[XS4all xDSL] Ervaringen en discussies - Deel 2

Pagina: 1 ... 19 ... 24 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

ik heb hier een xs4all verbinding met tv en telefonie.... telefonie werkt zo lang de tv uit staat prima maar als de tv aan staat dan krijg je een tikkend geluid.... moet je hier iets voor instellen in de fritzbox ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

barrymel schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:42:
ik heb hier een xs4all verbinding met tv en telefonie.... telefonie werkt zo lang de tv uit staat prima maar als de tv aan staat dan krijg je een tikkend geluid.... moet je hier iets voor instellen in de fritzbox ?
Klinkt alsof de prioriteiten niet helemaal goed gaan of dat je lijn zo weinig snelheid heeft dat TV eigenlijk net niet zou moeten kunnen.

Heb je ADSL of VDSL?
Welke firmware gebruik je?
Wat zijn je lijn waardes?

Er zijn namelijk bekende problemen met ADSL en de huidige (gewone) firmware waardoor je lijn verkeerd wordt ingeregeld door DLM.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:55

TVL

Ik heb een Fritzbox 7170 van XS4ALL en wat mij opviel in de settings van het modem is dat als ik kijk naar het netwerk en kijk welke IP adressen er verbinding hebben gemaakt met het modem ik de IP adressen zie die de DHCP server uitgedeeld heeft in die range ook. De apparaten zoals Laptop, desktop, telefoon, mediaplayer enzovoort ken ik allemaal. Verder zie ik een hele hoop onbekende IP adressen die niet uit de DHCP pool komen en die ik niet ken. Heeft iemand dit ook? Wat zijn dit voor een IP adressen? Kan dit komen doordat ik TOR eens heb uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

TVL schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:20:
Kan dit komen doordat ik TOR eens heb uitgeprobeerd?
Grote kans... heb het zelf namelijk op 7170s en 7340s nog nooit gezien.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:52
Heb je toevallig ook een mobiele telefoon draadloos aangesloten?
Ik ben dit namelijk wel vaker tegen gekomen, bleek dat op de een of andere manier het ip adres dat ik van T-Mobile kreeg ook in de Fritzbox kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

RollieBollie schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:52:
Heb je toevallig ook een mobiele telefoon draadloos aangesloten?
Ik ben dit namelijk wel vaker tegen gekomen, bleek dat op de een of andere manier het ip adres dat ik van T-Mobile kreeg ook in de Fritzbox kwam.
Heb een HTC Desire Z en een Samsung Galaxy Ace wireless aangesloten. HTC is ook T-Mobile en de Ace is van Hi. Ik vind het vreemd, het zijn toch een stuk of 15 verschillende IP adressen die ik niet ken. De mobiele telefoons krijgen gewoon een IP adres toegewezen door de DHCP server van de Fritz.

[ Voor 17% gewijzigd door TVL op 05-08-2011 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:38

Len

Leeg

TVL schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:20:
Ik heb een Fritzbox 7170 van XS4ALL en wat mij opviel in de settings van het modem is dat als ik kijk naar het netwerk en kijk welke IP adressen er verbinding hebben gemaakt met het modem ik de IP adressen zie die de DHCP server uitgedeeld heeft in die range ook. De apparaten zoals Laptop, desktop, telefoon, mediaplayer enzovoort ken ik allemaal. Verder zie ik een hele hoop onbekende IP adressen die niet uit de DHCP pool komen en die ik niet ken. Heeft iemand dit ook? Wat zijn dit voor een IP adressen? Kan dit komen doordat ik TOR eens heb uitgeprobeerd?
Hey! Dat heb ik ook.. Ik gebruik de range 192.168.1.X en die er bij staan zijn in de reeks 10.x.x.x
Ik heb geen idee waar die vandaan komen.. Ik heb gewoon mijn w-lan beveiligd (wpa2 oid)

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Ik zie bij mij verschillende IP adressen eentje is bijvoorbeeld 178.224.248.222 Ik heb ook geen idee waar deze vandaan komt. Er zijn er nog een paar die beginnen met 178.XXX

Als ik meer gegevens over het IP probeer te zoeken kom ik dit tegen:
Whois* information (click to view)
NetRange: 178.0.0.0 - 178.255.255.255
CIDR: 178.0.0.0/8
OriginAS:
NetName: 178-RIPE
NetHandle: NET-178-0-0-0-1
Parent:
NetType: Allocated to RIPE NCC
Comment: These addresses have been further assigned to users in
Comment: the RIPE NCC region. Contact information can be found in
Comment: the RIPE database at http://www.ripe.net/whois
RegDate: 2009-01-30
Updated: 2009-05-18
Ref: http://whois.arin.net/rest/net/NET-178-0-0-0-1

OrgName: RIPE Network Coordination Centre
OrgId: RIPE
Address: P.O. Box 10096
City: Amsterdam
StateProv:
PostalCode: 1001EB
Country: NL
RegDate:
Updated: 2011-03-15
Ref: http://whois.arin.net/rest/org/RIPE

ReferralServer: whois://whois.ripe.net:43

OrgTechHandle: RNO29-ARIN
OrgTechName: RIPE NCC Operations
OrgTechPhone: +31 20 535 4444
OrgTechEmail: hostmaster@ripe.net
OrgTechRef: http://whois.arin.net/rest/poc/RNO29-ARIN

[ Voor 91% gewijzigd door TVL op 05-08-2011 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Die reeks 178.224.x.x is van T-Mobile.
Waarom de Fritzbox modem dit laat zien is echter een vreemde zaak, aangezien je op je eigen WLAN zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

RollieBollie schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 23:01:
Die reeks 178.224.x.x is van T-Mobile.
Waarom de Fritzbox modem dit laat zien is echter een vreemde zaak, aangezien je op je eigen WLAN zit.
Vreemd, het is niet mijn mobile telefoon want die heeft van de DHCP server IP adres 192.168.178.27 gekregen. Maar het lijkt er inderdaad op dat het een IP adres van T-Mobile is maar wat doet dit in mijn modem :?
http://en.utrace.de/ip-address/178.224.248.0

[ Voor 16% gewijzigd door TVL op 05-08-2011 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Het enige dat ik me kan bedenken is dat je telefoon op een bepaald moment tijdelijk 2 ip adressen had, dat T-Mobile adres en het adres dat je van je eigen fritzbox via DHCP hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Ik zie nu vandaag 5 verschillende IP adressen naar voren komen in mijn router. Dit zijn onderstaande en ze zijn allemaal van T-Mobile.Wat is dit voor iets vaags?
178.224.56.226
178.227.162.192
188.88.210.169
31.21.64.126
94.157.228.135

[ Voor 11% gewijzigd door TVL op 06-08-2011 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

Ik heb ze in de 10. reeks.. dus misschien iemand met een netbook in de buurt? Best vaag hoor.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Ik heb zelf een ZIggo verbinding en een Ubee wifimodem, en hierin lijkt het zelfde voor te komen.
Bij mij gaat het om een HTC Desire telefoon, en een Vodafone mobiel abo.
Dus lijkt het niet aan het mobiele netwerk te liggen, maar mogelijk wel aan de telefoon.

[ Voor 5% gewijzigd door RollieBollie op 07-08-2011 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

@ Len
Heb jij ook een HTC toestel?
Mijn vriendin heeft een Samsung Galaxy Ace en Hi maar daarvan vind ik niets terug (geen KPN IP adressen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

Ja, een HTC desire met een Vodafoon abo. Ik blijf het vaag vinden :) Mijn wifi is natuurlijk beveiligd dus ik verwachte niet dat het IP adressen zijn geweest van mensen/apparaten die gesurft hebben via mijn modem...

