Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik dacht dat het het 900p scherm was

ga maar weer lekker zielig doen met die smilies ;( ;( :')

(nu weer ontopic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackadder-
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-08 14:52
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:56:
ik dacht dat het het 900p scherm was

ga maar weer lekker zielig doen met die smilies ;( ;( :')

(nu weer ontopic)
Voor alle duidelijkheid, kan er nog iemand de resolutie meedelen van dat 15,6" WLED 1080p scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:59

Saven

Administrator

1920x1080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 23:11:
Weet iemand of de optie van "TV tuner (MLK base) : Integrated DVB-T TV tuner and Antenna" ook gewone analoge TV via de kabel kan ontvangen?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackadder-
Ben je daar zeker van? :? Het gaat hier wel over het 15,6" scherm hé ;)
Op internet had ik namelijk al andere resoluties teruggevonden bij dit scherm: 1440x1080 ofzeaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackadder-
Neen, dit is helaas niet mogelijk...
Ik had deze TV Tuner in mijn vorige Studio XPS en het is enkel mogelijk om via antenne digitale zenders te ontvangen... :( In belgië zijn dit er maar 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Blackadder: 1080p is 1080p. Daar bestaan geen verschillende resoluties voor ;)

1920x1080 dus, zoals hierboven aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackadder-
kellhus schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 09:57:

As it should be :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:58

Gutteguttegut

CEO of TFD

Blackadder- schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 09:54:
[...]

Ik had deze TV Tuner in mijn vorige Studio XPS en het is enkel mogelijk om via antenne digitale zenders te ontvangen... :( In belgië zijn dit er maar 2...
In Nederland 3 + lokale tv zenders en radio stations.
Voor op vakantie leuk omdat er bv in Frankrijk veel meer zenders te ontvangen zijn :)
In de VS/Canada weer nutteloos omdat ze daar een andere standaard gebruiken.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackadder-
kellhus schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 09:57:

Als ik op Dell USA kijk, dan vind ik bij de 15.6" keuzemogelijkheden 2 mogelijkheden terug (als je voor de WLED LCD kijkt):
Edge-to-Edge FullHD Widescreen 16.0 inch RGBLED LCD (1920x1080) W/2.0 MP [add $250 or $8/month1]
Dell Recommended
Edge-to-Edge HD+ Widescreen 15.6 inch WLED LCD (1600x900) W/2.0 MP [Included in Price]
Edge-to-Edge FHD Widescreen 15.6 inch WLED LCD (1920x1080) W/2.0 MP [add $75 or $3/month1]

Gaat het bij onze Studio XPS 16 en bij het WLED LCD scherm dan over het onderste scherm hier? met de (1920x1080) resolutie? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackadder-
Gutteguttegut schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:08:
[...]
In Nederland 3 + lokale tv zenders en radio stations.
Voor op vakantie leuk omdat er bv in Frankrijk veel meer zenders te ontvangen zijn :)
In de VS/Canada weer nutteloos omdat ze daar een andere standaard gebruiken.
Idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Blackadder: je geeft het zelf al aan ;)

In NL staat er achter het 15.6" scherm 1080p, wat 1920x1080 insinueert. Het 15.'6" HD LED scherm in de US geeft bij 1600x900 HD aan (in dit geval 900p), maar bij het 1920x1080 scherm staat er FHD, wat voor Full HD staat.

Ergo: het scherm in NL is gewoon 1080p, oftewel 1920x1080. Zowel voor het RGB LED alswel het HD LED scherm. Het enige verschil zijn de kleuren en de afmetingen (16" vs 15.6")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:30
nu even een vraagje over laptop op school, stel dat ik dalijk een laptop van ruim 900 euro mee naar mijn nieuwe mbo school neem zou deze dan niet snel gestolen worden?
of weet een van jullie of dat er veel laptops gestolen worden op roc ter aa in helmond?
want ik weet ook dat veel informatica studenten daar toch ook met redelijk dure laptops rondlopen.
en verzekeren van zo`n laptop is haast niet mogelijk op scholen of je betaalt heel veel premie.

[ Voor 11% gewijzigd door ruudvd op 06-08-2009 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

ruudvd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 12:16:
nu even een vraagje over laptop op school, stel dat ik dalijk een laptop van ruim 900 euro mee naar mijn nieuwe mbo school neem zou deze dan niet snel gestolen worden?
Ik denk dat dat grotendeels aan jezelf ligt. Ik zou zo'n laptop iig nooit uit het oog verliezen. Al kost ie maar 400 euro. Als je even weg moet laat je iemand anders er op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
Ik ben zelf natuurlijk ook heel zuinig op mijn spullen maar een laptop is zo gestolen en zeker als je een dure en redelijk opvallende laptop hebt zoals de xps 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Precies. Zie het als de sleutels van je auto/fiets/huis, of je portemonnee. In ieder geval iets wat je ten alle tijden bij je wilt hebben, of waarvan je in ieder geval weet dat het veilig is.

