[XS4all xDSL] Ervaringen en discussies - Deel 2

Pagina: 1 ... 18 ... 24 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Die Beta testfase was wel vier jaar geleden. In dat topic zijn ondertussen vele andere VOIP providers aan bod gekomen. Aansluiten en gebruiken van VOIP hoeft absoluut niet moeilijk te zijn als de telecomproviders (die tegenwoordig voornamelijk Internetproviders zijn) er op uit zouden zijn om het zo makkelijk mogelijk en voor hun klanten zo goedkoop mogelijk te maken. Bellen tussen mensen met DSL/kabel hoeft namelijk inderdaad helemaal niets meer te kosten. Onderling bellen via Skype kost toch ook helemaal niets? Daarom dus. Mensen hebben al betaald voor die dataverbinding. Ze nog een keer geld te vragen als ze er toevallig spraak data over willen versturen is pure diefstal. Je betaalt dan voor iets dat je al een keer betaald hebt.

Nog voordat er ook maar door een enkele telecomprovider in Nederland daadwerkelijk VOIP aangeboden werd heb ik mij indertijd behoorlijk grondig in het onderwerp verdiept. Ik heb heel wat uurtjes besteed aan het zoeken naar de relevante informatie. Toen heb ik de feiten ontdekt waardoor ik als een van de weinigen weet dat betaalde telefonie voor/tussen mensen met DSL/kabel zijn langste tijd gehad heeft. Dat weten KPN en consorten ook donders goed. Alleen omdat het om zulke grote aantallen gaat en vele kleintjes een hele grote maken proberen ze nog zo lang mogelijk geld uit die telecom markt te persen. Maar als de overheid/OPTA/de consument etc. eindelijk wakker worden dan zal dat toch echt afgelopen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nism0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 13:40
Tjah als het allemaal was zoals jij zegt dan had iedereen wel aan de voipbuster en skype gezeten.

Ik heb je aardig wat reële punten aangedragen waarom de dingen zo zijn zoals ze zijn maar die negeer je compleet en blijf je doorgaan over het zogenaamde goedkope data stroompje.
Voor jou is er maar 1 oplossing:

Zeg al je abonnementen overal op en koop een 2 blikken met een touwtje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:59:
ik heb een vraag:
ik zit nu al jaren bij xs4all,maar wil nu naar xs4all only met bellen erbij.
alleen lees veel negatieve berichten elders op het internet,er zouden grote problemen zijn met die frtiz modems.
weet iemand nog een zeer goede provider?
ik dacht aan tele2 of upc
Ik ben al vele jaren xs4all klant. Al een keer UPC geprobeerd, en huilend teruggekropen naar xs4all.
Nu heb ik FttC (CAI) van Solcon, maar ben blij dat ik xs4all er nog naast heb, want als het jaar om is gaat Solcon ook weer de deur uit zoals het er nu uit ziet.

Redenen: xs4all heb ik zelden problemen mee. Een uitzondering daargelaten redelijk korte storingen. Daarbij goede informatievoorziening over storingen zodat je weet waarom de boel het niet doet.
UPC zal ik maar helemaal niet noemen, maar bij Solcon heb ik nu in amper een maand al meer storingen gehad en meer tijd geen verbinding dan bij xs4all in tien jaar. Daarnaast reset de verbinding dagelijks, soms meerdere malen per dag. Geen echte storing, maar bij games, vnp en remote desktop verbindingen erg irritant.
Daarbij kun je bij xs4all probleemloos elk modem of router gebruiken. Andere providers dringen je nogal eens een bepaalde router op. Bijvoorbeeld die Thomson krengen waar ze je alle rechten op ontnemen en als je al alle rechten hebt, het nog een drama is om ze in te stellen.
Vergeleken daarmee zijn de problemen met de Fritzbox nog een zegen.

Ik zal geen ervaringen geven over de helpdesk van xs4all, want ik heb ze eigenlijk nooit voor echte problemen hoeven te bellen, zoals ik dat wel moest bij de andere providers en die daarop bij mij een dikke onvoldoende scoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:19

DDX

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 23:35:
[...]

Goed dat je dat vraagt! Ik had mij juist aangemeld bij de yellowpages voor de t-shirt. (ik spaar ze), maar tot op heden niets van gezien :(
Ik heb maar eens een post gezet op yellowspaces :
https://yellowspaces.xs4a...nd-voor-yellowspaces.aspx

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-04 00:43
Toff schreef op zondag 01 februari 2009 @ 21:56:
Niet dat ik er meteen voor ga opzeggen, maar mijn downloadsnelheid blijkt inderdaad, net als bij velen, omlaag gegaan te zijn, zonder aanwijsbare oorzaak: van 1,3 MB/sec naar 1,1 MB/sec. Nog steeds een fractie beter dan de door XS4ALL gemelde gemiddelde snelheid, maar toch, totnutoe werd het alleen maar beter en andere providers bieden steeds hogere snelheden voor veel minder geld...
Inderdaad is er om onbekende reden ± 3mbit de snelheid naar beneden gegaan. (1.6>1.3,1>0.7,1.5>1,2)
Dit is op 3 locatie zowel prive/zakelijke adressen, in een zeer korte periode.
Een jaar terug was dit ook al het geval op één enkele locatie.

mvg Arno

-]_[-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
arneo schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 14:52:
Een jaar terug was dit ook al het geval op één enkele locatie.
Maar mijn post is al TWEE jaar oud. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben op dit moment telefoon en internet via KPN. Maar elke week is er wel weer een probleem met het internet, langzame verbinding of een verbinding die gewoon niks doet.
We zijn dus eigenlijk wel toe aan wat anders, XS4all leek me een prima bedrijf. Ik kan alleen geen postcodecheck doen op de site om te kijken of ze bij ons diensten leveren (buitengebied)

Hoe zijn de ervaringen met bijvoorbeeld gamen, een Xbox aansluiten en draadloos internet? Ik lees hier dat de verbindingen redelijk stabiel zijn, een heel verschil met KPN hier. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2011 @ 17:47:
Wij hebben op dit moment telefoon en internet via KPN. Maar elke week is er wel weer een probleem met het internet, langzame verbinding of een verbinding die gewoon niks doet.
We zijn dus eigenlijk wel toe aan wat anders, XS4all leek me een prima bedrijf. Ik kan alleen geen postcodecheck doen op de site om te kijken of ze bij ons diensten leveren (buitengebied)

Hoe zijn de ervaringen met bijvoorbeeld gamen, een Xbox aansluiten en draadloos internet? Ik lees hier dat de verbindingen redelijk stabiel zijn, een heel verschil met KPN hier. :{
Realiseer wel dat XS4all een dochteronderneming is van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:38

Len

Leeg

Realiseer wel dat XS4ALL via een "eigen" netwerk je op het internet zet. ;)

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:54
Len schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 18:26:
Ben benieuwd krijg een monteur op bezoek die het een en ander gaat nakijken wat betreft telefonie.
Heb alles inmiddels uitgeprobeerd (nieuwe/speciale firmware in modem etc) maar blijf problemen houden met telefonie.
- Regelmatig eindeloze kiestoon horen zonder een nummer te kunnen bellen.
- Plotseling verbreken van verbinding tijdens een gesprek.
- Onbereikbaar zijn voor personen die ons willen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nism0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 13:40
Len schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 18:26:
Onzin, is gewoon KPN bitstream.
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2011 @ 17:47:
Draadloos internet is niet provider afhankelijk.
Dat ligt aan je eigen interne netwerk.
Adsl van Kpn werkt hetzelfde als adsl van Xs4all.
Het is allemaal over hetzelfde koperlijntje.
Dus heb je nu een drama ljin dan raad ik je zeker niet aan om over te stappen naar een andere dsl provider maar lekker voor kabel of glas te gaan.

[ Voor 59% gewijzigd door Nism0 op 29-03-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:34

EXX

EXtended eXchange

Mad_Manic schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 18:52:
[...]

Ben benieuwd krijg een monteur op bezoek die het een en ander gaat nakijken wat betreft telefonie.
Heb alles inmiddels uitgeprobeerd (nieuwe/speciale firmware in modem etc) maar blijf problemen houden met telefonie.
- Regelmatig eindeloze kiestoon horen zonder een nummer te kunnen bellen.
- Plotseling verbreken van verbinding tijdens een gesprek.
- Onbereikbaar zijn voor personen die ons willen bellen.
Ik had ook veel problemen met telefonie. Nadat ik de Fritzbox had vervangen door zijn voorganger, een Speedtouch 716WL (met laatste firmware van XS4ALL), waren alle problemen over.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Gisteren overgestapt van Tele2 60Mbit naar XS4ALL 40Mbit. Werkt prima. Lekker veel instellingen in het modem in vergelijking met het Tele2 mongooltje. Max download is vergelijkbaar met Tele2. Alleen de upload is langzamer (max 3Mbit vs 5,5Mbit).

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1227198117.png

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Ik kreeg vandaag eindelijk een antwoordt van XS4all hoe ze 900% beltarief verhoging kunnen rechtvaardigen:

Ik begrijp dat u hier niet op zat te wachten. Maar iedere leek zal begrijpen dat als alle providers meer dan 20 cent per minuut vragen voor zulke gesprekken XS4ALL niet achter kan blijven. En we zijn nog steeds de goedkoopste.

Maw, als iedereen meer snelheid aanbiedt voor nagenoeg hetzelfde prijs dan moet XS4all dan ook mee?

8)7

Update:
Heb net een mail gestuurd naar XS4all. Kort samengevat: een leek kan niet begrijpen dat XS4all meer geld vraagt voor minder snelheid dan haar adsl concurrenten ;)

[ Voor 15% gewijzigd door ChiMan op 05-04-2011 09:41 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:57
Dat is ook mooi ruk. Verhuis je, ga je beter wonen, sluit je je internet aan en ontdek je dat je snelheid is afgenomen! Heb hetzelfde abonnement (Internet Start) behouden maar ben in vergelijking met mijn vorige adres van gemiddeld 800 KB/s naar 600 KB/s gegaan.
Heb erover gebeld met Xs4all vanavond en die heeft wat metingen uitgevoerd. Ik schijn nu iets van 4,5 km van de centrale te wonen en volgens settings van KPN dien ik dan rond deze snelheid te zitten.
Wel gaf de medewerker van Xs4all aan dat omdat ik hier nu woon mijn internet beperkt is op 6 mbit (eigenlijk zou hij mij moeten downgraden naar 3 mbit) maar omdat ik enigszins begon te stuiteren gaf hij aan dat hij mijn verbinding zou willen upgraden naar 8 mbit, maar dat ik dan rekening moest houden met klapperende lijnen e.d. Deze upgrade ga ik vrijdag uit laten voeren en dan kijk ik het het weekend aan. Mocht het onhoudbaar zijn, dan moet ik maandag terugbellen en dan zetten ze mij terug naar 6 mbit.

Heb het gevoel dat ik na meer dan 10 jaar trouw lid te zijn geweest van Xs4all afscheid van ze moet gaan nemen. Kan het niet verkroppen dat ik beter ben gaan wonen maar genoegen moet nemen met een internetsnelheid van het jaar 1995...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:28
dat heeft niets met xs4all te maken. Dat heeft te maken met het feit dat je internet over 2 koperkabeltjes gaat over een afstand van 4,5 km. Da's de techniek & natuurkunde, niet echt iets waar men aan de kant van xs4all wat aan kan doen. En bij xs4all probeerde men je lijn nog hoger te zetten, zat andere isp's die dat niet voor je doen.

