Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, klopt is idd gewoon een ATX bak maar dan kun je d'r nog wat schijven in kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-07 21:04
ik wil een 11.6-12,1" ion netbook met dual-core atom of snellere dual-core en een hoge resolutie, nog even wachten dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22
EdwardvGelder schreef op zondag 21 juni 2009 @ 01:05:
ik wil een 11.6-12,1" ion netbook met dual-core atom of snellere dual-core en een hoge resolutie, nog even wachten dus :(
U vraagt, ik vond: nieuws: ASRock maakt 12"-Ion-netbook met dualcore Atom

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-07 21:04
Kijk, top gewoon :P
Maar ze weten nog niet of die wel met een Nvidia chipset komt hè, dat is nog onduidelijk.
Maar in ieder geval kan dat wel een interessante worden, moet het uiterlijk wel iets minder lelijk worden, die sterretjes/bloemetjes zijn echt walgelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Het moet een NVidia chipset zijn, want dat is één van de voorwaarden om het uit te mogen brengen onder de "ION vlag"

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Laatst online: 06-09 06:26

nnk

Spreek uit: en en kaa

Ik ben op zoek naar een zowel energiezuinige en stille oplossing en het ION platform lijkt daar wel geschikt voor te zijn, vooral omdat de chipset veel zuiniger is dan de Intel chipsets. Komt nog bij dat de 9400M een vrij krachtige onboard kaart is.

Ik heb nu het volgende in gedachte (goedkoop en zuinig):
- Zotac ION ITX A voor 168 euro (link)
- Minibox M350 voor 40 dollar (link)
- 2GB RAM DDR2 voor ongeveer 20 euro (geen SO-DIMM in de zotax, toch?)
- 320GB 2.5" SATA schijf voor ongeveer 50 euro

Totaal kom ik dan op zo'n 270 euro. Ik begrijp dat de voeding bij het moederboard zit inbegrepen. Verder kan de Minibox M350 bijvoorbeeld achter aan je monitor gehangen worden door middel van VESA. Op dit moment is alles compleet fanless, alleen de harde schijf zou geluid maken. Ik heb gezien dat de M350 wel een hoop gaten heeft voor airflow, maar deze kast in een ruimte plaatsen zonder airflow zal niet gaan werken waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 08:54
nnk schreef op zondag 21 juni 2009 @ 11:52:
- Zotac ION ITX A voor 168 euro (link)
...
Op dit moment is alles compleet fanless, alleen de harde schijf zou geluid maken.
Je moederbord heeft een fan voor de cpu en chipset (en die is volgens mini-itx.com ook echt nodig). Niet volledig fanless dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
nnk schreef op zondag 21 juni 2009 @ 11:52:
Op dit moment is alles compleet fanless, alleen de harde schijf zou geluid maken.
Waarom zou je dan niet een wat kleinere SSD nemen voor puur je OS en dan er een externe schijf of netwerkschijf delen voor je data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Nóg een review van de Zotac, nu bij Silent PC Review: http://www.silentpcreview.com/zotac-ion

Met al die positive reviews verbaast het me niet dat dit moederbord moeilijk leverbaar is, deze is echt gewild. Mischien dat ik deze ook nu maar bestel, en pas als het ding geleverd is me druk ga maken in welke kast het ingebouwd zou moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Laatst online: 06-09 06:26

nnk

Spreek uit: en en kaa

SavageNL schreef op zondag 21 juni 2009 @ 12:06:
[...]

Je moederbord heeft een fan voor de cpu en chipset (en die is volgens mini-itx.com ook echt nodig). Niet volledig fanless dus.
Je hebt gelijkt :) Op het plaatje op de Azerty website lijkt het alsof hij zonder fan komt, maar die zit er inderdaad wel op. Dat is misschien maar wel beter ook.
Wiethoofd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 13:22:
[...]

Waarom zou je dan niet een wat kleinere SSD nemen voor puur je OS en dan er een externe schijf of netwerkschijf delen voor je data?
Een SSD kost al gauw meer dan 100 euro en dan komt daarbij ook nog de externe schijf. Dat maakt al gauw de prijs van 270 naar 400 euro, wat weer teveel is. Wat wel misschien zou kunnen (in verband met stilte en verbruik) is een flash geheugen kaartje voor het OS. Ik heb net even rondgekeken, maar de meeste 'flash drives' hebben geen SATA verbinding (al bestaan er wel goedkope SATA->SDHC converters), sommige wel eSATA, wat ook op het Zotac bord zit. Maar ik ben een beetje bang dat je hierdoor veel performance verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Mocht je dan idd ivm de prijs geen SSD nemen, maar wel stilte willen en ook de opslaggrootte behouden: een 5400rpm schijf, eventueel dan nog een 2,5" omdat je dan een platter met hoge dichtheid hebt en je nauwelijks inlevert qua prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wiethoofd,

Dit is mijn setup:

POV Intel Atom 330 - dualcore 1,6GHz http://www.pointofview-on...duct_detail&product_id=97 140 Euro

PicoPSU 120 DC-DC Powersupply 120 Watt http://www.itx-warehouse.co.uk/Product.aspx?ProductID=754
40 Euro

Aopen kast http://asia.aopen.com.tw/products_detail.aspx 40Euro (er zitten 2 fans in de kast)

een 320 GB HD voor 60 euro

Totaal zit ook op 270 Euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Link naar je kast werkt niet en ik ben ERG benieuwd naar de kast die je hebt gekozen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rally schreef op zondag 21 juni 2009 @ 15:01:
Link naar je kast werkt niet en ik ben ERG benieuwd naar de kast die je hebt gekozen...
ik maak zelf wel ff wat fotos, er staat ook niet veel op de site zelf

Afbeeldingslocatie: http://img195.imageshack.us/img195/6619/aopen.jpg

link naar de foto's

http://yfrog.com/5fdsc00087mjx

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2009 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Thnx... da's ook een nette kast.

