Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:39
bumble_bee schreef op maandag 29 juni 2009 @ 16:05:
[...]

Heel verstandig, de Atom is een belachelijk slechte processor. Mijn 6 jaar oude Pentium-M 1.5GHz in mijn laptop presteert 30% beter dan zelfs de 330 Atom, ondanks het feit dat deze laatste dualcore is. En hij gebruikt ook nog minder stroom, het hele systeem trekt idle 7W en bij een ion bordje is dat al gauw 30W. Gegeven, de een is een laptop, maar toch.
[...]
Maar daarbij vergelijk je een Intel Atom desktop board met een laptop mobo. Dat is een vergelijking waar weinig mensen iets aan hebben. Als het zo is dat de Atom boards minder presteren dan de socket 479 desktop boards en de socket 479 desktops ook nog een veel lager wattage zouden hebben, dan zouden denk ik de meeste mensen wel kiezen voor die oplossing en zouden de Atom boardjes niet zo populair zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

berties schreef op maandag 29 juni 2009 @ 21:46:
[...]
Maar daarbij vergelijk je een Intel Atom desktop board met een laptop mobo. Dat is een vergelijking waar weinig mensen iets aan hebben.
Als de vergelijking zou kloppen zou ik er wel degelijk wat aan hebben. Maar zoals ik al eerder schreef, volgens de informatie die ik heb (eigen benchmarks en Passmark) is een Atom N330 veel sneller dan een Pentium M 1.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Eoghlear schreef op maandag 29 juni 2009 @ 17:16:
[...]

Vraagje, waar zie jij deze staan voor € 240 staan?
Ik heb er ook een besteld maar voor € 289, en niet in HKG maar gewoon hier in NL.

http://your-pc.nl/496-asrock-ion-330-zwart.html

Als alles goed gaat hem ik hem vrijdag binnen.

Nu nog alleen een IR-USB scoren die met Linux werkt zodat ik XBMC bediennen kan met mn Logitech Harmony

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22
nieuws: Samsung stopt N280-cpu en Nvidia Ion in nieuwe netbook
pricewatch: Samsung N510 Zwart
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1246291693.jpeg
Samsung N510
Atom N280
11,6"-breedbeeldscherm
1GB ram
160GB harde schijf
wifi, bluetooth, kaartlezer
zes cells accu

vanaf oktober verkrijgbaar omstreeks 570 euro

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
seninha schreef op maandag 29 juni 2009 @ 21:55:
[...]
Ik heb er ook een besteld maar voor € 289, en niet in HKG maar gewoon hier in NL.

http://your-pc.nl/496-asrock-ion-330-zwart.html

Als alles goed gaat hem ik hem vrijdag binnen.
Mooi, heb ze een mail gestuurd ofdat ze naar België versturen met wie en hoeveel het kost.
Prijs is goed vind ik.
Ben benieuwd naar jou ervaring en naar foto's :)
Vooral het geluid dat hij maakt (of niet).

EDIT
Nog even 2 reviews gevonden van de Asrock.
Mooi ding toch. Max. 69°C CPU en 42W maximaal.
Normaal gebruik niet meer dan 30W.
Ook een mooi overclock utility van Asrock zelf.

Mooie vergelijking tussen de Asrock ION330 en de Acer Aspire Revo R3600
http://www.youtube.com/wa...JEdV8oB0s&feature=related
Laat ook de "birds scene" van Planet earth zien, de Asrock speelt video beter.

Voordelen van de Asrock
+ Dualcore Atom
+ Dual channel geheugen (Acer single channel!)
+ DVD drive

http://www.tweaktown.com/...verclockable_and_1080p_hd
http://www.pctreiber.net/...396-asrock-ion-330-nettop
Zoals in de bovenstaande duitse review, commentaar op de fan speed, met firmware 1.40 zou de fan regelbaar zijn.

Drivers en firmware
http://www.asrock.com/nettop/download.asp?Model=ION%20330
Maar waarvoor zou de NVidia HDMI driver voor dienen ?

[ Voor 47% gewijzigd door abusimbal op 29-06-2009 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Als alles binnen is zal ik dit even posten.

Weet iemand trouwens een link nara de IR-USB receiver die werkt met Linux en XBMC?
Ik heb dit ooit ergens gezien maar kan het nergens meer vinden ;(

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-05-2022
seninha
bedankt voor het vinden van alle bugs op de website :'( zie dus dat de website nog aardig wat werk nodig heeft
nadeel als je nieuwe software draait die bijna niemand gebruikt

voor levering naar belgie,is afhankelijk van verzend methode en gewicht eventueel is het mogelijk om het te verzenden met een transportbedrijf http://www.tonvanewijk.com/(mocht er een rit richting belgie zijn )

edit:
zie dat ik ruim 40 euro onder de prijzen van de conculegas. adviesprijs wie houd zich er nog aan
er is 10 euro(299 euro) extra bovenop gegaan ivm met de inkoopprijs
ondanks dat blijven we toch de goedkoopste van nl met deze machine

[ Voor 82% gewijzigd door qonstant op 30-06-2009 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ah crap, nog steeds weinig mensen met verbruikscijfers hier. Ik zie tot nu toe dat de N330 varianten tussen de 20 en 30 watt verbruiken icm een 2.5" hd, maar dat zou zo'n oplossing hier redelijk diskwalificeren. Een Athlon 4850E op een GF8200 bord zou ook in die range qua verbruik moeten vallen :)

Dus ik hoop echt dat er hier wat mensen sub 20 watt uit gaan komen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:37
seninha schreef op maandag 29 juni 2009 @ 23:01:

Weet iemand trouwens een link nara de IR-USB receiver die werkt met Linux en XBMC?
Ben ook benieuwd. Ik wil ook die asrock ism xbmc linux gaan gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
neographikal schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 10:26:
Ah crap, nog steeds weinig mensen met verbruikscijfers hier. Ik zie tot nu toe dat de N330 varianten tussen de 20 en 30 watt verbruiken icm een 2.5" hd, maar dat zou zo'n oplossing hier redelijk diskwalificeren.
Op het moment dat je zo'n Zotac-bord heb zit je standaard vast aan een verbruik van 15-35W met je externe voeding.
Een Athlon 4850E op een GF8200 bord zou ook in die range qua verbruik moeten vallen :)
Dan heb je wel betere CPU maar mindere GPU/IGP dan met de 9400M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Wiethoofd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 10:57:
[...]

Op het moment dat je zo'n Zotac-bord heb zit je standaard vast aan een verbruik van 15-35W met je externe voeding.
Weet je hier toevallig een review van? Alle reviews die ik tot nu toe heb gelezen geven een verbruik van 22 watt tot 27 watt voor de Zotac 330. Dan denk ik dat ik toch eerder voor de veel capabelere optie ga met een volwaardige dualcore cpu :)

Als het inderdaad 15w is, dan is zo'n zotacding redelijk interessant, hoewel de meerprijs er ook naar is. Geloof dat ik even wat rekenwerk moet doen :P
[...]

Dan heb je wel betere CPU maar mindere GPU/IGP dan met de 9400M
Maar ook die is snel zat om video te decoderen (eigenlijk niet eens nodig, de 4850E kan 95% van al het downloadbare HD-materiaal aan :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:31
seninha schreef op maandag 29 juni 2009 @ 17:45:
[...]

Ben zelf ook het net aan het uitpluizen en zag dat de Asrock ION330 ook met BlueRay geleverd wordt.Ben deze alleen nog niet tegen gekomen.

Wil zo graag mn oude Xbox met XBMC vervangen voor zo,n kastje :)
Goedkoopste die ik nu ben tegengekomen is voor €327
Goedkoopste slimline Bluray drive die ik zo snel kan vinden kost z'n 115,- euro (klik). Vanaf 30,- euro heb je al een slimline zonder Bluray. Meerprijs voor een compleet systeem zou dus rond de 85,- euro te zijn. Als de meerprijs groter is, of je kan geen compleet systeem vinden, kan je natuurlijk ook zelf de drive vervangen en de 'oude' voor een paar tientjes verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 12:09
seninha schreef op maandag 29 juni 2009 @ 23:01:

Ik heb een ab + receiver via Ebay gekocht. Voor in totaal nog geen 8 euro werd ie vanuit Hong Kong naar mij toe gestuurd 8)7 . Zoek op Ebay effe op MCE remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Werkt die ism (linux) XBMC live en een Harmony remote?

