For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
"Ja ik weet niet waarom we dat adres niet gedaan hebben, maar ik zet hem direct op 8Mbit." ploink, modem om, snelheid verdubbeld.
Fijn. Nog 3 familieleden te gaan. Ik zag in hun fritzbox logjes dat ze allemaal nog steeds op een lagere snelheid zitten. Terwijl er maar eentje op een erg lange lijn zit.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Ik denk behoorlijk ver. Er is vanaf de 15e een postcodecheck voor VDSL te vinden en ze kondigen een snelheidsverhoging aan voor de komende maanden: http://www.xs4all.nl/nieuws/toekomst/Groentenman schreef op maandag 12 juli 2010 @ 23:52:
Enig idee hoe ver xs4all/kpn is met het upgraden naar vdsl2?
Verder zijn er gisteren en vandaag allemaal onderhoudswerkzaamheden aan centrales. Centrale waar ik opzit heeft een VDSL2-switch, nu moet ik zelf nog een VDSL2-modem
[ Voor 0% gewijzigd door GerjanT op 13-07-2010 10:50 . Reden: Edit: Model.. modem natuurlijk! ]
Nou ja, ver ... van de "toekomst" pagina:GerjanT schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 08:34:
Ik denk behoorlijk ver. Er is vanaf de 15e een postcodecheck voor VDSL te vinden en ze kondigen een snelheidsverhoging aan voor de komende maanden: http://www.xs4all.nl/nieuws/toekomst/
Verder zijn er gisteren en vandaag allemaal onderhoudswerkzaamheden aan centrales. Centrale waar ik opzit heeft een VDSL2-switch, nu moet ik zelf nog een VDSL2-model
Kortom, de kans is niet zo groot dat je er op vooruit gaat en het wordt vanaf september aangeboden, dus je kan net zo goed pas in december of zo aan de beurt zijn.Met VDSL2 in combinatie met FttC (Fiber To The Curb) gaat ongeveer een kwart van onze klanten er in snelheid op vooruit. Het bereik hiervan zal in de toekomst toenemen, alleen is hier momenteel nog geen informatie over beschikbaar. Vanaf september 2010 willen we VDSL2 gaan aanbieden.
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Tja, verder dan ooit opzich. Kijk over VDSL praten ze al minstens 2 jaar. Wat jammer is dat XS4All aangeeft de komende tijd nog niets te gaan doen met glasvezel. Ze geven aan dat moeder KPN met glas (lees: glashart) bezig is maar dat de dekking momenteel 2% is. Wat dat betreft is dat jammer. Denk dat ze daarmee het merk XS4All een langzame dood tegemoet laten gaan.Weakling schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 08:58:
[...]
Nou ja, ver ... van de "toekomst" pagina:
[...]
Kortom, de kans is niet zo groot dat je er op vooruit gaat en het wordt vanaf september aangeboden, dus je kan net zo goed pas in december of zo aan de beurt zijn.
Anoniem: 100386

Door een verhuizing moest ik kiezen, xs4all is tot nu toe alleen maar beloften, dus heb ik apparatuur en een abbo voor Ziggo afgesloten voor digitale TV.
IMHO is het mosterd na de maaltijd om in 2011 met digitale tv te willen gaan beginnen... Wederom jammer.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Nu aldaar:GerjanT schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 08:34:
Ik denk behoorlijk ver. Er is vanaf de 15e een postcodecheck voor VDSL te vinden en ze kondigen een snelheidsverhoging aan voor de komende maanden: http://www.xs4all.nl/nieuws/toekomst/
Vanaf 27 juli 2010 staat hier een postcodecheck. U kunt dan zien of VDSL2 u hogere snelheden gaat opleveren. Eerdere oplevering van deze postcodecheck (15 juli) bleek technnisch niet haalbaar.
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Anoniem: 274595
Het Fritz box modem traint gewoon in op 6,7 Mbit/s
Heb het al naar een factory reset gedaan, en mijn oude speedtouch eraan gehangen, helaas beide zonder resultaat.
Iemand een idee wat het kan zijn?
Ik ben blij dat ik daar weg ben
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Voelde die bui ook al aankomen en heb mijn Lite lijntje omgezet naar een Start lijntje!Skinkie schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 11:06:
Jullie moeten je wel aan het lijntje gehouden voelen.
Heb hier namelijk ook nog te maken met een oude centrale die dus echt geen 16 Mbit haalt, mag blij zijn dat ik een ruime 7 Mbit haal

Wordt je echt vrolijk van: 16.07.10 06:57:50 DSL is available (DSL synchronization exists with 4768/608 Kbit/s).
Maar als ik er nou zelf niet achteraan was gegaan betaalde ik wel 10 eurie p/m te veel voor iets wat ze niet kunnen leveren

[ Voor 9% gewijzigd door Grandmasg op 16-07-2010 07:03 ]
I know a lot, but not everything! Hobby systeem
WhatPulse Aap stats!
Github team stats
Nu heb ik een POTS lijn. Ik heb een verhuizing aangevraagd en ook op het nieuwe adres wordt aangegeven dat een POTS aansluiting van toepassing is.
