[XS4all xDSL] Ervaringen en discussies - Deel 2

Pagina: 1 ... 16 ... 24 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10goto10
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-12-2024
Voor de mensen die het belangrijk vinden:

Als je nu een nieuw abonnement bij XS4ALL afsluit, kun je niet meer zelf je username uitzoeken. Je krijgt automatisch een username toegewezen die bestaat uit je voorletter + je achternaam. Dit kun je ook niet meer wijzigen, óf je moet het doen in de 7-dagen opzegtermijn na het aanvragen van je abonnement. Hoe je dat moet doen is me niet duidelijk geworden uit de correspondentie en het telefoneren met de helpdesk. Ik vermoed dat je dan contact moet opnemen met de helpdesk. In mijn geval werd me verteld dat er dus niets anders opzat dan voor het hele jaar te betalen, en opnieuw een abonnement af te sluiten.

Ik vind dit persoonlijk heel vervelend. Ik wil gebruik maken van hotspots, waar ik nu dus met mijn voorletter en volledige achternaam op moet inloggen. Voor een provider die de naam had/heeft privacy belangrijk te vinden vind ik dit een hele rare zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dat zou neem ik aan ook betekenen dat je webruimte benaderd moet worden met zoiets als xs4all.nl/~jdoedel wat ik ook uit overweging van privacy ongewenst zou vinden.

Slechte zaak. Is het nou echt te veel werk om de mensen een eigen username te laten uitzoeken? Gewoon ergens een pagina waar men kan checken of een naam nog vrij is en die dan doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

10goto10 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 13:49:
Ik vind dit persoonlijk heel vervelend. Ik wil gebruik maken van hotspots, waar ik nu dus met mijn voorletter en volledige achternaam op moet inloggen. Voor een provider die de naam had/heeft privacy belangrijk te vinden vind ik dit een hele rare zet.
Je kan ook een mailbox aanmaken met een eigen naam, daarmee kan je dan als het goed is ook op HotSpots inloggen.

Niet getest, maar volgens mijn neef zou het moeten werken. :)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10goto10
AW_Bos schreef op zondag 02 januari 2011 @ 10:07:
[...]
Je kan ook een mailbox aanmaken met een eigen naam, daarmee kan je dan als het goed is ook op HotSpots inloggen.

Niet getest, maar volgens mijn neef zou het moeten werken. :)
Volgens de handleiding is het je gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je ook op het Service Center inlogt. En dat kan ik alleen met mijn eigen inlognaam, niet met een van mijn emailadressen :(

Ik had gehoopt dat je misschien de URL voor je webspace zelf in kon stellen, maar je zit inderdaad vast aan xs4all.nl/~jdoedel, zoals CaptJackSparrow al vermoedde. Ik baal hier echt van, maar zit er nu voor een jaar aan vast. Volgend jaar maar opzeggen, opnieuw aanmelden en dan binnen de opzegtermijn van zeven werkdagen via de helpdesk vragen of ze je gebruikersnaam willen veranderen. Een rare manier van werken, hoor. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:38

Len

Leeg

10goto10 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 15:17:
[...]

Volgens de handleiding is het je gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je ook op het Service Center inlogt. En dat kan ik alleen met mijn eigen inlognaam, niet met een van mijn emailadressen :(
Je moet het ook niet met een alias proberen, maar met een hoofd adres van een mailbox zeg maar.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10goto10
Len schreef op zondag 02 januari 2011 @ 16:09:
[...]
Je moet het ook niet met een alias proberen, maar met een hoofd adres van een mailbox zeg maar.
Vandaag geprobeerd, maar helaas, ik kan alléén met mijn voor-/achternaam combi inloggen.

Mensen met een zelf uitgezochte username op XS4ALL, prijs jezelf gelukkig, jullie horen bij de generatie die niet met voor- en achternaam opgezadeld worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Gewoon flink over klagen. Ik vind dat er een legitieme kritiek op het gebied van privacy op mogelijk is.

Start er een discussie over in een van XS's eigen usenet groepen (als die er niet al is - heb ik niet gecheckt).

Ik heb mijn username indertijd expliciet uitgezocht op een 'mooie' URL naar mijn webspace. E-mail adressen en aliassen daarop kun je genoeg aanmaken. Dat had ik ondertussen allang geleerd.

Slechte zaak dat je dat nu niet meer zou kunnen. XS is toch zo'n "kwaliteitsprovider"?

[ Voor 39% gewijzigd door CaptJackSparrow op 04-01-2011 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menthix
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 21:52
10goto10 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 13:49:
Voor de mensen die het belangrijk vinden:

Als je nu een nieuw abonnement bij XS4ALL afsluit, kun je niet meer zelf je username uitzoeken. Je krijgt automatisch een username toegewezen die bestaat uit je voorletter + je achternaam. Dit kun je ook niet meer wijzigen, óf je moet het doen in de 7-dagen opzegtermijn na het aanvragen van je abonnement. Hoe je dat moet doen is me niet duidelijk geworden uit de correspondentie en het telefoneren met de helpdesk. Ik vermoed dat je dan contact moet opnemen met de helpdesk. In mijn geval werd me verteld dat er dus niets anders opzat dan voor het hele jaar te betalen, en opnieuw een abonnement af te sluiten.

Goede tip. Ik kom van TweakDSL naar XS4ALL. Vanmorgen een email gehad met mijn acternaam en een random nummer als loginnaam. Toen ik het zag gelijk een mail over gestuurd, wacht op reactie. Voor TweakDSL zat ik ook al bij XS4ALL en in die tijd (toch zeker <2005) kon je inderdaad wel zelf de loginnaam kiezen.

Menthix.net | Contact Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10goto10
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:07:
Gewoon flink over klagen. Ik vind dat er een legitieme kritiek op het gebied van privacy op mogelijk is.

Start er een discussie over in een van XS's eigen usenet groepen (als die er niet al is - heb ik niet gecheckt).
Bedankt voor de tip, ik zal eens een kijkje nemen!

Edit: Voor wie het wil volgen, de usenet post: http://groups.google.com/...d/thread/0af3a48c96283ae1
Menthix schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:26:
[...]
Goede tip. Ik kom van TweakDSL naar XS4ALL. Vanmorgen een email gehad met mijn acternaam en een random nummer als loginnaam. Toen ik het zag gelijk een mail over gestuurd, wacht op reactie. Voor TweakDSL zat ik ook al bij XS4ALL en in die tijd (toch zeker <2005) kon je inderdaad wel zelf de loginnaam kiezen.
Ik ben heel benieuwd naar hun reactie. In mijn correspondentie met XS4ALL hierover is dit inderdaad de manier waarop je tegenwoordig je loginnaam moet kiezen.

Ik heb overigens vorig jaar rond deze tijd nog een abonnement voor vrienden bij XS4ALL afgesloten, toen kon ik ook een eigen inlognaam kiezen. Da's dus begin 2010.

