Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22
Misschien niet helemaal ontopic, maar als we toch in de categorie HTPC's en kasten zitten kunnen de nieuwe van Gigabyte er ook wel bij:

Hardware.info - Gigabyte kasten met geïntegreerde monitorarm
Gigabyte T5140 en T5142
• Afmetingen: 250 x 65 x 445 mm
• Form Factor: Mini-ITX formaat
• Drives/HDD's: 2x3,5" / 1x5,25"
• Front Panel Connectors: 2x USB, 2x audio
• Voeding: 65 watt lichtnetadapter meegeleverd
• Beschikbaar: begin september
• Prijzen: Nog niet bekend

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:12
Icekiller2k6 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:35:
@Webgnome

zoals ze hierboven zeggen.. waarom gebruik je de pov zelf niet? gebruikt ook nog eens minder stroom dan de PS3 en heeft een betere GUI
Dat is inderdaad ook een optie. Ik wilde er eigenlijk alleen een WHS+ server van maken die ik ook nog gebruik als Media server voor mijn ps3. Zo hoef ik niet 2 apparaten te hebben bij de tv die eigenlijk hetzelfde kunnen. Ik ga nog eventjes contact opnemen met POV of Zotac hierover en wacht even dit antwoord af waarna ik er waarschijnlijk dus een whs server van ga maken die ook als media stream servertje dienst doet (en toch heel zuinig is).

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

@Wiethoofd: Aparte dingen. Niet echt voor een htpc, maar wel handig voor een kleine pc voor erbij of een kleine htpc met een 22 of 24" scherm.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Hoezo niet voor een HTPC, die Zotac en POV bordjes zijn allemaal mini ITX, je propt er een blu-ray drive naast en schroeft je 24" full HD scherm aan de kast vast. Makkelijk richten met je IR ontvanger als je deze in je externe 3,5" bracket bouwt en makkelijk verplaatsen en lekker compact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 18:46
M-Opensource schreef op maandag 13 juli 2009 @ 13:52:
[...]

Dit topic wel gevolgd? :) Ik begon namelijk met XBMC op minimal linux............

Echter ondersteund VDPAU geen SSA/ASS subtitles, iets wat op windows niveau vaak met DirectVobSub wordt geregeld. Dus ik mis met een aantal films toch echt subtitles, dit komt voor met MKV files waar vaak meer dan één subtitle met een overlay in gecodeerd zit.
Oh excuus, had idd niet het hele topic gelezen.
Maar, correct me if i'm wrong, als in Windows Directvobsub erbij geroepen word voor subs ben je toch ook je dxva kwijt? Meende dat dat niet compatible was.

Verder las ik gister op het xbmc forum dat er momenteel word gewerkt aan ondersteuning voor SSA/ASS subs, dus tja... ik wist het wel.. dan maar even uitzingen met de subs (evt snel ff subs uit mkv extracten en een srt van maken) en die ondersteuning voor SSA zal heus binnenkort wel komen.

Ik heb mijn htpc een tijdje op windows gehad met mediaportal... maar man, wat een verademing nu ik sinds een aantal maanden xbmc op Linux draai.
Nu ben ik ook een aardige Linux fan, dus dat speelt mee, maar xbmc is echt VERUIT het meest fantastische pakket als het op mediacenter software aankomt naar mijn mening.

Maar goed, ff on-topic weer:
Hoe draait linux met xbmc eigenlijk op zo'n asrock 330 bij jullie?
Zit er namelijk aan te denken mijn huidige htpc te vervangen door een op een ion-gebaseerd systeempje.
Vooral dat 'pje' spreekt me enorm aan voor htpc gebruik.

[ Voor 9% gewijzigd door RFdeGroot op 15-07-2009 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

RFdeGroot schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 09:11:
[...]

Hoe draait linux met xbmc eigenlijk op zo'n asrock 330 bij jullie?
*kuch*kuch*

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

@Wiethoofd: Het is wel handig voor een kleinere htpc, zoals ik al zeg in mijn post.
Bij een HTPC denk ik echter vooral aan wat grotere schermen voor in de woonkamer. ;)

Nog een review van de ASRock Ion met Blu-Ray Tweaktown (lol @ Instantbootfilmpje op pagina 3)

[ Voor 39% gewijzigd door JaccoW op 15-07-2009 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:52
Ik heb nu ook de asrock 330 binnen, minimum ubuntu+xbmc erop gezet.
krijg alleen geen audio over hdmi aan de gang. Ik heb (nog) geen receiverd, maar de tv zou dit wel op moeten pakken.

hoe hebben jullie dat aan de gang gekregen? Als ik door het menu scroll hoor ik alleen geluid over de analoge audio poort.
Ook al geprobeert om 'hdmi' als output device op te geven in xbmc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
sharkzor schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:02:
Ik heb nu ook de asrock 330 binnen, minimum ubuntu+xbmc erop gezet.
krijg alleen geen audio over hdmi aan de gang. Ik heb (nog) geen receiverd, maar de tv zou dit wel op moeten pakken.

hoe hebben jullie dat aan de gang gekregen? Als ik door het menu scroll hoor ik alleen geluid over de analoge audio poort.
Ook al geprobeert om 'hdmi' als output device op te geven in xbmc..
Ik gebruik op mijn PoV alleen de optische uitgang. Want over HDMI krijg ik alleen maar stereo geluid, zelfs geen AC3 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Gurneyhck schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:30:
[...]

Ik gebruik op mijn PoV alleen de optische uitgang. Want over HDMI krijg ik alleen maar stereo geluid, zelfs geen AC3 oid.
hoef ik ook niet. heb nog geen reciever.
inmiddels heb ik een oplossing voor eventueel digitaal over hdmi:

[url\http://www.xbmc.org/forum/showthread.php?t=52460&page=3[/url]
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
XBMC Audio:
Digital output
No AC3
No DTS
output device "HDMI"
passthrough "HDMI"
no downmix

XBMC video:
render VDPAU
ajust refresh rate

make the file ~/.asoundrc:

pcm.!default {
type asym
playback.pcm {
type plug
slave.pcm "hw:0,3"
}
}

Enige verschil hierin is dat ik gekozen heb voor analog audio en dan wel downmixen en als output device default. Dan werkt het opeens wel (waarschijnlijk door dat scriptje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-slayer
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 10:34
Weet iemand hoe ik een slimline dvddrive kan aansluiten op mijn pov330? er pas namelijk wel een normale sata (data) kabel in mar daarlangs zit nog een (nog kleinere) sata ingang wat waarschijnlijk voor de power moet zorgen. Zijn daar adapters voor te krijgen? en zo ja wat voor type heb ik nodig?

Heb er even een fototje van gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/78/1001032j.th.jpg

Ben er zojuist achtergekomen dat de POV ook met een atx 20pins werkt. Dat scheelt me weer een adapter:)

[ Voor 31% gewijzigd door M-slayer op 15-07-2009 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
M-slayer schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:52:
Weet iemand hoe ik een slimline dvddrive kan aansluiten op mijn pov330? er pas namelijk wel een normale sata (data) kabel in mar daarlangs zit nog een (nog kleinere) sata ingang wat waarschijnlijk voor de power moet zorgen. Zijn daar adapters voor te krijgen? en zo ja wat voor type heb ik nodig?

Heb er even een fototje van gemaakt:
[afbeelding]

Ben er zojuist achtergekomen dat de POV ook met een atx 20pins werkt. Dat scheelt me weer een adapter:)
als ik het goed heb is de linker gewoon sata en de rechter sata-power. allemaal 1 standaard. of het nou slim-line is of niet.
sata power converters naar molex zijn overal te koop.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Serial_ATA

[ Voor 3% gewijzigd door sharkzor op 15-07-2009 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-slayer
Nope is geen sata power. Het is schijnbaar 7+6pins.

