[XS4all xDSL] Ervaringen en discussies - Deel 2

Pagina: 1 ... 11 ... 24 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hmm ik heb hier een ADSL Lite abbo en sinds 2 uur traint mijn modem niet hoger in dan 1.029 / 6.824.

Nu vraag ik me al een tijdje af of mijn connectie waarden wel goed zijn, misschien die iemand kan zien of deze te laag zijn:
Actief: 0 dagen, 0:35:42
Modulatie: G.992.3 annex B
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 6.824
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 26,29 / 238,10
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 13,0 / 18,5
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 13,5 / 22,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 15,5 / 6,0
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 10 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 8
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 149 / 0
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 166 / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:44
StarWolf schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:19:
[...]

Guere, zou je mij willen laten weten hoe bij jouw het verloop gaat rondom de bruikleen modem(s)? Zelf heb ik inmiddels ook een stapeltje liggen door alle abonnementsverleningen (bij mij en mijn ouders), en ben gewoon eens nieuwsgierig hoe zoiets afgehandeld wordt :)
Hoe kan je nu een stapeltje bruikleen modems hebben liggen. Die fritzbox is er zo lang nog niet, ik neem aan dat het speedtouchen zijn?

Die waren eigendom. De stapel afkomstig van mijn familie, (zeker een stuk of 10) is via MP naar diverse nieuwe eigenaren gegaan.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 13:19:
[...]

Tja, bij mij willen ze geen port-reset doen en raden ze me aan om m'n kabels na te kijken. Ik heb 25 centimeter kabel tussen isra en de splitter. en daarvandaan loopt een shielded kabel van 5 meter naar m'n modem.

Hij traint met gemak in op 1024,000 upload, maar blijft steken bij 7616,000 down. De slechtste SNR is 21 dB, gemiddeld ligt de SNR ruim boven de 30 (bij spectrum analyse). De line att is zo'n 13 dB.

Ik heb zo'n idee dat het probleem bij hen ligt. m'goed. Ik ga de zaken op een rij zetten, maar ik ben inmiddels van mening dat de prijs/prestatieverhouding ook na de update zoek is.
Nog een toevoeging:
en torrent aangezet, die download met een snelheid van ~820 (pieken naar ~850). Dus die intrainwaarde is ook niet een kloppend bij de werkelijk gehaalde snelheden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-09 23:14

Armada

-Wat wil je weten?-

Guere schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:18:
Ik heb de afgelopen weken het besluit genomen om twee XS4ALL abonnementen op te zeggen. De dienstverlening van XS4ALL voldoet niet meer aan mijn wensen. Alhoewel ik hoopte op verbetering heeft XS4ALL dit niet waar kunnen maken, en ik zie dat in de nabije toekomst ook niet gebeuren. Als trouwe klant deed ik dit wel met een klein beetje pijn in mijn hart, maar als ik kijk naar wat ze leveren kan ik de hoge prijs van XS4ALL niet meer verantwoorden. Tevens is het, algemeen gezien, de afgelopen tijd hard achteruit gegaan met de kwaliteit van de provider.

Tijdens de telefoontjes om het abonnement op te zeggen werd er nogal betreurd gereageerd, en men wilde weten wat de reden was. Aangezien het nogal een flink verhaal is en ik hen best inzicht wil geven in mijn redenatie, heb ik de volgende brief geschreven. Ik besef mij dat er vast een hoop trouwe XS4ALL klanten/fans zijn die het niet met mij eens zullen zijn, maar in mijn ogen is het sinds 2008 alleen maar bergafwaarts gegaan met de provider. Hopelijk hebben ze er iets aan.

Brief XS4ALL omtrent reden opzegging abonnement
Hele goede brief, dit zijn bij mij ook de gevoelens geweest. Als ik door een andere regeling van mijn werk niet gedwongen was om naar een Voip oplossing over te stappen en nog steeds een aparte telefoonlijn en aparte ADSL had, dan was ik wellicht nog klant gebleven. De QoS is (iig in de Fritzboxen) ronduit belabberd, maar het ergste was nog wel dat ik een hele tijd had dat ik gewoon van buitenaf niet meer bereikbaar was, ook al kon ik gewoon naar buiten bellen. Het hielp dan soms om naar buiten te bellen, maar kom er maar eens achter dat iemand je probeert te bereiken. Bovendien moet je dan mobiel naar de helpdesk bellen, want dan kan die misschien iets achterhalen over de oorzaak. Ook bij mij is het een hele tijd gedub geweest over het overstappen naar Ziggo, maar uiteindelijk dan maar de sprong gewaagd. Het is heerlijk om een hogere snelheid te hebben, maar het allerlekkerste is om gewoon zonder gedonder - en hoe hard ik ook download - te kunnen bellen. Dat is toch het voordeel van een harde scheiding bij de kabel van voip-pakketjes (in dit geval dus de kabeltegenhanger van VoDSL) en internet-pakketjes.

Zelfs als XS4all nog in prijs verlaagt of snelheid gigantisch verhoogt, dan nog zal ik altijd met de angst zitten dat het belgedeelte gewoon niet lekker loopt (YMMV) vanwege de Voip versus VoDSL aanpak. Mijn zus heeft in haar huishouden exact hetzelfde gehad, waarbij je gewoon delen van dagen niet van buitenaf bereikbaar bent (zij is slechts een surfer/mailer, dus had nooit problemen met QoS), dus het lijkt me iets structureels (wij wonen en in totaal andere plaatsen). Ik denk dan ook dat ze aan mij een 15 jaar trouwe klant definitief kwijt zijn, maar dat ik ook nooit iemand nog XS4all kan aanraden.
StarWolf schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:19:
[...]

Guere, zou je mij willen laten weten hoe bij jouw het verloop gaat rondom de bruikleen modem(s)? Zelf heb ik inmiddels ook een stapeltje liggen door alle abonnementsverleningen (bij mij en mijn ouders), en ben gewoon eens nieuwsgierig hoe zoiets afgehandeld wordt :)
De mijne ligt in een albert heijn tas op zolder en ik ben eind vorig jaar overgestapt, nooit meer iets over gehoord.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb sinds enige tijd een FRITZ!Box met de laatste firmware. Alleen hiermee het volgende probleem:
Niet alle inkomende oproepen komen altijd binnen. De beller krijgt dan iets te horen dat het nummer niet bestaat o.i.d. De oproep komt wel bij de FRITZ!Box aan en is in de registratie te zien als 0:00 en er staat geen poort bij waar de oproep naar toe gaat.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/fritz.jpg

Ik heb de telefonie setup al een paar keer opnieuw gedaan maar het probleem blijft zich voor doen.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is XS4ALL een jaarcontract? Of maandelijks opzegbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WebHawk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 14:29

WebHawk

Klaphark

Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 02:08:
Is XS4ALL een jaarcontract? Of maandelijks opzegbaar?
Een jaarcontract, maar daarna maandelijks opzegbaar. Allebei dus :P

Hoi trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
wontcachme schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:17:
[...]

je selecteert hetzelfde abbo als je nu hebt en je snelheid gaat dan omhoog
ik geprobeerd 3 dagen terug.

Ervoor zat ik op 12 en vandaag geeft de speedtest dit:
download
1656.2 KByte/sec
Upload
65.2 KByte/sec

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atahualpa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 21:55
Ik heb er ook enkele weken last van gehad...veel inkomende telefoongesprekken kwamen totaal niet door....super irritant....de bellers kregen te horen dat het nummer niet bestond 'k wist niet zo goed wat er precies aan de hand was en ook de XS4ALL helpdesk wist niet hoe op te lossen 8)7 ...ze wilden mij wel downgraden :? ...dat zou volgens hen wel werken....ik bedankte hier uiteraard vriendelijk voor ....en accepteerde het ongemak....uiteindelijk op suggestie van iemand in de XS4All ng een factory reset gedaan en alles daarna handmatig ingevoerd (kies bij VoIP setting voor other provider!) en nu werkt alles weer soepel....iedereen kan mij weer bereiken :+
Speedfight schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 13:10:
Ik heb sinds enige tijd een FRITZ!Box met de laatste firmware. Alleen hiermee het volgende probleem:
Niet alle inkomende oproepen komen altijd binnen. De beller krijgt dan iets te horen dat het nummer niet bestaat o.i.d. De oproep komt wel bij de FRITZ!Box aan en is in de registratie te zien als 0:00 en er staat geen poort bij waar de oproep naar toe gaat.

[afbeelding]

Ik heb de telefonie setup al een paar keer opnieuw gedaan maar het probleem blijft zich voor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
atahualpa schreef op zondag 25 april 2010 @ 10:29:
Ik heb er ook enkele weken last van gehad...veel inkomende telefoongesprekken kwamen totaal niet door....super irritant....de bellers kregen te horen dat het nummer niet bestond 'k wist niet zo goed wat er precies aan de hand was en ook de XS4ALL helpdesk wist niet hoe op te lossen 8)7 ...ze wilden mij wel downgraden :? ...dat zou volgens hen wel werken....ik bedankte hier uiteraard vriendelijk voor ....en accepteerde het ongemak....uiteindelijk op suggestie van iemand in de XS4All ng een factory reset gedaan en alles daarna handmatig ingevoerd (kies bij VoIP setting voor other provider!) en nu werkt alles weer soepel....iedereen kan mij weer bereiken :+

[...]
XS4ALL wist dat niet? Vreemd, het is aardig bekend dat het in de nieuwste firmware zit.

En inderdaad moet je een factory reset doen, nummer toevoegen als "Other Provider".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xnergy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 21:24
Ik ben ook bij ze weggegaan. Nooit problemen gehad met mijn internetverbinding, maar heb sinds een maand of vier ook bellen erbij genomen. Echt een disaster, was ook niet te bereiken mensen die mij probeerden te bellen kregen te horen dat het nummer niet bestond en dat is niet zo'n pretje als je eigen bedrijf hebt.

Goed, ik toen Xs4all gebeld en kreeg een zeer vriendelijke medewerker aan de lijn die met mij stap voor stap alles heeft doorgenomen en toen was dat probleem opgelost. Maar als ik me iemand aan het bellen ben moet ik echt al me downloads stop zetten want van dat gekraak wordt je niet echt vrolijk van.

Maar wat me uiteindelijk de doorslag gaf om op te zeggen is dat er i.p.v 39,95 ineens 54,95 van me rekening werd afgeschreven, einde contract dus de korting die ik kreeg was dus ook op zijn eind.

Ok ik was het vergeten, maar ik vind het niet zo slim van ze dat ze mij niet hebben aangeboden om het volgende jaar voor dezelfde prijs het abonnement aan te bieden, en had ik waarschijnlijk wel gebleven.

Maar goed vanaf 10 mei dus naar Ziggo, ben benieuwd hoe dat gaat lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
Bellen is ook inderdaad gewoon disaster geweest, gelukkig is dat niet meer zo. (Nieuwe dslam profielen met GFR).

Tja, voor €54,95 zou ik zelf ook naar UPC/Ziggo gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

En ik ga weg.

Redenen?
1. De snelheidsverhogingen hebben voor mij een downgrade opgeleverd. Lekker goedkoop, zou je zeggen. Maar ik wil een hogere snelheid en geen lagere prijs.
2. Mijn modem is een beetje raar aan het doen (bij volledige belasting vliegt-ie er op een gegeven moment helemaal uit). De oplossing? Een nieuw modem als ik maar even een contractverlenging wil doen. Anders is het helaas pindakaas.

Kortom, XS4ALL is nu gewoon een Alice of Telfort geworden. Dan maar kabel met de beperking van een geblokte poort 25 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edgarz schreef op zondag 25 april 2010 @ 17:37:
En ik ga weg.

