[XS4all xDSL] Ervaringen en discussies - Deel 2

Pagina: 1 ... 17 ... 24 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 20:22
Het is een consumenten lijn en geen zakelijke lijn.
Antivirus hoef ik niet.
Ik heb een eigen modem.
En een dongle hoef ik niet.
Het is een leuke service maar niet aan mij besteed.
Als ik echt zonodig internet moet hebben dan vraag ik wel even aan de buurman voor zijn wireless key.
Het is geen ramp als het even niet werkt.

Als je het veel gebruikt voor thuiswerken dan snap ik hem helemaal maar dan nog is het geen ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 14:13

EiT

Ik heb ongeveer de laatste 10 jaar xs4all.

Dit ooit genomen omdat het toen die tijd beste provider was.

Op moment ben ik gewoon zeer ontevreden over xs4all.

redenen zijn:
- duur
- service is niet meer wat het geweest is
- slechte uptime netwerk (of mijn modem is gewoon bagger, maar verlies vaak verbinding 's avonds en in de nacht)
- zeer slechte pings bij online gaming

Mijn grootste bezwaar is dat ik 'vroeger' bij xs4all altijd rond de 20-30 ms zat en tegenwoordig het gewoon 100-200ms is in games.

Overstappen, mja leuk, ik zoek al ben al redelijk lang aan het rond kijken maar kan nu niet zeggen dat het ergens anders echt beter is, tenzij ik kabel zou nemen wat hier gewoon niet te verkijgen is.

En max snelheid hier te krijgen is 8mbit, terwijl ik < 300 meter vanaf de centrale zit (volgens BBnet).

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik vraag me af of je die dongle ook gewoon in een laptopje kunt gebruiken. Dan zou het nog wel grappig zijn. Grootste deel van de tijd een langzame verbinding (128 Kb?) en 2 x 24 uur per maand een snellere 3,6 Mb. Daar zouden mensen evt. nog wel 10 euri per maand voor willen dokken.

Ik zit ook al 10 jaar bij XS. Nog steeds niet op 'Only'/Bitstream netwerk maar 'via KPN'/Mxstream netwerk. Aantal keren dat ik geen internet had door een storing in het ADSL signaal is echt minimaal. Dat verwachtte ik ook van XS en daarom heb ik bij hun ADSL afgenomen. Daarom ben ik ook niet naar 'Only' overgestapt toen ik in de XS nieuwsgroepen las dat mensen na die overstap veel meer verbindingsproblemen ervoeren. Ik geloof dat ik vorig jaar iets van 20 minuten zonder heb gezeten dat ik gemerkt heb en verder kan ik me niet meer herinneren of er vaker uitval is geweest. Ik gebruik sinds de snelheidsverhoging vorig jaar van 4/0,5 naar 8/1 een (zelf gekocht) ADSL2+ modem en als dat kapot zou gaan heb ik nog een (zelf gekocht) ADSL(1) modem liggen dat meteen weer zal werken als ik het aansluit. Haal ik alleen niet de volle 8/1. Helemaal niet erg. Als het maar werkt. Duurt <4 minuten i.p.v. <4 uur. Voor veel minder dan 120 euri schaf je een 2e hands reservemodem aan als je er geen hebt liggen. Want als je modem zaterdagmiddag kapot gaat vervangt XS hem pas maandagmorgen. En aangezien meneer Murphy altijd alert is...

Ik vind het ook uiterst vreemd overkomen. Aan de ene kant beweren dat je zo'n geweldige en betrouwbare provider bent en dan tegelijk de mogelijkheid bieden om 2 dagen PER MAAND een fatsoenlijke 3,6 Mb 3G verbinding te kunnen gebruiken als back-up in geval van uitval van de verbinding. Ik ga me bijna afvragen wat zij weten dat ik niet weet. Staan er soms wijzigingen op stapel die de betrouwbaarheid van de verbinding drastisch zullen doen afnemen? Gaan we daar dan deze extra voorziening voor 'nodig' hebben?

Ik weet niet wat ik hier van moet denken. Nogmaals. Als goedkope 3G dongle met lage snelheid voor bescheiden mobiel gebruik met als EXTRA voorziening dat je die ook thuis in je modem kunt steken zodat je daar bij uitval van je vaste verbinding ook via 3G bij het internet kunt en waar je dan o.a. die hogere snelheid voor kunt instellen zou ik een redelijk product vinden. Maar dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:12
In eerste instantie dacht ik ook dat de USB dongle alleen in de fritzbox werkt. Na wat proberen heb ik de dongle onder OSX werkend gekregen. Dit ging echter niet vanzelf. Met de software op de usb-stick "mobile partner" kreeg ik geen verbinding. Door een Dial-UP networking (dun) verbinding op te zetten naar *99# met gebruikersnaam fb7340@xs4all.nl en wachtwoord xs4all is het toch gelukt. Of dit onder Windows ook lukt heb ik nog niet geprobeerd.

[ Voor 0% gewijzigd door Aotearoa op 05-02-2011 15:53 . Reden: typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:32

justifire

Shut up and squat !!

Heb een jaar gratis plus service bij mijn nieuwe abonnement.
Wel handig aangezien ze hier momenteel langs de weg aan het rommellen zijn, afgelopen 3 maanden 8 keer zonder internet gezeten en de saga continous.
Voor de zakelijke markt is dit zeker interesant.
Wat is nou 10 euro in de maand als je daardoor 24/7 bereikbaar bent ?
Niet voor iedereen interesant natuurlijk, maar ken ook mensen die hun bedrijf op afstand in de gaten houden / bedienen, dan is die internetverbinding wel heel belangrijk.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Vraagje ik heb ook die aanbieding.

1 jaar service plus plus nieuw modem.
Zit met 2 vragen eingelijk.
1. Heb net verlengt voor die korting van 25 euro, maar er staat nergens in de brief dat je niet direct van deze aanbieding kan profiteren.

2. die usb stick kun je toch ook gebruiken als je bijv met je laptop ergens wil internetten? Of zou die afgeschermd zijn dat ie alleen met het modem werkt?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Wii4all schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 16:26:
Vraagje ik heb ook die aanbieding.

1 jaar service plus plus nieuw modem.
Zit met 2 vragen eingelijk.
1. Heb net verlengt voor die korting van 25 euro, maar er staat nergens in de brief dat je niet direct van deze aanbieding kan profiteren.

2. die usb stick kun je toch ook gebruiken als je bijv met je laptop ergens wil internetten? Of zou die afgeschermd zijn dat ie alleen met het modem werkt?
1. Voor serviceplus heb je de Fritzbox 7340 nodig dus die krijg je waarschijnlijk sowieso als je dit afneemt.
2. Zie de post van Bigall007 ;)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
ja sorry zag hem wat later....zit sterk te twijfelen...
eingelijk vind ik die usb stick wel handig om als dongle voor mn laptop te gebruiken....

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
justifire schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 16:45:
[...]
1. Voor serviceplus heb je de Fritzbox 7340 nodig dus die krijg je waarschijnlijk sowieso als je dit afneemt.
Niet vanzelf, doch uitsluitend indien je ook je internetabonnement met een jaar verlengt (wat me sowieso logisch lijkt, aangezien je een jaar aan je ServicePlus vastzit). Van de Q&A bij XS4ALL.NL:

6.Is mijn modem geschikt voor ServicePlus?
Voor ServicePlus hebt u de FRITZ!Box 7340 nodig. Hebt u dit modem nog niet? Kies dan tijdens de bestelling van ServicePlus voor een nieuw jaarcontract van uw internetabonnement. U krijgt dan binnen een week de FRITZ!Box én het Mobiel Internet modem toegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Toff schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 21:45:
[...]

