Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:14
finsdefis schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:59:
Plus, we wonen en leven niet in de VS waar je je vaste lasten ook met een CC kunt voldoen.
Fun fact: met het betalen van mijn huur in de VS per credit card toen ik daar 3 jaartjes woonde, hebben we toch een leuke rondreis aan de oostkust kunnen maken voor weinig. Eerst de tickets bij elkaar gespaard met de Delta Amex, en daarna de hotels met de Hilton Amex.

Wat dat betreft hebben we hier in Nederland nog een lange weg te gaan. Echter, het is ook gewoon een sigaar uit eigen doos natuurlijk: dat soort extra's worden gewoon betaald uit de transaction fees, die weer betaald worden door de merchant, die dat....... weer laat betalen door jou door zijn prijzen iets te verhogen :+

Sometimes you need to plan for coincidence

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Als je goed zoekt (qua vluchten en vlieg periodes) wat is dan haalbaar met die 100.000 punten voor 2 personen? Weet iemand dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

mprkooij schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:33:
Als je goed zoekt (qua vluchten en vlieg periodes) wat is dan haalbaar met die 100.000 punten voor 2 personen? Weet iemand dat?
KLM Promo Rewards in de gaten houden. Maar voor 60.000FB miles (+belasting) kun je transcontinentaal vliegen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The_Realest
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 09-02 16:26
Erasmo schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:28:
[...]

KLM Promo Rewards in de gaten houden. Maar voor 60.000FB miles (+belasting) kun je transcontinentaal vliegen.
Heb nu 2 tickets bc naar JFK voor 100k fb miles en 616 euro. 😃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06:07
Sefal schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 22:11:
Met mijn Amex Gold, had ik al de priority pass aangevraagd, Die is nu gelinked aan de gold kaart inclusief de 4 x per jaar lounge access. Dit is niet veranderd. Moet ik hiervoor contact opnemen met priority pass om het om te zetten naar platinum unlimited access?
Weet je al hoe? Ik heb het zelfde probleem, zie echter wel in mijn priority account bij facturerings gegevens dat er een wijzing is geweest naar mijn nieuwe Amex card. Alleen tegoed staat nog op 4x

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:50
Erasmo schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:28:
[...]

Dubbele Nitpick:

1) "Transcontinentaal" betekent "Binnen een continent", je bedoelt vast "intercontinentaal".
2) Dat is afhankelijk van je route. Naar Brazilië bijvoorbeeld (GRU in het bijzonder) kun je dit doorgaans vergeten, ik heb net gekeken, in Oktober zit je daar in Eco bij 150k Miles.

• Sefal
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-06 20:48
wrcveen schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 18:55:
[...]

Weet je al hoe? Ik heb het zelfde probleem, zie echter wel in mijn priority account bij facturerings gegevens dat er een wijzing is geweest naar mijn nieuwe Amex card. Alleen tegoed staat nog op 4x
Nee, nog niets veranderd aan mijn kant. Ben nu aan het wachten op de fysieke kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flight777
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-05 10:51
Flight777 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:59:
Net even gebeld naar AMEX over verlenging Platinum kaart. Kreeg binnen 30 sec het aanbod van 50K punten + 3 maanden extra sparen, zoals hier al eens is genoemd.
Beetje karig tot nu toe, één keer gebeld en het maximale wat deze medewerker mij kon bieden was 25K punten + 3 maanden verdubbeling.

Dit terwijl mijn spend minimaal 45-50K is geweest, hoger dan het jaar daarvoor zelfs.

Ondertussen moeten we 10 euro gaan betalen voor de partner kaart etc. (heb ik ook aangehaald).

Raar dat er zo weinig wordt geboden. Zal nog een keer bellen later vandaag of volgende week, maar anders overweeg ik serieus om Platinum te gaan opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Flight777 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:20:
[...]

Beetje karig tot nu toe, één keer gebeld en het maximale wat deze medewerker mij kon bieden was 25K punten + 3 maanden verdubbeling.

Dit terwijl mijn spend minimaal 45-50K is geweest, hoger dan het jaar daarvoor zelfs.

Ondertussen moeten we 10 euro gaan betalen voor de partner kaart etc. (heb ik ook aangehaald).

Raar dat er zo weinig wordt geboden. Zal nog een keer bellen later vandaag of volgende week, maar anders overweeg ik serieus om Platinum te gaan opzeggen.
Ik heb wel eens eerder gelezen dat een hoge spend juist tot minder hoge retention offers kan leiden. Wellicht omdat men denkt dat je toch al verknocht bent aan de kaart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefal
wrcveen schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 18:55:
[...]

Fysieke kaart binnen, gechat met amex, zij geven aan dat het automatische zal worden geupdate in de volgende paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbeannie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-05 08:48
The_Realest schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 16:52:
[...]

Heb nu 2 tickets bc naar JFK voor 100k fb miles en 616 euro. 😃
Retour?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Realest
  • Laatst online: 09-02 16:26
Nee zijn 2 enkele reis tickets. Maar dan nog niet duur 😉

Voor 1 retourtje ben je hetzelfde kwijt als je beetje geluk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbeannie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-05 08:48
,

[ Voor 100% gewijzigd door elbeannie op 23-08-2024 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perfect_zed
  • Laatst online: 13-11-2024
Ik ben op zoek naar een nieuwe creditcard. Heb nu een Bunq debit MC maar wil van de gehele Bunq rekening af. Verder heb ik samen met mijn vriendin een ING betaalrekening. Platinum card daar is dus ook een optie. Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Belangrijke zaken voor mij zijn:

Huurauto-verzekering.
Bij veel kaarten is dit maar tot 500 euro gedekt. Ik huur met regelmaat duur/leuk spul waarbij dit ook met een 1e pakket bij de verhuurder nog niet afdoende is omdat je eigen risico dan nog richting de 2.000 is.

(Doorlopende) reisverzekering
Ik reis vrij regelmatig (minimaal 10 keer per jaar) maar dit is ook heel vaak weekenden weg met vriendengroepen (zoals bijvoorbeeld bij wintersport). Gezien er dan vaak 1 iemand boekt en de rest met een tikkie betaalt, zie ik enige issues met bijv de MC Black voorwaarden omdat je de reis dan niet met de kaart hebt betaald. Visa world card platinum heeft dit bijvoorbeeld weer niet als voorwaarde.

We vliegen relatief weinig voor deze reizen (1 a 2x per jaar). Meeste is met auto dus een FB kaart of Privium voordelen zijn voor mij niet zo interessant. Het zijn wel altijd veel losse hotel overnachtingen.

Overig gebruik zal online aankopen zijn maar dat lijkt met elke kaart niet zo’n issue.

Zo ver ik kan zien zijn er weinig opties waarbij het reis- en huurauto goed gedekt is, maar het kostentechnisch ook interessant is als je de vlieg-voordelen niet zo boeiend vindt.

Daarmee lijk ik nu op bijvoorbeeld een Amex Blue, Visa world platinum of ING platinum uit te komen en daarnaast mijn doorlopende reisverzekering aan te houden. Of zie ik iets over het hoofd? :)

Spend aan reizen en huurauto’s zal zo’n 10 a 15k per jaar zijn. Met alle andere aankopen erbij nog iets meer.

[ Voor 3% gewijzigd door perfect_zed op 24-08-2024 10:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• givow
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-06 12:23
perfect_zed schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 10:14:
Ik ben op zoek naar een nieuwe creditcard. Heb nu een Bunq debit MC maar wil van de gehele Bunq rekening af. Verder heb ik samen met mijn vriendin een ING betaalrekening. Platinum card daar is dus ook een optie. Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Belangrijke zaken voor mij zijn:

Huurauto-verzekering.
Bij veel kaarten is dit maar tot 500 euro gedekt. Ik huur met regelmaat duur/leuk spul waarbij dit ook met een 1e pakket bij de verhuurder nog niet afdoende is omdat je eigen risico dan nog richting de 2.000 is.