Persoonlijk zou ik een laptop als deze niet naar een opleiding mee willen nemen ivm mobiliteit (de laptop is best groot/zwaar en de accu gaat niet lang mee). Ik nam vroeger altijd een wat oudere, maar kleine, HP laptop mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

ruudvd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 12:28:
Ik ben zelf natuurlijk ook heel zuinig op mijn spullen maar een laptop is zo gestolen en zeker als je een dure en redelijk opvallende laptop hebt zoals de xps 16
Dat begrijp ik niet. Als je er altijd een oogje op hebt hoe kan ie dan gestolen worden? Bedoel je als ze met een mes gaan dreigen ofzo?

Ik ben regelmatig met dure laptops naar openbare gelegenheden gegaan, ik verlies ze gewoon nooit uit het oog.

PS. ik vind 3 kilo ook te zwaar om iedere dag mee te nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 06-08-2009 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 12:40

Knaak

It's me, Mario!

Tbh liet ik altijd mijn laptop draaiende in het lokaal achter, zolang er maar klasgenoten in de buurt waren. Het is gewoon een kwestie van vertouwen of telkens je spullen inpakken als je even aan de wandel gaat. :P

En als veel mensen een laptop hebben, zal er ook niet veel gestolen worden omdat de meeste er al 1 hebben. :)

Als ik mijn 1640 binnen krijg zal ik hem ook niet meteen in het begin alleen achter laten hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
ja het ging mij vooral om dat mijn vader en moeder het ook een som geld vonden als het gestolen word.
anders zou ik ook nooit zo`n dure laptop kopen als mijn vader en moeder niet meebetaalde.
En het gewicht vind ik nog wel meevallen vergeleken met boeken die ik ooit heb mee moeten nemen waren soms wel 6 kg dacht ik.
en hij gaat toch in een rugzak dus valt het gewicht wel mee en toch vind het nog wel mobiel vergeleken met een 17 inch laptop alleen de accu duur moet handig 1 lesuurtje van 50 min meegaan en als school zijnde zullen ze wel genoeg stopcontacten hebben aangelegt als iedereen een laptop moet neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Nouja, je kan alleen proberen voorzichtig te zijn met je spullen. Als ze het willen hebben, houd je ze toch niet tegen. Zo denk ik altijd iig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

ruudvd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 12:16:
of weet een van jullie of dat er veel laptops gestolen worden op roc ter aa in helmond?
want ik weet ook dat veel informatica studenten daar toch ook met redelijk dure laptops rondlopen.
en verzekeren van zo`n laptop is haast niet mogelijk op scholen of je betaalt heel veel premie.
Op het MBO zou ik we oppassen ja :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

ruudvd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 12:42:
ja het ging mij vooral om dat mijn vader en moeder het ook een som geld vonden als het gestolen word.
anders zou ik ook nooit zo`n dure laptop kopen als mijn vader en moeder niet meebetaalde.
En het gewicht vind ik nog wel meevallen vergeleken met boeken die ik ooit heb mee moeten nemen waren soms wel 6 kg dacht ik.
Als je toch al een rugzak van 6 kilo meeneemt dan maakt die ene kilo die je zou kunnen besparen met een lichtere laptop ook weinig meer uit. Daar heb je gelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
@ moaw: Dat zou mijn moeder gezegt kunnen hebben. >:)
Ik heb ook al gekeken naar kensington sloten maar dat werkt toch niet op een school.
Maar het ging mij ook vooral om prestaties van de laptop vooral voor 3d tekenen en cad tekenen.
Verder wilde ik geen 17 inch dat vind ik te groot om mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Hoeduur is het retourneren van een laptop ook al weer? En is dat ook mogelijk als het met EPP korting wordt besteld?