Niet vanzelf, doch uitsluitend indien je ook je internetabonnement met een jaar verlengt (wat me sowieso logisch lijkt, aangezien je een jaar aan je ServicePlus vastzit). Van de Q&A bij XS4ALL.NL:

6.Is mijn modem geschikt voor ServicePlus?
Voor ServicePlus hebt u de FRITZ!Box 7340 nodig. Hebt u dit modem nog niet? Kies dan tijdens de bestelling van ServicePlus voor een nieuw jaarcontract van uw internetabonnement. U krijgt dan binnen een week de FRITZ!Box én het Mobiel Internet modem toegestuurd.
Volgens mij wel vanzelf hoor.
De antwoordkaart die je terug moet sturen heeft geen optie om niet met een jaar te verlengen, neem je service-plus, verleng je automatisch je abo met een jaar en krijg je dus automatisch de 7340 toegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-09 22:50
De serviceplus brief van XS heb ik ook gehad maar ik wacht eerst Reggefiber af.
13 Mei weet ik of er glas komt bij ons en dan wil ik kunnen overstappen zonder dat ik daaraan vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
justifire schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 22:05:
[...]

Volgens mij wel vanzelf hoor.
De antwoordkaart die je terug moet sturen heeft geen optie om niet met een jaar te verlengen, neem je service-plus, verleng je automatisch je abo met een jaar en krijg je dus automatisch de 7340 toegestuurd.
Misschien zijn er twee manieren van bestellen? Zo'n antwoordkaart heb ik nog nooit gezien en ik zit toch al een tijdje bij de club, inclusief diverse verlengingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:23
Misschien is gewoon even bellen handiger... (en sneller)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Wij hebben hier reeds jaren XS4ALL internet, en het werkt perfect. Ik kan mij geen storing herrineren, afgezien van de 4 dagen storing toendertijd.

Op dit moment wordt de lijn hoofdzakelijk voor zakelijk gebruik in gezet, en ik kom op de internetsite van XS4ALL zakelijke abonnementen tegen. Wat is het voordeel van het hebben van een zakelijke lijn tov de consumentenlijn die we nu hebben?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

justifire schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 15:56:
Wat is nou 10 euro in de maand als je daardoor 24/7 bereikbaar bent ?
Da's 265 gulden per jaar in echt geld. Als je die dienst achteloos door laat lopen loopt dat na tien jaar toch lekker op. En dat voor een dienst die je eigenlijk nooit nodig zou moeten hebben. ADSL hoort het te doen en doet het meestal ook al. Ik heb in al die jaren nauwelijks uitval gehad en mag hoop ik verwachten dat dit zo blijft. Als dat de enige functie is van die dongle...

En zakelijke helpdesk? Hun gewone helpdesk zou toch al zo goed zijn? Gaat die soms (nog) slechter worden? En eigenlijk zou je die ook al nooit nodig moeten hebben als alles gaat zoals het hoort te gaan. Een reservemodem heb ik al liggen en ik heb ooit die antivirus/firewall software uitgetest en weer verwijderd want die beviel niet. Misschien dat het ondertussen beter is maar daar kun je ook legio gratis alternatieven voor vinden. Da's voor mij dus ook niet iets waar ik warm voor loop.

Ik neem aan dat XS hoopt dat als men het een jaartje cadeau krijgt dat een groot deel van de klanten na een jaar niet de moeite neemt het af te zeggen zodat het dan stilletjes wel tegen betaling door loopt. Hele oude marketingtruc.

Grappig om te lezen dat die dongle toch ook in een Appeltje werkend te krijgen was. Vraag me af of dat zo blijft en of dat nou wel de bedoeling is of misschien toch eigenlijk niet en dat bigall007 zich nu de status van 'hacker' mag toe-eigenen. ;)

Over appels en dongles gesproken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21
Ik vraag me af wat het nut is van ServicePlus (particulier).

Als klant verwacht je dat je provider 24/7 internet aan je levert aangezien je ervoor betaald.
Waarom moet je dan 10 euro extra betalen om zeker ervan zijn dat je internet hebt.

M.a.w.: omdat je provider (XS4all) misschien geen internet kan leveren bieden ze een oplossing van 10euro per maand je 24/7 internet aan te bieden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 09:53
Net als de meesten kreeg ik halverwege vorige week ook het foldertje ServicePlus door de bus, ik heb het voor de helft gelezen en bij het oud papier gegooid. En als ik merk dat de kwaliteit en uptime van mijn verbinding er op achteruit gaat ben ik sneller naar een nieuwe provider dan dat je 'oplichterspraktijken' kan zeggen.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

vincedd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 18:25:
[...]

nee,want je aansluiting is nog niet gereed gemeld.dus zul je nog even geduld moeten hebben
Had helaas toch gelijk :(
Komt geen signaal binnen dus zit het in de centrale weer eens niet goed.
Ach het begint routine te worden, ticket is aangemaakt.
And the saga continous....

Nu al gebruik aan het maken van serviceplus haha

[ Voor 6% gewijzigd door justifire op 07-02-2011 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Wat is die umts-stick trouwens gevoelig zeg !!
Staat de modem op de grond haal ik 10kb/s
Zet ik hem iets hoger dan loopt hij wel door naar 360kb/s
Dongle nu dus maar met bijgeleverd usb snoertje aan de muur getaped :P

Morgen komt er weer een monteur langs om de zooi door te meten.

[ Voor 14% gewijzigd door justifire op 07-02-2011 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• field33P
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:29
Als je IPv6 aanzet en je hebt een modem wat het niet ondersteunt (in mijn geval de fritzbox 7170), krijg je dan een nieuw modem automatisch ?
Zo ja, kost dat dan geld?

(het modem is btw in bruikleen, dus mss. verzendkosten?)

[ Voor 15% gewijzigd door field33P op 07-02-2011 18:17 . Reden: extra vraagje :p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:01

Rhapsody

In Metal We Trust

ipv ServicePlus zouden ze ook de snelheid wat kunnen verhogen. In vergelijking met andere aanbieders is XS4All zeker niet de goedkoopste én qua snelheid lopen ze eigenlijk ook een beetje achter.

Als ik het me goed herinner won Ziggo afgelopen jaar ook de 'Gouden Steeksleutel' waar het daarvoor toch XS4All was over het algemeen.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:42

Arjan A

Cenosillicafoob

field33P schreef op maandag 07 februari 2011 @ 18:16:
Als je IPv6 aanzet en je hebt een modem wat het niet ondersteunt (in mijn geval de fritzbox 7170), krijg je dan een nieuw modem automatisch ?
Zo ja, kost dat dan geld?

(het modem is btw in bruikleen, dus mss. verzendkosten?)
Nee, volgens mij niet. Je moet voor het modem je abonnement een jaar verlengen. Heb ik van de week ook maar gedaan, ik ga toch niet weg bij XS4All.

Het is me overigens opgevallen dat je met de (experimentele) ipv6-tunnel een /64 block krijgt en met een eigen ipv6-adres een /48 block krijgt toegewezen.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:28
Dat was eerder ook anders. Mijn ipv6 tunnel was een /48, maar ik was daar dan ook vrij vroeg bij, later is dat /64 geworden. Wat ik nog steeds niet snap is dat je bij een tunnel wel rDns servers kan instellen, maar bij native niet...

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Volgens mij heb ik me vergist, of niet goed opgelet. Mijn tunnel blijkt ook een /48 te zijn. Ik dacht toch echt dat dat /64 was.
Anyway, dat je geen rDNS hebt op de fixed IPv6 adressen snap ik ook niet. Ik weet ook niet of het te maken heeft met de hostname die je kan opgeven bij 'internettoegang' (en daarmee impliciet geen andere hostnames kan opgeven in een rDNS).

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• field33P
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:29
Arjan A schreef op maandag 07 februari 2011 @ 23:30:
[...]

Nee, volgens mij niet. Je moet voor het modem je abonnement een jaar verlengen. Heb ik van de week ook maar gedaan, ik ga toch niet weg bij XS4All.

Het is me overigens opgevallen dat je met de (experimentele) ipv6-tunnel een /64 block krijgt en met een eigen ipv6-adres een /48 block krijgt toegewezen.
bedankt. Was niet aan het nadenken idd om XS4All te verlaten, sinds ik nooit downtimes heb en het behoorlijk snel enzo is :p

EDIT: IPv6 staat nu aan in control panel. Moet ik nog iets doen of is het nu automatisch (heb een 7170)

[ Voor 8% gewijzigd door field33P op 09-02-2011 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:37

charrel

Cortisol4life..

