CaptJackSparrow schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 18:03:
Daar staat dat je KPN gebeld hebt. Dat wist ik ja. Maar KPN heeft heel veel mensen en afdelingen. In een situatie als deze is het essentieel om de juiste persoon te pakken te krijgen. Degene die kan en mag regelen wat jij wilt.
Hoe verhoudt zich nu jouw snelheid tot de gemiddeld haalbare op jouw afstand tot de centrale? Dat is belangrijke informatie. ALS die nl. onevenredig laag is heb je gewoon een hele terechte poot om op te staan.
Ik geloof dat KPN helaas geen apart storingsnummer meer heeft zoals vroeger. Dan wist je dat je gelijk goed zat. Maar vraag als je belt expliciet naar de storingsafdeling als je die niet via een keuzemenu kunt kiezen. Zeg "Ik wil een storing melden". Hou vol dat die er is (zie boven) en laat je niet wegsturen. Blijf correct maar hou wel aan. Heb je het bovenstaande al gedaan? Zo nee, probeer het.
Ja ik heb gebeld, ze hebben een algemeen nummer alwaar je een keuze menu krijgt.
De keuzes doorlopen en uiteindelijk iemand aan de lijn gekregen waar ik vervolgens aan heb uitgelegd dat ik last heb van een klapperende lijn en storingen in voip.
Dan krijg ik de vraag, wat is uw postcode en huisnummer.
Doorgegeven en dan is het dus prijs.
Sorry meneer maar ik kan geen metingen verrichten op uw lijn, u moet bij Xs4all zijn.
Ik snap best dat ze dat niet kunnen, maar ondertussen is het wel vervelend.
Wat hier onder dus ook staat.
Johny_B schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 19:02:
"Vroegah" kon je wel eens stiekum als XS4ALL klant een storing melden bij KPN als je het gewoon goed kon motiveren. Tegenwoordig met XS4ALL Only kunnen medewerkers van de storingsdienst je met de beste wil van de wereld niet helpen. XS4ALL Only aansluitingen worden namelijk geleverd over een ander netwerk dan de KPN internet/ipb etc aansluitingen. Medewerkers van de storingsdienst kunnen dus je aansluiting niet zien en meten in hun systemen. Laat staan dat ze er een ticket voor aan kunnen maken (dat konden ze met de oude XS4ALL 'connected by' aansluitingen wel). Als jij dus gaat bellen met KPN kunnen ze geen zak. Logisch dus dat ze je doorverwijzen naar je ISP.
Ik kan de exacte reden van je verbindingsproblemen niet uit je verhaal opmaken. Daar is meer info voor nodig dan dat je op een 'oude' kaart zit. Op wat voor kaart zit je? Wat is de afstand tot de centrale etc etc. Alle basic info ontbreekt. Je kan KPN makkelijk de schuld geven, maar aan wie betaal jij je abonnementskosten? Dat gaat toch allemaal naar XS4ALL die je niet verder helpt omdat 'men zegt' dat er een oude kaart ergens zit. Zij komen er zo wel makkelijk vanaf; "Jah meneer oude kaart van KPN, kunnen wij niks aan doen en KPN wil niet meewerken... Neemt u vooral zelf contact op met KPN (die niks kunnen zien over u en geen storingsticket aan kunnen melden en bovendien niet eens zien dat u internet afneemt van iemand, laat staan welke maatschappij dat is)".
De exacte reden van mijn verbindingsproblemen weet ik ook niet, dat is nu juist het vervelende.
Ik kreeg te horen dat ik op een oude netwerkkaart zit met mijn verbinding. Het Fritzbox modem kan daar blijkbaar niet goed mee overweg. Ik heb geen informatie gekregen op wat voor kaart ik nu precies zit, en in mijn ogen is dat voor mij ook geen belangrijke informatie. Ze zeggen tegen me dat op mijn adres een 8Mbit verbinding mogelijk is, dan ga ik er van uit dat ze dat ook kunnen leveren.
De afstand tot centrale weet ik niet meer precies, ik geloof dat dat rond de 1200 meter was.
Verder kreeg ik te horen dat het aan Kpn is om deze te vervangen, en dat ze dat voor mij wel willen aanvragen.
Ik heb uiteraard aangegeven dat ze dat dan maar moeten doen.
Ben hier ook over teruggebeld door Xs4all, en in dat telefoongesprek werd mij dan ook verteld dat ze er niets aan gingen doen. Ook kreeg ik dus de tip om zelf eens te bellen. Wat daar uit kwam is hierboven te lezen.
Mijn grootste ergernis is toch wel dat ik van een betrouwbare verbinding af kom (oude adres in buitengebied) en na mijn verhuizing alleen maar problemen heb. Ik heb voor zover ik kan zien alles gedaan hier om er voor te zorgen dat de problemen iig niet hier ontstaan. Alle bedrading is vernieuwd, nieuwe wcd, nieuwe netwerkkabels en alle kabels zo kort mogelijk gehouden.
Vervolgens werd ik aangeschreven dat er een snelheidsverhoging zat aan te komen. (van 8 naar 16Mbit). Maar er veranderd maar niets. Gebeld, en toen kreeg ik te horen dat deze snelheid niet leverbaar is op mijn adres. Dus een downgrade van abonnement naar 8Mbit.
Nu dus een hoop problemen met telefonie en ook nog eens een onstabiele verbinding. Dus maar weer een downgrade, nu van 8 naar 7 Mbit.
Ik weet niet hoe anderen hier over denken maar ik vind dit geen vooruitgang, mijn snelheid wordt lager ipv hoger. Als ze me dan ook nog vertellen dat dat komt omdat ik op een oude kaart zit en Kpn niet van plan is deze te vervangen dan trek ik daaruit de conclusie dat Kpn zijn zaken niet fatsoenlijk op orde heeft en gewoon ver achterloopt op de huidige markt.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.