(Doorlopende) reisverzekering
Ik reis vrij regelmatig (minimaal 10 keer per jaar) maar dit is ook heel vaak weekenden weg met vriendengroepen (zoals bijvoorbeeld bij wintersport). Gezien er dan vaak 1 iemand boekt en de rest met een tikkie betaalt, zie ik enige issues met bijv de MC Black voorwaarden omdat je de reis dan niet met de kaart hebt betaald. Visa world card platinum heeft dit bijvoorbeeld weer niet als voorwaarde.

We vliegen relatief weinig voor deze reizen (1 a 2x per jaar). Meeste is met auto dus een FB kaart of Privium voordelen zijn voor mij niet zo interessant. Het zijn wel altijd veel losse hotel overnachtingen.

Overig gebruik zal online aankopen zijn maar dat lijkt met elke kaart niet zo’n issue.

Zo ver ik kan zien zijn er weinig opties waarbij het reis- en huurauto goed gedekt is, maar het kostentechnisch ook interessant is als je de vlieg-voordelen niet zo boeiend vindt.

Daarmee lijk ik nu op bijvoorbeeld een Amex Blue, Visa world platinum of ING platinum uit te komen en daarnaast mijn doorlopende reisverzekering aan te houden. Of zie ik iets over het hoofd? :)

Spend aan reizen en huurauto’s zal zo’n 10 a 15k per jaar zijn. Met alle andere aankopen erbij nog iets meer.
Heb je gekeken naar de ANWB Gold card voor huurauto's, en dan een andere voor reisverzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Vorig jaar december heb ik een Amex Gold + Green Business Companion kaart aangevraagd. Er is nu een upgrade offer naar platinum voor 100k punten. In principe gebruik ik de benefits van platinum niet (enkel eventueel dinner tegoed), Privium is mooi, maar vindt ik niet zo belangrijk. Is het in dit geval wellicht beter om in december een retention offer te vragen + x maanden dubbele punten? Mijn spend is ongevereer 250k per jaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Bulldog op 24-08-2024 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Vraagje over de upgrade van de FB AMEX. Ik heb nu de FB Silver AMEX en overweeg een upgrade te doen naar Platinum nav de momentele aanbieding. Ik heb gebruik gemaakt van Fly now pay later, en heb nog een bedrag openstaan op de Silver kaart. Weet iemand uit ervaring wat gebeurt als ik de upgrade doe naar Platinum? Wordt het uitstaande bedrag van de Silver kaart meteen belast of wordt dat gewoon overgeheveld naar de nieuwe kaart en dan verder maandelijks afbetaalt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

mfkne schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:54:
Vraagje over de upgrade van de FB AMEX. Ik heb nu de FB Silver AMEX en overweeg een upgrade te doen naar Platinum nav de momentele aanbieding. Ik heb gebruik gemaakt van Fly now pay later, en heb nog een bedrag openstaan op de Silver kaart. Weet iemand uit ervaring wat gebeurt als ik de upgrade doe naar Platinum? Wordt het uitstaande bedrag van de Silver kaart meteen belast of wordt dat gewoon overgeheveld naar de nieuwe kaart en dan verder maandelijks afbetaalt?
Blijft gewoon staan. Er verandert niks behalve dat je een nieuwe kaart krijgt en het logootje in de app.

Oude kaartnummers blijven trouwens ook nog geldig bij merchants waar je ze eerder hebt gebruikt. Bij Amazon betaal ik nog met het nummer van 2 of 3 up-/downgrades geleden :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 10:16:
[...]

Blijft gewoon staan. Er verandert niks behalve dat je een nieuwe kaart krijgt en het logootje in de app.

Oude kaartnummers blijven trouwens ook nog geldig bij merchants waar je ze eerder hebt gebruikt. Bij Amazon betaal ik nog met het nummer van 2 of 3 up-/downgrades geleden :+
Interessant, wel apart dat die blijven bestaan eigenlijk. Blijft de fysieke kaart ook werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:04
Bulldog schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 12:17:
Vorig jaar december heb ik een Amex Gold + Green Business Companion kaart aangevraagd. Er is nu een upgrade offer naar platinum voor 100k punten. In principe gebruik ik de benefits van platinum niet (enkel eventueel dinner tegoed), Privium is mooi, maar vindt ik niet zo belangrijk. Is het in dit geval wellicht beter om in december een retention offer te vragen + x maanden dubbele punten? Mijn spend is ongevereer 250k per jaar.
Als je iets niet gebruikt dan moet je het niet nemen. Ik heb hetzelfde als jou, Gold en Green business en hoef geen Plat. Mijn spend is best hoog, maar niet zo hoog als die van jou haha. Met die spend kan je toch gewoon Plat nemen? Maakt die paar honderd nou uit? ;)

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 10:16:
[...]

Hoe snel gaat zo een upgrade eigenlijk? Neem aan dat het helaas niet instant is?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-06 15:21
fsfikke schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 12:45:
[...]

Hoe snel gaat zo een upgrade eigenlijk? Neem aan dat het helaas niet instant is?
Hier drie dagen. Gold -> Plat.

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
fsfikke schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 12:45:
[...]

Zaterdag online aangevraagd, maandagochtend al in automatisch in Apple Pay zichtbaar. Netjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 22:15
Nog even een datapunt. Net gebeld voor een retentieoffer. Heb 25k MR en 1 extra punt per euro voor 3 maanden gekregen. Ben platinum met spend van ongeveer 25k per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05 15:31

AntiPasta

d1 m0z4rella

Is het iemand hier gelukt om een elektrische bakfiets met Amex te kopen?
Is een grote uitgave dus ik vang graag de MR.
Babboe heb ik gevonden, maar die vermijd ik juist.

Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:49

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik heb vandaag geregeld om vanuit plat naar gold terug te gaan bij amex. Qua kosten komende jaar gewoon niet nuttig voor mij. Overweging als ervaring om te delen:

75 eur per maand (incl plat kaart voor vrouw) is 900 eur per jaar. Straks 240 per jaar. 660 euro verschil. PP vier bezoeken per jaar is voldoende, want ik vlieg BC dus lounge zit er al bij inbegrepen. Puur als back dus. Idem voor prio security. Diner tegoed gebruik ik niet.

Dus dan blijft privium over. Parkeren op P1 privium vs P1 normaal is tot nu toe dezelfde prijs. Die paar meter verschil in parkeren heeft imo nul toegevoegde waarde. Blijft over dat je geen rij hebt voor paspoort controle . Daar maak ik alleen gebruik van als ik zakelijk reis en ivm baanwissel verwacht ik 1 tot 2 keer per jaar dat te doen. Dat is het mij niet waard :)

Blijf mij wel verbazen dat een bedrijf als amex customer retentie zo slecht regelt. Ik werd doorverbonden naar Engels sprekende medewerker en wist dat die volgens mij geen retentie aanbod doen. Maar ben 10+ jaar “lid” en met mijn spend had ik toch als medewerker iets geprobeerd.

[ Voor 14% gewijzigd door We Are Borg op 03-09-2024 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 07:51
We Are Borg schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 11:51:
Ik heb vandaag geregeld om vanuit plat naar gold terug te gaan bij amex. Qua kosten komende jaar gewoon niet nuttig voor mij. Overweging als ervaring om te delen:

75 eur per maand (incl plat kaart voor vrouw) is 900 eur per jaar. Straks 240 per jaar. 660 euro verschil. PP vier bezoeken per jaar is voldoende, want ik vlieg BC dus lounge zit er al bij inbegrepen. Puur als back dus. Idem voor prio security. Diner tegoed gebruik ik niet.