Want anders bestel ik 2 laptops met zowel 15.6" en 16" en dan stuur ik 1 van die 2 terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
Die 6kg was eerst, als het goed is word dat nu vervangen door een laptop en nog maar een paar boeken dus dan wordt het misschien wel minder gewicht als op het vmbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Saven schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 13:04:
Hoeduur is het retourneren van een laptop ook al weer?
Dell vraagt € 29. Volgens de wet zou je echter ook kunnen volstaan met TNT Zekerpakket a 8,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Hm zou het wijsheid zijn om ze alle 2 te bestellen en vervolgens eentje terug te sturen? :P Ik weet niet hoe moeilijk ze daar over doen als ie al gebruikt is enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Je hebt wettelijk het recht om een product binnen bepaalde termijn te retourneren. Dus als je het geld hebt om beide modellen te kopen en je hebt het 'gezeur' van terugsturen ervoor over...Dan kan je het doen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
haha, ik denk dat je er geen vrienden mee maakt :P

maar wat niet kan.... (ik weet nu al, je hebt het geld dan toch al betaald, en gaat toch wel voor de 16inch) tgeld is toch al van de rekening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Ja of tis 925 euro (p8600, 3 jaar garantie) of 1220 euro (p8600, 3 jaar garantie, rgbled 16")

en ik kan maar niet kiezen ;( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyxd
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-08 08:30
Vorige week deze laptop besteld..link

Na al die opmerkingen over bestellen via epp en dat het beter is om te bellen met een verkoper besloot ik ondanks dat mijn laptop al in productie is het er eens op te wagen. Ik heb zojuist gebeld.
Ik werk bij defensie en die nemen soms ook laptops bij dell af. Bij navraag aan de verkoper kon hij defensie echter niet terugvinden als epp....balen dus.
Zonder verder ergens op aan te dringen vroeg hij om mijn internet bestelcode en zou hij even kijken wat hij kon doen. Vervolgens gaf de verkoper aan dat hij de laptop even uit productie kon halen en vervolgens de prijs kon aanpassen.
Ik kreeg nog eens 8% korting op de verkoop prijs in mijn geval wordt er nog 124 euro teruggestort met als nadeel dat het een aantal dagen langer kan duren voordat ik mijn laptop heb. :) niet verkeerd dacht ik.

Ik ben blij dat ik jullie tips alsnog heb opgevolgd, het loont om ook na bestelling nog contact op te nemen met dell.
Thx

[ Voor 3% gewijzigd door Onyxd op 06-08-2009 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Zijn hier eigenlijk al mensen met het 15.6" 1080p scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Hehe, nog steeds geen beslissing kunnen nemen Saven? ;)

Die van mij moet nog binnenkomen, helaas. Maar ik heb wel zat gelezen over de kwaliteit van het scherm, welke gewoon goed is. (beter dan het oudere 720p scherm van de 1555)

Persoonlijk vond ik het de (grote) meerprijs niet waard. Maar ik ben dan ook geen fervent photoshopper of fotobewerker. En ik zal ook geen films op de laptop kijken, daar gebruik ik gewoon een televisie voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Hehe ja f*ck it i kben ook maar een studentje :P ik ga gewoon voor de 15.6" w-led met 3 jaar garantie en een p8600 processor

voor 999,90 euro :) Best een scherpe prijs dacht ik zo!
Dan ook nog Windows terugsturen :P

Specs:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4a7ad25598df5/4a7ad255885cb-offerte.png

[ Voor 26% gewijzigd door Saven op 06-08-2009 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Nette prijs ja. Ik heb dezelfde specs (op een 500gb hdd en intel 5300 wireless nic na) voor 909 euro, na korting. Maar dan met maar 1 jaar garantie (eigenlijk 2, gezien de NL wetgeving).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Ja ik had toch besloten dat ik 3 jaar in home garantie wilde :P Ik heb geen zin omdat ding 2 weken kwijt te zijn ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
@saven: die hdd die van 120 naar 160gb is opgekrikt, is dat een externe hardeschijf?
Ik geloof niet dat ik die er bij krijg, de xps die ik vorige week maandag heb besteld. Of is dat vanaf vandaag een actie? (of zelf gekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Nee dat is een soort promo waardoor ik extra korting kreeg :) Vraag me niet precies hoe het zit, maar het gaf iig nog 50 euro extra korting ofzo haha :P

Helaas kon hij bij dit systeem niet zo veel korting geven als op het systeem met RGB led (daar had ik 110 euro korting extra nog op) omdat hier superweinig marge al op zit

[ Voor 36% gewijzigd door Saven op 06-08-2009 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
verbaasd me niks, dat rgb ledscherm is al gewoon belachelijk duur.