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Heb vandaag een brief van XS4ALL ontvangen dat ze per 1 november glasvezel gaan aanbieden op adressen waar dit mogelijk is. Ben erg benieuwd. http://www.xs4all.nl/glas/
Wordt waarschijnlijk de KPN variant hoewel ik liever de R+ van Glashart variant wil hebben, we zullen zien.

[ Voor 24% gewijzigd door TVL op 24-08-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Weet iemand of http://www.ipadclub.nl/25...ctieve-tv-online-op-ipad/ dat ook met xs4all werkt aangezien xs4all kpn voor de tv gebruikt ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:03
XS4ALL heeft nu een actie: Profiteer nu van: Gratis binnen 1 dag online en gratis installatie

Alleen jammer dat ze het niet waar kunnen maken. Gaat bij mij dus oplopen naar 5 dagen of meer :F

• Menthix
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 21:52
Zijn er meer mensen zonder verbinding sinds vanochtend?

VDSL2 40/3 (Alphen aan den Rijn). Gisteren nog niets aan de hand. Sinds vanmorgen geen verbinding. In de fritzbox bij Internet > DSL Information krijg ik telk(ens wel kort verbinding met de exchange maar klapt er dan uit na enkele seconden "Training". De verbinding switched ook telkens tussen VDSL2 (Ikanos) en ADSL2+ (Broadcom).

Router al een reset gegeven, maar maar ben bang dat ik straks bij xs4all aan de telefoon mag hangen.

EDIT: Er komt morgen (vrijdag) een KPN monteur langs, XS4ALL zelf kon op afstand de oorzaak niet vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door Menthix op 15-09-2011 16:07 ]

Menthix.net | Contact Me

• Len

Len

Leeg

Ik heb met ADSL2 in Alphen aan den Rijn geen last.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een nieuwe officiele firmware uit voor de fritzbox 7340, versie 99.05.05.

http://www.avm.de/en/fram...340%26category%3Dfritzbox

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2011 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:23
En is die officiële firmware beter dan de beta's (met name het Ikanos probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is bij mij tot nu toe niet bekend, hier volgt de changelog die is bijgevoegd.

New with version 99.05.05:
Internet: New - Child protection with filters for Internetpages and utilities
Internet: New - Support for DS-Lite to connect to IPv4-adresses using native IPv6 access
Internet: automatic setup by the internet provider via TR-069 with added IPv6 support
Internet: IPv6 - new tunneling protocol RFC 5969: IPv6 Rapid Deployment on IPv4 Infrastructures (6rd)
Internet: IPv6 - Workaround: Windows 7 did not accept the same Prefix once it was invalidated without a reboot
Internet: Import of VPN-settings improved
Internet: Added support of VPN-connections to Microsoft TMG-Servers
Internet: improved DynamicDNS-registration
Internet: improved DNSSEC-support

DECT: New : FRITZ!Fon MT-F now supports English, French, German, Italian and Spanish (depending on the language configured in the FRITZ!Box Webinterface)

DECT: New - use your own MP3-Ringtone on MT-F
DECT: acceleration of menues and lists, improved handling of the phonebook, caller-list and answering-machine on MT-F

Telephony: open received faxes and messages from the calls-list
Telephony: added third alarm
Telephony: signaling of missed calls on IP-telehones (MWI)
Telephony: improved fax interop (T.38)

Storage (NAS) : New - Mediaserver and home-network-sharing (smb) can be renamed
Storage (NAS) : New - Mediaserver can be restriced to certain partitions (UPnP-AC)
Storage (NAS) : New - seperate passwords for home-network-sharing and internet
Storage (NAS) : New - available FRITZ!Box shares shown in network-enviroment (smb share announcement)
Storage (NAS) : revamped UPnP-AV Mediaserver 4.0

System: New - import settings from older FRITZ!Box modules (selective)
System: New - display active phone calls or network activity on the FRITZ!Box home-screen.
System: TR-064 - Automated telephony-device setup for FRITZ!App Fon

Hierin zie ik verder niets vermeld staan over het bekende Ikanos probleem.

Aanstaande maandag weet ik meer, dan ga ik hem testen.

• Arjan A
  • Laatst online: 11-09 18:26

Arjan A

Cenosillicafoob

ivo-nl schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 18:38:
En is die officiële firmware beter dan de beta's (met name het Ikanos probleem).
Heb deze er net in geflashd. Niet beter dan de vorige versie, niet beter dan de beta, maar de beta is bij mij ook niet beter (ik heb een Ikanos DSLAM).

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik van Fritzbox 7340 de nieuwe firmware 99.05.05 heb geïnstalleerd is mijn complete voicemail verdwenen... Is er iets veranderd, doe ik iets verkeerd??? Heeft iemand anders dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:23
Is die nieuwe software stabiel? Ik draai nu een beta en die lost het Ikanos probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadDevil6210
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:12
Mijn ervaring met XS4ALL verslechteren erg snel. Toen we het in 2001 kregen helemaal top (over gegaan van @home/ziggo weet niet zeker of het toen al ziggo hete) het werkte altijd had geen storingen en was super stabiel. Ons modem van @home was verouderd en @home weigerde ons hun nieuwe modem te sturen. Ook werden meerdere pc's op het internet niet zomaar ondersteunt maar moest je bij betalen (als ik het me goed herinner)

Toen we overgingen naar XS4ALL Only met VOIP begon het gedonder langzaam. Toen het fritzbox 7170 modem kwam begonnen de problemen Deze hebben we volgens mijn logboekje (ja zo erg was het) ruim 5x retour gestuurd IVM defecten! dit heeft ons in het totaal ruim 1 maand off line gehad. Naja weinig ergen in en het was niet anders. Ze waren nog steeds niet duur en leverde t.o.v onze @home erg goede service.

Toen kwam de Introductie van vdsl. We zouden overdag overgezet worden van adsl naar vdsl.netjes 1 week van te voren het modem binnen gekregen met aansluit materialen en uitleg hoe of wat. Sluit op de dag van overgang het modem aan en wacht geduldig af tot u verbinding krijgt. De hele dag gewacht en om 10 uur 's avonds nog steeds een knipperend power/dsl lampje. Niet veel goeds. Volgende ochtend gebeld met XS4ALL. Ze snapte er niks van ze konden het modem zien. De lijn was super stabiel en mij werd gevraagd alle kabels te controleren. Dit is er 1 en die komt uit een telefoon stopcontact (4 pins) en gaat direct het modem in. Dit was in orden. De service desk bleef stug volhouden en zij dat het toch echt aan ons lag en dat we nog een dag geduld moesten hebben. Naja met veel tegen zin de dag afgewacht en nog steeds geen resultaat. Toen was het weekend! en nog steeds niks weer gebeld met xs4all het nieuwe tarrief van 60 (op factuur 70 zonder extra kosten voor bellen) ging in.We hadden nog steeds geen internet en we waren inmiddels 4 dagen verder maandag ochtend weer gebeld. en de service desk legte het probleem weer bij mij neer. Ik had het gehad 7340 modem eraf gehaald en voor de gein men 7170 modem terug geplaatst. Mag je 3x raden zeg ik tegen de service desk. Eerste opmerking van de meneer: "het werkt niet?" ik verontwaardigd ik heb verbinding en men laptop en telefoon doen het allebei weer. Gaat de service desk verder kijken. We zetten kpn erop. En zo heeft het uiteindelijk nog ruim 3 weken geduurd voor we echt vdsl verbinding hadden. Uiteraard ook weer heel gezeur dat we de 1e maand neit wilde betalen.