Redenen?
1. De snelheidsverhogingen hebben voor mij een downgrade opgeleverd. Lekker goedkoop, zou je zeggen. Maar ik wil een hogere snelheid en geen lagere prijs.
2. Mijn modem is een beetje raar aan het doen (bij volledige belasting vliegt-ie er op een gegeven moment helemaal uit). De oplossing? Een nieuw modem als ik maar even een contractverlenging wil doen. Anders is het helaas pindakaas.

Kortom, XS4ALL is nu gewoon een Alice of Telfort geworden. Dan maar kabel met de beperking van een geblokte poort 25 :(
Zit je nog op ADSL van KPN ipv XS4ALL Only?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 14:17
Bij mij gaat xs4all er ook in oktober uit(dan is me abbo afgelopen).Mijn ouders gebruiken het nu.Ik zit nu bij ziggo,daar kan ik meer snelheid krijgen voor een lagere prijs.Verder gebruik ik alleen de mail van xs4all nog,verder eigenlijk niets meer van ze.Ze zijn te duur,ik kan voor minder geld meer snelheid krijgen.Het geeft me op dit ogenblik eigenlijk weinig meerwaarde.En mijn ouders vinden het te veel geld voor het weinige beetje internetten wat ze doen.die zullen wel bij telfort of online terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 13:23:
[...]

Zit je nog op ADSL van KPN ipv XS4ALL Only?
Nee, heb al jaren XS4ALL Only. Ook die omzetting (naar ONly+ VOIP) leverde mij al een verplichte downgrade op :( Tot een paar weken geleden de 'snelheidsverhoging' weer een abonnement downgrade opleverde. 'Goedkoper' is voor mij echt geen must (arrogant but true).

Kreeg zojuist bericht hoe ik kan opzeggen, maar als ik mogelijk een ander aanbod wil krijgen dan moet ik maar even de Klantenservice bellen met mijn opzegging? Leuke tip, maar word ik nou gek?
Wie verleent er nu service aan wie? Het lijkt erop dat ik degene ben die de service verleent aan XS4ALL door alle mogelijke moeite te gaan doen om klant te blijven. Het moet toch niet gekker worden...

[ Voor 4% gewijzigd door Edgarz op 26-04-2010 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Edgarz schreef op maandag 26 april 2010 @ 21:38:
[...]
Kreeg zojuist bericht hoe ik kan opzeggen, maar als ik mogelijk een ander aanbod wil krijgen dan moet ik maar even de Klantenservice bellen met mijn opzegging? Leuke tip, maar word ik nou gek?
Wie verleent er nu service aan wie? Het lijkt erop dat ik degene ben die de service verleent aan XS4ALL door alle mogelijke moeite te gaan doen om klant te blijven. Het moet toch niet gekker worden...
Het is maar net hoe je het lezen wilt, denk ik. Eigenlijk vind ik het wel heel netjes van XS4ALL, dat ze je niet meteen telefonisch gaan lastigvallen, maar de keus aan jou laten, of je er nog over wilt praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 00:49:
[...]

Het is maar net hoe je het lezen wilt, denk ik. Eigenlijk vind ik het wel heel netjes van XS4ALL, dat ze je niet meteen telefonisch gaan lastigvallen, maar de keus aan jou laten, of je er nog over wilt praten.
Idd voor beiden is wat te zeggen... zou het zelf ook niet leuk vinden als ik gebeld wordt door een of andere salesdude/-dame terwijl ik er klaar mee ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Toch heb ik mijn redenen om bij xs4all te willen blijven. Briljant dat een commercieel bedrijf zich zo in zet voor het voortbestaan van het web (IMHO).
Wij

Alle internetgebruikers van Nederland, vertegenwoordigd door XS4ALL
Constateren

Dat burgers sinds de komst van internet anders omgaan met muziek en film, omdat ze het nu zelf kunnen bekijken en downloaden waar en wanneer ze willen. Dat burgers bereid zijn om te betalen voor muziek en film, mits dit op de juiste manier in de juiste vorm en op het juiste moment wordt aangeboden.

Dat de muziek en filmindustrie niet met een passend antwoord is gekomen op het ontstaan van internet en het gedrag van burgers op internet. Nog altijd worden muziek en film aangeboden in beperkte vorm (bijvoorbeeld eerst alleen in de bioscoop) of in beperkte gebieden (bijvoorbeeld eerst alleen in de Verenigde Staten) of met technische beperkingen (waardoor een muziekbestand bijvoorbeeld wel op de MP3-speler te beluisteren is maar niet in de auto). Door internet zijn burgers elders in de wereld en op andere plaatsen en momenten echter al snel op de hoogte van deze nieuwe films en muziek en willen zij deze films en muziek ook kunnen bekijken of beluisteren. Dat kan dan uitsluitend uit illegale bron. In Nederland is het uploaden van muziek en film waar auteursrecht op rust wel strafbaar, maar het downloaden niet.* Het bekijken of beluisteren van muziek en film uit illegale bron is daarmee dus niet strafbaar. lees verder

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Toff schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 00:49:
[...]

Objectief gezien misschien wel. Maar een klagende klant is niet objectief (en ik ben daar geen uitzondering op).
Ik zal het desondanks proberen (hoe absurd het ook klinkt). Als je mijn klacht analyseert ligt de meeste pijn in een niet 100% functionerend modem. De al veel langer bestaande andere ´klachten´ zijn blijkbaar (ik ben immers nog steeds abbo) niet zwaarwegend genoeg om te vertrekken. Echter, bij elkaar opgeteld is het wel zwaarwegend genoeg. En daarbij, om voor het oplossen van een echt probleem (dat is een defect modem toch wel lijkt mij) direct een prijs te vragen (contractverlenging) is te proberen, maar een op klantbehoud gerichte verkoper zal snel doorhebben dat dit een klant minder oplevert als deze niet hapt. Nee, doe dan dus vooral niets en laat de klant maar besluiten of hij het bedrijf de gunst verleent om te vragen om te mogen blijven (en misschien een nieuw modem te krijgen als vervanging voor de defecte). En dat bedoel ik met omgekeerde wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Edgarz schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:32:
[...]
Als je mijn klacht analyseert ligt de meeste pijn in een niet 100% functionerend modem.
Waarschijnlijk is dat een modem van jezelf, mogelijk ooit cadeaugekregen van XS4ALL? Als het een "bruikleen"modem is, dan lijkt het mij dat XS4ALL dit bij disfunctioneren kostenloos zal omruilen, maar als mijn TV door eigen gebreken slecht beeld geeft, krijg ik van Ziggo ook geen nieuwe TV hoor. XS4ALL biedt je de mogelijkheid om een modem in bruikleen te krijgen, bij verlenging van je abonnement met een jaar. Nog niet zo'n slechte optie, als je eigen modem brak is.
Zelf baal ik nogal van al die gratis meuk, want ik heb al jaren hetzelfde voor mij goedwerkende modem, maar ik betaal eigenlijk wel mee aan al die gratis zooi voor anderen bij XS4ALL. Ik zou eigenlijk wel terug willen naar de oude "sim-only" situatie, voor pak hem beet 10 euro per maand minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Toff schreef op woensdag 28 april 2010 @ 01:07:
[...]

Waarschijnlijk is dat een modem van jezelf, mogelijk ooit cadeaugekregen van XS4ALL? Als het een "bruikleen"modem is, dan lijkt het mij dat XS4ALL dit bij disfunctioneren kostenloos zal omruilen, maar als mijn TV door eigen gebreken slecht beeld geeft, krijg ik van Ziggo ook geen nieuwe TV hoor. XS4ALL biedt je de mogelijkheid om een modem in bruikleen te krijgen, bij verlenging van je abonnement met een jaar. Nog niet zo'n slechte optie, als je eigen modem brak is.
Zelf baal ik nogal van al die gratis meuk, want ik heb al jaren hetzelfde voor mij goedwerkende modem, maar ik betaal eigenlijk wel mee aan al die gratis zooi voor anderen bij XS4ALL. Ik zou eigenlijk wel terug willen naar de oude "sim-only" situatie, voor pak hem beet 10 euro per maand minder...
Het is een Speedtouch 780, inderdaad 'geschonken' door XS4ALL. Bij een contractverlenging en 'overstap' naar XS4ALL Only. In het geval van een defect een nieuw modem verstrekken in bruikleen zonder contractverlengingsverplichting heeft één voordeel voor XS4ALL: ze behouden een klant. 'T is maar wat je liever hebt natuurlijk. Een klant of geen klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Edgarz schreef op woensdag 28 april 2010 @ 19:07:
In het geval van een defect een nieuw modem verstrekken in bruikleen zonder contractverlengingsverplichting heeft één voordeel voor XS4ALL: ze behouden een klant. 'T is maar wat je liever hebt natuurlijk. Een klant of geen klant.
Ach, die 12 maanden vliegen voorbij. Als jij niet eens een jaar wenst bij te tekenen, dan kan ik me voorstellen dat een provider daar geen modem van pak-em-beet 150 euro in gaat investeren. Het moet een beetje van twee kanten komen, lijkt mij?
Aan de andere kant vraag ik me af of de huidige modems optimaal zullen gaan profiteren van de nieuwe techniek (VDSL). Even wachten tot de daadwerkelijke invoering plaatsvindt en dán zonodig een nieuwe verlenging met bijbehorend modem doen, dat lijkt me voor mijzelf (alles werkt en ik heb nog een "echt cadeau" nieuw modem op de plank liggen) op het moment de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
Wat vinden jullie van de nieuwe reclame?

http://www.youtube.com/watch?v=pdvTu-2QzRs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op woensdag 28 april 2010 @ 01:07:
[...]

Ik ben het met je eens op dat gebied van "sim only"
Koop je zelf een router, doe je een jaar of 5 mee, of totdat ie ermee ophoud.
Echter is het voorbeeld met de TV scheef.
Wanneer die decoder kapot gaat, die KPN bij hun vreemde tv abonnementen, (geen idee hoe het precies heet, iets met IP TV) krijg je een gewoon een nieuwe natuurlijk.
Als jou computer het begeeft vergoed xs4all niks, dit is dus niet hetzelfde.
Wat ik wel bijzonder vind is dit,
http://www.xs4all.nl/klant/service/internetvraagbaak/
Hier betaald de xs4all klant dus ook aan mee 8)7
Misschien creëert het werkgelegenheid, ben namelijk op zoek naar een baan :+
Ik heb een vermoeden dat ze een deel van die vragen sowieso al kregen, en dit dus gewoon als extra "service/dienst" aanbieden nu, terwijl dit feitelijk al gedaan werd enigsinds, elke provider zal dat in een bepaalde mate al gewoon doen.

Mijn gehele ervaring met xs4all is wel goed hoor, bij aanvraag krijg je een gratis monteur ed :) (tegenwoordig zelfs zo`n usb stick met HSDPA, of dat nou echt nodig is...)
(Bij kpn zitten echt prutsers, beetje mijn emailbox die slechts 30MB is, leeghalen :+ ik wil niet weten hoe het bij telfort eraan toe gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha het feminisme.
Wel gaar dat ze allemaal met zo`n wit t shirt rondlopen.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/5clyki.jpg

Het zal wel om combinaties gaan, maar het idee dat het gewoon wat verzonnen cijfers zijn lijkt me aannemelijker.
Het komt namelijk op 111% uit :P

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 01:26:
[...]

Haha het feminisme.
Wel gaar dat ze allemaal met zo`n wit t shirt rondlopen.
Die dragen ze dan ook alleen voor het reclame spotje.
Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 01:24:
[...]