Nu begint het wel weer te kriebelen ;)
€ 270 valt heel erg mee t.o.v. de € 580 waar ik in eerste instantie op uit aan het komen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 20:53
Ik vind het jammer dat die picoPSU's nog zo duur zijn & niet verkrijgbaar zijn in gewone winkels..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Hier staan een paar mooie ideeën tussen. Had zelf ook al gekeken om de bovenste van de door D!ablo genoemde kastjes te bestellen en achterop me monitor's vesa mount te monteren.
Zie sommige van jullie echter ook naar een picopsu kijken van 120w. Die heb je toch niet nodig icm het zotac bord of uberhaupt 120w?

Een maat van me heeft echter ook nog een defecte Apple cube staan. Misschien kan ik die wel leeg halen en er een mini-itx bord in kwijt >:) . Ziet er in ieder geval wel stijlvol uit.

Eerst maar eens kijken wanneer de beschikbaarheid een beetje beter is. En wat jullie er verder allemaal van maken. Zie ook genoeg andere mooie kastjes.

Edit: Hij zou dus 2 schermen aan kunnen sturen waarbij het niet zou mogen uitmaken welke 2 uitgangen het zijn of begrijp ik dit verkeerd 'HDMI, dual-link DVI, DP, or VGA (any 2)' bron .
Verder ben ik nog een beetje huiverig over x.264 ondersteund de 9400 dit wel? Zie hier via google nogal verschillde reacties over, de atom zelf zal het er wel moeilijk mee hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door Eoghlear op 21-06-2009 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Eoghlear schreef op zondag 21 juni 2009 @ 19:52:
Edit: Hij zou dus 2 schermen aan kunnen sturen waarbij het niet zou mogen uitmaken welke 2 uitgangen het zijn of begrijp ik dit verkeerd 'HDMI, dual-link DVI, DP, or VGA (any 2)' bron .
Het is volgens mij een digitale en een analoge uitgang in de beschikbare combo's: VGA + HDMI, VGA + DVI, VGA + DP, dit is namelijk ook zo op de 'standaard' moederborden die 3 beeldscherm aansluitingen hebben.
Verder ben ik nog een beetje huiverig over x.264 ondersteund de 9400 dit wel? Zie hier via google nogal verschillde reacties over, de atom zelf zal het er wel moeilijk mee hebben.
Het is juist dat de 9400M de Atom ontlast en het dus wel soepel af kan spelen waar de Atom icm de 945GM chipset het loodje legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Wiethoofd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 20:26:
[...]
Het is juist dat de 9400M de Atom ontlast en het dus wel soepel af kan spelen waar de Atom icm de 945GM chipset het loodje legt.
Klopt, maar ik meen dat dit alleen voor h.264 gold, of maken dit geen verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eoghlear schreef op zondag 21 juni 2009 @ 19:52:
Hier staan een paar mooie ideeën tussen. Had zelf ook al gekeken om de bovenste van de door D!ablo genoemde kastjes te bestellen en achterop me monitor's vesa mount te monteren.
Zie sommige van jullie echter ook naar een picopsu kijken van 120w. Die heb je toch niet nodig icm het zotac bord of uberhaupt 120w?
Klopt, die heb je ook niet nodig voor de Zotac. maar wel voor de POV ion 330, ik heb gekozen voor de 120 watt omdat het prijsvershil tussen 60 en 120 watt bijna niets is en omdat de POV ION een PCI-Express 16x slot heeft kan ik er nog wat extra video of TV kaartje in kan prikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een Asrock s330 nettop, en wil nog een Ion versie hebben.
Weet iemand waar deze te koop zijn?

Excuses als ik niet goed gekeken heb ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
@Joopies1
Waar heb jij die Asrock s330 gekocht ?
Vind namelijk geen winkel in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 16:14
Eoghlear schreef op zondag 21 juni 2009 @ 20:44:
[...]

Klopt, maar ik meen dat dit alleen voor h.264 gold, of maken dit geen verschil?
H.264 is de standaard, x264 is een encoder.
Enkel video's met extreem veel ref-frames op een hoge resolutie zullen niet werken. Ook video's met een resolutie groter dan 1920x1080 zullen niet geaccelereerd worden.
Heel waarschijnlijk zullen al je x264 mkv's probleemloos geaccelereerd worden. Als je absoluut zeker wilt zijn, zoek dan materiaal met een vermelding van DXVA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

abusimbal schreef op zondag 21 juni 2009 @ 21:58:
@Joopies1
Waar heb jij die Asrock s330 gekocht ?
Vind namelijk geen winkel in de Benelux.
ik heb nu een 'normale' s330 , volgens mij is dit de enige winkel hier heb ik m vandaan
http://www.compustunt.nl/...ath=279&products_id=10627

alleen de Ion versie zoek ik nog..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2009 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 14:26:
@Wiethoofd,

Dit is mijn setup:

POV Intel Atom 330 - dualcore 1,6GHz http://www.pointofview-on...duct_detail&product_id=97 140 Euro
Mag ik weten waarom je deze neemt ipv een versie met externe voeding (90W) ?

Zelf wil ik een soort Mac mini van maken, dus zo klein mogelijk, en dan is een externe voeding ideaal.
Systeem gaat toch alleen maar streamen van uit een centraal server waar al mn films en muziek op staat.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10-2023
heeft er eigenlijk al een iemand een systeem gebouwd met een nvidia ion board of zijn ze nog niet beschikbaar?
Welke case heb je dan gebruikt?
Ik ben van plane eentje samen te stellen: Zotac IONITX-A-E met een M350 case die hier al enkele keren voorbij is gekomen.

Hoe zit het met HD-audio via HDMI?
Ik heb gelezen dat de asrock ION330 geen HD audio pass-through heeft?
Geldt dit dan voor alle nvidia ion moederborden?