[ Voor 17% gewijzigd door Freeaqingme op 06-04-2011 00:51 ]

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:57
Freeaqingme schreef op woensdag 06 april 2011 @ 00:50:
dat heeft niets met xs4all te maken. Dat heeft te maken met het feit dat je internet over 2 koperkabeltjes gaat over een afstand van 4,5 km. Da's de techniek & natuurkunde, niet echt iets waar men aan de kant van xs4all wat aan kan doen. En bij xs4all probeerde men je lijn nog hoger te zetten, zat andere isp's die dat niet voor je doen.
Wat moet ik dan? Moet ik anno 2011 maar accepteren dat ik in een woning woon en dan maar van internet af moet zien omdat het supertraag is? Ik kan dat persoonlijk moeilijk verkroppen dat ik maar moet accepteren langzamer te moeten gaan internetten omdat er een kastje op een bepaalde afstand van mijn huis staat... :'( Ik heb geinternet in internetcafé's in het binnenland van Brazilië waar ik sneller ging dan nu in mijn huidige nieuwe woning...

Men (lees: alle providers!) verkopen steeds snellere abonnementen e.d. maar garanderen nergens dat je die snelheid ook krijgt. Er staat ook heel slim "tot 8 Mb/s" of "tot 20 Mb/s"...

Dan maar zoeken naar een oplossing die mij wel een verbetering op kan leveren. Andere ADSL-boeren zijn geen oplossing, daar die allemaal over dat koperdraadje van 4,5 km gaan waar jij het over hebt. Kabel dan maar... }:|

Had hier helemaal niet op gerekend voor mijn verhuizing... Ben al sinds januari 2000 een zeer tevreden klant van Xs4all en nimmer problemen gehad. Raadde het zelfs altijd bij vrienden aan en raadde ze af naar Ziggo of zo te gaan... Blijkbaar moet ik van mijn stelregel af en afscheid gaan nemen van Xs4all, want zo langzaam blijven surfen en downloaden wil ik niet... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Je kan nog even kijken of je misschien een vdsl buitenring aansluiting kan krijgen binnenkort :

http://www.kpn-wholesale....ctie-vdsl-buitenring.aspx
Vanaf 4 april 2011 kunt u WBA op VDSL-Buitenring bestellen. In deze
gebieden kunt u uw klanten die relatief ver van de nummercentrale wonen
of werken nu ook hoge internetsnelheden tot 40/3 Mbps en TV bieden.
VDSL-Buitenring is vanaf april op zo'n 28.000 adressen te krijgen via
straatkasten in Bergen op Zoom, Emmen, Harderwijk, Purmerend en Woerden.
En dit aantal groeit tot 833.000 adressen in 2011! In totaal wordt
hiermee de VDSL dekking uitgebreid tot ruim 4 miljoen adressen.

De lijsten met locaties en en de planning kunt u vinden op het besloten
gedeelte van onze website."
http://www.kpn-wholesale....tielijst_wba_20110325.xls
http://www.kpn-wholesale....tielijst_sdf_20110325.xls

(Bron: xs4all.adsl nieuwsgroep)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 09:01
Hoera, mijn adres staat er bij. Betekent dit nu dat XS4All dat ook zeker gaat aanbieden?

http://serve.infoteur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Zeker is het nooit natuurlijk bij KPN/Xs4all ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
In het 2e Excel file staan straatnamen met huisnummers. Betekent dit dat alleen zij in aanmerking komen? Of is het de buurt en omgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Ik vermoed dat het locaties zijn waar een vdsl repeater oid neergezet wordt.
Maar ik copy/paste deze info enkel uit de xs4all nieuwsgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Vads schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:11:
Wat moet ik dan? Moet ik anno 2011 maar accepteren dat ik in een woning woon en dan maar van internet af moet zien omdat het supertraag is? Ik kan dat persoonlijk moeilijk verkroppen dat ik maar moet accepteren langzamer te moeten gaan internetten omdat er een kastje op een bepaalde afstand van mijn huis staat... :'( Ik heb geinternet in internetcafé's in het binnenland van Brazilië waar ik sneller ging dan nu in mijn huidige nieuwe woning...
"Ye cannae change the laws of physics". ;)

De DSL technologie heeft nu eenmaal als beperking dat de maximaal haalbare snelheid gerelateerd is aan de afstand van je huis tot de centrale. Wil het sneller kunnen dan zal er een volgende generatie technologie beschikbaar moeten zijn op jouw locatie. Alhoewel er genoeg zaken zijn m.b.t. de machinaties van XS4All waar ik kritiek op heb is XS ook afhankelijk van de maximaal haalbare snelheid over de bij jou beschikbare DSL infrastructuur.

Een kabelboer zou misschien een beter alternatief kunnen bieden als dat op jouw adres beschikbaar is. Anders zul je aangewezen zijn op het uitrollen van zaken als 'fibre to the curb' of 'fibre to the home'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Vads schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:11:
Wat moet ik dan? Moet ik anno 2011 maar accepteren dat ik in een woning woon en dan maar van internet af moet zien omdat het supertraag is?
Ik snap de frustratie wel. Had er zelf ook niet aan gedacht. Of althans: ik dacht ook "verhuis naar de stad, een redelijk nieuwe wijk, zal wel goed zitten met ADSL". Blijkt de centrale op bijna 4km afstand helemaal aan de andere kant aan de rand van de wijk te liggen. Gevolg: minder snelheid, hogere ping, vaker errors. Werken doet het allemaal wel, maar niet meer zoals ik gewend was. XS4all kan daar weinig aan doen, die plaatst geen centrales. Dus dan maar eens naar alternatieven kijken.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10goto10
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-12-2024
Een random tip voor degene die, zoals ik, toch wel ontevreden is over zijn abonnement, maar er nog voor minstens 'n jaar aan vast zit: door de verhoging van €0,05 die ze hebben doorgevoerd in hun abonnementprijzen wordt je in staat gesteld kostenloos en vóór het aflopen van het eerste contractjaar op te zeggen. Dit moet je wel vóór 1 mei doen.

Misschien wisten jullie dit al, maar voor de zekerheid toch even gemeld.

Meer info op de site van XS4ALL: http://www.xs4all.nl/klan...ernet/faq_afronding.php#6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel xs4all only abonnement.

De lijn staat te hikken in de avond, snelheid naar 6 mbit verlaagd wegens te lange afstand van centrale...
Modems die crashen,

Krijg geen nieuwe omdat ik dan weer een jaartje extra erbij moet nemen,

Dat wordt ziggo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik zie veel aversie tegenover kabelbedrijven als Ziggo in dit topic.

Ik zie ook dat veel XS4ALL gebruikers zich als aanhangers gedragen (terwijl ze gewoon klant zijn van een commercieel bedrijf), en ten onrechte vrienden, familie en kennissen Ziggo afraden en ADSL via XS4ALL aanraden.

Het maakt echt geen derrière uit bij welke provider je zit op het ADSL netwerk. Als er technisch iets fout gaat, ben je altijd overgeleverd aan door KPN ingehuurde externe monteurs.

Technisch gezien loopt KPN al jaren achter de feiten aan en is veel te laat in de vraag van de markt gesprongen. M.a.w.: ze hielden te lang vast aan een oude techniek, een twee-draads "vooroorlogs" netwerk. Was het maar vooroorlogs, dan hadden we veel meer aderparen met meer mogelijkheden. (van de draadomroep)

Zet alle vooroordelen aan de kant en stap gewoon over op de kabel. Dat heb ik jaren geleden ook gedaan (ik kwam ook van XS4ALL af, wat mij destijds door kennissen werd geadviseerd) en je zal daar absoluut geen spijt van krijgen!

KPN beseft dat ook, want die wilt maar al te graag haar diensten aanbieden via dezelfde kabel. Nu dit geen voeten in aarde heeft, ze je in alle haast miljarden investeren om een glasvezelnetwerk aan te leggen. Feit blijft dat ze de boot hebben gemist en 30 jaar achterlopen op het kabelnetwerk...

De intentie van dit bericht is niet om te flamen of trollen, maar om de mensen wakker te schudden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:55

TVL

F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 03:57:
De intentie van dit bericht is niet om te flamen of trollen, maar om de mensen wakker te schudden!
Leuk om dat erbij te zetten maar ik zie dit wel als een flame / troll opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
TVL schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:21:
[...]

Leuk om dat erbij te zetten maar ik zie dit wel als een flame / troll opmerking.
Jup.

En ik ben niet alleen aanhanger van XS4All nee, ik ben ook gewoon klant. Maar XS4All is wel 1 van de weinige partijen die alle mogelijkheden bij een internetaansluiting bied die ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

TVL schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:21:
Dan breng ik even wat tegengewicht: ik zie die post niet als flame of troll. Ik ben nu zo'n 10 jaar bij XS4all en vind ook dat ze (mede dankzij KPN) de boot gemist hebben en de laatste tijd de klant steeds minder op eerste plaats zetten.

Voor wat ik nodig heb biedt XS4all me niets meer dan een Ziggo en dat zal voor veruit de meeste internetgebruikers gelden. Nee, wat er gezegd wordt in zijn post bevalt je misschien niet, maar het klopt grotendeels wel.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Op manier dat deze figuur het brengt en opschrijft is het zeker wel als een flame / troll opmerking bedoelt in mijn ogen.

Ik ben ook klant van XS4ALL en XS4ALL is ook niet meer wat het vroeger was. Maar XS4ALL heeft nog steeds meer te bieden dan een Ziggo qua mogelijkheden en een aantal goede extra's. Qua snelheid blijft XS4ALL zeker achter maar is is meer dan snelheid alleen.

Bij ons zijn ze bezig met Glasvezel en als dit goed draait dan wil ik wel overstappen maar dan wel naar een kwalitatief goede provider waar je zelf de controle hebt over je internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 21:36
Heheheh die coax verbinding was bij mij zo modern dat ik minimaal 2 dagen per week geen internet had. :P
Dus dit betekend ook geen telefoon omdat ik al jaren voip heb.

100 % tevredenheid haalt geen provider.
En ook glasvezel gaat hier niks aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

TVL schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:29:
Maar XS4ALL heeft nog steeds meer te bieden dan een Ziggo qua mogelijkheden en een aantal goede extra's.
Ik zou niet weten welke eerlijk gezegd. Het aantal extra's wordt steeds minder en de extra's die er zijn heb ik niet nodig en zijn hooguit voor "echte" tweakers interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

tafmaf schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:15:
100 % tevredenheid haalt geen provider.
En ook glasvezel gaat hier niks aan veranderen.
Dat is helemaal waar. De glasvezel aansluitingen die ze in onze plaats maken hebben toch aardig wat (noem het maar aanloop) problemen zoals ik het lees op de verschillende fora. Als het redelijk stabiel gaat lopen wil ik het overwegen.
Heb nu zoals gezegd XS4ALL en dit is erg stabiel. Alleen het VOIP gebeuren ben ik niet zo over te spreken en de snelheid mag iets hoger (kan hier max 8Mb halen, opzich voor mij voldoende maar het kan altijd beter)
Weakling schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 21:39:
[...]

