Harddisk zijn harddisk, en de merken hebben als je het goed volgt, een bepaalde voorspelbare trend in hun prestatie gedrag. Dat ik niet zomaar wat roep is omdat ik o.a. ook dit lees:
http://www.xcpus.com/GetDoc.aspx?doc=123&page=1
Die review is vrij beperkt maar wat je er wel uit haalt is dat de accestijd van deze Saegate beroert is. Wetenden, dat de WD's onder de 13ms zitten (12.2 ofzo) , wetende, dat de laatste jaren de WD's, en de Blue's en Black's behoorlijk betere I/O scores neerzetten; wat geeft jou het idee dat dat ineens anders is met deze Seagate ? Jij zweert bij de snelheid, en het enige waar je mee schermt is de doorvoersnelheid. Dat zwak ik af en dat doe je af als niet terzake, onzin en/of je gelooft het niet.
Wie steekt er nou hier zijn koppen in het zand ?
Je haalt er cijfers bij die er bij dit systeem totaal niet toe doen; wat moeten we met schalingscijfers van een resolutie 1024/768 t/n 1600x1200 ? Terwijl die monitor toch echt liever op 1920x1200 draait.
Zo kan ik van Anandt, Tom en weet ik veel waar, je cijfers laten zien dat deze AMD Phenom minder goed schaalt dan de Quad 2 core en I7; al zijn dat grafieken die niet terzake doen omdat de resoluties te laag zijn.
Eh jah en? Dit is ook gewoon een duidelijke vergelijking: Hij heeft gewoon meer power. Wat betekend dat voor de nabije toekomst? Dat je op 1920 kan blijven spelen.
Onzin. Hij heeft amper meer power. Als je even naar die laatste drive review van Nvidia had gekeken, zie je dat (net als de 9.1 van ATI) ook de GTX285 weer een klinke boost heeft gekregen; het gat is een stuk kleiner.
Een gat, waar je, zoals o.a. Hardocp ook al zegt, je qua game ervaring (hoe soepel een spel loopt, of je lekker speelt) niet teveel van aan hoeft te trekken; AL deze grafische kaarten laten je spellen prima draaien op 1920x1200.
Hij is gewoon sneller, punt. Over dat gameplaye experiance, ben ik het gewoon niet met ze eens.
Wel, ik geloof daar wel in. En nog ff over microstottter; laat ik dat nou zelf ervaren hebben met mijn HD4850 CF setup. Je kan het nauwlijks omschrijven, maar het is iig reuze irritant. Jij mag het met Hardocp oneens zijn, maar ik zelf heb meer vertrouwen in hun kennis en kunde dan jouw woorden. Het is een van de weinige sites, die wel behoorlijke reviews aflevert.
Moot points. Zowel verbruik, als herrie. Meestal doet hij beter dan slechter en daarom de betere keus. Dat van die game experiance, sja, daar ben ik het nogmaals niet met je eens. Ik hoor vriend van mij met dat ding er nooit over dat zijn game stottert oid. Ook zeg in niet dat de GTX285 slecht is. De X2 is alleen sneller.
Sneller qua FPS ja. Maar speelt het ook beter ? Heb je dat getest ? Maakt die 10 a 20 extra FPS op de 100 echt zoveel uit ? Ben bang van niet, maar enlight me. HardOcp vind iig van niet, en ik kan dat beamen. Heb spellen gespeelt vroeger met 60FPS en toen later , toen ik een snellere kaart had, met 100FPS. En weet je wat? Het maakte geen zak uit, het speelde net zo lekker. Maar goed, laat ik maar over op houden.
Sommige huisjes zijn heilig, daar kan je beter je vingers niet aan branden.
En? De AMD's kunnen sowieso beter tegen hoge voltage(itt Intels). Enige wat echt van belang is, of de temperaturen gewoon te doen zijn. Lees de link van Ed ook maar.
Zo goed, dat AMD een max adviseert van 1.55v. Waarom zouden ze dat doen denk je ?
Laat ik je ook vertellen dat ik een Intel C2D opgeblazen heb, met 1.4v. Tja, je kan de raad van de fabrikant wel in wind slaan, het kan werken, wat je alleen niet weet is hoelang het blijft werken. Die Intel van mij, leek het goed te doen; wel dat klopte, hij deed het prima; twee maanden.
