[XS4all xDSL] Ervaringen en discussies - Deel 2

Pagina: 1 ... 10 ... 24 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 13:35

Pubbert

random gestoord

Mijn ouders zijn vandaag van 4 naar 8mbit geupgrade, volgens XS4ALL (zie net de mail voorbij komen namlijk)

2 jaar geleden toen ik nog thuis woonde had ik basic van 8mbit, echter haalde ik maar 6,2mbit max.

Daarom heb ik hun abo gedowngrade toen ik het huis uit ging, van Basic naar Lite (destijds: 8 -> 4mbit)
Ik wilde dit nu ook gaan doen, van Lite naar Go dus (8 -> 4mbit) echter is Go geen abonnement meer bij XS4ALL?

Uw huidige ADSL abonnement
ADSL Start (8 Mbit/s download / 1 Mbit/s upload)

Kies uw nieuwe abonnement
Niet beschikbaar ADSL Fast + Advanced Website
20 Mbit/s download / 1 Mbit/s upload

Niet beschikbaar ADSL Basic
20 Mbit/s download / 1 Mbit/s upload

Niet beschikbaar ADSL Lite
16 Mbit/s download / 1 Mbit/s upload

ADSL Start
8 Mbit/s download / 1 Mbit/s upload € 29.95 per maand

Het is een ADSL1 gebied, 4km van de centrale.

[ Voor 34% gewijzigd door Pubbert op 26-03-2010 14:41 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-07 09:53
@Thund3r: dat klopt omdat dat alleen geld voor mensen die bij een andere provider weg kwamen in het verleden..... had daar ook na gevraagd bij xs4all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 20:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

In het dorp Zegveld is ook de snelheid verhoogd. Ik ben nu van 8 naar 9,4 gegaan met het ADSL Only pakket. Dat zou toch beter kunnen lijkt me, de afstand tussen mij en de wijkcentrale is 1 km. Dus ik zou toch wel een hogere snelheid mogen verwachten nietwaar?

Update
Ik heb de TD van XS4ALL telefonisch gesproken, en hun hebben het nagekeken. Na een lijnmeting en wat controles kwamen ze tot de conclusie dat ik echt max. maar 9,4 kan halen. De reden komt omdat er geen ADSL2 lijnkaart in de wijkcentrale is :/. Het zou mogelijk kunnen zijn dat mijn lijn kan klapperen omdat mijn modem nu op 100% volle snelheid draait, maar gezien de DSL uptime die zojuist op een ruim uur staat lijkt dat nog wel mee te vallen.

Om 18.10 kreeg ik mijn nieuwe snelheid :). Alleen jammer dat ht geen ADSL 2 is. KPN bellen is zeker geen optie aangezien die altijd de wijkcentrales beheert, maar ik internet afneem van XS4ALL? of :? ?
Wel frappant is dat Versatel (Tele2) een paar jaar terug wel een 20 (!!) mbit abbo aanbood bij onze buurman die als het goed is af geleverd is (ik had het nooit kunnen testen vanwege zijn overlijden , een week later:'( )

Maar wat denken jullie over de ADSL2? Klagen, en bij wie? :?

[ Voor 64% gewijzigd door AW_Bos op 26-03-2010 20:00 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:34
AW_Bos schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 19:25:
In het dorp Zegveld is ook de snelheid verhoogd. Ik ben nu van 8 naar 9,4 gegaan met het ADSL Only pakket. Dat zou toch beter kunnen lijkt me, de afstand tussen mij en de wijkcentrale is 1 km. Dus ik zou toch wel een hogere snelheid mogen verwachten nietwaar?
Er speelt meer dan alleen de afstand tussen de wijkcentrale en de lokatie waar je ADSL wilt hebben.

Bijv. interne bekabeling (tussen IS/RA en modem), zorg ervoor dat dit niet te lang is, providers geven meestal aan maximaal 2 meter (Xs4all ook).
Tevens is de kwaliteit van de bekabeling in de grond van belang.

Enne, weet je zeker dat de afstand tussen de wijkcentrale en de lokatie 1 km is?
Want het kan gerust zo zijn dat de centrale die jij bedoelt rechtstreeks 1 km van je huis af zit, maar dat de bekabeling bij wijze van spreke 2 km is.

Ik heb zelfs verhalen gehoord van mensen waarbij de centrale op 100 meter afstand ligt, maar helaas, die centrale ligt aan de ene kant van een sloot/rivier en het huis dus aan de andere kant, waardoor er op een andere centrale wordt aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Die afstand geloof ik heel goed, 1 km. Ik weet waar de centrale staat, en hoe ongeveer de lijnen liggen (rechte weg naar onze wijk). Maar het is dus het feit dat er geen ADSL2 is via XS4ALL en dat Versatel het vroeger dus geleverd heeft. Dus kan ik klagen, en waar? Met de bekabeling naar de ISRA is ook niks mis bovendien.

[ Voor 43% gewijzigd door AW_Bos op 26-03-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
AW_Bos schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 19:25:
Wel frappant is dat Versatel (Tele2) een paar jaar terug wel een 20 (!!) mbit abbo aanbood bij onze buurman die als het goed is af geleverd is (ik had het nooit kunnen testen vanwege zijn overlijden , een week later:'( )
Andere providers zoals Telfort leveren hun 20mbit adsl ook op lijnen die maximaal 8mbit aankunnen. Maar er staat wel tussen de kleine lettertjes dat die snelheid niet gegarandeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier van wel mensen waarvan de centrale van ADSL1 geupgrade is naar ADSL2(+) ? De laatste tijd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Algemene notitie over de kaarten in de DSLAMS: Het is naar mijn weten de komende maanden wel de bedoeling om zoveel mogelijk oude ADSL1 kaarten eruit te gooien. Er worden een hele hoop nieuwe VDSL2 kaarten geinstalleerd (die vanzelfsprekend ook backwards compatible zijn met ADSL2+), en mijn verwachting is dat alle kleine dorp centrales vanzelf ook ADSL2+ kaarten zullen ontvangen. Voordat je gaat klagen zou ik nog even tot juni wachten om te zien hoe de situatie er dan uit ziet. Het kan best zo zijn dat de wat kleinere centrales nu nog steeds geen prioriteit hebben, maar wacht nog even de hele upgrade af. Ik vermoed dat KPN komende maanden nog wel heen en weer gaat zeulen met hun kaarten.

Overigens, @AW_Bos: ADSL1 haalt maximaal 8 mbit. Volgens mij bedoeld XS4ALL dat er in jou centrale wel ADSL2 kaarten zitten, maar geen ADSL2+. Anders zou je onmogelijk 9.4 mbit kunnen halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou ook zeker nog niet gaan klagen, en zeker nog even de komende maanden afwachten. Haal nu 7552 / 896 over ISDN met 6 dB SNR / Loop Att. 25. En dat rock solid! 1a2 pakketjes die het niet halen per 200 uur uptime. Vroeg me alleen af of er inderdaad tussen ADSL1 en VDSL2 de stap ADSL2(+) zou komen voor kleinere dorpen (8000 inwoners).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou als ik dat zo zie moet ik best een redelijke snelheid kunnen halen. De SNR is bij mij 33 dB en de attn 9.5. dB. Dus kom maar op met die gratis verhoging :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
Denk niet dat ze die kaarten nog gaan vervangen met ADSL2+, nu dat ze toch bezig zijn met VDSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alphaman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05-2010
Ik heb na een moeizaam begin jarenlang goede verbindingen gehad met IPB van KPN. Alleen die helpdesk...
Omdat XS4all structureel tot beste provider werd gekozen heb ik 1 week geleden de overstap gemaakt naar XS4all Only start. Betere provider, betere helpdesk, goedkoper en sneller ADSL!! (Volgens hun eigen website).
Wat blijkt nu? Mijn internetsnelheid is drastisch teruggelopen en de telefonie (voip) liep door een firmware foutje aanvankelijk ook niet goed. Nu heb ik een stabiele verbinding, maar op een teleurstellend nivo.
Bij KPN had ik 2.1Mb down en 0.4 Mbit up.
Bij XS4all heb ik 1.3Mbit down en 0.2Mbit up!
Op dezelfde locatie, via dezelfde lijn , over dezelfde afstand naar dezelfde wijkkast. :(
Ik heb Xs4all gemeld dat ik vanwege loze beloftes het recht heb om het abonnement met onmiddellijke ingang te beeindigen (zoiets als bij colportage of telefonische verkoop).
Heeft iemand hier ervaring mee?
Voor geinteresseerden kan ik diverse technische (verbindings?gegevens verstrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keyser
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-06-2024
thr- schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 23:56:
Denk niet dat ze die kaarten nog gaan vervangen met ADSL2+, nu dat ze toch bezig zijn met VDSL.
Er wordt idd al een hele tijd geen opwaarderingen gedaan naar adsl2(+) ivm vdsl2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Nu online
Keyser schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:40:
Er wordt idd al een hele tijd geen opwaarderingen gedaan naar adsl2(+) ivm vdsl2.
Nee, daar doelde ik ook niet op. Maar omdat er een hoop vdsl2 kaarten bijkomen, kunnen de oude ADSL2+ kaarten naar de kleinere centrales om aldaar de laatste overgebleven ADSL1 kaarten eruit te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keyser
Guere schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:48:
[...]