[ Voor 6% gewijzigd door 10goto10 op 05-01-2011 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

CaptJackSparrow schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 15:18:
Slechte zaak. Is het nou echt te veel werk om de mensen een eigen username te laten uitzoeken? Gewoon ergens een pagina waar men kan checken of een naam nog vrij is en die dan doorgeven.
Heel slecht inderdaad. Ook fijn als je de vijfde J.Doedel bent, krijg je zeker jdoedel5@xs4all.nl. Hard bezig hun eigen glazen in te gooien xs4all.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:04
Maar eens een thread aan op yellowspaces, dat had ik laatst ook gedaan met een issue, en wonderwel is het 2 jaar na mijn eerste melding nu ineens opgelost. (Niet kunnen bellen naar de centrale huisartsenpost omdat die een 0900 nummer met een afwijkend BTW tareif hebben)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 17:13
Ik ben echt helemaal klaar met XS4ALL, 3 weken geleden mijn dubbele aanvraag geannuleerd, omdat een huisgenoot ook al bezig was met een aanvraag.

Allemaal prima, ik denk na mijn annuleringen telefonisch is het afgerond. Krijg ik gister een modem binne, ik vandaag bellen, nee meneer uw annulering staat niet in ons systeem.

Dus omdat JULLIE het verneuken zit ik nu vast aan een abbonement van een jaar, waar ik niks mee kan. Nee dat is fraaie service.

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 06-01-2011 17:59 . Reden: paar woorden weg gehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 21:36
Waar maak je je druk om. :?
Om betaald te krijgen moeten ze toch iets leveren.
Nou doen ze dit niet op de opleverdatum even bellen waarom het niet werkt.
Dan moeten ze er toch achter komen dat je niet hoeft te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eXodus]
  • Laatst online: 15-08 16:16
daarnaast kan je een automatische incasso laten blokkeren, gewoon even je bank bellen en klaar is bertp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Er is dus wel een modem afgeleverd (heeft een medebewoner in ontvangst genomen). Dus volgens hen moet alles dan werken en hebben ze dus geleverd.

Ook de optie van execod werkt niet omdat je dan een incasso bureau aan je deur krijgt inclusief een BKR registratie als wanbetaler.

XS4ALL moet gewoon hun zaken beter regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Laatst online: 11-09 21:36
Nou dan kun je toch gewoon aansluiten zoals het bedoelt was door jou. :?
Dan kom je er achter dat het niet werkt bel je xs4ll en laat het hun oplossen.
Kunnen ze dit niet dan komen ze zelf wel met een oplossing lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:23
al zicht op een software-update voor de FB7340 >> vind het maar een onstabiel ding :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
tafmaf schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:40:
Nou dan kun je toch gewoon aansluiten zoals het bedoelt was door jou. :?
Dan kom je er achter dat het niet werkt bel je xs4ll en laat het hun oplossen.
Kunnen ze dit niet dan komen ze zelf wel met een oplossing lijkt mij.
Nee, want telfort is nu al aangesloten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menthix
BertP schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 18:05:
Nee, want telfort is nu al aangesloten hier.
Modem weigeren (terug laten sturen). Betaling stopzetten. XS4ALL het verhaal uitleggen. Eventuele bewijs van opzegging aangeven (xs4all.nl/status .. email communicatie... brief verkeer, al snap ik dat je die wellicht niet hebt als je alleen telefonisch contact gehad hebt,

Ja, XS4ALL heeft wellicht een fout gemaakt, maar voor iemand die straks een jaar lang voor niets betaald lijk je wel erg snel op te geven.Zolang je de installatie en alles weigert is het duidelijk dat je geen dienst afneemt.

Stel nou dat iemand wel gewoon een abonnement afsluit maar vervolgens komt de monteur langs en die blijkt met geen enkele mogelijkheid een verbinding werkend te krijgen. Dan is het ook niet normaal om gewoon te gaan betalen.

Menthix.net | Contact Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Ik heb het niet opgegeven hoor.

Ik heb mijn modem teruggestuurd, en een aangetekende brief er achteraan met hierin de datum en tijdstip van mijn annuleringstelefoontje.

Dus ik neem aan dat het wel goed komt, maar vind het echt waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
BertP schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 20:34:
Dus je jankt al, vóór je geslagen bent? Wie zijn schuld is het, dat er een "dubbele" aanmelding heeft plaatsgevonden? Probeer anders "even" van die Telfort-aanmelding af te komen? Als het nu, in tegenstelling tot wat je zelf aanneemt, echt niet netjes wordt opgelost, kom dan nog maar eens huilen hier, dan krijg je misschien zelfs van mij gelijk. Wat je nu post is niet meer dan stemmingmakerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:19

DDX

Robinski schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:47:
[...]

Gaat om YellowSpaces (https://yellowspaces.xs4all.nl)
Maar denk dat er iemand graag een t-shirt wil, overigens kun je max 3 mensen uitnodigen, dus zo hard zal het niet gaan ;)

Forum is overigens alleen voor XS4all klanten!
Iemand eigenlijk ooit dat t-shirt gehad voor aanmelden/uitnodigen op yellowspaces ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:52
BertP schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 20:34:
Ik heb het niet opgegeven hoor.

Ik heb mijn modem teruggestuurd, en een aangetekende brief er achteraan met hierin de datum en tijdstip van mijn annuleringstelefoontje.

Was je wel op tijd met annuleren? Er is namelijk een 7 dagen annuleringstermijn.
Ben je daar over heen gegaan, ben je voor 1 jaar klant van Xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Ja ik heb 1 dag na mijn bestelling geannuleerd. Ik had met een medebewoner afgesproken dat ik het internet voor mijn rekening zou nemen, helaas heeft hij dat verkeerde begrepen en ook een aanvraag gedaan. (en nee niet bij XS4ALL)

Enfin, omdat de wet koop op afstand er is kunnen dit soort zaken dus geannuleerd worden. Ik heb dus 1 dag later mijn bestelling alweer stopgezet. Maar XS4ALL heeft dit niet goed verwerkt, waardoor ik nu brieven moet gaan schrijven en omgekeerde bewijslast moet gaan leveren, omdat zij de zaken niet op orde hebben.

Ik vind dat als je belt en je kan vertellen vanaf welk nummer, welke datum en welk tijdstip je annulering telefonisch heeft plaatsgevonden, je dan op zijn minst kan verwachten dat ze met je meedenken om het alsnog stop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:23
Soms een hele dag online... soms 2 dagen om de vijf minuten verbinding kwijt, da's niet meer normaal >> 3e KPN ticket. Ben er klaar mee XS4ALL! #Fritzbox7340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDX schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 00:28:
[...]

Iemand eigenlijk ooit dat t-shirt gehad voor aanmelden/uitnodigen op yellowspaces ?
Goed dat je dat vraagt! Ik had mij juist aangemeld bij de yellowpages voor de t-shirt. (ik spaar ze), maar tot op heden niets van gezien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 23:35:
[...]

Goed dat je dat vraagt! Ik had mij juist aangemeld bij de yellowpages voor de t-shirt. (ik spaar ze), maar tot op heden niets van gezien :(
Heb zelf, wegens de actieve en constructieve bijdragen, wel een fles wijn en het boekje De Wereld volgens Ampersix gekregen.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robinski schreef op zondag 09 januari 2011 @ 20:17:
[...]

