Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:55
fopjurist schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 20:16:
[...]

Waarom moet dat? Ik kan daarover in de voorwaarden niets vinden. Wettelijk moet je een gebrek binnen bekwame tijd na ontdekking melden, waarbij twee maanden na ontdekking in ieder geval tijdig is.
Dank voor je reactie!
Dat was waar het gesprek met Amazon op neerkwam: ik heb het te laat gemeld volgens de medewerker, en daarom wilden ze niks meer betekenen. De medewerker hield dus vol dat dit binnen 30 dagen gemeld had moeten worden, zelfs een paar dagen later was prima, maar 2 maanden was echt te lang en ‘het systeem stond niet toe om nog iets voor me te betekenen’ aldus de medewerker. Ze was wel bereid het gesprek naar me te mailen voor de claim bij de creditcard maatschappij gelukkig.

Wat nog steeds vreemd is: als de doos incompleet was (er mist een steentje bijv.) hadden ze ook moeten zorgen dat hij compleet zou worden. Nu missen alle stenen, en willen ze niks doen. Helaas is het een groot bedrijf en een relatief klein bedrag (rond de €150) en daarvoor is het lastig iets tegen Amazon zelf te beginnen.

(Ik heb in januari nog tegen een bedrijf geprocedeerd en gewonnen, maar… wat kost dat een pak geld! Grofweg €1500 voor je een uitspraak in handen hebt is niet helemaal waar ik naartoe wil voor dit bedrag)
[...]

Volgens de voorwaarden geldt de GeldTerugService voor het geval dat het bestelde product verkeerd geleverd of nep is. Daarvan is sprake. Er geldt wel een aantal uitsluitingsgronden, waaronder dat je direct aan de verkoper betaald moet hebben. Werd de legodoos door Amazon zelf verkocht of door een derde? In dat eerste geval moet ING je gewoon helpen. In het tweede geval ga je vermoedelijk bot vangen (op grond van deze uitspraak van het Kifid) en moet je het toch weer bij Amazon proberen.
Toevallig was Amazon zelf inderdaad ook de verkoper, mede daarom had ik meer van ze verwacht.
Ik vond op basis van de voorwaarden ook dat dit precies is wat de ING dekt, maar ik kreeg het idee dat ze het proces bewust frustreren zodat mensen de handdoek in de ring gooien. (6 weken wachten op besluit, documenten kwijtraken, dan afwijzen, weer 6 weken wachten..)

Ik heb vanmiddag nog even gebeld, aardige mensen aan de lijn: die begrepen totaal niet waarom het afgewezen was, zou gedekt moeten zijn adhv mijn omschrijving. Echter was er storing en konden ze me niet naar de juiste afdeling doorsturen, dan werd de lijn verbroken en moest opnieuw bellen. Andere medewerker, zelfde verhaal: bel morgen even terug als de storing voorbij is. Dat ga ik dus nog even doen morgen.

Interessante uitspraak van het Kifid trouwens: goed reden om een creditcard te nemen die wél bescherming bied bij aankopen via een tussenpartij. Want anders is 90% van het aanbod op bijv. Bol of Amazon alsnog niet beschermd via je creditcard..

[ Voor 4% gewijzigd door thaan op 19-06-2024 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

thaan schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 21:17:
[...]

(Ik heb in januari nog tegen een bedrijf geprocedeerd en gewonnen, maar… wat kost dat een pak geld! Grofweg €1500 voor je een uitspraak in handen hebt is niet helemaal waar ik naartoe wil voor dit bedrag)
Heb je veel werk uitbesteed? Als je het zelf doet kost het minder.
Je vordering op Amazon verjaart twee jaar nadat je hen hebt laten weten dat er geen lego in de doos zat, dus zet die datum vast in je agenda. Ik zou het eerst bij ING proberen, desnoods bij het Kifid (gratis).

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:56
thaan schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 21:17:
Ik vond op basis van de voorwaarden ook dat dit precies is wat de ING dekt, maar ik kreeg het idee dat ze het proces bewust frustreren zodat mensen de handdoek in de ring gooien. (6 weken wachten op besluit, documenten kwijtraken, dan afwijzen, weer 6 weken wachten..)
Ingediende documenten over het hoofd zien is gewoon fout van ING.

Het chargeback proces wordt grotendeels gedicteerd door het kaartschema (MasterCard, VISA vergelijkbaar).
De kaartuitgever (ING) zet het door naar het kaartschema. Die geven de merchant (die uiteraard ook klant is van het kaartschema) de tijd om te reageren op de claim. Op basis daarvan komt het kaartschema tot een conclusie.
Nu is dit iets tussen bank en kaartschema en voor jou als klant van de bank dus niet relevant, maar het is wel hoe het achter de schermen werkt dus niet perse bewust frustreren. ING kan daar wellicht wel nog wat duidelijker over communiceren.
Als het kaartschema de chargeback afwijst kan de bank uiteraard alsnog ervoor kiezen het bedrag terug te storten voor eigen rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16:25
Wally2002 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 07:38:
[...]

Als het kaartschema de chargeback afwijst kan de bank uiteraard alsnog ervoor kiezen het bedrag terug te storten voor eigen rekening.
Afhankelijk van de omstandigheden kan de bank er ook voor kiezen om verhaal te halen bij de klant voor eventueel aanvullende informatie of iets om zo bezwaar aan te tekenen waardoor het weer terug gaat naar Mastercard/Visa voor verdere onderzoek.

Als de merchant namelijk de eerste chargeback claim weigert vanuit de klant krijgt deze x dagen de tijd om bewijs te leveren waarom er geweigerd is waarop de klant ook de kans moet krijgen te kunnen reageren met relevant bewijs (indien beschikbaar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Youtl schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 07:44:
[...]

Afhankelijk van de omstandigheden kan de bank er ook voor kiezen om verhaal te halen bij de klant voor eventueel aanvullende informatie of iets om zo bezwaar aan te tekenen waardoor het weer terug gaat naar Mastercard/Visa voor verdere onderzoek.

Als de merchant namelijk de eerste chargeback claim weigert vanuit de klant krijgt deze x dagen de tijd om bewijs te leveren waarom er geweigerd is waarop de klant ook de kans moet krijgen te kunnen reageren met relevant bewijs (indien beschikbaar).
Het proces bij MasterCard is:
1. Customer disputes a charge.

2. Card issuer determines whether the dispute is valid.

3. Customer receives a provisional credit for full transaction amount being disputed.

4. Card network collects dispute information.

5. Acquiring bank notifies the merchant about the dispute.

6. Merchant decides whether to dispute chargeback. If it does, it collects compelling evidence.

7. Acquiring bank reviews the evidence and makes a recommendation to the issuer of whether to approve or deny the chargeback.

8. The issuer makes the final call and notifies the cardholder of its decision. If it approves the chargeback, the customer keeps the provisional credit. If it denies it, the provisional credit is deducted from the customer’s account.
Ik ging er eigenlijk al vanuit dat de bank het dispuut had doorgezet en het hele chargeback proces doorlopen was. Dan gaat er tijd overheen voor stap 6,7 en 8. En als bij stap 8 het kaartschema de final call maakt en niet toekent, kan de bank uit coulance alsnog iets doen richting klant.

Maar wellicht is de casus nooit verder dan stap 2 gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:55
fopjurist schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 22:11:
[...]

Heb je veel werk uitbesteed? Als je het zelf doet kost het minder.
Je vordering op Amazon verjaart twee jaar nadat je hen hebt laten weten dat er geen lego in de doos zat, dus zet die datum vast in je agenda. Ik zou het eerst bij ING proberen, desnoods bij het Kifid (gratis).
Het Kifid is de volgende stap, maar ik heb nog goede hoop dat de ING dit nog normaal oplost. Anders een klacht en dan het Kifid & een andere CC.
Wally2002 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 07:38:
[...]

Ingediende documenten over het hoofd zien is gewoon fout van ING.

