[XS4all xDSL] Ervaringen en discussies - Deel 2

Pagina: 1 ... 20 ... 24 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiPlace
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 22:21:

Heb zelf het idee dat het wel IETS met drukte te maken heeft gezien het internet in de kleine uurtjes best redelijk is. Dit kan echter ook reinste kolder zijn en volledig gebaseerd zijn op toevallig even goed als ik kijk momenten.
Het lijkt wel alsof de lijn veel te veel is overboekt. Oftewel..dat de snelheid wordt beïnvloed door het gebruik van anderen. Want waarom kan ik anders op enig moment wel 24,7 Mb halen en op andere momenten maar een fractie van die snelheid?

Linux op je desktop - https://www.digiplace.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CaptJackSparrow schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:25:
Wauw! SDSL. Man... dat is een upgrade!

:X
(het is overigens 'symmetrisch')
Great success!

muggenzifter
DigiPlace schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:38:
[...]

Het lijkt wel alsof de lijn veel te veel is overboekt. Oftewel..dat de snelheid wordt beïnvloed door het gebruik van anderen. Want waarom kan ik anders op enig moment wel 24,7 Mb halen en op andere momenten maar een fractie van die snelheid?
Dat gevoel bekruipt mij ook ergens, maar wel een erg spontaan ding om dat feitelijk te zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjankoole
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 19:39
Normaliter ben ik dolgelukkig met m'n xs4all-only VDSL2 verbinding hier in Hoorn (NH), ik haal structureel de beloofde 20/2, en dat is een prima verbinding, ik download toch niet, en als ik 't al zou doen: dan duurt 't maar wat langer.

Sinds zondag is het echter dikke drama, de Fritz!box geeft soms wel 300.000 errors per minuut aan en de lijnverbinding reset gemiddeld elke 5 minuten. De helpdesk gaf al aan dat de DSLAM aan het klapperen was volgens KPN. Maar hij kon geen indicatie geven wanneer KPN daar naar ging kijken. We gaan nu dag 3 van ellende in, en het is bijzonder kwalijk te noemen zo onderhand, omdat we en geen internet, en geen telefonie (VoIP van xs4all) hebben op deze manier. Nou zit ik de hele dag op m'n werk, maar m'n vriendin werkt vanaf thuis, voor haar is dit een hel. (ze kan niet werken, nu).

Erg meh. Toch zonde, de verbinding werkte al ruim een jaar vrijwel zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Ik vind het echt schandalig hoe dit probleem wordt opgepakt en je als klant wordt behandeld. Typisch KPN, dat dan weer wel. (tenzij je $$$ hebt en een zakelijk contract hebt want dan kan ineens een heleboel meer)

Mijn shortlist voor de 'oplossing' er maar weer eens bijpakken: UPC, Tweak, XMS, ...?

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjankoole
mindcrash schreef op maandag 07 november 2011 @ 22:19:
Volgens SpeedTest zou ik een snelheid moeten hebben van 12 tot 18mbs, en dat zie ik toch echt niet terug bij het downloaden via HTTP...
Probeer het eens met het downloaden van een ISO vanaf deze plek: http://mirror.nl.leaseweb.net/freebsd/ISO-IMAGES-amd64/8.2/

Dat is voor mij altijd de ultieme test om te zien of een ISP netwerksnelheid haalt. (buiten het eigen netwerk).

Via xs4all haal ik doorgaans 20 Mbit/s op die plek, en die staat buiten hun netwerk. (ze zijn alleen verantwoordelijk voor performance binnen hun netwerk).

Uiteraard haal ik dat nu niet, omdat m'n verbinding er elke 4 minuten uit klapt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

- onzin weggehaald -

[ Voor 98% gewijzigd door mindcrash op 08-11-2011 21:31 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja ikzelf ben wel een goede service gewend van ze. Een maand o.i.d. terug had ik een klapperende internetlijn en had op dezelfde dag dat ik het meldde,wat overigens een telefoongesprek was van nog geen 5 minuten, een monteur op te stoep staan die het even kwam oplossen.
Dit is een service die ik nog nooit heb gezien bij geen enkele ISP. Heb eerder al 2 weken met een volledig onbruikbare lijn gezeten en dan word het zuur, ben service-wise dus zeker niet voornemens over te stappen naar een andere ISP die met mij eerste een week lang onzin dingen wil doen als virusscanners en firewalls uitzetten terwijl het probleem gewoon meetbaar elders zit. (ziggo, kpn, upc, etc...)

Neemt natuurlijk niet weg dat ze wel even danwel het probleem pronto moeten oplossen, danwel uitleggen wat er gaande is, wat we kunnen verwachten en waarom het probleem zo lang moet duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjankoole
mindcrash schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 10:47:
Gaat daar met 1.8/2.0 mbps per seconde down. XS4All heeft dus inderdaad de boel QOS matig dichtgegooid
Die conclusie zou ik niet zomaar durven trekken. Je zegt: 1.8/2.0 mbps. Bedoel je daar MB/s ?

Het kan ook zijn dat een club waar xs4all mee peert - en zo bij giganews uitkomt - QoS doet, daar kan xs4all verder niets aan doen. Ik zelf merk nooit iets van QoS achtige zaken, behalve dat VoIP voorrang krijgt. (Maar dat is logisch en gewenst, voor voice)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

- onzin weggehaald -

[ Voor 100% gewijzigd door mindcrash op 08-11-2011 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjankoole
mindcrash schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:12:
Overigens wordt ook het verkeer via VPN richting bijvoorbeeld Usenet geblokkeerd, dus ze hebben aan alle mogelijke omwegen die een intellligente internet gebruiker zou kunnen nemen gedacht.
Werkelijk? Hoe kunnen ze zien dat jij via een VPN Usenet doet dan? Dat kunnen ze niet zien, dat is encrypted.

het kan ook zijn dat giganews' pijp op de amsix en/of openpeering vol zit. Maar dat is moeilijk te zeggen, als ik weer een werkende verbinding heb moet ik 't ook maar eens testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjankoole schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:16:
[...]