Maakt het wat uit dat een vorige bewoner op dat adres mogelijk ISDN heeft gehad? Wordt het automatisch omgezet naar POTS indien dat nodig blijkt te zijn, of moet ik XS4ALL melden dat er op het nieuwe adres mogelijk sprake kan zijn van ISDN?
De vorige huurder/bewoner kan ik het niet meer vragen, die is allang weg uit het huis en de verhuurder weet niet zeker er sprake is van ISDN, maar de verhuurder zei dat dat best wel het geval kon zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door EXX op 21-07-2010 13:38 ]
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
KPN zet er vanzelf weer POTS op. Maar het kan zijn dat er nog een NT1 kastje aangesloten is na het ISRA-punt. Die moet er dan uit (inclusief de eventuele splitter, want dat is dan een Annex-B versie en die is niet goed voor POTS). Tegenwoordig beschouwt KPN de NT1's als randapparatuur die de gebruiker zelf aan moet sluiten en weghalen. Dat was vroeger (voor het ADSL-tijdperk) anders, toen kwam er altijd een KPN-monteur de NT1 rechtstreeks aansluiten op de ISRA, zonder die grote PTT-stekker er tussenEXX schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 13:37:
Ik heb een vraagje mbt verhuizing.
Nu heb ik een POTS lijn. Ik heb een verhuizing aangevraagd en ook op het nieuwe adres wordt aangegeven dat een POTS aansluiting van toepassing is.
Maakt het wat uit dat een vorige bewoner op dat adres mogelijk ISDN heeft gehad? Wordt het automatisch omgezet naar POTS indien dat nodig blijkt te zijn, of moet ik XS4ALL melden dat er op het nieuwe adres mogelijk sprake kan zijn van ISDN?
De vorige huurder/bewoner kan ik het niet meer vragen, die is allang weg uit het huis en de verhuurder weet niet zeker er sprake is van ISDN, maar de verhuurder zei dat dat best wel het geval kon zijn.
Iets anders wordt het als de oude ISDN-aansluiting nog niet opgezegd of verhuisd is, dan sluiten ze de POTS-lijn waarschijnlijk op het 2e aderpaar aan (de 2e RJ11-aansluiting op een moderne ISRA).
Hetvolgende is wel ergerlijk: ik heb als datum 12 augustus aangegeven. Ondanks dat dit nog 3 weken ver weg is, geven ze aan te verwachten dat pas op 16 augustus de verhuizing plaatsvindt.
Tsja, midden in de zomervakantie een verhuizing, kan best zijn dat er niet overal genoeg monteurs zijn.EXX schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 16:35:
Hetvolgende is wel ergerlijk: ik heb als datum 12 augustus aangegeven. Ondanks dat dit nog 3 weken ver weg is, geven ze aan te verwachten dat pas op 16 augustus de verhuizing plaatsvindt.Gelukkig heb ik nog toegang tot de oude locatie in die periode. Dat wordt dus het modem op de oude loactie laten staan bij de verhuizing op 12 augustus...
Inderdaad. Overigens kan het veel erger: we hebben hier een daklekkage, en de dakdekkers zijn allemaal op bouwvak. Balen dus dat we drie weken op dakvervanging moeten wachten, na een maand van diverse op-de-gok-reparaties. Sterkte met die paar dagen zonder internet. (Zit er niet een open draadloos netwerkje in de lucht op je nieuwe lokatie?)RollieBollie schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 17:16:
[...]
Tsja, midden in de zomervakantie een verhuizing, kan best zijn dat er niet overal genoeg monteurs zijn.
Edit: There are no active diensten for username *******, oke mail adres is nu gedeactiveerd eindelijk.
[ Voor 11% gewijzigd door LightStar op 22-07-2010 11:37 ]
Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!
Maar dan moeten ze dat wel aangeven bij het opzeggen van je abbo en niet achter per 2 maand 30 euro in rekening brengen.Tsuru schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 19:49:
Ik vind het eigenlijk wel makkelijk dat XS4ALL zijn ISP en email/webspace diensten gescheiden heeft... de meeste andere providers zijn heel wat beperkter in hun mogelijkheden voor bijvoorbeeld beveiligde email (bij KPN is het zelfs helemaal onmogelijk), en dan vind ik het een uitkomst dat ik gewoon mijn oude encryptie kan blijven gebruiken ondanks dat ik geen ADSL meer van ze af neem.
Als ze het aangeven oke maar zo is niet echt netjes + daar komt bij ik gebruikte dat mail adres niet tot nauwelijks daar heb ik mijn eigen domein voor
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Voor hetzelfde geld ga ik dus van 1 mb upload naar 2 mb upload.
Ik heb alleen geen zin om de hele boel weer opnieuw te configureren.
Laptop / ps3 / poorten forwarden / nas / vaste pc / telefoon (voip)
Burp
Idem hier, maximaal 16/2 (2 kunnen zie niet garanderen) terwijl ik nu een download van 18,5 hebWii4all schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 10:06:
hmmm ik kan vdsl2 aanvragen met een snelheid tot max. 16 mb download en 2 mb upload.
Voor hetzelfde geld ga ik dus van 1 mb upload naar 2 mb upload.
Ik vind het niet erg om een nieuwe modem te krijgen, ik weiger alleen om een verlenging van een jaar te doen en dan ook nog achteruit gaan in download snelheid.