Nee, daar doelde ik ook niet op. Maar omdat er een hoop vdsl2 kaarten bijkomen, kunnen de oude ADSL2+ kaarten naar de kleinere centrales om aldaar de laatste overgebleven ADSL1 kaarten eruit te gooien.
Ik denk niet dat dat gaat gebeuren. De hardware-kosten zijn slechts een beperkt deel van de totale kosten van een upgrade. Die hardware wordt of ingeruild voor korting bij de aanschaf van vdsl-hardware, of weggegooid, of op de plank gelegd als spare. Ze gaan nu niets upgraden naar adsl2(+) om over een beperkte periode weer te moeten upgraden naar VDSL2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Nu online
Keyser schreef op zondag 28 maart 2010 @ 15:44:
Ik denk niet dat dat gaat gebeuren. De hardware-kosten zijn slechts een beperkt deel van de totale kosten van een upgrade. Die hardware wordt of ingeruild voor korting bij de aanschaf van vdsl-hardware, of weggegooid, of op de plank gelegd als spare. Ze gaan nu niets upgraden naar adsl2(+) om over een beperkte periode weer te moeten upgraden naar VDSL2.
Zie antwoord op vraag hier: http://groups.google.com/...sg/5557caf41763d20c?hl=en

Ik vermoed niet dat de leverancier oude ADSL2+ kaarten terug krijgt. En ook al wordt er een hoop vdsl2 hardware aangeschaft, het zal lang niet genoeg zijn om alle kaarten vervangen. Net als met ADSL2+ gaan ze niet voor een dekking van 99%. Misschien zal de dekking iets beter zijn dan met ADSL2+, maar dat betekend dat de kleinere, onbelangrijkere centrales de oudere kaarten kunnen ontvangen. KPN zou dom zijn als ze dit niet zouden doen. Er is niet echt sprake van 'upgraden' naar adsl2+, maar een verplaatsing van de kaarten. In de meeste gevallen zullen deze kleine centrales in de toekomst toch geen vdsl2 hardware ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
alphaman schreef op zondag 28 maart 2010 @ 12:45:
Ik heb na een moeizaam begin jarenlang goede verbindingen gehad met IPB van KPN. Alleen die helpdesk...
Omdat XS4all structureel tot beste provider werd gekozen heb ik 1 week geleden de overstap gemaakt naar XS4all Only start. Betere provider, betere helpdesk, goedkoper en sneller ADSL!! (Volgens hun eigen website).
Wat blijkt nu? Mijn internetsnelheid is drastisch teruggelopen en de telefonie (voip) liep door een firmware foutje aanvankelijk ook niet goed. Nu heb ik een stabiele verbinding, maar op een teleurstellend nivo.
Bij KPN had ik 2.1Mb down en 0.4 Mbit up.
Bij XS4all heb ik 1.3Mbit down en 0.2Mbit up!
Op dezelfde locatie, via dezelfde lijn , over dezelfde afstand naar dezelfde wijkkast. :(
Ik heb Xs4all gemeld dat ik vanwege loze beloftes het recht heb om het abonnement met onmiddellijke ingang te beeindigen (zoiets als bij colportage of telefonische verkoop).
Heeft iemand hier ervaring mee?
Voor geinteresseerden kan ik diverse technische (verbindings?gegevens verstrekken.
Het zelfde heb ik ook mee gemaakt, had een 8Mb en haalde maar 6.2 Mb.
Nu ben ik bij KPN Internet Extra 8 Mb en haal 11Mb.
Heb het contract kunnen opbreken(na 2 maanden) omdat de voorwaarden veranderde.
KPN met viop(8Mb) is € 5,- goedkoper dan Xs4all met 8 Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keyser
Guere schreef op zondag 28 maart 2010 @ 16:22:
[...]

Zie antwoord op vraag hier: http://groups.google.com/...sg/5557caf41763d20c?hl=en

Ik vermoed niet dat de leverancier oude ADSL2+ kaarten terug krijgt. En ook al wordt er een hoop vdsl2 hardware aangeschaft, het zal lang niet genoeg zijn om alle kaarten vervangen. Net als met ADSL2+ gaan ze niet voor een dekking van 99%. Misschien zal de dekking iets beter zijn dan met ADSL2+, maar dat betekend dat de kleinere, onbelangrijkere centrales de oudere kaarten kunnen ontvangen. KPN zou dom zijn als ze dit niet zouden doen. Er is niet echt sprake van 'upgraden' naar adsl2+, maar een verplaatsing van de kaarten. In de meeste gevallen zullen deze kleine centrales in de toekomst toch geen vdsl2 hardware ontvangen.
Het is vrij gebruikelijk dat er een trade-in plaatsvind bij het aanschaffen van nieuwe apperatuur, vaak willen leveranciers die oude apperaruur nl. van de markt af halen.

En adsl1 uitfaseren betekend voor kpn op dit moment: naar vdsl2 upgraden, staar je niet blind op die hardwarekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Nu online
Keyser schreef op zondag 28 maart 2010 @ 19:39:
En adsl1 uitfaseren betekend voor kpn op dit moment: naar vdsl2 upgraden, staar je niet blind op die hardwarekosten.
Nouja, over kosten gesproken: er is zo'n 50 miljoen beschikbaar gesteld voor de gehele upgrade naar VDSL2. Dit is in verschillende presentaties/cijfers van KPN te achterhalen. Zou dat genoeg zijn voor alle centrales? Geen idee, maar ik vermoed eigenlijk van niet. De dekking zal wel wat hoger liggen dan bij adsl2+, maar veel meer zal toch niet? Bij centrales, zeker buiten de steden, heeft het gewoon weinig nut omdat VDSL2 alleen op de korte afstand nuttig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al een tijdje een heel slechte verbinding in Zutphen.
Ik heb een 8 Mbit abbo, maar haal regelmatig de 4 niet eens.

De eerste keer dat ik klaagde moest ik ook al doorvragen om een monteur en die heeft toen de lijn in de centrale gereset, waarna het signaal weer opliep tot 7.8 Mbit.

Na een maandje weer dezelfde problemen,snelheid naar 3.8 Mbit, werd mijn melding na een uur afgesloten dat mijn verbinding weer actief was :? .
Dat wist ik al en heb ik ook helemaal niet om gevraagd, na een klacht over de afwerking een nieuwe fritzbox 7170 gehad 8)7 maar geen normale verbinding.

