Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16:29
finsdefis schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 16:22:
[...]

Meeste is idd 25k, soms zie je nog wel 20k (een richting), maar dan wordt het wel iets krapper dan ik dacht idd. Ook vanwege de 5:4 MR:FB ratio.

Oh, en iets waar ik zelf toen als noob achter kwam: je moet er wel nog de belastingen bovenop betalen. Dat viel me de eerste keer even tegen bij een transatlantische vlucht :+ (toch >400 euro voor 2 personen o.i.d.)
Daarom zei ik ook 25k MR vanwege de 5:4 ratio (de goedkoopste FB reward flight is 20k flying blue miles) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:01

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ultrafast schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:35:
[...]
Ze doen niet moeilijk om hoe hoogte uitstaande saldo maar zodra maandafrekening gesloten kan je heel beperkt uitgaven doen tot betaling voldaan is ... hou je wel rekening mee hoor.
Waar heb je deze ervaring opgedaan dan? Want zoals @Mawlana al aangeeft: dit is totaal geen issue bij amex. Na de meldingen van de maandafrekening kan je gewoon doorgaan met gebruik van de amex. Geen verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:16
We Are Borg schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 16:49:
[...]

Waar heb je deze ervaring opgedaan dan? Want zoals @Mawlana al aangeeft: dit is totaal geen issue bij amex. Na de meldingen van de maandafrekening kan je gewoon doorgaan met gebruik van de amex. Geen verschil :)
Nou voor starter zal dit vermoedelijk wel geldt waar ik onder val zoals heb ik gewoon duidelijk gehoord wat amex gezegd. Wanneer ik ook probeer afrekenen. Zelf 1 euro wordt geweigerd transactie … dat zegt al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Ik wist niet dat ze voor “starters” zo streng waren. Is voor mij al weer 13 jaar geleden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:20
Dat is zeker niet standaard voor een "starter". Ik heb mijn AMEX Blue kaart 2 maanden en heb inmiddels vele duizenden euros (en meer) probleemloos met die kaart uitgegeven.

Sta je soms negatief bij de BKR geregistreerd ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
stefxx schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 18:09:
Dat is zeker niet standaard voor een "starter". Ik heb mijn AMEX Blue kaart 2 maanden en heb inmiddels vele duizenden euros (en meer) probleemloos met die kaart uitgegeven.

Positief BKR hoor maar hebt ook uitstaande 1K euro gedaan maar dat doet er toe niet het is persoonlijk uitgave daar zit inderdaad geen limiet maar alleen grootste 300 euro aankoop geldt idd limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16:25

Dan krijg je geen creditcard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

Ik had het ook hoor. Geen enkele registratie bij het BKR en eigenlijk ook geen enkele andere schuld. Niet om te zeggen dat het normaal is. Na een belletje met de klantenservice was de limiet van nog geen euro overigens wel verholpen. Ging al snel van 1,5k naar 10k p/m binnen 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 09:50
Hoe doen jullie dat met retentiebonus? Ik ben 5 jaar klant en zo'n 200k uitgegeven. Nog nooit om iets gevraagd, maar wil nu met de verhoging tweede platinum toch eens wat proberen. Bellen om te zeggen dat je wil opzeggen? Krijg je dan een aanbod? Ik ben bang dat ze dan daadwerkelijk opzeggen... En wat zou een redelijk aanbod zijn in mijn situatie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:10
Er zijn genoeg ervaringen gepost in dit topic, lees even terug zou ik zeggen. Ik zou niet zeggen dat je wil opzeggen, maar dat je *overweegt* om op te zeggen gezien de prijsverhogingen in de afgelopen jaren. De laatste prijsverhoging was dan de druppel. ;)

Waarschijnlijk is het eerste aanbod 25K punten, maar als je doorvraagt krijg je makkelijk 50K punten, plus 3 maanden dubbele MR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Explorer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22-05 23:08
Ik ben al lang aan het uitkijken naar een extra credit card. Een extra kaart, want het valt wel eens voor dat je in het buitenland bent en een kaart plots niet werkt. Een andere optie is dan wel prettig.
Hiervoor ben ik aan het kijken naar Amex Gold. Ik zou 60K MR kunnen krijgen via een referral van een vriend met Platinum.

Maar ik twijfel of ik wel het goede profiel heb om baat te hebben bij deze kaart.
Voor mijn werkgever ga ik met regelmaat naar het buitenland, maar betaal de vlucht of hotel niet zelf, die is altijd al geboekt door de werkgever zelf. Mijn uitgave ter plaatse betaal ik wel zelf en steeds met mijn huidige huidige credit card (Visa).

Daarnaast koop ik met regelmaat op Amazon en ga best regelmatig op restaurant.

Het is me dus onduidelijk of de MR de moeite zijn om voor Amex te kiezen, of dat ik beter een gratis Visa neem bij een andere bank.
Starten met 60K MR is natuurlijk wel prettig. Daarnaast zou ik wel gebruik maken van Amazon prime en het diner tegoed. De lounge access (Priority Pass) is té beperkt, want ik vertrek doorgaans uit Brussel en daar is er geen Priority Lounge.

Het zou dus neerkomen om de interessante aanbiedingen via MR.
Aangezien ik nog geen klant ben, kan ik vermoedelijk niet door de aanbiedingen scrollen waar je je MR punten kan besteden?

[ Voor 0% gewijzigd door Explorer op 12-07-2024 13:31 . Reden: Typos ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:11

Sorcerer8472

Mens sana?

Mawlana schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:13:
Er zijn genoeg ervaringen gepost in dit topic, lees even terug zou ik zeggen. Ik zou niet zeggen dat je wil opzeggen, maar dat je *overweegt* om op te zeggen gezien de prijsverhogingen in de afgelopen jaren. De laatste prijsverhoging was dan de druppel. ;)

Waarschijnlijk is het eerste aanbod 25K punten, maar als je doorvraagt krijg je makkelijk 50K punten, plus 3 maanden dubbele MR.
Vergeet ook niet altijd de lage acceptatie te noemen :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:35
Als het voor gevallen is dat je Visa kaart niet werkt, lijkt me een Mastercard meer voor de hand liggen. Hoeveel plekken accepteren geen Visa maar wel Amex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deniaL1337
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-09 09:42
Explorer schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:30:
De lounge access (Priority Pass) is té beperkt, want ik vertrek doorgaans uit Brussel en daar is er geen Priority Lounge.
Volgens de priority pass app zijn er 2 lounges op BRU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Maar ik twijfel of ik wel het goede profiel heb om baat te hebben bij deze kaart.
Ik denk het niet, wil je echt iets serieus met MR doen moet je ook flink wat uitgaves doen met je kaart anders bouw je ze niet op. Als je het als tweede kaart gebruikt en dus incidenteel zal dat niet snel gaan. Als je van de rest van de perks ook maar weinig gebruik (kan maken) dan is zelf sparen voor een dining voordeel en Amazon prime goedkoper lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Explorer
deniaL1337 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:07:
[...]

Volgens de priority pass app zijn er 2 lounges op BRU
Ik had duidelijker moeten zijn: ik bedoelde Zaventem (vlak naast Brussel).
De twee die jij ziet, zijn ‘Brussels South’ in Charleroi.
Beetje verwarrende, die namen. 8)7

Ik bekijk het nog even maar Amex Gold is dus vermoedelijk niet interessant voor mij daar mijn werkgever de meeste kosten onmiddellijk zelf betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Explorer schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:23:
[...]

Ik had duidelijker moeten zijn: ik bedoelde Zaventem (vlak naast Brussel).
De twee die jij ziet, zijn ‘Brussels South’ in Charleroi.
Beetje verwarrende, die namen. 8)7

Ik bekijk het nog even maar Amex Gold is dus vermoedelijk niet interessant voor mij daar mijn werkgever de meeste kosten onmiddellijk zelf betaald.
Wel met Amex Platinum, maar ik zie toch echt een Schengen en Non-Schengen lounge (Diamond Lounge) bij airport BRU (wat volgens mij toch echt Zaventem is). Weet ik nog steeds niet of het de moeite waard is want de ene lounge is de andere niet.

