Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• illi
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 14-09-2012
Gisteren een brief gekregen over de veranderingen die ze gaan doorvoeren voor televisie.
Ik ben eigenlijk totaal niet tevreden over de veranderingen.

Niet meer herhaaldelijk opnemen, medewerkers van de helpdesk vertellen mij allemaal verschillende verhalen.
Maar het komt er zover ik kan zien op neer dat zodra je 3-4 weken op vakantie gaat je dus niet voor je hele vakantie kan opnemen. (Volgens de medewerker kan het 1 week vooruit).
De helpdesk medewerker begint vervolgens een heel verhaal verhaal over data verbruik, en dat dit de reden is dat ze het lokaal opnemen gaan vervangen.

HD pakket word je ook verplicht gesteld maar wel tegen een verplichte meer prijs van 4 euro per maand.

Er wordt wat verteld over een tweede tv maar volgens de medewerker is dit een fout in de brief en kan dit alleen met Glasvezel...... (andere medewerker zegt dat het weer wel werkt).

Bij KPN zijn soort gelijke veranderingen doorgevoerd maar daar werd ook de snelheid verdubbeld.
Bij KPN heb je ondertussen 50mbit -4mbit voor 65 euro per maand

Bij xs4all wordt het iets van 65 euro voor 20mbit-3mbit per maand.

Zit eigenlijk ernstig te twijfelen om toch maar een keer over te gaan, aangezien het verschil nu wel idioot begint te worden in snelheid vs prijs.

illi wijzigde deze reactie 14-03-2012 22:34 (5%)

• Stoney3K
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 14:26

Stoney3K

Flatsehats!

Is de televisie van XS4ALL nu via IPTV of via DVB-T?

Op de website staat namelijk vermeld dat je bij XS4ALL een abonnement af kan nemen voor televisie, maar dat er voor Digitenne (DVB-T) nog een apart contract nodig is. Als de televisie over IPTV gaat lijkt me Digitenne nergens voor nodig.

Ik zit hier met een 10/1 lijn en telefonie op een XS4ALL abo, en zou er graag een televisie abonnement bij doen, maar alleen via IPTV. Een apart abonnement afnemen bij UPC of CanalDigitaal is me maandelijks te duur voor de hoeveelheid TV die ik netto kijk.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• RollieBollie
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 18:08
Als je TV afneemt en je hebt een ADSL of VDSL verbinding, is de 1e ontvanger via IPTV en eventuele extra ontvangers gaan via Digitenne.
Als je glasvezel hebt, zijn alle ontvangers die je afneemt via IPTV.

• polthemol
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 11:58
sinds gisteren volledig online op xs4all. De oplevering is een 4tal werkdagen sneller dan gemeld was. Je betaald wel wat meer, maar wat een verademing is hun helpdesk. Er worden tenminste dingen geregeld, ze nemen je serieus als je gerichte vragen hebt en hun administratie klopt tenminste.

Enige jammere is dat ik de kabeltv van ziggo moet missen nu, maar zo zij het, voor de paar keren dat ik de tv gebruikte voor iets anders als via de mediaplayer is het de extra moeite niet echt waard.

• tomvdlee
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21-05 20:51
TV bij XS4ALL is bij lange na geen goede vervanger van Ziggo. Zelfs de glasvezel varianten kunnen zich niet meten met Ziggo. Bij ons kan je Glas krijgen maar als ik dan bij XS4ALL blijf wordt het me te duur. Heb nu nog steeds 8Mbit omdat het hier niet sneller kan. Glas biedt standaard al 50/50 aan. Persoonlijk denk ik er over om Lijbrandt te nemen.

• Skylevel
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 23-05 20:50
Heb tijdje geleden de helpdesk van XS4all gebeld met de vraag of we sneller internet kunnen krijgen.
Op dit moment is dit het geval:

Wij hebben al jaren adsl over een ISDN lijntje lopen. De centrale is redelijk ver van ons af. Heb de helpdesk gebeld en ze kunnen mij overzetten naar een PSTN lijntje. Op dit moment had ik volgens de medewerker een bijzonder goede en stabiele lijn. Hij was er dan ook van overtuigd dat we 10-15mbit kunnen halen via PSTN. Echter, hij kon ons dan niet verzekeren of de lijn zo stabiel bleef als de ISDN lijn.
Nu is het zo dat de buren met een Telfort 20mbit abonnement intrainen op 10mbit via PSTN. (stabiel)
Ik heb hieronder een printscreen bijgevoegd van de DSL lijn op dit moment.
We trainen niet eens in op 8mbit, is dan met een snelheidsverhoging wel 10mbit haalbaar?
(oja, kabel en glas, dat kennen ze bij mijn postcode niet..)

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik denk dat de winst van Annex A over Annex B niet spectaculair zal zijn. Als je in deze tabel de afstand tot de centrale opzoekt bij je huidige snelheid op Annex B en dan bij die afstand de bijbehorende snelheid op Annex A erbij zoekt zul je zien dat je er misschien 1Mb bij zult krijgen. Van 8 naar 9 Mb dus (bij ongeveer 2700m).

Het is altijd meegenomen maar je zult er in de dagelijkse praktijk niet veel van merken denk ik. En je raakt je extra telefoonnummers en nummerweergave van ISDN kwijt als je die tenminste nog van KPN afneemt en niet via XS4All belt.

• Skylevel
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 23-05 20:50
Oke, was inderdaad vergeten te vermelden dat we de ISDN lijn zelf niet meer gebruiken. Bellen gaat ook via XS4all. Maar waarom traint het modem nu in op een kleine 6mbit? Ben bang dat het dan uberhaupt nutteloos is.

Skylevel wijzigde deze reactie 16-04-2012 20:03 (31%)

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Je moet niet in dezelfde rij kijken bij dezelfde dB waarden want die zal verschillen tussen Annex A en B bij gelijke afstand maar zoals ik het hierboven beschreef. Als je maar 6Mb haalt dan zit je op iets van 3100m volgens de B kolom en op die afstand haal je in de A kolom misschien 7Mb. In de G992.5 kolom dus want dat is ADSL2+.

• ongekend41
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23-05 19:51

ongekend41

Division Brabant

Hmm, xs4all.nl lijkt down te zijn, net als de smtp servers. Ik kan er verder niets over vinden, weet iemand meer? Lijkt me niet dat het gepland is zo midden op de dag.
edit: verkeerde topic, excuus. Had de "only" verkeerd begrepen

ongekend41 wijzigde deze reactie 17-04-2012 13:38 (16%)

Stampede #16!! DPC stampt op aliens, doe mee!

• G_M_C
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 10:52

G_M_C

Nu weg ....

quote:
ongekend41 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:37:
Hmm, xs4all.nl lijkt down te zijn, net als de smtp servers. Ik kan er verder niets over vinden, weet iemand meer? Lijkt me niet dat het gepland is zo midden op de dag.
edit: verkeerde topic, excuus. Had de "only" verkeerd begrepen
Ik heb ook last (Castricum), niet alleen met de mail maar ook met het i-net in het algemeen. Iemand iets vernomen ?

Edit: internet lijkt weer te werken zoals normaal.

G_M_C wijzigde deze reactie 17-04-2012 15:02 (12%)

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Nu online
http://www.nu.nl/internet...-storing-ddos-aanval.html

Ik heb xs4all via KPN en ik kon niet op internet omdat de DNS niet werkte.
Ik heb nu via de DNS van google wel internet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joep doei
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 14:33
Ik heb zojuist een vriendelijke en kundige medewerker van de helpdesk aan de lijn gehad, die mijn telefonie-probleem en het probleem met de door XS4All verstrekte F-Secure prima heeft opgelost. En passant gaf hij ook nog advies over TV via XS4All (niet doen in mijn geval). Ik vond dat dat best ook wel eens gezegd mag worden, want ik ben zeer tevreden.

http://serve.infoteur.nl

• ravenger
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 03-05 11:13

ravenger

Invader

regelmatig last van PPPoE error: Timeout meldingen; eerst klapt het internet eruit, waarna ik zelfs de router niet meer kan bereiken en na reboot van de router krijg ik dus die meldingen. Waar kan dat aan liggen? Ik draai gewoon de laatste firmware.