Dus dan blijft privium over. Parkeren op P1 privium vs P1 normaal is tot nu toe dezelfde prijs. Die paar meter verschil in parkeren heeft imo nul toegevoegde waarde. Blijft over dat je geen rij hebt voor paspoort controle . Daar maak ik alleen gebruik van als ik zakelijk reis en ivm baanwissel verwacht ik 1 tot 2 keer per jaar dat te doen. Dat is het mij niet waard :)

Blijf mij wel verbazen dat een bedrijf als amex customer retentie zo slecht regelt. Ik werd doorverbonden naar Engels sprekende medewerker en wist dat die volgens mij geen retentie aanbod doen. Maar ben 10+ jaar “lid” en met mijn spend had ik toch als medewerker iets geprobeerd.
Hoor dat van die retentie vaker in mijn omgeving. Kan aan het ‘seizoen’ liggen. Of het lijkt erop dat Amex genoeg klanten binnenhaalt met die kortingen en het verlagen van de inkomenseis. Collegas die met 25k+ zitten aan spend en downgrades willen krijgen geen tot minimale retentie offers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bij buitenlandse autoverhuurders kom je wel eens tegen dat ze een creditcard eisen waarop je voornaam helemaal is uitgeschreven. Wat zijn de goedkoopste opties als ik zo'n credit card zou willen hebben? Ik kon het met Google niet vinden, dus misschien dat hiet iemand het weet?

Ik ben een simpele Nederlander met een Nederlands paspoort en geen buitenlandse werkgever of iets dergelijks, mocht dat uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Nikel schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 15:18:
Bij buitenlandse autoverhuurders kom je wel eens tegen dat ze een creditcard eisen waarop je voornaam helemaal is uitgeschreven. Wat zijn de goedkoopste opties als ik zo'n credit card zou willen hebben? Ik kon het met Google niet vinden, dus misschien dat hiet iemand het weet?
Bij welke buitenlandse autoverhuurders kom je dat tegen? Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord. Of in de praktijk problemen mee gehad. Als ze om zo iets onbenulligs moeilijk zouden gaan doen, dan ga ik naar de concurrent.

In ieder geval, op mijn Amex staat alleen 1 voorletter + achternaam, op mijn ICS kaart alle voorletters + achternaam. Idem met debit cards. Nergens staat mijn voornaam uitgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Als ik me goed herinner kun je bij AMEX tijdens je aanvraag kiezen wat erop komt te staan (voorletter of uitgeschreven voornaam, bij mij is hij uitgeschreven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikel
  • Niet online
mfkne schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:09:
Als ik me goed herinner kun je bij AMEX tijdens je aanvraag kiezen wat erop komt te staan (voorletter of uitgeschreven voornaam, bij mij is hij uitgeschreven).
Dank voor de tip. Mijn persoonlijk ervaring met AMEX is dan helaas weer dat het ueberhaupt eigenlijk vrijwel nergens wordt geaccepteerd. Dat was tenminste zo in 2013, toen ik er nog een had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Het is inmiddels wat beter geworden, maar nog steeds veel minder acceptatie dan bijvoorbeeld Visa en Mastercard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:18
Heb nog geen Alamo, Hertz of Sixt aangetroffen die geen AMEX accepteert (zowel in de VS als in Azië, huur eigenlijk niet in Europa.) Maar ook nog nooit commentaar gehad op het feit dat een voornaam niet staat uitgeschreven op de CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-06 14:27

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Even een vraagje vanuit mij.
Ik zou op bepaalde websites/webshops, die meer kans hebben om gehackt te worden of waar de kans groter is dat je gegevens op straat belanden, met een Creditcard willen betalen die wat anoniemer is.
Mijn idee is door dat te doen met een CC-maatschappij die meerdere CC nummers aanbied. Zodat ik voor verschillende aankopen verschillende CC nummers kan gebruiken.

Zoiets als iCard aanbied.
Maar ik ben dus opzoek naar bedrijven, anders dan iCard, die zoiets soortgelijks aanbied, het liefst gratis of tegen een vergoeding van maximaal 5 euro per maand.

Het hoeven geen fysieke kaarten te zijn.
CC nummers met Valid Thru en CVC is voor mij voldoende.
Noemen ze dat trouwens een virtuele Creditcard?

Helaas kon op zoekmachines niet veel vinden, daarom vraag ik het hier.
Ik hoop dat ik het hier op de juiste plek heb gepost.
Zo niet dan hoor ik dat graag.
Ook hoop ik dat jullie mij in mijn zoektocht kunnen helpen.

Groetjes, en alvast een fijne avond gewenst!

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:01

g0tanks

Moderator CSA
PeaceFreak schreef op woensdag 4 september 2024 @ 20:26:
Even een vraagje vanuit mij.
Ik zou op bepaalde websites/webshops, die meer kans hebben om gehackt te worden of waar de kans groter is dat je gegevens op straat belanden, met een Creditcard willen betalen die wat anoniemer is.
Mijn idee is door dat te doen met een CC-maatschappij die meerdere CC nummers aanbied. Zodat ik voor verschillende aankopen verschillende CC nummers kan gebruiken.

Zoiets als iCard aanbied.
Maar ik ben dus opzoek naar bedrijven, anders dan iCard, die zoiets soortgelijks aanbied, het liefst gratis of tegen een vergoeding van maximaal 5 euro per maand.

Het hoeven geen fysieke kaarten te zijn.
CC nummers met Valid Thru en CVC is voor mij voldoende.
Noemen ze dat trouwens een virtuele Creditcard?

Helaas kon op zoekmachines niet veel vinden, daarom vraag ik het hier.
Ik hoop dat ik het hier op de juiste plek heb gepost.
Zo niet dan hoor ik dat graag.
Ook hoop ik dat jullie mij in mijn zoektocht kunnen helpen.

Groetjes, en alvast een fijne avond gewenst!
Revolut heeft iets genaamd een disposable virtual card: https://www.revolut.com/cards/virtual-card/

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@PeaceFreak Wise biedt virtual Visa debit cards waar je op die manier online mee kan betalen. Je kan er max 3 tegelijk actief hebben, en je kan tot 3x per dag een virtuele kaart verwijderen of vervangen. Tijdelijk bevriezen is ook mogelijk. Aangezien het een debit card is moet je wel vooraf geld storten op de rekening om te kunnen betalen, maar dat past ook wel goed bij je vraag. Je kan immers niet meer uitgeven dan de bedoeling is.

In principe is dit product kosteloos, je betaalt alleen een kleine opslag als er sprake is van valutaconversie.

Ik heb zelf geen ervaring met de virtual cards, wel met de fysieke kaart, die gebruik ik voor vrijwel alle niet-EUR betalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Zr40 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:08:
[...]

Bij welke buitenlandse autoverhuurders kom je dat tegen? Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord.
Flex to Go bijvoorbeeld:
The Lessor accepts credit cards with the full name of the Lessee. Credit cards with an incomplete name and only initials are not accepted.
https://flextogo.com/file...rom-8-of-July-2024-EN.pdf

Discover Cars ook:
The following situations are considered no-shows:
[...]
Renter fails to provide an acceptable method of payment and an acceptable form of a security deposit, usually a credit card in the main driver’s full name[...]
https://www.discovercars.com/rental-conditions

[ Voor 23% gewijzigd door mfkne op 04-09-2024 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Heb je ervaring met een weigering bij hen? Of heb je het alleen gezien in de voorwaarden?

In ieder geval staat het in de FAQ minder streng verwoord:
On which card can the deposit be blocked?
In order to block the deposit, the customer must have a valid credit card with a minimum of 6 months until the expiry date. The card must be in the name of the main driver, first and last name ( minimum initials). The deposit will be unblocked automatically by the cardholder's bank within 14 to 30 days.
Het lijkt mij sowieso een vreemde eis om streng aan te houden. Niet iedereen heeft een naam die past binnen de max lengte en toegestane tekens voor een credit card. Of een naam die exact overeenkomt met die op het rijbewijs of paspoort staat. (Mijn volledige naam bijvoorbeeld past niet binnen de machine-readable zone :P) Of zijn net getrouwd, of hebben hun naam net wettelijk gewijzigd. Of talloze andere redenen. Zullen ze die mensen ook weigeren?