[ Voor 6% gewijzigd door PolarBear op 12-07-2024 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Inderdaad, BRU is Brussels Airport, het grote vliegveld in Zaventem. Brussels South Charleroi is CRL en relatief klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Ik ben al lang aan het uitkijken naar een extra credit card. Een extra kaart, want het valt wel eens voor dat je in het buitenland bent en een kaart plots niet werkt. Een andere optie is dan wel prettig.
Hiervoor ben ik aan het kijken naar Amex Gold. Ik zou 60K MR kunnen krijgen via een referral van een vriend met Platinum.

Voor mijn werkgever ga ik met regelmaat naar het buitenland, maar betaal de vlucht of hotel niet zelf, die is altijd al geboekt door de werkgever zelf. Mijn uitgave ter plaatse betaal ik wel zelf en steeds met mijn huidige huidige credit card (Visa).

Daarnaast koop ik met regelmaat op Amazon en ga best regelmatig op restaurant.

Het is me dus onduidelijk of de MR de moeite zijn om voor Amex te kiezen, of dat ik beter een gratis Visa neem bij een andere bank.
Starten met 60K MR is natuurlijk wel prettig. Daarnaast zou ik wel gebruik maken van Amazon prime en het diner tegoed. De lounge access (Priority Pass) is té beperkt, want ik vertrek doorgaans uit Brussel en daar is er geen Priority Lounge.

Het zou dus neerkomen om de interessante aanbiedingen via MR.
Aangezien ik nog geen klant ben, kan ik vermoedelijk niet door de aanbiedingen scrollen waar je je MR punten kan besteden?
60k? Iedereen binnen AMEX NL heeft toch dezelfde referral offers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Explorer
Bedankt voor de reacties.

Amex Gold heeft Priority Pass en volgens de website van Priority Pass is er enkel eentje in Charleroi (CRL). BRU staat niet tussen de zoekresultaten. Maar volgens deze pdf van Amex is er dan weer wél een lounge beschikbaar in Zaventem: https://www.americanexpre...list_March_2023_FINAL.pdf

Amex Platinum heeft dan weer volgende Lounges:
Priority Pass™ Lounges
The Centurion® Lounges
International American Express Lounges
Delta Sky Club® Lounges
Plaza Premium™ Lounges

Kortom, duidelijk is het niet.
Maar zoals iemand hier al aangaf: ik kan niet ten volle gebruik maken van de voordelen daar mijn werkgever de grootste kosten (vlucht + verblijf) rechtstreeks voor zijn rekening neemt.
Ik zal voor een gratis alternatief gaan, zoals de Keytrade Visa.

Voor de vraag ivm de 60K referral:
Hier zie je dat als je een Gold aanvraagt via iemand met een Platinum dat je 60K MR kan krijgen:
https://amex-friends.be/fr-be/cartes/parrainage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Explorer schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 17:23:

Hier zie je dat als je een Gold aanvraagt via iemand met een Platinum dat je 60K MR kan krijgen:
Ah, Amex België dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:10

Barrycade

Through the...

hollandje schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:31:
[...]

60k? Iedereen binnen AMEX NL heeft toch dezelfde referral offers?
Kleine tip, als iemand OP restaurant gaat woont hij meestal ten Zuiden van de Nederlandse grens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:04
Weten we eigenlijk al iets of Amex iets van Google pay in de planning heeft staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuniq
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
--Christiaan-- schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 09:52:
Hoe doen jullie dat met retentiebonus? Ik ben 5 jaar klant en zo'n 200k uitgegeven. Nog nooit om iets gevraagd, maar wil nu met de verhoging tweede platinum toch eens wat proberen. Bellen om te zeggen dat je wil opzeggen? Krijg je dan een aanbod? Ik ben bang dat ze dan daadwerkelijk opzeggen... En wat zou een redelijk aanbod zijn in mijn situatie?
In principe kun je elke 13 maanden voor een retentiebonus in aanmerking komen. Altijd even vragen rondom je de jaarlijkse renewal zou ik zeggen. Mijn ervaring is dat de aanbiedingen wisselen. Bij geen aanbod, kreeg ik soms twee maanden later wel een aanbod.

Ik vraag dit zelf via de chat in de app, dus kost weinig moeite. Geef aan dat je het behouden van de kaart aan het overwegen bent en benieuwd bent of er een retentiebonus beschikbaar is om het aantrekkerlijker te maken. Na wat vijfen en zessen over de voordelen van de kaart, geven ze uiteindelijk aan of er een aanbod beschikbaar. Dit is simpelweg afhankelijk van de computer die aangeeft of je hiervoor in aanmerking komt.

Krijg je geen aanbod en wil je de kaart niet opzeggen, zeg dan gewoon dat je er nog even over na gaat denken. Bovenstaand is op basis van Amerikaanse kaarten. Al is mijn ervaring vergelijkbaar jaren geleden met NL kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-09 04:40

Amex Gold heeft Priority Pass en volgens de website van Priority Pass is er enkel eentje in Charleroi (CRL). BRU staat niet tussen de zoekresultaten. Maar volgens deze pdf van Amex is er dan weer wél een lounge beschikbaar in Zaventem: https://www.americanexpre...list_March_2023_FINAL.pdf

Priority Pass™ Lounges
The Centurion® Lounges
Delta Sky Club® Lounges
Plaza Premium™ Lounges

Maar zoals iemand hier al aangaf: ik kan niet ten volle gebruik maken van de voordelen daar mijn werkgever de grootste kosten (vlucht + verblijf) rechtstreeks voor zijn rekening neemt.

Er zijn 2 lounges (Diamond Lounge) op luchthaven code BRU. Charleroi staat er apart onder code CRL. Dit is een screenshot vanuit een ingelogde Priority Pass app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vONNwP6qVEEBFuOXZReQ9IPmpT0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gecrtsPh9RCFn1lvvrdswnbo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-09 04:40
menzo schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 17:50:
Weten we eigenlijk al iets of Amex iets van Google pay in de planning heeft staan?
Nope. Ben bang dat ze hier lang over gaan doen net als ICS met Apple Pay. Net nog gevraagd via de chat en niks concreets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zdGOxSIjW-CieaLaoWuSYp2iJ88=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yENydnzDZ7uLdPD7zXnl3CL2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Explorer
nielsiejjj92 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 20:50:
[...]

Er zijn 2 lounges (Diamond Lounge) op luchthaven code BRU. Charleroi staat er apart onder code CRL. Dit is een screenshot vanuit een ingelogde Priority Pass app.

[Afbeelding]
Bedankt hiervoor!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollandje
Barrycade schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 17:50:
[...]

Kleine tip, als iemand OP restaurant gaat woont hij meestal ten Zuiden van de Nederlandse grens ;)
Ha, goed om te weten. Ik vergeet nog wel eens dat de zuiderburen hier ook actief zijn :P
menzo schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 17:50:
Ik heb het hier 1 maand geleden nog over gehad tijdens mijn retentie gesprek en kreeg het standaard riedeltje van oh de wet en regelgeving is zo streng en dat duurt lang maar we proberen ons altijd te verbeteren.

