Acties:
  • +4 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:04
Gewoon de kaart normaal gebruiken en zo aan het bedrag komen. Doe 3 maanden boodschappen bij de jumbo. Boek een reis. Koop iets leuks.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 29-09 12:39
Middels een AMEX platinum referral 100.000 MR punten gekregen. Deze gelijk omgezet naar Flying Blue Miles. Om een idee te geven hoeveel het op kan leveren:

Deze miles heb ik gebruikt om 2 retourtickets naar Curacao te boeken. Naast de miles moest ik nog 432 euro bijbetalen. De koffers etc. zitten daar al bij omdat het een Reward Ticket betreft.

Precies dezelfde tickets kosten zonder miles 1570 euro. En dan moet je daarnaast ook nog losse koffers á 90 euro per stuk bijboeken.

Zo zijn die 100.000 MR punten toch al gauw 1.300 euro waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16:29
Jdome schreef op maandag 22 juli 2024 @ 20:20:
Middels een AMEX platinum referral 100.000 MR punten gekregen. Deze gelijk omgezet naar Flying Blue Miles. Om een idee te geven hoeveel het op kan leveren:

Deze miles heb ik gebruikt om 2 retourtickets naar Curacao te boeken. Naast de miles moest ik nog 432 euro bijbetalen. De koffers etc. zitten daar al bij omdat het een Reward Ticket betreft.

Precies dezelfde tickets kosten zonder miles 1570 euro. En dan moet je daarnaast ook nog losse koffers á 90 euro per stuk bijboeken.

Goed bezig, 0,013€ CPP op een economy? ticket is niet slecht. Zelf ook 1x een economy ticket geboekt met punten en toen ook koffers erbij gekregen. Toch wel fijn om geen 150€ extra te moeten dokken voor koffers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
hollandje schreef op maandag 22 juli 2024 @ 21:02:
[...]

Goed bezig, 0,013€ CPP op een economy? ticket is niet slecht. Zelf ook 1x een economy ticket geboekt met punten en toen ook koffers erbij gekregen. Toch wel fijn om geen 150€ extra te moeten dokken voor koffers :)
Klopt, het zijn inderdaad economy tickets. Je moet wel een beetje flexibel zijn (op dinsdag/woensdag vliegen bijvoorbeeld) maar dat is het zeker waard! Vroeger kreeg je ook gratis stoelreservering bij KLM Reward Tickets maar dat is nu helaas niet meer zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik ben hier ook aan het kijken om van ICS over te stappen naar Amex, echter is mijn ICS kaart voorzien van 365 dagen aankoopverzekering en de gouden Amex "maar" 180 dagen, dat houdt me enkel nog tegen :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

EValentino schreef op maandag 22 juli 2024 @ 21:52:
Ik ben hier ook aan het kijken om van ICS over te stappen naar Amex, echter is mijn ICS kaart voorzien van 365 dagen aankoopverzekering en de gouden Amex "maar" 180 dagen, dat houdt me enkel nog tegen :-(
Wat je het beste voor jezelf kan overwegen is, wanneer en hoe vaak heb je die verzekering in de praktijk nodig gehad bij je huidige kaart, bij diefstal/beschadiging tussen 180 en 365 dagen na aankoop?

Voor mij zou het antwoord zijn: zelden. Als mij zoiets overkomt, dan is dat meestal (veel) later dan een jaar na de aankoop en dat is nooit verzekerd, of juist in de eerste maanden en dan is de kortere verzekering ook prima. Maar uberhaupt heb ik zelden diefstal of beschadiging ervaren :) dus voor mij persoonlijk zou ik dit verschil niet belangrijk vinden.

Let trouwens ook op de uitsluitingen (ook bij je huidige kaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
Zr40 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 22:28:
[...]

Wat je het beste voor jezelf kan overwegen is, wanneer en hoe vaak heb je die verzekering in de praktijk nodig gehad bij je huidige kaart, bij diefstal/beschadiging tussen 180 en 365 dagen na aankoop?

Voor mij zou het antwoord zijn: zelden. Als mij zoiets overkomt, dan is dat meestal (veel) later dan een jaar na de aankoop en dat is nooit verzekerd, of juist in de eerste maanden en dan is de kortere verzekering ook prima. Maar uberhaupt heb ik zelden diefstal of beschadiging ervaren :) dus voor mij persoonlijk zou ik dit verschil niet belangrijk vinden.

Let trouwens ook op de uitsluitingen (ook bij je huidige kaart).
Precies dit bedacht ik me net inderdaad, ik heb het in 5 jaar tijd één keer gebruikt. Ik vind het ook echt schandalig wat ICS met de reisverzekeringen heeft gedaan, dat is voor mij de hoofdreden om naar Amex te gaan.

Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden? Winkels die bijvoorbeeld geen Amex accepteren? Dit zou je ook kunnen "omzeilen" door via Apple Pay te betalen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:35
EValentino schreef op maandag 22 juli 2024 @ 22:31:
Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden? Winkels die bijvoorbeeld geen Amex accepteren? Dit zou je ook kunnen "omzeilen" door via Apple Pay te betalen toch?
Nee, Apple Pay is alleen het medium, maar het kaartschema (bv Amex) blijft gelijk en moet nog steeds ondersteund worden door de winkel. Dat is in Nederland zeker niet vanzelfsprekend voor Amex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB_Demolisher
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-09 14:47
Kun je de AmEx kaart ook niet gebruiken als pin-betaalmiddel middels de ouderwetse magneetstrip? Dat zou al een hoop schelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

TB_Demolisher schreef op maandag 22 juli 2024 @ 22:34:
Kun je de AmEx kaart ook niet gebruiken als pin-betaalmiddel middels de ouderwetse magneetstrip? Dat zou al een hoop schelen...
De authenticatiemethode verandert niets aan het feit dat het een Amex kaart is. Sterker nog, ik durf te stellen dat in Nederland Amex beter geaccepteerd wordt dan de magneetstrips van alle kaarten tezamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
alson schreef op maandag 22 juli 2024 @ 22:32:
[...]