Het chargeback proces wordt grotendeels gedicteerd door het kaartschema (MasterCard, VISA vergelijkbaar).
De kaartuitgever (ING) zet het door naar het kaartschema. Die geven de merchant (die uiteraard ook klant is van het kaartschema) de tijd om te reageren op de claim. Op basis daarvan komt het kaartschema tot een conclusie.
Nu is dit iets tussen bank en kaartschema en voor jou als klant van de bank dus niet relevant, maar het is wel hoe het achter de schermen werkt dus niet perse bewust frustreren. ING kan daar wellicht wel nog wat duidelijker over communiceren.
Foutje kan gebeuren: er is echter niks wat goed gaat tot nu toe bij ING.
Zojuist weer gebeld: niemand kan mij vertellen wat de reden van afwijzing van het verzoek is. Er valt niet door te verbinden naar de afdeling die die beslissing neemt/die er wel wat van weet. Oftwel: totale duisternis, 0 info, niemand heeft antwoorden en ze kunnen verder helemaal niks doen 'behalve het bezwaar afwachten'.

Ik heb uiteraard direct bezwaar ingediend, ik weet alleen niet waartegen precies, want de reden van afwijzing is me totaal onduidelijk :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shinoken__
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 24-09 10:35
hollandje schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:32:
[...]

Het gebruik van een app vind ik altijd tricky. Het werkt voor thuisbezorgd en bol bij mij, maar heb het vaak ook niet werkend gekregen. Het laatste wat ik besteld had was op zondag ochtend en staat nu in mijn overzicht.

[Afbeelding]

Ik weet niet precies hoe lang het duurt voordat het er op staat maar met earnonline wordt het meestal rond 2:00 's nachts dezelfde dag verwerkt
Inmiddels zie ik deze middag ze ook terug van zowel dinsdagavond (via site) als woensdagochtend (via app)! Nu dus mijn echte bestelling maar geplaatst.. :). Thanks voor je input!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:44
Vers van de pers. Zucht, de extra Platinum Card gaat dus 120 euro per jaar kosten. Dit is gewoon een verkapte prijsverhoging van 15%.
Beste xxxx,

We zetten ons voortdurend in om u aantrekkelijke voordelen te bieden die uw leven verrijken en uw reizen veraangenamen. Om aan deze hoge standaard te voldoen en u ook in de toekomst te kunnen blijven verrassen met nieuwe privileges, voeren we een wijziging door.

Maandbijdrage extra Platinum Card: € 10
Een extra kaarthouder heeft, net als u, toegang tot een aantal waardevolle privileges. Hiertoe behoren bijvoorbeeld het Privium Partner lidmaatschap met snelle grenspassage op Schiphol en onbeperkt luchthaven loungetoegang​ met de Priority Pass. Samen vertegenwoordigen deze voordelen een waarde van meer dan € 600. Uiteraard willen we deze privileges graag voor u behouden.
Omdat de kosten hiervoor de afgelopen jaren aanzienlijk zijn gestegen, hebben we moeten besluiten om vanaf 1 oktober 2024 een maandelijkse bijdrage van € 10 in rekening te brengen voor een extra Platinum Card*. Dit gaat in ten vroegste vanaf 1 oktober 2024, op de dag dat het lidmaatschap van de extra Platinum Card ingaat. Overigens kunt u na 1 oktober 2024 nog steeds, zonder extra kosten, profiteren van vier extra Green Cards.

Nieuw Dining privilege in het najaar
Tot slot zijn we verheugd u reeds te informeren dat er een aantal spannende culinaire ervaringen staan te wachten. Binnenkort zullen we de eerste details met u delen, dus houd uw mailbox en/of Experiences App in de gaten.

Heeft u nog vragen?
Bekijk onze veelgestelde vragen.
Wij hopen dat u ook in de toekomst volop blijft genieten van alle voordelen van uw Platinum Card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16:29
Mawlana schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:08:
Vers van de pers. Zucht, de extra Platinum Card gaat dus 120 euro per jaar kosten. Dit is gewoon een verkapte prijsverhoging van 15%.

[...]
Het houdt ook niet op hè, 15% is ook echt wel een groot percentage... En wat krijg je ervoor terug?

Waarschijnlijk weer iets stoms zoals chef's table waar niemand op zit te wachten. Het is toch echt een kaart die zich onderscheidt van andere als een 'travel companion' kaart, doe dan iets met reizen ipv steeds die stomme diner dingetjes :(

/rant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Ik ben ondertussen al een paar weken bezig om mijn Nederlandse AmEx Platinum kaart om te zetten naar een Engelse. Wat een drama, altijd op tijd betaald, spend van 60k+, en dan hier geweigerd worden omdat ik geen credit score heb. No shit Sherlock, ben hier net komen wonen.

Misschien maar de punten uitgeven en de kaart opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Jeoh schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:23:
Ik ben ondertussen al een paar weken bezig om mijn Nederlandse AmEx Platinum kaart om te zetten naar een Engelse. Wat een drama, altijd op tijd betaald, spend van 60k+, en dan hier geweigerd worden omdat ik geen credit score heb. No shit Sherlock, ben hier net komen wonen.

Misschien maar de punten uitgeven en de kaart opzeggen.
Vraag je de kaart gewoon aan via de website of heb je een global transfer request gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 09:50
hollandje schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 01:17:
[...]

Gek, deze mail nog niet gekregen. Guess dat ik deze dan maar opzeg. Heb bijna geen zakelijke uitgave behalve wat computer hardware zo nu en dan. Jammer dat daar nu ook 1.5 punt per euro weg gaat, erg jammer :|
Ja dit wordt ook maar opzeggen dan. Wat heb ik aan die voordelen van de companion business card, als ik dat via Platinum allemaal al heb...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

oohh schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:21:
[...]

Vraag je de kaart gewoon aan via de website of heb je een global transfer request gedaan?
Global transfer request

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
--Christiaan-- schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:34:
[...]

Ja dit wordt ook maar opzeggen dan. Wat heb ik aan die voordelen van de companion business card, als ik dat via Platinum allemaal al heb...
Het is echt de afgelopen weken verslechtering op verslechtering. Buiten de prijsverhogingen en de vermindering van de verdiende punten per euro op de Platinum card wordt nu de Business card geschrapt en de gratis extra kaart ook nog eens 120 euro per jaar. En we krijgen een niet gespecificeerde dining privileges voor terug.

Het komt echt steeds meer in de buurt van ik ga de voordelen die ik wél gebruik wel los ga kopen.

/edit
Niet dat het helpt maar ik via het klachtenformulier vrij pittige feedback gegevens over de recente wijzigingen, de verlaging van de verdiende punten, de business card, de extra card. Als ik het tot achter de komma ga uitrekenen wegen de voordelen waarschijnlijk nog wel op tegen de kosten. Maar ik wil toch wel wat pushback gegeven.

[ Voor 19% gewijzigd door PolarBear op 27-06-2024 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:56
Lijkt mij een uitstekende kans op retentie bonussen als je belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
mfkne schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 17:51:
Lijkt mij een uitstekende kans op retentie bonussen als je belt.
Ik ben in januari weer aan de beurt. Zo heb ik wel weer wat munitie, naast de flinke spend van dit jaar (ik zit alweer over mijn spend van 2023). Ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:49

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat

[...]
Dat dining privilege leek ook echt vanuit de communicatie afdeling bedacht. Hoe kunnen we deze verhoging koppelen aan een extraatje om het allemaal wat leuker te kunnen verpakken?

Ik ga na mijn zomervakantie denk ik terug naar gold. Want de voordelen worden steeds minder voor mij:

1. Privium qua grenscontrole gebruik ik te weinig. Max 1 keer per jaar. Reis voor de rest met vrouw en kids
2. Lounges privium beter op Schiphol ja, maar aangezien ik met familie in J vlieg is de airline lounge ook prima. Idem voor security: voordeel heb ik dan al via ticket. En je houdt met PP ook 4x lounge dacht ik voor de keer dat er geen lounge is voor de airline (laatst nog in Mexico met Aeromexico die voor J geen lounge had 8)7 )
3. Dineren gebruik ik niet.
4. Verzekering van auto is leuk, maar ik heb onlangs (weer) via Sunnycars geboekt omdat direct bij dezelfde autoverhuurder zonder verzekering duurder was dan bij sunny met all in verzekering. Dus directe boeking maar geannuleerd
5. Privium P1 parkeren vs P1 scheelt qua afstand vrijwel niks.

