Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 20:45

Saven

Administrator

Kun je dat enigszins uitleggen? :P Want ik kan echt geen Duits :P en die vertaalmachine bakt er ook niet veel van

edit: en qua geloofwaardigheid over producten. ligt eraan wat je vraagt. feit is dat ze die onderdelen zelf niet zien en ook alleen maar uit kunnen gaan wat op de site staat.
Ze proberen vragen aan hun manager ook te ontwijken als je vraagt of ze het kunnen navragen.

[ Voor 54% gewijzigd door Saven op 04-08-2009 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:25
lijkt me sterk dat ze de 15.6 inch studio 1555 schermenvoorraad op willen maken, en dit dan zo snel mogelijk te doen om hem bij de xps te doen, want je moet bellen en er speciaal om vragen om een wled15.6inch te krijgen op de 1555 studio. MAW als ze er heel snel van af willen, dan kunnen ze die beter als upgradeoptie bij die studio doen.(hoop dat mn verhaal nog wat te lezen is:P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Ik denk niet dat ze het doen om de voorraad weg de drukken, maar om kosten te drukken via een of andere manier :P

Als ze 15.6" neerzetten dan gaan ze denk ik niet speciaal een nieuw soort 15.6" wled scherm gebruiken alleen voor de XPS.. Dan konden ze dat net zo goed gewoon 16" doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 00:29:
De vraag lijkt mij hoe geloofwaardig zijn de verkopers bij Dell???
Onbetrouwbaar in het verleden. Dus alle websites in de wereld hebben het nu fout staan...

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 04-08-2009 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Ik heb gisteren geprobeerd te bestellen via de telefoon en zou na het sturen van mijn mandje een offerte krijgen waar de verkoper wat aan had gesleuteld, maar heb nog steeds niks gekregen. Mandje was met EPP en kortingsbon.
Via het telefoonmenu had ik gekozen voor zakelijk gebruik en na 2 keer te zijn doorverbonden met iemand anders moest ik dat mandje sturen. Had ik misschien beter een andere keuze kunnen maken bij dat telefoon menu? Ik zit niet echt te wachten op een offerte per briefpost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
wie weet:
als je zaterdag betaald via overboeking, dus vanaf maandag wordt de betaling dan verwerkt. Zou je dan via dell dan ook niet op maandag een betalingsbevestiging moeten krijgen? en anders dinsdag in de loop van de ochtend? hij staat nl nog steeds op fase1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

HBSVDK schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 11:28:
wie weet:
als je zaterdag betaald via overboeking, dus vanaf maandag wordt de betaling dan verwerkt. Zou je dan via dell dan ook niet op maandag een betalingsbevestiging moeten krijgen? en anders dinsdag in de loop van de ochtend? hij staat nl nog steeds op fase1
Nee. Het is al vaker gezegd hier dat Dell uitgebreid de tijd neemt om de betalingen bij te werken. Zo'n 4 werkdagen gelof ik. (itt credit card betalingen)

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 04-08-2009 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Ik neem overigens aan dat de Nederlandse modellen van de SXPS geen backlit keyboard hebben? In de US is het standaard, maar je ziet ze hier ook niet in de Studio 15 en 17 modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uit de "reviews" van dell:

Titel: Studio XPS 16 2,8Ghz Datum: 24 april 2009
Voordelen:
Al met al een laptop hoe je die mag verwachten van Dell.
Snelle laptop met zijn Intel® CoreTM 2 Duo T9600 2.8Ghz.
Verlicht toetsenbord is bijzonder handig
RGB-LED-beeldscherm met HD-resolutie 1080p is echt een prachtig scherm.
Nadelen:
Je blijft poetsen.

ik neem aan van wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

kellhus schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 12:44:
Ik neem overigens aan dat de Nederlandse modellen van de SXPS geen backlit keyboard hebben? In de US is het standaard, maar je ziet ze hier ook niet in de Studio 15 en 17 modellen.
De XPS 16 komt standaard met een backlit toetsenbord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Saven schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:11:
[...]

De XPS 16 komt standaard met een backlit toetsenbord :)
edit: net even gebeld en het gaat inderdaad om een 15.6" scherm in een 16" behuizing na veel navraag en gezeur.
nu is het dus alleen wachten op foto's hoe het er uit ziet :X

het lijkt me eigenlijk niet echt dat Dell hun mooiste laptop gaat verne*ken :p maar aan de andere kant, de berekeningen liegen niet 8)7

edit: :') is er geen optie om te vragen of je jezelf wil quoten als je middelstemuisknop doet (nieuw tabblad) ofzo als jejezelf eigenlijk wil editen? :') |:(

[ Voor 14% gewijzigd door Saven op 04-08-2009 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 15:09:
mensen...

