[XS4all xDSL] Ervaringen en discussies - Deel 2

Pagina: 1 ... 22 ... 24 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Notlupus schreef op maandag 12 november 2012 @ 13:34:
Ik heb sinds vorige week mijn XS4ALL abonnement omgezet van 8/1 naar 40/4, wat vandaag is opgeleverd. Als ik de snelheden test dan zie ik echter dat ik 33/1,1 Mbits heb, niet bepaald wat er beschreven staat. Dat ik de volle 40 Mbits niet haal dat snap ik nog wel, maar ik voel me toch flink belazerd als ik vier keer snellere upload beloofd krijg, en slechts 0,1 keer sneller krijg.

Kan ik hier nog wat aan doen? Bellen/mailen?
Ik zou gewoon even bellen, ze kunnen je vaak goed vertellen waarom je deze snelheden ziet/krijgt.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds een paar weken overgestapt naar Xs4all en moet zeggen draait goed hier in mijn regio 1335

Heb tv +Glas genomen en geen vaste telefoon -We hebben allemaal een Gsm in huis dus overbodig
plus een Hd pakket , kwaliteit is goed strak en duidelijk dus op onze 46 Inch Samsung Tv

internet is ook goed snel heb de 100mb versie genomen

kortom een tevreden klant .... het modem/router die je en bij krijgt is de 7390 van Fritzbox [internet]

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2302783521.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 09:53
Gutteguttegut schreef op maandag 12 november 2012 @ 14:17:
[...]
Ik zou gewoon even bellen, ze kunnen je vaak goed vertellen waarom je deze snelheden ziet/krijgt.
Heb ik uiteindelijk gedaan en er werd mij verteld dat ik wel de snelheden zoals aangegeven op de website zou moeten krijgen, ik heb aangegeven dat ik de router wel van de eerste verdieping naar de voordeur zou verplaatsen om te kijken of dat effect had, toen heb ik opgehangen.

Nu krijg ik echter een minuut of drie geleden, na een disconnect van 30 seconden opeens een nieuw IP adres (nooit een nieuwe gehad in al mijn jaren abonnement) en is de upload snelheid verhoogt naar 3,4Mbit. Mij hoor je niet klagen maar zo word het wel een heel raar verhaal.

Ik denk ik meld het maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:58
Ik heb het 8/1 Mbit Abo van xs4all. Gister een brief gekregen dat ik overgezet word op Vdsl. Snelheid blijft hetzelfde maar mijn verbinding wordt beter. Meer mensen deze brief gehad?

En wat houdt een 'betere' verbinding in? 8Mbit haal ik al en lijn is stabiel.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Ik zit op 4/1 :/
Ik hoop dus ook wel een beetje op zo'n brief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
Ondertussen is de bandbreedte verhoogt naar 52/5.2. Wat dus meer is als de 40/4 die ik besteld heb, ik snap er nog minder van als eerst maar goed, ik ben er zo blij mee.

Denk zelf dat ze na mijn belletje wel degelijk iets ontdekt hebben, en nu de synch verhoogt hebben naar die snelheid zodat ik toch minstens de volle 40/4 krijg. Goeie provider, dat XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Joen schreef op woensdag 14 november 2012 @ 08:25:
Ik zit op 4/1 :/
Ik hoop dus ook wel een beetje op zo'n brief. :)
Gewoon bellen, dan kunnen ze het je vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Notlupus schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 21:04:
Ondertussen is de bandbreedte verhoogt naar 52/5.2. Wat dus meer is als de 40/4 die ik besteld heb, ik snap er nog minder van als eerst maar goed, ik ben er zo blij mee.
Ja, die cijfers staan ook in mijn modem, maar hoewel ik niks te klagen heb, dat haal ik toch echt niet.
De Fritz!box7360 meldt overigens ook een "attainable throughput" van 104874/29893 kbits/s. Het lijkt erop, dat er nog flink wat rek in de mogelijkheden zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:33

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hoe zit het met de overstap van ADSL naar VDSL (20 -> 40 Mbit)? Ik hoor van anderen dat de aderparen in het ISRA-punt aangepast moeten worden? Maar anderen ontkennen dat?

Ik heb een huis van 20 jaar oud met een smal langwerpig ISRA-punt kastje.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

AW_Bos schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 15:17:
Hoe zit het met de overstap van ADSL naar VDSL (20 -> 40 Mbit)? Ik hoor van anderen dat de aderparen in het ISRA-punt aangepast moeten worden? Maar anderen ontkennen dat?

Ik heb een huis van 20 jaar oud met een smal langwerpig ISRA-punt kastje.
Volgens mij niet nodig, tenzij het een zooitje is en niet meer duidelijk is welk paar welke is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik meen te begrijpen dat VDSL2 niet i.c.m. ISDN over hetzelfde koperpaar kan. Als je ISDN hebt dan kan men het tweede koperpaar gebruiken voor de VDSL2 verbinding. Bij een analoge lijn zou dit niet nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Mijn analoge lijn werd zonder enige aanpassing overgezet van ADSL2 naar VDSL2. Mijn huis is ruim 30 jaar oud, dus 20 jaar zou geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 16:50
Toff schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 22:00:
Mijn analoge lijn werd zonder enige aanpassing overgezet van ADSL2 naar VDSL2. Mijn huis is ruim 30 jaar oud, dus 20 jaar zou geen probleem moeten zijn.
Hoe is jouw snelheid op VDSL2 dan?
Ik woon ook in een huis met een 30 jaar oude lijn
en wil binnenkort ook over naar snel (en beter/stabieler) internet...
Zou zo'n 1,2 km afstand moeten zijn naar de VDSL2Kast maar 't schijnt nog niet in het systeem te staan ofzo.
(er staat iig alleen nog ADSL beschikbaar...)

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
timmie1 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 23:10:
[...]
Hoe is jouw snelheid op VDSL2 dan?
Op dit moment:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2327837925.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 16:50
Wauw, prachtige snelheid en ping, ik hoop dat dat ook hier haalbaar is....

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hader
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-08 17:44
lt_cmd_data schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 13:20:
Heeft iemand enig idee waarom xs4all de DSLAM max upload throughput insteld 3080kbit en niet op >4096kbit :?
Dat is een veel gemaakte fout. Je denkt een 40Mbit verbinding te krijgen, maar je krijgt maar 33Mbit (of iets minder / meer) Dit is een marketing verhaal. De verbinding is idd 40Mbit, maar doordat ieder pakketje (waar je data in zit) voorzien is van een header (waarin alles in staat over het pakketje zelf qua communicatie,CRC enz) is er sprake van een overhead. Deze overhead gaat van die 40Mbit af, en hou je effectief 33Mbit over. Het verschil is namelijk nodig om de data in het pakketje veilig (indien SSL) en zonder fouten bij je af te leveren. Zonder deze overhead is het niet mogelijk de data van A naar B foutloos over te brengen. Maar goed ook, want anders als er maar een paar fouten in de overdracht zouden optreden zou je opgezadeld zijn met corrupte pagina's/bestanden. Het modem handelt dit allemaal automatisch voor je af, en zorgt ervoor dat je een foutloze verbinding heb. Het is moeilijk voor ISP'ers voor iedere klant in te schatten wat de foutmarge (lees effectieve snelheid) zou zijn, omdat de afstand tot de centrale voor iedereen anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Nog steeds geen brief gehad over de omzetting naar hun nieuwe abonnementen. Ik ben benieuwd wat ze gaan aanbieden, want met zo'n 2,5km van de centrale is er denk ik niet al te veel mogelijk. Wat dat betreft ben ik al blij dat ik toch nog zo'n 14Mb/s haal.