Als dat zo is ga ik er gelijk achteraan.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumble_bee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-08 17:10
berties schreef op maandag 29 juni 2009 @ 21:46:
Maar daarbij vergelijk je een Intel Atom desktop board met een laptop mobo. Dat is een vergelijking waar weinig mensen iets aan hebben. Als het zo is dat de Atom boards minder presteren dan de socket 479 desktop boards en de socket 479 desktops ook nog een veel lager wattage zouden hebben, dan zouden denk ik de meeste mensen wel kiezen voor die oplossing en zouden de Atom boardjes niet zo populair zijn.
Dat klopt, het is een manke vergelijking, dat zei ik ook. Ik zei ook in mijn volgende paraagraaf dat ik voor een kwart van de prijs van een atom bordje een desktop s479 bord heb gekocht dat idle 10W minder trekt dan een ION. Met gma950 weliswaar, maar ik heb liever dat ik video decodering op de CPU kan doen omdat dat betekent dat de CPU ook krachtig genoeg is om iets anders te doen, wat je bij de Atom veel minder hebt omdat hij presteert als een rammelkast van 10 jaar oud.
En ja dit zijn idle-wattages, stressed zal een s479 bord met core (2) 2x zoveel verstoken als een Ion, maar dat is irrelevant omdat processors 95% van de tijd idle staan te draaien. Kijk maar eens in het zuinige server topic, dan zal je zien dat de Ion echt zo'n goede deal niet is..
Philflow schreef op maandag 29 juni 2009 @ 21:50:
Als de vergelijking zou kloppen zou ik er wel degelijk wat aan hebben. Maar zoals ik al eerder schreef, volgens de informatie die ik heb (eigen benchmarks en Passmark) is een Atom N330 veel sneller dan een Pentium M 1.5.
En volgens de gegevens die ik gaf klopt dat niet. Heb geen eigen benchmarks, maar ik kan het me ook nauwelijks voorstellen omdat de Atom een in-order processor is.
neographikal schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 11:15:
Alle reviews die ik tot nu toe heb gelezen geven een verbruik van 22 watt tot 27 watt voor de Zotac 330. Dan denk ik dat ik toch eerder voor de veel capabelere optie ga met een volwaardige dualcore cpu :)
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneuterveuter
  • Laatst online: 21-06 13:15
neographikal schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 11:15:

Weet je hier toevallig een review van? Alle reviews die ik tot nu toe heb gelezen geven een verbruik van 22 watt tot 27 watt voor de Zotac 330. Dan denk ik dat ik toch eerder voor de veel capabelere optie ga met een volwaardige dualcore cpu :)
Hier istie dan: de Google is your friend dooddoener ;)

En dat levert op: http://www.mini-itx.com/reviews/zotac-ion/default.asp?page=5

En die zeggen voor een Zotac ION-ITX-A met 2,5" HDD: 21W idle, 27W video, 29W full load. Best netjes 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoo
  • Laatst online: 11-09 12:09
seninha schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 13:14:

Ik ga er van uit van wel. Anders heb ik een miskoop gedaan ;-) Sinds gister heb ik mijn config compleet binnen dus binnenkort kan ik je een bevestiging geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke Kast??????

Ik ben ook van plan om een HTPC te gaan bouwen.
Mijn opzet was een Zotac ION-ITX-A met daarop 2x2gb geheugen

Nu heb ik nog 2 bijna nieuwe 3,5"HDD liggen (Western digital Caviar green WD50000AACS )

En ik zou er ook nog graag een normaal formaat blue ray in willen stoppen.

Nu ben ik al een poosje op zoek naar een betaalbare kleine kast maar steeds past er maar 1 HDD in!

Wie kan mij helpen????

Of scheelt het stroomverbruik van een 2,5"HDD zoveel dat ik beter kan overstappen op 2,5"HDD

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

bumble_bee schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 13:23:
[...]
En volgens de gegevens die ik gaf klopt dat niet. Heb geen eigen benchmarks, maar ik kan het me ook nauwelijks voorstellen omdat de Atom een in-order processor is.
Ik heb het nog even nagezocht. Conclusie van Anandtech: The (single core 1.6) Atom is around the speed of a 1.2GHz Pentium M. Bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Sneuterveuter schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 13:23:
[...]

Hier istie dan: de Google is your friend dooddoener ;)

En dat levert op: http://www.mini-itx.com/reviews/zotac-ion/default.asp?page=5

En die zeggen voor een Zotac ION-ITX-A met 2,5" HDD: 21W idle, 27W video, 29W full load. Best netjes 8)
Dat is geen 15w...die kende ik dus al :) Daar ben ik niet van onder de indruk, op basis van een dualcore AMD Athlon icm een GF8200 bord op een picopsu moet ik ook aan de 24-25 watt komen. Dan heb ik echter wel een cpu die _vele_ malen krachtiger is en een gpu die prima HD kan accelereren (voor zover nodig, een luttele 4850E heeft al nauwelijks een GPU nodig als ondersteuning). Qua prijs maakt het mekaar niks, dus dan is de keuze makkelijk. Die 5 euro stroom per jaar overleef ik dan wel (=3 watt verschil).

Ik wil best een Ion hebben, maar dan moet het richting de 15-20watt gaan of zelfs lager. Het is daarom zo verdomde jammer dat Intel het verdomt om de US15W mainstream de markt op te gooien. Die kan gewoon 1080P aan en verbruikt iets van 6-8watt. Dat zijn pas leuke cijfers :)
Mag ik vragen wat voor combi je precies hebt staan? Ik wil zelf toch wel minimaal 2 SATA aansluitingen hebben en bij voorkeur 1 IDE aansluiting voor een CF-kaart (hoewel een boot vanaf een vlotte USB-stick ook te overleven is).

Zou je je direct messages eens aan kunnen zetten trouwens/ :)

[ Voor 31% gewijzigd door neographikal op 30-06-2009 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exyge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 16:55
seninha schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 13:14:

Ik heb zelf een usb dongle van Philips, deze werkt out of the box met Lirc, volgens mij de meeste USB IR receivers wel, dus ook met de laatste Live CD/installer van xbmc. De laatste xbmc Live CD is ook ingesteld om MCE remotes te gebruiken, dus als je de harmony instelt als MCE remote werkt die ook direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

neographikal schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 13:58:
[...]
Het is daarom zo verdomde jammer dat Intel het verdomt om de US15W mainstream de markt op te gooien. Die kan gewoon 1080P aan en verbruikt iets van 6-8watt.
Dat zijn 2 mooie voordelen ja, de US15W heeft echter ook wat flinke nadelen. Zo is de overal performance vrij matig en de harddrive snelheid gecapped op rond de 50mb/sec. US15 is leuk voor een netbookje, maar op m'n desktop zou ik het niet willen.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 30-06-2009 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Philflow schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:59:
[...]

Dat zijn 2 mooie voordelen ja, de US15W heeft echter ook wat flinke nadelen. Zo is de overal performance vrij matig en de harddrive snelheid gecapped op rond de 50mb/sec.
Klopt, maarja, 50MB/s is hier meer dan voldoende op zich :) Ik ben nog altijd opzoek naar een echte lowpower oplossing (zeg 15 watt of lager) als fileserver/htpc, maar er valt nauwelijks aan te komen (of je moet een fit-pc2 willen halen, maar die heeft maar 1 SATA en is stervensduur).

De tests van het referencebord van Nvidia zagen er veelbelovend uit (+-16watt), maar tot op heden lijken de bestaande bordjes dit niet te redden helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

neographikal schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 15:02:
[...]
Klopt, maarja, 50MB/s is hier meer dan voldoende op zich :) Ik ben nog altijd opzoek naar een echte lowpower oplossing (zeg 15 watt of lager) als fileserver/htpc, maar er valt nauwelijks aan te komen (of je moet een fit-pc2 willen halen, maar die heeft maar 1 SATA en is stervensduur).
Natuurlijk niet helemaal wat je zoekt maar: ik had hier een Samsung NC10 als desktop in gebruik. Met display uit en een extern scherm was het gebruik zo'n 10 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Philflow schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 15:12:
[...]