het is een 16:9 scherm, dus de hoek diagonaal is sin-1(16/9) = 34.23°
het verschil tussen de schermen is 16-15.4*inch=1.524 cm

dus totaal
sin(34.23)*1.524=.857 CM verticaal
cos(34.23)*1.524=1.26 CM horizontaal

dit klopt, want sqrt(.8572+1.262)=1.523 986...

dus het scherm mist 4.3 mm in de hoogte en 6.3 mm in de breedte (aan beide kanten)

tot zover 3e klas wiskunde, tot de volgende keer 8)7
euuu foutje, het scherm is natuurlijk 16" en 15.6", niet 15.4" 8)7

bovenstaande milimeters kan je door 1.5 (3/2) delen, dus 2.8 mm en 4.2 mm

en dat viel niemand op? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Ik heb zojuist toch maar een systeem in bestelling laten zetten:

P8600, 500gb, 4gb, 15.6" 1080p HD LED. Kosten: €909.

Deze prijs liet schijnbaar niet teveel ruimte over voor onderhandelingen, want de verkoper hield de boot aardig af. Uiteindelijk een Intel 5300 wireless nic gekregen ipv de standaard 5100 (zou normaal 30 euro kosten), wat natuurlijk niet echt schokkend is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wtf

http://www1.euro.dell.com...nlbsdt1&l=nl&s=bsd&~ck=mn
p8600, 16" rgbled voor <$1000

blijkt het ex. btw te zijn..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Daar geldt tevens de garantiekorting ook niet van 20% :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 16:01:
[...]
bovenstaande milimeters kan je door 1.5 (3/2) delen, dus 2.8 mm en 4.2 mm
Volgens mij zei ik drie pagina's geleden al dat het gemiddeld 3.4mm was :>
Philflow schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 13:56:
[...]
PS de rand is 3.4mm :) de wortel van 12.5 uitleg

[ Voor 28% gewijzigd door Philflow op 04-08-2009 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
Volgens mij zei ik drie pagina's geleden al dat het gemiddeld 3.4mm was :>

[...]
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is wat ik bereken:

Afbeeldingslocatie: http://www.hostjefoto.nl/images/8m5g7ep237z4ysj3pg5r.png

En nu hopen dat het niet fout is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tssk, eenheden vergeten in je plaatje..

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackadder-
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-08 14:52
OK, ik heb de knoop doorgehakt, en ik zal de dell studio xps 16 kopen!
nog 2 vragen... ;)

- kan iemand mij er van overtuigen dat de combi van de p8600 processor en de graka 4670 goed genoeg zal zijn om 'deftig' te gamen? Daarmee bedoel ik COD4, far cry2... op native resolution te draaien (1080p)?
- heeft er nog iemand waardebonnen voor België >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Op Native denk ik dat het soms wel lastig gaat worden met CoD4, daar heeft de resolutie een best grote impact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Als je niet alle settings op max zet moet het wel lukken. AA is sowieso niet heel erg nodig op zo'n resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackadder-
Saven schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 20:35:
Op Native denk ik dat het soms wel lastig gaat worden met CoD4, daar heeft de resolutie een best grote impact
En zou de oorzaak dan vooral liggen bij de processor ((P8600) of de graka?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackadder-
kellhus schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 20:38:
Als je niet alle settings op max zet moet het wel lukken. AA is sowieso niet heel erg nodig op zo'n resolutie.
Ik had eerst al de vorige studio xps 16 gekocht, met de 3670... Gelukkig heb ik die kunnen verkopen aan iemand, want ik ging total löss toen ik zag de 4670 eindelijk te koop was in België _/-\o_ _/-\o_
Zou ik een merkbaar verschil zien? Het enige verschil in mijn config zit hem nu in de graka, al de rest (P8600) enz. is hetzelfde gebleven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
De GPU is een *stuk* beter dan de 3670. Een kleine 70% volgens sommige benchmarks (67% dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Blackadder- schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 20:42:
[...]

En zou de oorzaak dan vooral liggen bij de processor ((P8600) of de graka?
Ik denk bij beide even veel :P

De settings op high of low maken niet zo veel verschil voor performance trouwens heb ik gemerkt, gaat vooral om de resolutie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackadder-
Saven schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 20:56:
[...]

Ik denk bij beide even veel :P

De settings op high of low maken niet zo veel verschil voor performance trouwens heb ik gemerkt, gaat vooral om de resolutie
Thnx :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Toen straks een order geplaatst van 3 keer een 1640 (N00X1602) met P8600, 500GB, wifilink 5300 en 1080p RGBLED. Komt neer op een 1153,41€ per laptop, nou maar afwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:48
wat is de accu tijd van de xps 16?
en iemand ervaring met de dell 5530 wwan kaart in de laptop?
Ik ben ook zeer benieuwd naar de foto`s van het 15.6 inch scherm.
Want ik moet ook een laptop hebben voor het 1e schooljaar op het mbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ruudvd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 22:45:
bijna 2 uur met het scherm op max, bluetooth en wifi aan, met 40% cpu

dus ongeveer 3 uur met het scherm een beetje gedimd en BT uit, nog meer met undervolten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 12:40

Knaak

It's me, Mario!

ruudvd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 22:45:
Welke opleiding? Er zijn nauwelijks MBO opleidingen die in het 1e jaar een laptop vereisen.
Als het Grafisch/Multimedia is, geef je je geld liever uit aan iets anders. :+

(ik spreek uit ervaring, want hoe dan ook je betaald toch licentie kosten e.d. wat absurd is :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de optie van "TV tuner (MLK base) : Integrated DVB-T TV tuner and Antenna" ook gewone analoge TV via de kabel kan ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MOAW schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 23:10:
[...]