Ik zou niet weten welke eerlijk gezegd. Het aantal extra's wordt steeds minder en de extra's die er zijn heb ik niet nodig en zijn hooguit voor "echte" tweakers interessant.
Dan zit je waarschijnlijk inderdaad niet goed bij XS4ALL als je die extra's niet gebruikt en is het zonde om ervoor te betalen.

[ Voor 43% gewijzigd door TVL op 13-04-2011 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

TVL schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:58:
Dan zit je waarschijnlijk inderdaad niet goed bij XS4ALL als je die extra's niet gebruikt en is het zonde om ervoor te betalen.
Tot die conclusie moet ik langzamerhand wel komen inderdaad. Ik internet en bel en dat is het wel. Maak geen gebruik van hotspots, draai geen eigen mailserver etc. etc. Daardoor kan voor mij XS4all niet echt meer opboksen tegen de kabel. Heb altijd een zwak gehad voor XS4all, maar kan ongeveer 1/3de van de snelheid t.o.v. de kabel en daarbij per maand ook nog eens 7,50 euro meer betalen niet echt meer verantwoorden. Maar ik snap ook goed dat als je wel gebruik maakt van de extra's van XS4all het nog steeds de beste provider voor je zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10goto10
Nou breekt mijn klomp: was hier niet een thread over ervaringen met televisie van XS4ALL? Ik zoek me suf maar kan het nergens meer vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
De dingen waar Xs4all goed in was zijn voorbij. Een eigen server draaien tegelijk met VOIP wordt onmogelijk gemaakt want men ondersteunt de Fritzbox (die destijds door Xs4all werden uitgedeeld) niet in bridge modus.

Dan wordt je ook nog onbeschoft te woord gestaan door iemand bij de technische helpdesk. Dat de bridge modem niet werkt wordt niet vermeld, omdat ze anders ook wel kunnen vermelden dat je het niet met een magnetron kan gebruiken aldus de helpdeskmedewerker. De beleefdheid is ver te zoeken. Zo kun je nog zoveel TV reclame maken, dit is een recept om van je klanten af te raken.

Gisteren ook al Xs4all opgezegd voor iemand die ik help, een maximaal haalbare ADSL snelheid van 2Mbit voor 30 euro is veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:27

Franko P.

Hit it.

Ik ga mijn verhaal ook maar eens doen hier.

Ik heb een xs4all only abonnement met voip. De reden dat ik een ADSL verbinding heb is gekomen uit de tijd dat ik nog in het buitengebied woonde en dus alleen een vaste telefoonlijn tot mijn beschikking had. Kabel ligt immers niet zo ver in het buitengebied.
Maar, sinds ik verhuisd ben vanuit het buitengebied naar binnen de bebouwde kom heb ik alleen maar problemen met mijn internet verbinding.
Veel last van klapperende lijnen, vaak geen telefoon, en soms geen internet.
Na meerdere telefoontjes naar de helpdesk en firmware upgrades van mijn Fritzbox modem uiteindelijk een nieuw fritzbox modem gekregen omdat ze dachten dat de oude kapot was.

Gelijk een elektricien laten komen en deze heeft de bekabeling compleet vernieuwd vanaf waar de lijn binnenkomt tot aan de wcd van de vaste telefoon. Er werd immers verteld dat bekabeling nogal een kritisch onderdeel kan zijn van een adsl verbinding.
Na aansluiten van het nieuwe Fritzbox modem leken de problemen voorbij. Totdat ik een aantal weken geleden weer last kreeg van een klapperende lijn.

Wederom gebeld -> firmware upgrade Fritzbox -> probleem opgelost.

Nu wil ik vanmorgen mijn mail kijken en wederom geen verbinding. Maar weer eens gebeld, en mijn ongenoegen geuit omdat dit nu al de zoveelste keer was dat ik moest bellen ivm geen verbinding.
Ik had gelukkig een zeer bekwame medewerker aan de lijn want deze ging meteen aan de gang om alles door te meten.
Na even te hebben gewacht blijkt dus dat ik op een oude netwerkkaart zit in de centrale. Mijn Fritzbox kan daardoor de opgegeven snelheid van 8Mbit niet waarmaken waardoor ik telkens een hoop problemen krijg.
Lang verhaal kort, mijn verbinding werd dus maar weer eens gedowngrade, nu van 8 naar 7 Mbit.
Voorheen ben ik al eens teruggezet van 16 naar 8 omdat deze snelheid op mijn adres niet mogelijk was.

Vervolgens hebben ze van Xs4all uit contact opgenomen met Kpn om dit probleem aan te kaarten.
Toen ze me daarover terug belden moesten ze me helaas melden dat Kpn niet van plan was om iets te gaan veranderen in de wijk centrale.
Wel werd me geadviseerd om zelf eens naar Kpn te bellen, misschien dat ik als consument beter gehoord zou worden dan hun als dochteronderneming...

Afijn, ik heb dus gebeld met Kpn en daar begonnen ze gelijk moeilijk te doen dat ik geen klant was en dat ik dat via Xs4all moet doen bladiebla etc.

Dus ik denk dat ik toch ook maar de overstap ga maken naar Upc, in de tijd waarin wij leven wordt alles sneller en beter etc. behalve mijn internet verbinding, die wordt alleen duurder en langzamer.
Ik vindt het erg jammer dat ik dit nu moet doen, Xs4all heeft me altijd netjes behandeld, en ik steun ze in het feit dat ze nog steeds in staan voor een vrij en open internet.
Ik leg de schuld dan ook volledig neer bij Kpn, ik neem dan ook geen enkele dienst meer af bij hun.
Misschien als in de toekomst glas tot in huis wordt gelegd dat ik dan terug ga naar Xs4all, maar dat kan nog wel enkele jaren duren.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:23
@Franko: de Fritzbox kan in icm ADSL2+ niet overweg met de Ikanos kaarten in de centrale, als je op zo'n kaart is dat denk ik de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

ivo-nl schreef op maandag 02 mei 2011 @ 18:23:
@Franko: de Fritzbox kan in icm ADSL2+ niet overweg met de Ikanos kaarten in de centrale, als je op zo'n kaart is dat denk ik de oorzaak.
Dat zou zomaar kunnen. Alleen het probleem is dat Kpn er niets aan wil doen. Xs4all geeft aan dat er een probleem is met mijn verbinding, nu is het aan Kpn om die kaart te wisselen.
Daar zit dan ook het probleem. Xs4all is afhankelijk van Kpn, als Kpn dan vervolgens niet wil meewerken dan houdt het daar op.

Erg jammer allemaal maar helaas is daar niets aan te doen. :(

Ik heb het er nog met die man van de helpdesk over gehad, hij gaf al aan dat die problemen al lange tijd spelen en dat ze daardoor regelmatig klanten verliezen.

[ Voor 11% gewijzigd door Franko P. op 02-05-2011 19:33 ]

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Heb je bij KPN niet al gewoon een storingsmelding aangemaakt? Zou ik in elk geval proberen. Vooral als je ongeveer weet/na kunt gaan hoe ver je van de centrale af zit en je snelheid fors afwijkt van de bij die afstand haalbare snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

CaptJackSparrow schreef op maandag 02 mei 2011 @ 19:52:
Heb je bij KPN niet al gewoon een storingsmelding aangemaakt? Zou ik in elk geval proberen. Vooral als je ongeveer weet/na kunt gaan hoe ver je van de centrale af zit en je snelheid fors afwijkt van de bij die afstand haalbare snelheid.
Ja ik heb geprobeerd een storingsmelding te doen. Zie mijn 1 na laatste alinea in deze post.Franko P. in "XS4ALL Only - Ervaringen en discussies -..."
Maar Kpn zegt gewoon dat ik bij problemen bij Xs4all moet zijn en niet bij hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Daar staat dat je KPN gebeld hebt. Dat wist ik ja. Maar KPN heeft heel veel mensen en afdelingen. In een situatie als deze is het essentieel om de juiste persoon te pakken te krijgen. Degene die kan en mag regelen wat jij wilt.

Hoe verhoudt zich nu jouw snelheid tot de gemiddeld haalbare op jouw afstand tot de centrale? Dat is belangrijke informatie. ALS die nl. onevenredig laag is heb je gewoon een hele terechte poot om op te staan.

Ik geloof dat KPN helaas geen apart storingsnummer meer heeft zoals vroeger. Dan wist je dat je gelijk goed zat. Maar vraag als je belt expliciet naar de storingsafdeling als je die niet via een keuzemenu kunt kiezen. Zeg "Ik wil een storing melden". Hou vol dat die er is (zie boven) en laat je niet wegsturen. Blijf correct maar hou wel aan. Heb je het bovenstaande al gedaan? Zo nee, probeer het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Laatst online: 08-09 19:52
"Vroegah" kon je wel eens stiekum als XS4ALL klant een storing melden bij KPN als je het gewoon goed kon motiveren. Tegenwoordig met XS4ALL Only kunnen medewerkers van de storingsdienst je met de beste wil van de wereld niet helpen. XS4ALL Only aansluitingen worden namelijk geleverd over een ander netwerk dan de KPN internet/ipb etc aansluitingen. Medewerkers van de storingsdienst kunnen dus je aansluiting niet zien en meten in hun systemen. Laat staan dat ze er een ticket voor aan kunnen maken (dat konden ze met de oude XS4ALL 'connected by' aansluitingen wel). Als jij dus gaat bellen met KPN kunnen ze geen zak. Logisch dus dat ze je doorverwijzen naar je ISP.

Ik kan de exacte reden van je verbindingsproblemen niet uit je verhaal opmaken. Daar is meer info voor nodig dan dat je op een 'oude' kaart zit. Op wat voor kaart zit je? Wat is de afstand tot de centrale etc etc. Alle basic info ontbreekt. Je kan KPN makkelijk de schuld geven, maar aan wie betaal jij je abonnementskosten? Dat gaat toch allemaal naar XS4ALL die je niet verder helpt omdat 'men zegt' dat er een oude kaart ergens zit. Zij komen er zo wel makkelijk vanaf; "Jah meneer oude kaart van KPN, kunnen wij niks aan doen en KPN wil niet meewerken... Neemt u vooral zelf contact op met KPN (die niks kunnen zien over u en geen storingsticket aan kunnen melden en bovendien niet eens zien dat u internet afneemt van iemand, laat staan welke maatschappij dat is)".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

CaptJackSparrow schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 18:03:
Daar staat dat je KPN gebeld hebt. Dat wist ik ja. Maar KPN heeft heel veel mensen en afdelingen. In een situatie als deze is het essentieel om de juiste persoon te pakken te krijgen. Degene die kan en mag regelen wat jij wilt.

Hoe verhoudt zich nu jouw snelheid tot de gemiddeld haalbare op jouw afstand tot de centrale? Dat is belangrijke informatie. ALS die nl. onevenredig laag is heb je gewoon een hele terechte poot om op te staan.