Nee, Apple Pay is alleen het medium, maar het kaartschema (bv Amex) blijft gelijk en moet nog steeds ondersteund worden door de winkel. Dat is in Nederland zeker niet vanzelfsprekend voor Amex.
Maar als een webshop Apple Pay accepteert, dan is dat toch ongeacht de kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
EValentino schreef op maandag 22 juli 2024 @ 22:43:
[...]

Online kan dat inderdaad anders zijn. En ook handig is om je amex aan PayPal te koppelen als het om online aankopen gaat.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
Apache4u schreef op maandag 22 juli 2024 @ 22:50:
[...]

Online kan dat inderdaad anders zijn. En ook handig is om je amex aan PayPal te koppelen als het om online aankopen gaat.
Goeie tip, ga ik direct regelen als ik hem binnen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• givow
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:43
[...]

Nee helaas niet. Er zijn webshops die Apple Pay accepteren maar Amex niet. (Ook al is je Amex gekoppeld aan Apple Pay)

Zelf vind ik online het probleem niet overigens. Met Amex zelf en PayPal kan je online bij erg veel betalen. Fysiek in winkels in NL is het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB_Demolisher
givow schreef op maandag 22 juli 2024 @ 23:01:
[...]

Nee helaas niet. Er zijn webshops die Apple Pay accepteren maar Amex niet. (Ook al is je Amex gekoppeld aan Apple Pay)

Zelf vind ik online het probleem niet overigens. Met Amex zelf en PayPal kan je online bij erg veel betalen. Fysiek in winkels in NL is het een ander verhaal.
Als je via PayPal een reis betaald, met je AmEx kaart, is je reis dan verzekerd via AmEx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sndrrr81
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19-09 11:23
Is de referal aanbiedingen van Amex alleen voor nieuwe leden of geldt het ook als je wilt upgraden van green naar gold/plat en dus al een bestaand lid bent (<6mnd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
[...]

Je betaald niet met Apple Pay maar via Apple Pay. Als je via Apple Pay een betaling initieert krijg je ook alleen de door die webshop ondersteunde kaartschema's te zien (en de niet ondersteunde kaartschema's zijn uitgegrijsd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
givow schreef op maandag 22 juli 2024 @ 23:01:
[...]

Ze maken het mogelijk om via Apple Pay te betalen. Vaak dan wel met MasterCard en Visa maar niet met Amex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• givow
Sndrrr81 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 23:17:
Is de referal aanbiedingen van Amex alleen voor nieuwe leden of geldt het ook als je wilt upgraden van green naar gold/plat en dus al een bestaand lid bent (<6mnd).
De referral is alleen voor nieuwe leden. Er zijn soms ook upgrade aanbiedingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• givow
TB_Demolisher schreef op maandag 22 juli 2024 @ 23:06:
[...]

Als je via PayPal een reis betaald, met je AmEx kaart, is je reis dan verzekerd via AmEx?
Volgens mij is dit eerder in dit topic naar voren gekomen, dacht dat toen de conclusie was dat als je niet direct met Amex kan betalen ze meegaand zijn als je met PayPal betaalt. En dat het verder nooit kwaad kan van tevoren even contact op te nemen met de klantenservice hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

givow schreef op maandag 22 juli 2024 @ 23:36:
[...]

De referral is alleen voor nieuwe leden. Er zijn soms ook upgrade aanbiedingen.
ik wacht hier ook op...hopelijk komt er binnenkort een upgrade actie...toch jammer dat het alleen voor nieuwe leden is...hopelijk is dat upgrade aanbieding dan ook 100k punten (dat 4000 euro spenderen is meestal nooit zo'n issue...

mag je trouwens als je een greencard holder bent een referral sturen voor een Platinum? of werkt dat niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

wauw dit is het echt waard, maar waren deze tickets 1570 per stuk?
ja die koffers los erbij boeken is echt maf...had voor mijn trip naar Japan 3x heen en 3x terug kaching 300 euro bij elkaar moeten aftikken...blijft een duur geintje bij KLM de koffers erbij boeken maja je hebt ook geen keus...tenzij je een backpack meeneemt hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• givow
Lostson schreef op maandag 22 juli 2024 @ 23:57:
[...]

ik wacht hier ook op...hopelijk komt er binnenkort een upgrade actie...toch jammer dat het alleen voor nieuwe leden is...hopelijk is dat upgrade aanbieding dan ook 100k punten (dat 4000 euro spenderen is meestal nooit zo'n issue...

mag je trouwens als je een greencard holder bent een referral sturen voor een Platinum? of werkt dat niet zo?
Volgens mij kan je als greencard bij deze actie niet een referral voor platinum sturen maar je kan zelf kijken als je inlogt wat voor referrals je kan sturen en wat jij en de ander ervoor krijgen. Ik kan alleen zien dat je als Platinum refferals kan sturen voor Platinum of Gold.

Ik heb nog nooit een upgrade offer gezien van 100.000 punten maar dit is ook de hoogste aanmeldbonus die ik ooit gezien heb dus wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

givow schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 00:01:
[...]

Volgens mij kan je als greencard bij deze actie niet een referral voor platinum sturen maar je kan zelf kijken als je inlogt wat voor referrals je kan sturen en wat jij en de ander ervoor krijgen. Ik kan alleen zien dat je als Platinum refferals kan sturen voor Platinum of Gold.

Ik heb nog nooit een upgrade offer gezien van 100.000 punten maar dit is ook het de hoogste aanmeld bonus die ik ooit gezien heb dus wie weet.
ik heb alleen upgrade bonus van 75.000 Membership Reward points gezien (dat was in Mei 2024) maar wie weet komt er binnenkort weer een offer....75k vind ik in principe ook een mooi aantal punten...ik pak gewoon wat ik pakken kan bij de volgende upgrade.
maar helder...alleen upgraden van je eigen kaart level....dacht maybe kan de introducee nog een kaart kiezen, maar dat is dus niet het geval...

[ Voor 3% gewijzigd door Lostson op 23-07-2024 00:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edwardmp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-09 13:08
[...]