Dit zou de converter moeten zijn. Maar is bijna nergens te krijgen:S
Afbeeldingslocatie: http://www.plonter.co.il/graphics/product_images/full/Slimline-SATA-Adapter-Cable.jpg

Als iemand nog zoon adapter overheeft en weg doet(maby bij de kast gekregen ofzo) laat het me weten;)

[ Voor 18% gewijzigd door M-slayer op 15-07-2009 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:12
Heb inmiddels reactie op de vraag over het transcoden van Zotac :
If you are going to transcode a DVD disc to a movie file (or transcode movie file to another format), the function depends on your application. With the suitable application, the ION could transcode the movie as like as other desktop system
Dit zegt natuurlijk nog niet veel maar geeft hoop :P

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
M-slayer schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:20:
Nope is geen sata power. Het is schijnbaar 7+6pins.

Dit zou de converter moeten zijn. Maar is bijna nergens te krijgen:S
[afbeelding]

Als iemand nog zoon adapter overheeft en weg doet(maby bij de kast gekregen ofzo) laat het me weten;)
http://www.informatique.n...sata-converter-kabel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Webgnome schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:21:
Heb inmiddels reactie op de vraag over het transcoden van Zotac
Het was al bekend dat met Badaboom via de GPU sneller dan realtime de nodige video's om te zetten waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-slayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan.B
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 15:33
Ik ben zelf van plan om in de herfst een ion te kopen om als htpc/home server te dienen.

Mijn voorkeur gaat uit naar het ion platform omdat het zo zuinig is (blijft aan staan voor de home server) en toch full hd aan kan (htpc). Als ik op de site van nvidia ga kijken staan tussen de specs een aantal features die ik momenteel nog niet terug vind op ion bordjes:
  • PCI-Express 2.0
    • 20 lanes
    • 1 x16
    • 4 x1
  • PCI Slots 5
  • RAID 0,1
Een extra pci slot zou zeer handig zijn voor een tv tuner. Ik prefereer nog altijd een pci tuner boven een usb tuner. 1 pci slot is toch een minimum.

Raid 1 voor de home server. Twee grote disks waar heel het huishouden op een veilige manier zijn foto's/muziek/films/files kan op zetten. Via dvd/blue ray kan ik dan af en toe nog een extra backup nemen en extern bewaren.

Voor mij zijn de afmetingen van het bord zijn minder belangrijk. Het zijn de specs die ik belangrijker vind. Ik vraag me af of er (snel) een ion based bord full specs geproduceerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:28
Mijn PoV systeempje draait inmiddels, maar ik heb wat problemen met overscan op mijn Sony KDL-37S5500. Ik heb wel een paar suggesties gevonden, maar geen van allen werkt echt goed. Heeft iemand de gouden tip voor mij?

oja, ik draai Ubuntu :) In windows is het geen probleem, maar bij nvidia-settings staat de optie niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Mythling op 16-07-2009 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranja3000
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 22:44
Mythling schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:15:
Mijn PoV systeempje draait inmiddels, maar ik heb wat problemen met overscan op mijn Sony KDL-37S5500. Ik heb wel een paar suggesties gevonden, maar geen van allen werkt echt goed. Heeft iemand de gouden tip voor mij?

oja, ik draai Ubuntu :) In windows is het geen probleem, maar bij nvidia-settings staat de optie niet.
Ik had hetzelfde probleem alleen dan met een sony 40w4000. Ik heb dit opgelost door 'te klooien' aan de instellingen van de tv. Uit mn hoofd staat er ergens bij instellingen dat je overscan / auto size kan uitzetten (ik kan dit vanavond nog ff checken hoe het echt heet).

In Ubuntu heb ik niks aangepast (alleen de nvidia-drivers geinstalleerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
Die optie heb ik niet. Ik kan hem tenminste echt niet vinden... Ik heb een guide gevolgd om met modelines te gaan klooien, maar daar snap ik echt geen bal van. Eerste keer serieus met linux aan de gang sinds 3 jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alleen een probleem met mijn POV ion 300 bordje. Die wordt (zonder koeling) 80.3 graden. Gemeten met een echte thermometer!! Zowel de Chipset als de ATOM processor, gemeten in de koelblokjes.

Wat is de maximum temperatuur die kan en mag? Ik zou 'm het liefst passief bouwen in een HFX micro M2 kast, maar weet niet of dat kan.

Wie heeft er een idee over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:48
@Krk

ik zou, indien mogelijk, een 120mm fan @ 1000 rpm ofzo doen.. zodat er toch iets airflow is.. dit zal waarschijnlijk best wel wat helpen en zou niets hoorbaars mogen hebben..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
Het gaat nou even echt niet lekker. ik ben nou serieus W7 aan het overwegen :(
Ik heb de nVidia drivers geinstalleerd, xbmc geinstalleerd en ingesteld op VDPAU, FullHD trekt ie echter niet. Geluid over HDMI gaat niet, en ik heb die overscan. Ik vind het zo vreemd dat het bij iedereen werkt, want hier gaat alles even mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
@Krk
Passief kan de PoV eigenlijk niet gekoeld worden, je hebt wel een beetje airflow nodig. Zoals hierboven genoemd kun je een 1000rpm 120mm fan er op monteren (tierips en lijmpistool ftw). Zelf heb ik de 500rpm variant en die hoor je absoluut niet. Het enige wat ik hoor zijn de HDD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 16:35
Mythling schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 14:19:
Ik heb de nVidia drivers geinstalleerd, xbmc geinstalleerd en ingesteld op VDPAU, FullHD trekt ie echter niet.
....
Hoeveel geheugen heb je en wat heb je toegekend aan je grafische kaart? Voor bij mij de stevigere 1080p mkv's vloeiend wilden spelen moest ik minimaal 256MB van de totale 2GB toekennen aan de 9400m.

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
Ik heb ook 256mb van de 2gb toegewezen, dus dat zou het probleem niet moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:32

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Johan.B schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:53:
Ik ben zelf van plan om in de herfst een ion te kopen om als htpc/home server te dienen.

Mijn voorkeur gaat uit naar het ion platform omdat het zo zuinig is (blijft aan staan voor de home server) en toch full hd aan kan (htpc). Als ik op de site van nvidia ga kijken staan tussen de specs een aantal features die ik momenteel nog niet terug vind op ion bordjes:
  • PCI-Express 2.0
    • 20 lanes
    • 1 x16
    • 4 x1
  • PCI Slots 5
  • RAID 0,1
Een extra pci slot zou zeer handig zijn voor een tv tuner. Ik prefereer nog altijd een pci tuner boven een usb tuner. 1 pci slot is toch een minimum.

Raid 1 voor de home server. Twee grote disks waar heel het huishouden op een veilige manier zijn foto's/muziek/films/files kan op zetten. Via dvd/blue ray kan ik dan af en toe nog een extra backup nemen en extern bewaren.

Voor mij zijn de afmetingen van het bord zijn minder belangrijk. Het zijn de specs die ik belangrijker vind. Ik vraag me af of er (snel) een ion based bord full specs geproduceerd wordt?
De POV heeft een PCI-E slot. En de zotac heeft weer raid (maar is niet leverbaar 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
mark_vb schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:03:
[...]