Natuurlijk niet helemaal wat je zoekt maar: ik had hier een Samsung NC10 als desktop in gebruik. Met display uit en een extern scherm was het gebruik zo'n 10 watt.
Klopt ja, daar heb ik naar zitten kijken. Er zijn inmiddels VX800 borden van Jetway te koop (de VX800 doet aan HD-acceleratie), zoals bijvoorbeeld dit bord (de variant met de out-order Nano CPU is ook te koop). Ik kan echter nergens verbruikscijfers van dit bordje vinden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
neographikal schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 15:02:
U vraagt, ik vind: New desktop Atom is fanless - 50 percent lower TDP

Met die lagere TDP dus een lager verbruik, het is dus nog wel even wachten totdat deze in de schappen liggen en op de planken zitten ;)

Ook Inno3D komt ook met een mini-ITX bord (wat verdacht veel op de Zotac IONITX-A lijkt)
Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/img/09-06-30/ion-board-promo.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Wiethoofd op 30-06-2009 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 21:40:
Draait! 8)

[afbeelding]
[afbeelding]

Moet alleen nog proefdraaien met HD materiaal en kijken of optical SPDIF gaat werken onder linux.
Heb ook meteen een bluetooth dongle gekocht, wil XBMC gaan bedienen met een Wii remote.

Alles zat zo inelkaar. Eerste keer opstarten geen beeld, maar dat kwam omdat ik de geheugenmodule niet diep genoeg in het slot had geprikt. Verder ontbreekt er een power LED op het mobo, volgens de tekening moet die erop zitten, maar dat zittie dus niet .. :)

Geluidsniveau kan ik nog niks over zeggen, veel omgevingsgeluid hier ;) Heb de case fan en CPU fan wel aangesloten.

Hier een album:

http://picasaweb.google.nl/oOK405Oo/HTPCXBMC#

Ga nu testen :9~
Draai je XBMC live of heb je eerste Linux geinstalleerd en dan XBMC er over heen?

En waar heb je alle drivers vandaan (sound,Nvidia,netwerk enz).

Ik krijg namelijk van de week mijn Asrock ION 330 binnen en wil eigenlijk met XBMC live aan de gang en vraag me af waar ik alle benodigd drivers vandaan moet halen :|

Aangezien systeem puur en alleen als Media center gebruikt gaat worden (als vervanger van mn oude vertrouwde Xbox) heb ik geen windows nodig.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 20:53
seninha schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:46:
[...]

En waar heb je alle drivers vandaan (sound,Nvidia,netwerk enz).
het is linux.... drivers zitten er dus al in hé..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Laatst online: 23-05-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 13:41:
Nu ben ik al een poosje op zoek naar een betaalbare kleine kast maar steeds past er maar 1 HDD in!

Wie kan mij helpen????

Of scheelt het stroomverbruik van een 2,5"HDD zoveel dat ik beter kan overstappen op 2,5"HDD
Ik heb de NOX xtreme gekocht. Die kast is eigenlijk veel te groot voor zo'n klein mobo'tje maar er passen onwijs veel andere dingen in. Ik heb nog 2 3,5" WD Green schijfjes liggen, die gaan vanzelf in energiebesparende modus (variabel toerental) en verbruiken bijna niks. 2,5" vind ik te duur voor wat ze presteren en ze zijn er nog niet in terabyte formaat (en als je HD films gaat downloaden zijn terabytes wel zo handig). In de NOX past ook een normale BR-player, dus hoef je minder geld neer te leggen voor zo'n mini formaat. Achter een klepje zit dan nog een 3,5" bay waar ik een kaartlezer en extra usb aansluiting in heb gestopt. Er passen 120mm fans in (is erg stil). De NOX is ongeveer net zo groot als een versterker, en past dus prima bij de rest van alle apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:32
Iemand met een Point of View bordje (Atom 330) die het gelukt is om de high definition audio drivers te installeren op Windows XP?
Ik krijg het niet voor elkaar met het meegeleverde CD'tje.

Te triest voor woorden ook eigenlijk dat de drivers niet eens op de POV site staan, of ben ik nou blind? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deismyna schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 02:09:
Iemand met een Point of View bordje (Atom 330) die het gelukt is om de high definition audio drivers te installeren op Windows XP?
Ik krijg het niet voor elkaar met het meegeleverde CD'tje.

Te triest voor woorden ook eigenlijk dat de drivers niet eens op de POV site staan, of ben ik nou blind? :?
je kan ze hier vinden http://www.realtek.com.tw...vel=4&Conn=3&DownTypeID=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Kreeg een mailtje van NoRRoD met een aanbieding voor de MOBII Mini PC ION/ATOM 330, inclusief Vista Home Premium en een Windows 7 voucher. Prijs: € 399.

http://norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=41044

Maar zo'n kast is meteen weer 22 x 33 x 13 cm, toch nog een aardige schoenendoos. Zo'n klein kastje zoals in het filmpje in de topicstart lijkt me veel leuker.

[ Voor 29% gewijzigd door Bergen op 01-07-2009 04:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:27

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
De levertijd van die Zotac wordt steeds verlengd, erg jammer ;( Heeft iemand een aanbieder waar dat ding wel een beetje geleverd kan worden :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

seninha schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:46:
[...]

Draai je XBMC live of heb je eerste Linux geinstalleerd en dan XBMC er over heen?
[KNIP]
Aangezien systeem puur en alleen als Media center gebruikt gaat worden (als vervanger van mn oude vertrouwde Xbox) heb ik geen windows nodig.
:9 Goed zo! Dat doet mij deugt een 'nieuwe' XBMC Linux gebruiker ;)

Ik heb geboot vanaf een USB Stick met de laatste XBMC Live:
XBMC_Live-9.04.1.zip
en de laatste Nvidia Drivers:
restrictedDrivers.NVIDIA.185_18_14.zip
en dan de install optie gekozen.

Je kunt unetbootin gebruiken om de bootable USB stick te preparen.
[LIVE] HOW-TO build a XBMC Live USB without burning a CD on Windows

unetbootin:
unetbootin-windows-357.exe

Vergeet niet in syslinux.cfg op de USB stick alle entries van "boot=cd" te wijzigen in "boot=usb".

Ik ben wel van plan om gewoon een volledige UBUNTU distributie te installeren en dan de XBMC packages erbij te installeren. Als je die route kiest dan moet je de laatste Nvidia drivers installeren met:EnvyNG

Dus niet de restricted driver uit de UBUNTU installatie gebruiken maar de Nvidia drivers met EnvyNG installeren.

Easy peasy :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Flying Bobman schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 23:20:
Ik heb nog 2 3,5" WD Green schijfjes liggen, die gaan vanzelf in energiebesparende modus (variabel toerental) en verbruiken bijna niks.
Ze zijn gewoon 5400 rpm CONSTANT en je kan ze handmatig op 7200 rpm zetten ;)
Dat variabel geblaat is een hoax van de tijd voordat ze te kopen waren.

Overigens ben ik erg benieuwd naar Logitech Harmony + HTPC ervaringen dus mocht iemand het werkend krijgen vergeet vooral niet je ervaringen te posten :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Laatst online: 14:36
Informatie over de Ion 2 :)
ION 2 should launch toward the end of the year, but Nvidia doesn’t want to talk too much about it, as it still plans to sell many original ION chips.

Our industry sources have told us that the new, shrunk version of ION, probably branded as ION 2, should have much faster graphics and much more shaders. We don’t believe that the thermals will change that much, but we’ve heard that ION 2 will have more than double the number of shaders of the original Geforce 9400M /MCP79 /ION chip.

Since ION has 16 shaders , or processors as Nvidia calls them these days, you should expect that the new one has more than 32. This will get much better gaming to netbooks and nettops based on ION 2 which is definitely something you cannot say no to and at the same time Cuda applications might run faster, in case you found one that matter to you.

ION 2 should be launching by the end of the year.
Bron Fudzilla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:29:
[...]