Flextogo is echt niet de enige autoverhuurder die beschikbaar is op jouw bestemming. Als zij echt op hun strepen gaan staan, waarom zou jij dan speciaal voor hen moeilijk moeten gaan doen bij je bank? Er zijn genoeg andere verhuurbedrijven die wel graag aan jou willen verhuren :)

• PeaceFreak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-06 14:27

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Zr40 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 20:57:
@PeaceFreak Wise biedt virtual Visa debit cards waar je op die manier online mee kan betalen. Je kan er max 3 tegelijk actief hebben, en je kan tot 3x per dag een virtuele kaart verwijderen of vervangen. Tijdelijk bevriezen is ook mogelijk. Aangezien het een debit card is moet je wel vooraf geld storten op de rekening om te kunnen betalen, maar dat past ook wel goed bij je vraag. Je kan immers niet meer uitgeven dan de bedoeling is.

In principe is dit product kosteloos, je betaalt alleen een kleine opslag als er sprake is van valutaconversie.

Ik heb zelf geen ervaring met de virtual cards, wel met de fysieke kaart, die gebruik ik voor vrijwel alle niet-EUR betalingen.
Dank @Zr40 en natuurlijk ook @g0tanks voor alle informatie!
Ik had al een rekening lopen bij Wise, en dus ga ik eerst maar eens even dat uitproberen.
Mocht dat toch niet toereikend zijn, dan kijk ik nog even op Revolut.

Nogmaals dank, en voor nu ben ik er wel ff uit. _/-\o_

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Zr40 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:08:
[...]

Bij welke buitenlandse autoverhuurders kom je dat tegen? Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord. Of in de praktijk problemen mee gehad. Als ze om zo iets onbenulligs moeilijk zouden gaan doen, dan ga ik naar de concurrent.

In ieder geval, op mijn Amex staat alleen 1 voorletter + achternaam, op mijn ICS kaart alle voorletters + achternaam. Idem met debit cards. Nergens staat mijn voornaam uitgeschreven.
Ik heb het in Nederland nooit anders gezien maar mijn vriendin in Ierland heeft haar voornaam op alle cc's staan.

• zomaar0iemand
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10:58
Frame164 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:20:
[...]

Ik heb het in Nederland nooit anders gezien maar mijn vriendin in Ierland heeft haar voornaam op alle cc's staan.
Op mijn AMEX en Revolut staat mijn eerste voornaam volledig ("Pietje van de Puk"), terwijl ik wel meerdere namen heb ("Pietje Jip van de Puk"). Bij BUNQ was dit vrij keuze, Op mijn ICS en ABN pas staat dan weer voorletters maar bij mijn vriendin met enkele naam de gehele naam. Dus het is nogal arbitrair :? , ik heb er alleen nog nooit problemen / vragen met gehad bij het huren van een auto met de ICS kaart met alleen voorletters.

• Wally2002
  • Laatst online: 10:16
Jaren geleden (zal rond 2008) zijn geweest had je ook LaserCards als uitgever van in ieder geval VISA creditcard. Die zetten ook nog ‘hr’ of ‘mw’ ervoor en zelfs ook titels zoals ingenieur als je dat had opgegeven. Eigenlijk maar 1 keer in Canada gehad dat iemand dit opviel en het dubbelcheckte maar alsnog de kaart door het apparaat trok, de betaling cq reservering goed ging en dus niets aan de hand.

Ik vermoed dat bepaalde voorwaarden ook nog uit de tijd zijn dat de magstripe de standaard was , om fraude te voorkomen.

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-06 15:22
Korte ervaringsvraag voor upgrade van AMEX DB Gold naar FB Platinum. Zit nu op 70xp dit jaar en klopt het dat 60xp bonus nog dit jaar wordt uitbetaald bij upgrade zodat ik Silver wordt bij KLM?

En per wanneer zou ik hier kunnen downgraden als ik platinum -> gold weer wil?

Heb daarnaast ook Privium Plus en Partner pas, dus dacht ook aan normale AMEX platinum maar die rekensom ben ik nog niet helemaal van uit. Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Rookert25 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:10:
[..]
Korte ervaringsvraag voor upgrade van AMEX DB Gold naar FB Platinum. Zit nu op 70xp dit jaar en klopt het dat 60xp bonus nog dit jaar wordt uitbetaald bij upgrade zodat ik Silver wordt bij KLM?

En per wanneer zou ik hier kunnen downgraden als ik platinum -> gold weer wil?
Bij een upgrade ontvang je de XP zo goed als direct. Bij een downgrade ontvang je het eerste jaar geen XP. Een upgrade of downgrade kan eens per 6 maanden.

Houd er dus rekening mee dat je via deze route 60 XP ontvangt en (afhankelijk van wanneer je weer gaat downgraden) op zijn vroegst pas 18 maanden later weer de jaarlijkse 30 XP zal ontvangen.

Overigens is de FB AMEX niet de enige manier om XP te ontvangen zonder te vliegen, maar omdat dat over Flying Blue gaat en niet over een creditcard is dat meer een vraag voor in Reizen met het Vliegtuig - Deel 1 :)

[ Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 05-09-2024 15:12 ]

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-06 15:22
Zr40 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 15:09:
[...]

Bij een upgrade ontvang je de XP zo goed als direct. Bij een downgrade ontvang je het eerste jaar geen XP. Een upgrade of downgrade kan eens per 6 maanden.

Houd er dus rekening mee dat je via deze route 60 XP ontvangt en (afhankelijk van wanneer je weer gaat downgraden) op zijn vroegst pas 18 maanden later weer de jaarlijkse 30 XP zal ontvangen.

Overigens is de FB AMEX niet de enige manier om XP te ontvangen zonder te vliegen, maar omdat dat over Flying Blue gaat en niet over een creditcard is dat meer een vraag voor in Reizen met het Vliegtuig - Deel 1 :)
Dank, dat betekent dus dat ik per direct FB Silver wordt voor de volgende 12 maanden (t/m september 2025) en vanaf april 2025 kan downgraden, maar dan bij FB Gold geen 30xp krijg en dus weer terugzak naar Explorer bij te weinig xp op basis van vluchten.

De AMEX platinum geeft dan weer priority pass toegang op willekeurige vliegvelden waar je dan toch weer 20-50 euro kan besparen op horeca privé. Ik ga nog even rekenen.

Overigens wel tevreden met AMEX, nooit gedoe gehad met claimen van refunds e.d. Bonnen ook nooit hoeven te overleggen bij een vertraging, erg gebruiksvriendelijk.

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-06 04:30
Ik ga voor de eerste keer mijn Amex creditcard gebruiken wegens de autoverzekering bij een huurauto. Hoe werkt het precies? Ik heb inmiddels een auto kunnen huren via een 3de partij (holiday auto) en met mijn Amex kunnen betalen. Het land is trouwens Costa Rica.

Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• givow
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-06 12:23
psvunited schreef op donderdag 5 september 2024 @ 23:35:
Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
Als je het nog niet gedaan hebt, check even of de lokale verhuurder in Costa Rica waar je de auto huurt ook Amex accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinho25
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-05 12:55
Ben iemand die regelmatig reist dus wil om die reden de Visa World Card (basis) aanvragen. De al dekkende reisverzekering die ik nu heb kan ik in principe opzeggen (aangezien ik mijn reizen met de VWC zal gaan betalen) toch? Scheelt mij ook weer 15 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Martinho25 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 01:11:
Ben iemand die regelmatig reist dus wil om die reden de Visa World Card (basis) aanvragen. De al dekkende reisverzekering die ik nu heb kan ik in principe opzeggen (aangezien ik mijn reizen met de VWC zal gaan betalen) toch? Scheelt mij ook weer 15 euro per maand.
Alleen als je een Visa World Platinum afneemt zou ik de eigen reisverzekering opzeggen, de basisverzekering die ICS bied bij de World Card en Gold card zijn vaak niet voldoende. Lees de voorwaarden goed door voor je je eigen reisverzekering opzegt.