Blijft de reisverzekering over maar dat is het mij niet waard denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Diner tegoed gebruik je niet? Waarom niet? "Gratis" uit eten :9

Dat gezegd hebbende, ik ben al een tijdje over op de FB Plat, dankzij die punten kan ik inderdaad voor het gordijntje vliegen en dan heb je de meeste dingen op Schiphol ook prima voor elkaar.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Erasmo schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 21:37:
Diner tegoed gebruik je niet? Waarom niet? "Gratis" uit eten :9
Voor 99% van de mensen prima, maar ik eet puur vegan en dan blijft er weinig over van die lijst. Maar goed, niche gevalletje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuniq
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:47
Jeoh schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:02:
[...]

Global transfer request
Vreemd - weet je zeker dat je de juiste persoon/afdeling aan de lijn hebt gehad? Zelf goede ervaring met global transfer!

https://www.americanexpre...global-card-relationship/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reckoner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:55
We Are Borg schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 21:40:
[...]

Voor 99% van de mensen prima, maar ik eet puur vegan en dan blijft er weinig over van die lijst. Maar goed, niche gevalletje :)
Zijn er wel vegan opties?
Ik heb nu de gold card en daar is het restaurant aanbod echt beperkt. Enige optie voor mij is (hoe gek het ook klinkt) Loetje waar ze een paar vegan opties hebben.

Ben aan het overwegen om naar platinum te gaan, maar als het aanbod daar nog slechter is en de partnerkaart nu ook extra kost dan moet ik er nog maar eens goed over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuniq
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:47
We Are Borg schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 21:05:
[...]

Dat dining privilege leek ook echt vanuit de communicatie afdeling bedacht. Hoe kunnen we deze verhoging koppelen aan een extraatje om het allemaal wat leuker te kunnen verpakken?

Ik ga na mijn zomervakantie denk ik terug naar gold. Want de voordelen worden steeds minder voor mij:

1. Privium qua grenscontrole gebruik ik te weinig. Max 1 keer per jaar. Reis voor de rest met vrouw en kids
2. Lounges privium beter op Schiphol ja, maar aangezien ik met familie in J vlieg is de airline lounge ook prima. Idem voor security: voordeel heb ik dan al via ticket. En je houdt met PP ook 4x lounge dacht ik voor de keer dat er geen lounge is voor de airline (laatst nog in Mexico met Aeromexico die voor J geen lounge had 8)7 )
3. Dineren gebruik ik niet.
4. Verzekering van auto is leuk, maar ik heb onlangs (weer) via Sunnycars geboekt omdat direct bij dezelfde autoverhuurder zonder verzekering duurder was dan bij sunny met all in verzekering. Dus directe boeking maar geannuleerd
5. Privium P1 parkeren vs P1 scheelt qua afstand vrijwel niks.

Blijft de reisverzekering over maar dat is het mij niet waard denk ik.
Het is wel jammer dat de platinum kaart een soort coupon boek is, wat maar net precies moet passen. De priority pass lounges zijn vaak zeer matig, de centurion lounges zijn goed, maar vooral in de US.

Het blijft ook wel jammer dat Amex erg weinig concurrentie heeft in NL. De Platinum kaart in NL heeft een veel minder sterke propositie als in de US. Wat denk ik met name komt door het gebrek aan concurrenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

We Are Borg schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 21:40:
[...]

Ik ben vegetariër dus snap deels je pijn. Maar als je naar een toko als de Librije belt dan maken ze met plezier een leuk veganistisch ding voor je klaar hoor ;)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 08:59

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Wordt de Revolut Metal of Ultra onderhand dan interessanter?
MC Black die de verzekering een stuk terug doet, Amex Plat die uitgekleed wordt en duurder wordt.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
HellStorm666 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 07:49:
MC Black die de verzekering een stuk terug doet, Amex Plat die uitgekleed wordt en duurder wordt.
Niet helemaal te vergelijken: revolut biedt vooralsnog alleen debit kaarten aan. Geen creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
HellStorm666 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 07:49:
Zoals hierboven vermeld is Revolut een debit kaart, maar lees ik verschillende verhalen over hun lounge en verzekeringen.

Gelukkig heb ik tot dusver nog geen aanspraak hoeven maken op de verzekeringen van Amex of Revolut, dus ik kan mijn ervaringen niet delen.

Ook zijn de loungevoordelen bij Amex stukke beter, Priority Pass staat hoger aangeschreven dan Dragonpass welke nog wel eens geweigerd wil worden als je vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:35
De prijs van Revolut is echter wel lager, wisselkoers is veel gunstiger en je krijgt (nog) een cashback van 1% buiten de EU en 0.1% binnen de EU. Zeker geen volledige vervanging van een creditcard, maar kan voor mensen die veel reizen wel het overwegen waard zijn aangezien Amex op betalingen in andere valuta 2,5% toeslag doet bovenop hun al niet zo gunstige wisselkoers, terwijl Revolut Metal juist 1% cashback geeft (tot €18,99 per maand oftewel €1899/maand in vreemde valuta).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
alson schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 13:35:
De prijs van Revolut is echter wel lager, wisselkoers is veel gunstiger en je krijgt (nog) een cashback van 1% buiten de EU en 0.1% binnen de EU. Zeker geen volledige vervanging van een creditcard, maar kan voor mensen die veel reizen wel het overwegen waard zijn aangezien Amex op betalingen in andere valuta 2,5% toeslag doet bovenop hun al niet zo gunstige wisselkoers, terwijl Revolut Metal juist 1% cashback geeft (tot €18,99 per maand oftewel €1899/maand in vreemde valuta).
Trade Republic geeft een debit kaart met 1% saveback, geen opslagkosten in het buitenland en gratis geldopnames boven €100 zonder maandelijkse pakketkosten.

Maar goed dit gaat wel richting offtopic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mawlana
Wow, Amex heeft weer een scherpe referral actie. 100k MR voor beide personen (Platinum). :o Wanneer je Gold aanvraagt, ontvangt de aanvrager "slechts" 40k MR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:08
Mawlana schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 12:42:
Wow, Amex heeft weer een scherpe referral actie. 100k MR voor beide personen (Platinum). :o Wanneer je Gold aanvraagt, ontvangt de aanvrager "slechts" 40k MR.
Kan je makkelijk doen als je de voorwaarden minder maakt en waarschijnlijk weer een verhoging gaat doorvoeren.

Ze zijn ook veel marktonderzoeken aan het doen. Ze zijn echt aan het peilen tot hoever ze kunnen gaan, want het komt nog niet echt van de grond in Nederland (vermoed ik). Dus moet er geld bij linksom of rechtsom.

Kan ook zijn dat ze nu genoeg klanten hebben en die verder gaan uitpersen. Hoe dan ook, wel goede actie qua punten en als je de kaart veel gebruikt gewoon doen.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollandje
100k is echt ongekend. Een vriend van mij zal wel balen want die had ik 2 maanden terug geïntroduceerd voor 12k. Ik had hem verteld dat die beter kon wachten tot een nieuw aanbod O-)

Als je die punten gebruikt voor een business class ticket dan zijn ze meestal iets meer dan éen cent waard. Oftewel die 100k punten staat gelijk aan €1000+. Heb je gelijk je jaarbijdrage terugverdiend. Goede actie :o

[ Voor 37% gewijzigd door hollandje op 02-07-2024 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

[...]
Ik heb het bericht nog niet ontvangen, maar dit is voor mij wel reden om de Plat van mijn vriendin in te trekken. Voor die 1 of 2 keer per jaar dat ze met mij mee reist koop ik zelf wel een voucher voor Privium lounge (ze mag immers nog steeds gratis mee op mijn PP, althans totdat AmeX ook dat op termijn intrekt). Het is dat mijn werkgever de Plat card vergoedt, anders had ik die inmiddels ook opgezegd.