Een losse 22inch ultrasharpmonitor met een losse poot erbij is nog 30e goedkoper. Nou ik wist het dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
Ik had net de dell gebeld klopt het dat er in de xps 16 geen backlight keyboard inzit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Standaard zou er een backlit toetsenbord in moeten zitten. Gaf Dell anders aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Hm het staat niet op de factuur, maar op de factuur die ik had van mijn eerste xps 16 die wel backlit had, stond het ook niet.

en voor zover ik weet wordt de xps 16 alleen maar met een backlit tobo geleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Precies, ik vroeg het me in eerste instantie ook af omdat mijn Dell Studio 17 het niet had (en in de US wel), maar de SXPS 16 heeft per definitie een backlit toetsenbord volgens alle reviews en artikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:42
De Azerty versie heeft geen backlit volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blackadder- schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 09:54:
Ok bedankt, dan laat ik de optie aanpassen en vraag ik een nieuwe offerte aan. Bespaar ik weer eens wat extra euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:04

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik wil even een waarschuwing geven voor het gebruik van Ubuntu 9.04 (Jaunty) met de studio XPS 16.

Er zit een behoorlijke grote bug in het multi monitor gedeelte. Op het moment dat je een VGA of DVI kabel in de laptop steekt gaan allerlei processen hangen. De dualhead functionaliteit is niet in te stellen, omdat deze applicatie weigert te reageren zolang de monitorkabel erin zit. Trek je de kabel er weer uit, dan reageert de applicatie weer. Dit gedrag doet zich voor bij zowel de stock videokaart driver als de laatste officiele linux ATI drivers.

Op internet is dit probleem terug te vinden, meerdere gebruikers hebben er last van in combinatie met deze specifieke ATI videokaart. Een oplossing heb ik vooralsnog niet gevonden, alleen een workaround. Deze bestaat uit het installeren van 8.10 (Intrepid) waar na enig prutsen in de configuratie de dualhead functionaliteit wel aan te zetten is. Updaten naar 9.10 (Karmic) heb ik nog niet geprobeerd, maar ik betwijfel of het daar wel werkt.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-06-2018
Een update van mijn kant.

Ik heb vandaag 2 keer met Dell gebeld.
De eerste keer had ik wat informatie willen krijgen helaas kon de eerste meneer mij niet helpen.
Ik werd door verwezen naar iemand anders en ook zei kon me vraag niet beantwoorden.
Werd ik nog eens doorverwezen en ik kreeg een engels sprekende dame aan de telefoon.
Helaas kon zei mij ook niet helpen.

Eenmaal thuis heb ik naar Dell gebeld om te vragen wat een upgrade van een 16inch 700p scherm en 512mb video kaart naar een 16 inch full HD 1080p scherm en een 1gig video kaart zou kosten.
Voor een meer prijs van 30 euro zou dat kunnen, ook zag hij geen problemen met de levering.
Ik besteld, helaas heeft hij een 15.6 inch scherm gepakt dus moet morgen nog even terug bellen hadden 16 afgesproken.
En hij zou de 26ste geleverd kunnen worden best netjes toch?

Voor me vorige laptop was ik 1.186,10 kwijt nu + 30 euro ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Erik. op 06-08-2009 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Voor 30 euro kunnen ze idd helaas geen 16" rgbled leveren wel 15.6" wled (afgerond ook 16")

[ Voor 8% gewijzigd door Saven op 06-08-2009 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
We hadden afgesproken 16 inch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Dat is wel vervelend, maar veel kun je er niet aan doen :P Je hebt wss de mogelijkheid om je order te annuleren, of de hoge meerprijs te betalen

edit: Hoe kom jij trouwens aan een 512mb videokaart? ze leveren alleen maar 1gb :X

[ Voor 22% gewijzigd door Saven op 06-08-2009 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
We zullen zien wat hij ervoor vraagt :P En anders terug naar me oude 16 inch.

Als die afspraak gemaakt is zou dat toch moeten kloppen of mag hij daarvan af zien?

[ Voor 36% gewijzigd door Erik. op 06-08-2009 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Dat RGB LED scherm van 16" ga je niet krijgen voor een lousy 30 euro..

Als het je wel lukt dan wil ik bij je in de leer als master salesman ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

tuurlijk mogen ze daar van af zien, zo lang ze je geld maar terugbetalen :P

Maar het 720p 16" scherm schijnt best crap te zijn. Beter hou je gewoon de full-hd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog 2 vraagjes.

1. Wat kan ik het beste kiezen bij draadloze connectiviteit? Waarin is de 5300 beter dan de 5100, en is dat 20,- extra waard?

2. Als ik (onterecht) gebruik maak van de EPP korting hoe kan ik dat dan het beste aanpakken? Telefonisch bestellen of online bestellen? En wat moet ik zeggen als ze vragen waarom ik gebruik kan maken (bij welk bedrijf ik dus werk ofzo) van de epp korting? Kan het vervelende gevolgen (aanklacht, boete of weet ik veel wat) als ze er later achter komen dat je eigenlijk helemaal geen recht hebt gehad op die korting?

BVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
1) De 5300 heeft 3 ontvangers en 3 transmitters als ik me niet vergis, wat voor een betere ontvangst en in theorie snellere throughput zou moeten zorgen. Ik heb hem telefonisch 'gratis' gekregen ipv de 5100, nadat ik er specifiek om vroeg zodat we de deal konden sluiten.

2) EPP gaat het makkelijkst via internet. Alhoewel ze alleen de bedrijfsnaam controleren telefonisch. Dus als jij opgeeft dat je voor Microsoft of Logica CMG werkt (of een ander random bedrijf die DELL hardware afneemt) dan zit het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
Ik laat morgen weten wat de deal wordt ;) Kan niet wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

De 5300 heb je eigenlijk alleen maar iets aan als je echt een hele dure router hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Dat is niet helemaal waar. Het draft N verhaal kunnen we buiten beschouwing laten, aangezien beide nic's dat aankunnen (al kan de 5300 in theorie een snellere throughput bereiken).

De 5300 heeft over het algemeen een betere range aangezien deze 3 transmitters alswel receivers heeft, in tegenstelling tot de 5100 met 2 transmitters en 1 receiver (of omgekeerd, weet ik niet zeker meer).

Je leest verschillende verhalen over deze kaarten. Sommige mensen merken duidelijk een betere performance, andere mensen zien geen verschil. De 5100 is echter een matige wifi nic, dat is iets wat je in veel posts wel terugleest.

Zelf heb ik er 1 in mijn Studio 17 gehad en daar was ik ook niet echt over te spreken. Het duurde doorgaans 20 seconden voordat hij een verbinding kon leggen met mijn AP, terwijl ik hier ook een oude HP laptop heb (4 jaar oud) met antieke wifi nic die dat probleem niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Volgensmij is de 5100 wel een stuk beter dan de meeste kaarten, aangezien ik met mn laptop meer netwerken kon vinden dan een aantal maten van mij met een laptop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Saven schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 14:00:
Ja of tis 925 euro (p8600, 3 jaar garantie) of 1220 euro (p8600, 3 jaar garantie, rgbled 16")

en ik kan maar niet kiezen ;( |:(
Na die verhalen van gisteren zou ik voor het WLED scherm gaan.

En 5100 is een super kaart. Ik kon er meer netwerken meezien dan welke andere laptop dan ook.

[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 06-08-2009 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Jep heb bestelling gedaan van 999 euro (helaas 925 was een foutje van mij) voor het wled met p8600 en 3 jaar garantie :)

50 euro goedkoper ongeveer dan met alle kortingen via dell online :)

Ben alleen toch bang dat ik misschien spijt krijg van het scherm :') Maarja zien we dan wel weer :P

[ Voor 21% gewijzigd door Saven op 06-08-2009 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
Saven heb je geen RGB scherm gekocht? Why?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Drie dagen geleden aangepaste N00X1602 systemen besteld, maak ik nu hetzelfde mandje aan is het bijna 77 Euro goedkoper in totaal. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Nivk schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 10:06:
Drie dagen geleden aangepaste N00X1602 systemen besteld, maak ik nu hetzelfde mandje aan is het bijna 77 Euro goedkoper in totaal. :(
Lullig voor jou maar dat is de normale gang van zaken bij Dell. Prijzen zijn iedere week anders.

PS. wellicht kun je je order nog cancelen (ligt eraan in welke fase je zit) of anders terug sturen.

[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 07-08-2009 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Precies. Probeer ook niet teveel terug te kijken. Als je voor jouw gevoel een goede deal had toen (kortingcoupon, epp, misschien telefonisch nog wat kunnen bedingen, etc) dan is het toch goed? Sinds de refresh krijg je al redelijk veel laptop voor de prijs die je ervoor moet betalen, vind ik. En dat in combinatie met een best wel fris uiterlijk (subjectief, ik weet het).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Philflow schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 10:09:
[...]

Lullig voor jou maar dat is de normale gang van zaken bij Dell. Prijzen zijn iedere week anders.