Ik probeer dit al 2 jaar aan de kaart te stellen maar nog steeds geen gehoor |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

Priority Pass™ Lounges
The Centurion® Lounges
Delta Sky Club® Lounges
Plaza Premium™ Lounges

ik heb zelf heel vaak gebruik gemaakt van de aspire lounges 26 en 41 op schiphol en het eten daar is heel basic...er is niet heel spannends te eten (laatst had ik wel vegetarische curry met rijst...maar over het algemeen vond ik het bedroevend) het is alsof je met je vrienden een luxe broodje samen gaat eten haha

ik denk dat Amex platinum je de kans geeft voor centurion lounge en de privium lounges...wat ik vermoed een stuk beter zal zijn :-) Ja de prijs 65 euro is fors maar goed vergeet niet die 300 euro diner tegoed (uit eten doet iedereen) dus je krijgt het op een andere manier terug

zelf zit ik ook na te denken om over te stappen van Green naar Platinum aangezien ik vaker ga reizen
maar als je niet vaak gebruik maakt van de lounges dan kan de kaart alsnog interessant voor je zijn als je op de airport bent van het land zelf (op de terugreis) ik weet niet of brussel iets van privium of centurion lounges heeft...maar goed het is een nice optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Lostson schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 11:48:
[...]

ik heb zelf heel vaak gebruik gemaakt van de aspire lounges 26 en 41 op schiphol en het eten daar is heel basic...er is niet heel spannends te eten (laatst had ik wel vegetarische curry met rijst...maar over het algemeen vond ik het bedroevend) het is alsof je met je vrienden een luxe broodje samen gaat eten haha

ik denk dat Amex platinum je de kans geeft voor centurion lounge en de privium lounges...wat ik vermoed een stuk beter zal zijn :-) Ja de prijs 65 euro is fors maar goed vergeet niet die 300 euro diner tegoed (uit eten doet iedereen) dus je krijgt het op een andere manier terug

zelf zit ik ook na te denken om over te stappen van Green naar Platinum aangezien ik vaker ga reizen
maar als je niet vaak gebruik maakt van de lounges dan kan de kaart alsnog interessant voor je zijn als je op de airport bent van het land zelf (op de terugreis) ik weet niet of brussel iets van privium of centurion lounges heeft...maar goed het is een nice optie.
Voor de kwaliteit en diversiteit van het eten vind ik de Privium lounges (zowel Schengen, non-Schengen en de express) niet heel veel verschillen van elke andere lounge op de grotere luchthavens in Europa. Uiteindelijk zie en proef ik het verschil niet echt meer na het zoveelste hotelbuffet of lounge buffet. Waar Privium wel het verschil maakt met bijvoorbeeld de Crown lounge op AMS is de staat van het meubilair en hoe het schoon het oogt. Daarin vind ik Privium beter scoren en sla ik de Crown lounge over.

Als je meer dan 1 keer per maand vliegt, geen status bij een luchtvaartmaatschappij hebt en je per se in een wil lounge zitten, dan is AmEx Plat interessant. Anders ben je m.i. goedkoper af met 1 keer per maand een voucher voor een lounge kopen. Wel heeft AmeX natuurlijk andere voordelen (diner tegoed is een sigaar uit eigen doos), zoals verzekeringen, hogere status bij autoverhuur en hotels etc. etc.

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Ik heb via de Amex chat gevraagd of ik gebruik kan maken van dat Mei offer 75k MR

maar dan wordt er geantwoord met:
Thank you for your patience.
Currently there is no upgrade bonus offer showing, you can also check for any customized offer as per your card on the amex website.

dus ja ik moet dus wachten op een bonus offer
ze zeggen dat ze ook niet een upgrade manually kunnen toevoegen ofzo iets...dus ze zullen vast in hun systemen hebben gezien dat ik niet eligible ben voor zo'n upgrade (terwijl ik wel maandelijks redelijk spendeer met dat kaart)

een ander optie is Mastercard Black voor 204 euro per jaar wat inclusief de tweede kaart 104 euro dacht ik de helft goedkoper is dan Amex Platinum.
maar dan heb je de privium, centurion, snelle access dan weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

M.I.C. schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 10:07:
[...]

Weet iemand of dit nog steeds mogelijk is? Of is hier nu echt de extra platinum card (a 10 EUR/m) voor nodig?
Mijn vrouw en ik reizen niet altijd samen en ik wil voor beiden (dus los van elkaar) de Privium security en grenspassage hebben.

--
Edit: Schiphol/Privium chat geeft aan dat 'Privium voor 2' inderdaad is inbegrepen bij de Platinum Card, maar dat zij niet zeker weten of de partner hier ook een eigen (2e) Platinum Card voor nodig heeft. Zij verwijzen door naar American Express. Zal hen later even contacten.

Edit 2: American Express gebeld en zij geven aan dat er een tweede Platinum Card nodig is, om Privium Partner te kunnen koppelen. Die tweede kaart is nu nog gratis, maar kost per 1 oktober 10 EUR per maand.

Maand
Jaar
Amex Platinum
€ 65,00
€ 780,00
Extra card
€ 10,00
€ 120,00
€ 75,00
€ 900,00

Maand
Jaar
Privium Plus
€ 305,00
Privium Partner
€ 180,00
Dinertegoed
€ 300,00
€ 785,00

Dat is een verschil van 115 EUR, voor hotelstatus, loungetoegang en verzekeringen. Of mis ik nog iets?
dus eigenlijk als je het zo bekijkt is zijn dus de
Privium plus,
Privium Partner,
diner tegoed je abonnements geld.

Wat dan wel gratis is:
Hotel status,
Lounge box to go,
Verzekeringen,
Onbeperkte Lounge Access (2 platinum kaarten + 2 gasten)

de 10 euro extra per maand is dan de extra penalty voor je partner (opzicht niet heel duur als je partner ook vaak gebruik maakt van de Lounges)...want als je partner los een Priority pass neemt is dat veel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Lostson schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 18:14:
[...]

de 10 euro extra per maand is dan de extra penalty voor je partner (opzicht niet heel duur als je partner ook vaak gebruik maakt van de Lounges)...want als je partner los een Priority pass neemt is dat veel duurder.
Als je partner niet alleen op reis gaat (of in ieder geval niet vaak), dan kan hij/zij gewoon over het algemeen meeliften op jouw priority pass (als gast). :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Mawlana schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 18:39:
[...]

Als je partner niet alleen op reis gaat (of in ieder geval niet vaak), dan kan hij/zij gewoon over het algemeen meeliften op jouw priority pass (als gast). :)
oh ja dat is waar...dan is een extra kaart niet echt nodig als je Aspire lounge 26/41 gebruikt.

enigste nadeel is dat als je niet vaak alleen reist je dan met een Privium Plus membership zit die je dan niet vaak gebruikt. Als je alleen reist dan zul je de Privium snelle toegang en de Privium lounge dan wel weer gebruiken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Lostson schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 18:50:
[...]

oh ja dat is waar...dan is een extra kaart niet echt nodig als je Aspire lounge 26/41 gebruikt.

enigste nadeel is dat als je niet vaak alleen reist je dan met een Privium Plus membership zit die je dan niet vaak gebruikt. Als je alleen reist dan zul je de Privium snelle toegang en de Privium lounge dan wel weer gebruiken :-)
True. Als je al Amex platinum hebt en je graag vanaf/naar Schiphol vliegt samen met je partner, dan is de Extra Card een no-brainer. Zelfs voor een tientje per maand.

Want laten we eerlijk wezen, de Platinum-kaarthouders zijn doorgaans wel de mensen die dat tientje makkelijk kunnen missen. Ik bedoel, niet iedereen heeft 65 euro per maand over voor een creditcard…

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Mawlana schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 22:43:
[...]

True. Als je al Amex platinum hebt en je graag vanaf/naar Schiphol vliegt samen met je partner, dan is de Extra Card een no-brainer. Zelfs voor een tientje per maand.