Ik geloof dat KPN helaas geen apart storingsnummer meer heeft zoals vroeger. Dan wist je dat je gelijk goed zat. Maar vraag als je belt expliciet naar de storingsafdeling als je die niet via een keuzemenu kunt kiezen. Zeg "Ik wil een storing melden". Hou vol dat die er is (zie boven) en laat je niet wegsturen. Blijf correct maar hou wel aan. Heb je het bovenstaande al gedaan? Zo nee, probeer het.
Ja ik heb gebeld, ze hebben een algemeen nummer alwaar je een keuze menu krijgt.
De keuzes doorlopen en uiteindelijk iemand aan de lijn gekregen waar ik vervolgens aan heb uitgelegd dat ik last heb van een klapperende lijn en storingen in voip.

Dan krijg ik de vraag, wat is uw postcode en huisnummer.
Doorgegeven en dan is het dus prijs.
Sorry meneer maar ik kan geen metingen verrichten op uw lijn, u moet bij Xs4all zijn.

Ik snap best dat ze dat niet kunnen, maar ondertussen is het wel vervelend.
Wat hier onder dus ook staat.
Johny_B schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 19:02:
"Vroegah" kon je wel eens stiekum als XS4ALL klant een storing melden bij KPN als je het gewoon goed kon motiveren. Tegenwoordig met XS4ALL Only kunnen medewerkers van de storingsdienst je met de beste wil van de wereld niet helpen. XS4ALL Only aansluitingen worden namelijk geleverd over een ander netwerk dan de KPN internet/ipb etc aansluitingen. Medewerkers van de storingsdienst kunnen dus je aansluiting niet zien en meten in hun systemen. Laat staan dat ze er een ticket voor aan kunnen maken (dat konden ze met de oude XS4ALL 'connected by' aansluitingen wel). Als jij dus gaat bellen met KPN kunnen ze geen zak. Logisch dus dat ze je doorverwijzen naar je ISP.

Ik kan de exacte reden van je verbindingsproblemen niet uit je verhaal opmaken. Daar is meer info voor nodig dan dat je op een 'oude' kaart zit. Op wat voor kaart zit je? Wat is de afstand tot de centrale etc etc. Alle basic info ontbreekt. Je kan KPN makkelijk de schuld geven, maar aan wie betaal jij je abonnementskosten? Dat gaat toch allemaal naar XS4ALL die je niet verder helpt omdat 'men zegt' dat er een oude kaart ergens zit. Zij komen er zo wel makkelijk vanaf; "Jah meneer oude kaart van KPN, kunnen wij niks aan doen en KPN wil niet meewerken... Neemt u vooral zelf contact op met KPN (die niks kunnen zien over u en geen storingsticket aan kunnen melden en bovendien niet eens zien dat u internet afneemt van iemand, laat staan welke maatschappij dat is)".
De exacte reden van mijn verbindingsproblemen weet ik ook niet, dat is nu juist het vervelende.
Ik kreeg te horen dat ik op een oude netwerkkaart zit met mijn verbinding. Het Fritzbox modem kan daar blijkbaar niet goed mee overweg. Ik heb geen informatie gekregen op wat voor kaart ik nu precies zit, en in mijn ogen is dat voor mij ook geen belangrijke informatie. Ze zeggen tegen me dat op mijn adres een 8Mbit verbinding mogelijk is, dan ga ik er van uit dat ze dat ook kunnen leveren.
De afstand tot centrale weet ik niet meer precies, ik geloof dat dat rond de 1200 meter was.

Verder kreeg ik te horen dat het aan Kpn is om deze te vervangen, en dat ze dat voor mij wel willen aanvragen.
Ik heb uiteraard aangegeven dat ze dat dan maar moeten doen.
Ben hier ook over teruggebeld door Xs4all, en in dat telefoongesprek werd mij dan ook verteld dat ze er niets aan gingen doen. Ook kreeg ik dus de tip om zelf eens te bellen. Wat daar uit kwam is hierboven te lezen.

Mijn grootste ergernis is toch wel dat ik van een betrouwbare verbinding af kom (oude adres in buitengebied) en na mijn verhuizing alleen maar problemen heb. Ik heb voor zover ik kan zien alles gedaan hier om er voor te zorgen dat de problemen iig niet hier ontstaan. Alle bedrading is vernieuwd, nieuwe wcd, nieuwe netwerkkabels en alle kabels zo kort mogelijk gehouden.

Vervolgens werd ik aangeschreven dat er een snelheidsverhoging zat aan te komen. (van 8 naar 16Mbit). Maar er veranderd maar niets. Gebeld, en toen kreeg ik te horen dat deze snelheid niet leverbaar is op mijn adres. Dus een downgrade van abonnement naar 8Mbit.
Nu dus een hoop problemen met telefonie en ook nog eens een onstabiele verbinding. Dus maar weer een downgrade, nu van 8 naar 7 Mbit.
Ik weet niet hoe anderen hier over denken maar ik vind dit geen vooruitgang, mijn snelheid wordt lager ipv hoger. Als ze me dan ook nog vertellen dat dat komt omdat ik op een oude kaart zit en Kpn niet van plan is deze te vervangen dan trek ik daaruit de conclusie dat Kpn zijn zaken niet fatsoenlijk op orde heeft en gewoon ver achterloopt op de huidige markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
Ok, laten we dan eens wat andere vragen stellen:

- Als je inlogt in je Fritzbox dan kun je de gegevens over je lijntype zien. Daaruit kun je halen of je gebruik maakt van ADSL over PSTN (POTS) of ISDN en op wat voor kaart je in de centrale zit ( ADSL, ADSL2 ADSL2PLUS of VDSL2)
- Doe alsof je een nieuwe klant bent op de XS4ALL website en kijk welke abonnementen er volgens hun postcode check beschikbaar zijn voor nieuwe klanten (als jij geen * Mbit/s haalt en 20 Mbit/s is beschikbaar voor nieuwe klanten dan klopt er iets niet).
- Doe voor de lol hier de postcodecheck en kijk naar wat een concurrent denkt te kunnen leveren.
- Vraag naar de specifieke afmeldtekst van het ticket wat XS4ALL bij KPN had laten aanmaken.

Als een kaart in de centrale 'brak' is, dan zitten er namelijk meer mensen in de regio bij jou die een probleem hebben. Aangezien XS4ALL dit kennelijk bij KPN aangekaart zou hebben is de kaart niet kapot, maar is er een ander probleem (denk aan ADSL2 over een ISDN lijn op meer dan 2 Km ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Volgens mijn modem heb ik een ADSL Annex A verbinding.
Verder kan ik deze gegevens nog tevoorschijn toveren:
Max. DSLAM throughput kbit/s 6144 928
Min. DSLAM throughput kbit/s 6144 928
Attainable throughput kbit/s 9248 1096
Current throughput kbit/s 6144 928
Latency fast fast
Bitswap on on
Signal-to-noise ratio dB 17 6
Line attenuation dB 10 4
Power Reduction dB 0 0
Carrier record A43 A43

Elk 1e getal is up, 2e down.
Zowel de postcode check bij xs4all als bij bbned geven aan dat ik een max heb van 8 down en 1 up.

Edit, volgens bbned zit ik op een afstand van ongeveer 1200 meter, dus dat kan wel kloppen.

[ Voor 5% gewijzigd door Franko P. op 03-05-2011 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
Ik gok dat je op een ADSL2 kaart zit (kijk even of je ergens in de modem ITU G.992.3 oid ziet staan). Op een afstand van onder de 2 Km op een annex a kaart moet 8 Mbit/s zeker stabiel te krijgen zijn. Je geeft zelf aan dat je de binnenbekabeling na hebt laten kijken, kijk daar zelf nog eens kritisch naar (niet toch nog ergens een telefoonkabeltje gebruikt van 10 meter ofzo of toch echt overal CAT 5E).

Gezien de attainable waarde uit je modem lijkt het probleem niet te zitten op de kaart waar je op bent aangesloten. Als er een verzoek is geweest om je van een ADSL2 kaart op een ADSL2PLUS kaart te zetten, dan kan ik eerlijk gezegd wel begrijpen dat dat voor een 8Mbit/s pakket (gelimiteerd op 6) geweigerd wordt. Laat dan eerst de klantlocatie, hardware en bekabeling nog maar eens nakijken.

Ik zou even een andere router testen (ff lenen ofzo) met een kort lan kabeltje (zo'n standaard voorgeknepen ding van 2 meter) direct op een pc en kijken of het probleem dan is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

ADSL (ITU G.992.1) Annex A staat er ook nog.

Ik heb mijn oude modem wel eens getest, deze lijkt het goed te doen, maar daar heb ik weer geen mogelijkheid om de vaste telefoon op aan te sluiten dus ik ben aangewezen op mn Fritzbox.

Verder alle kabels zijn Cat 5E, lengte van telefoonkabel wcd naar modem is < 1 meter.
Afstand wcd tot punt waar de telefoonkabel daadwerkelijk mijn huis binnen komt is ongeveer 2 meter.

Met mijn huidige downgrade naar 7Mbit lijkt alles tot nog toe goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

ITU G.992.1 is ouderwets ordinair ADSL(1). G.992.3 is ADSL2 en G.992.5 is ADSL2+. Probleem opgelost. ADSL(1) loopt maar tot 8Mb en gaat met de afstand langzamer worden. Als je in de tabel waar ik eerder naar linkte had gekeken had je gezien dat je bij 1200m al onder de 7Mb komt te zitten met wat haalbaar is. Ze moeten je dan gewoon op een langzaam virtueel profiel met een snelheid van ongeveer die waarde zetten om je een stabiele lijn te geven.

Je moet aan KPN vragen om je over te zetten op een ADSL2+ kaart in de centrale.

KPN is eigenaar van zowel het Bitstream als het MXstream netwerk. XS4All Only loopt over dat Bitstream netwerk. KPN kent zoiets als een "Wholesale" constructie waarbij hun internetdienst door 'wederverkopers' aan de man wordt gebracht. XS is er daar met hun 'Only' constructie vermoedelijk ook eigenlijk eentje van. XS is per slot 100% eigendom van KPN. KPN moet dus als eigenaar van alles waar jij je internet van betrekt niet ouwehoeren maar gewoon zorgen dat je een fatsoenlijk signaal krijgt. ADSL(1) is volstrekt verouderd. Anders geven ze je maar VDSL2 als dat bij jou beschikbaar is (even checken) en knijpen ze dat via een virtueel profiel naar jouw ADSL contractsnelheid.

P.S.
Wat is overigens jouw contractsnelheid? "Tot xxMbit"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Die 6144kbps is volgens mij een typisch KPN ingestelde snelheid. Je ziet dat ook terug onderbouwd door de attainable snelheid van de verbinding die daar dik boven ligt en niet een paar % boven. Dus is de verbindingssnelheid kunstmatig beperkt en is deze verbinding niet 'wide-open' afgeregeld door ruis of lengte van de kabel.

En ja 't is ADSL1, dat komt omdat je of op een buitengebied woont op een ADSL1 centrale (ja ze zijn er nog). Of omdat je een kunstmatig profiel hebt <8Mb. Die zijn soms ook op ADSL1 gezet door KPN en pas vanaf 8Mb en hoger op ADSL2+ ingesteld als technologie. Tot 6Mb heb je ook geen ADSL2+ nodig immers en heeft meer voordelen.

Om instabiliteit op te lossen, zoals je zelf schrijft, heeft je ISP het profiel laten verlagen in snelheid om stabiliteit te geven. Dan was het probleem niet op een andere manier op te lossen of een specifieke oorzaak niet gevonden.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
Het verhaal van CaptJackSparow (CJS) klopt gedeeltelijk.Je zit inderdaad op een ADSL (1) kaart. Maar dan gooi ik er meteen een grafiekje bij met wat (andere) waardes (dan CaptJackSparrow).