Zo mijn ervaringen verhaal van het begin tot nu. Tijd voor kijken naar ziggo alles in 1 extra dat 33 euro goedkoper is en 3x sneller internet leverd dan wat we nu hebben. :( En ik gok gezien der ervaringen van veel kennissen en vrienden in heesch) dat ziggo het momenteel beter op orden heeft als xs4all :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:45
Nou, voor een internet provider (Ziggo) vind ik het gewoon een afgang dat je de website niet met een "alternatieve" browser kan bekijken. Xs4all gaat misschien hard achteruit, maar Ziggo is ook niks (alleen de snelheid ja, maar de rest er om heen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadDevil6210
Dat je de site niet met alternatieve browsers kunt bekijken is wel een afgang inderdaad ma ik hoor verder weinig negatiefs van kennissen en vrienden uit heesch over ziggo en ik lig er met xs4all vaker uit als hun en heb ook meer problemen. Ik heb zowiezo het idee dat het er maar net aan ligt waar je woont als het gaat om wat je moet nemen (adsl, vdsl, kabel of glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:45
Dat is waar, net als met telecom providers is het inderdaad ook sterk afhankelijk van waar je het wil gebruiken.

Ik heb een zeer stabiele verbinding die er eigenlijk nooit uit ligt.

Een paar maanden terug heb ik Ziggo serieus overwogen als alternatief, omdat ik ging overschakelen naar digitale tv en dan meteen alles in 1 afnemen wel redelijk aardig leek. Toch niet gedaan uiteindelijk omdat er voor mij een aantal dingen op achteruit zouden gegaan, o.a. geen imap en geen vast ip adres om maar een paar te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadDevil6210
Het vast IP adres maakt me weinig uit ik benader men home server via het web. Echter het grote overweeg punt hier is het gedonder met xs4all. en veel te veel betalen voor internet bellen en tv. Wij betalen 70 euro per maand voor xs4all only internet + bellen (60 euro volgens site ma is excl btw) en 30 euro bij ziggo sinds ze de abbonementen hebben omgegooit op 1 september. dat is in het totaal 100 euro!!! als we overgaan naar ziggo besparen we 33 euro per maand dat is op jaar basis 396 euro! kun je toch aardig wat andere leuke dingen van doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_v
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:03
Ik heb rondgekeken op internet maar ben mijn probleem niet tegengekomen.
Ik heb op het ene moment een klapperende verbinding, en op het andere moment is hij heel stabiel.
Ik heb bijvoorbeeld een week lang een stabiele connectie van 13 megabit, 12dB StN ratio en geen enkele resync, en dan opeens heb ik geen internet meer en zie ik in de log dat bijvoorbeeld sinds 3 uur 's ochtends de verbinding elke paar minuten eruit klapt en hij opnieuw connect.
Als ik dan eventjes verbinding heb, heb ik een verbinding van 5 megabit en een StN ratio van 2 bijvoorbeeld.
En dan kan hij het een dag later opeens weer heel stabiel doen.

Nou heb ik XS4All gebeld en die zeggen dat het aan de modem kan liggen, ik heb nu een Fritz 7170. En of ik een contractverlenging wil van een jaar zodat ik een nieuwe modem krijg.
Maarja, voor hetzelfde geld is het niet het modem en zit ik een jaar lang met een onbetrouwbare verbinding.
Ik ben nu erg aan het dubben wat ik zal doen.
Heeft iemand dit ooit eerder gehad? En was het opgelost met een nieuwe modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Laatst online: 11-09 18:26

Arjan A

Cenosillicafoob

maarten_v schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 16:48:
[..]
Heeft iemand dit ooit eerder gehad? En was het opgelost met een nieuwe modem?
Ik had met mijn oude FritzBox 7170 zovaak klapperende lijnen, dat ik via marktplaats een Speedtouch voor weinig hab gekocht. Af en toe prikte ik die Fritzbox erin, om te kijken of het al beter was, maar helaas.
Na een jaar of 1, 2, 3 (weet het echt niet meer, ik was vrij vroeg met de Fritzbox) contract verlengd en de 7340 gekregen. Die gebruik ik nu nog steeds. Geen klapperende lijn meer en iets hogere snelheid.
Ik heb er wel beta-firmware inzitten, al heeft dat bij mij totaal geen zin (zoek even op Ikanos en Fritzbox). Om de twee, drie dagen raakt-ie 's nachts eventjes het contact kwijt en moet hij opnieuw verbinden.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-08 17:09
wowi schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 21:55:
Hier ook weer last van een klapperende lijn met xs4all only, probleem vroeger als eens eerder gehad en toen is het opgelost maar nu zeggen ze zelfs een paar keer per dag doen ze niks aan.
Nou dat is lekker zeg grrr.
maarten_v schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 16:48:
Ik heb rondgekeken op internet maar ben mijn probleem niet tegengekomen.
Ik heb op het ene moment een klapperende verbinding, en op het andere moment is hij heel stabiel.
Ik heb bijvoorbeeld een week lang een stabiele connectie van 13 megabit, 12dB StN ratio en geen enkele resync, en dan opeens heb ik geen internet meer en zie ik in de log dat bijvoorbeeld sinds 3 uur 's ochtends de verbinding elke paar minuten eruit klapt en hij opnieuw connect.
Als ik dan eventjes verbinding heb, heb ik een verbinding van 5 megabit en een StN ratio van 2 bijvoorbeeld.
En dan kan hij het een dag later opeens weer heel stabiel doen.
[b][message=36901465,noline]Om de twee, drie dagen raakt-ie 's nachts eventjes het contact kwijt en moet hij opnieuw verbinden.
Daar heb ik nu ook al sinds februari toen ik xs nam last van. Volgens hun helpdesk -gisteren- logt het modem voortdurend opnieuw in. Volgens mij hoor ik op dat moment telkens mijn vaste telefoon een tikje geven. In ieder geval hoorde ik het altijd op het moment dat de verbinding weer hersteld werd.

Als ik naar de DSL informatie kijk zie ik heel veel unrecoverable errors en een aantal resyncs. Ik heb er weinig verstand van, maar dat kan toch niet goed zijn. Volgens xs ligt het aan de afstand naar de centrale van 2.9 KM en zijn er geen problemen met het modem.

Nog een probleem is dat ze er makkelijk in kunnen breken. Al ga je naar die 192 website en je probeert een paar wachtwoorden kom je vast wel per ongeluk bij iemand binnen. Mijn Fritzbox 7340 hebben ze ook weten te hacken en daar zal een standaard wachtwoord van een monteur toe hebben bijgedragen.
Het is wel handig om te weten dat die monteur dat er in zet, want xs verstrekt het uit veiligheidsoverwegingen niet nogmaals. Tot een week geleden een monteur is langsgeweest kon ik nooit inloggen op Fritzbox en bv niet de nieuwste firmware installeren, die naar verluidde de problemen zou oplossen.

Ik had juist xs genomen om verzekerd te zijn van verbinding. Vóór ik overstapte had ik altijd een perfecte verbinding, of ten minste geen disconnects. Bovendien was mijn verbinding bij de concurrent toen ik bijna 6 km van de centrale woonde stukken beter. Die werd overigens na mijn verhuizing vreemd genoeg wel minder, maar disconnects had ik nooit. Ik baal ervan dat ik overgestapt ben en vertrouw dat kastje voor geen cent meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadDevil6210
XS4ALL heeft er altijd om bekend gestaan goede service te geven. Dit was voor ons echter ergens begin de 21e eeuw. Toen we het speedtouch 510 mdem kregen met alleen adsl en geen voip. Was 20 euro per maand en we hadden nooit gezeik en als het er was werd je super geholpen. Tegenwoordig spelen ze het spelletje heel makkelijk door te zeggen dat het aan je modem ligt of dat je tever van de centrale woont.