Toch heeft het 5 jaar tot pakweg 4 maanden geleden altijd redelijk gewerkt, ik kon ook bellen (wel pas nadat ik mijn fritzbox als repeater achter de Linksys had gezet).Ik overweeg nu om toch maar te gaan overstappen, want ik wordt de slechte service van de helpdesk een beetje beu. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
XS4ALL gaat een IPv6 proef starten:

http://www.xs4all.nl/nieu...ct=nieuws&id=1085&taal=nl

Je moet wel een modem hebben die != de standaard FritzBox 7170 is, bv. de 7270.
Ik twijfel. Als je IPv6 bent (dus niet via tunnel) kun je dan gewoon "legacy" IPv4 sites bereiken ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

loekf2 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 12:00:

Ik twijfel. Als je IPv6 bent (dus niet via tunnel) kun je dan gewoon "legacy" IPv4 sites bereiken ?
Too little too late, vergeet niet hoe uitbundig ze de eerste IPv6 adsl oplevering hadden aangestipt, terwijl het voor jan met de korte achternaam nog niet eens beschikbaar was.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

De pilot wordt dual stack, je krijgt over 1 verbinding zowel ipv4 als ipv6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33

Het directe antwoord is nee, IPv6 is iets heel anders dan IPv4. Het is niet backwards compatible met IPv4 en kan dus niet direct met een IPv4 host praten. Het is letterlijk alsof jij in het Nederlands tegen iemand staat te praten, die alleen maar Chinees begrijpt en vervolgens ook niet Nederlands ooit heeft geleerd als secundaire taal. Dat werkt dus nooit.

Er zijn verschillende oplossingen (zoals dual stack, tunneling en waarschijnlijk nog meer exotisch/complex) voor en het verschilt per provider welke oplossing ze gebruiken. Het punt is: ze moeten wel met IPv4 kunnen praten, want we zullen het gehele internet nooit in 1 nacht op IPv6 krijgen.

Ik vind het wel goed dat eindelijk een provider de ballen heeft, om een keer wat meer grootschalig te gaan testen. Het lijkt me onderhand wel nodig, om gefaseerd groepen verbinding over te schakelen naar IPv6. Ben benieuwd of andere providers het voorbeeld gaan volgen en ook eens gaan testen of hun netwerk daadwerkelijk gereed is voor overgang.

[ Voor 14% gewijzigd door Lekkere Loempia op 30-03-2010 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Lekkere Loempia schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 12:19:
Ik vind het wel goed dat eindelijk een provider de ballen heeft, om een keer wat meer grootschalig te gaan testen. Het lijkt me onderhand wel nodig, om gefaseerd groepen verbinding over te schakelen naar IPv6. Ben benieuwd of andere providers het voorbeeld gaan volgen en ook eens gaan testen of hun netwerk daadwerkelijk gereed is voor overgang.
Ik ben bijna 10 jaar geleden al begonnen met IPv6 (destijds via IPng, vervolgens Sixxs) maar de uitrol schiet gewoon niet op.

De pilot van xs4all is, door de modem-ondersteuning, totaal niet interessant voor de gemiddelde consument die nog een Speedtouch 780 / Fritzbox 7170 heeft.
De genoemde modems op de site van xs4all zijn eerder geschikt voor small business gebruikers en die zitten volgens mij nog niet te springen om allerlei IPv6 Pilots.

Als je met ipv6 wil testen kan je beter een tunnel nemen, via xs4al zelf of bijv. sixxs. Werkt prima en geeft dezelfde ervaring.

En eind 2011 zijn volgens xs4all de IPv4-adressen op? Volgens mij is het veel goedkoper/eenvoudiger om IPv4 allocaties te herzien dan binnen zo'n korte tijd hard-/software IPv6 compliant te maken. Dat je OS IPv6 snapt betekent nog niet dat de software dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het is ondoenlijk om snel over te stappen: alle hardware moet vervangen worden, bij bedrijven, isp's en consumenten en alle software moet worden geupdate..

Dat duurt ms nog wel 10 jaar allemaal? In de tussentijd nog maar meer workarounds vermoed ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:04

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NordicBlue
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-01 22:57
Ik kom na mijn snelheidsverhoging niet boven de 12mb , zou 16 moeten hebben, achja, iets is beter dan niets toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
NordicBlue schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 21:59:
Ik kom na mijn snelheidsverhoging niet boven de 12mb , zou 16 moeten hebben, achja, iets is beter dan niets toch :P
Hoezo denk jij dat je 16 Mbit kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 15:02
huh ik dacht dat hardware die voor ipv6 geschikt was, ook overweg kon met ipv4. kan die dan niet automatisch er voor zorgen dat zooi voor een bepaald ipv adres zonodig wordt omgezet naar ipv4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 15:13
Mijn xs4all only start lijn heeft deze week een upgrade gehad. Heb al een hele historie bij xs4all met klapperende lijnen na elke snelheidsverhoging (zowel KPN lijnen als BBNed).

Voorheen had ik ISDN en met alles boven de 4mbit ging het gewoon heel erg mis. Ik ben toen op eigen beslissen/kennis maar omgegaan naar analoog (extra lijn erbij) en ik hield mijn hart wel een beetje vast met deze upgrade aankondiging.

Het Speedtouch 780 modem traint netjes in op 6mb elke keer, dus ik denk dat ze het profiel hierop hebben vastgezet. Verbinding lijkt lekker te lopen, al heb ik soms met gamen even een lag-moment de laatste paar dagen.

Hier de waardes(wel veel errors in het eventlog):

Uptime: 2 days, 10:59:38
Modulation: G.992.3 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.029 / 6.150
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 121,75 / 1,45
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 19,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 19,5 / 38,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 9,0 / 7,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 1 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 48 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 2.363.262
CRC Errors (Up/Down): 209 / 9
HEC Errors (Up/Down): 115 / 8

Vooralsnog ben ik er blij mee ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen een enorm klapperende verbinding, ik verlies het draadloze netwerk signaal met mijn fritzbox. Ik weet alleen niet of dit komt doordat de lijn klappert en mijn box daardoor kuren gaat vertonen ofniet. Ik heb een tracert gedaan naar google.nl en http://i41.tinypic.com/2zh1jd2.jpg was het resultaat. Kan ik hier zelf iets aan doen of is dit een storing bij xs4all?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
Kan inderdaad zijn dat je binnen het netwerk problemen gaat ondervinden met een klapperende lijn, volgens mij kan je modem het niet meer aan. Heb ik zelf ook gehad met mijn Linksys WAG200G modem.

Controleer trouwens je bekabling eens, zit je modem wel direct aangesloten op het IS/RA punt met een kabel die ongeveer 50cm is en welke firmware versie zit er eigenlijk op? Mischien dat een firmware update+modem reset/herconfig een oplossing kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

modem zit via de splitter direct op het overname punt aangesloten. Bekabeling is het kortste kabeltje met RJ11 connector die was meegeleverd. Schat het maximaal een meter in. De interface van de FritzBox is ook zo traag als maar zijn kan, CPU load zit op 90/92%. Modem heb ik vandaag al 3x gereset. Ik heb een FritzBox 7170 Annex A, ADSL via XS4All only zonder VoIP. Zoals eerder gezegd het lite abonnement, heb ook al gechecked voor een firmware update maar volgens mijn FritzBox staat de meest recente firmware erop.

Sinds het installeren van deze nieuwe firmware 3 weken geleden ongeveer heb ik al last van dat torrents niet meer hoog komen met uploaden via uTorrent, transmission op de mac doet het nog wel goed. Poorten staan ook geforward, weet niet of dit er allemaal iets mee te maken heeft of dat het toevallig is.

In het event-log is niets terug te vinden van een wegvallende verbinding. De enige aanwijzing naar een klapperlijn is de traceroute die niet vlekkeloos verloopt. Ik sta op het moment op een 12mbit profiel, waarom dat is weet ik ook niet. De maximum attainable datarate is volgens het modem 18500kbps. Op het moment is het zo'n ramp dat de gehele user interface zelfs niet laad. Iemand een idee hoe ik dit geklapper en wegvallen van de WiFi op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik zit met het volgende.
Ben al jaren lang tevreden klant bij xs4all

Je kan verlengen en dan krijg je er zo'n fritzbox modem bij.
Is er enig zicht op dat xs4all het binnenkort gaat vervangen door een beter/nieuwer/ander modem?
De aktie loopt af op 30 juni, de aktie loopt inmiddels al 2 jaar.

Ik heb nu nog zo'n thomson multi pc modem.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Wii4all schreef op zondag 04 april 2010 @ 12:37:
Ik zit met het volgende.
Ben al jaren lang tevreden klant bij xs4all

Je kan verlengen en dan krijg je er zo'n fritzbox modem bij.
Is er enig zicht op dat xs4all het binnenkort gaat vervangen door een beter/nieuwer/ander modem?
De aktie loopt af op 30 juni, de aktie loopt inmiddels al 2 jaar.

