Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 15:27

Seraphyn

Jabberwocky!

urf schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 16:05:
[...]

Was het nog veel werk om mediaportal goed aan de praat te krijgen? Wil eigenlijk voor dezelfde set-up gaan, maar hoor een hoop negatieve over mediaportal voor wat betreft de installatie/configuratie.
In het begin dacht ik van wel, maar als je eigenlijk Mediaportal installed met CoreAVC erbij en die niet vergeet (zoals ik) als decoder aan te zetten ben je al zo goed als klaar. Het configureren van mediaportal naar je eigen wensen is wel meer werk dan Xbmc.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 07:37
Wat is dan het voordeel om mediaportal te gebruiken...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kirelam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik heb in Duitsland inderdaad die Zotac ion A-D gezien, de gene zonder voeding, die op een normale psu of pico moet. Deze wil ik ook enorm graag hebben, en is zelfs in duitsland niet duidelijk wanneer die komt!! :?
Vandaag en gisteren heb ik met een aantal bedrijven gebeld daar ( effe tjekken wie hem mischien wel heeft ) en werkelijk niemand heeft hem!!! en deze mail van Zotac 1 of 2 posts terug maakt het wel duidelijker. Alleen snap ik niet waarom Zotac er speciaal zoveel moeite mee heeft. Andere producenten zoals POV en Asrock hebben er geen moeite mee :?

Veel duitse bedrijven claimen wel dat ze eind deze maand ze een levering zouden krijgen!

Ik zal dat bord hebben hoe dan ook voor een niet aso hoge prijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 15:27

Seraphyn

Jabberwocky!

lowfi schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 18:31:
Ik vind het zelf wat fijner werken/ogen. Da's natuurlijk altijd per persoon verschillend.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:06

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Zjemm schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 17:04:
Ik heb net nog een mail gehad van zotac over de leveringen, maar ik heb weinig hoop dat het snel goed gaat komen.

Dear Sir/Madam, Thanks a lot for you inquiry again.Please note that our ZOTAC ION
motherboards chipset supply is very limit.As the demand of this product is very
large all over the world. We have already tried as hard as we can in order to fulfil
the orders in every regions. So it is why our distributors cannot provide the
exactly date of availability of the board. I will forward your inquiry to our
regional sales and let them clear know more about your concern.We are sorry for any
inconvenience caused. BEST REGARDSZOTAC SALES TEAM

in duitsland hebben ze de zotac ion - d versie al. maar ik heb geen ervaring met in het buitenland kopen en extra kosten die daarbij komen kijken. + vragen in het duits of iets echt op voorraad is, is ook niet mijn sterkste punt :P

we wachten nog maar heel ff af
Conrad geeft nu 3-8 aan, maar goed daar hebben al vele andere data gestaan.

Jouw mailtje beloofd ook niet veel goeds. Via ebay kopen is geen optie voor mij. En de mogelijkheid om een alternatief uit te zoeken heb ik al zo vaak gehad voor mijn lopende order, maar die is er imo niet. Onboard raid + ION + dualcore 1.6 Atom kan alleen de zotac aan voldoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Het is dat ik geen twee identieke SATA schijven heb, anders had ik voor je de RAID mogelijkheden van mijn PoV getest, in het BIOS is namelijk wel de optie tot RAID.
Je kan uiteraard de gok wagen, en als het niet werkt, je PoV bordje weer verkopen, want RAID is de enige eis waar de PoV niet aan voldoet volgens hun site, en dat zegt geen ruk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:59

Zjemm

...

Ja die data veranderen steeds, beetje butt als je het mij vraagt.
ik wacht nog even tot na de vakantie en anders word het gewoon een pov of asrock. Je moet een keer wat he :)

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Mwah ik geef liever geen 150 euro uit aan een bordje waar ik straks niks mee kan ;) Verkopen 2de hands en dan nog niks hebben. Ik zal POV eens mailen, kijken of er wat reactie komt waar ik iets mee kan. Stiekem zou de POV nog beter zijn want die heeft 4 interne SATA poorten (mits er dus een werkende RAID functie op zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m038
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-03-2022
We Are Borg schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 22:47:
Mwah ik geef liever geen 150 euro uit aan een bordje waar ik straks niks mee kan ;) Verkopen 2de hands en dan nog niks hebben. Ik zal POV eens mailen, kijken of er wat reactie komt waar ik iets mee kan. Stiekem zou de POV nog beter zijn want die heeft 4 interne SATA poorten (mits er dus een werkende RAID functie op zit)
Ik weet niet of je windows of linux wilt gaan gebruiken. Maar ik heb gewoon dat POV bordje met software raid op linux draaien. Daarvoor heb je helemaal geen raid-optie nodig op je moederbord en het werkt ook nog eens fijner. Kan gemakkelijker van mobo wisselen e.d. mocht je dat ooit eens willen. Je kan er wat meer aan tweaken, als je dat wil. En volgens mij maakt het qua performance ook niet veel uit, want die onboard raid optie zal de CPU toch niet ontlasten.

Verder moet ik zeggen dat ik het pcie slot & 4 sata poorten toch een extra voordeel vindt hebben. Kheb nu 5 hd's en een sata DVD speler eraan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02:28
TommyboyNL schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 22:10:
Het is dat ik geen twee identieke SATA schijven heb, anders had ik voor je de RAID mogelijkheden van mijn PoV getest, in het BIOS is namelijk wel de optie tot RAID.
Je kan uiteraard de gok wagen, en als het niet werkt, je PoV bordje weer verkopen, want RAID is de enige eis waar de PoV niet aan voldoet volgens hun site, en dat zegt geen ruk...
Heb je wel 2 verschillende schijven liggen? Dit moet volgens mij ook werken namelijk.
De grootte van je raid is dan alleen 2x het aantal GB van je kleinste schijf (met RAID0) of 1x het aantal GB van de kleinste schijf (RAID1). Eventueel kan je ook JBOD proberen, mits dat ondersteund wordt. ;)

On a side note: Mijn HTPC is vanmiddag gecrashed. Ubuntu viel spontaan uit en wou niet meer fatsoenlijk booten. Oorzaak? Kapotte systeemschijf.... maar eens even kijken wat er te redden valt :|
En dat net nadat ik zo blijk verrast was dat mijn draadloze tobo/muis setje, wat al jaren in een kast lag te verstoffen, prima bleek te werken onder Ubuntu. Geen drivers nodig niks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-05-2022
abusimbal schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 14:12:
Damm, de Asrock daalt in prijs :( nu 258,65 €
http://www.azerty.nl/0-11...on-330-1-x-atom-330-.html

Heb mijne gisteren voorzien van Win 7 RC 7100, op 20 minuten geïnstalleerd.
Vandaag nog wat prullen. Eerste ervaringen zijn goed.
dit is gewoon een prijsstunt van de week(0,1% marge)(vandaag) gaan de inkoopprijzen ook omhoog) als je kijkt naar de gemiddelde prijs zit de asrock tegen de 280/289 in de pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf 2 Asrock330ION en gebruk op beide een wireless tobo van Logitech, Dinovo Edge en Mini en gebruik voor WiFi 2 USB sticks van Linksys, WUSB300N.

Wie dergelijke wireless spullen wil gaan gebruiken wees gewaarschuwd, 2 "zenders" dicht bij elkaar kunnen problemen gaan geven. Dit resulteerd in slecht gebruik van het toetsenbord, verliest verbinding of de muis annex touchpad zwabbert bij datatransfer. Aangaande data transfer krijg je lage doorvoer snelheden en verliest de connectie regelmatig zijn connectie, time outs en zit je met hoge pingtijden. Had er een ping log van gemaakt en dat zei me genoeg.