Hoeveel geheugen heb je en wat heb je toegekend aan je grafische kaart? Voor bij mij de stevigere 1080p mkv's vloeiend wilden spelen moest ik minimaal 256MB van de totale 2GB toekennen aan de 9400m.
ik las ook ergens 512mb. aangezien linux verder toch niks eet, heb ik dat maar gedaan. 1,5gb is meer dan genoeg voor de rest. later misschien nog 4gb win win7 proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Vergelijking tussen de Asrock ION 330 en de Zotac ION-ITX-A
http://www.driverheaven.n...php?reviewid=807&pageid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevMan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-10-2015
Ik heb de nVidia drivers geinstalleerd, xbmc geinstalleerd en ingesteld op VDPAU, FullHD trekt ie echter niet. Geluid over HDMI gaat niet, en ik heb die overscan. Ik vind het zo vreemd dat het bij iedereen werkt, want hier gaat alles even mis...
Ik heb een ASRock ION 330 en had in eerste instantie ook geen geluid over hdmi. In XBMC kreeg ik 'Failed to innitialized audio hardware' of iets dergelijks. Na veel ge-google en instelingen geprobeert had ik plotseling geluid. Helaas weet ik echter niet meer wat nu exact de instelling is geweest wat het werkend heeft gekregen. (ben een Linux noob en weet dus niet wat het allemaal betekent). Ik kan je alleen de instellingen in Ubuntu geven en XBMC en wat ik nog weet.

1. Ik gebruik de laatste NVidia drivers 185.18.14 voor de ION (weet niet of dat van belang is voor het geluid)

2. Zorg ervoor dat je ALSA geinstalleert hebt (kan via de Synaptic Package Manager)
Ik heb: alsa-base, alsa-utils, gstreamer0.10-alsa, lib32asound2 (ook al heb ik 64 bit linux), lbao2, lbasound2, libasound2-plugins, libesd-alsa0, libmikmod2, libpt2.6.1-plugins-alsa, libsdl1.2debian-alsa, linux-sound-base, pulseaudio (wordt niet gebruikt denk ik).

3. Bij system->preferences->sound: tab devices het volgende selecteren:
Sound events: HDA Nvidia NVDIA HDMI (ALSA)
Music and Movies: HDA Nvidia NVDIA HDMI (ALSA)
Audio Conferencing : HDA Nvidia NVDIA HDMI (ALSA)
Default Mixer Tracks: HDA Nvidia (Alsa mixer)
Als je Test drukt moet je geluid horen (zet de TV niet te hard want het is een verschrikkelijk test geluid)

4. Bij volume control device 'HDA NVidia (alsa mixer) bij playback geluid unmuten en hoog zetten. Bij tab switches heb ik alles aangevinkt (weet niet of dat nodig is, eventueel bij prefferences zichtbaar maken).
5. In XBMC bij de audio hardware het volgende instellen (wat nodig is):
Audio output: digital
Audio output device: hdmi
Passtrough output device: hdmi

Nogmaals, ik ben pas 3 dagen met Linux bezig, dus weet niet wat dit allemaal betekent en of dit bij de oplossing hoort. Maar zo werkt het in ieder geval bij mij. Succes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
Ik heb m inmiddels met VGA aangesloten samen met een 3.5mm jack naar de TV. Het geluid is heel zacht, maar t werkt opzich wel. Het liefst sluit ik alles aan met HDMI, maar dit gaat wel tot ik een oplossing heb. Vandaag een beetje zitten spelen met de partities, ssh, samba en xbmc. HD gaat opzich wel, maar het is het zegmaar nét niet. Gaat FullHD bij jullie echt zonder enig rimpeltje? Ik heb nog steeds een heel klein beetje stottering. Mijn gpu heeft inmiddels 512mb geheugen, maar dat helpt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevMan
Mythling schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:40:
Ik heb m inmiddels met VGA aangesloten samen met een 3.5mm jack naar de TV. Het geluid is heel zacht, maar t werkt opzich wel. Het liefst sluit ik alles aan met HDMI, maar dit gaat wel tot ik een oplossing heb. Vandaag een beetje zitten spelen met de partities, ssh, samba en xbmc. HD gaat opzich wel, maar het is het zegmaar nét niet. Gaat FullHD bij jullie echt zonder enig rimpeltje? Ik heb nog steeds een heel klein beetje stottering. Mijn gpu heeft inmiddels 512mb geheugen, maar dat helpt niet...
Geen probleem. Ik heb getest met de killa.sampla.x264.mkv, en die draait vloeiend (met hdmi geluid). Deze kreeg ik in Windows 7 niet echt vloeiend. Je hebt wel de nVidia drivers 185.18.14? Heb je bij de nVidia X Server Settings de sync to VBlank ingesteld (voor XVideo en OpenGL)? Verder moet in de bios de GPU share memory op 512Mb blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 15:27

Seraphyn

Jabberwocky!

Mythling schreef op Thursday 16 July 2009 @ 22:40:
Ik heb m inmiddels met VGA aangesloten samen met een 3.5mm jack naar de TV. Het geluid is heel zacht, maar t werkt opzich wel.
Dit had ik onder Windows 7 ook, totdat ik bij FFDShow audio config de mixer even aanvinkte en de speaker setup deed. Misschien is er ook zoiets onder Linux?.
Voor vloeiende 1080p met alle bestanden heb ik naast 512 ram voor de GPU ook heel veel aangekloot met decoder settings om die hardware acceleration overal aan de praat te krijgen. Via CoreAVC met prefer Cuda aan en Mediaportal was het eigenlijk prima te doen (bleek achteraf vergeten coreavc in te stellen in Mediaportal zelf).
DirectVobSub sloopte trouwens hardware acceleration merkte ik.

Verder had ik de 186 WHQL draaien en de 20.13 chipset. Inmiddels zijn de 190 beta ook uit. Die heeft verbeterde Cuda support, dus misschien een tryout waard?

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ION330, 512MB toegewezen in BIOS, Vista/SP2 32bit, XBMC en Vlc 10 geinstalleerd. Als codecs gebruik ik CoreAVC 195Pro, DivX/XviD en heb Cyberlink PowerDVD 8.0.

Het enige wat bij mij alles vloeiend afspeelt is WMP. De rest van de progamma's is alles vertraagd of stotterd. Mogelijk dat mijn wireless N draft instellingen nog niet optimaal zijn of mijn wireless bereik, aangezien ik maar 2MB wireless haal, wat voldoende zou moeten zijn. Toch wel bijzonder dat WMP juist nergens last van heeft :) Alles getest met Stargate Atlantis seizoen 5 in 720p .264 AC3.

Ik heb het XBMC forum en faqs een beetje zitten doorspitten en begrijp daar een beetje uit dat ze zelf weinig met codecs doen en wireless niet optimaal ondersteund word, misschien dat dat nog komt. Wil zelf MediaPortal testen om te kijken hoe dat werkt maar zal eerst nog een re-install van XBMC proberen.

Sinds vanavond ook even SP2 van Vista geinstalleerd en merk wel een betere performance in WMP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
@Parabellum

gebruik je het @ windows of linux?

als het op linux is zou wireless niets met het XBMC gedeelte temaken mogen hebben.. en moes het toch zo zijn.. powerlines :p

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 02:31:
[...]

ION330, 512MB toegewezen in BIOS, Vista/SP2 32bit, XBMC en Vlc 10 geinstalleerd. Als codecs gebruik ik CoreAVC 195Pro, DivX/XviD en heb Cyberlink PowerDVD 8.0.

Het enige wat bij mij alles vloeiend afspeelt is WMP. De rest van de progamma's is alles vertraagd of stotterd. Mogelijk dat mijn wireless N draft instellingen nog niet optimaal zijn of mijn wireless bereik, aangezien ik maar 2MB wireless haal, wat voldoende zou moeten zijn. Toch wel bijzonder dat WMP juist nergens last van heeft :) Alles getest met Stargate Atlantis seizoen 5 in 720p .264 AC3.

Ik heb het XBMC forum en faqs een beetje zitten doorspitten en begrijp daar een beetje uit dat ze zelf weinig met codecs doen en wireless niet optimaal ondersteund word, misschien dat dat nog komt. Wil zelf MediaPortal testen om te kijken hoe dat werkt maar zal eerst nog een re-install van XBMC proberen.

