Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

^ dude... waarom heb je de hele post gequote? Waar reageer je op?
edit:
nvrmind...nieuwe pagina... maar houd er rekening mee svp.... zo'n enorme post die je net een minuut daarvoren ook gelezen hebt op een 1024*600 schermpje is niet prettig, en een beetje onzinnig
sh4dow schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 08:40:
[...]
Zou jij misschien kunnen opmeten hoeveel ruimte je behuizing gebruikt inclusief kabels? De kast is 348 mm diep, 30 mm over voor een voedingskabel, usb voor keyboard en een HDMI kabel. Voeding is een klein stekkertje zie ik op jouw foto, usb gaat wel passen, maar die HDMI kabels zijn altijd zo stug..
Een tip tussendoor, mocht het niet uitkomen: de SG05 van silverstone is 276mm diep. Wel een stukkie hoger, weet niet of dat bezwaarlijk is?

[ Voor 14% gewijzigd door Hot Pixel op 11-08-2009 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Mart! schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:09:
[...]

[...]

Het betreft de instellingen "Audio Capable Device" en "Passthrough Output Device"

Ik heb op het XBMC forum ook wel eens voorbij zien komen dat het invullen van de tekst "hdmi" in beide velden voldoende zou moeten zijn. En natuurlijk "Audio Output" op "digital". Echter gebruik ik zelf de optische uitgang van mijn Asrock ION, dus ik kan dit niet bevestigen...
Oeps, verkeerd gelezen, ik dacht dat hij toslink wilde gebruiken ipv audio over HDMI. Als je je audio via HDMI laat kopen dan moet het invullen van'hdmi' inderdaad volstaan. Maar als je het geluid (zoals ik) via je toslink laat lopen dan werkt mijn oplossing wel.

Overigens, als hdmi invullen niet werkt kun je ook altijd proberen nog plughw:0,3 in te vullen waarbij de 3 dan het nummer is van de HDMI device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45450

sh4dow schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 08:40:
[...]

Erg mooie setup, zo'n configuratie zoek ik ook! Ik zit nog vast op de behuizing aangezien m'n meubel maximaal 38cm diep is. Zou jij misschien kunnen opmeten hoeveel ruimte je behuizing gebruikt inclusief kabels? De kast is 348 mm diep, 30 mm over voor een voedingskabel, usb voor keyboard en een HDMI kabel. Voeding is een klein stekkertje zie ik op jouw foto, usb gaat wel passen, maar die HDMI kabels zijn altijd zo stug..
De kast is 355 mm diep, inclusief de voorkant die iets uitsteekt. Voor de stekker van de adapter moet je rekening houden met 25 mm extra diepte, dus dan zou het net kunnen. Moet je wel een haakse HDMI stekker hebben die niet meer uitsteekt dan 25 mm, en ook de rest van je pluggen natuurlijk :)

Gaat het om een kastje die dicht moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lowfi schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:21:
[...]

Hope regel je het met een afstandsbediening? Externoog? Ingebouwd?
Nu nog een MCE remote (oud model) van Microsoft, omdat ik die toevallig had liggen nog :)

Ik ben nog op zoek naar een betere oplossing, maar mijn Silverstone behuizing biedt geen mogelijkheden om iets in te bouwen. Tenzij ik de voorkant open zou zetten tijdens gebruik, maar daar heb ik geen behoefte aan. Dus als iemand tips heeft dan hoor ik het graag! Trouwens die Logitech Harmony is ook niet echt een succes met mijn televisie (Sony 40W5500) omdat ik schijnbaar niet rechtstreeks kan overschakelen naar HDMI1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frank Martin schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:44:
[...]
Oeps, verkeerd gelezen, ik dacht dat hij toslink wilde gebruiken ipv audio over HDMI. Als je je audio via HDMI laat kopen dan moet het invullen van'hdmi' inderdaad volstaan. Maar als je het geluid (zoals ik) via je toslink laat lopen dan werkt mijn oplossing wel.
En dan zou je dus toch meerkanaals geluid hebben via HDMI? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de ION echt alleen stereo via HDMI kan sturen, maar zou natuurlijk geweldig zijn als het via HDMI kan. Nou moet ik alleen nog een goed geprijsd home theatre setje vinden met HDMI sync van Sony >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:56
Hot Pixel schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:41:
^ dude... waarom heb je de hele post gequote? Waar reageer je op?
edit:
nvrmind...nieuwe pagina... maar houd er rekening mee svp.... zo'n enorme post die je net een minuut daarvoren ook gelezen hebt op een 1024*600 schermpje is niet prettig, en een beetje onzinnig

[...]