Laatst ook al met de helpdesk over gesproken, maar die houden het op een kabeltje die niet helemaal top is?

ravenger wijzigde deze reactie 16-05-2012 19:28 (33%)

Eve Online: Rai Ardose - 21 dagen Extended EVE-Online Trial

• MR-joop
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 15:21
klinkt als een klapperende lijn, wat zijn je lijnwaardes, inclusief signal to noise ratio waardes?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 15:17
Vanaf vandaag gratis spotify premium (mits je niet instap abonnement hebt) :

http://www.xs4all.nl/spotify/

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
quote:
DDX schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 20:30:
Vanaf vandaag gratis spotify premium (mits je niet instap abonnement hebt) :

http://www.xs4all.nl/spotify/
Dat noem ik niet gratis. ADSL Start is al duur genoeg voor een "instap" abonnement. En waarom niet gewoon de abonnementsprijs omlaag in plaats van weer meer toeters en bellen waar lang niet iedereen op zit te wachten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DDX
Dan neem je het toch niet ? (geen idee of ik er zelf ooit wat mee ga doen)
Is gewoon extra iets zoals toegang tot kpn hotspots bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik heb Start waarbij door beleid maar de helft wordt geleverd en Lite is voor mij net ff te duur. Bovendien heb ik mijn muziek liever los in MP3-tjes of zoals ik nu veel doe: luisteren naar een internetradiostation in mijn genre. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

quote:
Als bestaande XS4ALL-klant krijgt u Spotify Premium bij een Lite, Basic of Glas100 abonnement gratis. Met Spotify Premium krijgt u de hoogste geluidskwaliteit zonder reclame. Hebt u al een Spotify Premium abonnement? Dan krijgt u dat vanaf nu dus cadeau.
Ik heb al ruim 9 jaar een Lite abonnement. Klik ik op "Aanmelden voor Spotify Premium"... ik log in...
quote:
U heeft alleen recht op Spotify bij de internet abonnementen: Lite 20Mb, Basic 40Mb, Fast 40MB en Glas Extra 100Mb.
Ik weet al wel wat de oorzaak weer zal zijn. Ik ben nooit overgestapt naar "XS4All Only" en zit nog op "ADSL van KPN" en daar wil men me wegpesten door het zo onaantrekkelijk mogelijk te maken. Men wil iedereen naar het Bitstream netwerk overzetten en van het MXstream netwerk afhalen.

Ik betaal al meer dan het "Only" Lite abonnement, krijg daarbij een lagere snelheid en nu dus blijkbaar ook geen Spotify.

Stelletje #$%@^&*!

Ik heb alleen indertijd teveel klachten gelezen van mensen die naar 'Only' overgestapt waren in de eigen nieuwsgroepen van XS4All. Er was blijkbaar een wezenlijk kwaliteitsverschil tussen dat Bitstream en het MXstream netwerk. En aangezien je niet meer terug kunt als je de overstap eenmaal gemaakt hebt heb ik er geen zin in. Mijn verbinding is altijd zeer goed van kwaliteit geweest. Ik kan me geen storing herinneren. Dat is nou juist waarom ik indertijd voor een 'kwaliteitsprovider' heb gekozen die wel iets duurder was maar die hoge betrouwbaarheid was me een beetje extra kosten wel waard.

Ik weet wat ik heb en ik weet niet wat ik krijg als ik overstap.

Het 'KPNnertje pesten' begint zo langzamerhand wel knap irritant te worden. Ik vind het in elk geval XS4All onwaardig beleid. :(

En ze verkondigen dus ook gewoon leugens in die tekst op hun site. Ik HEB een Lite abonnement! Ze geven dus valse informatie. Waren daar geen regeltjes tegen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DDX
Zou dit gewoon ff posten in xs4all.general nieuwsgroep.
Misschien foutje en kunnen ze dit fixen ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15:01

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik begin XS4ALL ook een beetje zat te worden, ik heb een Glas all-in-pakket op bellen na, 50/50 verbinding, wat door gaat als Glas Basis, daar betaal je 65 euro voor, daar kan toch wel een Spotify account vanaf?

Maar nee ik krijg dezelfde melding, ik mag eerst voor 10 euro meer upgraden naar een 100/100 verbinding. Ik dacht altijd dat XS4ALL de luxe pakketten had, maar zoals het er nu naar uit begint te zien kun je beter overstappen naar een "gewoon" KPN abo. aangezien de kwaliteit niets meer uitmaakt.

Overigens @hierboven als je ADSL verbinding nu goed werkt, blijven zitten waar je zit, ik ben toen der tijd wel over gestapt naar XS4ALL only.... je raad het al alles behalve vlekkenloos. De verbinding is ook nooit meer zo stabiel geweest als daar voor.

Een paar maanden geleden over van ADSL naar Glas.... uiteindelijk de zaken zelf maar aangesloten in de meterkast, want als je op XS4ALL moet wachten had ik waarschijnlijk nu nog geen verbinding gehad. Ze zijn duur, maar bieden niet meer de extra's tegenover andere providers, al-hoe-wel op 1 punt en dat is dat geen enkele poort of dataverkeer geblokt wordt. Zoals sommige providers bijvoorbeeld met poort 25 doen.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• Weakling
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 17-05 13:48

Weakling

available in strong mint

Spotify. Leuk en aardig, maar tis maar voor een jaartje. Uit de voorwaarden:
quote:
Hoe lang mag ik gratis gebruikmaken van Spotify Premium?

Zolang u een pakket heeft dat voldoet aan de voorwaarden mag u 1 jaar gratis gebruikmaken van Spotify Premium. Op het moment dat het aanbod vervalt na een jaar, of indien u een onderdeel van het pakket opzegt of overstapt naar een Start of Glas 50 abonnement vervalt het recht op gratis Spotify Premium. Dit betekent dat u zelf de abonnementskosten van ¤ 10,- gaat betalen als u uw Premium account wil behouden. Zo niet, dan wordt uw Spotify-account automatisch gedowngrade naar Spotify Free

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• DDX
Zag het gisteravond op frontpage staan ja.
Hadden ze wel iets duidelijk mogen melden, ipv mensen die hier nu na jaar achter komen.
Meer actie dus dat spotify hoopt dat je na dat jaar blijft betalen.

• G_M_C
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 10:52

G_M_C

Nu weg ....

Ach ja, na te zijn begonnen bij demon wat werd overgenomen door xs4all hebben we vandaag besloten om verder te trekken.

We gaan over naar zo'n alles-in-een pakket van ziggo, totdat we hier ook glasvezel hebben. Er staan geen minimale contractduur in de voorwaarden/overeenkomst, en kan maandelijks opzeggen, zodra dat glasvezel hier is (ben nl. geen fan van ziggo, maar er is hier gewoon geen andere monopolist aanbieder).

De reden ervoor is dat dat gewoon goedkoper is; xs4all only met een kpn vaste verbinding plus tv van ziggo was bij elkaar flink duurder dan het alles-in-een pakket. En de extra's van xs4all en/of kpn rechtvaardigen dit verschil niet, als er al extra's zijn.

En tja, goedkoper is een belangrijke drijfveer. Bezuinigingen, bezuinigingen enzovoorts. Wij doen dus op deze manier ook mee aan de vermindering van de consumentenbestedingen, en de daaraan gekoppelde ineenkrimping vd economie.

Dus :w xs4all !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

quote:
_Dune_ schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 22:35:
Overigens @hierboven als je ADSL verbinding nu goed werkt, blijven zitten waar je zit, ik ben toen der tijd wel over gestapt naar XS4ALL only.... je raad het al alles behalve vlekkenloos. De verbinding is ook nooit meer zo stabiel geweest als daar voor.
En dat is precies waar ik niet op zit te wachten. Het werkt bij mij eigenlijk altijd. Zo stabiel als een blok beton. Daarom blijf ik voorlopig zitten waar ik zit. Ik heb ook ooit de garantie gekregen dat ik nooit gedwongen zal moeten overstappen. Daar hou ik ze aan.

Dan maar geen jaartje Spotify als ze daar te krenterig/kleinzielig voor zijn. Ze kunnen dat Spotify wat mij betreft op een zekere plaats opbergen waar het zonlicht het niet zal beschijnen. :p

Er wordt overigens in de 'general' nieuwsgroep al ruimschoots over geklaagd. Dat mensen met duurdere abonnementen het niet krijgen. Die subsidiëren eigenlijk degenen die het wel krijgen. Ook kunnen sommigen gezien de afstand tot de centrale gewoon geen hogere snelheid halen dan wat het Start abonnement biedt. Ze zouden waarschijnlijk graag een hoger abonnement nemen als ze daarmee ook een hogere snelheid zouden kunnen krijgen.

Ach ja... Bij XS4All zal het ook wel vooral het marketingvolkje zijn dat het 'beleid' bepaalt. Dat ze dan gewoon onwaarheden roepen interesseert ze niet. Accuraat weergeven wat je nu wel en niet aanbiedt doen we niet meer aan. Een paar mooi lijkende kreten heeft de voorkeur.

• Vistajevski
  • Nu online
quote:
G_M_C schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 20:52:
Ach ja, na te zijn begonnen bij demon wat werd overgenomen door xs4all hebben we vandaag besloten om verder te trekken.

We gaan over naar zo'n alles-in-een pakket van ziggo, totdat we hier ook glasvezel hebben. Er staan geen minimale contractduur in de voorwaarden/overeenkomst, en kan maandelijks opzeggen, zodra dat glasvezel hier is (ben nl. geen fan van ziggo, maar er is hier gewoon geen andere monopolist aanbieder).

De reden ervoor is dat dat gewoon goedkoper is; xs4all only met een kpn vaste verbinding plus tv van ziggo was bij elkaar flink duurder dan het alles-in-een pakket. En de extra's van xs4all en/of kpn rechtvaardigen dit verschil niet, als er al extra's zijn.