Werkelijk? Hoe kunnen ze zien dat jij via een VPN Usenet doet dan? Dat kunnen ze niet zien, dat is encrypted.

het kan ook zijn dat giganews' pijp op de amsix en/of openpeering vol zit. Maar dat is moeilijk te zeggen, als ik weer een werkende verbinding heb moet ik 't ook maar eens testen. :)
Je connect naar een usenet server wellicht? Die encryptie houd alleen in dat ze niet weten wat er overheen loopt maar tenzij je via machines gaat die fysiek elders staan en via een een andere ISP lopen lijkt me dat je er gewoon op kan knijpen gezien je ziet dat er een, al dan niet versleutelde verbinding, naar een usenet server gemaakt wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

arjankoole schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:16:
[...]

- onzin even weggehaald -

Update

Zou dit met de huidige problemen te maken kunnen hebben?

http://webwereld.nl/nieuw...kt-internet-backbone.html

[ Voor 50% gewijzigd door mindcrash op 08-11-2011 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me niet heel voor de hand liggen, maar who knows.

Edit:

Heb mezelf via Twitter ook even in de molen gezet, er is een ticket aangemaakt en mijn lijn is doorgestuurd ter analyse.
Wat dit concreet inhoud weet ik niet maar we gaan het zien.
Wel handig dat dat kan.

Ze komen in de Timeline trouwens niet verder dan te melden dat het een erg complex probleem met prio is. Denk dat er wel de behoefte bestaat voor wat technisch onderlegde informatie, voor de geïnteresseerden onder ons, maar soit.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

En "ineens" lijkt het een en ander weer tot leven te komen

* mindcrash klopt op een stuk hout

Update

Het werkt blijkbaar weer prima, alhoewel prima in dit geval weliswaar wel wat minder snel dan normaal betekend.

Waar die 0kbps vandaan kwam, geen idee. Misschien een vage fout in het programma ofzo; normaal geeft het ding wel aan dat er iets mis is en daarom de boel is gestopt. Gelukkig geen virtueel opgeworpen blokkades om de routers te ontlasten in ieder geval :')

Maar dat er nog in ieder geval wel wat problemen zijn is zeker; nu doet ie het nog prima rond de 20-25 Mbps maar ik durf te wedden dat ie binnen 4 uur weer onder de 5 Mbps of erger wegzakt.

Update

En ook al hebben ze niet lopen klooien met de internetverbinding, inmiddels is de snelheid zoals verwacht wel weer gezakt naar circa 5 Mbps :')

[ Voor 151% gewijzigd door mindcrash op 08-11-2011 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervda87
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-06-2022

petervda87

Helemaal waus !

Weinig constructief deze reactie.

[ Voor 92% gewijzigd door IEF op 08-11-2011 23:43 ]

MAINRIG: i7 3960X |MSI X79A GD65 (8D) | 4 x 2 GB patriot viper DDR3 1866 mhz | 1 x 240GB Crucial MX 100sata 3-600 raid 0 | 2 x Asus EAH Direct CU 5850 | Silverstone Strider 1200W | Corsair 650D |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Als je afhankelijk bent van je internetverbinding voor o.a. je werk heb je liever een trage verbinding (ook al kost het wat frustratie) dan helemaal geen verbinding.

Omdat het eerdere gezeik met wel heel erg extreme bandwidth problemen overigens zoals eerder gemeld een vage applicatieve fout betrof in plaats van een fysieke fout heb ik even aan zelfcensuur gedaan vanwege het ranten richting de verkeerde partij. Die fout plus het gedoe van de afgelopen dagen plus het uitblijven van communicatie vanuit XS4All in welke vorm dan ook leverde zoveel frustratie op dat het wel heel makkelijk was om de verantwoordelijkheid van deze issue richting XS4All te schuiven :') (Anyhow, het lijkt weer te werken. Sortof. En ben weer redelijk blij)

Dit betekend overigens niet dat XS4All geheel zonder kleerscheuren ervan af komt want zonder enige communicatie rond de voortgang van het onderzoek en het bedenken van de oplossing fluctueert de verbindingssnelheid nog steeds als een gek, terwijl er nog steeds helemaal niets bekend is over status en eventuele datum waarop een oplossing wordt geimplementeerd of wat dan ook.

En dat vind ik eigenlijk nog steeds niet echt kunnen, communicatie zou zeker bij zware storingen zoals deze de hoofdzakelijke taak van de helpdesk moeten zijn.

[ Voor 72% gewijzigd door IEF op 08-11-2011 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon O.
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Leon O.