Sinds vanavond ook even SP2 van Vista geinstalleerd en merk wel een betere performance in WMP.
euh.. zowel xbmc onder windows, als vlc hebben geen hardware accelleratie.
Zou zeggen probeer eens 1 van de vele guides?
Onder windows mpc-hc(dxva) als codec onder media portal (of coreavc->cuda).
Als ik het goed heb doet wmv in windows mediaplayer al automatisch dxva accelleratie. Dus vandaar dat dat gewoon werkt bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
DevMan schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 23:11:
[...]

Geen probleem. Ik heb getest met de killa.sampla.x264.mkv, en die draait vloeiend (met hdmi geluid). Deze kreeg ik in Windows 7 niet echt vloeiend. Je hebt wel de nVidia drivers 185.18.14? Heb je bij de nVidia X Server Settings de sync to VBlank ingesteld (voor XVideo en OpenGL)? Verder moet in de bios de GPU share memory op 512Mb blijven staan.
Ik heb het precies zo ingesteld, maar het blijft stotteren. Na de grote update van ubuntu was er wel wat geks met de driver, wellicht is daar iets mis gegaan. Ik heb toen de driver geherinstalleerd, en dat werkt ook wel, anders zou hij helemaal geen video afspelen, maar ikk zou even niet meer weten wat het anders zou kunnen zijn. Tevens loopt het geluid in het menu van XBMC achter, net genoeg om op te vallen.

In xbmc zit overigens wel een overscan optie. Kan ik de gegevens die ik daar verander niet gebruiken om het ook goed te krijgen in gnome?

[ Voor 12% gewijzigd door Mythling op 17-07-2009 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan.B
We Are Borg schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 19:10:
[...]

De POV heeft een PCI-E slot. En de zotac heeft weer raid (maar is niet leverbaar 8)7 )
De POV is dan weer niet overclockbaar en de asrock heeft wifi onboard.

Graag een combinaties van deze 3 bordjes aub :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-05-2022
Johan.B schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:29:
[...]

De POV is dan weer niet overclockbaar en de asrock heeft wifi onboard.

Graag een combinaties van deze 3 bordjes aub :9
asrock heeft geen wifi aan boord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
Gurneyhck schreef op maandag 13 juli 2009 @ 17:03:
As promised:

[afbeelding]

[afbeelding]

Spreekt voor zich lijkt me. Linksachter een 3.5" hd. Vanvoor plaats voor een 3.5" hd en een slimline optical.
Dit is maf... Ik mis hier wat metaal in de hoek. Ik heb zegmaar gewoon ruimte voor een 5,25" apparaat. Heb jij de kast zo geleverd gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan.B
qonstant schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:13:
[...]

asrock heeft geen wifi aan boord
Je hebt gelijk het is de zotac die optioneel wifi heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We Are Borg schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 19:10:
[...]

De POV 330 heeft ook RAID :)

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
Mythling schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:26:
[...]

Dit is maf... Ik mis hier wat metaal in de hoek. Ik heb zegmaar gewoon ruimte voor een 5,25" apparaat. Heb jij de kast zo geleverd gekregen?
Hmmm... dat verklaart een hoop...

Ik heb de kast inderdaad gewoon zo geleverd gekregen. Maar had van tevoren al een 5,25" brander aangeschaft met het idee die in deze kast te plaatsen. Toen ik dus uiteindelijk de kast in mijn handen had, zag ik dat dat niet ging passen en ging ik er automatisch vanuit dat ik "scheef" had gekeken en dat er dus helemaal geen 5,25" slot inzit :D
Maar... nu weet ik denk ik waarom, mijn kast is een nieuwe revisie volgens het knaapje van computerland. Dat kun je ook zien aan het feit dat de kast zwart is en het frontje grijs. Dus ik neem aan dat ze de slotindeling hebben veranderd in de nieuwe revisie. En zit ik nu met een brander die niet past en moet ik nog op zoek naar een slimline SATA brander... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker2000
  • Laatst online: 26-03 10:05
Iemand toevallig de Asrock ION 330-BD al gespot in een shop die naar Nederland shipped?

Das de variant met Blu-ray spelertje dus...

http://www.asrock.com/nettop/overview.asp?Model=ION%20330-BD

[ Voor 39% gewijzigd door Tweaker2000 op 17-07-2009 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
Gurneyhck schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:09:
[...]

Hmmm... dat verklaart een hoop...

Ik heb de kast inderdaad gewoon zo geleverd gekregen. Maar had van tevoren al een 5,25" brander aangeschaft met het idee die in deze kast te plaatsen. Toen ik dus uiteindelijk de kast in mijn handen had, zag ik dat dat niet ging passen en ging ik er automatisch vanuit dat ik "scheef" had gekeken en dat er dus helemaal geen 5,25" slot inzit :D
Maar... nu weet ik denk ik waarom, mijn kast is een nieuwe revisie volgens het knaapje van computerland. Dat kun je ook zien aan het feit dat de kast zwart is en het frontje grijs. Dus ik neem aan dat ze de slotindeling hebben veranderd in de nieuwe revisie. En zit ik nu met een brander die niet past en moet ik nog op zoek naar een slimline SATA brander... 8)7
Mijn kastje is ook zwart met een grijze voorkant, dus dat zal het niet zijn. Ik heb inmiddels wat gemod aan het hdd rekje, en nu zitten er evengoed 2 schijven in. Ik heb ook dat overklapklepje aangepast en een fan voor dat gat gezet. Ziet er goed uit, werkt perfect. Ik zal vanmiddag even wat foto's maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Ik heb dit nog nooit ergens 100% bevestigd gekregen:

- Officiele specs vermelden geen RAID
- Bios vermeldt wel RAID maar ik heb nog niet hier op GOT (of ergens anders) gelezen dat iemand ook daadwerkelijk een RAID setup heeft draaien
- Alle reviews van de POV die ik kan vinden gaan niet in op een eventuele RAID functie.
- De chipset kan het wel ondersteunen

Kortom, ik weet het niet zeker. En stel dat het RAID ondersteund, raid 0, 1, 10??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
Tweaker2000 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:25:
Iemand toevallig de Asrock ION 330-BD al gespot in een shop die naar Nederland shipped?

Das de variant met Blu-ray spelertje dus...

http://www.asrock.com/nettop/overview.asp?Model=ION%20330-BD
voorlopig nog nergens te krijgen in nederland ook niet beschikbaar bij distris
voorlopig blijft de normale ion 330 alleen leverbaar in nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We Are Borg schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:39:

[...]

Ik heb dit nog nooit ergens 100% bevestigd gekregen:

- Officiele specs vermelden geen RAID
- Bios vermeldt wel RAID maar ik heb nog niet hier op GOT (of ergens anders) gelezen dat iemand ook daadwerkelijk een RAID setup heeft draaien
- Alle reviews van de POV die ik kan vinden gaan niet in op een eventuele RAID functie.
- De chipset kan het wel ondersteunen

Kortom, ik weet het niet zeker. En stel dat het RAID ondersteund, raid 0, 1, 10??
Wellicht bij de chipspecificatie:
http://www.nvidia.com/object/picoatom_specifications.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan.B
Het is niet omdat de chip het ondersteund dat de moederbord fabrikanten het ook implementeren/voorzien.

De enige raids die ik tot nu toe gezien heb op een pov waren softwarematig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sharkzor schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 07:42:
[...]

euh.. zowel xbmc onder windows, als vlc hebben geen hardware accelleratie.
Nope, dat weet ik :) VLC neemt over het algemeen gewoon externe codecs over die reeds geinstalleerd zijn. XBMC vind ik persoonlijk een prettig progamma maar neemt niet automatisch alle geinstalleerde codecs over en zijn ook niet te configureren. Echter na Vista SP2 deed XBMC het ineens wel vlekkeloos maar probeer dus te achterhalen waarom.