Maar laat hem op 16/2 hangen (lite abbo), voorlopig snel zat, maar weet dat als ze met een tv dienst komen, ik kan inhaken, dat vind ik wel fijn
[ Voor 45% gewijzigd door djidee op 28-07-2010 11:36 ]
"Mekker, blaat"
Het lijkt me namelijk niet dat de volledige upload benut wordt.
Ik snap één ding niet, die fritzbox mag dan beter zijn maar waarom zitten hier maar 2 lan poorten op?
Op de 'oude' fritzbox zaten er 4.
Laat ik er nu net minimaal 3 nodig hebben
1 voor de nas
1 voor pc
1 voor ps3
moet je weer wat extra's regelen om de nieuwe fritzbox te kunnen gebruiken.
[ Voor 51% gewijzigd door Wii4all op 28-07-2010 14:37 ]
Burp
Volgens xs4all zelf zitten er gewoon 4 LAN poorten op.Wii4all schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 11:38:
Upload verschil van 1 naar 2 mb merkt je toch niet als je spellen speelt of wel?
Het lijkt me namelijk niet dat de volledige upload benut wordt.
Ik snap één ding niet, die fritzbox mag dan beter zijn maar waarom zitten hier maar 2 lan poorten op?
Op de 'oude' fritzbox zaten er 4.
Laat ik er nu net minimaal 3 nodig hebben
1 voor de nas
1 voor pc
1 voor ps3
moet je weer wat extra's regelen om de nieuwe fritzbox te kunnen gebruiken.
En deze zijn nog gigabit (i.p.v. de oude die 100mbit had) ook!
10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput
Ik vermoed dat dit een typefout is, ik heb via via namelijk al een 7340 in mijn handen gehad.Robinski schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:24:
[...]
Volgens xs4all zelf zitten er gewoon 4 LAN poorten op.
En deze zijn nog gigabit (i.p.v. de oude die 100mbit had) ook!
Ik heb de handleiding doorgenomen en er zitten inderdaad maar 2 op, bah moet ik even een gbit switch op de kop tikken ergens.RollieBollie schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:51:
[...]
Ik vermoed dat dit een typefout is, ik heb via via namelijk al een 7340 in mijn handen gehad.
Nope, je wilt toch geen nummers porteren?Groentenman schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 17:04:
Wanneer ik wil omschakelen naar de hogere snelheden van mijn basic abbo moet ik mijn telefoon nr's ook weer opnieuw opgeven en hier voor betalen. Ik neem toch niet aan dat dit opnieuw geregeld hoeft te worden aangezien dat al allemaal geregeld is. Om mijn abbo om te zetten zonder deze kosten kan ik dan beter even bellen?
Je nummers zitten al bij xs4all.
Dus aanvinken dat je geen nummers wilt porteren.
Zou een fout in de wizzard zijn. (volgens nieuwsgroepen)Groentenman schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 17:04:
Wanneer ik wil omschakelen naar de hogere snelheden van mijn basic abbo moet ik mijn telefoon nr's ook weer opnieuw opgeven en hier voor betalen. Ik neem toch niet aan dat dit opnieuw geregeld hoeft te worden aangezien dat al allemaal geregeld is. Om mijn abbo om te zetten zonder deze kosten kan ik dan beter even bellen?
1
2
3
4
5
6
| Aug 2 09:54:20 s001a postfix/smtp[85489]: 7EEBAF187A: to=<*snip*>, orig_to=<*snip*>, relay=mx2.xs4all.nl[194.109.24.138]:25, delay=6.2, delays=1.8/0.03/3.8/0.61, dsn=4.7.1, status=deferred (host mx2.xs4all.nl[194.109.24.138] said: 450 4.7.1 Server too busy, try again later (in reply to end of DATA command)) Aug 2 10:00:38 s001a postfix/smtp[85593]: 7EEBAF187A: to=<*snip*>, orig_to=<*snip*>, relay=mx4.xs4all.nl[194.109.24.139]:25, delay=384, delays=380/0.02/3.6/0.84, dsn=4.7.1, status=deferred (host mx4.xs4all.nl[194.109.24.139] said: 450 4.7.1 Server too busy, try again later (in reply to end of DATA command)) Aug 2 10:10:38 s001a postfix/smtp[85669]: 7EEBAF187A: to=<*snip*>, orig_to=<*snip*>, relay=mx4.xs4all.nl[194.109.24.139]:25, delay=984, delays=980/0.04/3.6/0.18, dsn=4.7.1, status=deferred (host mx4.xs4all.nl[194.109.24.139] said: 450 4.7.1 Server too busy, try again later (in reply to end of DATA command)) Aug 2 10:30:39 s001a postfix/smtp[85857]: 7EEBAF187A: to=<*snip*>, orig_to=<*snip*>, relay=mx4.xs4all.nl[194.109.24.139]:25, delay=2185, delays=2181/0.05/3.6/0.58, dsn=4.7.1, status=deferred (host mx4.xs4all.nl[194.109.24.139] said: 450 4.7.1 Server too busy, try again later (in reply to end of DATA command)) Aug 2 11:10:40 s001a postfix/smtp[86229]: 7EEBAF187A: to=<*snip*>, orig_to=<*snip*>, relay=mx1.xs4all.nl[194.109.24.132]:25, delay=4586, delays=4582/0.04/3.6/0.55, dsn=4.7.1, status=deferred (host mx1.xs4all.nl[194.109.24.132] said: 450 4.7.1 Server too busy, try again later (in reply to end of DATA command)) Aug 2 12:20:38 s001a postfix/smtp[86861]: 7EEBAF187A: to=<*snip*>, orig_to=<*snip*>, relay=mx2.xs4all.nl[194.109.24.138]:25, delay=8784, delays=8782/0.06/1.5/0.57, dsn=2.0.0, status=sent (250 2.0.0 mxdrop228.xs4all.nl accepted message o72AKaSF082973) |
Door 3 verschillende servers van xs4all wordt 5x op een rij een bericht vanwege 'too busy' niet geaccepteerd. (6x kwam ie er wel doorheen)
Ik ga binnenkort er eens wat meer op letten, want het is toch niets iets wat ik bij xs4all zou verwachten.