PS. wellicht kun je je order nog cancelen (ligt eraan in welke fase je zit) of anders terug sturen.
Ja dat klopt, ga straks eens een mailtje sturen naar klantenservice. Volgens mij ligt het prijsverschil aan de harde schijf die je eerst moest upgraden van 320GB naar 500GB voor 30 Euro, dat zit er nu standaard al in.
De order is in preproductie sinds de 6e maar goed annuleren ga ik niet aan beginnen, als ik dat doe worden denk ik wat familieleden boos ;).
Een andere vraagje, weet iemand of Vodafone een Dell partner is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
Ik heb gisteren mijn laptop opnieuw samen gesteld om te kijken wat het zou kosten, 1600 euro ongeveer.
Ik heb er 1200 voor betaald. Op zich niet on aardig.
De prijs van een laptop pc etc. daalt met de dag. Je kan je product opnieuw samen stellen om te kijken maar vaak is het zo dat de waarde snel daalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Erik. schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 08:15:
Saven heb je geen RGB scherm gekocht? Why?
Omdat die 310 euro extra kost :') En de kleuren/contrast daar toch bij tegenvielen. Vooral omdat de kleuren niet goed in te stellen waren

Uiteindelijk was het voor mij óf 999 euro zonder RGBLED, óf 1220 euro met RGBLED. (allebij P8600 en 3 jaar garantie)
En van 220 euro kun je een hoop leuke dingen doen d:)b
Nivk schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 10:06:
Hoe krijg je dat voor elkaar? De prijzen zijn nagenoeg hetzelfde gebleven zag ik. Ik maak ook al een hele week mandjes :')

[ Voor 31% gewijzigd door Saven op 07-08-2009 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
zitten er al antennes in voor een wan mobiel breedband modem in te bouwen?
want bij de dell 5530 modem staat wel dat hij compatible is alleen dan weet ik niet of dat er al antennes aanwezig zijn.
Ik had het aan de verkoper gevraagd op ebay alleen die wist het niet.

[ Voor 15% gewijzigd door ruudvd op 07-08-2009 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
Aha oke, Wat zou ik kiezen als ze echt 300 euro vragen?

Een 16inch RGB 700p scherm of een 15.6 inch full HD 1080p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Gewoon 15.6" full hd :)
het 720p scherm schijnt crap te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
Is het verschil groot? Ik heb gelezen dat mensen het verschil nogal groot vinden aan elke kant wat ruimte over...
Ik zal eens kijken of ik kan onderhandelen, helaas heb ik de verkoper nog niet kunnen spreken het is erg druk vandaag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Saven schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 14:01:

Hoe krijg je dat voor elkaar? De prijzen zijn nagenoeg hetzelfde gebleven zag ik. Ik maak ook al een hele week mandjes :')
Jouw samenstellingen waren zonder 500GB harde schijf (+30euro) deze is nu gratis via N00X1602 configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:58

Gutteguttegut

CEO of TFD

ruudvd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 14:03:
zitten er al antennes in voor een wan mobiel breedband modem in te bouwen?
want bij de dell 5530 modem staat wel dat hij compatible is alleen dan weet ik niet of dat er al antennes aanwezig zijn.
Ik had het aan de verkoper gevraagd op ebay alleen die wist het niet.
Ja.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
Laptop is besteld :)
Toch met een 15.6 inch scherm ;) Was inderdaad 310 duurder.

In plaats van W LED is er gebruik gemaakt van RGB LED, een gadget zeg maar.
Het lcd scherm zelf wordt niet groter dan een 15.6 alleen hoger, dit omdat RGB wat meer ruimte in beslag neemt.
Bestel je een 16 inch scherm krijg je een 15.6 met wat hoogte omdat het RGB gedeelte erin moet. Dit is mij verteld.

Mijn spec's:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Studio XPS 16 : Intel Core 2 Duo Processor P8600 (2.40GHz,1066MHz,3MB)  1   
Display : Black Leather 15.6in Truelife 1080p Full HD WLED Edge to Edge Display 1   
Camera : Integrated 2.0 Mega Pixel Camera with Facial Recognition Software (Software install, no media) 1   
Resource DVD : Studio XPS 16 Diagnostics and Drivers    1   
Memory : 4096MB (2x2048) 1067MHz DDR3 Dual Channel  1   
Hard Drive : 500GB Free Fall Sensor (7200RPM)   1   
Optical Drive : Internal DVD+/-RW (DVD & CD read and write) Slot Load Drive including software(Software install, no media)  1   
Battery : Primary 6-cell 56W/HR LI-ION  1   
Graphics : 1GB ATI Radeon HD 4670 graphics card 1       
Wireless : Intel Wireless Card Label - Core 2 Duo   1   
Wireless : Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1X2) 1/2 MiniCard European  1   
Wireless : Europe Dell Bluetooth 370 Card   1   
Keyboard : Internal US/International Qwerty Keyboard    1   
Operating System : Dutch Genuine Windows Vista SP1 Home Premium (64 BIT) including Media    1   
Dutch - Microsoft Works 9.0 1   
Software : Datasafe Local 2.0 Basic 1   
Dell Dock 1.0   1   
Dutch Norton Internet Securities 2009 - 30 Day Trial Version    1   
4Yr Premium Warranty Support    1   
1Yr Premium Warranty Support    1   
No Accidental Damage Support    1   
DataSafe Online Backup 2GB  1   
DataSafe Online size - 2GB Trial    1   
Studio XPS 16 Order - Netherlands   1   
Studio NB - System Only 1