Maar zoals ik al eerder zei, zal XBMC nog eens her-installeren om te kijken of de codecs nu wel worden meegenomen. De manuals ken ik wel maar is niet veelzeggend, zeker niet als in de manual staat dat XBMC windows nog steeds in een experimentele fase zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Wat Johan.B al aangaf (en ik ook) is dat de chipset het ondersteund, maar dan betekent niet dat elke fabrikant dat dan dus ook overneemt. Ik wil onboard raid + ION + dual core atom en dan zit ik dus vast aan die zotac die zo heerlijk leverbaar is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
We Are Borg schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 16:08:
[...]

Wat Johan.B al aangaf (en ik ook) is dat de chipset het ondersteund, maar dan betekent niet dat elke fabrikant dat dan dus ook overneemt. Ik wil onboard raid + ION + dual core atom en dan zit ik dus vast aan die zotac die zo heerlijk leverbaar is :/
ik heb de zotac op ebay besteld.. was wel redelijk duur maja.. liever nu wat meer uitgeven om naderhand te zeggen van ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de Zotac inmiddels op eBay besteld, prijs van het bordje zelf viel wel mee, alleen de verzendkosten maken het dan weer ongeveer even duur als wanneer je het hier zou aanschaffen. Maar goed, als men hier niet wilt/kan leveren, dan zit er weinig anders op. Hij is inmiddels verzonden, dus ik ben benieuwd...
Straks ga ik alvast de Inwin BM639 halen, nu alleen nog bepalen welk geheugen en HD ik er in ga stoppen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 17:29:

Straks ga ik alvast de Inwin BM639 halen, nu alleen nog bepalen welk geheugen en HD ik er in ga stoppen. :P
http://www.your-pc.nl/614...-32gb-sataii-mlc-usb.html ga ik er zelf in stoppen :D leuke SSD en wel leuke prijs ;)

geheugen ben ik aan het twijfelen tussen 2x2GB of 2x1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
DevMan schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 23:11:
[...]

Hoe heb jij de driver geinstalleerd? Wellicht dat daar wat fout is gegaan bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevMan
Mythling schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 19:11:
[...]
Hoe heb jij de driver geinstalleerd? Wellicht dat daar wat fout is gegaan bij mij...
Ja dat was ook nog een heel gedoe... :) Lekker Linux als je het niet gewend bent. Maar ik heb het volgende stappen gevolgd van dit forum . Het stoppen van X Server werkte bij mij ook niet, dus heb ik 'sudo /etc/init.d/gdm stop' gebruikt om test stoppen en 'sudo /etc/init.d/gdm start' om te starten. Verder het ik voor het sh commando ook nog sudo moeten gebruiken omdat ik niet als root heb ingelogd. Dus:

* Download deze driver (64 bit).
* Press ctrl-alt-F1, a text login screen will appear
* type "sudo /etc/init.d/gdm stop" to stop the X server
* type "sudo sh NVIDIA....pkg.run" to install the driver from the directory where you had downloaded it
* answer yes to all questions from the installer
* type "sudo /etc/init.d/gdm start"
* press "ctrl-alt-F7" to get back to X Windows

Als je alles goed hebt geïnstalleerd moet de je NVIDIA x Server Setting in het preferences menu vinden.

Trouwens, er valt me nog iets binnen met het HDMI geluid probleem. Het zal er wel niets mee te maken hebben, maar op een gegeven moment heb ik de taal van NL op Engels gezet (omdat dat wat handiger is om menu's te vinden omdat de meeste hulp in het engels is). Daarna werkte het geluid. Heel vreemd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icekiller2k6 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 18:27:
[...]

http://www.your-pc.nl/614...-32gb-sataii-mlc-usb.html ga ik er zelf in stoppen :D leuke SSD en wel leuke prijs ;)

geheugen ben ik aan het twijfelen tussen 2x2GB of 2x1GB
Ik ga denk ik niet voor een SSD, tenminste, nog niet. Het wordt waarschijnlijk een Samsung 1TB voor data, en een wat kleinere Samsung HD voor het OS en apps.
Qua geheugen gooi ik er maar meteen 2x 2GB 800mhz in. Wil geen 2GB, mocht ik later meer willen zit ik met 2x 1GB bankjes waar ik misschien niks mee kan. Merk en type weet ik nog niet helemaal. Tenslotte nog een goedkope slimline DVDR, maar dat komt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We Are Borg schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 16:08:
[...]

Als de chipset het ondersteund, en de optie ook in de BIOS geactiveerd kan worden kan je er denk ik wel van uitgaan dat het er op zit. Maar ik snap je punt, je wilt het graag even bevestigd zien, ik zal ff kijken of ik nog een paar schijven heb liggen waar ik het dit weekend mee kan testen. I'll keep you posted :)
Johan.B schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 15:28:
[...]
De enige raids die ik tot nu toe gezien heb op een pov waren softwarematig...
Als ik het goed begrijp zijn bijna alle moederbord-raids eigenlijk software/firmware raid, de ondersteuning leunt nog steeds op de processor en op het OS. Dus volgens mij is het uberhaupt geen hardwareraid, maar dat is een andere discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Hij was nog niet genoemd zo te zien: Benchmarkreviews.com - ZOTAC IONITX-A-U Atom N330 WiFi N Motherboard Kit met ook een leuke test om het verschil tussen de 32 en 64 bits versies van Windows 7 duidelijk te maken.

Ik gooi er gewoon een 32-bits versie op, dan werkt m'n Qliner Hotkeys progsel iig om snel programma's op te kunnen starten terwijl ik languit in bed lui lig te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
DevMan schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 21:17:
[...]

Ja dat was ook nog een heel gedoe... :) Lekker Linux als je het niet gewend bent. Maar ik heb het volgende stappen gevolgd van dit forum . Het stoppen van X Server werkte bij mij ook niet, dus heb ik 'sudo /etc/init.d/gdm stop' gebruikt om test stoppen en 'sudo /etc/init.d/gdm start' om te starten. Verder het ik voor het sh commando ook nog sudo moeten gebruiken omdat ik niet als root heb ingelogd. Dus:

* Download deze driver (64 bit).
* Press ctrl-alt-F1, a text login screen will appear
* type "sudo /etc/init.d/gdm stop" to stop the X server
* type "sudo sh NVIDIA....pkg.run" to install the driver from the directory where you had downloaded it
* answer yes to all questions from the installer
* type "sudo /etc/init.d/gdm start"
* press "ctrl-alt-F7" to get back to X Windows

Als je alles goed hebt geïnstalleerd moet de je NVIDIA x Server Setting in het preferences menu vinden.
Dan snap ik er echt niets meer van. Ik heb het namelijk exact hetzelfde gedaan... Heb je ook de gewone ubuntu desktop draaien? Ik heb de driver al 3 keer opnieuw geinstalleerd, verwijderd, geherconfigureerd e.d. Ik weet het niet meer. Heeft echt niemand de gouden tip?

[ Voor 9% gewijzigd door Mythling op 17-07-2009 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:51

Zjemm

...

weten de asrock gebruikers ook of er een raid optie op het bordje zit?
en of het eventueel mogelijk is om een tweede 2,5 HD in het kastje\ is bij te bouwen?
of is er simpelweg de ruimte en voedings aansluitingen niet voor?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
Zjemm schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 23:23:
en of het eventueel mogelijk is om een tweede 2,5 HD in het kastje\ is bij te bouwen?
asrock heeft geen raid optie(heb het nergens gevonden)

[ Voor 8% gewijzigd door qonstant op 17-07-2009 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Zjemm schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 23:23:
Er is iig 0 ruimte voor meer discs in de behuizing, zoek maar eens wat setups ervan ;)

Be nu bezig zo`n dingetje te instaleren iig :) Het gaat nu iig lekker. Win7 staat erop en ben nu mijn algemene meuk aan het instaleren. Draait wel lekker iig :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
ZOTAC Ion 330 N330 WiFi ITX Motherboard Atom Dual Core heb ik besteld, dit is inclusief powersupply etc ..

was rond de 210euro + verzendkosten.. (denk iets van 238euro ofzo)...

