @ 20:38:
He.... daar staat dat de X2 sneller is dan de 280? Maar dat wisten we al. Er staat ook dat de 280 meer fps per dollar oplevert, maar dat is ook oud nieuws. Als dat het enige criterium zou zijn, kan je waarschijnlijk het best een HD4670 kopen. Maar wacht! Dit is een high-end gamesysteem! Dat betekent dat er voor meer performance best wat extra betaald mag worden.

Hier staat niets interessants. De X2 'delivers better value' en is dus de beste keus. Anandtech heeft schijnbaar last met de drivers en heeft het dun in de broek, maar dat is pure nonsens.

kleine quote:
Unlike ATI Catalyst 9.1 that makes things better primarily for the dual-chip Radeon HD X2 card owners, the new Nvidia GeForce driver version will work well not only for those who have the latest generation GeForce GTX 295 and discrete SLI systems, but also for the users of common single-chip cards, such as GTX 285/280/260, and maybe even GeForce 9800/9600.
Nou en? Het enige dat telt is de performance voor de kaart die je hebt. Als de nieuwe Catalyst alleen helpt voor de X2 (wat niet zo is, kan ik je uit eerste hand vertellen) dan komt dat goed uit. We bouwen hem namelijk met een X2! Who cares of de 4830 er dan ook 10% bij pakt?
[...]
Met meer nukken, en waar je vandaan dat ik micro-stutter problemen aan de kaak stel; ik haal gewoon de ervaringen bij Hardocp aan; ze bedoelen volgens mij toch echt iets anders. De HD4870 X2 is een stuk duurder,
60 euro volgens de PW
heter,
ja, en?
verbruikt idle al 50watt meer stroom en onder load minstens 100watt,
dit is niet het ecosysteem
maakt meer herrie
klopt, maar het verschil is niet enorm storend
en als je niet naar de FPS kijkt maar naar de game-experience; doet hij het soms beter en soms slechter; net wat je zegt; het is maar welk spel je speelt. Kijk je naar het totale plaatje; is de HD4870 X2 lang niet zo geweldig en de GTX285 een minstens zo waardige keus.
in the end: oneens.
Ik denk niet dat je met droge ogen een high-end gamesysteem anno 2009 kunt aanraden met een dual core proc. Er is een reden dat GTA4 het beter doet op quads: het is een console port. Zowel de PS3 als de X360 hebben een archtectuur die een variant is op multicore computing. En laat het nou steeds vaker voorkomen dat er geport wordt naar de pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 01:08

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Ff over de geluidskaart: persoonlijk zie ik het nut er tegenwoordig niet meer van in, aangezien de meeste mobo's tegenwoordig ook al 'goed genoeg' onboard sound hebben. Voor mijn eigen te bestellen PC wilde ik echter WEL surround sound via mn stereo headset. Uiteindelijk kwam ik dan ook op de USB versie van de Fatal1ty Gaming Headset uit (HS-1000), deze beschikt INTERN over een X-Fi 'chip' die 3D positionering mogelijk maakt via dezelfde headset, waardoor hiervoor geen dure X-Fi geluidskaart meer nodig is..

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

En hoe wil een stereo headset dat dan regelen? Je blijft met 2 speakertjes zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Edmin schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 09:38:
En hoe wil een stereo headset dat dan regelen? Je blijft met 2 speakertjes zitten.
Geen idee hoe de techniek precies werkt, maar misschien is het stiekem dan toch een surround headset :P Anyway, de USB uitvoering van de Fatal1ty headset kan virtual surround sound geven :)

Review

[ Voor 10% gewijzigd door Thrace Grumble op 24-02-2009 09:47 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 21:07:
[...]

Ja lekker totaal andere dingen met elkaar vergelijken, dat is waar joh. Jij steekt je hoofd maar in het zand. Je vergelijkt totaal andere dingen met elkaar en zegt dan dat je gelijk hebt 8)7 .
Harddisk zijn harddisk, en de merken hebben als je het goed volgt, een bepaalde voorspelbare trend in hun prestatie gedrag. Dat ik niet zomaar wat roep is omdat ik o.a. ook dit lees:
http://www.xcpus.com/GetDoc.aspx?doc=123&page=1
Die review is vrij beperkt maar wat je er wel uit haalt is dat de accestijd van deze Saegate beroert is. Wetenden, dat de WD's onder de 13ms zitten (12.2 ofzo) , wetende, dat de laatste jaren de WD's, en de Blue's en Black's behoorlijk betere I/O scores neerzetten; wat geeft jou het idee dat dat ineens anders is met deze Seagate ? Jij zweert bij de snelheid, en het enige waar je mee schermt is de doorvoersnelheid. Dat zwak ik af en dat doe je af als niet terzake, onzin en/of je gelooft het niet.
Wie steekt er nou hier zijn koppen in het zand ?
Je haalt er cijfers bij die er bij dit systeem totaal niet toe doen; wat moeten we met schalingscijfers van een resolutie 1024/768 t/n 1600x1200 ? Terwijl die monitor toch echt liever op 1920x1200 draait.
Zo kan ik van Anandt, Tom en weet ik veel waar, je cijfers laten zien dat deze AMD Phenom minder goed schaalt dan de Quad 2 core en I7; al zijn dat grafieken die niet terzake doen omdat de resoluties te laag zijn.
Eh jah en? Dit is ook gewoon een duidelijke vergelijking: Hij heeft gewoon meer power. Wat betekend dat voor de nabije toekomst? Dat je op 1920 kan blijven spelen.
Onzin. Hij heeft amper meer power. Als je even naar die laatste drive review van Nvidia had gekeken, zie je dat (net als de 9.1 van ATI) ook de GTX285 weer een klinke boost heeft gekregen; het gat is een stuk kleiner.
Een gat, waar je, zoals o.a. Hardocp ook al zegt, je qua game ervaring (hoe soepel een spel loopt, of je lekker speelt) niet teveel van aan hoeft te trekken; AL deze grafische kaarten laten je spellen prima draaien op 1920x1200.
Hij is gewoon sneller, punt. Over dat gameplaye experiance, ben ik het gewoon niet met ze eens.
Wel, ik geloof daar wel in. En nog ff over microstottter; laat ik dat nou zelf ervaren hebben met mijn HD4850 CF setup. Je kan het nauwlijks omschrijven, maar het is iig reuze irritant. Jij mag het met Hardocp oneens zijn, maar ik zelf heb meer vertrouwen in hun kennis en kunde dan jouw woorden. Het is een van de weinige sites, die wel behoorlijke reviews aflevert.
Moot points. Zowel verbruik, als herrie. Meestal doet hij beter dan slechter en daarom de betere keus. Dat van die game experiance, sja, daar ben ik het nogmaals niet met je eens. Ik hoor vriend van mij met dat ding er nooit over dat zijn game stottert oid. Ook zeg in niet dat de GTX285 slecht is. De X2 is alleen sneller.
Sneller qua FPS ja. Maar speelt het ook beter ? Heb je dat getest ? Maakt die 10 a 20 extra FPS op de 100 echt zoveel uit ? Ben bang van niet, maar enlight me. HardOcp vind iig van niet, en ik kan dat beamen. Heb spellen gespeelt vroeger met 60FPS en toen later , toen ik een snellere kaart had, met 100FPS. En weet je wat? Het maakte geen zak uit, het speelde net zo lekker. Maar goed, laat ik maar over op houden.
Sommige huisjes zijn heilig, daar kan je beter je vingers niet aan branden.
En? De AMD's kunnen sowieso beter tegen hoge voltage(itt Intels). Enige wat echt van belang is, of de temperaturen gewoon te doen zijn. Lees de link van Ed ook maar.
Zo goed, dat AMD een max adviseert van 1.55v. Waarom zouden ze dat doen denk je ?
Laat ik je ook vertellen dat ik een Intel C2D opgeblazen heb, met 1.4v. Tja, je kan de raad van de fabrikant wel in wind slaan, het kan werken, wat je alleen niet weet is hoelang het blijft werken. Die Intel van mij, leek het goed te doen; wel dat klopte, hij deed het prima; twee maanden.

Reinman, je zou moeten weten dat ik alles behalve kortzichting ben. Nergens zeg ik bijv. dat de GTX 285 sneller is dan AMD HD4870 X2. Wat ik wel zeg, mede dankzei al die goede reviews die je overal kan vinden, is dat die FPS cijfers de boel een beetje flatteren, en dat een gtx285 bijv. een net zo'n goede keus zou zijn voor een flinke game-pc. Zeker nu de prijzen zo gezakt zijn.
Beetje flauw om te zeggen, De HD4870 x2 is gewoon sneller, punt. Heh, de GTX295 crushed de HD4870 X2!
Als we zo gaan beginnen, moet er gewoon een GTX295 in. Ow wacht, daar hoor ik jullie (eD_L incl.) niet over 8)7

Ook is al lang duidelijk geworden in de loop van de BBG's, dat het niet perse om het snelste gaat; maar ook vooral een goede prijs/prestatie verhouding.