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Ik steun xs4all in veel zaken, met name de ondersteuning van Spaink, Bits of Freedom, etc, maar als bedrijf dat geld moet verdienen zijn ze voor mij door het ijs gezakt. Jammer, maar ajuus.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Same story... 800+ aanmeldingen en het kon nog wel een maantje duren om te verwerken.Groentenman schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:49:
Ik heb net nog even gebeld met de helpdesk of mijn bestelling goed was binnengekomen. Dit was gelukkig wel het geval maar er werd direct bijverteld dat het allemaal langer ging duren omdat ze het ontzettend druk hebben met de aanvragen van VDSL.
*zucht*
Hoe dan ook, het is toch wel vrij sneu dat kwaliteitsprovider XS4ALL niet eens ~800 aanmeldingen aan kan. Dat is slechts 0,3% van hun hele DSL klantenbestand. Hoeveel reacties hadden ze dan verwacht? Als ze dit al een stormloop noemen...
De 7340 wordt zover ik heb begrepen niet los verkocht aan consumenten. Wellicht is die zelfs XS4all only.Kumar Wolters schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:50:
Dat is het probleem ook niet de verwerking lukt ze wel maar volgens mijn migratie process nemen hun contact op met een zogenoemde partner of de verbinding het technisch aan kan in mijn migratie status staat verbinding actief vanaf 13 augustus en hij is technisch gereed een oom van mij heeft in zijn migratie staan technisch gereed vanaf 18 augustus dus ze kijken wel of je de vdsl verbinding die je bestelt wel krijgen kunt verder zullen ook de fritzbox 7340 modems ze wel eens kunnen opzadelen met leverproblemen omdat deze naar mijn inzien oem worden gekocht van avm dit denk ik omdat er op de avm site nog geen enkel spoor is van het modem
Wat betreft VDSL, weet ik wel zeker dat het hier lever baar is. Een vriend die verder van de zelfde centrale woont heeft al 2 maanden VDSL van KPN.
Een 7170 kan geen VDSL praten.Kumar Wolters schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 00:02:
Vandaag zou VDSL actief worden bij ons tegen die tijd dat ik richting het werk ging (13.15u) was er nog adsl 2+ verbinding bij thuis komst om (22.45u) lag alles eruit.... fijn fritzbox geeft melding internet connection failure morgen maar bellen met xs4all helpdesk want het probleem ligt bij hun want ook mijn oude 7170 krijgt geen verbinding tot stand
Daar heb je een 7340 voor nodig die je als het goed is zou krijgen.
Zelf heb ik een 7340 binnen, maar die wil niet eens ADSL2+ praten, dus die is defect.
Hopelijk op tijd een nieuwe, anders zit ik straks zonder internet en telefonie.
Ik begrijp hier niets van...... wat is jouw probleem ? (mon Dieu quelle horreur)Kumar Wolters schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:04:
Gisteren gebeld met de helpdesk er is een ticket aangemaakt voor het probleem bij xs4all krijgen ze ook geen line check binnen. en de helpdesk medewerker zij ook al dat het vreemd was dat er helemaal geen verbinding tot stand gebracht kon worden met het 7340 modem want als er geen vdsl verbinding is zou hij overmoeten gaan naar adsl en ook dat lukte niet ook het oude 7170 modem deed niks wat bij de helpdesk eindigde in het aanmaken voor een ticket voor een storing
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
In weze zegt hij dat hij helemaal geen verbinding meer heeft. Zowel ADSL als VDSL werken bij hem momenteel niet.OgWok schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:16:
[...]
Ik begrijp hier niets van...... wat is jouw probleem ? (mon Dieu quelle horreur)
Als je al over bent op VDSl, zal het modem nooit ADSL sync gaan krijgen.Kumar Wolters schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:04:
Gisteren gebeld met de helpdesk er is een ticket aangemaakt voor het probleem bij xs4all krijgen ze ook geen line check binnen. en de helpdesk medewerker zij ook al dat het vreemd was dat er helemaal geen verbinding tot stand gebracht kon worden met het 7340 modem want als er geen vdsl verbinding is zou hij overmoeten gaan naar adsl en ook dat lukte niet ook het oude 7170 modem deed niks wat bij de helpdesk eindigde in het aanmaken voor een ticket voor een storing
Dus dan is het logisch dat de 7170 geen sync krijgt.