Een vriend van me heeft het gezeur gehad met xs4all woonde 3,2KM van de centrale en ze hadden continue het gezeik met klapperende verbindingen. Ook na het verlagen van de snelheid tot het goedkoopste abbonement werde de verbinding neit stabiel.

Op mijn advies zijn ze overgegaan naar kabel internet van Ziggo en ze zijn me super dankbaar geweest. Hoe dichter je bij de centrale woont hoe betrouwbaarder je adsl/vdsl verbinding. hoeverder je van de centrale woont hoe liever je ziggo neemt.

Ziggo roept bij veel mensen de gedachten op : onbetrouwbaar duur en slechte service. De ervaringen hier in het 5384 postcode gebied (vlak bij oss) zijn echter helemaal omgedraaid ziggo wordt hier de lucht in geprezen en adsl-ers stappen veel al gouw over. (sinds begin van het jaar al ruim 25 huis houdens overgeplaatst van adsl naar kabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soczol
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:04

soczol

Doet iets met energie

Het lijkt er op dat XS4ALL op z'n gat ligt op het moment. Sommige websites zijn wel te bereiken, anderen weer niet (zoals gathering.tweakers.net :X, tweakers.net doet het wel, een beetje dan, want geen CSS)

Op de, gelukkig wel bereikbare, storingspagina staat dat er sprake is van een "netwerkstoring":
Als gevolg van een netwerkstoring, zijn een aantal XS4ALL diensten op
dit moment verminderd bereikbaar of trager dan normaal.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een oplossing om dit
probleem zo snel mogelijk te verhelpen.

Onze excuses voor het ongemak.
Neem aan dat iedereen hier last van heeft en dat dit dus 'de' storing is? Al verklaart dat dan wel meteen waarom het hier zo stil is.. :+

edit:
Oeh! Er lijkt leven in te komen.. _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door soczol op 20-10-2011 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04:45

Malarky

Wils voor wat ieder

soczol schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:11:
Het lijkt er op dat XS4ALL op z'n gat ligt op het moment. Sommige websites zijn wel te bereiken, anderen weer niet (zoals gathering.tweakers.net :X, tweakers.net doet het wel, een beetje dan, want geen CSS)

Op de, gelukkig wel bereikbare, storingspagina staat dat er sprake is van een "netwerkstoring":

[...]

Neem aan dat iedereen hier last van heeft en dat dit dus 'de' storing is? Al verklaart dat dan wel meteen waarom het hier zo stil is.. :+
Op de zaak hier (Gouda) ook, veel vpn timeouts en wegvallende verbindingen. Wij zijn direct overgeschakeld op onze tweede lijn (tele2). Eerste keer in 2,5 jaar dat we die verbinding moeten gebruiken, dus dat scheelt :9

De twitteraccount overspoelt ons met die informatie

[ Voor 11% gewijzigd door Malarky op 20-10-2011 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:08
Bij mij ook 4 klanten met xs4all die problemen ervaren.. RDP werkt soms wel soms niet, HTTP werkt soms wel en soms niet of erg traag. Pas na een uur heeft xs4all het op hun storingen website gezet... beetje traag :)

http://www.xs4all.nl/nieu...p?msect=Storingen&taal=nl

Alles lijkt nu wel weer te werken terwijl ze op de website nog niets hebben aangegeven.

[ Voor 13% gewijzigd door Sluuut op 20-10-2011 10:26 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soczol schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:11:

[...]

edit:
Oeh! Er lijkt leven in te komen.. _/-\o_
pheww...dacht dat ik de enige was >:)

Anyway, ik krijg de laatste tijd ook van xs4all excuses zoals...je modem zal wel oud zijn of je woont te ver van de centrale. goed dus om te weten dat meerdere mensen deze problemen ondervinden en dit als excuus te horen krijgen.

Misschien wordt het toch tijd om maar s verder te kijken. jammer want xs4all was altijd goed, met goede service indeed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:37

charrel

Cortisol4life..

Newsgroepen die nog maar amper 2 weken retentie hebben, newsgroepen die nog maar met een kwart van de snelheid downloaden, de gehele verbinding die regelmatig nog niet eens een kwart haalt van meestal de normale snelheid : dat gebeurt ook steeds vaker...
Ik ben er ondertussen klaar mee, rustig aan het kijken voor wat anders.

"nee meneer, dat ligt aan uw modem... probeer is een reset. Nee, het ligt echt niet aan onze verbinding ....."

Nou, inderdaad ...... :( hoop dat het opzeggen beter werkt ..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment lijkt alles hier (9041) weer te werken, sites die eerder niet bereikbaar waren lijken nog wel wat trager te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Laatst online: 22-08 15:44
We werden al gebeld door verschillende klanten dat hun verbinding niet meer werkte. Ben blij dat het inderdaad bevestigd is. Volgens onze log gegevens zijn de eerste verbindingsproblemen al gestart rond 04:50 vanochtend, en is alleen maar erger geworden.

Ook het 3G/HSDPA van KPN lijkt problemen te geven volgens een klant die door het hele land vestigingen heeft, daar doet de backup internet het niet over 3G van KPN, terwijl andere IP-verbindingen via 3G wel werken (T-Mobile, Vodafone, en ja zelfs Telfort).

XS4ALL was tot 10.20 niet eens telefonisch bereikbaar op geen van de nummers... en pas vlak voor 10 was de eerste melding gemaakt op de website. Had het wel beter en sneller verwacht...

Gelukkig zitten wij hier op werk via een andere provider.

EDIT: Lijnen lijken weer gedeeltelijk te werken... RDP, VPN, komen langzaam up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 08:39
Ik vond de storingsmelding op de site ook aan de late kant en kon er ook niet uit afleiden wat er nu niet werkte: "een aantal XS4ALL diensten op dit moment verminderd bereikbaar of trager dan normaal."???
De boel werkt hier nu enigszins, wel traag en af en toe time-outs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JointFillah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:42

JointFillah

Techno Addict

Hier (Arnhem) lijken de zaken ook weer te draaien.

Bij mij was het ook veel timeouts. Traceroute liet zien dat alles na m'n wijkcentrale/gateway bleef hangen.

~* Peace, Love & XTC *~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soczol
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:04

soczol

Doet iets met energie

Volgens Webwereld heeft een van de hoofdrouters last van een storing.
Xs4all-klanten hebben sinds donderdagochtend last van een flinke storing. De oorzaak zit niet in het DSL-netwerk zelf, maar in een component in Xs4all's datacenter.

Eén van de hoofdrouters van Xs4all gedeeltelijk stuk gegaan. "Een aantal kaarten daarin zijn uitgevallen. Daar hebben bepaalde mensen in heel het land last van gehad", zegt Niels Huijbregts, woordvoerder van Xs4All. Op moment van schrijven worden er fysiek netwerkkabels omgeplugd naar andere routers, waarna de kapotte kaarten worden vervangen. "We zijn nu wel aan het eind van de storing."

[..]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JointFillah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:42

JointFillah

Techno Addict

Te vroeg gejuicht blijkbaar. Gaat al veel beter, maar sommige websites (met name die buiten AMS-IX liggen) geven soms nog wel timeouts hier :s

Traceroute hangt nu bij een router van KPN iets verder in het netwerk van xs4all zo te zien...