Verder gebruik ik een Linksys WRT350N router en welk kanaal of frequentie ik ook gebruik voor wireless, de problemen blijven. Beide apparaten, Logitech en Linksys gebruiken de 2.4 frequentie. Logitech vertelde mij dat ze niet kunnen geloven dat het problemen geeft aangezien ze een smalle precisie frequentie gebruiken.

Vanochtend even kontakt gehad met zowel Linksys en Logitech. Beiden geven aan dat ze er niets aan konden doen en dat ze nog "nooit" van deze problemen hadden gehoord. Ik heb beide USB sticks op mijn desktop getest, waarbij je de mogelijkheid heb om een stick voor en achter te plaatsen. Dit gaf echter geen problemen. Verder heb ik ze de lay out uitgelegd van de Asrock en de plaatsing in mijn kast onder de TV, de Asrock heeft daarin zijn eigen "compartiment". Bij beide bedrijven is de populariteit van het ION platform niet bekend maar heb ze er op gewezen dat meerdere users dus mogelijk een dergelijke setup kunnen gaan gebruiken en mogelijk tegen dezelfde problemen gaan aan lopen.

De Linksys WUSB300N word standaard geleverd met een extension cable/dongle en deze heb ik er even erbij gepakt om wat verder te testen. Met de Dinovo achterin en de WUSB300N voor de Asrock geplaats had het ook niet de gwenste verbetering, maw, ook al had er een USB aansluiting voorin gezeten dan nog had het niets uitgemaakt. Heb het ook visa versa geprobeerd en ook hier geen positief resultaat. Pas na de Linksys een meter de andere richting op te plaatsen was het probleem verholpen. Bij mij rijst dan echter de vraag, wat is het nut van wireless randapperatuur als je het niet "gewoon" naast elkaar kan gebruken ?

Ik gebruik met name steeds meer wireless om van kabels af te zijn maar het mag niet zo zijn dat verschillende wireless apperatuur niet naast elkaar te gebruiken valt. Zelfs mijn DECT telefoons storen niet op de signalen, getest.

Kortom, met de komst van het ION platform schijnt er dus een probleem aan het daglicht te komen want er is duidelijk sprake van een structureel probleem. Logitech kon of wilde niet hun USB Bleutooth frequentie delen maar de vraag verder is in wat voor mate zijn de zend/ontvangst sterkte's die beide bedrijven gebruiken ?

Logitech heeft wel aangeboden om USB extensie kabels op te sturen, op zich een nette service, maar dat doen ze al langer bij problemen, zie fora's van Logitech. Maar mijn bezwaar daarmee als eindgebruiker, ik neem geen wireless produkten om dan als nog met kabels te moeten gaan werken. De vraag die echter rijst, in hoeverre verstrekt de EC de zendlicentie's en in hoeverre houden bedrijven onderling daar rekening mee ? Uit de antwoorden die ik van beide kreeg blijkt dat er op geen enkele manier onderling kontakt is over hun wireless proukten aanbod. Maar goed, dat is een ander verhaal waar wij niets mee kunnen, behalve de EC zelf dus ik zit er aan te denken om dat voor te leggen, om zo naar de toekomst deze problemen te voorkomen en dat de EC mogelijk kritischer gaat kijken hier naar.

Dus wees gewaarschuwd. Ik weet dat er ook veel gebruikers met een LAN kabel werken dus die zullen die problemen niet ondervinden. Maar bij mijzelf in de slaapkamer wil/kan ik geen LAN kabel gebruiken dus zit aan wireless gebonden en helaas laat de inrichting het niet toe om het anders te doen. In de huiskamer zal ik maar een LAN kabel gaan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:24

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Bij mijn beste weten (kan het zo even niet vinden) zit er in mijn WiFi router of de driver op de clients een vinkje om Bluetooth compatibiliteit aan of uit te zetten!

Vanuit dat oogpunt lijkt dit probleem mogelijk dus al veel langer te bestaan 8)

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 18:38
offtopic:
Parabellum als je een van die divono mini's weg doet... hou ik me aanbevolen :p

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mars Warrior schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 08:53:
[...]

Bij mijn beste weten (kan het zo even niet vinden) zit er in mijn WiFi router of de driver op de clients een vinkje om Bluetooth compatibiliteit aan of uit te zetten!

Vanuit dat oogpunt lijkt dit probleem mogelijk dus al veel langer te bestaan 8)
Als je het eens zou willen opzoeken dan verneem ik dat graag van je. Welk type router heb je en wat voor een bleutooth client stukje hardware gebruik je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

lowfi schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 18:31:
Voor zover ik weet biedt XBMC ook niet de mogelijk om je GPU te gebruiken voor het afspelen van films binnen Windows. Dus wanneer je Windows wilt gebruiken is XBMC dus geen echte optie.

Persoonlijk gebruik ik liever Windows omdat ik geen zin heb om me in Linux te gaan verdiepen. Het systeem moet als het even kan op een avondje worden geinstalleerd en dan klaar zijn voor gebruik.

Maarja, misschien moet ik me er toch maar eens aan wagen om Linux eens te testen. Wacht nog even een paar weken af of de prijzen van de Asrock nog hard naar beneden gaan en dan ga ik eens wat leuks bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik denk dat je met al die tutorials niet meer hoeft te verdiepen en dat je het binnen een avondje hebt draaien. De kosten die je uitspaart voor een windows/coreavc licentie kan je mooi gebruiken om nu al een asrock te kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
@urf

probeer LIVE XBMC is op een usb stick.. je zult zien dat het niet zo moeilijk is.. ;)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

lowfi schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 10:34:
Ik denk dat je met al die tutorials niet meer hoeft te verdiepen en dat je het binnen een avondje hebt draaien. De kosten die je uitspaart voor een windows/coreavc licentie kan je mooi gebruiken om nu al een asrock te kopen :+
Icekiller2k6 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:13:
@urf

probeer LIVE XBMC is op een usb stick.. je zult zien dat het niet zo moeilijk is.. ;)
Dat ik XBMC werkend krijg daar ben ik wel van overtuigd, dat is volgens mij goed te doen. Zeker met al die guides die er al voor geschreven zijn. Ik wil echter ook de pc gebruiken om de downloaden, mn media via internet beschikbaar te maken (voor mezelf), ik wil de pc op afstand kunnen overnemen, wil er op kunnen internetten en msnen.

Dat dat ook allemaal gaat lukken op een voor mij makkelijke manier daar twijfel ik nog een beetje aan. Maar ik denk dat ik het gewoon eens ga proberen. Kan er altijd nog Windows op zetten. Half september heb ik vakantie dus ik denk dat ik daar maar even op wacht dan, heb ik genoeg tijd om te rommelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
apt-get is je vriend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:52
urf schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 12:51:
[...]

[...]

Dat ik XBMC werkend krijg daar ben ik wel van overtuigd, dat is volgens mij goed te doen. Zeker met al die guides die er al voor geschreven zijn. Ik wil echter ook de pc gebruiken om de downloaden, mn media via internet beschikbaar te maken (voor mezelf), ik wil de pc op afstand kunnen overnemen, wil er op kunnen internetten en msnen.

Dat dat ook allemaal gaat lukken op een voor mij makkelijke manier daar twijfel ik nog een beetje aan. Maar ik denk dat ik het gewoon eens ga proberen. Kan er altijd nog Windows op zetten. Half september heb ik vakantie dus ik denk dat ik daar maar even op wacht dan, heb ik genoeg tijd om te rommelen :)
zelf ook mee bezig geweest en idd met de guides is het te doen, alleen loop je soms nog tegen wat moeilijkheden aan.
uiteindelijk is het gelukt. Zal er nog wel even zelf een (nederlandse) guide van maken + commentaar van mij.

zodra windows 7 'echt' RTM is en op technet staat ga ik hier ook een guide van maken.