En tja, goedkoper is een belangrijke drijfveer. Bezuinigingen, bezuinigingen enzovoorts. Wij doen dus op deze manier ook mee aan de vermindering van de consumentenbestedingen, en de daaraan gekoppelde ineenkrimping vd economie.

Dus :w xs4all !
Bofferd. Ik kan op mijn adres kiezen tussen een 6Mbit ADSL-lijntje (sneller kan niet) of kabelinternet van Caiway (om eens een kwaliteitsprovider te noemen....). Vooralsnog blijf ik dus maar bij xs4all bij gebrek aan een serieus alternatief.

• asmi
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
quote:
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 23:30:
Dat mensen met duurdere abonnementen het niet krijgen. Die subsidiëren eigenlijk degenen die het wel krijgen.
Hoe weet je dat voor xs4all de kostprijs van jouw abonnement niet hoger is dan die van die andere abonnementen?

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik beschrijf wat er in de nieuwsgroep door anderen gezegd wordt. Maar mijn Lite abonnement is inderdaad ook duurder dan het Lite 'Only' abonnement. Alleen betaal ik een deel van mijn kosten direct aan KPN via mijn telefoonrekening maar aangezien XS4All 100% eigendom is van KPN is dat vestzak-broekzak en komt het uiteindelijk toch allemaal bij KPN terecht. KPN(/XS4All) zal vermoedelijk meer aan mijn type abonnement verdienen dan aan de 'Only' variant.

• asmi
  • Niet online
quote:
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 23:17:
KPN(/XS4All) zal vermoedelijk meer aan mijn type abonnement verdienen dan aan de 'Only' variant.
Waarom doen ze dan zo hun best om alle klanten op Only te krijgen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22-05 18:37
quote:
asmi schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 23:34:
[...]

Omdat Xs4all natuurlijk ook z'n eigen jaarcijfers heeft, I guess.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

quote:
asmi schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 23:34:
[...]

Dat vroeg ik me indertijd ook af en ik kwam na enig nadenken tot een analyse die ik een paar jaar terug alweer kon checken toen XS4All mij ooit tijdens een telefonisch contact plotseling met iemand van KPN doorverbond. Mogelijk hún contactpersoon bij KPN. In elk geval iemand die 'er verstand van leek te hebben'.

Ik vertelde hem toen mijn vermoedens. Namelijk dat KPN bezig is in hoog tempo de klassieke telefonie (POTS/ISDN) te vervangen door VOIP (Internet plus bellen) terwijl TCP/IP eigenlijk een heel ongeschikt protocol is voor een tijdkritische applicatie als een spraakverbinding waarbij het WEL uitmaakt of een pakketje er wat langer over doet om evt. via een omweg bij de gesprekspartner aan te komen of herzonden moet worden of out-of-order aankomt en dat ze daarom mogelijk het kwalitatief betere MXstream netwerk min of meer primair voor dat VOIP verkeer willen reserveren om de kwaliteit van de telefonie beter te kunnen waarborgen en daar niet al dat onvoorspelbaar capaciteit vretende verkeer van al die internetters er ook nog eens tussendoor willen hebben. Evt. wel in combinatie op het MXstream netwerk met beter beheersbare andere datastromen die ze beter kunnen laten samengaan met het VOIP verkeer zonder dat 'in de weg' te zitten. Dat internetverkeer kon dan op het Bitstream netwerk gaan zitten waar het die VOIP transmissies niet meer kon verstoren.

Dat bevestigde hij toen tot mijn lichtelijk aangename verrassing. :)

Toen ik hem vroeg waarom KPN zo hard van stapel liep met VOIP terwijl TCP/IP daar eigenlijk zo'n verre van ideaal protocol voor is antwoordde hij met één woord: "Glasvezel".

Dat snapte ik natuurlijk meteen. De denkwijze is dat als men eenmaal allemaal van deur tot deur glasvezel gebruikt voor de transmissie dat dan de snelheid daarvan de tekortkomingen van TCP/IP volledig zal kunnen compenseren. Ook dat bevestigde hij.

Daarom dus. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Dan is het volkomen logisch dat ze daarop geen extra dataverkeer via Spotify gaan uitlokken, dat kost capaciteit die ze voor het telefoonverkeer nodig hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Audio stelt weinig voor qua dataverkeer. Wat dacht je dat er gebeurt als ik een Youtube video in 1080p bekijk? Of 4K? (dan moet ik ook wachten tot die video binnen is want dat verbruikt real-time meer data dan ik per seconde binnen kan halen op mijn 12Mb downstream) Of eens flink ga P2Pen? Of een Knoppix DVD ISOtje van 4,5GB download? Ik mag per slot gewoon mijn beschikbare snelheden maximaal benutten als ik dat wil. Audio is maar zeer 'licht' dataverbruik.

Maar omdat ik nog maar een van de weinigen ben die nog op het MXstream netwerk zit hebben ze hun doel allang bereikt en wordt het VOIP verkeer niet meer gehinderd door dat resterende beetje internetverkeer. Helaas houden ze dat 'ontmoedigingsbeleid' toch nog in stand, ook nu het eigenlijk niet meer nodig is.

Jammer en het siert ze niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tlpeter
  • Nu online
Ook ik zit nog steeds op de KPN lijn :)
Maar ik denk er echt over om over te stappen naar de kabel.
Ik zit echt al jaren op de zelfde snelheid en de verhoudingen zijn gewoon niet goed meer.
Ik betaal veel en krijg er in verhouding niet erg veel voor terug.
Ja ik heb een goede verbinding die het altijd doet maar meer ook niet.

Wat betreft het audio verkeer.
De codec G.711 neemt ruwweg (overhead en alles opgeteld en ruim genomen) 100kbps in gebruik (Eigenlijk 64kbps)

Het probleem zit hem in het verhaal dat VOIP UDP is en dit ten alletijde voorrang moet hebben (QOS)

Ik snap ook de redenering van KPN wel, het kost ze extra moeite en ze hebben liever XS4ALL op hun eigen netwerk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

De MXstream en Bitstream netwerken zijn beide van KPN en ik neem aan dat de directe internet klanten van KPN ook op het Bitstream netwerk zitten.

Ik maak zelf overigens ook gebruik van VOIP (en ook over dat MXstream netwerk en dus van prima kwaliteit :)) alleen niet via het véééél te dure VOIP van XS4All (of KPN) maar via VoipbusterPro wat me maar een fractie daarvan kost.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tlpeter
  • Nu online
Die zijn inderdaad beide van KPN.
Ik bedoel meer dan men XS4all op één netwerk wil hebben en niet verdeeld over beide.

Hoewel ik in de telecom zit en erg veel IP telefonie doe zit ik thuis nog steeds op een analoge netlijn van KPN :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik heb ook nog steeds ISDN voor het inkomende verkeer en bellen in het weekeinde, wanneer dat ook gratis is, net als mijn VOIP bellen via VoipbusterPro gratis is. Alleen iets minder dan 18 euro aan vaste kosten voor een jaar bellen. oOo

• OgWok
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:12

OgWok

U.N.C.L.E.

Was net bij een kennis die bij XS4ALL zit en zag dat de download rond de 3,2Mb en de upload rond de 0,4. Het is een ADSL1 lijn en volgens de postcode check zou er toch 8Mb down/ 1Mb up mogelijk zijn.
Is er, in dit forum, ook iets als een XS4ALL webcare?

Tyan Tiger MPX Dual Athlon 2000+, Adaptec 29320R 2x Cheetah 15K HostRaid / MacPro Core i5 750, Mac Mini

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 15-05 11:55

Gutteguttegut

No more IIAB, just TFD!

quote:
OgWok schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:33:
Was net bij een kennis die bij XS4ALL zit en zag dat de download rond de 3,2Mb en de upload rond de 0,4. Het is een ADSL1 lijn en volgens de postcode check zou er toch 8Mb down/ 1Mb up mogelijk zijn.
Is er, in dit forum, ook iets als een XS4ALL webcare?
Let op dat ADSL altijd in max. wordt weer gegeven.
Dus maximaal 8Mbit.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Is het ADSL1 omdat het een ADSL1 modem is of omdat die kennis in de centrale op een ADSL1 DSLAM aangesloten zit?

Even bij de helpdesk vragen op wat voor type DSL kaart de aansluiting zit. Als dat geen ADSL2+ is vragen of ie daar op overgezet kan worden.

Zie ook dit lijstje voor de relatie tussen haalbare snelheden en afstand tot de centrale.

• EXX
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17-05 20:51

EXX

EXtended eXchange

IK heb sinds vanmorgen problemen met de VIOP (regio Zuid Limburg). Ik heb analoge telefoons aangesloten op een ST716WL modem. Ik krijg wel kiestoon, maar als ik een nummer kies, is altijd bezet. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

edit: ik kan wel gebeld worden, dat werkt naar behoren.