Nee helaas niet, je moet Apple Pay niet los zien van de onderliggende kaart en dus kaart scheme, maar meer als een soort convenience method om snel met een bestaande credit of debit kaart te betalen.

Source: gewerkt aan card issuing en acquiring producten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollandje
[...]

Die is gewoon verzekerd. Heb hier 1.5 jaar terug over gebeld naar de verzekeringspartij en die gaf aan dat de reis gewoon gezien wordt als betaald met American Express

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
Lostson schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 00:01:
[...]

wauw dit is het echt waard, maar waren deze tickets 1570 per stuk?
ja die koffers los erbij boeken is echt maf...had voor mijn trip naar Japan 3x heen en 3x terug kaching 300 euro bij elkaar moeten aftikken...blijft een duur geintje bij KLM de koffers erbij boeken maja je hebt ook geen keus...tenzij je een backpack meeneemt hahaha
Bij elkaar waren de tickets 1570 euro. Dit voorbeeld ging over 2 tickets, dus had het even bij elkaar opgeteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
*knip* reactie op geknipte post

[ Voor 94% gewijzigd door ZieMaar! op 23-07-2024 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:16

[ Voor 91% gewijzigd door ZieMaar! op 23-07-2024 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:10

[ Voor 95% gewijzigd door ZieMaar! op 23-07-2024 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Laatst online: 17:07

s3n

edwardmp schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 00:27:
[...]

Nee helaas niet, je moet Apple Pay niet los zien van de onderliggende kaart en dus kaart scheme, maar meer als een soort convenience method om snel met een bestaande credit of debit kaart te betalen.

Source: gewerkt aan card issuing en acquiring producten ;)
Wat soms wel voorkomt is dat een webshop enkel Mastercard en Visa als CC accepteert, maar via Apple Pay wel AMEX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
s3n schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 08:41:
[...]

Wat soms wel voorkomt is dat een webshop enkel Mastercard en Visa als CC accepteert, maar via Apple Pay wel AMEX.
Mijn ervaring is juist dat webshops die bewust alleen Mastercard en Visa accepteren, Amex ook uitsluiten met Apple Pay. Maar goed, er zullen geheid uitzonderingen zijn (zoals je ook aangeeft: soms). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-09 21:16
Leuk, die 100k referral bonus is echt top! Twijfelde al langer over de plat kaart.

Nu is die 4k in 3 maanden normaal een non-issue. Echter, net op vakantie geweest en een hele mooie bank besteld.

Dus ik dacht... als ik die bank af tik zit ik gelijk aan die 4k minimum. Maar bij Montel kan je alleen met iDeal betalen online of Visa/MC in de winkel. :(

There is no real life, there is just AFK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian_gn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:36
Mastermind-- schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:55:
Leuk, die 100k referral bonus is echt top! Twijfelde al langer over de plat kaart.

Nu is die 4k in 3 maanden normaal een non-issue. Echter, net op vakantie geweest en een hele mooie bank besteld.
Je kunt altijd nog Amazon tegoed kopen, of tegoedbonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
Ook aangemeld voor de 100k, hopelijk loopt de verificatie snel. Was op zoek naar een creditcard met unlimited airport lounges. Wel nog een vraag betreft de Amex wisselkoersen, die zijn volgensmij erg beroerd geloof ik toch? Oftewel in dat geval gewoon je Revolut/N26/Openbank gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:30

Pieroman

/me

psvunited schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:27:
Ook aangemeld voor de 100k, hopelijk loopt de verificatie snel. Was op zoek naar een creditcard met unlimited airport lounges. Wel nog een vraag betreft de Amex wisselkoersen, die zijn volgensmij erg beroerd geloof ik toch? Oftewel in dat geval gewoon je Revolut/N26/Openbank gebruiken?
Revolut etc. is inderdaad een stuk goedkoper dan Amex (waarbij zij ook weer duurder zijn dan bijv. Mastercard).
Gezien de spend om de bonus te behalen kan het natuurlijk wel interessant zijn om alsnog je Amex te gebruiken in het buitenland, spaar je meteen wat extra punten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollandje
psvunited schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:27:
Amex is inderdaad erg beroerd in vreemde valuta (vooral als je niet in USD betaalt). Ik gebruik hem alleen voor als ik een product koop in het buitenland waar ik mijn aankoopverzekering op wil hebben. Maar loop ik een 7-eleven in in Thailand dan gebruik ik gewoon mijn Wise kaart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-09 13:08
s3n schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 08:41:
[...]

Dat is wel vreemd, want bij configuratie van Apple Pay e.d. voor merchants moet je gewoon opgeven dat je expliciet AMEX ook wilt ondersteunen. Dus als het gebeurd is het eerder een foutje I guess ;)

Het is overigens wel vrij logisch dat veel merchants AMEX niet accepteren. Dit kost je als winkelier zo'n 3-4% aan transactiekosten, en VISA/MasterCard zal gemiddeld minder dan de helft zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door edwardmp op 23-07-2024 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Realest
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 00:15

Ook voor business class zijn de rewards/miles erg leuk.

Ik heb zelf de flying blue platinum en daar zit nu een aanmeld bonus van 80k Miles bij (100k amex omruilen voor flying blue geeft ook 80k miles.

Voordeel van de flying blue vind ik wel dat je 1.5 mile per euro geeft. De amex platinum heeft dat veranderd naar 1 amex punt per euro.

Ik heb voor maart 2025, 2x voor 50k Miles en 308 euro een enkele reis business class naar New York geboekt. Vliegen terug via Atlanta wel economy voor 20k miles en 80 euro per persoon.

Mocht iemand meer willen weten, stel gerust vragen of stuur maar een dm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves
  • Laatst online: 17:57

Ves

A gadget addicted Bounty

[...]