Heb zelf, wegens de actieve en constructieve bijdragen, wel een fles wijn en het boekje De Wereld volgens Ampersix gekregen.
Wijn heb ik niet gehad, maar wel het boekje De Wereld volgens Ampersix. :) Maar goed, laten we niet afdwalen, het gaat nog steeds om het principe van de T-shirt. In dat opzicht vind ik het wel heel jammer dat xs4all daar zich niet aan houdt. Wie a zegt, moet ook b zeggen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10goto10
Update n.a.v. de posts op het usenet & Yellow Spaces met betrekking op je voor- & achternaam die tegenwoordig worden gebruikt voor je webspace en inlognaam: dit is een stille dood gestorven... Geen reacties van XS4ALL zelf.

Ik denk dat dit een bekeken zaak is: vanaf nu krijg je gewoon minder privacy van XS4ALL bij een nieuw abonnement.

Hadden ze tijdens de brainstormsessie hierover maar besloten om gewoon random tekens te nemen... ik zet mijn hobby/vereniging/organisatie website dan nog liever op xs4all.nl/~xbl47vk dan xs4all.nl/~jpietersen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Je kunt ook nog e.e.a. in een mailtje naar de consumentenbond/kassa/radar zetten. Misschien pikken die het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
10goto10 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:54:
Update n.a.v. de posts op het usenet & Yellow Spaces met betrekking op je voor- & achternaam die tegenwoordig worden gebruikt voor je webspace en inlognaam: dit is een stille dood gestorven... Geen reacties van XS4ALL zelf.

Ik denk dat dit een bekeken zaak is: vanaf nu krijg je gewoon minder privacy van XS4ALL bij een nieuw abonnement.

Hadden ze tijdens de brainstormsessie hierover maar besloten om gewoon random tekens te nemen... ik zet mijn hobby/vereniging/organisatie website dan nog liever op xs4all.nl/~xbl47vk dan xs4all.nl/~jpietersen... :(
Ik heb net zelf een verbinding aangevaargd via de website en kon kiezen voor een voorletterachternaam, maar ook voor een eigen keuze.
Heb je het soms telefonisch besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10goto10
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:22:
Je kunt ook nog e.e.a. in een mailtje naar de consumentenbond/kassa/radar zetten. Misschien pikken die het op.
Had ik ook al aan gedacht, maar ik vraag me af of de "gewone consument" hier het probleem van inziet. Het is eigenlijk meer een kwestie van wéér een teken dat het de oude XS4ALL niet meer is — iets wat alleen de old-timers en de geeks bevatten.
RollieBollie schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:35:
[...]
Ik heb net zelf een verbinding aangevaargd via de website en kon kiezen voor een voorletterachternaam, maar ook voor een eigen keuze.
Heb je het soms telefonisch besteld?
Nee, ik heb via de website gewoon een overstap gedaan. Ik heb daarna het besteltraject nog verschillende keren doorlopen, met allerlei varianten van het abonnement (met/zonder bellen, met/zonder overstapservice, Start/Lite/Basic etc.), om zeker te weten dat ik niks over het hoofd had gezien. Ik kwam steeds tot het "Bedankt voor u bestelling"-scherm zonder een gebruikersnaam te kunnen uitzoeken.

Waar heb jij dat kunnen doen dan? Na het invullen van je NAW gegevens?

Ik vind het raar... ook omdat XS4ALL verder wel bevestigd heeft dat dit inderdaad niet meer mogelijk is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vorige week mijn fritsbox 7340 gekregen. Die trainde lekker op 16mbit down en 1 mbit up(adsl2+).
Sinds vandaag traint ie in een keer 40bmit/3mbit (vdsl2 annex A). Mooi, wel raar want ik heb een lite abonnement (16/1) dat met de nieuwe modem naar 16/2 zou gaan.

Maar goed ff testen op speedtest.net en pingtest.net
speedtest: 20mbit down 2 mbit up

ping test 32 ms

hmm ping is 12 ms langer geworden, das niet goed.

2 vragen nu:
-hoe kan ik mijn fritzbox forceren op adsl2+ te trainen om mijn oude ping te krijgen ? (doe veel online gamen)

-hoe kan het dat ik 40mbit train (38mbit max trhoughput) maar toch precies 20mbit kan downloaden (bbned speedtest, speedtest.net en ook newszilla) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 16:28
-hoe kan het dat ik 40mbit train (38mbit max trhoughput) maar toch precies 20mbit kan downloaden (bbned speedtest, speedtest.net en ook newszilla)
Dan wordt je waarschijnlijk wel gewoon gecapped door xs4all.

Ik heb nu even geen toegang tot een FB, maar is er geen mode is om vdsl te disablen?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

-hoe kan ik mijn fritzbox forceren op adsl2+ te trainen om mijn oude ping te krijgen ? (doe veel online gamen)
Niet, je zit nu op VDSL, en de DSLAMs kunnen (softwarematig) niet terug vallen op ADSL.
Door de extra noise canseling op de lijn, welke voor VDSL nodig is, heb je een hogere ping.
Niets aan te doen helaas.
-hoe kan het dat ik 40mbit train (38mbit max trhoughput) maar toch precies 20mbit kan downloaden (bbned speedtest, speedtest.net en ook newszilla) ?
Dit heeft iedereen, er wordt altijd een DSL profiel van 40/3 gegeven om vervolgens op de PPP sessie te limiteren op het werkelijk afgenomen pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tnx voor het zeer duidelijk antwoord, daar heb een mens wat aan :)

Nu zal ik maar 3 graden meer dynamische voorhoudshoek hanteren bij unrealtournament :)
Robinski schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 19:25:
[...]

Niet, je zit nu op VDSL, en de DSLAMs kunnen (softwarematig) niet terug vallen op ADSL.
Door de extra noise canseling op de lijn, welke voor VDSL nodig is, heb je een hogere ping.

[...]

Dit heeft iedereen, er wordt altijd een DSL profiel van 40/3 gegeven om vervolgens op de PPP sessie te limiteren op het werkelijk afgenomen pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat me wel opvalt is dat de download retestrak gecapped wordt op 20mbit maar de upload niet zo strak.

Hij stijgt tot 2,4 mbit en dan het laatste stukje wordt gecapped tot 1,9 mbit. (op DU-meter grafiek)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1108687868.png

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 17:17
Ik heb een paar vraagjes. Wij hebben op het moment een 20/1 only lijn van XS4All. Nu haal ik echter nooit deze snelheden. Max ligt wel rond de 12mbps en upload ongeveer 0.7mbps. Nu meen ik ooit eens gezien te hebben dat wij ongeveer op 700m. Vroeger hadden wij een ISDN lijn liggen, deze is nu echter niet meer in werking en alle ISDN boxen tussen het punt waar de lijn binnenkomt en in de router/modem gaat (kan die 2 echt niet uit elkaar houden) zijn weggehaald. Wel is de lijn tussen binnenkomst en router/modem erg lang. Kan dit er mee te maken hebben?

Dit is wat info uit modem/router
Receive Direction Send Direction
Max. DSLAM throughput kBit/s 20008 1032
Min. DSLAM throughput kBit/s 4512 256
Attainable throughput kBit/s 15944 1313
Current throughput kBit/s 15928 1029

Latency 7 ms fast
Bit swap on on
Seamless Rate Adaption off off
Impulse Noise Protection 1.1 0.0
L2 Power mode NA - -

Signal-to-noise ratio dB 7 14
Line attenuation dB 11 9
Power cutback dB 0 0

Is er volgens jullie een hogere snelheid te behalen of moet ik hier blij mee zijn.
Weten jullie ook waar je de afstand tot de wijkcentrale kan bekijken?