(Bij kpn zitten echt prutsers, beetje mijn emailbox die slechts 30MB is, leeghalen :+ ik wil niet weten hoe het bij telfort eraan toe gaat)
Nou gelukkig heb je bij XS4ALL backups, http://www.xs4all.nl/klan...email/algemeen/backup.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

(Als er niets verschijnt is m'n verbinding weer weg)

Nou,

Afgelopen vrijdag kwam ik thuis en zie dat mijn computer een slechte/geen verbinding met internet.

Kijk ik op de modem zie ik :

Actief: 0 dagen, 2:36:41
Modulatie: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 893 / 8.005
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [KB/MB]: 763,00 / 8,49
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 18,5
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 17,5 / 34,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 1,5 / 8,0
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / (waar is bdcm?????)
Signaalverlies (lokaal/extern): 1 / 0
Foutseconden (lokaal/extern): 43 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 165.598.798
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 314.767 / 973
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 3.774.679 / 823

Ik een andere modem gepakt en geprobeerd, precies hetzelfde, kabeltjes vervangen (je weet wel de standaard 'probeert u dit eens' lijst).

Dus ik bel naar Xs4all, na 1 minuut wachten iemand aan de lijn. Deze vrolijke knakker ging me vertellen dat ze mijn verbinding maar terug gingen zetten naar 512/6500, hier ging ik niet mee accoord mijn reactie was : 'Als ik een auto koop deze auto gaat 160km/h (in het begin had ik 16mbit) en na een 1,5/2 jaar gaat deze auto nog maar 110 (had geen 16 maar 11mbit ineens maandje later maar naar 8mbit gezet wegens stabiliteits problemen) en nog eens 3 jaar later en iemand vertelt jouw dat je ineens nog maar 65 mag rijden, ga jij dan accoord?' (Dit is mijn manier om 'rustig te blijven'), en toen werdt er maar een ticket aangemaakt na ~2 uur aan de lijn gehangen te hebben. Dus ondertussen zit ik nogsteeds met een drama lijn, ik moet maar wachten op KPN om de zooi te fixen.

Komt ook bij dat toen ik ff internet had op de XS4all website had gekeken en daar zag staan 'Xs4all starter' abbo van 8mbit.. geen idee wanneer dat abbo erbij is gekomen maar ondertussen heb ik al ik weet niet hoelang 45 euro betaald terwijl ik het ook met 34 euro had kunnen doen. (Vervolg:)

Nou er was dus een ticket aangemaakt en ik kreeg een sms dat de storing was opgelost, helaas nogsteeds niet dus, wat ik eigenlijk al verwacht had.

Een simpele blik op mijn modem was genoeg :

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 2.008
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 340.888 / 0
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 3.893.144 / 0

Wat mij opvalt is dat ik bij 'TMMC' / (niets dus) geen 'antwoord?' krijg van de ATM? hier stond altijd BDCM afentoe staat er een raar haakje waar BDCM voor staat weet ik niet, maar bij sommige staat er ALCM wat geloof ik afkomstig is van Alcatel.

Het is gewoon drama tegenwoordig, nou moet ik dus morgen weer bellen, weer een ticket aan laten maken. Wat is er met de professionaliteit gebeurt van xs4all, dit hadden ze wel even kunnen controleren?
Het lijkt erop dat ik maar eens naar een andere provider (Ziggo) moet gaan kijken want hier wordt ik niet vrolijk van.

Nog een C/P van mijn oudere ST546 modem :

Uptime: 0 days, 0:09:54
Modulation: G.992.5 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 937 / 8.005
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 0,00 / 0,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 19,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 17,5 / 34,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 0,5 / 9,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB /
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 86 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 75.796
CRC Errors (Up/Down): 343.325 / 166
HEC Errors (Up/Down): 3.899.604 / 134

Gewoon zelfde resultaten eigenlijk, ben erg benieuwd wat ze me morgen wijs willen maken.

[ Voor 27% gewijzigd door prutser001 op 10-05-2010 21:34 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
ADSL Start bestaat toch al een tijdje hoor. Zeker vanaf de vorige snelheidsverhoging.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
En ze zijn nu voor de 12e keer achter elkaar verkozen tot beste provider...
De grote vraag is..zit XS4ALL zelf achter deze test? Ik vermoed van wel namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:19
Enig idee wanneer we de snelheidsverhoging van de XS4ALL only basispakketten kunnen verwachten? Er werd een aantal maanden geleden gezegd dat dit zo in Q2 ging gebeuren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Glacier schreef op maandag 10 mei 2010 @ 23:16:
En ze zijn nu voor de 12e keer achter elkaar verkozen tot beste provider...
De grote vraag is..zit XS4ALL zelf achter deze test? Ik vermoed van wel namelijk..
Wie van de NL providers heeft er een actieve abusedesk zoals XS4ALL die heeft?
De nieuwsserver is niet meer wat het geweest is, maar ik vermoed stiekem dat de nieuwsservers van anderen nu helemaal niets meer waard zijn :P
Welke provider bied twee licenties aan van virusscanners? Naast dat je mail standaard ook al gescand word?
Welke provider bied een mailbox aan met een inbox van > 500MB?

Zelf configureerbaar spamfilter, hostnaam in te stellen, en ga nog maar even door.

Wat ze puur op snelheid doen, ping, lag, downloadsnelheid etc, geen idee. De eerste zal ook wel iets boven gemiddeld liggen verwacht ik. Wat betreft bandbreedte blijven ze helaas wel achter kwa prijs, maar in vergelijking met de extra's valt dat weer in het niets...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Groentenman schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 00:21:
Enig idee wanneer we de snelheidsverhoging van de XS4ALL only basispakketten kunnen verwachten? Er werd een aantal maanden geleden gezegd dat dit zo in Q2 ging gebeuren....
KPN is pas net begonnen met het overzetten van hun eigen klanten naar VDSL2. Zoals iedereen inmiddels weet staat er op de KPN-Wholesale site een boel info, dus het lijkt erop alsof wholesale partners zoals XS4ALL het ook al mogen gaan leveren. Maar aangezien KPN zo traag gaat zal XS4ALL ook wel moeten wachten.

Daarnaast had XS4ALL kort geleden nog niet eens een VDSL2 modem uitgekozen. Ik vermoed dat het nog wel een paar maanden gaat duren voordat het gros van de basic klanten zijn overgezet. Hoe dan ook, de basic/fast klanten worden wel erg slordig behandeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
jules schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:01:
[...]

Wie van de NL providers heeft er een actieve abusedesk zoals XS4ALL die heeft?
Zo aktief is die abusedesk van xs4all nou niet echt.Moet nog steeds wachten op een antwoord van een klacht van bankgegevens fraude van een andere xs4all gebruiker.Heb daarbij de aangifte meegemailt en zit nu al 3 maanden te wachten op antwoord.en die persoon internet nog vrolijk verder bij xs4all.Dus ze worden net zoals andere NL providers.voor mij hebben ze geen meerwaarde meer en gaan ze oktober eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:19

TAA

Liever IRC

Om onduidelijke reden is m'n lijnsnelheid van 14mbit naar 8mbit gekelderd met een trieste 7,5/6,0dB als SN margin en 100.000 FEC errors in no-time. Voor mij uiteindelijk de druppel. Na de berichtgeving over de prijsverhoging van het pack was ik een maand geleden al begonnen met verhuizen van m'n e-mail naar m'n nieuw aangevraagd domein en hosting. En nu dus maar Ziggo aangevraagd; op 3,5km van de centrale zal het met xDSL hier nooit wat worden. M'n ervaringen uit het verleden zijn niet super met Casema (in de tijd van het seriele modem en een snelheid van 5kb/s) maar zoals al aangehaald in dit topic is de prijs die ik in totaal voor tv/internet/telefoon betaalde niet in verhouding met de geleverde snelheid.

Extra diensten zoals webmail, usenet en hotspots kun je gemakkelijk afdekken met het prijsverschil. Jammer maar helaas. Ben ruim 10 jaar klant geweest en zeker in het mxstream tijdperk was het perfect; sinds ik op 'only' zit is de verbinding alleen maar slechter geworden...

Succes en sterkte iedereen die het wel op kan brengen om bij XS4All te blijven. Voor mij is het vergane glorie. 12 maanden achter elkaar de beste prijs/kwaliteits provider? 12 jaar geleden misschien, nu echt niet meer.

Iemand een "proud to be xs4all" t-shirt kopen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Met een aangifte kan XS4ALL weinig, met een veroordeling juist meer. Kan me goed voorstellen dat XS4ALL daar niets mee doet. Ze waken juist voor je privacy. Ben het met je eens dat het in dit geval wellicht negatief over komt. Maar ik vermoed dat het bij andere providers net zo slecht en waarschijnlijk slechter gesteld zou zijn. Wat betreft virussen/spam zijn ze heel wat actiever dan andere providers kan ik je vertellen uit eigen ervaring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

TAA schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 10:03:
Om onduidelijke reden is m'n lijnsnelheid van 14mbit naar 8mbit gekelderd met een trieste 7,5/6,0dB als SN margin en 100.000 FEC errors in no-time. Voor mij uiteindelijk de druppel. Na de berichtgeving over de prijsverhoging van het pack was ik een maand geleden al begonnen met verhuizen van m'n e-mail naar m'n nieuw aangevraagd domein en hosting. En nu dus maar Ziggo aangevraagd; op 3,5km van de centrale zal het met xDSL hier nooit wat worden. M'n ervaringen uit het verleden zijn niet super met Casema (in de tijd van het seriele modem en een snelheid van 5kb/s) maar zoals al aangehaald in dit topic is de prijs die ik in totaal voor tv/internet/telefoon betaalde niet in verhouding met de geleverde snelheid.

Extra diensten zoals webmail, usenet en hotspots kun je gemakkelijk afdekken met het prijsverschil. Jammer maar helaas. Ben ruim 10 jaar klant geweest en zeker in het mxstream tijdperk was het perfect; sinds ik op 'only' zit is de verbinding alleen maar slechter geworden...

Succes en sterkte iedereen die het wel op kan brengen om bij XS4All te blijven. Voor mij is het vergane glorie. 12 maanden achter elkaar de beste prijs/kwaliteits provider? 12 jaar geleden misschien, nu echt niet meer.

Iemand een "proud to be xs4all" t-shirt kopen? :+
Fec fouten zijn geen probleem, CRC+HEC fouten zijn wel een probleem, hierdoor gaat je modem retrainen en knalt om de 2-5 seconden je verbinding eruit.
Met dit probleem ben ik nu al een week bezig, ik krijg nu een nieuw modem opgestuurd van xs4all en dit zou het op moeten lossen, ookal heb ik nu 4 modems van Thomson (510v2/510v4/546v6/780) de nieuwe Fritzbox gaat al mijn problemen voor de zon laten verdwijnen.