Ik heb nu nog zo'n thomson multi pc modem.
Ik zelf zit heel erg te wachten op de nieuwe zaken die xs4all denkt aan te gaan bieden, zoals bv tv. Ik weet niet of die routers daar allemaal mee overweg kunnen. Daarnaast, voor dat dat allemaal een beetje loopt ben je ook wel weer een jaartje verder ;)

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Laatst online: 11-09 15:04
Hmm na de snelheidsverhoging naar 16 mbit, halen wij maar zo'n 10 mbit, terwijl we maar op 800 meter van de centrale zitten.. beetje jammer.. zogenaamd slechte koperlijnen zeker :/.

Hiervoor haalden wij wel altijd de volledige 8mbit, dus aan deze verhoging hebben we weinig tot niks. Beetje jammer.

[ Voor 24% gewijzigd door __1337__ op 04-04-2010 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

__1337__ schreef op zondag 04 april 2010 @ 12:41:
Hmm na de snelheidsverhoging naar 16 mbit, halen wij maar zo'n 10 mbit, terwijl we maar op 800 meter van de centrale zitten.. beetje jammer.. zogenaamd slechte koperlijnen zeker :/.

Hiervoor haalden wij wel altijd de volledige 8mbit, dus aan deze verhoging hebben we weinig tot niks. Beetje jammer.
Synced je modem wel in op de goede snelheid?
Waar test je mee? Veel mensen gebruiken dingen als speedtest .nl/.net wat erg onbetrouwbaar is.
Tevens kun je overwegen terug te downgraden naar een 8 Mbit lijn, scheelt je toch weel 10 euro per maand.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 20:38

Len

Leeg

iemand ervaring bet de betrouwbaarheid van de xs4all speedtest?

http://www.xs4all.nl/consument/adsl/bandwidthmeter/index.php

ik kom uit op:
De gemeten downloadsnelheid van uw verbinding is 938 Kbyte (8.63 Mbit) per seconde.
ik train in op meer (14 Mbit).

Andere speed tests: http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin

Over een klapperde lijn, dat heb ik ook als ik full-speed download. Het is minder geworden toen ik in de fritzbox de DSL Informations / Settings op "Max. stability" heb gezet. Het modem trainde meteen 2 Mbit minder in maar wel stabieler.
Het rare is dat echt de fritzbox vastloopt. Het ding reboot en je ziet dus niets meer in het log ervan terug daardoor.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Laatst online: 11-09 15:04
Robinski schreef op zondag 04 april 2010 @ 13:00:
[...]

Synced je modem wel in op de goede snelheid?
Waar test je mee? Veel mensen gebruiken dingen als speedtest .nl/.net wat erg onbetrouwbaar is.
Tevens kun je overwegen terug te downgraden naar een 8 Mbit lijn, scheelt je toch weel 10 euro per maand.
Hoe bedoel je syncen op de juiste snelheid? Meestal neem ik de download speed binnen GrabIt als leidraad, de Fritzbox geeft ook 1200 kb/s aan, dus ik geloof wel dat dat goed gaat. Ik zal eens overleggen binnenshuis wat betreft downgraden ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
Len schreef op zondag 04 april 2010 @ 13:32:
iemand ervaring bet de betrouwbaarheid van de xs4all speedtest?

http://www.xs4all.nl/consument/adsl/bandwidthmeter/index.php

ik kom uit op:

[...]

ik train in op meer (14 Mbit).

Andere speed tests: http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin

Over een klapperde lijn, dat heb ik ook als ik full-speed download. Het is minder geworden toen ik in de fritzbox de DSL Informations / Settings op "Max. stability" heb gezet. Het modem trainde meteen 2 Mbit minder in maar wel stabieler.
Het rare is dat echt de fritzbox vastloopt. Het ding reboot en je ziet dus niets meer in het log ervan terug daardoor.
Betrouwbaar is zo een speedtest zeker niet, gewoon ftp.xs4all.nl/pub/test en http://speedtest.bbned.nl gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 15:01

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Len schreef op zondag 04 april 2010 @ 13:32:
Het is minder geworden toen ik in de fritzbox de DSL Informations / Settings op "Max. stability" heb gezet. Het modem trainde meteen 2 Mbit minder in maar wel stabieler.
Ik vind die optie niet terug in mijn 7170 :?

Het is de afgelopen week echt een drama met de verbinding hier.. Dan liever nog een afgeknepen kabelverbinding :/ En het treurige is nog wel dat m'n verbinding nog niet eens is verhoogd..

Het is dat ik die kots.box er gratis bijkreeg, maar dik 160 euro voor dat ding moeten neerleggen is gewoon schandalig.
[/rant-out]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Laatst online: 22:22
In de nacht van zondag op maandag is onze snelheid verhoogd van 8Mbit naar 12Mbit.
De brief die we gekregen hebben sprak over 16Mbit maar mogelijk dat 12Mbit maximaal haalbaar was/is op onze lijn.
Grappige is wel dat we nu stabiel 12Mbit hebben terwijl dat in het verleden onmogelijk was.
Ruim een jaar geleden werd een stabiele 14+ Mbit plotseling onstabiel en ook 12Mbit was niet stabiel te krijgen.
Op advies van de helpdesk zijn we toen na maanden gedoe teruggegaan naar 8Mbit.
Nu zijn we een ruim jaar verder, in huis is nul komma nul gewijzigd en 12Mbit is nu volledig stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:34

EXX

EXtended eXchange

Dat aan jouw kant niets gewijzigd is, wil niet zeggen dat dat ook voor de andere zijde geldt.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 17:34

Pimmuz

Roar

Ik heb nog tot 6mei xs4all daarna word de lijn opgeheven.

Nu viel me op dat voorheen mijn modem intrainde op 7 a 7,5mbit up was bijna altijd tegen de 900 aan.
Sinds de verhogingen is daar nog maar een schamele 832/5962 van overgebleven.

Neemt niet weg dat ik nooit het gene heb gehaald wat ik zou moeten krijgen 8mbit.
Toen ik nog op Xs4all/KPN gedeelte zat was de lijn ook veel stabieler. en voor 1,6km van de centrale is dit gewoon slecht. Vind echt jammer dat op deze manier mensen die liever niet weggaan bij Xs4all vanwege de service en dergelijk maar toch een betrouwbare snelle verbinding willen wel weggaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

Pendaco schreef op maandag 05 april 2010 @ 22:37:
[...]

Ik vind die optie niet terug in mijn 7170 :?

Het is de afgelopen week echt een drama met de verbinding hier.. Dan liever nog een afgeknepen kabelverbinding :/ En het treurige is nog wel dat m'n verbinding nog niet eens is verhoogd..

Het is dat ik die kots.box er gratis bijkreeg, maar dik 160 euro voor dat ding moeten neerleggen is gewoon schandalig.
[/rant-out]
FRITZ!Box Fon WLAN 7170 Firmware version 29.04.78

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Uitpa08KrCwkl03NFwzu6qu1/full.png

Dit hielp gedeeltelijk.. als ik full speed ga downloaden op de drukke uren, dan loopt mijn fritz.box vast.. heel vaag..

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Laatst online: 22:22
Len schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 19:27:
[...]

FRITZ!Box Fon WLAN 7170 Firmware version 29.04.78
De FRITZ!Box die jij hebt is een Annex B oftewel een ISDN versie.
De analoge versie heeft 58.04.78 als huidige firmware en heeft de bewuste optie niet.
Sterker nog, het tabblad waar de bewuste optie op staat is niet aanwezig bij de analoge versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NordicBlue
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-01 22:57
thr- schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 22:02:
[...]

Hoezo denk jij dat je 16 Mbit kan halen?
De snelheid zou 16 mb moeten zijn, maar de lijn haalt maar 12, dat bedoel ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
Moet 16Mbit zijn? als ik op www.xs4all.nl kijk dan zie ik toch echt "tot" 16 Mbit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

ninjazx9r98 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 19:34:
[...]