Hopelijk is het de moeite..

hmm
ZOTAC Ion 330 N330 (238euro) (ebay)
AOpen S 120A Chassis (51euro) (http://your-pc.nl/644-aop...hassis-4710614477834.html)
KINGSTON 4GB DDR2-800 PC6400 KIT (46euro) (http://your-pc.nl/672-a-d...800-dual-pack-retail.html)
SSD 32GB (93euro) (http://www.your-pc.nl/614...-32gb-sataii-mlc-usb.html)
bluetooth diNovo Mini & PS3 remote (120euro) (40euro)
bluetooth dongle (9euro) (nog liggen)

phiew.. toch meer uitgegeven als ik dacht..'t is vooral de dinovo mini die ff moet gaan wachten
478 euro zonder dinovo, en 598 met.. ghehe.. had ik mss toch beter een popcorn hour c200 gekocht? ><

edit
heeft iemand per toeval een diNovo Mini die kan zeggen of ze er tevreden van zijn of niet?

[ Voor 12% gewijzigd door Icekiller2k6 op 18-07-2009 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icekiller2k6 schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 00:50:
heeft iemand per toeval een diNovo Mini die kan zeggen of ze er tevreden van zijn of niet?
Ik heb een DInovo mini en een Edge en beiden bevallen prima. Het voordeel van de mini is dat deze lekker klein is, je goed er mee kan typen, toetsenbord verlicht, FN toesten. De Edge is een normaal formaat en ook die bevalt prima, bijna gelijkwaardig maar net even iets anders met de sneltoetsen. FN toesten zijn niet verlicht maar is een kwestie van de layout een paar keer gebruiken en je weet ze te vinden :)

Wezelijke verschil tussen de 2, is persoonlijk, dat de zogenaamde muis/touchpad van de Edge gevoeliger is en een "klik" functie heeft. De mini heeft rechts de muis, geen klik functie maar links een klik toets apart. Op zich vind ik dat prettiger om met 2 handen te bedienen. De Edge word geleverd met een basis oplaad station, de mini krijg je een adapter bij.

De mini gebruik ik in de slaapkamer, de Edge in de huiskamer. In de huiskamer type in iets meer en de mini is compact op bed. Misschien een gevoelig puntje bij de mini, deze heeft een vouwbaar deksel dus kan eeen puntje van aandacht zijn ivm. afbreken. Beide apparaten hebben een goed bereik, zit zelf op 4-5 meter afstand en geeft geenb problemen.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 21:23:
[...]

Ik ga denk ik niet voor een SSD, tenminste, nog niet.
Ik weet niet of een SSD van toegevoegde waarde is. De mijne zet ik gewoon in slaapstand en komt er ook weer snel uit. Ik denk dat je dan beter het geld kan uitgeven voor een grote schijf voor opslag :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2009 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:08
Zou iemand met een Asrock ion 330 kunnen kijken hoe het "pianolak frontje" aan de dvd drive bevestigd is? Ik twijfel erover een asrock te bestellen maar zou dan over een jaartje ofzo zelf de upgrade willen maken naar bluray (ivm goedkopere BR drives, hopelijk linux support). Is het mogelijk dit frontje over te zetten of is het verlijmd ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
Uit pure frustratie heb ik maar een schone install gedaan. Eerst alle updates, toen de nvidia driver, en daarna XBMC. Meer heb ik gewoon niet gedaan, maar het werkt-gewoon-NIET. Waar kan ik de oorzaak nog zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Mythling schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 12:11:
Waar kan ik de oorzaak nog zoeken?
Een oplossing zoeken lijkt me handiger 8) Hiervoor kan je dan beter een topic in Non-Windows Operating Systems aanmaken met daarin alles wat je al geprobeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishbone1970
  • Laatst online: 13-04 12:59
ZIjn er ook mensen die ervaring hebben met dualscreen op de asrock 330.???
Ik draai hier Ubuntu 9.04 en Win 7
Met beide geen geluk...
Het gaat om de combinatie tft monitor en lcd tv ( beide draaien op 1280 x 768)
De tv via hdmi en de monitor via vga result ... no luck
Toen omgedraaid.... monitor via hdmi en tv via vga
Dan zie ik de tv af en toe aanspringen
Het vreemde is als ik mijn Aspire one op de vga kabel aansluit in Ubuntu geen probleem...
Kan de asrock uberhaupt twee monitoren aansturen....???
Ik heb overal gegoogeld... noem maar op...
Voor de rest draait ie superstrak...je moet er alleen geen crysis mee spelen
En ik hoor niemand over t geluid van de Asrock.....ik vindt m bijzonder stil als hij draait
Al bijvoorbaat dank voor de reakties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fishbone1970 schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 17:50:
ZIjn er ook mensen die ervaring hebben met dualscreen op de asrock 330.???

En ik hoor niemand over t geluid van de Asrock.....ik vindt m bijzonder stil als hij draait
Al bijvoorbaat dank voor de reakties...
Hoeveel GPU ramm heb je toegewezen in je BIOS ? Ik heb de mijne op 512MB gezet. Zou een 2de scherm graag voor je willen testen maar heb daar voorlopig even geen mogelijkheid toe. Zou gewoon moeten werken met de Nvidia drivers maar mogelijk dat je GPU ramm toewijzing een bottleneck is.

Over het geluid, de Asrcok is bijzonder stil, hoor hem niet en word ook helemaal niet warm. Alleen jammer van de DVD drive, het opspinnen is net Schiphol, een vliegtuig die klaar staat om op te stijgen :) Gelukkig heb ik die niet veel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
Mythling schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 12:11:
Uit pure frustratie heb ik maar een schone install gedaan. Eerst alle updates, toen de nvidia driver, en daarna XBMC. Meer heb ik gewoon niet gedaan, maar het werkt-gewoon-NIET. Waar kan ik de oorzaak nog zoeken?
YEAH, t werkt. Ik heb een "unstable" versie geinstalleerd uit een alternatieve PPA, en nou gaat het perfect. eindelijk. Samba heb ik nu ook lekker draaien, precies zoals het hoort. Nou nog beeld en geluid over HDMI en ik ben helemaal blij. Ik ben bang dat we voor de overscan optie op nvidia moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 19:41:
[...]

Hoeveel GPU ramm heb je toegewezen in je BIOS ? Ik heb de mijne op 512MB gezet. Zou een 2de scherm graag voor je willen testen maar heb daar voorlopig even geen mogelijkheid toe. Zou gewoon moeten werken met de Nvidia drivers maar mogelijk dat je GPU ramm toewijzing een bottleneck is.