Meer mensen last van trage download uit newsgroups? Was van het weekend al even maar nu is het weer erg traag.

• Wii4all
  • Niet online
charrel schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:00:
Meer mensen last van trage download uit newsgroups? Was van het weekend al even maar nu is het weer erg traag.
iedereen is nog even snel zn illegale zooi aan het binnen halen ;)

Burp

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:23
Prijzen gaan 0,05 euro omhoog per 1 april a.s. zag ik... dus als je wilt wat anders wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Laatst online: 12-09 13:26

MrDry

Desperados!

Wij hebben een ADSL Fast abbo (20 mbit) maar halen toch maar een snelheid van 8 mbit. Met de helpdesk gebeld en zij geven aan dat doordat KPN zijn administratie niet op orde heeft wij maar een snelheid van 8 mbit krijgen. Technisch is er geen enkele beperking.
XS4all geeft aan hier niets aan te kunnen doen en dat als ze contact met KPN opnemen ze nul op rekest krijgen. XS4all is toch een volle dochter van KPN 8)7

Ik voel me gewoon genaaid...of door KPN en/of door XS4all... Hier moet toch iets aan te doen zijn.

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Kun je het niet gewoon als storing aanmelden bij KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
MrDry schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 08:36:
Wij hebben een ADSL Fast abbo (20 mbit) maar halen toch maar een snelheid van 8 mbit. Met de helpdesk gebeld en zij geven aan dat doordat KPN zijn administratie niet op orde heeft wij maar een snelheid van 8 mbit krijgen. Technisch is er geen enkele beperking.
XS4all geeft aan hier niets aan te kunnen doen en dat als ze contact met KPN opnemen ze nul op rekest krijgen. XS4all is toch een volle dochter van KPN 8)7

Ik voel me gewoon genaaid...of door KPN en/of door XS4all... Hier moet toch iets aan te doen zijn.
Ik heb het zelfde met mijn 4 Mbit bij mijn Start abo waar ik gewoon 8,5 kan halen en dus gewoon 8 zou moeten kunnen krijgen....

Ik ben al lang blij met de stabiele verbinding die ik nu heb. Het koper naar mijn ouderlijk huis was niet van denderende kwaliteit en dat heb ik bij Planet destijds behoorlijk gemerkt... :S

[ Voor 11% gewijzigd door Joen op 22-02-2011 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 03:04
field33P schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 15:00:
[...]

bedankt. Was niet aan het nadenken idd om XS4All te verlaten, sinds ik nooit downtimes heb en het behoorlijk snel enzo is :p

EDIT: IPv6 staat nu aan in control panel. Moet ik nog iets doen of is het nu automatisch (heb een 7170)
7170 ondersteunt geen ipv6 voor zover ik weet. MEt een START abbo kom je echter niet in aanmerking voor een omruil naar een 7340 die het wel ondersteunt. Ik heb met wat gezeur wel een 7340 gehad, en ben er op zich wel blij mee, maar nu wel af en toe last van echo op de voip lijn... :(

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rarz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 10:14
Ik vermoed dat mijn Speedtouch 546 er binnenkort definitief mee kapt (al vijf keer op eigen houtje besloten te resetten in de afgelopen twee uur.)

Zou echter niet weten met welk modem ik hem het beste kan vervangen. Geen bijzonderheden, gewoon Lite abbo, geen voip, draadloos boeit me niet. Heeft er iemand suggesties voor vervangende hardware?

Online of bij de MediaMarkt, maakt me niet zoveel uit. :)

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 03:04
Rarz schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 23:06:
Ik vermoed dat mijn Speedtouch 546 er binnenkort definitief mee kapt (al vijf keer op eigen houtje besloten te resetten in de afgelopen twee uur.)

Zou echter niet weten met welk modem ik hem het beste kan vervangen. Geen bijzonderheden, gewoon Lite abbo, geen voip, draadloos boeit me niet. Heeft er iemand suggesties voor vervangende hardware?

gewoon een speedtouch 716 of een 780, lekker goedkoop via MP en dan hoef je niet te wennen aan een andere interface. En anders een jaartje verlengen, dan krijg je een fritsje. 7340 in jouw geval.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• ChiMan
ivo-nl schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 18:49:
Prijzen gaan 0,05 euro omhoog per 1 april a.s. zag ik... dus als je wilt wat anders wilt ;)
Het lijkt erop dat XS4all nog duurder wordt.
Vanaf 2 april zijn de eerste 2 VOIPout nummers niet meer gratis maar 2.50 euro per nummer per maand.

Ook bel tarieven worden gewijzigd.
Een persoonlijke voorbeeld:
Hong Kong Mobiel kost nu 0.0726 euro p/m
Per 2 april kost het 0.185 euro p/m
Dus een stijging van 815%!

Bron: http://www.xs4all.nl/klant/bellen/voipout.php

[ Voor 27% gewijzigd door ChiMan op 02-03-2011 16:08 . Reden: bron vermelding - correctie prijzen ]

• Joen
Erg fraai, maar ik mis nog steeds een persoonlijk bericht hier over...
Ik vind XS4All er zwaar op achteruit gaan met ineens €2,50 voor de eerste 2 085-nummers te vragen alsmede ineens starttarieven te gaan vragen... :/

• Wii4all
  • Niet online
ChiMan schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 10:58:
[...]

Het lijkt erop dat XS4all nog duurder wordt.
Vanaf 2 april zijn de eerste 2 VOIPout nummers niet meer gratis maar 2.50 euro per nummer per maand.

Ook bel tarieven worden gewijzigd.
Een persoonlijke voorbeeld:
Hong Kong Mobiel kost nu 1.916 euro cent p/m
Per 2 april kost het 18.5 euro cent p/m
Dus een stijging van 2448%!

Bron: http://www.xs4all.nl/klant/bellen/voipout.php
Alle die tarieven gaan zoveel omhoog....240% man, dat is toch gewoon niet goed te praten.

Mijn vriendin belt ook vaak naar het buitenland en dit is voor mij de reden als dit echt zo is om meteen xs4all op te zeggen.

Dan stap ik wel over en ga carrier select bellen, dit is echt niet normaal.

[ Voor 13% gewijzigd door Wii4all op 24-02-2011 13:39 ]

Burp

• jscoolen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-12-2020
En dat niet alleen eerst belde per minuut (3cent) en nu ineens per seconde, maar wel met een start tarief van 10 cent.

Thuis ben ik al jaren bij XS4All, op de zaak nu zins een week, wat overens dankzij Guidon ook niet werkt. Gelukkig krijgt iedereen 4 weken de tijd om over te stappen. Kan ik weer opnieuw opzoek gaan, misschien dan toch maar Telfort proberen.

Verwijderd

Nou je raadt het nooit, maar dit wordt ook door Guidion geinstalleerd.

• jscoolen
haha, nou volgende keer doe ik het zelf wel. Voor de tijdelijke installatie moest guidon allerlei dingen aanpassen de netwerkkaart zodat het alleen maar via de usb zou gaan. 3 weken later kwam er weer een mannetje die 3 uur bezig is geweest om de instelling weer goed te krijgen. HIervoor moest hij allerlei drivers downloaden en instaleren. Om vervolgens nog even een online check te doen met een virusscanner. Maar toen werkte het dus allemaal. Todat ik de computer had uitgezet. Er bleken allerlei virussen rond te lopen die ervoor zorgde dat internet niet meer werkte. dl.exe en nog wat onnuitspreekbare exe bestanden.
Na een halve dag klooien is het gelukt weer online te komen.
En Guidon zegt vrolijk" het internet werkte op de laptop van de installaeur en dat is voldoende voor ons" Bellen ging ik toch al va een extrene partij doen, dus ik weet nog niet of ik weer alle ellende van overstappen ga wagen, maar bedrijven als telfort zijn wel een stuk goedkoper (en sneller)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Dat lost de virussen op je computer of problemen met eigen (computer)apparatuur niet op overstappen toch :)

En elke ISP zal je verbinding tijdelijk opschorten (blokkeren, in quarantaine zetten) als een computer in je netwerk vervelende dingen verstuurt of poogt in te breken elders (zonder dat jij 't weet of doet). Volgens mij is XS4all juist hiermee de meest duidelijke en hulpvaardige ISP.