De FRITZ!Box die jij hebt is een Annex B oftewel een ISDN versie.
De analoge versie heeft 58.04.78 als huidige firmware en heeft de bewuste optie niet.
Sterker nog, het tabblad waar de bewuste optie op staat is niet aanwezig bij de analoge versie.
Ah dat wist ik niet :o

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:05

nwagenaar

God, root. What's the differen

thr- schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:14:
Moet 16Mbit zijn? als ik op www.xs4all.nl kijk dan zie ik toch echt "tot" 16 Mbit :p
In het verleden (lees: 5 maanden terug) haalde ik altijd 17Mbit bij mijn ADSL Basic. Maar gezien de kosten (bijna 60 euro p/m) en een klapperende verbinding, ben ik gedowngrade naar ADSL Lite en haalde netjes 8Mbit. Sinds enkele uren is mijn snelheid verhoogd en zou ik dus de theoretische "tot" 16Mbit moeten halen, zeker gezien het verleden. Ik haal nu dus maar 10Mbit....

Ik denk dat ik maar mijn verbinding weer ga downgraden naar ADSL Start. Want die 2 extra Mbit is mij niet de 10 euro extra (in de maand) waard.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Even een vraag, op welke Modulation hebben jullie je modem staan?
G.DMT, of een van andere onderstaande opties?

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/6tl8ok.jpg
Ik heb vroeger de instellingen overgenomen van toen ik geen ADSL 2 had, en nu misschien wel.
Dus ik was benieuwd wat jullie hebben staan voor modulatie?
En welke moet je wanneer gebruiken?

Edit: Met Multimode is hij nog iets sneller. van 9,4 Mb naar 10 Mb. Alleen jammer dat er volgens XS4ALL nog geen ADSL+2 lijnkaart in de centrale zit.
Weet iemand wanneer XS4ALL de vDSL (en dus ADSL2+ compatible) lijnkaarten in alle centrales moet heben geplaatst?

[ Voor 32% gewijzigd door AW_Bos op 08-04-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Is er iemand die een reactie heeft gehad nadat hij zich aangemeld heeft voor de ipv6 pilot?
Ik heb me wel aangemeld en heb gelijk een bevestiging mail gehad, maar daarin stond dat ik voor 7 april iets te horen zou krijgen.
Ik heb daarna niets meer gehoord, nu vroeg ik me af of ik gewoon niet mee mag doen of dat niemand wat gehoord heeft.

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AW_Bos schreef op donderdag 08 april 2010 @ 20:58:
Even een vraag, op welke Modulation hebben jullie je modem staan?
G.DMT, of een van andere onderstaande opties?

[afbeelding]
Ik heb vroeger de instellingen overgenomen van toen ik geen ADSL 2 had, en nu misschien wel.
Dus ik was benieuwd wat jullie hebben staan voor modulatie?
En welke moet je wanneer gebruiken?

Edit: Met Multimode is hij nog iets sneller. van 9,4 Mb naar 10 Mb. Alleen jammer dat er volgens XS4ALL nog geen ADSL+2 lijnkaart in de centrale zit.
Weet iemand wanneer XS4ALL de vDSL (en dus ADSL2+ compatible) lijnkaarten in alle centrales moet heben geplaatst?
Geen idee. Ik heb regulier ADSL (v1 dus ;) ) en bij mij staat mn Draytek inderdaad op G.DMT en Bridged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Kort geleden is bij mijn Opa een XS4all aansluiting opgeleverd.
Vandaag merkte ik opeens iets heel geks op, op zijn lijn.

Afbeeldingslocatie: http://breukelen.rharmsen.nl/images/plippens.xs4all.nl_2010-04-09.png

Is er iemand die weet wat dit kan veroorzaken?
Zover ik weet is er niemand aan de aansluiting geweest in de meterkast, maar het zou me ook niets verbazen als het wel zo is.

Ik probeer alleen uit te vinden wat eventueel de oorzaak is, zodat ik kan bedenken hoe dit op te lossen is voor ik er heen ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Zojuist lag mijn verbinding er uit (Zegveld, prov. Utrecht). iemand op MSN uit Drouwen (Drenten) had dit ook.
Nog meer mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 14:07
AW_Bos schreef op maandag 12 april 2010 @ 00:22:
Zojuist lag mijn verbinding er uit (Zegveld, prov. Utrecht). iemand op MSN uit Drouwen (Drenten) had dit ook.
Nog meer mensen?
Mijn verbinding ligt er nu uit. Op 2 locaties, omgeving Gouda.......

Starting PPP, op beide drayteks... authenticatie probleem dus. Linesync is er wel.

Hoop wel dat ze het goed gaan oplossen, want de laatste keer dat ik dit meemaakte bij een klant van mij in Gouda, wilde geen enkel Draytek meer verbinding maken met internet. Een simpele Fritz 7170 wel.... en dus was het afgedaan door KPN en Xs4all......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AW_Bos schreef op maandag 12 april 2010 @ 00:22:
Nog meer mensen?
Mijn verbinding lag er ook eventjes uit. Heel andere regio overigens. Het duurde maar een paar seconden. Inmiddels is de verbinding weer terug en kom niet eens meer boven de 7mbit uit... (Voorheen meer dan een jaar lang stabiel 8mbit gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Die bij ons klapte er ook iets na middernacht uit.. was eigenlijk ook wel goed (wekker op half 6), ook geen ppp negociation meer...

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 11:17
Ik zit dit topic nu een beetje door te lezen, voornamelijk over de VOIP issues.

Ik zou graag jullie ervaringen/tips willen weten voor het volgende:

Een bedrijf waar ik voor werk maakt gebruik van XS4ALL via KPN, en een ISDN telefooncentrale.
Ze zitten in het pand met een familielid die ook een eigen bedrijf heeft, en een eigen NT1 kastje voor een analoge lijn.

Ze willen graag van de telefooncentrale af omdat dat ding niet meer goed in te stellen is, en omdat de telefoons die eraan hangen slecht worden (ouderwetse Siemens Hicom/Hipath dacht ik).

Nu vroegen ze zich af of ze niet naar VOIP (xs4all only) over konden stappen.
Ze zijn voor hun bedrijf zeer afhankelijk van telefoon en kunnen eigenlijk weinig tot geen downtime veroorloven.

De mogelijkheden zijn dus:

- Blijven bij de oude telefooncentrale en een nieuwe set aan telefoons aanschaffen. Nadeel hier is dat het 4de nummer wat ze hebben, graag in gebruik genomen wordt, maar dit niet lukt, omdat de telefooncentrale niet meer fatsoenlijk is in te stellen. Ook werkt doorschakelen niet meer.

- Overstappen naar VOIP, alle nummers porteren naar xs4all, de centrale eruit, en de fritzbox gebruiken als "centrale". Daarna de KPN opzeggen (alle nummers zijn immers toch weg daar). Voordeel hier is dat de analoge telefoonlijn van het andere bedrijf dus ook weg kan (porteren we mee naar XS4ALL)

Is dit betrouwbaar genoeg om een bedrijf van met 4 telefoonlijnen volledig in de lucht te houden of zouden jullie dit afraden?

Zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

Ik raad het af. De QOS is belabberd slecht. Als je vol download is er geen gesprek meer te voeren.Ook is het bij mij een aantal keer vastgelopen. We hadden het niet door maar mensen die naar ons belde kregen ingesprek, en als we naar buiten belde kregen wij dus ook ingesprek. Duurde helaas even voordat we het doorhadden....

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

G-NiLES schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:55:
Ik zit dit topic nu een beetje door te lezen, voornamelijk over de VOIP issues.

Ik zou graag jullie ervaringen/tips willen weten voor het volgende:

Een bedrijf waar ik voor werk maakt gebruik van XS4ALL via KPN, en een ISDN telefooncentrale.
Ze zitten in het pand met een familielid die ook een eigen bedrijf heeft, en een eigen NT1 kastje voor een analoge lijn.

Ze willen graag van de telefooncentrale af omdat dat ding niet meer goed in te stellen is, en omdat de telefoons die eraan hangen slecht worden (ouderwetse Siemens Hicom/Hipath dacht ik).

Nu vroegen ze zich af of ze niet naar VOIP (xs4all only) over konden stappen.
Ze zijn voor hun bedrijf zeer afhankelijk van telefoon en kunnen eigenlijk weinig tot geen downtime veroorloven.

