Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FricoRico
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 14:05
Okasha schreef op zondag 27 september 2009 @ 15:31:
Ja! you are right. Hij had het voltage inderdaad zelf op 1.25 gezet. Stressed dan in elk geval, want ik laat altijd het terugklokken aanstaan. Ik heb hem nu op 1.20 en met een hogere kamertemperatuur (zon staat op ramen+plat dak) wordt hij nu 'nog maar' max 70 graden op de heetste core, nog steeds wel behoorlijk natuurlijk..
Je koelpasta moet flinterdun zijn, net en je hoeft nieteens je hele CPU in te smeren slechts een klein strookje over de CPU, voor meer informatie hoe je het het best aan kan brengen:

http://forums.hardwarezone.com.sg/showthread.php?t=2280892

Teveel koelpasta zorgt voor een slechtere cooling. De pasta geleid namelijk nu eenmaal slechter dan het metaal zelf. Dat kan zo al 5 graden schelen! Succes in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FricoRico
-The_Mask- schreef op maandag 28 september 2009 @ 10:59:
[...]

Een CPU gaat wel terug klokken als die te warm wordt en warm wordt die met een hoger voltage, dus waarmee lees jij die 70 graden uit?
Ik lees mijn temps uit met mijn moederboards overclock programma E-Leet. Ooh en wat ook enorm scheelde maar wat ik was vergeten de melden is dat ik Turbo Mode uit heb staan, Turbo mode is overrated en kost een hoop performance en stabiliteit bij het overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FricoRico schreef op maandag 28 september 2009 @ 11:01:
[...]

Ik lees mijn temps uit met mijn moederboards overclock programma E-Leet.
Dat zou het dus kunnen verklaren, want dat programma leest vast niet de temps uit van de core's of wel?
Gebruik eens CoreTemp want grote kans dat je CPU lekker tegen de 100 graden aan zit en terug klokt. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FricoRico
-The_Mask- schreef op maandag 28 september 2009 @ 11:07:
[...]

Dat zou het dus kunnen verklaren, want dat programma leest vast niet de temps uit van de core's of wel?
Gebruik eens CoreTemp want grote kans dat je CPU lekker tegen de 100 graden aan zit en terug klokt. ;)
Dat is niet het geval, E-Leet leest zowel CPU als Core Temps:

http://pop-pop-pixel.com/screens/eleet_3.JPG
(niet mijn screenshot)

Ik heb al eens RealTemp gebruikt die zegt precies hetzelfde. 68-70 graden is geen absurd lage temp voor Semi Waterkoeling hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
FricoRico schreef op maandag 28 september 2009 @ 11:00:
[...]

Je koelpasta moet flinterdun zijn, net en je hoeft nieteens je hele CPU in te smeren slechts een klein strookje over de CPU, voor meer informatie hoe je het het best aan kan brengen:

http://forums.hardwarezone.com.sg/showthread.php?t=2280892

Teveel koelpasta zorgt voor een slechtere cooling. De pasta geleid namelijk nu eenmaal slechter dan het metaal zelf. Dat kan zo al 5 graden schelen! Succes in ieder geval :)
Hier denkt iedereen anders over, heb zowel een klein streepje als insmeren geprobeerd, mocht niet baten. Ik denk echt dat mijn koeler gewoon te 'rond' is. Want als hij heel rond is en je hebt te weinig pasta, das ook weer niet goed toch?

En de plaatsing van de koeler? Zuid-Noord of Oost-West? Staat ook over in je link, maar in dit geval denk ik dan weer dat als de koeler bol is op deze manier ik het 'contact' stuk waarschijnlijk beter over de core kan leggen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Okasha op 28-09-2009 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FricoRico
Okasha schreef op maandag 28 september 2009 @ 13:09:
[...]

Hier denkt iedereen anders over, heb zowel een klein streepje als insmeren geprobeerd, mocht niet baten. Ik denk echt dat mijn koeler gewoon te 'rond' is. Want als hij heel rond is en je hebt te weinig pasta, das ook weer niet goed toch?

En de plaatsing van de koeler? Zuid-Noord of Oost-West? Staat ook over in je link, maar in dit geval denk ik dan weer dat als de koeler bol is op deze manier ik het 'contact' stuk waarschijnlijk beter over de core kan leggen :)
Als de koeler echt zo rond is als je beweert dan zou ik dit niet accepteren. Een goede manier om dit te bekijken is met een scheermesje, die zijn altijd kaars recht. Als je het scheermesje er haaks opzet en je zit licht aan beide kanten eronder uit komen dan is hij rond. Is het veel dan is hij heel rond.

Hoewel er geen normen zijn voor de vlakheid van een koelvlak mag het niet zo zijn dat je zo'n slecht exemplaar houd. Ik zeg, checken en klagen.

In het geval van noord-zuid of oost-west zeg ik: Het maakt alleen uit hoe je andere fans zitten en of je moederboard eventueel wat extra hulp nodig heeft. Bij mij zat mijn TRUE namelijk noord-zuid omdat tussen de koeler en de achterkant van de kast koelvinnen zaten voor mijn Mosfet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
-The_Mask- schreef op maandag 28 september 2009 @ 10:59:
[...]

Een CPU gaat wel terug klokken als die te warm wordt en warm wordt die met een hoger voltage, dus waarmee lees jij die 70 graden uit?
Zie de foto's in deze post: Okasha in "[OC] Core I7 920"

Persoonlijk heb ik nog nooit zo'n overduidelijke ronde pasta afdruk gehad :)

Bij mij is er verder geen belemmering voor positionering van de cooler. Ik heb hem nu Oost-west omdat ik toch het gevoel heb dat hij anders de hitte van de GPU recht de cpu cooler inblaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
ik heb even een vraag voor de mensen die een i7 draaien zo rond de 4 GHz.

ik heb ook wel een i7 kriebel, maar zit erg te twijfelen of het de investering waard is.
ik draai nu:

asus maximus II formula
q9650 @ 450 x 9 (4050 MHz)
8 GB intern op 1080 5-5-5-15
4890 1 GB in CFX
postville 80 GB (2e op komst voor raid 0)
2 spinpoints F1 1 GB

wil kopen:
asus rampage II extreme
I7 920
6 GB corsair 1600 c8

hoofdmoot pc gebruik is gamen, ook aardig wat rarren en parren, voor de rest dagelijks gebruik als mailen, msn, websurfen enz..

mijn vraag: rechtvaardigt het de investering en het risico (wil die I7 zo hard) en zal ik er qua performance veel op vooruit gaan? gamen is wel het belangrijkste, rar en par gaat nu ook al hard. ben dus eigenlijk opzoek naar mensen die van een q9*** serie afkomen en de stap gewaagd hebben.

EDIT: even typootje weggehaald :P

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzq6600
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Asus rampage 2 extreme bedoel je zeker;)
Denk zelf niet dat er echt veel verschil in gaat zitten, miss. wel als je straks 2x 5870 gaat nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FricoRico
nedernakker schreef op maandag 28 september 2009 @ 18:52:
ik heb even een vraag voor de mensen die een i7 draaien zo rond de 4 GHz.

ik heb ook wel een i7 kriebel, maar zit erg te twijfelen of het de investering waard is.
ik draai nu:

asus maximus II formula
q9650 @ 450 x 9 (4050 MHz)
8 GB intern op 1080 5-5-5-15
4890 1 GB in CFX
postville 80 GB (2e op komst voor raid 0)
2 spinpoints F1 1 GB

wil kopen:
asus rampage II formula
I7 920
6 GB corsair 1600 c8

hoofdmoot pc gebruik is gamen, ook aardig wat rarren en parren, voor de rest dagelijks gebruik als mailen, msn, websurfen enz..

mijn vraag: rechtvaardigt het de investering en het risico (wil die I7 zo hard) en zal ik er qua performance veel op vooruit gaan? gamen is wel het belangrijkste, rar en par gaat nu ook al hard. ben dus eigenlijk opzoek naar mensen die van een q9*** serie afkomen en de stap gewaagd hebben.
Ik mag je met een gerust hart zeggen dat je niet aan een upgrade hoeft te denken. Ook niet aan een Core i5 op dit moment. Ok, natuurlijk is een Core i7 een stuk sneller in gebruik in Windows (WinRar, QuickPar, Comprimeren, Decomprimeren etc. etc.) Maar voor gamen kan ik je het alleen aanraden als je of 2 monsters van een videokaart heb, of nog een oude PC hebt (Core 2 Duo of ouder) en je een upgrade wilt.

Dan vind ik persoonlijk dat je het best een upgrade kan doen naar een Core i7 in plaats van de goedkopere Core i5, die wel is waar een betere Turbo modus heeft, en net een paar tientjes goed koper is (turbo modus is iets beter voor gaming, indien je niet overclocked). Als je een 920 koopt en deze overclocked en naast een Core i5 legt die eveneens overclocked is dan zie je een beduidend verschil (Core i7 is sneller).

Maar een van de voornaamste redenen is dat de Core i7 triple channel heeft, want niet per direct een performance increase geeft (niet gigantisch altans) maar wel een vrijheid geeft in een upgrade van 6Gb naar 12Gb. Let's face it, 4GBbgeheugen is best weinig en je zult dus 2 setjes van 4Gb aan moeten schaffen om huidige games met een beetje blik op de toekomst te kunnen spelen. 1 setje van 4Gb scheelt iets van 50-60 euro (met DDR3-1600 als voorbeeld) op een setje van 6Gb, het scheelt je dus weer een setje geheugen en een hoop kopzorgen bij het overclocken (twee setjes samen is een hell, werkt niet super goed samen) en het leverd ook weer zo'n 50 euries op.

Maar dat vind ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
ok bedankt voor je 2 cents.

het is ook meer een tweaker kriebel, ken je hem dat stemmetje dat roept: upgraden upgraden!!!

qua games loopt hij prima hoor 3dmark06 geeft 24000 punten, vantage ruim 18000.

cfx schaalt erg goed met zoveel cpu power, het geheel voelt goed op elkaar afgestemd en eigenlijk kan ik alles wat ik wil voluit knallen op mijn 24 inch 1920 x 1200 monitor.

en toen kwam weer dat stemmetje :P

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FricoRico
nedernakker schreef op maandag 28 september 2009 @ 19:58:
ok bedankt voor je 2 cents.

het is ook meer een tweaker kriebel, ken je hem dat stemmetje dat roept: upgraden upgraden!!!

qua games loopt hij prima hoor 3dmark06 geeft 24000 punten, vantage ruim 18000.

cfx schaalt erg goed met zoveel cpu power, het geheel voelt goed op elkaar afgestemd en eigenlijk kan ik alles wat ik wil voluit knallen op mijn 24 inch 1920 x 1200 monitor.

en toen kwam weer dat stemmetje :P
Ik ken dat stemmetje wel, ik heb daar 2 van gelukkig. Eentje die net als jouw roept "UPGRADEN DIE HAP!" en de andere die roept "MAAR IS HET HET WEL WAARD?!". Dus het heft elkaar een beetje op, waardoor ik veelal een goede aankoop weet te doen. Ik moet eigenlijk mijn videokaart upgraden op het moment maar ik wacht nog effe 2 maantjes af, kijken hoe Nvidia terug slaat met de GT300. Mijn 8800GT moet het voorlopig even uithouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
tja , die stemmetjes roepen hier ook beide. en mijn vriendin loopt al geschrokken door huis bij aanblik van mijn winkelwagen op tweakers :P

'quote' ja maar je pc doet het toch nog goed.

dan ga ik er nog maar even een nachtje over slapen en focus ik me eerst even op mijn 2e postville 80 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzaislekker
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-08 22:50

pizzaislekker

1 pizza maakt nog geen zomer

Je kunt het beste gewoon even wachten op Sandy bridge over een dik jaar. Ik heb zelf ook de stap gemaakt van een Q9650, naar een Core i7 en het verschil zat hem niet in de games. Ik zie dat je systeem voorlopig de spelletjes allemaal nog mooi kan draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
ok thanx... het stemmetje word steeds teleurgestelder.. ik ga wel een spaarpotje maken voor de volgende generatie idd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
Okasha schreef op maandag 28 september 2009 @ 13:09:
[...]

Monteer je koeler eens 180 graden de andere kant op (of 90 als dat kan)... het beste is om een druppel/rijstvormig druppeltje in het midden van je CPU te doen.. Op Youtube staan staat ergens een filmpjes met de MX2 (heette het zo) pasta op een glasplaat, waarbij je de effecten van de wijze van aanbrengen goed ziet...druppelvormige/rijstekorrel verhaal leek mij het beste..

Ik heb meerdere malen me AS5 opnieuw aangebracht, minder is echt meer temp. daling...

[ Voor 3% gewijzigd door knights16 op 29-09-2009 08:44 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzaislekker

pizzaislekker

nedernakker schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 06:47:
ok thanx... het stemmetje word steeds teleurgestelder.. ik ga wel een spaarpotje maken voor de volgende generatie idd..
Om het stemmetje weer even aan te wakkeren... Je krijgt nu natuurlijk meer voor het spul dat je hebt, dan wanneer je er nog een hele tijd mee wacht. Vooral een Q9650 op 4050MHz is erg gewild :) Misschien valt het dan best mee wat je bij moet leggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
ik moet je namens mijn vriendin bedanken :P haha.

ik heb er eens een nachtje over geslapen, feit is dat mijn cpu nu 4050 MHz doet op slechts 1,25 volt, hier is dus nog wel stukje meer uit te persen. hier ga ik dus eerst mijn zinnen op zetten als ik eens tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Specs:

Antec Twelve Hundred
Antec TruePower Quattro 1000W PSU
Intel Core i7 - 920
Asus Rampage II Extreme
Corsair 6GB Platinum 7-7-7-20
Asus ENGTX295
Intel Postville 80GB SSD
Samsung F1 1000GB

Core i7 - 920 @ 3.6Ghz + HT @ Stock voltage = 1.21250V
Cooling: Corsair Hydro Series H50 + Artic Silver 5

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/44189phpjdO443.JPG

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2009 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FricoRico
Mooie overclock Foocwa, je gaat nu vast verder naar de 4Ghz of laat je het hier bij? Ik denk dat je wel de 4.0Ghz kan halen op zo ongeveer 1.28-1.30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzaislekker

pizzaislekker

Ik weet het niet hoor, dan moet hij waarschijnlijk wat aan de koeling doen. Een van de cores is nu al 74 graden geworden. Het voltage omhoog en 400MHz erbij is dan misschien wat teveel van het goede. Om te benchen kan het misschien wel, maar dan niet voor 24/7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
probeer eens 19x200 met hetzelfde voltage of 1.218 daarvoor..74 graden in LinX is een prima temp. hoor... vooral het HT aan.. als je deze uitzet ga je zeker minimaal 5 graden naar beneden.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn resultaten, stressed, op waterkoeling :)
Core i7 920 @ 3,86 Ghz
Temps rond de 63 graden (stressed)
GPU & CPU zijn watergekoeld :)

Plaatje

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2009 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47
Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 12:50:
Mijn resultaten, stressed, op waterkoeling :)
Core i7 920 @ 3,86 Ghz
Temps rond de 63 graden (stressed)
GPU & CPU zijn watergekoeld :)

Plaatje
Een hoop voltage voor < 4 Ghz met een D0. Moet toch lager kunnen zou je zeggen...
Wel erg mooie temperaturen voor dat voltage!
Ik heb het idee dat mensen die een hoger voltage nodig hebben voor een bepaalde overclock wel een lagere temperatuur hebben met datzelfde voltage. Zou er bij CPU's die meer voltage nodig hebben meer stroom weglekken ofzo zodat de temparatuur wel lager blijft?
Ik moet dat niet proberen, 1.328 volt met mn thermalright ultra, maar heb dat ook lang niet nodig.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Je plaatje is niet meer bereikbaar Superaap. Hoeveel volt dan? Al vind ik de temps, zéker met waterkoeling, eigenlijk niet denderend. Maar goed... i7 is hittemonster.

@ Anathema: had je ook met de Core2Quad, chips die met laag voltage ver kwamen werden snoeiheet terwijl anderen met meer voltage koeler bleven. Lage VIDs waren dus belangrijk maar die CPUs hadden een veel bollere IHS als ik me niet vergis. Lappen helpt dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
1.328 stond er. Met hyperthreading aan vind ik 63 C wel goed hoor. Met dat voltage + HT verwacht je met een goede luchtkoeler wel zo'n 80-85 C...

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plaatje is gefixt, dit is ook pas mijn eerste waterkoeling-setup :) dus lijkt me niet slecht voor een beginner. De radiator is een black ice gt xtreme met 3x scythe ultrakaze (3000 rpm).
Ik ga nu beginnen met het overclocken van de GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:40

Termy

valt er nog wat te fragge?

Sinds een maand of anderhalf heb ik ook een i7 920 en uiteraard was ik niet van plan dat op stock te draaien, nadat stresstesten uitgewezen hadden dat de hardware ok is :).

Relevante specs (zie sig voor complete lijst):
i7 920 @ 3.8GHz (19x200, HT aan) @ stock Vcore (1.2V ingesteld in bios, in cpu-z 1.192V onder load van 4xOrthos op 8 threads)
Asus P6T Delux V2 QPI/DRAM 1.30V
12GB (6x2GB) DDR1600C9 @ 9-9-9-24-72 2T (vreemd genoeg zegt de XMP-1600 onder SPB in cpu-z een tRC van 41 aan te kunnen maar op de gespecificeerde 1.6Vdram weigert hij ook maar te posten met alles onder de huidige 72 :()
Ja ik gebruik al m'n memslots (en dat past want ik gebruik een Thermalright Cogage TRUE Spirit cpu cooler). Ik ben ervan op de hoogte dat meer modules gebruiken over het algemeen niet bevorderlijk is voor OCen, maar het is ook mijn doel niet om een record neer te zetten ;).

Dit is ondertussen iets van 8 uur Orthos stabiel waarbij de warmste core 72 C haalt (laagste 67, groot verschil?) met een kamer waar het iets van 22 graden is. Het geheel zit in een antec 902 en ondanks het leger aan (grote) fans ging m'n load temp 10 graden naar beneden toen ik de kast eens open zette.. Wel een erg groot verschil ondanks dat alle kabels netjes weggewerkt zijn en er een vrije doortocht is/kan zijn van intake naar outtake. Misschien dat de warme lucht van de GFX (een 4870 met zalman VF1000) zorgt voor dit enorme verschil? Iig is duidelijk merkbaar dat met open kast de cpu cooler lucht aanzuigt van buiten.

Maar goed, zonder Vcore verhoging kom ik niet op 20x200 (komt niet eens in windows) en ik had eigenlijk wel gedacht dat 4GHz op stock mogelijk is.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 920'je doet het heerlijk i.c.m mijn GTX295 =)

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/44189phpvDTi4v.jpg

Ik laat deze OC lekker staan zo. Snel zat en word niet heet. Lekker genieten van mijn snelle PC'tje nu =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Haalt ie 19x200 niet, of niet geprobeerd? Op hetzelfde voltage dus.

Wat voor geheugen is dat? CL4 op DDR1600??

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

anathema schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 13:28:
1.328 stond er. Met hyperthreading aan vind ik 63 C wel goed hoor. Met dat voltage + HT verwacht je met een goede luchtkoeler wel zo'n 80-85 C...
Je moet écht een goede luchtkoeler hebben wil je een Core i7 een beetje koel houden, ja. Ik bedoelde echter dat ik juist iets meer verwachtte van die waterkoelingset gezien het feit dat het geen slecht setje is icm geen superoverklok ;)
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 00:35:
Mijn 920'je doet het heerlijk i.c.m mijn GTX295 =)

[afbeelding]

Ik laat deze OC lekker staan zo. Snel zat en word niet heet. Lekker genieten van mijn snelle PC'tje nu =)
Load temps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jejking schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:34:
[...]

Je moet écht een goede luchtkoeler hebben wil je een Core i7 een beetje koel houden, ja. Ik bedoelde echter dat ik juist iets meer verwachtte van die waterkoelingset gezien het feit dat het geen slecht setje is icm geen superoverklok ;)
Ik draai nu met temps van 65 Graden op 4.2 Ghz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:40:
[...]

Ik draai nu met temps van 65 Graden op 4.2 Ghz :)
Welk(e) voltage(s) als ik vragen mag? Hier wordt het al redelijk warm op 3.8GHz maar dat ligt blijkbaar aan m'n beroerde airflow (of verwarmde airflow naar cpu :o).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Termy schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:48:
[...]

Welk(e) voltage(s) als ik vragen mag? Hier wordt het al redelijk warm op 3.8GHz maar dat ligt blijkbaar aan m'n beroerde airflow (of verwarmde airflow naar cpu :o).
Voltage is 1.334, op waterkoeling :P maar hij is inmiddels weer even teruggeclockt op 4.12 Ghz, omdat hij na 1 dag stresstesten niet stabiel bleek te zijn...

Edit: HT staat trouwens aan

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2009 20:14 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG .. domme fout door mij afgelopen week.
Ipv NB (IOH) liep ik de SB (ICH) op te krikken van 1.1V naar 1.35V
SB terug naar standaard voltage en NB verhoogd naar 1.3V

Hier een nieuwe benchmark:

i7 - 920 @ 3.8Ghz HT = disabled @ 1.25V gekoeld door een Corsair Hydro H50

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/44189phpqORkn3.jpg

De voltage van 1.25V gewoon ingesteld. Eens kijken of de 4Ghz ergens te bereiken is rond dit voltage!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2009 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Wat voor koeling gebruik je? sowieso wel fijn om dat wat vaker te horen :) Kunnen de temps wat makkelijker vergeleken worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry; heb het nu bij mijn post vermeld!

Bovenstaande OC lijkt tot zover stabiel.
Gamen gaat ook prima.
Nu alleen even kijken of hij 8h Prime95 uit kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:07:

De voltage van 1.25V gewoon ingesteld. Eens kijken of de 4Ghz ergens te bereiken is rond dit voltage!
Veel D0's (in ieder geval de eerdere batches) halen 4 Ghz/HT uit wel rond de 1.20 volt. Zou maar vanaf wat lager voltage beginnen met testen.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Wat zijn de overige voltages die jullie gebruiken om 4ghz te halen? allemaal standaard/auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Okasha schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 07:29:
Wat zijn de overige voltages die jullie gebruiken om 4ghz te halen? allemaal standaard/auto?
Ik heb VTT/QPI op 1.26, Dram op 1.66 en vcore 1.2125 voor 4200 Mhz/HT uit. De rest op auto, gaat prima.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jericho NutS
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-12-2024
20*190 draai ik stabiel op 1,2v, HT aan Turbo uit
19*200 moet ik tot 1,32 gaan om stabiel te krijgen, HT aan Turbo uit

Hoe komt het dat hier zo'n groot verschil op zit

Ik zou liever 19*200 draaien omdat dan ook mijn ram op 1600Mhz kan draaien ipv 1520Mhz

koeling: scythe mugen 2
mobo: Asus P6T SE

I7 920 D0 @ 4,0 / Asus P6T Deluxe V2 / 3x2 GB OCZ Gold @ 1600 C8 / HD5770 1 GB Sapphire / 2x Spinpoint F3 1TB (raid1) / Scythe Mugen 2 / Antec 300 / CM real power 620M / Dell 2408

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
jonbeton1 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:17:
20*190 draai ik stabiel op 1,2v, HT aan Turbo uit
19*200 moet ik tot 1,32 gaan om stabiel te krijgen, HT aan Turbo uit

Hoe komt het dat hier zo'n groot verschil op zit

Ik zou liever 19*200 draaien omdat dan ook mijn ram op 1600Mhz kan draaien ipv 1520Mhz

koeling: scythe mugen 2
mobo: Asus P6T SE
Dat is wel vreemd dat je veel meer Vcore nodig hebt voor dezelfde snelheid. Heb je wel geprobeerd om je VTT voltage wat op te schroeven? Dat bepaalt meer hoever je kunt gaan met je BLCK, dus wellicht heb je wat meer nodig voor 200.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Laatst online: 14-08 21:46
anathema schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:29:
[...]

Dat is wel vreemd dat je veel meer Vcore nodig hebt voor dezelfde snelheid. Heb je wel geprobeerd om je VTT voltage wat op te schroeven? Dat bepaalt meer hoever je kunt gaan met je BLCK, dus wellicht heb je wat meer nodig voor 200.
Waarom is dat vreemd? Zodra de blck omhoog gaat gaat de QPI /mem /uncore ook omhoog en die hebben ook invloed op het voltage voor de CPU zelf.

Hoge MP + lage blck , kom je het verste mee.

die extreme CPU en black editions hebben niets voor niets een unlocked MP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Zet je QPI/DRAM bij die 19x200 eens op 1.3 of 1.35 , dit maakt niet meer dan 1 graad uit voor de temp van je cpu.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knights16 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 20:18:
Zet je QPI/DRAM bij die 19x200 eens op 1.3 of 1.35 , dit maakt niet meer dan 1 graad uit voor de temp van je cpu.
dat scheelt wel iets meer dan 1 graad hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
n0elite schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:34:
[...]

Waarom is dat vreemd? Zodra de blck omhoog gaat gaat de QPI /mem /uncore ook omhoog en die hebben ook invloed op het voltage voor de CPU zelf.
Omdat volgens mij de dingen die je nu noemt worden beinvloed door QPI en memory voltage en minder door Vcore dat vooral beperkend is voor CPU core speed.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jericho NutS
200*19
QPI/DRAM ingesteld op 1.35v
Vcore op 1.3v, op een lagere vcore liep prime95 binnen de 10min vast, dus 1.3v is mss zelfs niet voldoende voor 8uur prime.
Temps zijn niet echt een probleem 74°C max maar de omgevingstemp is hier ook <20°C

zal mijn oorspronkelijke settings behouden, die waren stabiel en buiten de bling waarde stel ik niet direct een performance boost vast, dusja...

I7 920 D0 @ 4,0 / Asus P6T Deluxe V2 / 3x2 GB OCZ Gold @ 1600 C8 / HD5770 1 GB Sapphire / 2x Spinpoint F3 1TB (raid1) / Scythe Mugen 2 / Antec 300 / CM real power 620M / Dell 2408

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anathema schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 23:54:
[...]

Veel D0's (in ieder geval de eerdere batches) halen 4 Ghz/HT uit wel rond de 1.20 volt. Zou maar vanaf wat lager voltage beginnen met testen.
Mijn i7 - 920 is echt een b*tch.
Op zowel 20 x 200 als op 21 x 191 op 1.25V wil hij gewoon Windows niet in.
Windows start pas na een voltage verhoging van 1.3V en als bij LinX het geheugen nog niet eens vol gelopen is krijg ik al een BSOD.

Overige voltages ter informatie:

PLL Voltage: 1,89V
QPI Voltage: 1.35V
IOH Voltage: 1.35V
ICH Voltage: 1.20V
DDR Voltage: 1.65V

Heb zojuist ook een nieuwe BIOS voor mijn Rampage II Extreme gevonden namelijk; 0077.
Net even snel getest:

20 x 19 = 3800Mhz + HT

Vcore: 1.2250V
PLL: 1.81V
QPI: 1.2250V
IOH: 1.15V
ICH: 1.11V
DDR: 1.65V

Iig al 10x LinX stable. Vanacht Stress Prime draaien. Lijkt erop dat deze BIOS wel eens de 4Ghz gaat halen voor mij =)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2009 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 20:37:
[...]
dat scheelt wel iets meer dan 1 graad hoor...
Heb je dit ook zelf geprobeerd?
Ik heb namelijk Prime95 (small FTT) een periode van een half uur laten lopen en hier de hoogst gemeten temps vermeld. Ik ben laag/koud begonnen..

QPI 1.30 volt = 72/73/70/68 graden de readout. (hoogst gemeten temp)
QPI 1.40 volt = 74/74/71/69)

VCORE = 1.225 (1.224 in CPU-Z onder load)

[ Voor 28% gewijzigd door knights16 op 08-10-2009 22:46 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 18:56:
[...]

Mijn i7 - 920 is echt een b*tch.
Op zowel 20 x 200 als op 21 x 191 op 1.25V wil hij gewoon Windows niet in.
Windows start pas na een voltage verhoging van 1.3V en als bij LinX het geheugen nog niet eens vol gelopen is krijg ik al een BSOD.

Overige voltages ter informatie:

PLL Voltage: 1,89V
QPI Voltage: 1.35V
IOH Voltage: 1.35V
ICH Voltage: 1.20V
DDR Voltage: 1.65V

Heb zojuist ook een nieuwe BIOS voor mijn Rampage II Extreme gevonden namelijk; 0077.
Net even snel getest:

20 x 19 = 3800Mhz + HT

Vcore: 1.2250V
PLL: 1.81V
QPI: 1.2250V
IOH: 1.15V
ICH: 1.11V
DDR: 1.65V

Iig al 10x LinX stable. Vanacht Stress Prime draaien. Lijkt erop dat deze BIOS wel eens de 4Ghz gaat halen voor mij =)
Ik hoop dat je de 4 ghz dude!! :)
Zelf heb ik eenzelfde 'luxe probleem' dat 19x200 of 21 x 180 prima werkt. Maar zodra ik naar de 4 ghz wil, 20x200 of 20 x 190.. ondanks voltage verhoging tot 1.35 krijg ik dit beestje niet stabiel.. voor mij zit er niets meer in..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier vandaag 920 D0 3910A batch in huis gehaald. Morgen komt de rest. Via google zag ik dat iemand met een Mugen2 (die ik ook heb besteld) 4,5 ghz op 1.375vcore deed. Ik hou jullie op de hoogte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

20x200 ging hier niet op stock voltage, ik moest minstens naar 1.225 om windows in te komen. Anders bleef of het scherm uit (1.2V) of hij hing nadat ik "starting windows" zag (tussen 1.2V en 1.225V) van windows 7. Op 1.225V werkte superpi zelfs maar een paar minuten later crashte ik opeens terwijl ik bezig was 4x orthos op te zetten (affinity, nog niks gestart en dus idle). Aangezien ik voor 24/7 het voltage niet wilde verhogen heb ik het dus bij 19x200 gehouden (dan is m'n mem op spec).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Zou de TS een nieuw deeltje aan willen maken? Dit topic begint wel heel groot te worden :)

edit.. moet ik hem niet gelijk op slot gooien ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Apen-nootjes op 09-10-2009 10:34 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Termy schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 02:52:
20x200 ging hier niet op stock voltage, ik moest minstens naar 1.225 om windows in te komen. Anders bleef of het scherm uit (1.2V) of hij hing nadat ik "starting windows" zag (tussen 1.2V en 1.225V) van windows 7. Op 1.225V werkte superpi zelfs maar een paar minuten later crashte ik opeens terwijl ik bezig was 4x orthos op te zetten (affinity, nog niks gestart en dus idle). Aangezien ik voor 24/7 het voltage niet wilde verhogen heb ik het dus bij 19x200 gehouden (dan is m'n mem op spec).
Hetzelfde wat ik dus heb >.<
Voltage verhoging maakt mij niet zozeer uit .. mijn cooling is toereikend genoeg.
Frustrenende is dat mensen met simpele Gigabyte mobo's mijn 920 + Rampage II Extreme combinatie voorbij gaan >.<

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2009 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickxbox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-08 12:31
Heb ongeveer 2 weken geleden mijn i7 920 D0 ontvangen een week later heb ik wc er op gezet. Dit zijn mijn resultaten zoover Stabiel op 4200Ghz met een max temp van 66C. Tips zijn echter zeer welkom omdat ik hem op 4500 wil krijgen voor 24/7.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/10/09/1255076451-820.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/44189php3hfGSC.jpg

CPU cooler: Corsair Hydro H50.

Eens kijken of 4Ghz wil en of het 8h Prime stable te krijgen is =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
@ RockXbox: IS HyperThreading erg belangrijk voor je, veel video editing / photoshop / HT ready apps?
Want wanneer je dit uitschakeld kom je wellicht op het zelfde voltage nog een stap hoger!
HT kost echt wat meer Vcore en zorgt voor veel meer warmte. Probeer het eens zonder HT.

De Hydro koelt wel lekkah zeg : )

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickxbox
knights16 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 13:19:
@ RockXbox: IS HyperThreading erg belangrijk voor je, veel video editing / photoshop / HT ready apps?
Want wanneer je dit uitschakeld kom je wellicht op het zelfde voltage nog een stap hoger!
HT kost echt wat meer Vcore en zorgt voor veel meer warmte. Probeer het eens zonder HT.

De Hydro koelt wel lekkah zeg : )
Nee, ik gebruik mijn systeem voor games. Dus ik zal eens HT uit zetten en kijken ofdat ik dan verder kom. Maar als ik HT uit zet dan krijg ik natuurlijk ook slechtere scores in benchmarks. Of weegt dat niet op tegen de 300mhz die ik er misschien meer uit kan uithalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Je zult met die 300 mhz meer performance halen, dan op je huidige snelheid met HT aan.. in games in ieder geval.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
-The_Mask- schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 13:27:
[...]

Dat is imo een advies van niks dan kun je beter een Core i5 kopen. :p
Daar heb je gelijk in.. maar feit is dat ik zelf en hij al een I7 hebben gekocht.. (voor mij was er nog geen i5 toen) en dat zal niet makkelijk veranderen. Je brengt me wel op het idee om mijn 3800 mhz maar eens HT stable zien te maken.. deze staat nu uit.. maar HT scheelt volgens mij maar vrij weinig.

[ Voor 6% gewijzigd door knights16 op 09-10-2009 16:08 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
-The_Mask- schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 13:27:
[...]

Dat is imo een advies van niks dan kun je beter een Core i5 kopen. :p
Dat was wel een goed advies, waarom zou je feature inschakelen waar je niks aan hebt maar die wel zorgt dat enkele games wat langzamer lopen (en geen 1 sneller!) , je temperatuur hoger wordt en dus je overclock beperkt?
Leuk dat het ondersteunt wordt hoor, over 2 jaar schakel ik het wel es in als je wel wat hebt aan meer dan 4 cores in normale applicaties.
Op dit moment zou wat dat betreft een i5 inderdaad ook prima volstaan (alleen heb je dan geen 2 X PCI-16X en triple channel voor wat het waard is...)

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaaaa :*) 4,2Ghz op 1.3vcore *O*
4,4Ghz boot ie niet :+ Nu begint het gezeik.... nu finetunen...
Edit: gedoe beu! k hou t op 4.2 ghz ^^

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2009 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Compleet stabiel? Post eens een settings screentje in CPU-Z enzo. Ziet er netjes uit voorlopig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickxbox
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:21:
Jaaaa :*) 4,2Ghz op 1.3vcore *O*
4,4Ghz boot ie niet :+ Nu begint het gezeik.... nu finetunen...
Edit: gedoe beu! k hou t op 4.2 ghz ^^
ik heb hem nu ook stabiel ik 4,2ghz als ik hem op 4,3 zet reboot hij naar een half uur stressed. ik wil hem proberen op 4,5 te krijgen maar ik denk dat 4,2 ook wel een mooie oc is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:49

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:08:
[afbeelding]

CPU cooler: Corsair Hydro H50.

Eens kijken of 4Ghz wil en of het 8h Prime stable te krijgen is =)
Nice, maar bij LinX is het toch beter om dat knopje 'all' in te drukken. En daarna gaan testen (25 runs min.), GL!

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shit...krijg 4.2ghz niet meer stabiel nu... ik heb teveel gekloot in de bios met volts enzo. kweet niet meer wat mn gouden setting was voor 4.4ghz zelfs! 8)7 Ik hou het zo, ben gaar van t rebooten de hele dag. Volgende i9 core weer eens verder met ocjen ;)

Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/1236875/4200288v.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jericho NutS
wat is de max vcore dat jullie zouden aanraden voor 24/7 gebruik
of mag ik zo hoog gaan tot mijn temps onaanvaardbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor 24/7 hou ik aan:
max temp bij stressen 85 tot 90 graden
vcore max 1.35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jericho NutS
mijn mobo Asus p6t se
ik vroeg mij af of het zou helpen om een bios update uit te voeren om zo toch de 4Ghz stabiel te halen
of zal dit niets uitmaken?
en hoe komt het dat sommige (duurdere) moederborden "beter" overclocken dan hun goedkopere varianten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
jonbeton1 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 15:14:
mijn mobo Asus p6t se
ik vroeg mij af of het zou helpen om een bios update uit te voeren om zo toch de 4Ghz stabiel te halen
of zal dit niets uitmaken?
en hoe komt het dat sommige (duurdere) moederborden "beter" overclocken dan hun goedkopere varianten?
Betere moederbordkoeling, beter geoptimaliseerde BIOS , meer stroomphases etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jericho NutS
n0elite schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 15:18:
[...]

Betere moederbordkoeling, beter geoptimaliseerde BIOS , meer stroomphases etc etc
dus het kan interessant zijn om mijn bios van mijn P6T SE te updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand nog een Scythe Mugen 2 koeler nodig heeft ik heb er nog één die ik kwijt moet.