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:09
Mawlana schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 12:42:
40k voor de aanvrager? En dan alsnog 100k voor de referral gever?

American Express vraagbaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:37:
[...]

40k voor de aanvrager? En dan alsnog 100k voor de referral gever?
Yep. De referral gever krijgt 100k, ongeacht of de introducé gold of platinum neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Laatst online: 13:47
De referral link werkt echter niet bij het doorklikken naar het aanvraagformulier. Zou het echt zo druk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Mawlana schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 17:01:
[...]

Yep. De referral gever krijgt 100k, ongeacht of de introducé gold of platinum neemt.
Bij mij krijgt juist de aanvrager 100k bij platinum en 40k bij gold.

Als referral zit je anders wel erg snel aan de jaarlijkse max van 175k.

[ Voor 12% gewijzigd door Morpheusk op 02-07-2024 21:20 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
Morpheusk schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 21:19:
[...]

De max is 500k. Ze hebben het nooit geupdate in hun formulieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Morpheusk schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 21:19:
[...]

Ik krijg gewoon 100k volgens deze info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:13
Kan niet helemaal vinden wat je voor 100k punten kan boeken, maar ik wil graag een retourtje AMS-JFK en met 100.000 punten kan dat nog wel wat schelen denk ik...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollandje
Fiorano schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 08:46:
Kan niet helemaal vinden wat je voor 100k punten kan boeken, maar ik wil graag een retourtje AMS-JFK en met 100.000 punten kan dat nog wel wat schelen denk ik...
Retourtje JFK kan je met KLM (skyteam) in economy class doen voor zo rond de 40k miles oftewel 50k amex punten.

Premium Economy voor rond de 70k miles oftewel 87.5k amex punten.

Business retour is zo rond de 100k-110k miles oftewel 125k-127.5k amex punten.

Dit zijn wel de meest goedkoopste tarieven en dat vereist wat flexibiliteit in wanneer je reist. Als je bijvoorbeeld ver vooruit boekt, of heel dichtbij je vertrekdatum krijg je vaak goeie tarieven.

Voorbeeld, in April ben ik met mijn vriendin heen naar JFK in Business gevlogen voor 50k p.p. + 600€ en terug economy (met ruimbagage) voor 34k p.p. + 62€ vanuit Seattle. Terugreis tickets in economy voor een enkeltje waren rond de 600-700€ p.p. met overstap zonder bagage, en voor 62€ en wat punten konden we zonder overstap terugvliegen met bagage.

Hier een overzichtje wat ik zelf bijhoud voor mijn eigen reward tickets. Dit overzicht is altijd voor 2 personen omdat ik eigenlijk altijd met mijn vriendin samen reis. Dit maakt redemptions iets lastiger omdat er 2 stoelen vrij moeten zijn ipv éen. Het meest belangrijke getal is eigenlijk het gemiddelde CPP (cents per point) wat dus de uiteindelijke waarde is van éen amex punt.

De 'Total MR used' varieert een beetje omdat ik altijd wel wat miles krijg met aankopen bij amazon en airbnb e.d. dus wat miles al in mijn account heb O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wdIK24rtwce7EVTzTwMHM-QDLPM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q8ZKK8TrzH4TmBXpsHvj8SaZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:13
Ah merci, nu nog even een refferal zoeken. Dan is een jaartje AMEX wel gunstig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-09 04:40
hollandje schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:12:
[...]

Retourtje JFK kan je met KLM (skyteam) in economy class doen voor zo rond de 40k miles oftewel 50k amex punten.

Premium Economy voor rond de 70k miles oftewel 87.5k amex punten.

Business retour is zo rond de 100k-110k miles oftewel 125k-127.5k amex punten.

Dit zijn wel de meest goedkoopste tarieven en dat vereist wat flexibiliteit in wanneer je reist. Als je bijvoorbeeld ver vooruit boekt, of heel dichtbij je vertrekdatum krijg je vaak goeie tarieven.

Voorbeeld, in April ben ik met mijn vriendin heen naar JFK in Business gevlogen voor 50k p.p. + 600€ en terug economy (met ruimbagage) voor 34k p.p. + 62€ vanuit Seattle. Terugreis tickets in economy voor een enkeltje waren rond de 600-700€ p.p. met overstap zonder bagage, en voor 62€ en wat punten konden we zonder overstap terugvliegen met bagage.

Hier een overzichtje wat ik zelf bijhoud voor mijn eigen reward tickets. Dit overzicht is altijd voor 2 personen omdat ik eigenlijk altijd met mijn vriendin samen reis. Dit maakt redemptions iets lastiger omdat er 2 stoelen vrij moeten zijn ipv éen. Het meest belangrijke getal is eigenlijk het gemiddelde CPP (cents per point) wat dus de uiteindelijke waarde is van éen amex punt.

De 'Total MR used' varieert een beetje omdat ik altijd wel wat miles krijg met aankopen bij amazon en airbnb e.d. dus wat miles al in mijn account heb O-)

[Afbeelding]
Mag ik vragen waar je dit document gevonden hebt? Super handig dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 14:27

The Inquisitor

Greetings weaklings

Eindelijk weer een goede AMEX referal actie inderdaad :) Jammer dat er niemand in mijn omgeving interesse heeft in een AMEX... oh well.

Ik heb trouwens een ervaring opgedaan met de AXA (reis)verzekering van AMEX Gold, ik had een tablet laten vallen in de hotelkamer tijdens mijn vakantie. Helaas is de maximumvergoeding niet zo hoog (dat had ik al gelezen), maar de afhandeling was supersnel. Binnen 2 dagen een goedkeuring van mijn claim en de dag erna het geld ontvangen op mijn bankrekening. Al met al een goede ervaring.
Mawlana schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 22:21:
[...]

Ik krijg gewoon 100k volgens deze info.
Dat is dus als de introducee een platinum card afneemt. Dat zie je toch ook bovenaan. Als je nu op je eigen referal klikt en de kaart wijzigt naar Gold dan zie je dat het aantal points afneemt.

[ Voor 27% gewijzigd door The Inquisitor op 04-07-2024 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
The Inquisitor schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 07:50:

Dat is dus als de introducee een platinum card afneemt. Dat zie je toch ook bovenaan. Als je nu op je eigen referal klikt en de kaart wijzigt naar Gold dan zie je dat het aantal points afneemt.
De introducé krijgt dan minder punten inderdaad, maar volgens mij ontvang ik ongeacht de kaart die hij/zij aanvraagt 100k punten. Zo is het altijd geweest geloof ik.

Met "ik" bedoelde ik in je quote mijzelf als referral, niet als introducé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Mawlana schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:14:
[...]

De introducé krijgt dan minder punten inderdaad, maar volgens mij ontvang ik ongeacht de kaart die hij/zij aanvraagt 100k punten. Zo is het altijd geweest geloof ik.

Met "ik" bedoelde ik in je quote mijzelf als referral, niet als introducé.
Wel alleen als je een Plat hebt denk ik? Mijn vrouw heeft een Green en dan staat er bij de voorwaarden dat ze 'gewoon' 3000 punten ontvangt, terwijl degene die zich aanmeldt 3k(green)/40k(gold)/100k(plat) ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
finsdefis schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:01:
[...]

Wel alleen als je een Plat hebt denk ik? Mijn vrouw heeft een Green en dan staat er bij de voorwaarden dat ze 'gewoon' 3000 punten ontvangt, terwijl degene die zich aanmeldt 3k(green)/40k(gold)/100k(plat) ontvangt.
Ja, dat klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
nielsiejjj92 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 07:32:
[...]