Bellen met XS4ALL (020-3987666) en een ticket aan laten maken.
Mij is door de helpdesk verteld dat ze op dit moment al ruim 600 tickets bij KPN uit hebben staan.
Ik hoop dat ze deze trage verbindingsnarigheid snel op gaan lossen, want storingen die langer dan een week duren, zonder enige vorm van duidelijke communicatie naar hun klanten toe, maakt mij in ieder geval niet blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:55
Vannacht viel de verbinding helemaal weg, nu weer terug en hoe :9 :

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1581460932.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gateway: 194.109.5.203, Broadband PoP: dr9.d12

Net 3 keer weg gevallen binnen een half uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cudl0457
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-12-2024
Is er al iemand die de firmware van de Fritzbox heeft teruggezet naar 84.04.88 . Bij mij was de laatste update van de fritzbox de oorzaak van veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Leon O. schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 22:31:
Bellen met XS4ALL (020-3987666) en een ticket aan laten maken.
Mij is door de helpdesk verteld dat ze op dit moment al ruim 600 tickets bij KPN uit hebben staan.
Ik hoop dat ze deze trage verbindingsnarigheid snel op gaan lossen, want storingen die langer dan een week duren, zonder enige vorm van duidelijke communicatie naar hun klanten toe, maakt mij in ieder geval niet blij.
Euhm, daar hebben ze al maanden last van hier. Maar ben wel blij dat ze het nu eindelijk erkennen...
Toch heb ik besloten om naar een andere provider te gaan.
De afgelopen tijd heb ik alleen maar een trage verbinding gehad, de service desk blijft volhouden dat het hier in huis zit terwijl mensen om mij heen in de buurt precies hetzelfde ervaren....
De retentie van de newsgroups is teruggebracht en het bellen ligt er ook regelmatig uit ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjankoole
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 02:55:
Gateway: 194.109.5.203, Broadband PoP: dr9.d12

Net 3 keer weg gevallen binnen een half uur.
Yep, die PoP zit ik ook op. Gemiddeld elke 5 minuten onderbreking. (je zou de zabbix statistieken eens moeten zien ;) ), heel soms echter ook weer uptime van 2 uur.

Ik ga denk ik maar eens knutselen met een leuke multi-homed oplossing, waarbij ik de kabel als fall-back ga gebruiken. Een werkende internet verbinding is veel te belangerijk voor m'n vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ropau
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:59
trabbit schreef op woensdag 09 november 2011 @ 02:48:
Vannacht viel de verbinding helemaal weg
Inderdaad, tussen 2:06 en 2:21 had ik ook geen verbinding. Daarvoor had ik nog lang niet de volle snelheid, daarna tot nu in elk geval wel. Er is waarschijnlijk dus wel íets gebeurd dus nu maar hopen dat dat zoden aan de dijk brengt.
DigiPlace schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:38:
Het lijkt wel alsof de lijn veel te veel is overboekt. Oftewel..dat de snelheid wordt beïnvloed door het gebruik van anderen.
Bij overboeking is de verandering in maximaal haalbare snelheid lijkt mij veel geleidelijker. Bovendien is dit probleem ook niet geleidelijk ontstaan. Van de een op andere dag halen mensen minuut 1 100% en minuut 2 10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:04
Vanochtend voor ik naar mijn werk vertrok even wat nzb's ingeladen en die gingen gedurende de 10 minuten dat ik thuis was in ieder geval weer op normale snelheid.
Maar goed, dit soort oplevingen heb ik vaker gezien de afgelopen week. Zal vanavond nog eens kijken.

PSN ID: JLvanEs0305

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:52
Ik werd net op kantoor opgebeld door een Xs4all medewerker nav een ticket over een trage verbinding.
Deze zei dat het probleem is opgelost, fingers crossed, het werkt hier in ieder geval op dit moment correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiPlace
Ik heb vandaag vanaf 8 uur wat metingen verricht. De afgelopen uren meet ik de voor mij gebruikelijke waarden van 24 Mb/s met een pingtijd van rond de 55 ms (Haarlem). Het is mogelijk nog te vroeg om te roepen dat het probleem is opgelost, maar ik heb deze waarden over zo'n 'lange' periode niet meegemaakt de afgelopen dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:26

DDX

cudl0457 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 06:34:
Is er al iemand die de firmware van de Fritzbox heeft teruggezet naar 84.04.88 . Bij mij was de laatste update van de fritzbox de oorzaak van veel problemen.
Ja ik, met ipv6 werkt 05.05 oid (de laatste iig) niet echt lekker.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonst nu her en der dat het opgelost moet zijn. (XS4ALL timeline en storing pagina) Ik kan het momenteel niet checken. Zit op werk.
Wou mijn pc even remote beschikbaar maken maar er even doorheen geschoten dus kan niet testen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Ik heb sinds vannacht geen enkel probleem meer, dus het lijkt opgelost. Nog even afwachten wat er vanavond gebeurd, dan ontstonden de grootste problemen. Iemand een verklaring waarom mijn download snelheid 10 Mbps sneller is geworden dan de afgelopen maanden was (sinds ik vdsl heb)?. Intrainsnelheid 52 Mbps altijd, daadwerkelijk snelheid was 34 Mbps en nu 46 Mbps). Zou er al die maanden al een probleem zijn geweest wat plots dramatisch werd?

Ik zit op Ipv6 en firmwareversie 99.05.05 met een Fritzbox 7340.

[ Voor 7% gewijzigd door trabbit op 09-11-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjankoole
je training snelheid is altijd hoger, omdat ze wat marge houden voor IPTV. ( maximaal 8Mbit/s voor full-HD).

als ik het goed zie, zou je 40Mbit/s moeten halen, dus pak 'm beet 4MB/s.

Bij mij is de storing niet opgelost iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
arjankoole schreef op woensdag 09 november 2011 @ 15:36:
je training snelheid is altijd hoger, omdat ze wat marge houden voor IPTV. ( maximaal 8Mbit/s voor full-HD).

als ik het goed zie, zou je 40Mbit/s moeten halen, dus pak 'm beet 4MB/s.

Bij mij is de storing niet opgelost iig.
Er wordt alleen bandbreedte als marge gehouden als de tv aanstaat. Dit was overigens ook niet mijn vraag, mijn vraag is waarom ik maanden lang op 52 Mbit/s ben ingetraind (nu nog steeds), maar mijn daadwerkelijk snelheid (op een computer met speedtest.net) van 34 Mbit/s is gegaan naar 46 Mbit/s.

