Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:38
DaMarcus schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 23:53:
Toevallig wel een stabiele dinosaurus... Niet voor niets blijven bedrijven steken op Windows XP.

Het is dat ik Vista prettig vind werken en dit ook op m'n werkbak staat geïnstalleerd naast XP, maar m'n collega's zitten op XP. Juist omdat het rocksteady is en dat bijv. in bedrijfssituaties noodzakelijk is.
dit gaat een flamewar uitlokken.. Vista + SP1 is zeker zo solide als niet solider als windows xp +sp3.. vooral kwa extra veiligheid opties.

voor de rest ga ik me er niet over uitweiden.. maar 't is niet zo zeer stabiliteit, ook de toestellen zelf zijn al wat ouder en vaak niet 100% vista 'capabel'...

Weet iemand trouwens een site in NL die goedkope mini ITX cases verkoopt?

[ Voor 5% gewijzigd door Icekiller2k6 op 05-07-2009 00:00 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22
Icekiller2k6 schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 23:59:
Picco Computers verkoopt sowieso die Mini-Box M350, een review komt van mijn kant zodra ik m'n moederbordje heb ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Was ik ook niet van plan hoor, op m'n werk + thuis draai ik gewoon Vista SP1. Verder thuis ook Windows 7 waar ik ook niet over klaag :)

En inderdaad, Picco is een goedkope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oud maar stabiel, en deels gewoonte...

Maar om on-topic te blijven, zit nu met een vreemd probleem... Er komt nauwelijks geluid uit m'n Ubuntu XBMC setup... Heb al met ALSA mixer geprobeerd alle te maxen, maar dat had nauwelijks nut. Als ik m'n boxen volledig openzet hoor ik wat geluid, maar zelfs dat is te verwaarlozen.

Het zijn niet de boxen, want via m'n laptop knallen die keihard. Iemand anders bekend met dit probleem? Kon op google erg weinig vinden.

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Ik ben nu zover dat ik alles een beetje heb draaien.
Uiteindelijk een XBMC live iso gevonden welke al de nieuwste Nvidia drivers al in zich had

Heb nog niet echt veel kunnen testen maar ben wel een paar dingen tegen gekomen die niet erg goed lopen.

-als ik in de instellingen het geluid op DIGITAAL zet dan heb ik bij een paar MKV films gewoon geluid.Maar als ik een normale DVD ISO (of een AVI) afspeel dan heb ik een irritant geknetter,die alleen weg gaat als ik het geluid op Analoog zet.

En als ik dat doe dan heb ik weer geen geluid bij de MKV's : :|

Verder:
-als ik muziek wil luisteren speelt deze VEEL te SNEL af 8)7 Als ik de zelfde plaatje op mn Xbox met XBMC afspeel dan is het geluid wel goed.
Heb niets in de instellingen kunnen vinden wat dit zou kunnen oplossen.

en als laatste ,ik kan resolutie niet hoger dan 720p zetten op mijn Panasonic HD ready Plasma (TH-42PV70FA)
Wel heb ik de mogelijkheid om 1080i te zetten maar dan word het beeld mega uitvergroot 8)7

Wederom,op de Xbox kon ik het gewoon op 1080i zetten zonder probleem.

beeld en geluid gaan trouwens via HDMI.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-05-2022
Icekiller2k6 schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 23:59:
[...]

Antec ISK 300-65 is ook een leuk kastje
xxodd heeft ook mini itx cases ,aopen en bonchic hebben ook mini-itx cases
<-klik op linkje op profiel

[ Voor 6% gewijzigd door qonstant op 05-07-2009 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lage volume is gefixed.... Vraag me niet hoe, heb in Alsamixer nogmaals alles op max gezet en opgeslagen, na een reboot deed ie het :D

Ik is tevreden!! woohoo... vanacht alle films overzetten, morgen review schrijven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:38
@qonstant
is inderdaad een mooie case maar zoek er eentje zonder adapter.. :)

[ Voor 63% gewijzigd door Icekiller2k6 op 05-07-2009 01:08 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
M-Opensource schreef op zondag 05 juli 2009 @ 00:19: vanacht alle films overzetten, morgen review schrijven :D
/me Wiethoofd mompelt iets met goed review en opnemen in topic start ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jongens, ik ben er speciaal vroeg voor opgestaan... Daar is ie dan :)

http://tweakers.net/produ...mainboard-pov-ion330.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Ik zet m'n commentaar/opmerkingen wel even onder je review 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wiethoofd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 10:46:
[...]

Ik zet m'n commentaar/opmerkingen wel even onder je review 8)
damn... zit jij te F5'en op dit topic ofzo? haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ook al zijn mijn problemen niet opgelost, toch even wat plaatjes:

Uitpakken nieuwe speelgoed :)

Afbeeldingslocatie: http://static.zoom.nl/D0BDC90E68610EEAFB9B98A7A98021FE
Afbeeldingslocatie: http://static.zoom.nl/F696B5B4D7B03FDD8E8FE9494B36D2EC

Kast

Afbeeldingslocatie: http://static.zoom.nl/CDE9F3DB844993D21116B189CCD3EA25
Afbeeldingslocatie: http://static.zoom.nl/DE814F514C5A11AB6FE96035B5301808

Kastje open
Standaard hardware: 2gb Mem , 320gb HDD.(welke binnenkort wordt vervangen voor een 32gb SSD :) )

Afbeeldingslocatie: http://static.zoom.nl/CD7190D2C61942C106A68ACEA7D6F8FF
Afbeeldingslocatie: http://static.zoom.nl/2ECFD88A4627CAB08E537A59BFCC3716

XBMC Live installeren

Afbeeldingslocatie: http://static.zoom.nl/4C532C52651DE602687FF9384A59A417
Afbeeldingslocatie: http://static.zoom.nl/1097217A09D9CFE213D52B1619B03E65

En werkend _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://static.zoom.nl/842A26F06A9956507419747398F92DD4
Afbeeldingslocatie: http://static.zoom.nl/D52A095AEC93B45EC4FE898A8BDE3F4D

Nu alleen nog voor elkaar krijgen dat dit veranderd naar 1080i of 1080p :?

Afbeeldingslocatie: http://static.zoom.nl/651BCADAAE10486956F280D36D21DC19

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik weet niet of je het gezien hebt maar ik heb gevraagd onder je review of je het stroom verbuik kunt meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philflow schreef op zondag 05 juli 2009 @ 11:21:
[...]

Ik weet niet of je het gezien hebt maar ik heb gevraagd onder je review of je het stroom verbuik kunt meten.
Dat heb ik zeker gezien, maar dat kost iets meer tijd dan een paar minuten om te regelen :)
Ik heb geen watt-metertje maar ken wel iemand die er een heeft, zal dat binnekort eens testen. Is inderdaad wel handig om te weten en in de review te verwerken....

Dank voor je suggestie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

M-Opensource schreef op zondag 05 juli 2009 @ 11:28:
[...]
Dat heb ik zeker gezien, maar dat kost iets meer tijd dan een paar minuten om te regelen :)
Cool! Ik heb trouwens goede ervaring met de stroom meter van Cresta. 9.95 bij Kijkshop o.a.. Kwam als beste uit de bus bij Hardware.info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Heerlijk hoe simpel de QVL van de Zotac ION ITX A is, namelijk een simpele .txt :D Nu nog even zoeken naar een leuk setje 2x1GB geheugen wat ik er op ga drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Paar vragen:

Hoe bedien je XBMC? Heb je een IR remote erbij of gebruik je een keyboard/muis combo?