Heb dit 2 weken terug gevraagd bij hun verzekeraar.
Het is verzekerd, mits je kan aantonen dat er geen AMEX betaal optie was.
Dus een screenshot van het scherm met bestelling/booking en betaal opties

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB_Demolisher
Vandaag mijn aanmelding voor PriorityPass ontvangen, namens AmEx.... Maar van AmEx nog niets gehoord of mijn aanvraag überhaupt is goedgekeurd.... 😅

Denk dat het wel goed komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
TB_Demolisher schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:08:
Vandaag mijn aanmelding voor PriorityPass ontvangen, namens AmEx.... Maar van AmEx nog niets gehoord of mijn aanvraag überhaupt is goedgekeurd.... 😅

Denk dat het wel goed komt
Klopt, priority pass is het eerst wat ze voor je aanmelden bij een goedkeuring dus je kan er van uitgaan dat alles is geaccepteerd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb zelf 500.000 MR punten gekregen deze maand voor referrals :p En nog 50.000 als retainer en 6 maanden dubbele punten. Zo kunnen we weer even vooruit.

Ik heb zelf de laatste keer Mauritius geboekt met punten, waarbij 100.000 punten 2100 euro opleverde. Dat was 400.000 punten totaal voor 4 personen business.

Ook Amerika en Zuid-Afrika hebben we business gevlogen met een zelfde punten conversie. Zeker met Promo Awards, kan je goed scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
PWM schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:12:
[...]

Ik heb zelf 500.000 MR punten gekregen deze maand voor referrals :p En nog 50.000 als retainer en 6 maanden dubbele punten. Zo kunnen we weer even vooruit.

Ik heb zelf de laatste keer Mauritius geboekt met punten, waarbij 100.000 punten 2100 euro opleverde. Dat was 400.000 punten totaal voor 4 personen business.

Ook Amerika en Zuid-Afrika hebben we business gevlogen met een zelfde punten conversie. Zeker met Promo Awards, kan je goed scoren.
6 maanden dubbele punten? Dan het had ik nog eventjes door moeten zeuren O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

hollandje schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:12:
[...]

6 maanden dubbele punten? Dan het had ik nog eventjes door moeten zeuren O-)
Ik heb een heel behoorlijke spend, dus ze zijn meestal wel lief voor me.

Maar met dit soort 100k acties is het wel bijna gratis tickets printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:39
En die 5 referrals aan collega's, zeker?

Ik ben nog geen referral verder..... :(

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Zo, vijf referrals. Ik ben al blij dat ik één persoon (en mijzelf) heb kunnen blij maken. 😂 Maar dat is dan inderdaad gratis tickets printen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Realest
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 00:15
PWM schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:12:
[...]

Damn haha lekker hoor ben jaloers kan er ook wel een paar gebruiken 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
PWM schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:16:
[...]

Ik heb een heel behoorlijke spend, dus ze zijn meestal wel lief voor me.
Zo'n vermoeden had ik ook al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:07
Wij willen voor vakantie voor het eerst een auto huren, dit moet uiteraard met een creditcard.
Omdat ik verder eigenlijk nog nooit misgrijp op een creditcard wil ik er eigenlijk 1 aanvragen voor een tijdelijke periode.

ik heb mijn betaal rekening bij ABN dus logisch dat ik hem daar ga aanvragen (denk ik)
Is dit een logische keuze om de pas aan te vragen en na vakantie weer opzeggen? of zitten hier hoge kosten aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
Dirk0s schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:06:
Wij willen voor vakantie voor het eerst een auto huren, dit moet uiteraard met een creditcard.
Omdat ik verder eigenlijk nog nooit misgrijp op een creditcard wil ik er eigenlijk 1 aanvragen voor een tijdelijke periode.

ik heb mijn betaal rekening bij ABN dus logisch dat ik hem daar ga aanvragen (denk ik)
Is dit een logische keuze om de pas aan te vragen en na vakantie weer opzeggen? of zitten hier hoge kosten aan?
Neem dan voor € 4,25 per maand de Gold creditcard, daarmee is het eigen risico bij schade aan een huurauto verzekerd tot € 500. Scheelt je waarschijnlijk extra kosten voor de autohuur. ;)
2.2 De Overeenkomst geldt voor onbepaalde tijd, maar eindigt als u geen bankrekening meer heeft bij
ABN AMRO. U kunt de Overeenkomst altijd schriftelijk of telefonisch opzeggen. BIJ ABN AMRO
MeesPierson Cards moet u opzeggen bij ABN AMRO. Uw opzegtermijn is 1 maand. Wij kunnen de
Overeenkomst ook opzeggen. Onze opzegtermijn is 2 maanden
Als ik de voorwaarden zo lees, dan zou je het inderdaad weer makkelijk kunnen opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• givow
Dirk0s schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:06:

Of als 500 euro eigen risico verzekering niet voldoende is kan je ook nog naar de ANWB gold kaart kijken, die heeft een eigen risico schadedekking van €1500. Afhankelijk van of je een extra verzekering wil en hoe veel deze kost, haal je de kosten van de creditcard er wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

weet iemand of je ook iemand mee mag nemen met Mastercard Black in de lounges?
of moet dat persoon ook perse een eigen Priority Pass hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• givow
Lostson schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 20:40:
Het mag wel maar je moet er voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:20
givow schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 23:38:
[...]

Het mag wel maar je moet er voor betalen.
Ik heb een paar jaar een Priority pas gehad van MC Black, en mijn vrouw ook. 8 van de 10 keer konden we naar binnen op mijn pas, slecht een enkele keer moest zij haar eigen pas laten zien/scannen. Op Schiphol lukte het (voor zover ik me kan herinneren) altijd op alleen mijn eigen pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:12
Ik lees hier terug dat de (nieuwe ) voorwaarden zo slecht zouden zijn van Mastercard Black. Als ik echter kijk wat een losse reisverzekering kost (euro 192) en mijn huidige Visa mastercard kost euro 35 per jaar dan heb ik de blackcard er al uit , met daarbij de andere voordelen zoals lounge access etc. en wat autohuur eigenrisico voordelen.

of zie ik hier iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
pinotgrigio1 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:31:
Ik lees hier terug dat de (nieuwe ) voorwaarden zo slecht zouden zijn van Mastercard Black. Als ik echter kijk wat een losse reisverzekering kost (euro 192) en mijn huidige Visa mastercard kost euro 35 per jaar dan heb ik de blackcard er al uit , met daarbij de andere voordelen zoals lounge access etc. en wat autohuur eigenrisico voordelen.

of zie ik hier iets verkeerd?
Heb je ook de verzekeringsvoorwaarden vergeleken?