[ Voor 5% gewijzigd door Youtl op 06-09-2024 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:22
Youtl schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 08:03:
[...]

Alleen als je een Visa World Platinum afneemt zou ik de eigen reisverzekering opzeggen, de basisverzekering die ICS bied bij de World Card en Gold card zijn vaak niet voldoende. Lees de voorwaarden goed door voor je je eigen reisverzekering opzegt.
ICS MC black heeft wel ruime dekking, maar heeft ook ander prijskaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Klopt het trouwens dat alleen de ING creditcards geen chargeback claim accepteren in geval van faillissement?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Youtl schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 11:09:
Klopt het trouwens dat alleen de ING creditcards geen chargeback claim accepteren in geval van faillissement?
Gezien de Van Moof verhalen en ervaringen op het internet doet ING schijnbaar (stiekem) ook gewoon chargeback bij faillissement.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

givow schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 00:20:
[...]

Als je het nog niet gedaan hebt, check even of de lokale verhuurder in Costa Rica waar je de auto huurt ook Amex accepteert.
Ws wel omdat er zo veel Amerikanen daar komen. Heb volgens mij echt overal in Costa Rica Amex kunnen gebruiken toen ik er was (wat jaartjes geleden). Sowieso nog nooit een verhuurder gezien die het niet accepteert.

Maar ook altijd goed om een back-up te hebben.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-06 23:34

Barrycade

Through the...

Martinho25 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 01:11:
Contradictio in terminis?

Dus lekker de wereld over vliegen maar voor 15 euro per maand risico lopen dat je failliet gaat in een buitenlands ziekenhuis.

Maar zoals al aangegeven lees je goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:22
Barrycade schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 17:01:
[...]

Contradictio in terminis?

Dus lekker de wereld over vliegen maar voor 15 euro per maand risico lopen dat je failliet gaat in een buitenlands ziekenhuis.

Maar zoals al aangegeven lees je goed in.
beetje vreemde reactie: er staat nergens dat hij de wereld overvliegt en besparen op kosten van verzekeringen die overlappen lijkt me vrij normaal ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 16:41:
[...]

Ws wel omdat er zo veel Amerikanen daar komen. Heb volgens mij echt overal in Costa Rica Amex kunnen gebruiken toen ik er was (wat jaartjes geleden). Sowieso nog nooit een verhuurder gezien die het niet accepteert.

Maar ook altijd goed om een back-up te hebben.
Helemaal eens. Kom er net vandaan en vrijwel overal amex gebruikt. Sowieso bij autoverhuur is het eerder een uitzondering als ze het niet accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psvunited
We Are Borg schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 18:38:
[...]

Helemaal eens. Kom er net vandaan en vrijwel overal amex gebruikt. Sowieso bij autoverhuur is het eerder een uitzondering als ze het niet accepteren.
Overal toch Amex gebruikt? Ik ben eigenlijk altijd in een non-euro land en dus betaal je een wisselkoers van 2,5% op elke transactie. Met je Amex betalen is leuk voor de punten maar met een andere creditcard betaal ik geen wisselkoers opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
psvunited schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 04:07:
[...]

Overal toch Amex gebruikt? Ik ben eigenlijk altijd in een non-euro land en dus betaal je een wisselkoers van 2,5% op elke transactie. Met je Amex betalen is leuk voor de punten maar met een andere creditcard betaal ik geen wisselkoers opslag.
In niet-eurolanden gaat mijn voorkeur uit naar Wise voor kleine meuk. Bij duurdere aankopen/betalingen prefereer ik toch Amex of ICS Mastercard in verband met verzekeringen, de opslag neem ik dan voor lief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

psvunited schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 04:07:
[...]

Niet alleen de punten: ook mogelijke disputes heb je zo gedekt. Onterechte fuel charge bijv in Costa rica: 1 belletje en teruggedraaid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

vraag Voor de Amex platinum houders:

bij mijn Amex platinum (gewoon 1 kaart dus geen extra kaart aangevraagd) kreeg ik 2 fysieke priority passen...en ook 2 accounts toegestuurd via e-mail...iemand een idee waarom dit is?
ik dacht dat je op 1 account gewoon standaard een +1 hebt...maar waarom ik nu een tweede kaart heb is mij even een raadsel.
Heb het via Amex chat gevraagd, maar die verwijzen mij weer door naar priority pass. dus heb ook even priority pass een berichtje gedropped.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Dat is ongebruikelijk (aka; niet normaal) vziw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Lostson schreef op zondag 8 september 2024 @ 14:46:
vraag Voor de Amex platinum houders:

bij mijn Amex platinum (gewoon 1 kaart dus geen extra kaart aangevraagd) kreeg ik 2 fysieke priority passen...en ook 2 accounts toegestuurd via e-mail...iemand een idee waarom dit is?
ik dacht dat je op 1 account gewoon standaard een +1 hebt...maar waarom ik nu een tweede kaart heb is mij even een raadsel.
Heb het via Amex chat gevraagd, maar die verwijzen mij weer door naar priority pass. dus heb ook even priority pass een berichtje gedropped.
Lijkt me zoals hierboven aangegeven niet normaal. 2x via Amex PP gekregen en telkens gewoon 1 invite gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
Mawlana schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 07:14:
[...]

In niet-eurolanden gaat mijn voorkeur uit naar Wise voor kleine meuk. Bij duurdere aankopen/betalingen prefereer ik toch Amex of ICS Mastercard in verband met verzekeringen, de opslag neem ik dan voor lief.
Ik ben wel benieuwd waarom specifiek wise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
psvunited schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:57:
[...]

Ik ben wel benieuwd waarom specifiek wise.
Omdat ik al jaren een Wise-account (en kaart) heb. Aanvankelijk alleen voor overboekingen naar en opnames in het buitenland in vreemde valuta, maar sinds enkele jaren ook gewoon voor de betaling van kleine meuk in diezelfde landen. Geen maandelijkse kosten, en gunstige koers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

ik had een beetje zoeken in dit topic over de Avis en Hertz Presidents club statussen (die je bij de Amex platinum krijgt). wanneer ik mij aanmeld bij deze programma's heb ik nu bij Hertz de 5-star status en bij Avis zie ik alleen Avis Preffered status.

Amex adverteert zelf met een Avis Presidents Club...of moet ik wat geduld hebben met de verwerking?

de 5-star status bij Hertz lijkt wel te kloppen volgens mij is dat ook de status die je zou moeten krijgen bij Hertz.

ik las in eerdere posts zodra je de Avis Presidents club hebt je een match kan laten doen bij Hertz om dan zo ook de presidents circle status te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Lostson op 10-09-2024 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Lostson schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:37:
Amex adverteert zelf met een Avis Presidents Club...of moet ik wat geduld hebben met de verwerking?
Nee, je krijgt wel voordelen bij Avis, maar President's Club als specifiek niveau is geen benefit van Platinum. Kijk je toevallig naar een kaart van een ander land?