EXX wijzigde deze reactie 06-06-2012 16:12 (10%)

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• RollieBollie
quote:
EXX schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:54:
IK heb sinds vanmorgen problemen met de VIOP (regio Zuid Limburg). Ik heb analoge telefoons aangesloten op een ST716WL modem. Ik krijg wel kiestoon, maar als ik een nummer kies, is altijd bezet. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

edit: ik kan wel gebeld worden, dat werkt naar behoren.
Xs4all heeft afgelopen nacht een update gehad op hun VoiP platform, haal je modem even een minuutje van de stroom en het zou weer moeten werken.

• EXX
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17-05 20:51

EXX

EXtended eXchange

Is intussen al gebeurt. Het werkt weer.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• blamauci
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22-05 13:09
weet iemand of Xs4all problemen heeft in de buurt van tilburg?

Ik heb de slechtste upload speed ever op het moment.

speedtest geeft me 0.17mbps upload. normaal iets van net geen 0.9 mb.

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daisai
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 11-04 17:27
De download rond Amsterdam via hsdpa is belachelijk slecht op dit moment.
Ik hoor rond de 2mbps te halen, maar kom niet eens boven de 1mbps uit.
Ook is de stabiliteit behoorlijk slecht op dit moment, normaal gesproken is de verbinding redelijk stabiel behalve de laatste paar dagen.
Als ik kijk naar KPN, dan hebben hun voor 35 euro/maand: Down 40 Mb/s, 4 Mb/s upload
Als ik echter naar XS4ALL kijk, dan hebben zij voor 40 euro: Down: 20 Mb/s, en 2Mb/s upload.

KPN heeft de snelheid gewoon verdubbeld. Hoe krijgen zij dit voor elkaar? Is dit nog steeds de ADSL2 techniek, of is dit afwijkend, en moet je router dit ook ondersteunen? :?

Ik verwacht dat XS4ALL op korte termijn ook met een verhoging komt van de snelheid bij hun 20 Mb/s pakket en was hier even benieuwd naar. Iemand enig idee of er al wat over bekend is? :?

Ik zit te denken om i.p.v. de bestaande Draytec hier in huis over te gaan op de Fritzbox van XS4ALL bij het verlengen van het abonnement. Die Fritzbox krijg je dan toch gratis... :?

🎵Inner joins, outer joins, oh wat een feest! 🎵
🎵Insert, Update en Select, die gebruik je toch het meest! 🎵

• slommer
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 12:59
vermoed dat het hier iets mee te maken heeft?
nieuws: KPN verdubbelt adsl-snelheid Basis- en Extra-pakketten

2e kabel van je isra punt word nu ook ingezet.
helaas woon ik te ver van centrale en blijf ik max 6mbit halen :(

slommer wijzigde deze reactie 10-07-2012 21:05 (0%)
Reden: typo

• Toff
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 22-05 00:38
quote:
AW_Bos schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 20:58:
Als ik kijk naar KPN, dan hebben hun voor 35 euro/maand: Down 40 Mb/s, 4 Mb/s upload
Als ik echter naar XS4ALL kijk, dan hebben zij voor 40 euro: Down: 20 Mb/s, en 2Mb/s upload.
Huh? Ik heb maar 1 MB up...
quote:
KPN heeft de snelheid gewoon verdubbeld. Hoe krijgen zij dit voor elkaar? Is dit nog steeds de ADSL2 techniek, of is dit afwijkend, en moet je router dit ook ondersteunen? :?
Zit ik ook naar te kijken inderdaad.
quote:
Ik zit te denken om i.p.v. de bestaande Draytec hier in huis over te gaan op de Fritzbox van XS4ALL bij het verlengen van het abonnement. Die Fritzbox krijg je dan toch gratis... :?
Pas maar op... Ik dacht ook zo slim te zijn, maar na ruim een maand diepe ellende met een klapperende lijn (tot 40x/uur wegvallen), internet op halve snelheid zonder enige verbetering, KPN-monteur over de vloer, urenlange telefonische helpdesksessies, oneindige e-mailcorrespondentie en een volstrekt overbodige verbouwing van het interne netwerk (kabels en switches), heb ik mijn verlies genomen en mijn oude modem weer aangesloten. Volgens XS4ALL heeft een vervangend modem (FB7360) geen zin, omdat er hard gewerkt word aan een nieuwe firmware. Nee, wanneer die komt kan niemand zeggen en e-mail schijnt niet meer beantwoord te worden (2 dagen).
If it ain't broken...

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

No more IIAB, just TFD!

ADSL2/2+ heeft een max van 1Mbit up, VDSL geeft 20/2 en 40/4.

• Pendaco
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 12:41

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

quote:
Toff schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 23:23:
Pas maar op... Ik dacht ook zo slim te zijn, maar na ruim een maand diepe ellende met een klapperende lijn (tot 40x/uur wegvallen), internet op halve snelheid zonder enige verbetering, KPN-monteur over de vloer, urenlange telefonische helpdesksessies, oneindige e-mailcorrespondentie en een volstrekt overbodige verbouwing van het interne netwerk (kabels en switches), heb ik mijn verlies genomen en mijn oude modem weer aangesloten. Volgens XS4ALL heeft een vervangend modem (FB7360) geen zin, omdat er hard gewerkt word aan een nieuwe firmware. Nee, wanneer die komt kan niemand zeggen en e-mail schijnt niet meer beantwoord te worden (2 dagen).
If it ain't broken...
Ik ken het.. zonder de hele verbouwing/monteurs dan ;)

Eind (november) 2011 t/m maart/april 2012 kwam ik opeens ook niet meer boven de 300 kb/s down uit. Toen was er weer een weekje dat ik m'n oude snelheid van zo'n 900 kb/s haalde, vervolgens viel het weer terug. Daarvoor ook al steeds klapperende lijnen maar wel de normale snelheid, soort van.

Maar sinds een paar maanden haal ik weer mijn oude snelheid, zonder klapperende lijnen, wegvallen verbinding etc. (even afkloppen).

Ik was eind vorig jaar al overgestapt naar de FB7360, vele malen beter dan dat 7100 geval. Nu heb ik tussendoor wel een firmware update gedraaid (zo rond april/mei), dus het zou daarmee te maken kunnen hebben maar dat geloof ik niet zo.

Of mensen in de buurt zijn overgestapt waardoor de lijn wat meer lucht heeft (minder overspraak heeft), geen idee of dat mogelijk is?

"All that the xHTML validation shows is that you can lowercase and close your tags."

Ik heb XS4ALL gebeld, en inderdaad bij verlenging van ons abonnement kunnen we een FritzBox in bruikleen krijgen. Ik ga gewoon de gok aan om deze te gebruiken, en anders heb ik nog wel een backup-router hier liggen.

Wel apart dat de FritzBox via webinterface alle poorten op 1 GigaBit kan zetten, i.p.v. dat het standaard is?
Waarom? Energiebesparing?

🎵Inner joins, outer joins, oh wat een feest! 🎵
🎵Insert, Update en Select, die gebruik je toch het meest! 🎵

• Toff
Inmiddels een nieuw modem mogen ontvangen en wat blijkt? Nieuwe modem werkt gewoon, al traint het steeds iets lager in dan mijn eigen - antieke - ST546. Ruim een maand ellende - virtueel géén internet - en VIER UUR interlokale telefoonkosten, omdat de helpdesk weigert te erkennen dat mijn ontvangen modem niet deugt. Ik begrijp nu heel goed, waarom mensen XS4ALL de rug toekeren.

• Lampuhkap
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 12:16
Nou, ze zouden me morgen dus opleveren maar dat gaat niet gebeuren. Wegens een tekort aan NTU's en modems word alles opgeschoven. Kan nu pas de 16e opgeleverd worden als ik geluk heb. Ik heb er iedere dag deze week achteraan moeten bellen voor updates over het modem gebeuren. Mn inloggegevens enzo heb ik al wel, IPV6 staan ook al aan, dus t enige wat nu nog moet komen is t modem, NTU en Gideon...en dan hopen dat t allemaal maar goed werkt in 1x..........de 18e verloopt mn oude abbonement bij Telfort.....ik ben benieuwd....

EDIT: oOo d:)b oOo B-) :*) :Y aawww yeaah, toch nog mooi al mn spullen binnen, de NTU (Genexis) en mn Fritzbox 7390 :D Gideon komt vanavond nog!

Lampuhkap wijzigde deze reactie 09-08-2012 12:44 (12%)

Admin Shaving Society | Bourgondiër van het klassiek scheren

• XunFar
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

XunFar

Jeukjuffrouw jeuk me!