~* Peace, Love & XTC *~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Verbinding is momenteel extreem traag.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1563455019.png

Modem maakt echter wel gewoon verbinding op de gangbare snelheid (42,0 Mbit/s down en 3,1 Mbit/s up). Zie op de website van XS4ALL geen melding staan van een storing. Iemand anders last van een trage verbinding?

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ja, heb exact hetzelfde hier (sinds een paar dagen) in Den Haag. Mijn snelheid ligt normaal rond de 1/1.2 megabyte/sec, het is nu al een paar dagen extreem langzaam, zo rond de 150-250 kbyte/sec. Er was een storing eerder deze week, maar die was al opgelost zeggen ze. Mijn verbinding is echter nog steeds uitermate traag:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1563696656.png

[ Voor 10% gewijzigd door Zaphara op 30-10-2011 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huizi006
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-01-2012
Ook in Nieuwerkerk ad Ijssel een erg trage verbinding. Normaal down rond de 16mb maar nu rond de 1 mb.
We hebben hier ook al contact gehad met de klantenservice van XS4ALL, maar die menen dat er geen storing bekend is.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1563732600.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:37

charrel

Cortisol4life..

Dat heb ik ondertussen dus elk weekend, ook steeds vaker door de week.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Gisteren ging het na een reboot van het modem ineens super, en nu weer zo traag als dikke poep:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1564292916.png

Zou ~32Mbit up / ~3Mbit down moeten zijn...

Vooral zo doorgaan XS4All/KPN, want dan vind ik ineens het trekken van de benodigde ethernetkabels voor glasvezel ineens een stuk minder groot probleem worden. Zeker omdat ik dan wél zeker ben van een 10mbps+ verbinding voor hetzelfde geld als ik jullie nu betaal.

[ Voor 17% gewijzigd door mindcrash op 30-10-2011 22:27 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:24

wontcachme

You catch me? No you wont

Ben nu al maanden aan het mailen/bellen met XS4ALL om mijn adsl snelheid weer goed te krijgen. Maar het lijkt wel of ze mij express tegenwerken onderhand.

Even een paar mailtjes:
Geachte heer xxxx,

Zojuist heb ik een meting voor u verricht en heb het volgende kunnen
achterhalen:

lqd.parameter.actual.bitrate 6144.0 768.0 kb/s
lqd.parameter.attainable.bitrate 6144.0 928.0 kb/s
lqd.parameter.rel.capacity.occupation 100.0 83.0 %
lqd.parameter.attenuation 21.0 12.0 dB
lqd.parameter.loop.attenuation dB
lqd.parameter.noise.margin 9.0 11.0 dB

U heeft momenteel een snelheid van 6144 Kb/s op de downstream, waar
dit ook
direct het max. haalbare is. De verklaring hiervoor is het type
lijnkaart waar u
op zit.

U zit op een ADSL 1 lijnkaart in de wijkcentrale, waarop niet veel
meer haalbaar
is op de afstand die u van de centrale zit. U maakt momenteel gebruik
van het
max. op de lijn, waardoor er veel packetloss zal zijn. Dit kan er
mogelijk voor
zorgen dat uw verbinding onstabiel is.

Zojuist heb ik kunnen achterhalen dat er ook andere kaarten zitten in de
centrale waar u op bent aangesloten. Om op een ADSL 2+ kaart te komen
zitten,
zal de verbinding echter omgestoken moeten worden. Om er zeker van te
zijn dat u
op een ADSL 2+ kaart wordt geplaatst, kunt u het beste een Lite
verbinding
aanvragen. Hierop kunt u de verbinding verlagen naar een start
abbonement.

Ik weet dat het bovenstaande vaag klinkt, helaas is dit echter de
enige methode
om u op een ADSL 2+ kaart te krijgen, waarover u hogere snelheden kunt
behalen
zonder dat de verbinding onstabiel wordt. In de huidige situatie zult
u moeten
downgraden naar een lager profiel om de verbinding stabiel te krijgen.

Indien u verder nog vragen of eventuele opmerkingen heeft, vernemen
wij dit
uiteraard graag van u.
Daarna bleek dat ik niet zelf hoger kon aavragen en dus wederom gemaild. Toen kreeg ik dit:
Dank voor uw bericht.

Ik heb zojuist de lijn ge-upgrade naar 10/1 Mb p/s. Dit zou voldoende moeten zijn om de lijn in ieder geval in te laten trainen op ADSL 2+ indien deze kaart beschikbaar is. Indien de snelheid en stabiliteit niet verbeterd zal het alsnog noodzakelijk zijn om de verbinding (tijdelijk) over te zetten naar ADSL Lite zodat u ook daadwerkelijk op een ADSL 2+ kaart word aangesloten.

Ik zal de lijn de komende dagen in de gate houden, indien de situatie niet verbeterd zal ik de lijn alsnog upgraden naar ADSL Lite om na te zien of we op deze wijze het probleem kunnen oplossen.

Mocht u nog aanvullende vragen hebben vernemen wij dit graag.
Maand later nog niks veranderd, ik weer gemaild en nu dit weer:
Het upgraden van de verbinding is door de netwerkbeheerder geweigerd omdat u op een ADSL1 centrale zit.

De enige oplossing om de verbinding hoger te zetten is om deze te verhuizen naar het eerste aderpaar, hierop zit ook een telefoonnummer wat eindigt op 634. Mocht u van deze optie gebruik willen maken, welke geheel kosteloos is, vernemen wij dit graag.
Heel leuk, maar omdat de KPN geen nieuwe kabel wilde leggen hier (alle draden waren bezet in de leiding en ze wilde geen nieuwe aanleggen naar buitengebied) zitten wij op een aderpaar van de buren die dus bovenstaand nummer hebben. What the fuck heeft uberhaupt het aderpaar er ook mee te maken vraag ik me af, want een breuk/slechte kabel ontkennen ze elke keer.

Maar ik snap er geen zak meer van nu. Dan kan het weer wel, dan niet, dan wel, dan niet enz..... Ondertussen zit ik nogsteeds op 6mbit ipv 8mbit (op 2km van centrale), de errors lopen met de dag op en de SN ratio loopt weer richting de 6 (wat ik eerst had bij 8mbit). Dat wordt binnenkort dus nog langzamer internet. Dit terwijl ik 1/1.5 jaar geleden zonder problemen 8mbit had en zonder disconnects.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
Uhm het wordt inderdaad heel moeilijk dat ze je om pluggen naar een ADSL2+ lijnkaart als de telco niet de zekerheid kan geven dat deze wel geplaatst is.
Overigens is KPN wel afgelopen maanden bezig geweest met de centrales, dan kan het wel zijn dat je ineens snelheidsverlies of snelheidsophoging kan hebben (situatie afhankelijk)
Helaas krijgen we op de desk inderdaad conflicterende informatie te horen.
- Laat ze eens het inzetbeleid opnoemen tegenover je attenuation?
- Zorg er altijd voor dat je telefoonkabel van ISRA zo kort mogelijk is
- Zorg ervoor dat je de laatste firmware op je FB hebt staan
- Reset dat kreng(FB) naar fabrieksinstellingen en stel het opnieuw in
Probeer het verhaal eens anders te brengen op de desk? er zijn wel collega's die hun best willen doen voor je 8)7 O-)

Linux is zo cool dat ik het koud heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:24

wontcachme

You catch me? No you wont

Sjoq schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:04:
[...]

