[XS4all xDSL] Ervaringen en discussies - Deel 2

Pagina: 1 ... 15 ... 24 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 16:28
Had je wel de kabels gebruikt die xs4all geleverd had? Ik heb enkel de kabels gebruikt die zij leverden (annexA) maar kom niet boven de 27 Mbit. Als de monteur nog betere kabels heeft dan zij zelf leveren laat ik graag een monteur komen :d

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulzurrr
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-08 13:18
Nee ik had 'oude' kabels gebruikt! Deze was ook bijna 5 meter ofzo! Nu zit er een hele korte kabel aan waardoor er geen snelheidsverlies kan optreden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

_Dune_ schreef op zondag 07 november 2010 @ 16:17:
<>Alleen al het wijzigen van e-mail adressen lijkt mij al een ramp om over te stappen van provider, zeker als je al jaren bij dezelfde zit.
Daarom gebruik ik die adressen ook nooit. Een eigen domein met email is niet zo duur - toen ik bij xs4all wegging was het prijsverschil dermate groot dat ik er met twee web-hosting accounts nog goedkoper mee uit ben...
Overigens zit ik er wel wat aan te denken weer terug te komen bij XS4all en dat activisme spreekt mij wel weer aan, de 16 MiB die ik nu heb gebruik ik zelden tot nooit met alleen ik en mijn vriendin, dan is EUR 29 wel weer ok (ipv de 20 bij telfort nu, toen ik switchte was het meer als ik het mij goed herinner, is al even drie jaar terug). Maar all-in kost een hosting account bij one.com oid je nog geen 5 euro per maand, en als ik news servers nodig heb (heel soms) dan heb ik een pre-paid eweka accountje (news servers zijn voor mij eigenlijk de enige manier om de volle 16 mbit vol te trekken).
En glas, geen idee - weet niet of dat hier ooit komt (woon iets te landelijk denk ik, aardgas heb ik ook niet).
paulzurrr schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:48:
Nee ik had 'oude' kabels gebruikt! Deze was ook bijna 5 meter ofzo! Nu zit er een hele korte kabel aan waardoor er geen snelheidsverlies kan optreden ;)
en dan netjes opgerold in de vorm van een spoel waarschijnlijk, dan werkt een korte kabel idd wel wat beter!

[ Voor 15% gewijzigd door franssie op 08-11-2010 18:52 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Ik heb echter een probleem om het ipadres van het modem te veranderen als ik op die pagina wil komen gaat het niet goed. Foutmelding over de hele pagina, begint met "Lua Load Syntax ERROR /usr/www/avme//net/boxnet.lua:1 [string "/usr/www/avme//net/boxnet.lua:1"]:70: '}' expected (to close '{' at line 62) near 'from'
"
Dit is een probleem in de engelse vertaling van die pagina, als je modem in het duits staat doet deze pagina het wel goed, waarna je 'm weer terug kan zetten op engels voor het gemak.

Murphy was an optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:19

TAA

Liever IRC

_Dune_ schreef op zondag 07 november 2010 @ 16:17:
Mijn uiteindelijk vraag; heeft iemand iets nieuws opgevangen wat XS4ALL gaat bieden op het gebied van glasvezel? Alleen al het wijzigen van e-mail adressen lijkt mij al een ramp om over te stappen van provider, zeker als je al jaren bij dezelfde zit.
Een half jaar geleden zat ik met hetzelfde probleem... De verbinding van XS4All is na de overgang naar Only nooit echt meer lekker geworden.Ik was het beu om met 8-10Mbit te downloaden en daar de hoofdprijs voor te betalen. Dingen als gratis gebruik van hotspots en e-mail zijn lang een drogreden geweest om toch maar te blijven hangen. Totdat KPN glas aanbood; lang verhaal en uiteindelijk is het dat niet geworden. Ben sinds half mei een tevreden (!) Ziggo klant. Geen problemen meer met wegvallende telefoonverbindingen, stabiel 120Mbit (ok, dat haal je vaak alleen via usenet) en ik ben uiteindelijk ongeveer evenveel kwijt als in de tijd van XS4All.

Heb een eigen domein met hosting voor €30,- per jaar en zal nooit meer afhankelijk zijn van provider e-mail. Pack hebben ze zelf uit de markt geprijsd en de hotspots, tja, vorige week een weekend Centerparcs en dan betaal je €16,- voor 3 dagen toegang. Zo vaak komt dat ook niet voor.

Het was even slikken na een jaar of 10 XS4All maar ben achteraf blij dat ik overgestapt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark184
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-08 22:46
misschien een beetje of topic.
Xs4all heeft een mooi forum om idee uit te werken en tot een betere service te komen.
Als je een klant aan meld krijg je een t-shirt.
Zijn er hier xs4all klanten die mij daar bij willen helpen?
Stuur een mailtje naar mark184@gmail.com (xs4all klanten only)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Laatst online: 12-09 20:38

Len

Leeg

Wil je t-shirts sparen ofzo?

Of is het een "verborgen" forum waar we pas de link krijgen als we je mailen?

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Len schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 23:02:
Wil je t-shirts sparen ofzo?

Of is het een "verborgen" forum waar we pas de link krijgen als we je mailen?
Gaat om YellowSpaces (https://yellowspaces.xs4all.nl)
Maar denk dat er iemand graag een t-shirt wil, overigens kun je max 3 mensen uitnodigen, dus zo hard zal het niet gaan ;)

Forum is overigens alleen voor XS4all klanten!

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:19

DDX

Dank voor de tip, paar t-shirts besteld.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Verwijderd

TAA schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 07:35:
[...]Een half jaar geleden zat ik met hetzelfde probleem... De verbinding van XS4All is na de overgang naar Only nooit echt meer lekker geworden.Ik was het beu om met 8-10Mbit te downloaden en daar de hoofdprijs voor te betalen. Dingen als gratis gebruik van hotspots en e-mail zijn lang een drogreden geweest om toch maar te blijven hangen. Totdat KPN glas aanbood; lang verhaal en uiteindelijk is het dat niet geworden. Ben sinds half mei een tevreden (!) Ziggo klant. Geen problemen meer met wegvallende telefoonverbindingen, stabiel 120Mbit (ok, dat haal je vaak alleen via usenet) en ik ben uiteindelijk ongeveer evenveel kwijt als in de tijd van XS4All.
Heb een eigen domein met hosting voor €30,- per jaar en zal nooit meer afhankelijk zijn van provider e-mail. Pack hebben ze zelf uit de markt geprijsd en de hotspots, tja, vorige week een weekend Centerparcs en dan betaal je €16,- voor 3 dagen toegang. Zo vaak komt dat ook niet voor.
Het was even slikken na een jaar of 10 XS4All maar ben achteraf blij dat ik overgestapt ben.
Er wordt geïnsinueerd dat XS4ALL de vijand is en je bij KPN en Ziggo het "Heilige der Heilige" betreedt.
XS4ALL is echter de beste internetaanbieder, dat is gedurende lange tijd herhaaldelijk bewezen in vergelijkende onderzoeken door onafhankelijke instanties. Ziggo adverteert dat hun netwerk zo snel is: Logisch dat netwerken leger en sneller worden als de klanten wegrennen. Typ in Google "Ziggo problemen" en je krijgt het zuur, hetzelfde geldt voor KPN Glas, herinner de Radar uitzending!
XS4ALL is een eerlijke internetleverancier met een alerte en professionele helpdesk, via een 020 nummer te bereiken. XS4ALL biedt de mogelijkheid om in de modem/router concurrerende VOIP aanbieders te plaatsen. (bellen met tien verschillende telefoonleveranciers zoals het goedkope 12voip.com - 6 cent per minuut naar gsm - is mogelijk) Dat onderstreept de hoge kwaliteit en zakelijke sportiviteit van XS4ALL. Ziggo, Tele2, KPN, Telfort en de UPC-hel kunnen daar met hun concurrentieschuwe afgeschermde modems een puntje aan zuigen: "U kunt alleen maar via onze bankrekening bellen hoor!"
Conclusie: Wijze mensen gebruiken XS4ALL.
-
"Hosting voor €30,- per jaar" - "Weekend Centerparcs en dan betaal je €16,- voor 3 dagen toegang"