Want laten we eerlijk wezen, de Platinum-kaarthouders zijn doorgaans wel de mensen die dat tientje makkelijk kunnen missen. Ik bedoel, niet iedereen heeft 65 euro per maand over voor een creditcard…

***members only***
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

eigenlijk is dat snelle doorgang helemaal niet zo spannend, maar ja het is een privilege dat nice is...
zolang duren die rijen bij de normale security nou ook weer niet (dus is wel een beetje overbodige luxe op AMS)...en plus je kan dit privium plus nergens anders gebruiken behalve dan op schiphol.

maar goed als je graag snel er door heen wilt...dan moet je wel privium nemen...

enigste wat privium dan nog wat toevoegd is de Privium lounge I guess...en ik geloof ook niet dat veel mensen gebruik maken van Privium parkeren (ik pak altijd de trein naar schiphol)...Cheapste optie als je 2-3 weken op vakantie wilt (even 3 weken je auto daar parkeren kost nogal wat)

Hotels zou ik moet researchen of dat nou echt waard is...het is wel een leuke toevoeging, omdat je dan geen 20-30 nachten hoeft te verblijven in dat hotel (scheelt weer een ontbijtje of kamer upgrade?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:24
Je kan privium overigens ook op Eindhoven en Rotterdam gebruiken :)

https://www.schiphol.nl/nl/pagina/security-fast-track/

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 21:16
Lostson schreef op zondag 14 juli 2024 @ 01:29:
eigenlijk is dat snelle doorgang helemaal niet zo spannend, maar ja het is een privilege dat nice is...
zolang duren die rijen bij de normale security nou ook weer niet (dus is wel een beetje overbodige luxe op AMS)...en plus je kan dit privium plus nergens anders gebruiken behalve dan op schiphol.

maar goed als je graag snel er door heen wilt...dan moet je wel privium nemen...

enigste wat privium dan nog wat toevoegd is de Privium lounge I guess...en ik geloof ook niet dat veel mensen gebruik maken van Privium parkeren (ik pak altijd de trein naar schiphol)...Cheapste optie als je 2-3 weken op vakantie wilt (even 3 weken je auto daar parkeren kost nogal wat)

Hotels zou ik moet researchen of dat nou echt waard is...het is wel een leuke toevoeging, omdat je dan geen 20-30 nachten hoeft te verblijven in dat hotel (scheelt weer een ontbijtje of kamer upgrade?)
Privium is ook snelle grenspassage (paspoortcontrole KMAR). En daar is geen Fast track voor business class of frequent flyers. Dit is pas echt een timesaver gezien KMAR nog wel een onderbezetting kent.

En dat Privium parkeren wordt echt wel gebruikt hoor. Maar de doelgroep is niet zozeer de vakantieganger die 2-3 weken weg is en vooral goedkoop parkeren zoekt, maar de zakelijke reiziger waar tijd = geld, en je auto vooraan parkeren scheelt veel tijd.

De hotelstatussen zijn zeker wel interessant, ik heb niet alle voorwaarden gecheckt maar meestal heb je wel late checkout, spaar je sneller punten binnen het hotelprogramma en krijg je bij beschikbaarheid een kamerupgrade. Ontbijt valt volgens mij wat tegen, bij Hilton sowieso niet bij de Gold status die je krijgt.

Of de platinum amex uiteindelijk lonend is kun je echt alleen zelf bepalen, zoals je hier in de discussie ziet heeft ieder z'n eigen afweging.

Overigens helpen de verslechteringen van de voordelen niet echt mee. Eerst een devaluatie van de MR punten als je die voor cash omwisselt, plus een significante vermindering per uitgegeven euro (van 1,5 naar 1 MR/euro). Toen dit eind mei 2023 bekend werd gemaakt zouden er ook nieuwe voordelen komen, maar dat lijkt nu alleen Chef's menu te zijn.
En eind augustus 2023 de verslechtering van de Loungebox On the go, die gemaximeerd werd op 2x per maand.
En dan nu de extra kosten voor de 2e platinum kaarthouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Ah ik dacht dat Privium alleen snelle security access was, maar dus ook paspoort controle...
vooral dat paspoort controle kan nog wel eens lang duren...heb daar soms 45-60 min in de rij staan wachten...dan is het wel lekker als je direct door kunt lopen.

Privium parkeren is denk ik idd meer interessant voor de zakelijke rijder die dan even een weekendje naar een klant moet ofzo en dan maandag weer terugvliegt (Company betaald toch dus dat maakt voor hem niks uit wat het kost)

Hotel benefits zal voor iedereen anders zijn, maar de hotels die aangeboden worden zijn toch vaak een stuk duurder dan wat je op trivago tegenkomt...neemt niet weg dat het wel goede hotels zijn (geen onbekende tokos in ieder geval)

oh dat 2 x per maand Lounge box on the go wist ik niet...ik dacht dat het 1 x per dag was...maar ja ze vragen wel altijd om een boarding pass toch? je zou het alleen bij vertrek kunnen doen

ik zit zelf naar Platinum te kijken, omdat ik vaker vlieg...dus dan vind ik de Lounge access+1 erg mooi (de master card black zou ook een optie kunnen zijn) maar dan zit bijv privium dan weer niet in...ook geeft Amex mij nu geen upgrade mogelijkheid...dus moet ik er nog even mee wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Privium op Schiphol scheelt gewoon bergen met tijd als je vaak buiten de EU vliegt. Op Rotterdam kan je de lounge in, maar die is heel klein en heeft een beperkte selectie. Ik ontwijk Eindhoven het liefst dus geen idee of fast track het daar waard is, aangezien je de fast track deelt met mensen die dat ook gewoon voor een tientje kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 21:16
Lostson schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:10:

ik zit zelf naar Platinum te kijken, omdat ik vaker vlieg...dus dan vind ik de Lounge access+1 erg mooi (de master card black zou ook een optie kunnen zijn) maar dan zit bijv privium dan weer niet in...ook geeft Amex mij nu geen upgrade mogelijkheid...dus moet ik er nog even mee wachten...
Ook MasterCard Black heeft onlangs een verslechtering van de reisverzekeringsvoorwaarden gehad. Waar eerst alleen voor de aankoopverzekering en de autohuurdekking je verplicht met de kaart betaald moest hebben, moet je nu je hele reis betaald hebben met de kaart om gedekt te zijn.

En je kunt eventueel ook overwegen om los een Privium abo te nemen en/of een losse (doorlopende) reisverzekering en daarbij dan een goedkopere creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• givow
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:43
Wally2002 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 07:20:
[...]

De hotelstatussen zijn zeker wel interessant, ik heb niet alle voorwaarden gecheckt maar meestal heb je wel late checkout, spaar je sneller punten binnen het hotelprogramma en krijg je bij beschikbaarheid een kamerupgrade. Ontbijt valt volgens mij wat tegen, bij Hilton sowieso niet bij de Gold status die je krijgt.
Bij Hilton Gold krijg je wel ontbijt gratis dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

givow schreef op zondag 14 juli 2024 @ 19:00:
[...]

Bij Hilton Gold krijg je wel ontbijt gratis dacht ik.
Ligt er aan. In de VS is het meestal een heel gedoe (maar daar is iedereen en hun hond Diamond) met credits enzo.

Ik kies zelf meestal voor de extra punten, vind het ontbijt in hotels sowieso vaak erg middelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Jeoh schreef op zondag 14 juli 2024 @ 19:02:
[...]

Ligt er aan. In de VS is het meestal een heel gedoe (maar daar is iedereen en hun hond Diamond) met credits enzo.

Ik kies zelf meestal voor de extra punten, vind het ontbijt in hotels sowieso vaak erg middelmatig.
Ontbijt krijg je idd bij Gold al. Maar ontbijt bij hotels in Amerika stelt bijna nergens veel voor.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:56
In de VS krijgt Gold een credit voor ontbijt, niet ontbijt zelf, daar moet je meestal bijbetalen. Buiten de VS is continental breakfast idd inclusief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Jeoh schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:16:
Privium op Schiphol scheelt gewoon bergen met tijd als je vaak buiten de EU vliegt. Op Rotterdam kan je de lounge in, maar die is heel klein en heeft een beperkte selectie. Ik ontwijk Eindhoven het liefst dus geen idee of fast track het daar waard is, aangezien je de fast track deelt met mensen die dat ook gewoon voor een tientje kunnen kopen.
ik vlieg altijd via schiphol eigenlijk (nooit Rotterdam of Eindhoven)
maar de automatische paspoort controle duurt idd erg lang...dan is het toch wel fijn als je dat uurtje kan skippen en rustig de lounge een biertje mag drinken :-)
je wint er alleen wat tijd mee maar goed...het is fijn reizen zo dat is zeker ook wat waard.

ik heb er lang over nagedacht of ik wel 65 euro per maand dit wil betalen...en elke keer mijzelf lekker gemaakt van...ahhh joh dat heb je toch niet nodig...dus stelde ik het weer uit dat welkomst bonus....maar als je het hebt is het wel rete fijn.
nu in 2024 ben ik klaar met nadenken en had gewoon besloten om het te doen (maar dan wil ik wel wachten op de aanbieding zoals 75k bonus)...ik kan die 65 euro per maand ook wel makkelijk missen dus daar ligt het niet aan...