Voor een prijs van 1213,25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
@erik

vreemde prijs..
Voor exact hetzelfde systeem, ook 500gb7200rpm 15.6wled etc. en dan extra met een sleeve van 23 euro en een 5300wifi module 4jaar garantie, was ik 1114 euro kwijt. (vorigeweek vrijdag besteld)

Dit was overigens wel na 6procent epp en 5 procent couponcode korting. Als ik online had besteld was ik 30e duurder uit, omdat de couponcode de 30euro kortingactie liet vervallen op een of andere manier. Deze via de telefoon dus wel eraf gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
Ik zit nu zelf wat te twijfelen tussen een xps 16 of een studio 15.6 duurste uitvoering met 4 jaar garantie en 5300 wifi kaartje voor ongeveer 830 euro.
bij een xps 16 met 5300 wifi kaartje en 4 jaar garantie kom ik dan op ongeveer 1100 euro uit dat vind ik wat aan de hoge kant.
Wat adviseren jullie mij?
En kun je na 1 jaar de premium garantie nog uitbreiden en kost dit dan meer als dat het nu kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Erik. schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 15:10:
Is het verschil groot? Ik heb gelezen dat mensen het verschil nogal groot vinden aan elke kant wat ruimte over...
Ik zal eens kijken of ik kan onderhandelen, helaas heb ik de verkoper nog niet kunnen spreken het is erg druk vandaag :(
Erik. schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 16:44:
Laptop is besteld :)
Toch met een 15.6 inch scherm ;) Was inderdaad 310 duurder.

In plaats van W LED is er gebruik gemaakt van RGB LED, een gadget zeg maar.
Het lcd scherm zelf wordt niet groter dan een 15.6 alleen hoger, dit omdat RGB wat meer ruimte in beslag neemt.
Bestel je een 16 inch scherm krijg je een 15.6 met wat hoogte omdat het RGB gedeelte erin moet. Dit is mij verteld.
Komt niet echt overeen ofzo :P
Waar op het internet heb je dat geleze Erik? Ben wel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
Dat heeft de verkoper mij verteld.

Je bovenste quote was voor het telefoon gesprek en de onderste erna :P

Ik heb het ook na gekeken en ik ben inderdaad iets duurder uit, ik heb geen gebruik gemaakt van epp en had 5% korting. Mijn order is geannuleerd en opnieuw geplaatst.

De verkoper kon me niks over me oude bestelling vertellen waarom het scherm achterbleef maar hij wist me nu wel te vertellen dat het Full HD scherm op voorraad was, we zullen zien.

[ Voor 39% gewijzigd door Erik. op 07-08-2009 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

de 15.6" is inderdaad op voorraad als het goed is. maar kun je eens linkjes geven naar die posts waar mensen commenten over het 15.6" scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
Dat is in dit topic :P
Er ging een discussie dat een 15.6 inch niet zo mooi zou zijn omdat er misschien "randjes" vormen.
Dan ben ik zeer benieuwd hoelang het deze keer gaat duren:P Heb je jou bestelling al geplaatst Saven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Ooooh oke :P hehe ja gister besteld via telefoon en meteen betaald :) Specs staat 2 of 3 pagina's terug
999,90 euro voor 15.6" WLED, P8600 en 3 jaar premium in home garantie :)

Toch maar gewoon die garantie er bij gedaan. Kost wat, maar het is toch handig mocht er in de toekomst iets mis gaan!

Betaling is overigens helaas nog niet verwerkt zag ik bij orderstatus pagina ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
Laat me weten wanneer je betaling ontvangen is en hoe je order verloopt ;)
Ben benieuwd of het deze keer sneller gaat :) Ga er niet van uit dan kan het altijd meevallen.

Aardige mensen bij Dell, moet ook want ze willen je iets verkopen :P

Een domme vraag, jullie praten over P8600 wat is dat? De standaard samenstelling van je laptop?

[ Voor 16% gewijzigd door Erik. op 07-08-2009 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Dat is de processor die bijna iedereen kiest (jij ook ;)), gezien de geringe meerprijs. De 2.40ghz Core 2 Duo processor dus.

