CaptJackSparrow schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 23:22:
Geen idee maar dat heeft helemaal niets met de kosten van een nummer te maken. En blijkbaar heb je het topic waar ik eerder naar verwees niet gelezen want anders zou je weten hoe ongelooflijk weinig bellen via VOIP in werkelijkheid kost.
Onzin, de opta doet alleen de registratie van een voip nummer.
Er komt echt nog zoveel meer bij kijken!
En tjah dan hebben we nog je Voipbuster linkje.
Tjah dat ziet er inderdaad goedkoop uit.
Maar ik zie dit: "Voipbuster is een van deze bedrijven. Ze zijn momenteel in de beta-testfase".
Dus tjah... Voor 95% van de consumenten is dit niet geschikt.
Want wie wil er nou vertrouwen op een beta testfase product voor je vaste telefonie?
Stel je moet 112 bellen en het werkt niet?
Daar komt nog eens bij dat dit niet Nederlands is en dat je per CC moet betalen.
Hoe zit het dan met de ondersteuning?
Zeker een Engelstalige helpdesk?
Moet je dus ook nog Engels kunnen.
Weet je wel hoeveel Nederlanders geen Engels kunnen?
En je moet het ook nog eens zelf configureren en aansluiten.
Nou dat gaat dus ook al niet lukken voor zo'n 70% van de consumenten.
Er zullen altijd goedkopere alternatieve zijn dan XS4all KPN of welke provider dan ook.
Hier kleven alleen een hoop nadelen aan welke voor veel mensen niet toegankelijk zijn.
Je zal voor jezelf gewoon een afweging moeten maken wat handig is.
Ben jij een doe het zelver en hoe je van dingen configureren etc.
Dan is inderdaad Voipbuster een prima optie.
Maar ben je de consument die gewoon wil dat het werkt zonder gezeik en kennis van hoe het werkt.
Ja dan zal je toch echt wat meer moeten betalen.
O en ik ben hier echt niet het provider engeltje maar providers bashen zonder ook maar enigszins naar hun werkelijke kosten en diensten te kijken is niet gegrond en vraagt gewoon om een reactie.
Ik zeg toch ook niet tegen de visboer dat vissen gratis in de zee zwemmen en dat ik daarom ook gratis mijn vis wil hebben van hem/haar.