[ Voor 3% gewijzigd door Lostson op 14-07-2024 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Wally2002 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 13:11:
[...]

Ook MasterCard Black heeft onlangs een verslechtering van de reisverzekeringsvoorwaarden gehad. Waar eerst alleen voor de aankoopverzekering en de autohuurdekking je verplicht met de kaart betaald moest hebben, moet je nu je hele reis betaald hebben met de kaart om gedekt te zijn.

En je kunt eventueel ook overwegen om los een Privium abo te nemen en/of een losse (doorlopende) reisverzekering en daarbij dan een goedkopere creditcard.
oh dat is wel een groot verschil idd...de gehele reis betalen een huur auto heeft bijvoorbeeld NIETS te maken met je vliegticket ofzo...dus wel vreemd dat je dan Vliegreis + Auto huur + Hotel alles betaald moet hebben met Mastercard.
ik kan me voorstellen dat je niet altijd alles met je Mastercard betaald

Ik heb die commitment al gedaan om toch voor die amex platinum te gaan ipv losse abo's....je kan wellicht goedkoper uit komen maar al die voordelen die de amex biedt maakt het dan wel weer waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 00:18
Tenzij ze dat recent veranderd hebben, is de hogere elite-status bij hotels slechts voor 1-2 jaar (bij AMEX-Platinum). Zeker als je al status hebt, is dat daarom maar beperkt interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Hoe bedoel je @Globalcitizen ? De hotel status is “onbeperkt” geldig zolang je de platinum kaart hebt. Zo ben ik dus al jaren Gold elite bij Marriott, wat af en toe van pas komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Globalcitizen schreef op maandag 15 juli 2024 @ 00:28:
Tenzij ze dat recent veranderd hebben, is de hogere elite-status bij hotels slechts voor 1-2 jaar (bij AMEX-Platinum). Zeker als je al status hebt, is dat daarom maar beperkt interessant.
staat dit ergens op de website aangegeven? volgens mij is het nog steeds onbeperkt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 00:18
We Are Borg schreef op maandag 15 juli 2024 @ 06:40:
Hoe bedoel je @Globalcitizen ? De hotel status is “onbeperkt” geldig zolang je de platinum kaart hebt. Zo ben ik dus al jaren Gold elite bij Marriott, wat af en toe van pas komt
Ah, dan is dat veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:13
Verkeerd

[ Voor 105% gewijzigd door Van der Berg op 15-07-2024 09:50 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
edit: ik dacht dat ik reageerde op post met vraag over AMEX centurion. Ik laat hem staan want vraag me nog wel af of hier mensen met zo'n kaart zijn en wat de voordelen zijn..:

En zelfs als je wel voldoet is het denk ik maar voor een heel klein gedeelte van de platinumhouders interessant. De aanbieding die ik kreeg kwam neer op 3000e p/jaar + 3000e eenmalig. En dat is een aantal jaren geleden. Om nu de extra benefits te benoemen boven platinum, kan ik me alleen een relatie-manager herinneren (geen idee wat dat voor toegevoegde waarde heeft precies) en 2x per jaar gebruik mogen maken van de VIP entrance op schiphol. De benefits wogen toen niet op tegen de kosten. Ik weet dat voor sommige mensen het patser-gehalte ook meespeelt, dus dat zou een reden kunnen zijn om het wel te doen. Voor mij iig niet.Maar goed, misschien dat er hier iemand is die zo'n kaart heeft, en kan uitleggen wanneer het wel toegevoegde waarde heeft? Ik denk dat als je heel veel reist het misschien interessant kan zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Apache4u op 15-07-2024 17:12 ]

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:02
Heeft Centurion ook niet 'exclusieve' netwerkevenementen / club achtige zaken? Wellicht is dat wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

dat is dat kaart "Invite Only" toch?
ik denk voor de meeste mensen is zo'n kaart te ver gegrepen (veelal groot verdieners en dikke ondernemers zullen zo'n kaart hebben denk ik).
Ik denk het grootste voordeel is dat je Limiet-loos bent...dus als je even een Auto wilt kopen dan kan het gewoon met die centurion card. 8)7 stel je voor sta je daar bij een auto dealer...oh ff afpinnen hahaha...te zot voor woorden. maar voor de rest zie ik eigenlijk niet zoveel boeiende dingen...dat persoonlijke assistentie ben ik wel benieuwd hoe daar mee wordt omgegaan...

*knip* AI-gegenereerde antwoorden zijn ongewenst op het forum

[ Voor 62% gewijzigd door Zr40 op 15-07-2024 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
Lostson schreef op maandag 15 juli 2024 @ 18:12:
Onbeperkt bestedingslimiet: Er is geen vast bestedingslimiet, wat betekent dat je grote aankopen kunt doen zonder je zorgen te maken over limieten.
Geldt dat niet voor elke Amex kaart dat ze geen vaste bestedingslimiet hebben?

Stewie! heeft een aantal jaar geleden over die kaart geschreven. Volgens mij was de laatste post dat de kaart eigenlijk totaal niet meer aantrekkelijk is door recente wijzigingen zelfs voor iemand die heel veel reist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
dat is dat kaart "Invite Only" toch?
ik denk voor de meeste mensen is zo'n kaart te ver gegrepen (veelal groot verdieners en dikke ondernemers zullen zo'n kaart hebben denk ik).
Ik denk het grootste voordeel is dat je Limiet-loos bent...dus als je even een Auto wilt kopen dan kan het gewoon met die centurion card. 8)7 stel je voor sta je daar bij een auto dealer...oh ff afpinnen hahaha...te zot voor woorden. maar voor de rest zie ik eigenlijk niet zoveel boeiende dingen...dat persoonlijke assistentie ben ik wel benieuwd hoe daar mee wordt omgegaan...

[mbr]*knip* AI-gegenereerde antwoorden zijn ongewenst op het forum[/]
Onbeperkt bestedingslimiet != geen vast bestedingslimiet

Geen enkele kaart heeft een vast bestedingslimiet. Tegelijk heeft ook geen enkele kaart een onbeperkt bestedingslimiet (behalve dan blijkbaar centurion maar dat weet ik persoonlijk niet).

[ Voor 45% gewijzigd door Jay-B op 15-07-2024 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
Jay-B schreef op maandag 15 juli 2024 @ 18:34:

Geen enkele kaart heeft een vast bestedingslimiet. Tegelijk heeft ook geen enkele kaart een onbeperkt bestedingslimiet (behalve dan blijkbaar centurion maar dat weet ik persoonlijk niet).
Corrigeer je nu mij of ChatGPT?

Centurion heeft ook geen onbeperkte bestedingslimiet.

[ Voor 15% gewijzigd door alson op 15-07-2024 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
@alson Blijkbaar ChatGPT :o Quote aangepast.