Verder heb ik je voor GTA IV er was nooit gehoort over de noodzaak voor een Quadcore. Nu is GTA IV er, en roep je om het hardst voor een quadcore. Dan zeg ik er iets van, kom je met 3 a vier spellen, met belachelijk lage resoluties. Bij die review van Anand over de AMD Quad, staan o.a ook E8500 tussen, op een res van 1680x1050 en dan zie je dat het vrijwel geen zak uitmaakt.
Edmin schreef op maandag 23 februari 2009 @ 21:08:
[...]
He.... daar staat dat de X2 sneller is dan de 280? Maar dat wisten we al. Er staat ook dat de 280 meer fps per dollar oplevert, maar dat is ook oud nieuws. Als dat het enige criterium zou zijn, kan je waarschijnlijk het best een HD4670 kopen. Maar wacht! Dit is een high-end gamesysteem! Dat betekent dat er voor meer performance best wat extra betaald mag worden.
Je overdrijft schomelijk. Je zegt nog net niet dat de GTX285 een midrange kaart is en de HD4870 x2 high-end.
Hier staat niets interessants. De X2 'delivers better value' en is dus de beste keus.
Je negeert gemakshalve, dat ik al aangaf dat Anandtech tot die conclusie kwam met een hogere prijsstelling voor de GTX285. Die is nu goedkoper, weet je. Dat verandert de zaak.
Nou en? Het enige dat telt is de performance voor de kaart die je hebt. Als de nieuwe Catalyst alleen helpt voor de X2 (wat niet zo is, kan ik je uit eerste hand vertellen) dan komt dat goed uit. We bouwen hem namelijk met een X2! Who cares of de 4830 er dan ook 10% bij pakt?
Grappig dat je alleen hierop commentaar levert. Ook gezien wat de de nieuwe Nvidia drivers voor de prestaties van de GTX285 doen ? Ook 1+1 opgetelt, en tot de conclusie gekomen dat het gaatje qua performance tussen de twee kaarten hiermee een stuk kleiner word ? Dat je bij al die reviews eigenlijk wat extra FPS moet optellen voor de GTX285 scores ? (bij het ene spel wat meer en de ander wat minder, zal het zelf wel even zeggen voor ik hier weer op aangesproken word).
-60 euro volgens de PW
-ja, en
-dit is niet het ecosysteem
-klopt, maar het verschil is niet enorm storend
60 euro minder voor een kaart, die stiller, koeler, zuiniger is en die dezelfde game experience geeft ?
Ik teken ervoor.
Ik denk niet dat je met droge ogen een high-end gamesysteem anno 2009 kunt aanraden met een dual core proc. Er is een reden dat GTA4 het beter doet op quads: het is een console port. Zowel de PS3 als de X360 hebben een archtectuur die een variant is op multicore computing. En laat het nou steeds vaker voorkomen dat er geport wordt naar de pc...
Er word al vele jaren geport, GTA IV is de eerste game die goed schaalt met een QUAD. Dat het een port is, verklaart zeker niet waarom GTA IV zo goed schaalt. Ze hebben meer dan gedaan dan alleen porten.
Maar we zullen zien hoe snel die spellen komen, mijn verwachtingen zijn niet al te hoog. Ze komen er wel, maar dat zal druppelgewijs zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Madrox op 24-02-2009 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Madrox schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 11:11:
Verder heb ik je voor GTA IV er was nooit gehoort over de noodzaak voor een Quadcore. Nu is GTA IV er, en roep je om het hardst voor een quadcore. Dan zeg ik er iets van, kom je met 3 a vier spellen, met belachelijk lage resoluties. Bij die review van Anand over de AMD Quad, staan o.a ook E8500 tussen, op een res van 1680x1050 en dan zie je dat het vrijwel geen zak uitmaakt.
En wat is dan de reden om voor de E8500 te gaan? Om 30 euro te besparen zodat je op een dood socket gaat zitten en over een jaar de Phenom II 940 gehakt maakt van de E8500 omdat er dan wel games zijn die wat met core2 en core3 kunnen? Als het nu geen verschil maakt in performance, in de directe toekomst wel, de AMD beter upgradebaar is en slechts 30 euro meer kost? Wat is dan de juiste investering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

En hoelang denk je dat die AM2+ socket nog meegaat ?
Sorry hoor, maar ik heb bij vrijwel al mijn pc updates de laatste tien jr, altijd een nieuw mobo erbij genomen; er komt altijd weer wat nieuws wat je perse wil/moet hebben.

Het toekomsbestendig zijn van je moederbord neem ik dan ook met een korreltje zout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nouja, in ieder geval langer als het Intel socket. Daarnaast heb je dan nu al een Quadcore, ipv dat je later (tussentijds?) een moet halen. Verder is het aannemelijk dat in ieder geval Istanbul 6-core nog op AM2+ gaat werken en wellicht ook nog een 8-core.

In het andere geval zul je ook moeten upgraden, maar wellicht pas een jaar later. Die 30 euro extra, voor een jaar extra plezier, is echt een schijntje.

Een PC hoort normaal 3 jaar mee te gaan, in mijn ogen althans. Stel dat je met AMD's quad over een jaar 50% rendement haalt uit de 2 extra cores. Dan heb je 2/3 * 50 = 33% extra performance over de Core 2 Duo over die 3 jaar. De 940 is echter slechts 17% duurder.

Bovenstaande scenario zal niet voor elke tweaker gelden, maar is toch wel degelijk realiteit voor veel mensen, zeker in tijden van econoimische crisis. Ik snap werkelijk niet dat je geen 30 euro extra zou investeren in een CPU die 2 cores extra heeft en nu niet trager is als een dual core model. Ik zou de aankoop van een E8500 in een 'High-end' gamesysteem zelfs een investering in het verleden willen noemen, ipv in een toekomst. Een 'high-end'-systeem anno 2009 met een dual core. Ik vindt het eerlijk gezegd een lachertje met zo'n budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 11:11:
[...]

Harddisk zijn harddisk, en de merken hebben als je het goed volgt, een bepaalde voorspelbare trend in hun prestatie gedrag. Dat ik niet zomaar wat roep is omdat ik o.a. ook dit lees:
http://www.xcpus.com/GetDoc.aspx?doc=123&page=1
Die review is vrij beperkt maar wat je er wel uit haalt is dat de accestijd van deze Saegate beroert is. Wetenden, dat de WD's onder de 13ms zitten (12.2 ofzo) , wetende, dat de laatste jaren de WD's, en de Blue's en Black's behoorlijk betere I/O scores neerzetten; wat geeft jou het idee dat dat ineens anders is met deze Seagate ? Jij zweert bij de snelheid, en het enige waar je mee schermt is de doorvoersnelheid. Dat zwak ik af en dat doe je af als niet terzake, onzin en/of je gelooft het niet.
Wie steekt er nou hier zijn koppen in het zand ?
Jij, ik ga verder geen uitspraken doen. Dat jij bepaalde trends wil zien is leuk voor jouw, maar ik ga daar niet over speculeren met nieuwe apperatuur. Dat doe jij maar. Tot je met een vergelijkende test komt, heb je nu gewoon niets bewezen en alles wat je zegt, maakt niet uit, want je hebt gewoon niets bewezen.
Je haalt er cijfers bij die er bij dit systeem totaal niet toe doen; wat moeten we met schalingscijfers van een resolutie 1024/768 t/n 1600x1200 ? Terwijl die monitor toch echt liever op 1920x1200 draait.
Zo kan ik van Anandt, Tom en weet ik veel waar, je cijfers laten zien dat deze AMD Phenom minder goed schaalt dan de Quad 2 core en I7; al zijn dat grafieken die niet terzake doen omdat de resoluties te laag zijn.
Bij de meeste games is de CPU sowieso van ondergeschikt belang aan de GPU. Hoe bewijs je dan een GPU bottlenek? Door hem daar heen te verplaatsten. Daar kan je duidelijk zien, dat wanneer de CPU de bottlenek word, de AMD's het gewoon goed doen. Blijkbaar kan jij niet verder kijken dan je neus lang is?
Onzin. Hij heeft amper meer power. Als je even naar die laatste drive review van Nvidia had gekeken, zie je dat (net als de 9.1 van ATI) ook de GTX285 weer een klinke boost heeft gekregen; het gat is een stuk kleiner.
Een gat, waar je, zoals o.a. Hardocp ook al zegt, je qua game ervaring (hoe soepel een spel loopt, of je lekker speelt) niet teveel van aan hoeft te trekken; AL deze grafische kaarten laten je spellen prima draaien op 1920x1200.
Hij heeft dus wel meer power. Nogmaals geen directe vergelijking, niet interessant in deze discussie. Ik kan hier verder dan niets in vergelijking over zeggen. Kan ook wel zeggen, ja 9.2 is uit met een nieuwe boost. Heb je ook niets aan, geen direct vergelijking.
Wel, ik geloof daar wel in. En nog ff over microstottter; laat ik dat nou zelf ervaren hebben met mijn HD4850 CF setup. Je kan het nauwlijks omschrijven, maar het is iig reuze irritant. Jij mag het met Hardocp oneens zijn, maar ik zelf heb meer vertrouwen in hun kennis en kunde dan jouw woorden. Het is een van de weinige sites, die wel behoorlijke reviews aflevert.
Sja, Ik ken er een met een SLI setup en een met een X2 en ik hoor ze nooit.
Sneller qua FPS ja. Maar speelt het ook beter ? Heb je dat getest ? Maakt die 10 a 20 extra FPS op de 100 echt zoveel uit ? Ben bang van niet, maar enlight me. HardOcp vind iig van niet, en ik kan dat beamen. Heb spellen gespeelt vroeger met 60FPS en toen later , toen ik een snellere kaart had, met 100FPS. En weet je wat? Het maakte geen zak uit, het speelde net zo lekker. Maar goed, laat ik maar over op houden.
Sommige huisjes zijn heilig, daar kan je beter je vingers niet aan branden.
Kerel, its all about the FPS. Als het daar niet om gaat, hey, nemen we toch een HD4670? Voldoet ook wel, want wat heb je aan al die FPS he? Het betekend gewoon dat je meer power hebt en dat betekend vaak dat je iets later kan upgraden en of meer eye candy nog aan kan laten.
Zo goed, dat AMD een max adviseert van 1.55v. Waarom zouden ze dat doen denk je ?
Laat ik je ook vertellen dat ik een Intel C2D opgeblazen heb, met 1.4v. Tja, je kan de raad van de fabrikant wel in wind slaan, het kan werken, wat je alleen niet weet is hoelang het blijft werken. Die Intel van mij, leek het goed te doen; wel dat klopte, hij deed het prima; twee maanden.
Zoals ik al zei, je kan de Intel en AMD daarmee totaal niet vergelijken. Je gaat met 1.4v ook over wat intel spec heen. Zoals met de oude Phenom, die had ook veel volt nodig om te klokken maar bleven het gewoon doen.
Reinman, je zou moeten weten dat ik alles behalve kortzichting ben. Nergens zeg ik bijv. dat de GTX 285 sneller is dan AMD HD4870 X2. Wat ik wel zeg, mede dankzei al die goede reviews die je overal kan vinden, is dat die FPS cijfers de boel een beetje flatteren, en dat een gtx285 bijv. een net zo'n goede keus zou zijn voor een flinke game-pc. Zeker nu de prijzen zo gezakt zijn.
Beetje flauw om te zeggen, De HD4870 x2 is gewoon sneller, punt. Heh, de GTX295 crushed de HD4870 X2!
Als we zo gaan beginnen, moet er gewoon een GTX295 in. Ow wacht, daar hoor ik jullie (eD_L incl.) niet over 8)7
Als jij die GTX295 goed in het budget kan laten passen, zonder teveel te besparen op rand apperatuur een niet dood socket neemt, met een quad core. Dan kan die GTX 295 van mij. Dat gaat alleen niet goed passen omdat ie 100 euro duurder is. Die 100 euro die hebben we echt niet over in dit budget.
Ook is al lang duidelijk geworden in de loop van de BBG's, dat het niet perse om het snelste gaat; maar ook vooral een goede prijs/prestatie verhouding.
Sja, in mijn beleving is er niets mis met de prijs prestatie verhouding van de X2, verder past het gewoon mooi in het budget zonder op dingen hard te hoeven te besparen.
Jah wat is daar uit eindelijk het probleem? Dat niet de CPU nekt, maar de GPU. Dan krijg je ook kleine verschillen met de zelfde videokaart is het niet? Wat betekend dat voor de toekomst, videokaart upgrade en je CPU word een grotere bottlenek! Wat betekend dat je dus in eens minder FPS zou halen, dan je zou kunnen. Het pas in het budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Madrox schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 11:29:
Sorry hoor, maar ik heb bij vrijwel al mijn pc updates de laatste tien jr, altijd een nieuw mobo erbij genomen;
n=1
Ik heb laatst wel een upgrade gedaan voor alleen de proc. Nogmaals n=1