[ Voor 23% gewijzigd door fooraap op 22-06-2009 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil wel maar ik kan nergens een shop vinden die de Zotac Ion A-E voorradig heeft. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 17:27
Hier staan ook enkele kastjes die zeer betaalbaar en nog relatief mooi zouden staan bij je LCD/Plasma TV:

http://www.caseking.de/sh...ini-Cases:::29_10419.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

seninha schreef op maandag 22 juni 2009 @ 07:52:
[...]

Mag ik weten waarom je deze neemt ipv een versie met externe voeding (90W) ?

Zelf wil ik een soort Mac mini van maken, dus zo klein mogelijk, en dan is een externe voeding ideaal.
Systeem gaat toch alleen maar streamen van uit een centraal server waar al mn films en muziek op staat.
omdat in de POV gaat SO DIMM (Laptop) geheugn een de extra PCI-Express 16x slot

en met de PicoPSU heb ik alsnog een externe voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 11:47

xyl

Ik lees net dat de Wake-On Usb functie niet werkt, althans, in de eerste versies. Jammer, want het leek mij wel wat het geheel achter mijn televisie te hangen en met mijn SRM7500 (werkt via USB RF) de unit te bedienen. Er zijn onbevestigde berichten dat het per begin juni, bij nieuwe batches, wel zou kunnen werken. Iemand die alles al draaiende heeft die dat kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 22:48
Heeft iemand die het Zotac board besteld heeft deze eigenlijk ook al echt geleverd gekregen?

Is er ook een mini-ITX achtige kast waar 2x 3.5" schijven in passen? Ben daar al een tijdje naar op zoek maar kan het eigenlijk niet echt vinden. Ik wil het uiteindelijk gaan gebruiken als mediacenter vanaf een USB stick / flash geheugen, en nog 2 schijven die ik heb liggen voor backups. Wil het dan zo regelen dat die schijven uitgaan als ze niet gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik hoor net dat ze bij Azerty volgende week de eerste bordjes verwachten. Mn bestelling staat al een tijdje, dus ik hoop dat ze mn 2 zotac bordjes dan meteen versturen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:47

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Dat is goed nieuws, want ik heb daar ook een bestelling voor een Zotac lopen. Pas als ik zelf getest heb met Windows 7 MCE wil ik pas een 2de bestellen, maar jij hebt het gelijk gedaan :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:03
thys schreef op maandag 22 juni 2009 @ 23:04:
Is er ook een mini-ITX achtige kast waar 2x 3.5" schijven in passen? Ben daar al een tijdje naar op zoek maar kan het eigenlijk niet echt vinden. Ik wil het uiteindelijk gaan gebruiken als mediacenter vanaf een USB stick / flash geheugen, en nog 2 schijven die ik heb liggen voor backups. Wil het dan zo regelen dat die schijven uitgaan als ze niet gebruikt worden.
De Inwin BM639 kan er 2 aan. Alleen met een low-profile cd-speler.
En dan nog een 2,5" erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
We Are Borg schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 12:29:
(...) Pas als ik zelf getest heb met Windows 7 MCE wil ik pas een 2de bestellen, maar jij hebt het gelijk gedaan :) ?
Die andere is voor een vriend van me, we delen de verzendkosten ;)
Overigens verwacht ik veel van het Zotac mobo icm met W7 en MC :) Ik heb al een mooie RF MC afstandsbediening besteld. Ben ook al een flinke HD-film verzameling aan het opbouwen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Grappig, dan hebben we ongeveer hetzelfde idee. Ik wil het zotac bordje ook testen met W7 en MC. Als het goed werkt, verhuist dit bordje naar een server oplossing (I know, daarvoor hoef je geen Ion te gebruiken) om vervolgens een 2de te bestellen icm een orginae M10 case en blu-ray (slot in). Ik heb genoeg reviews gelezen maar wil het zelf goed testen. Zeker het menu van MC moet wel lekker soepel lopen, ook met grote film/audio verzamelingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Ik wil ook een server maken, in principe is het Zotac bordje dan een beetje overkill, maar het is een stuk zuiniger dan de Intel chipset, dus uiteindelijk goedkoper (als het 24u per dag aanstaat). Ik zit volgend jaar elke week 5 dagen in Delft, en 2 dagen thuis. Ik heb > 2TB aan films en muziek, en die ga ik niet elke keer meeslepen. Ziggo verhoogt binnenkort z'n snelheid (ook upload!) dus het is allemaal ideaal :) Straks in Delft lekker filmpjes streamen via internet, vanaf de eigen HTPC/Server. De webhosting a 50 euro per jaar gaat ook de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W00T!

Van verkoop@informatique.nl
Verzonden dinsdag, juni 23, 2009 17:15
Aan xxx
Bcc xxx
Onderwerp Uw bestelling is uitleverbaar

460977 Point of View Ion 330, Atom 330, 2xDDR2, PCIe,mITX 24 149,00 1 149,00

Damn.. nu nog tijd zien te maken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Misschien een leuk toekomstog kastje voor de HTPC liefhebbers? ;)

Cooler Master TC-100 Mini-ITX Fanless case review - SPCR

Afbeeldingslocatie: http://ecd.coolermaster.com/english/products/images/tc-100.jpg
Verwachte prijs $250,-, dus vergelijkbaar met veel andere htpc kasten.

En nog een aantal andere fanless kasten van Cooler Master. :o

[ Voor 34% gewijzigd door JaccoW op 23-06-2009 19:17 ]

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
Ik ben op het moment ff mijn componentenlijstje aan het maken.Ik ga sowieso de PoV bestellen vanwege PCI-E. Kastje met voeding wordt de In-Win BM639. HD heb ik al maar wordt t.z.t. vervangen voor een 2TB schijf. Dus het enige wat ik nog moet kiezen voor een werkend systeem is geheugen. Nu wil ik windows 7 gaan draaien, maar twijfel nogal of ik 2GB of 4GB ga nemen. Wat doen jullie? Kan er uiteraard eventueel later nog eens 2GB bijprikken... Keuzes lastig lastig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Ik heb 1 reepje van 2GB er bij besteld. Dan kun je inderdaad later altijd nog een reepje er bij prikken. Ik zie wel of het genoeg is, denk het toch wel :) W7 is niet zo'n geheugenvreter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Hoe willen jullie je systeem gaan aansturen? Ik wil hem het liefst met een afstandsbediening aansturen, heb net ff naar de harmony 555 zitten kijken. Allemaal prima opzich, alleen heb je dan weer een lelijke USB->IRDA dongle nodig...
Iemand nog andere oplossingen in gedachte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Jazeker. Na lang zoeken kwam ik bij deze afstandsbediening terecht. Het is RF, dus je hoeft niet te richten. Bovendien is dit een van de weinige MC ab's die ik niet lelijk vind... Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

*edit* Betere foto's: klik!