Reinman, je zou moeten weten dat ik alles behalve kortzichting ben. Nergens zeg ik bijv. dat de GTX 285 sneller is dan AMD HD4870 X2. Wat ik wel zeg, mede dankzei al die goede reviews die je overal kan vinden, is dat die FPS cijfers de boel een beetje flatteren, en dat een gtx285 bijv. een net zo'n goede keus zou zijn voor een flinke game-pc. Zeker nu de prijzen zo gezakt zijn.
Beetje flauw om te zeggen, De HD4870 x2 is gewoon sneller, punt. Heh, de GTX295 crushed de HD4870 X2!
Als we zo gaan beginnen, moet er gewoon een GTX295 in. Ow wacht, daar hoor ik jullie (eD_L incl.) niet over
Ook is al lang duidelijk geworden in de loop van de BBG's, dat het niet perse om het snelste gaat; maar ook vooral een goede prijs/prestatie verhouding.
Verder heb ik je voor GTA IV er was nooit gehoort over de noodzaak voor een Quadcore. Nu is GTA IV er, en roep je om het hardst voor een quadcore. Dan zeg ik er iets van, kom je met 3 a vier spellen, met belachelijk lage resoluties. Bij die review van Anand over de AMD Quad, staan o.a ook E8500 tussen, op een res van 1680x1050 en dan zie je dat het vrijwel geen zak uitmaakt.
Edmin schreef op maandag 23 februari 2009 @ 21:08:
[...]
He.... daar staat dat de X2 sneller is dan de 280? Maar dat wisten we al. Er staat ook dat de 280 meer fps per dollar oplevert, maar dat is ook oud nieuws. Als dat het enige criterium zou zijn, kan je waarschijnlijk het best een HD4670 kopen. Maar wacht! Dit is een high-end gamesysteem! Dat betekent dat er voor meer performance best wat extra betaald mag worden.
Je overdrijft schomelijk. Je zegt nog net niet dat de GTX285 een midrange kaart is en de HD4870 x2 high-end.
Hier staat niets interessants. De X2 'delivers better value' en is dus de beste keus.
Je negeert gemakshalve, dat ik al aangaf dat Anandtech tot die conclusie kwam met een hogere prijsstelling voor de GTX285. Die is nu goedkoper, weet je. Dat verandert de zaak.
Nou en? Het enige dat telt is de performance voor de kaart die je hebt. Als de nieuwe Catalyst alleen helpt voor de X2 (wat niet zo is, kan ik je uit eerste hand vertellen) dan komt dat goed uit. We bouwen hem namelijk met een X2! Who cares of de 4830 er dan ook 10% bij pakt?
Grappig dat je alleen hierop commentaar levert. Ook gezien wat de de nieuwe Nvidia drivers voor de prestaties van de GTX285 doen ? Ook 1+1 opgetelt, en tot de conclusie gekomen dat het gaatje qua performance tussen de twee kaarten hiermee een stuk kleiner word ? Dat je bij al die reviews eigenlijk wat extra FPS moet optellen voor de GTX285 scores ? (bij het ene spel wat meer en de ander wat minder, zal het zelf wel even zeggen voor ik hier weer op aangesproken word).
-60 euro volgens de PW
-ja, en
-dit is niet het ecosysteem
-klopt, maar het verschil is niet enorm storend
60 euro minder voor een kaart, die stiller, koeler, zuiniger is en die dezelfde game experience geeft ?
Ik teken ervoor.
Ik denk niet dat je met droge ogen een high-end gamesysteem anno 2009 kunt aanraden met een dual core proc. Er is een reden dat GTA4 het beter doet op quads: het is een console port. Zowel de PS3 als de X360 hebben een archtectuur die een variant is op multicore computing. En laat het nou steeds vaker voorkomen dat er geport wordt naar de pc...
Er word al vele jaren geport, GTA IV is de eerste game die goed schaalt met een QUAD. Dat het een port is, verklaart zeker niet waarom GTA IV zo goed schaalt. Ze hebben meer dan gedaan dan alleen porten.
Maar we zullen zien hoe snel die spellen komen, mijn verwachtingen zijn niet al te hoog. Ze komen er wel, maar dat zal druppelgewijs zijn.
[
Voor 19% gewijzigd door
Madrox op 24-02-2009 11:26
]