Vroeger:
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/1580206348.png

Nu
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1581460932.png

[ Voor 7% gewijzigd door trabbit op 09-11-2011 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjankoole
trabbit schreef op woensdag 09 november 2011 @ 15:42:
[...]

Er wordt alleen bandbreedte als marge gehouden als de tv aanstaat.
Nee hoor, ik neem niet eens IPTV af bij ze, ik heb een 20/2 abo, maar de 7340 trained op 40Mbit.
Dit was overigens ook niet mijn vraag, mijn vraag is waarom ik maanden lang op 52 Mbit/s ben ingetraind (nu nog steeds), maar mijn daadwerkelijk snelheid (op een computer met speedtest.net) van 34 Mbit/s is gegaan naar 46 Mbit/s.
Het kan best zijn dat ze flink hebben lopen sleutelen aan instellingen, waardoor het nu allemaal beter werkt voor je. Speedtest.net vind ik ook niet bepaald betrouwbaar. Ik haal in m'n eigen bandbreedte tests veel hogere snelheden dan met speedtest. (speedtest: 1,08 MB/s, eigen tests structureel 2,2 MB/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Klinkt alsof ze de traffic shaping nu helemaal hebben uitgezet, de is vraag of mensen die op 40mbit intrainen terwijl ze 20mbit abonnment afnemen nu misschien ook 40mbit download halen ?

Uit nieuwsgroep trouwens :
We hebben afgelopen nacht inderdaad een router gereset, uit diepgaand
onderzoek in het netwerk bleek uiteindelijk dat deze router de oorzaak
was van de problemen.

Bij het onderzoeken van deze problemen hebben we onderandere dankbaar
gebruik gemaakt van de meldingen en commentaren in deze thread, waarvoor
dank :)

Voor zover ik in mijn monitoring kan zien, zijn de problemen zoals die zich
voordeden op die aansluitingen nu inderdaad voorbij.

[ Voor 57% gewijzigd door DDX op 09-11-2011 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjankoole
DDX schreef op woensdag 09 november 2011 @ 17:16:
Klinkt alsof ze de traffic shaping nu helemaal hebben uitgezet, de is vraag of mensen die op 40mbit intrainen terwijl ze 20mbit abonnment afnemen nu misschien ook 40mbit download halen ?
Nee, bij mij trainde de 7340 altijd al op 40/4, terwijl mijn abo 20/2 is, en ik ook niet meer haalde dan 20/2. (maar da's prima)

Bij mij is de verbinding nog steeds heftig aan het klapperen, trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlve
Hier ook nog steeds niet stabiel. Verbinding valt niet meer terug naar hele lage waardes maar fluctueert nu tussen 1MB en 2,1MB (20 Mbit abbo) waar ik voorheen een stabiele 2,1MB haalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Even posten in de nieuwsgroep (als je dat nog niet gedaan hebt) dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiPlace
Weer mis. Ingetraind op 25 mB/S en ik haal nu10,89 Mb/s Ook verbinding verloren. Modem gereset en dan deze waarden. Hopeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Ja bij mij is het weer zover (verbinding valt nu helemaal weg), weer gebeld. Na metingen werd gezegd dat de ticket niet had mogen worden ingetrokken :'( .

[ Voor 12% gewijzigd door trabbit op 09-11-2011 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We gaan de goede kant op maar ik kom momenteel niet verder dan 600 kbps (100mb.bin van XS4ALL ftp) waar het eerder nog achterin de 900 zat.
We zijn er dus nog niet helemaal, maar internet voelt al wel weer responsief wat wel beter is want eerder was het ook gewoon sloom en onbruikbaar. Kan nu iig mijn games weer aanslingeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Nee, we zijn weer terug bij af. Het hele ***** kan weer van voren af aan beginnen zo te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor op de grote hoop: ook ik op lo1.dr9.d12.xs4all.net en ook ik af en toe een trage verbinding.

Het is indicenteel, maar hoort natuurlijk niet. Valt me op dat het voornamelijk in de piek-uren gebeurt. Flashback naar overboekte kabel-verbindingen van 10 jaar terug 8)

• jlve
Mijn lopende ticket is weer teruggestuurd om verder te onderzoeken. Het lijkt inderdaad dat het in de piekuren het ergst is.

Verwijderd

Broadband PoP: dr9.d12

Na gisteren ochtend 11:35 mijn laatste disconnect te hebben gehad, lijkt het nu weer stabiel. Downloaden via usenet gaat weet met de volle snelheid. Ik heb dit overigens nog niet in de piekuren (savonds) getest.
Modem traint wel 124 kbits lager in.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 13:49 ]

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

En zojuist is hier de PPP tunnel platgegaan :(

Fijn :(

Update

En hij is weer up...

[ Voor 26% gewijzigd door mindcrash op 10-11-2011 20:51 ]

• jlve
Hier ook geheel dood nu. "PPPoE error: timeout"

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:27
Bij ons ook plat. Einde RDP sessie naar kantoor.

• __1337__
  • Laatst online: 11-09 15:04
Hier in omgeving Utrecht ligt het er ook uit :(.

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:27
En weer op..

• __1337__
  • Laatst online: 11-09 15:04
Inderdaad, wou het net zeggen haha :).

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Heb toch het idee dat ze op een of andere manier aan traffic shaping doen. Speedtest haalt een aardige snelheid, maar torrents komen niet boven de 10kb/s.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1584942654.png

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• DDX

DDX

Niet gewoon een router die te vol zit oid ?