Kan natuurlijk zijn dat je wel VDSL sync hebt, maar dat je modem defect is, ik denkt echter dat er iets verkeerd gaat qua signaal.
Dus groot gelijk dat de helpdesk medewerker een ticket heeft aangemaakt.
[ Voor 7% gewijzigd door RollieBollie op 16-08-2010 06:09 ]
Beide zijn mogelijk.RollieBollie schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 05:57:
[...]
Als je al over bent op VDSl, zal het modem nooit ADSL sync gaan krijgen.
Dus dan is het logisch dat de 7170 geen sync krijgt.
Kan natuurlijk zijn dat je wel VDSL sync hebt, maar dat je modem defect is, ik denkt echter dat er iets verkeerd gaat qua signaal.
Dus groot gelijk dat de helpdesk medewerker een ticket heeft aangemaakt.
Bij mij is de 7340 stuk, want de 7170 werkt wel nog gewoon (totdat ik omgezet wordt)
Bij Kumar is de omzetting gedaan, wat lijkt te duiden op geen DSL signaal meer. Werkte de 7340 daarvoor wel met ADSL?

Lijkt er op dat bij jou KPN het een en ander verpruts heeft in de centrale.Kumar Wolters schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:41:
Het 7340 modem heeft daar voor wel ADSL sync gehad echter vroeg de help desk medewerker mij om is te kijken of er met het 7170 modem wel een sync zou komen dit was echter niet zo toen is er een ticket aangemaakt voor een storing dus ik gok dat er met hetomzetten iets mis is gegaan
nu is het configureren eindelijk gelukt, echt onoverzichtelijk als je een DrayTek 2800 en 2820 gewend bent
onder de Fritz!Box vind ik wel : Always assign this network device the same IP address
bij een DHCP uitgedeeld ip adres maar ik kan het IP er niet veranderen......
iemand een idee ?
BarryMel
Op mijn 7170 is me dit alleen gelukt door via telnet handmatig de config files op de fritzbox aan te passen. Voor zover ik weet zit het niet in de standaard firmware.barrymel schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 22:12:
onder de Fritz!Box vind ik wel : Always assign this network device the same IP address
bij een DHCP uitgedeeld ip adres maar ik kan het IP er niet veranderen......
iemand een idee ?
Aangezien AVM deze functie niet zo bijster belangrijk lijkt te vinden is mijn vermoeden dat het in je 7340 ook niet zit.
pain is nothing that a downpour won't erase
dat is wel erg jammer dan.... is dit via telnet makkelijk te doen ? want gewoon telnet en het ip adres werkt niet en ben nergens een functie tegen gekomen om deze aan te zetten ?killugh schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 23:07:
[...]
Op mijn 7170 is me dit alleen gelukt door via telnet handmatig de config files op de fritzbox aan te passen. Voor zover ik weet zit het niet in de standaard firmware.
Aangezien AVM deze functie niet zo bijster belangrijk lijkt te vinden is mijn vermoeden dat het in je 7340 ook niet zit.
BarryMel
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Misschien kun je het ook via SIP doen?DDX schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:35:
Dus je moet een telefoon regelen om dat aan te zetten, of kan dit ook op een andere manier ?
Dus met een SIP client verbinden met je Fritz!Box, anders toch (helaas) een telefoon regelen ja.

dat is toch weer een vooruitgang
met downloaden haal ik 4,1 Megabyte per sec dus daar heb ik niets over te klagen
de Fritz Box was even wennen na jaren Drayteks te hebben gehad maar ik begrijp hem nu
het DECT gedeelte werkt ook goed alleen heb ik een Siemens Gigaset HC450 deurbel en die kan er niet mee overweg dus ik blijf maar VoIPen via mijn Siemens Gigaset S450IP centraletje
BarryMel
Geen problemen mee, net nog even een test met 600mb file :barrymel schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:50:
maar als ik iemand laat downloaden bij mij dan halen ze maar 120 tot 140 kilobyte per sec dus blijkbaar is het buiten de xs4all server afgeknepen naar 1.5 mbit ? ook uploaden naar een andere xs4all adsl verbinding gaat maar met 160 kilobyte per sec max....
62916241 100% 359.20kB/s 0:02:50 (xfer#1, to-check=0/1)
Omgekeerd bestandje weer ophalen :
62916241 100% 4.08MB/s 0:00:14 (xfer#1, to-check=0/1)
ja als ik dat naar de xs4all ftp server doe en terug haal dan heb ik dat ook maar als ik het naar iemand anders met xs4all adsl of een totaal andere verbinding doe dan niet ?DDX schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:56:
[...]
Geen problemen mee, net nog even een test met 600mb file :
62916241 100% 359.20kB/s 0:02:50 (xfer#1, to-check=0/1)
Omgekeerd bestandje weer ophalen :
62916241 100% 4.08MB/s 0:00:14 (xfer#1, to-check=0/1)
BarryMel
Verwijderd
Snelheid is wel hetzelfde gebleven 16/1 dus. Wellicht wordt het beter zodra de boel naar VDSL gaat..
