Ik zit met een probleem, ik hoop dat iemand hier mij kan adviseren.
Het geval is dat ik een bijzonder slechte ontvangst heb op mijn HD. Ik ben thuis vaak onbereikbaar ondanks dat de telefoon aangeeft dat er een ontvangst is. Als er wel ontvangst is is die slecht en valt weg tijdens het gesprek. Het voorkeursnetwerk veranderen (dus voor keur voor HSDPA / HSUPA uitzetten) verminderde het probleem een beetje, maar lang niet genoeg. Toen HSDPA aanstond zag ik het icoon in de onvangst status regelmatig veranderen van H naar 3G en weer terug.
Ik maak echter (nog) gebruik van een verouderde sim kaart (nog van Dutchtone, dus ga maar na

), wat volgens mij, mensen in dit topic en ook T-Mobile het probleem van de slechte ontvangst zou kunnen zijn. Nu heb ik ook een nieuwe sim kaart van T-Mobile, wat nog geporteerd moet worden. Volgens T-Mobile (die ik over dit probleem heb gebeld) zou ik het met die nieuwe kaart moeten proberen, maar die kaart werkt niet (niet in mijn HD, niet in mijn ouwe Touch en niet in mijn Nokia). De kaart wordt wel herkend maar de telefoon zoekt na het aanmelden van de nieuwe sim kaart niet eens naar een netwerk...
Met de T-Mobile sim van mijn vriendin vertoont de HD echter dezelfde kuren als met mijn Dutchtone kaart, dus ik vermoed dat het daar ook niet aan zal liggen. Wel valt me op dat de T-Mobile kaart bij de ontvangst eerst een G aangaf en toen vol bereik gaf, maar meteen switchte naar 3G en nog maar 2 streepjes bereik gaf.
Nu begreep ik uit dit topic dat anderen de oorzaak zoeken in de telefoon zèlf, iets wat mij nu ook niet onmogelijk lijkt.
Wat kan ik nu het beste doen? T-Mobile verder lastig vallen of beter maar terug naar de winkel (komt bij Belcompany vandaan) en hopen op een ander toestel? Zijn er misschien nog andere opties?
(owja, zit nog een beetje te lezen hier in het topic: radio veranderen werkte ook niet; standaard radio was 1.09.25.14, heb nu al 2 dagen 1.10.25.25, zonder soelaas )
[
Voor 4% gewijzigd door
uomo op 01-02-2009 22:48
]