Uhm het wordt inderdaad heel moeilijk dat ze je om pluggen naar een ADSL2+ lijnkaart als de telco niet de zekerheid kan geven dat deze wel geplaatst is.
Dan is het knap dat hun eerst meerdere keren zeggen dat het wel kan en dan toch weer niet.
Overigens is KPN wel afgelopen maanden bezig geweest met de centrales, dan kan het wel zijn dat je ineens snelheidsverlies of snelheidsophoging kan hebben (situatie afhankelijk)
Helaas krijgen we op de desk inderdaad conflicterende informatie te horen.
- Laat ze eens het inzetbeleid opnoemen tegenover je attenuation?
- Zorg er altijd voor dat je telefoonkabel van ISRA zo kort mogelijk is
- Zorg ervoor dat je de laatste firmware op je FB hebt staan
- Reset dat kreng(FB) naar fabrieksinstellingen en stel het opnieuw in
Probeer het verhaal eens anders te brengen op de desk? er zijn wel collega's die hun best willen doen voor je 8)7 O-)
- Kabel al getest. Zowel op 10cm of 5 meter geen verschil
- Jep, laatste firmware heb ik
- Resets al vaak gedaan

Ik heb al zo vaak aan de lijn gehangen dat ik al meerdere keren alles heb getest. Maar waarom krijg ik elke keer andere antwoorden. Lijkt me toch simpel genoeg?

<check centrale stats>
<ziet alleen ADSL1 staan>
Et voila.

Of moeten de helpdeskers/technici elke centrale zelf doorspitten qua stats en dan op kennis beslissen wat erin zit.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
Het probleem is dat KPN niet de makkelijkste is om de lijn om te zetten. Als er uberhaupt een kaart aanwezig is, (wat we niet weten) wordt het nog moeilijk :(
Denk dat je toch een aantal eisen moet gaan stellen?

Linux is zo cool dat ik het koud heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Wat betreft de extreem trage verbindingssnelheden door het hele land: Volgens KPN is er een storing m.b.t. snelheden, volgens XS4all hoort alles naar behoren te werken...zucht, maar weer een ticket laten openenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:34

EXX

EXtended eXchange

Wat is er eigenlijk aan de hand met newszilla? Werken bepaalde groepen (bv. a.b.dvd en a.b.mp3) niet meer? Ik kan iig geen headers (of maar heel weinig) headers ophalen. Andere nieuwsgroepen (bv. a.b.test of a.b.dvd.music.classical) gaan wel goed.

Als newsreader gebruik ik xnews, waarmee ik tot nu toe nooit problemen heb gehad.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

En... het mysterieuze bandbreedte probleem lijkt weer opgelost te zijn (for now)...

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
(Nog) niet in de omgeving van Den Haag i.i.g. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

En... daar is het bandwidth probleem weer...

XS4All/KPN lijkt af en toe flink overbelast te zijn ofzoiets, aangezien het netwerk wel degelijk ~31mbps aankan (dat was namelijk circa 2 uur geleden het geval).

En ze doen er blijkbaar helemaal geen ene ruk aan. Fraai is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Vanmiddag kon ik ongeveer een uurtje genieten van de volledige snelheid, maar nu is hij weer dramatisch langzaam...

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1566027200.png

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Hier spoot ie net ineens weer van 4.5 mbs naar 31.3 mbps.

XS4All/KPN heeft dus, ondanks wat er naar buiten gecommuniceerd wordt vanuit de helpdesk van XS4All, wel degelijk ergens een flink probleem in de netwerkinfrastructuur.

[ Voor 6% gewijzigd door mindcrash op 31-10-2011 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Hoop alleen wel dat men tickets aan blijft maken, ik laat me niet afschepen met de gebruikelijke lolcrap "afstand tot centrale/ISRA punt, etc. etc.".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Het leek vanmiddag even goed te gaan, al schommelde de gemiddelde snelheid nogal waar hij normaal gesproken stipt op 1.1 mbyte/sec staat, maar nu is de snelheid wederom volledig ingezakt, en kan ik WEER gaan bellen voor de zoveelste keer om ze een KPN ticket te laten openen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
XS4ALL moet nu toch echt toegeven dat er structurele problemen zijn met het netwerk. Ben er klaar mee en heb besloten om over te stappen naar Ziggo (120Mbit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contemporanul
  • Laatst online: 16-06-2023
Wat een blubberspeed, sinds minstens gisteren (zo niet langer) in 2517 (Den Haag). Vanmorgen snelheid ok en nu weer op prutserniveau. 1.7 mbps download, terwijl dat 25 moet zijn. Dit doet wel erg aan ISDN snelheid denken van 15 jaar geleden, terwijl ik VDSL2 heb. Storing, ok, maar dat moet in 1 dag op te lossen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Contemporanul schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 18:29:
Wat een blubberspeed, sinds minstens gisteren (zo niet langer) in 2517 (Den Haag). Vanmorgen snelheid ok en nu weer op prutserniveau. 1.7 mbps download, terwijl dat 25 moet zijn. Dit doet wel erg aan ISDN snelheid denken van 15 jaar geleden, terwijl ik VDSL2+ heb. Storing, ok, maar dat moet in 1 dag op te lossen zijn.
En ze blijven stelselmatig (ook vandaag weer) ontkennen dat er een probleem is. Tickets die aangemaakt worden worden als zijnde opgelost verklaard zonder enige toelichting, terwijl het probleem maar blijft aanhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Dan kunnen ze binnenkort de pot op, XS4All Pack van mijn rekening afschrijven en mijn VDSL verbinding afbreken. Voor iets meer wat de meeste tweakers hier nu bij XS4All voor een 'kwalitatief goede' DSL verbinding betalen kun je potverdommme een vrijwel probleemloze 100mbit - 120mbit internet verbinding bij de concurrent krijgen. Ik mag hopen dat XS4All en KPN wel heel goed begrijpen dat wij tegenwoordig geen 55 euro per maand meer willen betalen voor iets wat potverdomme lijkt op een ISDN verbinding uit 1998!

Wat mij betreft hebben ze het nu, na alle ellende met VDSL, echt helemaal verkloot. Ik kijk het nog heel even aan, maar als het zo doorgaat en KPN en XS4All ons net zo serieus blijven nemen als nu heeft UPC of Reggefiber er zometeen in ieder geval één nieuwe klant bij.

Waar ik zojuist nog aan dacht: Zou het trouwens iets te maken hebben met de (al dan niet structurele) problemen bij Nikhef de laatste tijd, en houden ze vanwege de aard van de problemen gewoon hun muil dicht om op die manier te proberen zo weinig mogelijk klanten te verliezen aan partijen die via een een andere weg aan de AMS-IX zijn aangesloten?

Ga trouwens eens kijken of ik via een iets minder officiele route aan iets meer informatie kan komen. Als ik iets zinnigers hoor dan wat we tot nu toe te horen krijgen laat ik dat nog wel even weten :)

[ Voor 33% gewijzigd door mindcrash op 01-11-2011 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:19

DDX

In nieuwsgroep (xs4all.adsl) zijn er ook paar mensen die het melden.
Hier geen problemen trouwens, haal gewoon 4,2 megabyte/sec download en 345kilobyte/sec upload (40/3 verbinding)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Blijft een drama...