[ Voor 18% gewijzigd door Flying Bobman op 24-06-2009 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Nice found! :)

Ok, ik ga vanmiddag bestellen:

PoV ION330 á €150
2GB geheugen á €24
Samsung DVD-Brander á €23
Conceptronic Lounge ‘n Look mediacenter AB á €30 (incl. verzendkosten)

HD heb ik al, kast+voeding ook. Daarnaast nog een reserve wireless setje liggen die ik kan aansluiten (gelukkig zit er nog PS/2 op het PoV mobo) voor noodgevallen en installatie.
Mis ik dan nog iets essentieels? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Heb je gedacht aan de koeling? Zelf heb ik nog 2 super stille 120mm 500rpm fannetjes besteld, voor de airflow in de kast (het ding komt in de TV-meubel te staan met een deurtje er voor, dus wat extra airflow kan geen kwaad). Wat voor kast en voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Fans, weerstanden en regelbare weerstanden liggen hier nog genoeg ;)
Het systeempje gaat nu even in een grote kast tijdelijk. Ik wil dus die In-Win BM639 gaan gebruiken, maar die moet mijn vriendin nog ff goedkeuren _/-\o_

Overigens net mailtje gehad van informatique, bestelling wordt vandaag nog verstuurd :9~

[ Voor 17% gewijzigd door Gurneyhck op 24-06-2009 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens net mailtje gehad van informatique, bestelling wordt vandaag nog verstuurd :9~
Ik hab vanochtend besteld ... en het word vandaag nog verstuurd,

klasse....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2009 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadettilac
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 20:25
Kan een van de PoV 330 bestellers laten weten of er een fannetje op zit?

Informatique laat niets zien, maar op de PoV site staan 2 foto's. 1 met en 1 zonder fan. En ik wil geen klein luid fannetje in mn nieuwe dl-servertje/nas/htpctje die onder de tv komt te staan...

Afbeeldingslocatie: http://www.pointofview-online.com/userfiles/product-images/Mobii/mainboard/MB-ION-330+fanS.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Kadettilac schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 17:37:
Informatique laat niets zien, maar op de PoV site staan 2 foto's. 1 met en 1 zonder fan. En ik wil geen klein luid fannetje in mn nieuwe dl-servertje/nas/htpctje die onder de tv komt te staan...
Zo te zien zit die fan gewoon met een 3pins connector aangesloten, als je er een 120mm fan op richt moet deze de nodige koeling ook wel kunnen voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadettilac
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 20:25
Wiethoofd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 17:42:
[...]

Zo te zien zit die fan gewoon met een 3pins connector aangesloten, als je er een 120mm fan op richt moet deze de nodige koeling ook wel kunnen voorzien.
Hmm, klopt, maar al die kleine ITX kastjes laten daar niet veel ruimte voor.
Neem nou zo'n In-Win of de Origenae M10, die hebben 8 cm fannetjes met veel toeren, of te weinig airflow om je MoBo fan uit te schakelen...

Ik zit zelf te denken aan een LianLi q07. Die heeft ruimte voor een ATX voeding. Neem dan een pico en hang een extra fan in de voedingsopening. Maar met een paar schijven in zo'n kastje wordt t toch te warm zonder mobo-fannetje denk ik.

Dus ik hoop eigenlijk dat ie er niet op zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Ik zal het je morgen laten weten, wie weet zelf wat foto's schieten als ik tijd heb :)
Moet nog wel afstuderen vrijdag, dus zal daar ook wat tijd aan moeten besteden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
nieuws: Scythe introduceert nieuwe dunne 120mm-fans zou dan een optie zijn, 12mm dikke 120mm fans in verschillende smaken qua rpm :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mss heb ik er ergens overgelezen in het topic hier, maar wordt de ion ook aangeboden met het 'reference design', dus zoals voorgesteld met het nvidia kastje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

POV-ION-MB230 is zonder fan en de POV-ION-MB330 met fan, volgens een japanse site.

maar mijn japans is een beetje roestig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 19:31:
mss heb ik er ergens overgelezen in het topic hier, maar wordt de ion ook aangeboden met het 'reference design', dus zoals voorgesteld met het nvidia kastje ?
nee, dat is Nvidia's developers design als i zo te koop was dan was de keuze erg simpel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg benieuwd wanneer de eerste netbooks op de markt komen. Hoop ook dat Samsung met de ION aan de slag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draait! 8)

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_vOhrm38BCR8/SkJ9QOeJ_AI/AAAAAAAAAC0/0-xM2biVsPQ/s576/626111564.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_vOhrm38BCR8/SkJ9NYqpw_I/AAAAAAAAACc/Jimjs1AJ3TI/s576/626279528.jpeg

Moet alleen nog proefdraaien met HD materiaal en kijken of optical SPDIF gaat werken onder linux.
Heb ook meteen een bluetooth dongle gekocht, wil XBMC gaan bedienen met een Wii remote.

Alles zat zo inelkaar. Eerste keer opstarten geen beeld, maar dat kwam omdat ik de geheugenmodule niet diep genoeg in het slot had geprikt. Verder ontbreekt er een power LED op het mobo, volgens de tekening moet die erop zitten, maar dat zittie dus niet .. :)

Geluidsniveau kan ik nog niks over zeggen, veel omgevingsgeluid hier ;) Heb de case fan en CPU fan wel aangesloten.

Hier een album:

http://picasaweb.google.nl/oOK405Oo/HTPCXBMC#

Ga nu testen :9~

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2009 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:01

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

@K405:

Naaiz pics!

Heb je bij toeval een idee hoeveel Watt dat ding idle en stressed verbuikt, zoals in jouw opstelling? Heb je toevallig zo'n meter die dat aan kan geven tot je beschikking?

[ Voor 3% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 24-06-2009 22:52 ]

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 21:40:
Draait! 8)
....
Heb ook meteen een bluetooth dongle gekocht, wil XBMC gaan bedienen met een Wii remote.
....
:9~
Dat is een stoer idee! Hoe doe je dat?

edit: K405 wat voor kastje heb je gebruikt?

[ Voor 8% gewijzigd door Gurneyhck op 24-06-2009 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iNSaNe-oNe schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 22:52:
@K405:

Naaiz pics!

Heb je bij toeval een idee hoeveel Watt dat ding idle en stressed verbuikt, zoals in jouw opstelling? Heb je toevallig zo'n meter die dat aan kan geven tot je beschikking?
Thanks!

Nee, geen idee, ook niet echt in verdiept. bij de kast zat een 80Watt 12V adapter, dus meer dan 80 Watt kan het niet zijn ;)

Ik heb ook niet zo'n meter liggen dus ik kan het niet echt voor je testen, sorry. Misschien dat iemand anders hier dat wel kan.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2009 09:04 . Reden: Watts => Watt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Als ik de Zotac Ion A-E krijg, dan kan ik eventueel wel testen hoeveel Watt het hele systeem verbruikt idle en load. Maar ik krijg net een mail van Azerty die al mijn hoop de grond in heeft geboord wat de levertijd betreft. Hopeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gurneyhck schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 22:54:
[...]

:9~
Dat is een stoer idee! Hoe doe je dat?

edit: K405 wat voor kastje heb je gebruikt?
Behuizing: Procase Noah, mITX, 80W, Zwart

http://www.google.co.uk/s...%3Axbmc.org%2Fforum&meta=

Ubuntu Janty Jacklope (9.04) Wii Remote Support, just install the packages 8)

code:
1
sudo apt-get install libcwiid1 lswm wmgui wminput mouseemu

https://help.ubuntu.com/community/CWiiD

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2009 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:12
Na al een tijdje meegelezen te hebben in dit topic heb ik vandaag dan ook eindelijk een ION moederbordje besteld. De Point of View met Atom 330 :)

Ik ga hem vooral als NAS gebruiken, dus 4xSATA onboard en dat PCI-e slot is ideaal. Raid kaartje er in een gaan. Wel jammer dat er een fan op dit model blijkt te zitten, maarja een stuk of 7 HDD's zijn natuurlijk ook niet stil te noemen.
Denk dat ik hem maar in de kamer hiernaast ga neerzetten en een gat in de muur boor voor een HDMI en een LAN kabeltje. HDMI omdat ik hem uiteraard ook "stiekem" als HTPC ga inzetten :+

Ik zal wel wat fototjes plaatsten als ik het hele gebeuren binnen heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die fan is zeker nodig, als je een klijn kastje zonder airflow gebruikt, je kan de voltage aanpassen in de bios, ik heb hem nu op 5.5 volt staan en ik hoor hem niet

verder ben ik zeer teverden met de POV ION 330 bordje windows XP tot windows 7 64bit werkt allemaal heel lekker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 20:13
Flying Bobman schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 00:33:
Als ik de Zotac Ion A-E krijg, dan kan ik eventueel wel testen hoeveel Watt het hele systeem verbruikt idle en load. Maar ik krijg net een mail van Azerty die al mijn hoop de grond in heeft geboord wat de levertijd betreft. Hopeloos.
Het was wel te verwachten, als je ziet hoe populair dit bordje is op internet. Ik zit er ook met smart op te wachten maar zag dat de levertijd van "2 weken" naar "onbekend" was gegaan. Het lijkt erop dat er veel naar winkels gaan waar de (pre-)orders al langer uitstaan, wat op zich natuurlijk wel terecht is. Op mini-itx.com staat dat de volgende batch verwacht wordt op 30 juni. Wil natuurlijk niet zeggen dat andere winkels dan ook krijgen.

Grote voordeel van die Zotac t.o.v. de PoV vindt ik echt de voedingsadapter, daar wil ik dus gerust wat langer op wachten. Het wachten wordt uiteindelijk vast beloond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 15:46

Backspace-NL

New and Improved!

Ziet iemand met een POV ION330 toevallig kans om even vanaf een FreeBSD 7.2 (of hoger) cd te starten? Ik zou graag willen weten welke NIC driver FreeBSD pakt (re, nfe, nve?) ;-) Heb hier momenteel geen monitor ter beschikking, en ben dus bezig met het maken van een mfsbsd iso die automatisch de NIC configured op een statisch IP en vervolgens ssh aanzet zodat ik het systeem kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 20:53
ik lees eigenlijk weinig over de audio die de bordjes leveren.. Over hdmi neem ik aan of?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeO
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-08 10:31

MeO

Gisteren was ik in Hong Kong en aangezien ik deze dit forum al een tijdje volg heb ik gekeken of daar iets te vinden was. Heb daar de Zotac Bordjes en de ION 330 van Asrock gezien in de winkels. Vond de Zotac met N330 erg duur. Zeker voor Hong Kong. De ION330 heb ik ook nog voor 2600 HKD gezien (geen foto). Zonder HD kost ie daar rond de 2000 HKD. Kaal zonder OS.

Wat plaatjes

Afbeeldingslocatie: http://i948.photobucket.com/albums/ad330/MeOminG/IMAG0042.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i948.photobucket.com/albums/ad330/MeOminG/IMAG0041.jpg

Ik heb hiervan niets van meegenomen aangezien ik zelf al een HDX-1000 heb. Als ik die niet had, dan was ik zeker voor de ASROCK gegaan. Zelf bouwen is leuker, maar voor de prijs moet je het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Moet die Asrock nou 2800HKD kosten ?

Als dat zo is is dat echt een koopje (€ 260)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Werkt wake on USB (vanuit S3) wel met een Point of View bordje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 13:31
Icekiller2k6 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 10:05:
ik lees eigenlijk weinig over de audio die de bordjes leveren.. Over hdmi neem ik aan of?
zotac heeft audio over hdmi http://pden.zotac.com/ind...n=com_virtuemart&Itemid=1

de PoV heb ik zelf nog geen review over kunnen vinden weet niet of iemand deze al in bezit heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Flying Bobman schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 00:33:
Wat was dan de verwachting / inhoud mail :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
De verwachting was onbekend... Ze weten niet wanneer 'ie komt. De leverancier wist het ook niet. Ik heb inmiddels alles voor de HTPC al binnen... Kan niet wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
/me Wiethoofd heeft ook besloten een ION-systeem in elkaar te zetten

M'n EEE PC 900 zal m'n nieuwe 24" full HD TFT niet van de native resolutie kunnen voorzien, en al helemaal niet soepel van beeld op die resolutie :P Het wordt een Zotac A-E, lekker makkelijk met externe voeding en wifi, zoals ik nu ook m'n EEE aan m'n huidige 19" heb aangesloten.

Het kastje wordt de Mini-Box M350 die ik bij Picco Computers bestel die mooi niet op de VESA-mount van m'n 24" gaat passen omdat daar de voet al aan vast zit. De schroeven voor het ophangen aan een VESA-compatible scherm moeten apart bijbesteld worden, de kast heeft de nodige gaten wel onderin zitten.

Een 80GB 2,5" schijfje heb ik nog liggen, 1x1GB 667 ook nog wel, maar ik denk dat dat wel 4GB 800 (2x2) gaat worden, kost tegenwoordig ook niets meer 8) en uiteindelijk kom je rond de 250 euro uit voor een leuk compact systeempje met de onderdelen die ik al heb liggen.

[ Voor 10% gewijzigd door Wiethoofd op 27-06-2009 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ultra schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 16:19:
Werkt wake on USB (vanuit S3) wel met een Point of View bordje?
Ga ik testen voor je,

Groet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeedy
  • Laatst online: 03-03 16:00
Heeft iemand al een manier gevonden om die Acer Revo R3600L - de Linuxversie met 8Gb SSD en 1GB geheugen - deze kant van de plas te krijgen? In de UK staan ze bij play.com en amazon.co.uk te koop voor weinig, maar uitleveren richting hier gaat nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag op Conrad.nl dat ze ook de Zotac Ion-A in het 'assortiment' hebben, echter hier hebben ze de leverdatum ook al een stuk of 3 keer verzet, nu spreken ze over 7 juli... Hij is hier alleen wel een stuk duurder, € 195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Niet online
Ik heb de laatste tijd een hoop gelezen en rondgesnuffeld, maar deze Atom/ION gaat het niet worden.

Punt één zijn deze mobo's niet te krijgen, en er is uberhaupt nog erg weinig keuze.
Punt twee, ik heb grote vraagtekens bij de kracht van een Intel Atom en hoe lang het duurt voordat deze cpu simpelweg niet meer voldoet.

Heb nu een Gigabyte socket 775 mATX moederbord op het oog met een nVidia 9400 chipset. In combinatie met bv een E5300 ook relatief zuinig. Een iTX 775 mobo zou ook kunnen, maar die zijn ook nergens te krijgen. (cq, levertijd onbepaald). Het is ook prettig om de mogelijkheid te hebben om te zijnertijd een grafische kaart toe te voegen als upgrade als de geintegreerde grafische chip niet meer meekan met de tijd. Minsten één PCI-express slot is dan wel handig. [bijkomend voordeel van nVidia is dat de nVidia Linux driver naar het schijnt beter onderhouden wordt dan andere fabrikanten/ontwikkelaars dat doen voor Intel of ATI chipsets]

Blijft de vraag of het niet verstandig is om even te wachten tot de herfst en te kijken hoe de i3 en i5 het gaan doen.

Edit: wat zeg ik, tegen de tijd dat ION mobo's normale levertijden hebben zijn de i3 & i5 al op de markt :')

[ Voor 12% gewijzigd door Amrit op 28-06-2009 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Niet online
Iets anders, op de Zotac zit een 60mm fan. Als dat niet zo prettig blijkt te zijn ivm geluid kun je een adapter krijgen zodat er een 80mm fan op gezet kan worden. De totale hoogte neemt dan natuurlijk wel toe.

Afbeeldingslocatie: http://www.ikbenstil.nl/smartImages/2731-c_w202_h180.jpg

http://www.ikbenstil.nl/D...2d4b3e693e5d1a10bc5cb2f2d

Mischien handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Amrit schreef op zondag 28 juni 2009 @ 10:51:
Heb nu een Gigabyte socket 775 mATX moederbord op het oog met een nVidia 9400 chipset. In combinatie met bv een E5300 ook relatief zuinig. Een iTX 775 mobo zou ook kunnen, maar die zijn ook nergens te krijgen. (cq, levertijd onbepaald).
Misschien handig om te weten: ik had een systeem met Asus G31 mobo/E5200 in elkaar gezet en het verbruik gemeten met een stroommeter. 46 idle, 88 watt onder zware load (X3100). Dit was met een WD6400AAKS.

Ter vergelijking een Asus Eee Box B204 (N270) gebruikt 18 watt max. volgens PCM. Atom 330 systemen gebruiken al gauw 40 watt max.

Weet iemand wat een systeem met Atom/Ion gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Icekiller2k6 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 10:05:
PoV bordje doet audio via optische kabel of via HDMI. Het enige nadeel is dat over HDMI maar 2 kanalen kunnen worden uitgestuurd ipv 6. Dus ik heb hem nu via optische kabel aangesloten.
Overigens voor de rest nog niet echt tijd gehad om met mijn setup aan de slag te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smooky
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Backspace-NL schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 13:39:
Ziet iemand met een POV ION330 toevallig kans om even vanaf een FreeBSD 7.2 (of hoger) cd te starten? Ik zou graag willen weten welke NIC driver FreeBSD pakt (re, nfe, nve?) ;-) Heb hier momenteel geen monitor ter beschikking, en ben dus bezig met het maken van een mfsbsd iso die automatisch de NIC configured op een statisch IP en vervolgens ssh aanzet zodat ik het systeem kan installeren.
Ik heb even voor je gekeken:
FreeNAS 0.7RC2 Khasadar (revision 4766) heeft als besturingssysteem FreeBSD 7.2-RELEASE-p1 (revision 199506) en gebruikt nfe0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Ik zie dat de meeste van jullie deze bordjes allemaal willen gaan gebruiken voor een HTPC, hoe denken jullie dat de performance is als een gewone pc? Zou de atom hier te zwak voor zijn?
Onder een gewone pc versta ik: office, internet en muziek en een beetje gebruik maken van adobe fireworks.

Verder K405, mooie kast, denk dat ik hier ook maar voor ga. Alleen zal het Zotac bord hier moeilijker inpassen dan de POV of niet? (misschien ivm de psu enz? ben een beetje een leek op dit gebied)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net een nieuwe HDTV gehaald. Kzou er graag een pctje aan sluiten om lekker op de bank te surfen, filmpje kijken enzo.

Heb een eeePC 1000H. Om te surfen mailen en in mindere mate op youtube doet ie het goed. Maar zodra ik een filmpje met een redelijk kwaliteit op probeert te starten, gaat dat voor geen meter. Dat dingetje moet dus vervangen worden. Nou ben ik een arme student en wil ik niet al te veel besteden aan een htpc.

Kheb mijn ogen laten vallen op de ASRock in het plaatje hierboven. Atom 330 met ION. Heb er wat over gelezen en het kan net aan HD materiaal draaien geloof ik. (iemand ervaring mee?). Nou ga ik over 2 maanden naar Hong Kong en daar is het te koop voor 2580 Dollar (Linkje) of 237 euro.

Het lijkt me een aardige deal, maar ik heb toch nog een aantal vragen. Hoe doet de ION het irl met 1080p filmpjes?

En had ergens gelezen dat de ION2 binnenkort uit komt. Is het dan verstandig om te wachten? Of gewoon gaan voor de ASRock? (houdt wel rekening mee dat ik hem dan over 3 maanden pas kan gebruiken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Het antwoord op al jou vragen is al 100x gegeven in dit topic man....

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eoghlear schreef op zondag 28 juni 2009 @ 16:14:
Verder K405, mooie kast, denk dat ik hier ook maar voor ga. Alleen zal het Zotac bord hier moeilijker inpassen dan de POV of niet? (misschien ivm de psu enz? ben een beetje een leek op dit gebied)
Thanks Eoghlear.

Een mini ITX board past altijd in een mini ITX behuizing, 17cm x 17cm. De kast die ik gebruik heeft een DC-DC converter aan boord. Deze DC-DC converter word gevoed door de, bij de behuizing, bijgeleverde 80 Watt 12V DC 220V adapter.

Het Zotac ION-ITX-B Fanless 1.6GHz Atom N230 Mini-ITX Motherboard krijg je zonder voeding. Dit moederbord kun je dus aansluiten op de DC-DC converter, middels de standaard bijgeleverde voedings kabel, van de behuizing.

Als je een Zotac ION-ITX-A Wi-Fi Dual Core 1.6GHz Atom N330 Mini-ITX Board with DC Input neemt dan is die DC-DC converter van de kast overbodig. Die kun je er dus uithalen en dan heb je nog ruimte over om er een 2,5" harde schijf bij te prakken (extra). Je kunt er namelijk al een 2,5" of 3,5" HDD in kwijt + een slimline ODD.

Hope this helps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben bij www.compustunt.nl de Asrock !ON330 te koop, http://www.compustunt.nl/...ath=279&products_id=10631

voor 359,- incl. verzending.

Leuke oplossing als je niet zelf wilt bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Hey... great tip!

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 15:46

Backspace-NL

New and Improved!

Backspace-NL schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 13:39:
Om hier maar even op terug te komen voor het nageslacht, FreeBSD werkt perfect (nfe netwerk driver). Heb het geheel in een Chenbro ES34069 zitten met 4x 1TB Samsung SpinPoint F1. Het geluid vind ik persoonlijk wel nog een minpuntje, gebruik de bijgeleverde fan voor de Atom 330, denk niet dat het verstandig is 'm zonder te laten draaien in deze behuizing. Er zitten dan wel weer 2x 70mm fan's aan de achterkant van het HDD gedeelte van de behuizing.

Kwa performance werkt het geheel perfect, ik gebruik dus FreeBSD met een ZFS raid-z pool over de 4 hardeschijven. Verder draait er Samba/Netatalk (AFP) op, dnsmasq en subversion/apache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:40
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:29:
Ze hebben bij www.compustunt.nl de Asrock !ON330 te koop, http://www.compustunt.nl/...ath=279&products_id=10631

voor 359,- incl. verzending.