Volgens mij is het nadeel van xbmc nogsteeds dat het geen m2ts ondersteunt (blue-ray rip). toch? AVCHD iso's spelen bij mij niet af :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

En al antwoord :) :
Geachte Heer,

Bedankt voor uw intresse in ons product.

Het moederbord ondersteund RAID, en enkel versie 0 en 1 (stripe,mirror).

Met vriendelijke groeten,

Point of View
Technical Department
Wow, dat is goed nieuws. 4 SATA poorten en RAID 1 als optie is erg interessant. De POV is iets goedkoper, maar ik zal er dan wel een voeding bij moeten kopen. Een pico + brick is natuurlijk erg efficient, maar zo weer 80+ euro minimaal erbij. Een Seasonic van 300W kost maar 50 euro, maar is toch een stuk minder efficient (76% bij 40W belasting).

[ Voor 29% gewijzigd door We Are Borg op 22-07-2009 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

Waar kan ik dat aanklikken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

urf schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:00:
Waar kan ik dat aanklikken? :P
In je console :+

Maar er is ook iets van een Software Manager aanwezig waar je wel kan clicken als het goed is ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

nero355 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:06:
[...]

In je console :+

Maar er is ook iets van een Software Manager aanwezig waar je wel kan clicken als het goed is ;)
Ik heb Ubuntu wel eens eerder getest, maar mijn ervaringen waren niet louter positief.

Maargoed, moet gewoon eens gaan testen wanneer het zover is. Voorlopig is Windows 7 ook nog gratis te proberen dus ik ga dan toch maar een beetje hobbyen straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:11
qonstant schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 00:23:
[...]

dit is gewoon een prijsstunt van de week(0,1% marge)(vandaag) gaan de inkoopprijzen ook omhoog) als je kijkt naar de gemiddelde prijs zit de asrock tegen de 280/289 in de pricewatch
Goede voorspelling, net na mijn order (lucky me :P ), hebben ze de prijs weer aangepast, is nu € 270,00

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
urf schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 12:51:
Ik wil echter ook de pc gebruiken om de downloaden,
torrents? nieuwsgroepen?
torrents= utorrent webinterface
nieuwsgroepen= sabnzbd webinterface.
mn media via internet beschikbaar te maken (voor mezelf),
hoe..? als gewone files? of ...? apache met een .Htaccess met pass.
ik wil de pc op afstand kunnen overnemen, wil er op kunnen internetten en msnen.
een aparte desktop (ala alt f2) met vnc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icekiller2k6 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 09:31:
offtopic:
Parabellum als je een van die divono mini's weg doet... hou ik me aanbevolen :p
Hihi, nee, helaas. Het probleem is al opgelost door extended USB kabels te gebruiken. Het is een heerlijk tobo'tje in de hand en werkt prettig in bed, size doesnt matter :+

Maar zowel de Edge als de Mini zijn prettig, ik zou het eens zelf in een winkel ervaren welke feel jij het prettigste vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammert
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-09-2023
Jaapmans schreef op zondag 19 juli 2009 @ 17:10:
Ik overweeg zwaar ook een ASROCK ION 330 aan te schaffen. Aantal dingen die meespelen: ik heb geen haast (heb nu een TVIX 6500A en die doet het prima), en ik wil geen gekloot met drivers etc.

Vandaar ook de volgende vraag:
- heeft iemand toevallig een how-to ergens gezien / van plan te schrijven voor Ubuntu XBMC op AsRock ION 330? inclusief het installeren van de drivers etc? Tegen de tijd dat het apparaat goed te verkrijgen is zou ik daar zelfs een paar eurotjes voor over hebben.

Ben benieuwd.
http://www.xbmc.org/forum/showthread.php?t=52259

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo01
  • Laatst online: 13-09 11:01
Ik zit momenteel met veel interesse deze topic te lezen en ik vroeg me het volgende af:

Die Asrock Ion 330, past daar alleen de 2.5 HDD in? (ik heb hier namelijk een 1TB HDD liggen die daarvoor eventueel gebruikt zou kunnen worden).

Ik heb hier een Popcornhour met die 1TB schijf aan mijn thuisbioscoop aangesloten, maar het probleem is dat het eigenlijk voor mijn vriendin net iets te ingewikkeld is. Om deze reden zit ik te denken om een Ion HTPC aan te schaffen aangezien Windows voor haar een bekend terrein is waardoor ze veel meer zelfstandig te werk kan gaan. Wat ik mij afvroeg is of Windows icm HD-films een acceptable resultaat geeft met een Ion HTPC. Zelf heb ik geen kaas gegeten van Linux, dus voordat ik daarmee, eventueel, aan de slag zou gaan wil ik graag weten of good old windows een prima optie is.

Als beide vragen "ja" als antwoord hebben, dan kan de popcornhour de deur uit en een Ion HTPC erin. Mocht de 1TB HDD niet in de Asrock passen, weet iemand wellicht een alternatief (liefst in een witkleurige case - moet immers in het interieur passen...). Mijn dank is groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
pipo01 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 22:21:

Die Asrock Ion 330, past daar alleen de 2.5 HDD in? (ik heb hier namelijk een 1TB HDD liggen die daarvoor eventueel gebruikt zou kunnen worden).
zover ik gezien heb niet (bedoel.. ik zie niet in waar de ruimte er voor is). ik zal het sffs is navragen.
Maar vaak bij die voorgemaakte systemen zit een 320GB in.. (voorbeeld your-pc.nl)
Een tweede optie is uiteraard via usb aan te sluiten..
Ik heb hier een Popcornhour met die 1TB schijf aan mijn thuisbioscoop aangesloten, maar het probleem is dat het eigenlijk voor mijn vriendin net iets te ingewikkeld is. Om deze reden zit ik te denken om een Ion HTPC aan te schaffen aangezien Windows voor haar een bekend terrein is waardoor ze veel meer zelfstandig te werk kan gaan. Wat ik mij afvroeg is of Windows icm HD-films een acceptable resultaat geeft met een Ion HTPC. Zelf heb ik geen kaas gegeten van Linux, dus voordat ik daarmee, eventueel, aan de slag zou gaan wil ik graag weten of good old windows een prima optie is.
Met mediaportal of Media player classic (HT) zou het moeten gaan.. zeker mbv coreavc.
Maar linux, live XBMC is zeker niet moeilijk! Download de live cd is.. Mijn vriendin kan zeer goed werken met XBMC (op de xbox momenteel)... En ik heb dan nog een slechte menu structuur (gewoon een PC share toegevoegd met 10 verschillende mappen gedeeld :p ).

't is vooral een goede controller die je in combinatie nodig hebt! (PS3 bluetooth remote is een aanrader omdat je deze niet moet richten ;))
Als beide vragen "ja" als antwoord hebben, dan kan de popcornhour de deur uit en een Ion HTPC erin. Mocht de 1TB HDD niet in de Asrock passen, weet iemand wellicht een alternatief (liefst in een witkleurige case - moet immers in het interieur passen...). Mijn dank is groot :)
Zoals ik hierboven ff vermelden er zijn premade 'sets'
http://www.your-pc.nl/496-asrock-ion-330-zwart.html (een witte is er ook ;))

edit:
Blijkbaar kun je met een 'kleine' mod er ook een 3,5inch hd insteken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 13:31
Ben zelf ook naar een htpc aan het kijken maar het lijkt mij toch dat just zo'n Popcornhour erg gebruiksvriendelijk is. Snap natuurlijk wel dat als je windows gewent bent dat dit makkelijk is maar zo'n Popcornhour zou just toch heel vanzelf sprekend moeten werken?