Iemand die hier toevallig ook ineens zit met een lijn die in eerste instantie 16.75 mbps haalde en nu een jaar later op 6.75 zit? er is niets gewijzigd. alles is hetzelfde gebleven. Als ik xs4all bel en hen die lijn laat testen dan zeggen ze dat er niets met de lijn aan de hand is. heb ook het modem direct op het isra punt aangesloten om de kabels uit te kunnen sluiten, maar ook dat gaf geen vooruitgang. het lijkt wel of er niet meer dan 8mbps in deze wijk gehaald kan worden, terwijl dat voorheen nog wel kon. Nu raadt xs4all aan om het abonnement te gaan downgraden, maar daar heb ik geen zin in want dan moet ik 25 euro dokken. niet dat ik het te duur vind ofzo, maar het gaat mij om het principe. alhoewel ik nu wel tien euro meer elke maand moet betalen voor iets dat ik nooit haal. maar ook het feit dat ze dat bellen ook ineens verhoogd hebben van 2,50 euro naar 5 euro. Ik snap geen ruk meer van die club. Een ook als je ze e-mailt totaal met nutteloze antwoorden komen. Of helemaal geen antwoord in het geval van die verhoging van 2,50 naar 5.
ik heb trouwens een eigen modem. de 7270 van fritzbox. heb ook een 7170 die ik ooit van xs4all heb gehad, nieuw in doos, en die heb ik ook geprobeerd maar ook die gaf aan dat de lijn enkel 8mbps is.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Geeft je Fritzbox nog wel een G.992.5 verbinding aan (ADSL2+)? Misschien heeft een monteur je een keer per ongeluk op een andere ADSL(1) of 2 aansluiting overgezet.

En wat zijn je Attainable waarden?

CaptJackSparrow wijzigde deze reactie 15-08-2012 19:23 (3%)

• XunFar
  • Niet online

XunFar

Jeukjuffrouw jeuk me!

quote:
CaptJackSparrow schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 19:23:
Geeft je Fritzbox nog wel een G.992.5 verbinding aan (ADSL2+)? Misschien heeft een monteur je een keer per ongeluk op een andere ADSL(1) of 2 aansluiting overgezet.

En wat zijn je Attainable waarden?
Nee, dat staat gewoon op adsl2+.
wel op annex b, terwijl het nu a in feite is. als ik 'm op a zet, dan heb ik geen internetverbinding meer.
heb isdn sinds kort eruit gegooid. maar ook toen met isdn haalde ik geen 16.75 mbps.

Receive Direction Send Direction
Max. DSLAM throughput kbit/s 8008 1032
Min. DSLAM throughput kbit/s 1024 256
Attainable throughput kbit/s 8768 939
Current throughput kbit/s 7984 939

XunFar wijzigde deze reactie 15-08-2012 19:35 (6%)

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Is bij jou VDSL2 beschikbaar? XS vindt blijkbaar dat dergelijke namen te moeilijk zijn voor hun klanten want die term wordt maar niet meer gebruikt. Het zal het "Tot 40Mb" abonnement zijn.

Als dat er is zou je ze kunnen voorstellen je een VDSL2 aansluiting te geven en die te limiteren op 20Mb voor dezelfde prijs van je huidige abonnement.

Niet dat ik echt denk dat ze zo flexibel zullen/willen/kunnen zijn maar het zou op zich wel leuk zijn om hun reactie te horen. ;)

• XunFar
  • Niet online

XunFar

Jeukjuffrouw jeuk me!

nee man. dat hebben ze hier niet.
en het duurt nog wel even voordat het mogelijk is. nou ja, volgens de plaatselijke politiek schijnt die er al te zijn, maar das grote kolder. niemand die ik gesproken heb komt hier boven de 8 uit.
blijkbaar is er nog steeds enkel adsl 1 aanwezig dat verkocht wordt als duurdere snelle pakketten. blijkbaar doet XS daar ook aan mee.
ook heeft het dorp/gemeente nog altijd geen eigen adsl-centrale. de eerstvolgende centrale is 15km verderop.
op mijn vorige woonadres had ik allang dik op glasvezel gezeten.
ze hebben hier de lijnen gekort zodat het gemeentelijke kabelbedrijf verkocht kon worden aan caiway en de prijzen omhoog konden, vermoed ik.

het enige dat ik misschien kan proberen is om die downgrade prijs van xs te laten schrappen.

• RollieBollie
Als je vanwege technische redenen niet binnen een bepaald abonnement valt, zal xs4all je verbinding kosteloos downgraden.
De enige reden waarom je zou moeten betalen voor een downgrade, is dat als je het 40 Mbit verbinding afneemt en je wilt een goedkoper abonnement nemen, en je kan technisch gezien wel het 40 Mbit abonnement afnemen.

• Japsuh
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21-05 17:35
Sinds ik terug ben van vakantie valt mijn internetverbinding constant weg. Ik heb 5-15 min internet, vervolgens moet ik 5-20 min wachten tot ik weer even internet heb. Uiteraard heb ik de Fritzbox aan en uitgezet. In de log staat er minstens 15x PPPoE error: Timeout en Internet synchronization fouten. De DSL doet het wel gewoon, aangezien er gewoon verbindingssnelheden staan. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

• Mistraller
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 16-05 16:28
Nou, ik ben er klaar mee, de prijs rechtvaardigt het geleverde echt niet meer. Onze hele familie (5 XS4ALL klanten dus) ga ik overzetten naar Ziggo. De meesten hebben al digitale tv, en ik heb vrijwel alle mailboxen al naar gmail gemigreerd. Jammer dat XS4ALL zo achterblijft.
Ik kan in vergelijking met Ziggo in elk geval geen redenen meer vinden om nog te blijven bij xs4all.

Onze zonnepanelen en zonneboiler: http://solar.reinieren.net | Soladin loggen? http://www.solget.nl

• XunFar
  • Niet online

XunFar

Jeukjuffrouw jeuk me!

Helemaal top
quote:
RollieBollie schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 08:21:
Als je vanwege technische redenen niet binnen een bepaald abonnement valt, zal xs4all je verbinding kosteloos downgraden.
De enige reden waarom je zou moeten betalen voor een downgrade, is dat als je het 40 Mbit verbinding afneemt en je wilt een goedkoper abonnement nemen, en je kan technisch gezien wel het 40 Mbit abonnement afnemen.
Dit klopt helemaal!

Na 1 gratis telefoontje gisteravond is vandaag alles netjes omgezet en gecrediteerd/verwerkt.
XS4all is echt een topclub.
Verder nooit last van verbindingsproblemen gehad in al die jaren dat ik er zit.
Het enige klote is dat men hier in dit gehucht alleen nog adsl1 kunnen leveren. Maar dat ligt aan het beleid hiero. Lopen jaren achter.
Jammer, want nu kan ik geen digitale tv afnemen. Kan wel maar dan blijft er weinig over van mijn breedband.
Al met al, XS is TOP!

• Freek
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22-05 17:25
quote:
Japsuh schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:26:
Sinds ik terug ben van vakantie valt mijn internetverbinding constant weg. Ik heb 5-15 min internet, vervolgens moet ik 5-20 min wachten tot ik weer even internet heb. Uiteraard heb ik de Fritzbox aan en uitgezet. In de log staat er minstens 15x PPPoE error: Timeout en Internet synchronization fouten. De DSL doet het wel gewoon, aangezien er gewoon verbindingssnelheden staan. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb hier precies hetzelfde probleem. Al de helpdesk aan de lijn gehad en die hebben me een firmware update laten doen en het modem terug naar factory settings laten zetten maar dat heeft nog niets opgelost. Meer mensen die hier last van hebben?

• prutser001
  • Laatst online: 14:40

prutser001

Origin - Silence81

Nou dit is een beetje raar.

Ongeveer 4 weken geleden hoor ik van een vriend dat hij VDSL (40/2) kan krijgen op zijn adres, aangezien hij nog geen 100 meter bij mij vandaan woont dacht ik van 'laat ik xs4all maar eens bellen'.

Eenmaal door de menu's heen gekomen kreeg ik iemand aan de lijn, ik uitgelegd dat ik VDSL wil en het volgens meerdere providers verkrijgbaar zou moeten zijn op mijn adres. Volgens xs4all was er helemaal niets mogelijk op mijn adres namelijk omdat ze zelf zonder toevoeging zoeken dus 8a en dan zoeken ze alleen op 8, ik zou terug gebeld worden want ze gingen het uitzoeken. (Helaas dat dit niet gebeurd is) Dus ben ik maar weer gaan bellen, ik kreeg een behulpzaam figuur aan de lijn, volgens hem was het allemaal geen probleem, ik ga makkelijk mijn max halen etc etc, want lijn meting gaf aan 45mbit moet mogelijk zijn etc. kortom bestellen dus.

Ongeveer 2 weken later was het zover, ik heb het eigenlijk niet eens gemerkt de overgang ging super! van 8mbit naar 40 w00t!. Helaas kreeg ik in eerste instantie 'maar' 33mbit, modem gereset etc maakte niets uit maar ik was al blij dat het een factor 4 sneller ging... In de modem gaf hij ook aan dat ik maximaal 33232 kon halen etc. Alles was stabiel dus alles is goed en zo heb ik 1,5 week gedraaid.