En mag ik zo vrij te zijn om te vragen naar je "shopping list" (welke componenten heb je gebruikt en wat heeft het totaal gekost?)

Verder echt een FANTASTISCHE review! _/-\o_

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rally schreef op zondag 05 juli 2009 @ 11:51:
[...]

Paar vragen:

Hoe bedien je XBMC? Heb je een IR remote erbij of gebruik je een keyboard/muis combo?

En mag ik zo vrij te zijn om te vragen naar je "shopping list" (welke componenten heb je gebruikt en wat heeft het totaal gekost?)

Verder echt een FANTASTISCHE review! _/-\o_
Ik bedien XBMC met m'n Logitech Harmony One (prachtding, als je weet hoe je 'm in moet stellen althans). Verder heb ik een infrarood receivertje van Dell (Windows MCE kitje).

Op Linux draai ik Lirc, deze applicatie pakt in principe elke afstandbediening zonder moeite. Ik heb de Harmony ingesteld als Windows Media Center remote en dat pikt ie goed.

De shoppinglist als volgt:

Point of View NVidia ION 330 moederbord - € 149,-
Inwin BM639 behuizing (incl 120 watt voeding) - € 55,-
Kingston ValueRAM 2GB KVR667D2S5/2G - € 24,-
Samsung SH-S223F Dvd brander - € 22,-
Samsung Spinpoint F1 DT HD753LJ, 750GB - € 60,- (was reeds in bezit)

Mijn prijs, omdat ik de schijf al had: € 250,-
Totaalprijs als je alles nu zou moeten kopen: € 310,-

Het zijn niet de meest gunstige prijzen, maar helaas waren de goedkopere leveranciers niet in staat om alles te leveren. Na een maand wachten was ik het zat en heb ik maar iets meer betaald om het snel te krijgen.

Het kan dus een paar tientjes goedkoper als je goed rondkijkt!

En dank u wel, hoop dat m'n review duidelijkheid kan bieden :)

[ Voor 4% gewijzigd door M-Opensource op 05-07-2009 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:59

Zjemm

...

@ M-Opensource,

Nette review. Ik zat zelf eigenlijk op de zotac te wachten, maar als ik dit zo zie beginnen m'n handen toch te jeuken.

Hoeveel schijven passen er eigenlijk in dat kasje? En heeft dit ION bord ook raid 1 toevallig?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zjemm schreef op zondag 05 juli 2009 @ 12:44:
@ M-Opensource,

Nette review. Ik zat zelf eigenlijk op de zotac te wachten, maar als ik dit zo zie beginnen m'n handen toch te jeuken.

Hoeveel schijven passen er eigenlijk in dat kasje? En heeft dit ION bord ook raid 1 toevallig?
Er vaste ruimte voor 1 desktop schijf. Echter als je gebruik maakt van een slimline dvd/blu-ray speler dan kan je er nog een SSD/laptop schijf onder hangen. Zonder optical drive kan je 2 desktopschijven kwjt.

Dit Point of View bordje heeft geen RAID helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

M-Opensource schreef op zondag 05 juli 2009 @ 12:08:
[...]

Op Linux draai ik Lirc, deze applicatie pakt in principe elke afstandbediening zonder moeite. Ik heb de Harmony ingesteld als Windows Media Center remote en dat pikt ie goed.
Zou je mij even kunnen helpen met Lirc?
Is dat een aparte software wat je moet draaien? en kan ik die ook met XBMC Live gebruiken?

Ik heb namelijk hier een Philips OVU4003 IR USB ontvanger,welke zou moeten werken met Linux.
Heb deze aan de Asrock gehangen.
Toen heb ik via de Harmony software de remote als WMC extender ingesteld,maar er gebeurt niets als ik op de knoppen druk ;(

Nu weet ik niet of het aan de IR ontvanger ligt die niet door de Live versie herkend wordt of dat ik de Harmony niet goed ingesteld heb.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Ik zat zelf eigenlijk op de zotac te wachten, maar als ik dit zo zie beginnen m'n handen toch te jeuken.
Zodra ik m'n bordje binnen heb zal ik daar ook een review over maken ;)

Nu hopen dat de boel snel op voorraad komt :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:32
@ M-Opensource:

Leuke review, ik heb er even wat verbruikscijfers bij vermeld, omdat daar nogal vraag naar was.
Benieuwd hoeveel verbruik jij meet met die voeding die bij je ITX kastje zat :)
Ik heb vandaag even een welbekende Voltcraft 3000 meegenomen van mijn werk, de resultaten:
- POV330, 2xRAM, 2x120MM fan, 2,5" HDD, 300Watt Be Quiet Pure Power:
Idle: 29 watt
Load: 35 watt
Uit: 0.3 watt (Groot verschil met mijn server die bijna 10 watt verbruikt in de uit stand, iets met inefficiënte voeding enzo ;))

- Bovenstaande systeem + 4x750GB Seagate aan een Highpoint RR2300 + 2x1TB Green Power:
Idle: 72 watt
Load: 77~79 watt (afhankelijk van film)

Hoogst gemeten verbruikt: 146 watt (Tijdens booten (opspinnen) van de HDD's)
Ik denkt dat het verbruik van het "kale" systeem nog wel behoorlijk omlaag kan met gebruik van een Pico PSU :)

Edit: Toch nog best handig zo'n stroom meter. Kom er net achter dat ik bijna 60 watt bespaar door de backlight van me TV van 10 naar 0 te zetten. Aangezien ik toch alleen maar 's avond TV kijk is dit prima te doen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Deismyna op 05-07-2009 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
seninha schreef op zondag 05 juli 2009 @ 12:48:
[...]

Zou je mij even kunnen helpen met Lirc?
Is dat een aparte software wat je moet draaien? en kan ik die ook met XBMC Live gebruiken?

Ik heb namelijk hier een Philips OVU4003 IR USB ontvanger,welke zou moeten werken met Linux.
Heb deze aan de Asrock gehangen.
Toen heb ik via de Harmony software de remote als WMC extender ingesteld,maar er gebeurt niets als ik op de knoppen druk ;(

Nu weet ik niet of het aan de IR ontvanger ligt die niet door de Live versie herkend wordt of dat ik de Harmony niet goed ingesteld heb.
Ik heb m'n info hier vandaan: http://www.xbmc.org/wiki/...tall_support_for_a_remote

Moet zeggen dat ik voor het eerst Lirc heb gebruikt, en het werkte eigenlijk gelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandmasg
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 04:44

Grandmasg

What ever!!!!