Mag ik vragen waar je dit document gevonden hebt? Super handig dit!
Dit is mijn eigen Excel bestandje. Ik kan hem later wel even delen als ik bij mijn pc ben (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-09 19:16
Ik kreeg ook een refferal aanbod. 30k voor mij en 30k voor de aanvrager. Prima voorstel. Nu nog iemand vinden die ook een AMEX kaart wil.

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik zag net toevallig dat Trading212 binnenkort ook een creditcard aan gaat bieden. Geen maandelijkse kosten en 0.5% cashback tot maximaal €23/maand.

https://www.trading212.com/cards

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ziet er uit als een debit card. Bestedingsruimte is het geldsaldo op het beleggingsaccount (plus eventueel margin, maar daar heb ik geen documentatie van gezien). Dit voelt eerder aan als een concurrent voor de debit cards van Wise/Revolut dan als een alternatief voor een creditcard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M.I.C.
  • Laatst online: 14:42
Djurres schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:02:
[...]

In de amex experiences app registreer je je vriendin als partner. Vervolgens naar privium op schiphol en aangeven dat ze je partner is en de privium-basic moet hebben die bij je amex in zit. Dan zou 't goed moeten gaan.
Weet iemand of dit nog steeds mogelijk is? Of is hier nu echt de extra platinum card (a 10 EUR/m) voor nodig?
Mijn vrouw en ik reizen niet altijd samen en ik wil voor beiden (dus los van elkaar) de Privium security en grenspassage hebben.

--
Edit: Schiphol/Privium chat geeft aan dat 'Privium voor 2' inderdaad is inbegrepen bij de Platinum Card, maar dat zij niet zeker weten of de partner hier ook een eigen (2e) Platinum Card voor nodig heeft. Zij verwijzen door naar American Express. Zal hen later even contacten.

Edit 2: American Express gebeld en zij geven aan dat er een tweede Platinum Card nodig is, om Privium Partner te kunnen koppelen. Die tweede kaart is nu nog gratis, maar kost per 1 oktober 10 EUR per maand.

Maand
Jaar
Amex Platinum
€ 65,00
€ 780,00
Extra card
€ 10,00
€ 120,00
€ 75,00
€ 900,00

Maand
Jaar
Privium Plus
€ 305,00
Privium Partner
€ 180,00
Dinertegoed
€ 300,00
€ 785,00

Dat is een verschil van 115 EUR, voor hotelstatus, loungetoegang en verzekeringen. Of mis ik nog iets?

[ Voor 62% gewijzigd door M.I.C. op 05-07-2024 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Zr40 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 20:36:
Ziet er uit als een debit card. Bestedingsruimte is het geldsaldo op het beleggingsaccount (plus eventueel margin, maar daar heb ik geen documentatie van gezien). Dit voelt eerder aan als een concurrent voor de debit cards van Wise/Revolut dan als een alternatief voor een creditcard.
Is inderdaad een debit card, niet ideaal voor andere valuta dan zijn er betere alternatieven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fosse
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:05
M.I.C. schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 10:07:
[...]

Weet iemand of dit nog steeds mogelijk is? Of is hier nu echt de extra platinum card (a 10 EUR/m) voor nodig?
Mijn vrouw en ik reizen niet altijd samen en ik wil voor beiden (dus los van elkaar) de Privium security en grenspassage hebben.

--
Edit: Schiphol/Privium chat geeft aan dat 'Privium voor 2' inderdaad is inbegrepen bij de Platinum Card, maar dat zij niet zeker weten of de partner hier ook een eigen (2e) Platinum Card voor nodig heeft. Zij verwijzen door naar American Express. Zal hen later even contacten.

Edit 2: American Express gebeld en zij geven aan dat er een tweede Platinum Card nodig is, om Privium Partner te kunnen koppelen. Die tweede kaart is nu nog gratis, maar kost per 1 oktober 10 EUR per maand.

Maand
Jaar
Amex Platinum
€ 65,00
€ 780,00
Extra card
€ 10,00
€ 120,00
€ 75,00
€ 900,00

Maand
Jaar
Privium Plus
€ 300,00
Privium Partner
€ 180,00
Dinertegoed
€ 300,00
€ 780,00

Dat is een verschil van 120 EUR, voor hotelstatus, loungetoegang en verzekeringen. Of mis ik nog iets?
Mooi overzicht en inderdaad correct. Naast hotelstatus, loungetoegang en verzekeringen denk ik nog aan de volgende voordelen:
  • AMEX MR Punten - zowel per EUR als een jaarlijks belletje
  • Extra hotel punten (bij verblijf door hogere status)
  • Speciale acties. Als voorbeeld: er lijkt jaarlijks wel een KLM cashback van 10% te zijn
Hoewel dit natuurlijk afhankelijk is van je persoonlijke uitgavenpatroon, ontvang ik jaarlijks 50.000 punten bij verlenging van mijn lidmaatschap. Dit is voor mij in het slechtste geval €200 waard. Stel dat je jaarlijks €25.000 uitgeeft met de kaarten (meestal gezien als het minimum voor die 50.000 punten), dan is dit samen: €200 (MR-verlenging) + €100 (MR-uitgaven) = €300.

Persoonlijk vind ik Privium geen €300 + €180 waard, hoewel dit wel de kosten zijn om het aan te schaffen. Ik heb zelf een Excel-bestand waarin ik bijhoud wat ik alles waard vind. Bijvoorbeeld: als ik op Schiphol aankom en het is erg druk bij de security, zou ik zonder aarzeling €10 per persoon betalen om direct door te mogen. Dit komt voor mij neer op een jaarlijkse "besparing" van ongeveer €200 (in plaats van de €450 die Privium zou kosten).

Wij maken echter wel echt gebruik van de airport lounges en hotelvoordelen. Vooral bij Hilton is het gratis ontbijt en de extra punten erg prettig. Dit is natuurlijk heel persoonlijk, maar voor ons wegen deze voordelen zwaar mee. Het is sowieso fijn als je na een prettige reis met toegang tot lounges aankomt in een mooi hotel en direct een upgrade krijgt, etc.

Wij hebben het toen gewoon een jaar geprobeerd en bijgehouden wat het ons opleverde. Zeker nu je 100.000 MR-punten krijgt, maakt dat de berekening nog aantrekkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• givow
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:07
TereZz schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 17:10:
De referral link werkt echter niet bij het doorklikken naar het aanvraagformulier. Zou het echt zo druk zijn
Mijn referral die ik wilde sturen werkt ook niet als je doorklikt. Lijkt alsof er een probleem is met de referrals bij Amex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:08
Ik denk persoonlijk als je zo diep erover na moet denken of een kaart zinvol is dan is het al niet zinvol. De kaart moet je ondersteunen waar nodig, maar niet gaan leiden.

Er is niks mis met erover nadenken, laat ik dat voorop stellen. Alleen als je alles zo moet uitpluizen dan is het al kantje boord. Ik heb wel héél goed over mijn Gold nagedacht, omdat ik elders zat en heb nu alles in één (kaart). Tevens levert het mij ook echt aanmerkelijk veel voordeel op door het aantal punten, Amazon, Diner tegoed en verzekeringen. Als ik deze kaart niet zou hebben dan zou ik zeker € 25,- per maand mislopen en ik moet toch een creditcard hebben.

En ohja vergeten: de 'gratis' business card. Voordeel dat je een paar tientjes uitspaart, maar vnl. dat je hiermee ook de punten krijgt op één account en dat andere voordelen synchroon meelopen.

[ Voor 13% gewijzigd door Redondo1982 op 05-07-2024 16:17 ]

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een zakelijke kaart en ik hoop dat ik wat van jullie suggesties mag horen. Ik heb wat 'vergelijkingssites' gevonden, maar geen enkele waar ik een tabel krijg op basis van waarvan ik daadwerkelijk kan vergelijken op basis van wat ik belangrijk vind.

Wat ik belangrijk vind:
1. Hoge acceptatie
2. Lage jaarlijkse fee
3. Zo min mogelijk MFA/extra verificatie bij inloggen en betalen
4. Transactieoverzicht exporteerbaar* in een gestructureerd formaat (csv, etc) (kut ABN/ICS)
5. Credit (geen debit/prepaid)
-Geen ING (voldoet niet aan punt 3, en ondersteunt maar één account/bedrijf in de app)

Minder belangrijk, maar wel leuk om te hebben:
-aankoop- en reisverzekeringen

Er zal maandelijks max €100 aan aankopen mee gedaan worden. Een enkele keer per jaar zal ik er een grotere uitgave mee doen of reizen (hoogstwaarschijnlijk niet meer dan €1000).

Wat raden jullie aan?

*het liefst ontvang ik 'm zelfs per email, zonder ergens in te hoeven loggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Als je een credit card wil met hoge acceptatie en je sluit ICS en ING bij voorbaat al uit, dan blijft binnen Nederland eigenlijk alleen die van de Rabobank over. Er zijn hier simpelweg niet zo veel Visa/MC creditcardaanbieders.

Je kan overwegen om wat te spelen met je eisen. Als credit geen harde eis is, dan zijn er voldoende interessante aanbieders van debit Visa/MC waar je overal mee kan betalen, ook zakelijk. Is vaak ook de goedkoopste optie. En als hoge acceptatie geen harde eis is, dan heeft Amex een niet al te dure Business Entry kaart.

MFA ga je tegenwoordig niet echt meer aan ontkomen. Bij Amex kan je sommige shops bij de eerste betaling toevoegen aan een express lijst om MFA over te slaan.

Transactieoverzicht exporteerbaar naar CSV, misschien is het zakelijk anders maar privé heb ik dit bij geen enkele credit card gezien. Aanbieders van debitcards daarentegen bieden dit vaak standaard.

En 100 euro aan aankopen per maand en soms max 1000, dat valt toch ruim binnen de kleinst beschikbare bestedingslimiet? Daar zou ik mij helemaal geen zorgen over maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Ik heb geen harde voorkeur voor een Nederlandse aanbieder, is er dan wel een aanbeveling te doen?

Ik zou het ook goed vinden als de kaart rechtstreeks aan mijn zakelijke rekening gekoppeld zou zijn (zoals een pinpas dat is), maar voor zover ik weet bestaat die constructie niet. De reden waarom ik liever credit heb is omdat ik niet in de gaten wil hoeven houden of er genoeg saldo op de kaart staat voor periodieke boekingen. Ik wil niet het risico lopen dat leveranciers dienstverlening stopzetten door te weinig saldo.

V.w.b. de limiet: klopt, maar ik dacht ik geef zo veel mogelijk context, misschien is het om een andere reden relevant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:24

Barrycade

Through the...

@Sefyu wie is je huisbank, ING? En als je maar max 100 per maand besteding hebt waarom dan een creditcard?

En debit waar je automatisch 125 per maand naar overmaakt is dus voldoende?

Sorry maar hoop gedoe voor een nihil zakelijk bestedingspatroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Barrycade schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 20:41:
@Sefyu wie is je huisbank, ING? En als je maar max 100 per maand besteding hebt waarom dan een creditcard?

En debit waar je automatisch 125 per maand naar overmaakt is dus voldoende?

Sorry maar hoop gedoe voor een nihil zakelijk bestedingspatroon.
ING, ja. Die automatische afschrijving kan variëren qua hoogte, het gaat om (cloud)diensten waarbij het erg problematisch zou zijn als de afschrijving mislukt en ik zie dat niet snel genoeg. Ik wil er geen omkijken naar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Nu online
Sefyu schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 20:53:
[...]

ING, ja. Die automatische afschrijving kan variëren qua hoogte, het gaat om (cloud)diensten waarbij het erg problematisch zou zijn als de afschrijving mislukt en ik zie dat niet snel genoeg. Ik wil er geen omkijken naar hebben.
Wacht nog even tot Maestro en VPay uitgefaseerd zijn en ga dan over op een Debit MasterCard/Visa voor online betalingen. Kan alleen nog wel een tijdje duren tot ING (volledig) over is.

Mastercard stopt met Maestro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Sefyu schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 20:53:
[...]

Je kunt toch ook een zakelijk doorlopend krediet nemen? Je hebt daar geen credit card voor nodig.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92
hollandje schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:25:
[...]

Dit is mijn eigen Excel bestandje. Ik kan hem later wel even delen als ik bij mijn pc ben (y)
Graag, dank je wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
Ah shit ik was het vergeten, sorry. Hier is de link naar het excel bestandje

https://www.dropbox.com/s...yjy2ksfgh3z3ceu52cu3&dl=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

Als je al een Amex Green card hebt kun je dan gewoon Amex bellen voor een aanbieding naar Amex platinum bijvoorbeeld? ik zie soms die aanbiedingen wel eens voorbij komen upgrade nu met 75.000 punten ofzo...

heeft iemand hier recent een ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zr40 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 20:08:

Transactieoverzicht exporteerbaar naar CSV, misschien is het zakelijk anders maar privé heb ik dit bij geen enkele credit card gezien. Aanbieders van debitcards daarentegen bieden dit vaak standaard.
Kan bij Amex 'gewoon'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Lostson schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 09:22:
Als je al een Amex Green card hebt kun je dan gewoon Amex bellen voor een aanbieding naar Amex platinum bijvoorbeeld? ik zie soms die aanbiedingen wel eens voorbij komen upgrade nu met 75.000 punten ofzo...

heeft iemand hier recent een ervaring mee?
Ikzelf recent niet, maar in het topic wel veel voorbeelden van retentie-aanbiedingen en periodieke upgrade-aanbiedingen die ook gewoon in de online omgeving komen. Zelf bellen zou ik misschien doen als ik een bepaalde spend heb bereikt na minimaal een half jaar.

Ik hoop op een upgrade offer naar Plat eind dit jaar. 50k zou mooi zijn, 75k helemaal top. Komt qua uitgaven wel goed uit.

Een andere optie zou - indien je een partner hebt - gebruikmaken van bovenstaand aanbod voor 100k MR voor Plat / 40k voor Gold zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• givow
Volgens mij werken de American Express referral linkjes weer voor de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

givow schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 16:17:
helaas mag je de afgelopen 12 maanden geen Amex hebben gehad...ik wil graag upgraden van Green naar Platinum maar die referral is alleen voor nieuwe members helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:12
En je partner? O-)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• givow
Lostson schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 16:46:
[...]

helaas mag je de afgelopen 12 maanden geen Amex hebben gehad...ik wil graag upgraden van Green naar Platinum maar die referral is alleen voor nieuwe members helaas....
Je zou kunnen wachten tot er weer een upgrade aanbod is. Afgelopen mei kreeg je 75.000 punten voor een upgrade van een andere kaart naar platinum. Of inderdaad via een partner een kaart aanvragen (als dat een optie is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
givow schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 16:17:
Can confirm, hij werkt hier weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Intussen is trouwens bevestigd dat de Duitse Hilton Honors Visa van DKB overgaat naar Advanzia. Zij doen alleen zaken met mensen die in Duitsland of Oostenrijk wonen, dus einde verhaal voor ons in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

mfkne schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 17:06:
Intussen is trouwens bevestigd dat de Duitse Hilton Honors Visa van DKB overgaat naar Advanzia. Zij doen alleen zaken met mensen die in Duitsland of Oostenrijk wonen, dus einde verhaal voor ons in Nederland.
Ze bieden geen vollkaskoverzekering voor huurauto's meer. Dat is wel heel matig. Verder zijn de condities ook slecht geworden dus heel veel mis je niet. Ik ga nog even goed nadenken of ik deze kaart wel wil.

