[XS4all xDSL] Ervaringen en discussies - Deel 2

Pagina: 1 ... 14 ... 24 Laatste
Acties:

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:52

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ik zit iets meer dan 1 kilometer van de centrale (maar waarschijnlijk niet al te best koper)..

Net contact gehad met XS4all.. Begrepen eerst mijn probleem niet. Maar toen ik ze vertelde dat ik op mijn (gelukkig nog steeds actieve) ADSL lijn 14000/1029 red en op mijn VDSL 14000/816 en daar dan ook over moet gaan voipen, toen viel het kwartje.

Nu dus maar geregeld dat de ADSL lijn blijft en de VDSL weer wordt geannuleerd. Jammer...

Nu maar wachten tot CaiWay eindelijk eens met glas in mijn wijk gaat komen, maar die wachten daarmee waarschijnlijk tot de woningen in de wijk naast ons klaar zijn. Dus dat zal ergens komende zomer worden en dan krijg ik de mogelijkheid van 90Mb/90Mb :)

[ Voor 27% gewijzigd door Stormtrooper op 29-09-2010 10:04 ]

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• Laidback Luc
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-09 20:18

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Pff ik zit nog altijd op 8mbps maar dat zou al lang verdubbelt moeten zijn naar 16mbps down..

Heb al gemailed en gebelt en krijg 2x te horen dat ze het handmatig hebben verhoogd en dat ik vervolgens 5 uurtjes moet wachten om de router een reboot te geven en te kijken of de snelheid verhoogd is.

Maar nog altijd niks..Ik zie dat hier nog iemand een probleem mee heeft gehad..Ik zou zelf niet weten waar het in godsnaam aan kan liggen waarom het niet lukt want aan de telefoon zeiden ze dat onze verbinding goed was en het geen probleem was om het even handmatig te verhogen.

edit; bleek dat ik nog op een ADSL1 lijn zit, Blijkbaar te veel mensen in de buurt waardoor ik nog op een oude lijn zit. Enige manier is om internet lite aan te vragen en dan wordt het omgezet. Dit ga ik dus ook maar doen..

[ Voor 16% gewijzigd door Laidback Luc op 30-09-2010 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Goed, VDSL is opgeleverd; maar ben slechts 10mbit van de maximale 20 vooruit gegaan. Kunnen ze gewoon voortaan qua marketing niet zeggen dat je maximaal 40mbit haalt maar in de praktijk zo'n 30?

Is net zo eerlijk IMHO...

[ Voor 12% gewijzigd door mindcrash op 02-10-2010 12:11 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:57

DDX

Waarom, ze zeggen toch tot 40 ?
En genoeg mensen die die 40 gewoon halen hoor ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 21:36
ReFresh F5 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:29:
Pff ik zit nog altijd op 8mbps maar dat zou al lang verdubbelt moeten zijn naar 16mbps down..

Heb al gemailed en gebelt en krijg 2x te horen dat ze het handmatig hebben verhoogd en dat ik vervolgens 5 uurtjes moet wachten om de router een reboot te geven en te kijken of de snelheid verhoogd is.

Maar nog altijd niks..Ik zie dat hier nog iemand een probleem mee heeft gehad..Ik zou zelf niet weten waar het in godsnaam aan kan liggen waarom het niet lukt want aan de telefoon zeiden ze dat onze verbinding goed was en het geen probleem was om het even handmatig te verhogen.

edit; bleek dat ik nog op een ADSL1 lijn zit, Blijkbaar te veel mensen in de buurt waardoor ik nog op een oude lijn zit. Enige manier is om internet lite aan te vragen en dan wordt het omgezet. Dit ga ik dus ook maar doen..
Hier net zo.
Kreeg tussendoor nog wel een mail dat ik even met kpn moet bellen met dit probleem. :?
Daar heb ik niks mee te maken dus niet gedaan.
Xs4all maar gebeld en die hebben gekeken en kwamen tot de conclusie dat mijn lijn sowieso niet de 16 mb gaat halen.
Heb met maar terug laten zetten naar lite.
Mooie stabiele 8 mb lijn met 10 euro minder kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:59

charrel

Cortisol4life..

DDX schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 12:34:
Waarom, ze zeggen toch tot 40 ?
En genoeg mensen die die 40 gewoon halen hoor ?
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/975246613.png

Net niet, maar snel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Ik heb de laatste tijd dat mijn verbinding niet vooruit te branden is, terwijl deze altijd superstabiel was. Ik weet niet zeker of het aan XS4ALL ligt of aan mijn router alleen.

Zijn er meer mensen met ADSL in Rotterdam die problemen hebben met hun verbinding? En kunnen ze zien of het aan de router ligt als ik de helpdesk bel? (stomme vraag misschien, maar heb over het algemeen tijdens openingstijden geen mogelijkheid om te bellen, dus moet aardig moeilijk doen om de helpdesk te bereiken).

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/976902992.png

Ik heb een 20/1 abonnement en dit lijkt me dus absoluut niet correct.. Maar het voelt zelfs veel trager dan dit. Filmpjes kijken op YouTube is bijna onmogelijk geworden.. En regelmatig hangt alles even. Zoals forumpagina's op GoT komen dan half binnen en een paar seconden later maakt ie het af..

[ Voor 48% gewijzigd door Bosmonster op 03-10-2010 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 20:38

Len

Leeg

Wat voor snelheid geeft het modem aan? En zien de ADSL grafiekjes er goed uit?

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Sorry, wat bedoel je met ADSL grafiekjes? Snelheid kan ik nergens vinden in de router (sitecom dingetje)

Ik heb ook nog een ongebruikte speedtouch 780 liggen (gekregen bij verlenging ooit, had de sitecom gekocht toen mijn oude speedtouch kapot ging). Misschien vanavond die maar eens proberen.

[ Voor 48% gewijzigd door Bosmonster op 04-10-2010 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 12-09 12:34

EXX

EXtended eXchange

Die Speedtouch dingen werken over het algemeen goed. Ze bieden niet zoveel faciliteiten en instellingen, maar stabiel zijn ze wel.