Het is even afwachten tot het nieuwe modem komt, ik ben erg benieuwd.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Die Fritzbox is helaas ook niet heilig. Ik heb de 7140, maar die reconnect niet na bepaalde lijnstoringen. Heb inmiddels Telfort, maar tijdens die grote landelijke storing van XS4ALL vorig jaar of twee jaar geleden, had ik dezelfde probs met het ding. Draait wel de nieuwste firmware. Verder is het wel een geniaal ding, nog geen andere router tegengekomen die faxen om kan zetten in pdf en deze vervolgens mailt... En dat out of the box ;)

[ Voor 21% gewijzigd door jules op 12-05-2010 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
@ jules:hoe kan jij nu over de kwaliteit van xs4all praten als je telfort gebruikt?Ik heb caiway gehad,orange en upc,de eerste 2 hebben tenminste abuse desk die wel reageren op meldingen.ook al word het vrij standaard afgedaan.Vind het van xs4all abuse zwaar tegenvallen dat ze helemaal niet reageren.En zij vinden zich al 12 maanden zo goed?Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding erg uit de pas lopen de laatste maanden.de service word minder,en van de pack dingen gebruik ik alleen de domeinnaam,de virusscanner en verder op het ogenblik helemaal niets..De snelheidsverhoging is ook nog niet gebeurd,maar daar hebben ze nog anderhalve maand de tijd voor.Ik heb liever dat ze iets aan de prijs gaan doen.ze springen behoorlijk uit de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ vincedd: Ik zit wel bij XS4ALL, dus ik heb volgens jou wel recht van spreken? Naar mijn mening heeft Jules het bij het rechte end. Jammer voor je dat je beduveld bent door iemand die ook bij XS4ALL een internetaansluiting huurt, maar wat heeft de abuse-afdeling daarmee te maken? Moet TNT de postbezorging staken, wanneer iemand met jou een geschil heeft over een wel of niet bezorgd pakje? Er worden zat aangiftes gedaan waarmee uiteindelijk juridisch niets gedaan kan worden, om nog maar niet te spreken over het aantal onjuiste aangiftes. Waarom zou XS4ALL voor jou partij kiezen, nog voor er een rechter naar de zaak heeft gekeken? "Abuse" is voor aantoonbare internetabuse, zoals spam, (poging) computerinbraak etc. Niet voor het oplossen van onderlinge geschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
@Toff.Ik weet niet hoelang Jules al bij xs4all weg is,maar de laatste tijd vind ik ze niet beter erop worden.Terugkomend op het verhaal wat ik neerzette:Als je de voorwaarden van xs4all leest,kan je ook begrijpen dat er met de verbinding geen misbruik gemaakt mag worden.Dit was een geval identiteits diefstal + bankfraude.En dat voor een gebruiker die een week bij xs4all zit.Ken die gozer namelijk persoonlijk die het heeft gedaan + dat ik zijn ip erbij had.Samen met de aangifte hadden ze best wat van zich kunnen laten horen.Al was het maar een bericht dat ze hier niets mee doen.Maar xs4all heeft helemaal niets van zich laten horen,en dat vind ik best kwalijk,zeker als je zichzelf een kwaliteitsprovider noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Laatst online: 13:00
vincedd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 08:48:
@Toff.IAls je de voorwaarden van xs4all leest,kan je ook begrijpen dat er met de verbinding geen misbruik gemaakt mag worden.Dit was een geval identiteits diefstal + bankfraude.
Hier staat wat Xs4all doet: http://www.xs4all.nl/klant/veiligheid/misgaat.php
Het probleem wat jij aankaart, staat hier niet tussen, en valt misschien wel onder internet misbruik, maar is eerder een normaal fraude geval.
Hier kan het slachtoffer helaas zelf niets aan doen rechtstreeks bij providers, behalve aangifte doen bij politie, en als die het doorspelen aan justitie en de juiste wegen volgen, zal er iets aan gedaan kunnen worden.
Maar dan denk ik wel dat de persoon die de fraude heeft gepleegd een groter probleem heeft en denk ik mag voorkomen voor een rechter.

Het zou namelijk wel erg makkelijk zijn voor bepaalde personen om anderemans verbinding te laten afsluiten oid.

[ Voor 4% gewijzigd door RollieBollie op 13-05-2010 10:53 . Reden: kleine aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

vincedd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 23:03:
@ jules:hoe kan jij nu over de kwaliteit van xs4all praten als je telfort gebruikt?Ik heb caiway gehad,orange en upc,de eerste 2 hebben tenminste abuse desk die wel reageren op meldingen.ook al word het vrij standaard afgedaan.Vind het van xs4all abuse zwaar tegenvallen dat ze helemaal niet reageren.En zij vinden zich al 12 maanden zo goed?Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding erg uit de pas lopen de laatste maanden.de service word minder,en van de pack dingen gebruik ik alleen de domeinnaam,de virusscanner en verder op het ogenblik helemaal niets..De snelheidsverhoging is ook nog niet gebeurd,maar daar hebben ze nog anderhalve maand de tijd voor.Ik heb liever dat ze iets aan de prijs gaan doen.ze springen behoorlijk uit de markt.
Op mijn werkplek heb ik wel XS4ALL en daar is de abusedesk wel zeer actief. Daarnaast heb ik nog XS4ALL pack thuis. Genoeg XS4ALL ervaring wat mij betreft. Jouw situatie is voor jou persoonlijk even vervelend en wellicht vertekenend voor jou. Maar een prive persoon heeft helaas in deze situatie weinig recht van spreken. Je zult dit aanhangig moeten maken bij de politie of bij andere rechterlijke instanties. Het zou mooi zijn zeg als iemand mij een pootje zou willen lappen, paar mailtjes in elkaar flantst en dit als bewijs aanvoert waardoor ik onterecht afgesloten word... (Stel) Nee, dat behoord een officiële instantie te doen, hoe nadelig het voor jou en evt anderen is op dit moment.

Heb je overigens ook vergelijkingsmateriaal met andere abusedesks van andere providers in de betreffende situatie?
Heb je ook ervaring buiten op andere vlakken dan de abusedesk van XS4ALL die je kunt vergelijken met andere providers?
Als je bovenstaande vragen weet te beantwoorden heb je pas correct vergelijkingsmateriaal. In de meeste gevallen zal het waarschijnlijk neerkomen op dat XS4ALL wat slechter is geworden, en dat de meeste andere providers het ook al niet beter doen, (tenminste, dat idee heb ik.)

Hoe vervelend het ook klinkt, ken diverse mensen van GoT die opgelicht zijn door notabene een andere GoTer. Die laatste is vriendjes geworden met een GoT mod (of verschillenden) en het is in de doofpot beland. Uberhaubt wilde GoT hier niks aan doen... Aan de ene kant onbegrijpelijk, aan de andere kant begrijpelijk, omdat er nergens aangiften zijn gedaan... Nu lijkt deze user zijn leven gebeterd te hebben, als in, heb geen negatieve verhalen meer gehoord. Ik ga er ook verder geen woord over vuil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:34

servies

Veni Vidi Servici

Zoals hierboven al gezegd, wat jij wilt, daar zijn ze niet voor...

[ Voor 93% gewijzigd door servies op 14-05-2010 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prutser001 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 15:11:
[...]

Fec fouten zijn geen probleem, CRC+HEC fouten zijn wel een probleem, hierdoor gaat je modem retrainen en knalt om de 2-5 seconden je verbinding eruit.
Met dit probleem ben ik nu al een week bezig, ik krijg nu een nieuw modem opgestuurd van xs4all en dit zou het op moeten lossen, ookal heb ik nu 4 modems van Thomson (510v2/510v4/546v6/780) de nieuwe Fritzbox gaat al mijn problemen voor de zon laten verdwijnen.

Het is even afwachten tot het nieuwe modem komt, ik ben erg benieuwd.
Ik ben benieuwd of het probleem wordt opgelost door een nieuw modem.

Mijn ADSL verbinding vertoont sinds een paar weken overigens soortgelijke problemen, en ik heb wel een FritzBox...
Ik heb meer dan 2 jaar stabiel een 8/1 lijn gehad. Een aantal weken geleden (in de tijd van de snelheidsverhoging) werd de lijn steeds slechter. Veel meer errors etc. De lijn snelheid daalde ook steeds een beetje. Op dit moment haal ik nog maar 6mbit...
En de Xs4all helpdesk die zegt dat ze niks kunnen doen, ze bieden alleen een downgrade aan naar 4mbit om de lijn weer stabiel te maken. Maar ze kunnen me niet uitleggen waarom de lijn meer dan 2 jaar probleemloos en snel functioneerde en nu opeens niet meer. Ze kunnen verder ook niet helpen of onderzoeken wat het probleem kan zijn :/
In een korte tijd is de snelheid gewoon 25% gedaald, en de lijn lijkt nog steeds slechter te worden en dus langzamer... Iets klopt er dan toch niet?

Overigens heb ik zelf uiteraard alles geprobeerd en lijk ik zelf ook niks meer te kunnen verhelpen. (Verschillende splitters en modems geprobeerd, dicht bij ISRA aangesloten, maar niks helpt, dus het lijkt toch echt de lijn te zijn).
Ik vraag me af of er nog mogelijkheden zijn om iets aan die belabberde lijn te doen...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2010 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 15:08:
[...]
Ik heb meer dan 2 jaar stabiel een 8/1 lijn gehad. Een aantal weken geleden (in de tijd van de snelheidsverhoging) werd de lijn steeds slechter. Veel meer errors etc. De lijn snelheid daalde ook steeds een beetje. Op dit moment haal ik nog maar 6mbit...
En de Xs4all helpdesk die zegt dat ze niks kunnen doen, ze bieden alleen een downgrade aan naar 4mbit om de lijn weer stabiel te maken
Ik weet niet wat de afstand is tussen de centrale en de lokatie waar je internet afneemt, maar het kan best zijn dat je vanwege de afstand een "gegarandeerde snelheid" kan krijgen die 4 mbit is, maar dat je de afgelopen jaren hoger haalde, doordat er bijv minder klanten (overboeking) op de DSLAM zaten aangesloten, of allemaal lagere snelheden hadden, waarbij ik vooral denk dat die lagere snelheden nu dus allemaal zijn geupgrade en dit een probleem kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RollieBollie schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 16:04:
[...]

Ik weet niet wat de afstand is tussen de centrale en de lokatie waar je internet afneemt, maar het kan best zijn dat je vanwege de afstand een "gegarandeerde snelheid" kan krijgen die 4 mbit is, maar dat je de afgelopen jaren hoger haalde, doordat er bijv minder klanten (overboeking) op de DSLAM zaten aangesloten, of allemaal lagere snelheden hadden, waarbij ik vooral denk dat die lagere snelheden nu dus allemaal zijn geupgrade en dit een probleem kan zijn.
Goed punt, die overboeking!

Ze bedoelden de downgrade naar 4 mbit eigenlijk meer als een begrensde snelheid zodat het aantal fouten en dus het aantal disconnects minder zullen worden. Maar dat raden ze me nog niet aan omdat de lijn ondanks het enorme aantal fouten nog redelijk stabiel is (uptime van meerdere dagen meestal...) En dat ik dus in dit geval blij moet zijn dat ik nog 6mbit kan halen.
Ik heb liever dat ze me of gewoon eerlijk vertellen dat het bijvoorbeeld door de overboeking komt, of dat ze onderzoeken of er misschien een ander probleem is en dat proberen op te lossen... Maar die helpdesk geeft alleen standaard antwoorden, dat schiet gewoon niet op... Ze begrepen niet eens dat ik eerst wel jaren 8mbit had, terwijl ik dat heel duidelijk heb uitgelegd.
Trouwens, mijn verbinding is dan van 8mbit naar 6mbit gedaald. Zo'n 25%. Maar de attainable waarde, die is nog veel meer gedaald! Wel bijna 40% Dat is toch wel een enorme verslechtering van de lijn lijkt me zo.

Overigens zit ik zo'n 2.5 KM van de centrale af. Een buurman, maar een paar huizen verder, die heeft ook Xs4all only en zijn attainable waarde ligt meer dan 4mbit hoger. Ook haalt hij wel gewoon stabiel nog 8mbit.

Maar wat jij zegt mbt de overboeking, dat vermoeden heb ik ook. Want het is rond de tijd ontstaan dat de ADSL snelheidsverhogingen zijn ingevoerd, en rond die tijd is de snelheid / kwaliteit ook steeds meer gedaald. Het lijkt net alsof door die snelheidsverhoging zoveel overboeking en dus storing op de lijn is gekomen waardoor mijn lijn steeds slechter wordt.
Alleen het blijft raar dat het enkele tientallen meters verderop gewoon een stuk beter is en niet zoveel storing lijkt te zijn door overboeking. Hoe dat kan weet ik niet precies, misschien zit hij op een ander 'kastje' of andere 'lijn'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik heb er te weinig verstand van, maar welke progs zijn er om bijv. je lijn te testen?
Dan bedoel ik geen snelheidstesten maar gewoon stabiliteit etc. Ik heb al bijna een jaar geen last van disconnects etc alleen de afgelopen week ineens 2 keer op verschillende avonden.