EDIT: net gekeken zit op 655 meter van de centrale volgens http://postcodecheck.bbned.nl

[ Voor 3% gewijzigd door maxietheboss op 14-01-2011 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xs4all raadt aan de kabel tussen isra en modem zo kort mogelijk te houden, maximaal 1 meter.
Wanneer deze kabel langer is, KAN er snelheidsverlies optreden.

Dit hoeft echter niet. Wat voor kabel ligt er nu? Platte telefoonkabel, crossed telefoonkabel,?

Je kan natuurlijk het modem tijdelijk verplaatsen, en het dan uittesten, dan zie je meteen of het iets uit maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Je hebt geen 12Mbps en 0,7Mbps, maar 16Mbps en 1Mbps aan ADSL lijnsnelheid van de 20/1. Behalade snelheid is met ADSL altijd 11% lager door ATM protocol overhead. Tussen je modem en de dslam in de centrale is het ATM technologie bij ADSL (niet meer bij VDSL).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 13:07:
Xs4all raadt aan de kabel tussen isra en modem zo kort mogelijk te houden, maximaal 1 meter.
Wanneer deze kabel langer is, KAN er snelheidsverlies optreden.

Dit hoeft echter niet. Wat voor kabel ligt er nu? Platte telefoonkabel, crossed telefoonkabel,?

Je kan natuurlijk het modem tijdelijk verplaatsen, en het dan uittesten, dan zie je meteen of het iets uit maakt.
Moeilijke vraag wat er nu ligt, het is gewoon het standaard kabeltje dat ik van XS4All kreeg. De kabel is trouwens niet meer dan een meter gok ik, maar er kan nog wel vanaf dus dat ga ik morgen maar eens inkorten, moet niet moeilijk zijn lijkt me.

Denken jullie dat ik wel de max snelheid haal als ik overstap op 16/2 vdsl?
Op het moment hebben wij fast (dus basic+website). 40/3 is hier helaas niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 18:27
Zijn er meer mensen met problemen met Newszilla? Ik heb vrijdag en gisteren wat gedownload, maar bij beide downloads was het grootse gedeelte van de bestanden incompleet en niet meer te repareren met par2 :(

De posts waren niet bijzonder oud, de download van gister was van 10-01-2011.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menthix
Een nieuwsgierig vraagje tussendoor: Laat XS4ALL nog steeds je dataverbruik zien in het Service Center (service.xs4all.nl)?

Menthix.net | Contact Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
10goto10 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:27:
Nee, ik heb via de website gewoon een overstap gedaan. Ik heb daarna het besteltraject nog verschillende keren doorlopen, met allerlei varianten van het abonnement (met/zonder bellen, met/zonder overstapservice, Start/Lite/Basic etc.), om zeker te weten dat ik niks over het hoofd had gezien. Ik kwam steeds tot het "Bedankt voor u bestelling"-scherm zonder een gebruikersnaam te kunnen uitzoeken.

Waar heb jij dat kunnen doen dan? Na het invullen van je NAW gegevens?

Ik vind het raar... ook omdat XS4ALL verder wel bevestigd heeft dat dit inderdaad niet meer mogelijk is? :?
Vreemd, nu lukt het mij ook niet meer.
Menthix schreef opp zondag 16 januari 2011 @ 20:56:
Een nieuwsgierig vraagje tussendoor: Laat XS4ALL nog steeds je dataverbruik zien in het Service Center (service.xs4all.nl)?
Nee, Xs4all heeft me vorig jaar, nadat ik dit vroeg aan ze al uitgelegd, Xs4all heeft geen datalimieten meet en daarom is dat er af gehaald.

[ Voor 20% gewijzigd door RollieBollie op 16-01-2011 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiwiholland
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-08 21:43
urk_forever schreef op zondag 16 januari 2011 @ 15:27:
Zijn er meer mensen met problemen met Newszilla? Ik heb vrijdag en gisteren wat gedownload, maar bij beide downloads was het grootse gedeelte van de bestanden incompleet en niet meer te repareren met par2 :(

De posts waren niet bijzonder oud, de download van gister was van 10-01-2011.
Geen problemen aan deze kant alleen bij Newszilla heb je een retentie van maar 14 dagen maar daar zat je ook niet over heen.
ps Misschien een Payserver!

[ Voor 3% gewijzigd door kiwiholland op 16-01-2011 21:57 . Reden: andere tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 11-09 18:27
kiwiholland schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:53:
[...]

Geen problemen aan deze kant alleen bij Newszilla heb je een retentie van maar 14 dagen maar daar zat je ook niet over heen.
ps Misschien een Payserver!
Vreemd, nou ik zal het voorlopig wel even in de gaten houden. Een payserver vindt ik niet interessant, ik ben geen grootverbruiker en hoef ook geen retenties van meer dan 14 dagen dus voor mij voldoet Newszilla prima. Zolang als het maar wel compleet binnenkomt :)

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10goto10
Nog een laatste update in het debakel over het openbaar gebruikmaken van je voor- en achternaam bij een nieuw XS4ALL abonnement:

Op XS4ALL's Yellow Spaces is door iemand van XS4ALL zelf een reactie gegeven hierop:
Hoi allen. Het idee erachter is dat er minder handelingen nodig zijn voor een (toekomstige) klant om een dienst aan te vragen. Hoe minder barrières, des te gemakkelijker aan te vragen.

Het aangedragen punt is geheel legitiem te noemen om in ieder geval de optie te hebben een eigen username aan te kunnen vragen. Die optie gaat er ook hoogstwaarschijnlijk wel weer in komen, want na enige interne discussie vond men het ook wenselijk.

Je krijgt dan bijvoorbeeld een automatisch gegenereerde username, waarmee je akkoord kunt gaan of je kiest (daarna) een eigen username, mits beschikbaar.
Kortom, in de toekomst kun je "hoogstwaarschijnlijk" weer een username uitzoeken bij XS4ALL. Tot die tijd is het dus voorletter + achternaam voor je loginnaam, webspace, en main email.

Op de vraag of XS4ALL ook een oplossing gaat aanbieden voor klanten die hier dus aan vast zitten kwam het volgende respons:
Het wijzigen van een loginnaam dat hangt aan een (internet)dienst kan niet. Je dienst zou daarmee komen te vervallen. Het enige dat je kan wijzigen is je wachtwoord.
M.a.w., dikke vette pech gehad :(

(Edit, mijn reactie op Yellow Spaces:)
M.a.w., de klanten vóór mij kregen deze optie, de klanten ná mij krijgen deze optie, maar ik moet 't maar doen met deze tijdelijke beperking van opties.

[ Voor 7% gewijzigd door 10goto10 op 20-01-2011 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Onzin en belachelijk natuurlijk. Ze zien nu in dat ze uit gemakzucht/winstbejag (makkelijk nieuwe klantjes maken) een fout beleid hebben ingevoerd hetgeen ze nu gaan corrigeren. Jij mag dan echter met de nadelige effecten van dat beleid blijven zitten? Zij maken de fout en jij draagt de schade? Dat zouden ze mij echt niet hoeven te flikken. Ik zou echt de directeur aan de telefoon krijgen en die even fijntjes uitleggen dat ik niet voornemens ben hun het beslisrecht over mijn privacy te geven. Ja kom zeg...