De mogelijkheden zijn dus:

- Blijven bij de oude telefooncentrale en een nieuwe set aan telefoons aanschaffen. Nadeel hier is dat het 4de nummer wat ze hebben, graag in gebruik genomen wordt, maar dit niet lukt, omdat de telefooncentrale niet meer fatsoenlijk is in te stellen. Ook werkt doorschakelen niet meer.

- Overstappen naar VOIP, alle nummers porteren naar xs4all, de centrale eruit, en de fritzbox gebruiken als "centrale". Daarna de KPN opzeggen (alle nummers zijn immers toch weg daar). Voordeel hier is dat de analoge telefoonlijn van het andere bedrijf dus ook weg kan (porteren we mee naar XS4ALL)

Is dit betrouwbaar genoeg om een bedrijf van met 4 telefoonlijnen volledig in de lucht te houden of zouden jullie dit afraden?

Zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden?
Heb zelf nog geen problemen gehad met mijn Telefonie. Behalven dan licht gekraak als ik de lijn echt vol gooi (QoS probleem gok ik).

Wat betreft je overstap procedure. Dat zou ik eerst eens met XS4ALL overleggen, om er zo zeker van te zijn dat het goed gaat. Als je daar dan ook goede afspraken (op papier) over maakt en het gaat fout is het hun probleem (inclusief kosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkZzZ
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-09 10:02
Mijn internetlijn is op dit moment zo instabiel als maar kan.
En om de zoveel uur klapt mijn hele lijn eruit, als ik vervolgens mijn modem restart is alles weer goed.

Ik heb de standaard FritzBox modem van XS4ALL, en als ik bij DSL kijk zie ik dat de "Forward Error Correction " gigantisch hoog oploopt tot wel over een miljard.

Verder is het misschien ook wel handig om te weten dat dit alles is gebeurd na de snelheidsverhoging van XS4ALL.

Komt dit probleem misschien bekend voor bij iemand? En valt dit door mijzelf op te lossen, of dien ik hiervoor de helpdesk te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
Na de snelheidsverhoging? Waarschijnlijk kan jij je nieuwe snelheid gewoon niet aan.

Probeer is zonder een splitter tussen je bekabeling, sluit je modem is aan met een 50~ cm kabel vanaf het IS/RA punt. Nieuwe firmware kan ook wel helpen, als dat allemaal niet werkt heb je een downgrade nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkZzZ
Het blijft bagger, dan moeten we maar gaan downgraden.
Is het dan ook zo dat als je bijv. maar 6Mb kan halen dat je vervolgens ook 25% korting krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
Nee je krijgt geen korting, op welke snelheid en abonnement zit je nu eigenlijk?

/edit Zou trouwens ook gewoon contact opnemen met de helpdesk, kan zo zijn dat er natuurlijk iets anders aan de hand is terwijl je snelheid wel zou moeten halen.

[ Voor 60% gewijzigd door thr- op 19-04-2010 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
  • Laatst online: 08-09 21:31
DirkZzZ schreef op maandag 19 april 2010 @ 16:58:
Mijn internetlijn is op dit moment zo instabiel als maar kan.
En om de zoveel uur klapt mijn hele lijn eruit, als ik vervolgens mijn modem restart is alles weer goed.

Ik heb de standaard FritzBox modem van XS4ALL, en als ik bij DSL kijk zie ik dat de "Forward Error Correction " gigantisch hoog oploopt tot wel over een miljard.

Verder is het misschien ook wel handig om te weten dat dit alles is gebeurd na de snelheidsverhoging van XS4ALL.

Komt dit probleem misschien bekend voor bij iemand? En valt dit door mijzelf op te lossen, of dien ik hiervoor de helpdesk te bellen?
Vraag of ze je profiel op 10db zetten, dan krijg je een stabielere lijn en lever je maar iets aan snelheid in ipv een volledige downgrade. Just try it:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkZzZ
@thr-

Ik was hier al een beetje bang voor, ik zit op dik 3 kilometer van de centrale af als het niet meer is.

@Mgear

Bedankt voor de tip, ik zal van de week eens bellen en dan laat ik wel even horen hier hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snelheidsverhoging ?

Ik heb wel de brief gehad, maar er is nog niets veranderd. Kan niet wachten tot het gebeurt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 22:41
Ik heb niet eens een brief gehad nu ik het me bedenk, en ik lees net op de XS4ALL website dat dat betekent dat ik ook geen snelheidsverhoging hoef te verwachten :(. Toch maar eens gaan bellen dan, want volgens Fritz kunnen er nog best wat Mbit's bij. En anders toch maar eens omzien naar een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Vistajevski schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:40:
Ik heb niet eens een brief gehad nu ik het me bedenk, en ik lees net op de XS4ALL website dat dat betekent dat ik ook geen snelheidsverhoging hoef te verwachten :(. Toch maar eens gaan bellen dan, want volgens Fritz kunnen er nog best wat Mbit's bij. En anders toch maar eens omzien naar een andere provider.
Brief was volgens mij alleen voor Start & Lite abonnementen. Wat betreft het Basic abonnement: daar zou later op teruggekomen worden omdat ze dat van geval tot geval gingen bekijken of zoiets. Weet niet welk abo jij hebt?

Ondertussen maakt XS4all het voor mij steeds makkelijker om over te stappen naar een andere provider. Vanavond er een keer of tien uit gelegen. Nu een lijntje over met nog maar 10Mbit van de 20Mbit (max DSLAM 16MBit jippie) en een SNR van 5 a 6 dB (was eerst ergens boven de 10). Kweenie wat ze aan het doen zijn, maar als dit de voorbereidingen zijn op de versnelling, dan wordt het er niet beter op, verre van.

Morgen nog maar eens kijken of de boel zich "spontaan" verbeterd heeft ... :/

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
Weakling schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:50:
[...]

Brief was volgens mij alleen voor Start & Lite abonnementen. Wat betreft het Basic abonnement: daar zou later op teruggekomen worden omdat ze dat van geval tot geval gingen bekijken of zoiets. Weet niet welk abo jij hebt?
Ik heb een Start abonnement. Ik zit wel vrij ver van de centrale (3,5 km ongeveer), maar de attainable data rate is tegen de 8Mbit. En mijn SNR is de laatste weken alleen maar gestegen (zit nu rond de 10dB stabiel), dus een bescheiden snelheidsverhoging naar 6 Mbit ofzo zou mijns inziens best mogelijk moeten zijn.

30 euro per maand voor een 4Mbit lijntje wordt echt te zot. Dan wordt het toch kabel of een goedkopere provider (bij Online kan ik voor 12,50 terecht voor dezelfde snelheid).

[ Voor 11% gewijzigd door Vistajevski op 20-04-2010 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 18:35:
Snelheidsverhoging ?

Ik heb wel de brief gehad, maar er is nog niets veranderd. Kan niet wachten tot het gebeurt :/
Je kunt via de website van XS4all zelf je "upgrade" forceren. Helemaal gratis en binnen een uur geregeld.
Weakling schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:50:
[...]

Ondertussen maakt XS4all het voor mij steeds makkelijker om over te stappen naar een andere provider. Vanavond er een keer of tien uit gelegen. Nu een lijntje over met nog maar 10Mbit van de 20Mbit (max DSLAM 16MBit jippie) en een SNR van 5 a 6 dB (was eerst ergens boven de 10). Kweenie wat ze aan het doen zijn, maar als dit de voorbereidingen zijn op de versnelling, dan wordt het er niet beter op, verre van.

Morgen nog maar eens kijken of de boel zich "spontaan" verbeterd heeft ... :/
Het zou overigens best eens door de upgrades van XS4all en KPN kunnen komen dat je snelheid en SNR is ingestort. Doordat er vele kabels vlak langs elkaar lopen kunnen deze elkaar storen.
Zodra er meer verkeer door zo een bundel gaat, is de kans op en de effecten van deze storingen groter.
Hierdoor gaat de algehele snelheid op de bundel misschien wel omhoog, maar kan op individueel niveau wel een probleem ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
Robinski schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 09:42:
Het zou overigens best eens door de upgrades van XS4all en KPN kunnen komen dat je snelheid en SNR is ingestort. Doordat er vele kabels vlak langs elkaar lopen kunnen deze elkaar storen.
Zodra er meer verkeer door zo een bundel gaat, is de kans op en de effecten van deze storingen groter.
Hierdoor gaat de algehele snelheid op de bundel misschien wel omhoog, maar kan op individueel niveau wel een probleem ontstaan.
Als overspraak nu zo'n grote rol gaat spelen moet de conclusie dus zijn dat ze met deze snelheidsverhoging al voorbij de grenzen gaan van wat technisch mogelijk is. Het kan niet zo zijn dat de snelheidsverhoging voor de ene klant ten koste van de andere klant gaat. Dat is geen snelheidsverhoging, maar een herverdeling van bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Vistajevski schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:16:
[...]