@ M-Opensource,

http://translate.google.n...l=ja&tl=nl&hl=nl&ie=UTF-8 :+

Mijn systeempje samen met een M350 case van www.picco.nl
#ProductPrijsSubtotaal
1Kingston HyperX KHX6400D2LLK2/4G€ 48,56€ 48,56
1OCZ Throttle eSATA Flash Drive 32GB Zwart€ 95,65€ 95,65
1Samsung Spinpoint M6 HM500LI€ 83,94€ 83,94
1Zotac IONITX-A-E€ 167,18€ 167,18
ImporterenTotaal€ 395,33

Verwacht volgende week de laatste onderdelen :D

I know a lot, but not everything! Hobby systeem
WhatPulse Aap stats!
Github team stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Deismyna schreef op zondag 05 juli 2009 @ 12:56:
ik heb er even wat verbruikscijfers bij vermeld, omdat daar nogal vraag naar was.
Thanks!
Edit: Toch nog best handig zo'n stroom meter. Kom er net achter dat ik bijna 60 watt bespaar door de backlight van me TV van 10 naar 0 te zetten. Aangezien ik toch alleen maar 's avond TV kijk is dit prima te doen :)
Ik heb mijn plasma tegenwoordig ook op 0% brightness staan. Ziet er prima uit en scheelt veel. Nu nog niet teveel naar wit kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik ben over! *O*

Met name door de review en links naar de how-to's van M-Opensource _/-\o_ heb ik ook zojuist mijn bestelling geplaatst bij "Your PC" voor de ASRock ION (ik wilde meteen alles-in-een hebben).

De 320GB gaat dan op termijn vervangen worden door een 30GB SSD (Vertex-series waarschijnlijk).
Wellicht begin wel met booten van USB voor het energie gebruik en om hem zo stil mogelijk te houden.

Kijken hoeveel performance we uit dit beestje kunnen krijgen :9~
Nu gebruiken we een HDX900 (slaapkamer) en HDC1000 (woonkamer), maar die hebben soms nog wel eens wat problemen met het afspelen van bepaalde content. Als dit bevalt dan gaan ze linea-recta naar Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Zotac heeft inderdaad RAID, de Point of View niet... Ik nam aan dat z'n vraag om de Point of View ging :)

(edit) nu ik op de NVidia website zit te kijken, schijnt dat de chipset van de Point of View wel RAID ondersteund, ik twijffel nu sterk... Zal zo de BIOS eens onderzoeken...

[ Voor 19% gewijzigd door M-Opensource op 05-07-2009 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
M-Opensource schreef op zondag 05 juli 2009 @ 13:51:
[...]

De Zotac heeft inderdaad RAID, de Point of View niet... Ik nam aan dat z'n vraag om de Point of View ging :)

(edit) nu ik op de NVidia website zit te kijken, schijnt dat de chipset van de Point of View wel RAID ondersteund, ik twijffel nu sterk... Zal zo de BIOS eens onderzoeken...
Point of view heeft gewoon de optie tot RAID hoor. Ik kon kiezen of ik mijn HDD's in SATA (ide mode), RAID of AHCI wou :)
Of het allemaal goed werkt durf ik niet te zeggen, dat heb ik niet getest.

Edit: @M-Opensource: Idd, de site van Point of View zelf is op zijn minst vrij triest te noemen... drivers zijn gelukkig allemaal van Nvidia site te halen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Deismyna op 05-07-2009 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deismyna schreef op zondag 05 juli 2009 @ 14:04:
[...]

Point of view heeft gewoon de optie tot RAID hoor. Ik kon kiezen of ik mijn HDD's in SATA (ide mode), RAID of AHCI wou :)
Of het allemaal goed werkt durf ik niet te zeggen, dat heb ik niet getest.
Dus toch... grappig, wordt op de site van Point of View totaal niet gemeld... (niet dat ze uberhaupt al veel melden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn POV 330 moederbord net binnengekregen. Aangezien ik deze ergens half mei besteld had, ben ik hier erg blij mee.

Na het geheel ingebouwd te hebben in een mooie Silverstone kast loop ik alleen tegen een probleem aan: de fans gaan aan, maar ik krijg geen beeld (niet analoog en niet via DVI) en/of POST.

Aangezien in dit topic toch wel zo'n beetje de ervaringsdeskundigen/experts rondhangen m.b.t. deze bordjes vroeg ik mij af of iemand mij nog raad kan geven voordat ik een RMA traject start. :'(

Samenvattend:

- Fans spinnen op, verder 'gebeurt er niks'
- Heb DVI en Analoog allebei aangesloten
- Moederbord heb ik uit de kast gehaald om kortsluiting met de kast uit te sluiten. Verder ook alle niet essentiele bekabeling los gehaald. Alleen de power button stekker zit er nog aan.
- Heb 2 geheugenmodules getest (DDR2 800: alle 2 modules er in, 1 stuk er in, geen modules -> dan gaat het systeem ook niet piepen o.i.d. )
- Heb 2 verschillende voedingen getest. (Deze hebben wel alle 2 een 20 -> 24 pins converter er tussen zitten, kan dat nog uitmaken?)

Verder staat er op pagina 3 van de handleiding/folder een 'Internal indicator' (SB_PWR). Ik heb nog nooit een led zien branden in dat deel van het moederbord. Is dit al een teken aan de wand?

Ik ben even door mijn opties heen, dus advies is welkom! (Als ik iets over het hoofd zie is het vast wat erg onnozels...) Zoals jullie snappen zit ik niet echt te wachten om het moederbord retour te sturen na een maand wachten om hem te krijgen, maar als het niet anders is dan is het niet anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Heb je ook al met ander geheugen geprobeerd? Als dit niet op je QVL staat is het niet gegarandeerd dat het werkt, dus er een 667MHz DIMM op drukken en nog eens kijken. Verder de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen en posten waar je vast loopt.

En de boel gaat niet piepen als er geen Speaker is aangesloten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
Wiethoofd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 14:43:
Heb je ook al met ander geheugen geprobeerd? Als dit niet op je QVL staat is het niet gegarandeerd dat het werkt, dus er een 667MHz DIMM op drukken en nog eens kijken. Verder de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen en posten waar je vast loopt.

Bordje heeft volgens mij geen speaker aansluiting ;) (of ik heb hier overheen gekeken).

Wat je kan proberen:
- kijk of het geheugen er goed ingeprikt is
- probeer het voor de grap eens zonder de 20 -> 24 pins converter (moet ook gewoon werken)
- dat er geen ledje brand kan kloppen, die zit er namelijk niet op ;)

Verder inderdaad ander geheugen proberen. Wel op het "source" knopje van je monitor gedrukt? zodat tie switched tussen VGA en DVI? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De standby power indicator heb ik ook nog niet zien branden.

Mijn bordje werkt wel goed, hoewel ik niet echt onder de indruk ben van het energieverbruik. Misschien komt dat door de lompe 600W Spire voeding waar ik het bordje nu op het getest. Ik kom op ca. 40 watt met 2x2GB DDR2-800, een 5400 toeren harddisk en geen fans behalve die in de voeding. Met 2GB RAM is het verbruik ongeveer 37,5W. Het sluipverbruik van de voeding is 6W. Er zijn vziw zero mogelijkheden om het energieverbruik dmv speedstep, underclocking of undervolting omlaag te krijgen. De cores draaien altijd op 1,6GHz.

Onder Windows 7 haalde ik wel meteen een nette 82MB/s bij het kopiëren van het grote bestanden over het netwerk naar een software stripe van 2x Seagate Barracuda LP 1,5TB. Als fileserver is hij snel zat, alleen jammer dat die chipset zo inefficiënt is.

Edit: met een andere 360W ATX-voeding haal ik 35,5W idle met 4GB RAM.

[ Voor 14% gewijzigd door Femme op 05-07-2009 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiethoofd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 14:43:

Een 667 MHz DIMM heb ik helaas niet even liggen..

En zit er tegenwoordig niet een mini pc speaker meer op? Of laat ik nu doorschemeren dat ik al wat ouder wordt? ;)

En tenslotte: zou dan die internal indicator sowieso al eens een keertje moeten gaan branden? Zie helemaal niks oplichten naast die SATA poorten..

EDIT: heb net even een koptelefoontje aan de line-out gehangen, met en zonder geheugen.. geen enkele biep of waarschuwing. :'( :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2009 15:23 . Reden: Koptelefoon getest ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

In de duitse C'T van deze maand worden een aantal Atom boardjes getest waaronder de Zotac Ionitx-A met 330.
Leerlauf (idle?) 33.1 W
Vollast CPU: 37 W
Vollast CPU+Grafik: 49 W
In de notes staat Primarseitig gemessen. (wat dat betekent weet ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Femme schreef op zondag 05 juli 2009 @ 14:46:
De standby power indicator heb ik ook nog niet zien branden.

Mijn bordje werkt wel goed, hoewel ik niet echt onder de indruk ben van het energieverbruik. Misschien komt dat door de lompe 600W Spire voeding waar ik het bordje nu op het getest. Ik kom op ca. 40 watt met 2x2GB DDR2-800, een 5400 toeren harddisk en geen fans behalve die in de voeding. Met 2GB RAM is het verbruik ongeveer 37,5W. Het sluipverbruik van de voeding is 6W. Er zijn vziw zero mogelijkheden om het energieverbruik dmv speedstep, underclocking of undervolting omlaag te krijgen. De cores draaien altijd op 1,6GHz.

Onder Windows 7 haalde ik wel meteen een nette 82MB/s bij het kopiëren van het grote bestanden over het netwerk naar een software stripe van 2x Seagate Barracuda LP 1,5TB. Als fileserver is hij snel zat, alleen jammer dat die chipset zo inefficiënt is.

Edit: met een andere 360W ATX-voeding haal ik 35,5W idle met 4GB RAM.
Heb je wel een meetding dat de cosphi registreert? Bij lage belastingen wil die het beeld op simpele energiemeters nogal eens verstoren, maar dat zou dan bijna een factor 2 moeten zijn hier :X Ik ben niet onder de indruk iig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

neographikal schreef op zondag 05 juli 2009 @ 15:54:
[...]

Heb je wel een meetding dat de cosphi registreert? Bij lage belastingen wil die het beeld op simpele energiemeters nogal eens verstoren, maar dat zou dan bijna een factor 2 moeten zijn hier :X Ik ben niet onder de indruk iig :P
Ik heb een Voltcraft Energy Logger 3500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

M-Opensource schreef op zondag 05 juli 2009 @ 12:58:
[...]

Ik heb m'n info hier vandaan: http://www.xbmc.org/wiki/...tall_support_for_a_remote

Moet zeggen dat ik voor het eerst Lirc heb gebruikt, en het werkte eigenlijk gelijk...
Heb dit gedaan, en het schijnt dat ik al de nieuwste versie heb.
Dat betekend OF dat de IR usb receiver niet herkend wordt of dat ik iets niet geod gedaan heb ik de Harmony software.

Zal even met het laatste beginnen.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga maar voor een RMA aanvraag voor mijn moederbord. Heb alles getest en er zit verder totaal geen leven in. Jammer. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
seninha schreef op zondag 05 juli 2009 @ 16:09:
[...]

Heb dit gedaan, en het schijnt dat ik al de nieuwste versie heb.
Dat betekend OF dat de IR usb receiver niet herkend wordt of dat ik iets niet geod gedaan heb ik de Harmony software.

Zal even met het laatste beginnen.
Ik heb 'm puur ingesteld als Windows Media Center Remote in de Logitech software, meer heb ik er niet voor hoeven doen... Ik denk dat je binnen Lirc toch eens moet proberen een andere receiver in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
seninha schreef op zondag 05 juli 2009 @ 11:01:
Ook al zijn mijn problemen niet opgelost, toch even wat plaatjes:

Uitpakken nieuwe speelgoed :)

[afbeelding]
[afbeelding]

Kast

[afbeelding]
[afbeelding]

Kastje open
Standaard hardware: 2gb Mem , 320gb HDD.(welke binnenkort wordt vervangen voor een 32gb SSD :) )

[afbeelding]
[afbeelding]

XBMC Live installeren

[afbeelding]
[afbeelding]

En werkend _/-\o_

[afbeelding]
[afbeelding]

Nu alleen nog voor elkaar krijgen dat dit veranderd naar 1080i of 1080p :?

[afbeelding]
mooi om te zien
schrok alleen even(van de beschermlaag) dacht dat de kleur verkeerd was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Zo,Harmony remote werkt ook.
Dit gaat de goede kant op :)

Nu alleen nog de laatste etappe en dat is er voor te zorgen dat ik kan FTP en van mijn PC naar de Asrock om bv skin te upgraden maar ook om scripts te installeren (bv Uitzending gemist)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Femme schreef op zondag 05 juli 2009 @ 16:04:
[...]

Ik heb een Voltcraft Energy Logger 3500.
Not impressed at all dan.... Die chipset is een energievretert lijkt het wel, hoewel je voeding ook niet meehelpt, is dit toch niet zo best voor een "energie-efficient" platform imho. Als fileserver zou ik dan ook veel eerder naar een D945GSEJT kijken: 14watt idle en het kost nog geen 82 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

neographikal schreef op zondag 05 juli 2009 @ 20:33:
[...]
Not impressed at all dan.... Die chipset is een energievretert lijkt het wel, hoewel je voeding ook niet meehelpt, is dit toch niet zo best voor een "energie-efficient" platform imho. Als fileserver zou ik dan ook veel eerder naar een D945GSEJT kijken: 14watt idle en het kost nog geen 82 euro.
Nou ja, energie vreter... het is wel dual core atom met Nvidia 9400 graphics.

Maar nee als fileserver zou dat geen goede keuze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Philflow schreef op zondag 05 juli 2009 @ 20:52:
[...]

Nou ja, energie vreter... het is wel dual core atom met Nvidia 9400 graphics.

Maar nee als fileserver zou dat geen goede keuze zijn.
Zelfs dan, een AMD-cpu op een GF8200 chipset met picopsu verbruikt nauwelijks meer (die is ook rond de 24watt idle te krijgen), kost hetzelfde en beschikt over veel meer power. Zo'n Atom combinatie is met name interessant vanwege z'n lage energieverbruik, daarom werd er zoveel gescholden op de 945GC: die verbruikte teveel. De Ion doet het ietsje beter en maakt wat goed met z'n mogelijkheden, maar spannend is het allemaal nog niet imHo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:59

Zjemm

...

Ah, begrijp is het dus goed dat er toch raid op het bordje zit. Dat zou wel vet zijn.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

neographikal schreef op zondag 05 juli 2009 @ 21:07:
[...]
Zelfs dan, een AMD-cpu op een GF8200 chipset met picopsu verbruikt nauwelijks meer (die is ook rond de 24watt idle te krijgen), kost hetzelfde en beschikt over veel meer power.
Ook onder volledige CPU+GPU load vergelijkbaar? Ik weet het niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

neographikal schreef op zondag 05 juli 2009 @ 20:33:
[...]

Dat bord heeft geen pci express, wat ik nodig heb voor de raidcontroller. Het energieverbruik van de Ion en 945 chipset ontloopt elkaar weinig, de Ion biedt wel betere prestaties en meer mogelijkheden dus dan is de keuze snel gemaakt. Op basis van de reviews had ik een kaal energieverbruik van minder dan 30 watt verwacht.

Gezien de enorme hitteproductie van de chipset en het ontbreken van ondersteuning voor speedset oid (mijn Samsung NC10 doet het wel) is er nog veel winst te halen met dit platform.

Overigens trekt een raid-adapter met een IOP341 of IOP348 al snel 15 tot 20 watt aan het stopcontact dus echt zuinig wordt het nooit. De grootste besparing bereik ik door de server niet aan te zetten als ik 'm niet nodig heb. De disken in een array kunnen op een Areca wel standby worden gezet als er geen activiteit is. Als bootdrive wil ik een laptopschijf gebruiken zodat de dataschijven niet voor wat simpele paging I/O actief blijven. Het is te hopen dat er bij de volgende generatie hardware raid-adapters wat aan het energieverbruik gedaan zal worden door de kloksnelheid en spanning van de I/O processor loadafhankelijk te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Femme op 05-07-2009 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
seninha schreef op zondag 05 juli 2009 @ 20:30:
Zo,Harmony remote werkt ook.
Dit gaat de goede kant op :)

Nu alleen nog de laatste etappe en dat is er voor te zorgen dat ik kan FTP en van mijn PC naar de Asrock om bv skin te upgraden maar ook om scripts te installeren (bv Uitzending gemist)
Dat is heel makkelijk op te lossen, een Samba share aanmaken en de volgende map delen: /home/xbmx/.xbmc/

Deze tutorial kan handig zijn: http://www.howtogeek.com/...l-samba-server-on-ubuntu/

Wat skins en dergelijke betreft, ik raad je aan om de SVN Repo Installer er op te zetten, vervolgens kan je via die applicatie binnen XBMC alles downloaden en installeren, zonder gedoe met shares of ftp's...

http://code.google.com/p/xbmc-addons/downloads/list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
mochten meer mensen een asrock ion 330 willen bestellen
ik kan via paypal nog max 3/4 asrocks in bestelling nemen
aangezien ik dan aan de limiet van paypal zit ondanks dat ik een zakelijke account heb bij paypal. 8)7
had dus tot maart 2010 met die limiet moeten doen 8)7 |:( :+

(morgen effe met paypal bellen of de limiet eraf kan)

mocht het van de week niet meer mogelijk om met paypal te betalen neem dan even contact op via de site
voor de overige methode
<-

[ Voor 29% gewijzigd door qonstant op 06-07-2009 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:12
Philflow schreef op zondag 05 juli 2009 @ 14:52:
In de duitse C'T van deze maand worden een aantal Atom boardjes getest waaronder de Zotac Ionitx-A met 330.
Leerlauf (idle?) 33.1 W
Vollast CPU: 37 W
Vollast CPU+Grafik: 49 W
In de notes staat Primarseitig gemessen. (wat dat betekent weet ik niet)
Dat betekent dat ze gemeten hebben vanuit het stopcontact. Alle verliezen die de voeding veroorzaakt zijn dus meegemeten. Eigenlijk is dat dan ook precies wat je wil weten, want je koopt zo'n bordje om juist geld te besparen. Als hij dan in idle (leerlauf) dan nog steeds 33.1W pakt dan begin ik alvast te twijfelen of ik hier t.o.v. mijn 680g + be2350 nog zo veel ga besparen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:37
Het verschil tussen 20 en 30 watt vind ik persoonlijk verwaarloosbaar als je hem maar niet de hele dag aan laat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowfi schreef op maandag 06 juli 2009 @ 09:43:
Het verschil tussen 20 en 30 watt vind ik persoonlijk verwaarloosbaar als je hem maar niet de hele dag aan laat staan.
De nettop'jes zijn wel leukere alternatieven qua verbruik als servertje of download machiene, in vergelijk met de vele desktops die velen de hele dag laten loeien :) Mijn energie verbruik zal in ieder geval omlaag gaan. Heb net 2 Asrockjes ION330 besteld en zullen voornamelijk gaan fungeren als film netwerk streamers, met de mogelijkheid om er ook op wat te kunnen internetten/mailen etc.

Heb zelf een tijdje zitten wachten op de B208 maar ASUS heeft al aangegeven deze niet voor in Nederland uit te brengen. Jammer want ik vind het model van de B208 wel wat sprekender maar het is niet anders. Mogelijk dat ASUS de B208 helemaal niet zal uitbrengen nu Asrock met hun ION330 goed loopt.

Nu nog even al mijn DVD's gaan rippen naar de server, zal een klus worden maarjah, alles zit nu onder 1 knop en dat is in gebruik wel prettig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
Net de reden gevonden waarom mijn HDD's zo traag zijn op mijn ION.
De harde schijven zijn natuurlijk allemaal nog leuk geformatteerd als NTFS... voordat je daar op kan lezen/schrijven met Ubuntu ben je 101 convertors verder :X

Net even een test uitgevoerd om te schrijven van mijn PC naar de tmp map (ext3), en dit ging gewoon met ~30MB/s in tegenstelling tot de 13MB/s op de NTFS schijven.

Alleen jammer dat al mijn HDD's praktisch vol zitten, dus het filesysteem "ff" aanpassen zit er denk ik niet in :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exposure
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Heeft iemand die PCI-E naar PCI converter al getest met het PoV bordje? Ben vooral benieuwd of het ding uberhaupt werkt in Linux aangezien ik 'm te duur vind om zo maar te bestellen.

You're so fucking special. I wish I was special.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Asrock heeft vandaag zijn plek gekregen onder de TV.
(Oude Xbox mag nu naar de kamer van de kids)

Systeem doet alles wat ik er van verwachte.
Is snel,stil en erg compleet.
XBMC draait als een zonnetje. DVD,AVI's en HD materiaal spelt deze zonder probleem.

Wel heb ik gemerkt dat sommige HD films (MKV) bij snelle bewegingen heel licht schokken.
Moet nog even uitzoeken waarom.
CPU (XBMC geeft er 4 aan) is dan ongeveer tussen de 5 en 10% aan het werk :)
Dat betekend dus dat de GPU al het werk aan het doen is :)

Ben erg tevreden er mee.
Denk dat als je met je Media center ook nog TV wilt kijken/opnemen je beter voor een apart bordje kan gaan met PCI port.
Maar als je dat niet van plan bent dan is de Asrock HET systeem om onder je TV te hebben.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb dus ook de ASRock besteld, maar wist niet zeker of er een IR sensor op zit.
Kun jij me dat vertellen?

Ik heb ook een losse IR sensor, maar weet niet of die met lirc werkt. Maar dan moet ik wel de case gaan modden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
rally schreef op maandag 06 juli 2009 @ 23:17:
Ik heb dus ook de ASRock besteld, maar wist niet zeker of er een IR sensor op zit.
Kun jij me dat vertellen?

Ik heb ook een losse IR sensor, maar weet niet of die met lirc werkt. Maar dan moet ik wel de case gaan modden :P
zit een vaste ir sensor in(ik heb alleen nog maar de doosjes gezien :+
http://www.asrock.com/nettop/overview.asp?Model=ION%20330

kijkt net in google analytics en schrikt weer van de stats(moet nog effe datatraffics checken ivm met hosting)

[ Voor 14% gewijzigd door qonstant op 07-07-2009 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
@ seninha
Welke firmware heb jij erop ?
Want de laatste 1.40 van 25/6 heeft nog een fan control optie en maakt nog minder lawaai.
http://www.asrock.com/nettop/download.asp?Model=ION%20330

[ Voor 18% gewijzigd door abusimbal op 07-07-2009 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
bumble_bee schreef op maandag 29 juni 2009 @ 16:05:
[...]

Heel verstandig, de Atom is een belachelijk slechte processor. Mijn 6 jaar oude Pentium-M 1.5GHz in mijn laptop presteert 30% beter dan zelfs de 330 Atom, ondanks het feit dat deze laatste dualcore is. En hij gebruikt ook nog minder stroom, het hele systeem trekt idle 7W en bij een ion bordje is dat al gauw 30W. Gegeven, de een is een laptop, maar toch.
Ik zie zelf het probleem met de GMA950 niet zo. Ik heb er een in mijn HTPC zitten en hij speelt 720p perfect af op 1920x1080. Meer heb je niet nodig, en je hebt dan geen enorme binary blob kernel module van nvidia nodig zoals bij de ion. Heb laatst mijn desktop vervangen door een mATX bordje (tweedehands voor 50 euro) met een mobiele core duo en gma950, hij trekt minder dan de ion (20W idle) en de cpu presteert tenminste niet als een 10 jaar oud fossiel. Je kan zowaar HD video van youtube en dergelijke streamen, wat je met de Atom wel kan vergeten heb ik gelezen..
Tja, en nu heb ik 'm toch besteld, die Zotac O-) Heb een hoop andere mobo's bekeken, inclusief socket P mobo's, maar dat wordt aanzienlijk kostbaarder en gecompliceerder mbt tot componenten als een cpu-koeler etc. Laat ik het maar proberen, bevalt het niet krijgt mijn moeder 'm cadeau <+:)

De compnenten:
Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/ljdrp.jpg
http://www.azerty.nl/8-84...on-itx-a-moederbord-.html

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/2qs8f1u.jpg
http://www.azerty.nl/8-10...e-sugo-sst-sg05b-bur.html

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/16acjna.jpg
http://www.ikbenstil.nl/F...tiframe-M12-S1::2860.html

Afbeeldingslocatie: http://www.ikbenstil.nl/smartImages/2731-c_w202_h180.jpg
http://www.ikbenstil.nl/F...adapter:::27_117_120.html

Verder nog een slimline dvd-brander besteld. Geheugen, een stille 80mm fan en een harddisc heb ik liggen/over. De HD is wel een 72 GB Raptor, maar eens kijken hoe dat met geluid uitpakt.

Hopelijk is dit alles voor de kerst binnen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:52
zou iemand nog de ion goed kunnen testen met windows xp/7?
In princiepe zou 1080p geen probleem moeten zijn, maar ik las dat M-Opensource het niet gelukt was om dit vlekkeloos aan de praat te krijgen. De bird-scene zou een goede benchmark zijn daarin.

Liefst zou ik xp erop zetten omdat dit makkelijker in onderhoud is. Er komt nog meer op te draaien als sabnzbd, torrent client, windows shares ofcourse, ftp etc... daarvoor wil ik niet afhankelijk zijn van ubuntu ofzoiets wat me een hoop tijd gaat kosten in het uitzoeken. Waarschijnlijk wil ik er nog wat windows pecifieke apps op gaan draaien.

-edit

ik kwam dit nog tegen:
http://en.inpai.com.cn/doc/enshowcont.asp?id=5785

lijkt erop dat het icm windows vista/7 wel zou moeten gaan werken.

[ Voor 11% gewijzigd door sharkzor op 07-07-2009 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 18:31:
[...]

De nettop'jes zijn wel leukere alternatieven qua verbruik als servertje of download machiene, in vergelijk met de vele desktops die velen de hele dag laten loeien :) Mijn energie verbruik zal in ieder geval omlaag gaan. Heb net 2 Asrockjes ION330 besteld en zullen voornamelijk gaan fungeren als film netwerk streamers, met de mogelijkheid om er ook op wat te kunnen internetten/mailen etc.

Heb zelf een tijdje zitten wachten op de B208 maar ASUS heeft al aangegeven deze niet voor in Nederland uit te brengen. Jammer want ik vind het model van de B208 wel wat sprekender maar het is niet anders. Mogelijk dat ASUS de B208 helemaal niet zal uitbrengen nu Asrock met hun ION330 goed loopt.

Nu nog even al mijn DVD's gaan rippen naar de server, zal een klus worden maarjah, alles zit nu onder 1 knop en dat is in gebruik wel prettig :)
Ja. Ik heb ook een zelfbouw nas deze gebruikt 65 watt geloof ik met 5 disken erin. Ook die staat niet de hele dag aan. Hij gaat met een crontab om 2 uur snachts uit. En ik zet hem als ik savonds thuis kom van werk (~6 uur) aan met WOL. Downloaden gaat met 2MB/s dus het is niet nodig om een hele dag te downloaden.

Zoiets wil ik ook doen met een HTPC. Volgens mij bespaar je dus veel meer door een computer simpelweg uit te zetten als je hem niet nodig hebt dan te muggeziften over die laatste paar watts :)

Kan je vast bereken als je daar de tijd voor vrij wil maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

Volgens mij zijn er een hoop mensen die de ASRock ION 330 al besteld hebben, maar ik kan hem nergens vinden 8)7

Kan iemand mij vertellen waar deze bestelbaar is? Zijn er al Nederlandse shops die hem hebben? Dat geniet bij mij toch de voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

lowfi schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 12:12:
[...]

Zoiets wil ik ook doen met een HTPC. Volgens mij bespaar je dus veel meer door een computer simpelweg uit te zetten als je hem niet nodig hebt dan te muggeziften over die laatste paar watts :)
Persoonlijk vind ik het onzin om als thuisgebruiker de hele dag een server of zelfs een htpc aan te hebben staan. Mijn inziens kun je ook beter niet teveel afhankelijk zijn van de opslag op de server zodat het ding zo min mogelijk aan hoeft te staan. Ik gebruik 'm primair voor backups en het sharen van wat software en media downloads. Dat eerste is tegenwoordig al nauwelijks meer nodig omdat je met de hedendaagse internetverbindingen gewoon de nieuwste versie van het net haalt op het moment dat het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
ook in het wit :P als die kleur uberhoud verkoopt
http://your-pc.nl/495-as.html

er kunnen er nog 2 georderd(betaald) worden via paypal en dan zit ik aan de jaarlijkse verkooplimiet van paypal

[ Voor 23% gewijzigd door qonstant op 07-07-2009 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik zou wel een witte willen. Maar waarom zou ik dat via jou doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Salland.eu verkoopt ze ook. link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
lowfi schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 14:41:
Ik zou wel een witte willen. Maar waarom zou ik dat via jou doen? :)
dat is aan de klant zelf

[ Voor 9% gewijzigd door qonstant op 07-07-2009 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik heb vandaag 2 PoV 330 bordjes binnen gekregen, de postbode kwam al om 10 uur :)
Eerst had ik de Zotac besteld, maar ik had geen zin meer om te wachten. Morgen komt als het goed is
m'n Be Quiet voeding binnen met 2GB geheugen en een AB. Ik ben zeer benieuwd. Ik vind het koelblok van de PoV wel iets minder dan dat van de Zotac, ziet er goedkoop uit. Het zat er ook scheef op geplakt bij mij. En waar moet ik die schroefjes van de fan in vast zetten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 15:27

Seraphyn

Jabberwocky!

sharkzor schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 12:01:
zou iemand nog de ion goed kunnen testen met windows xp/7?
In princiepe zou 1080p geen probleem moeten zijn, maar ik las dat M-Opensource het niet gelukt was om dit vlekkeloos aan de praat te krijgen. De bird-scene zou een goede benchmark zijn daarin.
Ik krijg een uncompressed Godfather 1080p in ieder geval niet vloeiend op onze net gekochte Asrock 330 ion. Heb inmiddels alle drivers geupdate, laatste MPC-HC enzo gehaald maar nog geen success. Vanavond maar aan de slag met codecs tweaken enzo. Als iemand het al voor elkaar heeft hoor ik het graag over het hoe en wat.
Volgens Tweaktown zou ie een geweldige overclocker zijn, maar ik kreeg em nauwelijks omhoog zonder direct een BSOD in mijn gezicht te krijgen.
Tot zo ver ben ik toch wat teleurgesteld moet ik eerlijk zeggen.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Seraphyn schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 14:51:
[...]
Ik krijg een uncompressed Godfather 1080p in ieder geval niet vloeiend op onze net gekochte Asrock 330 ion. Heb inmiddels alle drivers geupdate, laatste MPC-HC enzo gehaald maar nog geen success.
Probeer adners deze guide. Bij mij werkte die op diverse computers die ik heb geprobeerd. Op Ion heb ik het nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie had dat ooit verwacht! Dat Linux gebruikers gewoon PnP drivers konden installeren en dat Windows gebruikers uren kwijt zijn aan het installeren van de juiste drivers! "Vroagah" was dat namelijk een omgekeerde situatie. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

qonstant schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 00:07:
[...]

zit een vaste ir sensor in(ik heb alleen nog maar de doosjes gezien :+
http://www.asrock.com/nettop/overview.asp?Model=ION%20330

kijkt net in google analytics en schrikt weer van de stats(moet nog effe datatraffics checken ivm met hosting)
qonstant: ik ben die IR niet tegen gekomen in mijn Asrock.
Daarom maak ik gebruik van een PHilips IR USB receiver.

Werkt perfect :)

abusimbal: Ik heb al de laatste firmware er op en setje is inderdaar erg stil.Jammer genoeg kun je via XBMC live niet zien hoe heet de GPU en CPU wordt.

Wat ik wel jammer vind is de rooster achter op.Hierdoor hoor je de lucht een beetje .
Voor het goede zou je deze weg moeten dremelen ;)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
seninha schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 16:14:
[...]

qonstant: ik ben die IR niet tegen gekomen in mijn Asrock.
Daarom maak ik gebruik van een PHilips IR USB receiver.
dan heb ik het fout,of verkeerd gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:52
probeer anders windows vista/windows 7(als je xp gebruikte). ik las ergens dat alleen daaronder dxva probleemloos werkt.
Die kan je volgens mijn in de codec van mpc-hc aanzetten.

misschien heb je heir wat aan:

http://forum.team-mediapo...mpeg2-h-264-vc-1-a-44614/

ik denk niet dat coreavc+cuda snel genoeg is om de klus te klaren. Cuda is weer een andere manier om het beeld te processen ipv via DXVA.
[...]

Ik krijg een uncompressed Godfather 1080p in ieder geval niet vloeiend op onze net gekochte Asrock 330 ion. Heb inmiddels alle drivers geupdate, laatste MPC-HC enzo gehaald maar nog geen success. Vanavond maar aan de slag met codecs tweaken enzo. Als iemand het al voor elkaar heeft hoor ik het graag over het hoe en wat.
Volgens Tweaktown zou ie een geweldige overclocker zijn, maar ik kreeg em nauwelijks omhoog zonder direct een BSOD in mijn gezicht te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

[...]

Heb je al gekeken wat je CPU gebruik is tijdens het afspelen?Misschien dat je GPU niet aangesproken wordt :|

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 15:27

Seraphyn

Jabberwocky!

Heb het inmiddels aan de praat gekregen. Om 1 of andere reden vond ie VSfilter/subtitles niet leuk. Wanneer ik zonder subtitles draai loopt ie soepel, zodra ik ze aan zet gaat het haperen. Zal wel ergens een codec/setting fout zitten.

CPU gebruik schommelt tussen de 10-20%.

We gaan later proberen onder windows 7 en Ubuntu, ben benieuwd hoe dat dan loopt

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-slayer
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 10:34
Heeft er eigelijk al iemand een highend graka op de POV330 geprobeerd. Ben eigenlijk wel benieuwt naar de prestaties (niet dat ik zoon kanon er in wil hebben) maar wil gewoon kijken of het verschil maakt in preformens in vergelijking met normale setups?

PS. zit ook al belachelijk lang te wachten op mijn POV moederbordje van azerty. Weet iemand waneer de volgende batch geleverd gaat worden?

[ Voor 21% gewijzigd door M-slayer op 07-07-2009 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:36
Hallo,

ik ben op dit moment aan het denken om een zotac of een pov boardje aan te schaffen om hiermee mijn windows home server gaan maken die ook ps3 media server kan draaien voor het serveren van video (hd) en eventueel ook het transcoden ervan (als dat nodig is). Nu vraag ik me alleen af of dat mogelijk is met deze setup als ik er 4gb geheugen bij doe? (ik ga er vanuit dat het nu wel mogelijk is omdat diverse codecs cuda transcoding nu wel ondersteunen.

[ Voor 12% gewijzigd door Webgnome op 07-07-2009 22:59 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:45
M-slayer schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 21:50:
PS. zit ook al belachelijk lang te wachten op mijn POV moederbordje van azerty. Weet iemand waneer de volgende batch geleverd gaat worden?
Informatique heeft ze op voorraad. Azerty weet niet wanneer er iets komt, hun leverancier ook niet. Dat kan dus nog wel een paar weken duren.
http://www.informatique.nl/460977/point-of-view-ion-330.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 22:54:
Hallo,

ik ben op dit moment aan het denken om een zotac of een pov boardje aan te schaffen om hiermee mijn windows home server gaan maken die ook ps3 media server kan draaien voor het serveren van video (hd) en eventueel ook het transcoden ervan (als dat nodig is). Nu vraag ik me alleen af of dat mogelijk is met deze setup als ik er 4gb geheugen bij doe? (ik ga er vanuit dat het nu wel mogelijk is omdat diverse codecs cuda transcoding nu wel ondersteunen.
Qua capaciteit zou de Zotac of POV het wel degelijk aan moeten kunnen, zoals je hebt kunnen lezen wordt 1080p met weinig moeite afgespeeld. Alleen vraag ik me af of 4GB niet overkill is in een dergelijk systeem... Heb niet echt ervaring met transcoding maar als je alleen kijkt naar het mediaserver en hd-streamen, dan is dit kinderspel voor beide bordjes... (uitgaande van de 330 versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Nog een Nederlandse handleiding om video's via de GPU af te spelen.
http://www.hardware.info/...oor_je_H264_MKVbestanden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
M-Opensource schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 23:08:
[...]

Qua capaciteit zou de Zotac of POV het wel degelijk aan moeten kunnen, zoals je hebt kunnen lezen wordt 1080p met weinig moeite afgespeeld. Alleen vraag ik me af of 4GB niet overkill is in een dergelijk systeem... Heb niet echt ervaring met transcoding maar als je alleen kijkt naar het mediaserver en hd-streamen, dan is dit kinderspel voor beide bordjes... (uitgaande van de 330 versie).
Volgens mij vraagt transcoding erg veel processorkracht. Ik denk dat dat niet echt gaat lukken dus.

Waarom wil je eigenlijk een Ion bordje als server? Ik gebruik een gewoon intel atom bord met 1GB geheugen voor hetzelfde doeleinde en die zijn stukken goedkoper. Maar misschien heb je nog een andere reden om er eentje te willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:04

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Webgnome schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 22:54:
Hallo,

Poe, gewoon HD afspelen is geen probleem, lees ik hier in het topic. Maar transcoden vergt wat meer van je CPU. Ik weet niet genoeg van transcoden om een specifiek antwoord te geven, maar iets staat me bij dat het niet geheugen-specifiek is (dus ook al gooi je er 4GB tegenaan, het zal niets uithalen), maar voor een groot deel afhankelijk van je CPU. En die is niet al te krachtig bij een Atom-setup.

@M-Opensource, weet je het zeker dat het met een PoV bordje gaat?

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
danielkraak schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 23:36:
(...)
Waarom wil je eigenlijk een Ion bordje als server? Ik gebruik een gewoon intel atom bord met 1GB geheugen voor hetzelfde doeleinde en die zijn stukken goedkoper. Maar misschien heb je nog een andere reden om er eentje te willen?
Volgens mij was de ION chipset zuiniger (Intel gebruikt een oude chipset waar ze normaal gesproken niet vanaf zouden komen), en mocht je het systeem stiekem toch een keer als HTPC willen gebruiken, dan is dit het ideale bordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumble_bee
  • Laatst online: 30-08 17:10
Femme schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 14:01:
Persoonlijk vind ik het onzin om als thuisgebruiker de hele dag een server of zelfs een htpc aan te hebben staan. Mijn inziens kun je ook beter niet teveel afhankelijk zijn van de opslag op de server zodat het ding zo min mogelijk aan hoeft te staan. Ik gebruik 'm primair voor backups en het sharen van wat software en media downloads.
Het is maar net wat je ermee wil doen. Htpc's moeten de hele tijd aanstaan omdat ze altijd moeten kunnen opnemen (bios timed wakeup hacks en WOL vanaf een andere computer daargelaten). En juist daarom zijn ze heel handig om allerlei rollen over te nemen. Ik draai bijvoorbeeld al mijn apps op de htpc (firefox, IM, eclipse, p2p clients, win xp in KVM, alles) en gebruik ze op afstand met nx. Als ik in de tuin wil gaan zitten doe ik de desktop gewoon in S3 en neem de nx sessie incluis alle apps over op de laptop. Als je naar je werk gaat idem ditto, 1mbit upload van ADSL is genoeg. Als filesever zijn ze ook niet te verslaan, hij haalt 200MB/s van raid1 over bonded 2xGbit. Allemaal voor 35W idle met 2 schijven..
Voor al die dingen is een beetje push van de CPU wel handig, en die krijg je bij de Atom dus niet, welke videokaart Nvidia er ook op plakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Flying Bobman schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 23:50:
[...]
Volgens mij was de ION chipset zuiniger (Intel gebruikt een oude chipset waar ze normaal gesproken niet vanaf zouden komen), en mocht je het systeem stiekem toch een keer als HTPC willen gebruiken, dan is dit het ideale bordje.
Dat klopt volgens mij niet. In de c't test gebruiken alle Intel bordjes minder stroom dan de Ions. De Ion heeft volgens mij alleen nut als je de extra GPU kracht nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
abusimbal schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 23:23:
Nog een Nederlandse handleiding om video's via de GPU af te spelen.
http://www.hardware.info/...oor_je_H264_MKVbestanden/
Deze heb ik juist op Windows Xp gebruikt, en toen waren de resultaten teleurstellend... zie: http://tweakers.net/productreview/12575
iNSaNe-oNe schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 23:39:
[...]
@M-Opensource, weet je het zeker dat het met een PoV bordje gaat?
Ik moet zeggen dat ik te weinig van transcoding weet, maar ik lees in vorige reacties dat het erg processorafhankelijk is, dus een Atom zou ik er sowieso niet voor kiezen...

[ Voor 29% gewijzigd door M-Opensource op 08-07-2009 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:36
M-Opensource schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 08:57:
[...]

Deze heb ik juist op Windows Xp gebruikt, en toen waren de resultaten teleurstellend... zie: http://tweakers.net/productreview/12575

[...]

Ik moet zeggen dat ik te weinig van transcoding weet, maar ik lees in vorige reacties dat het erg processorafhankelijk is, dus een Atom zou ik er sowieso niet voor kiezen...
Ik ging een beetje uit van dit bordje omdat er transcoding codecs zijn (coreav? of hoe heet die) die ondersteuning voor cuda heeft mar de vraag is natuurlijk of dat alleen voor afspelen is of ook voor transcoden want als het het eerste is da heeft een ion natuurlijk niet veel zin om als ps3 media server op te zetten :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
M-Opensource schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 08:57:
Dat is geweten, Vista en 7 word ook aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Lekker... heb hem net voor € 299 besteld :(
En nog niet eens binnen...

Wellicht kan ik dan beter mijn order annuleren en wachten tot de prijs daalt?

[ Voor 55% gewijzigd door rally op 08-07-2009 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

rally schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 13:51:
Bij Salland zijn ze 287,- levertijd 1-5 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

rally schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 13:51:

Wellicht kan ik dan beter mijn order annuleren en wachten tot de prijs daalt?
Ik denk inderdaad dat et over een jaar nog goedkoper is...

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Heb ze net binnen maar kan nog niet testen, andere leverancier is wat te laat met spullen leveren. Persoonlijk wil ik VLC gebruiken als hoofdspeler maar zal ook XBMC proberen.

Verder, voor zover ik heb kunnen lezen moet het mogelijk zijn om de Atom330 te kunnen oc'en naar 2.1 maar ik denk dat je dan een andere cooler nodig zal hebben. Ben zelf niet van plan om te gaan oc'en omdat standaard alles al vloeiend moet afspelen. Maar goed, testdagen ahead, we zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
*knip* Aan handelen via GoT doen we niet. Daarvoor hebben we Vraag & Aanbod, te vinder onder de pricewatch. Als je een bedrijfsaccount wilt geef je dat maar aan.

[ Voor 90% gewijzigd door GENETX op 08-07-2009 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Philflow schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 13:56:
[...]

Bij Salland zijn ze 287,- levertijd 1-5 dagen.
Dat zegt niet zo veel bij Salland. Ik had daar m'n Logitech Mediaboard Pro besteld, en de levertijd was 1-5 dagen en nog in de aanbieding ook. Na 3 weken wachten heb ik mijn order geannuleerd en bij Yorcom besteld waar ik het de volgende dag binnen had...
Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.