Over het geluid, de Asrcok is bijzonder stil, hoor hem niet en word ook helemaal niet warm. Alleen jammer van de DVD drive, het opspinnen is net Schiphol, een vliegtuig die klaar staat om op te stijgen :) Gelukkig heb ik die niet veel nodig.
er zijn tools om die dvd drive te temmen. kwestie van een limiet op de snelheid.
voor linux zou ik ze niet weten, maar met google kom je vast een end.
denk eraan dat 1x snel genoeg zou moeten zijn om dvdfilms af te kunnen spelen.
zou m ergens op 4-8x zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishbone1970
  • Laatst online: 13-04 12:59
YAY...dat was m.......
Bios voor GPU stond op AUTO..... Heb m op MANUAL gezet en 512 mb gegeven en TADA
Dualscreen.....WORKS.....
Helemaal te gek.... en wat een strak beeld......
Bedankt Parabellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sharkzor schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 20:20:
[...]

er zijn tools om die dvd drive te temmen. kwestie van een limiet op de snelheid.
voor linux zou ik ze niet weten, maar met google kom je vast een end.
denk eraan dat 1x snel genoeg zou moeten zijn om dvdfilms af te kunnen spelen.
zou m ergens op 4-8x zetten.
Ben ik met je eens :) Maar hetgeen wat ik altijd een beetje mis bij producenten is dat ze spreken over hoe stil de systeempjes zijn, wat overigens klopt bij de Asrock maar dat ze er dan een DVD drive inzetten die dat teniet doet. Zo moeilijk is het niet om direct fabrieksaf een slimline drive erin te zetten die niet dergelijke toeren maakt maar getuned is op geluid/prestatie. Een simpele aangepaste BIOS bij een order is simpel te realiseren.

Misschien waag ik er wel een emailtje aan voor een aangepaste firmware voor de DVD drive en zal ze gelijk eens duiden op hun driver download page voor ION update informatie, al zouden ze alleen al linken naar de Nvidia site, aangezien er alleen updates staan voor de Intel based model en dat verward nogal wat gebruikers, aangezien niet iedere gebruker "geletterd" is, de casual gebruikers :)

@ Mythling en Fishbone :

Mooi dat het nu allemaal werkt :)

Voor degene die MediaPortal willen gaan gebruiken onder Vista, bij versie 1.1 Alpha crashed bij mij iedere keer de .cfg setup waardoor ik niet de decoders kan toewijzen die ik graag wil gebruiken. Versie 1.0.2 is wel stabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik ben nu ook de trotse bezitter van een PoV 330 moederbordje, maar heb nog wel enkele probleempjes...
Ik probeer nu om voor elkaar te krijgen, dat de originele digitale audiostream (bijvoorbeeld DTS) uit mijn films, direct over de optische uitgang gestuurd wordt. Ik krijg echter met geen mogelijkheid de optische uitgang aan de praat...

De relevante software die er momenteel opstaat:
Windows XP SP3, met alle updates
MediaPortal
CoreAVC
CCCP

Heeft iemand anders hier wel al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
De losse chipset driver van nvidia geinstalleerd? en de audio over hdmi (je weet t nooit :P)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-09 20:39
Wat ik eigenlijk in geen enkele review terug kan vinden: wat is de netwerksnelheid van bijvoorbeeld de ASRock 330?
Die gigabit aansluiting weet hij vast niet vol te trekken en dat is ook niet echt nodig maar 20-30MB/s is toch wel prettig.
Iemand al ergens snelheids tests gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mythling schreef op zondag 19 juli 2009 @ 11:03:
De losse chipset driver van nvidia geinstalleerd? en de audio over hdmi (je weet t nooit :P)?
Ik vind het heel erg om te zeggen, maar volgens mij is dat het probleem inderdaad, ik zie nu in apparaatbeheer 1 ongedefinieerd HD audio apparaat.
Toch apart, aangezien ik alle meegeleverde drivers geinstalleerd heb, en ook alle 3 de driverpakketten van de nvidia site geinstalleerd heb.

Ik ben nu een of ander driverpakket van de realtek site aan het downloaden, kijken of dat gaat werken...

Edit:
OK, ik moest dus een van de realtek drivers hebben, lekker knullig dat die niet meegeleverd waren bij het mobo...

Nu heb ik wel audio over S/PDIF, maar nog geen DTS doorgave, maar simpel PCM. Ik ga in elk geval weer kloten met de instellingen, als iemand een gouden tip heeft, is die natuurlijk van harte welkom.

[ Voor 21% gewijzigd door TommyboyNL op 19-07-2009 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapmans
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 16:33
Ik overweeg zwaar ook een ASROCK ION 330 aan te schaffen. Aantal dingen die meespelen: ik heb geen haast (heb nu een TVIX 6500A en die doet het prima), en ik wil geen gekloot met drivers etc.

Vandaar ook de volgende vraag:
- heeft iemand toevallig een how-to ergens gezien / van plan te schrijven voor Ubuntu XBMC op AsRock ION 330? inclusief het installeren van de drivers etc? Tegen de tijd dat het apparaat goed te verkrijgen is zou ik daar zelfs een paar eurotjes voor over hebben.

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaapmans schreef op zondag 19 juli 2009 @ 17:10:
Ik overweeg zwaar ook een ASROCK ION 330 aan te schaffen. Aantal dingen die meespelen: ik heb geen haast (heb nu een TVIX 6500A en die doet het prima), en ik wil geen gekloot met drivers etc.

Vandaar ook de volgende vraag:
- heeft iemand toevallig een how-to ergens gezien / van plan te schrijven voor Ubuntu XBMC op AsRock ION 330? inclusief het installeren van de drivers etc? Tegen de tijd dat het apparaat goed te verkrijgen is zou ik daar zelfs een paar eurotjes voor over hebben.

Ben benieuwd.
Mythling schijnt het licht gevonden te hebben :

nVidia ION wil geen FullHD afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
Mijn geval was redelijk ingewikkeld. Hij werkte gewoon niet mee :)

Hier is een howto voor de Asrock:
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=54705 heel groot forum waar ze je prima helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!ablo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-03 13:24
Weet iemand hoe ik audio over hdmi aan de praat kan krijgen met POV en XP?
nieuwste drivers geinstaleerd van nvidia/realtek. ik hoor overigens wel het windows geluid wanneer die aan en uit gaat maar geen muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:13
Hier heb ik mijn POV 330 na een paar dagen kloten helemaal soepel lopen als diskless mythtv frontend. HD en VDPAU werken.
Ik heb de nvidia driver geinstalleerd via alternatieve repositories (kreeg de driver niet geinstalleerd via mijn back-end (=amd_64)).
Alleen de koeling moet ik nog eens naar kijken, de fan fluit nogal in de kleine kast, maar zonder wordt ie +70 graden, wat ook iets teveel van het goede is. Als de fan op 4,5 volt draait blijft ie netjes rond de 42 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ik zit op dit moment in Singapore, en ga over een uurtje de stad in (momenteel 10:40 lokale tijd). Ik wou gaan kijken voor de AsRock versie, het liefst met blu-ray.

Geen idee of het echt goedkoper zal zijn hier, maar ik zal eens kijken. Als ik hem wil gebruiken als mediacenter, moet ik dan nog ergens op letten? Ik geloof het niet toch?

Nogg andere tips? Is opsturen naar huis misschien handiger?

[ Voor 8% gewijzigd door JaccoW op 20-07-2009 04:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kirelam
  • Laatst online: 12-09-2024
Waar ik zo enorm van baal is dat de Zotac Ion gewoon nergens te krijgen is of je betaald je helemaal scheel!
Ik heb nu een paar sites gevonden met het board, die claimen dat het eind deze maand JULI er zou moeten zijn! Ik hoop het echt.

iemand ervaringen ermee? ik zie genoeg reviews, maar sommige vertrouw ik niet 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
kirelam schreef op maandag 20 juli 2009 @ 14:38:
Waar ik zo enorm van baal is dat de Zotac Ion gewoon nergens te krijgen is of je betaald je helemaal scheel!
Ik heb nu een paar sites gevonden met het board, die claimen dat het eind deze maand JULI er zou moeten zijn! Ik hoop het echt.

iemand ervaringen ermee? ik zie genoeg reviews, maar sommige vertrouw ik niet 100%.
ik heb hem zelf voor 232euro gekocht op ebay.. idd veel meer als de normale prijs maja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil binnenkort ook de ASRock ion 330 bestellen om xbmc op te draaien.
Daarnaast willen we het pctje ook gebruiken voor wat surfen, mailen en wat ander licht gebruik.
Echter... ik ben helemaal niet thuis in linux. (ook mevrouw tikker niet)

Daarom vroeg ik me af welke windows (xp/vista/7) het meest geschikt is om xbmc op te draaien?
Het systeem zal worden aangesloten op een hdready tv (dus we hoeven niet perse 1080 wel 720)

En welke software is naast xbmc aan te raden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Hm ik zou toch is kijken naar Linux.. 't is niet echt moeilijk en 'puur' voor firefox & internetten meer als goed genoeg!