De verslechtering waar hier over gesproken wordt is trouwens dat MC Black tot voor kort de enige kaart was waar de reisverzekering niet de eis had dat je de reis met de kaart betaald moest hebben.
Juist doordat dit unieke kenmerk verdwijnt is er weinig onderscheidt meer tussen deze kaart en bijvoorbeeld American Express Gold/Platinum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:12
Wally2002 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 13:27:
[...]

Heb je ook de verzekeringsvoorwaarden vergeleken?

De verslechtering waar hier over gesproken wordt is trouwens dat MC Black tot voor kort de enige kaart was waar de reisverzekering niet de eis had dat je de reis met de kaart betaald moest hebben.
Juist doordat dit unieke kenmerk verdwijnt is er weinig onderscheidt meer tussen deze kaart en bijvoorbeeld American Express Gold/Platinum.
Verzekeringsvoorwaarden: mijn huidige lijkt er veel op, en heeft lang niet zo'n uitgebreide annulerings bedrag, slechts 1500 pp, maar bij MC Black tot €18,750 https://www.yourmastercar...Black_va%2015-04-2024.pdf

Als je het prima vind om de reis met de kaart te betalen, zie ik nog steeds meer voor dan nadelen: AMEX is lang niet overal geaccepteerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
Weet iemand hoe zoeken amex geaccepteerd in winkels map ?

Gebruikt https://www.americanexpress.com/nl-nl/maps maar het werkt alleen in nederland ...

Als ik wil opzoeken in belgie het geeft storing...

Of iemand een goud tip ?

[ Voor 6% gewijzigd door Ultrafast op 26-07-2024 17:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

eerlijk is eerlijk Mastercard en Visa verslaan Amex gewoon DIK in kaart acceptatie behalve als je Online kijkt daar wordt vaak Paypal of Amex dan wel weer geaccepteerd
De Amex vind ik interessant omdat je daarmee punten kunt sparen (volgens mij heeft MC Black geen punten spaar systeem) vind je dit niet belangrijk? dan is MC Black wel voordeliger (ik heb me niet ingelezen over de verzekeringsvoorwaarden...). Privium Plus + Partner, Diner tegoed betaal je zelf voor, maar de rest is dan wel een bonus zoals de lounge access.

ik gebruik mijn Amex Green card al 4 jaar lang en ik heb nog geen 1 keer gebruik gemaakt van de verzekeringen (natuurlijk is dit incidenteel en gebeurt wanneer je het niet verwacht) maar ja dat MC Black het eist dat je de gehele reis betaald met de kaart is wel een minpunt.
Heeft iemand wel eens gebruik gemaakt van de verzekeringen van Amex Platinum of MC Black? ben benieuwd naar jullie ervaringen...

[ Voor 6% gewijzigd door Lostson op 26-07-2024 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

stefxx schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:04:
[...]

Ik heb een paar jaar een Priority pas gehad van MC Black, en mijn vrouw ook. 8 van de 10 keer konden we naar binnen op mijn pas, slecht een enkele keer moest zij haar eigen pas laten zien/scannen. Op Schiphol lukte het (voor zover ik me kan herinneren) altijd op alleen mijn eigen pas.
ok maar daar op gokken zou ik niet doen...
de MC Black + van je vrouw is dan totaal 300+ euro per jaar toch? (volgens de MC Black site)
het is wel een goedkope vorm van Lounge access scoren dat dan weer wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:29
Lostson schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 20:40:
In de situatie van ICS: dan krijg je een Prestige level Priority Pass. Daarmee mag je minstens 1 extra persoon meenemen tegen het gasttarief a €26. Deze gast moet dan wel op dezelfde vlucht als jijzelf geboekt staan. Zo heb ik mijn partner al een keer of 8 meegenomen op mijn PP.

Dit is dan wel voor de contract lounges binnen het PP netwerk. De MC Black kaart zelf geeft ook nog toegang tot MC branded lounges maar geen idee hoe die zitten met gasttoegang.

[ Voor 14% gewijzigd door ShitHappens op 26-07-2024 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
Lostson schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 19:34:
[...]

ok maar daar op gokken zou ik niet doen...
de MC Black + van je vrouw is dan totaal 300+ euro per jaar toch? (volgens de MC Black site)
het is wel een goedkope vorm van Lounge access scoren dat dan weer wel
Ja zoiets klopt wel. 2de kaart is half tarief meen ik. Ik heb hem recentelijk opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

stefxx schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 21:59:
[...]

Ja zoiets klopt wel. 2de kaart is half tarief meen ik. Ik heb hem recentelijk opgezegd.
omdat je voor de Amex Platinum bent gegaan? of gewoon helemaal geen dure credit card meer?
zelf wil ik nog steeds de platinum of misschien moet ik maar mijn verlies nemen ...
ik wilde eind aug en ergens half oktober nog op reis gaan vandaar dat dan de lounge access en de privium wel van pas komen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stefxx
Lostson schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 00:46:
[...]

omdat je voor de Amex Platinum bent gegaan? of gewoon helemaal geen dure credit card meer?
Ik vond het het geld niet meer waard, ik reis steeds minder (en minder ver) en de reisverzekering aanpassingen waren de druppel (en dan vooral de manier waarop, zonder vooraankondiging vrijwel per direct).

Heb nu een Amex Blue, gratis (bij minimaal 3k spend) en heb ik iig een kaart bij huurauto oid. Toekomstige bankpassen zijn feitelijk MC of Visa debit cards, dus die combi is meer dan voldoende voor mij. En past goed in mijn nieuwe streven van consuminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
*knip* dubbel

[ Voor 95% gewijzigd door ZieMaar! op 27-07-2024 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-09 13:56
Ultrafast schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 11:38:
Dan wil ik wel graag Belgie bezoeken en is ook lastig achterkomen of ze accepteert...
Mijn insteek bij AMEX is altijd: Ga ervan uit dat niemand 'm accepteert, en wees blij wanneer er toch een blauwe logo te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

hotels wordt het dan wel weer geaccepteerd of restaurants....winkels kun je 9 van de 10 keer vergeten helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
mfkne schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 12:19:
[...]