Ik heb iig mijn fritzbox 7170 voorlopig vaarwel gezegd en ben weer terug gegaan naar mijn oude speedtouch 716. De VOIP werkt met de speedtouch stukken beter: geen echo's meer en ook bij downloaden van newszilla blijft de VOIP functioneren. Dat de download wat trager is tegenover de fritzbox is niet erg. IPV6 wordt niet ondersteund door de speedtouch, maar dat is bij de fritzbox ook niet.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

VOIP gebruik ik niet zelf. De sitecom heeft ook als een tierelier gedraaid altijd, ondanks dat het natuurlijk niet het meest populaire merk is op de markt :+

Mijn eerste speedtouch is dus wel kapot gegaan, al was dat wel echt een ouwetje (van 8 jaar terug ofzo). De 780 heb ik dus ook al een tijdje liggen, maar wil geen nieuwe kopen voorlopig, want ik verwacht wel vdsl2 op korte termijn (Rdam centrum).

Tegen die tijd wil ik eigenlijk een goede N-wifi router kopen die vdsl2 ondersteunt, al heb ik nog geen idee welke (of een Apple Time Capsule kan ook, naast een standaard router). Die Fritzbox vind ik maar een raar ding namelijk waarbij je N-wifi via een of andere USB-stick moet toevoegen.. en verder erg gefocust op VOIP dat ik dus helemaal niet gebruik.

[ Voor 18% gewijzigd door Bosmonster op 04-10-2010 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 14:17
weet er iemand of je nog een afscheidsbrief van ze krijgt met daarin de gegevens om het modem terug te sturen?ik heb xs4all opgezegt,ze gebeld daarover .ze bevestigde het en zeiden dat ik een brief van ze had gehad,maar de brievenbus laat niets zien.Anders hebben ze pech en heb ik een fritzbox erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Het bleek toch aan het modem te liggen. Heb de speedouch 780 die ik nog had liggen ertussen gezet en nu werkt het wel weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 16:49
Sinds kort zit ik ook bij XS4ALL, sinds ik ben verhuisd naar Leiden. Ik heb het Lite pakket (16mbit down/2mbit up) maar het modem (FRITZ!Box 7340) verliest bijna dagelijks wel een keer de DSL verbinding. De snelheid gaat echter als een tierelier, daar is niets op aan te merken.

Ik heb het modem al eens teruggezet naar factory defaults, uit/aan gezet, maar niets hielp.

De helpdesk gebeld, deze vertelde mij dat er waarschijnlijk teveel storing op de lijn naar mij toe zit en dat het wel zal helpen (voor de stabiliteit) om te downgraden naar 12mbit, maar nog steeds voor de volle prijs :/

Zijn er nog dingen die ik kan doen? Ik heb gelezen over een firmware upgrade (ik heb de 'laatste' versie als ik de modem laat zoeken voor nieuwe versies) wat ik zou kunnen proberen? of een versie waar je zelf de trainingswaarden kunt instellen/aanpassen?

Tips zijn welkom :)

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crashman, wanneer je xs4all belt moet je vragen om een lijnmeting. Uit deze lijnmeting komt een maximale snelheid die je kan behalen.

De fritzbox probeert op een snelheid in te trainen die hij niet haalt, waardoor hij zijn verbinding verliest.
Het downgraden van je snelheid zorgt voor een stabielere lijn, Je betaald hiervoor hetzelfde geld, of je moet terug willen naar 8mbit.

Zelf je intraingswaarden instellen gaat helaas niet, (dat zou mijn werk een stuk eenvoudiger maken).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar probleempje met bellen met XS4ALL:
Soms (niet reproduceerbaar, maar soms ook wel meerdere keren per dag) blijft de kiestoon 'hangen 'als ik bel. Ik bedoel: ik neem de telefoon op, ik hoor de kiestoon, druk het nummer in (uit geheugen, of zelf indrukken of de herhaaltoets) en hoor nog steeds de kiestoon. Hij 'pakt' het nummer niet.
In de Fritzbox 7170 staat het nummer gewoon geregistreerd en bolletje is groen.
De workaround is om even met de mobiel naar mijn vaste nummer te bellen, dan doet 'ie het weer, maar lastig is het wel.
Twee weken geleden met XS4ALL aan de lijn de Fritzbox opnieuw geconfigureerd, maar dat biedt kennelijk geen soelaas.
Men vermoed een bug in de frimware (ja ik heb de laatste: .82).
Heeft iemand ook dit probleem en mogelijk een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Is al vaker voorbij geweest ja. Toen was volgens velen de oplossing om de Fritzbox even van het straam te halen en direct weer het stroom aan te sluiten.
Wel handig om te weten dat na het gebeld worden het ook opgelost kan worden.

Lijkt een bug in de firmware inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killugh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-07 14:30

killugh

lava right ahead

Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:05:
Naar probleempje met bellen met XS4ALL:
Soms (niet reproduceerbaar, maar soms ook wel meerdere keren per dag) blijft de kiestoon 'hangen 'als ik bel. Ik bedoel: ik neem de telefoon op, ik hoor de kiestoon, druk het nummer in (uit geheugen, of zelf indrukken of de herhaaltoets) en hoor nog steeds de kiestoon. Hij 'pakt' het nummer niet.
In de Fritzbox 7170 staat het nummer gewoon geregistreerd en bolletje is groen.
De workaround is om even met de mobiel naar mijn vaste nummer te bellen, dan doet 'ie het weer, maar lastig is het wel.
Twee weken geleden met XS4ALL aan de lijn de Fritzbox opnieuw geconfigureerd, maar dat biedt kennelijk geen soelaas.
Men vermoed een bug in de frimware (ja ik heb de laatste: .82).
Heeft iemand ook dit probleem en mogelijk een oplossing?
Ik heb exact hetzelfde probleem sinds de upgrade naar de laatste firmware. Aangezien je wel gebeld kunt worden vind ik het probleem minder erg dan het probleem in de vorige firmware waarbij steeds mijn actieve RDP sessies gekilled werden.

Ik gebruik ook de workaround om via gsm even mezelf te bellen, daarna werkt het direct weer.

pain is nothing that a downpour won't erase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

killugh schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 14:11:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem sinds de upgrade naar de laatste firmware. Aangezien je wel gebeld kunt worden vind ik het probleem minder erg dan het probleem in de vorige firmware waarbij steeds mijn actieve RDP sessies gekilled werden.

Ik gebruik ook de workaround om via gsm even mezelf te bellen, daarna werkt het direct weer.
Ik denk dat we dit nog eens aan XS4ALL moeten melden, wellicht kunnen ze er iets mee richting AVM (maker van Fritzbox).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:04
Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 14:14:
[...]