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1568542328.png

Heb mijn abonnement inmiddels verlaagt van 40Mbit tot 8Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Het probleem voor mij is, dat er geen alternatief is voor zover ik dat kan zien. Ik begon bij KPN, had een nonstop klapperende lijn, toen overgestapt naar Ziggo, waar de verbinding ook nooit helemaal betrouwbaar was, en zit nu al sinds lange tijd bij XS4All. De verbinding heeft altijd echt prima gewerkt, nooit storingen gehad tot afgelopen vrijdag dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Vandaag paar keer gekeken, maar 0,0 problemen hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contemporanul
  • Laatst online: 16-06-2023
Nog steeds hetzelfde probleem, in de ochtend en in de vooravond een superlangzame downloadsnelheid op ISDN niveau (2517, Den Haag). Xs4all Helpdesk gebeld en hen hierover geinformeerd. Modeminstellingen loop ik absoluut niet met hen door, het is een Xs4all/KPN netwerk probleem. Ze konden wel zien dat de downloadsnelheid ongelooflijk laag is. Ik ben absoluut geen Ziggo fan, maar de neiging om over te stappen van mijn huidige 1 mb VDSL naar Ziggo's 120 mb wordt op deze manier wel erg aantrekkelijk gemaakt. Goedkoper, sneller. Jammer dat een kwalitatief goede provider als Xs4all zich verlaagt tot prutsersniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe nooit problemen gehad met Xs4all, maar vanaf zaterdag is het een drama. Om de x aantal minuten/uren zakt de snelheid van 20Mbit naar rond of zelfs ver onder de 1Mbit.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1570003717.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Post het eens in de xs4all.adsl nieuwsgroep, daar lezen ook xs4all medewerkers mee die soms iets meer kunnen doen dan direct via helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Precies hetzelfde verhaal voor mij, ik kwam 'hier' wonen en begon met 18mbit (helemaal niet slecht praat nu over ~5 jaar geleden). Allemaal leuk en aardig totdat ineens mijn lijn begon te klapperen. Ok modem was alweer even in gebruik misschien niet zo best meer dus een Speedtouch/Thompson 780 gehaald om mijn oude 546 te vervangen. Ging een paar maandjes goed en ineens weer dezelfde problemen..

Maar eens op de modem gaan kijken en ineens staat deze ingetraind op 16mbit.. misschien terug gezet door XS4ALL? Gebeld en die gingen me vertellen dat 16mbit niet eens mogelijk was... lang verhaal kort:

Woon nu ~5 jaar op dit adres en de snelheid lijkt elk jaar met 2mbit te verminderen,
in 2005 18mbit 2006 nog 16mbit, 2007 14mbit, 2008 12mbit, 2009 10mbit, 2010 8mbit en daar zit ik nu nog op...
Het lijkt er ook niet op dat er verbetering in gaat komen, wel grappig toen ik net adsl kon krijgen ging het met stappen omhoog 512/32 naar 1024/64 naar 4/1mbit naar 8/1mbit naar 20/1mbit en nu zit ik weer op hetzelfde niveau als 10 jaar geleden.

Het probleem is dat overstappen geen optie is, Ziggo heeft in dit gebied heel veel storingen + dat ik geen kabel abbo heb (en niet wil) dus dan moet ik een kabel abbo nemen+internet etc... (Koppelverkoop anyone?).
Elke andere adsl provider kan niets anders bieden en UPC is niet te krijgen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Een bericht uit de nieuwsgroep dat wellicht enige hoop biedt:
Zojuist ben ik na meerdere telefoontjes met XS4ALL teruggebeld met de
mededeling dat ze het nu als serieus probleem aan het onderzoeken zijn
en dat de overeenkomsten tussen de verschillende gebruikers aan het
zoeken zijn. Ik heb namelijk ook het probleem dat de lijn van 16 Mbit
naar 1 Mbit terugvalt. Soms gaat het goed, maar meestal is het drama.
Kortom: ze zijn er echt van op de hoogte heb ik me laten vertellen
rond 20:00 uur vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Hè hè, ze hebben het nu i.i.g officieel erkend:

http://www.xs4all.nl/nieu...storingen&id=5962&taal=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Uit nieuwsgroep :
Het is in onderzoek. Lijnen zijn nu ook te herkennen voor de helpdesk.
De dr9.d12 router is het probleem.
Ik zit zelf via de dr8.d12 router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Heb net een tracert gedaan, zit zelf op de dr9.d12 zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Yep, zit ook op lo1.dr9.d12.xs4all.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook lo1.dr9.d12.xs4all.net en ook problemen. Heb 8mbit abo maar internet is traag.
Nou kan ik leven met en lagere download voor een paar dagen maar waardeloze latency's hebben is wel kut, ermee het weekend in gaan is ietwat pijnlijk als gamer die ervoor kiest om extra te betalen voor kwaliteit. :P
We gaan het zien.

Heb er overigens sinds dinsdag of woensdag last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:04
Hier ook op lo1.dr9.d12.xs4all.net. Sinds zondag problemen en direkt gemeld. Er is een dinsdag nog een monteur langsgeweest (ze dachten eerst dat het het modem was). Woensdag hebben ze de KPN nog e.e.a. laten testen en een donderdag bleek het probleem dus toch bij xs te liggen.

Weet iemand of het zin heeft om IPv6 aan te zetten ? Misschien dat je dan op een andere router komt ?
edit: Nee dus, nog steeds drama

[ Voor 4% gewijzigd door jlve op 05-11-2011 11:19 ]

PSN ID: JLvanEs0305

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:55
Bij mij (Delft) is ook al een monteur langs geweest. Volgens de monteur ligt het niet aan Xs4all het is een probleem in het netwerk van Kpn dat bij een aantal aansluitingen voorkomt. Het schijnt te maken te hebben met een timing probleem tussen de modem en het DSLAM. Er wordt aan gewerkt. Xs4all heeft op Yellowspaces aangegeven dat de probleemgevallen allemaal een ticket krijgen en gemeld worden aan Kpn. Kort om even nog geduld!

Het gekke is dat bij mij de IPtv probleemloos een HD zender kan blijven weergeven (8 Mbps), terwijl de internetsnelheid dan rond de 1 Mbps ligt. Als ik IPtv dan uitzet heeft dit geen invloed op de internetsnelheid.

IPv6 geeft geen soelaad, is bij mij ingesteld.

[ Voor 5% gewijzigd door trabbit op 05-11-2011 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:28
IPtv gebruikt een apart vlan wat in principe apart gerouteerd kan worden. Dus op zich hoeft dat niet heel gek te zijn.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trabbit schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 17:51:
Bij mij (Delft) is ook al een monteur langs geweest. Volgens de monteur ligt het niet aan Xs4all het is een probleem in het netwerk van Kpn dat bij een aantal aansluitingen voorkomt. Het schijnt te maken te hebben met een timing probleem tussen de modem en het DSLAM. Er wordt aan gewerkt. Xs4all heeft op Yellowspaces aangegeven dat de probleemgevallen allemaal een ticket krijgen en gemeld worden aan Kpn. Kort om even nog geduld!

Het gekke is dat bij mij de IPtv probleemloos een HD zender kan blijven weergeven (8 Mbps), terwijl de internetsnelheid dan rond de 1 Mbps ligt. Als ik IPtv dan uitzet heeft dit geen invloed op de internetsnelheid.