Ook op de Fritzbox kun je dat regelen, het gaat alleen niet vanuit de GUI.barrymel schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:50:
de Fritz Box was even wennen na jaren Drayteks te hebben gehad maar ik begrijp hem nuhelaas dat je alleen geen IP aan MAC adressen kan binden zoals bij de Draytek maar dat heb ik maar met een DHCP server op mijn server opgelost
Vanuit een telnet sessie kun je dergelijke zaken regelen.
Alsof ik gewoon een blok mis in het spectrum

[ Voor 4% gewijzigd door Pascal op 18-08-2010 12:58 ]
Ik heb dit getest met een totaal andere verbinding.barrymel schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:02:
[...]
ja als ik dat naar de xs4all ftp server doe en terug haal dan heb ik dat ook maar als ik het naar iemand anders met xs4all adsl of een totaal andere verbinding doe dan niet ?
ik heb het naar een andere hosting getest en daar haal ik ook de 255 kilo byte per secDDX schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:40:
[...]
Ik heb dit getest met een totaal andere verbinding.
vreemd dat het dan niet zo gaat naar een andere adsl verbinding ? een adsl verbinding met 8 mb down en 1 mb up daar moet je toch gewoon ook die 255 naar toe kunnen halen want downloaden met zo'n verbinding gaat gewoon met 800 kb/s of zo ?
BarryMel
Een voorbeeldje van het vreemde gedrag. Als ik met mijn GSM naar huis bel gaat dat goed. Dan bel ik vervolgens vanaf mijn werk naar huis (KPN) en krijg dan in het display van de telefoon "vacant" te zien. Bel ik vervolgens met mijn GSM (T-Mobile), dan krijg ik te horen dat het nummer niet bestaat. Wacht je vervolgens een poosje, kan ik met mijn GSM weer naar huis bellen. Het lijkt alsof er vanaf het KPN net niet gebeld kan worden en dat bellen vanaf het KPN net de registratie van het XS4ALL nummer in de war schopt.
Iemand een idee?
edit:
Nog vreemder: de calls waarbij de beller te horen krijgt dat het nummer niet bestaat, staan in de VOIP selfcare in de lijst "Ingekomen onbeantwoorde gesprekken"
[ Voor 16% gewijzigd door EXX op 19-08-2010 13:52 ]
Is er al iemand met ervaringen?RvdH schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 17:32:
Vanaf vandaag native ipv6 beschikbaar bij XS4All: http://www.xs4all.nl/nieu...ct=nieuws&id=1104&taal=nl
Ben klein beetje huiverig om de beta op mijn 7340 te zetten.
En 7340 heeft nog wat fixes nodig, dus vraag me af of ze die niet eerst in normale firmware zetten. (en je dus nog geen ipv6 firmware wilt gaan draaien?)
De IPv6 firmware voor de 7340 is op de nieuwsgroepen aangekondigd.DDX schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 20:25:
Staat ook geen 7340 firmware op die pagina.
En 7340 heeft nog wat fixes nodig, dus vraag me af of ze die niet eerst in normale firmware zetten. (en je dus nog geen ipv6 firmware wilt gaan draaien?)
Tevens staat er een link op de IPv6 wiki van XS4all.
Helaas is er geen changelog beschikbaar maar wat ik zelf heb gemerkt naast IPv6 mogelijkheden:
- De hele web interface ziet er anders uit
- De attainable upload staat nu wel goed weergegeven ( 7040 kBit/s bij mij)
- Je kunt zien welk vDSL profiel gebruikt wordt ( 8b )
- LAN poorten heten nu netjes LAN-1 en LAN-2
- Connectie op LAN-2 wordt juist weergegeven
- Gasten toegang op WLAN (alleen niet vertaald "Gastzugang")
Ook heb ik het gevoel dat intrainen (veel) sneller gaat met deze firmware.
Minpuntje aan de firmware, had hem naar Factory Defaults gereset.
De wizzard bevat geen XS4all informatie voor de DSL verbinding. Je moet handmatig een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven. Terwijl de VoIP wizzard wel weer XS4all informatie heeft. De lokale telefoon poorten, waar je telefoons op aangesloten zitten, worden echter niet automatisch geconfigureerd.
Staat bij mij al goed aangegeven.Robinski schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 20:48:
- De attainable upload staat nu wel goed weergegeven ( 7040 kBit/s bij mij)
7136 kBit/s hier, alleen de eerste dag stond er 0 kBit/s
Denk dat ik het voorlopig gewoon bij ipv4 houdt, ipv6 is nou niet iets wat ik direct nodig heb.
En kan tzt altijd overschakelen.
Het gaat mij ook niet om de IPv6, daar ik dit al via een SixXS tunnel geregeld had.DDX schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 20:50:
[...]
Staat bij mij al goed aangegeven.
7136 kBit/s hier, alleen de eerste dag stond er 0 kBit/s
Denk dat ik het voorlopig gewoon bij ipv4 houdt, ipv6 is nou niet iets wat ik direct nodig heb.
En kan tzt altijd overschakelen.
Niet dat echt native IPv6 niet leuk is om eens mee te spelen.