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/2550r2a.jpg

Op een ADSL profiel kan je tot relatief grote afstand tot de centrale je snelheid halen. 1.2 Km is niks dan relatief gezien. Ja: KPN beheert meerdere netwerken, maar dat betekent niet dat je je storing direct bij KPN kan melden. Iedere provider heeft zijn eigen ingang bij idd de eerder genoemde wholesale mensen, maar het werkt wel even iets anders dan CJS stelt. Waarom zou iemand je op een ADSL2PLUS kaart zetten als de resultaten op ADSL voor 8 Mbit/s al goed zijn (op de door jouw ondervonden disconnects na)? Je snelheidsprofiel lijkt nu idd gelockt, maar dat lijkt mij alleen maar om je modem/lokale bekabeling uit te sluiten. Aangezien we het al even over bekabeling hebben gehad :9 zou ik toch eens naar een ander modem kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Aangezien er niet effectief gebruik werd gemaakt van- en gereageerd op mijn informatie over afstand vs. snelheid vond ik de lange teksten daarna minder interessant en heb er wat snel doorheen gelezen. Ik weet dat de meeste 'Only' mensen een "Lite" (20Mb) abonnement of hoger hebben (en dat moet op een ADSL2+ kaart) maar nu ik er specifiek even naar gezocht heb zie ik dat hier vermoedelijk oorspronkelijk inderdaad ook sprake van was (beloofde snelheidsverhoging naar 16Mb in het verleden) maar dat er ondertussen gedowngrade is naar vermoedelijk "Start" (8Mb).

Als Franko altijd op die ADSL(1) kaart in de centrale gezeten heeft (en dat lijkt me het meest waarschijnlijk) dan heeft XS hem dus gedurende de tijd dat hij een "Lite" abonnement had gewoon belazerd en knollen voor citroenen verkocht omdat het absoluut onmogelijk is om een 20Mb abonnement te verkopen aan iemand op een ADSL(1) kaart die niet hoger kan dan 8Mb. Dan mag Franko gewoon het verschil in abonnementsgeld terugvragen. Verder mag XS hem wat mij betreft als mijn analyse klopt (want dat voorbehoud moet ik natuurlijk maken - de gegevens zijn wat beperkt) hun excuses aanbieden en passend compenseren voor al het ongemak.

Als hij nu uiteindelijk op "Start" uit is gekomen dan is dat nu pas een situatie waarbij een ADSL(1) kaart evt. passend is maar in de periode dat XS Franco een "Lite" (of hoger?) abonnement in rekening bracht terwijl hij op een ADSL(1) kaart aangesloten zat was dat knap schandalig. Dit kon XS heel makkelijk zien en dit hadden ze ook meteen moeten herkennen en corrigeren. Dat is dus een tijd lang niet gebeurd. Dan zijn er twee mogelijkheden.

1. Ze wisten het wel maar lieten Franco betalen voor 20Mb terwijl het onmogelijk was om dat te krijgen via een ADSL(1) kaart die niet hoger dan 8Mb aankan en dan waren ze malafide.

2. Ze hebben het zich niet gerealiseerd/niet gecontroleerd terwijl dit voor hun makkelijk te controleren is en dit voor hun ook zo elementair als ABC behoort te zijn en dan waren ze incompetent.

Meer smaken hebben we niet helaas.

XS heeft hier weer lopen blunderen voor zover ik het kan bekijken.

Overigens is als je nu gewoon een ADSL(1) lijn hebt met bijpassend 8Mb "Start" abonnement er verder niets aan de hand en haal je de daarbij behorende snelheid en is het verder niet nodig/zinvol om te proberen hier meer van te maken want dat gaat dan gewoon niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

CaptJackSparrow schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 01:31:
Aangezien er niet effectief gebruik werd gemaakt van- en gereageerd op mijn informatie over afstand vs. snelheid vond ik de lange teksten daarna minder interessant en heb er wat snel doorheen gelezen. Ik weet dat de meeste 'Only' mensen een "Lite" (20Mb) abonnement of hoger hebben (en dat moet op een ADSL2+ kaart) maar nu ik er specifiek even naar gezocht heb zie ik dat hier vermoedelijk oorspronkelijk inderdaad ook sprake van was (beloofde snelheidsverhoging naar 16Mb in het verleden) maar dat er ondertussen gedowngrade is naar vermoedelijk "Start" (8Mb).

Als Franko altijd op die ADSL(1) kaart in de centrale gezeten heeft (en dat lijkt me het meest waarschijnlijk) dan heeft XS hem dus gedurende de tijd dat hij een "Lite" abonnement had gewoon belazerd en knollen voor citroenen verkocht omdat het absoluut onmogelijk is om een 20Mb abonnement te verkopen aan iemand op een ADSL(1) kaart die niet hoger kan dan 8Mb. Dan mag Franko gewoon het verschil in abonnementsgeld terugvragen. Verder mag XS hem wat mij betreft als mijn analyse klopt (want dat voorbehoud moet ik natuurlijk maken - de gegevens zijn wat beperkt) hun excuses aanbieden en passend compenseren voor al het ongemak.

Als hij nu uiteindelijk op "Start" uit is gekomen dan is dat nu pas een situatie waarbij een ADSL(1) kaart evt. passend is maar in de periode dat XS Franco een "Lite" (of hoger?) abonnement in rekening bracht terwijl hij op een ADSL(1) kaart aangesloten zat was dat knap schandalig. Dit kon XS heel makkelijk zien en dit hadden ze ook meteen moeten herkennen en corrigeren. Dat is dus een tijd lang niet gebeurd. Dan zijn er twee mogelijkheden.

1. Ze wisten het wel maar lieten Franco betalen voor 20Mb terwijl het onmogelijk was om dat te krijgen via een ADSL(1) kaart die niet hoger dan 8Mb aankan en dan waren ze malafide.

2. Ze hebben het zich niet gerealiseerd/niet gecontroleerd terwijl dit voor hun makkelijk te controleren is en dit voor hun ook zo elementair als ABC behoort te zijn en dan waren ze incompetent.

Meer smaken hebben we niet helaas.

XS heeft hier weer lopen blunderen voor zover ik het kan bekijken.

Overigens is als je nu gewoon een ADSL(1) lijn hebt met bijpassend 8Mb "Start" abonnement er verder niets aan de hand en haal je de daarbij behorende snelheid en is het verder niet nodig/zinvol om te proberen hier meer van te maken want dat gaat dan gewoon niet lukken.
Toen ik de brief thuis kreeg dat ik op mijn Lite abbo van 8 naar 16 Mbit zou gaan stond daar ook in dat dat voor een bepaalde datum gebeurd zou moeten zijn.
Toen ik na die datum nog steeds op 8 bleef hangen heb ik gebeld naar Xs4all en daar concludeerden ze dat op mijn adres ook helemaal geen 16 mogelijk was.
Ze hebben toen mijn abbonement veranderd van Lite naar Start. Met dus ook het lage bedrag per maand. Dus was dat betreft treft Xs4all geen blaam, die hebben op tijd ingegrepen.

Maar dit is het probleem ook niet.
Toen ik dus start had en daarbij ook een voip abbonement heb afgesloten begonnen de problemen opnieuw, de telefoon was vaak onbereikbaar en ik had last van een klapperende lijn.
Na veel bellen met helpdesk een ander modem gekregen, nu met dit nieuwe moden (Fritzbox 7340) leken de problemen voorbij, tot een aantal weken geleden het gedonder weer begon.

Lang verhaal kort, 8Mbit is mijn abbo, downgrade naar 7Mbit om de zaak stabiel te krijgen en het voip aan de gang te kunnen houden.
Daar steekt het dus, ik wil graag vooruit met mijn snelheid, niet steeds achteruit, ik vind die 7Mbit goed betaald, zeker als ik kijk naar wat ik via de kabel kan bereiken voor het zelfde geld.
bjck schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 23:59:
En ja 't is ADSL1, dat komt omdat je of op een buitengebied woont op een ADSL1 centrale (ja ze zijn er nog). Of omdat je een kunstmatig profiel hebt <8Mb. Die zijn soms ook op ADSL1 gezet door KPN en pas vanaf 8Mb en hoger op ADSL2+ ingesteld als technologie. Tot 6Mb heb je ook geen ADSL2+ nodig immers en heeft meer voordelen.
Ik woon nu midden in de bebouwde kom, dus daar hebben ze ook nog adsl 1 centrales. (tenminste hier)

[ Voor 6% gewijzigd door Franko P. op 04-05-2011 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Franko P. schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 07:01:
Toen ik na die datum nog steeds op 8 bleef hangen heb ik gebeld naar Xs4all .... Dus was dat betreft treft Xs4all geen blaam, die hebben op tijd ingegrepen.
Niet mijn definitie van op tijd ingrijpen door XS4all als je er zelf achteraan moet bellen, anders had je nu nog steeds Lite gehad gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als XS het netjes zou doen hadden ze er indertijd m.b.t. de verhoging van 8 naar 16Mb voor moeten zorgen dat mensen met een Lite abonnement die op een ADSL(1) aansluiting zitten en waarbij dat niet veranderd kan worden adequaat geïnformeerd waren over dat feit. Die hadden ze dan niet eerst blij moeten maken met een dooie mus en ook automatisch naar Start moeten overzetten met goede uitleg waarom.

Voor wat de haalbare snelheid betreft ben je afhankelijk van wat er aan hardware in jouw centrale beschikbaar is. Als er mensen in jouw omgeving (op dezelfde centrale dus) wel een snelheid van boven de 8Mb hebben dan zitten er blijkbaar wel (naar alle waarschijnlijkheid) ADSL2+ kaarten in die centrale. Ik weet niet of je dit toevallig weet van anderen in jouw omgeving. Vraag is dan of er nog vrije ADSL2+ aansluitingen zijn.

XS/KPN is al een tijdje bezig om de hardware te upgraden naar VDSL2. Dat zal ook de reden zijn dat men geen geld meer wil steken in extra ADSL2+ hardware waar die niet voorhanden is. Eigenlijk zou men de gemengde ADSL/ADSL2+ centrales eerst moeten upgraden omdat ADSL(1) zo verouderd is maar de reden waarom die centrales nooit helemaal naar ADSL2+ ge-upgrade zijn zal waarschijnlijk zijn omdat er relatief weinig klanten (met snellere abonnementen) op zitten en dat zal dan waarschijnlijk ook weer maken dat ze ook als laatste naar VDSL2 ge-upgrade zullen worden. Sinds de telecomsector geprivatiseerd is gaat het nu allemaal helaas alleen nog maar om commerciële belangen. Jij bent waarschijnlijk ook slachtoffer van de 'zegeningen' van die privatisering. ;(

Je kunt via de link op die pagina kijken wat er bij jou beschikbaar is als je dat nog niet gedaan hebt maar de uitkomst zal waarschijnlijk voorspelbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Helaas is er op mijn adres niets anders leverbaar dan adsl start. (wat ik nu al heb dus).
De meesten hier in de buurt zitten of op de kabel of hebben een adsl abbonement van vroegah en geven geen bal om hun verbindingssnelheid, zo lang het werkt vinden ze het al lang goed. (gemiddelde leeftijd hier in de straat is dan ook wat hoger dan normaal.)