Welke opleiding? Er zijn nauwelijks MBO opleidingen die in het 1e jaar een laptop vereisen.

(ik spreek uit ervaring, want hoe dan ook je betaald toch licentie kosten e.d. wat absurd is :X)
bij informatica e.d. is het wel handig, en anders moet je een desktop, en ben je nog duurder uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
MOAW schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 23:10:
[...]

Ik ga Engineering ( ook wel werktuigbouw en mechatronica ) niveau 4 doen en daar is een laptop vereist voor niveaus 3 en 4 die dit jaar beginnen ( Roc ter AA in helmond ).
Je moet zelfs je eigen internettoegang verzorgen met een dongel! want je mag niet op het draadloos netwerk. daarom vroeg ik ook of dat iemand ervaring heeft met het wwan modem (dell 5530 ) in een xps 16 deze kun je op ebay redelijk goedkoop bestellen en dan kan ik die zelf een inbouwen.
En de planning is om deze week een laptop te bestellen een studio 15/17, xps 16 of een andere kan natuurlijk ook maar de voorkeur gaat naar xps 16 toe nu alleen even afwachten hoe het zit met het scherm van 15.6 inch.
en denken jullie dat het nodig is om er extra garantie bij te kopen ik zelf denk van niet alleen ik weet niet ofdat er veel problemen mee komen na 1 jaar?
en het warmteprobleem heb je daar vaak last van of wat moet ik me daar bij voorstellen?
En zijn er geen 9 cell accu`s meer te verkrijgen voor de nieuwe xps 16 dat is toch de 1640?

[ Voor 24% gewijzigd door ruudvd op 04-08-2009 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb aan de Dell-medewerker aan de telefoon gevraagd hoe het zit met die garantie van 1 jaar terwijl Europees 2 jaar verplicht is. Hij zei onmiddellijk dat dat klopt (wat me wel verbaasde) en dat de standaard 1 jaar de Premium garantie is (dus de dikkere garantie dan de standaard verplichte: dat ze bij je huis komen bij problemen etc) en het dus eigenlijk neerkomt op 2 jaar standaard garantie waarvan 1 jaar Premium (of meer als je meer kiest).

Dat is wat hij zei, ik geef geen garantie ;) dat dat klopt. Ik neig 1 jaar te selecteren en indien gewenst kan je normaal na aankoop nog wel garantie "bijkopen".

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2009 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
en de 9cell is niet te verkrijgen. Daar heb ik voor gebeld, en de medewerker kon mij die niet leveren op mijn xps 1640 systeem, die ik nu maar gekocht heb met een 6cell. 500gb, p8600, 15.6inch 1080p 5300 wifikaart 4 jaar garantie 4670 graka en engelse vista versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 23:35:
Heb aan de Dell-medewerker aan de telefoon gevraagd hoe het zit met die garantie van 1 jaar terwijl Europees 2 jaar verplicht is. Hij zei onmiddellijk dat dat klopt (wat me wel verbaasde) en dat de standaard 1 jaar de Premium garantie is (dus de dikkere garantie dan de standaard verplichte: dat ze bij je huis komen bij problemen etc) en het dus eigenlijk neerkomt op 2 jaar standaard garantie waarvan 1 jaar Premium (of meer als je meer kiest).

Dat is wat hij zei, ik geef geen garantie ;) dat dat klopt. Ik neig 1 jaar te selecteren en indien gewenst kan je normaal na aankoop nog wel garantie "bijkopen".
Je kan nu beter de garantie nemen ivm fixe kortingen enzo. Later betaal je meer waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik heb gehoord dat je later voor weinig je garantie kunt uitbreiden. Ik heb er zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Philflow schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 09:05:
Ik heb gehoord dat je later voor weinig je garantie kunt uitbreiden. Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Je kunt binnen je garantie termijn volgens mij altijd verlengen bij Dell.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 23:35:

Deze week heb ik mijn XPS M1530 teruggekregen nadat hij problemen kreeg het bleek de nvidia kaart te zijn die al bekend stond als een faalboot. Mijn premium garantie was al afgelopen dus ik kreeg deze opties aangeboden van techsupport:

1. We can take your system to our repair centre where the problem we be resolved. However, this kind of service call may take up to 4 weeks till we deliver the system back to you.