Kan me nog herinneren dat ik net over was naar xs4all only adsl dat er ook iets was, teveel heavy users op 1 router ofzo.
Uiteindelijk een t-shirt als bedankje voor het testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10.11.11 20:35:46 Timeout during PPP negotiation.
11.11.11 01:22:02 DSL not responding (no DSL synchronization).
11.11.11 01:25:10 DSL is available
11.11.11 01:44:49 DSL not responding (no DSL synchronization).
11.11.11 01:45:45 DSL is available.

Gadver.......klote verbinding, moet niet langer zo doorgaan. :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Even een wilde veronderstelling... Zouden ze misschien bezig zijn iets van een IPv6 upgrade te implementeren in het netwerk welke wat 'onvoorziene' neveneffecten met zich mee brengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contemporanul
  • Laatst online: 16-06-2023
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 09:19:
Even een wilde veronderstelling... Zouden ze misschien bezig zijn iets van een IPv6 upgrade te implementeren in het netwerk welke wat 'onvoorziene' neveneffecten met zich mee brengt?
Ik weet niet wat ze aan het doen zijn, maar helemaal opgelost is het hier in 2517 Den Haag in ieder geval nog niet, een magere 7-10 mb rolt er uit mijn VDSL, terwijl dit voor al dit gedoe tussen de 22 en 25 mb was. Na twee weken moet toch wel één iemand dit probleem kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Het is al iets beter aan het worden, maar blijft een stuk langzamer als voor 31 oktober. Heb nog steeds het gevoel dat ze de bandbreedte van mijn Torrents aan het knijpen zijn. Haal maar 10kb/s, ipv de 35Mb/s voorheen. Is de 60 euro per maand echt niet meer waard.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1589960682.png

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was beterig maar vanavond is het weer drama...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlve
Bij mij was het juist een zondag weer een slechte dag. Gisteren weer gewoon stabiele snelheden.
Wel is de officiele storing weer terug.
http://www.xs4all.nl/nieu...storingen&id=5992&taal=nl
dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb een engelen geduld met dit soort problemen maar nu begint het wel een beetje te duren...

Edit: Wel een beetje goedkoop dat ze die datum naar de 14e hebben getrapt in die melding. In feite is het sinds 31-okt een lopend dingetje. Iedereen die er niets mee te maken heeft denkt dat dit een op zichzelf staande melding is. Of ben ik nou aan het zeuren.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2011 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg nu een SMS dat het is opgelost. Zal me benieuwen.

Edit:
Ticket was per abuis gesloten, nieuw ticket...
Begin een beetje en gevoel te krijgen welke kant dit op gaat.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2011 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Betaling wordt i.i.g stopgezet totdat alles weer naar behoren werkt. 31 Oct - 16 Nov, en lopende....je lacht je dood om zoveel amateurisme bij wat vroeger toch een kwaliteitsprovider was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlve
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 12:11:
Krijg nu een SMS dat het is opgelost. Zal me benieuwen.

Edit:
Ticket was per abuis gesloten, nieuw ticket...
Begin een beetje en gevoel te krijgen welke kant dit op gaat.
Kreeg gisteren ook een SMS dat ticket was opgelost. Vandaag getest en blijkt hier ook nog steeds drama.
Op deze manier hebben ze in ieder geval geen langlopende tickets / storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jlve schreef op woensdag 16 november 2011 @ 17:33:
[...]

Op deze manier hebben ze in ieder geval geen langlopende tickets / storingen.
Ik wou het niet zeggen...
Ik geloof dan nog altijd wel in het onschuldige van dit soort dingen, maar dit begint echt te lang te duren nu.

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 01:58:

10.11.11 20:35:46 Timeout during PPP negotiation.
11.11.11 01:22:02 DSL not responding (no DSL synchronization).
11.11.11 01:25:10 DSL is available
11.11.11 01:44:49 DSL not responding (no DSL synchronization).
11.11.11 01:45:45 DSL is available.

Gadver.......klote verbinding, moet niet langer zo doorgaan. :(
Ah, ik ben niet de enige met een instabiele verbinding.
Sinds een week of 2 knalt hij er geregeld uit, soms voor een half uur of uur.
Voorheen nooit problemen mee gehad, zit hier ook in een relatief nieuw pand (2005) dicht bij de centrale (3011).
Trouwens ook dr9.d12;

Als hij er bij mij een tijdje uitligt, is het overigens vooral vanwege "PPPoE error: Timeout.". Dus wel DSL sync, maar geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Lijkt erop dat de verbinding weer lekker werkt. Eens kijken of het zo blijft.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1598138260.png

Op 1 december komt de Ziggo monteur langs voor onze nieuwe 120Mbit verbinding. Hopelijk wat stabieler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeery
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-08-2023
Nog steeds niet vooruit te branden hier. Al is het met een downloadsnelheid van ~200 kb/s nog altijd beter dan de 7 kb/s van gister. Ongelooflijk wat een prutsers, dit duurt nu al zo lang. Ik weet nog wel dat ik mensen vroeger xs4all aanraadde, maar dat laat ik ook wel na recente gebeurtenissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds 2 weken een 3 in1 abbo van XS4ALL. Buiten een paar PPoE timeout errors daargelaten, heb ik wel 19mb/s down en 4,01 mb/s up. Tot nu toe ben ik tevreden met hetgeen ik gekregen heb en beloofd is (tot 20mb/s down)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlve
Ik zie dat de storing weer is opgelost volgens de xs4all site.
Staat helaas niet bij wanneer dit is gebeurd maar gisterenavond was het in ieder geval nog niets bij mij.
Zit nu op werk dus geen kans om nu te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jlve schreef op maandag 21 november 2011 @ 12:58:
Ik zie dat de storing weer is opgelost volgens de xs4all site.
Staat helaas niet bij wanneer dit is gebeurd maar gisterenavond was het in ieder geval nog niets bij mij.
Zit nu op werk dus geen kans om nu te controleren.
Gister haalde ik nog niet mijn oude snelheid niet. Ik ga vanavond weer even benshen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisc2
  • Laatst online: 17:52
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 18:11:
[...]