Navraag bij Kpn of Xs4all over het wanneer ze de centrales in deze buurt gaan upgraden komt uit op niets, geen van beiden kan of wil deze informatie verstrekken.

Precies hierom ben ik dan ook zo teleurgesteld in Kpn. Ze lopen jammerlijk achter de feiten aan, ik kan bijvoorbeeld op mijn adres wel een 120Mbit abbo afsluiten bij Upc, maar als ik bij adsl blijf kom ik niet verder dan een klapperende 8Mbit lijn (of een tot nu toe stabiele 7Mbit). Voor het zelfde geld als wat ik nu betaal heb ik al een 25Mbit verbinding.

De initiatieven op het gebied van een open en vrij internet en de recente rechtszaak waarin ze zich bij Ziggo voegden tegen Brein hebben mij altijd gesterkt in mijn mening om klant bij Xs4all te blijven.

Erg jammer dat het zo loopt, maar ik ben toch van plan over te stappen. Ik hoop maar dat bij Upc de verbinding wel constant blijft en dat de telefoon blijft werken. Mochten ze nog ooit een betere techniek hier aanleggen dan ben ik de eerste die terug gaat naar Xs4all.

[ Voor 0% gewijzigd door Franko P. op 04-05-2011 13:45 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem100
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-06-2023

willem100

Stadia: Wil123#2834

Het volgende bericht heb ik op Tros radar geplaats naar aanleiding van ongewenste afschrijvingen van XS4All voor een Pack abbo: Helaas ben ik niet de enige daar en ook in dit forum wordt het een paar keer genoemd.

"Op 9 november mijn ADSL abbo opgezegd en over naar UPC. Bevestiging per brief van XS4All ontvangen dat internet start wordt gestopt en de opmerking dat ik tijdens het opzeggen had aan kunnen geven dat ik Pack wil behouden. Dit heb ik niet gedaan tijdens de opzegging dus verder geen aandacht aan geschonken. In april zag ik tot mijn stomme verbazing dat XS4All EUR30,- per 2 maanden afhield van mijn rekening. 19 april gebeld en aangegeven dat ik nooit om Pack gevraagd heb en ook niet heb aangegeven dat ik dit wil behouden. De medewerker heeft genoteerd dat ik een verzoek indien voor restitutie van de ingehouden bedragen. Teven mijn bank opdracht gegeven om in ieder geval de betaling van april terug te boeken. Nu 3 weken later nog steeds geen geld terug. Wel een aanmaning om het geld van april te betalen via acceptgiro. Ook een brief ontvangen dat per 19 mei XS4All de dienst stopzet. 4 mei weer gebeld en nogmaals gevraagd om het geld terug te storten. Nu vertelde de medewerker mij dat dit pas kon na 19 mei als de dienst is stopgezet. Tevens heb ik hem aangegeven dat ik niet gediend ben van aanmaningen en dat ik deze zal negeren."
Ik ben erg benieuwd of ze inderdaad eind mei overgaan tot betaling. Ik ben bang dat ik er nog wel een paar keer achteraan moet gaan en zal ook nog wel aanmaningen krijgen.
Zijn er nog recente ervaringen hier met dit Pack gedoe en heb je daadwerkelijk je geld terug gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:59

Zjemm

...

na 7 jaar xs4all nu dan toch echt mijn eerste issue.
sinds enkele weken haal ik mijn 8 mbit niet meer.

ik haal nu nog maar 2 mbit :(

alle bekabeling is al vervangen en ik draai sinds begin dit jaar op een fritzbox. ik ben benieuwd of de monteur een oplossing kan bieden want dit zuigt wel.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Gaat ook weer lekker bij xs4all. Ik zag op de website dat je in een bepaalde periode bij het verlengen van je xs4all start abbo een fritzbox 7340 kreeg. Een dag later, op 8 juni, kreeg ik van xs4all een brief: .. "Dit nieuwe modem is naar u verzonden". Snelle service, daar houd ik wel van.

Inmiddels zijn we 10 dagen verder en heb ik nog niks gezien, ook geen afhaalbericht van de postbode. Na net de klantenservice gebeld te hebben weet een ongeinteresseerde medewerker mij te vertellen dat de problemen bekend zijn en dat de modems ergens volgende week verstuurd worden.
Stuur dan geen gvd geen brief waarin staat dat ie verstuurd is... :(

Op de website is uiteraard ook niks hierover te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is momenteel een voorraadprobleem bij BNS transport, deze verstuurt de modems naar de klanten.

Brief van xs4all komt gewoon uit Diemen en is zeer waarschijnlijk gewoon automatisch verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:36:
Er is momenteel een voorraadprobleem bij BNS transport, deze verstuurt de modems naar de klanten.

Brief van xs4all komt gewoon uit Diemen en is zeer waarschijnlijk gewoon automatisch verzonden.
Dat hadden ze ook aan de betreffende klanten kunnen laten weten per e-mail of via een bericht op de website. Het is jammer dat ik er nu zelf achteraan moet. Problemen bij leverancier of transporteur kunnen altijd ontstaan, maar informeer klanten dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 06:46

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik had mijn bevestigingsbrief ook al snel binnen: 4 juni. de router is op 16 juni geleverd. Het duurt dus even maar er schijnt bij veel abbo's schot in de zaak te zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Probleem was mij ook opgevallen.
Heb recentelijk TV van XS4ALL en had ook binnen een dag bevestiging dat alles verstuurd was, maar duurde best lang voor alles binnen was.

Overigens ook een nieuwe 7340 gekregen, terwijl ik er al een had.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Zijn er hier al personen die TV van XS4ALL hebben ? zo ja is dit gewoon in je netwerk aan te sluiten of moet die 1 van de 2 poorten op de 7340 zijn ? want ik heb op 1 poort van de 7340 een switch aangesloten en zo diversen apparaten aangesloten, is op deze switch ook de tv ontvanger van xs4all aan te sluiten ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:52
barrymel schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:36:
Zijn er hier al personen die TV van XS4ALL hebben ? zo ja is dit gewoon in je netwerk aan te sluiten of moet die 1 van de 2 poorten op de 7340 zijn ? want ik heb op 1 poort van de 7340 een switch aangesloten en zo diversen apparaten aangesloten, is op deze switch ook de tv ontvanger van xs4all aan te sluiten ?
Je sluit de stb van Xs4all aan op de lan 2 van de fritzbox 7340, de stb kan je niet op de switch aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

RollieBollie schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:50:
[...]

Je sluit de stb van Xs4all aan op de lan 2 van de fritzbox 7340, de stb kan je niet op de switch aansluiten.
oke thanks !

maar hoe weet dat ding het verschil dan ? moet je in je 7340 instellingen hier voor doen ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de fritzbox, Wizards, check internet connection, IPTV adsl/ IPTV VDSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymel schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:08:
[...]

oke thanks !

maar hoe weet dat ding het verschil dan ? moet je in je 7340 instellingen hier voor doen ?
in de standaard setup van je modem (kaal vanuit de fabriek) krijg je een wizard waarin ook wordt gevraagd om wat voor soort internet je hebt bij xs4all. Je hebt dan de mogelijkheid om aan te geven dat je IPTV + xs4all hebt. Zodra je de wizerd doorlopen hebt, zal LAN 2 ALLEEN voor IPTV werken. Dus een netwerkkabel aansluiten op een switch, en dan vandaar uit een kabeltje voor je IPTV en het normale netwerk gaat niet lukken.

In dat geval zal je een switch op LAN 1 moeten aansluiten. LAN 2 moet rechtstreeks naar je IPTV gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:09:
[...]

in de standaard setup van je modem (kaal vanuit de fabriek) krijg je een wizard waarin ook wordt gevraagd om wat voor soort internet je hebt bij xs4all. Je hebt dan de mogelijkheid om aan te geven dat je IPTV + xs4all hebt. Zodra je de wizerd doorlopen hebt, zal LAN 2 ALLEEN voor IPTV werken. Dus een netwerkkabel aansluiten op een switch, en dan vandaar uit een kabeltje voor je IPTV en het normale netwerk gaat niet lukken.

In dat geval zal je een switch op LAN 1 moeten aansluiten. LAN 2 moet rechtstreeks naar je IPTV gaan.
ja ik had het net gevonden, dat is er pas sinds kort na de firmware update denk ik, ik heb die router al een jaar en toen stond het er nog niet in :)

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Is inderdaad sinds kort, en je TV ontvanger moet inderdaad los van je LAN.

Er lopen inmiddels ook discussies met XS4ALL hierover omdat het erg onhandig is.
Als er ooit meerdere ontvangers mogelijk zijn moet je aparte kabels naar je 2e, 3e en verdere TV trekken, ook als je er bijv. al LAN hebt liggen maar dat ook gebruikt voor internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

Robinski schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:16:
Is inderdaad sinds kort, en je TV ontvanger moet inderdaad los van je LAN.

Er lopen inmiddels ook discussies met XS4ALL hierover omdat het erg onhandig is.
Als er ooit meerdere ontvangers mogelijk zijn moet je aparte kabels naar je 2e, 3e en verdere TV trekken, ook als je er bijv. al LAN hebt liggen maar dat ook gebruikt voor internet.
ja ze hadden bij xs4all gezegd dat het na de zomer mogelijk zou zijn zonder digitenne om meerdere ontvangers te krijgen dus dat zou inderdaad vreemd zijn als je 2 lan's daar voor moet aan gaan leggen dan, vind ik van die 1e extra kabel al raar maar inderdaad als je er 2 of 3 wil gebruiken slaat nergens op

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:28
Ik heb zo'n vermoeden dat x4all bezig is met AVM om vlan support in hun fritzboxen te brouwen waarmee dit dan mogelijk zou worden. Moet je alleen wel alle receivers rechtstreeks aansluiten op je fritzbox, of een vlan supporting switch er tussen hangen. Wild guess...

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:52
Ik denk dat ze eerst glasvezel gaan leveren en daarna extra boxen mogelijk maken op het glasvezel netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Freeaqingme schreef op maandag 20 juni 2011 @ 18:37:
Ik heb zo'n vermoeden dat x4all bezig is met AVM om vlan support in hun fritzboxen te brouwen waarmee dit dan mogelijk zou worden. Moet je alleen wel alle receivers rechtstreeks aansluiten op je fritzbox, of een vlan supporting switch er tussen hangen. Wild guess...
Ze hebben het in de handleiding van de TV ontvanger over 'switchkastjes', volgens mij zijn het een normale ethernet switches, maar dat is niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10goto10
barrymel schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:36:
Zijn er hier al personen die TV van XS4ALL hebben ?
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de kwaliteit, en hoe de bandbreedte van je "normaal" internet is als je TV aan het kijken bent. Zeker voor de mensen met old school ADSL i.p.v. VDSL. Blijft er nog genoeg bandbreedte over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

10goto10 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 09:55:
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de kwaliteit, en hoe de bandbreedte van je "normaal" internet is als je TV aan het kijken bent. Zeker voor de mensen met old school ADSL i.p.v. VDSL. Blijft er nog genoeg bandbreedte over?
Ben ik ook wel benieuwd naar. Haal hier net aan 14Mbps, blijft helemaal weinig van over als er zo'n 6Mbps voor de TV van af gaat. Op http://www.xs4all.nl/consument/3in1/uitleg.php staat weliswaar een leuke uitleg, maar die gaat er van uit dat er nog wat rek zit op je lijn. Die extra bandbreedte heb ik niet. Niet dat ik van plan was om TV via XS4all te nemen overigens hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Weakling schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:14:
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar. Haal hier net aan 14Mbps, blijft helemaal weinig van over als er zo'n 6Mbps voor de TV van af gaat. Op http://www.xs4all.nl/consument/3in1/uitleg.php staat weliswaar een leuke uitleg, maar die gaat er van uit dat er nog wat rek zit op je lijn. Die extra bandbreedte heb ik niet. Niet dat ik van plan was om TV via XS4all te nemen overigens hoor.
Grote kans dat door DLM die 14 nog naar beneden gaat, dit omdat voor TV een stabielere verbinding met minder fouten nodig is.