[ Voor 73% gewijzigd door bjck op 24-02-2011 21:24 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• jscoolen
Je begrijpt me verkeerd (of ik leg het verkeerd uit)

De nieuwe internet verbinding heeft nooit gewerkt, dus xs4all kan die conclussie niet gemaakt hebben.

Ik had een tijdelijk dongel gekregen welke prima werkte, maar om deze te kunnen laten werken moest de meneer van Guidon allerlei dingen aanpassen. Toen mijn modem binnen kwam kwam er een andere man, die alles toen in de originele staat moest zien te krijgen, wat niet lukte, waardoor hij allerlei dingen ging downloaden en installeren. Op een gegeven moment werkte het. Totdat ik de volgende dag de computer weer wilde aanzetten en het bleek dat er een aantal virussen waren binnengehaald.
Ik neem trouwens aan dat XS4All wel wat laat horen als je aansluiting geblokkeerd wordt. Maar dat was in mijn geval niet van toepassing.

Maarja dit is nu allemaal opgelost. De plotselinginge verhoging is voor mij de reden van overstappen, niet het stuntelen van Guidon.

Ik was trouwe klant bij XS4All en was altijd erg tevreden, tot eigenlijk 2 jaar geleden, toen de service steeds slechter werd. Niet zo slecht om van provider te wisselen. Maar door de prijs verhoging die er nu is en het achterblijven van de betaalbare snelheid van internet, ga ik de stap dan nu toch maar doen.

[ Voor 5% gewijzigd door jscoolen op 24-02-2011 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Open brief van iemand:
http://whisper.rwwh.nl/xs4all-telefoontarieven

Dit is toch wel iets waarover tweakers zou moeten berichten of vinden jullie van niet?
Dat het maar normaal is dat sommige tarieven verDRIE voudigd worden.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bigall007 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 15:00:
In eerste instantie dacht ik ook dat de USB dongle alleen in de fritzbox werkt. Na wat proberen heb ik de dongle onder OSX werkend gekregen. Dit ging echter niet vanzelf. Met de software op de usb-stick "mobile partner" kreeg ik geen verbinding. Door een Dial-UP networking (dun) verbinding op te zetten naar *99# met gebruikersnaam fb7340@xs4all.nl en wachtwoord xs4all is het toch gelukt. Of dit onder Windows ook lukt heb ik nog niet geprobeerd.
---> Waar vind ik de Dial-UP networking verbinding in mijn Mac? Ik heb een Macbook Air en zie alleen een Airport verbinding, dus misschien is er geen belverbinding mogelijk. Of is er een andere manier om via de sim van de usb stick internetverbinding te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
En zo wilde Xs4all graag van zijn klanten af. Zouden ze daar wat tegenover zetten prima. Ik werk nu met veel plezier al jaren met 2 nummers maar ik ga die volgende maand opzeggen. Dat "geintje" gaat niet werken voor mij. Ik heb het al tegen een aantal vrienden gezegd en die gaat nu ook de vaste telefoonlijn eruit knallen. En zo verpesten ze het toch allemaal voor zichzelf. Verkoop dan die gratis licentie van Mcafee en hou dan die telefoon gratis en klaar. Voip wordt steeds goedkoper maar kennelijk niet voor Xs4all. KPN heeft eigenlijk best wel de pest op hun klanten in. En dat laten ze steeds meer weten. Als iedereen nou eens weggaat waar is de KPN dan nog mee bezig? Dat geldt ook voor hun vaste telefoon. Wat de KPN doet heeft teveel invloed op de derde partijen en niemand komt in actie en dat is erg jammer.

Erg jammer dat er geen derde partij is die netals vroeger dat je Slim had voor 10 euro pm met internet (ja ik weet het 128 Kb) en je had je telefoon. Was niet snel maar voor iemand die het niet altijd gebruikte en alleen voor bereikbaar zijn prima. Dan kon die hele KPN bij heel veel mensen denk ik eruit.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Nu zag ik die prijs voor de 85/87 nummers in een prijslijst voor VOIP-out staan. Ik heb/gebruik helemaal geen VOIP-out bij XS. Ik heb dat nummer gewoon een keertje aangevraagd om mee te kunnen experimenteren met VOIP. Gebeld word ik gewoon nog op mijn ISDN nummers en uitbellen doe ik als het bij KPN gratis is via KPN en daarbuiten via Voipbuster Pro.

Als ik geen VOIP-out heb/gebruik. Geldt die prijs voor mij dan niet of toch ook wel en waar staat dat dan expliciet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 23:56:
[...]

---> Waar vind ik de Dial-UP networking verbinding in mijn Mac? Ik heb een Macbook Air en zie alleen een Airport verbinding, dus misschien is er geen belverbinding mogelijk. Of is er een andere manier om via de sim van de usb stick internetverbinding te krijgen?
Systeemvoorkeuren - Netwerk - , vervolgens linksonder op het + teken drukken, en interface toevoegen (als het goed is, zie je hier nu de stick ook bijstaan)

Alternatieve optie:
Plaats de sim in een simlockvrije mobiele telefoon, en voeg deze toe als bluetooth device, hierna bovenstaande stap herhalen en interface ' bluetooth DUN' toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@CaptJackSparrow
Als je wel een nummer hebt maar niet gebruikt kan je dat nummer het beste gewoon verwijderen via je Servicecentrum dan heb je ook geen kans dat men toch die 2,50 per 085/087 nummer per maand in rekening gaat brengen. Servicecentrum > Bellen > Instellingen nummer 085xxx wijzigen > Opzeggen telefoonnummer > Wijzig > doorgaan.

XS4ALL begint me echt een beetje tegen te staan (en ik gebruik het al sinds de "hack-tic" tijd). Hun slogan "XS4ALL meer internet" klopt in elk geval voor mijn situatie helemaal niet. Het is eerder "XS4ALL minder internet voor meer geld". Ik denk dat de oprichters van XS4ALL zich ondertussen ook al helemaal niet meer herkennen in het huidige bedrijf.

Voordeel van dit soort acties is wel dat je weer eens met de neus op de feiten wordt gedrukt en als ik dan toch zaken moet wijzigen dan maar meteen rigoreus. Dus ook m'n hosting en domein bij xs4all gaan weg, als je die prijzen vergelijkt (30,00 per jaar voor een domein en 23,00 per maand voor een basic website unix) dan kan XS4ALL dat toch nooit meer lang volhouden ?

Voor een domein via bijv. godaddy betaal je maar 6,00 per jaar en heb je veel meer mogelijkheden.
Het xs4all servicecentrum heeft al jaren een knopje "Experimentele diensten" (vraag je je na een jaar toch af, waar is die vernieuwing en kennis bij xs4all als het nu nog steeds een experimentele dienst is) waar je wat aan je DNS gegevens kan wijzigen.
Maar dat haalt het echt niet qua mogelijkheden met de service pagina's bij godaddy en anderen. Je kan bij xs4all bijv. niet makkelijk je domein (of een sub domein) naar een website die elders staat laten verwijzen. Kan wellicht wel via de helpdesk maar dat is toch veel te omslachtig en is geloof ik ook maar eenmalig (gratis) te doen.

En dan 23,00 per maand voor een basic website unix (500 MB opslag, 40 GB dataverkeer per maand), is toch ook niet meer van deze tijd ?
Een unix website met veel meer mogelijkheden heb je in de VS al voor 2,50 per maand en dan met 10 GB opslag en zgn. unlimited dataverkeer (dat laatste zal vast ergens in een fup toch stiekem gelimiteerd zijn maar het is in elk geval veel meer dan bij xs4all).