* Ik host al vele jaren voor 1 euro, ...je bent dus 30x duurder uit...
* Centerparcs is voor mij "Confectionele Burgerlijke Recreatie-Kermis",...inderdaad, smaken verschillen en zegt tevens genoeg over het OnderAmsterdamsPeilNiveau van de reclamemakers.

Heb je geen geld genoeg, verdien je zelf ook maar 16 euro of minder in drie dagen? Woon je ergens in Afrika?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2010 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Laatst online: 12-09 15:19

TAA

Liever IRC

Ik geloof dat je de strekking van mijn post niet helemaal begrepen hebt. Dat geeft niets, nuances zijn vaak moeilijk aan te brengen in geschreven tekst.

Voor de duidelijkheid:
+ ik ben jarenlang (8 jaar, tot de overstap naar Only) een hele tevreden xs4all klant geweest; het is mijn bedoeling niet om ze neer te zetten als de vijand.
+ problemen met KPN glas zijn me maar al te bekend; verwijs ik duidelijk naar.
+ ik had graag pack genomen maar vergeleken met hosting is dit gewoon belachelijk duur, zelfs als je de extra's die je bij pack krijgt (mn hotspots) meeneemt in de vergelijking.
+ een professionele (1e lijns) helpdesk heeft xs4all ook al een tijdje niet meer (uitbesteed toch?)

En logisch als je gaat zoeken op *random leverancier* en problemen kom je de grootste puinhoop tegen. Mensen die tevreden zijn posten over het algemeen niet op fora. Bovendien heb je ook nog zoiets als schaalverschil en zijn er absoluut gezien veel klachten maar relatief gezien valt het misschien best mee.

Over geld moet je niet gaan zeuren; ik geef duidelijk aan dat ik per maand net zoveel kwijt ben als in de tijd met xs4all. Daar heb ik de overstap naar een 120/10 verbinding niet voor gemaakt, had ik beter 22/3 kunnen nemen... Ik wil gewoon waar voor mijn geld en dat kreeg ik bij xs4all niet (meer) naar *mijn* gevoel.

Het enige dat ik met mijn post wilde aangeven is dat er meer mensen zijn die een lang traject van wikken/wegen met betrekking tot xs4all achter de rug hebben en dat het voor mij goed heeft uitgepakt...

[ Voor 3% gewijzigd door TAA op 12-11-2010 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
TAA schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:53:
+ een professionele (1e lijns) helpdesk heeft xs4all ook al een tijdje niet meer (uitbesteed toch?)
Niet meer. Dat is nu een maand of 18- 24 weer gewoon teruggedraaid, omdat er teveel klachten over waren. Wel leuk overigens. Bel je de upc helpdesk die 't "rustig" heeft en hang je 25 minuten in de wacht. Xs4all raadt je aan later terug te bellen omdat het "heel druk" is, terwijl ik daar na <2 minuten geholpen word :D En niet een keer, maar bij herhaling.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:23
newszilla.xs4all > is dat een beetje te gebruiken nieuwsserver voor binairies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:34
@ivo-nl, ja, newszilla is een goede server, maar de retentie is niet al te lang, dacht iets van 10 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

iets langer maar maximaal 21 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste weken echt steeds vaker en vaker verbindingsproblemen met XS4all. Downloadsnelheden haal ik niet meer, surfen gaat traag, latency in games zo hoog dat ik disconnect. Dit ben ik niet gewend van XS4all, maar het begint ondertussen wel behoorlijk irritant te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Heb je ook al gekeken waar 't aan ligt? Kan ook gewoon een brakke kabel bij jou in huis zijn (of de buren die een nieuw AP hebben op 't zelfde kanaal als jij, etc)? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alles wireless, ligt een kabeltje van 20 cm. vanaf de meterkast naar het modem. Zal morgen eens een ander kanaal proberen.

Verwijderd

Ik las dat ze voor de 18e keer op rij als beste provider uit de bus zijn gekomen, maar de laatste jaren ondervind ik eigenlijk bij geen één provider problemen. Dus of de prijs het altijd waard is weet ik niet.

donderdag 18 november 2010 | 10:01 CET

Service provider XS4ALL is met een gemiddeld cijfer van 7,8 in de maand november op de eerste plaats geëindigd van de Providermonitor van de Consumentenbond. Vorige maand eindigde de ISP nog op een gedeelde eerste plaats met ZeelandNet. Het is volgens XS4ALL de 18e keer op rij dat het op de eerste plek van de Providermonitor van de Consumentenbond terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Laatst online: 12-09 19:27
Mijn Xs4all-only abonnement is al een paar maanden geleden opgeheven, maar heb nog geen bericht gehad dat het Fritxbox modem retour moet. Weet iemand hoe lang het duurt voor ze bij Xs4all wakker worden? Ik maak geen slapende honden wakker :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 14:17
zx9r_mario schreef op maandag 22 november 2010 @ 13:19:
Mijn Xs4all-only abonnement is al een paar maanden geleden opgeheven, maar heb nog geen bericht gehad dat het Fritxbox modem retour moet. Weet iemand hoe lang het duurt voor ze bij Xs4all wakker worden? Ik maak geen slapende honden wakker :z
Ik ben ook al dik een maand bij ze weg,maar ook nog steeds niets gehoord over het terugsturen van het modem.Als ik niets hoor is ie van bassie en heeft xs4all pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:50
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 21:09:
Ik las dat ze voor de 18e keer op rij als beste provider uit de bus zijn gekomen, maar de laatste jaren ondervind ik eigenlijk bij geen één provider problemen. Dus of de prijs het altijd waard is weet ik niet.

donderdag 18 november 2010 | 10:01 CET

Service provider XS4ALL is met een gemiddeld cijfer van 7,8 in de maand november op de eerste plaats geëindigd van de Providermonitor van de Consumentenbond. Vorige maand eindigde de ISP nog op een gedeelde eerste plaats met ZeelandNet. Het is volgens XS4ALL de 18e keer op rij dat het op de eerste plek van de Providermonitor van de Consumentenbond terecht komt.
Moet eerlijk zeggen dat ik bijna begin te twijfelen dat er omkoping in het spel is.
Vroegen waren ze misschien de beste, maar nu toch zeker niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
MiK schreef op maandag 22 november 2010 @ 18:45:
[...]