XBMC_Live-9.04.1.zip

unetbootin:

Vergeet niet in syslinux.cfg op de USB stick alle entries van "boot=cd" te wijzigen in "boot=usb".

Ik ben wel van plan om gewoon een volledige UBUNTU distributie te installeren en dan de XBMC packages erbij te installeren. Als je die route kiest dan moet je de laatste Nvidia drivers installeren met:EnvyNG

Dus niet de restricted driver uit de UBUNTU installatie gebruiken maar de Nvidia drivers met EnvyNG installeren.

Dank je.
Na jaren Windows op al mn machines gedraaid te hebben wil ik weer eens wat anders.

Helemaal sinds ik een Apple Macbook gebruik voor dagelijkse dingen (zoals nu :) )
Windows machine wordt nu alleen maar gebruik om te gamen (rFactor voornamelijk)

Tevens vind ik Windows te zwaar om deze eigenlijk voor niets in de achtergrond te laten werken.
Asrock gaat puur en alleen gebruikt worden als XBMC machine.

Wilde eerst een Macmini kopen maar prijstechnisch heeft de Asrcok ION 330 het uiteindelijk gewonnen.

XBMC live ga ik gewoon vanaf CD installeren daar de Asrock een DVD speler heeft.

Ben erg benieuwd.Nu nog alleen een lange HDMI kabel en een IR ontvanger scoren.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:10

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik heb trouwens een blog opgezet met alle problemen en issues waar je tegenaan zou kunnen lopen met XBMC Live: http://www.strengholt-online.nl/wordpress/category/xbmc/

Op dit moment draai ik een SVN versie van XBMC Live en is het mij gelukt om 1080p zonder schokken of haperingen af te spelen op een Nvidia ION met een single core Atom processor!

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumble_bee
  • Laatst online: 30-08 17:10
neographikal schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 13:58:
Mag ik vragen wat voor combi je precies hebt staan? Ik wil zelf toch wel minimaal 2 SATA aansluitingen hebben en bij voorkeur 1 IDE aansluiting voor een CF-kaart (hoewel een boot vanaf een vlotte USB-stick ook te overleven is).
Dat wordt een beetje offtopic, maar er zijn veel goede s479 bordjes, nu worden ze vervangen door de socket P's voor de nieuwe mobile core2's. Ik heb mijn oude A64 4000+ desktop de deur uit gedaan en van het geld een Abit il-90mv gekocht. 2xsata en HDMI, 2e hands voor 50 euro en een t7200 voor 30 euro. Verbruik in idle 23W, met een 2.5" ata draaiend en een 3.5" sata in slaapstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen die de POV 330 bij Azerty hebben besteld, wellicht wat handige info.

Ik heb zojuist met ze gebeld, ik had namelijk mijn order al ruim een maand geleden geplaatst maar nog niks gehoord. Dit ondanks de status die op 14 dagen bleef staan.

Mij is verteld dat het nog wel even kon duren, maar een exacte datum kon men niet geven. Ze gingen even informeren bij de leverancier en ze zouden me terugbellen. Toevallig zag ik net dat op de Azerty website de levertijd op onbekend is gezet. Mijn gevoel zegt dus dat Azerty voorlopig niet zal leveren...

Ik zag in de pricewatch dat er 3 andere webshops zijn die 'm wel degelijk op voorraad hebben. :)

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

seninha schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:12:
[...]

Ben erg benieuwd.Nu nog alleen een lange HDMI kabel en een IR ontvanger scoren.
Ach, als je XBMC al gewend was van de XBOX dan heb je gewoon weer het gevoel dat je weer thuis bent ;)

Je kunt XBMC ook met een Wii remote aansturen, misschien een optie?

xbmc and wiimote on ubuntu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erhnam schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:23:
en is het mij gelukt om 1080p zonder schokken of haperingen af te spelen op een Nvidia ION met een single core Atom processor!
Sorry maar ik denk dat je daar neer moet zetten dat het Nvidia, dankzij hun VDPAU en het XBMC team gelukt is om 1080p smooth te laten playen! ;)

NVIDIA Ion running XBMC
NVIDIA's reference Ion box configured with XBMC on Linux, running HD content from Apple Movie Trailers, BBC iPlayerHD and the 'killa' sample scene (40Mb/s 1080p) from Planet Earth.
Overigens mijn complimenten voor de blog, ik heb em gebookmarked!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nauh lekkah dan... Kan die ION 1 die ik nu heb naar de slaapkamer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
kan het nog sneller gaan(word dus een q4/q1 product) 8)7

de asrock ion(1) is pas sinds 14 dagen te krijgen in nederland :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 13:31
Heeft er al iemand naar de wake on usb functie gekeken van de PoV 330?
Zelf heb ik zal al een aantal dagen geleden gemaild maar hier nog geen reactie op gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

K405:Hoe lang duurt het voor XBMC helemaal klaar is nadat je de power button gedrukt heb?

Ben erg benieuwd. (kan echt niet wachten tot mn nieuwe speeltje binnen is)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
nero355 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:06:
[...]

Ik heb even gegoogled en ik moet toegeven dat ik in de marketing van WD getrapt ben. Maar als je dit stukje leest zou je toch denken dat het toerental variabel is:
IntelliPower — A fine-tuned balance of spin speed, transfer rate, and caching algorithms designed to deliver both significant power savings and solid performance.
Desalniettemin zijn de schijfjes nog wel zuinig (gelukkig maar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
Wat een gedoe eigenlijk om die hardware acceleratie aan de praat te krijgen :X

Paar uur bezig geweest met MPC, CCCP, CoreAVC (met en zonder Cuda support), noem het allemaal maar op. Kreeg het toch niet helemaal lekker voor elkaar.
Uiteindelijk alles er maar weer afgegooid en opnieuw begonnen. 2 vinkjes veranderd in MPC HC en klaar... :z
Meeste draait nu goed, op een aantal films na. Sommige geven artifacts, anderen spelen helemaal niet. Probleem zit hem vooral in de WMV HD's.

Ook de bird scene van Planet Earth loopt nog verre van soepel, toch een beetje jammer. :/

Eerst maar even al me data opnieuw verdelen. RAID5 array is eindelijk klaar met initialiseren....

[ Voor 9% gewijzigd door Deismyna op 02-07-2009 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Flying Bobman schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 23:34:
[...]

Ik heb even gegoogled en ik moet toegeven dat ik in de marketing van WD getrapt ben. Maar als je dit stukje leest zou je toch denken dat het toerental variabel is:
[...]

Desalniettemin zijn de schijfjes nog wel zuinig (gelukkig maar).
Nee, daar staat juist dat WD een afweging heeft gemaakt tussen energieconsumptie en snelheid. En daarbij hebben ze een uitgebalanceerde keuze gemaakt tussen spin speed, transfer rate en caching algorithms :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Deismyna schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 00:11:
Wat een gedoe eigenlijk om die hardware acceleratie aan de praat te krijgen :X

Paar uur bezig geweest met MPC, CCCP, CoreAVC (met en zonder Cuda support), noem het allemaal maar op. Kreeg het toch niet helemaal lekker voor elkaar.
Uiteindelijk alles er maar weer afgegooid en opnieuw begonnen. 2 vinkjes veranderd in MPC HC en klaar... :z
Meeste draait nu goed, op een aantal films na. Sommige geven artifacts, anderen spelen helemaal niet. Probleem zit hem vooral in de WMV HD's.

Ook de bird scene van Planet Earth loopt nog verre van soepel, toch een beetje jammer. :/

Eerst maar even al me data opnieuw verdelen. RAID5 array is eindelijk klaar met initialiseren....
Download Powerdvd eens, dat is de enige die m'n US15W goed bedient :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 14:10
nero355 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:06:
[...]

Hmm, heb je daar misscien een linkje van? Kan met een snelle google-search nl niets vinden.
Gebruik je daar een WD-tool voor of die van Hitachi?

Verder is het natuurlijk een goed staaltje marketing, bij PC-onderdelen krijg je altijd alle specs. WD verzint een nieuwe om een bekende(rpm) te verbergen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Loekie schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 10:29:
Hmm, heb je daar misscien een linkje van? Kan met een snelle google-search nl niets vinden.
Gebruik je daar een WD-tool voor of die van Hitachi?
Ik neem aan dat het met de WD Tools gaat. Download en probeer zou ik zeggen :)
Hitachi is voor Hitachi HDD's hé !!
Verder is het natuurlijk een goed staaltje marketing, bij PC-onderdelen krijg je altijd alle specs. WD verzint een nieuwe om een bekende(rpm) te verbergen.
Het mooie is dat de andere merken in het begin hebben geprobeerd hetzelfde te doen :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
nero355 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 10:32:
[...]

Ik neem aan dat het met de WD Tools gaat. Download en probeer zou ik zeggen :)
Hitachi is voor Hitachi HDD's hé !!
Zoals gezegd, ik vind het niet, de beschrijving en screenshots van de WD-tool laten niets zien over het aanpassen van rpm(windows noch DOS-versie)
De hitachi-tool kan ook voor andere merken gebruikt worden, vziw zit daar echter geen rpm-aanpassing in.
Het mooie is dat de andere merken in het begin hebben geprobeerd hetzelfde te doen :D
Tja, met een hoge dichtheid kun je met lager toerental best respectabele doorvoer halen, acces is nog steeds niet super natuurlijk.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:52
kan de POV ion 330 nou wel of niet de bird scene goed afspelen?

Lees tegenstrijdige berichten.. en met welke software moet je dan aan de gang?
Wil mn huidige atom servertje gaan uitrusten met zo'n bordje zodat hij ook aan een lcd tv gehangen kan worden. De vraag is of dat gaat werken met win XP/win 7. XBMC ondersteunt volgens mij onder windows nog geen hardware acceleratie, media portal zou dat bv wel moeten kunnen. maar op welke manier en loopt de bird-scene (om maar als benchmark aan te geven) dan soepel?

het borje is bij informatique op voorraad btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
neographikal schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 10:10:
[...]

Download Powerdvd eens, dat is de enige die m'n US15W goed bedient :)
Bij PowerDVD (9) lijkt hardware ondersteuning niet te werken. Buiten dat vind ik het ook nog eens een verschrikkelijk programma.
Niemand een handleiding ofzo voor hoe je MPC aan de praat moet krijgen met een ION bordje? Ik heb er al een paar geprobeerd maar tot nog toe blijf ik files houden die niet werken.
MKV's werken over het algemeen prima (op Planet Earth na :? ) Het probleem blijft nog steeds in WMVHD's zitten. Die spelen soms goed, soms met artifacts en soms totaal niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Loekie schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 11:48:
Zoals gezegd, ik vind het niet, de beschrijving en screenshots van de WD-tool laten niets zien over het aanpassen van rpm(windows noch DOS-versie)
Hmm... ik begin te vermoeden dat het ook niet kan :(
Tja, met een hoge dichtheid kun je met lager toerental best respectabele doorvoer halen, acces is nog steeds niet super natuurlijk.
Daarom ben ik Raptor/SSD voorstander :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Deismyna schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:39:
[...]

Bij PowerDVD (9) lijkt hardware ondersteuning niet te werken. Buiten dat vind ik het ook nog eens een verschrikkelijk programma.
Niemand een handleiding ofzo voor hoe je MPC aan de praat moet krijgen met een ION bordje? Ik heb er al een paar geprobeerd maar tot nog toe blijf ik files houden die niet werken.
MKV's werken over het algemeen prima (op Planet Earth na :? ) Het probleem blijft nog steeds in WMVHD's zitten. Die spelen soms goed, soms met artifacts en soms totaal niet..
Het gaat ook niet om het programma, maar om de codecs (die je ook in MPC HC of Media Portal kunt gebruiken om eens wat te noemen) De acceleratie moet je handmatig aangooien trouwens. Daarnaast ben je met hardware-acceleratie ook afhankelijk van de ripper, of die alles goed doet.

[ Voor 3% gewijzigd door neographikal op 02-07-2009 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proximus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:21

Proximus

100% OC

Hadden jullie deze al gezien?
De POV MOBII Mini PC ION :)

Volledig systeem incl. Windows voor 399. Niet verkeerd voor deze samenstelling.

[ Voor 7% gewijzigd door Proximus op 02-07-2009 12:56 ]

Xeon X5650 - Asus P6T Deluxe - 9GB DDR3 - R9 280X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Proximus schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:56:
Hadden jullie deze al gezien?
De POV MOBII Mini PC ION :)

Volledig systeem incl. Windows voor 399. Niet verkeerd voor deze samenstelling.
Was gisteren al gepost :)
Bergen schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 04:39:
Kreeg een mailtje van NoRRoD met een aanbieding voor de MOBII Mini PC ION/ATOM 330, inclusief Vista Home Premium en een Windows 7 voucher. Prijs: € 399.

http://norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=41044

Maar zo'n kast is meteen weer 22 x 33 x 13 cm, toch nog een aardige schoenendoos. Zo'n klein kastje zoals in het filmpje in de topicstart lijkt me veel leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Voor GPU accelerated video
Nieuwe how to http://www.hardware.info/...oor_je_H264_MKVbestanden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proximus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:21

Proximus

100% OC

Mensen,

Ik heb toch een vraag want ik kom er zelf niet uit en wil jullie meningen wel eens horen. Ik heb nu een ASRock ION-330 die het fantastisch doet maar toch niet zo heel erg stil is als ik dacht. En de 320GB is te weinig om als download-server te gebruiken (en opslag voor mijn muziek)

Dus zal ik te denken aan het volgende:

Antec NSK 1480
Zotac ION die met WiFi
1TB Eco Green van Samsung
S223B van Samsung (DVD-RW)
2x 1GB Crucial Ballistix 800 MHz (heb ik nog liggen)

Kost bij elkaar net geen €400

De vraag is, wat vinden jullie van de samenstelling het eluidsniveau van de 3x 80mm en het vermoedelijke stroomvebruik van die 350W 80PLUS i.c.m. dit systeem.

Xeon X5650 - Asus P6T Deluxe - 9GB DDR3 - R9 280X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Niet stil?? Ik dacht dat die dingen stil genoeg waren?

Je kan trouwens de laatste BIOS gebruiken die maakt hem nog stiller.

Als het goed is kom mijne morgen binnen,zou graag wat dingen van je willen weten:

-welke OS gebruik je
-hoe snel start je systeem op
-maak je gebruik van Asrock fastboot? indien ja, hoe lang duurt het opstarten dan?
-wordt het kastje erg warm?

Ik wil zelf de 320gb HDD vervangen voor een 30gb SSD. Opslag heb ik genoeg op mn server waar ik vandaan ga streamen.

Weet niet of je je systeem ook als meiacenter gebruikt,maar als dat niet zo is,kan je beter kijken naar een Intel 330 board met Intel VGA chip er in. Is vele malen goedkoper en net zo snel.

[ Voor 16% gewijzigd door seninha op 02-07-2009 17:11 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
InfoTracer schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 22:31:
Heeft er al iemand naar de wake on usb functie gekeken van de PoV 330?
Zelf heb ik zal al een aantal dagen geleden gemaild maar hier nog geen reactie op gehad.
Het lijkt er op van wel:
http://ht4u.net/forum/ind....msg453857.html#msg453857
Kurzes Update zum POV-ION-Board. Habe heute eine Antwort auf meine Anfrage bekommen und laut POV-Support unterstützt das Board Wake-on-USB. Damit ist das Board generll für einen HTPC ziemlich interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Proximus schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 15:45:
Mensen,
Ik heb nu een ASRock ION-330 die het fantastisch doet maar toch niet zo heel erg stil is als ik dacht.
Heb je de laatste BIOS versie ?

http://www.asrock.com/nettop/download.asp?Model=ION%20330
In de laatste versie 1.40 van 25/6/2009

Release notes
1. Add more option of "FAN Control mode".
2. Improve acoustic below 23dB.