Met een BIOS update kunnen velen onder ons van een E6600 naar een Q9550. Dat is de moeite lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Misschien omdat je al die Power helemaal niet nodig hebt.
Juist in een tijd van econimsche crisis, waar de mensen meer op de centjes moete letten; is het belangrijk om ook naar het stroomverbruik te kijken. 50 watt voor de cpu extra, 100 watt voot de videokaart, da's algauw 150 euro op jaarbasis. 150 euro, die je had kunnen besparen door iets minder veeleisend te zijn, genoegen te nemen met ietsje minder terwijl de game prestaties meestal nagenoeg hetzelfde zijn.

Maar goed, volgens sommige zijn er geen compromissen nodig. Snel is goed, snel is heilig. Ook al maakt het weinig verschil en verstookt het aanzienlijk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot dat we het Eco game systeem gaan maken ja....

Edit: Idee voor een special?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2009 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Madrox schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 11:44:
Misschien omdat je al die Power helemaal niet nodig hebt.
Juist in een tijd van econimsche crisis,
Ja, en als het weer goed gaat met de economie mag het wel? Mag de stand van de economie alsjeblieft buiten de BBG gehouden worden? Als je dit soort argumenten in wil zetten in de BBG, opteer daar dan voor in het BBG discussie topic, maar tot dat niet zo is bouwen we een high-end gamesysteem, waarin snelheid in games de belangrijkste overweging is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Vroagâh hadden we een PC met een nieuwe, razendsnelle Athlon XP 1800+, gecombineerd met een sloot geheugen van maar liefst 512MB. Dat was, voor die tijd echt zeer rap. We hadden echter ook een GF2 MX400 die verouderd was (alsof je nu een GF 7300 LE oid koopt).

Achja, ik was maar 13 op dat moment en de kaart had 64MB, dat moest wel goed zijn. Ik kon alle games prima draaien, tot aan Far Cry toe. Dat moment was de PC 3 jaar oud, aan het eind van zijn termijn als computer die er mee door kon en niet verouderd was.

Op dat moment heb ik voor slechts 140 euro het geheugen naar 1GB gekrikt en een Radeon 9600Pro er in gegooid. Ik heb nog 1,5 jaar kunnen gamen op die bak naar alle tevredenheid. Pas toen werd de CPU, die 4,5 jaar oud was de bottleneck.

Nu? Nu heb ik een dik jaar een veel te trage 5600+. Een tussen processortje. Ik heb namelijk voor AM2+ gekozen. Ik heb voor een schijntje al 8GB in mijn bak zitten en dit jaar komt er een rappe Phenom II X4 in. Als ik in 2010 ook nog een snelle videokaart koop dan weet ik zeker dat die PC het in totaal 5 jaar gaat uithouden met minimale upgrades.

Persoonlijk hoef ik niet het beste, zolang ik mijn spul fatsoenlijk kan draaien. 8GB is overkill, ja dat klopt, dat was de 4GB een dik jaar geleden bij aanschaf al. Toch heb ik dat gedaan want ik heb geen reepje weg hoeven te gooien, en 4GB DDR2 ga ik wss nooit weer voor de 30 euro van laatst kopen. Het is de truc om op het juiste moment zo handig mogelijk in te kopen om aan het eind van de rit zo goedkoop mogelijk uit te komen als je de totale kosten deelt door de tijd dat de PC het heeft uitgehouden. Ook al kost je dat vandaag wellicht 100 euro extra, over 4-5 jaar tijd kun je wellicht 300 euro hebben bespaard.

Edit:
Oh en over eco? de Phenom II kan prima cores en alles uitschakelen wanneer dat nodig is om ook zeer zuinig te zijn. Ik weet niet of de externe videokaart al echt uit kan. AMD kan dat al wel in laptops in ieder geval en moet wmb ook naar desktops komen. Dat gaat schelen, zonder performance in te hoeven leveren als dat nodig is.

[ Voor 8% gewijzigd door GENETX op 24-02-2009 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 11:39:
[...]