Mijn insteek bij AMEX is altijd: Ga ervan uit dat niemand 'm accepteert, en wees blij wanneer er toch een blauwe logo te zien is.
Precies. En om die reden zorg je ervoor dat je nog een Mastercard/VISA kaart hebt, afhankelijk van of je waarde hecht aan een aankoopverzekering kan dit een simpele kaart van ICS zijn of zelfs een debit card van je bank en/of Wise.

Daar waar ik bij een online winkel nog makkelijk bij de concurrent kan bestellen voor de Amex-acceptatie, gaat deze vlieger helaas niet op bij fysieke winkels. Ik ga niet bij de kassa besluiten dat ik toch maar bij de buren ga afrekenen… :+

Als ik kijk naar mijn totale spend afgelopen jaar met Amex als Mastercard, dan zit ik wel met gemak rond de 85% Amex. Als je het geluk hebt dat je vaste tankstation Amex accepteert, dan scheelt dat al een hoop. ;)

Advies: zorg ervoor dat Amex niet je enige betaalkaart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Je ziet wel als een winkel een hele moderne pinterminal heeft is de kans ook een stuk groter dat het werkt.

Als ze een Zettle mini terminal hebben werkt het altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-09 13:56
menzo schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 12:34:
Je ziet wel als een winkel een hele moderne pinterminal heeft is de kans ook een stuk groter dat het werkt.
Albert Heijn in Almere Poort is net vernieuwd en heeft splinternieuwe terminals, maar accepteert nog niet eens Visa of MasterCard (de Credit variant dan, Debit wel), dus dat gaat helaas vaak niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
menzo schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 12:34:

Als ze een Zettle mini terminal hebben werkt het altijd.
Volgens mij ook alle sumup apparaatjes (die kleine witte met een zwart schermpje) accepteren amex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
hollandje schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 12:44:
[...]

Volgens mij ook alle sumup apparaatjes (die kleine witte met een zwart schermpje) accepteren amex
Klopt. De winkeliers betalen als ik me niet vergis een vast percentage, ongeacht de betaalmethode. Die dure Amex-betalingen (voor SumUp) worden weer gecorrigeerd door de goedkopere pinbetalingen. :+ Onder de streep zal SumUp wel winst maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
Mawlana schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 12:31:
[...]

Precies. En om die reden zorg je ervoor dat je nog een Mastercard/VISA kaart hebt, afhankelijk van of je waarde hecht aan een aankoopverzekering kan dit een simpele kaart van ICS zijn of zelfs een debit card van je bank en/of Wise.

Daar waar ik bij een online winkel nog makkelijk bij de concurrent kan bestellen voor de Amex-acceptatie, gaat deze vlieger helaas niet op bij fysieke winkels. Ik ga niet bij de kassa besluiten dat ik toch maar bij de buren ga afrekenen… :+

Als ik kijk naar mijn totale spend afgelopen jaar met Amex als Mastercard, dan zit ik wel met gemak rond de 85% Amex. Als je het geluk hebt dat je vaste tankstation Amex accepteert, dan scheelt dat al een hoop. ;)

Advies: zorg ervoor dat Amex niet je enige betaalkaart is.
Ja maar dat is zo maar liefste zoek ik ook zelf op overzicht kaart amex maar dat is niet altijd garantie ...

Het is niet zo dat ik afwijs als ze niet accepteert hoewel wil ik zoveel met MR punten ermee verzamelen.
Uiteraad heb ik zelf creditcard ING mastercard naast hoor.

Online is zo makkelijk keuze maken. Indien niet dan paypal ... maar fysiek winkel is stukje lastiger.

Blauw logo Amex is enige idd of achter komt.

[ Voor 4% gewijzigd door Ultrafast op 27-07-2024 12:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
En er is niks mis met het gewoon proberen. Ik heb Amex als primaire kaart in Apple Pay staan dus ik probeer het overal waar ik het niet weet. En kwam zo inderdaad achter het feit dat SumUp altijd werkt. Dus de kapper kan ik met amex betalen 😉

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
Ultrafast schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 12:54:
[...]

Ja maar dat is zo maar liefste zoek ik ook zelf op overzicht kaart amex maar dat is niet altijd garantie ...

Het is niet zo dat ik afwijs als ze niet accepteert hoewel wil ik zoveel met MR punten ermee verzamelen.
Uiteraad heb ik zelf creditcard ING mastercard naast hoor.

Online is zo makkelijk keuze maken. Indien niet dan paypal ... maar fysiek winkel is stukje lastiger.

Blauw logo Amex is enige idd of achter komt.
Blauw logo zegt niks. Bijvoorbeeld Mediamarkt in Beverwijk heeft 1 betaalautomaat voor Amex, dus als de kassamedewerker toevallig de “verkeerde” heeft, dan moet je of wachten of niet betalen met Amex. Of Mediamarkt Gelderlandplein, daar wordt Amex alleen met chipkaart geaccepteerd, niet contactloos (ook geen Apple Pay). :+ Niet elke medewerker weet dit.

Verder zegt het ontbreken van het blauw logo ook niet veel. Met een beetje geluk accepteren ze het namelijk wel. ;)

Buiten moet je niet te moeilijk doen. Ga lekker op je gemak winkelen. Kan je betalen met Amex (gewoon proberen)? Mooi, dat is een meevaller. Niet? Jammer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Voor in Nederland heb je ook nog cardmapr.nl maar het wel een beetje een onhandige site op mobiel en niet altijd up to date.