Hoorde ineens mijn modem zo'n click geven.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Wii4all schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 16:58:
Ik heb er te weinig verstand van, maar welke progs zijn er om bijv. je lijn te testen?
Dan bedoel ik geen snelheidstesten maar gewoon stabiliteit etc. Ik heb al bijna een jaar geen last van disconnects etc alleen de afgelopen week ineens 2 keer op verschillende avonden.

Hoorde ineens mijn modem zo'n click geven.
Heb ookal gezocht maar er is niets te vinden.

Ik heb mijn nieuwe modem nog niet ontvangen maar het wordt er bij mij niet beter op.
Afgelopen weekend heb ik het een beetje in de gaten gehouden en het is echt bizar, bijna de hele zaterdag een stabiele verbinding gehad tot een uur of 10 s'avonds toen begon het gedonder weer dc's/retrainen vooral bij mijn upload is het duidelijk te zien, begint op 1029 en zakt helemaal af naar 783, als de modem op z'n 'laagste' punt is ingetrained snapt die het kennelijk niet meer en reset de hele bende, zet ik de modem dan uit en weer aan zit hij weer gewoon op 1029/8005 (5 jaar geleden nog 1029/16422 ofzo).

Ik snap niet dat ze gewoon de capaciteit van de centrale verhogen, de straat heeft weken opengelegen om fiber neer te leggen maar volgens mij zit er nog niemand op alleen op bedrijven terrein waar ik werk wordt het 'aangeboden' maar dan kan naar mijn idee ook nog maanden/jaren duren omdat Ziggo zit te zeuren.
(Ziggo probeert namelijk 10/10mbit aan de man te brengen door 1 x een 100/100mbit lijn op te delen voor 10 gebruikers ofzo, aangezien de oorspronkelijke aanbieders alleen een informatie brief hadden gestuurd waarin 50/50 en 100/100 aangeboden wordt, het lijkt erop dat Ziggo klanten probeert te 'jatten' van de investeerders)

Ik heb er ook een hard hoofd in dat de Fritzbox ook maar iets zal oplossen, ik bedoel hoe kan het dat je van een 'goed' werkende verbinding ineens gezeik krijgt, trager wordt, uiteindelijk onstabiel wordt?
Als het zo doorgaat zit ik over 1 jaar op 4mbit, hetzelfde niveau als ~10 jaar geleden.

Ik vindt dat providers (xs4all in dit geval) zich er wel erg makkelijk vanaf komen, als consument kun je niets, enige oplossing zou een zakelijk lijntje nemen maar dat is niet te betalen als consument want voorderest is er voor mij niets te krijgen, Ziggo is hier namelijk ook om te janken zo slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 11:09
prutser001 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 07:30:
(Als er niets verschijnt is m'n verbinding weer weg)

Nou,

Afgelopen vrijdag kwam ik thuis en zie dat mijn computer een slechte/geen verbinding met internet.

Kijk ik op de modem zie ik :

Actief: 0 dagen, 2:36:41
Modulatie: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 893 / 8.005
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [KB/MB]: 763,00 / 8,49
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 18,5
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 17,5 / 34,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 1,5 / 8,0
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / (waar is bdcm?????)
Signaalverlies (lokaal/extern): 1 / 0
Foutseconden (lokaal/extern): 43 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 165.598.798
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 314.767 / 973
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 3.774.679 / 823

Ik een andere modem gepakt en geprobeerd, precies hetzelfde, kabeltjes vervangen (je weet wel de standaard 'probeert u dit eens' lijst).

Dus ik bel naar Xs4all, na 1 minuut wachten iemand aan de lijn. Deze vrolijke knakker ging me vertellen dat ze mijn verbinding maar terug gingen zetten naar 512/6500, hier ging ik niet mee accoord mijn reactie was : 'Als ik een auto koop deze auto gaat 160km/h (in het begin had ik 16mbit) en na een 1,5/2 jaar gaat deze auto nog maar 110 (had geen 16 maar 11mbit ineens maandje later maar naar 8mbit gezet wegens stabiliteits problemen) en nog eens 3 jaar later en iemand vertelt jouw dat je ineens nog maar 65 mag rijden, ga jij dan accoord?' (Dit is mijn manier om 'rustig te blijven'), en toen werdt er maar een ticket aangemaakt na ~2 uur aan de lijn gehangen te hebben. Dus ondertussen zit ik nogsteeds met een drama lijn, ik moet maar wachten op KPN om de zooi te fixen.

Komt ook bij dat toen ik ff internet had op de XS4all website had gekeken en daar zag staan 'Xs4all starter' abbo van 8mbit.. geen idee wanneer dat abbo erbij is gekomen maar ondertussen heb ik al ik weet niet hoelang 45 euro betaald terwijl ik het ook met 34 euro had kunnen doen. (Vervolg:)

Nou er was dus een ticket aangemaakt en ik kreeg een sms dat de storing was opgelost, helaas nogsteeds niet dus, wat ik eigenlijk al verwacht had.

Een simpele blik op mijn modem was genoeg :

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 2.008
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 340.888 / 0
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 3.893.144 / 0

Wat mij opvalt is dat ik bij 'TMMC' / (niets dus) geen 'antwoord?' krijg van de ATM? hier stond altijd BDCM afentoe staat er een raar haakje waar BDCM voor staat weet ik niet, maar bij sommige staat er ALCM wat geloof ik afkomstig is van Alcatel.

Het is gewoon drama tegenwoordig, nou moet ik dus morgen weer bellen, weer een ticket aan laten maken. Wat is er met de professionaliteit gebeurt van xs4all, dit hadden ze wel even kunnen controleren?
Het lijkt erop dat ik maar eens naar een andere provider (Ziggo) moet gaan kijken want hier wordt ik niet vrolijk van.

Nog een C/P van mijn oudere ST546 modem :

Uptime: 0 days, 0:09:54
Modulation: G.992.5 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 937 / 8.005
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 0,00 / 0,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 19,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 17,5 / 34,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 0,5 / 9,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB /
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 86 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 75.796
CRC Errors (Up/Down): 343.325 / 166
HEC Errors (Up/Down): 3.899.604 / 134

Gewoon zelfde resultaten eigenlijk, ben erg benieuwd wat ze me morgen wijs willen maken.
Dit gebeurt zo vaak, ik denk dat wij 150 dsl verbindingen van een 1 provider beheren, vroeger zat daar xs4all maar die zijn alle 100 gemigreerd. Vanwege dit soort ongein, Telfort had ik prive (vanwege no-voice lijn die gratis was) Geniaal, ik begon met 16 mbit, na 3 maanden klapperen, vastgezet op 12. Nog een paar keer zo en ik eindigde bij 6 mbit. Het ligt toch aan een tweetal factoren, wat ik heb gehoord is dat een dlsam die vol raakt zijn intrain waarde naar beneden haalt. Maar ik weet niet of dat waar is. En het is sowiso waar dat ik weet dat er mensen in de straat ook overgingen naar Telfort en dat er gewoon meer "ruis" op de lijn kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

MiK schreef op maandag 17 mei 2010 @ 08:19:
[...]

Dit gebeurt zo vaak, ik denk dat wij 150 dsl verbindingen van een 1 provider beheren, vroeger zat daar xs4all maar die zijn alle 100 gemigreerd. Vanwege dit soort ongein, Telfort had ik prive (vanwege no-voice lijn die gratis was) Geniaal, ik begon met 16 mbit, na 3 maanden klapperen, vastgezet op 12. Nog een paar keer zo en ik eindigde bij 6 mbit. Het ligt toch aan een tweetal factoren, wat ik heb gehoord is dat een dlsam die vol raakt zijn intrain waarde naar beneden haalt. Maar ik weet niet of dat waar is. En het is sowiso waar dat ik weet dat er mensen in de straat ook overgingen naar Telfort en dat er gewoon meer "ruis" op de lijn kwam.
Zeg nou zelf, het is toch van de zotten dat je als 'oudere' gebruiker benadeeld wordt door nieuwe?
Als ze meer gebruikers willen aansluiten moeten ze maar een 2de of 3de (etc) DSLAM bijplaatsen.
Er staat me bij dat de kabelaars hiertegen waren ofzo vanwege oneerlijke concurrentie/OPTA gezeur.
Ik heb geen keuze om over te stappen omdat UPC niet te krijgen is, adsl==adsl en Ziggo wil ik zoiezo niet.

Het heeft ook geen zin om hier wat van te zeggen tegen b.v. xs4all, er wordt gewoon niets aan gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

prutser001 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:35:
[...]

Zeg nou zelf, het is toch van de zotten dat je als 'oudere' gebruiker benadeeld wordt door nieuwe?
Als ze meer gebruikers willen aansluiten moeten ze maar een 2de of 3de (etc) DSLAM bijplaatsen.
Er staat me bij dat de kabelaars hiertegen waren ofzo vanwege oneerlijke concurrentie/OPTA gezeur.
Ik heb geen keuze om over te stappen omdat UPC niet te krijgen is, adsl==adsl en Ziggo wil ik zoiezo niet.

Het heeft ook geen zin om hier wat van te zeggen tegen b.v. xs4all, er wordt gewoon niets aan gedaan.
Het heeft helaas niets met een volle DSLAM te maken.
Het probleem met de intrain waardes komt doordat er in de kabel bundels overspraak optreed.
Hoe meer mensen dus ADSL afnemen, en ook nog eens grotere snelheden, zal er meer en meer overspraak optreden. Er zijn naast het vervangen van de kabels (door glasvezel) geen goede oplossingen beschikbaar om een en ander te verbeteren.

Overigens wordt het, nu VDSL2 uitgerold gaat worden, wellicht alleen maar een groter probleem waarna of KPN iets aan het netwerk gaat doen (dus glasvezel) of er veel mensen weg gaan bij KPN.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robinski schreef op maandag 17 mei 2010 @ 13:04:
[...]

Het heeft helaas niets met een volle DSLAM te maken.
Het probleem met de intrain waardes komt doordat er in de kabel bundels overspraak optreed.
Hoe meer mensen dus ADSL afnemen, en ook nog eens grotere snelheden, zal er meer en meer overspraak optreden. Er zijn naast het vervangen van de kabels (door glasvezel) geen goede oplossingen beschikbaar om een en ander te verbeteren.

Overigens wordt het, nu VDSL2 uitgerold gaat worden, wellicht alleen maar een groter probleem waarna of KPN iets aan het netwerk gaat doen (dus glasvezel) of er veel mensen weg gaan bij KPN.
Great, nog meer daling van snelheid!... :P Over een paar weken kunnen we ons 56K modem weer uit de kast halen.

Maar wat ik wel nog niet helemaal snap: die overspraak zorgt er bijvoorbeeld waarschijnlijk voor dat bij gebruikers zoals prutser001, mij en anderen hier die lijn steeds slechter wordt. Maar wordt deze dan ook bij sommigen nog beter? Ik bedoel: meer mensen , hogere snelheden in de kabelbundel = meer overspraak. Maar daalt dan niet bij iedereen die snelheid? Of daalt de snelheid vooral meer bij de mensen die op het einde van de kabelbundel zitten? Wanneer wordt je lijn/wie wordt benadeeld door de overspraak? Hopelijk snap je wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Nu online
Overspraak is inderdaad de voornaamste oorzaak voor dalende verbindingen, maar het is lang niet altijd de reden van de dalingen die hier gemeld worden. Sommige verbindingen worden bijna gehalveerd, en dat is wel heel erg extreem veel.