Gister haalde ik nog niet mijn oude snelheid niet. Ik ga vanavond weer even benshen.
Hier ook nog niet.. Drama 890Kb :( Was een tijdje goed.. maar helaas...

Kanonnier zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:01

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Pff, kom de hele week al niet boven de 300 kb/s uit, dramatisch zeg..

Voordat alle ongein begon deed m'n fritz box al raar (7130), maar heb nu sinds kort een nieuwe (7340), iig een beter apparaat config wise maar traint niet hoger in dan 6,3 Mbit/s down 1,0 Mbit/s up.

Is het nu bij de meesten al opgelost of nog steeds gaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem is nog immer gaande.
Ze weten echter (nog) niet waar het probleem zit.
Melding is gesloten omdat ze test cases willen hebben.
Als ze de melding niet sluiten, klagen er minder.

Hier af en toe het probleem.
Zo heb je volle bak zo heb je nog geen kwart ervan.

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:01

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 20:28:
Probleem is nog immer gaande.
Ze weten echter (nog) niet waar het probleem zit.
Melding is gesloten omdat ze test cases willen hebben.
Hmm, dus ik kan weer in de pen gaan hangen. Vanavond maar weer 's een mailtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicow101
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-08 21:49
Downloadsnelheid varieert elke dag, de laatste twee weken tussen 7 en 26 Mb/s. Ergens gaat er nog steeds iets niet goed bij XS4all...

Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Laatst online: 19:52
nicow101 schreef op zondag 27 november 2011 @ 16:28:
Downloadsnelheid varieert elke dag, de laatste twee weken tussen 7 en 26 Mb/s. Ergens gaat er nog steeds iets niet goed bij XS4all...
Xs4all is er van op de hoogte, echter heeft men nog wel tickets nodig.
Als je dus nog geen contact hebt gehad, bel ze op.
Er komen namelijk te weinig meldingen binnen bij ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Ik heb ze al tig keer gebeld, ze lossen het niet op. Problemen zoals ze nu hebben ervaar ik al een half jaar elke keer bellen levert echt niks op. Enige wat ze aanbieden is vervolgens een ander modem terwijl iemand hier verder op in de straat hetzelfde probleem ervaart.. "maar meneer, uw modem trained gewoon op prima snelheden in" ja, alleen haal ik die niet. Ben 15 jaar een tevreden klant geweest maar het gezeur het laatste half jaar ben ik iig zat. Andere provider vond ik iig sneller.

[ Voor 69% gewijzigd door charrel op 28-11-2011 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RollieBollie schreef op zondag 27 november 2011 @ 17:20:
[...]

Xs4all is er van op de hoogte, echter heeft men nog wel tickets nodig.
Als je dus nog geen contact hebt gehad, bel ze op.
Er komen namelijk te weinig meldingen binnen bij ze.
Wat? Ik heb de afgelopen weken volcontinu contact gehad met die gasten en het probleem was ze triljoenen keren bekend maar lastig maar hoge prio en nu moet er weer gebeld worden?... :|
Zal zo nog een keer aan de lijn hangen maar ben nog eigenlijk wel een beetje klaar.

Edit...
Kom er niet direct door bij de klantenservice, heb er maar even een mailtje heen gedaan.
We gaan het horen. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Dag XS4ALL, hallo Ziggo

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1624269305.png

[ Voor 4% gewijzigd door Zware Unit op 01-12-2011 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Holy crap. Moet je met zo'n pijp man. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 21:36
Tja jammer dat je daar ook een tv abbo voor nodig hebt. :(
Als ze nu ook eens Ziggo internet only aan gaan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 11:44:
Holy crap. Moet je met zo'n pijp man. :D
Download snelheid is idd over de top en heb ik echt niet nodig, maar als je een beetje fatsoenlijke upload wil zit je altijd een de snellere abonnementen vast. Misschien over een aantal jaar fiber (100:100), maar voor nu is de 120/10 voldoende. Heb nu voor 67 euro per maand digitale tv, telefoon en 120/10 internet. Bespaar ik ook nog eens geld (55+17 vs 67)... Jullie begrijpen natuurlijk dat ik het zo thuis heb verkocht :)

Verwijderd

Ik heb nu nog XS4All only, ADSL (1), ooit eens trouwe Demon klant. Ik heb een router die op brigde mode staan, zoals dat bij Demon moest en na overgang naar Xs4All kon blijven. Eigenlijk nooit aan de config gezeten verder. Router is volgens mij OK, althans voordat ie gisterenavond uit ging, geen enkel probleem.

Toen ik vanmorgen de zaak aanzette niets. Win7 diggnose gedraaid, die meldde dat de DNS eruit lag. Lease gereleased, router gereboot, dit hielp allemaal niet. Heeft iemand nieuws over dit gezien, of een zelfde probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ga vandaag de laatste ADSl 1 lijn afmelden ,na 10 jaar komt er een einde voor XS4ALL als internetprovider

alleen me email zal ik nog een tijdje aan houden

hier loopt een vraagbundel voor glasvezel ,maar xs4all zal het niet worden ivm een mindere IPTV aanbod tov van de andere providers en geen analoge ontvangst van radio en geen DVB C

tot die tijd gebruikt ik UPC

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1664524522.png

de DL is wel ok bij UPC maar mis een betere upload

dus..daaaaag xs4all en hallo UPC zo lang het duurt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al geruime tijd problemen met de internetverbinding van XS4All. Vroeger waren er nooit problemen en de twee keer dat we downtime hadden waren op één hand te tellen.
Dat veranderde echter vorig jaar. Toen had ik regelmatig dat de internet verbinding even weg viel. Het interne thuis netwerk functioneerde verder wel prima.