I can imagine that you won´t or cannot afford to stay without the system. Therefore, I have also an alternative solution for this case.

2. We can offer a One-Time On-Site Call to you. This means that on the very next day after we have booked the service call, a Dell certified technician would contact you and arrange the On-Site visit with you. This way, the problem can be solved fast, comfortable and you can save time because you don´t need to stay for a long time without your system.
I can offer this One-Time On-Site Call to you just for 34 €.

3. I would like also make you aware about the possibility to renew your Premium NBD Support contract for 1 Year (ca. 140 €), 2 Years (ca. 170 €) or 3 years (ca. 200 €). To have an active Next-Bussines-Day Service contract is very good if you won´t or cannot afford to stay without the system when a hardware problem has occured.

Toen ik vroeg of die NBD Support goedkoper kon met kortingsbon ofzo kreeg ik dit terug:
Unfortunately we are not able to offer you any other price for the Next business day extension.
However your computer is covered by the legal warranty for 3 years after the date of purchase ( from Dutch law ) so we will repair it for free for you ( although it may take up to 4 weeks till we deliver the system back to you .)

Ik heb gekozen voor nummer 1 en in een werkweek had ik hem weer terug, onderdelen als HDD, batterij en adapter werd gevraagd niet mee te sturen.
Ik werd goed geholpen zelfs nadat mijn premium garantie al 7 maanden was afgelopen, misschien daardoor ook heb ik gister een paar Studio XPS 16 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Als ze toch 3 jaar garantie geven waarvan 1 premium, ga ik eens overwegen om gewoon standaard 1 jaar premium te doen :)
Opzich boeit het niet zo heel veel als ik de laptop een week a 2 kwijt zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Ik heb om die reden ook voor 1 jaar premium gekozen bij mijn order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 12:40

Knaak

It's me, Mario!

ruudvd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 23:16:
[...]

Ik ga Engineering ( ook wel werktuigbouw en mechatronica ) niveau 4 doen en daar is een laptop vereist voor niveaus 3 en 4 die dit jaar beginnen ( Roc ter AA in helmond ).
Je moet zelfs je eigen internettoegang verzorgen met een dongel! want je mag niet op het draadloos netwerk. daarom vroeg ik ook of dat iemand ervaring heeft met het wwan modem (dell 5530 ) in een xps 16 deze kun je op ebay redelijk goedkoop bestellen en dan kan ik die zelf een inbouwen.
En de planning is om deze week een laptop te bestellen een studio 15/17, xps 16 of een andere kan natuurlijk ook maar de voorkeur gaat naar xps 16 toe nu alleen even afwachten hoe het zit met het scherm van 15.6 inch.
en denken jullie dat het nodig is om er extra garantie bij te kopen ik zelf denk van niet alleen ik weet niet ofdat er veel problemen mee komen na 1 jaar?
en het warmteprobleem heb je daar vaak last van of wat moet ik me daar bij voorstellen?
En zijn er geen 9 cell accu`s meer te verkrijgen voor de nieuwe xps 16 dat is toch de 1640?
Ah ok, zelf geen ervaring met Engineering, maar het klinkt wel absurd (internet dongle... 8)7)

Extra garantie zou ik niet doen, mede om de redenen die hierboven staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang wikken en wegen, kwam deze laptop toch het beste uit de bus. Ik was op zoek naar een multimedia laptop, om snel te internetten, films en muziek te zien/luisteren/downloaden en een beetje te gamen. Ook design vond ik redelijk belangrijk.
Nu heb ik echter nog wat kleine twijfels over de configuratie:

Processor: als ik de reacties hier een beetje lees is de p8600 de beste keuze?
LCD-scherm: Het RGBLED scherm is te duur dus wordt het gewoon het wled scherm. Maar is dit wel een mooi scherm?
Beveiliginssoftware; Hier heb ik geen verstand van, raden jullie me aan om een van de door Dell gegeven opties te nemen, zoja welke, of als ik de computer in bezit heb iets zelf te downloaden/kopen?
Draadloze connectiviteit: Geen idee welke ik hier moet kiezen, is de 20 euro extra voor de 5300 het geld waard?