Sowieso wordt er power backoff toegepast, waardoor mensen die dichter bij de centrale zitten een veel zwakker signaal ontvangen en verzenden om te zorgen dat de mensen op de langere lijnen niet extra benadeeld worden. Daardoor kunnen ook mensen die dicht bij de centrale wonen minder bandbreedte krijgen dan ze verwachten, omdat hun signaal zwakker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 11:09
prutser001 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:35:
[...]

Zolang je over het koper van KPN gaat zal je dit soort dingen blijven houden, we hebben bij een aantal klanten ook meegemaakt dat bij graafwerkzaamheden de kabel kapotgetrokken was (de hele straat) en dan na de las de intrain waarde van 16 mbit stabil naar 6 tot 12 klapperde. Ook van 8 stabiel naar 3 mbit klapperen. Dan worde ie gewoon op 2 mbit vastgezet.

Dit zijn wel hele trieste voorbeelden van de praktijk.

Gelukkig heb ik gasvezel 50/50 en zal ik zolang ik hier woon dit probleem niet meer krijgen (hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Ik zie wel wat er gebeurt als ik die Fritzbox aansluit is het dan nogsteeds shit dan zit er voor mij weinig anders op dan een alternatief te zoeken, of misschien dat xs4all(kpn) echt de moeite neemt om naar de lijn te kijken.

Het ticket dat ik had werdt wel erg makkelijk 'verwerkt' door kpn 'ja ligt aan modem stuur maar een nieuwe' en dat terwijl ik er al 4 (getest) heb.

Moet zeggen dat toen xs4all nog geen 'dochterbedrijf' van KPN was er veel meer moeite voor de klant werdt gedaan, toen ik in mijn oude woning een raar probleem kreeg met mijn lijn werdt ik gebeld door iemand van KPN alles netjes doorgelopen, hij 'paste wat aan' en voila het werkte weer en dat allemaal op dezelfde avond.
Dit uiteraard nadat xs4all een ticket had gemaakt wat afgehandeld werdt door KPN. Nu Xs4all zelf de touwtjes in handen heeft vindt ik de service minder, altijd dat standaard 'sluit je modem rechtstreeks op je isra punt/nieuwe kabeltjes/reset/zonder-met splitter bla verhaal ben ik wel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Guere schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:29:
Overspraak is inderdaad de voornaamste oorzaak voor dalende verbindingen, maar het is lang niet altijd de reden van de dalingen die hier gemeld worden. Sommige verbindingen worden bijna gehalveerd, en dat is wel heel erg extreem veel.

Sowieso wordt er power backoff toegepast, waardoor mensen die dichter bij de centrale zitten een veel zwakker signaal ontvangen en verzenden om te zorgen dat de mensen op de langere lijnen niet extra benadeeld worden. Daardoor kunnen ook mensen die dicht bij de centrale wonen minder bandbreedte krijgen dan ze verwachten, omdat hun signaal zwakker is.
Overigens is er nu door KPN ook DLM geïntroduceerd.
Voor meer uitleg zie: _Mystikal_ in "KPN snelheidsverhoging?"
Het komt er kort op neer dat je lijn elke dag wordt bekeken en dat je profiel wordt aangepast.

Als ik het zelf goed heb begrepen worden ook de power settings aangepast door DLM, dus je hebt kans dat als profielen een beetje stabiel zijn en er elke 30 dagen naar de lijn gekeken wordt. Dat er hier en daar nog wel iets aan verbetering mogelijk is. Helemaal als 'buren' stoppen met hun xDSL abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Nu online
De toepassing van DLM is inderdaad een positief iets. Hier en daar moet er nog wel getweaked worden het ik het idee, maar voor de meeste mensen zou het positief moeten werken.

Overigens nog wat 'nieuws' voor de mensen die nog steeds op VDSL2 bij XS4ALL wachten: in de xs4all.adsl zei gisteren een van de medewerkers dat het 'ergens in tweede helft van 2010' wordt. Voorlopig gaat er dus nog niets gebeuren. Wel heel raar hoor, weer vertraging. Maarja, ergens was dit wel te verwachten. Zelf ben ik in ieder geval erg blij dat ik vorige maand de beslissing nam om over te stappen... organisatorisch is het momenteel een bende bij KPN/XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Guere schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 12:29:
De toepassing van DLM is inderdaad een positief iets. Hier en daar moet er nog wel getweaked worden het ik het idee, maar voor de meeste mensen zou het positief moeten werken.

Overigens nog wat 'nieuws' voor de mensen die nog steeds op VDSL2 bij XS4ALL wachten: in de xs4all.adsl zei gisteren een van de medewerkers dat het 'ergens in tweede helft van 2010' wordt. Voorlopig gaat er dus nog niets gebeuren. Wel heel raar hoor, weer vertraging. Maarja, ergens was dit wel te verwachten. Zelf ben ik in ieder geval erg blij dat ik vorige maand de beslissing nam om over te stappen... organisatorisch is het momenteel een bende bij KPN/XS4ALL.
Ik zou best ergens anders heen willen, maar de alternatieven zijn extreem beperkt.
Het is of KPN (of dochter) of Ziggo hier :(

Dus voorlopig blijf ik nog wel bij XS4ALL zitten tot er een goed alternatief is.

[ Voor 5% gewijzigd door Robinski op 18-05-2010 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 21:31
Robinski schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:46:
[...]

Ik zou best ergens anders heen willen, maar de alternatieven zijn extreem beperkt.
Het is of KPN (of dochter) of Ziggo hier :(

Dus voorlopig blijf ik nog wel bij XS4ALL zitten tot er een goed alternatief is.
Hmm je kan natuurlijk ook gaan voor Online of Tele 2? Die kunnen je ook leveren als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:19

TAA

Liever IRC

Net een berichtje van Ziggo dat vrijdag m'n modem/connectie geleverd wordt. Heb XS nog maar even niet opgezegd just in case :P

Verbinding is weer automagisch opnieuw ingetraint vannacht en nu weer op het dubbele (!) van de afgelopen 3 weken. Zit weer op 14mbit met de volgende errors sinds vannacht:
code:
1
2
3
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 95.843 
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 82 / 44 
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 96 / 34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Mgear schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 08:20:
[...]
Hmm je kan natuurlijk ook gaan voor Online of Tele 2? Die kunnen je ook leveren als het goed is.
Die leveren hier dus niet, en vind het ook wel prettig dat ik eigen mailserver kan draaien op de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

TAA schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 09:53:
Net een berichtje van Ziggo dat vrijdag m'n modem/connectie geleverd wordt. Heb XS nog maar even niet opgezegd just in case :P

Verbinding is weer automagisch opnieuw ingetraint vannacht en nu weer op het dubbele (!) van de afgelopen 3 weken. Zit weer op 14mbit met de volgende errors sinds vannacht:
code:
1
2
3
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 95.843 
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 82 / 44 
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 96 / 34
FEC zijn corrected errors, dus dat is geen probleem, komt ook deels door Impulse Noise Protection (volgens KPN en XS4ALL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een hele lang tijd een blije xs4all klant. Over de snelheid en stabiliteit niets te klagen.
Echter na de recente snelheidsverhoging ben ik iets minder blij gestemd.

Ik ben een ADSL Basic (van Only) klant bij xs4all en natuurlijk ben ik geïnteresseerd in de VDSL mogelijkheden die er aan zitten te komen. Als ik echter lees dat, ook al is het een ongefundeerd 'nieuws' bericht, VDSL mogelijk pas 'ergens' in de tweede helft van 2010 kan worden geleverd is dat een aardige domper. Ergens in de tweede helft kan namelijk ook december zijn. Terwijl ik stiekem op het tweede kwartaal had gehoopt, aangezien er al enkele KPN klanten zijn overgezet.

Ik vind het helemaal niet erg om namelijk wat extra's te betalen maar nu betaal ik dus 15e per maand extra voor een schamele 4 mbit ten opzichte van het Lite abonnement, dit was ooit 12 mbit.

Vandaar dat ik dit zelf nogal een vrij dure grap vind, zo moet je niet met je Basic klanten omgaan, dit is natuurlijk mijn eigen mening. Maar het had mij nogal wat financiën kunnen besparen als xs4all wat eerlijker tegen haar klanten geweest zou zijn. Had nu namelijk al een kleine 2 maanden op Lite kunnen zitten wat mij toch weer een gratis maand opgeleverd zou hebben ten opzichte van het Basic abonnement.
quote: Nieuwsbrief 13-01-2010
Snelheidsverhoging
Thomas Tolsma, hoofd Productmanagement bij XS4ALL: "Op dit moment inventariseren we per klant wat de haalbare snelheidsverhoging is. Daarbij kijken we naar de mogelijkheden met de huidige technologie (ADSL) én met nieuwe technologie (VDSL). Met 275.000 ADSL-klanten is dat natuurlijk een hele puzzel, maar uiteindelijk krijgen klanten een individueel aanbod."
We houden u op de hoogte!
Ach ja nu maar geduldig afwachten op VDSL :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

Waar is XS4ALL mee bezig :S wij betalen behorlijk veel voor zakelijk XS4ALL 20 Download en 1 mb upload en dit zijn de resulaten

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/819996088.png

en begin deze maand was die nog dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/672865770.png

Echt wat kan ik hier tegen doen :S

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
Wat heb jij zelf al gedaan? Al grondig getest met een ander modem+bekabeling zonder splitter etc? Zo ja, helpdesk opbellen.

Zou handig zijn om je DSL Information hier te posten, leuk en aardig dat je zoveel moet betalen maar daar kunnen wij niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe ziet eigenlijk jullie DSL spectrum uit?

Mijn lijn is inmiddels nog slechter geworden, zit nu op zo'n 5megabit... Ik heb eens naar het DSL spectrum gekeken en dat ziet zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/5dw1t4.png
Volgens mij was het toen de lijn nog goed was (8mbit stabiel) een stuk anders. Ik meen mij te herinneren dat die gele en blauwe kleuren in ieder geval een stuk meer naar rechts doorliepen.
(Ik weet niet precies hoe dit technisch zit, en hoeveel nut zo'n afbeelding hiervan heeft en of je er dus iets aan kan afleiden. Maar misschien is het eventueel wel bruikbare info.)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 00:05:

Mijn lijn is inmiddels nog slechter geworden, zit nu op zo'n 5megabit... Ik heb eens naar het DSL spectrum gekeken en dat ziet zo uit:
[afbeelding]
Volgens mij was het toen de lijn nog goed was (8mbit stabiel) een stuk anders. Ik meen mij te herinneren dat die gele en blauwe kleuren in ieder geval een stuk meer naar rechts doorliepen.
(Ik weet niet precies hoe dit technisch zit, en hoeveel nut zo'n afbeelding hiervan heeft en of je er dus iets aan kan afleiden. Maar misschien is het eventueel wel bruikbare info.)
Heb hier een voorbeeld van een (veel) betere lijn.
Die lijn traint op 10 Mbit in (maar kan hoger als er een ander abonnement gekozen wordt)
Afbeeldingslocatie: http://breukelen.rharmsen.nl/images/plippens.xs4all.nl_2010-04-12.png

Heb nu geen plaatje van mijn eigen lijn beschikbaar maar die ziet er nog iets mooier uit (lees, niet die streepjes zonder signaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepJoepJoep
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09-2023
Betekent "Attainable data rate kBit/s 17452" de maximaal haalbare snelheid? eg 17 Mb.?

Na geklaagd te hebben bij Xs4all dat er een snelheid aangeboden wordt van 16 Mb voor 40 euro terwijl ik hetzelfde betaal voor de helft, 8 Mb.