Dat betekend dat je er ook op achteruit gaat als je geen TV kijkt.
Zodra je de ontvanger gaat gebruiken ben je 4Mbit tot 8 Mbit kwijt voor het kijken, dus er blijft dan wel weinig over.

Heb zelf sinds een week TV van XS4ALL, en mijn lijn kan ruim 42 Mbit/s aan (terwijl ik 20 afneem) dus ruimte zat voor TV ;)
Kwaliteit moet ik nog uitgebreid naar kijken, wacht nog op de monteur voor de Devolo set, zodat ik de ontvanger op meerdere TVs kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Ik kan TV aanvragen bij XS4ALL terwijl ik alleen maar een start abo kan krijgen. Volgens de site kan je ook tv krijgen met een start abo. Denk dat XS4ALL voor TV geen goede keus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

TVL schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 10:48:
Ik kan TV aanvragen bij XS4ALL terwijl ik alleen maar een start abo kan krijgen. Volgens de site kan je ook tv krijgen met een start abo. Denk dat XS4ALL voor TV geen goede keus is.
Denk zelf dat ADSL (en zeker met langere telefoonlijnen) geen goede techniek is om TV over te transporteren.
VDSL is naar mijn idee zelfs krap, heel leuk die 42 Mbit, maar als je meer dan één TV decoder zou willen gebruiken kun je al snel meer dan 16 Mbit/s kwijt zijn aan TV.

Op glasvezel kan er (zeker in de toekomst) met het huidige interactieve TV model nog heel veel groei ontstaan.
Zeker omdat er eigenlijk een onbeperkte hoeveelheid aan zenders aangeboden zouden kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleh
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-09 19:43
Zo probeerde ik dus ook VDSL te nemen (zonder TV, maar wel alvast handig voor de toekomst).
Vorige week (16-6) vond plots de migratie plaats in de loop van de ochtend en sinds dien heb ik geen verbinding meer. Tijdens mijn eerste telefoontje kreeg ik te horen dat ik voor VDSL een ander modem nodig had en dat het waarschijnlijk die dag (16e) verstuurd zou worden (NA de migratie). Maar ik moest wel rekening houden met een maximaal 5 dagen levertijd (zoals ook in de rest vh topic staat, het wordt door een externe partij verstuurd)!
Tevens heb ik een dag of 5 zonder telefoon gezeten. Dit heb ik uiteindelijk direct door de KPN Storingsdienst op laten lossen en had slechts 3 telefoontjes nodig.
Uiteraard bel ik dagelijks de helpdesk om te vragen hoe het ervoor staat.
Mijn kwaadheid is inmiddels in verslagenheid omgeslagen. Hoe kan een migratie waar er dagelijks tig van worden uitgevoerd zo'n drama opleveren.
Mijn voorstel was om het terug te draaien, maar dat duurde volgens de beste medewerker ook 3 weken!

Zijn er meer mensen die dit soort ellende hebben of mensen die tips hebben om wel weer internet te krijgen?

[ Voor 0% gewijzigd door pleh op 23-06-2011 21:06 . Reden: typo ]

pleh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Beetje aandringen bij xs4all dat je die modem snel wilt hebben ?
Bij serviceplus kunnen ze ook modem binnen 4 uur leveren nml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen bij een Serviceplus modemwissel, komt het modem uit de voorraad van de monteur.
In het geval van een migratie, moet het modem bij BNS transport vandaan komen.

En laten nou juist deze, een voorraad probleem hebben, overigens al eerder in dit topic vermeldt.

Ofdat dit voorraad tekort al inmiddels is verholpen, is bij mij momenteel nog niets van bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 21:27

OgWok

U.N.C.L.E.

pleh schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 21:04:
Zo probeerde ik dus ook VDSL te nemen (zonder TV, maar wel alvast handig voor de toekomst).
Vorige week (16-6) vond plots de migratie plaats in de loop van de ochtend en sinds dien heb ik geen verbinding meer. Tijdens mijn eerste telefoontje kreeg ik te horen dat ik voor VDSL een ander modem nodig had en dat het waarschijnlijk die dag (16e) verstuurd zou worden (NA de migratie). Maar ik moest wel rekening houden met een maximaal 5 dagen levertijd (zoals ook in de rest vh topic staat, het wordt door een externe partij verstuurd)!
Tevens heb ik een dag of 5 zonder telefoon gezeten. Dit heb ik uiteindelijk direct door de KPN Storingsdienst op laten lossen en had slechts 3 telefoontjes nodig.
Uiteraard bel ik dagelijks de helpdesk om te vragen hoe het ervoor staat.
Mijn kwaadheid is inmiddels in verslagenheid omgeslagen. Hoe kan een migratie waar er dagelijks tig van worden uitgevoerd zo'n drama opleveren.
Mijn voorstel was om het terug te draaien, maar dat duurde volgens de beste medewerker ook 3 weken!

Zijn er meer mensen die dit soort ellende hebben of mensen die tips hebben om wel weer internet te krijgen?
Heb dit ook meegemaakt met Telfort (ook KPN dochter), waar ik aan een VDSL pilot mee doe. Plots was de lijn naar VDSL omgezet. (nieuwe modem had ik gelukkig al)

Wist van niets dus moest op stel en sprong het nieuwe modem in gebruik nemen met een aantal port-forwards. Lijkt erop dat KPN niet communiceert wanneer en wat ze gaan doen. Vooral dit soort akties geven een vervelend gevoel van onmacht en ik denk dat we daar het laatste nog niet van hebben gezien. Dit soort zaken zijn meestal niet te stroomlijnen via de helpdesk en dat maakt het extra frustrerend.

Overigens zou je verwachten dat dit bij XS4ALL niet voorkomt (gezellige jongens en meisjes die, volgens de reklame, elk probleem in no time oplossen en op elke vraag een antwoord hebben).

Heb je een goede verbinding en wil je dit zo houden? Niet migreren naar een ander lijntype of provider, dat is de harde werkelijkheid.

[ Voor 3% gewijzigd door OgWok op 24-06-2011 08:33 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mijn pa en ma wonen een fors eind van de centrale en hebben nu een xs4all ADSL lijn van 4/0.7 mbit.

Was ooit meer, maar niet stabiel te krijgen ivm de afstand, en dus in overleg lager ingetraind. Nu wat minder snelheid maar wel prima stabiel.
VoIP gaat tegenwoordig ook via xs4all en ook dat is vrij strak en stabiel.

Nu had men interesse in tv-via-xs4all (ze hebben atm satelliet ivm gebrek aan CAI) , maar ik vrees dat dat niet echt lekker gaat werken. Zijn er hier mensen met ervaring hiermee?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen directe ervaring mee, maar ik zou het niet doen. IPTV trekt toch redelijk wat bandbreedte,3.xMbit met de SD streams van KPN. Dan blijft er niet veel over. IPTV over xDSL vind ik alleen maar aan te raden wanneer er een 100% stabiele verbinding is met ruim 4 Mbit ruimte bovenop de huidige internetsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Boudewijn schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 22:41:
Mijn pa en ma wonen een fors eind van de centrale en hebben nu een xs4all ADSL lijn van 4/0.7 mbit.

Was ooit meer, maar niet stabiel te krijgen ivm de afstand, en dus in overleg lager ingetraind. Nu wat minder snelheid maar wel prima stabiel.
VoIP gaat tegenwoordig ook via xs4all en ook dat is vrij strak en stabiel.

Nu had men interesse in tv-via-xs4all (ze hebben atm satelliet ivm gebrek aan CAI) , maar ik vrees dat dat niet echt lekker gaat werken. Zijn er hier mensen met ervaring hiermee?
Dat gaat niet werken. XS4ALL houd aan dat je minimaal 2 Mbit over moet hoeden voor internet.
Aangezien een TV stream 4 Mbit is , heb je dus minimaal een 6 Mbit verbinding nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:31
Na het stoppen van FTD gebruik ik al een tijdje spotnet en uSpotted. Beide werken eigenlijk wel prima alleen heb ik het idee dat newszilla telkens te weinig headers/spots binnenhaalt (50 per update oid). Hebben meer mensen hier last van en is er misschien nog een andere server die ik kan gebruiken om headers/spots mee binnen te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, dus hier bevindt zich de discussie over XS4ALL tv...

Ik heb nl een probleem: ik heb sinds woensdag TV erbij op mijn Light abonnement. Ik was onder de indruk dat een Light abonnement me 4 Mb/sec max. download snelheid moest geven. In werkelijkheid ligt ie tussen de 900 kb en 1,9 Mb. Maar toen ik de helpdesk aan de telefoon had werd er gezegd dat dat abonnement 8 Mb was. Als ik nu ga kijken op de site staat er 8 Mbit/sec... maar dat is maar 1Mbyte... ik dacht dat Mb voor Mbyte stond en niet Mbit?

Wat is nou mijn werkelijke abonnement en werkelijke snelheid? Mijn FB 7340-modem zegt: 10526 Mbit down en 776 Mbit up.

Dus nou snap ik er niks meer van..

Reden waarom het belangrijk is: ik blijk niet tegelijk te kunnen opnemen van het ene kanaal en een ander kanaal te kijken. Volgens de mensen in het IPTV van KPN forum komt dit door mijn snelheid. Als ik de helpdesk bel wordt er gezegd dat die functionaliteit bij iedereen die tv via XS4ALL heeft staat uitgeschakeld. Is dat zo?

Ik twijfel nu of ik het contract ongedaan moet laten maken (kan binnen 10 werkdagen toch? als ik dan tenminste mijn 50 euro ook terugkrijg) en dan naar UPC over te stappen met internet tv en telefoon, of dat ik toch moet blijven bij XS4ALL (vind het wel een fijnere internetprovider nl..) en dan een extra digitenne ontvanger aan mijn TV te hangen om op over te kunnen schakelen als ik iets opneem terwijl ik wat anders wil zien.

Maar dat kost me dan weer 4 euro per maand extra....