Ik kom voorlopig uit op dit:
PROCESSOR Intel® Core™2 Duo Processor P8600 (2,40 GHz, 3 MB, 1.066 MHz)
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Nederlands
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
ONDERSTEUNINGS - SERVICES 1 jaar Premium garantiesupport
LCD-SCHERM Black Leather back cover : 15.6" (inch) Truelife 1080p Full HD WLED Edge to Edge Display
GEHEUGEN 4.096 MB 1.067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]

HARDE SCHIJF 320 GB (7.200 rpm) harde schijf met Free Fall-sensor
GRAFISCHE KAART 1GB ATI® Radeon™ HD 4670 graphics card
OPTISCH(E) STATION(S) Intern dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven) met laadsleuf, inclusief software
HOOFDBATTERIJ 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Accessoires
BEVEILIGINGSSOFTWARE Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Nederlands
BLUETOOTH Dell Wireless 370 Bluetooth-module
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1x2) halve minikaart
Services & Software
ACCIDENTAL DAMAGE SUPPORT Geen Accidental Damage-support
ONLINE DATA BACKUP DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar)
Ook meegeleverd bij uw systeem
Gedis-pakketreferentie N08X1602
Bestelgegevens Studio XPS 16 Order - Netherlands
Verzenddocumenten Dutch - Documentation Studio XPS 16
DataSafe Datasafe Local 2.0 Basic
Mediakit voor Dell-systeem Studio XPS 16 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Voeding 90W AC Adaptor
Draagtassen No Carry Case
Kabel 1 Meter Power Cord (3 Wire) - European
Toetsenbord Internal US/International Qwerty Keyboard
Standaardgarantie 1 Year Premium Warranty Support
Tv-tuner en afstandsbediening No integrated TV Tuner (MLK base)
Camera Geïntegreerde 2.0 megapixel camera met software voor gezichtsherkenning
Etiketten Wireless Label (Intel Wireless Cards) - Core 2 Duo

Voor 959,- (exl. 5% kortingsbon nog) , klopt alles?
En als ik die trouwens wél gebruik vervalt er een andere korting van 30,- (is dit de bedoeling?) en kom ik uit op 939,55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou dit nemen:

dell.nl/epp
de 2e studio xps configuratie, alles standaard laten behalve de proc (p8600) en de harde schrijf (500 GB)
met de kortingsbon erbij zit je op 909,nogwat incl verzendkosten

over dat scherm, is zou een paar dagen wachten op plaatjes (op dit moment heeft nog niemand het 15.6 scherm, waarschijnlijk is het het studio 15 HD sherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankje!
Maar kan ik die epp korting zomaar krijgen? Ik werk niet namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze vragen er niet eens naar, gewoon doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
Ik zit ook aan de configuratie te denken van darkstone alleen dan nog met 5300 wifi kaartje die heeft 1 antenne meer als de 5100 dan kom ik uit op ongeveer 927 euro met epp en 5% korting.
Maar kan iemand mij vertellen of dat er al antenne`s in de xps 16 zitten voor een wwan modem (dell 5530)?
Dan zou ik er later zelf altijd nog een in kunnen bouwen.
Want ik wil deze week toch wel de bestelling de deur uitdoen ivm dat ik de laptop zeker moet hebben voordat de school weer begint en ik ook nog wat tijd wil hebben om hem goed te kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Ruud: gewoon bellen naar Dell. Ik heb gisteren die deal gekozen van 909 euro (P8600, 500gb met 6% epp korting en 5% korting van de coupon). Daarna gaf ik aan dat ik voor deze prijs ook de intel 5300 kaart wilde hebben, ipv de 5100. Daar gingen ze mee akkoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
Dat kan ik natuurlijk ook proberen!
had begin deze middag al gebeld er kon niet over de prijs gehandeld worden maar ik kan het natuurlijk wel proberen alleen ik weet niet wat ik van het scherm moet verwachten en of dat er antenne`s inzitten voor een wwan mobiel breedband modem inzitten zodat ik die zelf er een kan inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:06:
Oke, maar dat kan geen vervelende gevolgen hebben ofzo (als ze er ooit achter komen)?
En wat is de toegevoegde waarde van die extra antenne op de 5300? Sneller internet, beter bereik"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
Studio XPS 16 : Intel Core 2 Duo Processor P8600 (2.40GHz,1066MHz,3MB) 1 S
Display : Black Leather 15.6in Truelife 1080p Full HD WLED Edge to Edge Display 1 S
Free HDD from 120GB to 160GB Sata 1 S
200 Euro off inc vat 1 S
Promo: 3-for-2: 3Yr Premium Warranty Support 1 S
Camera : Integrated 2.0 Mega Pixel Camera with Facial Recognition Software
(Software install, no media)
1 S
Resource DVD : Studio XPS 16 Diagnostics and Drivers 1 S
Ship Accessory : Dutch Docs 1 S
Memory : 4096MB (2x2048) 1067MHz DDR3 Dual Channel 1 S
Hard Drive: 320GB Free Fall Sensor (7200RPM) 1 S
Optical Drive : Internal DVD+/-RW (DVD & CD read and write) Slot Load Drive including
software(Software install, no media)
1 S
Power Supply : XPS 90W AC Adapter 1 S
Power Cord : European 1M 1 S
Battery : Primary 6-cell 56W/HR LI-ION 1 S
No Carrycase 1 S
Graphics : 1GB ATI Radeon HD 4670 graphics card 1 S
TV tuner (MLK base) : No integrated TV tuner 1 S
Wireless : Intel Wireless Card Label - Core 2 Duo 1 S
Wireless : Europe Dell Bluetooth 370 Card 1 S
Wireless : Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1X2) 1/2 MiniCard European 1 S
Keyboard : Internal US/International Qwerty Keyboard 1 S
Operating System : Dutch Genuine Windows Vista SP1 Home Premium (64 BIT)
including Media
1 S
Dutch - Microsoft Works 9.0 1 S
Software : Datasafe Local 2.0 Basic 1 S
Dutch McAfee Security Centre 30 Day Trial Version (No Recovery CD) 1 S
1Yr Premium Warranty Support 1 S
Studio XPS 16 Order - Netherlands 1 S