Krijg ik, na een week wachten, doodleuk een mailtje "u wordt gedowngrade naar start abbo voor 30 euro p/mnd, 16 Mb is bij u niet haalbaar."

Uit de attainable data rate maak ik echter iets ander op, is dit een juiste conclusie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 00:05:

Jij zit op ADSL2. Je mede tweaker hier onder op 2+.

Ik ben er nog niet uit waarom niet iedereen de volledige bandbreedte krijgt. ADSL2 naast 2+ door de kabels heen verstoort nog erger op ADSL2...

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skinkie schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 18:58:
[...]

Jij zit op ADSL2. Je mede tweaker hier onder op 2+.

Ik ben er nog niet uit waarom niet iedereen de volledige bandbreedte krijgt. ADSL2 naast 2+ door de kabels heen verstoort nog erger op ADSL2...
Vreemd. Volgens mij zit ik ook gewoon op ADSL 2+. Bij de status staat namelijk: ADSL 2+ (ITU G.992.5).

Overigens zag mijn spectrum een paar weken geleden wel ongeveer zo uit als Robinski op zijn plaatje als voorbeeld laat zien. Toen was de kwaliteit/snelheid ook nog in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 19:04:
[...]

Vreemd. Volgens mij zit ik ook gewoon op ADSL 2+. Bij de status staat namelijk: ADSL 2+ (ITU G.992.5).

Overigens zag mijn spectrum een paar weken geleden wel ongeveer zo uit als Robinski op zijn plaatje als voorbeeld laat zien. Toen was de kwaliteit/snelheid ook nog in orde.
Dat plaatje laat zien dat maar de helft van de bandbreedte wordt gebruikt. Dat komt overeen met ADSL2.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skinkie schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 23:05:
[...]

Dat plaatje laat zien dat maar de helft van de bandbreedte wordt gebruikt. Dat komt overeen met ADSL2.
Hmmm vreemd. Mijn modem heeft wel weer opnieuw ingetraind, misschien was hij toen dan inderdaad op ADSL 2. En dat die status dan waarschijnlijk gewoon ook ADSL 2 was.
Nu is hij iets beter ingetraind en komt het ook tot verder dan de helft, voorbij de 256... De status is nu in ieder geval ADSL 2+, 995.

Kan dat dan soms wisselen? Soms ADSL 2 soms ADSL 2+.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 23:20:
[...]

Hmmm vreemd. Mijn modem heeft wel weer opnieuw ingetraind, misschien was hij toen dan inderdaad op ADSL 2. En dat die status dan waarschijnlijk gewoon ook ADSL 2 was.
Nu is hij iets beter ingetraind en komt het ook tot verder dan de helft, voorbij de 256... De status is nu in ieder geval ADSL 2+, 995.

Kan dat dan soms wisselen? Soms ADSL 2 soms ADSL 2+.
Volgens mij is het niet de bedoeling dat er gewisseld wordt tussen 2 en 2+.
Misschien dat je modem niet helemaal goed, of de DSLAM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Nu XS4ALL pack duurder is geworden en XS4ALL wat sneller is geworden en voor een nette prijs een verbinding van 16mbit aanbied, heb ik toch weer aardig zin om terug te gaan. Met name omdat ik dan gratis een Fritzbox erbij krijg waarbij ik m'n oude prolly m'n wifi signaal kan laten repeaten :Y). En dan hoop ik stiekem ook van die net iets vaker klapperende lijn van Telfort af te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:55

TVL

Voor de degene die een Fritzbox hebben van XS4ALL, er is een firmware update beschikbaar voor de 7170.
meuk: AVM Fritz!Box Fon WLAN 7170 58.04.82 / 29.04.82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 20:00
Ik wil een XS4ALL abbo afsluiten omdat ik zsm. een internet abbonement moet hebben.
Op dit moment liggen alle kabels ed. wel in huis alleen de abbonementen zijn 2 maanden geleden opgezegd.

Nou levert XS4ALL 'mobiel internet' usbstick de 1e werkdag nadat je besteld, totdat de vaste aansluiting er is. Dit zou ong. 3 weken duren Weet iemand wat voor een snelheid / mobiel internet ik van die usb stick kan verwachten?

Ik vroeg me ook af of XS4all de enige provider is die zulke service biedt, tot nu toe de enige die ik heb gevonden. En is er uberhaupt een provider die 'vast' internet binnen 1 week levert? Over levertijden wordt weinig gesproken op de provider site's dus ik verwacht 't eigenlijk niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
rvrrr schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 11:59:
Ik wil een XS4ALL abbo afsluiten omdat ik zsm. een internet abbonement moet hebben.
Op dit moment liggen alle kabels ed. wel in huis alleen de abbonementen zijn 2 maanden geleden opgezegd.

Nou levert XS4ALL 'mobiel internet' usbstick de 1e werkdag nadat je besteld, totdat de vaste aansluiting er is. Dit zou ong. 3 weken duren Weet iemand wat voor een snelheid / mobiel internet ik van die usb stick kan verwachten?

Ik vroeg me ook af of XS4all de enige provider is die zulke service biedt, tot nu toe de enige die ik heb gevonden. En is er uberhaupt een provider die 'vast' internet binnen 1 week levert? Over levertijden wordt weinig gesproken op de provider site's dus ik verwacht 't eigenlijk niet..
Bij de voorwaarden van die actie staat:
1.U ontvangt het Mobiel Internet abonnement Lite met een maximale downloadsnelheid van 3,6 Mbit/s en een uploadsnelheid van maximaal 1,4 Mbit/s en een datalimiet van 5 GB. Hier mag u kosteloos gebruik van maken, tot de oplevering van ADSL.Als u de datalimiet overschrijdt, kan de snelheid worden teruggebracht tot 128/64 kbit/sec, of de verbinding worden beëindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

rvrrr schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 11:59:

KPN doet dit geloof ik ook.
Op xDSL gaat het altijd drie weken duren, wegens de (slome) processen bij KPN.
Op de kabel kan dit anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Toen ik van XS4ALL naar Telfort ging was dat binnen een dag geregeld. Geen idee hoe dat andersom is. Volgens mij moet dat ook binnen een dag kunnen gebeuren. Waren daar een paar jaar geleden geen afspraken over gemaakt? Moet zeggen dat die tegemoetkoming van XS4ALL om zo'n internet sticky te regelen wel een net aanbod is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

jules schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 13:51:
Toen ik van XS4ALL naar Telfort ging was dat binnen een dag geregeld. Geen idee hoe dat andersom is. Volgens mij moet dat ook binnen een dag kunnen gebeuren. Waren daar een paar jaar geleden geen afspraken over gemaakt? Moet zeggen dat die tegemoetkoming van XS4ALL om zo'n internet sticky te regelen wel een net aanbod is!
Overstappen moet officieel inderdaad binnen 24 uur kunnen.
Ik had het ook over een nieuwe aansluiting.

Overigens duurt het binnen 24 uur omschakelen ook minimaal 3 weken (doorloop tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

jules schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 17:26:
Nu XS4ALL pack duurder is geworden en XS4ALL wat sneller is geworden en voor een nette prijs een verbinding van 16mbit aanbied, heb ik toch weer aardig zin om terug te gaan. Met name omdat ik dan gratis een Fritzbox erbij krijg waarbij ik m'n oude prolly m'n wifi signaal kan laten repeaten :Y). En dan hoop ik stiekem ook van die net iets vaker klapperende lijn van Telfort af te zijn.
Veel succes...ik ga, als IT professional, toch maar weer naar kabel want de snelheidsverhogingen zijn maar voor een "happy few" (ik dus niet, laat staan in de toekomst), bij een defect modem moet je verplicht verlengen. Het blijft een gok, maar de dienstverlening van XS4ALL gaat steeds meer op KPN lijken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Edgarz schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 15:00:
[...]

Veel succes...ik ga, als IT professional, toch maar weer naar kabel want de snelheidsverhogingen zijn maar voor een "happy few" (ik dus niet, laat staan in de toekomst), bij een defect modem moet je verplicht verlengen. Het blijft een gok, maar de dienstverlening van XS4ALL gaat steeds meer op KPN lijken 8)
Heb hier nog een paar modems liggen, dus dat verplicht verlengen is bij mij niet aan de orde. Heb op het moment al Telfort 20mbit op bijna volle snelheid. Ik geloof dat met die nieuwere netwerk techniek er wellicht iets vanaf gaat, maar 16mbit zou dus mooi uitkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
[...]
bij een defect modem moet je verplicht verlengen.
Hoe kom je daarbij?
Het modem van mijn ouders is afgelopen december defect gegaan, ze waren sinds mei 2008 abonee en hebben netjes een nieuw modem ontvangen zonder contractverlenging.
Er werd mij toen ook verteld dat de modems die men sinds april 2008 levert in bruikleen zijn.
Dus wij hadden geluk, waren we 2 maanden eerder klant geworden, dan hadden we misschien moeten verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

He jammer, ik zie nu idd dat ze in bruikleen zijn. Na hoeveel tijd worden ze dan je eigendom?
Bij Telfort zeiden ze ook dat je ze in bruikleen kreeg. Heb een jaar ADSL gehad, opgezegd en een half jaar later heb ik nog steeds geen bericht ontvangen over terugsturen. Niet dat die Zyxel dingen uberhaubt iets waard zijn :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Niet, ze blijven eigendom van xs4all.
Als je je contract opzegt moet je hem terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Nu online
RollieBollie schreef op maandag 07 juni 2010 @ 17:00:
Nou, ik heb twee maanden geleden twee abonnementen opgezegd, maar nooit een doos ontvangen of ook maar iets gehoord over het terug sturen van het modem. Of ze doen er niet meer aan, of ze hebben de 7170 reeks afgeschreven i.v.m. het nieuwe modem dat binnenkort in gebruik genomen gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:45
complimenten voor XS4ALL;
inderdaad binnen 24 uur een monteur voor het gratis internet draadloos tot de overgangsdatum

op datum van oplevering (zaterdag) stond dezelfde monteur weer voor de deur, je wordt ook netjes vantevoren gebeld om de afspraak te maken en te checken of het modem binnen is, modem wordt voorzien van de laatste firmware, monteur installeert ook het draadloos gebeuren, ISRA punt wordt nagekeken en bij mij e.e.a. aangepast ivm verouderde spullen en na 1 uur internet, met een snelheid die ik vantevoren nooit haalde met andere providers.

oke ze zijn wat duurder maar tot nu toe zeer tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-07 10:04
[...]