Nu komt het...
Gisteravond was ik Rise of Flight aan het spelen ~0200 ineens klapt TS eruit en verlies verbinding met server en denk 'WTF?!' Ik gelijk naar de modem toe en wat ziet mijn oog...:

Max. DSLAM throughput kbit/s 52000 5224
Min. DSLAM throughput kbit/s 3488 64
Attainable throughput kbit/s 60448 30451
Current throughput kbit/s 51976 5224

Latency 8 ms 3 ms
Bitswap on on
Impulse Noise Protection 0.0 0.0

Signal-to-noise ratio dB 10 25
Line attenuation dB 13 -
Carrier record A43 A43
Profile 17a

Dat is nogal een verschil of niet? Waar kan dit nu aan liggen? Zijn er kaboutertjes en elfjes ingevlogen die even 'wat goed gezet' hebben? Waarom geeft de lijnmeting maximaal 45 aan terwijl ik nu ineens op 52 zit en zelfs maximaal 60 zou kunnen halen en 30mbit upload??!
Xs4all verkoopt niet eens 50mbit. En ja het zijn echte mbits via torrent (linux isotje) en vanaf de xs4all website de 100mb en 1gb files gedownload.

prutser001 wijzigde deze reactie 13-09-2012 09:19 (3%)

Asus z97 Sabretooth, Intel 4770K, GTX1080, 32GB DDR3 2133, Samsung Evo 850 500GB+1000GB, 4 x 4TB HGST, CM 550 - Uplay - TRS.SilencE

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

No more IIAB, just TFD!

quote:
Vergeet niet dat er constant aan het netwerk gewerkt wordt.
Daarnaast wordt er ook een techniek genaamd DLM gebruikt, misschien dat deze dit veroorzaakt heeft.

Gutteguttegut wijzigde deze reactie 13-09-2012 09:31 (77%)

• prutser001
  • Laatst online: 14:40

prutser001

Origin - Silence81

Mjah, voor zover ik begrepen had heeft VDSL2 ongeveer dezelfde afstand/snelheid verhouding als ADSL2+ en daar haalde ik maar 8mbit ipv 20. Nu met VDSL2 zou ik volgens xs4all max 45 moeten kunnen halen, wat nu 52 (max 60) blijkt te zijn. Ben ik dan voor de gek gehouden met mijn ADSL2+ lijntje waar ik initieel 18mbit mee haalde toen ik hier net kwam wonen en 3 jaar later nog maar 8mbit geforceerd om het stabiel te krijgen.

Aangezien DLM op zowel ADSL2+ en VDSL2 wordt toegepast vraag ik me dus af of dit ook effect gehad zou kunnen hebben op mijn oude abbo.

Nee VDSL2 = Centrale -> fiber -> wijk kast/straat verdeler -> koper -> isra/huis.
en ADSL2+ = Centrale -> koper -> wijk kast/straat verdeler -> koper -> isra/huis

Ach ik ben nu tevreden, haal zo'n 6.1mb/s down en 610kb/s up wat een hele vooruitgang is op 798kb/s down en 112 up.

Asus z97 Sabretooth, Intel 4770K, GTX1080, 32GB DDR3 2133, Samsung Evo 850 500GB+1000GB, 4 x 4TB HGST, CM 550 - Uplay - TRS.SilencE

• kramon
  • Laatst online: 22-05 21:38
Ja, je hebt al webtv.xs4all.nl en er schijnt een app te zijn voor de iPad. Die heb ik nog niet kunnen testen, omdat mijn iPad in bestelling is ;)

• Vuurvoske
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 12:46

Vuurvoske

Nunquam cede!

quote:
Gutteguttegut schreef op donderdag 13 september 2012 @ 09:31:
[...]
Vergeet niet dat er constant aan het netwerk gewerkt wordt.
Daarnaast wordt er ook een techniek genaamd DLM gebruikt, misschien dat deze dit veroorzaakt heeft.
De eerste 7 dagen stabiliseert DLM je lijn, dit kan er voor zorgen dat je eruit klapt. Ik heb het zelf ook ervaren bij XS4ALL. Even een week afwachten dus.

Beroeps brabander | Tech blog! | Battle.net: Reshnar#2661

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22-05 18:37
Ik kan gewoon al twee uur lang niet vinden hoe ik die Fritz!box in bridge mode kan zetten.

Welliicht iets met de firmware te maken? ( FW 99.05.22 / FRITZ!OS 05.22 ). Kan helaas ook niet vinden waar ik oude versies zou kunnen terugvinden.

Iemand enig idee?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Arokhantos
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 14-05 22:09
wordt snelheid automatisch omgezet off moet je telefoontje plegen ?

• ed73
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 10:15
quote:
Zerokewl schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 21:42:
wordt snelheid automatisch omgezet off moet je telefoontje plegen ?
Wordt automatisch omgezet in de komende maanden, of je kunt het zelf forceren.

• Arokhantos
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 14-05 22:09
Ik had basic wordt dat dan standaard omgezet naar 40 off naar 8 ?

Arokhantos wijzigde deze reactie 07-10-2012 01:26 (71%)

• Toff
quote:
ed73 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 00:17:
[...]

Ik zou even bellen, want automatisch doet xs4all helemaal niets. Zelf maanden lopen klooien met een ondeugdelijke ADSL2 verbinding en uren nutteloze telefoonverbindingen met de helpdesk, voor ik er zelf achter kwam dat VDSL véél beter was, voor dezelfde prijs. Toen duurde het overigens nog een week, omdat er een volkomen nutteloze Dynamic Line Manager (DLM) was opgestart in ADSL-mode...

In het verleden ook maandenlang teveel betaald voor een duur abonnement, dat minder presteerde dan de specificaties van een goedkoper abonnement. Ook toen geen enkel signaal van xs4all, dat ik zonder verlies van kwaliteit of snelheid kon overstappen naar een goedkoper abonnement.

Voor de rest een prima provider, maar let op uw zaeck!

• DDX
Gewoon even inloggen op http://www.xs4all.nl/klant/service/internet/mutaties/ en zelf je abonnement upgraden.
Is het binnen paar uur aangepast.

• Mistraller
Inmiddels is bij ons in de familie de migratie van 6 adressen xs4all naar 6x ziggo in volle gang. Op 3 adressen hangen fritzboxen, heeft iemand die al eens terug moeten sturen? De mijne zou ik graag als AP en DECT basisstation blijven gebruiken namelijk :)

Onze zonnepanelen en zonneboiler: http://solar.reinieren.net | Soladin loggen? http://www.solget.nl

• Toff
quote:
DDX schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 07:44:
Gewoon even inloggen op http://www.xs4all.nl/klant/service/internet/mutaties/ en zelf je abonnement upgraden.
Is het binnen paar uur aangepast.
Maar dat gaat dus niet, als er nog een actie loopt, zoals een lijnonderzoek of het inregelen van de DLM...
quote:
Mistraller schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 23:22:
Op 3 adressen hangen fritzboxen, heeft iemand die al eens terug moeten sturen?
Ja, toen mijn defect geleverde FB werd vervangen, zat er een doosje bij om de oude te retourneren. Aangezien het ding zwaar defect was, heb ik dat graag gedaan. Kreeg een verzendbewijs van het postagentschap, maar nergens op het pakket stond ik vermeld als afzender. Tenzij de administratie op serienummer wordt bijgehouden, denk ik niet dat je nog ooit iets hoort, wanneer je niets terugstuurt...

Toff wijzigde deze reactie 08-10-2012 01:12 (45%)

• lt_cmd_data
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 17-05 13:11
Heeft iemand enig idee waarom xs4all de DSLAM max upload throughput insteld 3080kbit en niet op >4096kbit :?
Hierdoor is het onmogelijk om de beloofde "tot 4mbit" te halen terwijl attainable (koper) wel 14mbit upload aan kan. Mijn kopere kabel naar de DSLAM kan attainable 14mbit upload aan (woon 100meter van dslam). Volgens een helpdeskmedewerker van xs4all kan DLM een Max DLAM througput verhogen, ik twijfel over deze uitspraak...

Fritzbox 7340 fw 99.05.22
Max. DSLAM throughput kbit/s 42008 3080
Min. DSLAM throughput kbit/s 4096 64
Attainable throughput kbit/s 37000 14447
Current throughput kbit/s 37000 3080

Latency 11 ms 4 ms
Bitswap on on
Impulse Noise Protection 4.0 2.0

Signal-to-noise ratio dB 6 28
Line attenuation dB 3 -
Carrier record A43 A43
Profile 17a

lt_cmd_data wijzigde deze reactie 18-10-2012 15:50 (53%)

• enigmafan
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Angular, Cordova & Swift

quote:
ed73 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 00:17:
[...]

Hoe kun je het forceren?

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

• StEelD
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 19-01-2016
quote:
Forceren is een groot woord maar je kunt de helpdesk bellen.
Al zie ik niet zo 1-2-3 meer een actuele status op de website van Xs4all, hoe druk de telefonische helpdesk en eventuele wachtrij is. Dat is dan misschien weg gehaald van de website.
Hoe dan ook, je zal vast niet de enige zijn die een telefoontje pleegt ;)

Specs

• stormed
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 02-06-2013
Je kan het niet forceren. Beste is gewoon modem met rust laten zodat de DLM zijn werk kan doen :).