Het is alleen nog afwachten of alles goed blijft werken maar ik heb in elk geval tot nu toe geen slechte ervaringen. DNS updates zijn sneller dan bij xs4all en mijn meeste bezoekers zitten ook in de VS dus qua bereikbaarheid lijkt het me ook geen probleem. Blijf je liever in europa dan zijn er in nederland/duitsland/engeland ook genoeg aanbieders met meer waar voor je geld.

En wat je hebt bespaard door minder of niets meer af te nemen bij xs4all kan je evt. mooi gebruiken voor bijv. VOIP via Skype met bijv. een online nummer. Dan ben je tenminste niet afhankelijk van je vaste aansluiting en kan je gewoon elders (of na een verhuizing, andere isp) ook bereikbaar zijn onder hetzelfde vaste nummer via gewone en mobiele telefoons tegen normale kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
Ook hier een mogelijke overstapper na jarenlang XS4ALL te hebben gehad. Met de name de verhoging van de VOIP tarieven (+ aankomende starttarief) en het plotseling moeten betalen voor de eerste 2 085/087 nummers is toch echt jammer om te zien.

Ik twijfel al een tijdje, maar dit lijkt een mooi moment te zijn om de overstap naar Ziggo te maken. Hoewel ik bijna met zekerheid weet dat zij geen poort 25 open laten, zal ik dus ook wat anders moeten vinden voor mijn eigen mailserver. Ach, dan gelijk maar meteen over naar bijv. een Google Apps oplossing...

Nu ken ik wel een aantal mensen die best tevreden zijn met Ziggo, maar ik lees hier en daar ook wel problemen met hun "nieuwe" Ubee modem en snelheden die niet behaald worden op bijv. drukke momenten.

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rarz schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 23:06:

Bel xs4all, krijg je gratis een fritzbox toegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 17:53:
[...]

En daarbij wordt extragratis je contract met één jaar verlengd. Nee dank u.

Ben persoonlijk erg blij dat ik bij de overstap van adsl naar vdsl zelf een modem heb aangeschaft. Kan ik binnenkort zonder al te veel problemen overstappen op upc, concepts, tweak fiber of xmsnet.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 17:53:
[...]

Heb ergens gelezen dat ze voortaan 10euro gaan bereken voor het versturen van een modem.

Staat ook op hun website:
Als Internet Lite (met upload tot 2 Mbit/s) of Internet Basic leverbaar is op uw adres, dan kunt uw huidige abonnement wijzigen. U gaat dan een contract aan voor 1 jaar en ontvangt het nieuwe modem kosteloos in bruikleen, u betaalt alleen eenmalig 10 euro verzendkosten. Voor slechts €35,- komt een monteur uw nieuwe modem installeren.

Bron: http://www.xs4all.nl/klant/service/internet/faq_vdsl.php

[ Voor 44% gewijzigd door ChiMan op 28-02-2011 16:18 . Reden: toevoeging artikel xs4all ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
hmm in de brief over de tariefswijziging die ik had staat dat je kan overstappen door de wijziging van de voorwaarden. Vandaag kreeg ik deze mail, op de vraag waarom de tarieven zo hoog worden:

Geachte heer/mevrouw,

U ontvangt deze e-mail van XS4ALL omdat wij per 2 april 2011 de Algemene
Voorwaarden aanpassen.

In de Algemene Voorwaarden zijn geen wijzigingen doorgevoerd die voor u als
klant nadelig zijn. De wijzigingen zijn vooral tekstueel van aard; zo zijn
onduidelijke passages herschreven. Verder hebben we voorwaarden toegevoegd
voor twee nieuwe diensten: ServicePlus en Televisie van XS4ALL, dat we in
maart introduceren.

Op www.xsall.nl/voorwaarden vindt u de nieuwe Algemene Voorwaarden en
antwoorden op de meest gestelde vragen. Als het antwoord op uw vraag hier
niet bij staat, dan kunt u uiteraard ook contact met ons opnemen. U kunt ons
telefonisch bereiken via 020 398 76 66. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van
9.00 uur tot 17.00 uur.

Vriendelijke groet,

Theo de Vries
Algemeen Directeur
XS4ALL Internet

beetje tegenstrijdig.

[ Voor 4% gewijzigd door Wii4all op 28-02-2011 12:56 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Wii4all schreef op maandag 28 februari 2011 @ 12:55:
hmm in de brief over de tariefswijziging die ik had staat dat je kan overstappen door de wijziging van de voorwaarden. Vandaag kreeg ik deze mail, op de vraag waarom de tarieven zo hoog worden:

Geachte heer/mevrouw,
[..]

Op www.xsall.nl/voorwaarden vindt u de nieuwe Algemene Voorwaarden en
antwoorden op de meest gestelde vragen. [..]

beetje tegenstrijdig.
Ik heb die mail ook gehad vandaag. Het meest trieste is nog wel dat ze hun eigen hyperlinks niet meer checken...

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Arjan A schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:16:
[...]

Ik heb die mail ook gehad vandaag. Het meest trieste is nog wel dat ze hun eigen hyperlinks niet meer checken...
:F

Ik vrees dat dit voor een 'goed verstaander' helaas erg veelzeggend is. Is het gek dat ik me steeds meer af ga vragen waar je tegenwoordig nog een competent mens kunt aantreffen? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je je bij xs4all gehoste domein verhuizen ga je naar:
http://www.xs4all.nl/klan...einnaam/verhuizennaar.php
staat er onderaan de pagina dit linkje om je whois gegevens te controleren
www.netsol.com/cgi-bin/whois/whois

Ga je daar naar toe en blijkt Netsol helemaal geen .nl whois gegevens op te kunnen vragen.
Hoeveel moeite zou het zijn om naar een whois site te linken die in elk geval ook .nl domeinen kan opzoeken ...

Ze willen gewoon NIET dat je weggaat >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 15:31:
staat er onderaan de pagina dit linkje om je whois gegevens te controleren
www.netsol.com/cgi-bin/whois/whois

Ga je daar naar toe en blijkt Netsol helemaal geen .nl whois gegevens op te kunnen vragen.
Je gelooft het toch bijna niet hè. Maar je moet wel. :F

Tik ik daar voor de aardigheid even knmi.nl in...

"The domain extension you entered is not supported."

Ik verzucht weer mijn vorige opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nism0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 13:40
Je kan van .nl domeinen al enige tijd geen whois meer opvragen.

Dat kunnen alleen providers nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Nism0 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 11:51:
Je kan van .nl domeinen al enige tijd geen whois meer opvragen.

Dat kunnen alleen providers nog.
Is nog altijd mogelijk hoor!
Zie bijvoorbeeld op de site van SIDN zelf: https://www.sidn.nl/over-nl/whois/
Alleen een stukje beperkter dan in het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Niet zoveel details als vroeger maar wel de basisgegevens.

Via SIDN
Domeinnaam knmi.nl

Status actief

Houder Koninklijk Nederlands Meteorologisch Instituut

Administratieve contactpersoon steegvd@knmi.nl

Registrar SURFnet B.V.
Radboudkwartier 273
3511CK UTRECHT
Nederland

Technische contactpersonen reijden@knmi.nl steegvd@knmi.nl

Domeinnaamservers
ns1.knmi.nl 145.23.253.155
ns1.surfnet.nl 192.87.106.101
ns1.surfnet.nl 2001:610:1:800a:192:87:106:101
ns3.surfnet.nl 195.169.124.71
ns3.surfnet.nl 2001:610:0:800c:195:169:124:71

Datum registratie 1992-02-25

Administratie door NL Domain Registry
Je mag toch op zijn minst verwachten dat XS linkt naar een site die deze informatie kan verstrekken.