XS4ALL is jammer genoeg niet meer wat het was, en ik ben dus ook blij dat ik geen XS4ALL heb. Wat voorbeeldjes van mijn laatste ervaring met XS4ALL Dit is overigens wel 2008-2009 geweest):
  • Bij de aanvraag van mijn XS4ALL lijn bleek dat de lijn nog bezet was door een abbonement van de vorige bewoner. (Dit klopte, er stond zelfs nog een werkende modem, maar dat internet was zo ontiegelijk slecht dat ik die niet wou houden). Hierbij werd ik continue van het kastje naar de muur gestuurd (XS4ALL > KPN > Orange(de oude provider) en weer terug), op een gegeven moment heb ik via een slordigheidje van Orange wat gegevens gekregen van de vorige bewoner (klantnummer, naam). En heb ik met wat bluffen en brutaal zijn als nog via Orange en KPN kunnen regelen dat mijn lijn ging werken. Dit alles heeft iets van 1,5 maand geduurd, met zo ongeveer geen medewerking van XS4ALL.
  • Bij diezelfde aanvraag was de helpdesk van XS4ALL onbereikbaar, dit heeft mij zo'n 130 euro aan telefoonkosten gekost, waarbij ik voornamelijk het wachtdeuntje/toontje van XS4ALL heb gehoord. Geen excuses, geen vergoedingen...
  • Toen ik een jaar later noodgedwongen moest verhuizen kon ik mijn lijn niet opzeggen aangezien ik een 2 jarig abbonement had. Hier was niks voor te regelen (pauzeren van een abbonement bijvoorbeeld), en ik zou nog zo'n 360 euro mogen betalen, of mijn abbonement meenemen naar mijn nieuwe adres waar al internet lag. Gelukkig kon dit laatste opeens niet meer toen ik de discussie maar had opgegeven, en kon ik het toen (4 telefoontje alweer) opeens wel kosteloos opzeggen.
Kortom, na mijn laatste XS4ALL abbonement ben ik ze helemaal zat, ik kan daarom de reclame van XS4ALL niet meer hebben. Vroeger waren ze idd de beste provider, en was die extra euro's het wel waard, maar tegenwoordig niet meer.
RollieBollie schreef op maandag 07 juni 2010 @ 17:00:
Ik heb hier nog 2 modems liggen, 1tje van 1 jaar oud, 1tje van behoorlijk wat jaren oud, alleen heb ik geen XS4ALL meer. Ik heb ook nooit een verzoek gekregen om er eentje terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:34

servies

Veni Vidi Servici

Scorpion1984 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 15:31:
[...]

XS4ALL is jammer genoeg niet meer wat het was, en ik ben dus ook blij dat ik geen XS4ALL heb. Wat voorbeeldjes van mijn laatste ervaring met XS4ALL Dit is overigens wel 2008-2009 geweest):
  • Bij de aanvraag van mijn XS4ALL lijn bleek dat de lijn nog bezet was door een abbonement van de vorige bewoner. (Dit klopte, er stond zelfs nog een werkende modem, maar dat internet was zo ontiegelijk slecht dat ik die niet wou houden). Hierbij werd ik continue van het kastje naar de muur gestuurd (XS4ALL > KPN > Orange(de oude provider) en weer terug), op een gegeven moment heb ik via een slordigheidje van Orange wat gegevens gekregen van de vorige bewoner (klantnummer, naam). En heb ik met wat bluffen en brutaal zijn als nog via Orange en KPN kunnen regelen dat mijn lijn ging werken. Dit alles heeft iets van 1,5 maand geduurd, met zo ongeveer geen medewerking van XS4ALL.
En de fout van de vorige gebruiker is de schuld van XS4All? Het zou toch wat zijn als een derde persoon mijn abonnement zo maar zou kunnen opzeggen of veranderen... XS4All mag in zo'n geval helemaal niets doen...
  • Bij diezelfde aanvraag was de helpdesk van XS4ALL onbereikbaar, dit heeft mij zo'n 130 euro aan telefoonkosten gekost, waarbij ik voornamelijk het wachtdeuntje/toontje van XS4ALL heb gehoord. Geen excuses, geen vergoedingen...
Ik weet niet hoe jij belt en wat voor abonnement jij hebt, maar 130 euro en alleen het wachttoontje/deuntje gehoord, misschien moet je eens een ander telefonie abonnement gaan zoeken...
Verder heb ik nog nooit langer dan een minuutje of 5 in de wacht gestaan bij XS4All.
  • Toen ik een jaar later noodgedwongen moest verhuizen kon ik mijn lijn niet opzeggen aangezien ik een 2 jarig abbonement had. Hier was niks voor te regelen (pauzeren van een abbonement bijvoorbeeld), en ik zou nog zo'n 360 euro mogen betalen, of mijn abbonement meenemen naar mijn nieuwe adres waar al internet lag. Gelukkig kon dit laatste opeens niet meer toen ik de discussie maar had opgegeven, en kon ik het toen (4 telefoontje alweer) opeens wel kosteloos opzeggen.
En terecht, Jij bent een contract met hen aangegaan voor 2 jaar, het was niet dat je buiten hun servicegebied kwam te wonen en dat zij niet kunnen leveren, dat jij daar al internet op een andere manier hebt geregeld is niet hun probleem... Uiteindelijk heb je nog enorm veel mazzel gehad dat je het toch kostenloos mocht opzeggen, bij bijvoorbeeld UPC was je dat waarschijnlijk niet gelukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-07 10:04
servies schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 14:56:
[...]

En de fout van de vorige gebruiker is de schuld van XS4All? Het zou toch wat zijn als een derde persoon mijn abonnement zo maar zou kunnen opzeggen of veranderen... XS4All mag in zo'n geval helemaal niets doen...
Wat medewerking hierbij had ook wel gekunt. Maar dit is niet alleen XS4all's schuld, de regels zijn idd gewoon slecht. Als er een abbonement van de vorige bewoner loopt lijk je gewoon een groot probleem te hebben.
[...]

Ik weet niet hoe jij belt en wat voor abonnement jij hebt, maar 130 euro en alleen het wachttoontje/deuntje gehoord, misschien moet je eens een ander telefonie abonnement gaan zoeken...
Verder heb ik nog nooit langer dan een minuutje of 5 in de wacht gestaan bij XS4All.
Die 5 minuten was vroeger inderdaad, en zo erg als toen zal het wel hopelijk wel niet meer zijn. In die weken dat ik XS4ALL moest bellen was de gemiddelde wachttijd langer dan 1,5 uur (ik heb verschillende keren naar 1,5-2 uur op moeten leggen, omdat ik toch ook andere dingen had te doen dan helpdesks bellen). Doe dat een paar keer achter elkaar voordat je iemand aan de lijn hebt en je zit al snel op een behoorlijk bedrag, en uitgespreid over circa 2 maanden. Dit komt echt niet door mijn abonnement.
[...]

En terecht, Jij bent een contract met hen aangegaan voor 2 jaar, het was niet dat je buiten hun servicegebied kwam te wonen en dat zij niet kunnen leveren, dat jij daar al internet op een andere manier hebt geregeld is niet hun probleem... Uiteindelijk heb je nog enorm veel mazzel gehad dat je het toch kostenloos mocht opzeggen, bij bijvoorbeeld UPC was je dat waarschijnlijk niet gelukt...
Zij konden ook niet leveren aan het begin, maar dat was mijn probleem en ik kon toen ook niet opzeggen. Ze hebben totaal geen moeite gedaan om een werkende verbinding op te leveren, en dat vind ik toch jammer en erg slecht van zo'n provider. Dit was gewoon de druppel: geen moeite doen aan het begin, en totaal geen flexibiliteit tonen later. Dit kwam toch echt op mij over als puur geld willen verdienen, zonder ook maar iets te geven om je klanten. Terwijl ze dat niet pretenderen te doen: ze zouden echt voor hun klanten op komen, en goede service leveren. En daarom betaal je bij XS4ALL ook meer dan bij de meeste providers.

[ Voor 5% gewijzigd door Scorpion1984 op 10-06-2010 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:09

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Van eht weekend hoorde ik van de buurman die tegenover ons woont dat hij op KPN 16MB heeft, en ikzelf zit nog op 10 MB bij xs4all? Ik heb net even xs4all gebeld en die hebben me kosteloos (ik betaal met Lite abbo ook voor 16 MB) op een 16 MB profiel gezet, met de hoop erin dat die stabiel moet werken.

Straks even de router herstarten, zoals de beste techneut me gevraagd had en uittesten.

Update:
Ongeveer een kwartier na het plaatsen van deze post knalde mijn internet er even uit om vervolgens terug te komen op een snelheid van 16MB _O_. En het ziet er stabiel uit.

[ Voor 19% gewijzigd door AW_Bos op 28-06-2010 21:56 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 12-09 12:34

EXX

EXtended eXchange

Ik heb op dit moment een regiogebonden nummer (het oude KPN nummer) en een 087 nummer.

Nu wil ik een 085 nummer erbij en het 087 nummer omzetten naar een 085. Hoe het 087 te verwijderen heb ik al gevonden in het service center, maar hoe vraag je een 085 nummer aan? Ik kan het niet vinden.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
EXX schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 11:05:
Ik heb op dit moment een regiogebonden nummer (het oude KPN nummer) en een 087 nummer.

Nu wil ik een 085 nummer erbij en het 087 nummer omzetten naar een 085. Hoe het 087 te verwijderen heb ik al gevonden in het service center, maar hoe vraag je een 085 nummer aan? Ik kan het niet vinden.
Als het goed is, ben je er al in de buurt geweest, aangezien je een nummer hebt kunnen verwijderen.
Je moet wel inloggen op het service center, onder het kopje bellen, daar zal je iets zien staan als Nieuw nummer of nummerbehoud aanvragen, daar aangekomen selecteer je dat je een nieuw nummer wilt aanvragen en in het volgende scherm kan je selecteren of je een regionaal of een 085 nummer wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Zover was ik al gekomen. Maar als ik op die pagina kom, moet ik ook een abonnement kiezen. Maar ik heb al een abbo en wil gewoon een extra nummer.

[ Voor 23% gewijzigd door EXX op 07-07-2010 13:16 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
@EXX, je kan daar selecteren welk abo je wilt, het is een 2e nummer dat niet aan je 1e nummer gekoppeld wordt.
Dus als je met dat 2e nummer enkel bereikbaar wilt wezen, dan selecteer je het VoiP Out, zodat je gebeld kan worden.
Wil je dus echt actief gaan bellen, en gaan de kosten over de 15 euro heen, dan zou je dus een Flat Fee Small kunnen nemen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Ok, het aanvragen van een 085 is gelukt. Inmiddels is de aanvraag de XS4ALL bevestigd en is het nummer toegekend. Nu moet natuurlijk ik het nummer in de modem, een ST716WL, gaan configureren.

Huidige situatie.

PSTN poort 1: een aantal analoge telefoons, poort is gekoppeld aan het huidige regionale nummer
PSTN poort 2: een fax, poort is gekoppeld aan een 087 nummer.

Als ik het goed heb moet ik het 085 nummer gewoon erbij configureren op poort1 om, naast het huidige regionale nummer, gebeld te kunnen worden via het 085 nummer. Mijn vraag is: hoe weet het modem welk nummer er gebruikt moet worden als je zelf belt? Het regionale (met flat fee small abbo) of het 085 nummer (met voip out abbo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Volgens mij kan je de Speedtouch modems wel; instellen dat een nummer op een poort bereikbaar is en kan bellen, maar niet alleen bereikbaar is.
Dus als je het 2e nummer dus wilt gebruiken om enkel gebeld te worden, zal je die dus op poort 2 moeten zetten en je nummer waarmee je zelf naar buiten belt op poort 1.

Als je gebruikt wilt maken van Dialing rules kan je de Fritzbox gebruiken,
Daarmee kan je namelijk aangeven dat je bereikbaar wilt zijn met alle nummers of bepaalde nummers en kan uitbellen met 1 enkel nummer.
En dan bijv op de 2e poort dat die bereikbaar is op weer een 3e nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

RollieBollie schreef op maandag 12 juli 2010 @ 12:17:
Volgens mij kan je de Speedtouch modems wel; instellen dat een nummer op een poort bereikbaar is en kan bellen, maar niet alleen bereikbaar is.
Dus als je het 2e nummer dus wilt gebruiken om enkel gebeld te worden, zal je die dus op poort 2 moeten zetten en je nummer waarmee je zelf naar buiten belt op poort 1.
Ok. Maar wat gebeurt er als je beide nummers op dezelfde poort zet en naar buiten belt? Wat voor een nummer wordt er dan genomen? De bovenste in de lijst oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
werkt die fax wel op een speedtouch?Het zou zo kunnen dat het niet gaat werken.het is namelijk geen keiharde telefoonlijn
Pagina: 1 ... 11 ... 24 Laatste