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

No more IIAB, just TFD!

Uiteindelijk zullen alle mensen die sneller kunnen het ook geen merken als de Lite profielen worden omgezet naar Extra, maar als je nu al wil kun je de helpdesk bellen, die kunnen je dan "forceren". DLM maakt daarvoor niets uit.
Ook is steeds vaker VDSL beschikbaar en kun je kosteloos van ADSL naar VDSL.

• Bee.nl
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

-oeps er ging iets fout-

Bee.nl wijzigde deze reactie 19-10-2012 01:22 (80%)

• dcl!
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 13:40
Positieve ervaring (omdat die meestal in de minderheid zijn op internet) maar even delen. Heb verhuizing aangevraagd (volgens site minimaal 3 weken nodig), kon al na twee weken. Dat zou maandag of dinsdag (22 of 23 oktober) worden.
Kreeg gisteren mail dat de internetverbinding al was opgeleverd, en dat de verbinding op het oude adres nog een week blijft werken (netjes!).
Vandaag fritzbox aangesloten (op oude adres doet oude SpeedTouch nog netjes zijn werk) en inderdaad werkt alles prima.
(behalve dan dat in het nieuwe huis alles oude meuk en gammel is en de kabels afbreken waar je bij staat, zodat je eerst een uur bezig bent om het aansluitpunt op orde te krijgen :( ).

Vreemd dat het op de website van xs4all nergens te vinden is dat het bestaat, zo'n overlap service (tijdelijk op twee adressen) maar ik vind het super _/-\o_

• Toff
quote:
Gutteguttegut schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 01:21:
Uiteindelijk zullen alle mensen die sneller kunnen het ook geen merken als de Lite profielen worden omgezet naar Extra, maar als je nu al wil kun je de helpdesk bellen, die kunnen je dan "forceren". DLM maakt daarvoor niets uit.
Ook is steeds vaker VDSL beschikbaar en kun je kosteloos van ADSL naar VDSL.
Zoals ik eerder schreef, maakt het WEL uit of DLM aan het inregelen is. Dit duurt maximaal 10 dagen en gedurende die tijd kan je zelf geen ander abo kiezen op de website en de helpdesk kan dat ook niet voor je doen (als ze niet tegen mij hebben gelogen).

• Glabbeek
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23-05 20:56

Glabbeek

Fietst de wereld

Ik heb de site van XS4ALL aardig afgestruind, maar ik kan nergens vinden of er VDSL beschikbaar is op mijn adres. Komt het ergens te staan als het wel zo is, of krijg je dat automatisch te horen? De mooie uitrolschema's die tot ergens vorig jaar te vinden waren gaven aan dat het hier in de buurt per eerste kwartaal 2012 beschikbaar zou zijn, maar ook van die lijsten is niets recents meer terug te vinden. Ik zit nu op XS4ALL Extra met 15/1 Mbit/s. Vooral een wat hogere up zou best leuk zijn.

En zo is het maar net.
Bekijk ook eens Marcs Omzwervingen, mijn reisverslagensite.

• Mistraller
quote:
Glabbeek schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 17:00:
Ik heb de site van XS4ALL aardig afgestruind, maar ik kan nergens vinden of er VDSL beschikbaar is op mijn adres. Komt het ergens te staan als het wel zo is, of krijg je dat automatisch te horen? De mooie uitrolschema's die tot ergens vorig jaar te vinden waren gaven aan dat het hier in de buurt per eerste kwartaal 2012 beschikbaar zou zijn, maar ook van die lijsten is niets recents meer terug te vinden. Ik zit nu op XS4ALL Extra met 15/1 Mbit/s. Vooral een wat hogere up zou best leuk zijn.
Bij ons is het er schijnbaar wel, als je een upgrade check doet zie je een andere snelheid staan. JE krijgt er dus geen bericht van. Al had het voor mij ook niks uitgemaakt, want over 3 weken zit ik hier voor minder geld op een hogere snelheid... (60/6 van ziggo). De opzegging was al de deur uit toen ik het zag staan.

• Alpha Bootis
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 15-07-2016
quote:
Mistraller schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 23:50:
[...]

Bij ons is het er schijnbaar wel, als je een upgrade check doet zie je een andere snelheid staan. JE krijgt er dus geen bericht van. Al had het voor mij ook niks uitgemaakt, want over 3 weken zit ik hier voor minder geld op een hogere snelheid... (60/6 van ziggo). De opzegging was al de deur uit toen ik het zag staan.
Totdat ziggo problemen gaat geven, en dan maak je kennis met hun fantastische support en administratie. ;) Ze hebben namelijk op snelheid alleen concurrentie van glas en dat merk je. Die kabelmarkt moet nodig open voor internet.
Je krijgt _veel_ meer bang for buck bij Ziggo als je strikt kijk naar snelheid, maar dat is ook direct het enige.
Ik ben bij die clowns weggegaan doen ik zonder duidelijk aanwijsbare reden 2 weken geen connectiviteit had en ze nadien zich ook nog hardop durven af te vragen waarom ik nogsteeds gefrustreerd ben als het weer werkt. :')
Bij XS4ALL heb ik nog geen noemenswaardige negative ervaringen gehad en hoop voor sneller internet dat hier een keer glas komt zodat ik dat bij XS4ALL kan nemen of, indien ze me toch over de zuiger helpen in de toekomst, de concurrentie.

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

No more IIAB, just TFD!

quote:
Glabbeek schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 17:00:
Je moet ze gewoon even bellen. Intern kunnen ze vaak meer zien.

• Mistraller
quote:
Alpha Bootis schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:11:
[...]

Totdat ziggo problemen gaat geven, en dan maak je kennis met hun fantastische support en administratie. ;) Ze hebben namelijk op snelheid alleen concurrentie van glas en dat merk je. Die kabelmarkt moet nodig open voor internet.
Je krijgt _veel_ meer bang for buck bij Ziggo als je strikt kijk naar snelheid, maar dat is ook direct het enige.
Ik ben bij die clowns weggegaan doen ik zonder duidelijk aanwijsbare reden 2 weken geen connectiviteit had en ze nadien zich ook nog hardop durven af te vragen waarom ik nogsteeds gefrustreerd ben als het weer werkt. :')
Bij XS4ALL heb ik nog geen noemenswaardige negative ervaringen gehad en hoop voor sneller internet dat hier een keer glas komt zodat ik dat bij XS4ALL kan nemen of, indien ze me toch over de zuiger helpen in de toekomst, de concurrentie.
Het "hopen op betere snelheden" ben ik nu, jaren verder wel een beetje beu.
Qua service heb ik helaas ook andere ervaringen met XS4ALL. Ik heb ongeveer een jaar lang geprobeerd om het een en ander goed geregeld te krijgen bij een familielid. Dan weer met sales aan de lijn, dan weer de technische helpdesk...en steeds werd ik niet teruggebeld. Eindelijk werd het niet opgelost, en mede op basis daarvan het besluit genomen.
In alle jaren dat ik klant was van xs4all heb ik geen enkele keer van de helpdesk gebruik gemaakt, veel problemen met voip gehad (zo kon ik de spoedlijn van de huisartsenpost niet bereiken: antwood van xs4all: dat komt doordat we een afwijkende btw niet kunnen factureren, probeer maar een mobieltje te gebruiken 8)7 ) De retentie van newszilla is niet spectaculair te noemen, shell access heb ik nooit gebruikt, voor grote mailboxen kennen we Gmail en ook een homepage van een gig is anno 2012 niet zoveel meer.
Beide ISP's bieden Fsecure als virusscanner aan, en niemand bij ons in de familie heeft behoefte aan een eigen mailserver, of andere dingen waar open poortjes of een fixed IP voor nodig zijn.

Verder kan ik weinig terugvinden wat ziggo niet biedt: ja kpn hotspots wellicht. Maar die keren in een hotel is 3G prima voor een facebook update oid.

Eerlijk is eerlijk, de lijn was bij mij en de meeste andere familieleden stabiel. We hadden echter ook allemaal een lage snelheid, en ik lees vaak dat veel mensen met een hoger abbo de max snelheid nooit haalden. De ziggo installaties die ik tot nu toe gedaan heb waren echter keurig op de snelheid die het zou moeten zijn volgens een download testje.

Blijft er dus in feite echt maar 1 ding over waar ik en mijn familie voordeel uit zou kunnen halen en dat is het service nivo.

Ik verwacht inderdaad dat het nivo bij xs4all hoger ligt. Maar om mij heen was iedereen tevreden met ziggo (Ik heb een stuk of 5 IT collega's gesproken), en van de 2 installaties die ik nu voor familie heb gedaan was 1 telefoontje nodig (tv extra was per ongeluk tv standaard geworden na omzetting). 15 minuten in de wacht, maar meteen first call opgelost.