En dat baseer je op? Zelfs dingen als Ziggo erkennen gewoon dat xs4all betere kwaliteit levert (paar maanden geleden bij Radar). Daarnaast verdient xs4all heel veel kuddo's met z'n helpdeks. Bel je upc op terwijl ze 't "rustig" hebben, hang je 25 minuten in de wacht, wordt je 3 keer doorverbonden, en heb je alleen maar mensen aan de lijn die hun eigen wizards volgen. Bel je xs4all terwijl ze 't "druk" hebben, heb je ze binnen 2 minuten aan de lijn, en meteen is het iemand die op een degelijk niveau uitleg/tips kan geven waar je ook nog een normaal gesprek op 't niveau van GoT mee kan voeren. Geef dan maar xs4all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-09 23:14

Armada

-Wat wil je weten?-

Freeaqingme schreef op maandag 22 november 2010 @ 21:01:
[...]

En dat baseer je op? Zelfs dingen als Ziggo erkennen gewoon dat xs4all betere kwaliteit levert (paar maanden geleden bij Radar). Daarnaast verdient xs4all heel veel kuddo's met z'n helpdeks. Bel je upc op terwijl ze 't "rustig" hebben, hang je 25 minuten in de wacht, wordt je 3 keer doorverbonden, en heb je alleen maar mensen aan de lijn die hun eigen wizards volgen. Bel je xs4all terwijl ze 't "druk" hebben, heb je ze binnen 2 minuten aan de lijn, en meteen is het iemand die op een degelijk niveau uitleg/tips kan geven waar je ook nog een normaal gesprek op 't niveau van GoT mee kan voeren. Geef dan maar xs4all...
Ja, misschien wel. Maar ik ben in november vorig jaar overgestapt en heb sindsdien geen helpdesk meer nodig gehad. Het enige waar ik de helpdesk van XS4all voor nodig had was de telefonie en na herhaaldelijke belletjes konden ze me daar steeds maar niet mee helpen (ik was af en aan onbereikbaar). Dus nu een jaar verder en ik moet de gevreesde storingen, underperformance en belproblemen nog ervaren, maar ik denk dat Ziggo _heel veel_ aan zijn kwaliteit heeft gedaan.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2017 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 15:13
Dat lijkt me te liggen aan de overboekingswaarde van je internet-abonnement. Gaat 's avonds waarschijnlijk meer verkeer over je wijkkast o.i.d. waardoor jij ook minder snelle dl/ul hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik denk één woord: 'Oversubscription'.

Oeps... Stond dat tabje al weer zo lang open? :+.

Ah... Ook in het Nederlands zie ik.

[ Voor 39% gewijzigd door CaptJackSparrow op 27-11-2010 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06 17:02
Even een vraagje aan alle Xs4all gebruikers binnen dit topic - Ik heb het topic van de goude steeksleutels doorgelezen en ik zie zoals gewoon Xs4all voorbij komen m.b.t tot hun uitstekende service en support... een echte topper eerste klas.

Maar nu mijn vraag; Blijkbaar is er veel Service en Support nodig om hun producten goed te kunnen gebruiken, dus zou dit niet beschouwd moeten worden als een negatieve ervaring, ookal zijn hun mensen heel kundig, aardig, etc.?

Ik maak zelf gebruik van UPC en hoor altijd dat de mensen bij de helpdesk een stelletje prutsers zijn. Maar daar tegenover staat dat ik nooit de helpdesk hoef te bellen, dus ik ben happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
brederodekater schreef op zondag 28 november 2010 @ 11:07:

Maar nu mijn vraag; Blijkbaar is er veel Service en Support nodig om hun producten goed te kunnen gebruiken, dus zou dit niet beschouwd moeten worden als een negatieve ervaring, ookal zijn hun mensen heel kundig, aardig, etc.?
Dat is een gedachte die je kunt hebben, een conclusie met die informatie.

Wat dacht je van dat men XS4all juist prijst voor hun service, dat als je het nodig hebt het mensen zo goed bevalt dat ze het expliciet noemen?

Een breedband verbinding in Nederland heeft 1 op de 2 wel een keer een vraag aan de service/support afdeling van zijn/haar ISP. Dat is een moment dat een ISP kan uitblinken of zich van haar slechtste kant kan laten zien, dat is het menselijke contact momentje van een anders technisch product en digitale communicatie.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een week geleden belde mijn moeder xs4all met de vraag of zij weer xs4all ADSL aangesloten kan hebben op haar adres in NLD. (was voor 3 jaar in het buitenland)

Het activeren van een fysieke aansluiting is natuurlijk geen probleem. Echter kreeg mijn moeder wel de aanbieding om naast het xs4all only een televisieabbo te nemen. Ik gelijk kijken op de site van xs4all maar daar zie ik helemaal niets staan over een triple play pakketten.

Iemand die dit kan bevestigen? Of moet ik denken dat xs4all naast een internet abbo ook een digitenne abbo levert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
@icehawk, ik ken wat mensen die bij Xs4all werken en heb even navraag gedaan.
Men is bezig met testen, maar nog niet met het aanbieden aan klanten.
Natuurlijk probeerde ik een datum te krijgen, maar helaas, die konden ze geen van allen geven.

Kan het zijn dat je moeder het via een externe partij heeft besteld?
Want externe partijen kunnen misschien dus kortingen leveren op andere tv boeren.

[ Voor 24% gewijzigd door RollieBollie op 02-12-2010 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:45
MiK schreef op maandag 22 november 2010 @ 18:45:
[...]

Moet eerlijk zeggen dat ik bijna begin te twijfelen dat er omkoping in het spel is.
Nee dat is er niet. Je kan je gewoon aanmelden als panellid bij de Consumentenbond en dan vul je maandelijks in of je storing hebt gehad of niet (en waarmee je problemen hebt gehad). Ik heb nooit storing bij xs4all dus vul dit ook maandelijks in, spijtig voor de mensen die zich ergeren aan het feit dat xs4all steeds zo hoog scoort.

Advies, schrijf je ook in en prijs jouw provider maandelijks de hemel in, wie weet helpt het 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RollieBollie schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:12:
..................
Kan het zijn dat je moeder het via een externe partij heeft besteld?
Want externe partijen kunnen misschien dus kortingen leveren op andere tv boeren.
Lijkt mij vreemd aangezien mijn moeder in Zeeland woont met alleen Delta als aanbieder. Ik weet wel dat je televisie kan afnemen van xs4all met kabel van ZIggo. Je betaalt blijkbaar wel het gewone basistarief van de kabel, maar het digitale gedeelte krijg je dan "gratis" van xs4all. Bron

In deze situatie krijg je alleen een nota van je provider zonder dat je ook iets van Ziggo zelf krijgt.

Ik heb verder gegoogled of er ook soortgelijke aanbiedingen zijn van xs4all in Zeeland. Navraag bij Delta (kabelprovider Zeeland) levert niets op. Ze leveren kennelijk geen tv in combinatie andere ISP'ers.

Zou het toch kunnen zijn dat xs4all stilletjes hier en daar al mee aan de slag zijn gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icehawk, Xs4all start met televisie in het eerste kwartaal van 2011.
Als alles volgens planning loopt, moet dat per februari of maart zijn.