Voor 999,90 euro.
Doen of niet doen? Ik zit alleen nog te tobben over het scherm :P Even kijken wat het wordt met het full-hd scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Saven schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:48:
Even kijken wat het wordt met het full-hd scherm!
Je hebt al een Full HD scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

* RGB LED :P

edit voor p8600, rgbled en 3 jaar garantie 1220 eur. goede deal? :)

[ Voor 73% gewijzigd door Saven op 05-08-2009 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is maar 10 euro korting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

3 jaar garantie zit daar bij he, normaal kom ik dan op 1323 euro uit.
Dus bijna 100 euro extra korting op 5% kortingsbon en 6% epp :)

[ Voor 62% gewijzigd door Saven op 05-08-2009 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doe je dat gewoon via mail?
ik zou het doen, misschien nog vragen of ze de betere wifi module erin propen :)

de gewone consumentenpagina geeft nu ook de updatete configuratie weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

telefonisch en mensen kennen ;)

wat bedoel je trouwes met update configuratie?

[ Voor 44% gewijzigd door Saven op 05-08-2009 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een paar dagen geleden gaf alleen /epp de HD4670 weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackadder-
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:06:
Ik heb deze middag mijn bestelling telefonisch besteld, evenwel zonder EPP korting, ik ben dan ook geen werknemer van Dell...
Ik weet niet of het te riskeren is om nu nog te mailen en die epp korting aan te vragen? Moest het uitkomen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
EPP is niet alleen voor werknemers van Dell, maar voor alle partners die Dell wereldwijd heeft. En zoals eerder aangegeven; ze controleren het zo goed als niet.

Achteraf gaat niet lukken denk ik, maar je kunt het natuurlijk proberen. Aangeven dat je voor bedrijf X werkt en dat je vergeten was om gebruik te maken van de EPP regeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackadder-
kellhus schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 17:50:
EPP is niet alleen voor werknemers van Dell, maar voor alle partners die Dell wereldwijd heeft. En zoals eerder aangegeven; ze controleren het zo goed als niet.

Achteraf gaat niet lukken denk ik, maar je kunt het natuurlijk proberen. Aangeven dat je voor bedrijf X werkt en dat je vergeten was om gebruik te maken van de EPP regeling.
En wat gebeurt er als het uitkomt? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-06-2018
@ Saven,

Je vertelde dat je van Dell gehoord had dat het leveren 15 dagen duurde (schermen) wanneer heb je met de klanten service gebeld/gemaild?
Heb je zelf een laptop in bestelling staan? zoja wanneer heb je hem besteld en sinds wanneer staat hij in productie. Kan ik een beetje vergelijken :P

Vind het trouwens wel knap dat je aan die info komt, de klanten service kon dat mij niet vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Blackadder- schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 17:54:
[...]

En wat gebeurt er als het uitkomt? :9
Geen flauw idee, ik werk echt voor een partner van Dell. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackadder-
kellhus schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 17:55:
[...]

Geen flauw idee, ik werk echt voor een partner van Dell. ;)
Lucky you ;)

Iets anders nu, die graka 4670 is nu wel beschikbaar :) , maar kan er mij iemand overtuigen dat de P8600 krachtig genoeg is om te gamen? want daar heb ik serieus mijn vragen bij :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Blackadder- schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 17:56:
[...]

Lucky you ;)

Iets anders nu, die graka 4670 is nu wel beschikbaar :) , maar kan er mij iemand overtuigen dat de P8600 krachtig genoeg is om te gamen? want daar heb ik serieus mijn vragen bij :'(
Ik :P
Erik. schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 17:54:
@ Saven,

Je vertelde dat je van Dell gehoord had dat het leveren 15 dagen duurde (schermen) wanneer heb je met de klanten service gebeld/gemaild?
Heb je zelf een laptop in bestelling staan? zoja wanneer heb je hem besteld en sinds wanneer staat hij in productie. Kan ik een beetje vergelijken :P