Edit: Tweedst! :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo
  • Laatst online: 12-02-2024
Aangezien de gesprekskosten voor XS4ALL Voip omhoog gaan PLUS dat ze voor elk voipnummer nu 2,50 EUR per maand gaan vragen, geeft het voor mijn omgeving aanleiding om voor thuis te overwegen om de voip van XS4ALL op te zeggen. Zo houden we weer meer geld over voor een interessant mobiele telefoonabonnement, aangezien we toch niet zoveel bellen, en wel mobiel willen zijn. Maar eigenlijk hoop ik dat de eerste twee voipnummers van XS4ALL gratis blijven! Ik zou ze toch graag blijven gebruiken. Maar ik vond dat ik toch al een duur genoeg abonnement bij XS4ALL had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Alle info over TV van XS4All staat op hun site nu http://www.xs4all.nl/klant/televisie/tvvanxs4all.php
Blijkt gewoon ITV van KPN te zijn gezien de zenderpakketten, prijzen en apparatuur.

Ik zit persoonlijk niet te wachten op een dichtgetimmerde Mototrola 1963. Ben ook voldoende tevreden met mijn Digitenne. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Op zich ziet het er wel leuk uit.

Mis alleen wel de nodige info:
Motorolla wordt natuurlijk via utp aangesloten, veel mensen zullen geen extra utp poort overhebben bij het aansluiten.

Kun je op die 2e digitenne ontvanger bijv. ook favorieten lijsten maken?
En heb je daar hetzelfde zenderaanbod als op de algemene ontvanger?

Zie dat zoals hierboven gezegd wordt het hetzelfde is als itv van KPN. Ik ga daar maar eens neuzen voor meer info.

Mis toch wel bbc3/4 hebben ze altijd leuke programma's op. Bij ziggo zit het kids pakket in het pluspakket, dus niet apart.

Ik hou het nog even in de gaten.

[ Voor 26% gewijzigd door Wii4all op 02-03-2011 13:40 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Vandaag een bericht gehad op de vraag waarom de prijzen zijn verhoogd voor VOIP:

Ons excuses voor het ongemak. Er is bewust voor deze verhoging gekozen door directie.

Slechtere antwoord kan ik zelf niet verzinnen! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
alleen daarom wil ik eigenlijk opzeggen.

Ik zie het als volgt:
Ik ga vandaag naar de kapper dan ben ik bijv. 17 euro kwijt.
Ik ga morgen naar de kapper voor dezelfde knipbeurt wordt dan ineens 68 euro gevraagd.

Gelukkig wordt het dan wel min of meer bij de deur aangekondigd.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Wii4all schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 16:35:
alleen daarom wil ik eigenlijk opzeggen.

Ik zie het als volgt:
Ik ga vandaag naar de kapper dan ben ik bijv. 17 euro kwijt.
Ik ga morgen naar de kapper voor dezelfde knipbeurt wordt dan ineens 68 euro gevraagd.

Gelukkig wordt het dan wel min of meer bij de deur aangekondigd.
Wat mij er meer aan steekt is dat ze eerst net doen alsof ze nauwelijks een prijsverhoging doorvoeren om vervolgens 'm toch door te voeren via het VOIP trucje. Of om je kapper voorbeeld te gebruiken:

Ik ga vandaag naar de kapper en ben 16,95 kwijt.
Ik ga morgen naar de kapper en ben ineens 25 euro kwijt.

Bij de deur wordt gezegd dat ze het knippen met maar 0,05 cent verhoogd hebben om er handige afgeronde bedragen van te maken en oh ja: het gebruik van de kapperstoel was gratis, maar kost nu voortaan 8 euro per knipbeurt. Fijn, maar blijven staan tijdens het knippen is niet echt een optie.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
toch maar daad bij het woord gevoegd en opgezegd.

Hopelijk gaat de overstap zonder problemen.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Laatst online: 17:01

Rhapsody

In Metal We Trust

Wii4all schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 21:24:
toch maar daad bij het woord gevoegd en opgezegd.

Hopelijk gaat de overstap zonder problemen.
Waar is je keuze op gevallen, als ik vragen mag?

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonz55
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 11:13
Jammer van de kostenverhoging. Ik ben echt teleurgesteld in de €2,50 per VOIP nummer. Tijdens de uitreiking van de 'gratis' nummers werd al door een aantal tweakers gesteld dat ze dit niet lang vol zouden kunnen houden. Nou guys, jullie hebben gelijk gekregen. Ipv een €60,- per jaar extra te hoeven betalen voor 2 nummers naast de lokale, heb ik de 087 nummers per direct opgezegd. Dan maar op zoek naar een andere VOIP provider.

Als er nog meer van de service of andersoortige extra's wegvallen wordt de remmende voorsprong tov andere partijen steeds kleiner en heeft KPN het weer voor elkaar. Hoe lang zal XS4All nog een lang bestaansrecht hebben in het 'grote' KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nism0
Ik vind de prijsverhoging niet meer dan logisch.
Xs4all is bij lange na nog niet de duurste met voip.
Mensen verwachten een gratis voip nummer maar willen daar ook ondersteuning bij van de helpdesk.
En als het niet werkt dan nog zeuren ook.
Om de kwaliteit van voip te waarborgen is het onvermijdelijk dat Xs4all hier geld voor moet gaan rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Momenteel kampt XS4All met een storing. Verschillende Internet verbindingen liggen eruit. Ik heb hier beheer van 4 XS4All lijnen en twee daarvan liggen er momenteel uit. Het is een tweede "grote" storing in twee maanden tijd moet ik wel toegeven. Volgens de site van XS4All gaat het de hele avond duren.

Update: werkt weer :) maar het heeft anderhalve uur eruit gelegen.

[ Voor 8% gewijzigd door robertpNL op 08-03-2011 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Rhapsody schreef op zondag 06 maart 2011 @ 12:13:
[...]
Waar is je keuze op gevallen, als ik vragen mag?
ik ga nu naar ziggo alles in 1

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
robertpNL schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:47:
Momenteel kampt XS4All met een storing. Verschillende Internet verbindingen liggen eruit. Ik heb hier beheer van 4 XS4All lijnen en twee daarvan liggen er momenteel uit. Het is een tweede "grote" storing in twee maanden tijd moet ik wel toegeven. Volgens de site van XS4All gaat het de hele avond duren.

Update: werkt weer :) maar het heeft anderhalve uur eruit gelegen.
Niks van gemerkt hier, dus hoe "groot" dit was?
Wii4all schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 20:09:
ik ga nu naar ziggo alles in 1
Ik denk er ook wel eens aan, maar als je hun helpdesk ooit nodig hebt, ben je echt aan de goden overgeleverd. Mij hebben ze ooit een volkomen ongewenst en ongevraagd een abo aangesmeerd voor "alles, uitgezonderd gay pron", toen ik alleen maar kostenloos een smartcard wilde activeren. Kwam, alleen voor TV, op meer dan 70 euro per maand. Heeft 6 weken geen digitaal signaal, meerdere urenlange "helpdeskgesprekken" gekost, goedgedocumenteerde brieven en storno's plus klachten naar de bank (ivm onterechte automatische incasso's), voor een en ander uiteindelijk "uit coulance" werd gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Laatst online: 07-09 14:18
Nou, gisteren in het zuidwesten (Ossendrecht) lag het er toch ook uit (bij me pa :P ). Die gaat dan mij gelijk bellen, of er een storing is, en tsjah, helaas is dit nu al de 3e keer op 2 maanden tijd, dat er een officiële storing is.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

ginod schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 09:18:
Nou, gisteren in het zuidwesten (Ossendrecht) lag het er toch ook uit (bij me pa :P ). Die gaat dan mij gelijk bellen, of er een storing is, en tsjah, helaas is dit nu al de 3e keer op 2 maanden tijd, dat er een officiële storing is.
Ik monitor mijn eigen XS4ALL lijn en die van een familie lid en die zijn beide niet offline geweest.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Laatst online: 07-09 14:18
Toff schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 00:43:
[...]

Niks van gemerkt hier, dus hoe "groot" dit was?
Zo groot:
Als gevolg van een storing kunt u problemen ondervinden met uw Internet van XS4ALL verbinding in diverse regio's in Nederland.