Jij, ik ga verder geen uitspraken doen. Dat jij bepaalde trends wil zien is leuk voor jouw, maar ik ga daar niet over speculeren met nieuwe apperatuur. Dat doe jij maar. Tot je met een vergelijkende test komt, heb je nu gewoon niets bewezen en alles wat je zegt, maakt niet uit, want je hebt gewoon niets bewezen.
Jij hard er een hard heeft in of die Seagate soms trager kon zijn.
Wat ik nu bewezen heb is dat de accestime van deze Seagate beroerd is, of heb je dat gemist 8)7
Oja, het opstarten van je OS gaat met deze Seagate ook al bijzonder langzaam, heb ik ook al bewezen.
Hoezo de snelste harddisk van dit moment 8)7 (op alle vlakken, zoals jij verwacht/denkt)
Heb al twee gaten in jouw "snelste disk" geschoten. Tel de I/O er maar alvast bij op, ik durf te wedden dat die daar ook al niet de snelste is. Typisch "Seagate" , zal ik maar zeggen :+
Bij de meeste games is de CPU sowieso van ondergeschikt belang aan de GPU. Hoe bewijs je dan een GPU bottlenek? Door hem daar heen te verplaatsten. Daar kan je duidelijk zien, dat wanneer de CPU de bottlenek word, de AMD's het gewoon goed doen. Blijkbaar kan jij niet verder kijken dan je neus lang is?
Ben echt niet blind, dank je. Wat ik zeg is dat je er geen drol aan hebt als je op 1920x1200 speelt; dan bottlelen wel andere dingen en de "vermeende" winst van de AMD gaat als sneeuw voor de zon verloren.
Wat heb je er dan aan ? Oja, ik zal je helpen; je gaat op die lagere resoltie spelen om van je AMD-Power te genieten. Als dat op 1920x1200 niet lukt; tja, dan maar op 1680x1050 he, op je 24inch display |:(
Hij heeft dus wel meer power. Nogmaals geen directe vergelijking, niet interessant in deze discussie. Ik kan hier verder dan niets in vergelijking over zeggen. Kan ook wel zeggen, ja 9.2 is uit met een nieuwe boost. Heb je ook niets aan, geen direct vergelijking.
Nogmaals, je hebt niks aan die power als de CPU niet de power kan leveren wanneer je hem het hardst nodig heb; In mijn ogen; 1920x1200.
Kerel, its all about the FPS. Als het daar niet om gaat, hey, nemen we toch een HD4670? Voldoet ook wel, want wat heb je aan al die FPS he? Het betekend gewoon dat je meer power hebt en dat betekend vaak dat je iets later kan upgraden en of meer eye candy nog aan kan laten.
Wat is dit voor fout ingebakken idee ? Ik ben een DIehard gamer, al jaren. Denk je dat het mij een ruk uitmaakt op het spel 60, 120, of 200FPS draait ? Natuurlijk niet, het enige wat telt is of dat je soepel kan spelen en dat je niet nadelig word beinvloed omdat je niet de snelste FPS hebt. Als je spellen soepel en lekker draaien, dan valt er toch niks meer te wensen 8)7
Zoals ik al zei, je kan de Intel en AMD daarmee totaal niet vergelijken. Je gaat met 1.4v ook over wat intel spec heen. Zoals met de oude Phenom, die had ook veel volt nodig om te klokken maar bleven het gewoon doen.
1.55 is ook niet de spec van de AMD, AMD adviseert alleen op met OC'en niet over de 1.55 heen te gaan. Net zoals Intel 1.4 als max oc aanraad. Terwijl ik alsnog met die 1.4 toch de CPU opblies.
Sja, in mijn beleving is er niets mis met de prijs prestatie verhouding van de X2, verder past het gewoon mooi in het budget zonder op dingen hard te hoeven te besparen.
Er is ook niets mis met de GTX285 prestaties, die laat je liggen.
Jah wat is daar uit eindelijk het probleem? Dat niet de CPU nekt, maar de GPU. Dan krijg je ook kleine verschillen met de zelfde videokaart is het niet? Wat betekend dat voor de toekomst, videokaart upgrade en je CPU word een grotere bottlenek! Wat betekend dat je dus in eens minder FPS zou halen, dan je zou kunnen. Het pas in het budget.
Behalve dat ik het nu nog te vroeg vind voor een Quad.

ps: Reinman; is je ook opgevallen dat in de review die jij aanhaalt over de Seagate prestaties, ze ook al laten zien dan bij "General Usage" en "Aplications" de WD Blue sneller is dan de Seagate ? Dat bij het onderdeel "Games" de WD Blue alweer sneller is dan de Seagate ?
Wel grappig, je vraagt mij om bewijzen, terwijl die "bewijzen" al onder je neus liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Madrox op 24-02-2009 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 12:03:
[...]

Jij hard er een hard heeft in of die Seagate soms trager kon zijn.
Wat ik nu bewezen heb is dat de accestime van deze Seagate beroerd is, of heb je dat gemist 8)7
Oja, het opstarten van je OS gaat met deze Seagate ook al bijzonder langzaam, heb ik ook al bewezen.
Hoezo de snelste harddisk van dit moment 8)7 (op alle vlakken, zoals jij verwacht/denkt)
Heb al twee gaten in jouw "snelste disk" geschoten. Tel de I/O er maar alvast bij op, ik durf te wedden dat die daar ook al niet de snelste is. Typisch "Seagate" , zal ik maar zeggen :+
Blijkbaar heb ik dat ja :S.
Ben echt niet blind, dank je. Wat ik zeg is dat je er geen drol aan hebt als je op 1920x1200 speelt; dan bottlelen wel andere dingen en de "vermeende" winst van de AMD gaat als sneeuw voor de zon verloren.
Wat heb je er dan aan ? Oja, ik zal je helpen; je gaat op die lagere resoltie spelen om van je AMD-Power te genieten. Als dat op 1920x1200 niet lukt; tja, dan maar op 1680x1050 he, op je 24inch display |:(
Hoezo niet? Het is toch duidelijk dat ie veel meer power heeft?! Daar gaat het toch uit eindelijk om? Je wil niet op het minimum daarvan gaan zitten.
Nogmaals, je hebt niks aan die power als de CPU niet de power kan leveren wanneer je hem het hardst nodig heb; In mijn ogen; 1920x1200.
Relevantie ontgaat mij hier. Gaat over drivers.
Wat is dit voor fout ingebakken idee ? Ik ben een DIehard gamer, al jaren. Denk je dat het mij een ruk uitmaakt op het spel 60, 120, of 200FPS draait ? Natuurlijk niet, het enige wat telt is of dat je soepel kan spelen en dat je niet nadelig word beinvloed omdat je niet de snelste FPS hebt. Als je spellen soepel en lekker draaien, dan valt er toch niks meer te wensen 8)7
Niets geen fout bakken idee. Ik game toch zelf ook joh. Ik heb me oog in het begin van een game altijd op de FPS meter, zodat ie op een lekkere hoogte zit(Verschilt per game, maar liefst 70ps). Zit ie hoog, meer eye candy! Het betekend gewoon, dat je meer power over hebt voor meer eye candy, voor meer FPS in de nabije toekomst.
1.55 is ook niet de spec van de AMD, AMD adviseert alleen op met OC'en niet over de 1.55 heen te gaan. Net zoals Intel 1.4 als max oc aanraad. Terwijl ik alsnog met die 1.4 toch de CPU opblies.
weet je ik quote me zelf gewoon:
Zoals ik al zei, je kan de Intel en AMD daarmee totaal niet vergelijken
Vergelijking van jouw gaat gewoon niet op.
Er is ook niets mis met de GTX285 prestaties, die laat je liggen.
Jah omdat de X2 sneller is en goed in het budget past.
Behalve dat ik het nu nog te vroeg vind voor een Quad.
Ik niet.
ps: Reinman; is je ook opgevallen dat in de review die jij aanhaalt over de Seagate prestaties, ze ook al laten zien dan bij "General Usage" en "Aplications" de WD Blue sneller is dan de Seagate ? Dat bij het onderdeel "Games" de WD Blue alweer sneller is dan de Seagate ?
Wel grappig, je vraagt mij om bewijzen, terwijl die "bewijzen" al onder je neus liggen.
Heb je de kanttekening in die review ook gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
wellicht leuk als beide heren (Madrox en Reinman) beide hun favo systeempje posten en dit leuk onderbouwen. Daar hebben we allemaal wat meer aan dan modder heen en weer gooien :) Ik ben iig erg benieuwd

[ Voor 6% gewijzigd door thewizard2006 op 24-02-2009 12:35 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat hebben beide al gedaan. Even terugbladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

thewizard2006 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 12:35:
wellicht leuk als beide heren (Madrox en Reinman) beide hun favo systeempje posten en dit leuk onderbouwen. Daar hebben we allemaal wat meer aan dan modder heen en weer gooien :) Ik ben iig erg benieuwd
Mijn systeempje staat er al (en die van Reinman ook).

Reinman:
Nogmaals, je hebt niks aan die power als de CPU niet de power kan leveren wanneer je hem het hardst nodig heb; In mijn ogen; 1920x1200. De relevanitie hiervan is is dat je monitor een native reso heeft van 1920x1200, dat je dan ook graag wil spelen op 1920x1200 en dat je daar de "power" wil zien. Zie je die niet, en moet je teruggrijpen naar lagere, niet-native resolutie is dat jammer van die "power" van de CPU. Dat is nml. niet wat je wil, toch? (op lagere resoluties spelen).

Wat wel zo kan zijn, is dat later, met een snellere GPU, je wel meer profijt hebt van de AMD quad power op zo'n resolutie. Maarja, dan praat je alweer over upgraden; de videokaart die er nu inzit zal er dan aan moeten geloven.

[ Voor 48% gewijzigd door Madrox op 24-02-2009 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CPU's gaan vaak langer mee dan de GPU's. Die worden altijd sneller vervangen.

Ik zal hem wel ff overnieuw posten, al is het meer het systeem van Ed_L

Gewoon 3 pagina's terug bladeren naar het systeem dat VeniceX2 er neer zet maar dan met 2 hd's. :9

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 940€ 205,22€ 205,22
1Asus M3A78-T€ 118,93€ 118,93
1Cooler Master Centurion 590 Zwart€ 59,80€ 59,80
1Cooler Master Real Power M620€ 75,05€ 75,05
1Creative X-Fi Titanium€ 65,78€ 65,78
1Logitech G51€ 105,08€ 105,08
1Logitech MX518€ 29,-€ 29,-
1OCZ Alchemy Elixir€ 17,95€ 17,95
1OCZ Gold OCZ2G10664GK€ 48,-€ 48,-
1Samsung SH-S223F€ 17,-€ 17,-
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 241,87€ 241,87
1Sapphire HD 4870 X2 2G GDDR5 PCI-E€ 389,-€ 389,-
1Scythe Mugen 2 - SCMG-2000€ 32,15€ 32,15
2Seagate Barracuda 7200.12 ST3500410AS, 500GB€ 49,-€ 98,-
ImporterenTotaal€ 1.502,83

Toch ff wat kleine verbeteringetjes. Prijzen van een aantal dingen up en down gegaan :).