Ik denk dat we dit nog eens aan XS4ALL moeten melden, wellicht kunnen ze er iets mee richting AVM (maker van Fritzbox).
Misschien even een georganiseerde actie van maken, want ik kreeg te horen dat ik de firmware nog maar een keer moest installeren, en anders ruilden ze het modem wel om....want ze hadden "nog nooit van de klacht gehoord... 8)7 "

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Big M., dit is een bekend probleem met de .82 firmware, ik heb zojuist de beschikking gekregen over de nieuwste .86 firmware.

Deze zou het telefonie probleem verhelpen
Ik zou de firmare graag posten , ik beschik alleen niet over de webspace.

Mistrailer,

Dat ze nog niet van de fout hebben gehoord is onzin, Ik heb van medewerkers op de 2e lijn juist vernomen dat dit een bekend probleem is met de .82 firmware.

Maar niet getreurd, de firmware wordt beschikbaar via een andere tweaker.

Ik heb hem zojuist de firmware toegezonden.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killugh

killugh

lava right ahead

De firmware is hier te vinden http://www.darkwiz.net/do....en_.58.04.86-18385.image met daarbij de vermelding dat deze alleen gebruikt dient te worden als het telefonie probleem zich voordoet.

Met dank aan MR-joop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
gisteren de opzeggingsbrief gehad van xs4all.lijn is inmiddels overgenomen door alice.maar heb nog steeds geen antwoord gehad of het leenmodem van hun nog teruggestuurd moet worden.voorlopig krijgt ie een mooi plaatsje bij de rest van de modems op zolder,anders is ie voor bassie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:35
killugh schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 11:56:
De firmware is hier te vinden http://www.darkwiz.net/do....en_.58.04.86-18385.image met daarbij de vermelding dat deze alleen gebruikt dient te worden als het telefonie probleem zich voordoet.

Met dank aan MR-joop
Thx, had het er toevallig nog vanavond met mijn vrouw over. Nadat XS4all aangaf dat het een niet bekend probleem was zocht ik de oorzaak al in mijn oude dect toestel.
Blij om te lezen dat het vaker voorkomt. Ga meteen de firmware installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 19:29:
Big M., dit is een bekend probleem met de .82 firmware, ik heb zojuist de beschikking gekregen over de nieuwste .86 firmware.

Deze zou het telefonie probleem verhelpen
Ik zou de firmare graag posten , ik beschik alleen niet over de webspace.

Mistraller,

Dat ze nog niet van de fout hebben gehoord is onzin, Ik heb van medewerkers op de 2e lijn juist vernomen dat dit een bekend probleem is met de .82 firmware.
Het was al eventjes geleden dat ik daarvoor belde.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller

Met dank aan MR-joop
Staat erop...interface ziet er wel flink anders uit zeg!

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Kun je een of meerdere screenshots delen dan?
Je maakt me nieuwsgierig. :P

* Joen is huiverig voor installeren nieuwere nog niet officieel uitgebrachte firmware wanneer hij nog geen problemen heeft met de oudere firmware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Joen schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 22:56:
Kun je een of meerdere screenshots delen dan?
Je maakt me nieuwsgierig. :P

* Joen is huiverig voor installeren nieuwere nog niet officieel uitgebrachte firmware wanneer hij nog geen problemen heeft met de oudere firmware...
Wat is hier onduidelijk aan?
met daarbij de vermelding dat deze alleen gebruikt dient te worden als het telefonie probleem zich voordoet.
Screenshot: Even geen zin om alle personalia weg te poetsen, dan blijft er weinig over. De homepage is in elk geval helemaal anders.
Overigens klikte ik op een of ander linkje (Storage) en toen begon hij te rebooten.

Maw: als je geen problemen hebt, niet updaten. (Don't fix it if it ain't broke ;))

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer je geen problemen hebt met telefonie, moet je de .86 firmware nog niet installeren. Deze firmware is nog niet te krijgen via xs4all.(echter wel voor monteurs.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killugh

killugh

lava right ahead

Het nieuwe startscherm vind ik in elk geval een verbetering. Direct een overzicht van de belangrijkste zaken inclusief de meest recente calls en pc's die aangesloten zijn.

Volgens mij zit er zelfs voor het eerst een fixed dhcp edit mode in. Daar heb ik destijds zelf op de fritzbox aanpassingen voor moeten doen. AVM doet goed werk met deze update _/-\o_

[ Voor 35% gewijzigd door killugh op 11-10-2010 00:23 . Reden: dhcp toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
...Alleen dus nog niet helemaal stabiel, want spontane reboots bij het klikken op een simpel linkje is natuurlijk nog niet helemaal zoals het zou moeten.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:34
Daarom is het ook een Beta die nog niet op de normale manieren te verkrijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyindo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-03-2021
Vergeet niet na het update van de beta firmware de modem te resetten naar fabriek instellingen en daarna opnieuw te configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
crazyindo schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 18:34:
Vergeet niet na het update van de beta firmware de modem te resetten naar fabriek instellingen en daarna opnieuw te configureren.
Oh, dat heb ik niet gedaan. Was me ook iets teveel werk, VOIP opnieuw instellen, alle NAT/PAT rules erin, etc.

Het werkt tot nu toe verder prima ;) Nog geen telefonieproblemen gehad tot nu toe.

Ik stel hem wel opnieuw in als de firmware RTM is :)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 16:28
crazyindo schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 18:34:
Wat voor voordeel zou dat hebben?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Hallo allemaal;

Na een hoop ellende na de overgang van ADSL2+ naar VDSL2 ben ik gematigd tevreden.
Momenteel haal ik ongeveer 38Mbit down en 3Mbit up, niet verkeerd.
Inmiddels heb ik wel het 2 e FB7340 modem vanwege vele verbrekingen van de VDSL2 verbinding.
Nu blijft de verbinding redelijk stabiel. Wat een beetje tegen valt is de PING van 27 ms...voorheen 10 ms bij adsl2+. Verder werkt het modem goed met de laatste (BETA) 99.04.85-18221 firmware. Met WIFI en IPv6 geen problemen...Voip en VPN werken ook prima. Ik zie VDSL2 echt als tussenstation naar Glasvezel en hoop dan ook dat XS4ALL dit binnen afzienbare tijd gaat aanbieden. Hopelijk ook dan weer met de Fritzbox alleen al vanwege de fantastische VOIP/VPN mogelijkheden.