Op internet zijn de ervaringen negatief. Maar op internet vind je nu eenmaal altijd vooral negatieve berichtgevingen. Je gaat niet op een forum zitten posten als het werkt zoals het zou moeten, en met veel klanten is het aantal posts ook hoger.

Tenslotte is het ook gewoon een geldkwestie. Ik en mijn familie hebben liever een keertje te kampen met wat downtime, ipv maand na maand 1 of 2 tientjes meer af te tikken voor een gemiddeld huis-tuin en keuken internetabbo. Omdat iedereen xs4all had, en we het onderling gratis bellen niet kwijtwillen, is het besluit dus ook genomen om allemaal over te stappen. We blijven hollanders.

• Toff
quote:
Mistraller schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 00:29:
[...]
Op internet zijn de ervaringen negatief. Maar op internet vind je nu eenmaal altijd vooral negatieve berichtgevingen. Je gaat niet op een forum zitten posten als het werkt zoals het zou moeten, en met veel klanten is het aantal posts ook hoger.

Tenslotte is het ook gewoon een geldkwestie. Ik en mijn familie hebben liever een keertje te kampen met wat downtime, ipv maand na maand 1 of 2 tientjes meer af te tikken voor een gemiddeld huis-tuin en keuken internetabbo. Omdat iedereen xs4all had, en we het onderling gratis bellen niet kwijtwillen, is het besluit dus ook genomen om allemaal over te stappen. We blijven hollanders.
Nou, als afwijking op jouw regel dan hier een positief geluid, over XS4All... De stabiliteit is mij wel een paar tientjes waard en de snelheid van mijn "lite" abonnement (VDSL) is ook dik in orde:

Verder "bellen" wij in de familie al lang niet meer, sinds je met Skype of Live Messenger voor nulkommanul euro een leuke beeldverbinding kunt onderhouden.
"Gratis" webspace en 5 mailboxen met 50 aliassen zijn ook wel handig, bij XS4All, bijvoorbeeld.
Maar het blijft een persoonlijke - en te respecteren - keuze natuurlijk.

• Mistraller
quote:
Toff schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 02:36:
[...]

Nou, als afwijking op jouw regel dan hier een positief geluid, over XS4All... De stabiliteit is mij wel een paar tientjes waard en de snelheid van mijn "lite" abonnement (VDSL) is ook dik in orde:

Verder "bellen" wij in de familie al lang niet meer, sinds je met Skype of Live Messenger voor nulkommanul euro een leuke beeldverbinding kunt onderhouden.
"Gratis" webspace en 5 mailboxen met 50 aliassen zijn ook wel handig, bij XS4All, bijvoorbeeld.
Maar het blijft een persoonlijke - en te respecteren - keuze natuurlijk.
De meeste familie bij ons is nogal gehecht aan vaste telefonie, en een handset die altijd voor de pak ligt wint het nog altijd van skype of messenger...zeker aangezien er verder niemand handig is met een pc verder in de familie. Met name onze kids bellen graag met opa en oma...ik zou die 2 peuters in elk geval nooit mijn tablet of smartphone in handen durven geven. Ze laten de dect namelijk geregeld uit hun handjes kletteren om vervolgens lekker verder te kwebbelen... :)

Ik bedoel niet te zeggen dat ik over het algemeen negatief ben over xs4all (behalve als het om prijs gaat); bij 1 lastig geval echter (een familielid die men wel/niet/wel/niet/wel/niet/we/niet over kon zetten op Only) werden we gewoon een beetje in de steek gelaten. Omdat ze daar geen only hadden kregen ze een lage snelheid, geen voip, geen fritzbox, geen andere handige diensten, terwijl het totaalbedrag van xs4all+kpn hoger was dan adsl start.

• Toff
quote:
Mistraller schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 23:26:
Met name onze kids bellen graag met opa en oma...ik zou die 2 peuters in elk geval nooit mijn tablet of smartphone in handen durven geven. Ze laten de dect namelijk geregeld uit hun handjes kletteren om vervolgens lekker verder te kwebbelen... :)
Dan ligt "skypen" toch juist voor de hand? Een oude PC met een webcam annex microfoon en de kids kunnen desnoods uren volkomen handsfree met opa en oma chatten.

Verder kost bellen bij xs4all.nl slechts 5 euro per maand extra en je kunt je dect-handsets rechtstreeks aansluiten op de laatste Fritz!boxen, dus ook die optie is mogelijk. Bellen tussen xs4all-klanten is nog gratis ook. Het verschil met "vaste" telefonie heb ik nog niet gemerkt.

Natuurlijk maakt eenieder zijn eigen keuzes en dat moet ook vooral zo blijven!

• Mistraller
quote:
Toff schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 23:46:
[...]

Dan ligt "skypen" toch juist voor de hand? Een oude PC met een webcam annex microfoon en de kids kunnen desnoods uren volkomen handsfree met opa en oma chatten.

Verder kost bellen bij xs4all.nl slechts 5 euro per maand extra en je kunt je dect-handsets rechtstreeks aansluiten op de laatste Fritz!boxen, dus ook die optie is mogelijk. Bellen tussen xs4all-klanten is nog gratis ook. Het verschil met "vaste" telefonie heb ik nog niet gemerkt.

Natuurlijk maakt eenieder zijn eigen keuzes en dat moet ook vooral zo blijven!
Ik had na wat zeuren uiteindelijk inderdaad een andere fritzbox gekregen die bij mij als dect base gebruikt wordt (en fritz app op android). Die fritz krijg(/kreeg?) je normaal niet bij adsl start. (Daarom hoop ik dat die fritz niet teruggevraagd wordt, want dan hang ik die achter het ziggo modem :))
Het gratis onderling bellen werd hier bijzonder nuttig gebruikt, één van de redenen dat nu dus ook alle familieleden mee overstappen naar ziggo. De verwachting is dat de kosten dan nog verder dalen omdat er nu eenmaal meer ziggo dan xs4all klanten zijn.
In het alles in 1 pakket van ziggo is de meerprijs voor telefoon overigens ook ongeveer 5 euro.

Nogmaals, ze doen qua diensten voor elkaar niet onder, als je de geboden snelheid en de tv diensten buiten beschouwing laat (met name behoud van analoog signaal vind ik voorlopig een grote pré).

Overigens; laptops en peuters (2 en 3jr) is gelijk aan water en vuur. Betekent volcontinu toezicht op de kids, en ook mijn ouders en familie helemaal instrueren hoe skype werkt. Voor a-technische mensen (mijn moeder belt me wel eens hoe ze ook weer een bestand op een usb stick moet krijgen) wil je hier gewoon niet aan beginnen.

• silentsnake
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19-05 11:49
Zijn er meerdere mensen die van de week gratis een upgrade van 20 naar 40mbit hebben gehad? Ik was een Linux ISO aan het downloaden en ik downloade die met 3.5MB/s. Ik gechecked op de fritzbox en ik had inderdaad opeens 40mbit terwijl ik betaal voor een 20mbit abbonement heb.

• DDX
20mbit abonnement bestaat niet meer he ;)

http://www.xs4all.nl/nieuw/

• corset
  • Laatst online: 10:49
Vraagje voor de mensen die Xs4all hebben met Internet+Bel+TV, nu heb ik hier wat vragen over:

1.) Ik lees hier op tweakers dat de TV kwaliteit echt minder is dan ziggo, klopt dit?
2.) Welke Fritzbox wordt geleverd hierbij?
3.) Hoe snel kan de overzetting van Ziggo plaatsvinden?

Dit omdat we meer problemen dan plezier hebben met Ziggo :(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

No more IIAB, just TFD!

quote:
lanerios schreef op zondag 11 november 2012 @ 20:25:
Vraagje voor de mensen die Xs4all hebben met Internet+Bel+TV, nu heb ik hier wat vragen over:

1.) Ik lees hier op tweakers dat de TV kwaliteit echt minder is dan ziggo, klopt dit?
2.) Welke Fritzbox wordt geleverd hierbij?
3.) Hoe snel kan de overzetting van Ziggo plaatsvinden?

Dit omdat we meer problemen dan plezier hebben met Ziggo :(
1.) Geen ervaring mee.
2.) ADSL/VDSL 7360, Glas 7390.
3.) Internet gaat vrij snel (2-3 weken), daarna wordt tv aangevraagd en daarna telefonie.

• Notlupus
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 23-05 17:58
Ik heb sinds vorige week mijn XS4ALL abonnement omgezet van 8/1 naar 40/4, wat vandaag is opgeleverd. Als ik de snelheden test dan zie ik echter dat ik 33/1,1 Mbits heb, niet bepaald wat er beschreven staat. Dat ik de volle 40 Mbits niet haal dat snap ik nog wel, maar ik voel me toch flink belazerd als ik vier keer snellere upload beloofd krijg, en slechts 0,1 keer sneller krijg.

Kan ik hier nog wat aan doen? Bellen/mailen?
Pagina: 1 ... 21 22 23 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield V Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*