[ Voor 22% gewijzigd door Jay-B op 15-07-2024 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
stel je voor sta je daar bij een auto dealer...oh ff afpinnen hahaha...te zot voor woorden.
Lijkt mij een dure transactie voor de auto dealer. Ik denk dat de meeste auto dealers geen Amex accepteren. Zonde om over zo'n bedrag een paar procent aan transactiekosten te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:20
Gangbare tarief is 1,5% over een maximum van 100k per jaar. Lijkt me te overzien voor een beetje dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Als je twijfelt kun je altijd bellen of chatten van tevoren. Maar het ligt ook aan je profiel. En ik ken eerlijk gezegd geen autodealer die Amex accepteerd op Tesla na misschien? Zelfs fietsenmakers zijn schaars.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
stefxx schreef op maandag 15 juli 2024 @ 19:46:
Gangbare tarief is 1,5% over een maximum van 100k per jaar. Lijkt me te overzien voor een beetje dealer.
Op een auto van bv 100k is dat 1,5k aan transactiekosten voor de dealer ipv iets van 8 cent ofzo om een normale overboeking te ontvangen. Best een aardig verschil en voor de dealer zal het denk ik verder geen voordelen hebben om zijn geld via een Amex betaling te ontvangen. Tenzij de koper zijn aanschaf anders niet had gedaan natuurlijk.

Het is veel interessanter om dan cadeautjes bij de levering van de auto te geven of een korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Erasmo schreef op maandag 15 juli 2024 @ 20:33:
Als je twijfelt kun je altijd bellen of chatten van tevoren. Maar het ligt ook aan je profiel. En ik ken eerlijk gezegd geen autodealer die Amex accepteerd op Tesla na misschien? Zelfs fietsenmakers zijn schaars.
Tesla laat helaas alleen een aanbetaling van 500€ toe met amex :(

Betaling voor de auto gaat via handmatig overschrijven. Jammer want die punten waren leuk geweest :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:56
Bij Kia kun je nieuwe auto met AMEX betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

mfkne schreef op maandag 15 juli 2024 @ 21:40:
Bij Kia kun je nieuwe auto met AMEX betalen.
Nee, ondertussen niet meer. Het kan nog wel met Visa/MC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Het zijn leuke bonuspunten maar ik zou er niet een bepaald merk op uitzoeken :P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rutgrrrr
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:38
Apache4u schreef op maandag 15 juli 2024 @ 17:08:
edit: ik dacht dat ik reageerde op post met vraag over AMEX centurion. Ik laat hem staan want vraag me nog wel af of hier mensen met zo'n kaart zijn en wat de voordelen zijn..:

En zelfs als je wel voldoet is het denk ik maar voor een heel klein gedeelte van de platinumhouders interessant. De aanbieding die ik kreeg kwam neer op 3000e p/jaar + 3000e eenmalig. En dat is een aantal jaren geleden. Om nu de extra benefits te benoemen boven platinum, kan ik me alleen een relatie-manager herinneren (geen idee wat dat voor toegevoegde waarde heeft precies) en 2x per jaar gebruik mogen maken van de VIP entrance op schiphol. De benefits wogen toen niet op tegen de kosten. Ik weet dat voor sommige mensen het patser-gehalte ook meespeelt, dus dat zou een reden kunnen zijn om het wel te doen. Voor mij iig niet.Maar goed, misschien dat er hier iemand is die zo'n kaart heeft, en kan uitleggen wanneer het wel toegevoegde waarde heeft? Ik denk dat als je heel veel reist het misschien interessant kan zijn.
Mijn moeder heeft nu een jaar of 4 de Centurion kaart. Je krijgt er wel wat leuke voordelen bij, maar of dat het geld waard is, is natuurlijk altijd lastig te zeggen. Kaartbijdrage is tegenwoordig zelfs verhoogd naar €4000 p/jaar.
Schiphol VIP-service is wel echt super leuk/relaxed om je vakantie mee te beginnen (maar dit voordeel hebben ze recentelijk minder leuk gemaakt door het alleen nog maar 2x per jaar voor 1 persoon aan te bieden ipv 2 personen).
Door de nog iets hogere hotel statussen krijg je vaak een gratis upgrade naar de kleinste 'suite' indien beschikbaar.
Je krijgt uitnodigingen voor kleinschalige centurion-only events (We zijn onder andere al naar concerten van John Legend en Alicia Keys geweest en binnenkort Hans klok). Dit zijn altijd wel unieke ervaringen en leuk georganiseerd.
Je kan bij de Ziggo Dome, Afas Live, Carré en Ahoy eenvoudig (VIP-)tickets bestellen voor elk concert wat daar is.

Dit zijn de voordelen waar zij/wij het meeste gebruik van maken. Als je op vakantie wilt kan je aan je relatiemanager vragen om met voorstellen te komen en alles te boeken. Leuk, maar dat is geen USP naar mijn mening. Het is wel heel makkelijk om gewoon een vast iemand te hebben die je alles kan vragen. Verder zitten alle voordelen van Platinum zoals de Dining credits, Privium Plus, Priority pass, etc. er ook gewoon allemaal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Krijg je dan wel de 'volledige' Priority Pass bij Centurion? Op LCY krijg je bijvoorbeeld geen 20 pond credit (omdat ze daar alleen een bar hebben, geen lounge) als je 'm via AmEx hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgrrrr
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:38
Jeoh schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 10:15:
Krijg je dan wel de 'volledige' Priority Pass bij Centurion? Op LCY krijg je bijvoorbeeld geen 20 pond credit (omdat ze daar alleen een bar hebben, geen lounge) als je 'm via AmEx hebt.
Het is dezelfde als die bij Platinum zit

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:02
Ik zou toch even gniffelen als ik iemand met een Centurion kaart zie die 20 piek credit claimt bij een barretje ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

ik heb wel een aanbieding gehad voor een Amex Business Gold Card + 30.000 punten en 1e jaar gratis...niet echt de aanbieding die ik wil maar goed...kan handig zijn (je kan die 4 x lounge access ook voor je partner gebruiken dacht ik) kan iemand dit confirmen? of mag je alleen voor jezelf gebruiken?

Gold krijgt trouwens ook een Lunchbox to go (zelfde als Platinum)

[ Voor 12% gewijzigd door Lostson op 17-07-2024 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

De Business versie is inderdaad alleen namens je bedrijf aan te vragen. En je bedrijf betaalt de rekening. Voor privégebruik kan je beter de reguliere Gold kaart aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Zr40 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:31:
De Business versie is inderdaad alleen namens je bedrijf aan te vragen. En je bedrijf betaalt de rekening. Voor privégebruik kan je beter de reguliere Gold kaart aanvragen.
ja klopt ik denk dat ik het ook niet ga doen...heb dan liever de Prive Platinum (ik zou dat Gold card ook weinig gebruiken gezien ik niet zo veel zakelijke uitgaven heb)

ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de Hotel privileges je ziet dat je hogere status krijgt bij Hotels, maar zijn er mensen die zo'n upgrade hebben gehad? of heb je iets extras gekregen tijdens het inchecken? ben ik wel benieuwd naar...want als je vaak reist + in hotels slaapt dan is het opzicht wel fijn dat je dit soort upgrades krijgt (of ontbijt erbij ofzo...persoonlijk vind ik het ontbijt nooit zo boeiend...maar het is nice als je het krijgt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• givow
Lostson schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:18:
[...]

ja klopt ik denk dat ik het ook niet ga doen...heb dan liever de Prive Platinum (ik zou dat Gold card ook weinig gebruiken gezien ik niet zo veel zakelijke uitgaven heb)

ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de Hotel privileges je ziet dat je hogere status krijgt bij Hotels, maar zijn er mensen die zo'n upgrade hebben gehad? of heb je iets extras gekregen tijdens het inchecken? ben ik wel benieuwd naar...want als je vaak reist + in hotels slaapt dan is het opzicht wel fijn dat je dit soort upgrades krijgt (of ontbijt erbij ofzo...persoonlijk vind ik het ontbijt nooit zo boeiend...maar het is nice als je het krijgt)
Je krijgt weleens een upgrade maar vaak ook niet. En als je dan een 'upgrade' hebt is het vaak een kamer op een hoge verdieping of een kamer met een andere naam die eigenlijk hetzelfde is. Mijn ervaring is dat je in niet-westerse landen de meeste kans maakt op een daadwerkelijke upgrade.