Dit is hoe Amex het omschrijft:
Avis Preferred:
Profiteer van kosteloze upgrade van een autocategorie (indien beschikbaar) en kortingen tot wel 15%.
(onderaan 'Geniet van diverse reisvoordelen')

[ Voor 14% gewijzigd door Zr40 op 10-09-2024 23:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Amex is wel snel met het bijschrijven van de bonus. (100.000 punten na € 4.000 uitgaven 1e 3 maanden).
Vanochtend de € 4.000 gehaald en direct zijn ook de 100.000 punten bijgeschreven.
Enige lastige is dat je uitgaven in buitenlandse valuta "tijdelijk kwijt bent" : je krijgt wel een push notification, maar ze verschijnen pas 2 dagen later in je transacties.

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:53
geenstijl schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:41:
Amex is wel snel met het bijschrijven van de bonus. (100.000 punten na € 4.000 uitgaven 1e 3 maanden).
Vanochtend de € 4.000 gehaald en direct zijn ook de 100.000 punten bijgeschreven.
Enige lastige is dat je uitgaven in buitenlandse valuta "tijdelijk kwijt bent" : je krijgt wel een push notification, maar ze verschijnen pas 2 dagen later in je transacties.
De automatisering bij Amex is volgens mij niet je van het. Maar het is ook niet zo dat iemand de hele dag zit de F5-en totdat je de 4.000 grens hebt overschreden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

geenstijl schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:41:
Is dit een andere actie dan de lopende 'upgrade naar Platinum voor 100k punten'? Want daar is de vereiste spend 5k met de nieuwe kaart vóór 17 december 2024 (4 maanden bij aanvang van de actie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Zr40 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 20:02:
[...]

Is dit een andere actie dan de lopende 'upgrade naar Platinum voor 100k punten'? Want daar is de vereiste spend 5k met de nieuwe kaart vóór 17 december 2024 (4 maanden bij aanvang van de actie).
Ja, dit was de actie van begin augustus voor nieuwe deelnemers.

• Sefal
Toch even een zure ervaring met American Express platinum.
Vorige maand geupgrade van gold naar platinum. Priority pass was niet automatisch geupdate naar platinum perks, dit gemeld by amex. Paar dagen wachten werd my verteld, zal zelf updaten. Nog steeds de gold perks. Nogmaals aangekaart. Escaleert naar technical team, niets meer van ze gehoord.

Paar weken verder. Ga op vakantie, gebruik lounge toegang. Het is mijn 5’de bezoek. 30 euro word er afgeboekt. Weer contact opnemen met amex, dit keer creëeren ze een nieuwe account voor mij met de juiste perks maar die 30 euro moet ik maar slikken. Priority pass zegt, je heb de gold perks gebruikt tijdens de bezoek en amex zegt hetzelfde.

Beetje jammer. Tis niet dat het veel geld is, maar gewoon zuur dat dit op tijd aangekaart is en dat er pas bij de 3’de keer contact erover op te nemen dat er een oplossing uitgevoerd word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@Sefal Jij hebt het op tijd gemeld, meerdere keren zelfs, en toch is de fout door Amex niet opgelost. Het lijkt mij totaal niet redelijk dat jij nu deze kosten moet dragen. Heb je al een klacht ingediend? https://www.americanexpre.../contact/klacht-indienen/ Als de klacht niet naar tevredenheid wordt afgehandeld dan kan je bij het Kifid terecht: https://www.kifid.nl/klacht-indienen/

Ik zie bij mijn Priority Pass account ook nog steeds de 4 bezoeken per jaar staan. Ik zal ook maar eens contact opnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefal
Zr40 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 09:04:
@Sefal Jij hebt het op tijd gemeld, meerdere keren zelfs, en toch is de fout door Amex niet opgelost. Het lijkt mij totaal niet redelijk dat jij nu deze kosten moet dragen. Heb je al een klacht ingediend? https://www.americanexpre.../contact/klacht-indienen/ Als de klacht niet naar tevredenheid wordt afgehandeld dan kan je bij het Kifid terecht: https://www.kifid.nl/klacht-indienen/

Ik zie bij mijn Priority Pass account ook nog steeds de 4 bezoeken per jaar staan. Ik zal ook maar eens contact opnemen.
Dank je wel!
Ik had nog geen klacht ingediend. Dit net gedaan. Even afwachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Sefal schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 01:28:
Toch even een zure ervaring met American Express platinum.
Vorige maand geupgrade van gold naar platinum. Priority pass was niet automatisch geupdate naar platinum perks, dit gemeld by amex. Paar dagen wachten werd my verteld, zal zelf updaten. Nog steeds de gold perks. Nogmaals aangekaart. Escaleert naar technical team, niets meer van ze gehoord.

Paar weken verder. Ga op vakantie, gebruik lounge toegang. Het is mijn 5’de bezoek. 30 euro word er afgeboekt. Weer contact opnemen met amex, dit keer creëeren ze een nieuwe account voor mij met de juiste perks maar die 30 euro moet ik maar slikken. Priority pass zegt, je heb de gold perks gebruikt tijdens de bezoek en amex zegt hetzelfde.

Beetje jammer. Tis niet dat het veel geld is, maar gewoon zuur dat dit op tijd aangekaart is en dat er pas bij de 3’de keer contact erover op te nemen dat er een oplossing uitgevoerd word.
Goed dat je dit hier aankaart. Kom er net achter dat mijn priority pass na 3 weken ook niet is geüpdatet. Nu even contact via de chat. Ik update deze post met de uitkomst zodra ik die heb.

Update:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8o_hvQqKjUtPVI0BcpWYleMYGSw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ggTLfFxX26Z2V3qmmmuiGxLM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door mprkooij op 14-09-2024 10:18 ]

• AyurVeda
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03 09:14
Sefal schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 01:28:
Priority pass zegt, je heb de gold perks gebruikt tijdens de bezoek en amex zegt hetzelfde.
Lijkt me makkelijk te weerleggen als je geen gold card meer hebt. Zeker een klacht indienen, dit is belachelijk.

• Youtl
Als het goed is krijg je een nieuwe Priority Pass met nieuw kaartnummer.

Voor de zomer belde ik Amex en die regelde het

[ Voor 25% gewijzigd door Youtl op 14-09-2024 11:26 ]

• Lostson

Lostson

is misschien ook iets waar zij weer van leren...een bestaand priority pass account overzetten van 4x bezoeken naar Unlimited lijkt dus wat moeizamer te gaan.

Een nieuw account openen is natuurlijk veel makkelijker, maar dat wil je natuurlijk niet... (ze zijn denk ik ook sterk afhankelijk van Priority Pass...die moeten dat omzetten)
maar goed hopelijk gaat Amex het voor je oplossen

• Wally2002
Een jaar of 2-3 geleden kreeg ik bij upgrade van Amex Gold naar Platinum ook een nieuwe PP met nieuw PP klant/kaartnr, inclusief welkomstbrief. Over het verlopen van de oude PP verder geen bericht of iets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Laatst online: 02-06 10:25
Ik heb een Rabo basecard met een limiet van 1000 euro in de maand. Nu heb ik de nieuwe iPhone Pro Max besteld, en die kost uiteraard meer dan 1000 euro. Omdat ik wel graag de zekerheid van de CC wilde gebruiken belde ik naar de rabobank met de vraag of ik zelf saldo op de CC kan zetten (ik gebruik dat ding echt nóóit, volgens mij ooit 1x gebruikt in de 15+ jaar dat ik dat ding heb) dus, zeg 1500 euro, met als resultaat dat de limiet voor dat moment de 1000 euro van de kaart zelf is + de 1500 euro die ik er zelf op heb gezet.

Het idee is dan dat die 1500 euro direct van de kaart afgeboekt kunnen worden, zonder dat er verderop in de maand nog geld van de lopende rekening afgeboekt moet worden om een openstaand bedrag te vereffenen, want dat openstaande bedrag is er dan niet.

Effectief zeg maar een debetbetaling met een creditcard. Volgens de bank kon dat, was allemaal geen probleem, etc. Prima zou je zeggen, maar nu vraag ik me ineens af....die kaart mág maar 1000 euro per maand maximaal.

Loop ik nu niet tegen het probleem aan dat er straks een betaalverzoek komt bij die CC voor 1479 euro, terwijl de limiet van de kaart maar 1000 is, ook al staat er (momenteel) dus meer geld op die kaart. Dus in theorie 'past' het prima, maar ik besef me nu ineens dat het zou kunnen zijn dat er helemaal niet gekeken wordt naar wat momenteel de bestedingsruimte is op de kaart, maar dat ze gewoon zeggen 'jij wil een boeking van 1000+ euro doen op een CC die maar 1000 euro mag, dat gaan we niet doen', met als resultaat dat de bestelling dus niet door gaat.

Wellicht een rare vraag, maar ik heb écht geen idee.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Just_A_User schreef op zondag 15 september 2024 @ 13:28:
Ik heb een Rabo basecard met een limiet van 1000 euro in de maand. Nu heb ik de nieuwe iPhone Pro Max besteld, en die kost uiteraard meer dan 1000 euro. Omdat ik wel graag de zekerheid van de CC wilde gebruiken belde ik naar de rabobank met de vraag of ik zelf saldo op de CC kan zetten (ik gebruik dat ding echt nóóit, volgens mij ooit 1x gebruikt in de 15+ jaar dat ik dat ding heb) dus, zeg 1500 euro, met als resultaat dat de limiet voor dat moment de 1000 euro van de kaart zelf is + de 1500 euro die ik er zelf op heb gezet.

Het idee is dan dat die 1500 euro direct van de kaart afgeboekt kunnen worden, zonder dat er verderop in de maand nog geld van de lopende rekening afgeboekt moet worden om een openstaand bedrag te vereffenen, want dat openstaande bedrag is er dan niet.

Effectief zeg maar een debetbetaling met een creditcard. Volgens de bank kon dat, was allemaal geen probleem, etc. Prima zou je zeggen, maar nu vraag ik me ineens af....die kaart mág maar 1000 euro per maand maximaal.

Loop ik nu niet tegen het probleem aan dat er straks een betaalverzoek komt bij die CC voor 1479 euro, terwijl de limiet van de kaart maar 1000 is, ook al staat er (momenteel) dus meer geld op die kaart. Dus in theorie 'past' het prima, maar ik besef me nu ineens dat het zou kunnen zijn dat er helemaal niet gekeken wordt naar wat momenteel de bestedingsruimte is op de kaart, maar dat ze gewoon zeggen 'jij wil een boeking van 1000+ euro doen op een CC die maar 1000 euro mag, dat gaan we niet doen', met als resultaat dat de bestelling dus niet door gaat.

Nee dat is geen probleem.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 02-06 21:59

Ik denk dat je maximum van 1000€ doelt op het limiet dat je op krediet kan kopen. Als jij zelf 1500€ bijboekt en een iPhone koopt van 1479€ heb je een saldo van +21€ en 0€ krediet. Je moet alleen even kijken of je dagelijkse bestedingslimiet (de max per transactie) niet lager ligt dan die €1479.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
hollandje schreef op zondag 15 september 2024 @ 13:44:
[...]

Ik denk dat je maximum van 1000€ doelt op het limiet dat je op krediet kan kopen. Als jij zelf 1500€ bijboekt en een iPhone koopt van 1479€ heb je een saldo van +21€ en 0€ krediet. Je moet alleen even kijken of je dagelijkse bestedingslimiet (de max per transactie) niet lager ligt dan die €1479.
Ik weet niet waar ik dit zou kunnen zien. Het is eigenlijk gewoon 1000 euro altijd, want ik doe nooit iets met die kaart, maar, dat is de maandelijkse limiet. Wat ik per dag zou kunnen uitgeven met dat ding, geen enkel idee, maar het kan in theorie niet meer zijn dan opgeteld 1000 euro, dus 1x 1000 euro zou ook kunnen, maar volgens mij is dit dus precies wat ik bedoel.

Ik wil 1479 euro uitgeven, en dat is een eenmalige betaling. Dat is meer dan de limiet van de kaart, maar dat lijkt dus geen probleem te zijn. Maar als 1479 euro alsnog meer is wat ik dagelijks mag besteden ga ik alsnog nat, maar ik wist niet dat dat bestond met een CC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
Just_A_User schreef op zondag 15 september 2024 @ 14:08:
[...]

Ik weet niet waar ik dit zou kunnen zien. Het is eigenlijk gewoon 1000 euro altijd, want ik doe nooit iets met die kaart, maar, dat is de maandelijkse limiet. Wat ik per dag zou kunnen uitgeven met dat ding, geen enkel idee, maar het kan in theorie niet meer zijn dan opgeteld 1000 euro, dus 1x 1000 euro zou ook kunnen, maar volgens mij is dit dus precies wat ik bedoel.

Ik wil 1479 euro uitgeven, en dat is een eenmalige betaling. Dat is meer dan de limiet van de kaart, maar dat lijkt dus geen probleem te zijn. Maar als 1479 euro alsnog meer is wat ik dagelijks mag besteden ga ik alsnog nat, maar ik wist niet dat dat bestond met een CC.
Ik weet dat bij de ING het dagelijks bestedingslimiet gelijk staat aan het tegoed (1500€) + het kredietlimiet (€1000) dus 2500€ (in jouw geval)

Ik weet niet precies hoe het bij Rabo zit, vandaar dat ik aangeef dat er misschien een dagelijks bestedingslimiet op zou kunnen zitten. Het is onwaarschijnlijk dat het anders werkt in vergelijking met ING, maar ik dacht ik meld het toch even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002

Rabo zelf geeft aan dat je vanaf de gekoppelde betaalrekening direct je bestedingsruimte kunt verhogen.
je kredietruimte is 1000 euro maar je kaartlimiet verhoog je dan met het bedrag van de storting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Wally2002 schreef op zondag 15 september 2024 @ 14:19:
[...]

Rabo zelf geeft aan dat je vanaf de gekoppelde betaalrekening direct je bestedingsruimte kunt verhogen.
je kredietruimte is 1000 euro maar je kaartlimiet verhoog je dan met het bedrag van de storting.
Ja, en de kaartlimiet is waar het dan om gaat, en dat is in dit geval dan dus 1000+1500 = 2500 euro, en dáár wordt naar gekeken, en niet hard naar het type kaart zo van 'jij wilde een kaart met een limiet van 1000 euro, en jij wil nu iets betalen wat meer is dan dat, jammer dan, had je maar meer moeten betalen voor een kaart met een hogere limiet dan 1000 euro'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Just_A_User schreef op zondag 15 september 2024 @ 14:21:
[...]

Ja, en de kaartlimiet is waar het dan om gaat, en dat is in dit geval dan dus 1000+1500 = 2500 euro, en dáár wordt naar gekeken, en niet hard naar het type kaart zo van 'jij wilde een kaart met een limiet van 1000 euro, en jij wil nu iets betalen wat meer is dan dat, jammer dan, had je maar meer moeten betalen voor een kaart met een hogere limiet dan 1000 euro'?
Er zijn twee bedragen: de kredietlimiet = wat je kunt lenen = 1000 euro. En de bestedingsruimte = wat je uit kunt geven met de kaart. Als je bedrag x dus stort op de kaart, wordt je bestedingsruimte de krediet limiet + x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wally2002 schreef op zondag 15 september 2024 @ 14:37:
[...]