Phenom 2 X4 940:
Snelle quad core processor met unlocked multiplyer voor makkelijk overclocken. En dat kunnen ze zeker.
Asus M3A78-T:
Een 790GX bord, vooral gekozen om de SB750 south bridge welke een hogere overclockbaarheid toe laat en wat kleine probleempje(SB700 internal clock generator problem) van de SB700 fixt. Ook beschikt dit bord over Crossfire support in 8x/8x PCi-e 2.0 configuratie. Tri en Quad CFX zijn mogelijk, maar voegen niet veel toe.
Cooler Master Centurion 590 Zwart:
Strakke kast zonder veel poespas, heeft ruimte genoeg voor voldoende koeling. Alternatieven zijn de Antec 300 en de CM690 welke allemaal ongeveer het zelfde bieden.
Cooler Master Real Power M620:
Stille modulaire voeding met genoeg power voor dit systeem. Mocht men aan tri of quad CFX denken, is een zwaardere voeding wel aan geraden(700 voor tri met HD4870 850 voor Quad met 2x HD4870X2).
Creative X-Fi Titanium
Voor de meeste gamers is een geluidskaartje echt een must, al vind ik het zelf wat overbodig. Dit is een van de goedkoopsten met een echte X-Fi aanboord. Deze heeft een PCI-e interface en zou zodoende makkelijker naar een volgend systeem mee genomen kunnen worden.
Logitech G51:
Goed geluidssetje, verwacht geen wonderen, maar voor zijn prijs erg goed.
Logitech MX518:
Al jaren een van de beste muizen die je kan krijgen. Een heel aantal gamers zweren toch bij led over lazer. Muizen zijn nog al persoons geboden, maar een vergelijkbare razer of logitech g muis zijn niet veel duurder.
OCZ Alchemy Elixir:
Gamers bordje zonder veel poespas voor een klein prijsje
OCZ Gold OCZ2G10664GK
1066mhz DDR2 geheugen met cas 5 voor toch een kleine speedboost. Zou op bespaard kunnen worden door PC6400 te nemen.
Samsung SH-S223F
Simpel DVD brandertje. Behoeft niet veel uitleg lijkt mij?
Samsung Syncmaster 2443BW
Mooi 24" Scherm
Sapphire HD 4870 X2 2G GDDR5 PCI-E
Lekker rappe videokaart
Scythe Mugen 2 - SCMG-2000
Stille koeler met voldoende vermogen om de X4 te koelen bij een overclock.
Seagate Barracuda 7200.12 ST3500410AS, 500GB
Stel snelle schijven met 500GB platters.
Madrox schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 12:38:
[...]

Mijn systeempje staat er al (en die van Reinman ook).

Reinman:
Wat wel zo kan zijn, is dat later, met een snellere GPU, je wel meer profijt hebt van de AMD quad power op zo'n resolutie. Maarja, dan praat je alweer over upgraden; de videokaart die er nu inzit zal er dan aan moeten geloven.
Ik zet liever in op langere termijn. 3 Jaar met een paar upgrades moet kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2009 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
@Reinman, hoezo OCZ Gold en niet platinum, de timings van Platinum zijn lager, dus beter lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja iets goedkoper, opzich is het verschil klein, zowel in prijs als performance. De platinums kunnen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Voor dat verschil hoef je het niet te laten denk ik dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Nog niemand die op de headset let die er standaard eigenlijk wel tegenwoordig bij hoort?
Kijk dan even naar deze post van mij:
Thrace Grumble schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 09:17:
Ff over de geluidskaart: persoonlijk zie ik het nut er tegenwoordig niet meer van in, aangezien de meeste mobo's tegenwoordig ook al 'goed genoeg' onboard sound hebben. Voor mijn eigen te bestellen PC wilde ik echter WEL surround sound via mn stereo headset. Uiteindelijk kwam ik dan ook op de USB versie van de Fatal1ty Gaming Headset uit (HS-1000), deze beschikt INTERN over een X-Fi 'chip' die 3D positionering mogelijk maakt via dezelfde headset, waardoor hiervoor geen dure X-Fi geluidskaart meer nodig is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Thrace Grumble schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 15:41:
Nog niemand die op de headset let die er standaard eigenlijk wel tegenwoordig bij hoort?
Kijk dan even naar deze post van mij:

[...]
Was al genoemd hierboven: Dan heb je alleen X-Fi op je headset en niet op je normale speakers. Daarnaast kan integrated tegenwoordig wel goed zijn, toch zal de X-Fi, zeker in een high-end gamesysteem, de voorkeur hebben. Het is nog beter, maar het levert ook performance op omdat een integrated geluidskaart CPU kracht kost, terwijl de X-Fi juist daarvoor een eigen chip heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Overigens heb ik op basis van de eerder door mij gepostte review van de 'ouderwetse' Fatal1ty headset dat ding gekocht en ik ben er erg over te spreken. Ik schrik me elke keer weer de tandjes als ik een game open...wat een geweld! Die review was erg positief en ik kon de bewering dat deze headset niet goed was (in jouw review) niet helemaal plaatsen. Voor drie tientjes mag je ook geen high-def audio verwachten, toch? Bovendien kan ik tijdens een potje CoD4 prima horen waar alles gebeurt.

@GENETX:
Dat CPU cycles verhaal was vroeger wel waar, maar in de tijd van 3GHz quadcores lijkt het me een klap minder relevant.

[ Voor 11% gewijzigd door Edmin op 24-02-2009 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

GENETX schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 15:45:
[...]

Was al genoemd hierboven: Dan heb je alleen X-Fi op je headset en niet op je normale speakers. Daarnaast kan integrated tegenwoordig wel goed zijn, toch zal de X-Fi, zeker in een high-end gamesysteem, de voorkeur hebben. Het is nog beter, maar het levert ook performance op omdat een integrated geluidskaart CPU kracht kost, terwijl de X-Fi juist daarvoor een eigen chip heeft.
OK. Maar ik kon me zo voorstellen dat er ook mensen zijn die puur aan headset gaming doen, en dan is een speakerset + X-Fi geluidskaart niet per-se nodig. Ik ben iig zo'n persoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Edmin schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 15:48:
@GENETX:
Dat CPU cycles verhaal was vroeger wel waar, maar in de tijd van 3GHz quadcores lijkt het me een klap minder relevant.
Dat lijkt mij ook ja, heb ook geen reviews gezien/gelezen tho. Echter heb ik wel nog altijd gezeur van oa Vista users gehoord die minder performance hadden omdat er nog geen goede drivers waren. Maar dat kan ook aan Vista liggen. Desondanks blijft het voordeel van een X-Fi kaart voor de audio liefhebber, zeker waar velen al een goede set zoals de Z-5500 zullen hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

En daar raak je het punt waar ik al tijden op doel:
Ten eerste denk ik niet dat gebruik van onboard sound bij een dikke quad negatief op je prestaties drukt.
Ten tweede adviseren we een 'goedkoop' 5.1 setje, waar het verschil in geluidskwaliteit niet bij naar voren komt. Als je een Z-5500 hebt staan is het wellicht anders, maar met een G51 ga je dat verschil niet merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Is het trouwens ook niet tijd om eens naar een andere monitor te kijken voor de BBG? Ik zie deze al enkele keren achter elkaar verschijnen in de BBG, terwijl de Iiyama E2407HDS-B1 me ook erg top lijkt! Misschien iemand die hier ervaringen mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Thrace Grumble schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 16:31:
Is het trouwens ook niet tijd om eens naar een andere monitor te kijken voor de BBG? Ik zie deze al enkele keren achter elkaar verschijnen in de BBG, terwijl de Iiyama E2407HDS-B1 me ook erg top lijkt! Misschien iemand die hier ervaringen mee heeft?
Waarom? Als jij een review kan presenteren waaruit blijkt dat deze beter is... prima. Maar voor deze prijs kan je binnen het TN segment er echt niet op vooruit.

Trouwens, deze monitor is pas op de markt sinds juli... toen we nog 22 inch monitors adviseerden. Dit ding zit er pas 2x in :+

edit: die E2407HDS-B1 heeft een afwijkende resolutie en is 1920x1080... dat lijkt me niet al te handig voor een gamesysteem waar 1920x1200 de standaard is. Hij is wel lekker goedkoop.

[ Voor 12% gewijzigd door Edmin op 24-02-2009 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:26
Zoooo, een flinke discussie.

Quadcore vs dualcore. Ok, dualcore is ietsje goedkoper. We kunnen ook een simpel p43 mobo kopen, en daar een e8400 en een GTX295 op pleuren (want we houden geld over), maar dan krijg je een nogal slecht uitgebalanceerd systeem. Een e8400 met p45 mobo scheelt je echter zo'n 50 euro, en dat alleen op de cpu. Voor de Phenom II zei ik ook, een sneller geklokte dualcore is beter dan een langzamere quadcore. Maar dat gaat nu niet meer op. Ik denk niet het verstandig is om in een budget van 1500 euro een dualcore aan te raden, als je voor 5 tientjes een prima quadcore hebt, die ook nog eens zeer eenvoudig overgeklokt kan worden. En nee, daar zijn echt geen exotische koelers of/en extreem hoge spanningen voor nodig. Bekijk het phenom II overklok draadje maar eens.