Dingen die ik nog gebruik zijn 3 jaarlijkse kortingsvouchers van 20% bij Melia en gratis ontbijt bij Hilton (behalve VS, daar krijg je tegoed.) Los hiervan krijg je nog weleens een voucher voor 2 drankjes bij de bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
[...]

Ja, die heb ik wel eens gehad. Maar vraag me zwaar af of ik die upgrades niet sowieso zou krijgen. Verwacht er iig niet te veel van. Upgrades vinden alleen plaats bij beschikbaarheid, dus vaak niet. Of je krijgt een gratis ontbijtje ofzo. Verwacht geen gegarandeerde VIP behandeling of upgrades naar luxe suite..

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Apache4u schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:25:
[...]

Ja, die heb ik wel eens gehad. Maar vraag me zwaar af of ik die upgrades niet sowieso zou krijgen. Verwacht er iig niet te veel van. Upgrades vinden alleen plaats bij beschikbaarheid, dus vaak niet. Of je krijgt een gratis ontbijtje ofzo. Verwacht geen gegarandeerde VIP behandeling of upgrades naar luxe suite..
In een drukke periode kan je een upgrade al op je buik schrijven, want dan is er waarschijnlijk geen beschikbaarheid. ;) En als er al beschikbaarheid is, dan worden eerder de gasten met een hogere status beloond met een upgrade dan jij. :P Wil je kans maken op een upgrade? Ga buiten het hoogseizoen (vakantie, conferences, festivals etc) om. Late check-out is vaak geen probleem.

Vorig jaar twee keer een leuke upgrade gehad bij Hilton in Turkije.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Mawlana schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:31:
[...]

In een drukke periode kan je een upgrade al op je buik schrijven, want dan is er waarschijnlijk geen beschikbaarheid. ;) En als er al beschikbaarheid is, dan worden eerder de gasten met een hogere status beloond met een upgrade dan jij. :P Wil je kans maken op een upgrade? Ga buiten het hoogseizoen (vakantie, conferences, festivals etc) om. Late check-out is vaak geen probleem.

Vorig jaar twee keer een leuke upgrade gehad bij Hilton in Turkije.
Het hangt inderdaad van de drukte af. Ik reis eigenlijk altijd buiten het hoogseizoen en krijg vrijwel altijd iets van een upgrade. Soms is het een kamer waar je een beter uitzicht hebt maar ik heb in Londen ook wel een keer een suite gekregen die 6x de prijs van de kamer was die ik had geboekt. Nee je krijgt geen VIP behandeling maar het heeft wel zo zijn voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

hmm ok interessant om te horen...het is een leuke extraatje I guess....
ik reis eerlijk gezegd ook alleen maar buiten hoogseizoen (dus niet in Juli waar heel nederland in Zuid-Italie, zuid-frankrijk zit)

Voor mij is eigenlijk het belangrijkste de Priority Pass want die gebruik ik altijd op de airports...ik zou ook misschien de MC black kunnen nemen, maar ik zou het ook wel fijn vinden als ik af en toe mijn partner kan meenemen. (dan is de Platinum wel weer handiger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• givow
Lostson schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:09:
hmm ok interessant om te horen...het is een leuke extraatje I guess....
ik reis eerlijk gezegd ook alleen maar buiten hoogseizoen (dus niet in Juli waar heel nederland in Zuid-Italie, zuid-frankrijk zit)

Voor mij is eigenlijk het belangrijkste de Priority Pass want die gebruik ik altijd op de airports...ik zou ook misschien de MC black kunnen nemen, maar ik zou het ook wel fijn vinden als ik af en toe mijn partner kan meenemen. (dan is de Platinum wel weer handiger).
Je zou eventueel nog een MC black kunnen nemen met een extra kaart voor je partner, die kost €124 per jaar. Je partner krijgt dan een eigen Priority Pass. Ik vind zelf Amex Platinum een beter aanbod hebben maar als het je alleen om de Priority Pass te doen is is MC black goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Een status die je min of meer gratis cadeau krijgt is ook niet veel meer waard dan dat. De beste kans op een upgrade hebben stamgasten van het hotel. Daarna zijn er hordes aan gasten met een hogere loyalty status, dan kom jij misschien. Met Diamond krijg je bij Hilton soms best een prima suite upgrade, kleine goodies op je kamer, of dat de GM even hallo komt zeggen maar Gold is zo ongeveer iedereen wel.

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 18-07-2024 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian_gn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:36
[...]
Buiten datgeen wat @fsfikke schrijft, is het natuurlijk ook zo dat je vaak al in wat duurdere hotels slapen moet voor er überhaupt een upgrade kan plaats vinden: in een Moxy of Hampton kun je misschien eens een keer een kamer met stapelbed of een slaapbank krijgen, maar dan houdt het op.

Ik heb bij Hilton en Marriott hogere statussen dan je bij de AMEX krijgt, en het grootste voordeel vind ik uiteindelijk de extra puntenbonus, de lounge (voor zover aanwezig), en bij Marriott de garandeerde late check-out. De rest heb je relatief weinig aan als je (voor je werk) op reis bent en niet dicht groeien wilt.

Het enige scenario waarin naar mijn idee de hotelstatussen bij AMEX de moeite waard zou kunnen zijn, is wanneer je nog niet genoeg jaren Gold bij Marriott hebt verzameld om voor lifetime status in aanmerking te komen (maar dan nog, Gold bij Marriott is net niks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

wian_gn schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:07:
[...]
Het enige scenario waarin naar mijn idee de hotelstatussen bij AMEX de moeite waard zou kunnen zijn, is wanneer je nog niet genoeg jaren Gold bij Marriott hebt verzameld om voor lifetime status in aanmerking te komen (maar dan nog, Gold bij Marriott is net niks).
Je hebt nog steeds 400 Elite Nights nodig, om dat de doen zonder op eigen houtje Gold te worden is knap :p
Ik ben zelf Lifetime Platinum, maar ook dat voordeel beperkt zich tot de door jou genoemde punten. Als Ambassador werd ik meestal wel goed in de watten gelegd, maar ik heb liever een leven buiten reizen en hotels om :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Iets wat ik tot voor kort niet wist maar wel handig kan zijn: Die Marriott punten kun trouwens 3:1 transfereren naar de FF programma's van 39 airlines. Bij de meesten krijg je er per getransfereerde 60.000 Marriottpunten 5000 mijlen bonus bij. Dus in totaal 25.000 mijlen voor 60.000 Marriott punten.

https://www.marriott.com/...e3e1d625c14968d8f3f9e6344

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
fsfikke schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:55:
[...]
Gold is zo ongeveer iedereen wel.
Het valt mij op dat als ik in hotels ben en ze hebben de formulieren al uitgeprint het stapeltje waar ik in lig (met überhaupt members van het loyaliteitsprogramma) vaak echt stukken kleiner zijn dan het stapeltje met de overige reserveringen. Maar goed dat kan conformation bias zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

PolarBear schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:01:
[...]