Mij gaat het echt om eventuele andere verbeteringen.
Ga zo eens testen of deze firmware ook naar de 100% CPU load gaat (en blijft) als ik met bittorrent aan de slag ga, hopelijk is dat probleem namelijk opgelost want met de 7170 had ik ook nooit problemen.
Ik kan het nergens vinden op de xs4all site (en afdeling sales is gesloten), maar momenteel hebben wij een isdn lijn, ik begrijp dat we deze voor een eenmalig bedrag (a 70 - 100 euro) kunnen laten omzetten naar analoog, en dan vanaf heden alleen nog maar aan xs4all een factuur betalen, en helemaal niet meer aan kpn?
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Maar ze krijgen mij niet op 16 mb waar ik wel voor betaal.
Dus me terug zetten op 8 scheelt weer geld.
Als je de ISDN nummers over hebt naar VoIP (aanbieder maakt niet uit) dan maakt het toc hniet uit of je ISDN (AnnexB) of analoog (AnnexA) hebt?freakingme schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:46:
Momenteel hebben wij nog xs4all over kpn, maar we overwegen over te stappen op vdsl met xs4all-only. Nu was xs4all-only eerder minder stabiel dan kpn, is dit nog steeds merkbaar?
Ik kan het nergens vinden op de xs4all site (en afdeling sales is gesloten), maar momenteel hebben wij een isdn lijn, ik begrijp dat we deze voor een eenmalig bedrag (a 70 - 100 euro) kunnen laten omzetten naar analoog, en dan vanaf heden alleen nog maar aan xs4all een factuur betalen, en helemaal niet meer aan kpn?
Overigens kun je ook kijken of je wellicht naar VDSL kunt, dat wordt alleen over AnnexA geleverd.
Ja kan gewoon ADSL Only over ISDN (Annex-B) krijgen hoor. Dat heeft een oom van mij ook. Omzetten is nergens voor nodig. Je kan 1 van de ISDN nummers zeker meenemen naar only, maar misschien kan je tegenwoordig al je nummers wel migreren.freakingme schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:46:
Momenteel hebben wij nog xs4all over kpn, maar we overwegen over te stappen op vdsl met xs4all-only. Nu was xs4all-only eerder minder stabiel dan kpn, is dit nog steeds merkbaar?
Gewoon over naar Only, hele isdn zooi uit de meterkast (nt1 kastje, splitter, quattrovox etc allemaal niet meer nodig) en klaar ben je.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Daarnaast werkt vdsl2 wel over AnnexB, maar met AnnexA heb je minder storing dan over AnnexB, en aangezien vdsl2 toch al storingsgevoelig is...
Het kan wel over AnnexB inderdaad, maar KPN levert het alleen maar over AnnexA.freakingme schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 21:39:
Dank voor de reactie. Eerder was 't niet mogelijk om meerdere nummers te porteren, maar wij gebruikten eerder maar 2 van de 4 nummers, en in verband met verandering van 't werk vervalt het ene nummer, waardoor we er nog maar 1 nodig hebben.
Daarnaast werkt vdsl2 wel over AnnexB, maar met AnnexA heb je minder storing dan over AnnexB, en aangezien vdsl2 toch al storingsgevoelig is...
Daarin is geen keuze.
Als je VDSL bij XS4ALL wilt kan je bellen naar hun en zeggen dat je nu ISDN gebruikt, dan zouden hun met de mogelijkheid moeten komen om VDSL op je tweede aderpaar binnen te laten komen. Dan kan je gewoon je huidige ISDN lijn blijven gebruiken en scheelt je een flinke downtime.freakingme schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 21:39:
Dank voor de reactie. Eerder was 't niet mogelijk om meerdere nummers te porteren, maar wij gebruikten eerder maar 2 van de 4 nummers, en in verband met verandering van 't werk vervalt het ene nummer, waardoor we er nog maar 1 nodig hebben.
Ditzelfde heb ik hier ook gedaan en op 2 September zou de lijn hier klaar moeten zijn, en het modem ligt hier al klaar
[ Voor 7% gewijzigd door FabiandJ op 29-08-2010 02:23 ]
Yup gaat zo makkelijk en op deze manier blijf je dus je isdn lijn behouden en komt er gewoon een analoge lijn naast. Voorwaarde is wel dat er een vrij aderpaar aanwezig moet zijn.freakingme schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 02:29:
Gaat dat zo makkelijk? Ik had me al voorbereid op heel veel brieven schrijven, aangezien (eerder, weet niet hoe 't nu is), het omzetten van isdn naar pots en het omzetten van annex b naar annex a twee verschillende opdrachten waren, en die konden natuurlijk niet simultaan worden uitgevoerd
Die zeg je daarna op als je wilt, voordeel is dat je dan iig niet zonder telefoon/internet komt te zitten.freakingme schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 03:40:
maar wat je dan weer met je isdn aansluiting moet, idee was op kosten te besparen, terwijl de snelheid keer 5 gaat. Waar we die isdn aansluiting dan weer voor kunnen gebruiken...
Plus dat het weken kan duren voordat je van isdn naar analoog bent over gezet.