Ik zou zeggen download is een ubunut live CD en probeer is .. (en met proberen bedoel ik meer als 10min en dan afzetten..)

Linux is niet meer het grote mysterie ok sommige dingen zijn nog niet 100%, maar puur mailen, internetten..
Je kunt zelfs als het echt erg is virtueel windows xp draaien :p

Als je toch echt voor windows gaat zou ik niet voor XBMC op windows gaan. Eerder voor Mediaportal of iets wat met coreAVC kan werken.. (ken nog geen windows software dat kan werken met CUDA (VDPAU))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranja3000
  • Laatst online: 12-09 22:44
Ik ga mee met Icekiller2k6,

tot een week geleden was mijn kennis van Linux 0,0. Toch is het met wat doorzettingsvermogen gelukt.

Door de stappen die in onderstaande link zijn beschreven is mij het gelukt om in ubuntu de drivers en xbmc te installeren.
http://www.xbmc.org/forum/showthread.php?t=52259

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn

Seraphyn

Jabberwocky!

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 16:42:Daarom vroeg ik me af welke windows (xp/vista/7) het meest geschikt is om xbmc op te draaien?
Het systeem zal worden aangesloten op een hdready tv (dus we hoeven niet perse 1080 wel 720)

En welke software is naast xbmc aan te raden??
Zoals altijd zou ik zeggen, probeer alles en kijk wat het lekkerst aanvoelt.
Persoonlijk ben ik niet zo van Linux, vooral omdat al mijn ervaringen ermee niet echt geweldig te noemen zijn. Ik heb zelf gekozen voor W7 + Mediaportal met CoreAVC als decoder. Werkt erg lekker vind ik. Voor Xbmc hoor ik goede dingen over minimale Ubuntu + Xbmc, volgens mij ook redelijk vaak in dit topic voorbij gekomen.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:08
brokenp schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 09:58:
Zou iemand met een Asrock ion 330 kunnen kijken hoe het "pianolak frontje" aan de dvd drive bevestigd is? Ik twijfel erover een asrock te bestellen maar zou dan over een jaartje ofzo zelf de upgrade willen maken naar bluray (ivm goedkopere BR drives, hopelijk linux support). Is het mogelijk dit frontje over te zetten of is het verlijmd ofzo?
Iemand met een Asrock ion 330 die kan aangeven hoe het drive frontje bevestigd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn

Seraphyn

Jabberwocky!

Ik heb em niet losgemaakt maar ik zie 2 klemstukjes van het frontje, neem aan dat je em er dus gewoon af kan klikken.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:11

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik heb een vraag over mijn Acer Revo R3600, ook een Nvidia ION machine. Waarschijnlijk is de aansturing bij alle machines gelijk.

De Acer Revo zit aangesloten via mijn Receiver (Onkyo 507), HDMI. Wanneer ik mijn Revo reboot en de receiver staat uit dan lukt het mij niet meer om het signaal op te pakken. Daarvoor moet ik de Revo nog een keer rebooten.

Is het mogelijk dit op te lossen? Dus ook al start je het ION systeem en staat de TV of receiver uit, toch een signaal af te geven via HDMI?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Ik ben op dit moment bezig om alles op een rijtje te krijgen om met zo'n ION plankje een HTPC te bouwen (zoals velen ;) ). De bedoeling is om eindelijk m'n Xbox 1 met XBMC te vervangen voor iets van 300 euro (zal minder worden aangezien ik een aantal onderdelen al heb liggen). Gezien de Zotac IONITX-A-E in NL niet te leveren is, moet ik wellicht toch maar kiezen voor de Point of View / ION 330. Deze wil ik in een Mini-ITX M350 kast stoppen en mounten achterop m'n LCD.

Wat ik mij vooral afvraag is of ik dit geheel nog moet koelen (en hoe?) of dat het passief gekoeld kan blijven. De fan die op de heatsink gezet kan worden schijnt bijzonder ineffectief te zijn en een herrieschopper te zijn. Ik kon nergens ervaringen vinden over de koeling van dit plankje in deze kast; de meeste ervaringen van het M350 kastje met het ION plaform is met het Zotac plankje.

Het enige wat er in de kast komt:
- ION plankje met 2GB SO-DIMM (waarbij dus met name CPU en GPU de hitte bronnen zijn).
- PicoPSU (lijkt mij geen warmte bron, de voeding zit aan de buitenkant).
- SSD-schijf of USB-drive of iets dergelijks (ook niet bepaald heethoofden) (de data staat op een NAS).

Graag zou ik jullie mening horen of wellicht linkjes naar plekken die ik over het hoofd heb gezien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Damm, de Asrock daalt in prijs :( nu 258,65 €
http://www.azerty.nl/0-11...on-330-1-x-atom-330-.html

Heb mijne gisteren voorzien van Win 7 RC 7100, op 20 minuten geïnstalleerd.
Vandaag nog wat prullen. Eerste ervaringen zijn goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
nieuws: Point of View introduceert Mobii Ion 230-netbook met Linux
10.2" scherm, Atom 230 (desktopversie), 4400mAh batterij, 1GB DDR2 SO-DIMM, 160GB HDD, hdmi-aansluiting, bluetooth, wifi en 1.3MP webcam, 2 USB-poorten en <1.4kg

pricewatch: Point of View Mobii ION Mini Notebook Rood
pricewatch: Point of View Mobii ION Mini notebook Zwart
pricewatch: Point of View Mobii ION Mini notebook Groen
Leverbaar vanaf augustus voor ±369 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

Seraphyn schreef op maandag 20 juli 2009 @ 18:42:
[...]

Zoals altijd zou ik zeggen, probeer alles en kijk wat het lekkerst aanvoelt.
Persoonlijk ben ik niet zo van Linux, vooral omdat al mijn ervaringen ermee niet echt geweldig te noemen zijn. Ik heb zelf gekozen voor W7 + Mediaportal met CoreAVC als decoder. Werkt erg lekker vind ik. Voor Xbmc hoor ik goede dingen over minimale Ubuntu + Xbmc, volgens mij ook redelijk vaak in dit topic voorbij gekomen.
Was het nog veel werk om mediaportal goed aan de praat te krijgen? Wil eigenlijk voor dezelfde set-up gaan, maar hoor een hoop negatieve over mediaportal voor wat betreft de installatie/configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:51

Zjemm

...

Ik heb net nog een mail gehad van zotac over de leveringen, maar ik heb weinig hoop dat het snel goed gaat komen.

Dear Sir/Madam, Thanks a lot for you inquiry again.Please note that our ZOTAC ION
motherboards chipset supply is very limit.As the demand of this product is very
large all over the world. We have already tried as hard as we can in order to fulfil
the orders in every regions. So it is why our distributors cannot provide the
exactly date of availability of the board. I will forward your inquiry to our
regional sales and let them clear know more about your concern.We are sorry for any
inconvenience caused. BEST REGARDSZOTAC SALES TEAM

in duitsland hebben ze de zotac ion - d versie al. maar ik heb geen ervaring met in het buitenland kopen en extra kosten die daarbij komen kijken. + vragen in het duits of iets echt op voorraad is, is ook niet mijn sterkste punt :P

we wachten nog maar heel ff af

opensecure.nl

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.