Technici zijn op de hoogte en werken aan een spoedige oplossing.
begintijd: 18:30, duur: 23:00

En dan vooral de term "diverse regio's" vind ik dan wel een leuke.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Nism0 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:30:
Ik vind de prijsverhoging niet meer dan logisch.
Xs4all is bij lange na nog niet de duurste met voip.
Mensen verwachten een gratis voip nummer maar willen daar ook ondersteuning bij van de helpdesk.
En als het niet werkt dan nog zeuren ook.
Om de kwaliteit van voip te waarborgen is het onvermijdelijk dat Xs4all hier geld voor moet gaan rekenen.
Vind jij het normaal als in een keer de gesprek kosten met 900% omhoog gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windstorm
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-11-2022
@Nism0
De kostprijs van VoIP is zeer laag, met deze tariefsverhoging gaat de winst per gesprek met 100'en % omhoog. En als er meer vraag naar een product (VoIP) komt zou de prijs toch omlaag moeten gaan?
Nee, dit is een kwestie van weinig concurrentie en mensen/bedrijven hebben het "gratis" 085 nummer op briefpapier en visitekaartjes staan dus ze gaan geld vragen.

Ik stap op over op uitgaand: http://www.poivy.com/en/sipp.html voor 3 EUR per maand onbeperkt bellen
En porteer mijn regionale nummer naar Budgetphone www.budgetphone.nl voor 10 EUR per jaar

Voor meer info www.windbel.nl/voip.html

[ Voor 3% gewijzigd door Windstorm op 10-03-2011 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Gisteren last van het wegvallen van de lijn, hij knalde er 2 keer uit.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:54
Wii4all schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 08:52:
Gisteren last van het wegvallen van de lijn, hij knalde er 2 keer uit.
Hier ook rond 19.00 u, soft reset van modem hielp niet om de verbinding te herstellen. Uiteindelijk stroom van de fritzbox gehaald.
Met name mijn vrouw heeft het helemaal gehad met xs4all en baalt dat de telefoonlijn er teveel uitligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
XS4all stopt met leveren McAfee-software
http://www.nu.nl/internet...eren-mcafee-software.html

Maakte geen gebruik ervan maar XS4all gebruikte het argument dat ze gratis antivirus pakket meeleverde.
Ben benieuwd of er een alternatief komt of dit een manier is om te bezuiningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
mcafee was zwaar kut, mijn pa's pc vertraagde het enorm.
Bovendien 1 keer installatie gedaan, was het niet de goeie versie, week later weer een installatie.

goed het was gratis, maar daar was ook alles mee gezegd.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:34

EXX

EXtended eXchange

ChiMan schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:21:
Ben benieuwd of er een alternatief komt of dit een manier is om te bezuiningen.
UIt hetzelfde bericht:
XS4all zoekt momenteel naar een alternatief antivirus-softwarepakket.

[ Voor 14% gewijzigd door EXX op 11-03-2011 11:59 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
EXX schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:58:
[...]

UIt hetzelfde bericht:

[...]
Stond niet toen ik het las ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nism0
ChiMan schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 18:43:
[...]
Vind jij het normaal als in een keer de gesprek kosten met 900% omhoog gaat?
Windstorm schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 00:46:
@Nism0
De kostprijs van VoIP is zeer laag, met deze tariefsverhoging gaat de winst per gesprek met 100'en % omhoog.
Is dit echt waar?

Volgens mij is dat alleen voor 1 of 2 vage landen..

En daar komt nog eens bij dat je niet alleen aan kostprijs moet denken.

Een prijs bestaat uit veel meer factoren dan alleen de "kostprijs".

[ Voor 12% gewijzigd door Nism0 op 12-03-2011 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Nism0 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 12:50:
[...]

[...]

Is dit echt waar?

Volgens mij is dat alleen voor 1 of 2 vage landen..

En daar komt nog eens bij dat je niet alleen aan kostprijs moet denken.

Een prijs bestaat uit veel meer factoren dan alleen de "kostprijs".
Prijs voor vele landen gaan omhoog met absurde bedragen.

Hier een antwoord van XS4All:
ChiMan schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 16:31:
Vandaag een bericht gehad op de vraag waarom de prijzen zijn verhoogd voor VOIP:

Ons excuses voor het ongemak. Er is bewust voor deze verhoging gekozen door directie.

Slechtere antwoord kan ik zelf niet verzinnen! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Pure struikroverij die telefonietarieven. Maar ja... bij de overheid/OPTA/NMA/Consumentenbond/Kassa/Radar zitten ze allemaal te slapen/hebben ze er geen verstand van/hebben ze boter op hun hoofd. (doorhalen wat niet van toepassing is). ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraag:
ik zit nu al jaren bij xs4all,maar wil nu naar xs4all only met bellen erbij.
alleen lees veel negatieve berichten elders op het internet,er zouden grote problemen zijn met die frtiz modems.
weet iemand nog een zeer goede provider?
ik dacht aan tele2 of upc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Je kan bij xs4all ook gewoon een ander modem gebruiken hoor ;) Overigens heb ik de indruk dat met de laatste firmware ook de standaardmodems van xs4all vrij stabiel zijn (ik heb in de afgelopen 5 maanden er geen last van/mee gehad).

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je ook xs4all?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit een beetje te twijfelen of ik via marktplaats een Speedtouch 780 moet aanschaffen.

Ik heb nu namelijk een Fritzbox 7430 en die geeft aan dat hij veel errors geeft over de dsl lijn.

Mijn vraag is dan eigenlijk ook: Is een Speedtouch 780 nou echt veel beter qua dsl signaal invergelijking met de fritzbox of zyxel 600?? En dan met name voor lange afstanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Interessante handel daar bij XS4All. Van de OPTA site wat XS4All betaalt voor die 085 en 087 telefoonnummers:

http://www.opta.nl/nl/nummers/tarieven/ en
http://www.opta.nl/nl/nummers/tarieven/tariefklasse-2/

Tariefklasse 2
084, 087 - Persoonlijk assistent-diensten
085, 091 - Elektronische communicatie algemeen

Per aantal nummers: 1000
Vergoeding voor toekennen.
€ 20 met minimum-bedrag van € 200
Jaarlijkse vergoeding voor toezicht bij toekenning.
€ 5,50 met minimum-bedrag van € 55

Er van uitgaand dat ze minstens 10.000 nummer gekocht hebben kost het XS per nummer(!) dus:
2 eurocent voor het aanvragen.
Voor toezicht 0,55 eurocent per jaar.

Wat een geld hè. Geen wonder dat ze nodig de prijzen moeten verhogen. :P

XS4All gaat voor zo'n nummer 2,50 per maand berekenen aan hun... ehh... klanten? Da's 30 euro per jaar. Effe rekenen... 3000 eurocent gedeeld door 0,55 eurocent maal 100 is..... 545.455% winst.
WAT!!! Ja je ziet het goed.

Vijf-honderd-vijf-en-veertig-duizend-vier-honderd-vijf-en-vijftig procenten winst per jaar. Mag ik ook meedoen? 8)

Hebben we niet een naam voor dergelijke praktijken?

Ook nog van de OPTA site:
Hoe werkt OPTA?