[ Voor 59% gewijzigd door InfoTracer op 23-07-2009 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
@InfoTracer

Het is niet zo simpel als je denkt. Out of the box werkt het ding bijna niet..
Vind de UI ook bijzonder langzaam.. mijn xbox1 is sneller kwa graphics.. en heb ik maar 50euro voor betaalt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pipo01 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 22:21:
Wat ik mij afvroeg is of Windows icm HD-films een acceptable resultaat geeft met een Ion HTPC.
Jah, vloeiend met CoreAVC 1.9.5 Pro in combo met WMP. Wat betreft de harde schijf, een el cheapo externe casing aan de USB hangen en je bent klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

Icekiller2k6 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 17:08:
[...]

torrents? nieuwsgroepen?
torrents= utorrent webinterface
nieuwsgroepen= sabnzbd webinterface.

[...]

hoe..? als gewone files? of ...? apache met een .Htaccess met pass.

[...]

een aparte desktop (ala alt f2) met vnc.
Dat het kan daar twijfel ik geen seconde aan, met Linux moet ik echter alles nog leren en in Windows weet ik mijn weg inmiddels goed te vinden.

Maargoed, ga ik mijn vakantie wel wat leuks bestellen en dan maar kijken wat het prettigst werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 18:46
Als je toch vakantie hebt... misschien juist een goed moment eens kennis te maken met linux.
Als je xbmc gaat gebruiken zijn er tal van guides die je hier prima mee kunnen helpen.

Linux is echt niet zo ingewikkeld.... probeer het gewoon eens zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

Waarom is iedereen hier zo enthousiast over linux voor een HTPC? Wat biedt het voor echte meerwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
@urf

't is lichter.. XBMC kan met VDPAU werken :p
vooral het feit dat je het op een USB stick kunt installeren is al een grote plus;.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Allereerst natuurlijk omdat Ubuntu natuurlijk veel beter is dan Windows ;).

Maar ook niet onbelangrijk: de Windows versie van XBMC gaat niet goed samen met de 9400 chip, terwijl XBMC op o.a. Ubuntu dit wel doet via de VDPAU drivers van Nvidia.

Los van bovenstaande, in principe zet je je Linux distro 1x heel basic op - hierna regel je alles via XBMC. En wat je daar nog buiten om wilt kan heel makkelijk via de GUI (bij Ubuntu in ieder geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Omdat de performance onder Linux beter is als onder Windows.

Ik heb nu 6 verschillende installaties gedaan op de atom
Windows XP
Windows Vista
Windows 7
Ubuntu 9.04
XBMC Clean install
XBMC Live installatie

De performance en configuratie onder Ubuntu 9.04 is me tot nu toe het meeste bevallen.
Bovendien vind ik het GEWELDIG handig dat je via SSH nog configuratiewijzigingen kunt doen (incl. rebooten) zonder daarbij de lopende processen te hoeven verstoren.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Rally: hoe beviel de performance onder windows 7? Minder dus dan ubuntu, maar liep media center vloeiend of het je dat niet getest :) ?

Ik ga mijn zotac omzetten naar een POV. Die is wel binnen een aantal dagen leverbaar en de wifi heb ik in dit geval nog niet nodig, wel voor het 2de systeem maar heb daar meer geduld voor om te wachten op de zotac. Wel moet ik dan een pico kopen maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
urf schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:50:
Waarom is iedereen hier zo enthousiast over linux voor een HTPC? Wat biedt het voor echte meerwaarde?
Omdat je een uitgekleed os hebt wat simpel weg 1 functie dient waar het erg goed in is. Bij windows krijg je allerlei programmas die je bij een mediaplayer gewoon niet zult gebruiken. Browser? Notepad? Moviemaker? Etc. Andere zaken die wel nodig hebt bij windows (virusscanner, coreavc) hoeven in linux niet te worden geinstalleerd. Remote management is veel handiger bij linux.

En gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
We Are Borg schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 11:58:
Rally: hoe beviel de performance onder windows 7? Minder dus dan ubuntu, maar liep media center vloeiend of het je dat niet getest :) ?

Ik ga mijn zotac omzetten naar een POV. Die is wel binnen een aantal dagen leverbaar en de wifi heb ik in dit geval nog niet nodig, wel voor het 2de systeem maar heb daar meer geduld voor om te wachten op de zotac. Wel moet ik dan een pico kopen maar goed.
ik heb nu zelf zotac moederbordje met voeding schoonheid :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

@We are Borg:

Onder Windows moest ik teveel "tweaken" om het soepel te laten draaien (losse drivers, programma's etc). Windows 7 en Vista waren overigens vergelijkbaar in performance.

XBMC draaide wel, maar aanzienlijk minder soepel dan onder Linux. En ik heb absoluut geen zin om een kale versie van Windows (m.b.v. NLite) te bouwen hiervoor.

Overigens draaide de Live CD en de Skinny install het meest soepel, maar het is maar een marginaal verschill met Ubuntu met GUI. Maar ik kom soms net niet uit de voeten met de CLI over SSH en dan is het wel handig om een GUI tot je beschikking te hebben :P

Dus: Als je Linux redelijk goed beheerst dan zou ik de skinny install/live CD aanbevelen en anders gewoon Ubuntu 9.04 installeren.

En ik heb tot voor kort nooit wat met Linux gedaan en het valt REUZE mee. Er zijn echt verschrikkelijk veel bronnen te raadplegen of how-to's te vinden om. Uiteindelijk is het gewoon wennen, maar ik vind het geen enkel probleem meer om met Linux te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Icekiller2k6 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 12:55:
[...]

ik heb nu zelf zotac moederbordje met voeding schoonheid :$
Tsja maar wel voor een prijs maar wil het niet wil kopen. Ebay is voor mij ook geen optie :)

Rally: Dank voor de info. Ik ben zelf totaal niet bekend met linux. Ik ga Windows 7 proberen en als dat niet bevalt dan ga ik met linux aan de slag

[ Voor 22% gewijzigd door We Are Borg op 23-07-2009 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:09
Heeft iemand al overwogen om de ZOTAC GeForce 9300-ITX WiFi aan te schaffen in plaats van de niet leverbare Atom versie? Met bijvoorbeeld een E5200 hoeft dit volgens mij niet veel meer energie te verbruiken en je hebt meteen veel meer rekenkracht.

Nog een voordeel is het PCI express slot dat goede mogelijkheiden voor uitbreiding toevoegt.

[ Voor 15% gewijzigd door thys op 23-07-2009 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadettilac
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 20:25
We Are Borg schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 14:21:
[...]
Rally: Dank voor de info. Ik ben zelf totaal niet bekend met linux. Ik ga Windows 7 proberen en als dat niet bevalt dan ga ik met linux aan de slag
In tegenstelling to de positieve ervaringen met Linux van velen in dit forum, ben ik geswitcht van Ubuntu 9.04 naar W7. Ik wil iets meer dan alleen XBMC'en ermee. t Moet ook m'n download kast, squeezecenter server en nas worden. Dat kan met Linux, zeker, maar de hoeveelheid tegenslagen hebben me er voorlopig van genezen.

Na me eerst (zonder how-to's) wat verdiept te hebben in Linux (ik was een volledige n00b) leek het me goed te doen. Installatie vanaf USB ging vlekkeloos. XBMC repo was ook zo toegevoegd. Webmin en Sabnzbd erop. Maar er werden geen hardware drivers gevonden en ook na de installatie van 185.18.14 vond ie ze niet. Ze deden het toen wel, maar VDPAU wilde niet. Het probleem was vergelijkbaar met dat van Mythling. Met behulp van Mythling PPA repo's toegevoegd die hem hadden geholpen. Mij niet.