IPv6 geeft geen soelaad, is bij mij ingesteld.
Ik zie dat ticket aanmaken gebeuren regelmatig voorbij komen in de Twitter Timeline van XS4ALL. Kan ik hieruit opmaken dat het probleem nog niet bij de netbeheerder ligt die het moet gaan oplossen?
Voorbeelden aandragen is prima maar ik denk dat je daar na een paar dagen actieve zoektijd wel genoeg praktijkcases hebt om aan te leveren toch... ik zie volcontinu mensen feedback geven via Twitter. Als het probleem niet bij XS4ALL zelf ligt moeten ze KPN eens even een flinke trap in de reet geven en iemand in beweging laten komen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:27
En hier op kantoor gewoon nog steeds bagger. En het is hier dus al volcontinu 8 dagen aan de gang. Redelijke blamage dit. Ook een nieuw modem opgestuurd gekregen, tot twee keer toe, omdat post-nl zigenaamd het huisnummer niet kon vinden. Al 8 a 9 keer de servicedesk gebeld, pas vandaag erkenning dat het de landelijke storing dan wel moest zijn. Vanaf 3 november hebben wij gesuggereerd dat het de landelijke storing wellicht is, maar volgens de helpdesk was het echt het modem...

Ow ja, via lo1.dr9.d12.xs4all.net

[ Voor 3% gewijzigd door __fred__ op 07-11-2011 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ropau
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:59
Ik heb er ook al een aantal dagen last van en zit ook op dr9.dr12.

KPN is druk bezig met onderzoek en heeft er extra expertise bijgehaald. Aldus "Timo" in xs4all.adsl. Zie voor meer:

https://groups.google.com...d7daf712/14378f98e3c0b34f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Reactie van XS4ALL is netjes, maar weer van het kaste naar de muur. Bij de vorige mail gaven ze nog netjes toe dat er problemen zijn met het netwerk.

"Hartelijk dank voor uw bericht. Vervelend dat u nog steeds een langzamere download ervaart dan dat uw abonnement zou moeten bieden.

Uit de lijnmeting die ik even geleden heb gedaan zie ik dat u een download heeft van 42000 kb/s en een upload van 3072 kb/s.

Ik raad u aan om uw pc direct (bekabeld) aan de 7340 modem aan te sluiten en dan te kijken wat de snelheid is. Dit omdat om een eventueel netwerk uit te sluiten.

Veel snelheidstests op het internet zijn helaas niet altijd betrouwbaar. U kunt de snelheid beter op de volgende manieren testen:
- Het downloaden van een groot bestand van onze FTP server. U kunt de volgende link aanklikken om deze test te starten:
ftp://dl.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin
- Het downloaden van een groot bestand van de server van KPN. De volgende link start deze test:
http://www.kpnbroadbandvalley.nl/mxarena/downloads/100mb.bin

Mocht u met de pc direct op het modem nog steeds de langzamere snelheid ervaren dan raad ik u aan om contact op te nemen met onze telefonische helpdesk. Dit omdat zij na een trouble-shoot eventueel een ticket kunnen inschieten bij de KPN voor onderzoek op uw lijn."

Momenteel is de snelheid goed, maar eerst eens zien of dit zo blijft. Op 1 december komt de Ziggo monteur 120Mbit aan sluiten. XS4ALL blijft nog een aantal maanden doorlopen, totdat ik zeker weet dat de Ziggo verbinding stabiel is.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1578779185.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Het ging even goed maar.... daar gaan we wéér

dr9.dr12 is inderdaad het grote probleem. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ze de boel hebben vervangen of whatever.

Trouwens ook vreemd dat ze voor core routers binnen het XS4All Only netwerk schijnbaar totaal geen vervanging hebben in de vorm van een spare of zoiets dergelijks waarbij ze bij eventuele problemen het verkeer over kunnen routeren. Lijkt me toch wel handig aangezien "enkele klanten" in dit geval toch wel iets meer is dan enkele tientallen klanten.

Oh well, we zullen wel weer zien hoe lang het dit keer duurt.

-onzin weggeknipt-

[ Voor 79% gewijzigd door mindcrash op 08-11-2011 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:28
Ik heb je post even in de nieuwssubmit gegooid. Kijken wat de redactie kan doen ;)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga er niet van uit zat ze er bij XS4ALL een gewoonte van maken om bepaalde typen verkeer de nek om te draaien. Mogelijk om te troubleshooten? Ik zit voor een deel bij XS4ALL omdat ik op dit moment de het beeld heb te maken te hebben met een liberale provider die nog opkomt voor haar abonnees.
Vergoeding hoef ik niet, ik heb liever dat ze dat geld steken in het voorkomen van deze dingen want dit begint wel echt kut te worden.
Al een heel game-weekend in het water liggen omdat de latency's gamen haast onmogelijk maken. Vooral op zo'n grauwe waardeloze zondag als de afgelopen zondag breng ik graag de dag in een game door. Vind ik wel ietwat een domper gezien je voor de goedkope tarieven iig niet bij XS4ALL zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 22:08:
Ik ga er niet van uit zat ze er bij XS4ALL een gewoonte van maken om bepaalde typen verkeer de nek om te draaien. Mogelijk om te troubleshooten?
Ik vind het ook niet zo dramatisch, maar communiceer het dan verdorie. Zeker omdat je al loeiwoeste klanten hebt omdat deze al ruim 2 weken niet meer gebruik kunnen maken van internet op "een normale manier" (Steam anyone?).

Ik mag voor ze hopen dat ze dit probleem over een dag of 4 hebben opgelost. Of dat Skyrim geen massive 0day patch van enkele gigabytes nodig heeft om de game speelbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mindcrash schreef op maandag 07 november 2011 @ 22:12:
[...]

Ik vind het ook niet zo dramatisch, maar communiceer het dan verdorie. Zeker omdat je al loeiwoeste klanten hebt omdat deze al ruim 2 weken niet meer gebruik kunnen maken van internet op "een normale manier" (Steam anyone?).

Ik mag voor ze hopen dat ze dit probleem over een dag of 4 hebben opgelost. Of dat Skyrim geen massive 0day patch van enkele gigabytes nodig heeft om de game speelbaar te maken.
Is een MMOG in jou geval nog mogelijk dan? Bij mij rubberband de zooi als een malle. (Fallen Earth)
edit: Oh Skyrim is helemaal geen MMO. :') Nvm. Ik faal.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 22:15:
[...]

Is een MMOG in jou geval nog mogelijk dan? Bij mij rubberband de zooi als een malle. (Fallen Earth)
SpeedTest resultaat

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1579210592.png

In de praktijk haal ik echter een snelheid van zo'n 500kb/sec in plaats van 12mb/sec.

Het lijkt er dus stevig op dat ze behoorlijk aan het QOS'en zijn om een of andere reden. Da's ook de reden van je MMO problemen denk ik.

Vind trouwens de verschillen tussen SpeedTest en het downloaden van een 100mbit test bestand wel heel erg groot. Volgens SpeedTest zou ik een snelheid moeten hebben van 12 tot 18mbs, en dat zie ik toch echt niet terug bij het downloaden via HTTP...

[ Voor 82% gewijzigd door mindcrash op 07-11-2011 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mindcrash schreef op maandag 07 november 2011 @ 22:19:
[...]

SpeedTest resultaat

[afbeelding]

In de praktijk haal ik echter een snelheid van zo'n 500kb/sec in plaats van 12mb/sec.

Het lijkt er dus stevig op dat ze behoorlijk aan het QOS'en zijn om een of andere reden. Da's ook de reden van je MMO problemen denk ik
Heb zelf het idee dat het wel IETS met drukte te maken heeft gezien het internet in de kleine uurtjes best redelijk is. Dit kan echter ook reinste kolder zijn en volledig gebaseerd zijn op toevallig even goed als ik kijk momenten.

Edit: :')

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1579214191.png

Ach, heb het nu wel synchroon. :D

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Wow, respect voor je gevoel voor humor!