Mvg Jacques

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyindo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-03-2021
Freeaqingme schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 23:52:
[...]

Wat voor voordeel zou dat hebben?
Nou anders blijft de kuren nog staan in het geheugen. Als je het modem reset naar fact.def. dan wordt de chache gewiped van het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Nog een vaag iets met de beta firmware:

Alle succesvolle connecties via WLAN komen als failed in de log...

Verbinden met WLAN gaat verder prima, daarom vond ik het al zo raar dat er zo vaak "authorisation failed" stond...tot ik ineens zag dat die tijden exact overeen kwamen met de momenten dat we de laptop aanhadden.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killugh

killugh

lava right ahead

Dat was me ook al opgevallen, maar vreemd genoeg gebeurt het niet bij alle wifi verbindingen hier.

Een Windows XP laptop met een Intel 2200BG veroorzaakt de meldingen. Een Windows 7 laptop met een Intel 3945ABG maakt geen enkele melding in het WLAN logboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Komt het repeterend terug? Dan is het de her-authenticatie van WPA2 die periodiek een timer heeft. Wat je wel zou moeten merken dan is een korte onderbreking in je wlan verbinding.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killugh

killugh

lava right ahead

bjck schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:35:
Komt het repeterend terug? Dan is het de her-authenticatie van WPA2 die periodiek een timer heeft. Wat je wel zou moeten merken dan is een korte onderbreking in je wlan verbinding.
Nee bij mij is de melding er enkel bij het aanzetten van de Windows XP laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
De opzegging van xs4all is erdoor,de diverse brieven ontvangen van ze,behalve de brief waarin staat dat het modem teruggestuurd moet worden.Meerdere mensen geen brief gehad dat je het modem terug moet sturen of juist wel mensen die de brief wel hebben gehad dat je het leenmodem moet terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannes
  • Laatst online: 01-09 15:37
Hebben meer mensen problemen met IPv6 en de nieuwe modem van xs4all?

ik heb de modem gister ontvangen, en gelijk de preview firmware van AVM erin gefietst om zsm IPv6 te kunnen testen.
Ik heb IPv6 ingeschakeld in de webinterface van de fritzbox.
Bij internet -> account information -> IPv6
ik gebruik de volgende instellingen:
  • Always use a native IPv6 connection
  • Automatically negotiate a global address
  • Also announce DNS server via router advertisement (RFC 5006)
  • Assign unique local addresses (ULA) as long as no IPv6 connection exists (recommended)
in de logs vind ik de volgende foutmelding
  • IPv6 Internet connection error: Prefix assignment with error because of 0
ook verdwijnt het 'vinkje' in de enable ipv6 checkbox op het moment dat ik op apply klik

Zijn er meer mensen met dit probleem? hebben jullie het kunnen oplossen?

ik heb ADSL, VDSL is nog niet leverbaar op mijn adres

[ Voor 5% gewijzigd door Mannes op 20-10-2010 19:37 ]

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Mannes schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 19:36:
Hebben meer mensen problemen met IPv6 en de nieuwe modem van xs4all?
[...]

ik heb ADSL, VDSL is nog niet leverbaar op mijn adres
Volgens AVM is IPv6 voor ADSL stuk, het werkt op dit moment alleen met VDSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GraveR schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 21:00:
[...]

Volgens AVM is IPv6 voor ADSL stuk, het werkt op dit moment alleen met VDSL.
klopt inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Wat zijn de ervaringen met de router van deze provider?

Ik wil namelijk weg bij KPN ivbm hun slechte routers (ik gebruik uPnP, PS3 en Windows Homegroup) en hun veel te hoge prijzen voor hetgeen je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Mistraller schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 23:37:
[...]

Oh, dat heb ik niet gedaan. Was me ook iets teveel werk, VOIP opnieuw instellen, alle NAT/PAT rules erin, etc.

Het werkt tot nu toe verder prima ;) Nog geen telefonieproblemen gehad tot nu toe.

Ik stel hem wel opnieuw in als de firmware RTM is :)
Ik had dit probleem ook en ik heb de firmware gedowngrade naar versie FRITZ!Box Fon WLAN 7170 (Annex A) Firmware Version 58.04.78. Was erg moeilijk te vinden oudere firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Xiquena schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:11:
[...]

Ik had dit probleem ook en ik heb de firmware gedowngrade naar versie FRITZ!Box Fon WLAN 7170 (Annex A) Firmware Version 58.04.78. Was erg moeilijk te vinden oudere firmware.
Dat is inderdaad de andere genoemde optie.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Xiquena schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:11:
[...]

Hier een spiegel

FRITZ.Box_Fon_WLAN_7170.AnnexA.en.58.04.78.image

Let op als je downgrade:
The file you specified contains firmware that is older than the version currently installed. If you continue this update, all individual settings in your FRITZ!Box will be deleted and reset to the factory settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik had gelukkig een backup gemaakt met de .78 firmware voordat ik geupgrade had naar de .82 firmware. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 11:50:
Inmiddels mijn FRITZ!Box Fon WLAN 7340 voorzien van Firmware-Version 99.04.85-18221. Hoewel ik nu zou hebben verwacht dat ik nog wel tegen problemen aan zou lopen met de connectiviteit, is het bij mij juist het tegendeel!

Retestabiel, en ipv6 werkt als een tierelier! Het enige wat mij opvalt is dat de latency van 32 ms naar 61 ms is gegaan. Het zou toch niet zo moeten zijn dat ipv6 langzamer is t.o.v. ipv4?
Uiteindelijk vandaag native ipv6 geactiveerd (xs4all-vdsl via fttc i.c.m. fb 7340 - fw18-221). De ping ipv4 (xs4all.nl) en ipv6 (news6.xs4all.nl) zijn in mijn geval nagenoeg gelijk (26 msec).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft het tegenwoordig nog zin om een proxy te gebruiken van xs4all? Krijg je dan een ander IP of zo? Kan iemand mij dit snel even in boerentaal uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:37
Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 23:37:
Heeft het tegenwoordig nog zin om een proxy te gebruiken van xs4all? Krijg je dan een ander IP of zo? Kan iemand mij dit snel even in boerentaal uitleggen?
Ja je krijgt een ander ip, of het zin heeft. Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 23:37:
Vroeger was een provider proxy handig, omdat veelgevraagde pagina's bij de provider in een soort cache staan, waardoor je ze sneller zou kunnen laden - via je telefoonmodem 56k6 ofzo. Tegenwoordig is het net zo snel, dat er meer nadelen dan voordelen aan zitten, behalve wanneer je niet overal je "echte" IP wilt achterlaten, voor wat het waard is. http://www.watismijnip.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Toff schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 00:06:
[...]