Na een weekend prutten zonder succes maar met een clean install begonnen en dat ging van kwaad tot erger met een systeem wat na installatie maar in veilige modus bleef draaien omdat de videodrivers niet werden gevonden. Die net waren geinstalleerd.. -O-

Toen was de maat vol en heb ik W7 RC erop gezet. Na t iets te enthousiast installeren van diverse codecs en packs (en daarna weer allemaal te verwijderen) heb ik vanochtend voor t eerst de Dark Knight zonder schokken uit WMP op mn w5500 gekregen. Blij als een kind was ik. *O*

Ergo: Met de Linux How-To's die ik na mn debakel ben tegengekomen moet t zeker te doen zijn, maar bezint eer ge begint en bereid je voor. Om de gebruiksvriendelijkheid, toepasbaarheid voor meerdere functies, de goede integratie in mn netwerk (incl mn tv) en stiekem ook algehele geliktheid zit ik voorlopig op W7. Al blijft t wel kriebelen om het op zn minst werkend te krijgen onder Linux. Some day... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 13:32
Ik ben momenteel aan het overwegen om een ASRock ION 330 aan te schaffen en daar dan Ubuntu/XBMC op te zetten. Moet allemaal geen probleem zijn, heb al uitgebreid getest op een 'gewone' desktop.
Enige waar ik wel nog mee zit is een infrarood receiver/remote control, hier kan ik niet zo veel over vinden.

Iemand een tip welke receiver goed wordt ondersteund (en verkrijgbaar is) door Ubuntu (LIRC)?

Ik heb wel een Philips OVU412000 gezien, maar kan niet achterhalen of deze ook wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:08
thys schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 14:27:
Heeft iemand al overwogen om de ZOTAC GeForce 9300-ITX WiFi aan te schaffen in plaats van de niet leverbare Atom versie? Met bijvoorbeeld een E5200 hoeft dit volgens mij niet veel meer energie te verbruiken en je hebt meteen veel meer rekenkracht.

Nog een voordeel is het PCI express slot dat goede mogelijkheiden voor uitbreiding toevoegt.
Maar een e5200 heeft een tdp van 65w ? als ik het zo even snel bekijk das toch wel heel veel meer volgens mij..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Bij een atom gaat het om net genoeg performance te hebben met zo min mogelijk verbruik uit het stopcontact. Jouw voorstel gebruikt behoorlijk meer stroom verhoudingsgewijs. Dan kan ik net zo goed een Core i7 nemen, heb ik nog meer rekenkracht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exyge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 16:55
[b][message=32303753,noline]
Ik heb wel een Philips OVU412000 gezien, maar kan niet achterhalen of deze ook wordt ondersteund.
Deze receiver wordt out of the box ondersteund zodra je XBMC live opstart, den wel in combinatie met een media center remote. Wil je een andere remote gebruiken moet je de configuratie van Lirc aanpassen.

Ik heb zelf een aantal weken geleden XBMC live geïnstalleerd op een Asus P5N7A-VM Dit was ook mijn eerste Linux ervaring. Wel een aantal lastige dingen gehad, maar het draait nu perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

ik vond deze nog op ebay:

http://cgi.ebay.de/ZOTAC-...tegoryZ4613QQcmdZViewItem

heb echter geen ervaring met e-bay icm creditcard. Paypal heb ik niet

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22
Ik schiet het alvast even in:
Als iemand zich geroepen voelt een nieuw deel van het topic te openen met meer pricewatchlinks, reviews, relevantere specs etc. stuur dan even een DM en dan komen we er wel uit.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Volgens mij kunnen we hier gewoon verder hoor, die limiet dan 1000 reacties wordt niet echt meer gehanteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
neographikal schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 16:51:
Volgens mij kunnen we hier gewoon verder hoor, die limiet dan 1000 reacties wordt niet echt meer gehanteerd :)
Die is er voor mij ook nooit geweest (nog maar 2 jaar geregistreerd) maar als iemand meer tijd in de TS wil/kan steken is een vers deel wel zo netjes.

Tevens staan hier redelijk veel 'is dit een leuke setup met m'n POV/Zotac-bordje'-posts die niet echt nodig zijn en de belangrijke info valt te linken en met de search wel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Zjemm schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 16:45:
ik vond deze nog op ebay:

http://cgi.ebay.de/ZOTAC-...tegoryZ4613QQcmdZViewItem

heb echter geen ervaring met e-bay icm creditcard. Paypal heb ik niet
je kunt uw creditcard verbinden met uw paypal.. zodat je de zekerheid hebt van paypal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ASRock ion 330 is binnen!
Ik wilde uiteraard per direct een poging ondernemen met ubuntu + xbmc.

Maar de asrock herkent mijn usb toetsenbord niet...

wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb je de ondersteuning voor een USB-keyboard in het bios aangezet (pak even een ander toetsenbord anders). Dat wil nog wel eens uitstaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 17:29:
Mijn ASRock ion 330 is binnen!
Ik wilde uiteraard per direct een poging ondernemen met ubuntu + xbmc.

Maar de asrock herkent mijn usb toetsenbord niet...

wat kan ik hier aan doen?
aanvullende info
het gaat om dit toetsenbord: link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

mawi schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 15:50:
Ik ben momenteel aan het overwegen om een ASRock ION 330 aan te schaffen en daar dan Ubuntu/XBMC op te zetten. Moet allemaal geen probleem zijn, heb al uitgebreid getest op een 'gewone' desktop.
Enige waar ik wel nog mee zit is een infrarood receiver/remote control, hier kan ik niet zo veel over vinden.

Iemand een tip welke receiver goed wordt ondersteund (en verkrijgbaar is) door Ubuntu (LIRC)?

Ik heb een OVU 4003 en die werkt perfect ism een Harmony 785 remote

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Een PS2 stekkertje er tussen stoppen of een PS2 toetsenbord eraan hangen bijv....gewoon iets proberen :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We Are Borg schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 18:37:
Een PS2 stekkertje er tussen stoppen of een PS2 toetsenbord eraan hangen bijv....gewoon iets proberen :) ?
Het is inmiddels gelukt... na 10x proberen wilde het toetsenbord het wel doen.
PS2 stekkertje? die past niet in een ASrock ion 330 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:40

KL643

beeldaandemuur

Ik heb nu de AsRock een paar dagen binnen. Ik "schrok" een beetje van het lawaai (gebruik een popcornhour zonder schijf in mijn huiskamer). Gelukkig werd dit een stuk minder na de bios update van 1.3 naar 1.4. Nu staat de fan ingesteld op "ultra silent" en dat is een stuk beter. Binnen no time Win7 RC1x86 erop gezet en dat loopt als het zonnetje :) . Als media prog. heb ik Mediaportal erop gezet (Core Avc geinstalleerd) en ik moet toch eerlijk zeggen dat het er gelikt uitziet :9 Het gros van mijn HD collectie wordt probleemloos afgespeeld. Tot nu toe alleen haperingen gezien bij de "bird scene" maar misschien moet alles nog een beetje meer "gefinetuned" worden. Misschien nog Win7 64bit erop zetten binnenkort (heb 4GB mem). Kortom zeer tevreden tot nu toe met het ion platform!