Geluidskaart. Ben ik zelf ook niet zo kapot fan, maar er zijn mensen, en best veel, die eax 5.0 wel een toevoeging vinden. Zo'n geluidskaart kan jarenlang mee, en er kan dan ook nog eens een echt goed surround setje op aangesloten worden.

Videokaart. Tja, een gtx285 wordt het sowieso niet, die legt het toch echt af tegen de gtx280's die al voor 280 over de toonbank gaan. GTX 280 vs HD4870X2. Moeilijk onderwerp, de HD4870X2 is krachtig, kan niet ontkend worden. Er zijn echter mensen die zweren bij een enkele gpu, en dualgpu-oplossing verdoemen. Mijn dual HD4850's draaien echter prima, en heb geen last van microstutter. Lastig onderwerp. Voor 1920*1280 is een GTX280 eigenlijk snel genoeg. Voor de toekomst is het gissen. We betalen nu echter 100 euro meer dan een GTX280, en daar koop je over een jaar ofzo geen nieuwe high-end kaart van die de HD4870X2 uit het water blaast. Vooralsnog houd ik het bij de HD4870X2, omdat deze binnen het budget de meeste power biedt, ondanks zijn nukken. Nukken die overigens door HEEL veel eigenaren nooit gerapporteerd worden, maar door sommigen als dealbrekend worden ervaren.

Raid 0, met die seagate schijven, hrm. Ik zie op xcpus dat ze het erg goed doen. Ik heb ook dit plaatje gevonden van een raid0 x2 opstelling: http://img4.imageshack.us...artizione1readtestth1.jpg

Wat kunnen we daar uit opmaken? En verkoop me geen onzin, want dan vraag ik 't na bij Femme :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Edmin schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 16:43:
[...]

Waarom? Als jij een review kan presenteren waaruit blijkt dat deze beter is... prima. Maar voor deze prijs kan je binnen het TN segment er echt niet op vooruit.

Trouwens, deze monitor is pas op de markt sinds juli... toen we nog 22 inch monitors adviseerden. Dit ding zit er pas 2x in :+
oops..misschien dan voor mijn gevoel :+
Maareh, is de 2443BW dan echt ZO goed? Ik kan persoonlijk weinig reviews over de iiyama vinden, maar deze lijkt me ook erg goed..weinig info over te vinden. Wel is de iiyama nog iets goedkoper dan de Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Thrace Grumble schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 16:46:
[...]
Maareh, is de 2443BW dan echt ZO goed?
Lees dit draadje even terug. Ik zocht reviews van de 2443BW en vond eigenlijk alleen userreviews. Toen heb ik hem zelf maar gekocht om te testen en 'ok' bevonden. Het is een blijvertje O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

ED, volgens mij kan je de games ook gewoon op 1920x1080 zetten. Lijkt me dan geen issue.
Voor flims is het wel lekker, geen zwarte balkjes meer.

Dat een GTX295 icm met een E8500 niet zo'n uitgebalanceerd systeem is, kan ik inkomen. Waarom proppen we dan niet gewoon een GTX295 in een AMD Quadcore systeem ?

Zoiets bijv:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Three Hundred Zwart€ 48,67€ 48,67
1Iiyama ProLite E2407HDS-B1€ 213,51€ 213,51
1OCZ Platinum Dual Channel OCZ2P10664GK€ 53,70€ 53,70
2Western Digital Caviar Blue WD6400AAKS, 640GB€ 58,90€ 117,80
1XFX GeForce 295 GTX 1792MB DDR3 Standard€ 453,25€ 453,25
ImporterenTotaal€ 1.487,31

Vervang eventueel de hdd's voor Seagate's, mij zal het niet boeien.
Oja, Ed heeft idd wel een beetje een punt, een Titanium geluidskaart is eigenlijk teveel van het goede met een relatief goedkoop speakersetje. Die heb ik er dan ook uitgehaald.

Wat is er beter dan een GTX295 ? Natuurlijk! 2x een GTX280.

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Three Hundred Zwart€ 48,67€ 48,67
1Asus M3N72-D€ 93,24€ 93,24
1Corsair TX750W€ 107,20€ 107,20
1Iiyama ProLite E2407HDS-B1€ 213,51€ 213,51
1Seagate Barracuda 7200.12 ST3500410AS, 500GB€ 49,-€ 49,-
2XFX GeForce 280 GTX 1024MB DDR3 Standard (GX-280N-ZDF9)€ 249,-€ 498,-
ImporterenTotaal€ 1.469,72

Hiervoor heb ik wel de tweede harddisk laten vallen, ach; zo erg is dat nou ook weer niet.
Gegarandeerd de beste prestaties, voor een videokaart combo onder de 500 euro >:)

[ Voor 31% gewijzigd door Madrox op 24-02-2009 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik heb dit topic nu aardig door gelezen. Ik wilde graag een nieuwe PC die voorlopig de nieuwste games gemakkelijk aan kan. Ik heb een miximaal budget van 1000 euro dus eigenlijk zou ik ergens iets moeten besparen. Hebben jullie een paar goede suggestiet? Scherm/muis/speakers heb ik dus vandaar dat het er niet bij staat ik heb reinman z'n advies een beetje gevolgd dus als ik het goed begrijp ben ik met dit systeem helemaal het heertje!?

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 1.077,88

Hoor jullie reacties graag tegemoet.

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
*kwijl*

GTX280 voor 249 euro ...

We willen natuurlijk de beste prestaties. Als een gtx295 60 euro duurder is dan een HD4870X2, kan dat denk ik best, gezien de betere prestaties.Doet me wel pijn om 1/3e van het budget op te maken aan de videokaart. Om de geluidskaart kan mij gestolen worden als ik meer FPS/eyecandy kan krijgen.

Maar, we moeten niet teveel gaan besparen op andere componenten, zoals het beeldscherm. Is de Iiyama echt een verstandige keuze ?

Overigens, passen er wel twee GTX280's in een antec 300?

Een high-end systeem voor 1500 euro is nog nooit zo moeilijk geweest, vooral met zulke goedkope 24" schermen en 250 dure gtx280's ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3517&p=14
The cheaper Radeon HD 4870 X2 often does better than the GTX 295, and often multiGPU AMD options have better value than the highest end single GPU options from NVIDIA.
Getest met nieuwe drivers. Ik blijf bij de ATi optie.
Nog iets: die 249 euro GTX280 is bij 1 shop te krijgen (Alternate) en is daar 65 euro goedkoper dan de volgende optie (Salland)...? Het volgende merk (Asus) komt op 280 euro.

f1nch, je moet een topic verderop zijn, kerel!
[BBG Aanschaf] High-end gamesysteem januari 2009

[ Voor 10% gewijzigd door Edmin op 24-02-2009 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd die SLI GTX280 is ook mooi..... Damn, tis wel zolang de voorraad strekt denk ik :p . Hoe zit het met die prijs aan het eind van de maand? Halverwege 2e maand?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2009 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Edmin schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 23:05:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3517&p=14

[...]

Getest met nieuwe drivers. Ik blijf bij de ATi optie.
Nog iets: die 249 euro GTX280 is bij 1 shop te krijgen (Alternate) en is daar 65 euro goedkoper dan de volgende optie (Salland)...? Het volgende merk (Asus) komt op 280 euro.
Hah, ik was begonnen met dat artikel te lezen, maar had nog geen tijd voor de conclusie. Mooiste van het verhaal is natuurlijk dit:"In general, more than one GPU isn't that necessary for 1920x1200 with the highest quality settings, and the Radeon 4870 1GB or an overclocked GeForce GTX 260 core 216 are good options there." Crysis en Clear Sky daargelaten waarschijnlijk.

Verder:"Buying a single GPU solution for more than $300 doesn't make sense with the efficiency of the 4850 X2, and the prices on higher performance multiGPU solutions make them a tough sell really."

De HD4850X2 = 286 euro en verslaat de GTX285. Misschien toch een tri-cf setup met een HD4850X2 2GB en een HD4850 1GB ? Anyone? Moeilijk aan te raden, maar wel beste bang voor buck :P

Nja, als de HD4870X2 nagenoeg gelijk is aan de GTX295, en soms ietsje beter presteert, is het een no-brainer. Twee GTX280's in SLI zijn ongeveer 33% duurder, maar wss niet 33% sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nee, idd... Anandtech heeft wel het Tri CF / Tri SLi artikel aangekondigd, maar het lijkt me sterk dat het deze week al verschijnt. Verder ken ik eigenlijk geen recente reviews...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ed, de drivers bij Anandtech zijn de 181.22 drivers. Die zijn niet nieuw meer:

De laatste forceware's tonen een behoorlijke performance boost.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 23:08:
Idd die SLI GTX280 is ook mooi..... Damn, tis wel zolang de voorraad strekt denk ik :p . Hoe zit het met die prijs aan het eind van de maand? Halverwege 2e maand?
De prijs zal niet veel meer zakken, vrees ik. Ze worden langzaam uitgefaseerd.

[ Voor 28% gewijzigd door Madrox op 25-02-2009 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nauw dat is ook meer wat ik bedoel. Die prijs die houd op, die lage prijs dan, omdat ze uit verkocht zijn. Dan blijven alleen de duren over. Die hem niet kwijt kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Madrox schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 09:21:
[...]