EDIT
seninha was mij voor met de BIOS voor de fan 8)7

seninha, het is Instantboot[/mierenneukmodus] ;)

Ben er bijna uit, ga ook voor een Asrock, wacht alleen nog op wacht gebruikerservaringen

[ Voor 18% gewijzigd door abusimbal op 02-07-2009 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
nero355 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:42:
Hmm... ik begin te vermoeden dat het ook niet kan :(
Jammer heh, ik zou het ook wel wat vinden, het ding voor backups even opschroeven en na backups weer terug.
Daarom ben ik Raptor/SSD voorstander :Y)
Ik zie SSD ook wel zitten, mooi kleintje als OS-disk voor HTPC en server. 'Ouderwetse' schijven als storage in RAID 5 oid om enigszins snel en betrouwbaar te werken.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
Ah, ik kan haast niet wachten totdat iemand de volgende "grap" bevestigt...
Klopt het dat de Optical out van het POV bordje alleen maar 2.0 uitspuugt geen 5.1 aan kan? :/

Verder heb ik het ook wel een beetje gehad met windows op deze bak... next up: Ubuntu
Ubuntu + XBMC opzetten aan de hand van deze tutorial. Ik laat wel weten hoe dit afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 19:15

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Deismyna schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 23:19:
Ah, ik kan haast niet wachten totdat iemand de volgende "grap" bevestigt...
Klopt het dat de Optical out van het POV bordje alleen maar 2.0 uitspuugt geen 5.1 aan kan? :/

Verder heb ik het ook wel een beetje gehad met windows op deze bak... next up: Ubuntu
Ubuntu + XBMC opzetten aan de hand van deze tutorial. Ik laat wel weten hoe dit afloopt.
De reference SFF design doet volgens Nvidia 7.1, maar dat is dan over HDMI 1.3 (zie Tomshardware). Andere meer algemene spec's die je vindt reppen dan enkel weer over HD Audio (Azalia) dus waarschijnlijk zal de TOS/SPDIF enkel 2.0 leveren.

Komt er dus op neer dat je misschien (net zoals ik) op zoek moet naar een andere receiver die HDMI 1.3 ondersteund om van 7.1 te mogen genieten.

[ Voor 0% gewijzigd door Pantagruel op 03-07-2009 10:33 . Reden: typo ]

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Ik zie hier veel mensen praten over SSD.. ik ga persoonlijk zelf voor een 16GB usb stick..

- Verbruikt bijna geen stroom
- stil
- makkelijk aan te sluiten
- snel(?) <- vraag me vooral af hoe het daarmee zit.. en of het zin heeft 2 USB sticks in raid 0 te draaien of 3 in raid 5 :')

edit:
opmerking ik ga wel Ubuntu erop zetten met swap en tmp @ geheugen..

de enigste fatsoenlijke SSD die ik vind is deze (kwa prijs/opslag)
A-data XPG SSD 32GB, Solid State Drive, 170MB/sec read, 100MB/sec write, S-ATA II 119,90

[ Voor 30% gewijzigd door Icekiller2k6 op 03-07-2009 11:05 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Als alternatief zou je een OCZ Throttle kunnen nemen, een eSATA/USB-stick, haalt qua speeds: read = 70-60MBps en write = 30MBps

USB-sticks in raid zetten is nutteloos maar mocht je het willen proberen dan raad ik aan eerst eens topics in Opslagmedia & I/O Controllers door te nemen of het niet al eens geprobeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ik ben van plan om zodra mijn Asrock binnen komt de 320gb HDD te vervangen voor een 30gb SSD

Hiervoor heb ik de volgende unit van een mede tweaker overgenomen:

Patriot Extreme Flash Warp PE32GS25SSDR 32GB, volgens specs zou deze een leessnelheid van 175 en een schrijfsnelheid van 100MB/s (hij heeft er nog eentje te koop staan ;) )

Nu gaat het mijn niet echt om snelheid maar meer om stil systeem te krijgen :)

[ Voor 8% gewijzigd door seninha op 03-07-2009 11:18 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Wiethoofd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:10:
Als alternatief zou je een OCZ Throttle kunnen nemen, een eSATA/USB-stick, haalt qua speeds: read = 70-60MBps en write = 30MBps
OCZSSD2-2C30G V2 30GB, Solid State Disc, 170MB/sec read, 98MB/sec write, 0.2-0.3ms, S-ATA II 129,90
is de enigste die ik vind onder de 150euro..
en is dus duurder, minder opslag en trager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Kennen jullie de EMTEC 'GBox' al? Over de smaak valt nog te twisten :Y
[...]
Seen below, the upcoming nettop is pretty slim and features an Atom CPU (exact model unknown, either the N270 or N280), GeForce 9400M integrated graphics, an 160GB hard drives, and most likely 1GB of RAM.

The nettop will have six USB 2.0 ports, run Windows XP, and be available with just a D-Sub output at £179 ($292 / 209 Euro), or with a HDMI connector (priced a bit higher).
[...]
Afbeeldingslocatie: http://www.tcmagazine.com/images/news/Hardware/EMTEC/EMTEC_GBox_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tcmagazine.com/images/news/Hardware/EMTEC/EMTEC_GBox_02.jpg

Bron: TechConnect Magazine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
@Rave17

geen hdmi? dus niet echt interessant.. vga heeft max output die lager ligt als 1080

@Wiethoofd
inderdaad.. ziet er zeer interessant uit gaat het waarschijnlijk worden in combinatie met die zotac (wifi esata achterkant etc)
hAfbeeldingslocatie: http://ocia.net/aimages/385_8_full.jpg

[ Voor 85% gewijzigd door Icekiller2k6 op 03-07-2009 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Icekiller2k6 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:46:
@Rave17

geen hdmi? dus niet echt interessant.. vga heeft max output die lager ligt als 1080

[...]
Nee er staat dat er ook een versie met HDMI uitkomt, alleen dan wel tegen een meerprijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Icekiller2k6 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:46:
@Rave17

@Wiethoofd
inderdaad.. ziet er zeer interessant uit gaat het waarschijnlijk worden in combinatie met die zotac (wifi esata achterkant etc)
h[afbeelding]
Nog interessanter is om ziets aan de binnenkant in te bouwen. Bestaan er esata > sata kabels? 8GB ssd voor 40 euro is niet gek. 2.5" versies doen al snel het dubbele in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
lowfi schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:02:
Bestaan er esata > sata kabels?
Ja die bestaan, maar die eSATA-stick heeft wel een powered eSATA-aansluiting nodig (of moet z'n stroom via de meegeleverde usb-kabel krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
Pantagruel schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:32:
[...]

De reference SFF design doet volgens Nvidia 7.1, maar dat is dan over HDMI 1.3 (zie Tomshardware). Andere meer algemene spec's die je vindt reppen dan enkel weer over HD Audio (Azalia) dus waarschijnlijk zal de TOS/SPDIF enkel 2.0 leveren.

Komt er dus op neer dat je misschien (net zoals ik) op zoek moet naar een andere receiver die HDMI 1.3 ondersteund om van 7.1 te mogen genieten.
Eindelijk wat goed nieuws te melden. Ubuntu en XBMC geïnstalleerd (guide) en nu spelen 1080p films prima af. Ook de birdscene (killa sample) uit Planet Earth vertoont geen schokken meer en loopt volledig vloeiend.
Het allermooist is nog dat ik nu ook gewoon 5.1 Dolby, DTS noem het allemaal maar op via SPDIF heb, iets wat ik via Windows dus absoluut niet voor elkaar kreeg. Of de optical out ook 7.1 aan kan durf ik helaas niet te zeggen, aangezien mijn versterker dat niet ondersteund. :)

Enige nadeel van XBMC op Linux is dat de WMV codecs niet ondersteund worden :/ Maar dat schijnt weer op te lossen te zijn door WMV's te converten door MKV's met een tool. ;)

Verder wil mijn Highpoint Rocket Raid 2300 niet werken op Ubuntu, maar hier moet ik nog even naar kijken hoe dit zit.

Edit: @seninha: wma pro codec wordt niet ondersteund blijkbaar. Precieze reden weet ik ook niet. :|

[ Voor 3% gewijzigd door Deismyna op 03-07-2009 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Wat is eigenlijk de reden dat WMV niet ondersteunt wordt?

Ik heb alleen maar WMVHD materiaal op mn server die ik normaal via mn Xbox 360 bekijk :|
Dat wordt dus converteren :(

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel

Pantagruel

Deismyna schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:08:
[...]

...
Het allermooist is nog dat ik nu ook gewoon 5.1 Dolby, DTS noem het allemaal maar op via SPDIF heb, iets wat ik via Windows dus absoluut niet voor elkaar kreeg. Of de optical out ook 7.1 aan kan durf ik helaas niet te zeggen, aangezien mijn versterker dat niet ondersteund. :)

Enige nadeel van XBMC op Linux is dat de WMV codecs niet ondersteund worden :/ Maar dat schijnt weer op te lossen te zijn door WMV's te converten door MKV's met een tool. ;)

Verder wil mijn Highpoint Rocket Raid 2300 niet werken op Ubuntu, maar hier moet ik nog even naar kijken hoe dit zit.
Goed om te lezen, wat dat betreft loop ik nog te dubben tussen de POV ion330 of de Zotac met de 330 erop.
Eerst maar es op vakantie en daarna zien of er nog wat overblijft voor de speledingetjes ;).

Voor de Rocketraid 2300 bied HighPoint een BIOS en passende drivers aan. Wellicht dat t wil werken met die BIOS/driver combinatie.

Mijn persoonlijk ervaring met HighPoint en Linux (RH/SuSe) is btw uiterst belabberd (stammen nog uit t RocketRaid P-ATA tijdperk). Driver ondersteuning was altijd uitermate brak en echt behulpzaam heb ik de tech's van HighPoint mbt Linux nooit gevonden (onder win2k liep de controller als een tierelier).
Uiteindelijk heb de RocketRaid destijds een schop gegeven en een 3Ware 7500 controller (gebruikt) aangeschaft.
(Als ik ff bij Webconnexion kijk dan snap ik wel dat je voor een RR2300 [ca €115] bent gegaan ipv een Areca 1210 [ca € 310] want t prijsverschil is niet mals.)

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
seninha schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:16:
Wat is eigenlijk de reden dat WMV niet ondersteunt wordt?

Ik heb alleen maar WMVHD materiaal op mn server die ik normaal via mn Xbox 360 bekijk :|
Dat wordt dus converteren :(
wmv/wma is vooral een formaat wat voorbehouden is aan windows. Microsoft heeft volgens mij nooit codecs voor andere platforms uitgebracht. Voortaan die troep skippen dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
Pantagruel schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 14:25:
[...]

Goed om te lezen, wat dat betreft loop ik nog te dubben tussen de POV ion330 of de Zotac met de 330 erop.
Eerst maar es op vakantie en daarna zien of er nog wat overblijft voor de speledingetjes ;).

Voor de Rocketraid 2300 bied HighPoint een BIOS en passende drivers aan. Wellicht dat t wil werken met die BIOS/driver combinatie.

Mijn persoonlijk ervaring met HighPoint en Linux (RH/SuSe) is btw uiterst belabberd (stammen nog uit t RocketRaid P-ATA tijdperk). Driver ondersteuning was altijd uitermate brak en echt behulpzaam heb ik de tech's van HighPoint mbt Linux nooit gevonden (onder win2k liep de controller als een tierelier).
Uiteindelijk heb de RocketRaid destijds een schop gegeven en een 3Ware 7500 controller (gebruikt) aangeschaft.
(Als ik ff bij Webconnexion kijk dan snap ik wel dat je voor een RR2300 [ca €115] bent gegaan ipv een Areca 1210 [ca € 310] want t prijsverschil is niet mals.)
Linux drivers uiteindelijk toch aan de praat gekregen met de open source drivers van hun site. Duurt ff maar dan heb je ook wat :)
Ik had ook niet veel verwacht van een simpel Highpoint kaartje, maar zolang het werkt vind ik het wel best. Had uiteraard ook veel liever een 3Ware of een Areca ( :9~ ) gehad, maarja daar betaal je ook voor ;)

Back on topic: Audio over spdif aan de praat gekregen, dus kan nu ook avi/divx kijken met mplayer, helaas in XBMC geen geluid met avi's.

Ook meteen maar wat foto's gemaakt voor de liefhebbers: foto's / specs

Todo:
- Samba installeren en schijven sharen naar mijn PC en HDX1000 die beneden staat.
- Stroomkabels nog een beetje netjes wegwerken :X
- Het beestje een mooi plekje geven, zover mogelijk dat ik hem niet hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel

Pantagruel

Deismyna schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 15:36:
[...]

Linux drivers uiteindelijk toch aan de praat gekregen met de open source drivers van hun site. Duurt ff maar dan heb je ook wat :)
Ik had ook niet veel verwacht van een simpel Highpoint kaartje, maar zolang het werkt vind ik het wel best. Had uiteraard ook veel liever een 3Ware of een Areca ( :9~ ) gehad, maarja daar betaal je ook voor ;)

Back on topic: Audio over spdif aan de praat gekregen, dus kan nu ook avi/divx kijken met mplayer, helaas in XBMC geen geluid met avi's.

Ook meteen maar wat foto's gemaakt voor de liefhebbers: foto's / specs

Todo:
- Samba installeren en schijven sharen naar mijn PC en HDX1000 die beneden staat.
- Stroomkabels nog een beetje netjes wegwerken :X
- Het beestje een mooi plekje geven, zover mogelijk dat ik hem niet hoor :)
Even uitvinden welke codec de .AVI gebruikt (gspot onder windows) en zien of je deze nageïnstalleerd krijgt (wellicht de cvs builds gaan gebruiken).
Probeer ook eens de dd/dts multichannel passthrough en dd stereo passthrough uit te zetten.

SMB is een eitje
tie-wrap is your best friend ;)
als je in je uppie bent heb je wellicht weinig te doen met de WAF (Wife/Woman Acceptance Factor) en anders rest weinig anders dan dempende matten en een strak onopvallend kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de POV 330 nu goed een dag in bezit, in combinatie met de volgende onderdelen:

- Kingston ValueRam 2GB DDR2 SODimm 667MHz C5 (http://tweakers.net/price...lueram-kvr667d2s5-2g.html)
- Inwin BM639 zwart (http://tweakers.net/price...3/in-win-bm639-zwart.html)

Tot nu toe moet ik zeggen dat ik best tevreden ben met de prestaties van dit bordje. Audio laat ik via jack>tulp naar receiver lopen (ik ben geen audiofreak :)) en het beeld gaat via HDMI naar m'n HD-ready tv (er komt nog een full-hd...)

Ik gebruik het bordje zonder de additionele fan op het koelblokje. Met HWmonitor zag ik dat dit echt maar 2 tot 5 graden zou uitmaken (kleine fan op volle toeren). 5 graden koeler ten opzichte van het irritante gezoem van dat fannetje was me niet waard, dus zonder fan. En ja, hij is echt irritant...

Onder load worden de cores rond de 58 graden, de airflow van het kastje is niet al te best maar hijs leuk, goedkoop en klein. Een review van het complete setjes gaat nog volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
M-Opensource schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 20:57:
Ik heb de POV 330 nu goed een dag in bezit, in combinatie met de volgende onderdelen:

...