[ Voor 10% gewijzigd door kellhus op 07-08-2009 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok heb nu ook net mijn order en moet gaan betalen. Ben altijd redelijk sceptisch geweest tov Dell (vond ze altijd duur voor wat het is van hardware maar nu bij de sxps16 is het mooie hardware voor een acceptabele prijs) en mijn ervaring is nu dat het toch niet zo vlot gaat. Heb 4x getelefoneerd, een aantal mails gestuurd, 3 offertes ontvangen voor het allemaal goed was (zelfs dan nog op een 2 details na) dus dat was een heuse opgave om al duidelijk te maken welk systeem ik wil, welke kortingen en mijn correcte gegevens over te brengen. En ik ben altijd heel duidelijk en eenduidig in mijn vragen en gegevens.
Hopelijk gaat het verdere verloop wat vlotter: goede en snelle bouw van het systeem, vlotte levering en dat alles erin zit en goed werkt. Hopelijk geen garantie nodig maar indien zo een goede garantieafhandeling. Dan wordt ik misschien ooit nog wel een Dell-supporter...
Erik. schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 18:22:
Een domme vraag, jullie praten over P8600 wat is dat? De standaard samenstelling van je laptop?
P8600 is een cpu die je kan kiezen en in het geval van de studio xps 16 een redelijk aantrekkelijke optie voor maar 10 euro (dacht ik) meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Met de garantie zit het over het algemeen wel goed. Een dag later staat er een getronics monteur op je stoep :)
Hoe dat zit met het weekend durf ik eigenlijk niet te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
Voor 10 euro hoef je het niet te laten dat klopt :P Bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
afgelopen Dinsdag betaling verwerkt, woensdag in productie gegaan, en vandaag verzonden. De traceerinfo is al bekend op UPS, Ik verwacht het ding dan ook komende woensdag!

Best snel nog!

Het 22 inch scherm wat ik had meebesteld (ook betaling dinsdag verwerkt, kwam woensdag al binnen!) zeer snelle levering. (de betaling had ik overigens zondag gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Erik. schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 19:23:
Voor 10 euro hoef je het niet te laten dat klopt :P Bedankt ;)
Hoe bedoel je voor 10 euro? :P
@up; das wel supersnel :o

[ Voor 6% gewijzigd door Saven op 07-08-2009 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
Nou ja voor 10 euro meer een 2,40 ghz why not :P een 2,80 of hoger is veel te duur.
Dat is inderdaad zeer snel wel nice ;) :o

[ Voor 20% gewijzigd door Erik. op 07-08-2009 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik heb een vraag over de garantie van Dell. Ik zit volgend jaar voor een groot deel van het jaar in het buitenland (Engeland) en als daar iets gebeurd met mijn laptop, moet ik hem dan naar Nederland opsturen voor reparatie of kan ik gewoon gebruik maken van het garantiesysteem van Dell Engeland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik denk eerlijk gezegd dat je het nummer moet bellen van Dell van dat land, en dat ze je dan wel kunnen helpen.
Als je naar Nederland belt en je zit toevallig in het buitenland kunnen ze niet zo een monteur sturen

[ Voor 4% gewijzigd door Saven op 08-08-2009 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga het wel even uitzoeken bij de Dell klantenservice maandag, dan laat ik het hier nog wel even weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Ik vind het trouwens wel irritant dat we in NL geen 9-cell batterij kunnen bestellen. Iemand een idee of dit in de toekomst nog mogelijk gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
via de telefoon zijn de 9 cell batterijen wel te bestellen.
Maar dan komt hij los van de laptop dus heb je ook nog een 6 cell die al bij de laptop zit volgens mij.

[ Voor 47% gewijzigd door ruudvd op 09-08-2009 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Weet je toevallig hoeveel de 9 cell kost (als extra erbij)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Wel vervelend dat ik hem niet bij mijn laptop kon bestellen telefonisch. Nu moet ik dus los een 9-cell bestellen? Hm. Morgen eens bellen voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvd
Ik dacht rond de 130 euro wat ik nogal prijzig vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:43
Afbeeldingslocatie: http://img24.imageshack.us/img24/1982/laptopdefinitief.jpg

Heb um besteld!

Hele mooie prijs geworden uiteindelijk!
Ben er super blij mee! :9~

[ Voor 52% gewijzigd door denuz op 09-08-2009 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best grappig dat echt bijna iedereen de N08X1602 config neemt en hierop de P8600 kiest. Heel af en toe iemand een betere cpu, maar nooit de P7xxx die er standaard bijkomt. :P
Pagina: 1 ... 6 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.