Het valt mij op dat als ik in hotels ben en ze hebben de formulieren al uitgeprint het stapeltje waar ik in lig (met überhaupt members van het loyaliteitsprogramma) vaak echt stukken kleiner zijn dan het stapeltje met de overige reserveringen. Maar goed dat kan conformation bias zijn.
Leuk artikeltje vandaag toevallig daarover https://loyaltylobby.com/...ton-properties-in-the-us/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:42
wibblemoo schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 10:54:
Ik zou toch even gniffelen als ik iemand met een Centurion kaart zie die 20 piek credit claimt bij een barretje ;-)
Mijn manager (US based) kan helemaal doorslaan in coupons en aanbiedingen. Die had laatst een meal deal voor $10 ipv $12 wanneer met Amex betaald en nu is dat zn favoriete restaurant (waar het personeel helemaal hyper werd toen ie z'n Centurion op tafel legde). :P

Zelf nu bijna een jaar de Flying Blue silver card en eens bellen of er een goedkope upgrade naar Platinum in zit.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Haha ik ben niet eens silver gewoon explorer nog maar als ik de platinum neem dan springt die FB account wel naar silver denk maar dan moet je nog steeds jaarlijks kwalificeren.
Maar ik ben wel benieuwd of je een aanbieding krijgt als je belt…let me know ik ben ook geïnteresseerd in de platinum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mawlana
Lostson schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:02:
Haha ik ben niet eens silver gewoon explorer nog maar als ik de platinum neem dan springt die FB account wel naar silver denk maar dan moet je nog steeds jaarlijks kwalificeren.
Reguliere Amex Platinum levert je geen XP op, dus het zal niks doen met je FB-status. De FB Platinum levert wel 60 XP per jaar op, maar dan heb je weer geen Privium. ;)

Als je heel graag Privium wil, vraag 'm dan zelf aan bij Schiphol. Zodra je een leuke aanbieding hebt voor Amex Platinum, dan kan je je Privium-account toevoegen via die Platinum-portal en krijg je je geld (naar rato) terug van Schiphol. Zo heb ik dat in de zomer van 2022 ook gedaan: ik wilde Privium en Platinum (met upgrade bonus), en ik had geen zin om nog maanden op Privium te wachten...

[ Voor 30% gewijzigd door Mawlana op 19-07-2024 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-09 12:04
Gisteren mijn ABN Amro Mastercard opgezegd. Grootste reden was dat ik inmiddels toch alweer 9 jaar in het buitenland woon en op die CC nog een limiet van €1000 had (uit mijn studententijd) welke niet verhoogd kon worden omdat ik in het buitenland woon.

Echter was het opzeggen nog wel een dingetje, die website van ICS zit zo rot in elkaar dat het formulier wat je moet doorlopen niet goed schaalt. M.a.w. ik had verschillende browsers en uiteindelijk een andere laptop nodig met een andere resolutie zodat ik het formulier kon doorlopen. 8)7

Houd er dus rekening mee, mocht iemand zijn ABN cc willen opzeggen. :P

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Mawlana schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 15:14:
[...]

Reguliere Amex Platinum levert je geen XP op, dus het zal niks doen met je FB-status. De FB Platinum levert wel 60 XP per jaar op, maar dan heb je weer geen Privium. ;)

Als je heel graag Privium wil, vraag 'm dan zelf aan bij Schiphol. Zodra je een leuke aanbieding hebt voor Amex Platinum, dan kan je je Privium-account toevoegen via die Platinum-portal en krijg je je geld (naar rato) terug van Schiphol. Zo heb ik dat in de zomer van 2022 ook gedaan: ik wilde Privium en Platinum (met upgrade bonus), en ik had geen zin om nog maanden op Privium te wachten...
ah ik dacht dat het ook bij dat normale Platinum was maar helaas...wat je opnoemt zou ook idd kunnen gewoon eenmalig per jaar 300 euro betalen en dan wachten op een goede aanbieding van Amex platinum (enigste nadeel is dat je dan geen Priority pass hebt in Buitenland)
ik denk er nog over na...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
Lostson schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:42:
[...]

ah ik dacht dat het ook bij dat normale Platinum was maar helaas...wat je opnoemt zou ook idd kunnen gewoon eenmalig per jaar 300 euro betalen en dan wachten op een goede aanbieding van Amex platinum (enigste nadeel is dat je dan geen Priority pass hebt in Buitenland)
ik denk er nog over na...
waarom neemt je niet beide normale Platinum en FB Platinum ?
Kan je afwisselend gebruiken voor beide kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB_Demolisher
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-09 14:47
Goedendag allen.

Een vraag, wij gaan binnenkort op vakantie.
Dit wil ik graag gaan betalen met een creditcard, vanwege extra verzekeringen etc.

Nu twijfel ik over de AmEx plat, Glod en MC Black.
De verzekering op de plat is het beste, maar de maandelijkse kosten zijn het hoogste.

De vraag: kun je na 2maanden de kaart al downgraden/annuleren? Of is het minimaal 12 maanden 1 niveau. Ik kan hier niets over vinden.

Daarbij komt, mocht ik gebruik hebben gemaakt van de lounge opties van de plat, en ik annuleer binnen het jaar, wat dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
TB_Demolisher schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 19:03:
Goedendag allen.

Dit wil ik graag gaan betalen met een creditcard, vanwege extra verzekeringen etc.

De verzekering op de plat is het beste, maar de maandelijkse kosten zijn het hoogste.

De vraag: kun je na 2maanden de kaart al downgraden/annuleren? Of is het minimaal 12 maanden 1 niveau. Ik kan hier niets over vinden.

Daarbij komt, mocht ik gebruik hebben gemaakt van de lounge opties van de plat, en ik annuleer binnen het jaar, wat dan?
Je kan direct annuleren maar dan vervalt je welkomstbonus. Zover ik ervan op de hoogte ben moet je de kaart minimaal 6 maanden aanhouden wil je je welkomstbonus behouden bij een downgrade. Wil je de kaart gewoon opzeggen en maken die punten niks uit kan je de kaart gewoon opzeggen na 2 maanden zonder dat je extra moet betalen omdat je priority pass hebt gebruikt, of het dinertegoed.

Het kan eventueel wel je relatie met American Express verslechteren voor bij een toekomstige aanvraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:55
Goedendag allen.

Bij Amex kun je gewoon maandelijks opzeggen. Downgraden kan echter pas na zes maanden. Er is nu wel een leuke referralactie bij Amex waarmee je een goed aantal punten (100k) kunt krijgen, waarmee de kosten flink kunt drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• givow
Goedendag allen.

Het is natuurlijk voor iedereen anders en afhankelijk van wat je specifieke wensen zijn. Maar met de verslechtering van de verzekeringsvoorwaarden bij MC Black (zie eerder in dit topic) kan je als het je om de verzekering te doen is misschien beter naar Amex gaan. Zeker met de referral actie die nu loopt.

Zoals gezegd krijg je met een referral 100.000 punten bij platinum met een minimale spend van €4000 in de eerste drie maanden. Dat in combinatie diner tegoed en verzekeringen maakt dat je volgens mij met het eerste (half) jaar wel uit de kosten komt. En dan heb je als bonus nog 'luxe' erbij met privium en loungetoegang.

Of met de referral krijg je bij gold 40.000 punten met een minimale spend van €2500 de eerste drie maanden. Kosten natuurlijk een stuk lager, ook iets minder voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB_Demolisher
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-09 14:47
Dank voor de uitleg.

Met de referral heb ik de AmEx inmiddels aangevraagd. Eens kijken of ik met de punten onze vlucht met Cathway Pacific wat aangenamer kan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
TB_Demolisher schreef op zondag 21 juli 2024 @ 01:23:
Dank voor de uitleg.

Met de referral heb ik de AmEx inmiddels aangevraagd. Eens kijken of ik met de punten onze vlucht met Cathway Pacific wat aangenamer kan maken.
Als je goed oplet, eens per jaar ongeveer heeft Cathay een transfer bonus met amex waar je 25% meer miles krijgt voor elk amex punt. Dit zorgt ervoor dat het bijna een 1:1 transfer is in vergelijking met de geijkte 5:4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-09 13:08
Ik heb inmiddels een AMEX Platinum kaart aangevraagd. Om te kwalificeren voor de 100k reward miles moet je binnen 3 maanden minstens 4000 EUR uitgeven met de kaart.

Nu is dat niet zo'n probleem, maar idealiter is er een manier om dit te versnellen.
Ik zat dus eerst te denken om crypto er mee te kopen en cash out dan te doen op een andere betaalmethode. Maar geen crypto exchanges accepteren AMEX.

*knip* dit zit te dicht tegen fraude aan

Iemand nog andere tips/ideeen?

[ Voor 17% gewijzigd door ZieMaar! op 23-07-2024 09:01 ]

Pagina: 1 ... 77 ... 95 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1