Als overspraak nu zo'n grote rol gaat spelen moet de conclusie dus zijn dat ze met deze snelheidsverhoging al voorbij de grenzen gaan van wat technisch mogelijk is. Het kan niet zo zijn dat de snelheidsverhoging voor de ene klant ten koste van de andere klant gaat. Dat is geen snelheidsverhoging, maar een herverdeling van bandbreedte.
Volgens mij is het een uitzondering dat er (meer) overspraak optreed dan dat het regel is.
Maar DSL (en kabel eigenlijk ook) zijn technisch gezien wel behoorlijk aan het eind aan het komen.

VDSL is wel een leuke tijdelijke vervolg oplossing, maar dit werkt alleen op korte afstanden, daarna is het gelijk aan ADSL2+. Daarnaast is VDSL ook gevoelig voor overspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Robinski schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:24:
[...]

Volgens mij is het een uitzondering dat er (meer) overspraak optreed dan dat het regel is.
Maar DSL (en kabel eigenlijk ook) zijn technisch gezien wel behoorlijk aan het eind aan het komen.

VDSL is wel een leuke tijdelijke vervolg oplossing, maar dit werkt alleen op korte afstanden, daarna is het gelijk aan ADSL2+. Daarnaast is VDSL ook gevoelig voor overspraak.
Xs4all gaat, neem ik aan, toch niet naar VDSL, maar naar VDSL2?

edit:
Ja dus: nieuws: Xs4all start in 2010 met vdsl2 via netwerk KPN - update

VDSL2 is echt wat anders en ook een echte verbetering, IMHO.

[ Voor 17% gewijzigd door Tukk op 20-04-2010 20:28 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
bij ons (a'dam) is de snelheid afgelopen week verhoogd. Eerst 8Mbit, nu maar 10Mbit. Het modem is een FRITZ!Box Fon WLAN 7170 Annex A met laatste firmware. Kan ik iets doen om de snelheid naar de beloofde 16mbit te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robinski schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 09:42:
[...]
Je kunt via de website van XS4all zelf je "upgrade" forceren. Helemaal gratis en binnen een uur geregeld.
[...]
Hoe dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Tukk schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:27:
[...]

Xs4all gaat, neem ik aan, toch niet naar VDSL, maar naar VDSL2?

edit:
Ja dus: nieuws: Xs4all start in 2010 met vdsl2 via netwerk KPN - update

VDSL2 is echt wat anders en ook een echte verbetering, IMHO.
Ik sprak al over VDSL2, omdat VDSL1 nooit in Nederland is uitgerold.
VDSL2 is alleen mooi als ze ook daadwerkelijk straat kasten gaan neerzetten, maar dat gaat niet gebeuren.
Je houd de zelfde problemen, als in afstand en interferentie, pas bij straat kasten zal de afstand korter worden en dus interferentie en demping afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heeft wijzigen van mijn abonnement ermee te maken ?
Ik heb het over de snelheidsverhoging van mijn huidige abbo, zoals xs4all in zijn mailing heeft beloofd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:24

wontcachme

You catch me? No you wont

Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:16:
[...]

Wat heeft wijzigen van mijn abonnement ermee te maken ?
Ik heb het over de snelheidsverhoging van mijn huidige abbo, zoals xs4all in zijn mailing heeft beloofd ?
je selecteert hetzelfde abbo als je nu hebt en je snelheid gaat dan omhoog

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wontcachme schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:17:
[...]

je selecteert hetzelfde abbo als je nu hebt en je snelheid gaat dan omhoog
Sneeky ... but if it works ...

thx guys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:22:
[...]

Sneeky ... but if it works ...

thx guys !
Het werkt... persoonlijke ervaring op twee lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Nu online
Ik heb de afgelopen weken het besluit genomen om twee XS4ALL abonnementen op te zeggen. De dienstverlening van XS4ALL voldoet niet meer aan mijn wensen. Alhoewel ik hoopte op verbetering heeft XS4ALL dit niet waar kunnen maken, en ik zie dat in de nabije toekomst ook niet gebeuren. Als trouwe klant deed ik dit wel met een klein beetje pijn in mijn hart, maar als ik kijk naar wat ze leveren kan ik de hoge prijs van XS4ALL niet meer verantwoorden. Tevens is het, algemeen gezien, de afgelopen tijd hard achteruit gegaan met de kwaliteit van de provider.

Tijdens de telefoontjes om het abonnement op te zeggen werd er nogal betreurd gereageerd, en men wilde weten wat de reden was. Aangezien het nogal een flink verhaal is en ik hen best inzicht wil geven in mijn redenatie, heb ik de volgende brief geschreven. Ik besef mij dat er vast een hoop trouwe XS4ALL klanten/fans zijn die het niet met mij eens zullen zijn, maar in mijn ogen is het sinds 2008 alleen maar bergafwaarts gegaan met de provider. Hopelijk hebben ze er iets aan.

Brief XS4ALL omtrent reden opzegging abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Guere schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:18:
Ik heb de afgelopen weken het besluit genomen om twee XS4ALL abonnementen op te zeggen. De dienstverlening van XS4ALL voldoet niet meer aan mijn wensen. Alhoewel ik hoopte op verbetering heeft XS4ALL dit niet waar kunnen maken, en ik zie dat in de nabije toekomst ook niet gebeuren. Als trouwe klant deed ik dit wel met een klein beetje pijn in mijn hart, maar als ik kijk naar wat ze leveren kan ik de hoge prijs van XS4ALL niet meer verantwoorden. Tevens is het, algemeen gezien, de afgelopen tijd hard achteruit gegaan met de kwaliteit van de provider.

Tijdens de telefoontjes om het abonnement op te zeggen werd er nogal betreurd gereageerd, en men wilde weten wat de reden was. Aangezien het nogal een flink verhaal is en ik hen best inzicht wil geven in mijn redenatie, heb ik de volgende brief geschreven. Ik besef mij dat er vast een hoop trouwe XS4ALL klanten/fans zijn die het niet met mij eens zullen zijn, maar in mijn ogen is het sinds 2008 alleen maar bergafwaarts gegaan met de provider. Hopelijk hebben ze er iets aan.

Het is alsof je mijn gevoelens van de afgelopen jaren opgeschreven heb... Bij mij weet XS4all het nog wel te rekken (lees: Verhoging snelheid (heb Lite) succesvol, steeds minder Qos problemen met voip en ben benieuwd naar de tripleplay dienst.... Maar ziggo komt steeds dichterbij, is alles behalve een instabiele provider momenteel, hdtv via de kabel lonkt en de je krijgt meer voor hetzelfde geld...
De reden dat ik nog bij xs4all blijf zijn dus vooral ervaringen van vroeger, en de hoop dat het weer beter wordt.... Eigenlijk ben ik gek :+

Als je een reactie krijgt, deel je die dan ook?

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Goeie brief! Heel duidelijk.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

+3 INZICHTVOL.