Ik gebruik het bordje zonder de additionele fan op het koelblokje. Met HWmonitor zag ik dat dit echt maar 2 tot 5 graden zou uitmaken (kleine fan op volle toeren). 5 graden koeler ten opzichte van het irritante gezoem van dat fannetje was me niet waard, dus zonder fan. En ja, hij is echt irritant...
Ah, je moet in je BIOS even checken of smart fan control oid aan staat. Waarschijnlijk staat dat gewoon aan, maar zit de fout ergens anders.
De CPU en de SYSTEM fan zijn namelijk verkeerd om gelabeld op dit bordje (bij mij wel iig). Als je nou gewoon de CPU fan aansluit op de aansluiting van de systeem fan is tie heerlijk stil :)

Edit: grappig kastje trouwens, maakt die voeding alleen niet een zooitje herrie? Ziet er echt uit als zo een voeding die ook vaak in servers zitten. :X

@Pantagruel: Hehe, geen last van de WAF :') , ik zet het kastje waarschijnlijk in de kamer hiernaast. Klein gaatje in de muur boren voor LAN, HDMI en Optical en klaar :)

[ Voor 7% gewijzigd door Deismyna op 03-07-2009 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Deismyna

Ik had deze in het begin inderdaad omgedraaid maar kwam al snel tot de conclusie dat de labeling niet klopte toen ik op de website van POV de screenshots zag. Echter op lagere toeren heeft dat ding al helemaal geen nut, op volle toeren scheelt het 4-5 graden... Dan maar zonder :)

Voeding maakt weinig geluid, geen geluid is altijd beter... Maar aan de andere kan van de kamer komt ie niet boven de films uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
lowfi schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 14:27:
[...]

wmv/wma is vooral een formaat wat voorbehouden is aan windows. Microsoft heeft volgens mij nooit codecs voor andere platforms uitgebracht. Voortaan die troep skippen dus :P
Nou ja, Microsoft maakt een Quicktime plugin voor OS X (Flip4Mac) en de specs van WMA/WMV zijn openbaar. Iedereen kan een WMV player bouwen (zie oa VLC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WMV is gewoon af te spelen op Linux, echter via MPlayer... Zie http://flavor8.com/index....codecs-for-mplayer-linux/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
@Deismina
Zo'n 300W voeding, is dat niet een beetje overkill? Niet echt efficiënt dan, of maakt dat weinig uit? Ik kan niet wachten op die Zotac, en ik zat laatst te kijken naar die PoV maar dan moet ik weer een PicoPSU en een adapter er bij en dat maakt 'm erg duur vergeleken met de Zotac. Zo'n 300W voeding is dan een stuk goedkoper natuurlijk, maar ik vroeg me dus af of dat veel energie gaat kosten. Voor de rest ziet het er wel leuk uit :)
Weet iemand of de levertijd bij Conrad klopt? 7-7? Bij Azerty nog steeds onbekend... (Zotac)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
Flying Bobman schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 01:53:
@Deismina
Zo'n 300W voeding, is dat niet een beetje overkill? Niet echt efficiënt dan, of maakt dat weinig uit?
Nah, valt mee. Vergeet niet dat er 7HDD's in hangen he, en komt er in de toekomt waarschijnlijk nog 1 bij ook.
Als al die dingen tegelijk opstarten heb je wel een beetje marge nodig om dat aan te kunnen. Een pico PSU is daarom dus geen optie, niet alleen kwa vermogen, maar ook het aantal molex/sata aansluitingen ;)

Tevens was dit de laagste 80+ voeding die ik zo snel kon vinden, dus dat zit wel goed. Even kijken of ik morgen een Voltcraft mee kan nemen, even testen hoeveel deze setup verbruikt, ben ik wel benieuwd naar. :)

Edit: valt me trouwens op dat het kopiëren van een lading 720p films van de ene 1TB naar de andere 1TB maar met 12MB/s gaat. Niet echt snel moet ik zeggen. Limiet van chipset/atom? Of komt dit omdat ik AHCI nog niet aangezet heb? :?

[ Voor 14% gewijzigd door Deismyna op 04-07-2009 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deismyna schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 02:24:
Edit: valt me trouwens op dat het kopiëren van een lading 720p films van de ene 1TB naar de andere 1TB maar met 12MB/s gaat. Niet echt snel moet ik zeggen. Limiet van chipset/atom? Of komt dit omdat ik AHCI nog niet aangezet heb? :?
Shit dat viel mij dus ook op, heb een gigabit netwerk hier in huis liggen maar kreeg met geen mogelijkheid die films snel over :-|

Totdat ik uiteindelijk de schijf uit m'n HTPC heb getrokken en die in een externe casing met eSATA op m'n pc heb gehangen... Moest 600 GB aan films kopieren, das niet leuk met 12-13 mb/sec...

Ben ik dus toch niet gek :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:29:
[...]

XBMC_Live-9.04.1.zip

unetbootin:

Ik heb eindelijk mn Asrock binnen (zal vanavond even wat fotos posten) maar heb wat vragen.

Heb als eerste een XBMC live cd gemaakt.Nu heb ik dus XBMC geinstalleerd.
Maar ik blijf met wat vragen.

ten eerste,
-hoe kan ik nu de Nvidia drivers (van de link die je gaf) nu installeren?
-als ik mijn MS IR receiver aansluit, wordt deze normaal herkend door XBMC live of moet ik iets installeren.
-XBMC is geinstalleerd op de 320gb schijf, hoe kan ik nu ervoor zorgen dat ik de rest van de schijf kan gebruiken als opslag?Zie die namelijk nergens staan.
-Is het mogelijk om het scherm wat je krijgt (die aftelt) weg te halen en dat systeem gelijk van de HDD boot?

Ben nog helemaal eeb n00b wat linux betreft, en hoop dat je me even kan helpen :)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrickvs
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02-2022
seninha schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 16:59:
[...]

-hoe kan ik nu de Nvidia drivers (van de link die je gaf) nu installeren?
Volgens mij kun je met het volgende linkje goed uit de voeten wat betreft het installeren van de Nvidia Drivers:

http://www.nvidia.com/object/linux_display_ia32_185.18.14.html
STEP 1: Review the NVIDIA Software License.

You will need to accept this license prior to downloading any files.

STEP 2: Download the Driver File

Download - NVIDIA-Linux-x86-185.18.14.pkg1.run

SuSE users: please read the SuSE NVIDIA Installer HOWTO before downloading the driver.

STEP 3: Install
Type "sh NVIDIA-Linux-x86-185.18.14-pkg1.run" to install the driver. NVIDIA now provides a utility to assist you with configuration of your X server configuration file. Please see Chapter 3 of the README or run 'man nvidia-xconfig' for details on usage. Instructions for those wishing to edit their X config file by hand can also be found in the README.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Icekiller2k6 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:32:
[...]

OCZSSD2-2C30G V2 30GB, Solid State Disc, 170MB/sec read, 98MB/sec write, 0.2-0.3ms, S-ATA II 129,90
is de enigste die ik vind onder de 150euro..
en is dus duurder, minder opslag en trager?
Waarom overwegen jullie die JMicron SSD's ?
Voor 110€ heb je een OCZ Verex 30GB SSD met Indilix controller
pricewatch: OCZ Vertex Series SATA II 2.5" SSD 30GB
Hoezo "is de enigste die ik vind onder de 150euro.." :?

Ken je de pricewatch van tweakers niet ?

Of nog beter een OCZ Agility 30GB SSD van 99€
pricewatch: OCZ Agility Series SATA II 2.5" SSD 30GB
Is een Vertex met iets trager flash geheugen.

[ Voor 15% gewijzigd door abusimbal op 04-07-2009 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
Team Combo solid state disk 2.5 32gb SATAII (mlc) + usb
zit ook onder de 100 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De hele dag (ja, de zonnige zaterdag) ben ik aan het klooien geweest om met Windows Xp + MediaPortal de performance omhoog te trekken... De Bird Scene van Planet Earth draaide namelijk voor geen meter met deze software op het POV ION 330 bordje... Een grote teleurstelling.

Toen dacht ik, fuck it... ff die 600 GB aan films en muziek terugpompen en Ubuntu + XBMC erop zetten. Inmiddels helemaal klaar met Samba server, Lirc voor ab en VDPAU ingeschakeld....

Ik gooi ff snel die Bird Scene over... en BAM... vloeiende vogeltjes... Zie nu die scene eigenlijk pas voor het eerst goed... mijn hemel wat een vogels, erg indrukwekkend!

Maar dus aan iedereen aan te raden, Ubuntu 9.04 met XBMC haalt er VEEL MEER performance uit dan Windows Xp met MPC codec.

Ik heb de volgende tutorials gebruikt:http://www.xbmc.org/wiki/?title=XBMCbuntu, beetje Linux kennis is zeker wel verwacht voor deze tutorial!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
XP heeft ook nauwelijks hardware versnelling waar Vista en 7 dit wel/meer hebben. Je ziet ook al die filmpjes met het nvidia reference design met vista geïnstalleerd en dan soepele 1080p!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Als je deze guide volgt dan denk ik dat het gewoon lukt met XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Waarom zou je sws windows installeren? Gewoonte? xp is een dinosaurus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica