Sinds een maand of anderhalf heb ik ook een i7 920 en uiteraard was ik niet van plan dat op stock te draaien, nadat stresstesten uitgewezen hadden dat de hardware ok is

.
Relevante specs (zie sig voor complete lijst):
i7 920 @ 3.8GHz (19x200, HT aan) @ stock Vcore (1.2V ingesteld in bios, in cpu-z 1.192V onder load van 4xOrthos op 8 threads)
Asus P6T Delux V2 QPI/DRAM 1.30V
12GB (6x2GB) DDR1600C9 @ 9-9-9-24-72 2T (vreemd genoeg zegt de XMP-1600 onder SPB in cpu-z een tRC van 41 aan te kunnen maar op de gespecificeerde 1.6Vdram weigert hij ook maar te posten met alles onder de huidige 72

)
Ja ik gebruik al m'n memslots (en dat past want ik gebruik een Thermalright Cogage TRUE Spirit cpu cooler). Ik ben ervan op de hoogte dat meer modules gebruiken over het algemeen niet bevorderlijk is voor OCen, maar het is ook mijn doel niet om een record neer te zetten

.
Dit is ondertussen iets van 8 uur Orthos stabiel waarbij de warmste core 72 C haalt (laagste 67, groot verschil?) met een kamer waar het iets van 22 graden is. Het geheel zit in een antec 902 en ondanks het leger aan (grote) fans ging m'n load temp
10 graden naar beneden toen ik de kast eens open zette.. Wel een erg groot verschil ondanks dat alle kabels netjes weggewerkt zijn en er een vrije doortocht is/kan zijn van intake naar outtake. Misschien dat de warme lucht van de GFX (een 4870 met zalman VF1000) zorgt voor dit enorme verschil? Iig is duidelijk merkbaar dat met open kast de cpu cooler lucht aanzuigt van buiten.
Maar goed, zonder Vcore verhoging kom ik niet op 20x200 (komt niet eens in windows) en ik had eigenlijk wel gedacht dat 4GHz op stock mogelijk is.