Vanwege een verhuizing ga ik over naar de pack, de helpdesk excuseerde zich gewoon om de prijs van dat ding (15 euro per maand). Ik moet over een paar maanden beslissen of ik bij xs4all blijf, of niet. Je brief beschrijft precies waarom ik twijfel. (mag ik hem gebruiken als xs4all me naar reden van opzegging vraagt, ik zal niet mijn naam er onder zetten ;)). Ik ben dan ook benieuwd naar de reactie van xs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Nu online
djidee schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:29:
Als je een reactie krijgt, deel je die dan ook?
Tukk schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:35:
(mag ik hem gebruiken als xs4all me naar reden van opzegging vraagt, ik zal niet mijn naam er onder zetten ;)). Ik ben dan ook benieuwd naar de reactie van xs.
Ik denk dat je het beste zelf iets kunt schrijven als je ook je mening wilt geven ;) Als ik een reactie krijg, zal ik dat natuurlijk hier delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kudo's voor deze brief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
Dat had ook wel op één kantje gekund ;), maar de strekking is duidelijk en herkenbaar. XS4ALL lijkt de laatste jaren meer oog te hebben voor marketing dan voor wat anders. Maar ik denk ook niet dat ze veel anders kunnen. ADSL is inmiddels geen product meer waarmee je je in technisch opzicht kunt onderscheiden, en het feit dat ze voor de techniek met handen en voeten aan KPN vastzitten helpt ook niet, dus moeten ze het wel in de periferie zoeken. Maar daarmee ga je het bij je bestaande klanten niet redden. Ik ben eerder al eens klant van XS4all geweest, toen de kwaliteit van de provider nog afgemeten werd aan de omvang van de modembank. Het niveau van toen wordt tegenwoordig inderdaad niet meer gehaald.

Wat ik van XS4ALL verwacht is innovatie. Als het met de huidige technieken niet sneller/beter kan, bedenk dan wat anders en probeer er zelf wat aan te doen. Als ze niet meer zijn dan wederverkoper van KPN-diensten, dan wordt het ook gewoon tijd dat ze hun prijzen eens verlagen en eens ophouden met overprofileren en onderpresteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 12:00
Guere schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:55:
Ik denk dat je het beste zelf iets kunt schrijven als je ook je mening wilt geven ;) Als ik een reactie krijg, zal ik dat natuurlijk hier delen.
Guere, zou je mij willen laten weten hoe bij jouw het verloop gaat rondom de bruikleen modem(s)? Zelf heb ik inmiddels ook een stapeltje liggen door alle abonnementsverleningen (bij mij en mijn ouders), en ben gewoon eens nieuwsgierig hoe zoiets afgehandeld wordt :)

[ Voor 4% gewijzigd door StarWolfer op 22-04-2010 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Nu online
StarWolf schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:19:
Guere, zou je mij willen laten weten hoe bij jouw het verloop gaat rondom de bruikleen modem(s)? Zelf heb ik inmiddels ook een stapeltje liggen door alle abonnementsverleningen (bij mij en mijn ouders), en ben gewoon eens nieuwsgierig hoe zoiets afgehandeld wordt :)
Ik ben ook benieuwd. Ik denk dat ze mij voor de Fritz!Box 7170 een doos sturen, zoals ze zelf op hun website zeggen. Maar ik heb dat altijd zo gek gevonden, want wat moeten zij nou met een anderhalf jaar oud modem? Je kunt die toch niet weer aan een nieuwe klant geven, of wel? Sowieso gaan ze binnenkort een nieuw modem gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Guere schreef op donderdag 22 april 2010 @ 18:22:
[...]

Ik ben ook benieuwd. Ik denk dat ze mij voor de Fritz!Box 7170 een doos sturen, zoals ze zelf op hun website zeggen. Maar ik heb dat altijd zo gek gevonden, want wat moeten zij nou met een anderhalf jaar oud modem? Je kunt die toch niet weer aan een nieuwe klant geven, of wel? Sowieso gaan ze binnenkort een nieuw modem gebruiken...
Wanneer wordt dat, dat nieuwe modem, vanaf juni?

Ik zit te twijfelen om te verlengen, met een nieuw beter modem opkomst wacht ik nog wel 2 maanden.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Nu online
Wii4all schreef op donderdag 22 april 2010 @ 21:28:
Wanneer wordt dat, dat nieuwe modem, vanaf juni?

Ik zit te twijfelen om te verlengen, met een nieuw beter modem opkomst wacht ik nog wel 2 maanden.
Geen idee, XS4ALL heeft daar officieel nog niets over naar buiten gebracht. In principe moeten ze wel omdat ze VDSL2 gaan aanbieden, en in de nieuwsgroep bevestigde een medewerker dat ze er een op het oog hebben. Zal wel de nieuwe Fritz!Box 7390 of 3370 worden. Geen idee of ze dit modem aan iedereen gaan leveren, of alleen de mensen met een toekomstig VDSL2 abonnement. Maar ik verwacht dat ze inderdaad rond juni met details zullen komen.

[ Voor 9% gewijzigd door Guere op 22-04-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WebHawk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 14:29

WebHawk

Klaphark

Hoe kom ik erachter of mijn KPN ADSL Lite al is geupgrade? Ik haalde tot voorkort altijd 4mbit, en nu traint mn modem ineens in op iets boven de 5mbit. Het lijkt me echter dat ik toch at least richting de 8 zou moeten gaan. Nou is mijn aansluiting hier thuis ADSLtechnisch gezien redelijk kut (10+ meter tussen ISRA en Modem) maar vooralsnog heb ik hier geen last van gehad met de 4mbit lijn. Ik zou graag wat meer halen, alleen is het redelijk lastig om het modem beneden aan te sluiten. Weet iemand toevallig of er ergens bij xs4all een check o.i.d. is waar ik kan zien of ik al ben omgezet?

Hoi trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Webhawkjuh schreef op donderdag 22 april 2010 @ 23:30:
Hoe kom ik erachter of mijn KPN ADSL Lite al is geupgrade? Ik haalde tot voorkort altijd 4mbit, en nu traint mn modem ineens in op iets boven de 5mbit. Het lijkt me echter dat ik toch at least richting de 8 zou moeten gaan. Nou is mijn aansluiting hier thuis ADSLtechnisch gezien redelijk kut (10+ meter tussen ISRA en Modem) maar vooralsnog heb ik hier geen last van gehad met de 4mbit lijn. Ik zou graag wat meer halen, alleen is het redelijk lastig om het modem beneden aan te sluiten. Weet iemand toevallig of er ergens bij xs4all een check o.i.d. is waar ik kan zien of ik al ben omgezet?
Je kan eerst eens in je modem kijken wat de maximaal haalbare snelheid is van je modem.
Als die rond de 5 zit, dan zou ik eens overwegen naar je kabels te kijken.

Heb zelf een 8 Mbit abbo, maar zou volgens modem 24 kunnen halen (als ik dat abbo neem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robinski schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 09:57:
[...]

Je kan eerst eens in je modem kijken wat de maximaal haalbare snelheid is van je modem.
Als die rond de 5 zit, dan zou ik eens overwegen naar je kabels te kijken.

Heb zelf een 8 Mbit abbo, maar zou volgens modem 24 kunnen halen (als ik dat abbo neem)
Tja, bij mij willen ze geen port-reset doen en raden ze me aan om m'n kabels na te kijken. Ik heb 25 centimeter kabel tussen isra en de splitter. en daarvandaan loopt een shielded kabel van 5 meter naar m'n modem.

Hij traint met gemak in op 1024,000 upload, maar blijft steken bij 7616,000 down. De slechtste SNR is 21 dB, gemiddeld ligt de SNR ruim boven de 30 (bij spectrum analyse). De line att is zo'n 13 dB.

Ik heb zo'n idee dat het probleem bij hen ligt. m'goed. Ik ga de zaken op een rij zetten, maar ik ben inmiddels van mening dat de prijs/prestatieverhouding ook na de update zoek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WebHawk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 14:29

WebHawk

Klaphark

Ik kan in mijn modem helaas niet bijster veel zien aan haalbare snelheden. Ik heb overigens een Sitecom 300N modem.
Dit zijn iig de waarden die ik nu haal:
Up 768 (Kbps.)
Down 5312 (Kbps.)

Omdat dit zulke "standaard"waarden zijn, gok ik dat het in de DSLAM als profiel is ingesteld.

Attenuation:
Up 8dB versus Down 19 dB

Betekent Attenuation het zelfde als SNR, nee toch?

Zou deze intrainwaarden te maken kunnen hebben met evt verkeerde modeminstellingen?
Bij de provider waar ik zelf het meeste verstand van heb werkt het gewoon niet als je een modem tever verkeerd instelt dus da's lekker makkelijk altijd :P

[ Voor 24% gewijzigd door WebHawk op 23-04-2010 16:48 ]

Hoi trouwens

Pagina: 1 ... 10 ... 24 Laatste