Vind het trouwens wel knap dat je aan die info komt, de klanten service kon dat mij niet vertellen.
Ik ga morgen denk ik de bestelling definitief maken voor de P8600, RGBLED en 3 jaar garantie voor 1220 euro.
Ik heb afgelopen week bijna elke dag met ze gebeld voor info over de schermen, prijzen en levertijden :P ik zou zo bij ze aan het werk kunnen :').
En die mensen daar weten veel meer en kunnen veel meer dingen dan ze doen vermoeden, je moet er af en toe gewoon een beetje op hameren en heel vriendelijk zijn :P

Als ik morgen zou bestellen zou ik hem volgens mijn contactpersoon binnen ongeveer 2 weken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackadder-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackadder-
Ik ga morgen denk ik de bestelling definitief maken voor de P8600, RGBLED en 3 jaar garantie voor 1220 euro.
Ik heb afgelopen week bijna elke dag met ze gebeld voor info over de schermen, prijzen en levertijden :P ik zou zo bij ze aan het werk kunnen :').
En die mensen daar weten veel meer en kunnen veel meer dingen dan ze doen vermoeden, je moet er af en toe gewoon een beetje op hameren en heel vriendelijk zijn :P

Als ik morgen zou bestellen zou ik hem volgens mijn contactpersoon binnen ongeveer 2 weken hebben.
En maak jij gebruik van de EPP korting? en werk je dan ook bij Dell/partner? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Blackadder- schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 18:04:
[...]

En maak jij gebruik van de EPP korting? en werk je dan ook bij Dell/partner? :p
Ik maak gebruik van extra geheime kortingen whehe :P Nee familie van mij kende een contactpersoon bij Dell goed, dus zodoende kon ik extra worden gematst met alle kortingen die maar mogelijk waren :)

Het zal je trouwens niet verbazen dat er maar redelijk weinig marge zit op hun producten

Over die performance trouwens, ga eens youtuben ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackadder-
Over die performance trouwens, ga eens youtuben ofzo :P
Heb al ontelbaar veel filmpjes bekeken ivm deze laptop, maar niets kon mij boeien...
De meeste laptops op YouTube zijn zelfs met zwaardere processors :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Zoveel verschil maakt 100 of 200mhz echt niet :P Is vooral afhankelijk van de grafische kaart ;). Vooral op een hogere resolutie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackadder-
Saven schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 18:18:
Zoveel verschil maakt 100 of 200mhz echt niet :P Is vooral afhankelijk van de grafische kaart ;). Vooral op een hogere resolutie :)
Er is toch wel een groot verschil tussen 3mb en 6mb cache?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Daar heb ik eigenlijk niet naar gekeken idd :P hehe. Maar opzich zal het wel meevallen. De meerprijs voor die iets betere processor is het in mijn ogen absoluut niet waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackadder-
Saven schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 18:22:
Daar heb ik eigenlijk niet naar gekeken idd :P hehe. Maar opzich zal het wel meevallen. De meerprijs voor die iets betere processor is het in mijn ogen absoluut niet waard ;)
I hope so ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
Saven,
Naar welk nummer bel je? Op de website staan er een aantal.
Ik heb namelijk ook eens gebeld en dan voor order status en vragen gedaan maar die klanten service bestaat niet meer.
Welk menu moet ik hebben? Dan bel ik morgen wel even.
De klanten service zegt als je besteld dat je hem binnen 2 weken kan hebben? Is dat niet gewoon een verkoop praatje? Ze willen tenslotte dat je besteld.
Ik heb wel een ander scherm dan u heeft, zou dat misschien het verschil maken?

[ Voor 18% gewijzigd door Erik. op 05-08-2009 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

zoals ik eerder aangaf zit op het 720p scherm zelf een levertijd van 15 dagen.

Bel gewoon naar de verkoop afdeling als je wil weten of er een product op de wachtlijst staat. Ze kunnen helaas niet zien waarom je order is vertraagd, maar als jij een 720p scherm hebt kun je er van uit gaan dat het daar door komt.

Ordersupport kun je alleen maar mailen idd

Levertijd is standaard ongeveer 2 weken, komt nog wel 2 / 3 dagen bij voor de betaling via ideal. En de persoon aan de telefoon hield mij zeker niet bezig met een verkooppraatje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
Ga ik morgen zeker even bellen ;) Ben benieuwd, u hoort het nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Ik weet trouwens niet zeker of het in België ook zo is :P (weet niet of je uit België komt of niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Ik denk het wel, lijkt me niet dat er logistieke verschillen zijn m.b.t. de levering van Dell producten aan NL of BE (alles komt toch vanuit Polen/China tegenwoordig?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alles word gefabriceerd en in elkaar gezet in het buitenland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
Gewoon NL denk ook niet dat het wat uit zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het enige wat in NL zit is de service, de klantenservice/fabricage zit in polen en gaat naar china