Want het is natuurlijk de grootste onzin dat het niet alsnog veranderd zou kunnen worden. Wat een stupide geblaat zeg. Punt is... het kost wat extra werk om het te regelen... en dat kost moeite... en dus geld... en dat vinden ze te 'lastig'... want dat... "schiet niet op"... :r

Mijn advies. Gewoon volhouden en duidelijk maken dat dit pertinent NIET acceptabel is. Einde discussie. En dat ze het maar regelen. Zij zijn toch die 'beste internetprovider van Nederland'? Maak dat dan maar even waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Na veel gezeik ook eindelijk een oplossing. Ik had een internet abbo aangevraagd, huisgenoot ook (bij andere provider) dus heb ik een dag na mijn bestelling deze meteen geannuleerd. Omdat ik toen nog geen klantnummer had is mijn annulering doorgevoerd op basis van mijn postcode + huisnummer.

Enfin, ik dacht dat alles geregeld was, krijg ik 1,5 week later alsnog de modem thuis. Ik dacht echt wat is dit nou weer.. Ik bellen, kreeg iemand aan die lijn die noch behulpzaam noch vriendelijk was. Nee meneer u heeft de modem gehad, heeft niet geannuleerd (staat niet in uw relatienummer geschiedenis, nogal logisch want die had ik ten tijde van annulering niet..) dus u zit vast aan een jaarcontract. En dat was het, niks geen oplossing bieden of wat dan ook.

Ik opgezocht met welk nummer, welk tijdstip en hoe lang ik gebeld had naar de xs4all klanten'service' deze gegevens vervolgens in een brief gezet met situatie uitleg, waarop ik een reactie kreeg... Deze reactie was, als je de naam niet meer weet met wie je gebeld hebt voor je annulering moet je gewoon je contract betalen.

Ik boos omdat door hun interne fouten ik nu de dupe was. Dus ik een nieuwe brief gestuurd met hierin de telefoonlogs van het betreffende nummer, en wederom de situatie uitgelegd, en wonder boven wonder, mijn contract kan toch ontbonden worden..

Ik ga echt never nooit meer naar XS4ALL, de klantenservice is bot en onbeleefd, alles draait om geld en zodra je om service vraagt krijg je het niet.

XS4ALL wil korte lijntjes en geautomatiseerde processen omdat ze dit geld scheelt, ik als klant vraag daar niet om, dus als het fout loopt bij hen intern, door alle automatische processen moet je de klant het voordeel van de twijfel geven en niet zo achterlijk slechte service geven...

Geen xs4all voor mij meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Robinski schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 19:25:
[...]

Er is sprake van dat KPN de vdsl error-correctie (nu INP4) gaat verlagen (niet voor triple play), waardoor de latency minder hoog wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

wsmaal schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 17:48:
[...]

Er is sprake van dat KPN de vdsl error-correctie (nu INP4) gaat verlagen (niet voor triple play), waardoor de latency minder hoog wordt..
Dat zou niet verkeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wsmaal schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 17:48:
[...]

Ik hoop het, ik win geneen potje UT meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:08
Is je contractnummer hetzelfde als je relatienummer? Wil overstappen,maar heb daarvoor contractnummer nodig. Die kan je vinden in het Service Centre, maar daarvan is het wachtwoord kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menthix
pelt schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:06:
Is je contractnummer hetzelfde als je relatienummer? Wil overstappen,maar heb daarvoor contractnummer nodig. Die kan je vinden in het Service Centre, maar daarvan is het wachtwoord kwijt.
Het gaat volgens mij om het contractnummer van je oude provider. In verband met de overstapservice waar ze het opzeggen bij je oude provider voor je regelen. (moet je wel bij een van de grote providers zitten)

Van XS4ALL zelf krijg je een relatienummer en een ordernummer, maar die krijg je pas een tijd na de aanvraag per brief.

Menthix.net | Contact Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
Nou xs4all lijkt te merken dat we over zijn op een ander modem, aangezien 40/3 internet fast nu wel beschikbaar is.
Als ik dit aanvraag neem ik aan dat de website gewoon ongemoeid blijft aangezien we het hier over een upgrade hebben. Ik zal morgen nog even bellen met de klantenservice. Hoe lang duurt het voordat zo'n snelheidsverhoging doorgevoerd wordt, en moet ik nog wat instellingen veranderen in mijn 7170?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:08
Menthix schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 16:24:
[...]
Het gaat volgens mij om het contractnummer van je oude provider. In verband met de overstapservice waar ze het opzeggen bij je oude provider voor je regelen. (moet je wel bij een van de grote providers zitten)

Van XS4ALL zelf krijg je een relatienummer en een ordernummer, maar die krijg je pas een tijd na de aanvraag per brief.
Excuses. Het ging om een overstap van XS4ALL naar een andere provider. Overigens is je XS4ALL relatienummer niet hetzelfde als je contractnummer. Je contractnummer bestaat uit 19 tekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

maxietheboss schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 17:35:
Nou xs4all lijkt te merken dat we over zijn op een ander modem, aangezien 40/3 internet fast nu wel beschikbaar is.
Als ik dit aanvraag neem ik aan dat de website gewoon ongemoeid blijft aangezien we het hier over een upgrade hebben. Ik zal morgen nog even bellen met de klantenservice. Hoe lang duurt het voordat zo'n snelheidsverhoging doorgevoerd wordt, en moet ik nog wat instellingen veranderen in mijn 7170?
Je hebt voor 40/3 een VDSL modem (de 7340) nodig.
Deze krijg je van XS4all en dan kan je snelheid verhoging zonder problemen worden doorgevoerd.
Je krijgt wel een ander (nieuw) ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
Robinski schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 19:22:
[...]

Je hebt voor 40/3 een VDSL modem (de 7340) nodig.
Deze krijg je van XS4all en dan kan je snelheid verhoging zonder problemen worden doorgevoerd.
Je krijgt wel een ander (nieuw) ip adres.
Weet je zeker dat het niet met een 7170 gaat werken, we hebben net een week een nieuwe router (isdn lijn eraf, overgestapt op bellen van xs4all)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menthix
maxietheboss schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 19:42:
Weet je zeker dat het niet met een 7170 gaat werken?
40/3 is VDSL, 7170 ondersteund geen VDSL, dus nee gaat niet werken.

Menthix.net | Contact Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
Oei lastig. Net een week een nieuwe router, de 7170, heb daarvoor een jaar contract moeten afsluiten bij xs4all, denk je dat ze moeilijk gaan doen als ik nu weer om een nieuwe kom vragen, met het bijbehorende 1-jarige contract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Modems zijn in bruikleen, dus als je vdsl nodig hebt krijg je gewoon een nieuwe.
(alleen heb ik nog nooit vernomen dat ze de oude retour willen, moet je dus zelf ergens bewaren oid.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
Ik ga ze vanmiddag maar eens bellen. Aangezien er deze keer geen isdn boxes tussenuit moeten of moeilijk splitter constructies verbroken moet worden ga ik het maar eens zelf doen, wat de monteur deed zag er niet al te moelijk uit. Bedankt voor de hulp iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houd er dan wel rekening mee, dat de 7340 NIET beschikt over een S0 poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
Dat maakt niet uit, wij hebben toch geen isdn phone en volgens mij zit er op het moment ook niks op de s0 aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 12:29
Het werd toch eens tijd om te kijken waarom mijn fritzbox nooit intraint op 8 mbit maar slechts op 4/1.
Een 2e-lijns helpdeskmedewerker bezwoor me een tijdje terug nog dat het aan de kpn wijkcentrale ligt.