Ed, de drivers bij Anandtech zijn de 181.22 drivers. Die zijn niet nieuw meer:

De laatste forceware's tonen een behoorlijke performance boost.
Het gaat ook allemaal zo snel... die review is van de 23e, maar omdat testen zo lang duurt is er ondertussen een nieuwe driver gereleased. Analoog daaraan staat de nieuwe driver van ATi al weer voor de deur als de BBG verschijnt. Ik zie wel mooie cijfers, maar denk niet dat die uiteindelijk iets afdoen aan de conclusie die Anandtech trekt (en dan vooral de manier waarop het geformuleerd is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Je kan wel blijven touwtrekken, en waarvoor? Het versvhil is miniem en hangt ook veelal samen met je eigen configuratie. Daarbij wil de een een NVIDIA GPU in zijn PC en de ander een ATI GPU... Je kan nog een hele tijd bekvechten maar de enige makkelijke optie die ik zie is het opgooien van een munt: Kop: NVIDIA, munt: ATI en zijkant Intel :+

De meesten zullen na het lezen van de BBG toch hun eigen voorkeur nemen denk ik. Daarnaast, is zoals ik het lees, het verschil alleen duidelijk merkbaar met een test en niet het blote oog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 10:05:
Nauw dat is ook meer wat ik bedoel. Die prijs die houd op, die lage prijs dan, omdat ze uit verkocht zijn. Dan blijven alleen de duren over. Die hem niet kwijt kunnen.
Dat kan. Het kan ook dat er meer winkels de prijs richting de 250euro gaan verlagen. Je weet het gewoon niet. Iig is 250 euro voor de kaart een mooi prijsje.

Ed, als we op Anandtech's oordeel afgaan; waarom doen we er dan geen HD4850x2 in ?

[ Voor 8% gewijzigd door Madrox op 25-02-2009 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 22:39:
Ok, ik heb dit topic nu aardig door gelezen. Ik wilde graag een nieuwe PC die voorlopig de nieuwste games gemakkelijk aan kan. Ik heb een miximaal budget van 1000 euro dus eigenlijk zou ik ergens iets moeten besparen. Hebben jullie een paar goede suggestiet? Scherm/muis/speakers heb ik dus vandaar dat het er niet bij staat ik heb reinman z'n advies een beetje gevolgd dus als ik het goed begrijp ben ik met dit systeem helemaal het heertje!?

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 1.077,88

Hoor jullie reacties graag tegemoet.

Sander
Ik heb sinds gisteren dit systeem maar dan met de Antec P180, en ik ben blij dat die kast zo groot is want met die enorme koeler van Mugen en de videokaar die ongeveer zo is groot als een laptop, heb je nauwelijks nog ruimte over. Heb nu net alles aangesloten maar moet hem nog voor de eerste keer starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Laatst online: 09-09 09:56
Madrox schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 10:51:
[...]

Dat kan. Het kan ook dat er meer winkels de prijs richting de 250euro gaan verlagen. Je weet het gewoon niet. Iig is 250 euro voor de kaart een mooi prijsje.

Ed, als we op Anandtech's oordeel afgaan; waarom doen we er dan geen HD4850x2 in ?
Nou omdat je de beste prestaties wil voor de gamers bak. Het draait hier eigenlijk om zo dik mogelijke videokaart er in te zetten voor het beschikbare budget. De rest er om heen moet simpel gezegd geen bottleneck vormen.

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Aangezien het tussen de 4870X2 en GTX295 om het even is welke je kiest qua prestaties, maar niet qua prijs, is de HD4870X2 de kaart waar de keuze op valt. Aangezien een HD4870X2 duidelijk sneller is dan een HD4850X2, en de HD4850X2 sneller is dan een GTX285/GTX280, en een HD4870X2 in het budget past, komt de keuze hoogstwaarschijnlijk daar op te liggen. Waterdichte redenering lijkt me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Anandtech zegt ook duidelijk dat je voor resoluties tot 1920x1200 in principe geen dual GPU nodig hebt, behalve voor Crysis. Daar zou je dus toe kunnen met een 260/28x/4870. Toch kies ik er persoonlijk voor om net dat beetje extra erin te steken en zo de games van de komende tijd op max te draaien.

Het kromme is dat ik dat dan voor mijn eigen systeem niet doe. Daar werkt ik het liefst met Performance-segment kaarten (nu een 4870 1GB), die ik regelmatig upgrade. Inclusief tweedehands verkoop via V&A denmk ik dat het economisch een betere keuze is. Helaas is dat geen advies dat we in een BBG geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Tja, het commentaar dat een GTX280 in 95% van de gevallen genoeg power heeft voor 1920*1200, en dus ecomisch gezien de betere keuze is, en een HD4870 1GB ook, kan misschien wel.

We bouwen echter wel een systeem van 1500 euro, en daar past een HD4870X2 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat een GTX280 of een single HD4870 1GB op dit moment voldoende zijn voor 1920x1200 wil niet zeggen dat dat zo blijft. Zoals in dit topic al eerder besproken mag dit systeem wel een paar jaar mee en dan lijkt me dat flink wat GPUpower geen overbodige luxe.is. Als het binnen het budget past, waarom niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 11:18:
[...]

Ik heb sinds gisteren dit systeem maar dan met de Antec P180, en ik ben blij dat die kast zo groot is want met die enorme koeler van Mugen en de videokaar die ongeveer zo is groot als een laptop, heb je nauwelijks nog ruimte over. Heb nu net alles aangesloten maar moet hem nog voor de eerste keer starten...
Een paar fototjes van hoe het er van binnen uitziet als ie gevult is, is wat mij betreft zeer welkom. :)

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:25

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

laminaatplaat schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 22:11:
[...]

Een paar fototjes van hoe het er van binnen uitziet als ie gevult is, is wat mij betreft zeer welkom. :)
Misschien zit er hier iets bij: productreview: Antec Performance One P182 Zwart review door Taurnil

btw kunnen we de moederbord niet vervangen door Foxconn A7DA-S. Deze heet een AMD 790GX met SB750 chipset onboard.

http://www.guru3d.com/art...--foxconn-a7das-review/13
http://www.overclockersclub.com/reviews/a7das/20.htm

Bespaart toch al 30 euro in vergelijking met de asus mobo, maar ik moet bekennen dat ik de reviews nog niet gelezen heb :> .

En voor de creative x-fi titanium een creative x-fi xtreme music? Voor die paar euro, vooral als je de bovenstaande mobo gebruikt. Maar ik twijfel of menigte het verschil zal horen :x

[ Voor 55% gewijzigd door XTREEMRaGE op 26-02-2009 01:03 ]

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

• GENETX
XTREEMRaGE schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 00:05:
En voor de creative x-fi titanium een creative x-fi xtreme music? Voor die paar euro, vooral als je de bovenstaande mobo gebruikt. Maar ik twijfel of menigte het verschil zal horen :x
Wees op je hoede. Er zijn X-Fi kaarten die over de toonbank gaan met die naam, maar eigenlijk geen X-Fi zijn ene Xtreme Music is daar volgens mij 1 van. Die missen allemaal features waardoor hij niet interessant is boven een integrated oplossing. Zelf heb ik er ook nooit naar gekeken voor mijn systeem, maar door het gebrek aan features zag ik de meerwaarde niet om dat geld er in te steken.

Verwijderd

Genetx dat is de Extreme Audio. De Extreme Music is wel een echte X-Fi. Het probleem is met de Extreme music, waar hij dus totaal niet naar gekeken heeft, verkrijgbaarheid. De Music is al een hele tijd EOL. Verder voor een paar euro meer heb je dan een PCI-e interface van de titanium, welke imho wat langer blijft dan de pci bus, waar de music nog op zit.

Persoonlijk ben ik voor deze, maar verkrijgbaarheid is een klein probleem:
pricewatch: Gigabyte GA-MA790X-UD4

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2009 11:13 ]

• GENETX
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 11:12:
Genetx dat is de Extreme Audio. De Extreme Music is wel een echte X-Fi. Het probleem is met de Extreme music, waar hij dus totaal niet naar gekeken heeft, verkrijgbaarheid. De Music is al een hele tijd EOL. Verder voor een paar euro meer heb je dan een PCI-e interface van de titanium, welke imho wat langer blijft dan de pci bus, waar de music nog op zit.

Persoonlijk ben ik voor deze, maar verkrijgbaarheid is een klein probleem:
Aah thx. Dat ook weer gefixed in mn interne "archief der computer componenten en bijbehorende specificaties en performance" O-)

Als je eens nagaat hoeveel computer componenten de meesten van ons wel niet kennen met vele info erover dan is dat best wel ziek eigenlijk :P

[ Voor 8% gewijzigd door GENETX op 26-02-2009 11:27 ]

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 11:12:
Genetx dat is de Extreme Audio. De Extreme Music is wel een echte X-Fi. Het probleem is met de Extreme music, waar hij dus totaal niet naar gekeken heeft, verkrijgbaarheid.
:>
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 11:12:Persoonlijk ben ik voor deze, maar verkrijgbaarheid is een klein probleem:
Waarom deze eigenlijk en bv niet de foxconn? Ik probeer het allemaal te begrijpen op hardware gebied, dus bare with me ;) .