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
Erik. schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 18:27:
Saven,
Naar welk nummer bel je? Op de website staan er een aantal.
Ik heb namelijk ook eens gebeld en dan voor order status en vragen gedaan maar die klanten service bestaat niet meer.
Welk menu moet ik hebben? Dan bel ik morgen wel even.
De klanten service zegt als je besteld dat je hem binnen 2 weken kan hebben? Is dat niet gewoon een verkoop praatje? Ze willen tenslotte dat je besteld.
Ik heb wel een ander scherm dan u heeft, zou dat misschien het verschil maken?
rechtsbovenaan op hun site staat:

Koop online of bel020 674 4873

En dat is het nummer dat je moet draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

De kwaliteit van het RGB LED scherm is trouwens niet totaal onomstreden. Als je kijkt naar de reviews op Notebookcheck en Notebookjournal zijn de kleuren fantastisch maar contrast en zwart waardes zijn niet zo bijzonder. Goede kans dat het WLED scherm het beter doet. Maar de kleuren zullen minder zijn.

Hier ook een eigenaar die niet tevreden is met het contrast.

[ Voor 18% gewijzigd door Philflow op 05-08-2009 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Veel mensen zijn niet echt tevreden over de factory-default settings van het scherm. Even 5 minuten een beetje tweaken en je hebt het naar je wens ingesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Calibratie helpt wel voor de kleuren. Contrast en zwart waardes verbeteren niet echt, zoals te zien is op Notebookcheck. Het zijn goede waardes, maar niet uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Hm. Toch nog maar eens goed over die WLED denken dan.
Om middenacht nieuwe acties toch? Elke donderdag enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik weet niet precies wanneer de nieuwe acites komen. Overigens zegt diezelfde eigenaar net in die thread dat rood niet goed te krijgen is op het RGB LED scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Ik erger me nu echt dood dat het 900p scherm er niet is :P Want ik zit te twijfelen voor het 1080p WLED scherm nu, maar ben toch bang dat dat nét te klein wordt allemaal vergeleken met de 16" 1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackadder-
Saven schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:27:
Ik erger me nu echt dood dat het 900p scherm er niet is :P Want ik zit te twijfelen voor het 1080p WLED scherm nu, maar ben toch bang dat dat nét te klein wordt allemaal vergeleken met de 16" 1080p
Al dat gezeur omtrent een scherm die aan weerszijden 4mm kleiner is... |:( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Ja :P Je wil toch wel iets wat goed afgewerkt is toch, vooral omdat het een high-end model betreft. geen budget ding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Hij zeurt nu over iets anders ;) dat de letters te klein worden. Saven, dan verander je de DPI toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trouwens, op de bedrijspagina kan je het 900p scherm wel selecteren, maar dan zeurt hij dat ie niet compatiable is

bestellen en RMA'en als ie het niet doet? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackadder-
Saven schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:35:
Ja :P Je wil toch wel iets wat goed afgewerkt is toch, vooral omdat het een high-end model betreft. geen budget ding ;)
Ik dacht trouwens dat jij de vorige Studio XPS gekocht had? Die met die 3670 graka? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:37:
trouwens, op de bedrijspagina kan je het 900p scherm wel selecteren, maar dan zeurt hij dat ie niet compatiable is

bestellen en RMA'en als ie het niet doet? :>
Wow wtf ff kijken :9~ waar is de bedrijfspagina? Want als ik bij de Nederlandse Dell website kijk, met EPP dan kan ik hem niet selecteren of zien?
Blackadder- schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:41:
[...]

Ik dacht trouwens dat jij de vorige Studio XPS gekocht had? Die met die 3670 graka? ;)
Ja klopt, met 1080p RGBLED scherm
alleen heb hem snel (met winst) doorverkocht toen ik hoorde dat de nieuwe videokaart hier was :')

[ Voor 29% gewijzigd door Saven op 05-08-2009 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dell -> klein en midden bedrijf -> ...
dus niet /epp

prijzen zijn ex. btw, dus niet raar opkijken als je ergens rond de 1000 uitkomt het HD scherm :Y)
alleen heb hem snel (met winst) doorverkocht toen ik hoorde dat de nieuwe videokaart hier was :')
welke kneus koopt er nu een te dure laptop? 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2009 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackadder-
Ja klopt, met 1080p RGBLED scherm
Net als ik dus ;)
Altijd handig als je een neefje in de familie hebt die toevallig ook een laptop nodig heeft :p
Mijn eerste xps 16 had het 720p WLED scherm... Nu heb ik gekozen voor het 1080p WLED scherm met de nieuwe graka... Van een vooruitgang op grafisch gebied gesproken! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Ze leveren alleen 720p extra zie ik hier bij dat bedrijven ding? |:( geen 900p ;(

[ Voor 13% gewijzigd door Saven op 05-08-2009 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euuu... inderdaad...

:N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Waarom maakte je me lekker dan met de beschikbaarheid van het 900p scherm :') ik helemaal blij snel kijken ;( viel het weer tegen hoor ;(
Pagina: 1 ... 5 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.