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Registratie: September 2006
  • Niet online

Ik heb een beetje twijfels hoe je een dergelijke setup gaat koelen zonder dat het duidelijk hoorbaar wordt, maar het is zeker geen gek idee. Review

Op het moment dat je echter voor een e5200 gaat zou ik persoonlijk toch sneller kiezen voor een mATX, bv de Gigabyte GA-E7AUM-DS2H. Dat in combinatie met een HTPC van Antec en een Scythe Ninja Mini en een stel goede stille fans en een voeding van bv Seasonic en je hebt en een snelle stille pc met alle uitbreidingsmogelijkheden die toch redelijk zuinig is, gevolg is echter dat je dan al behoorlijk ver afgedwaald bent van het concept van een mITX, dan kun je net zop goed ipv een e5200 een e7200 nemen, en een velociraptor aangezien de HD het traagste onderdeel van een PC is en deze HD tegelijkertijd stil is, al zou je met het oog op de toekomst mischien toch liever een quad-core willen hebben, de Intel q9550s bv .. ....
Mmm, toch maar een i7 dan :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:09
Webgnome schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 15:57:
Maar een e5200 heeft een tdp van 65w ? als ik het zo even snel bekijk das toch wel heel veel meer volgens mij..
TDP zegt natuurlijk niets over het daadwerkelijke verbruik, ik denk dat je met speedstep een heel eind kunt komen. Kan hier helaas alleen weinig tests over vinden.
Amrit schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 20:35:
[...]

Ik heb een beetje twijfels hoe je een dergelijke setup gaat koelen zonder dat het duidelijk hoorbaar wordt, maar het is zeker geen gek idee. Review

Op het moment dat je echter voor een e5200 gaat zou ik persoonlijk toch sneller kiezen voor een mATX, bv de Gigabyte GA-E7AUM-DS2H. Dat in combinatie met een HTPC van Antec en een Scythe Ninja Mini en een stel goede stille fans en een voeding van bv Seasonic en je hebt en een snelle stille pc met alle uitbreidingsmogelijkheden die toch redelijk zuinig is, gevolg is echter dat je dan al behoorlijk ver afgedwaald bent van het concept van een mITX, dan kun je net zop goed ipv een e5200 een e7200 nemen, en een velociraptor aangezien de HD het traagste onderdeel van een PC is en deze HD tegelijkertijd stil is, al zou je met het oog op de toekomst mischien toch liever een quad-core willen hebben, de Intel q9550s bv .. ....
Mmm, toch maar een i7 dan :')
Klopt, maar als je bij de i7 zit ben je wel erg ver afgedwaald ;)

Het verschil tussen 25W en ~30W is voor mij nog wel acceptabel. De E5200 zou nog wel iets zuiniger moeten kunnen draaien dan de E7200 toch? Jammer dat er er in de BIOS van het Zotac bord geen mogelijkheid aanwezig is om het CPU voltage te verlagen, maar een ander moederbord is dan inderdaad ook een goede optie. mITX is voor mij zeker geen vereiste, ruimte niet echt een probleem. Ik ga eens verder kijken naar andere bords, zeker voor mATX zou er ruime keuze moeten zijn.

Ik dacht trouwens ergens gelezen te hebben dat tegenwoordig alles met MCP79/9300/9400 het ION label mag dragen, iemand die dat ook is tegengekomen? Kan het niet meer vinden.

[ Voor 60% gewijzigd door thys op 23-07-2009 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KL643 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 20:28:
Ik "schrok" een beetje van het lawaai
Ik zou je fans even nakijken, zitten er 2 in, je hoort hem namelijk niet te horen. En ultra silent is niet aan te bevelen, ze worden best wel "warm", met name de GPU en die word passief gekoeld en wil echt zijn warmte wel uit behuizing hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kadettilac schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 15:48:
[...]

In tegenstelling to de positieve ervaringen met Linux van velen in dit forum, ben ik geswitcht van Ubuntu 9.04 naar W7. Ik wil iets meer dan alleen XBMC'en ermee. t Moet ook m'n download kast, squeezecenter server en nas worden. Dat kan met Linux, zeker, maar de hoeveelheid tegenslagen hebben me er voorlopig van genezen.

Na me eerst (zonder how-to's) wat verdiept te hebben in Linux (ik was een volledige n00b) leek het me goed te doen. Installatie vanaf USB ging vlekkeloos. XBMC repo was ook zo toegevoegd. Webmin en Sabnzbd erop. Maar er werden geen hardware drivers gevonden en ook na de installatie van 185.18.14 vond ie ze niet. Ze deden het toen wel, maar VDPAU wilde niet. Het probleem was vergelijkbaar met dat van Mythling. Met behulp van Mythling PPA repo's toegevoegd die hem hadden geholpen. Mij niet.

Na een weekend prutten zonder succes maar met een clean install begonnen en dat ging van kwaad tot erger met een systeem wat na installatie maar in veilige modus bleef draaien omdat de videodrivers niet werden gevonden. Die net waren geinstalleerd.. -O-

Toen was de maat vol en heb ik W7 RC erop gezet. Na t iets te enthousiast installeren van diverse codecs en packs (en daarna weer allemaal te verwijderen) heb ik vanochtend voor t eerst de Dark Knight zonder schokken uit WMP op mn w5500 gekregen. Blij als een kind was ik. *O*

Ergo: Met de Linux How-To's die ik na mn debakel ben tegengekomen moet t zeker te doen zijn, maar bezint eer ge begint en bereid je voor. Om de gebruiksvriendelijkheid, toepasbaarheid voor meerdere functies, de goede integratie in mn netwerk (incl mn tv) en stiekem ook algehele geliktheid zit ik voorlopig op W7. Al blijft t wel kriebelen om het op zn minst werkend te krijgen onder Linux. Some day... ;)
Jammer van je tegenslagen.. Ik heb zelf onderstaande stappen uitgevoerd:

http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=53812

en had de boel in no-time draaien.. Ik zou als ik jou was een dual boot gaan maken waarop je je werkende W7 installatie hebt en je daarnaast nog ff kan pielen met linux..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
thys schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 20:46:
Ik dacht trouwens ergens gelezen te hebben dat tegenwoordig alles met MCP79/9300/9400 het ION label mag dragen, iemand die dat ook is tegengekomen? Kan het niet meer vinden.
Ik heb het hier ergens in het topic genoemd met een linkje naar Fudzilla, daar even op zoeken moet je wel de juiste info en een linkje/bron opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:08
offtopic:
Even een vraagje wat niet direct iets met het topic te maken heeft. SATA op een 2,5" laptop HD is die compatible met Sata aansluiting op een zotac?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 18:48:
[...]

Het is inmiddels gelukt... na 10x proberen wilde het toetsenbord het wel doen.
PS2 stekkertje? die past niet in een ASrock ion 330 ;)
ik weet t niet meer hoor...
de ene keer wel keyboard de andere keer niet... de muis heeft t nog geen 1 keer gedaan.
Tijdens opstarten zie ik ergens wel usb errors. Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Webgnome
offtopic:
ja, dit is een gewone SATA controlle r+ SATA molex aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:40

KL643

beeldaandemuur

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 22:21:
[...]

Ik zou je fans even nakijken, zitten er 2 in, je hoort hem namelijk niet te horen. En ultra silent is niet aan te bevelen, ze worden best wel "warm", met name de GPU en die word passief gekoeld en wil echt zijn warmte wel uit behuizing hebben :)
Ik zal het even nakijken....

Edit: Ik heb hem open gehad en alles zat goed. Ik vind alleen dat de systeem fan gewoon te veel (voor mij althans) lawaai maakt in de silent mode. De ultra silent mode kan ik mee leven (voorlopig dan). Ze hebben natuurlijk niet voor niets deze functie toegevoegd in de bios :P

[ Voor 25% gewijzigd door KL643 op 25-07-2009 16:16 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

De Blu-Ray variant van de ASRock ION is ook toegevoegd:
ASRock ION 330-BD (Blu-Ray) - Tweakers Pricewatch.