Verwijderd

Omdat ik een persoonlijke voorkeur heb voor Gigabyte :P. Oh en geen IGP, al maakt dat niets uit in dit geval. De verkrijgbaarheid is verder ook matig. Al zou het in dit geval er nog wel mee door kunnen.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2009 13:12 ]

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verder moet ik toegeven dat dat foxconn bordje er niet slecht uitziet. Ik ken het merk niet uit eigen ervaring, maar begrijp dat het met name aan de andere kant van de oceaan een redelijk groot marktaandeel heeft.

Verwijderd

Ik durf te wedden Ed dat je wel ergens een product hebt van foxconn, zonder het te weten. Is een van de grootste bouwers van electronica in de wereld :P.
Among other things, Foxconn produces the Mac mini, the iPod and the iPhone for Apple Computer; Intel-branded motherboards for Intel Corp.; various orders for American computer retailers Dell, Inc. and Hewlett Packard; the PlayStation 2 and PlayStation 3 for Sony; the Wii for Nintendo;the Xbox 360 for Microsoft, cell phones for Motorola, and Amazon Kindle
Wikipedia: Foxconn

• Marc Rademaker
Zo, ruim 150 posts verder is er nog maar 24 uur over om componenten aan te passen.

Die GTX280 kost nog steeds 250 euro trouwens, bij meerdere winkels. Dilemma?

Voorlopig zet ik dit systeem neer als semi-final-systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 940 BE€ 207,71€ 207,71
1Asus M3A78-T€ 118,19€ 118,19
1Cooler Master Real Power M620€ 75,20€ 75,20
ImporterenTotaal€ 1.510,43

Ik zit sterk te denken aan die Iiyama-monitor, met het 750i SLI mobo en dan twee GTX280's in SLI. Of misschien wel de Samsung monitor, en dan de geluidskaart er maar uit. Of een harde schijf eruit.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ja, dat ze componenten maken is mij bekend (idd, ik heb ze zelf ook!), maar als leverancier van eindproducten ken ik ze veel minder goed. Ze zjin hier in Nederland iig met die producten niet erg actief.
Foxconn designs and manufactures several different motherboards, with many being sold to OEM distributors such as Dell, HP and Sony. Starting in 2003 the company has produced retail boards under its own brand name.
Dat zou betekenen dat het geen prut is. Misschien toch eens het overwegen waard, maar zonder iemand die hier directe ervaring mee heeft vind ik het moeilijk om ze in de BBG op te nemen.

Verwijderd

Sja maar dan zit je toch met hoe zit het met de leverbaarheid van die dingen halverwege april? Schrijf dat anders bij de alternatieven? Dat het op dit moment goedkoop is om GTX 280 SLI te halen, maar een goedkope prijs daarvan niet lang zal aan houden gezien hij EOL is.

@Ed
Ik heb een tijdje met een AMD 770 bord van Foxconn gewerkt. Niets mis mee, al zegt dat niets over langere termijn :P.

Edit:
Met de foxconn scheelt idd wel een hoop:
#ProductPrijsSubtotaal
1Foxconn A7DA-S€ 85,-€ 85,-
ImporterenTotaal€ 1.477,24

[ Voor 152% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2009 13:26 ]

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

VeniceX2 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 13:18:
Ik zit sterk te denken aan die Iiyama-monitor, met het 750i SLI mobo en dan twee GTX280's in SLI. Of misschien wel de Samsung monitor, en dan de geluidskaart er maar uit. Of een harde schijf eruit.
Voor 250 euro is een GTX280 een aantrekkelijke kaart, dat staat vast. Maar realiseer je wel dat die kaarten in SLi ervoor zorgen dat je i.p.v. 360 euro, 500 euro aan graka's uitgeeft. Dat is 1/3 van je budget! Om dat mogelijk te maken moet je imho te veel in de rest snijden om realistisch te zijn. Was het budget nou bijv. 1750 euro geweest, dan had ik erin meegegaan.
Edmin schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 00:43:
Nee, idd... Anandtech heeft wel het Tri CF / Tri SLi artikel aangekondigd, maar het lijkt me sterk dat het deze week al verschijnt. Verder ken ik eigenlijk geen recente reviews...
Ik zat fout :+

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3518&p=1

[ Voor 21% gewijzigd door Edmin op 26-02-2009 13:29 ]

• Marc Rademaker
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus M3N72-D€ 93,24€ 93,24
1Corsair TX750W€ 107,20€ 107,20
2XFX GeForce 280 GTX 1024MB DDR3 Standard (GX-280N-ZDF9)€ 246,36€ 492,72
ImporterenTotaal€ 1.506,42

Er moest een zwaardere voeding in. Geluidskaart en een harde schijf eruit. 1/3e van het budget, tja. Nee, ik wilde nog reageren op iemand, dat je voor de toekomst ook genoeg power wil. Maar daar ben ik nooit zo'n fan van. Je koopt een PC die nu ruim aan je eisen voldoet, maar bouwen voor de toekomst is onmogelijk. Twee GTX280's mag nu dan retesnel zijn, het is ook overkill voor 1920*1280, en de 130 euro die je bespaart door een HD4870X2 te kopen kan later gebruikt worden om een nieuwe videokaart van aan te schaffen.

Maarja, dan begin ik toch weer te twijfelen aan een GTX280 van 250 euro, aangezien dat eigenlijk ook genoeg is voor 1920*1280. Zucht. Dan kan er bijvoorbeeld een Z-5500-setje in. Heeft er iemand een ECHT goede reden voor een HD4870X2 ipv een GTX280 voor 66% van het geld? Zijn er benchmarks waarin spellen niet speelbaar zijn op 1920*1280 met een GTX280, en met een HD4870X2 wel?

Verwijderd

*zucht*

Ik herhaal mijzelf wel weer:

Sja maar dan zit je toch met hoe zit het met de leverbaarheid van die dingen halverwege april?(BBG moet 2 maand mee kunnen). Schrijf dat anders bij de alternatieven? Dat het op dit moment goedkoop is om GTX 280 SLI te halen, maar een goedkope prijs daarvan niet lang zal aan houden gezien hij EOL is.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:21

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Edmin schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 13:21:
Ja, dat ze componenten maken is mij bekend (idd, ik heb ze zelf ook!), maar als leverancier van eindproducten ken ik ze veel minder goed. Ze zjin hier in Nederland iig met die producten niet erg actief.

[...]

Dat zou betekenen dat het geen prut is. Misschien toch eens het overwegen waard, maar zonder iemand die hier directe ervaring mee heeft vind ik het moeilijk om ze in de BBG op te nemen.
Nou ja chinezen maken in één fabriek diverse kwaliteitsnormen he? Dat ze voor Dell A kwaliteit maken betekent niet automatisch dat merk X uit dezelfde fabriek dat ook heeft.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

VeniceX2 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 13:32:
Er moest een zwaardere voeding in. Geluidskaart en een harde schijf eruit. 1/3e van het budget, tja. Nee, ik wilde nog reageren op iemand, dat je voor de toekomst ook genoeg power wil. Maar daar ben ik nooit zo'n fan van. Je koopt een PC die nu ruim aan je eisen voldoet, maar bouwen voor de toekomst is onmogelijk. Twee GTX280's mag nu dan retesnel zijn, het is ook overkill voor 1920*1280, en de 130 euro die je bespaart door een HD4870X2 te kopen kan later gebruikt worden om een nieuwe videokaart van aan te schaffen.

Maarja, dan begin ik toch weer te twijfelen aan een GTX280 van 250 euro, aangezien dat eigenlijk ook genoeg is voor 1920*1280. Zucht. Dan kan er bijvoorbeeld een Z-5500-setje in. Heeft er iemand een ECHT goede reden voor een HD4870X2 ipv een GTX280 voor 66% van het geld? Zijn er benchmarks waarin spellen niet speelbaar zijn op 1920*1280 met een GTX280, en met een HD4870X2 wel?
Ik blijf bij dit artikel:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3517&p=10
Daar wordt namelijk ook de GTX280 in SLi getest. Bottom line is dat, wanneer je 1920x1200 als graph selecteert, alleen Crysis Warhead eruit springt als beter speelbaar. Dat spel heeft gewoon NV als middlename. Maar om nou alleen daarvoor 130 euro extra uit te geven...

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 13:21:

Edit:
Met de foxconn scheelt idd wel een hoop:
#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 1.477,24
Deze lijkt mij geweldig imo, behalve de monitor. Maar dat is meer mijn smaak dan een feit :P.

Verwijderd

Sja we hebben nog 20 euro, kom maar met een betere :P.

• laminaatplaat
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 14:00:
Sja we hebben nog 20 euro, kom maar met een betere :P.
#ProductPrijsSubtotaal
1Creative Fatal1ty Gaming Headset€ 24,70€ 24,70
ImporterenTotaal€ 1.501,94

headsetje erbij moest toch?

Creative Fatal1ty Gaming Headset

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Parketlat heeft gelijk. De headset moet erbij en dan is het geld weer op.

• Marc Rademaker
Erm, ik schoot zelf het idee van twee GTX280's in SLI ook al af.

Ik vroeg me daarna echter af, wrom niet gewoon 1 GTX280, ipv van een HD4870X2? Dan kan er een z5500-setje in bijvoorbeeld.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica