Weekendboek, deel #1 (sorry)
Vrijdagavond was het Naxx10-tijd. Met m'n vaste groep (de samenstelling veranderd soms een beetje) stonden we om 20u klaar, en ik was gevraagd om nog 1 week met m'n "imba" Death Knight mee te gaan. Zo werd het me verteld, en m'n ego werd even gestreeld

Ik had voor mezelf besloten, voor de DK's onder ons, om met een nieuwe rotatie single targets te gaan tanken. Dat was: D&D - IT - PS - BS - SS - BS - D&D en zoveel mogelijk Rune Strikes en doordat ik Blessing of Sanctuary (Paladin offtank) had, kon ik in de kleine pauzes die de rotatie heeft, door de vele RP Death Coil's gebruiken. Eens kijken hoe dat uit ging pakken.
We begonnen met de Construct quarter, want we wisselen elke week de volgorde om het een beetje afwisselend te houden. Patchwerk was dus eerst, en ik zou daar offtank zijn, door m'n hogere avoidance en armor. De Paladin (MT) weet ook wat ie doet, dus ik zat strak onder zijn threat maar hoefde me niet in te houden. Hateful Strikes raakten we voor ongeveer 6 tot 8k, terwijl ik zo'n 60% avoidance heb in een raid. Makkie dus, maar de Paladin ging wel dood op 10% van Patchwerk's hp. Toen was ik ineens MT en alle melee ineens offtanks

die vielen dus als vliegen, maar Patchwerk was wel dood.
Op Grobbulus was ik ook offtank, doordat de RL vind dat ik de adds goed oppak

Gluth is altijd met 2 tanks, en hier werkten we prima samen en de DPS was heerlijk hoog, waardoor we maar 1 keer Decimate kregen.
Thaddius was de laatste in deze wing, en hier zou ik MT zijn, kon ik eindelijk m'n nieuwe rotatie echt testen. Hier had ik de laatste tijd moeite om aggro te houden tegen de DPS kanonnen die we ondertussen hebben, namelijk een FFB Mage en Ele Shaman die vrij makkelijk de 5k DPS aantikken, op normale bazen. Maar op Omen stond ik tijdens het gevecht zwaar bovenaan, wat betekende dat m'n threat aanzienlijk beter geworden is!
Hier vielen alleen dooien na het gevecht, want er proberen wat mensen elkaar op te blazen als Thaddius dood is
Military quarter was next. Mijn eerste keer, en ook de Paladin's eerste keer op Razuvious ging niet van harte. Ik zei wel wanneer hij moest taunten, maar dat deed hij niet. Ook mistte ik het juiste re-mind control moment. Uiteindelijk kregen we 'm neer met nog een healer, de mage en ik levend.
De volgende baas kan ik me zelfs niet herinneren, zo snel ging het. Al weet ik nog dat we zwaar gelimiteerd waren qua snelheid door het spawnen van de adds en de baas

4 Horsemen was ook dit keer een perfecte uitvoering, waardoor we verder gingen naar:
Plague quarter. Noth kwam maar tot 1 teleport en als offtank haalde ik de adds bijna in m'n eentje neer. Op Heigan haalden we de achievement The Safety Dance en het tanken ging hier prima, doordat het me lukte om D&D's zo te timen, dat Heigan lange tijd erin stond. Op Loatheb was ik DPS, omdat ik daar hogere DPS haal dan de Paladin. Ook m'n DPS gear begint beter te worden.
In Arachnid/Spider quarter was ik MT op alle bosses. Anoob lag al nadat ik hem 1 keer gekite had. Op Faerlina zou ik haar zelf tanken, en de Paladin de 4 adds. Maar doordat ik m'n D&D ook op de adds legde (ups) kreeg hij ze er bijna niet af

best grappig eigenlijk, en deze baas lag heel snel, maar we mistten de achievement, doordat de AoE een add gekilled had. Maexxna ging heel simpel voor m'n gevoel, en ook hier lag m'n threat lekker hoog, doordat mijn abilities 'door tikken' tijdens webbings.
Toen was het tijd voor Sapphiron, en hier ben ik eigenlijk altijd de MT geweest, door betere magic mitigation, zeker door de buff van Frost Presence nu. Een healer ging vroeg in het gevecht dood, geen idee waardoor. Maar de prot Pala stond in z'n healer gear, en ook al was het lastig, we haalden het wel. Ik was heel tevreden over m'n threat, want de dichtstbijzijnde DPS stond op zo'n 50% van mijn threat, terwijl ze toch zo'n 3,5 - 4k DPS doen.
Kel''Thuzad was ook een one-shot en hier kon ik ook lekker doorrammen qua threat. Enige wanneer ik moest bewegen, was als ik zo'n Fissure op me kreeg. Helaas dropte hij z'n Axe niet
Na de run deden we nog even snel een 8man Sartharion, met 0 drakes up, en de achievement gehaald.
Vanavond waarschijnlijk een saved run in Naxx10 joinen met m'n Priest. Komende vrijdag zal het wel een verse run worden als healer in Naxx. Ben benieuwd hoe het gaat, en ook een run zonder m'n Death Knight