Wat nog onduidelijk is, is of je de Diamand status behoud, en of je die dit jaar via DKB nog een keer kan krijgen. In dat laatste geval hou je de status tot begin 2026. Dus dan heb je voorlopig sowieso geen nieuwe kaart nodig.

https://hiltonhonorscreditcard.de/

[ Voor 19% gewijzigd door fsfikke op 10-07-2024 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian_gn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-09 23:01
fsfikke schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 17:47:
[...]
Wat nog onduidelijk is, is of je de Diamand status behoud, en of je die dit jaar via DKB nog een keer kan krijgen. In dat laatste geval hou je de status tot begin 2026.
Ja hoor, dat kan staat ook hier, onderaan. In de maandelijkse nieuwsbrief staat tot wanneer je status geldig is.

Voor mij helaas ook Ende Gelände, het was een mooie kaart. Aangezien mijn Curve Legacy Black van het weekend gratis een normale Curve Black wordt, wil ik voorlopig bij een VISA/MC blijven. Misschien biedt de DKB nog iets aan.

Zonder Google Pay is een AMEX niet echt handig voor dagelijks gebruik (nog even afgezien van de matige acceptatie en de hoge kosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

wian_gn schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 20:27:
[...]

Ja hoor, dat kan staat ook hier, onderaan. In de maandelijkse nieuwsbrief staat tot wanneer je status geldig is.
Ik noem het omdat het dus nog niet duidelijk is. Ja, die FAQ van DKB zegt het, maar daar staan andere mails en helpdeskuitspraken tegenover. Zoals de mail van Hilton vandaag:
• After your existing card is terminated on the 30th September 2024, instant Gold Status and the ability to fast track to Diamond Status with €20,000 spend benefit will end. Your Hilton Honors Elite Status will then follow the standard terms and conditions of the Hilton Honors program.
We gaan het zien.

[ Voor 27% gewijzigd door fsfikke op 10-07-2024 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Zonder Google Pay is een AMEX niet echt handig voor dagelijks gebruik (nog even afgezien van de matige acceptatie en de hoge kosten).
Matige acceptatie? Dit is heel persoonlijk, want mijn amex gebruik voor vrijwel alles: jumbo, hema, bol.com, vliegtickets/hotels/autoverhuur, shell (brandstof), parkeren, online shoppen (eventueel paypal als amex niet geaccepteerd wordt). Zelfs mijn koffietentje in de stad accepteert amex :). Pinpas is mijn backup kaart geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Als je al je boodschappen alleen bij de Jumbo doet is het prima, maar probeer het eens bij AH, Plus of de anderen (behalve Dirk), en je kan niks met je AMEX daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
[...]

Stomme vraag van mij (ik zit in de Apple wereld): Hoe zorgt Google Pay ervoor dat de Amex handiger wordt? Kun je in winkels die GPay accepteren met iedere door GPay ondersteunde kaart betalen of is het net als bij Apple Pay zo dat de acceptatie van Apple Pay niet betekent dat andere kaarten geaccepteerd worden die al fysiek worden geaccepteerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nielsiejjj92
mfkne schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 20:43:
[...]

Stomme vraag van mij (ik zit in de Apple wereld): Hoe zorgt Google Pay ervoor dat de Amex handiger wordt? Kun je in winkels die GPay accepteren met iedere door GPay ondersteunde kaart betalen of is het net als bij Apple Pay zo dat de acceptatie van Apple Pay niet betekent dat andere kaarten geaccepteerd worden die al fysiek worden geaccepteerd?
Google Pay werkt daarin net zo als Apple Pay.
Google Pay of Apple Pay is geen betaalmethode, het is enkel de techniek die de kaart aanbiedt bij de terminal. Kortom als een winkel Amex niet accepteert dan zal het via Apple of Google Pay ook niet werken. Je betaald via Apple/Google Pay niet met. Dus de claim dat Google Pay de acceptatie van Amex zou vergroten is niet juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian_gn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-09 23:01
fsfikke schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 20:35:
[...]
Zoals de mail van Hilton vandaag:
Daarom moet je de buit ook vóór 30 september binnen hebben, want dan stopt het. Sowieso staat er bij mij een tijdje in het maandelijks overzicht dat ik tot 2026 Diamond ben, dus het zal mijn tijd wel duren (de 10 jaar Diamond ook al vol gemaakt).
We Are Borg schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 20:36:
[...]
Matige acceptatie? Dit is heel persoonlijk, want mijn amex gebruik voor vrijwel alles: jumbo, hema, bol.com, vliegtickets/hotels/autoverhuur, shell (brandstof), parkeren, online shoppen (eventueel paypal als amex niet geaccepteerd wordt). Zelfs mijn koffietentje in de stad accepteert amex :). Pinpas is mijn backup kaart geworden.
Ja, en bij mijn Jumbo is dat nou net niet van toepassing, AH en Lidl natuurlijk ook niet en bij mijn lokale onbemande pompstation idem dito. Dan zwijg ik nog maar over echte verre reizen, in Kumasi kom je niet ver met de AMEX kan ik je vertellen.
mfkne schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 20:43:
[...]
Het laatste, maar stel nou dat ik een betaalde AMEX zou nemen (heb nu de Blue) dan moet ik dus steeds het kaartje erbij friemelen, terwijl ik gewoon de Curve in Google Pay heb en meteen betalen kan.

Dat vind ik eigenlijk vrij belachelijk voor zo'n prijs, zeker als je dan nog maar 1MR per € 1 krijgt en je als een Flaschensammler de voordeeltjes bij langs moet om voor jezelf de prijs schoon te rekenen (en, niet te vergeten, elk jaar moet bedelen bij een verlenging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

We Are Borg schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 20:36:
[...]

ja ik doe dat ook altijd...ik gebruik eerlijk gezegd altijd mijn Amex eerst...werkt dat niet dan betaal ik pas met mijn normale betaalkaart...punten sparen is natuurlijk mooi meegenomen...Online is er idd vaak de optie om met paypal te betalen (als ze het niet direct aanbieden om met amex te betalen) en die zit dan weer gekoppeld aan je amex dus zo kan het ook :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

givow schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 16:56:
[...]

Je zou kunnen wachten tot er weer een upgrade aanbod is. Afgelopen mei kreeg je 75.000 punten voor een upgrade van een andere kaart naar platinum. Of inderdaad via een partner een kaart aanvragen (als dat een optie is)
ik heb wel een aantal keer al die aanbieding gehad 75k punten (mei 2024), maar toen op dat moment had ik er geen zin in...maar nu wil ik het eigenlijk wel een jaartje proberen....dus hopelijk komt die aanbieding weer (had hem idd in Mei voorbij zien komen). Via partner zou kunnen, maar misschien kan ik idd gwn bellen voor een aanbieding want ik ben al klant sinds 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:06
Gistermiddag heb ik met tolk Amex gebeld en dat ging prima.

Ik vroeg of het mogelijk was om een ​​mail te sturen met de ideal link voor een hogere bestedingslimiet, maar dat werkte helaas niet. Ze vertelde dat ze alleen een testtransactie van 1100 euro had geprobeerd, maar dat gaf alleen erg te groot. Ze kon maximaal € 300,- accepteren. Het is niet mogelijk om zelf of via ldeal een handmatige storting te doen, omdat deze slechts tot de maximale limiet van 300 euro kan accepteren. Het is dus niet gegarandeerd.

Ik ben verbaasd om te horen dat Amex Nederland mij wil helpen de limiet te verhogen.
Maar Amex Nederland kan de limiet niet verhogen, deze wordt bepaald door Amex Amerika.....

Maar ondanks word ik toch goed geholpen dus geen lange wachtrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Op zich hoef je daarvoor niet een iDeal link aan te vragen, je kan ook zelf een overboeking doen naar het rekeningnummer van Amex. Binnen een paar dagen is de betaling zichtbaar. Zelf heb ik dit ooit per ongeluk gedaan, toen er bij mijn bank problemen waren met de incasso. Ik heb toen handmatig betaald, en een paar dagen later werd de incasso alsnog uitgevoerd. Dubbel betaald dus, en dat werd netjes verwerkt.

Hier kan je de betaalinstructies vinden: https://www.americanexpre...talen/bankrekeningnummer/

[ Voor 35% gewijzigd door Zr40 op 11-07-2024 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
Zr40 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 12:25:
Op zich hoef je daarvoor niet een iDeal link aan te vragen, je kan ook zelf een overboeking doen naar het rekeningnummer van Amex. Binnen een paar dagen is de betaling zichtbaar. Zelf heb ik dit ooit per ongeluk gedaan, toen er (bij mijn bank) problemen waren met de incasso. Ik heb toen handmatig betaald, en een paar dagen later werd de incasso alsnog uitgevoerd. Dubbel betaald dus, en dat werd netjes verwerkt.

Hier kan je de betaalinstructies vinden, onder 'handmatig een betaling doen': https://www.americanexpre...en/bankgegevens-wijzigen/
Ze vertelt dat ook positief saldo is echter niet toegestaan. Het staat ook op algemene voorwaarden. Op logisch biedt ze geen betaalrekening aan.
Dat hoort niet zo dat kaart is bedoeld voor uitgaven en besteden.

Handmatig betalen is alleen bedoeld om zelf handmatig wilt van gebruik maken dit niet automatisch incasso wilt.

Maar het is ook geschikt voor automatisch incasso mocht je eerste dag een factuur ontvangt voordat een automatisch incasso dan kan je ook meteen gelijk betalen zonder hoeft te wachten op automatisch incasso.

Maar (het geeft geen pil power) jouw bestedingsruimte laten groter dit is wat ze vertelt aan mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Het lijkt mij niet dat een extra betaling doen met de intentie om het kort daarna uit te geven een probleem zal vormen, maar inderdaad, volgens de letter van de algemene voorwaarden is het niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
Zr40 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 12:56:
Het lijkt mij niet dat een extra betaling doen met de intentie om het kort daarna uit te geven een probleem zal vormen, maar inderdaad, volgens de letter van de algemene voorwaarden is het niet toegestaan.
Je vertelt dat je per ongeluk een dubbel overschrijving gedaan. Daar kon ze inderdaad prima geen enkel probleem mee maar op keer moment als je heel jaar en veel gebruikt met overschrijving omdat je verstoort hem werkzaamheden kan ze jouw per direct kaart blokkeren en overeenkomst sluiten...

Dus ik zou niet doen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Misschien heb ik je verkeerd begrepen, maar ik dacht dat het om een eenmalige grote betaling zou gaan? Bij regelmatig gebruik stijgt de bestedingslimiet bij Amex vanzelf, en is het niet meer nodig om vooraf extra betalingen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
Zr40 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:13:
Misschien heb ik je verkeerd begrepen, maar ik dacht dat het om een eenmalige grote betaling zou gaan? Bij regelmatig gebruik stijgt de bestedingslimiet bij Amex vanzelf, en is het niet meer nodig om vooraf extra betalingen te doen.
Dat klopt het gaat om eenmalig grote aankopen wat je erop al besteedt inclusief.
Op zeker tot hoogte kan je uitstaand saldo meer uitgeven dan eenmalig grootste aankopen.
Ze doen niet moeilijk om hoe hoogte uitstaande saldo maar zodra maandafrekening gesloten kan je heel beperkt uitgaven doen tot betaling voldaan is ... hou je wel rekening mee hoor.

Ik had ook eergisteren automatisch incasso gedaan maar gistermiddag vertelt ze dat een blokkade tijdens automatisch incasso erop zat... maar ze wilt alleen mij weten al voldaan hebt ze meteen blokkade eraf gehaald hoor.

Gewoon tip gebruik een kaart en betaalt altijd op tijd dat is graag wat Amex zien dan stijgt inderdaad bestedingslimiet inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
  • Laatst online: 11-09 10:35
Extra geld storten is bij ICS een hele normale manier om de effectieve bestedingslimiet te verhogen. Je kan er zelfs een beetje rente op krijgen boven een bepaald bedrag. Doet Amex daar moeilijk over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ultrafast schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:35:
[...]

Ze doen niet moeilijk om hoe hoogte uitstaande saldo maar zodra maandafrekening gesloten kan je heel beperkt uitgaven doen tot betaling voldaan is ... hou je wel rekening mee hoor.
Dat valt reuze mee.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
alson schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:46:
Extra geld storten is bij ICS een hele normale manier om de effectieve bestedingslimiet te verhogen. Je kan er zelfs een beetje rente op krijgen boven een bepaald bedrag. Doet Amex daar moeilijk over?
Amex heeft een ander soort vergunning, waardoor zij in principe geen tegoeden mogen aanhouden voor hun klanten. Enige fluctuatie is inderdaad wel toegestaan want dat hoort er gewoon bij (annulering van een reis bv die wordt teruggestort) maar structureel tegoed aanhouden is niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-09 13:08
Ik zit er over na te denken om aan AMEX Gold Card te nemen omdat je nu 40.000 reward miles krijgt, leuk voor een ticket naar New York bijv.

Weet iemand of ik binnen de voorwaarden een paar dagen na aanmelden mijn vriendin kan referren en ik dan nogmaals 40.000 reward miles krijg? Dat zou wel echt top zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
edwardmp schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 16:00:
Ik zit er over na te denken om aan AMEX Gold Card te nemen omdat je nu 40.000 reward miles krijgt, leuk voor een ticket naar New York bijv.

Weet iemand of ik binnen de voorwaarden een paar dagen na aanmelden mijn vriendin kan referren en ik dan nogmaals 40.000 reward miles krijg? Dat zou wel echt top zijn
Kan je met 40K rewards punten naar new york?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
groggy schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 16:04:
[...]

Ja hoor, wel een beetje afhankelijk van beschikbare award-vluchten en veelal buiten het seizoen. Ik zie meerdere opties in oktober/november voor 20k FB miles (directe vlucht). Wel nog even je MR punten omzetten naar FB miles (5:4 ratio), maar met 40k kun je dan bijna 2 tickets/retourtje krijgen zelfs.

[ Voor 15% gewijzigd door finsdefis op 11-07-2024 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
[...]

Retourtje wordt lastig, maar een enkeltje is zeer zeker mogelijk. Ik kan nu bij KLM een directe vlucht naar NY boeken (begin oktober), in economy class voor 25K FB miles (=30K MR) + 162 euro aan belastingen/toeslagen. Premium Economy naar NY (met overstap in Parijs) kost 35K FB miles (=42K MR) + 175 euro aan belastingen/toeslagen.

Als je geen haast hebt, dan kan het vast goedkoper. Zo ben ik laatst naar Kuala Lumpur (directe vlucht) gevlogen in PE voor 30K FB miles (=36K MR) pp. :Y En dan richt ik me enkel tot Flying Blue, wellicht dat wanneer je MR omwisselt naar Avios dat je betere deals kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
[...]

40k rewards gaat niet lukken ben ik bang. 25k MR is het laagste wat ik voorbij zie komen bij in ieder geval flying blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
edwardmp schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 16:00:

Zodra je de kaart geactiveerd hebt moet dit geen probleem zijn zolang zij aan de voorwaarden voldoet en de minimale spent van 2.5k maakt om die 40k punten te krijgen. Ik heb volgens mij 1 week na mijn activatie iemand gerefereerd zonder problemen :)

Enkeltje new york moet wel lukken met 40k MR, retourtje wordt wel krap jammer genoeg :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
hollandje schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 16:15:
[...]

40k rewards gaat niet lukken ben ik bang. 25k MR is het laagste wat ik voorbij zie komen bij in ieder geval flying blue
Meeste is idd 25k, soms zie je nog wel 20k (een richting), maar dan wordt het wel iets krapper dan ik dacht idd. Ook vanwege de 5:4 MR:FB ratio.

Oh, en iets waar ik zelf toen als noob achter kwam: je moet er wel nog de belastingen bovenop betalen. Dat viel me de eerste keer even tegen bij een transatlantische vlucht :+ (toch >400 euro voor 2 personen o.i.d.)
Pagina: 1 ... 76 ... 95 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1