Dit is de meest recente info die ik als xs4all monteur heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
@icehawk, als ik die link van je volg, kom ik uit bij shopadsl.nl welke dus Xs4all Start leveren a 29,95 + ziggo dtv.
Als je de voorwaarden leest, staat daar echter wel bij:
Als u nog geen Televisie van Ziggo heeft, zullen er € 29,95 aansluitkosten in rekening brengen.
Prijs p/mnd is exclusief uw standaard kabel-tv abonnement.

Bij Ziggo is het zo, dat als je het standaard kabel-tv abonnement afneemt, je ook dtv hebt, echter moet je wel een kastje hebben die het dtv signaal op je tv laat komen.

Wat deze shop dus verkoopt is een sigaar uit eigen doos, aangezien je zelf betaald voor het analoge signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RollieBollie schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:06:
@icehawk, als ik die link van je volg, kom ik uit bij shopadsl.nl welke dus Xs4all Start leveren a 29,95 + ziggo dtv.
Als je de voorwaarden leest, staat daar echter wel bij:
Als u nog geen Televisie van Ziggo heeft, zullen er € 29,95 aansluitkosten in rekening brengen.
Prijs p/mnd is exclusief uw standaard kabel-tv abonnement.

Bij Ziggo is het zo, dat als je het standaard kabel-tv abonnement afneemt, je ook dtv hebt, echter moet je wel een kastje hebben die het dtv signaal op je tv laat komen.

Wat deze shop dus verkoopt is een sigaar uit eigen doos, aangezien je zelf betaald voor het analoge signaal.
Ben ik helemaal met je eens. :Y)

Feit blijft nog steeds dat mijn moeder wel een aanbieding kreeg voor tv. Ze heeft het niet genomen, daar zij al een kabelaansluiting heeft laten opleveren bij Delta. Deze wordt volgende week al geactiveerd.

Zelf wacht ik maar af wat het uiteindelijk echt gaat worden bij xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook problemen met de download snelheid, uit Amerika.
volgens deze site http://www.robtex.com/as/as3265.html doen ze nu het meeste verkeer via hurricane, een goedkope transit provider. Xs4all is blijkbaar aan het besparen, en dat komt de kwaliteit niet ten goede.
De rest gaat via kpn en tinet, maar wat download testjes laten zien dat ik via deze route meestal niet verder kom dan 100-400 Kb/s, en het fluctueert sterk.
Ik denk dat ik op zoek ga naar een andere ISP. Ik heb geen probleem met een hoog abonnementsgeld, maar ik wil wel maximale download snelheden. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,

Bij veel mensen die op vdsl zitten zie ik onder forward error correction onder COE de teller op nul staan, inclusief bij familie een paar honderd meter verderop. Bij mij is het als volgt op VDSL2

Afbeeldingslocatie: http://img820.imageshack.us/img820/1294/vdsl.png

Kan iemand mij vertellen waarom bij mij COE hoger ligt dan CPE en niet op 0 staat en moet ik me hier zorgen over maken? en wat betekenen die twee überhaupt?

Nog een vraagje, soms als ik een tijdje Firefox niet gebruik en hem dan opstart duurt het lang voordat google verschijnt.

Ps. de helpdesk kon me hier geen antwoord op geven.

Mvg en bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 20:33:
Ik heb ook problemen met de download snelheid, uit Amerika.
volgens deze site http://www.robtex.com/as/as3265.html doen ze nu het meeste verkeer via hurricane, een goedkope transit provider. Xs4all is blijkbaar aan het besparen, en dat komt de kwaliteit niet ten goede.
De rest gaat via kpn en tinet, maar wat download testjes laten zien dat ik via deze route meestal niet verder kom dan 100-400 Kb/s, en het fluctueert sterk.
Ik denk dat ik op zoek ga naar een andere ISP. Ik heb geen probleem met een hoog abonnementsgeld, maar ik wil wel maximale download snelheden. Iemand suggesties?
Wat is dat nou voor conclusie, begrijpelijk dat je hem zo maakt maar er zitten wat aannames in die niet perse waar zijn.

Je kan met een traceroute alleen de route van jou naar die host zien, niet de terug route dat bepaalt dat netwerk waar het vandaan komt en de tussenliggende netwerken welke route ze nemen voor de host to host (IP to IP) communicatie. Routerings beslissingen gebeuren per netwerk (AS) en per router.

Jij kan alleen de route van dat moment met een traceroute zien van verkeer van jou naar die server, niet andersom.

En de site van robtex geeft niets weer over hoeveelheid verkeer. Alleen van een paar AS'en een idee wie het netwerk (AS) van XS4all ziet achter welk ander netwerk primair. Iedereen heeft nog meer routes tussen de netwerken maar deze is blijkbaar nu de 'kortste' (BGP gaat uit van kortste AS pad (minste aantal netwerken) zonder ingrijpen).

Daarbij is Hurricane Electric als transit misschien wel anders getariveerd in hun huidige aanbiedingen, dat is geen enkele reden om te denken dat hun netwerk of paden slechter zijn. Zegt niets over capaciteit, latency, jitter van die dienst mijn inziens.
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 12:57:
Goedemiddag,

Bij veel mensen die op vdsl zitten zie ik onder forward error correction onder COE de teller op nul staan, inclusief bij familie een paar honderd meter verderop. Bij mij is het als volgt op VDSL2

[afbeelding]

Kan iemand mij vertellen waarom bij mij COE hoger ligt dan CPE en niet op 0 staat en moet ik me hier zorgen over maken? en wat betekenen die twee überhaupt?

Nog een vraagje, soms als ik een tijdje Firefox niet gebruik en hem dan opstart duurt het lang voordat google verschijnt.

Ps. de helpdesk kon me hier geen antwoord op geven.

Mvg en bvd
Allereerst op GoT bedankjes graag weglaten, geen aanhef of aftiteling/groetjes svp. Het is geen mail die je verstuurd naar een instantie ;)

De FEC counter voor COE gaat over je upstream. Blijkbaar zijn er in de upstream frequenties van jouw VDSL2 aansluiting wat fouten/verstoring soms en die worden hersteld door de fout correctie mechanisme in de VDSL2 chipsets. Mogelijk gemaakt door de INP (inpulse noise protection) en de interleaving op de verbinding.

Niets iets om je zorgen over te maken, hoort bij de technologie. Misschien hebben de andere aansluitingen waar je naar kijkt een beter signaal of een lagere abonnement snelheid? Dan zal het wat minder zijn ook omdat je minder frequenties nodig hebt dan er maximaal bruikbaar zijn door de lagere snelheid.

Alleen CRC fouten zijn ernstig als ze enorm hard oplopen, voorkomen kan je ze nooit op analoge transmissie wat xDSL is op koper draden. Zouden die te hard oplopen gaat je verbinding vanzelf 'onderuit' en opnieuw verbinden, doet hij dat niet is het niet ernstig genoeg en dus geen zorgen maken.

[ Voor 33% gewijzigd door bjck op 06-12-2010 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie, alleen waar ik momenteel wel last van heb is dat webpagina's vrij traag inladen en de ene keer veel sneller bereikbaar zijn als de andere keer. Dit had ik op adsl niet. Als ik bijv. meerdere malen een ping test(via website) doe naar 10 website's dan verspringen de pingtijden soms zelfs van 1000 naar 300, sterke fluctuaties. Als ik echter een game speel heb ik weer geen lag. Om nog even in te gaan op je reactie. Mijn broer zit misschien 100 meter dichter bij de centrale en wist me te vertellen dat bij hem de FEC voor upstream op nul bleef met hetzelfde abbonnement, hoe kan dat?