Ik heb deze koeler gekocht maar ik durf de installatie niet aan, mijn ervaring met het in elkaar knutselen van pc's is maar zeer beperkt namelijk.

Dus als iemand het van me over wilt nemen.
Ik doe het weg voor 30 euro.

Chielz0r@hotmail.com
Ik woon in Dordrecht trouwens mocht je het op willen halen.
Post kan ook natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huupke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 20:25
Gisteren mijn systeem in elkaar gezet:

Asus P6T SE plankje
i7 920 (D0) + Cooler Master V8 koeler
OCZ 6GB 1600 (Gold Edition)
Club 3D ATI 5850
Intel SSD
2X Spinpoint 1TB (Raid 1)

Nu krijg ik het systeem stabiel op 4.2GHz (200x21) maar dan loopt de core temp op tot 90 want om deze stabiel te draaien had ik aardig wat extra voltage nodig. Nu heb ik echter het systeem op 4GHz (200x20) als 24/7 OC met alleen Turbo mode uit en blijft de temp onder 80 graden maar nu blijft de chipset op het plankje enorm heet. (QPI 3600 MHz , 1,275V) Ook het geheugen wordt erg warm maar dat is nog vast te pakken. Is dit bij anderen ook zo?
Ik moet wel zeggen dat de CM V8 het plankje dus bijna niet koelt!

i5-13600KF @ 6.0GHz || Domoticz on Pi3+Pi4 || PV: 14940 Wp || WP: 12kW LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai hier nu 191 x 21 op 1.275V HT uit en word met Corsair Hydro niet warmer dan 78 graden.
Moet het nog finetunen .. dus kan misschien nog lager.

Mijn geheugen word absoluut niet heet door dit coole apparaatje:
http://highflow.nl/mem-coolers/ocz-xtc-cooler-rev-2.html

Geheugen voelt lauw aan onder 100% load met maximaal geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Heb je dit topic al eens doorgelezen? Dan weet je denk ik het antwoord zelf wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huupke
n0elite schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 19:22:
[...]

Heb je dit topic al eens doorgelezen? Dan weet je denk ik het antwoord zelf wel
Nou wat wordt er veel vermeld over de chipset van de Asus P6T SE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Vandaag even paar uurtjes geprutst en ben nu van 3.5ghz naar 3.8ghz gegaan :)

20x190 voltage met 1.250v (1.256v under load) Op 1.225v had ik na een klein tijdje een vastloper, dus heb hem toen een wat groter sprongetje gemaakt in voltage. Hij is na ongeveer 2.5 uur primen hier nu 73 graden op de heetste core.

De rest van de voltages heb ik nog niets mee gedaan, heb ze allemaal op het standaard voltage (volgens het bios) staan, niet op AUTO natuurlijk. De energiebesparende functies werken allemaal nog, de turbo staat uit. helpt het nog om de QPI iets omhoog te gooien?

Ik denk dat ik op ga voor de 4ghz, eigenlijk zou deze gewoon door waterset gemarteld moeten worden natuurlijk :z Hij zal op 4ghz onder stress wel naar de 80 graden gaan. Maar wie weet haal ik het wel emt dit voltage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de max temperaturen die je mag halen met een I7 860 wanneer je prime95 laat draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://lmgtfy.com/?q=I7+860+max+stress+temp

Edit:
http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-267871_10_0.html

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2009 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee serieus google? 8)7
Na een tijdje googelen daarstraks kwam ik nogal redelijk uiteenlopende resultaten tegen daarmee dat ik het hier eens vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 22:21:
[...]

Nee serieus google? 8)7
Na een tijdje googelen daarstraks kwam ik nogal redelijk uiteenlopende resultaten tegen daarmee dat ik het hier eens vraag.
Dus:
All Core i7 8xx variants:

Vcore Max 1.400
Tcase Max (CPU temperature) 73c
Tjunction (Core temperature) 78c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jericho NutS
ik krijg 4Ghz maar niet stabiel
3.8Ghz (190*20) stabiel op 1,2v vcore temps max 66°C

voor 4Ghz (200*20) moet ik 1,35v vcore en dan nog loopt hij vast na een halfuur prime temps rond de 78°C
QPI/Dram ingesteld op 1,35v
ram geheugen op 1,64v

Is er niet iets anders dat ik kan doen om dit stabiel te krijgen ipv mijn vcore systematisch te verhogen

alle andere voltages staan op "Auto"

//////////////////////////////////////
core i7 920
Asus P6T SE
6Gb OCZ gold 1600Mhz
Realpower M620
Scyte Mugen 2
///////////////////////////////////////

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
jonbeton1 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 10:38:

voor 4Ghz (200*20) moet ik 1,35v vcore en dan nog loopt hij vast na een halfuur prime temps rond de 78°C
QPI/Dram ingesteld op 1,35v
ram geheugen op 1,64v

Is er niet iets anders dat ik kan doen om dit stabiel te krijgen ipv mijn vcore systematisch te verhogen

//////////////////////////////////////
core i7 920
Asus P6T SE
6Gb OCZ gold 1600Mhz
Realpower M620
Scyte Mugen 2
///////////////////////////////////////
Ik zie dat je OCZ geheugen hebt. Ik weet niet op wat voor timings, maar bij was een hoop ellende over door het RAM voltage te verhogen van 1.64 naar 1.66... 1.64 was net te weinig voor 1600 7-7-7-24.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jericho NutS
anathema schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 11:09:
[...]

Ik zie dat je OCZ geheugen hebt. Ik weet niet op wat voor timings, maar bij was een hoop ellende over door het RAM voltage te verhogen van 1.64 naar 1.66... 1.64 was net te weinig voor 1600 7-7-7-24.
ze staan ingesteld op 8-8-8-24 en heb 7-7-7-24nog niet geprobeerd

ik weet dat "Auto" niet echt ideaal is maar op dit forum wordt er niet vaak over andere zaken dan vcore, QPI/Dram gesproken en ook via google kon ik geen "Hoe overclock ik een core i7" die verder ging dan "in stapjes verhogen en testen met prime en als het hangt vcore wat verhogen" vinden.

Moest je wel beschikken over een indepth bespreking laat het mij gerust weten want wil wel wat bijleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Okasha schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 21:07:
Vandaag even paar uurtjes geprutst en ben nu van 3.5ghz naar 3.8ghz gegaan :)

20x190 voltage met 1.250v (1.256v under load) Op 1.225v had ik na een klein tijdje een vastloper, dus heb hem toen een wat groter sprongetje gemaakt in voltage. Hij is na ongeveer 2.5 uur primen hier nu 73 graden op de heetste core.