Kan hier iemand me uitleggen hoe dat nou zit met mijn snelheid en of dat inderdaad de reden is waarom ik niet kan kijken en opnemen van 2 verschillende zenders tegelijk? Weet ook iemand op wat voor termijn dat zou gaan veranderen, of kan dat helemaal niet veranderen bij mijn snelheid/abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

Je "streamt" het TV signaal... Dus als je kijkt en opneemt van verschillende zenders, heb je dus 2x een stream. Dat gaan kennelijk niet passen bij een te trage snelheid.

en: b = bit en B = Byte (dit kan je zo zoeken op dit forum)

[ Voor 19% gewijzigd door Len op 02-07-2011 20:02 ]

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joh! Ik ben dyslect dus ik had dat verschil in hoofd- en kleine letter nog nooit gezien! Heb altijd overal megabyte gelezen... *voelt zich erg dom* (ik heb ook nooit eerder problemen gehad met mijn snelheid dus had me er niet in verdiept.. is dat een goed excuus?)

Maar het UPC abonnement is toch echt wel 25 megaBYTE terwijl XS4ALL 8 megaBIT is... dus UPC is 25 x sneller? Dat is wel veel...

Maar dat betekent dus dat ik met mijn abonnement nooit twee streams zal kunnen hebben? Tenzij ze de snelheid weer gaan verhogen.... weet iemand of XS4ALL dat binnenkort van plan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

http://www.upc.nl/interne...jk_upc_internet_met_adsl/

UPC is ook gewoon Mbit, waar lees jij Bytes? :)

Geen idee of xs4all gaat verhogen. Misschien kan je thuis niet meer dan dit hebben? (afstand tot de centrale enz). Er is wel al VDSL, maar ook daar is de afstand tot de centrale belangrijk.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:45
Groentenman schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 01:08:
Na het stoppen van FTD gebruik ik al een tijdje spotnet en uSpotted. Beide werken eigenlijk wel prima alleen heb ik het idee dat newszilla telkens te weinig headers/spots binnenhaalt (50 per update oid). Hebben meer mensen hier last van en is er misschien nog een andere server die ik kan gebruiken om headers/spots mee binnen te halen?
Ik gebruik spotlite en heb dat ook, newszilla haalt niet alles op. Ik heb dit opgelost door de gewone nieuwsserver in te vullen, dan kan ik helaas geen nzb aanmaken (naam wordt niet weergegeven) maar ik zie tenminste het complete aanbod en wat ik hebben wil vind ik dan wel...

Is jammer dat het niet lekker werkt samen, want verder ben ik al jaren tevreden met newszilla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]Len schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 21:16:

UPC is ook gewoon Mbit, waar lees jij Bytes? :)
Ik heb werkelijk geen idee... waar ik dacht dat het stond staat gewoon Mb.. mijn dyslectische hoofd laat me in de steek denk ik. :F sorry.. snap nu wel waarom ik al die verschillende snelheden krijg, want het gaat ook om allerlei verschillende eenheden die ik door elkaar aan het halen ben...

Okay, dus we hebben het eigenlijk altijd over Kbit en Mbit? Dan heb ik volgens de snelheidsmeter van UPC rond de 6.10 Mbps, volgens Speedtest.nl tussen de 5450 en 8280 kbps.
En volgens Speedtest zit ik maar 900 meter van de centrale dus heb ik juist een goeie lijn, wat die snelheden dan ook bevestigen.

Dus dan voldoet mijn abonnement dus gewoon niet voor twee streams. Of die man van de helpdesk had wel gelijk en is de functie gewoon op alle set top boxen uitgeschakeld en kan ik dus helemaal niet testen of het wel of niet aan mijn snelheid ligt... maar weet ik ook niet wanneer ze die functionaliteit wel gaan leveren, want dat kunnen ze nu nog niet zeggen...

Ik wil eigenlijk niet weg bij XS4ALL, maar als ik een behoorlijke HD-recorder wil zonder nog meer geld kwijt te zijn dan ik nu al ben, heb ik eigenlijk geen keus denk ik...
:/

Edit vanwege een geheel onverwachte plottwist! :D

Vanmorgen (op zondag?!!) ontving ik een email van de helpdesk met de volgende mededeling:

Dank voor uw reactie.

De informatie die u heeft gekregen van mijn collega blijkt niet geheel juist. Internet verbinding met een bandbreedte van boven de 8 Mb p/s zouden voldoende moeten zijn om zowel op te kunnen nemen als te kunnen kijken tegelijkertijd. Er zijn echter incidenten waarbij in ons levering proces waarbij hier alsnog maar 1 van de 2 streams word aangemeld, deze gevallen worden intern gemeld bij een technische specialist die ze weer aankaart bij onze netwerk-leverancier.

Bij deze heb ik uw specifiek geval gemeld, ik kan echter op dit moment nog niet concreet aangeven wanneer dit probleem precies is opgelost, er zijn echter meerdere klanten die hier last van hebben, u kunt er vanuit gaan dat we er zodoende hard aan werken om dit te herstellen.

Ik ga denk ik ongeveer de volgende mail terugsturen:

Ik weet niet hoe lang het gaat duren voordat dit opgelost is, maar is het mogelijk om tot die tijd gratis een extra digitenne ontvanger te krijgen, zodat ik die op dezelfde TV kan aansluiten en daarop over kan schakelen zodra de HD-recorder iets begint op te nemen? Dat zou ik voorlopig een redelijke oplossing vinden.

En het volgende moet u wellicht even met de juridische afdeling checken, maar ik wil graag de verzekering dat als dit niet binnen een half jaar naar beider tevredenheid opgelost kan worden, of ik dan na dat half jaar alsnog dit contract ongedaan kan maken (dwz: mijn 50,- terug krijg en niet meer aan XS4ALL vast zit) zodat ik dan toch nog naar UPC kan overstappen.

Wat vinden jullie? Zal ik dan toch maar blijven? O-)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2011 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:31
dcl! schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 23:26:
[...]

Ik gebruik spotlite en heb dat ook, newszilla haalt niet alles op. Ik heb dit opgelost door de gewone nieuwsserver in te vullen, dan kan ik helaas geen nzb aanmaken (naam wordt niet weergegeven) maar ik zie tenminste het complete aanbod en wat ik hebben wil vind ik dan wel...

Is jammer dat het niet lekker werkt samen, want verder ben ik al jaren tevreden met newszilla.
Welke newsserver gebruik jij dan om de spots op te halen? Ik heb verder ook geen payserver waarvan ik de headers kan downloaden of zijn er ook open groepen waar je headers kan weghalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:45
Als ik heb gezien wat er is, kan ik het meestal ook wel via binsearch ofzo vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 00:23:
[...]

Ik heb werkelijk geen idee... waar ik dacht dat het stond staat gewoon Mb.. mijn dyslectische hoofd laat me in de steek denk ik. :F sorry.. snap nu wel waarom ik al die verschillende snelheden krijg, want het gaat ook om allerlei verschillende eenheden die ik door elkaar aan het halen ben...

Okay, dus we hebben het eigenlijk altijd over Kbit en Mbit? Dan heb ik volgens de snelheidsmeter van UPC rond de 6.10 Mbps, volgens Speedtest.nl tussen de 5450 en 8280 kbps.
En volgens Speedtest zit ik maar 900 meter van de centrale dus heb ik juist een goeie lijn, wat die snelheden dan ook bevestigen.

Dus dan voldoet mijn abonnement dus gewoon niet voor twee streams. Of die man van de helpdesk had wel gelijk en is de functie gewoon op alle set top boxen uitgeschakeld en kan ik dus helemaal niet testen of het wel of niet aan mijn snelheid ligt... maar weet ik ook niet wanneer ze die functionaliteit wel gaan leveren, want dat kunnen ze nu nog niet zeggen...

Ik wil eigenlijk niet weg bij XS4ALL, maar als ik een behoorlijke HD-recorder wil zonder nog meer geld kwijt te zijn dan ik nu al ben, heb ik eigenlijk geen keus denk ik...
:/

Edit vanwege een geheel onverwachte plottwist! :D

Vanmorgen (op zondag?!!) ontving ik een email van de helpdesk met de volgende mededeling:

Dank voor uw reactie.

De informatie die u heeft gekregen van mijn collega blijkt niet geheel juist. Internet verbinding met een bandbreedte van boven de 8 Mb p/s zouden voldoende moeten zijn om zowel op te kunnen nemen als te kunnen kijken tegelijkertijd. Er zijn echter incidenten waarbij in ons levering proces waarbij hier alsnog maar 1 van de 2 streams word aangemeld, deze gevallen worden intern gemeld bij een technische specialist die ze weer aankaart bij onze netwerk-leverancier.

Bij deze heb ik uw specifiek geval gemeld, ik kan echter op dit moment nog niet concreet aangeven wanneer dit probleem precies is opgelost, er zijn echter meerdere klanten die hier last van hebben, u kunt er vanuit gaan dat we er zodoende hard aan werken om dit te herstellen.

Ik ga denk ik ongeveer de volgende mail terugsturen:

Ik weet niet hoe lang het gaat duren voordat dit opgelost is, maar is het mogelijk om tot die tijd gratis een extra digitenne ontvanger te krijgen, zodat ik die op dezelfde TV kan aansluiten en daarop over kan schakelen zodra de HD-recorder iets begint op te nemen? Dat zou ik voorlopig een redelijke oplossing vinden.

En het volgende moet u wellicht even met de juridische afdeling checken, maar ik wil graag de verzekering dat als dit niet binnen een half jaar naar beider tevredenheid opgelost kan worden, of ik dan na dat half jaar alsnog dit contract ongedaan kan maken (dwz: mijn 50,- terug krijg en niet meer aan XS4ALL vast zit) zodat ik dan toch nog naar UPC kan overstappen.

Wat vinden jullie? Zal ik dan toch maar blijven? O-)
Had op de nieuwsgroepen en volgens mij op YellowSpaces ook gezien dat XS4ALL druk bezig is met aanpassingen. Er wordt gewerkt aan een minder strikte DLM waardoor je lijn (iets) sneller zou kunnen gaan intrainen. Daarnaast wordt er gewerkt aan een methode om twee streams in je profiel te kunnen forceren om zo voor 'randgevallen' toch opnemen en tegelijk kijken mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 21:40

wowi

Hier ook weer last van een klapperende lijn met xs4all only, probleem vroeger als eens eerder gehad en toen is het opgelost maar nu zeggen ze zelfs een paar keer per dag doen ze niks aan.
Nou dat is lekker zeg grrr.
Hier wordt ik niet vrolijk van en het enige alternattief is upc wat ik helemaal niet wil. :( :(

Vinden jullie dit normaal, als ik een auto koop dan stopt tie toch ook niet af en toe op de snelweg?? >:)

[ Voor 14% gewijzigd door wowi op 28-07-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

wowi schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 21:55:
maar nu zeggen ze zelfs een paar keer per dag doen ze niks aan.
Vreemd. Maar eventueel heb je (als je een Fritz hebt tenminste) wellicht toch nog een uitweg. Je kan daarin sinds de nieuwere firmware versies de "Interference Resistance" zelf instellen van max stabiliteit naar max performance voor SNR, INP en RFI. Wellicht krijg je door met de radio buttons wat te spelen zelf de lijn wat stabieler.

(gaat overigens wel ten koste van je snelheid uiteraard)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Laatst online: 09-08 18:34
wowi schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 21:55:
(...)

Vinden jullie dit normaal, als ik een auto koop dan stopt tie toch ook niet af en toe op de snelweg?? >:)
Wel als het een behoorlijk verroeste auto is (om het maar even met een verouderde koperlijn te vergelijken). :P
Pagina: 1 ... 18 ... 24 Laatste