Een tip tussendoor, mocht het niet uitkomen: de SG05 van silverstone is 276mm diep. Wel een stukkie hoger, weet niet of dat bezwaarlijk is?
Koop een groter scherm. Waar je al niet druk over kan maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m038
  • Laatst online: 02-03-2022
Anoniem: 45450 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:59:
[...]
En dan zou je dus toch meerkanaals geluid hebben via HDMI? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de ION echt alleen stereo via HDMI kan sturen, maar zou natuurlijk geweldig zijn als het via HDMI kan. Nou moet ik alleen nog een goed geprijsd home theatre setje vinden met HDMI sync van Sony >:)
Ik zou er dan wel op letten dat je een HDMI-repeater ipv een HDMI-switcher neemt. Mijn tuner (sony sf1100) is een HDMI-switcher dat wil zeggen dat hij alleen A/V-signaal kan doorgeven en niet los het Audio-signaal kan gebruiken om te laten horen en het beeld signaal door te geven. Ik moet dus altijd nog het geluid via een optische kabel naar de tuner sturen.
Maar volgens mij zijn alle moderne/degelijke tuners wel voorzien van een HDMI-repeater.

Nu mijn vraag. Is er al iemand die geluid van WMVHD werkend heeft gekregen via de optische uitgang?

Mijn verbindingen thuis is nu zo:

HTPC -> (hdmi) -> TUNER -> (hdmi) -> TV (deze zorgt voor het beeld)
HTPC -> (toshlink) -> TUNER (deze zorgt voor het geluid)

Zoals ik al hierboven aangaf moet ik die toshlink kabel gebruiken, anders vangt mijn tuner geen geluid. Hierdoor heb ik echter wel geen geluid bij WMVHD. Ik krijg de melding dat ik mijn sound settings moet checken. MKV en mpg, DVD gaat allemaal prima.
Ik heb in ubuntu 'digital out' als output geselecteerd en krijg ook test geluid. Bij XBMC heb ik instellingen als volgt:
Digital
AC3 = true
DTS = true
'default'
'default'
Meer kanaals naar stereo = false

Gisteren heb ik even nog een korte test gedaan, door het geluid van HDMI naar de TV te laten lopen en ging goed voor zowel WMVHD als MKV, echter gebruik ik dan mijn tuner niet, maar alleen de tv boxen (stereo). Dat vind ik ook weer zo zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Hot Pixel schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:41:
Die kast vind ik niet echt mooi. Ik wil geen kubus, maar een platte brede kast.
Anoniem: 45450 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:48:

De kast is 355 mm diep, inclusief de voorkant die iets uitsteekt. Voor de stekker van de adapter moet je rekening houden met 25 mm extra diepte, dus dan zou het net kunnen. Moet je wel een haakse HDMI stekker hebben die niet meer uitsteekt dan 25 mm, en ook de rest van je pluggen natuurlijk :)

Gaat het om een kastje die dicht moet?
Nee, het is een open Ikea LACK kast. Ik kan de case ietsje naar voren laten komen.Afbeeldingslocatie: http://onsnieuwehuisje.nl/wp-content/uploads/2009/05/week-22-021.jpg
(Oude foto net na de verbouwing!)

Een haakse HDMI stekker ben ik inderdaad al tegen gekomen. Verder heb ik 2 USB poorten nodig, draadloos keyboard en IR ontvanger. Haakse USB stekker ben ik nog niet tegen gekomen..

[ Voor 3% gewijzigd door sh4dow op 11-08-2009 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310379

Anoniem: 45450 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 21:32:

Software en prestaties

Hoe kan het ook anders, Ubuntu met XBMC draait op dit systeem.
Draait de volledige versie van Ubuntu op jouw Mediamachine? Zo ja: volgens welke handleiding heb je dat gedaan? Ik heb aardig wat lopen rommelen maar ben maar even teruggegaan naar de XBMC-llive versie. Ik weet dat er met een Volledige Ubuntu veel meer mogelijkheden zijn, maar alleen na het installeren van de NVIDIA drivers loopt de zaak al vast....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sh4dow schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:29:
Nee, het is een open Ikea LACK kast. Ik kan de case ietsje naar voren laten komen.
In dat geval is het geen probleem, als hij 1 of 2 millimeter uitsteekt dan vind je dat waarschijnlijk niet storend.