Er zijn twee bedragen: de kredietlimiet = wat je kunt lenen = 1000 euro. En de bestedingsruimte = wat je uit kunt geven met de kaart. Als je bedrag x dus stort op de kaart, wordt je bestedingsruimte de krediet limiet + x.
Ik snap de verwarring of de vraag wel. Bij een pinpas heb je ook een limiet en dat is gewoon de max die je kan betalen met je pas. Of je nu wel of niet voldoende saldo hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Rabo creditcard (gold) gebruiker hier, en ik kan bevestigen dat dit:
Wally2002 schreef op zondag 15 september 2024 @ 14:19:
werkt/klopt/waarheid is. Dus:

1000 euro kredietruimte
1500 euro bijstorten
------ +
2500 bestedingsruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:09
Heeft iemand ervaring met het vooraf aanvragen of de betaling van Amex een week later kan? Komende maand flink wat uitgaven die vergoed worden door werk, maar dat geld komt een paar dagen later dan dat Amex het wil hebben.

De chat geeft aan dat ik moet bellen tussen kantoortijden, maar dat ik "under observation" zou kunnen komen, iets wat me niet positief lijkt.

Amex platinum, 2-4k spend/maand normaal. Dit is iets incidenteels, dus ik ben geen policies (bewust) aan het overtreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Ik denk dat als je belt dat ze het vast willen regelen, zeker als je al een tijdje klant bent en netjes hebt betaald.

Under observation zou ik niet zo zwaar aan tillen (desnoods even vragen of het uitstel verdere gevolgen heeft). Het is natuurlijk niet gek dat ze misschien ergens een aantekening maken dat je een keertje uitstel hebt gevraagd. Gebeurd dat namelijk vaker dan is het risico voor amex groter :)

Ik heb zelf geen ervaring met uitstel vragen, maar wel eens een kifid uitspraak gelezen waar er na telefonisch contact uitstel was gegeven van een behoorlijk bedrag (dacht iets van 30k)

[ Voor 18% gewijzigd door We Are Borg op 15-09-2024 19:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mfkne
Je kunt gewoon via de chat doorgeven dat je via overschrijving wil betalen, dat gaat meteen in, en dan heb je best lang om je rekening te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
mat.hi.as schreef op zondag 15 september 2024 @ 18:37:
Heeft iemand ervaring met het vooraf aanvragen of de betaling van Amex een week later kan? Komende maand flink wat uitgaven die vergoed worden door werk, maar dat geld komt een paar dagen later dan dat Amex het wil hebben.

De chat geeft aan dat ik moet bellen tussen kantoortijden, maar dat ik "under observation" zou kunnen komen, iets wat me niet positief lijkt.

Amex platinum, 2-4k spend/maand normaal. Dit is iets incidenteels, dus ik ben geen policies (bewust) aan het overtreden.
Wel ervaring met zelf storneren van de incasso van de maandelijkse bijdrage ivm een positief saldo (ik had een grote terugbetaling ontvangen). Kreeg vrij vlot een telefoontje van Amex ivm de incasso maar men zag gelijk dat het saldo positief was.

En er is een zaak bij Kifid geweest waarbij amex bij een klant de kaart blokkeerde omdat de incasso mislukt was. De klant stelde echter dat de uiterste betaaldatum die amex communiceert nog niet verstreken was, hij heeft het handmatig betaald voor die datum. De klant is toen in het gelijk gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 08:03
Iemand die weet hoe ik mijn AMEX MR punten om kan zetten naar Qatar Airways Avios? Op global kan dit, op de Nederlandse AMEX niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollandje
Boinkie schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:25:
Iemand die weet hoe ik mijn AMEX MR punten om kan zetten naar Qatar Airways Avios? Op global kan dit, op de Nederlandse AMEX niet?
Mr naar British Airways en dan koppel je Qatar met BA. Dan zijn zijn je avios in beide zichtbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sndrrr81
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 29-05 16:18
Bij amex gold krijg je 4x/jaar lounge toegang. Is het mogelijk om dit in te zetten in 1x toegang voor 4 personen (ik, mijn vrouw en onze 2 kids) of is het enkel 4x voor 1 persoon inzetbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zomaar0iemand
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10:58
Sndrrr81 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:51:
Bij amex gold krijg je 4x/jaar lounge toegang. Is het mogelijk om dit in te zetten in 1x toegang voor 4 personen (ik, mijn vrouw en onze 2 kids) of is het enkel 4x voor 1 persoon inzetbaar?
Het zijn 4 "passes" die je krijgt, ik heb ze vorig jaar 2x voor 2 personen gebruikt (vriendin en ik - Collega en ik).
Dus 1x 4 personen moet kunnen, bij sommige lounges zijn kinderen gratis of erg goedkoop, wellicht is het dan handiger om de kinderen los te betalen zodat je heen en terug de lounge in kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Mijn liefde met amex is wel redelijk voorbij. Wat een gepruts.

Tijdje terug downgrade naar gold gedaan. Niks gehoord, geen nieuwe kaart. Dus gebeld: de downgrade is afgekeurd want er staat nog een dispute open. Eh ja, bel mij dan even of stuur een lekker ouderwetse brief. Waarom moet ik dan zelf bellen? Ik betaal 900 euro per jaar: die postzegel kan er dan wel vanaf toch?

En dan het dispute: afgewezen wat a) het bedrijf heeft niet gereageerd en b) het is een "Chip en Pin transactie" dus we kunnen het bedrijf niet verplichten ons informatie te sturen.

8)7 Het is een onrechte inhouding van een autoverhuurmaatschappij waarbij ze zelf hebben aangegeven dat het incorrect is. Dit staat gewoon op de email. Na drie maanden zouden ze terugbetalen maar dat is niet gebeurd dus dan maar via amex. Als ze dan niet reageren dan is het toch simpel: chargeback goedgekeurd en weer door :) ?

Weer gebeld: "oh ja meneer de verkeerde code hing aan het dispute. We kunnen het nu wel goed invoeren, maar weet u het zeker? Want dan komt u op de zwarte lijst bij alle autoverhuurbedrijven want ze delen dit soort data"

....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:06
We Are Borg schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:29:
Mijn liefde met amex is wel redelijk voorbij. Wat een gepruts.

Tijdje terug downgrade naar gold gedaan. Niks gehoord, geen nieuwe kaart. Dus gebeld: de downgrade is afgekeurd want er staat nog een dispute open. Eh ja, bel mij dan even of stuur een lekker ouderwetse brief. Waarom moet ik dan zelf bellen? Ik betaal 900 euro per jaar: die postzegel kan er dan wel vanaf toch?

En dan het dispute: afgewezen wat a) het bedrijf heeft niet gereageerd en b) het is een "Chip en Pin transactie" dus we kunnen het bedrijf niet verplichten ons informatie te sturen.

8)7 Het is een onrechte inhouding van een autoverhuurmaatschappij waarbij ze zelf hebben aangegeven dat het incorrect is. Dit staat gewoon op de email. Na drie maanden zouden ze terugbetalen maar dat is niet gebeurd dus dan maar via amex. Als ze dan niet reageren dan is het toch simpel: chargeback goedgekeurd en weer door :) ?

Weer gebeld: "oh ja meneer de verkeerde code hing aan het dispute. We kunnen het nu wel goed invoeren, maar weet u het zeker? Want dan komt u op de zwarte lijst bij alle autoverhuurbedrijven want ze delen dit soort data"

....
Wat een gezeik. Hier ook al een heel gedoe voor een chargeback van 40 euro. Het is allemaal verre van soepel aan het worden.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 08:03
hollandje schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:20:
[...]

Mr naar British Airways en dan koppel je Qatar met BA. Dan zijn zijn je avios in beide zichtbaar :)
Mille grazi! Gelukt en voor 96000 punten + 300 euro een retour business class kunnen boeken naar Doha! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Boinkie schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:41:
[...]

Mille grazi! Gelukt en voor 96000 punten + 300 euro een retour business class kunnen boeken naar Doha! :)
Mooi, geen probleem! Hopelijk heb je het juiste vliegtuig met Q-Suites. Ik had een last-minute equipment change (komt best wel vaak voor bij Qatar) waardoor ik geen Q-Suite had op mijn reward ticket :+
Pagina: 1 ... 81 ... 92 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1