Heb hier nog een staatje met nieuwe .86 firmware maar kan niet onderscheiden of er verbetering is met die nieuwe interface.

Afbeeldingslocatie: http://img843.imageshack.us/img843/6489/15964516.png

Update: ik merk dat mijn ping ook vrij 'springerig' is naar gameservers vooral buiten nederland bijv. 40-50-70 is dit ook kenmerkend voor vdsl?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2010 22:40 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zeker niet kenmerkend voor VDSL. Je hebt misschien door de extra foutcorrectie die mogelijk wordt gemaakt (of je het nu nodig hebt of niet is het er) een iets hogere ping op een VDSL verbinding dan ADSL. Maar schommelen hoort niet op een verbinding die verder ongebruikt is. Heb je een upload en/of download lopen op de achtergrond? Dat veroorzaakt het wel evenals via WiFi kan je kanaal zo verstoort zijn dat je dit ondervindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neej maar ik heb gemerkt dat als ik daadwerkelijk in een server speel mijn ping niet zo springerig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Heeft er iemand een idee waarom mijn 50mbit VDSL lijntje niet echt verder lijkt in te trainen dan ca 30mbit downstream (en zo'n 3072kbit upstream) terwijl de telefooncentrale (figuurlijk) naast de deur staat? (zo'n 447 meter)

Kan dat komen doordat de bedrading nogal ...uhm... "vreemd" is aangelegd door de vorige bewoners? we hebben namelijk 2 analoge aansluitingen in de woonkamer (op de 1e krijg ik wel een DSL signaal, en op de 2e niet). Momenteel is het modem trouwens direct (zonder splitter) in de aansluiting geprikt (mijn oude 20mbit ADSL abo deed het zo redelijk OK). Er zijn geen andere apparaten dan het modem op de telefoonlijn aangesloten.

Qua profiel wat teruggegeven wordt door de Ikanos is er bij XS4All wel een Fast (40/3) abo ingesteld trouwens.

Alvast bedankt voor de suggesties en het meedenken :)

[ Voor 4% gewijzigd door mindcrash op 07-12-2010 12:17 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Volgens mij is je abonnement niet 50 maar 40Mb.

Heb je met direct aangesloten ook gecontroleerd of er niet een afsplitsing nog in de aansluiting naar een tweede aansluitpunt loopt? En zit het netjes/optimaal vast, maakt het goed contact?

Want bij ADSL luisterde het al nauwkeurig, maar bij VDSL nog veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 23:56:
Neej maar ik heb gemerkt dat als ik daadwerkelijk in een server speel mijn ping niet zo springerig is
Ik weet niet of type packets (udp/tcp) iets uitmaken voor je ping.
Is het in games niet vooral UDP ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2010 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:24

wontcachme

You catch me? No you wont

Eindelijk is mijn centrale geschikt voor 16 mbit. Vanmiddag hebben ze het bij XS4ALL omgezet. Nu alleen nog uitvogelen hoe ik mijn SpeedTouch 780 opnieuw kan instellen voor adsl2+ (volgens de helpdesk). Hij blijft bij het rebooten nog steeds op adsl intrainen.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:53
wontcachme schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 20:27:
Eindelijk is mijn centrale geschikt voor 16 mbit. Vanmiddag hebben ze het bij XS4ALL omgezet. Nu alleen nog uitvogelen hoe ik mijn SpeedTouch 780 opnieuw kan instellen voor adsl2+ (volgens de helpdesk). Hij blijft bij het rebooten nog steeds op adsl intrainen.
Als de kaart in de centrale ADSL2+ is en je snelheidsprofiel boven de 8Mbit staat zou hij automagisch op ADSL2+ moeten intrainen.

Traint je modem wel hoger in dan 8Mbit? Indien ja (16 Mbit?), gewoon laten. Indien nee, kan het nodig zijn om dat oude beestje eens 5 tot 10 minuten van stroom te laten en hem daarna opnieuw te laten intrainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

MadDonkey schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 22:32:
[...]

Als de kaart in de centrale ADSL2+ is en je snelheidsprofiel boven de 8Mbit staat zou hij automagisch op ADSL2+ moeten intrainen.

Traint je modem wel hoger in dan 8Mbit? Indien ja (16 Mbit?), gewoon laten. Indien nee, kan het nodig zijn om dat oude beestje eens 5 tot 10 minuten van stroom te laten en hem daarna opnieuw te laten intrainen.
Volgens de helpdesk zou de 16mbit profiel beschikbaar zijn en moet ik daar +- 13mbit van kunnen behalen. Het intrainen is gewoon op 8 mbit. Dat 10 minuten uit zetten zal ik morgen eens proberen. Heb voor de zekerheid overigens wel al de fritzbox modem besteld twee dagen geleden. Misschien dat die beter werkt wanneer die wordt geleverd.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben andere mensen ook last van een falende Newszilla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, download hier met 20mbit van newszilla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Krijg net dit mailtje nadat mijn upgrade naar 16mbit was vastgelopen
Deze upgrade order is vastgelopen omdat wij niet een wijziging van een lijn kaart kunnen indienen bij onze lijn leverancier.

De enige mogelijk indien u een hogere snelheid wenst te behalen is een sloop van het huidige ADSL abonnement en een nieuwe aanleg dan wordt u aangesloten op een ander type lijnkaart.
Willen ze nu een compleet nieuwe kabel gaan trekken of kunnen ze niet zeggen bij KPN van steek die stekker om naar dit gat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

wontcachme schreef op woensdag 15 december 2010 @ 10:11:
Krijg net dit mailtje nadat mijn upgrade naar 16mbit was vastgelopen

[...]

Willen ze nu een compleet nieuwe kabel gaan trekken of kunnen ze niet zeggen bij KPN van steek die stekker om naar dit gat?
Het systeem van de netbeheerder (KPN), is naar mijn idee zo slecht ingericht dat het niet mogelijk is een stekkertje om te prikken, of een lijnkaart te vervangen als een provider (XS4all) hier om vraagt.

Misschien kun je bij XS4all vragen of ze een signaal op je 2e lijn willen zetten (indien mogelijk), zodat niet eerst de gehele lijn gesloopt hoeft te worden, anders zit je minimaal 4 weken zonder DSL signaal. Als die dan werkend is opgeleverd kunnen ze de andere lijn slopen.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:19

DDX

Vraag me af of je username mail ed dan nog wel overgezet kan worden of dat je dan vastzit aan nieuwe naam omdat je nieuw abbonnement moet afsluiten ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
DDX schreef op woensdag 15 december 2010 @ 11:47:
Vraag me af of je username mail ed dan nog wel overgezet kan worden of dat je dan vastzit aan nieuwe naam omdat je nieuw abbonnement moet afsluiten ?
Oude mailboxen en emailadressen kunnen gewoon overgezet worden. Maar dat kan eigenlijk pas als de oude verbinding helemaal opgezegd is.
Maar je krijgt wel een nieuwe naam (erbij) voor het beheeraccount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Ik heb dit terug gekregen hierop:
De lijnkaart waar u op aangesloten bent is inderdaad een ADSL1 lijnkaart. Als u een postcode check bij ons op de website uit voert dan gaat die kijken wat er voor mogelijke verbindingen beschikbaar zijn in uw centrale, en hier komt een indicatie uit die aangeeft dat 16Mbit waarschijnlijk haalbaar is, dit zal komen doordat er ook ADSL2+ lijnkaarten beschikbaar zijn en de postcode check er vanuit gaat dat u hier op opgeleverd zou worden bij een nieuwe lijn.