Of je vreest een stukje uit de muur :P
[b][message=32394003,noline]Een haakse HDMI stekker ben ik inderdaad al tegen gekomen. Verder heb ik 2 USB poorten nodig, draadloos keyboard en IR ontvanger. Haakse USB stekker ben ik nog niet tegen gekomen..
Om de één of andere reden zijn ze in Nederland absoluut niet te vinden, internationaal wel:
http://www.usbfirewire.com/Parts/rr-gaar02-14.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310379 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:49:
Draait de volledige versie van Ubuntu op jouw Mediamachine? Zo ja: volgens welke handleiding heb je dat gedaan? Ik heb aardig wat lopen rommelen maar ben maar even teruggegaan naar de XBMC-llive versie. Ik weet dat er met een Volledige Ubuntu veel meer mogelijkheden zijn, maar alleen na het installeren van de NVIDIA drivers loopt de zaak al vast....
Ik heb deze handleiding gebruikt:
http://www.xbmc.org/forum/showthread.php?t=38804

Ubuntu Jaunty trouwens, niet de volledige desktop versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Dan krijg ik ruzie met m'n vriendin >:). Ik moet m'n Home Cinema set met boxen all over the place er nog door krijgen O-).
Anoniem: 45450 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:28:
Om de één of andere reden zijn ze in Nederland absoluut niet te vinden, internationaal wel:
Ik ga het eerst zo proberen, Usb kabeltjes zijn wel flexibel. nesQuick bedankt voor je hulp !

Ik ben zeer benieuwd wat het systeem aan energie gaat vragen. Ik ga wel Windows 7 draaien.

[ Voor 6% gewijzigd door sh4dow op 11-08-2009 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-01 23:01
Anoniem: 45450 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:28:
[...]

In dat geval is het geen probleem, als hij 1 of 2 millimeter uitsteekt dan vind je dat waarschijnlijk niet storend.

Of je vreest een stukje uit de muur :P

[...]

Valt wel mee, beetje zoeken: zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 16:27
Wat is het voordeel van een Ubuntu minimal installatie tegenover een normale desktop editie? Heeft dit met prestaties te maken of puur en alleen met de feature set van de normale desktop editie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

Als't goed is het laatste.
The Minimal CD downloads packages from online archives at installation time instead of providing them on the install CD itself. Downloading packages at install time reduces the size of the install CD to approximately 5 to 20MB depending on architecture (see below), as well as providing only the packages needed for installation. The download time savings achieved by using a Minimal CD can be significant, as only current packages are downloaded, so there is no need to upgrade packages immediately after installation. The Minimal CD uses a text-based installer like the Alternate CD, making the CD image as compact as possible.
Dus ubuntu minus open office etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:59

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Frank Martin schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:44:
[...]

Overigens, als hdmi invullen niet werkt kun je ook altijd proberen nog plughw:0,3 in te vullen waarbij de 3 dan het nummer is van de HDMI device.
Allemaal al geprobeerd voordat ik m'n vorige post postte, maar het werkt niet. Onder Windows wel, maar onder Ubuntu niet.Alleen onder Windows heb ik geen hardwareacceleratie voor m'n graphics. Ik vermoed dat het toch drive-gerelateerd is onder Ubuntu, maar kan niet de vinger erop leggen... bah.

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 16:27
iNSaNe-oNe schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:08:
[...]

Allemaal al geprobeerd voordat ik m'n vorige post postte, maar het werkt niet. Onder Windows wel, maar onder Ubuntu niet.Alleen onder Windows heb ik geen hardwareacceleratie voor m'n graphics. Ik vermoed dat het toch drive-gerelateerd is onder Ubuntu, maar kan niet de vinger erop leggen... bah.
Heb je dit al even gejekt?

Vooral het stukje van het unmuten van de ALSA driver.
http://www.drbig.co.uk/20...-ion-330-hdmi-sound-xbmc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:59

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Dat stukje van het unmuten had ik inderdaad al gecheckt (ik heb geluid over HDMI, het is alleen niet meer dan 2-kanaals Stereo), maar het volgende stukje vind ik interessanter:
In the file /etc/modprobe.d/alsa-base add this line:options snd-hda-intel model=3stack-6ch-dig
Dat ga ik eens vanavond proberen, in de hoop dat er 5.1 over mijn HDMI heen gaat... I'll let you know. Bedankt voor het linkje!