[ Voor 11% gewijzigd door menzo op 27-07-2024 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
Apache4u schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 12:57:
En er is niks mis met het gewoon proberen. Ik heb Amex als primaire kaart in Apple Pay staan dus ik probeer het overal waar ik het niet weet. En kwam zo inderdaad achter het feit dat SumUp altijd werkt. Dus de kapper kan ik met amex betalen 😉
Ik zou maar al te graag Google Wallet ondersteuning krijgen voor amex, maarja, wat maakt het nou uit dat meer dan 50% van de bevolking geen iOS heeft |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Hoelang duren die aanvragen privium plus en priority pass? Je moet een afspraak maken op Schiphol neem ik van aan voor dat pasje en iris scan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Lostson schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 14:14:
Hoelang duren die aanvragen privium plus en priority pass? Je moet een afspraak maken op Schiphol neem ik van aan voor dat pasje en iris scan ofzo?
Priority pass krijg je meestal voor je je platinum kaart ontvangt. De privium pas moet je je eerst voor aanmelden na het activeren van je amex kaart. Daarna kan je meestal na een dag of twee gewoon langskomen zonder afspraak om een scan te laten maken. Je kan ook een afspraak inplannen via privium en dan op dat tijdstip langskomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Lostson schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 19:30:
Heeft iemand wel eens gebruik gemaakt van de verzekeringen van Amex Platinum of MC Black? ben benieuwd naar jullie ervaringen...
Oh, ik heb de aankoopverzekering gebruikt op een product dat niet werkte als omschreven dat ik op AliExpress had gekocht. Binnen een week had ik mijn geld terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:34
hollandje schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 14:04:
[...]

Ik zou maar al te graag Google Wallet ondersteuning krijgen voor amex, maarja, wat maakt het nou uit dat meer dan 50% van de bevolking geen iOS heeft |:(
De Amex-doelgroep zal overwegend de duurdere iPhones hebben denk ik.

Daarnaast zijn de verhoudingen in de VS anders. Daar heeft zo’n 55% een iPhone.

[ Voor 9% gewijzigd door La1974 op 27-07-2024 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

hollandje schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 14:16:
[...]

Priority pass krijg je meestal voor je je platinum kaart ontvangt. De privium pas moet je je eerst voor aanmelden na het activeren van je amex kaart. Daarna kan je meestal na een dag of twee gewoon langskomen zonder afspraak om een scan te laten maken. Je kan ook een afspraak inplannen via privium en dan op dat tijdstip langskomen
ah ok doorloptijd hoeft dus niet lang te zijn ligt er beetje aan hoe snel je de amex kaart kunt activeren
ik denk voordat alles een beetje up and running is dan ben je weer een week verder (of misschien wel 2)

by the way mag je als Platinum houder de Privium Lounge bezoeken en ook een Loungebox on the go nemen op dezelfde dag? gewoon voor als je een lange vlucht hebt is het wel fijn

[ Voor 11% gewijzigd door Lostson op 27-07-2024 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-09 14:44
Lostson schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:25:
ik heb wel een aanbieding gehad voor een Amex Business Gold Card + 30.000 punten en 1e jaar gratis...niet echt de aanbieding die ik wil maar goed...kan handig zijn (je kan die 4 x lounge access ook voor je partner gebruiken dacht ik) kan iemand dit confirmen? of mag je alleen voor jezelf gebruiken?

Gold krijgt trouwens ook een Lunchbox to go (zelfde als Platinum)
Deze aanbieding ook gehad en weet vrij zeker dat ze niet hebben vermeld dat je eerst 15.000 euro moet uitgeven in 3 maanden voor de 30k punten bonus.. Nu roept de klantenservice dat echter wel.
Heb jij daar wellicht nog een screenshot/mailtje van die dat kan onderbouwen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

remcoboy1479 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 15:50:
[...]

Deze aanbieding ook gehad en weet vrij zeker dat ze niet hebben vermeld dat je eerst 15.000 euro moet uitgeven in 3 maanden voor de 30k punten bonus.. Nu roept de klantenservice dat echter wel.
Heb jij daar wellicht nog een screenshot/mailtje van die dat kan onderbouwen?
dit stond onderaan het mailtje. je kunt altijd de kaart na dat gratis jaar gewoon opzeggen (als je de 15k niet hebt gehaald dan jammer dan)...eigenlijk betaal je voor die punten (dat minimum bedrag spenderen zodat je de MR points unlocked...) best wel jammer maar goed het komt goed uit als je bijv net een Dikke vakantie moet boeken of een bank/keuken/badkamer moet betalen dat soort dingen...
Precies om die 15.000 euro heb ik dit kaart niet genomen (past niet in mijn spending range)

* U kunt een Business Gold Card aanvragen indien uw bedrijf minimaal 12 maanden staat ingeschreven in de K.v.K. Let op:  Het aanvragen van een Business Card is onderhevig aan een goedkeuringsproces. De Business Gold Card is het eerste jaar kosteloos, daarna betaalt u € 270 per jaar.
Vraag uw Business Gold Card tot en met 23 juli 2024 aan en ontvang 30.000 extra Membership Rewards punten, als u minimaal € 15.000 besteedt in de eerste 3 maanden na goedkeuring van de aanvraag. Houd er rekening mee dat uw American Express Business Gold Card nog actief moet zijn op het moment van de puntenoverdracht.

[ Voor 3% gewijzigd door Lostson op 27-07-2024 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Lostson schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 15:09:
[...]

by the way mag je als Platinum houder de Privium Lounge bezoeken en ook een Loungebox on the go nemen op dezelfde dag? gewoon voor als je een lange vlucht hebt is het wel fijn
Ja, dat zijn aparte benefits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
La1974 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 14:30:
[...]

De Amex-doelgroep zal overwegend de duurdere iPhones hebben denk ik.

Daarnaast zijn de verhoudingen in de VS anders. Daar heeft zo’n 55% een iPhone.
En op veelal elke markt waar american express opereert bieden ze Google Wallet aan, waaronder ook Duitsland en de VS ...