Leuke oplossing als je niet zelf wilt bouwen.
Wel even op letten dat met de meegeleverde slim-line optische drive geen Bluray afgespeeld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist uitgevonden dat de ASRock ION330 geen wifi heeft... Erg jammer, ook al kost het maar 240 euro, ik ben nog aan het twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumble_bee
  • Laatst online: 30-08 17:10
Amrit schreef op zondag 28 juni 2009 @ 10:51:
Ik heb de laatste tijd een hoop gelezen en rondgesnuffeld, maar deze Atom/ION gaat het niet worden.
Punt één zijn deze mobo's niet te krijgen, en er is uberhaupt nog erg weinig keuze.
Punt twee, ik heb grote vraagtekens bij de kracht van een Intel Atom en hoe lang het duurt voordat deze cpu simpelweg niet meer voldoet.
Heel verstandig, de Atom is een belachelijk slechte processor. Mijn 6 jaar oude Pentium-M 1.5GHz in mijn laptop presteert 30% beter dan zelfs de 330 Atom, ondanks het feit dat deze laatste dualcore is. En hij gebruikt ook nog minder stroom, het hele systeem trekt idle 7W en bij een ion bordje is dat al gauw 30W. Gegeven, de een is een laptop, maar toch.
Ik zie zelf het probleem met de GMA950 niet zo. Ik heb er een in mijn HTPC zitten en hij speelt 720p perfect af op 1920x1080. Meer heb je niet nodig, en je hebt dan geen enorme binary blob kernel module van nvidia nodig zoals bij de ion. Heb laatst mijn desktop vervangen door een mATX bordje (tweedehands voor 50 euro) met een mobiele core duo en gma950, hij trekt minder dan de ion (20W idle) en de cpu presteert tenminste niet als een 10 jaar oud fossiel. Je kan zowaar HD video van youtube en dergelijke streamen, wat je met de Atom wel kan vergeten heb ik gelezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

bumble_bee schreef op maandag 29 juni 2009 @ 16:05:
[...]

Heel verstandig, de Atom is een belachelijk slechte processor. Mijn 6 jaar oude Pentium-M 1.5GHz in mijn laptop presteert 30% beter dan zelfs de 330 Atom, ondanks het feit dat deze laatste dualcore is.
Waar baseer je dat precies op?
Volgens Passmark CPU test:
Atom 330 scoort 609
Pentium M 1.4 scoort 349

Niet dat Passmark nou altijd 100% klopt, maar als indicatie is het meestal wel ok.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 29-06-2009 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumble_bee
  • Laatst online: 30-08 17:10
Philflow schreef op maandag 29 juni 2009 @ 16:26:
Waar baseer je dat precies op?
Citaat uit de wiki:
The performance of a single core Atom is equal to around half that offered by an equivalent Pentium M. For example, the 1.6 GHz Atom found in many netbooks such as the Eee PC can deliver around 3300 MIPS and 2.1 GFLOPS in standard benchmarks, compared to 7400 MIPS and 3.9 GFLOPS for the similarly clocked (1.73 GHz) Pentium M 740.
Ik heb zelf nog ergens Kcbench resultaten waar ik die ~30% uit heb kunnen halen, maar ik kan geen link vinden, kan best zijn dat dat in de c't was of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Even opletten wat er in die quote staat van wikipedia:

single core Atom 1,6GHz is de helft van een 1,73GHz Pentium M. En toen pakte je een moederbord met de N330, een dual core Atom 1,6GHz en dan heb je weer de performance van de Pentium M :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 13:47:
Heb zojuist uitgevonden dat de ASRock ION330 geen wifi heeft... Erg jammer, ook al kost het maar 240 euro, ik ben nog aan het twijfelen.
Vraagje, waar zie jij deze staan voor € 240 staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

croxz schreef op maandag 29 juni 2009 @ 13:06:
[...]

Wel even op letten dat met de meegeleverde slim-line optische drive geen Bluray afgespeeld kan worden.
Ben zelf ook het net aan het uitpluizen en zag dat de Asrock ION330 ook met BlueRay geleverd wordt.Ben deze alleen nog niet tegen gekomen.

Wil zo graag mn oude Xbox met XBMC vervangen voor zo,n kastje :)
Goedkoopste die ik nu ben tegengekomen is voor €327

[ Voor 14% gewijzigd door seninha op 29-06-2009 17:54 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

bumble_bee schreef op maandag 29 juni 2009 @ 16:45:
[...]
Citaat uit de wiki:

[...]
Ik heb zelf nog ergens Kcbench resultaten waar ik die ~30% uit heb kunnen halen, maar ik kan geen link vinden, kan best zijn dat dat in de c't was of zo.
Nou dan ga ik toch liever af op Passmark. Ik heb het zelf kunnen controleren. ik heb een Pentium M 1.6 en een Atom 270 Single core. De Pentium is iets sneller dan de N270.

Maar een Atom 330 is zeker sneller dan mijn Pentium M 1.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eoghlear schreef op maandag 29 juni 2009 @ 17:16:
[...]

Vraagje, waar zie jij deze staan voor € 240 staan?
Heb in mijn vorige post al een link gegeven. Ik ga over 2 maanden naar Hong Kong. Er is zo'n handige site waar alle prijzen vergeleken worden. Het is te koop voor 2580HKD wat neerkomt op 240 euro. Ook staat dat het te koop is voor 1999HKD (185 euro), maar dat is nog niet bevestigd.

http://www.price.com.hk/category.php?c=100032

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeO
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-08 10:31

MeO

Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 18:28:
[...]

Heb in mijn vorige post al een link gegeven. Ik ga over 2 maanden naar Hong Kong. Er is zo'n handige site waar alle prijzen vergeleken worden. Het is te koop voor 2580HKD wat neerkomt op 240 euro. Ook staat dat het te koop is voor 1999HKD (185 euro), maar dat is nog niet bevestigd.

http://www.price.com.hk/category.php?c=100032
Ik kan je het bevestigen. Ben net twee dagen terug uit HK en heb ze daar voor die prijs gezien. Ga naar Sham Shui Po. De kenners weten waar je moet zijn. Fine Up Company Shop no 42/44 (Boven) heeft ze voor die prijs.

2580 met 320GB HDD en 1999 zonder.

Afbeeldingslocatie: http://i948.photobucket.com/albums/ad330/MeOminG/IMAG0040.jpg

Deze komt uit een andere shop.

[ Voor 9% gewijzigd door MeO op 29-06-2009 21:17 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.