Weet iemand of je bij het aanbod wat ze doen door de omzetting van de abonnementen je meteen weer voor een jaar vast komt te zitten of niet?

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Weakling schreef op donderdag 06 december 2012 @ 09:08:
Nog steeds geen brief gehad over de omzetting naar hun nieuwe abonnementen. Ik ben benieuwd wat ze gaan aanbieden, want met zo'n 2,5km van de centrale is er denk ik niet al te veel mogelijk. Wat dat betreft ben ik al blij dat ik toch nog zo'n 14Mb/s haal.

Weet iemand of je bij het aanbod wat ze doen door de omzetting van de abonnementen je meteen weer voor een jaar vast komt te zitten of niet?
Waarom bel je ze niet even? Weet je het meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:52

justifire

Shut up and squat !!

Zie in de fritzbox dat ik over ben gezet van adsl2+ naar vdsl2, waarschijnlijk hebben ze de centrale ge-upgrade.
Maar mijn snelheid is nog steeds 16 mb (al was ik voorheen al blij als de 14-15 werd gehaald)
Ook geen brief gehad van xs4all, hopen dat ze binnenkort toch even de schakelaar overhalen bij xs4all.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:11
Binnenkort verloopt mijn contract bij Telfort waar ik VDSL afneem en ben erg tevreden over de snelheid en het modem wat ze leveren.
Zit nu wel te denken om over te stappen naar XS4All. Er loopt nu een interessante actie, de snelheden liggen wat hoger, en je krijgt er een modem bij met meer mogelijkheden. Daarnaast vind ik het vaste ip adres ook nog een voordeel.

Nu belde ik gister met de XS4All sales en die gaven aan dat hun systeem aangeeft dat ik 12Mbits gegarandeerd heb. Dit terwijl ik bij Telfort makkelijk 3.5MB/s haal en mijn modem zelfs attainable waardes aangeeft van 60Mbit down en 10 Mbit up. Ik zit tevens op 600m van de centrale.

Nu wil ik er uiteraard niet qua snelheid op achteruit gaan als ik voor XS4ALL kies, zijn er mensen met vergelijkbare ervaringen? Wat voor advies kunnen jullie mij geven?

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Meauses schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 08:44:
Binnenkort verloopt mijn contract bij Telfort waar ik VDSL afneem en ben erg tevreden over de snelheid en het modem wat ze leveren.
Zit nu wel te denken om over te stappen naar XS4All. Er loopt nu een interessante actie, de snelheden liggen wat hoger, en je krijgt er een modem bij met meer mogelijkheden. Daarnaast vind ik het vaste ip adres ook nog een voordeel.

Nu belde ik gister met de XS4All sales en die gaven aan dat hun systeem aangeeft dat ik 12Mbits gegarandeerd heb. Dit terwijl ik bij Telfort makkelijk 3.5MB/s haal en mijn modem zelfs attainable waardes aangeeft van 60Mbit down en 10 Mbit up. Ik zit tevens op 600m van de centrale.

Nu wil ik er uiteraard niet qua snelheid op achteruit gaan als ik voor XS4ALL kies, zijn er mensen met vergelijkbare ervaringen? Wat voor advies kunnen jullie mij geven?
Heb je geen buren met xs4all, dan zou je het die even kunnen vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Gutteguttegut schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 11:16:
[...]
Heb je geen buren met xs4all, dan zou je het die even kunnen vragen :)
Ik heb het aan buren gevraagd met Alles in Één van KPN en die halen ook prima snelheden. Lijkt me dus dat XS4ALL dat ook gaat leveren. Heb het ondertussen al besteld en zag ook staan dat ze VDSL gaan leveren dus zou opzich niets tot weinig moeten veranderen :)

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meauses schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 08:44:

Ik heb precies het omgekeerde verhaal :)

Ik ga over een maandje juist weg bij XS4ALL. Ben een abbonee van het eerste uur. (lid nr 361) destijds overgenomen van mijn vader. In heel 2010 /2011 had ik VDSL 40 Mbit, waarvan ik zelfs 43Mbit naar binnen trok:) Na die tijd is het alsmaar erger geworden. Momenteel zit ik nu zelfs op een armieterige 17 Mbit.

Telfort geeft 40 Mbit op mijn adres aan. Uiteraard nog ff gecheckt bij de klantenservice of dat ook daadwerkelijk klopte. En ook als extra ff gecheckt bij KPN zelf. Aan de ene kan heel jammer na jaren trouwe abbonee te zijn geweest, heeft xs4all het helaas nu en voor altijd voor mij afgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

XS4All en Telfort zijn beide van KPN. Als je gewoon over dezelfde infrastructuurhardware je internet geleverd gaat krijgen (en waarom zou KPN daar iets aan veranderen) loop je de kans dat er niets zal veranderen. Behalve de naam op de factuur en je e-mailadressen en zo.

Ik weet niet wat men al geprobeerd/gedaan heeft om de snelheid te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:34

Len

Leeg

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 22:17:
[...]

Ik heb precies het omgekeerde verhaal :)

Ik ga over een maandje juist weg bij XS4ALL. Ben een abbonee van het eerste uur. (lid nr 361) destijds overgenomen van mijn vader. In heel 2010 /2011 had ik VDSL 40 Mbit, waarvan ik zelfs 43Mbit naar binnen trok:) Na die tijd is het alsmaar erger geworden. Momenteel zit ik nu zelfs op een armieterige 17 Mbit.

Telfort geeft 40 Mbit op mijn adres aan. Uiteraard nog ff gecheckt bij de klantenservice of dat ook daadwerkelijk klopte. En ook als extra ff gecheckt bij KPN zelf. Aan de ene kan heel jammer na jaren trouwe abbonee te zijn geweest, heeft xs4all het helaas nu en voor altijd voor mij afgedaan.
Het signaalverlies komt meestal door overspraak. Hoe meer mensen in de buurt DSL nemen hoe meer last je ervan krijgt. Daar gaat het overstappen naar Telfort niets aan veranderen...

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 21:57
Dan zou het signaal dus eigenlijk moeten verbeteren, gezien de trend dat steeds meer mensen overstappen naar kabel/glasvezel. De inhaalslag naar dsl hebben we toch al een poosje achter ons inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:13
Ik merkte zojuist dat er met 1.3 MB/sec gedownload wordt, terwijl ik al een aantal jaar een 8 Mbit (nu Basis) abonnement heb. Haalde dus altijd max. iets van 830 KB/sec. In de historie van een bepaald programma blijkt het in ieder geval al vanaf de 23e met meer dan 1 MB/sec binnen te komen, dat zie ik nu pas.

Meevallertje zo voor het eind van het jaar...? Zou het een foutje zijn, of cappen ze nu niet meer speciaal op die 8 Mbit als het ook meer kan zijn of zo, ook al betaal je maar voor 8? Upload is ongewijzigd op 1 Mbit gebleven trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:58
Ik begreep van xs4all dat alle basis abonnementen waar mogelijk overgezet zijn op Vdsl, in plaats van adsl. Daardoor kan het dat je snelheden wat hoger liggen dan voorheen. Dit is in de laatste paar maanden gebeurd.

Of misschien wat mensen in de straat die niet meer op je lijn zitten.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Laatst online: 11-09 23:28

TVL

Wij kunnen tegenwoordig glasvezel krijgen maar ik hou het lekker bij mijn basis abonnementje van ADSL, heb niet meer nodig. Ik denk dat ze bij ons ook de noodzaak niet meer zien van het upgraden naar VDSL, max snelheid wat je bij ons kan krijgen is 8 Mbit op ADSL dat is dus nog gewoon ADSL1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Hoe gaan jullie trouwens om met die lange kabel die wordt geleverd bij de fritzbox 7360, die richting de splitter en het ISRA punt gaan? ik vind ze vrij lang, en volgens mij zorgt dat alleen maar voor signaalverlies.
Hebben jullie een kortere kabel gevonden of gemaakt? Of heeft die lengte weinig impact op de snelheid? En moet de splitter er tussen? Zonder de splitter heb ik ook prima DSL signaal zover ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Eegee schreef op maandag 31 december 2012 @ 00:48:
Ik merkte zojuist dat er met 1.3 MB/sec gedownload wordt, terwijl ik al een aantal jaar een 8 Mbit (nu Basis) abonnement heb. Haalde dus altijd max. iets van 830 KB/sec. In de historie van een bepaald programma blijkt het in ieder geval al vanaf de 23e met meer dan 1 MB/sec binnen te komen, dat zie ik nu pas.

Meevallertje zo voor het eind van het jaar...? Zou het een foutje zijn, of cappen ze nu niet meer speciaal op die 8 Mbit als het ook meer kan zijn of zo, ook al betaal je maar voor 8? Upload is ongewijzigd op 1 Mbit gebleven trouwens.
Dat was al zo. Ben pas verhuisd, maar op mijn vorige adres had ik ook 8Mbit waarbij er standaard hogere waarde waren. Als het "kon" (afstand centrale) dan kreeg je gewoon tot de door jou genoemde 1.3 MB (of 1.2 weet ik niet meer). Dit was al een paar jaar zo. Daarom ben ik destijds ook van lite naar basis teruggegaan, kon toen een periode lang gratis (downgraden) en bij de laatste sneldheidswisseling dus voor een tientje minder meer snelheid dan ik gewend was 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Meauses schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 11:01:
Hoe gaan jullie trouwens om met die lange kabel die wordt geleverd bij de fritzbox 7360, die richting de splitter en het ISRA punt gaan? ik vind ze vrij lang, en volgens mij zorgt dat alleen maar voor signaalverlies.
Hebben jullie een kortere kabel gevonden of gemaakt? Of heeft die lengte weinig impact op de snelheid? En moet de splitter er tussen? Zonder de splitter heb ik ook prima DSL signaal zover ik kan zien.
Ik heb altijd het idee dat men zich onevenredig druk maakt om de lengte van de kabel tussen meterkast en modem. Tussen de centrale en je huis liggen vele honderden/duizenden meters van dergelijke ook niet afgeschermde kabel en dan zou plotseling die paar meter in je huis een dramatische invloed hebben?

Je moet natuurlijk wel opletten dat de kabel niet langs een significante storingsbron loopt want dat maakt natuurlijk wel uit. Je moet wel een behoorlijk krachtige storingsbron hebben wil de lengte van de kabel bepalen hoeveel invloed die op je signaal heeft maar in zeldzame gevallen kan dat natuurlijk optreden. Alles kán.

Je moet even checken of de snelheid die je haalt binnen de normale grenzen valt van wat je gezien je afstand tot de centrale zou moeten kunnen halen. Als dat zo is verdere niks meer aan doen en je niet onnodig druk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
  • Laatst online: 11-09 21:13
dcl! schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 11:41:
[...]
Dat was al zo. Ben pas verhuisd, maar op mijn vorige adres had ik ook 8Mbit waarbij er standaard hogere waarde waren. Als het "kon" (afstand centrale) dan kreeg je gewoon tot de door jou genoemde 1.3 MB (of 1.2 weet ik niet meer). Dit was al een paar jaar zo. Daarom ben ik destijds ook van lite naar basis teruggegaan, kon toen een periode lang gratis (downgraden) en bij de laatste sneldheidswisseling dus voor een tientje minder meer snelheid dan ik gewend was 8)
Ik ben zelf 2,5 jaar geleden ook van lite naar basis teruggegaan omdat ik toch niet meer dan 8 Mbit kon halen. Maar 13 Mbit kon tot voorheen echt niet, dat stond niet in m'n DSL-infoscherm, maar nu wel. Dus er zal iets richting of in de centrale veranderd/verbeterd zijn. Vroeg me alleen af of het iets tijdelijks zou zijn, maar kennelijk niet omdat jij het al langer zo hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:25
Meauses schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 11:01:
Ik had mijn 7170 en 7340 gewoon met een rj11 direct op het isra. Die rare Y kabel, splitter en alle andere meuk is helemaal niet nodig als je geen analoge telefonie op je lijn hebt. Met 10 mbit had ik er nooit problemen mee in elk geval.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ik kan beamen dat de Y-kabel en de splitter overbodig zijn, wanneer je geen analoge telefoonaansluiting (meer) hebt. FB7360 werkt prima zonder.
In het algemeen is het gedoe over kabellengte IMHO nogal onzin, mits je goede kabel gebruikt. Een meter slechte kabel kan meer kwaad dan 10 meter goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Laatst online: 11:48
Hallo tweakers,

Weet niet of ik het juiste topic hiervoor heb, maar ik heb sinds gisteren xs4all tv via de bekende actievoorwaarden eind 2012. Van de vele tv spotjes.

Nu was ik al jaren een tevreden internet klant (al heeft mijn basis 8mbit abbo een "premium" prijsje helaas), dus het leuk me een goede move.

Net klaagde mn vriendin (hoofd hifi/home entertainment bij ons thuis :) echter dat ze niet kon vinden hoe ze elke week haar vaste programma's kon opnemen.

Met wat googlen kom ik tot mn stomme verbazing allemaal klachten van juli 2012 tegen. Toen ze naar de kpn cloud gingen (6 programma's tegelijk opnemen blabla, leuk, maar wat moet je ermee) verviel de optie om herhaalde opnames in te stellen. Je kunt alleen via de wat onhandige guide een paar dagen van te voren 1 uitzending opnemen!???

Helaas heb ik de stroom klachten via o.a. kassa gemist. "er wordt aan gewerkt" gaf de helpdesk toen aan lees ik nu.

8 maanden verder vind ik nergens terug dat dit opgelost is, zal wel een kpn rampen project zijn met een looptijd van 3 jaar. Zit zelf zakelijk een beetje in die hoek, dus ik voel de bui al hangen :(

Ik ben echt stomverbaasd! Ik verwacht dat mn vriendin postal gaat en ons oude digitale abbo terug wil. Misschien eens kijken of we onze hd recorder eraan kunnen knopen? Zal ook wel suboptimaal zijn, als het al werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Vorige week de aanvraag gedaan om van ADSL naar VDSL over te gaan. Vandaag de nieuwe Fritzbox router geinstalleerd en mijn Draytek aan de kant geschoven. Uiteraard trainde ik nog in op 17 Mbit (down), dus heb ik XS4ALL gebeld om de opdracht uit te laten voeren om de lijn te migreren naar VDSL.

Dit zou binnen 7 werkdagen (en met prioriteit) uit worden gevoerd. Ik ben benieuwd...
Schijnt wel dat ik een nieuw IP krijg. Wel verbaast het me dat de Fritzbox een eigen username en wachtwoord gebruikt om in te loggen bij XS4ALL, en dat ik mijn huidige niet meer nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Je hebt geen username/password nodig, fritzbox doet gewoon (random) default.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier op het werk zijn we sinds 2 weken overgestapt van XS4ALL ADSL2+ (intrain 20 Mbit, praktijk 18 Mbit) naar XS4ALL VDSL2 (intrain 52 Mbit, praktijk 44 Mbit) en we zijn erg tevreden over de lijn. Lekker stabiel, alleen ik zie wel dat de latency omhoog is gegaan van 10 ms naar 20 ms, dat is wel een klein minpuntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

DDX schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 07:52:
Je hebt geen username/password nodig, fritzbox doet gewoon (random) default.
Waarom heb ik dan nog een password gekregen bij mijn aanvraag 6 jaar geleden, of is dat tegenwoordig niet meer nodig?

Ik merk wel dat ik een hop minder heb in een willekeurige traceroute. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:25
AW_Bos schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:47:
[...]

Waarom heb ik dan nog een password gekregen bij mijn aanvraag 6 jaar geleden, of is dat tegenwoordig niet meer nodig?

Ik merk wel dat ik een hop minder heb in een willekeurige traceroute. :P
Dat is al jaren niet meer nodig ;)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
AW_Bos schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:47:
[...]

Omdat je password ook is om aan te loggen in het service centre?

• AW_Bos

AW_Bos

dcl! schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:19:
[...]

Omdat je password ook is om aan te loggen in het service centre?
Oh ja, logisch 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een korte vraag, ik heb een klant van mij die heeft op dit moment een KPN Internet+bellen+TV met een Experia modem waar je werkelijk niks mee kan, hier moet ik met VPN aan de slag en we gaan dus naar een andere provider. We denken erover om naar XS4ALL over te stappen, en ik vraag me het volgende af:

Kan ik als de lijn opgeleverd is achter de Fritz!Box 7360 (die volgens de helpdesk geleverd zal worden) een Juniper firewall hangen en dan het IPSec verkeer door de Fritz!Box heen duwen? Zover mij bekend draait er geen verkrachte firmware op die Fritz!Box'en van XS4ALL zoals KPN wel doet met de Experiabox.

Iemand ervaring? Dan kan de bestelling zo meteen gedaan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Zo, vanochtend heeft een monteurtje in de wijkcentrale even mijn ADSL-lijn geupgraded naar VDSL. Mijn upload is een stuk hoger (1,0 Mb ->3,5 Mb), en mijn download ook is gestegen (17,1 Mb -> 27,5 Mb).
Ik had eigenlijk 32 Mb gehoopt, maar goed, misschien trekt het nog wel bij komende dagen? :?
De afstand tot de centrale is iets minder dan een kilometer...

Wel leuk om vanmorgen in de logbestanden te zien hoe de modem steeds anders intrainde (opeens ook eventjes zeer laag met 4 Mb down :P). Uiteindelijk is de nieuwe snelheid stabiel gebleven, echter..... de analoge telefoon ligt eruit :/

Direct maar even na de ontdekking de KPN gebeld, en ze zijn er zeker van dat het in de wijkcentrale zit.
Ze gaan daar vanmiddag een monteur naar toe sturen en dan moet ik om 20 uur weer telefoon hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@AW_Bos: Je weet dat je op de Fritzbox ook normale telefoons kunt aansluiten? Er hangen hier 4 DECT-toestellen rechtstreeks aan en het overzetten van KPN naar XS4all was een fluitje van een cent (oké een tientje), met nummerbehoud. Het schijnt een ietsiepietsie minder betrouwbaar te zijn dan een "vaste" lijn, maar weet jij hoe vaak die eruit ligt? Tenzij je een vaste lijn nodig hebt voor bijvoorbeeld een aansluiting op een alarmcentrale, zie ik er de voordelen niet van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik weet dat, maar dan moet ik de bekabeling nog even aanpassen.
Dat ga ik later nog wel doen.

Edit: Rond 19:30 uur belde er een KPN monteur dat de analoge telefoon weer hersteld is :)

[ Voor 34% gewijzigd door AW_Bos op 18-02-2013 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 10:00

wontcachme

You catch me? No you wont

Ik ben nu bijna 2 jaar in gevecht inmiddels met XS4ALL en ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Wat zegt dit jullie

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/50254601/Overig/ModemWaarde.JPG

Xs4all zegt dat er niks mis is, maar de FEC fouten lopen gigantisch op, de CRC fouten is nu redelijk laag, maar loopt op wanneer de grond er veel regen is gevallen. Dan daalt vaak ook mijn internet snelheid.

Volgens XS4ALL kan mijn internet ook niet sneller. Echter ben ik ruim een half jaar geleden overgeschakeld adsl1 naar adsl2+ en toen haalde ik 14mbit voor een paar dagen. Echter na een dag of 3 was mijn verbinding opeens weer 8mbit en kon volgens hen niet sneller.

Iemand een idee of ze mij aan het lijntje houden of dat er niks mis is met deze waarden?

In de paar minuten dat ik dit type heb ik er 100 ES seconden bij en 10000 FEC fouten.

[ Voor 6% gewijzigd door wontcachme op 07-03-2013 01:13 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:39
The attainable output duidt er op dat er bij het negotiaten (of syncen, of hoe dit ook in dsl taal heet) ongeveer 1.9Mb/s (15.5 MB/s), maar wordt 'ie gecapped op 8 MB/s.

De FEC en CRC errors kunnen natuurlijk niet. De CRC errors horen gewoon op 0 te blijven afaik; de FEC errors mogen ook niet boven een paar honderd uitkomen (per 24 uur ofzo).

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ziet er belabberd uit. Attainable down is bijna het dubbele van je abonnementsnelheid. Ik weet niet wat het zegt dat er zowel in je Fritz als in de centrale fouten gemeld worden. Komen de fouten in de centrale door de fouten in de Fritz of misschien andersom? Gezien er in de Fritz zoveel meer fouten voorkomen zou ik die toch eigenlijk wel verdenken. Je zou het eens in de nieuwsgroep xs4all.adsl kunnen vragen. Daar zitten ook de techneuten van XS die er echt verstand van hebben.

Zo ziet het er bij mij uit. Geen 'Only' maar Lite abonnement 'Van/via KPN' over ISDN.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/x0k8f7Q5g5HPoQNIOMHArO5v/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Dan ga ik ze maar weer eens lastig vallen. Ik wordt er ook wel gek van. En overstappen gaat niet makkelijk omdat alleen kpn hier levert, er geen kabel is, geen glasvezel (wel in het dorp maar hier in het buitengebied niet (kom om met die riolering vdsl :P) en nagenoeg geen 3G bereik.

KPN has me by the balls :( :+

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Freeaqingme schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 01:47:
De FEC en CRC errors kunnen natuurlijk niet. De CRC errors horen gewoon op 0 te blijven afaik; de FEC errors mogen ook niet boven een paar honderd uitkomen (per 24 uur ofzo).
Het liefst zie je geen errors natuurlijk, maar dat FEC sterk oploopt is op zich geen heel groot probleem, want dat zijn fouten die gecorrigeerd worden. Laat ik het zo zeggen: mijn FEC errors lopen ondertussen in de miljarden, maar de lijn is enorm stabiel op 14Mbps met een attainable van 16Mbps (ik zit zo'n 2,5km van de centrale). Geen probleem met online gamen, downloaden etc.

Wel stap ik binnenkort over van ADSL naar VDSL. Benieuwd wat dat gaat worden. Zou volgens XS4all een verbetering moeten zijn, omdat dit betekent glasvezel tot aan de wijkkast en de afstand tot de wijkkast van belang is en niet meer de afstand tot de centrale.

[ Voor 22% gewijzigd door Plekuz op 07-03-2013 08:56 ]

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
Iemand anders de laatste tijd problemen met zijn ADSL verbinding van XS4ALL? Ik heb 52/5,2 maar zie de laatste weken reglematig mijn snelheden compleet kapot gaan, naar onder 1Mbit down. Dit duurt dan een paar minuten waarna het weer goed gaat, maar het kan zomaar goed komen. Ping blijft hetzelfde, UL dropt eenbeetje maar niet al teveel.

XS4ALL roept dat het door de bekabeling in mijn huis gaat, maar mijninziens is dat onzin want het is nu al maanden goed gegaan sinds ik van 8Mbit geupgrade heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• En0id
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-08 22:03
Ik heb ook al zeker 2 maanden last van terugvallende snelheden als het niet meer is. Ik kan er geen patroon in ontdekken, soms gaat het de hele dag goed en soms is het uren dat de verbinding niet boven de 3 Mbit uitkomt (insert flashbacks dr9.d12 router probleem :X).

Vandaag was het echter zo erg dat ik maar eens de helpdesk/technische dienst heb gebeld. Daar kwam eigenlijk niets naar voren qua problemen, dus maar het modem gereset naar de fabrieksinstellingen en aankijken of dit zou helpen. Het ging ongeveer een uurtje goed, maar weer zakt de verbinding naar minder dan 3 Mbit... Morgen dus maar weer bellen...

[ Voor 0% gewijzigd door En0id op 24-03-2013 18:04 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:32
Ik gebruik al jaren een XS4ALL only verbinding op de oude Demon-lijn (RFC) met een Linksys-modempje. Daarnaast gebruik ik nog een Fritz!Box 7170 die ik van een klant had gekregen die toevallig ook XS4ALL had. Deze gebruik ik als adapter tussen de ISDN en mijn Asterisk server, zodta ik ook belletjes van het vaste net op mijn SIP telefoons krijg.

Nu is het natuurlijk zonde om 2 appraten te gebruiken voor iets wat de Fritz ook in zijn eentje kan. Dus ik heb de Fritz iets anders ingesteld:

Internet komt niet meer op Lan1 maar via de DSL verbinding. Ik heb de instellingen overgenomen zoals hier staat beschreven, met 0/35 als vpi/vci (zo stond het ook in de linksys). LLC encapsulatie (dit had de linksys) kan ik niet aanvinken in de fritzbox want dan moet ik handmatig het IP opgeven.

DHCP kan ik niet leeg laten want die wordt autopmatisch weer gevuld met fritz.fonwlan.box.

Echter, ik kan geen verbinding krijgen, zelfs niet na 2,5 uur wachten ivm de lease. Hij blijft op: Connection to DSl interrupted staan.

sluit ik de linksys aan dan heb ik binnen 3 seconden een IP. Klik ik op DHCP Lease vrijgeven, en sluit ik dan de fritz aan, kan ik weer wachten tot ik een ons weeg.

Wat doe ik fout? Ik snap er niets meer van :P

edit: Nu moet ik wel opmerken dat die klant in plaats van de fritzbox weer een oud SpeedTouch-modem gebruikt omdat deze fritz geen verbinding kon krijgen op hun lange DSL-lijn (3km vanaf centrale ofzo). Misschien is het DSL gedeelte wel stuk? Of kan dat niet? Vandaar dat ik eerst hier mijn instellingen laat controleren :P

[ Voor 10% gewijzigd door maarud op 21-05-2013 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Een Fritzbox zal als het goed is nieuw uit de doos zonder verdere instelling een DSL verbinding tot stand kunnen brengen. Je zou dat dus na een factory reset eens kunnen proberen. Check ook de firmwareversie en verander die als je daar redenen voor vindt op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Mja ik val een beetje buiten de boot omdat ik geen standaard XS4all lijn heb, maar een antieke van 13 jaar geleden :P Ik kan nog evt proberen met een firmware update maar voglens mij bevat hij al de nieuwste...

Ik twijfel alleen heel erg of het DSL gedeelte wel 100% is aangezien die klant ook al moeite had met verbinden.. is er een of andere manier om zoiets te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Bij iemand met eenzelfde wel werkende Fritzbox? Als die van jou het daar ook niet doet is die van jou wel op zijn minst 'verdacht'.

De koperdraadjes hier in de grond zijn ook al véél ouder dan 13 jaar en ik zit zelf op een XS4All DSL via KPN verbinding (dus niet 'only'). Mijn 7360 doet het daar in elk geval probleemloos mee. Ik weet niet wat er bij jou precies verder zo onstandaard zou (kunnen) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Heb laatst dezelfde situatie gehad bij iemand die nog een oude Zyxel Prestige modem had, deze liep vast/stroom storing of iets en kreeg geen verbinding meer.

Na enig knoeien bleek de VPI/VCI anders te staan dan b.v. mijn standaard xs4all Only 8/48 lijntje..
Bij de Zyxel moest hij inderdaad op 0/35. LLC en nog wat andere instellingen. Kreeg het uiteindelijk wel weer aan de praat maar lijn is niet stabiel meer.

Xs4all heeft nu een 7360 opgestuurd misschien dat dit beter werkt.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:44:
Bij iemand met eenzelfde wel werkende Fritzbox? Als die van jou het daar ook niet doet is die van jou wel op zijn minst 'verdacht'.

De koperdraadjes hier in de grond zijn ook al véél ouder dan 13 jaar en ik zit zelf op een XS4All DSL via KPN verbinding (dus niet 'only'). Mijn 7360 doet het daar in elk geval probleemloos mee. Ik weet niet wat er bij jou precies verder zo onstandaard zou (kunnen) zijn.
Nou ja mijne is minder standaard omdat ik nog via RFC verbinding maak, de meeste ADSL lijntjes gaan via PPP tegenwoordig. Dus vandaar dat ik ook 0/35 VPI/VCI heb en dergelijke.

Ik zal eens kijken of ik een andere FritzBox kan testen, ik krijg er morgen eentje binnen, nu maar hopen dat ie annex B is om te kijken of die wel werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Kún jij dan helemaal geen PPP verbinding maken? En waarom zou dat dan niet kunnen? Mijn eerste ADSL(1) modem stond altijd op PPPoA maar toen ik op een gegeven moment had gelezen dat er ontwikkelingen gaande waren naar 'Pure Ethernet' infrastructuur heb ik eens PPPoE geprobeerd en dat bleek (diverse jaren geleden al) toen ook te werken. Meerdere alternatieven dus.

Dit:
Account Information

Specify whether account information such as a "User name" and "Password" is required for Internet access.

Account information required (PPPoE/PPPoA connection)

No account information required (in accordance with RFC 1483 / RFC 2684)
zou niet meer van invloed moeten zijn meen ik. Ik geloof dat ook bij PPP verbindingen het niets meer uitmaakt of en zo ja welke accountgegevens je invult omdat (blijkbaar) je account gekoppeld is aan de fysieke aansluiting in de centrale waarvan men weet dat die naar jouw huis loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Nee, dat is dus het punt, omdat het een ex-Demon aansluiting is, heb ik geen PPP aansluiting, maar een RFC1483. Bij PPP heb je inderdaad accountgegevens nodig (al is het maar gewoon ene standaard user/pass), maar bij mij hoef ik dus sowieso geen accountgeevens in te vullen, plus ik krijg via DHCP een IP adres.

Zie (vooral) laatste gedeelte van http://www.robkalmeijer.nl/techniek/telecom/dsl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

CaptJackSparrow schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:44:
De koperdraadjes hier in de grond zijn ook al véél ouder dan 13 jaar en ik zit zelf op een XS4All DSL via KPN verbinding (dus niet 'only').
Dus jij betaald en aan KPN en aan XS4ALL?
Is dat niet een beetje zonde?

https://www.xs4all.nl/kla...ternet/modem/overgenomen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Een beetje wel. Daar heb ik het in dit topic al vaker over gehad.

Hier bijvoorbeeld: CaptJackSparrow in "XS4ALL Only - Ervaringen en discussies - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

CaptJackSparrow schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:30:
Een beetje wel. Daar heb ik het in dit topic al vaker over gehad.

Hier bijvoorbeeld: CaptJackSparrow in "XS4ALL Only - Ervaringen en discussies - Deel 2"
Ik snap hm, alleen de meeste mensen hebben nergens last van dus eigenlijk ben je nu een dief van je eigen portemonnee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

En als ik de mogelijkheid zou hebben om ook weer terug te kunnen zou ik het best willen proberen. Maar die is er niet dus als het tegenvalt dan 'hang' ik. Verder heb ik ook nog de korting die 'oude klanten' jaren geleden kregen toen de prijzen verhoogd werden alhoewel XS die voor een deel al weer heeft teruggepikt.

Ik weet wat ik heb en ik weet niet wat ik krijg. Dat zegt het eigenlijk wel en daar betaal ik dan maar een beetje meer voor. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

CaptJackSparrow schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 17:22:
En als ik de mogelijkheid zou hebben om ook weer terug te kunnen zou ik het best willen proberen. Maar die is er niet dus als het tegenvalt dan 'hang' ik. Verder heb ik ook nog de korting die 'oude klanten' jaren geleden kregen toen de prijzen verhoogd werden alhoewel XS die voor een deel al weer heeft teruggepikt.

Ik weet wat ik heb en ik weet niet wat ik krijg. Dat zegt het eigenlijk wel en daar betaal ik dan maar een beetje meer voor. :')
Geen buren met XS4ALL en ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Een maand of vier geleden heb ik een Fritzbox aangeschaft en mijn 20 mbit abbo omgezet naar 40 mbit. Uiteindelijk bleef er na het intrainen dus 29 mbit van over. Prima, echter is dit opeens na een paar maanden (!) 25 mbit geworden..

Ik heb XS4ALL erover gebeld en hun vertelde me dat de DLM mij teruggezet heeft naar 25 mbit omdat 29 mbit onbetrouwbaar was. Nu verbaast me dat, want ik heb nooit een klapperende verbinding gehad toen ik op 29 mbit zat.

Hoe zit dit? 4 Mbit terugval van 29 naar 25 is wel erg rigoreus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 15:04
Wij hebben exact hetzelfde issue AW_Bos. Wij zijn ook van 20 naar 40 mbit gegaan. Wij hadden jarenlang een constante lijn van 25 mbit, en sinds de omzetting naar het 40mbit abo (VDSL 2) en we zitten nog geen kilometer van de centrale af, hebben we slechts 20-23 MBIT. XS4ALL kan niks voor ons doen zeggen zij. Wij zijn ook aan het overwegen om over te stappen. Erg jammer, want we waren altijd erg tevreden over XS4ALL.

Daarnaast was de Fritzbox vroegâh altijd volledig stealth bij ShieldsUp (GRC). Nu is dat opeens niet meer zo, terwijl wij echt niks verandert hebben in de instellingen. Daar balen we gewoon van. XS4ALL doet daarin ook geen moeite om ons te helpen ;w

[ Voor 23% gewijzigd door __1337__ op 21-06-2013 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik zit te denken om XS4ALL te kunnen bellen om de DLM uit te laten schakelen, of is dat kansloos?
Het punt is dat ik GEEN televisie via IP bij ze afneem.
Zinvol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 22:20
AW_Bos schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:37:
Ik zit te denken om XS4ALL te kunnen bellen om de DLM uit te laten schakelen, of is dat kansloos?
Het punt is dat ik GEEN televisie via IP bij ze afneem.
Zinvol?
In de xs4all nieuwsgroepen is dit al een keer ter sprake geweest: als je tv hebt,kunnen ze dlm niet uitzetten, bij alleen Internet is dit wel mogelijk (ook dlm reset kan geregeld worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:04

MaNdM

1000-dingen-doekje

Weet iemand of je per se die Motorola VIP1853 moet gebruiken?

Stel dat ik een Amino aansluit, kan dat dan werken?

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg om over te stappen van Ziggo naar XS4ALL vanwege het feit dat ik bij XS4ALL een static IP krijg en meer mogelijkheden op het modem.

Ik vroeg me af of dat er hier mensen zijn in de omgeving Museumkwartier Utrecht (postcode 3511) die XS4ALL of een andere DSL provider hebben, en welke snelheid zij halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Bij toeval kwam ik er vorige week achter dat de voorwaarde voor een nieuw modem is gewijzigd.
Je mag nu ook jaar verlengen+nieuw modem als je slechts een basisabonnement hebt.

Dat was natuurlijk wel te verwachten (ivm ipv6 etc).
Vrijdag bestelling gedaan, gisteren al brief+mededeling dat modem is verzonden op de mat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Wij hadden al jaren 8down/1up van XS4ALL redelijk duur maar wel eigenlijk altijd up. Aangezien het voor de zaak is, is dat wel belangrijk.

Nu hebben we Exta (40down/4up), en halen we zelfs 52down/5,2up afgelopen week met de nieuwe Fritz!box 7360, erg mooi voor 10 euro extra per maand (40 euro totaal voor alleen internet). Dus zeer te spreken. Zeker de sync met Google Drive is 5x zo snel en dat is erg prettig.

Wij zitten vlak bij de centrale, 57/5,7 is de max wat het modem aangeeft. Niet slecht voor VDSL2. Lijn/modem is nu 3 dagen up-and-running en zonder error (volgens de 7360).

Wat wel HEEL ERG jammer is. Is dat die 7360 geen dual band (2.4G + 5G) is. Had anno 2014 wel gemogen.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
tHe_BiNk schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:48:
Wat wel HEEL ERG jammer is. Is dat die 7360 geen dual band (2.4G + 5G) is. Had anno 2014 wel gemogen.
Da's knap, want de 7340 kan dat wel? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Laatst online: 11-09 18:26

Arjan A

Cenosillicafoob

Je kan maar één band kiezen: of 2.4G of 5G, niet tegelijk. Misschien dat tHe_BiNk dat bedoelde?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Laatst online: 12:34

Len

Leeg

ik kan met een laptop op 2.4G zitten en tegelijkertijd met mijn gsm via wifi op 5G. Geen problemen mee dus!

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Osiris schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:08:
[...]

Da's knap, want de 7340 kan dat wel? :?
Misschien dat de 7390 de opvolger is van de 7340. De 7360 heeft in ieder geval geen 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Specs van de 7360 hebben het alleen over 2.4G. Dat is toch wel wat amateuristisch van XS4all/KPN a la 2014. Dual band met ac had toch wel erg leuk geweest.

Het modem heeft ook 4 LAN poorten, waarvan 2 1gbit en 2 100mbit. *tHe-Bink schudt zijn hoofd van links naar rechts* |:( Dus het komt allemaal erg budget over! En dat modem staat dan voor 165 euro (goedkoopste in NL) in de pricewatch?????? 140 euro amazon.de. 8 x 1 gbit was leuk geweest.

Nu heb je iig een extra switch nodig en eigenlijk ook een dual band access point. Dus dat "extra" van het modem ga je eigenlijk gewoon niet gebruiken.

http://www.fritzbox.eu/nl...x_Fon_WLAN_7360/index.php
http://www.fritzbox.eu/Da.../AVM_FRITZBox_7360_en.pdf

[ Voor 45% gewijzigd door tHe_BiNk op 20-01-2014 22:02 ]

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 20:22
De 7390 heeft 4 gigabit poorten en dual band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Dat er 2 poortjes slecht 100mbit zijn vind ik niet zo erg. In de meeste huishoudens zit 90% van het spul draadloos, wat echt snelheid nodig heeft zet je op de gigabit poorten en die 100mbit poortjes zijn goed genoeg voor bijvoorbeeld een printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

7340 heeft 2,4GHz of 5GHz (dus niet tegelijk)
7360 alleen 2,4GHz
7390 tegelijk 2,4GHz en 5GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miyazakiman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-08 14:53
Nieuwe Fritzbox 7490 heeft overigens wel AC en 4G ondersteuning, alleen jammer dat deze (nog) niet geleverd wordt door XS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Laatst online: 11-09 18:26

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik heb inmiddels een FritzBox 7360 ipv een 7340 (jaartje bijgetekend).
Wat mij opvalt is dat de snelheid heel snel omhoog ging. Haalde ik op de 7340 maximaal 35/4 (was in het begin 39/4), de 7360 schoot na één x reconnecten naar 52/5,2.

Ligt dat aan de 7360 of heeft XS4All tegelijk nog wat dingen aangepast? Ik klaag niet hoor, ik ben wel blij met die 52mbit/s :)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Arjan A schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:40:
de 7360 schoot na één x reconnecten naar 52/5,2.
Daar staat hij bij mij ook stijf op, maar omdat er nooit enige variatie is, vraag ik me af of dit de werkelijke snelheid is, of slechts een theoretische. Over de snelheid opzich niets te klagen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:55
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 23:19:
XS4All en Telfort zijn beide van KPN. Als je gewoon over dezelfde infrastructuurhardware je internet geleverd gaat krijgen (en waarom zou KPN daar iets aan veranderen) loop je de kans dat er niets zal veranderen. Behalve de naam op de factuur en je e-mailadressen en zo.

Ik weet niet wat men al geprobeerd/gedaan heeft om de snelheid te verbeteren.
Ok wat laat op jou reageren, maar mijn vraag heeft hiermee te maken. Ten 1e ben ik nog steeds redelijk tevreden bij Upc, maar ik kan het niet uitstaan dat ik niet weet welke optie mijn telefoonlijntje (koper) zou geven, ja ik weet het wel qua Tv en telefoon (duh), maar ik weet niet welke snelheid ik ga trekken op mijn adres.. Telfort zegt 14 Mbit, ik weet dat ik 1600m vd centrale zit. Xs4all zegt dat ik tot 40 kan krijgen, van een dure als Xs verwacht ik dan ook dat ik tegen de 40 haal. Jouw verhaal zegt van niet, althans als Telfort zegt 14, waarom zou ik dan opeens zeg 40 halen?

Maar nu komt het: heb van horen zeggen, dat ook nog uitmaakt welke provider en welke techniek die in jouw centrale voor jou inschakelt. Oftewel dacht je met 14 Mbit in de aap gelogeerd te zijn, dan is dat onzin bij andere ISP's.....iemand hier iets zinnigs over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Qua techniek kunnen ze het misschien hebben over ADSL2+ of VDSL. Dan nog steeds ben je afhankelijk van de kwaliteit van het koper.

Ik kwam op GoT ooit deze link tegen: https://pqcc.soap.dslorder.nl/pqcc/v6.0/pqcc.aspx
Die kan soms wel wat bruikbare informatie over de verwachte snelheden geven. Is alleen wel een beetje een ingewikkeld uit te lezen XML-bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op nagenoeg dezelfde afstand XS4ALL gehad en die kregen VDSL niet stabiel op mijn koper waarmee ik op diezelfde 14mbit uit zou komen via ADSL2+.
Probleem is dat je het eigenlijk niet weet totdat je het geleverd krijgt.
XS4ALL deed er toen overigens niet heel moeilijk over het contract te ontbinden toen ik aangaf het wel heel erg verneukeratief te vinden om 14 te krijgen en voor 40 (toentertijd) te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Joen schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 15:59:
Qua techniek kunnen ze het misschien hebben over ADSL2+ of VDSL. Dan nog steeds ben je afhankelijk van de kwaliteit van het koper.
Tx heeren.

Even op Joen ingaan>> het antwoord dat ik zoek>> zijn er ISP's die je wel aan de VDSL proberen te krijgen, en zijn er die dat niet eens proberen, omdat ze die dure (?) techniek niet voeren... Ja sorry, ik vind het idd ondoorzichtig, want met 40 Mbit en 14 leveren pleegt Xs op zich geen contractbreuk. En er zijn andere isp's die me inschalen op Max 25, dus lijkt me dat die het niet proberen, omdat ze al genoeg weten.

Het is precies zoals Alpha zegt, je weet het pas als je het hebt, en dat is ronduit een tegen-argument.

[ Voor 10% gewijzigd door Sjah op 14-03-2014 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Het hangt af van de netwerkbeheerder.
Als je een provider hebt die via KPN levert (bijvoorbeeld KPN zelf, XS4All, Telfort) ben je afhankelijk van het beleid van KPN.
Volgens mij levert Telfort ook via voormalig Tiscali Wholesale / BabyXL lijnen en kunnen dus eigen beleid voeren.
Tele2 levert volgens mij via voormalig BBNed lijnen (evenals Alice en InterNLNet) en kunnen ook eigen beleid voeren.
Meer achtergrond daar over vind je op Wikipedia: Internetaanbieder

Je bent dus afhankelijk van het beleid van de netwerkbeheerder (bij welke afstandenden en kwaliteitseisen leveren ze welke DSL techniek + welke snelheden + welke producten) en nog meer de kwaliteit van het stuk koper tussen de centrale en je huis.

Tussen internetproviders die via de zelfde netwerkbeheerder leveren zal dus praktisch weinig tot geen verschil zitten, maar tussen een internetprovider via de ene netwerkbeheerder en een internetprovider via de andere netwerkbeheerder kan dus wel verschil zitten. Ik verwacht echter dat je in de praktijk de zelfde beleidskeuzen tegen zult komen.

Voorbeeldje uit eigen situatie:
Op mijn vorige adres kon ik volgens mijn Fritzbox prima 9 Mbit halen op ADSL2, maar toen mijn abonnement van 4 naar 8 Mbps veranderd werd kreeg ik geen snelheidsverhoging.
Ik kreeg van de helpdesk van XS4All te horen dat zij meten dat ik maar 5 zou kunnen halen en dat de beleidskeuze van KPN was dat ik er dan maar 4 mocht hebben tbv een stabiele verbinding.
Ze zouden ook niet even een kaart vervangen oid, omdat ze puur de regels opgelegd krijgen door de netwerkbeheerder.

Nadat KPN haar netwerk ging upgraden om iedereen een volste beleving te geven kreeg ik ineens 10 Mbps met ADSL2+ en na een upgrade naar een pakket hoger werd mijn ADSL2+ kaart in de centrale vervangen door een VDSL kaart en haalde ik 36 Mbps down en ik meen mij te herinneren maximaal 10 Mbps up (maar gecapped op 4 Mbps).

Nu op mijn nieuwe adres woon ik op vergelijkbare afstand van de centrale, maar heb ik slechts ADSL2+ met 12 Mbps down en 1 Mbps up "vanwege een te grote afstand tot de centrale". De helpdesk vond het toen ik er op Twitter over begon vreemd dat ik op het oude adres wel VDSL kon krijgen op het oude adres aangezien de te grote afstand voor KPN reden is geen VDSL aan te bieden. De lijn op het nieuwe adres is dusdanig goed dat de Fritzbox zegt 12 Mbps down en 1,1 Mbps te kunnen halen zonder noemenswaardige hoeveelheden fouten op de lijn. Ik denk dat als de ADSL2+ kaart door een VDSL-kaart vervangen zou worden 30 / 3 Mbps misschien nog wel haalbaar zou zijn geweest, maar een netwerkbedrijf wil een "massa-zekerheid" kunnen bieden en kan dus niet op individuele basis zomaar wat uitproberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dank voor het mooi lange antwoord. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Graag gedaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

pffff. KPN en XS4ALL is erg leuk.....