In het verleden heb ik al m'n telefoon nummers (3 van de 4) omgezet naar SIP van XS4ALL. Je kan tegenwoordig namelijk meerdere nummers van je ISDN migreren naar SIP. Je geeft aan welke nummers je wilt migreren en welke je wilt laten vervallen.
Wat ik aan zou raden is:
1. Nummers migreren naar SIP
2. Migreren van ADLS naar VDSL.
Ow... waar je trouwens wel op moet letten.... de Fritzbox 7340 heeft GEEN S0-bus, je kan dus niet je bestaande ISDN apparatuur aansluiten op de Fritzbox. Dit vind ik wel een nadeel....
Woon je op de centrale of zo??
Ik ben overgestapt naar VDSL in de hoop dat de techniek mij meer snelheid zou geven dan de ADSL2+ verbinding die ik had. Ik zou namelijk 20Mbps moeten hebben, maar mijn modem kon niet sneller in-trainen dan 10Mbps. Heb nu VDSL (en omgezet van Annex B naar Annex A) en heb nu 16Mbps. M'n up bij ADSL2+ was 1023kbps en is nu (met VDSL) 1248kbps.
Maar als je op/in de centrale woont had je natuurlijk al lang glasvezel gehad
Volgens speedtest.nl zou ik 735 meter van de central afzitten (Den Haag-Rijswijk Zh). Als ik tenminste op die centrale zit, maar neem aan van wel. ;-)freakingme schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:31:
Jonas, hoeveel meter zit jij van de centrale af dan? Onder perfecte omstandigheden is 40Mbit niet zo veel, en zou je de 100 moeten kunnen halen.
Die 100 Mbit kan alleen gehaald worden als KPN ook het goede profiel gebruikt.freakingme schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:31:
Jonas, hoeveel meter zit jij van de centrale af dan? Onder perfecte omstandigheden is 40Mbit niet zo veel, en zou je de 100 moeten kunnen halen.
Maar als je op/in de centrale woont had je natuurlijk al lang glasvezel gehad
In de beta/IPv6 firmware (link) kun je zien welk profiel gebruikt word op de lijn.
Daarnaast is een screenshot van de DSL lijn data interessanter omdat je dan ook kan zien hoeveel je maximaal zou kunnen halen, i.p.v. waar je mee intraint.
Mijn data ziet er in de beta zo uit:
Hierin is ook te zien dat KPN nu profiel 8b gebruikt, waar maximaal 50 Mbit/s down mogelijk is terwijl met profiel 17a wel 100 Mbit/s en met 30a zelfs 200 Mbit/s.
Overigens is een omschakeling naar 17a veel minder een probleem naar 30a als ik het goed begrijp.
Mede omdat 30a heel andere frequenties en banden gebruikt wat zo lijkt mij problemen kan geven.
Dat is onderdeel van de perfecte (utopische) perfecte omstandigheden. Je gaat ook perfecte verbindingen nodig hebben, geen storing op de lijn, etc.Robinski schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:20:
[...]
Die 100 Mbit kan alleen gehaald worden als KPN ook het goede profiel gebruikt.
Iemand die weet hoe lang het realiseren van zo'n vdsl2 aansluiting duurt? Ik wacht nu al 36 uur, en word steeds ongeduldiger
[ Voor 0% gewijzigd door Freeaqingme op 31-08-2010 21:37 . Reden: Ik wordT is zonder T :( ]
ha haJonas Quinn schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:02:
[...]
Woon je op de centrale of zo??
Ik ben overgestapt naar VDSL in de hoop dat de techniek mij meer snelheid zou geven dan de ADSL2+ verbinding die ik had. Ik zou namelijk 20Mbps moeten hebben, maar mijn modem kon niet sneller in-trainen dan 10Mbps. Heb nu VDSL (en omgezet van Annex B naar Annex A) en heb nu 16Mbps. M'n up bij ADSL2+ was 1023kbps en is nu (met VDSL) 1248kbps.
BarryMel
freakingme schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:26:
Iemand die weet hoe lang het realiseren van zo'n vdsl2 aansluiting duurt? Ik wacht nu al 36 uur, en word steeds ongeduldiger
Kortom.... ongeveer een week.16-08-2010 Ingediend
Uw aanvraag voor migratie is door XS4ALL ontvangen. Uw aanvraag wordt automatisch verstuurd naar onze netwerkpartner.
16-08-2010 Bevestigingsbrief
XS4ALL heeft u een bevestigingsbrief van deze aanvraag verstuurd.
16-08-2010 Verstuurd
Uw aanvraag is door XS4ALL verwerkt en verstuurd naar haar netwerkpartner.
24-08-2010 Opgeleverd
De dienst is aan u opgeleverd. Uw nieuwe Internet verbinding wordt vanaf nu door XS4ALL in rekening gebracht.
- Nieuw modem heeft zover ik kan lezen 2 ethernetpoortjes, zou betekenen dat ik een switchje erbij moet scoren
- Heeft snelheidpakket wat je nu kiest nog effect op triple play/tv later dit jaar, of moet je dan evt naar een ander abbonement?
Wacht wellicht gewoon af tot einde jaar, die 1mbit upload, zo vaak gebruik ik het niet. En dan in 1x goed met TV erbij zodat ik asap ziggo eruit kan knikkeren
"Mekker, blaat"