Ik heb een adsl-start xs4all only abonnement van €29,95.

De aansluitwijze van de modem is als volgt
ISRA > kabel 50cm > fritzbox (meegeleverde Y-kabel en splitter ertussen uit gelaten omdat ik geen gebruik maak van de telefoonlijn).

Als ik op de modempagina kijk (FRITZ!Box Fon WLAN 7170 Annex A Firmware version 58.04.82):

Overview:
ADSL 2 (ITU G.992.3) Annex A

DSL:
Max. DSLAM throughput kBit/s 4104 1032
Min. DSLAM throughput kBit/s 512 32
Attainable throughput kBit/s 9048 1139
Current throughput kBit/s 4099 1031

Latency 7 ms fast
Bit swap on off
Seamless Rate Adaption off off
Impulse Noise Protection 7.7 0.0
L2 Power mode disabled - -

Signal-to-noise ratio dB 8 9
Line attenuation dB 23 11
Power cutback dB 0 0

Loss of
Signal Loss of
Frame Forward Error Correction Cyclic Redun-
dancy Check No Cell Delineation Header Error Control
CPE 0 0 52 0 0 0
COE 0 0 0 0 0

Volgens mij kan ik hieruit opmaken dat de attainable throughput 9048 kBit/s is en dat ik op 8mbit zou kunnen intrainen. Zie ik iets over het hoofd of staat er toch iets niet goed aan de zijde van xs4all?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Ik kan ook prima 8,5 Mbit halen, maar door een administratieve fout en daarop vervelend beleid van zowel KPN als XS4All "mag" ik er maar 4 halen... :/
Ik ben al lang blij met een zeer stabiele lijn en de momenteel hoogst haalbare upload van 1 Mbit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Zie dat XS4ALL in 2011 ook glasvezel wil gaan aanbieden. Zie http://www.glasvezel.nu/n...-2011-glasvezel-aanbieden
Bij ons zijn ze nu bezig Glas aan te leggen. Ik hoop echter wel dat ze de R+ variant (Lijbrandt) ook gaan aanbieden en niet de KPN variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahel
Joen schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:13:
Ik kan ook prima 8,5 Mbit halen, maar door een administratieve fout en daarop vervelend beleid van zowel KPN als XS4All "mag" ik er maar 4 halen... :/
Ik ben al lang blij met een zeer stabiele lijn en de momenteel hoogst haalbare upload van 1 Mbit. :)
Ik ben ook blij met de stabiliteit hoor, maar de 4mbit limiet begint toch wel een probleem te worden.
Ook de prijsverhouding die er zo ontstaat knaagt steeds meer aan mijn geweten.
Als dit gewoon op te lossen is door deze administratieve fout te verhelpen wil ik dat toch graag proberen :).
Ik vraag me dus af of er nog iets is wat ik aan mijn zijde kan verbeteren of veranderen, of dat de oplossing echt puur bij xs4all ligt (of bij kpn?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Wat me opviel is dat je Fritz een ADSL2 verbinding rapporteert en geen ADSL2+. Ik heb ik meen vorig jaar gelezen dat er geen ADSL2 apparatuur meer in gebruik zou zijn en dat er alleen nog centrales zouden zijn met óf alleen ADSL2+ óf gemengd ADSL(1) en ADSL2+. Dat vond ik ook wel begrijpelijk klinken omdat ADSL2 waarschijnlijk snel door 2+ is opgevolgd en het makkelijker is om minder verschillende apparatuur te hoeven ondersteunen en dat daarom die ADSL2 apparatuur maar snel vervangen zou zijn door 2+ apparatuur.

Misschien dat jouw centrale door de mazen van het net is geglipt en nog apparatuur gebruikt die KPN eigenlijk niet meer ondersteunt. Dan zouden ze die dus nodig moeten upgraden naar ADSL2+ maar met de ontwikkelingen naar VDSL2 en glas zullen ze dat misschien niet aantrekkelijk vinden.

Als ik jou was zou ik eens flink doorvragen en volhouden bij KPN. Die gaat echt over de hardware. XS4All kan daar weinig aan veranderen en zal dat altijd door KPN moeten laten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timo89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
Vraagjes van een complete newb:

We hebben op dit moment een abonnement van 8mbit/s bij xs4all, echter is onze snelheid naar 4mbit/s verlaagd zodat de lijn stabiel is. Nu zijn we niet heel tevreden met de snelheid die we via deze lijn kunnen ontvangen. We willen graag ons e-mailadres bij xs4all behouden omdat deze op de bedrijfsauto staat etc. Om dit alles op te vangen hebben we een (wellicht nogal vreemd ogende) constructie bedacht.

We hebben op dit moment twee telefoonnummers bij de KPN, en mijn ouders hebben geen enorme problemen met een mindere snelheid. Dit gecombineerd met het feit dat we onze e-mail wilden houden leidde ons tot de conclusie dat het misschien handig was de vijf regelmatig downloadende computers op een connectie via de kabel te zetten. We zouden dan onze twee telefoonlijnen bij xs4all nemen, en de computers van paps en mams over xs4all laten lopen. Vervolgens zouden we een abonnement bij caiway afsluiten(postcodecheck geeft aan dat die een stuk hogere snelheid kunnen halen). Vervolgens zouden we de lijnen bij de KPN annuleren.

Aanvullende info: De reden dat we bij xs4all niet meer snelheid kunnen krijgen is dat we erg ver van de centrale (4.7km aldus de helpdeskmedewerker) zitten. We hebben een aantal keren gebeld (vaak heel goed antwoord gekregen trouwens) en ze zeiden dat we op zich een bel-abonnement zouden kunnen afsluiten maar dat er bij het gebruik van internet wel problemen konden optreden. De lijn komt binnen en wordt dan via een splitter verdeeld naar de WAG354g router/modem en naar de telefoons.

Heel verhaal, nu mijn vraagjes:
- Kunnen er complicaties optreden als we internet zowel via de kabel als via de 'normale' lijn binnenkrijgen (ik denk aan storende botsende draadloze signalen oid).
- Klopt het dat in beginsel kabelinternet stabieler en sneller is dan internet via de normale lijn, en is het logisch dat dat bij ons nog meer het geval zou zijn (nogmaals, complete newb hier, dus misschien zit ik er compleet naast)?
- Als er 1 computer aangesloten staat op de telefoonlijn, is het dan waarschijnlijk dat er nog steeds ruis op de telefoonlijn optreedt etc?

Wellicht ben ik enige informatie vergeten, of heb ik in het verkeerde topic gepost. Excuses als dat het geval is! Zo ja, zou iemand me door kunnen verwijzen naar de juiste plek om dit te posten?

Timo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahel
CaptJackSparrow schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:08:
Wat me opviel is dat je Fritz een ADSL2 verbinding rapporteert en geen ADSL2+. Ik heb ik meen vorig jaar gelezen dat er geen ADSL2 apparatuur meer in gebruik zou zijn en dat er alleen nog centrales zouden zijn met óf alleen ADSL2+ óf gemengd ADSL(1) en ADSL2+. Dat vond ik ook wel begrijpelijk klinken omdat ADSL2 waarschijnlijk snel door 2+ is opgevolgd en het makkelijker is om minder verschillende apparatuur te hoeven ondersteunen en dat daarom die ADSL2 apparatuur maar snel vervangen zou zijn door 2+ apparatuur.

Misschien dat jouw centrale door de mazen van het net is geglipt en nog apparatuur gebruikt die KPN eigenlijk niet meer ondersteunt. Dan zouden ze die dus nodig moeten upgraden naar ADSL2+ maar met de ontwikkelingen naar VDSL2 en glas zullen ze dat misschien niet aantrekkelijk vinden.

Als ik jou was zou ik eens flink doorvragen en volhouden bij KPN. Die gaat echt over de hardware. XS4All kan daar weinig aan veranderen en zal dat altijd door KPN moeten laten doen
Bedankt voor deze tip! Ik zou in ieder geval een poging kunnen wagen bij KPN. Mocht dit op niets uitlopen, dan kan ik wellicht altijd nog proberen om xs4all zover te krijgen mijn abo om te zetten naar een nieuwe (vdsl) start verbinding (zonder contractverlenging).

Ergens vraag ik mij nog wel af waarom ik, alhoewel met een adsl2 en niet adsl2+ connectie, de snelheid niet krijg toegewezen die ik wel kan halen. Ofwel zou ik ondanks deze 'adsl2 anomalie' wel gewoon van de snelheid die dat protocol biedt kunnen genieten? Zou ik namelijk ook prima vinden ;).

Ik ga nog even denken, maar erg bedankt zo ver :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het is me niet helemaal duidelijk Timo. Wil je nu zelf ook een XS abonnement behouden en er kabel internet bij nemen (technisch geen probleem) of wil je de XS aansluiting laten verhuizen naar je ouders (die dan hun bestaande internet abonnement opzeggen?) waarbij jij dan via hun abonnement je e-mail in stand kunt houden?

Ik weet nl. niet of je via XS alleen telefonie af kunt nemen en geen internet.

[ Voor 11% gewijzigd door CaptJackSparrow op 27-01-2011 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:38

Len

Leeg

timo89 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:15:
Vraagjes van een complete newb:

We hebben op dit moment een abonnement van 8mbit/s bij xs4all, echter is onze snelheid naar 4mbit/s verlaagd zodat de lijn stabiel is. Nu zijn we niet heel tevreden met de snelheid die we via deze lijn kunnen ontvangen. We willen graag ons e-mailadres bij xs4all behouden omdat deze op de bedrijfsauto staat etc. Om dit alles op te vangen hebben we een (wellicht nogal vreemd ogende) constructie bedacht.
Gewoon alleen het xs4all-pack nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Len op 27-01-2011 17:27 ]

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Pack is onevenredig duur. Daar klaagt iedereen over.

[ Voor 35% gewijzigd door CaptJackSparrow op 27-01-2011 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dubbelpost. @#$%^ computer. :(

[ Voor 85% gewijzigd door CaptJackSparrow op 27-01-2011 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timo89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
@CptJackSparrow - Bedoeling is om het huidige xs4all-abonnement wèl te behouden. Ik woon bij mijn ouders, maar zij zijn het die het e-mailadres willen behouden, vandaar. Er staan nu echter 7 computers aangesloten op die xs4all-lijn, waarvan er 6 regelmatig downloaden. De bedoeling is dan om er 1 (die van mijn ouders) op xs4all te laten staan en de andere zes op de kabel te zetten.

@Len - Kun je met het Pack ook twee huidige telefoonnummers behouden en daarmee bellen? Wordt me niet helemaal duidelijk uit de beschrijving namelijk.

Bedankt voor de hulp tot zo ver en de snelle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ah... Ik veronderstelde dat het om twee fysiek verschillende adressen ging.

Als iedereen van het kabelinternet gebruik kan maken is Pack voor behoud van de e-mail adressen natuurlijk wel de goedkoopste optie. Het is goedkoper dan een volledig abonnement ook al is het relatief duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menthix
timo89 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 17:55:
@Len - Kun je met het Pack ook twee huidige telefoonnummers behouden en daarmee bellen? Wordt me niet helemaal duidelijk uit de beschrijving namelijk.
Voordelig bellen via internet: uw telefoonnummers blijven actief
Lijkt me wel, al spreek in niet uit ervaring.

Menthix.net | Contact Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RivalMarco
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 10:03
Heb sinds vorige week ook internet van XS4All, gekozen voor Internet Lite met download van (tot) 16 Mbit/s, en upload van (tot) 2 MBit/s.

Eerste dagen totaal geen verbinding doordat onze poort in de centrale kapot zou zijn, nu de monteur deze heeft gefixt last van een klapperende verbinding; de Stoor/Ruis verhouding is 6-6, wat tevens het minimum is. (te laag)

Heb al van anderen gehoord dat m'n snelheid omlaag zal moeten omdat de kabel het niet aankan, vanavond de klantenservice maar eens bellen..

Had hiervoor IPB van KPN, gekke is dat ik hier wel een stabiele verbinding had met zowat dezelfde snelheden. Reden voor de overstap was het brakke modem. (Speedtouch 780)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 14:17
xs4all only zit op een ander kpn netwerk,namelijk op kpn wholesale.Ik heb eerst xs4all via kpn gehad ,dat was superstabiel,nooit uitval.Maar bij xs4all only had ik regelmatig last van uitval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Precies de reden dat ik mooi NIET over heb willen stappen naar "Only". XS 'straft' me daar voor door me een lagere snelheid te geven met mijn Lite abonnement (8/1) dan ik zou hebben bij "Only" maar dat heb ik liever dan een minder betrouwbare verbinding. Het is juist voor o.a. die reputatie 10 jaar geleden m.b.t. die betrouwbaarheid dat ik indertijd voor XS gekozen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:04
CaptJackSparrow schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:40:
Precies de reden dat ik mooi NIET over heb willen stappen naar "Only". XS 'straft' me daar voor door me een lagere snelheid te geven met mijn Lite abonnement (8/1) dan ik zou hebben bij "Only" maar dat heb ik liever dan een minder betrouwbare verbinding. Het is juist voor o.a. die reputatie 10 jaar geleden m.b.t. die betrouwbaarheid dat ik indertijd voor XS gekozen heb.
Ik heb zelf juist heel goede ervaringen, heb met Lite zelfs 10/1 gekregen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:24

wontcachme

You catch me? No you wont

Vandaag is er nieuwe firmware uitgekomen voor de Fritzbox 7340. Tot nu toe draait hij goed. Je kan nu ook instellen wat belangrijker is: maximale snelheid of maximale stabiliteit. Doe ik max Snelheid naar max Stabiliteit dan gaat de snelheid wat omlaag, maar mijn S/N ratio van 6 naar 10!

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:32

justifire

Shut up and squat !!