Nu al weer 3 weken problemen met de verbinding. Ik heb gewone snelheid, gewone intraining, maar compleet random en meerdere keren per dag (met name in de avond) gaat mijn snelheid van 10mbit naar 1mbit. Modem waarden veranderen niet, geen disconnects, niet plotseling veel fouten, helemaal niks. Alleen de snelheid zak voor 5 tot 30 minuten compleet in. Daarna gaat het weer gewoon omhoog tot de volgende storing.

Ik heb ander modem geprobeerd, splitter er tussen uit, direct op isra punt aangesloten en nog steeds problemen. Ik probleem gemeld bij xs4all en wat screenshots gestuurd. Hun het probleem vastgelegd en niks meer van gehoord omdat ze het doorstuurden naar kpn en een monteur sturen zou geen zin hebben omdat het niet constant is. Na 2 weken eens gebeld en was het probleem 2 weken eerder al gesloten :X. Niet eens een status sms gehad of iets. Probleem opnieuw ingediend en hun hebben aangegeven dat kpn mij op een andere kaart in de centrale zou gaan plaatsen. Kreeg ik straks te horen dat kpn de ticket weer heeft gesloten omdat het geen nut zou hebben en wij maar een eigen isra punt moeten gaan aanvragen :X :X

Dat is leuk en aardig, maar een paar jaar geleden weigerde kpn nog keihard om dat te doen omdat de capaciteit vol was en we maar het 2e aderpaar van de buren moesten gaan gebruiken. Dus benieuwd wanneer ik weer gewoon internet ga krijgen.....

En ik vermoed dat we dit zelf mogen gaan betalen natuurlijk.....

[ Voor 3% gewijzigd door wontcachme op 20-03-2014 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Al bijna 10 jaar hebben wij thuis een 8Mbit internetverbinding, sinds 2011 bij XS4ALL.
In al die jaren zijn er nooit problemen geweest met het combineren van fanatiek online gamen en het internetbrowsen door andere personen in het huis.

Sinds een aantal maanden zijn er echter constant problemen met de combinatie van deze twee activiteiten.
In vrijwel alle online games (League of Legends, COD4, BF3/4) schiet de ping van <50 naar boven de 400ms bij het bekijken van YouTube filmpjes of zelfs het laden van een website met iets van plaatjes (bmw.nl bijvoorbeeld). Het is zo extreem dat het spelen van online games niet meer te doen is, als een ander in huis actief aan het browsen is.

- De firmware van de Fritzbox 7340 is up to date (6.03). De problemen begonnen in mijn ogen willekeurig, dus niet vlak na een firmwareupdate of iets dergelijks.
- De Fritzbox is teruggezet naar fabrieksinstellingen, zonder resultaat.
- Het fenomeen gebeurt zowel bij bedraadde als draadloze PC's.

Ik heb de technische dienst van XS4ALL al meerdere keren aan de telefoon gehad en het probleem nagebootst. Daarbij constateren zij precies hetzelfde: abnormaal hoge ping voor de bezigheden. De kwaliteit van de lijn is volgens de helpdesk in goede staat (VDSL met 37,9Mbit doorvoersnelheid) en zou niet het probleem moeten zijn.

Over een onbepaalde tijd wordt de snelheid verhoogt naar 20Mbit wegens een algemene snelheidsupgrade bij XS4ALL. De telefonist bij de helpdesk gaf aan dat indien het probleem zich dan nog steeds voordoet, ik maar een RMA voor de router moet indienen.

Hebben jullie enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

Update:
Als ik ping naar ping.xs4all.nl krijg ik een stabiele 34-39ms (Vanaf de kamer het verst van de fritzbox). Zodra ik dan een filmpje start op YouTube schiet het in de honderdtallen, met uitschieters naar 580ms.

Als ik naar de fritzbox ping is het resultaat rond de 2-4ms, met af en toe een uitschieter naar 10ms. Filmpjes kijken op YouTube lijkt geen effect hierop te hebben.

Bij beide pingdoelen komt af en toe een regel met "Request timeout for icmp_seq 170"

[ Voor 208% gewijzigd door Brokxie op 24-03-2014 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Test eens met een oude firmware.
Wat ook heel soms nog wel eens wil helpen is alle kabels (DSL) los halen en weer opnieuw aansluiten (beide kanten, dus IS/RA kant en modem kant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Zo te zien (op de site) is 8 Mb/s ook niet meer te bestellen bij XS4ALL. Basic is nu 20 Mb/s geworden. Zie ook al een tijdje in mijn 7360 modem dat hij verbonden is met 12,7 Mb/s. Upload is 1 MB/s maar zou twee moeten zijn. Is dit normaal bij een 20Mb/s abonnement?

[ Voor 18% gewijzigd door TVL op 31-03-2014 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Zo, net naar VDSL2 omgezet. Van 10.9 naar 15.9mbit gegaan en van 1 naar 2.1mbit upload. Nu vraag ik me alleen wel één ding af:

Ik heb helemaal geen instellingen moeten aanpassen van ADSL2+ naar VDSL. Klopt dit? Want als ik de xs4all website gebruik staan er 3 mogelijke handleidingen:
- ADSL (PPPoA)
- VDSL (PPPoE)
- ADSL (RFC1483)

Mij leek dat ik manier 2 moest gebruiken ivm vdsl, maar alles staat nu op manier 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

TVL schreef op maandag 31 maart 2014 @ 15:44:
Zo te zien (op de site) is 8 Mb/s ook niet meer te bestellen bij XS4ALL. Basic is nu 20 Mb/s geworden. Zie ook al een tijdje in mijn 7360 modem dat hij verbonden is met 12,7 Mb/s. Upload is 1 MB/s maar zou twee moeten zijn. Is dit normaal bij een 20Mb/s abonnement?
xDSL is altijd een "tot" snelheid. Daarnaast zijn ze nog aan het uitrollen bij xs4all.
wontcachme schreef op donderdag 03 april 2014 @ 08:54:
Zo, net naar VDSL2 omgezet. Van 10.9 naar 15.9mbit gegaan en van 1 naar 2.1mbit upload. Nu vraag ik me alleen wel één ding af:

Ik heb helemaal geen instellingen moeten aanpassen van ADSL2+ naar VDSL. Klopt dit? Want als ik de xs4all website gebruik staan er 3 mogelijke handleidingen:
- ADSL (PPPoA)
- VDSL (PPPoE)
- ADSL (RFC1483)

Mij leek dat ik manier 2 moest gebruiken ivm vdsl, maar alles staat nu op manier 1
Als je modem (Fritzbox) helemaal up to date is hoef je inderdaad geen instellingen te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Gutteguttegut schreef op donderdag 03 april 2014 @ 09:03:
[...]
Als je modem (Fritzbox) helemaal up to date is hoef je inderdaad geen instellingen te wijzigen.
Dan ga ik een helpdesker killen :P. Volgen hem moest ik dingen aanpassen. Maar ik heb het toch geprobeerd met handmatig de vdsl instellen en dat werkt ook gewoon.

Nu ff afwachten hoe stabiel het is en dan weer een eigen modem ertussen hangen. Mis mijn asus rt-n55u nu al :P

Pagina: 1 ... 22 ... 24 Laatste