Dat thuis netwerkje bestond toen uit een Speedtouch modem, met daarachter een router / switch. Op die router zaten drie á vier computers aangesloten.
Ik belde met de helpdesk en volgens hen was er niets te zien. De lijn was goed en er waren geen storingen of problemen van dien aard bekend. Toen bedacht dat het waarschijnlijk aan het modem zou moeten liggen, omdat deze al enkele jaren oud was en de rest allemaal goed unctioneerde.

In de zomervakantie heb ik daarom een FritzBox besteld van Xs4All. Helaas heeft dat niets opgelost. Nog steeds valt het internet regelmatig weg.
Ik ging aan mezelf twijfelen, misschien was de combinatie van modem met de router niet goed? Dit bleek echter ook niet zo te zijn, want met rechtstreekse verbinding van een computer (zowel bedraad als wireless) bleven de problemen.

Conclusie: Nieuw modem heeft niet geholpen.

Zijn dit bekende problemen van XS4All? Vroeger hadden we nooit problemen. Nu heb ik regelmatig dat de verbinding wordt onderbroken. Het is zeer irritant en soms zelfs bijna onwerkbaar.

Wie heeft een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Ik heb ongeveer hetzelfde ervaren, continu een wegvallende verbinding of een heel erg trage verbinding. Na tig tickets laten maken waarbij ze bleven melden dat het ergens in huis bij mij zat en er geen storing bij hun was..... terwijl hier verderop een vriend van me precies hetzelfde probleem had op dezelfde momenten.
Ik heb uiteindelijk maar een andere provider gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Mijn vriend heeft deze week zeer trage internet(''internet is zeer sloom, ik kan op geen een website door time-outs'') , hij had XS4all gebeld, nog steeds geen steek verder. Hij heeft de router intussen paar keer gereset, nog niks.

Callcenter daar doet toch geen ene bal, lekker een lijst afwerken, zit daar geen oplossing tussen : RESET en je ziet ze nooit meer.

Nou zit ik bij Ziggo, maar zo te zien hebben meer mensen hier last van een trage internetverbinding? Iemand advies?

[ Voor 18% gewijzigd door iPodKiller op 12-01-2012 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
iPodKiller schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 18:05:
Mijn vriend heeft deze week zeer trage internet(''internet is zeer sloom, ik kan op geen een website door time-outs'') , hij had XS4all gebeld, nog steeds geen steek verder. Hij heeft de router intussen paar keer gereset, nog niks.

Callcenter daar doet toch geen ene bal, lekker een lijst afwerken, zit daar geen oplossing tussen : RESET en je ziet ze nooit meer.

Nou zit ik bij Ziggo, maar zo te zien hebben meer mensen hier last van een trage internetverbinding? Iemand advies?
Wat heeft Ziggo hier mee te maken? Het probleem van de slome internetverbindingen is intussen opgelost, dus daar valt dit probleem niet onder. Ik had dit probleem ook maar ik heb nu weer deze waardes met een 40/3 abonnement:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1713443704.png

Geef eerst is een beeld van de lijn waardes, hoe de pc is verbonden met de Fritzbox, hoelang de telefoonkabel van Isra naar modem is, etc.

Verder geloof ik er niks van, heb al meerdere keren ervaring met Xs4all gehad. Ze sturen je niet van het kastje naar de muur. Ze moeten inderdaad lijstjes afwerken, dit moet omdat ze anders geen ticket kunnen aan maken als ze denken dat het probleem bij Kpn ligt. Als de lijn zeer instabiel is en het is geen bekend probleem sturen ze gratis een monteur. Kort om ik geloof helemaal niks van "Callcenter daar doet toch geen ene bal".

[ Voor 15% gewijzigd door trabbit op 17-01-2012 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns
  • Laatst online: 11-09 13:21

beerns

it is I, Leclerc

Nog meer mensen in omgeving Raalte die gisteren problemen hadden met hun xs4all only?
Gisteravond klapperend verbinding uit het niets. Bellen, hoorde ik dat de verbinding sinds di.avond al ah klapperen was.
Ticket aan laten maken. Zelf natuurlijk ook kijken en controleren. Kabelwerk goed (broeflief zit in de kabels en heeft tester van 4k naar eigen zeggen). Splitter vervangen. Maar niets.
En vanmorgen ineens weer normaal verbinding. D'r is 'iets' niet in de haak geweest.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miepermans
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

Onlangs heb ik de laatste Xs4all only verbinding in mijn beheer op mogen zeggen. Alle aansluitingen waar ik ooit Xs4all binnen heb laten leggen, zijn nu over op ziggo. Helaas maakt ziggo de snelheden wel waar, waar Xs4all nooit de 40/4 heeft gehaald bij mij, maar bleef steken op 21/2.

en dit heb ik helaas vaker meegemaakt. Het grootste voordeel aan Xs4all en het nadeel aan ziggo is nu IPv6, verder vond ik de expirimentele dingen van Xs4all altijd wel tof, en waren ze iets beter op weg met telefonie dan ziggo dat nu helaas nog is.

We mooi, dat ik het Xs4all modem mocht houden. dit heb ik nu met de DSL/Pots poort aan mijn ziggo modem gehangen, en deze fritzbox regelt nu, dat mijn inkomende ziggo telefonie doorgestuurd wordt naar mijn Asterisk server. Alleen nummerweergave moet nog gefixt worden.