Dat is ook wat we bedoelen met de lijn slopen en opnieuw aanvragen, hierbij zouden we er dan vanuit gaan dat u opgeleverd zou worden op een ADSL2+ kaart, echter kan ik u niet garanderen dat dit gebeurt. Dit betekent niet dat er een nieuwe lijn moet komen of een ander ader paar gebruikt moet worden alleen dat u omgeschakeld zou worden in de regiocentrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de overstaptijd bij XS4ALL echt zo snel als ze beweren ? Ik heb bij andere providers altijd issues gehad bij het overstappen (telefoonlijn geen gehoor ed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Ik zit nu bij Online en zit erover te denken naar XS4All over te stappen. Een reden is dat ik het wat stom vind dat ik bij Online per se plaintext de smtp-server moet gebruiken. Iets anders dat me interessant lijkt is het gebruik van ssh-toegang voor wanneer ik msn gebruik in de trein.

Iemand ervaring met het gebruik van ssh-tunnels bij XS4All voor msn en browsen? Doen ze daar moeilijk over? Of kan ik net zo goed een gratis shellaccount nemen? Privacy moet er natuurlijk wel op vooruit gaan, niet zo'n toestand als met gratis VPN's waarmee je in feite met je eigen privacy voor de dienst betaalt :P .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

ucchan schreef op woensdag 22 december 2010 @ 17:15:
Ik zit nu bij Online en zit erover te denken naar XS4All over te stappen. Een reden is dat ik het wat stom vind dat ik bij Online per se plaintext de smtp-server moet gebruiken. Iets anders dat me interessant lijkt is het gebruik van ssh-toegang voor wanneer ik msn gebruik in de trein.

Iemand ervaring met het gebruik van ssh-tunnels bij XS4All voor msn en browsen? Doen ze daar moeilijk over? Of kan ik net zo goed een gratis shellaccount nemen? Privacy moet er natuurlijk wel op vooruit gaan, niet zo'n toestand als met gratis VPN's waarmee je in feite met je eigen privacy voor de dienst betaalt :P .
Denk dat je -D 8080 gewoon zonder problemen kan doen. Een IRC proxy in een screen draaien was weer niet de bedoeling.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kweenie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 13:11
Te lezen op de website:

24 december 2010

In januari starten we met een pilot voor TV van XS4ALL. We nodigen hier een beperkt aantal klanten voor uit. In februari zullen we de pilotgroep uitbreiden. U leest op een later moment op deze pagina hoe u zich voor deze pilot aanmeldt.

Na de pilotperiode zullen wij in maart TV introduceren voor klanten. Ons televisieproduct biedt onder meer een ruim zenderaanbod, Programma Gemist en Videotheek Thuis. Wij houden u op de hoogte.

Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Wij hebben hier een consumentenlijn liggen van XS4All met een Fritz!Box 7170 maar deze was vooral met telefonie erg instabiel. Nu hebben we net de klantenservice gebeld en deze gaven aan dat er meer problemen waren met 58.04.82 en dat mensen met spoed 58.04.86 zouden gaan krijgen. Nu hebben wij alvast de nieuwe versie gekregen en alles lijkt vooralsnog goed te verlopen, maar hebben meer mensen hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kweenie schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 12:49:
Te lezen op de website:

24 december 2010

In januari starten we met een pilot voor TV van XS4ALL. We nodigen hier een beperkt aantal klanten voor uit. In februari zullen we de pilotgroep uitbreiden. U leest op een later moment op deze pagina hoe u zich voor deze pilot aanmeldt.

Na de pilotperiode zullen wij in maart TV introduceren voor klanten. Ons televisieproduct biedt onder meer een ruim zenderaanbod, Programma Gemist en Videotheek Thuis. Wij houden u op de hoogte.

Ik zoek volop op de site van xs4all maar ik kan het niet vinden ..... Heb je een direct URL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 15:36:
[...]

Ik zoek volop op de site van xs4all maar ik kan het niet vinden ..... Heb je een direct URL?
Het staat op de slecht gelinkte toekomst pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killugh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-07 14:30

killugh

lava right ahead

alex3305 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 14:36:
Wij hebben hier een consumentenlijn liggen van XS4All met een Fritz!Box 7170 maar deze was vooral met telefonie erg instabiel. Nu hebben we net de klantenservice gebeld en deze gaven aan dat er meer problemen waren met 58.04.82 en dat mensen met spoed 58.04.86 zouden gaan krijgen. Nu hebben wij alvast de nieuwe versie gekregen en alles lijkt vooralsnog goed te verlopen, maar hebben meer mensen hier ervaring mee?
De 58.04.86 staat een paar pagina's terug al vermeld. Ik heb deze zelf al een tijdje draaien ivm het niet uit kunnen bellen met de 58.04.82 firmware. 58.04.86 werkt voor mij iig prima.

pain is nothing that a downpour won't erase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nog meer snelheid te behalen als ik upgrade naar een 16mbit abonnement, of is dit al het maximum?

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/241kql1.png

Edit: Lijn is trouwens perfect stabiel

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2010 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als je een ADSL2+ modem gebruikt denk ik niet dat er veel meer te behalen is aangezien je blijkbaar op een afstand tot de centrale zit dat je je 8Mb al niet volledig haalt. Als je VDSL2 kunt krijgen ligt het evt. anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:26

netblade

Sunrise

kweenie schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 12:49:
Te lezen op de website:

24 december 2010

Beetje te laat voor mij, ik denk dat ik overstap op ziggo ivm eigen woning, snap best dat ze een goede dienst willen leveren, maar uh het gaat toch gewoon via het systeem wat kpn inmiddels al gebruikt? Dus waarom een pilot?

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netblade schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 14:11:
[...]

Beetje te laat voor mij, ik denk dat ik overstap op ziggo ivm eigen woning, snap best dat ze een goede dienst willen leveren, maar uh het gaat toch gewoon via het systeem wat kpn inmiddels al gebruikt? Dus waarom een pilot?
Jij wilt toch niet digitenne hebben??? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
Is er al wat nieuwe software voor de FB7340... ik word gek van dat ding... 1 week verbinding... toevallig even de stekker eruit wegens werkzaamheden en de ellende begint opnieuw.... reconnecten.. etc :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste firmware voor de 7340 is volgens mij de .86.
Dit is de laatste firmware waar ik over beschik.

Even je lijnwaardes bekeken, aslgepost in 7340 topic, je modem traint in
de buurt van het maximaal haalbare op jouw lijn.

Vraag bij xs4all een lichte downgrade aan om dit te testen,

Maximaal haalbare throughput op DSLAM: 8008/1032
huidige througput op DSLAM: 8005/1016

Dit is dus een beperking op je wijkcentrale, niet van je abbonnement.

Hierdoor klapt de verbinding er iedere keer uit, dit heeft dus niks met je modem te maken.

Dit is gerelateerd aan je afstand tot de wijkcentrale.

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2010 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:26

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 11:06:
[...]

Jij wilt toch niet digitenne hebben??? 8)7
Ahum, kpn heeft al langer 'interactieve tv' op de markt. Dat is geen digitenne maar tv over dsl.
Ik verwacht ook gewoon zo'n zelfde kastje als bij kpn aanwezig is.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
@mr-joop > toch vreemd, altijd 10mb gehad via andere provider....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was dat ook een kpn-lijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
eerst KPN, toen BBNED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De snelheid via BBNED kan je dus niet 1:1 vergelijken met dat van KPN.
BBNED is een andere TELCO en deze centrale zou dus in theorie dichterbij jouw huis kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:42:
De snelheid via BBNED kan je dus niet 1:1 vergelijken met dat van KPN.
BBNED is een andere TELCO en deze centrale zou dus in theorie dichterbij jouw huis kunnen zitten.
Bullshit, BBNED maakt iig voor de laatste mijl gebruik van dezelfde infra als KPN.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik het mee eens, alleen BBNED is een andere telco als kpn en dat wil in de praktijk nog wel eens andere resultaten opleveren. Dat is het enige wat ik bedoelde te zeggen.

Bekabeling die in de grond ligt, is gewoon eigendom kpn, ik kom het in de praktijk alleen vaker tegen dat buren bij een verschillende provider zitten, wat wisselende snelheden oplevert.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2010 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 23:48:
Ben ik het mee eens, alleen BBNED is een andere telco als kpn en dat wil in de praktijk nog wel eens andere resultaten opleveren. Dat is het enige wat ik bedoelde te zeggen.

Bekabeling die in de grond ligt, is gewoon eigendom kpn, ik kom het in de praktijk alleen vaker tegen dat buren bij een verschillende provider zitten, wat wisselende snelheden oplevert.
Klopt, maar dat ligt dan meer aan de gebruikte apparatuur en de bekabeling van de desbetreffende telco in de wijkkast.

[ Voor 4% gewijzigd door mindcrash op 28-12-2010 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies om deze reden kan je dus niet een provider van telco kpn vergelijken met een provider van telco BBNED.
Zij kunnen gebruik maken van verschillende appratuur in de wijkcentrale, wat een andere lijnwaarde kan opleveren bij de klant.

Ivo-nl, heb je al gebeld met xs4all om je intrainwaardes iets te laten verlagen. Ik zou graag weten of je nu wel stabiel gebruik kan maken van internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
@mr-joop

KPN heeft aangegeven bij XS4ALL dat 12mb het max haalbare is en dat 8mb te garanderen te valt (?). Maar goed, KPN is dus tijdje geleden hier thuis geweest en heeft lijn doorgemeten, maar toen alleen naar de download-db (15db) gekeken, upload is volgens XS4ALL 5,6db. Dat is <6db en dus te laag...

Is weer een ticket aangemaakt (zucht, vorige keer is dus niet eens in de centrale gekeken...), lijn wordt weer bekeken.

Probleem zit 'm dus meer in de upload waardoor de lijn eruit knalt... zal eens vragen of ze misschien de upload iets kunnen verlagen.

Ik heb alleen het idee dat de gemiddelde kennis van de 1e lijns niet beter is dan de mijne....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer de SNR = Signaal ruis verhouding rond de 6db of lager komt heb je te maken met een klapperende lijn.
Het maakt niet uit of deze te maken heeft met de down of upload, je volledige lijn lijn klapt er uit.

Vraag bij xs4all de upload te verlagen, en wanneer deze handeling is afgerond je lijnwaardes bekijken.

Wanneer je SNR rond de 10 zit is deze stabiel; echter hoe hoger hoe beter.

Succes!!!

(Gelukkig heb ik zelf een directe link met de 2e lijns-helpdesk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 18:48:
Wanneer de SNR = Signaal ruis verhouding rond de 6db of lager komt heb je te maken met een klapperende lijn.
Dat is niet het geval, hij mag best 1 a 2dB zijn en nog prima werken. Het risico wordt groter bij < 6dB vandaar dat dit de target SNR is bij ADSL in Nederland (of iets hoger soms) dat dit minimaal moet zijn bij het kiezen van een snelheid bij verbinden.

Komt er later iets verstoring/ruis kan hij zakken, het is een gemiddelde waarde over alle respectievelijk upstream of downstream carriers. Hoeft geen probleem te zijn een SNR lager dan 6dB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf monteur voor xs4all, en ik kan uit ervaring spreken dat wanneer de SNR waarde bij een xs4all verbinding 6db of lager is de lijn absoluut gaat klapperen. (binnen mijn klantengebied.)

Over andere providers kan ik weinig zeggen.

Daarom mijn advies aan ivo-nl, dit hoeft hij uiteraard niet op te volgen;
wanneer hij dit wel doet zal hij zien dat zijn problemen vrijwel zeker zijn opgelost.

De fritzbox modems die xs4all levert zijn hier heel gevoelig voor, de oudere Speedtouch modellen kunnen hier veel beter mee omgaan. Daarom raad ik ook aan om het modem zo dicht mogelijk bij het ISRA of wandcontactdoos aan te sluiten.

Het zal in een heleboel gevallen wel goed gaan met lagere SNR waardes.
Wanneer het internet echter vaak weg valt, zie ik wel in 99% van de gevallen dat de SNR waardes rond de 6 of lager liggen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2010 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Zal ik ook mijn spreekwoordelijke duit in het even zo spreekwoordelijke zakje doen. Ik heb een xs4all vdsl2 lijn van 40/3 Mbit/s, en heb een stabiele lijn op 27552/2816 kBit/s met een SNR van respectievelijk 4 en 6 dB. Wel haal ik ongeveer 1 crc error per seconde :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier gaat het om een VDSL verbinding, daarbij werkt het net weer even anders.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2010 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 22:09:
Daarom raad ik ook aan om het modem zo dicht mogelijk bij het ISRA of wandcontactdoos aan te sluiten.
Wat is er zo bijzonder aan het ISRA dan? Mijn splitter zit er zo'n 10 meter vanaf (good-old stugge telefoondraad), omdat dat ISRA-punt midden in m'n woonkamer zit. Op hoeveel verlies moet ik rekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat verschilt van huis tot huis. Om storingen echter zo veel mogelijk te voorkomen, wordt het aangeraden het modem zo dicht mogelijk bij ISRA/Wandcontactdoos te plaatsen.

Als je wilt weten hoeveel verlies er in jouw situatie optreedt kan je het natuurlijk gewoon testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
@mr-joop

KPN-monteur heeft vanaf de wijkverdeelkast gemeten, alles ok. ADSL zit nu op aderpaar 1 ipv aderpaar 2. De max waarden zijn nu hoger. Ook al een paar uur verbinding zonder disconnect sinds bezoek monteur (even afkloppen). Tussen ISRA en modem zit nu een goede netwerkkabel (dus andere draad dan oranje xs4all-variant)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi zo, wat zijn je lijnwaardes/SNR waardes momenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
@mr joop
zie waardes:
http://i54.tinypic.com/1605xn6.png

bij upload:
"Attainable throughput" is gelijk aan "Current throughput" >> dat misschien een probleem >> bv upload bijstellen iets naar beneden?