OPTA is een zelfstandig bestuursorgaan en werkt veel samen met haar internationale collega’s. Drie afdelingen werken aan concurrentiebevordering en consumentenbescherming. En het college is eindverantwoordelijk voor alle besluiten die OPTA neemt.
Voelen jullie je ook zo 'beschermd'? :O ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Je kan wel een nummer registreren, maar vervolgens moet de opta ook wel een plek hebben om het naartoe te routen, en ook die infrastructuur kost geld (de pbx die xs4all resellt dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

De OPTA doet helemaal niets met die nummers wat betreft 'routing' of zo. En de VOIP gesprekken die ik over mijn XS verbinding verricht via een andere VOIP-provider kan ik ook zonder dat nummer verrichten. Dat is gewoon gebruik maken van de DSL verbinding die ik al heb en waar ik al voor betaald heb. Data is data. Of ik nou Tweakers bezoek, een Youtube video bekijk of spraakdata ontvang/verstuur maakt verder niets uit. Het is mijn betaalde DSL verbinding en ik maak verder uit wat ik er aan data overheen stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Het ging om (nederlandse) telefoonnummers, en die worden toch echt geregistreerd/aangevraagd bij de Opta en gerouteerd middels SS7 naar xs4all toe. Daarnaast blijft het zo dat door de telefonie van xs4all te gebruiken (of je dat nou via voip only doet, of gedeeltelijk via telefonielijnen, uiteindelijk moet xs4all nog steeds wel ergens een pbx hebben staan die al die gesprekken verwerkt. En dat was mijn punt: bij de voip diensten van xs4all betaal je niet alleen voor de nummerregistratie, maar ook voor de infrastructuur rond die pbx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Wat moet ik doen om mijn nummer te kunnen gebruiken?
Om een nummer te kunnen gebruiken, is de aanvraag bij OPTA de eerste stap. Nadat OPTA aan u een nummer heeft toegekend, moet u er zelf voor zorgen dat een aanbieder het nummer aansluit. Dat gebeurt niet vanzelf!
XS4All moet er dus voor zorgen dat het werkt. Logisch want anders hebben ze niets aan die nummers. De OPTA heeft daar geen taak bij. Die kent de nummers alleen maar toe. En de enige functie die ik van XS4All wil is niet meer dan wat er vanaf het begin mee mogelijk was.

XS beschrijft dat zelf als:
VoIP.
Geen abonnementskosten. Gratis bellen naar andere XS4ALL-abonnees met een belabonnement.
Wat daar aan de kant van XS voor nodig is stelt weinig voor. Het overgrote deel hebben ze gewoon al staan voor hun diensten als ISP. De kosten per klant zijn uitermate gering en ik verwacht dat dit gewoon onderdeel is van mijn ADSL abonnement. Als ik bij XS 'VoIP Out' zou willen gebruiken zodat ik ook naar het vaste net zou kunnen bellen (wat ik niet wil) dan zouden ze daar iets meer voor nodig hebben. Maar aangezien ik dat niet gebruik hoeven ze daar voor mij niet voor te investeren en dus voel ik me ook niet geroepen er voor te betalen.

Wat er voor dat 'VoIP out' nodig is is trouwens ook niet bijster duur gezien de prijzen van andere VOIP providers. Lees maar eens wat in dit topic. Dertig euro per jaar voor alleen een nummertje slaat echt helemaal nergens op. Voor beduidend minder dan dat bel ik een jaar bij zo'n andere VOIP provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Laatst online: 12-09 08:57

Croga

The Unreasonable Man

Dan doe je het toch gewoon niet? Ga je toch naar een ander?

XS4all doet dit niet voor de lol. ze doen dit om geld te verdienen. En dat lukt ze volgens jouw verhaal aardig. leuk voor ze toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nism0
Tjah ik merk dat er zat te zeuren is over Xs4all met een groot niveau van kortzichtigheid betreffende de kosten. Wat denk je dat het kost als de zoveelste oma van over de 70 jaar naar de helpdesk belt omdat het 085 ingesteld moet worden en aangesloten?
En denk je dat de OPTA de enigste plek is waar xs4all moet betalen voor hun 085 nummer?
Wat denk je dat hun voip provider "B3G" in Frankrijk kost?
Wat denk je dat de programmeurs kosten om de tools te maken/ te onderhouden om het voip te monitoren.
En zo kan ik nog wel een paar punten bedenken als ik er wat langer over nadenk.

Maar hier een wijze tip:

Ben je het er niet mee eens...? Dan zeg je toch lekker op!

(je bent nu toch contract vrij door de prijsverhoging.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Nism0 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 22:26:
En denk je dat de OPTA de enigste plek is waar xs4all moet betalen voor hun 085 nummer?
Ja.
Wat denk je dat hun voip provider "B3G" in Frankrijk kost?
Geen idee maar dat heeft helemaal niets met de kosten van een nummer te maken. En blijkbaar heb je het topic waar ik eerder naar verwees niet gelezen want anders zou je weten hoe ongelooflijk weinig bellen via VOIP in werkelijkheid kost.

Voorbeeldje? Ik geloof dat een starttik bij KPN nu 10 eurocent is. Zal bij XS wel niet veel anders zijn. Daar bovenop komen nog gesprekskosten per minuut. Ik kan een gesprek van zeg twee uur voeren met een mobiel toestel in de VS voor 4,6 eurocent inclusief BTW voor dat hele gesprek. Mag ook drie uur duren. Kost hetzelfde. Da's minder dan de helft van alleen die startkosten bij KPN voor een gesprekje naar drie straten verderop. Maar blijf vooral de tarieven van de Telecomproviders verdedigen. Ze zijn heel erg blij met je en zullen je je geld graag afhandig blijven maken.
Wat denk je dat de programmeurs kosten om de tools te maken/ te onderhouden om het voip te monitoren.
Ze hoeven het helemaal niet te monitoren. De meeste moeite zal waarschijnlijk gaan zitten in het bijhouden van de gesprekken om het in rekening te kunnen brengen. Het zou me niets verbazen als die administratie duurder is dan wat de gesprekken kosten (zie bovengenoemd voorbeeld, de echte kosten van een belminuut stellen helemaal niets meer voor). Maar aangezien ik niet wil uitbellen via XS4All valt er aan mij daarvoor niets in rekening te brengen. Voor mensen die wel 'VoIP Out' gebruiken ligt dat anders. Maar tot die groep behoor ik niet. Dat maakt een groot verschil. Dat onderscheid moet wel even gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nism0
CaptJackSparrow schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 23:22:

Geen idee maar dat heeft helemaal niets met de kosten van een nummer te maken. En blijkbaar heb je het topic waar ik eerder naar verwees niet gelezen want anders zou je weten hoe ongelooflijk weinig bellen via VOIP in werkelijkheid kost.
Onzin, de opta doet alleen de registratie van een voip nummer.
Er komt echt nog zoveel meer bij kijken!

En tjah dan hebben we nog je Voipbuster linkje.
Tjah dat ziet er inderdaad goedkoop uit.
Maar ik zie dit: "Voipbuster is een van deze bedrijven. Ze zijn momenteel in de beta-testfase".
Dus tjah... Voor 95% van de consumenten is dit niet geschikt.
Want wie wil er nou vertrouwen op een beta testfase product voor je vaste telefonie?
Stel je moet 112 bellen en het werkt niet?

Daar komt nog eens bij dat dit niet Nederlands is en dat je per CC moet betalen.
Hoe zit het dan met de ondersteuning?
Zeker een Engelstalige helpdesk?
Moet je dus ook nog Engels kunnen.
Weet je wel hoeveel Nederlanders geen Engels kunnen?
En je moet het ook nog eens zelf configureren en aansluiten.
Nou dat gaat dus ook al niet lukken voor zo'n 70% van de consumenten.

Er zullen altijd goedkopere alternatieve zijn dan XS4all KPN of welke provider dan ook.
Hier kleven alleen een hoop nadelen aan welke voor veel mensen niet toegankelijk zijn.
Je zal voor jezelf gewoon een afweging moeten maken wat handig is.
Ben jij een doe het zelver en hoe je van dingen configureren etc.
Dan is inderdaad Voipbuster een prima optie.
Maar ben je de consument die gewoon wil dat het werkt zonder gezeik en kennis van hoe het werkt.
Ja dan zal je toch echt wat meer moeten betalen.

O en ik ben hier echt niet het provider engeltje maar providers bashen zonder ook maar enigszins naar hun werkelijke kosten en diensten te kijken is niet gegrond en vraagt gewoon om een reactie.
Ik zeg toch ook niet tegen de visboer dat vissen gratis in de zee zwemmen en dat ik daarom ook gratis mijn vis wil hebben van hem/haar.
Pagina: 1 ... 17 ... 24 Laatste