Al met al, Xs4all vanaf 2005/06 gehad, altijd tevreden tot het laatste 1/1,5 jaar. Toen zijn ze gaan eikelen en waren ze helaas in mijn ogen niet meer de meest ideaale provider.

Als Xs4all ooit in mijn wijk fiber gaat leveren zal ik denk ik niet superlang twijfelen om terug over te stappen, echter op het telefoonnet zijn ze niet betrouwbaar genoeg en maken ze hun woorden niet waar ( komt ook door de infra van KPN, daar ben ik me volledig van bewust )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-07 11:00

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Zijn er meer mensen die momenteel problemen hebben met hun xs4all verbinding?

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:24

Gaitman

The Real One

Tormbo schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:46:
Zijn er meer mensen die momenteel problemen hebben met hun xs4all verbinding?
Een collega hier heeft xs4all en die heeft sinds gisterochtend problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:09
Nou, ik heb geen problemen met XS4ALL. Integendeel! Ik heb sinds augustus vorig jaar een Internet + Televisiepakket van XS4ALL, met de snelheid van 20mbit. Tot gisteren of vandaag.

Ik wilde namelijk wat nieuwsgroepen binnenhalen en wat schetst mijn verbazing, ik haal alles binnen met rond de 5mb/s! Dit hoort eigenlijk rond de 2mb/s te zitten normaal? Het enige wat ik laatst heb gedaan is even een FRITZ!Box 7170 aansluiten om te proberen of die het deed, maar daarna mijn originele XS4ALL router (7340) weer aangesloten.

Wat kan hier aan de hand zijn? Is dit een fout van XS4ALL of moet ik dit melden? Een verhoogde rekening heb ik natuurlijk geen trek in, dus ik zou graag horen wat ik met deze situatie aanmoet.

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:38

Len

Leeg

Misschien moet de lijn zich weer intrainen?

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:09
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten? De snelheid is de hele dag al zo, dus het verbaast me al dat hij ook zo blijft!

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:10
Omgeving Hilversum ook nu problemen met de internetverbinding. Veel packetloss (ofwel bij het pingen veel timeouts). Dit probleem is sinds vandaag opgetreden in de internetverbinding.

Ik heb dit probleem al een keer eerder gehad en opeens van de ene op de andere dag was dit opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 20:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Even een kleine vraag:

Ikzelf woon nog in een dorp waar max. 20 mb te bereiken is met ADSL, en ik zat een half jaar geleden op een16 mbit-profiel. Telefonisch heb ik gevraagd of dit op te krikken was naar 20 mbit?
Uiteindelijk kreeg ik 18,1 mb toegewezen, waar ik al blij mee was.

Afijn, later na een router reboot kwam ik op 19,1 mb, en vannacht na een reboot (wegens een stroomstoring) had ik opeens de volle 20 mb (en stabiel).

Waarom heb ik nooit direct 20 mb gekregen? Iemand enig idee hoe dit technisch in elkaar steekt? De afstand is niet veranderd ;)

Iemand :?

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 26-02-2012 10:31 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:38

Len

Leeg

Misschien is het wat minder "druk" geworden in de koperkabel ;)

Hoe meer ADSL er over een kabel gaat, des te meer last je hebt van overspraak enz. Zou kunnen zijn dat veel buren van je overgestapt zijn naar kabelinternet?

De kabels die van de wijkverdeelpunten richting de wijkcentrale gaat zijn vaak niet hoogwaardige netwerk kabels. Gewoon een dikke kabel met veel aders erin. Niet eens getwist oid.

@hieronder: abbo?? abo!

[ Voor 4% gewijzigd door Len op 13-03-2012 18:35 ]

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij zijn naar de lokale kabelboer gegaan omdat het goedkoper is en velen malen sneller (25 mb down/up + telefoon+tv). Xs4all nooit problemen mee gehad overigens maar te duur. Die extra dingen mis ik toch niet van xs4all.

BTW:Hoelang blijft die F-secure anti virus geldig als je abbo met xs4all is beëindigd?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2012 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Ik heb het niet eens geprobeerd, maar ben overgeschakeld naar Microsoft Security Essentials (gratis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04:45

Malarky

Wils voor wat ieder

AW_Bos schreef op zondag 26 februari 2012 @ 10:30:
Even een kleine vraag:

Ikzelf woon nog in een dorp waar max. 20 mb te bereiken is met ADSL, en ik zat een half jaar geleden op een16 mbit-profiel. Telefonisch heb ik gevraagd of dit op te krikken was naar 20 mbit?
Uiteindelijk kreeg ik 18,1 mb toegewezen, waar ik al blij mee was.

Afijn, later na een router reboot kwam ik op 19,1 mb, en vannacht na een reboot (wegens een stroomstoring) had ik opeens de volle 20 mb (en stabiel).

Waarom heb ik nooit direct 20 mb gekregen? Iemand enig idee hoe dit technisch in elkaar steekt? De afstand is niet veranderd ;)

Iemand :?
Dat intrainen zegt ook niet alles. Op het werk hadden wij een al 6 maanden geen reboot op de Fritzbox 7170 van XS4ALL gehad en hij trainde in op 8mbit (20mbit lijn - 3250m). Nu is hij even van het stroom afgeweest en wil hij niet meer hoger intrainen dan 6mbit. XS4ALL zegt dat die snelheid klopt en kan niet verklaren dat het altijd 8mbit is geweest, die ook echt gehaald werd.

Morgen maar even bellen voor Stapelen, al is 3x6mbit natuurlijk nog niets. Maarjah het bedrijventerrein van Gouda en Internet :'(
Pagina: 1 ... 20 ... 24 Laatste