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:04
Modbreak:Iemand interesse om de TS over te nemen voor dit topic? Er moet een nieuw deeltje komen ;)

Interesse gelieve via DM sturen

[ Voor 14% gewijzigd door GENETX op 12-08-2009 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarom moet er een nieuw deeltje komen? Laat toch lekker doorlopen? Ik zie het nut van al die opsplitsingen niet, aangezien het technisch niets meer uitmaakt. Het maakt zoeken door een serie topics alleen maar lastiger, en je moet continue resubscriben.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:04
Bij 40 pagina's kun je met limit=999 alle posts zien ;)

Daarnaast hebben we nu Themaforum: Mediaspelers. Ik wil de HTPC discussie naar dat forumdeel overplaatsen en de hardwarekant zelf omtrent het platform hier houden. Mooi moment om op te splitsen dus. Verder wenst Wiethoofd ook niet door te gaan, dus jullie kunnen als ION community ook niets aan de TS doen. Maargoed, er is een slachtoffer gevonden *O*

[ Voor 21% gewijzigd door GENETX op 12-08-2009 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
GENETX schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 12:13:
Bij 40 pagina's kun je met limit=999 alle posts zien ;)
En dat wil je je browser aandoen? Moet je eens proberen met dat nostalgie-topic met al die reclame-filmpjes embedded erin. Als je dan geen flashblock draait, gaat je browser dat niet leuk vinden ;)
Daarnaast hebben we nu Themaforum: Mediaspelers. Ik wil de HTPC discussie naar dat forumdeel overplaatsen en de hardwarekant zelf omtrent het platform hier houden. Mooi moment om op te splitsen dus. Verder wenst Wiethoofd ook niet door te gaan, dus jullie kunnen als ION community ook niets aan de TS doen. Maargoed, er is een slachtoffer gevonden *O*
Mooi :)

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exposure
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Heb een redelijk hitteprobleem met mijn PoV 330 moederbord. Hij zit in een APlus Cupid2 kast, deze is redelijk plat. Er zitten verder geen casefans in, hier is ook nauwelijks ruimte voor. Kan wel door de kast een beetje te modden maar sowieso zit de ATX connector in de weg en kan ik geen casefan in de buurt van de heatsinks plaatsen. De stock fan is volgens mij redelijk waardeloos, heb meteen al vervangen door een Noiseblocker XM1 maar echt veel verbetering heeft dit niet gebracht.
Idle: ~ 65 C
Normaal gebruik: ~ 80 C
Onder flinke load, compileren linux kernel + gcc, tegelijk (:P) heb ik de temperatuur op zien lopen tot boven de 95 graden. Dat leek me een goed moment om het zaakje maar eens uit te zetten.
Heeft iemand een goede tip? Misschien is er een beter 40mm fan die een beetje stil is en meer lucht kan verplaatsen dan de XM1? Zal morgen ofzo eens de heatsink eraf halen en een vers laagje koelprut ertussen stoppen, wellicht helpt dat.

You're so fucking special. I wish I was special.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-05 19:26

Apoca

Array Technology Industry

Het ASRock logo op de Asrock ion 330 is dat een sticker welke eraf te halen is?

Wil altijd een zo "clean" mogelijke case :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Laatst online: 23-05 15:54

Zjemm

...

Als er gesplitst word in topic's lijkt het me handig als hier dan als laatste post even de nieuwe topic links geplaatst worden :)

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin

Frank Martin

Vervoert alles

Beste iedereen,

Graag hier verder!

Nvidia Ion - Nieuws & Discussie Topic deel 2

[ Voor 9% gewijzigd door Frank Martin op 12-08-2009 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin

Frank Martin

Vervoert alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-05 21:28
Sinds gisteren in het bezit van een Asrock ION330 en ben er gelijk helemaal weg van; snelheid, stil en degelijkheid vallen me gelijk op. Draait wel Win XP met Windows Steady-state op aangezien hij ingezet wordt in een bedrijfsnetwerk als presentatie-'pc'.

Tot nu toe een goede keuze!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 21:47
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.