Maar Nederland? Ho maar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
hollandje schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 14:16:
[...]
Priority pass krijg je meestal voor je je platinum kaart ontvangt.
Krijg je daar tegenwoordig nog een fysieke card van? Ik heb die destijds wel ooit ontvangen bij de Mastercard Black. Nu met Amex had ik inderdaad al een welkom-mail van Priority Pass voordat ik ook maar iets gehoord had van Amex. De PP is digitaal beschikbaar in hun app. Ook toegevoegd aan Apple Pay. Maar een fysieke PP card heb ik niet gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
S1NN3D schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:51:
[...]

Krijg je daar tegenwoordig nog een fysieke card van? Ik heb die destijds wel ooit ontvangen bij de Mastercard Black. Nu met Amex had ik inderdaad al een welkom-mail van Priority Pass voordat ik ook maar iets gehoord had van Amex. De PP is digitaal beschikbaar in hun app. Ook toegevoegd aan Apple Pay. Maar een fysieke PP card heb ik niet gekregen.
Volgens mij wel maar de fysieke kaart laat lang op zich wachten. Dit kan zeker wel een maand duren. Dit was iig bij mij het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
Jeoh schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:02:
[...]

Ja, dat zijn aparte benefits
Volgens de voorwaarden voor de loungebox kun je een bezoek aan 'een van de lounges' niet combineren met de loungebox.
Het voordeel geldt niet bij aankomst of als u er ook voor heeft gekozen om een van de lounges te bezoeken.
Die voorwaarden zijn overigens lastig te vinden op de Amex site. Via de homepage doorklikken naar de platinum geeft een andere pagina dan die ik hierboven gelinkt heb (die zit weer onder 'voordelen en sparen').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Wally2002 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:38:
[...]

Volgens de voorwaarden voor de loungebox kun je een bezoek aan 'een van de lounges' niet combineren met de loungebox.

[...]

Die voorwaarden zijn overigens lastig te vinden op de Amex site. Via de homepage doorklikken naar de platinum geeft een andere pagina dan die ik hierboven gelinkt heb (die zit weer onder 'voordelen en sparen').
Volgens mij bedoelt men daarmee de lounge met je priority pass, niet de Privium. Voor een bezoek aan Privium krijgt amex geen factuur, bij priority pass wel.

Op Schiphol neem ik altijd een loungebox mee, na mijn bezoek aan de Privium lounge. Iets te gierig om water aan boord te kopen. 😅

[ Voor 8% gewijzigd door Mawlana op 27-07-2024 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Mawlana schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 18:53:
[...]

Volgens mij bedoelt men daarmee de lounge met je priority pass, niet de Privium. Voor een bezoek aan Privium krijgt amex geen factuur, bij priority pass wel.

Op Schiphol neem ik altijd een loungebox mee, na mijn bezoek aan de Privium lounge. Iets te gierig om water aan boord te kopen. 😅
dat is wel een groot verschil idd
de privium lounge heeft niets te maken met priority pass lijkt mij? dus als je een Privium Lounge bezoekt + een Loungebox on the go neemt dan lukt dit? heeft iemand dit al eens geprobeerd? ik neem van aan dat je dat gewoon ziet op je Amex App of er dan maar 0,01 cent afgaat of 20 euro...dan weet je genoeg lijkt mij.

maar toch vind ik het wel bijzonder dat 2 afzonderlijke privileges dat je die niet mag combineren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
Lostson schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 19:55:
[...]

heeft iemand dit al eens geprobeerd?
Ja, ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:39

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Same, al echt iets van 10-15x ofzo. Ze doen er niet moeilijk over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
Lostson schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 19:55:
maar toch vind ik het wel bijzonder dat 2 afzonderlijke privileges dat je die niet mag combineren...
Het heet natuurlijk niet voor niets Loungebox on the Go. Het idee is dat je zo'n box oppikt en door gaat naar de gate ipv een lounge bezoekt. Gaat uiteindelijk toch ook om de kosten voor Amex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
Mawlana schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 18:53:
[...]

Het is niet verder gespecificeerd dus het blijft gissen wat Amex bedoeld, maar bezoek van een PP lounge wordt idd doorbelast. Privium hooguit indirect het privium lidmaatschap, het lijkt me niet waarschijnlijk dat je Privium loungebezoek wordt doorgecommuniceerd naar Amex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

ik ga maandag toch maar eens even met Amex bellen of er niet een Upgrade offer mogelijk is (Van Green naar Platinum)...via de chat werd er gewoon doodleuk gezegd er is geen upgrade beschikbaar dus DOEI...ok....
maar wellicht kun je met bellen wel wat regelen...

hopelijk is dat upgrade offer wel 75k of hoger...zoals de Introductie aanbieding zou mooi zijn.
dreigen met opzeggen zou nog kunnen maar daar zullen ze niet wakker van liggen van een Green card holder dus weet niet hoeveel dat zal helpen...alhoewel 78 euro per jaar voor de greencard ook gewoon geld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:18
Lostson schreef op zondag 28 juli 2024 @ 12:53:
ik ga maandag toch maar eens even met Amex bellen of er niet een Upgrade offer mogelijk is (Van Green naar Platinum)...via de chat werd er gewoon doodleuk gezegd er is geen upgrade beschikbaar dus DOEI...ok....
maar wellicht kun je met bellen wel wat regelen...

hopelijk is dat upgrade offer wel 75k of hoger...zoals de Introductie aanbieding zou mooi zijn.
dreigen met opzeggen zou nog kunnen maar daar zullen ze niet wakker van liggen van een Green card holder dus weet niet hoeveel dat zal helpen...alhoewel 78 euro per jaar voor de greencard ook gewoon geld is.
Waarom zou dat niet helpen? Juist wel denk ik. Je bent een bestaande kleine klant en wordt dan een iets grotere klant. De andere zijde is helemaal geen klant meer, daar zitten ze niet op te wachten. Gewoon gas geven en goed je concurrenten benoemen.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:18
Ik ga zelf ook maar eens bellen. Ben een bestaande Gold klant en verder tevreden met het gebruik ervan, maar ik ga toch even in gesprek om het bestaande contract te verlengen met extra punten. Ik hoef iig nog niet naar Plat, want ik reis nauwelijks. Geen tijd voor haha…

I don't have dreams, I have goals!!

Pagina: 1 ... 78 ... 95 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1