Had de link van Houthakker wel gezien, en zelf ook al wel een aantal converters/risers gegoogled maar die dingen zijn best duur als je ze los besteld, en ik weet niet hoe het gaat passen in een kast.
De Hiper
HMC-2K53A-A0 behuizing heeft mijn interesse:
Zoals je kunt zien is dit een vrij platte kast met 1 PCI slot parallel aan het moederbord. Er zijn dus twee mogelijkheden:
- De
ebay converter rechtstreeks in het PoV bord, een PCI riser in de converter zodat de PCI kaart parallel aan het moederbord in de kast past
- Een
PCI-E riser los erbij kopen (bij de kast zit alleen een PCI riser) en de riser rechtstreeks in het PoV bord, de converter in de riser en je PCI kaart in de converter.
Natuurlijk is voor beide methodes pas na te gaan of het past als je alle onderdelen in huis hebt
Zo op die foto te zien is die PCI -> PCI-E converter best hoog. Die rechstreeks in het mobo drukken en daar weer een riser opzetten gaat denk ik niet passen qua hoogte. Het is een mATX kast dus met een mITX mobo erin heb je wat ruimte over aan de zijkant, de PCI-E riser -> PCI converter -> PCI tuner past misschien wel, evt met wat kleine mods

aan de kast en tuner zoals het vervangen van de PSU door een picoPSU.
Overigens, had me vergist: PCI-E is inderdaad totaal anders dan PCI dus niet compatible. Was in de war met PCI-X wat over het algemeen wel compatible is met PCI
[
Voor 4% gewijzigd door
Exposure op 18-06-2009 00:59
]
You're so fucking special. I wish I was special.