Vroeger was een provider proxy handig, omdat veelgevraagde pagina's bij de provider in een soort cache staan, waardoor je ze sneller zou kunnen laden - via je telefoonmodem 56k6 ofzo. Tegenwoordig is het net zo snel, dat er meer nadelen dan voordelen aan zitten, behalve wanneer je niet overal je "echte" IP wilt achterlaten, voor wat het waard is. http://www.watismijnip.nl/
De echte reden was dat je vroeger via de proxy MOEST internetten. Want voor ieder plaatje wat al gecached was op de proxy, hoefde er geen dataverkeer naar buiten toe, en dat was goedkoper voor de providers.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 20:38

Len

Leeg

Ik heb nooit met xs4all MOETEN internetten via de proxy. En ik doe dat al vanaf 1996 bij xs4all. Ik heb nooit het nut gezien van de proxy ook.. Haalde het toch met 28k8 binnen. en dan is een proxy niet sneller. Misschien alleen als er een website gehost werd via een trage verbinding.
Ook had je problemen met het verversen van de pagina's. Oude versie in de proxy en helaas een nieuwere online :p

[ Voor 21% gewijzigd door Len op 24-10-2010 15:50 ]

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Len schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 15:49:
Ik heb nooit met xs4all MOETEN internetten via de proxy. En ik doe dat al vanaf 1996 bij xs4all. Ik heb nooit het nut gezien van de proxy ook.. Haalde het toch met 28k8 binnen. en dan is een proxy niet sneller. Misschien alleen als er een website gehost werd via een trage verbinding.
Ook had je problemen met het verversen van de pagina's. Oude versie in de proxy en helaas een nieuwere online :p
Vroeger zat ik niet bij xs4all, en bij de club waar ik toen zat was dat wel zo :|

Bij xs4all staat volgens mij nog wel een proxy die de resolutie van plaatjes verlaagt. Dat is wel weer handig bij mobiel internetten.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
die is volgens mij recent ook opgedoekt, kijk maar eens bij de experimentele diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraag. Als ik die SSH gegevens invul met PuTTy, heb ik dan weer een stukje extra beveiliging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ook hier een klapperende lijn :( Word waarschijnlijk downgraden volgens de helpdesk medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 19:48
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 18:02:
En ook hier een klapperende lijn :( Word waarschijnlijk downgraden volgens de helpdesk medewerker.
Ik ook de hele middag, waar woon je ergens?

Moet wel even erbij vertellen dat ik een ontzettende slechte lijn heb. Ik heb het abonnement van 8 Mbit maar deze is gedowngrade naar 3Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinClientQ schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 18:08:
[...]

Ik ook de hele middag, waar woon je ergens?

Moet wel even erbij vertellen dat ik een ontzettende slechte lijn heb. Ik heb het abonnement van 8 Mbit maar deze is gedowngrade naar 3Mbit.
Zuidwest Brabant. Hij klapt er zojuist weer uit dus sta weer in de wacht bij de helpdesk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 18:23:
[...]

Zuidwest Brabant. Hij klapt er zojuist weer uit dus sta weer in de wacht bij de helpdesk :'(
Karaqz, hoever woon je vanaf de wijkcentrale, en wat zijn je lijnwaardes ?
Deze kun je vinden bij system.

De afstand tot aan de wijkcentrale is ook van invloed, ligt de huidige lijnwaarde boven de snelheid die je stabiel afneemt dan gaat de lijn klapperen.

Je kan dan beter kiezen voor en downgrade van de lijn en stabiel kunnen internetten. Wanneer je hier niet voor kiest loop je het risico er constant vanaf gegooid te worden. Dit doordat het modem hoger probeert in te trainen dan stabiel mogelijk is,.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2010 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 16:50
Weet iemand hier ook hoe lang het duurt voordat de DSLAM van KPN/XS4ALL doorheeft dat er een ander device aan de andere (mijn) kant van de lijn hangt? Ik heb tot vanavond met een ADSL1-device aan een Lite-abbo gezeten, maar deze is nu vervangen door een ADSL2-device. De lijnsnelheid blijft echter op 1up/8down staan, terwijl Lite toch echt 2up/16down (max.) is.

Moet het nieuwe device een tijd uitgezet worden of zo?

Dit zijn de lijn-waardes:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
-> get interface adsl1/0 statistics 

Path Mode:                     Interleaved
Selected Modulation:           auto      
Trained Modulation:            ADSL2_PLUS
BitSwap:                       Enable    

Upstream Connection Rate:            1031  Kbps
Upstream Line Attenuation:              9  dB       
Upstream Margin:                       10  dB

Downstream Connection Rate:          8002  Kbps
Downstream Line Attenuation:           22  dB  
Downstream Margin:                     21  dB

Zijn geen gekke of slechte waardes, lijkt me...

[ Voor 41% gewijzigd door Kenny_NL op 28-10-2010 23:16 . Reden: interface statistics toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Lijkt me niet zozeer met 't device te maken te hebben, maar meer gewoon je isp die je snelheden nog omhoog moet gooien. Even bellen?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Kenny_NL schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 22:58:
Weet iemand hier ook hoe lang het duurt voordat de DSLAM van KPN/XS4ALL doorheeft dat er een ander device aan de andere (mijn) kant van de lijn hangt? Ik heb tot vanavond met een ADSL1-device aan een Lite-abbo gezeten, maar deze is nu vervangen door een ADSL2-device. De lijnsnelheid blijft echter op 1up/8down staan, terwijl Lite toch echt 2up/16down (max.) is.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14

Heb je een upgrade naar VDSL aangevraagd? Want dan moet je wachten totdat VDSL wordt opgeleverd.
Anders toch even met XS4all bellen hoe een en ander zit.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 08:05

vleesjus

echte vleesjus!

Vreemde problemen met onze oplevering van het xs4all abonnement. De bijgeleverde fritzbox lijkt problemen te geven bij ons.
Net ongeveer een uur met de xs4all helpdesk aan de lijn gehangen en vanalles gecontroleerd, maar niks mocht helpen. Nu doorgestuurd naar avm waar ik mn klacht maar moest dumpen. Hopelijk krijg ik daar snel reactie op, want het begint namelijk steeds vervelender te worden. Het probleem is namelijk wanneer er gedownload wordt en de snelheid gaat boven de 400-500 KB/s dan worden de configuratie pagina's van de fritzbox erg traag, internet erg traag en de telefoon wordt slecht. Bij maximale snelheid van 8mbit/800KB/s dan is de fritzbox helemaal niet meer te bereiken, of na enkele minuten wachten pas. Web verkeer valt compleet uit, maar downloads blijven gewoon werken. Lijkt haast wel of de prioriteiten verkeerd in de modem staan oid :?

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 20:22
Lekker makkelijk van XS4all.
Je hebt een dienst bij XS4all afgenomen en XS4all wil dat jij de Fritzbox gebruikt.
XS4all moet dit voor jou oplossen en niet jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Nouja, de verantwoordelijkheid van xs4all is natuurlijk ook niet onbeperkt. Zij leveren 't dsl-signaal op de koperdraadjes die naar jouw meterkast toegaan. Dat zij vervolgens een modem leveren is een leuke extra service. Er zijn zat ISP's waarbij je je eigen modem/router moet fixen. En niemand verplicht je om die F!B te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 22:53
Kenny_NL schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 22:58:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14

XS4ALL biedt alleen TOT snelheden aan. Dus je haalt nooit gegarandeerd de max snelheid van je abo. Maar als ik je lijn zo zie. Dan lijk je nog op het Start abo te staan aan de XS4ALL kant.
Je modem traint namelijk al in op ADSL2+ en je hebt nog MEER dan voldoende ruimte op de lijn om de snelheid op te schroeven.

Welk modem heb je op dit moment trouwens aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Iemand die weet hoe je met de Fritz!Box 7340 eigen dns servers kan instellen? Ik stel in /var/flash/ar7.cfg bij overwrite_dns twee keer mijn interne dns server in, maar hij lijkt volledig te worden genegeerd (jaja, ook na talloze reboots)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus

vleesjus

echte vleesjus!

Vandaag toch weer tweemaal aan de lijn gehangen met xs4all. Volgens hen zou het aan mijn lijn liggen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
                        Receive Direction   Send Direction
Max. DSLAM throughput   kBit/s  7872            960
Min. DSLAM throughput   kBit/s  7264          960
Attainable throughput   kBit/s    8352        1068
Current throughput  kBit/s       7872          960

Latency     0 ms    0 ms
Bit swap        off off

Signal-to-noise ratio   dB            5 6
Line attenuation    dB                 8    5
Power cutback   dB                    4 0

Erg lage snr waarde dat wel, maar dit is nooit anders geweest hier voor zover ik weet. Altijd stabiel 8mbit gehad zonder problemen. Op aandringen van xs4all toch de afstand tussen isra punt en fritzbox ingekort, van 4 meter naar 1 meter, maar nog steeds dezelfde waardes. Telefoongesprek werd er helaas ook niet beter van als ik weer een speedtest draaide. Oplossing zou zijn om terug te schroeven naar 6mbit, maarja daar ben ik natuurlijk niet mee tevreden. In plaats daarvan, is mij toegezegd dat we plotseling na al die jaren wél adsl2+ hebben in het dorp en ik een upgrade krijg naar 10mbit om de problemen te verhelpen. Vreemd verhaal in elk geval. Maar goed als ik dadelijk 2mbit meer heb en een stabiele lijn ben ik natuurlijk wel super tevreden :)

Binnen 2 uur zou het geregeld moeten zijn, ik ben benieuwd (een uur is al voorbij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
vleesjus schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:46:
Binnen 2 uur zou het geregeld moeten zijn, ik ben benieuwd (een uur is al voorbij)
Famous last words?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
vleesjus; die max dslam throughput duidt er toch gewoon op dat ze 'm op 7Mbit hebben in ingesteld. Zou 't aan de afstand gelegen hebben was de max dslam throughput hoger, en de attainable/current throughput aanzienlijk lager dan de max throughput.

Wat het betekent dat de attainable throughput hoger is dan de max throughput is me nog niet helemaal duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus

vleesjus

echte vleesjus!

Zoals ik zelf al verwacht had deze ochtend nog geen verbetering en geen adsl2+. De fritzbox geeft nog steeds adsl versie 992.1 snr is daarentegen wel naar 6db gegaan sinds vanochtend. Iets beter dan gister dus.

Ik haal nog wel prima ruim 800kb/s net als met het oude 8mbit abonnement van online. Wat ik wel vreemd vind is dat bij de spectrum analyse de fritsbox een snr tussen 35 en 50 over het hele spectrum geeft :? Wat er meer op lijkt aangezien de centrale nog net niet aan de overkant van de straat staat(een blok verder). Is ook te zien aan de attenuation die ook erg laag is.

[ Voor 6% gewijzigd door vleesjus op 31-10-2010 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 22:53
vleesjus schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 09:07:
Zoals ik zelf al verwacht had deze ochtend nog geen verbetering en geen adsl2+. De fritzbox geeft nog steeds adsl versie 992.1 snr is daarentegen wel naar 6db gegaan sinds vanochtend. Iets beter dan gister dus.

Ik haal nog wel prima ruim 800kb/s net als met het oude 8mbit abonnement van online. Wat ik wel vreemd vind is dat bij de spectrum analyse de fritsbox een snr tussen 35 en 50 over het hele spectrum geeft :? Wat er meer op lijkt aangezien de centrale nog net niet aan de overkant van de straat staat(een blok verder). Is ook te zien aan de attenuation die ook erg laag is.
Heb jij je modem al gereboot? Want dat is soms nodig om het modem op de nieuwe snelheid en ADSL2+ in te laten trainen. Want als ik je verhaal zo hoor staat aan de XS4ALL kant alles gereed om je modem de nieuwe snelheid te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus

vleesjus

echte vleesjus!

vanochtend nog 2x omdat de telefoon het niet deed, zal hem nog wel een keer herstarten :)

edit: geen verandering na herstart:(

[ Voor 18% gewijzigd door vleesjus op 31-10-2010 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Laatst online: 19-01 22:29
Ik heb hier dus een mega probleem sinds een paar dagen of misschien nog langer.

De response tijd op mijn lijn stijgt s'avonds naar +-100 ms. De stats van het ADSL2+ modem zijn in orde, prima stabiel signaal en de lijn is niet of nauwelijks belast. Ik heb voor de zekerheid ook nog met een ander modem geprobeerd maar uiteraard was dit niet de oplossing.

Toen ik het idee had dat het in het ATM netwerk kon zitten heb ik een kennis 2 straten verder, zit op dezelfde DLSAM maar heeft een andere provider ook is laten testen. En verdomd ja hoor ook zijn response tijd naar zijn eigen provider is ook 100 ms op dat moment. Later na middernacht was onze tijd ineens weer +-16 ms.

Vanmiddag wanneer veel mensen op het internet zitten is de tijd ineens weer 100 ms, en nu zitten we rond de 30 ms... kortom ik mag toch wel concluderen dat er een vet capaciteits probleem op de ATM pijp naar de DSLAM zit. Als dat het gevolg is van de uitrol van VDSL2 zijn we daar klaar mee.

Ik ga morgen vanzeflsprekend bellen met XS4ALL want dit accepteer ik niet. Zeker niet omdat we al meer betalen dan bij een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Uiteraard heb je uitgebreid mtr gedraaid om te kijken waar 't probleem precies zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Laatst online: 19-01 22:29
Op dit moment is het weer 16 ms maar deze tracert van eerder laat het duidelijk zien:

1 1 ms <1 ms <1 ms 172.20.1.1
2 105 ms 104 ms 105 ms lo1.dr4.d12.xs4all.net [194.109.5.227]
3 87 ms 90 ms 91 ms 0.ge-3-2-0.xr4.1d12.xs4all.net [194.109.7.129]
4 101 ms 103 ms 102 ms www.xs4all.nl [194.109.6.92]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Zojuist via de webinterface een firmware update kunnen uitvoeren in mijn FB7340 naar de nieuwe versie 99.04.86, dit is een niet beta firmware met de nieuwe interface en IPv6 support.

Murphy was an optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

GoGoHaRrY schreef op maandag 01 november 2010 @ 15:12:
Zojuist via de webinterface een firmware update kunnen uitvoeren in mijn FB7340 naar de nieuwe versie 99.04.86, dit is een niet beta firmware met de nieuwe interface en IPv6 support.
Is dat 99.04.86-18404 of 99.04.86-18550.
Of is het weer een andere versie?
Helaas staat de 7340 nog steeds niet op de algemene FTP van AVM, en ook niet op de website.

Ben ook wel benieuwd naar een changelog, maar zoals ik van XS4all (en uit het verleden met de 7170) begrepen heb, zijn ze daar niet heel goed mee bij AVM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 08:59

charrel

Cortisol4life..

99.04.86 gewoon zo, staat verder niks bij. Draai hem nu ook, zie geen veranderde interface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

charrel schreef op maandag 01 november 2010 @ 15:51:
99.04.86 gewoon zo, staat verder niks bij. Draai hem nu ook, zie geen veranderde interface?
Hangt er van af waar je vandaan komt, de vorige Niet Beta was de orginele .83 welke een andere user interface had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

Met dank aan MR-joop
In het kader van domme vragen bestaan niet...

gebruik je dan: kernel.image ?
Dat is het grootste file dat ik kan kiezen en het is een image.
Of niet updaten via de webinterface?

Heb hier namelijk ook enorm telefoon problemen en gaf al van alles de schuld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefonieproblemen:
Nummer draaien en dode lijn krijgen
Lange wachttijd na draaien nummer, en overgaan telefoon.

Deze firmware was nog niet officieel, al krijg je hem nu volgens mij ook via de automatische update binnen.
Deze diende alleen geinstalleerd te worden in combinatie met genoemde telefoonproblemen.

Bron: 2e lijn xs4all helpdesk voor monteurs xs4all, ( that's me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 19:31:
Telefonieproblemen:
Nummer draaien en dode lijn krijgen
Lange wachttijd na draaien nummer, en overgaan telefoon.

Deze firmware was nog niet officieel, al krijg je hem nu volgens mij ook via de automatische update binnen.
Deze diende alleen geinstalleerd te worden in combinatie met genoemde telefoonproblemen.

Bron: 2e lijn xs4all helpdesk voor monteurs xs4all, ( that's me)
De spijker op de kop.
Krijg deze update dus alleen niet binnen via de automatische update en wil hem er graag zelf op zetten.
Alleen is dan even de vraag of ik dan kernel.image moet hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus

vleesjus

echte vleesjus!

Net ook maar even de nieuwe beta firmware erop geknald vanwege de telefonie problemen. Bij een eerste test nog steeds kiestoon die vrij lang is, maar interface is een heel stuk beter en de downloadsnelheid is ook iets omhoog, van 840KB/s naar 880KB/s, dus dat is al mooi meegenomen. Als het nu ook nog de storingen verhelpt tijdens het bellen wanneer iemand aan het downloaden is is dat mooi meegenomen :)

@hierboven gewoon de hele .tar inladen in de FB.

[ Voor 6% gewijzigd door vleesjus op 01-11-2010 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

vleesjus schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:51:
Net ook maar even de nieuwe beta firmware erop geknald vanwege de telefonie problemen. Bij een eerste test nog steeds kiestoon die vrij lang is, maar interface is een heel stuk beter en de downloadsnelheid is ook iets omhoog, van 840KB/s naar 880KB/s, dus dat is al mooi meegenomen. Als het nu ook nog de storingen verhelpt tijdens het bellen wanneer iemand aan het downloaden is is dat mooi meegenomen :)

@hierboven gewoon de hele .tar inladen in de FB.
_/-\o_

Werkt.
Nu van de week eens aankijken hoe het met bellen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killugh

killugh

lava right ahead

svijf schreef op maandag 01 november 2010 @ 22:32:
Werkt.
Nu van de week eens aankijken hoe het met bellen gaat.
Sinds ik deze nieuwe firmware gebruik heb ik geen telefoon problemen meer gehad. Het enige wat nog erg vervelend blijft is het (niet) functioneren van QoS voor bellen als je aan het downloaden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Zojuist mijn 7340 van de update naar 99.04.86 voorzien, en het valt meteen op dat er nog steeds 7390 bovenaan staat. Teksten op de overzicht pagina zijn nu in ieder geval allemaal vertaald.

Hoe het verder zit met de firmware moet zich nog uitwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 16:50
MadDonkey schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:18:
[...]

XS4ALL biedt alleen TOT snelheden aan. Dus je haalt nooit gegarandeerd de max snelheid van je abo. Maar als ik je lijn zo zie. Dan lijk je nog op het Start abo te staan aan de XS4ALL kant.
Je modem traint namelijk al in op ADSL2+ en je hebt nog MEER dan voldoende ruimte op de lijn om de snelheid op te schroeven.

Welk modem heb je op dit moment trouwens aangesloten?
Nu hangt er een Juniper SSG20 aan de ADSL-lijn. Ik heb al met XS4ALL gebeld, en de lijn stond nog vast op 8Mbit. De maximale lijnsnelheid die ik zou kunnen halen (volgens de helpdesk) is 12Mbit en daar is de lijn nu op vastgezet. Op zich is dat een beetje raar, want dat zou de DSLAM ook wel zelf kunnen uitzoeken lijkt me.
Met mijn vorige router haalde ik wel de maximale 8Mbit (die de hardware aankon)...
Overigens heb ik een Lite-abo (gedowngrade omdat vorige hardware niet harder kon dan 8Mbit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus

vleesjus

echte vleesjus!

Ik zie trouwens wel het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/whjf2f.jpg
Betekent dit nu dat de centrale gewoon slecht is? Modem ziet er in elk geval wel stabiel uit met de huidige firmware. Verder nog geen upgrade naar adsl2 natuurlijk... :P

SNR is sinds vanmiddag naar 4db gevallen :? , volgens mij ook niet helemaal goed, verder wel stabiel internet.

[ Voor 48% gewijzigd door vleesjus op 02-11-2010 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Zo, vorige week XS4ALL aangevraagd als vervanging van m'n Online abbo (VoIP nemen ze over).
Ben het gezeur daar meer dan zat, ik ben benieuwd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06-2024
Robinski schreef op maandag 01 november 2010 @ 23:27:
Zojuist mijn 7340 van de update naar 99.04.86 voorzien, en het valt meteen op dat er nog steeds 7390 bovenaan staat.
Is de update wel goed gegaan dan (factory defaults na update)?
Ik heb vanmiddag de update uitgevoerd en nu staat er 7340 in de bovenbalk bij mij.

Ik heb echter een probleem om het ipadres van het modem te veranderen als ik op die pagina wil komen gaat het niet goed. Foutmelding over de hele pagina, begint met "Lua Load Syntax ERROR /usr/www/avme//net/boxnet.lua:1 [string "/usr/www/avme//net/boxnet.lua:1"]:70: '}' expected (to close '{' at line 62) near 'from'
"
Hebben anderen deze ervaring ook?

Ik hoop dat met deze firmware mijn draadloze problemen opgelost zijn, verder namelijk een prima modem met een vdsl2-verbinding!

[ Voor 8% gewijzigd door berend_ op 04-11-2010 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

berend_ schreef op donderdag 04 november 2010 @ 19:57:
[...]

Is de update wel goed gegaan dan (factory defaults na update)?
Ik heb vanmiddag de update uitgevoerd en nu staat er 7340 in de bovenbalk bij mij.

Ik heb echter een probleem om het ipadres van het modem te veranderen als ik op die pagina wil komen gaat het niet goed. Foutmelding over de hele pagina, begint met "Lua Load Syntax ERROR /usr/www/avme//net/boxnet.lua:1 [string "/usr/www/avme//net/boxnet.lua:1"]:70: '}' expected (to close '{' at line 62) near 'from'
"
Hebben anderen deze ervaring ook?

Ik hoop dat met deze firmware mijn draadloze problemen opgelost zijn, verder namelijk een prima modem met een vdsl2-verbinding!
Probleem met die foutmelding heb ik ook. Erg jammer dat er toch nog een flink bug in de final zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:34
berend_ schreef op donderdag 04 november 2010 @ 19:57:
[...]
"
Xs4all en Avm zijn hiervan op de hoogte, ben dit zelf een paar keer al tegen gekomen en heb dit gemeld bij Xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Ik neem aan dat je dit ook wel via de telnet interface kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:35

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hallo GoTers, hier ook een XS4ALL klant... die het eigenlijk wel een beetje gezien heeft met deze provider. Ik heb al jaren een abo. bij XS4ALL en sinds 2 jaar een XS4ALL Only ADSL lijn, die eigenlijk kwa kwaliteit te wensen over laat. Deze is eigenlijk nooit echt stabiel geweest, natuurlijk al de nodig zaken geprobeerd zoals genoemd in dit topic. Tevens een downgrade van 16 naar 8Mb/sec. (eigenlijk niet meer van deze tijd, zeker niet wonende in een nieuwbouw wijk, voor de door XS4ALL gehanteerde prijzen)

Nu krijg ik in de komende paar maanden glasvezel tot in de meterkast... yeah! \o/ .... Ik vraag mij af wat XS4ALL eigenlijk met glasvezel gaat doen, het enige wat ik kan vinden staat hier beschreven: http://www.xs4all.nl/nieuws/toekomst/ Is het nu werkelijk zo dat deze vroeger zo vooruit strevende provider zo achterhaald is? Kijk acties zoals actief zijn in de welbekende rechtzaken en bits for freedom zijn leuke randverschijnselen, maar het gaat uiteindelijk om de verbinding die ze leveren en hier laat XS4ALL naar mijn idee toch te wensen over.

Mijn uiteindelijk vraag; heeft iemand iets nieuws opgevangen wat XS4ALL gaat bieden op het gebied van glasvezel? Alleen al het wijzigen van e-mail adressen lijkt mij al een ramp om over te stappen van provider, zeker als je al jaren bij dezelfde zit.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulzurrr
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-08 13:18
Vanmiddag een xs4all monteur langs geweest en heeft een aantal kabels vervangen, snelheid is aanzienlijk omhoog gegaan van 20,4 Mbit/s naar 34,8 Mbit/s. Ik ben weer tevreden :)

Afbeeldingslocatie: http://img838.imageshack.us/img838/2554/screenshot20101108at180.png
Pagina: 1 ... 14 ... 24 Laatste