Helaas nog geen prijzen bekend, maar dat komt vanzelf zodra ze leverbaar zijn in Nederland.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
  • Laatst online: 20-08 16:34
Ik heb een vraag over audio bij het afspelen van bluray iso's met een Acer Revo of Asrock ion 330. Ik heb een paar externe harde schijven volstaan met bluray iso's die ik met powerdvd afspeel op mijn laptop. Ik had eerst een NMT als de Popcorn Hour 110 willen kopen, maar die spelen geen bluray iso's af. Je kan dan natuurlijk het m2ts file afspelen, maar dan heb je weer geen ondertiteling. Ideaal zou zijn zo'n Acer Revo of Asrock ion 330, en naar de laatste gaat mijn voorkeur uit. Als ik nou met zo'n Asrock een bluray iso afspeel (met vista of windows 7, ik ben helemaal niet thuis is linux), wat gebeurt er dan met de audio. Ik heb een Onkyo versterker die in staat is de HD geluidssporen weer te geven. De Asrock heeft hdmi 1.3. Ik weet dat de Popcorn Hour 110-A DTS HD passthrough heeft (ook hdmi 1.3). De Acer Revo heeft doorgifte van uncompressed LPCM. Met powerdvd 8 had ik via hdmi passthrough van dts. powerdvd 9 is geschikt voor de HD geluidsformaten. Als ik nu een bluray iso afspeel op de Asrock met Powerdvd 9, wat wordt dan mijn output. Is dat dan bij bijvoorbeeld Fantastic Four (input is DTS HD Master Audio) DTS HD Master Audio of (uncompressed) LPCM. Is het LPCM, is dat dan ook 5.1 of alleen stereo. Is die LPCM dan vergelijkbaar met DTS master Audio of vergelijkbaar met normale DTS. Wat kan ik eigenlijk hiervan verwachten. Wordt DTS HD passthrough wel of niet ondersteunt via het Ion platform, of kan ik beter wachten op Ion 2, waar ik hier al eens over gelezen heb.
Groetjes, Arie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 13:32
Wat zijn jullie ervaringen met W7 op een ASRock ION 330? Out of the box zal het wel aardig werken, maar hoe om te gaan met hardwareversnelling, codecs etc? Onder Linux/XBMC wordt gebruik gemaakt van VDPAU hardware acceleration, maar hoe gaat dat met W7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petillan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-02-2023
@aouwe

De HD audio formaten bitstreamen dat kan enkel met de ASUS Xonar HDAV1.3 (+ bijhorende softwarespeler),
DTS-HD en Dolby TrueHD formaten zullen downgeconverteerd worden naar 48 Khz 16 Bit 7.1 Channel PCM, dus LPCM zal dan op de lcd van uw receiver komen ipv DTS-HD/Dolby TrueHD.

Maar of er een verschil zal te horen zijn op uw audio-systeem dat is de vraag.

@mawi

deze guide volgen: Workshop_GPU acceleratie voor H264

[ Voor 20% gewijzigd door petillan op 24-07-2009 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
@mawi
coreavc

dit werd er net gepost ivm XBMC
Mantis schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 10:51:
Misschien interessant nieuws.
Er is net een nieuwe release van de CUDA Toolkit en SDK. Deze bevat vanaf nu ondersteuning voor de decoderen van MPEG-2, VC-1 en H.264 streams. Zodra dit wordt ingebakken in ffmpeg, heb je dus ook hardwarematige decoding in XBMC onder Windows net zoals VDPAU onder Linux.

[ Voor 93% gewijzigd door Icekiller2k6 op 24-07-2009 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Er is overigens een nieuwe firmware voor de ASRock 330 Ion beschikbaar.
Versie 1.5. Het zijn maar minor changes:

1. Update NVM code to improve 2G DIMM compatiblity.
2. Open "SATA Operation Mode" setup item with default = "IDE".

De Windows versie is hier te vinden
De DOS (of Instant Flash) versie is hier te vinden

Een overzicht van de laatste ASRock firmware is hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
@petillan
Als ik het goed begrijp haal je pas alles uit bluray en mijn versterker als je zelf een htpc gaat samenstellen met daarin de geluidskaart van Asus of die nog uit te brengen kaart van Auzentech. Dan praat je ook over een heel ander prijskaartje, en dan vraag ik me af of ik dat dan wel de moeite waard is, lees of ik mijn vrouw zo gek kan krijgen dat ze daarmee akkoord gaat. Misschien dat Ion 2 wel bitstream kan uitsturen, maar ik denk niet dat ik daar op wil wachten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:00

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Icekiller2k6 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 10:47:
@mawi
coreavc

dit werd er net gepost ivm XBMC

[...]
Ik zag het ook maar ffmpeg is niet de allersnelste met het uitbrengen van nieuwe releases en vaak duurt het daarna weer een tijd voordat het wordt opgepakt door xbmc.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 13:31
Wat heeft het voor voordeel om het geluid via bitstream naar een versterker te sturen?
En moet de versterker dan ook nog aan bepaalde eisen voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petillan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-02-2023
Idd, is serieus een pak duurder en je ben verplicht om de bijgeleverde softwareplayer te gebruiken of anders gaat het ook niet.
Of het de moeite waard is ...
LPCM is ook loslsess audio enkel een andere manier van coderen, een andere manier van opslag, DTS-HD is een ander formaat en biedt meer compressie.
Beetje te vergelijken met een zip bestand denk ik waarvan je de compressie kan regelen.

Paar cijfers van het avsforum, zoals ge ziet heeft DTS-HD/Dolby TrueHD een betere compressie:

LPCM
2 hours @ 5.1 16/48 LPCM = 4.14 Gbytes @ 4.6 Mbps (used on most Blu-ray titles with LPCM)
2 hours @ 7.1 16/48 LPCM = 5.52 Gbytes @ 6.13 Mbps
2 hours @ 5.1 24/48 LPCM = 6.21 Gbytes @ 6.9 Mbps (used on Disney Blu-ray titles with BD50 + AVC)
3 hours @ 5.1 24/48 LPCM = 9.32 Gbytes @ 6.9 Mbps
2 hours @ 7.1 24/48 LPCM = 8.28 Gbytes @ 9.2 Mbps
3 hours @ 7.1 24/48 LPCM = 12.42 Gbytes @ 9.2 Mbps
2 hours @ 7.1 24/96 LPCM = 16.56 Gbytes @ 18.4 Mbps
3 hours @ 7.1 24/96 LPCM = 24.84 Gbytes @ 18.4 Mbps

Dolby TrueHD (comparable to DTS-HD MA)
2 hours @ 5.1 16/48 TrueHD = 1.26 Gbytes @ 1.4 Mbps ABR (used on Warner HD-DVD releases)
2 hours @ 5.1 24/48 TrueHD = 3.06 Gbytes @ 3.4 Mbps ABR (used on recent HD-DVD releases from Universal)
3 hours @ 5.1 24/48 TrueHD = 4.59 Gbytes @ 3.4 Mbps ABR
2 hours @ 7.1 24/48 TrueHD = 4.23 Gbytes @ 4.7 Mbps ABR
3 hours @ 7.1 24/48 TrueHD = 6.35 Gbytes @ 4.7 Mbps ABR

Nu in dit geval gaat ge ook van 24bit naar 16bit, er zijn al discussies geweest dat het menselijk gehoor geen verschil meer kan horen vanaf 20bit.
Dus verschil in kwaliteit kan misschien hoorbaar zijn maar dit hangt vooral af van uw oren en apparatuur. Dit zou ik eens vragen in het audio forum hier beneden, in het topic "post eens uw homecinema" hebben een aantal mensen deftige apparatuur en hoogstwaarschijnlijk meer kennis hiervan. Zij kunnen u misschien vertellen of ge een verschil kunt horen met uw apparatuur.