De rest van de voltages heb ik nog niets mee gedaan, heb ze allemaal op het standaard voltage (volgens het bios) staan, niet op AUTO natuurlijk. De energiebesparende functies werken allemaal nog, de turbo staat uit. helpt het nog om de QPI iets omhoog te gooien?

Ik denk dat ik op ga voor de 4ghz, eigenlijk zou deze gewoon door waterset gemarteld moeten worden natuurlijk :z Hij zal op 4ghz onder stress wel naar de 80 graden gaan. Maar wie weet haal ik het wel emt dit voltage.
Even verder met deze post: gisteravond heb ik 4ghz geprobeerd (dacht ik sla 3.9ghz over :)) 3.8ghz was dus helemaal stabiel, ook met 2 uur crysis etc. Voor 4 ghz ben ik van 1.25 naar 1.275 oid gegaan maar kreeg hem niet stabiel, kom wel windows in, maar de stresstest leid al snel tot een reboot. Met de huidige cooling gaat hij dan al snel naar 75 graden op de heetste core, begint naar mijn persoonlijk max te lopen (80 graden).

Ik twijfel of ik nu nog andere voltages moet verhogen, other than the CORE. alle andere heb ik nu op hun standaard voltage staan. Een paar tips zou top zijn, het geheugen loopt nog binnen zijn specs overigens, die hebben dus niet meer prik nodig.

Specs in het kort: een Asus Rampage II Gene, I7 920 d0, 3x2GB PC15000 OCZ Gold en een Prolimatech Megahalems (hoepeltje rond, die heeft nog wat werk nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vcore op 1.3
pll op 1.96
ram op 1.64
qpi/dram op 1.35

Mss dat je 4Ghz nu wel stabiel is (21x191 ofzo). Temps onder de 90 graden zijn dan ok. Als die stabiel is draai je steeds een stapje de vcore terug en zo vindt je een stabiele 4ghz. Evt later ook nog de andere voltages omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Doet PLL nog veel in de stabiliteit dan ?

Ikzelf heb ook een D0, die draait 19x200.. op 1.218V, maar ik krijg deze ook absoluut niet stabiel hoger dan 3.8. Heb niet echt met meer instellingen gespeeld dan QPI/DRAM en vcore.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
knights16 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:35:
Doet PLL nog veel in de stabiliteit dan ?

Ikzelf heb ook een D0, die draait 19x200.. op 1.218V, maar ik krijg deze ook absoluut niet stabiel hoger dan 3.8. Heb niet echt met meer instellingen gespeeld dan QPI/DRAM en vcore.
1.218V is wel laag natuurlijk, volgens mij als je er 1.3V doorheen jakkert zou je hem wel op 4ghz moeten kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:16
Wat is nou echt de beste koeling voor een i7 als we waterkoeling niet mee rekenen? Ik neem aan de Corsair Hydro H50? Ik heb het over rond de 4-4.2ghz clocken dan he.

[ Voor 17% gewijzigd door Lekiame op 13-10-2009 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huupke
Even wat testen bekijken dan zul je zien dat de top dicht bij elkaar ligt maar dat de echte winnaars ook op een hogere rpm draaien (2400). Mijn CM V8 op 1800 rpm koelt prima mijn D0 stepping proc. Maar daar heb ik dus ook niet zo'n hoge voltage voor nodig. 4 GHz op 1.225V en 4.2 op 1.3V. Bij die laatste word de warmste core 91 dus draai ik nu standaard 4GHz met HT en speedstep aan. (Alleen Turbo mode uit)

Heb inmiddels ook mijn OCZ Gold geheugen op 1600 met 8-8-8-24 timings werkend. Wederom de DRAM-Core-Voltage moeten verhogen om dat stabiel te krijgen. Nu mijn HD5850 maar eens aan te tand voelen :D

PLL voltage heb ik niet aan gezeten dus een D0 is ook zonder stabiel op 4.2GHz te krijgen met allen de Core Voltage te verhogen. Misschien kun je de PLL wel zo tweaken dat de Core voltage lager kan maar zo ver ben ik nog niet. Misschien dat iemand anders wel een echt verband heeft kunnen vinden aan de PLL voltage en stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
msmeenge schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:22:
Wat is nou echt de beste koeling voor een i7 als we waterkoeling niet mee rekenen? Ik neem aan de Corsair Hydro H50? Ik heb het over rond de 4-4.2ghz clocken dan he.
Geen waterkoeling meerekenen en dan met de Hydro H50 komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:16
dat vroeg ik niet ;)

[ Voor 87% gewijzigd door Lekiame op 13-10-2009 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Je stel een vraag met voorwaarde dat het geen waterkoeling is, die je vervolgens zelf beantwoord met een waterkoeling-optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat msmeenge het meer bedoeld uit het prijs-verschil oogpunt.

Ondanks dat de H50 zeer goed koelt is hij absoluut niet duur. Vandaar dat hij hem nog meerekend denk ik ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Ja snap ik, maar dat zégt ie niet, ik ga niet nadenken over wat hij eigenlijk bedoeld te zeggen :)

Ik ben net met de 4ghz grens bezig geweest, heb hem redelijk stabiel gekregen met voltage 1.31xx. (191x21) máár hij schakelde hem terug naar 20x191 na een klein uur. De CPU werd niet heel warm verder, omdat de omgeving koud was (raam open, 15 graden binnen), cores werden 74 graden. Ik verwacht dus dat het een ander onderdeel is?

Ik vind het voor nu wel prima, 3.8ghz op 1.25 of 4.0 op 1.31 lijkt me duidelijk. Kijken of ik die prolimatech nog eens wat beter kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Zóveel meer performance ga je er niet uithalen hoor. Als ik me er toch even mee mag bemoeien... vanmiddag wat geresearcht naar goede koeling en zelfs ik ben redelijk enthousiast over de H50. Als de omstandigheden goed zijn (moet je wel wat voor doen), dan schopt dat ding best hard kont en de gemiddelde highend luchtkoeler tot schijt.

Bron? Hier een paar enthousiastelingen in de eerste twee posts:
http://www.evga.com/forum...?m=100954443&mpage=2&key=
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.