Is de monteur van Guidion ook degene die de aansluiting in de telefooncentrale regelt ?
Of is deze enkel voor het instaleren van internet in huis ?
Enigste wat hier moet gebeuren is aansluiten in de centrale, in huis is alles al aangesloten en geinstaleerd.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Guidion kan en mag niets in de KPN centrales doen.
Enige wat Guidion doet is de installatie op klant lokatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menthix
Voert XS4ALL zelf de firmware updates uit? Deze mogelijkheid stond aangevinkt in mijn Fritz!Box. Of moeten we dit handmatig doen, waar is de juiste firmware te downloaden?

Ben pas 2 dagen klant, weet nog niet alles te vinden :).

Menthix.net | Contact Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

RollieBollie schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 09:07:
Guidion kan en mag niets in de KPN centrales doen.
Enige wat Guidion doet is de installatie op klant lokatie.
Dan komt hij hier dus straks voor niks....
Maar dan zou het in principe zo moeten zijn dat kpn eerst zorgt dat ik internet heb en dan kan de guidionmonteur het werkend maken, toch ?
Monteur komt maandag, benieuwd of ik voor het weekeind al verbinding met de centrale heb, ik vrees weer het ergste :|

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RivalMarco
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 10:03
Meerdere keren naar de helpdesk gebeld, en intussen is de verbinding op wonderlijke wijze stabieler geworden.. zit nu al met een uptime van 2 dagen (!)

Vandaag mail terug gehad van de helpdesk, dat we te ver van de centrale zouden zitten.. oplossing volgens hun was dus de snelheid stapje terug zetten.

Zal vanavond de firmware update eens proberen, kijken of dat effect heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menthix, de firmware update moet je zelf uitvoeren. Ga naar 192.168.178.1, kies voor system, en dan voor update firmware.

Je kan nu de frtzbox automatisch laten zoeken naar nieuwe firmware., updaten. KLAAR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wontcachme schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 19:41:
Vandaag is er nieuwe firmware uitgekomen voor de Fritzbox 7340. Tot nu toe draait hij goed. Je kan nu ook instellen wat belangrijker is: maximale snelheid of maximale stabiliteit. Doe ik max Snelheid naar max Stabiliteit dan gaat de snelheid wat omlaag, maar mijn S/N ratio van 6 naar 10!
Bij mij veranderd er niet veel als ik naar max stabieliteit ga (alle 3 naar links)
Alleen impulse noise protection gaat van 4.0 2.0 naar 8.0 2.0.
ow ja, SNR gaat ook van 5 naar 9 voor de downloadstream.

Jammer genoeg blijft latency op 16ms :( (was met adsl2+ 4 ms als ik me niet vergis)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2011 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Vandaag de status
04-02-2011 Technisch gereed
Onze netwerkpartner heeft uw telefoonlijn geschikt gemaakt voor ADSL.
Zou ik dan al een verbinding met de centrale moeten hebben ?
In de Fritzbox zie ik geen signaal.
ISRA punt is goed aangesloten, modem goed ingesteld.
Dan zou hij toch wel het type centrale weer moeten geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Al mensen die een aanvullend "toch online" abonnement hebben afgesloten?
Net of ze hun eigen service niet meer vertrouwen. Ik denk niet dat er veel particulieren zijn, die 10 euro per maand extra over hebben, voor iets wat eigenlijk overbodig zou moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 14:17
justifire schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 12:17:
Vandaag de status
04-02-2011 Technisch gereed
Onze netwerkpartner heeft uw telefoonlijn geschikt gemaakt voor ADSL.
Zou ik dan al een verbinding met de centrale moeten hebben ?
In de Fritzbox zie ik geen signaal.
ISRA punt is goed aangesloten, modem goed ingesteld.
Dan zou hij toch wel het type centrale weer moeten geven ?
nee,want je aansluiting is nog niet gereed gemeld.dus zul je nog even geduld moeten hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 16:28
Weet iemand hier of je al rDNS servers kan instellen voor je ipv6 blok? Bij je tunnel kan 't wel, maar native niet?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Toff schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 18:02:
Al mensen die een aanvullend "toch online" abonnement hebben afgesloten?
Net of ze hun eigen service niet meer vertrouwen. Ik denk niet dat er veel particulieren zijn, die 10 euro per maand extra over hebben, voor iets wat eigenlijk overbodig zou moeten zijn?
Ze hadden het eigenlijk gewoon gratis moeten aanbieden idd.

Ik ga het iig niet afsluiten. (al zou het wel handig zijn om een spare vdsl modem te hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Serviceplus abonnenement houdt veel meer in dan de dongle die meegeleverd wordt.

- Je krijgt toegang tot de zakelijke helpdesk.
- Bij een defect aan je modem wordt deze binnen 4 uur vervangen
- Met behulp van de dongle kan je wanneer er zich een storing voordoet, toch toegang krijgen tot het internet, en 2 keer per maand kan je de sneljeid van de dongel upgraden van 128 Kbit/s naar 3.6Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 20:22
Ik vind 1200 euro per jaar toch best pittig voor "ALS" het niet zou werken.
Ik zie liever dat men meer vertrouwen heeft in hun eigen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
tlpeter schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 08:22:
Ik vind 1200 euro per jaar toch best pittig voor "ALS" het niet zou werken.
Ik zie liever dat men meer vertrouwen heeft in hun eigen netwerk.
Hoe kom je op 1200 euro?
10 euro per maand en 12 maanden is op mijn rekenmachine nog steeds 120 euro.

En dit is dus een "verzekering" waarbij je dus binnen 4 uur een nieuw modem krijgt, en in het geval van een storing gebruik te kunnen maken van die umts stick.
Xs4all vertrouwt ook op hun eigen netwerk, maar helaas kan het wel eens voorkomen dat er een storing is, die door een derde is veroorzaakt, bijvoorbeeld doordat er ergens een kabel doormidden ligt en KPN dus die kabel moet fixen, maar helaas niet dezelfde dag het kan oplossen en het misschien 2 a 3 dagen duurt.
Voor 120 euro per jaar een backup lijn voor de 1e behoefte van een internetverbinding, is dit absoluut niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 20:22
Je hebt gelijk, een typefoutje :)
Toch vind ik 120 extra per jaar veel voor een nieuw modem in 4 uur.
Hoe vaak gaat een modem nou echt kapot?
Vaak als er een storing is dan werkt het via UMTS ook niet.
Ik zie echt het nut hier niet van in.
Tot nu toe heb ik één maal geen internet gehad via XS4all en dit was aangekondigd onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

tlpeter schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 08:54:
Je hebt gelijk, een typefoutje :)
Toch vind ik 120 extra per jaar veel voor een nieuw modem in 4 uur.
Hoe vaak gaat een modem nou echt kapot?
Vaak als er een storing is dan werkt het via UMTS ook niet.
Ik zie echt het nut hier niet van in.
Tot nu toe heb ik één maal geen internet gehad via XS4all en dit was aangekondigd onderhoud.
Nu ben je weer aan het bagataliseren. Voor die 120 euro krijg je veel meer:
dongle
modem service
zakelijke service
3 extra antivirus licenties

Dat het niet goedkoop is is een ander verhaal. Leuker zou zijn als je de dongle bv 1x per jaar in het buitenland zou mogen gebruiken tegen 0 euro meerkosten.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Pagina: 1 ... 16 ... 24 Laatste