Maar er zijn er ook die de geluidskaart kopen om gewoon DTS-HD op hun display zien te verschijnen.
En ja uwe receiver moet het ook wel ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
Bedankt voor de extra info. Ik ga waarschijnlijk voor de Asrock Ion 330. Is voor mijn wensen het ideale apparaat. De Revo kan uncompressed LPCM doorgeven, ik neem aan dat de Asrock dat ook kan, ik denk dat beide apparaten dezelfde mogelijkheden hebben. Ik heb diverse bluray iso's met LPCM, en dat de andere geluidssporen dan gedownsampled worden neem ik dan maar voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

informatie al gevonden

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2009 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo01
nog even twee vragen over de asrock ion330:

- is het mogelijk dat het beeld en geluid gescheiden worden? Hiermee bedoel ik dat ik mijn beamer via de vga (analoog) wil aansluiten en mijn receiver via hdmi (digitaal). Met de popcornhour kan dit niet (het is daarmee of alles digitaal of alles analoog -> vga + optisch). Is dit in te stellen op de asrock of is hiermee ook alles of analoog of alles digitaal?

- een meer praktische vraag, waar is die asrock eigenlijk nog verkrijgbaar cq op voorraad? Veel webshops die ik zie hanteren een levertijd van 2 weken of meer en zelf vermoed ik dat dit langer zal zijn dan dat aangezien de levertijden flink fluctueren. Omdat mijn popcornhour binnenkort de deur uitgaat wil ik graag snel een vervanger, dus als iemand een tip heeft over een shop die het op voorraad laat het me aub weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
[b][message=32312457,noline]pipo01
- een meer praktische vraag, waar is die asrock eigenlijk nog verkrijgbaar cq op voorraad?
your-pc.nl leveren ze bijna altijd binnen de week..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo01
Icekiller2k6 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 22:48:
[...]
edit:
Blijkbaar kun je met een 'kleine' mod er ook een 3,5inch hd insteken..
Kan je me wat meer vertellen betreffende deze mod? Ben wel benieuwd naar wat er allemaal gedaan moet worden daarvoor.

Enne geheugen voor de asrock, zit er standaard 1 dimm van 2gb erin of 2x 1gb? Want ik zit te denken om voor de zekerheid 4gb erin te doen, maar wat voor reepje(s) erin moeten is mij niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XBL schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 13:08:
Gezien de Zotac IONITX-A-E in NL niet te leveren is,
dit moederbord is te koop bij Azerty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank.S
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-08 00:58
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 16:00:
[...]

dit moederbord is te koop bij Azerty
Inderdaad, maar al maanden niet leverbaar. Conrad heeft hem ook, echter ook niet leverbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
pipo01 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 15:20:
[...]

Kan je me wat meer vertellen betreffende deze mod? Ben wel benieuwd naar wat er allemaal gedaan moet worden daarvoor.

Enne geheugen voor de asrock, zit er standaard 1 dimm van 2gb erin of 2x 1gb? Want ik zit te denken om voor de zekerheid 4gb erin te doen, maar wat voor reepje(s) erin moeten is mij niet helemaal duidelijk.
je moet de hdd als het op een lose bracket neerzetten vanb plastick en deze over het actief gekoelde chips plaatsen er zit 1x2 gig in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Laatst online: 21:07
Goed verslag! Mijn twijfel tussen de revo en de asrock zijn nu helemaal weggenomen :)
Deze week maar even de asrock bestellen!

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kirelam
Wat ik niet snap beste mensen is dat het Zotac Ion bord goed leverbaar in duitsland is. ze komen daar met golven binnen dus dan zijn de effe weekje op en dan zijn er weer stuk of 30 ( die weer hard gaan )

Ik heb nagebeld bij bedrijf waar ik dan heb besteld voordat ik hem kocht, en ze hadden hem gewoon. dus betaald en hij is opgestuurd!

dus mensen ga in duitsland kijken ( op de sites natuurlijk ) gewoon effe google instellen op duits sites en dan zotac ion invullen.

verbaas je niet over prijzen rond de 140 euro ( wat ik betaald heb ) 150 euro plus verzendkosten
Ik had dan wel de Zotax Ion 330 zonder voeding, die wou ik express. maar die met voeding was geloof ik 3 euro duurder ha ha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

welke shop heb je hem vandaan dan?
kirelam schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:53:
Wat ik niet snap beste mensen is dat het Zotac Ion bord goed leverbaar in duitsland is. ze komen daar met golven binnen dus dan zijn de effe weekje op en dan zijn er weer stuk of 30 ( die weer hard gaan )

Ik heb nagebeld bij bedrijf waar ik dan heb besteld voordat ik hem kocht, en ze hadden hem gewoon. dus betaald en hij is opgestuurd!

dus mensen ga in duitsland kijken ( op de sites natuurlijk ) gewoon effe google instellen op duits sites en dan zotac ion invullen.

verbaas je niet over prijzen rond de 140 euro ( wat ik betaald heb ) 150 euro plus verzendkosten
Ik had dan wel de Zotax Ion 330 zonder voeding, die wou ik express. maar die met voeding was geloof ik 3 euro duurder ha ha.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nu op vakantie met de zotac a-u (hij draait perfect)
en ik heb een vraagje ik had een 12v 19v converter
ik heb hem in een koffer gebouw om tegebruiken als laptop (om in de auto te gebruiken)
alleen hij start niet met de converter
de converter is 70watt en de voeding is 90watt
de plus min is goed
maar als ik hem aan zet draait de fan 1/8 rond en doet niks meer
en met de 90watt voeding wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kirelam
beste mensen,

ik heb hem van een duits verzamelsite voor winkels ( de duitse tweakers pricewatch zeg maar! )

dat is : http://geizhals.at/deutschland/a439268.html

deze link gaat direct naar de site met als zoekresultaat de zotac ion 330 zonder voeding.
de verzendkosten zwerven tussen de €8 en belachelijk €40 euro, dus informeer van tevoren even wat de verzendkosten zijn voordat je voor verrassingen komt te staan!
En sommige bedrijven verzenden niet naar nederland als je geen bedrijf bent, ik had mijn vader met eigen bedrijf dus dat was makkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
kirelam schreef op zondag 26 juli 2009 @ 18:15:
beste mensen,

ik heb hem van een duits verzamelsite voor winkels ( de duitse tweakers pricewatch zeg maar! )

dat is : http://geizhals.at/deutschland/a439268.html

deze link gaat direct naar de site met als zoekresultaat de zotac ion 330 zonder voeding.
de verzendkosten zwerven tussen de €8 en belachelijk €40 euro, dus informeer van tevoren even wat de verzendkosten zijn voordat je voor verrassingen komt te staan!
En sommige bedrijven verzenden niet naar nederland als je geen bedrijf bent, ik had mijn vader met eigen bedrijf dus dat was makkelijk!
tja, het lijkt erop dat de voorraadplanning van Zotac enigzins de mist is ingegaan. Er zal ongetwijfeld een nieuwe batch mobo's gemaakt worden, mischien is er al een containerschip onderweg. Maar één ding is wel zeker, Zotac verliest business. De Point of View's zijn wel leverbaar en op voorraad bij webshops: pricewatch: Point of View Nvidia Ion Mainboard POV/ION330
Salland Automatisering heeft er zelfs 5 liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo01
Icekiller2k6 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 17:57:
[...]

je moet de hdd als het op een lose bracket neerzetten vanb plastick en deze over het actief gekoelde chips plaatsen er zit 1x2 gig in
Heb je hier wellicht een foto van of iets dergelijks? En die bracket, is die zelf gemaakt of kan die ook ergens worden gehaald? En is het wel goed voor de HDD?

Zoals je ziet veel vragen, maar ik denk wel dat ik overstag ben en voor de Asrock Ion330 ga. Hopelijk dat Your-pc het deze week kan leveren zodat ik gelijk eraan kan gaan knutselen.Overigens is dit http://www.your-pc.nl/686-v-data-2gb-ddr2-800-pc6400.html toch wel prima geheugen wat ik erbij kan prikken toch?
Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.