Ik ben op zoek naar een nieuwe creditcard. Heb nu een Bunq debit MC maar wil van de gehele Bunq rekening af. Verder heb ik samen met mijn vriendin een ING betaalrekening. Platinum card daar is dus ook een optie. Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Belangrijke zaken voor mij zijn:
Huurauto-verzekering.
Bij veel kaarten is dit maar tot 500 euro gedekt. Ik huur met regelmaat duur/leuk spul waarbij dit ook met een 1e pakket bij de verhuurder nog niet afdoende is omdat je eigen risico dan nog richting de 2.000 is.
(Doorlopende) reisverzekering
Ik reis vrij regelmatig (minimaal 10 keer per jaar) maar dit is ook heel vaak weekenden weg met vriendengroepen (zoals bijvoorbeeld bij wintersport). Gezien er dan vaak 1 iemand boekt en de rest met een tikkie betaalt, zie ik enige issues met bijv de MC Black voorwaarden omdat je de reis dan niet met de kaart hebt betaald. Visa world card platinum heeft dit bijvoorbeeld weer niet als voorwaarde.
We vliegen relatief weinig voor deze reizen (1 a 2x per jaar). Meeste is met auto dus een FB kaart of Privium voordelen zijn voor mij niet zo interessant. Het zijn wel altijd veel losse hotel overnachtingen.
Overig gebruik zal online aankopen zijn maar dat lijkt met elke kaart niet zo’n issue.
Zo ver ik kan zien zijn er weinig opties waarbij het reis- en huurauto goed gedekt is, maar het kostentechnisch ook interessant is als je de vlieg-voordelen niet zo boeiend vindt.
Daarmee lijk ik nu op bijvoorbeeld een Amex Blue, Visa world platinum of ING platinum uit te komen en daarnaast mijn doorlopende reisverzekering aan te houden. Of zie ik iets over het hoofd?
Spend aan reizen en huurauto’s zal zo’n 10 a 15k per jaar zijn. Met alle andere aankopen erbij nog iets meer.
[
Voor 3% gewijzigd door
perfect_zed op 24-08-2024 10:18
]