Lijn leek stabiel.... dat weer aantal keren vanmiddag 'no synchronisation' 'connection cleared'

edit: vraag me af, heb geen analoge telefonie, heeft zo'n Y-kabel dan nut (waarom levert XS4ALL deze dan mee?)

[ Voor 15% gewijzigd door ivo-nl op 29-12-2010 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Y-kabel is bedoeld voor VOIP, alleen zorgt deze kabel meteen weer voor circa 2 meter extra kabel.
Mijn advies en werkwijze wanneer er alleen gebruik wordt gemaakt van internet, Y-kabel niet gebruiken.

Of je de splitter laat zitten moet je zelf bepalen. Deze kan bij een spanningspiek op het telefoonnet de klap opvangen. In dat geval is alleen je splitter kapot, en niet je modem.

Ieder onderdeel wat je weg haalt zorgt alleen maar weer voor een sterker signaal.

Ga het testen, zou ik zeggen!!

Over de attainable throughput bij upload: dit is het maximum voor je abbonnement, dit zal dus ook niet hoger worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2010 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
ivo-nl schreef op woensdag 29 december 2010 @ 18:32:
@mr joop
zie waardes:
http://i54.tinypic.com/1605xn6.png

bij upload:
"Attainable throughput" is gelijk aan "Current throughput" >> dat misschien een probleem >> bv upload bijstellen iets naar beneden?

Lijn leek stabiel.... dat weer aantal keren vanmiddag 'no synchronisation' 'connection cleared'

edit: vraag me af, heb geen analoge telefonie, heeft zo'n Y-kabel dan nut (waarom levert XS4ALL deze dan mee?)
De Y-kabel is eigenlijk alleen nodig wanneer je analoog belt en de Fritzbox wilt gebruiken als telefooncentrale-achtige.

Indien je dit niet doet. Kun je hem beter niet gebruiken. Waarom ze hem meeleveren, omdat zij niet kunnen ruiken welke kabeltjes jij wel of niet nodig hebt. En dus alles toesturen wat je nodig KAN hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:57:
De Y-kabel is bedoeld voor VOIP, alleen zorgt deze kabel meteen weer voor circa 2 meter extra kabel.
Mijn advies en werkwijze wanneer er alleen gebruik wordt gemaakt van internet, Y-kabel niet gebruiken.
Beste Guidion-monteur,

waarom acht jij een Y-kabel noodzakelijk voor VOIP.

Voice Over IP, houdt in dat het gesprek niet via een andere route gaat dan het overige internet verkeer. De UDP pakketjes gaan "gewoon" over het internet. Of adviseer jij iemand die Skype gebruikt ook een Y-kabel?

Ook wil ik nog even kwijt dat een splitter weinig doet als er echt een spanningspiek is, zoals blikseminslag. Ik weet uit ervaring dat alles dat na de splitter kwam ook stuk is.

Attainable thoughput bij Upload is niet alleen de max van zijn abonnement, dat is ook de max van ADSL(2+). Daar 1024 kilobits/seconde de max is van ivo-nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:57:
Ieder onderdeel wat je weg haalt zorgt alleen maar weer voor een sterker signaal.
Niet per se. Een filter zorgt er ook voor dat er ongewenste signalen uitgefilterd worden. Met filter is het hier een half mbit sneller dan zonder filter. Dit betekent dus dat je gewoon moet testen wat sneller is, nooit iets klakkeloos aannemen (we zijn immers tweakers :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Freeaqingme schreef op woensdag 29 december 2010 @ 20:16:
[...]

Niet per se. Een filter zorgt er ook voor dat er ongewenste signalen uitgefilterd worden. Met filter is het hier een half mbit sneller dan zonder filter. Dit betekent dus dat je gewoon moet testen wat sneller is, nooit iets klakkeloos aannemen (we zijn immers tweakers :D)
Dat zegt ie ook ;)

Binnenkort als het goed is hier ook weer ADSL, na jaren tevreden Telfort klant geweest (tot ze hub administratie verneukten) te zijn geweest toch maar weer terug.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ MadDonkey Y-kabel is niet verplicht voor voip. De richtlijnen van xs4all zijn echter dat je deze moet aansluiten indien er voip wordt gebruikt.

Dat zijn de instructies van xs4all.

Bij installaties kijk ik zelf alleen hoe ik het beste signaal kan verkrijgen met zo minn mogelijk ruis.
Dit is dus zonder Y-kabel.

In theorie mag het niets uitmaken, de praktijk is echter anders.
Daarom mijn keuze voor deze werkwijze

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2010 23:15 ]

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 12:33:
Dat verschilt van huis tot huis. Om storingen echter zo veel mogelijk te voorkomen, wordt het aangeraden het modem zo dicht mogelijk bij ISRA/Wandcontactdoos te plaatsen.

Als je wilt weten hoeveel verlies er in jouw situatie optreedt kan je het natuurlijk gewoon testen.
Dat is wel heel erg een standaard helpdeskscriptantwoord (dubbele woordwaarde).
Testen is niet zo simpel als dat je met "gewoon" suggereert, want de bekabeling is geheel op maat en het oorspronkelijke ISRA-punt werkt niet meer, omdat ik dit ooit heb verlegd i.v.m. een bekabelde huistelefooncentrale, waar de contactdoos dan weer als interne toestelaansluiting werkte...
Mijn simpele vraag blijft staan: Wat is er zo bijzonder aan de kabel tot aan het ISRA-punt?

• Freeaqingme
Daar is niets bijzonders aan. Maar minder afstand & minder contactpunten = minder storing. En zeker om als helpdesk te debuggen helpt 't om zoveel mogelijk potentiele problemen te vermijden.

• Toff

Toff

FP ProMod
Freeaqingme schreef op donderdag 30 december 2010 @ 01:09:
Daar is niets bijzonders aan. Maar minder afstand & minder contactpunten = minder storing. En zeker om als helpdesk te debuggen helpt 't om zoveel mogelijk potentiele problemen te vermijden.
Ja, LOL, maar ik woon 700 meter van de centrale, of 710 meter, met mijn eigen extensie, wat scheelt dat? Sowieso biedt XS hier geen VDSL, dus het lijkt mij niet echt boeien, zo'n extra soldeerpuntje. "Mijn" koperdraadje loopt toch ook niet zonder "contactpunten" rechtstreeks naar "mijn" DSLAM of hoe dat ding ook mag heten?

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

nee, die 10M en dat soldeerpuntje niet (als je fatsoenlijk kan solderen tenminste, daar gaan we even van uit) maar wel hoe je de kabel hebt lopen, wat voor kabel (afgeschermd of platte telefoonkabel), wat er langs je kabel loopt (stroomleidingen, TV, en wat al niet meer), etc etc?

• ivo-nl
De verbinding doet het overdag wel (lijkt het(, maar 's avonds en in het weekend klapt hij er weer uit. XS4ALL zorgt maar dat het opgelost wordt (brakke XS4ALL DSLAM?), anders is het exit voor XS4ALL.

Maar goed, ik ga oudjaar vieren... zondag zien wel weer
Pagina: 1 ... 15 ... 24 Laatste